Jeeej goodiesquote:Op woensdag 4 april 2018 09:01 schreef James1988 het volgende:
Goedemorgen! The journey begins.
[ afbeelding ]
Tja, je kan het ook anders bekijken, zonder het relatief goedkope transportmiddel "auto" had het evenement waar je heen zou willen waarschijnlijk helemaal niet bestaan omdat het voor de meeste mensen simpelweg te duur zou zijn om er te komen.quote:Op woensdag 4 april 2018 09:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat er veel te makkelijk geschermd wordt met "alternatieven" die soms helemaal niet bestaan
Dan wacht je nog ergens voor. Vaak genoeg staan wachten op leeg mat. Dat is ook erg leuk .quote:Op woensdag 4 april 2018 13:17 schreef James1988 het volgende:
Mooi zeg, vanaf Londen alles op tijd en vlak voor Amsterdam Centraal moeten we wachten op een vertraagde ICd
In die ICMmetjes die naar 13b komen?quote:Op woensdag 4 april 2018 15:41 schreef nijnja het volgende:
[..]
Dan wacht je nog ergens voor. Vaak genoeg staan wachten op leeg mat. Dat is ook erg leuk .
Ja ok, dan wacht je ook ergens voor, maar toch ...
Tja, we zijn nu eenmaal geen communistisch land, dus draait het uiteindelijk altijd om de knaken.quote:Op woensdag 4 april 2018 13:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
We hebben het telkens over de kosten
De NS (en elke andere vervoerder) heeft alleen de verplichting om treinen conform de gewonnen (of toebedeelde) concessies te vervoeren, aangevuld met andere (commerciële) contracten. In de huidige opzet zijn reizigers dan ook het lijdend voorwerp en niet het onderwerp van spoorvervoer.quote:Maar NS is er VOOR de reizigers. En maakt miljoenen winst elke jaar weer. Maar een extra trein laten rijden zodat mensen naar huis kunnen is een brug te ver.
Die "service" krijgen ze toch ook: abonnementhouders mogen in elk trein stappen die voldoet aan de voorwaarden van hun abonnement. En áls de NS extra treinen laat rijden dan mogen ze ook gewoon mee.quote:Welke abonnementen die mensen hebben is volstrekt irrelevant. Zij hebben ervoor betaald dus mogen ook best service verwachten.
die kleur beginnen we maar niet over, maar hoe voelt het? In de thalys heb ik altijd een benauwde gevoel alof ik bij mijn oma in haar woonkamer zit, is dit meer ICE-3 gevoel?quote:Op woensdag 4 april 2018 17:23 schreef Ireyon het volgende:
Vanochtend vanuit Amsterdam geen goodies gekregen.
Wel een apple turnover en een kopje thee n de Standard Premier klasse.
[ afbeelding ]
Overigens kreeg ik in de Thalys erna toch wel beter te vreten:
[ afbeelding ]
Maar in vergelijking met de e320, wat een ouderwetse armoe is zo'n Thalys opeens.
Niet mee eens. De ritten zitten nu vol met mensen die de hele route Amsterdam - Londen willen doen "omdat het kan", wanneer het nieuwe eraf is en de Rotterdammerts ontdekken dat er een rechtstreekse trein is van/naar hun stad zal die steeds meer gebruikt gaan worden.quote:Op woensdag 4 april 2018 17:46 schreef Ireyon het volgende:
Ook Rotterdam kan gewoon eruit worden gegooid trouwens, die stop voegde voor niemand iets toe.
Stom is dat inderdaad. Maar kon je dan niet zelf een zitplek uitzoeken? Ik heb specifiek Coach 3, Stoel 65 gepakt met behulp van die seatplan.quote:Op woensdag 4 april 2018 17:50 schreef James1988 het volgende:
Wat me negatief opviel aan de e320: de stoelopstelling is niet overal goed afgestemd op de ramen. Ik zat in Standard Premier (1e klas), de helft van mijn "uitzicht" bestond uit een plastic zijpaneel. Dat had niet gehoeven.
Een maat van me had de tickets gekocht. Toen we vanochtend bij het poortje stonden mochten we er niet in, "see member of staff". Eenmaal bij het loket bleek dat we nieuwe zitplaatsen toegewezen hadden gekregen.quote:Op woensdag 4 april 2018 18:22 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Stom is dat inderdaad. Maar kon je dan niet zelf een zitplek uitzoeken? Ik heb specifiek Coach 3, Stoel 65 gepakt met behulp van die seatplan.
Krijg je honger?quote:
Ook ja... bahquote:Op woensdag 4 april 2018 16:10 schreef Maegrim het volgende:
[..]
In die ICMmetjes die naar 13b komen?
Maar nog wel genoeg om ELKE dag van het jaar 2 extra treinen te kunnen laten rijden.quote:Op woensdag 4 april 2018 14:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
24 miljoen winst waarvan een derde naar algemene middelen vloeit middels dividenden voor het Rijk. Dat is niet bepaald een marge waar je u tegen zegt.
de toelatingsprocedure is nog gaandequote:Op woensdag 4 april 2018 22:05 schreef Fer het volgende:
Rijden die oude Fyra treinstellen al? Of krijgen ze een enketje middellandse zeebodem?
SPOILER: Uitgebreider maar met afkortingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 37% gewijzigd door dennistd op 04-04-2018 22:48:50 ]PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Doetutniequote:Op woensdag 4 april 2018 22:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
https://youtu.be/8G_n0VX2C
Aanrander
twitter:jan_bert twitterde op donderdag 05-04-2018 om 16:08:39 Goed nieuws! NZLijn wordt geweldige aanvulling op OV in Amsterdam Kinderziektes horen erbij; dus niet mopperen de eerste dagen @ https://t.co/DSejG8i6Md reageer retweet
Uit de bio van die laatste:twitter:LNevesGoncalves twitterde op donderdag 05-04-2018 om 19:39:34 Maak er maar de eerste 8-12 weken van. Is bekend fenomeen bij introductie treinen/metro’s. Eerst een dip in prestaties. Ook na lange testperiodes https://t.co/QbvMAY5RSU reageer retweet
Moet je met een fucking vliegtuig doen....quote:Op donderdag 5 april 2018 19:46 schreef dennistd het volgende:twitter:jan_bert twitterde op donderdag 05-04-2018 om 16:08:39 Goed nieuws! NZLijn wordt geweldige aanvulling op OV in Amsterdam Kinderziektes horen erbij; dus niet mopperen de eerste dagen @ https://t.co/DSejG8i6Md reageer retweetUit de bio van die laatste:twitter:LNevesGoncalves twitterde op donderdag 05-04-2018 om 19:39:34 Maak er maar de eerste 8-12 weken van. Is bekend fenomeen bij introductie treinen/metro’s. Eerst een dip in prestaties. Ook na lange testperiodes https://t.co/QbvMAY5RSU reageer retweet
Communicatie (nieuwe) treinen Hogesnelheidslijn: Eurostar, IC Brussel, IC direct & IC Den Haag-E’hoven.
Zal voorlopig nog wel puinhoop worden met de Benelux dus vanaf dit weekend
Je bent het accu-akkefietje met de 787 vergeten?quote:Op donderdag 5 april 2018 23:33 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Moet je met een fucking vliegtuig doen....
De Comet, DC-10 en A320 hadden ook een moeilijke start.quote:Op donderdag 5 april 2018 23:33 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Moet je met een fucking vliegtuig doen....
De DC10 zou in deze tijd direct aan de grond gehouden zijn en het project geschraptquote:Op vrijdag 6 april 2018 09:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De Comet, DC-10 en A320 hadden ook een moeilijke start.
Dus de conducteur moet daarna weer door zijn knieën om het treetje/krukje te pakken... Mag dat arbotechnisch wel?quote:Op vrijdag 6 april 2018 15:57 schreef ReisT het volgende:
Die Eurobahn hat ein Ausstiegsproblem
Deutsche Gründlichkeit: er is een perronnetje dat niet aan een of andere norm voldoet, dat is uiteraard een probleem waar een oplossing voor moet worden gevonden.
Dus moet nu elke keer als er een Flirt in Wissingen stopt, de conducteur eerst een super zinvol extra treetje neerzetten, voordat de passagiers mogen uitstappen.
[ afbeelding ]
Dat perron zou in Nederland ook al zijn afgekeurd vanwege de breedte (of het gebrek daaraan...).quote:Op vrijdag 6 april 2018 15:57 schreef ReisT het volgende:
Die Eurobahn hat ein Ausstiegsproblem
Deutsche Gründlichkeit: er is een perronnetje dat niet aan een of andere norm voldoet, dat is uiteraard een probleem waar een oplossing voor moet worden gevonden.
Dus moet nu elke keer als er een Flirt in Wissingen stopt, de conducteur eerst een super zinvol extra treetje neerzetten, voordat de passagiers mogen uitstappen.
