Nee, ik zit vandaag eerste klas in de busquote:Op zondag 8 april 2018 10:20 schreef desbarts het volgende:
Vandaag een dagje door de ardennen met de trein om uiteindelijk de laatste ic brussel terug te nemen. Zie ik nog mede-fokkers in de eerste klas?
Geinig, dat snorretje.quote:Op zondag 8 april 2018 02:58 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Begin deze week was ik in Engeland, en omdat ik wat tijd over had ben ik daar nog wat aan het spotten geweest. Te Birmingham International heb ik deze Virgin Pendolino, 390 008 "Charles Rennie Mackintosh", op de foto kunnen zetten. Sinds 2017 wordt de hele vloot van een nieuwe verflaag voorzien, op aanraden van bouwer Alstom.
Let trouwens ook even op het bordje rechts: dat is in het Intercity Swallow-kleurenschema en als je goed kijkt zie je er een silhouet van een zwaluw naast. Een zeldzaam overblijfsel uit het British Rail-tijdperk.
Het is het station bij het vliegveld van Birmingham, dat heet ook "Birmingham International". .quote:Op zondag 8 april 2018 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vraag me alleen af wat er "International" kan zijn aan Birmingham Gaat er soms een boemeltje Wales in of zo?
correctquote:Op zondag 8 april 2018 13:19 schreef freako het volgende:
[..]
Het is het station bij het vliegveld van Birmingham, dat heet ook "Birmingham International". .
quote:It was named Birmingham International after the adjacent airport which was at the time named Birmingham International Airport, but has since been rebranded as Birmingham Airport
Ain't that the truthquote:Op zondag 8 april 2018 20:34 schreef MTL het volgende:
Zelfs al verbruikt een TGV meer dan een vliegtuig, elektriciteit kan met wind- en zonne-energie opgewekt worden. Verbrandingsmotoren zijn daardoor per definitie meer belastend voor het klimaat.
Voor een complete vergelijking moet je dan natuurlijk ook alle vervuiling meerekenen die het vervaardigen van de infrastructuur heeft gekost. Vliegtuigterminals, start/landingsbanen stations, rails, bruggen, transformatorhuisjes etc staan er niet vanzelf.quote:Op zondag 8 april 2018 20:34 schreef MTL het volgende:
Zelfs al verbruikt een TGV meer dan een vliegtuig, elektriciteit kan met wind- en zonne-energie opgewekt worden. Verbrandingsmotoren zijn daardoor per definitie meer belastend voor het klimaat.
Ja, zie jij staan hoeveel kilo kerosine een A320 en hoeeel KWh een Eurostar gebruikt voor de rit Amsterdam-Londen? Dat is iets wat je wil weten, want met dat soort cijfers kun je verder rekenen.quote:
Je zit erin, niet eropquote:Op zondag 8 april 2018 20:59 schreef desbarts het volgende:
Op de laatste echte BeNeLux!
[ afbeelding ]
dat wist ik niet, toch grappig had ik nooit gedacht.quote:Op zondag 8 april 2018 21:09 schreef dennistd het volgende:
En de echte Benelux bestaat al jaren niet meer, Luxemburg is al geschrapt nadat bleek dat Mat'57 (de Benelux-Hondekoppen) het steile traject naar het groothertogdom niet aankon.
Luxemburg is alleen een wens geweest. Tijdens praktische testen bleek dat het materieel met geen mogelijkheid op een normale manier de Ardennen kon beklimmen.quote:Op zondag 8 april 2018 21:09 schreef dennistd het volgende:
En de echte Benelux bestaat al jaren niet meer, Luxemburg is al geschrapt nadat bleek dat Mat'57 (de Benelux-Hondekoppen) het steile traject naar het groothertogdom niet aankon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |