abonnement Unibet Coolblue
pi_178039373
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 17:48 schreef betyar het volgende:
hoi
Daar zul je onze gehandicapte hebben.
pi_178039375
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 17:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nogmaals, mensen voor een keuze maken die ze niet kunnen maken is absurd en geenszins bevordelijk om mensen aan Nederland te binden (want die integratie is toch wat het doel zou moeten zijn, daar lijk zelfs jij het mee eens). En over regels die andere landen stellen aan de nationaliteit van hun burgers heeft Nederland helemaal niets te zeggen.
Waarom zou je die keuze niet kunnen maken? Je kiest er toch voor om in Nederland te wonen? Wat is er dan zo moeilijk om de Nederlandse nationaliteit aan te nemen als enige nationaliteit als je deze ten eerste al bezit en ten tweede je met je volle bestand van de benefits van het Nederlanderschap gebruik wil blijven maken? Als je je toch meer Turks of Marokkaans voelt, prima, als je hier werk hebt kan je zelfs hier blijven wonen maar het is een keuze. Wat andere landen stellen aan hun burgers, nee daar kan Nederland niets over zeggen, maar Nederland kan er wel iets aan proberen te doen en anders zijn er vast nog wel andere maatregelen te bedenken. Al is het bij de komst van nieuwe burgers uit die landen.
[..]

quote:
Uh, deze volg ik niet helemaal.
Tegenwoordig is het voor Nederlanders die naar het buitenland vertrekken en daar wonen en de nationaliteit aannemen een stuk moeilijker om dan ook de Nederlandse nationaliteit te behouden. Maar dat is het probleem helemaal niet bij integratie in Nederland. Daarnaast is er ook een grote groep buitenlanders van Nederlandse afkomst, vaak generaties terug, die makkelijk integreerbaar zouden zijn. Voor deze groepen zou (her-)nationalisering makkelijker moeten zijn dan andere groepen.
pi_178039402
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 17:46 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Jup. DENK is wmb echt een hypocriete partij.

Maar dat doen de VVD ook en het CDA ook.
Ik vond het weer enorm teleurstellend dat Rutte weer een populistisch punt moest maken t.o.v. asielzoekers in plaats van het probleem (de huizenmarkt) aan te pakken, zoekt hij een zondebok. Pure identiteitspolitiek. Mensen tegen elkaar opzetten.

Vond het wel een goed punt van Sylvana toen een CDA'er tegen haar begon over identiteitspolitiek.

Hij zei: mensen worden steeds meer verdeeld. Partijen die mensen in groepen verdelen op basis van afkomst... en hij wilde religie zeggen. En toe was hij stil.

Kwam even niet meer uit zijn woorden toen Sylvana vroeg wat het idee achter het CDA dan is. :P
Ik snap de ophef bij veel mensen over het feit dat er nu een partij is die zich richt op allochtonen / moslims ook niet zo. We hebben al eeuwenlang allerhande christelijke splinters in de partij, ouderenpartijen duiken steeds weer op en feitelijk zijn PVV en FvD ook gewoon blanke identiteitspartijen, ook al gaan er mensjes stampvoeten als je dat zegt. Maar wee je gebeente als het allochtonen of moslims zijn die zich verenigen in een belangenclubje.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178039414
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 17:46 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Jup. DENK is wmb echt een hypocriete partij.

Maar dat doen de VVD ook en het CDA ook.
Ik vond het weer enorm teleurstellend dat Rutte weer een populistisch punt moest maken t.o.v. asielzoekers in plaats van het probleem (de huizenmarkt) aan te pakken, zoekt hij een zondebok. Pure identiteitspolitiek. Mensen tegen elkaar opzetten.

Vond het wel een goed punt van Sylvana toen een CDA'er tegen haar begon over identiteitspolitiek.

Hij zei: mensen worden steeds meer verdeeld. Partijen die mensen in groepen verdelen op basis van afkomst... en hij wilde religie zeggen. En toe was hij stil.

Kwam even niet meer uit zijn woorden toen Sylvana vroeg wat het idee achter het CDA dan is. :P
Je hebt partijen die bruggen bouwen en partijen die bruggen verbouwen. Sylvana creeert verdeeldheid waar er geen verdeeldheid was. CDA creeert als centrumpartij toch niet zo heel erg veel verdeeldheid vandaag de dag.
pi_178039452
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 17:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarom zou je die keuze niet kunnen maken? [knip blablablalba]
Omdat je van de meeste nationaliteiten, van de Marokkaanse tot de Algerijnse tot de Argentijnse, geen afstand kunt doen. Dit heb ik nu al tig keer gezegd.
quote:
Tegenwoordig is het voor Nederlanders die naar het buitenland vertrekken en daar wonen en de nationaliteit aannemen een stuk moeilijker om dan ook de Nederlandse nationaliteit te behouden. Maar dat is het probleem helemaal niet bij integratie in Nederland. Daarnaast is er ook een grote groep buitenlanders van Nederlandse afkomst, vaak generaties terug, die makkelijk integreerbaar zouden zijn. Voor deze groepen zou (her-)nationalisering makkelijker moeten zijn dan andere groepen.
Dus je hebt het nu uitsluitend over mensen die zelf of hun voorouders reeds geëmigreerd zijn en terugkeren? Dat lijkt me een absoluut marginale groep. Bovendien zie ik ook niet echt hoe je zou bepalen welke Nederlanders "integreerbaar" zijn zonder een immigratietraject af te leggen, terwijl jij juist zegt dat dat traject makkelijker zou moeten worden.
pi_178039462
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 17:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik snap de ophef bij veel mensen over het feit dat er nu een partij is die zich richt op allochtonen / moslims ook niet zo. We hebben al eeuwenlang allerhande christelijke splinters in de partij, ouderenpartijen duiken steeds weer op en feitelijk zijn PVV en FvD ook gewoon blanke identiteitspartijen, ook al gaan er mensjes stampvoeten als je dat zegt. Maar wee je gebeente als het allochtonen of moslims zijn die zich verenigen in een belangenclubje.
Omdat veel van deze allochtonen al dan niet bewust buiten de rest van de Nederlandse samenleving bivakkeren en nu doen alsof dat iets is om trots op te zijn, prima dat ze hun eigen partij denken te hebben, maar het gaat ze geen tot weinig bruggen opleveren.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 17:56:13 #57
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_178039481
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 17:51 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Daar zul je onze gehandicapte hebben.
-O-
pi_178039483
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 17:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik snap de ophef bij veel mensen over het feit dat er nu een partij is die zich richt op allochtonen / moslims ook niet zo. We hebben al eeuwenlang allerhande christelijke splinters in de partij, ouderenpartijen duiken steeds weer op en feitelijk zijn PVV en FvD ook gewoon blanke identiteitspartijen, ook al gaan er mensjes stampvoeten als je dat zegt. Maar wee je gebeente als het allochtonen of moslims zijn die zich verenigen in een belangenclubje.
Eens. Ik vind het ook een teken van integratie dat die subgroep nu echt zelf politiek actief is geworden, meer dan een minderheid binnen de PvdA. Een nog groter teken van integratie zou zijn als een aparte politieke beweging op termijn niet eens meer nodig is.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 17:57:27 #59
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178039502
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 17:55 schreef Tchock het volgende:
Omdat je van de meeste nationaliteiten, van de Marokkaanse tot de Algerijnse tot de Argentijnse, geen afstand kunt doen. Dit heb ik nu al tig keer gezegd.
Kortom, Maxima moet wegwezen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178039533
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 17:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Kortom, Maxima moet wegwezen.
Eens.
pi_178039536
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 17:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Omdat je van de meeste nationaliteiten, van de Marokkaanse tot de Algerijnse tot de Argentijnse, geen afstand kunt doen. Dit heb ik nu al tig keer gezegd.
Ik heb er ook op geantwoord. En als ze de Turkse of Marokkaanse nationaliteit niet kunnen inleveren maak je het maar makkelijker dat nieuwe generaties, kinderen die worden geboren, in Nederland nog maar 1 paspoort mogen hebben.
[..]

quote:
Dus je hebt het nu uitsluitend over mensen die zelf of hun voorouders reeds geëmigreerd zijn en terugkeren? Dat lijkt me een absoluut marginale groep. Bovendien zie ik ook niet echt hoe je zou bepalen welke Nederlanders "integreerbaar" zijn zonder een immigratietraject af te leggen, terwijl jij juist zegt dat dat traject makkelijker zou moeten worden.
Hoezo zou je dat niet kunnen bepalen? Dat doen we al lang hoor, kijken naar afkomst en achtergrond, om te kijken hoe makkelijk iemand te integreren is en of hij daarom wel of niet welkom is in Nederland. Ik vermoed overigens dat er binnenkort een grote groep Afrikaners op wereldtournee gaat.
pi_178039543
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 17:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Kortom, Maxima moet wegwezen.
Volgens sommigen wel ja.

Dit was overigens serieus een issue een aantal jaar geleden geloof ik. Kan me niet herinneren wie maar iemand riep toen dat Maxima niet te vertrouwen is met dubbele nationaliteit etc (net als recent met Ollongren, lijkt een vast trucje). Alleen heeft ze daar dus geen keuze in.
pi_178039598
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 17:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik heb er ook op geantwoord. En als ze de Turkse of Marokkaanse nationaliteit niet kunnen inleveren maak je het maar makkelijker dat nieuwe generaties, kinderen die worden geboren, in Nederland nog maar 1 paspoort mogen hebben.

Ik weet echt niet of je dit nou expres doet of dat je het gewoon niet begrijpt.

Als het land Landanië bepaalt dat elk kind geboren van een Landaniër zelf ook Landaans is, en bovendien dat je de Landaanse nationaliteit niet op kunt geven, dan kan noch Nederland noch een Landaanse immigrant noch het in Nederland geboren kind daar iets aan doen.

De enige manier waarop wat je voorstelt haalbaar is, is dat je elk kind dat hier geboren wordt van Landaanse ouders de Nederlandse identiteit ontneemt. Ik hoop toch dat je dat niet als wenselijke oplossing ziet...
quote:
Hoezo zou je dat niet kunnen bepalen? Dat doen we al lang hoor, kijken naar afkomst en achtergrond, om te kijken hoe makkelijk iemand te integreren is en of hij daarom wel of niet welkom is in Nederland.
Oké, nou ja, goed. Dan heb je het dus waarschijnlijk over kinderen van mensen die naar Canada of Amerika zijn geëmigreerd of zo. Echt een minieme minderheid.
quote:
Ik vermoed overigens dat er binnenkort een grote groep Afrikaners op wereldtournee gaat.
Deze opmerking kan ik wederom niet echt plaatsen.
pi_178039600
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 17:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Volgens sommigen wel ja.

Dit was overigens serieus een issue een aantal jaar geleden geloof ik. Kan me niet herinneren wie maar iemand riep toen dat Maxima niet te vertrouwen is met dubbele nationaliteit etc (net als recent met Ollongren, lijkt een vast trucje). Alleen heeft ze daar dus geen keuze in.
Toen Koningin Maxima zelf aan de betekenis van de Nederlandse Nationaliteit twijfelde misschien dat was wel een hele domme uitspraak van haar trouwens zeg.
pi_178039623
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 18:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Toen Koningin Maxima zelf aan de betekenis van de Nederlandse Nationaliteit twijfelde misschien dat was wel een hele domme uitspraak van haar trouwens zeg.
Dat ging over de Nederlandse identiteit, niet nationaliteit. Beetje selectief geheugen?

Ik vind dat trouwens een wijze en rake opmerking. En bovendien een compliment.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 18:04:33 #66
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178039633
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 18:02 schreef Tchock het volgende:
Ik weet echt niet of je dit nou expres doet of dat je het gewoon niet begrijpt.

Als het land Landanië bepaalt dat elk kind geboren van een Landaniër zelf ook Landaans is, en bovendien dat je de Landaanse nationaliteit niet op kunt geven, dan kan noch Nederland noch een Landaanse immigrant noch het in Nederland geboren kind daar iets aan doen.

De enige manier waarop wat je voorstelt haalbaar is, is dat je elk kind dat hier geboren wordt van Landaanse ouders de Nederlandse identiteit ontneemt. Ik hoop toch dat je dat niet als wenselijke oplossing ziet...
"Je moet kiezen tussen je Nederlandse en je Landaanse nationaliteit, want je mag er maar 1!"
"Mijn Landaanse nationaliteit kan ik niet opgeven"
"Nou, dan is de keuze niet zo moeilijk toch?"
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 23 maart 2018 @ 18:05:06 #67
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178039648
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 18:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Toen Koningin Maxima zelf aan de betekenis van de Nederlandse Nationaliteit twijfelde misschien dat was wel een hele domme uitspraak van haar trouwens zeg.
Misschien moet je nog even terugzoeken waar dat over ging, inclusief context.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178039651
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 18:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

"Je moet kiezen tussen je Nederlandse en je Landaanse nationaliteit, want je mag er maar 1!"
"Mijn Landaanse nationaliteit kan ik niet opgeven"
"Nou, dan is de keuze niet zo moeilijk toch?"
Precies. En dat alles ten behoeve van de integratie. :')
pi_178039664
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 17:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

Omdat veel van deze allochtonen al dan niet bewust buiten de rest van de Nederlandse samenleving bivakkeren en nu doen alsof dat iets is om trots op te zijn, prima dat ze hun eigen partij denken te hebben, maar het gaat ze geen tot weinig bruggen opleveren.
Er was ook niemand die dat stelde.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178039669
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 18:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik weet echt niet of je dit nou expres doet of dat je het gewoon niet begrijpt.

Als het land Landanië bepaalt dat elk kind geboren van een Landaniër zelf ook Landaans is, en bovendien dat je de Landaanse nationaliteit niet op kunt geven, dan kan noch Nederland noch een Landaanse immigrant noch het in Nederland geboren kind daar iets aan doen.

De enige manier waarop wat je voorstelt haalbaar is, is dat je elk kind dat hier geboren wordt van Landaanse ouders de Nederlandse identiteit ontneemt. Ik hoop toch dat je dat niet als wenselijke oplossing ziet...
Precies. Als de ouders dan de keuze maken dat ze ook de Landaanse nationaliteit krijgt vervalt de Nederlandse identiteit. Stel je mensen alsnog voor datzelfde dilemma waar we het eerder over hadden. En waarom zou je dat niet mogen stellen bij mensen die hier zijn geboren en willen blijven wonen?

[..]

quote:
Oké, nou ja, goed. Dan heb je het dus waarschijnlijk over kinderen van mensen die naar Canada of Amerika zijn geëmigreerd of zo. Echt een minieme minderheid.
Maar nog steeds miljoenen mensen die ook met en binnen die desbetreffende landen een meerwaarde voor Nederland kunnen vormen. Identiteitspolitiek heeft wel degelijk een waarde.

[..]

quote:
Deze opmerking kan ik wederom niet echt plaatsen.
Ik heb er grote moeite mee dat we de hele Afrikaner-problematiek in Zuid-Afrika negeren, de Nederlandse connectie is oorverdovend, natuurlijk is er een beladen geschiedenis maar als Nederland hebben we een verantwoordelijk, als deze mensen echt in de problemen komen, en daar lijkt het op met de recente ontwikkelingen in dat land, dat we ze ook moeten helpen een plek hier te krijgen. Australie overweegt een vergemakkelijkt integratieproces voor Afrikaners. Ik zie niet in waarom wij, als land waar veel van hen vandaan komen, dat niet zouden kunnen doen.
pi_178039683
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 18:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat ging over de Nederlandse identiteit, niet nationaliteit. Beetje selectief geheugen?

Ik vind dat trouwens een wijze en rake opmerking. En bovendien een compliment.
Daar was niks wijs aan. Dat was heel dom als je als Koningin de Nederlandse identeit vertegenwoordigt. Zeker in een tijd dat mensen sowieso al zoekend zijn naar hun plaats in de wereld of samenleving.
pi_178039692
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 18:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er was ook niemand die dat stelde.
Jawel. Want dat is mijn probleem met DENK.
pi_178039701
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 18:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Misschien moet je nog even terugzoeken waar dat over ging, inclusief context.
Dat was gewoon een heel domme uitspraak van Koningin Maxima.
pi_178039702
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 18:06 schreef DeParo het volgende:

[..]

Precies. Als de ouders dan de keuze maken dat ze ook de Landaanse nationaliteit krijgt vervalt de Nederlandse identiteit.
Ik geef het op. :')
quote:
Maar nog steeds miljoenen mensen die ook met en binnen die desbetreffende landen een meerwaarde voor Nederland kunnen vormen. Identiteitspolitiek heeft wel degelijk een waarde.
Over wie heb je het nou? Zoals ik zei zijn die groepen marginaal. Er zijn ruim een miljoen mensen in Nederland met een dubbele identiteit en het gros ervan heeft de Turkse of Marokkaanse.
quote:
[..]

Ik heb er grote moeite mee dat we de hele Afrikaner-problematiek in Zuid-Afrika negeren, de Nederlandse connectie is oorverdovend, natuurlijk is er een beladen geschiedenis maar als Nederland hebben we een verantwoordelijk, als deze mensen echt in de problemen komen, en daar lijkt het op met de recente ontwikkelingen in dat land, dat we ze ook moeten helpen een plek hier te krijgen. Australie overweegt een vergemakkelijkt integratieproces voor Afrikaners. Ik zie niet in waarom wij, als land waar veel van hen vandaan komen, dat niet zouden kunnen doen.
Wat heeft dat met het voorgaande te maken? :? Ik ben de draad van je betoog echt kwijt.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 18:09:40 #75
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178039716
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 18:09 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat was gewoon een heel domme uitspraak van Koningin Maxima.
Gewoon nog een paar keer herhalen. Wordt het vanzelf waar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')