[ afbeelding ]
Stations als Dronryp wel eens gezien?quote:Op vrijdag 6 april 2018 21:43 schreef Goverman het volgende:
[..]
Dat perron zou in Nederland ook al zijn afgekeurd vanwege de breedte (of het gebrek daaraan...).
Dan had er op zijn minst nog een hekje moeten staan.quote:Op vrijdag 6 april 2018 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Stations als Dronryp wel eens gezien?
DDZ en ICM. Alleen in uitzonderingssituaties VIRMquote:Op vrijdag 6 april 2018 22:29 schreef Stefanovic83 het volgende:
Wat voor mat rijdt er tegenwoordig de IC Zwolle - Leeuwarden? VIRM? Ik reis aanstaande maandag vlak na de ochtendspits
Daar rijden ze niet zo hard als in Beilen. Het einde van het perron is daar nog geen meter.quote:Op vrijdag 6 april 2018 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Stations als Dronryp wel eens gezien?
Alsof iemand de moeite neemt om dat te gaan keurenquote:Op vrijdag 6 april 2018 21:43 schreef Goverman het volgende:
[..]
Dat perron zou in Nederland ook al zijn afgekeurd vanwege de breedte (of het gebrek daaraan...).
ok mooi, dankje. Lekker zitten in de 1e klassequote:Op vrijdag 6 april 2018 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
DDZ en ICM. Alleen in uitzonderingssituaties VIRM
Die kutmaffiosen jatten ook ALLESquote:Op zaterdag 7 april 2018 18:51 schreef Bitlord het volgende:
Leuke verrassing, was er in het geheel niet naar op zoek en wist niet eens dat ze ook op Sicilië terecht waren gekomen. De ex NMBS 5132 vanmiddag. Een echte Cockerill!
[ afbeelding ]
Leuke verrassingquote:Op zaterdag 7 april 2018 18:51 schreef Bitlord het volgende:
Leuke verrassing, was er in het geheel niet naar op zoek en wist niet eens dat ze ook op Sicilië terecht waren gekomen. De ex NMBS 5132 vanmiddag. Een echte Cockerill!
[ afbeelding ]
Je moest eens weten wat ProRail voor kaders, richtlijnen en protocollen heeft. En hoe goed ze zijn in het veranderen daarvan zonder consequenties op tijd, ruimte en geld in beeld te brengen... En ja, er is een projectteam bij ProRail bezig om van ALLE perrons op ALLE stations te bepalen hoe veilig die zijn...quote:Op vrijdag 6 april 2018 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alsof iemand de moeite neemt om dat te gaan keuren
Zoals in Gilze-Rijen ten tijde van dienstregeling 2016? Stoptrein komt binnen terwijl een IC voorbij raast in de andere richting.quote:Op zaterdag 7 april 2018 21:28 schreef Goverman het volgende:
[..]
Los daarvan, qua perronbreedte is er wel een dingetje op sommige stations. Denk aan breedtes, obstakels etc. Het meest gevaarlijk zijn smalle eilandperrons waar aan de ene kant bijna een trein binnenkomt en aan de andere kant een intercity vanuit de andere richting komt rijden.
Dat idee idd. Tilburg Universiteit was dat tot voor kort ook, maar die is verbouwd en opgelost.quote:Op zaterdag 7 april 2018 21:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zoals in Gilze-Rijen ten tijde van dienstregeling 2016? Stoptrein komt binnen terwijl een IC voorbij raast in de andere richting.
Tegenwoordig ligt het symmetriepunt van de sprinters in Gilze-Rijen.
Het zou veel verwonderlijker zijn als ze daar een protestantse universiteit zouden vestigen.quote:Op zaterdag 7 april 2018 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het blijft verwonderlijk dat ze een katholieke universiteit in Tilburg vestigden
Euh...quote:Op zaterdag 7 april 2018 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het blijft verwonderlijk dat ze een katholieke universiteit in Tilburg vestigden
het gaat puur om het gekunstel met de naam. Die is meermalen gewijzigd totdat ze in 2010 de huidige naam aannamenquote:Op zaterdag 7 april 2018 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het zou veel verwonderlijker zijn als ze daar een protestantse universiteit zouden vestigen.
Ja de KUT hue hue huequote:Op zaterdag 7 april 2018 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gaat puur om het gekunstel met de naam. Die is meermalen gewijzigd totdat ze in 2010 de huidige naam aannamen
Wil je hiermee zeggen dat de Friesche medemens het niveau van een puberale Nederlander nooit kan ontstijgen?quote:Op zaterdag 7 april 2018 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gaat puur om het gekunstel met de naam. Die is meermalen gewijzigd totdat ze in 2010 de huidige naam aannamen
Nee, ik zit vandaag eerste klas in de busquote:Op zondag 8 april 2018 10:20 schreef desbarts het volgende:
Vandaag een dagje door de ardennen met de trein om uiteindelijk de laatste ic brussel terug te nemen. Zie ik nog mede-fokkers in de eerste klas?
Geinig, dat snorretje.quote:Op zondag 8 april 2018 02:58 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Begin deze week was ik in Engeland, en omdat ik wat tijd over had ben ik daar nog wat aan het spotten geweest. Te Birmingham International heb ik deze Virgin Pendolino, 390 008 "Charles Rennie Mackintosh", op de foto kunnen zetten. Sinds 2017 wordt de hele vloot van een nieuwe verflaag voorzien, op aanraden van bouwer Alstom.
Let trouwens ook even op het bordje rechts: dat is in het Intercity Swallow-kleurenschema en als je goed kijkt zie je er een silhouet van een zwaluw naast. Een zeldzaam overblijfsel uit het British Rail-tijdperk.
Het is het station bij het vliegveld van Birmingham, dat heet ook "Birmingham International". .quote:Op zondag 8 april 2018 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vraag me alleen af wat er "International" kan zijn aan Birmingham Gaat er soms een boemeltje Wales in of zo?
correctquote:Op zondag 8 april 2018 13:19 schreef freako het volgende:
[..]
Het is het station bij het vliegveld van Birmingham, dat heet ook "Birmingham International". .
quote:It was named Birmingham International after the adjacent airport which was at the time named Birmingham International Airport, but has since been rebranded as Birmingham Airport
Ain't that the truthquote:Op zondag 8 april 2018 20:34 schreef MTL het volgende:
Zelfs al verbruikt een TGV meer dan een vliegtuig, elektriciteit kan met wind- en zonne-energie opgewekt worden. Verbrandingsmotoren zijn daardoor per definitie meer belastend voor het klimaat.
Voor een complete vergelijking moet je dan natuurlijk ook alle vervuiling meerekenen die het vervaardigen van de infrastructuur heeft gekost. Vliegtuigterminals, start/landingsbanen stations, rails, bruggen, transformatorhuisjes etc staan er niet vanzelf.quote:Op zondag 8 april 2018 20:34 schreef MTL het volgende:
Zelfs al verbruikt een TGV meer dan een vliegtuig, elektriciteit kan met wind- en zonne-energie opgewekt worden. Verbrandingsmotoren zijn daardoor per definitie meer belastend voor het klimaat.
Ja, zie jij staan hoeveel kilo kerosine een A320 en hoeeel KWh een Eurostar gebruikt voor de rit Amsterdam-Londen? Dat is iets wat je wil weten, want met dat soort cijfers kun je verder rekenen.quote:
Je zit erin, niet eropquote:Op zondag 8 april 2018 20:59 schreef desbarts het volgende:
Op de laatste echte BeNeLux!
[ afbeelding ]
dat wist ik niet, toch grappig had ik nooit gedacht.quote:Op zondag 8 april 2018 21:09 schreef dennistd het volgende:
En de echte Benelux bestaat al jaren niet meer, Luxemburg is al geschrapt nadat bleek dat Mat'57 (de Benelux-Hondekoppen) het steile traject naar het groothertogdom niet aankon.
Luxemburg is alleen een wens geweest. Tijdens praktische testen bleek dat het materieel met geen mogelijkheid op een normale manier de Ardennen kon beklimmen.quote:Op zondag 8 april 2018 21:09 schreef dennistd het volgende:
En de echte Benelux bestaat al jaren niet meer, Luxemburg is al geschrapt nadat bleek dat Mat'57 (de Benelux-Hondekoppen) het steile traject naar het groothertogdom niet aankon.
Maar waarom is die naam dan zo 'ingeburgerd?'quote:Op zondag 8 april 2018 21:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Luxemburg is alleen een wens geweest. Tijdens praktische testen bleek dat het materieel met geen mogelijkheid op een normale manier de Ardennen kon beklimmen.
Promotie confederale Benelux?quote:Op zondag 8 april 2018 21:28 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Maar waarom is die naam dan zo 'ingeburgerd?'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |