abonnement Unibet Coolblue
pi_178022523
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, vooral mensen die gebruik maken van hun democratisch recht
  donderdag 22 maart 2018 @ 21:47:59 #2
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178022547
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 21:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Meneer heeft de column van Luyendijk gelezen? :P
Simone Weimans waardeerde dat stuk niet zo.

Ik vind de kritiek ook een beetje blah, DENK deed precies wat iedereen al dacht en ze zijn en blijven toch een partijtje in de marge.
pi_178022595
Ik keek laatst weer even en ben toch echte geschokt vertrokken.

Volgens mijn zijn ze in allerlei threads genocides te bespreken op een scala aan volkeren en slaven en Europese blanken zaten elkaar de tent uit te vechten wie de echte blanken zijn.
Met extra vezels!
pi_178022666
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 21:50 schreef Volkorenbrood het volgende:
Ik keek laatst weer even en ben toch echte geschokt vertrokken.

Volgens mijn zijn ze in allerlei threads genocides te bespreken op een scala aan volkeren en slaven en Europese blanken zaten elkaar de tent uit te vechten wie de echte blanken zijn.
Dit was op /pol/ ook al toen ik er 5 jaar geleden ofzo voor het eerst wel eens keek.

Zijn nog wel boards die vgm niet doordrenkt zijn van nazi's, maar door de matige van layout van 4chan en het concept dat threads weer verdwijnen en dat iedereen anonymous is nooit echt leuk gevonden.

Alleen tijdens de amerikaanse verkiezingen een beetje gevolgd.
  donderdag 22 maart 2018 @ 21:52:36 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178022672
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 21:50 schreef Volkorenbrood het volgende:
Ik keek laatst weer even en ben toch echte geschokt vertrokken.

Volgens mijn zijn ze in allerlei threads genocides te bespreken op een scala aan volkeren en slaven en Europese blanken zaten elkaar de tent uit te vechten wie de echte blanken zijn.
Ja, NWS is niet meer wat het geweest is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178022679
Hm weet niet, maar de boosheid kun je ook wel verklaren door jarenlange vernedering in de media en door politici enzo bijvoorbeeld.
Met extra vezels!
pi_178022689
quote:
9s.gif Op donderdag 22 maart 2018 21:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, NWS is niet meer wat het geweest is.
Nee dat was dus 4chan. :P
Met extra vezels!
pi_178022690
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 21:50 schreef Volkorenbrood het volgende:
Ik keek laatst weer even en ben toch echte geschokt vertrokken.

Volgens mijn zijn ze in allerlei threads genocides te bespreken op een scala aan volkeren en slaven en Europese blanken zaten elkaar de tent uit te vechten wie de echte blanken zijn.
Ik ben geen 4chanexpert maar dat was toch altijd al zo?
pi_178022716
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2018 21:52 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dit was op /pol/ ook al toen ik er 5 jaar geleden ofzo voor het eerst wel eens keek.

Zijn nog wel boards die vgm niet doordrenkt zijn van nazi's, maar door de matige van layout van 4chan en het concept dat threads weer verdwijnen en dat iedereen anonymous is nooit echt leuk gevonden.

Alleen tijdens de amerikaanse verkiezingen een beetje gevolgd.
Hm wellicht had ik een te positief beeld dan.
Met extra vezels!
pi_178022720
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 21:50 schreef Volkorenbrood het volgende:
Dat is wel echt een beetje sneu dan.
Hij heeft dan ook een totaal verknipt gedachtegoed over politiek en religie. Zo is hij onder meer raciaal seperatist en creationist. Desondanks is hij een hele goede vriend.
pi_178022736
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 21:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik ben geen 4chanexpert maar dat was toch altijd al zo?
Volgens mij was het vroeger minder extreem en wat breder georiënteerd.

Wel altijd met excessen vanwege het anonieme en verdwijnende karakter.

Nu is het gewoon stromfromt.
Met extra vezels!
pi_178022770
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 21:54 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Hij heeft dan ook een totaal verknipt gedachtegoed over politiek en religie. Zo is hij onder meer raciaal seperatist en creationist. Desondanks is hij een hele goede vriend.
Hoe doe je dat? Krijgt een van jullie niet loyaliteitsconflicten?
Met extra vezels!
pi_178022799
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 21:54 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Volgens mij was het vroeger minder extreem en wat breder georiënteerd.

Wel altijd met excessen vanwege het anonieme en verdwijnende karakter.

Nu is het gewoon stromfromt.
Klopt wel dat er vroeger ook over communisme enzo werd gepraat, maar alle serieuze posts zijn daar wel wat weg, nu idd een grote nazimeme circle jerk.

Enige wat nog wel grappig was, is dat vlag veroveren wat ze met Shia deden. Maar geen idee of je dan weet wt ik bedoel.
pi_178022821
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2018 21:57 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Klopt wel dat er vroeger ook over communisme enzo werd gepraat, maar alle serieuze posts zijn daar wel wat weg, nu idd een grote nazimeme circle jerk.

Enige wat nog wel grappig was, is dat vlag veroveren wat ze met Shia deden. Maar geen idee of je dan weet wt ik bedoel.
Geen idee. :P
Met extra vezels!
pi_178022904
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 21:47 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Simone Weimans waardeerde dat stuk niet zo.

Ik vind de kritiek ook een beetje blah, DENK deed precies wat iedereen al dacht en ze zijn en blijven toch een partijtje in de marge.
Ik vond het ook niet echt sterk nee. Al maakte hij in die zin wel een terecht punt dat de hele aandacht voor wat de 'boze blanke kiezer' wil de laatste jaren wil wat overtrokken is.

Het vervolg van de column over fragmentatie was sterker.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178022920
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 21:58 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Geen idee. :P
Oh dat was wel grappig, die acteur shia laboeuf ofzo had een of ander he will not divide us project, waar hij een camera ophing die 24/7 ging livestreamen. Eerst vooral aanhangers van hem die voor de camera kwamen, maar daarna vooral 4channers die kwamen trollen. Vandaar dat hij daar mee stopte en in plaats daarvan een nieuwe livestream maakte en een vlag ophing, waar alleen de vlag en lucht zichtbaar was (op de vlag stond he will not divide us).

Toen is 4chan een hele actie gestart om die vlag te achterhalen, door t\de overvliegende vliegtuigen te analyseren, geluid van dieren die ze hoorden etc etc.


Topkek.
pi_178022962
Oh, wat een kleuters zeg.
Met extra vezels!
pi_178023000
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vond het ook niet echt sterk nee. Al maakte hij in die zin wel een terecht punt dat de hele aandacht voor wat de 'boze blanke kiezer' wil de laatste jaren wil wat overtrokken is.

Het vervolg van de column over fragmentatie was sterker.
Gelezen, leuke column over Engeland inderdaad.
Met extra vezels!
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:04:38 #19
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178023020
Dijkhoff lijkt moeite hebben met goede argumenten aandragen. De wat flauwe grapjes vervelen snel.
pi_178023030
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 21:55 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Hoe doe je dat? Krijgt een van jullie niet loyaliteitsconflicten?
Heb meer dan eens de vriendschap heroverwogen maar ben altijd tot de conclusie gekomen dat het nergens op slaat om een vriendschap te verbreken vanwege politieke tegenstellingen. Heb echter wel besloten om geen discussies over religie meer te initiëren met 'm. Het is wel grappig dat hij zoveel is gaan lijken op de groep waar hij zich zo tegen afzet.
pi_178023057
quote:
15s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:04 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Dijkhoff lijkt moeite hebben met goede argumenten aandragen. De wat flauwe grapjes vervelen snel.
waar?
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:06:31 #22
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178023080
quote:
15s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:04 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Dijkhoff lijkt moeite hebben met goede argumenten aandragen. De wat flauwe grapjes vervelen snel.
Hebben wel meer Brabanders last van.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:07:22 #23
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178023113
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:05 schreef skysherrif het volgende:

[..]

waar?
Hij zit nergens, maar bij Nieuwsuur was een fragmentje i.v.m. het referendum.
pi_178023117
quote:
15s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:04 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Dijkhoff lijkt moeite hebben met goede argumenten aandragen. De wat flauwe grapjes vervelen snel.
Is wel vaker ja. Hij heeft de rol van Zijlstra gekregen en mag nu niet meer normaal op vragen antwoorden.

Echt jammer, want als Staats was hij altijd erg welbespraakt en genuanceerd. Nu is het inderdaad vooral comic relief .
pi_178023140
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Is wel vaker ja. Hij heeft de rol van Zijlstra gekregen en mag nu niet meer normaal op vragen antwoorden.

Echt jammer, want als Staats was hij altijd erg welbespraakt en genuanceerd. Nu is het inderdaad vooral comic relief .
Begint idd te storen, merk het ook. Dat je gevat kan antwoorden is prima, maar soms mag je ook gewoon concreet en inhoudelijk eens antwoord gaan geven.
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:09:14 #26
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_178023157
quote:
Man graaft enorme schuilkelder onder huurhuis: instortingsgevaar buren

GENNEP - Nee. Dat hadden ze bij woningcorporatie Mooiland werkelijk nog nooit meegemaakt. Onder een huurwoning aan de Langeweg in het Noord-Limburgse Gennep had een 39-jarige bewoner een schuilkelder gegraven. In 3,5 jaar tijd bouwde de man een kelder van liefst drie meter diep, twaalf meter lang en vier meter breed.

Uit de kruipruimte van zijn woning en deels onder de woning van de buren had de man grote hoeveelheden zand afgegraven.

Daardoor was een gevaarlijke situatie ontstaan die Mooiland dinsdag dwong in te grijpen. Volgens een woordvoerder heeft de woningcorporatie de boel laten stutten. ,,We hebben tijdelijke stempels in het ontstane gat geplaatst. We gaan nu maatregelen nemen om het gat te dichten.’’

[..]
wtf

https://www.gelderlander.(...)r-buren-br~aafbee6a/
pi_178023181
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:05 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Heb meer dan eens de vriendschap heroverwogen maar ben altijd tot de conclusie gekomen dat het nergens op slaat om een vriendschap te verbreken vanwege politieke tegenstellingen. Heb echter wel besloten om geen discussies over religie meer te initiëren met 'm. Het is wel grappig dat hij zoveel is gaan lijken op de groep waar hij zich zo tegen afzet.
Klopt. Dat is ook zo. Maar er zijn wel grenzen. Zo is raciale segregatie voor mij wel eens grens. In ieder geval zou ik denk ik nooit een vriendschap beginnen, op dit moment, met zo iemand.

Maar het is wel makkelijk praten, vriendschappen kunnen ook wel eens irrationeel zijn en soms heb je een klik met iemand.

Ik moet wel zeggen dat ik op jonge leeftijd wel meer vrienden had met een heel erg van mijzelf afwijkende politieke mening en daarmee klopte ik mijzelf op de borst.


Maar van de mensen met een extreme mening is eigenlijk niemand meer over in mijn intieme kring, degene die dat wel zijn hebben inmiddels echt een stuk mildere standpunten.
Met extra vezels!
pi_178023206
quote:
Zelfs preppen blijkt al te hoog gegrepen voor Limburgers. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178023242
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:10 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Klopt. Dat is ook zo. Maar er zijn wel grenzen. Zo is raciale segregatie voor mij wel eens grens. In ieder geval zou ik denk ik nooit een vriendschap beginnen, op dit moment, met zo iemand.

Maar het is wel makkelijk praten, vriendschappen kunnen ook wel eens irrationeel zijn en soms heb je een klik met iemand.

Ik moet wel zeggen dat ik op jonge leeftijd wel meer vrienden had met een heel erg van mijzelf afwijkende politieke mening en daarmee klopte ik mijzelf op de borst.

Maar van de mensen met een extreme mening is eigenlijk niemand meer over in mijn intieme kring, degene die dat wel zijn hebben inmiddels echt een stuk mildere standpunten.
Ik heb inderdaad ook een vriend met wie ik politiek echt als dag en nacht verschil. Vind het ook wel verfrissend af en toe moet ik zeggen. Het haalt je uit je eigen bubbel met allemaal hoogopgeleide mensen die het heel correct vooral met elkaar eens zijn.

Omgekeerd laat ik hem kennismaken met standpunten die hij anders waarschijnlijk niet veel hoort. Belangrijkste is dat we goed kunnen bieren en FIFA spelen en voetbal kijken etc.
pi_178023244
https://nos.nl/artikel/22(...)ies-tegen-china.html

Nou, nu afwachten wat China gaat doen...

De beurzen vinden het minder leuk allemaal.
Met extra vezels!
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:13:36 #31
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178023263
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Is wel vaker ja. Hij heeft de rol van Zijlstra gekregen en mag nu niet meer normaal op vragen antwoorden.

Echt jammer, want als Staats was hij altijd erg welbespraakt en genuanceerd. Nu is het inderdaad vooral comic relief .
Ik snap het niet helemaal. Halbe Zijlstra deed het vooral om de rechterflank te behouden, maar dit lijkt mij vrij nutteloos.
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:14:50 #32
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178023296
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:12 schreef Volkorenbrood het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)ies-tegen-china.html

Nou, nu afwachten wat China gaat doen...

De beurzen vinden het minder leuk allemaal.
Kan nou niemand in Washington die oranje baby stoppen? Trump is immers de enige die dit een tof idee vindt.
pi_178023300
quote:
15s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:04 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Dijkhoff lijkt moeite hebben met goede argumenten aandragen. De wat flauwe grapjes vervelen snel.
Die zullen nu pas doorhebben dat ze Halbe missen.
pi_178023328
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:12 schreef Volkorenbrood het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)ies-tegen-china.html

Nou, nu afwachten wat China gaat doen...

De beurzen vinden het minder leuk allemaal.
Wou of wil de EU niet ook 3%?
pi_178023332
quote:
15s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:14 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Kan nou niemand in Washington die oranje baby stoppen? Trump is immers de enige die dit een tof idee vindt.
Het feit dat Europa gespaard wordt in deze sancties is al een signaal dat de gematigde krachten in het Witte Huis Trump kunnen beteugelen.

Niet dat een handelsoorlog met China goed is voor de VS maar het is beter dan een wereldwijde in elk geval.
pi_178023348
quote:
15s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:14 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Kan nou niemand in Washington die oranje baby stoppen? Trump is immers de enige die dit een tof idee vindt.
Is dat echt zo? Hij is het gewoon het poppetje, er is echt wel een nationalistische beweging achter hem.

Mercer, Bannon, Cambridge Anaylitca, Pompeo..
Met extra vezels!
pi_178023372
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:16 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Hij is het gewoon het poppetje, er is echt wel een nationalistische beweging achter hem.

Mercer, Bannon, Cambridge Anaylitca, Pompeo..
Boel Amerikaanse namen die je daar op een rij hebt gezet. Wat is het verband er tussen? :P
pi_178023385
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:16 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Hij is het gewoon het poppetje, er is echt wel een nationalistische beweging achter hem.

Mercer, Bannon, Cambridge Anaylitca, Pompeo..
Is dat Cambridge Analytica nou ook echt zelf een extreemrechtse instelling, of bieden ze hun diensten gewoon aan de hoogste bieder?
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:18:05 #39
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178023414
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het feit dat Europa gespaard wordt in deze sancties is al een signaal dat de gematigde krachten in het Witte Huis Trump kunnen beteugelen.

Niet dat een handelsoorlog met China goed is voor de VS maar het is beter dan een wereldwijde in elk geval.
Misschien is dat ook wel zo.

quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:16 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Hij is het gewoon het poppetje, er is echt wel een nationalistische beweging achter hem.

Mercer, Bannon, Cambridge Anaylitca, Pompeo..
Volgens mij is dit wel echt zijn kindje hoor. Hij heeft het hier blijkbaar al jaren over.
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:18:42 #40
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178023436
quote:
Ja, ik had dit via via al gehoord.

Maar hoe voer je in vredesnaam 100 kuub zand af zonder dat iemand het in de gaten heeft? Waar laat je het?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:19:41 #41
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178023469
Geen taart voor Asscher.
pi_178023483
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, ik had dit via via al gehoord.

Maar hoe voer je in vredesnaam 100 kuub zand af zonder dat iemand het in de gaten heeft? Waar laat je het?
Dit vroeg ik mij ook af, ik heb een keer 2 kuub zand moeten afvoeren zonder dat iemand het in de gaten had en dat was nogal een opgave.

Misschien heeft hij het a la Shawshank Redemption stukje bij beetje in de omslag van zijn broek gedaan en op straat uitgeschud.
pi_178023489
quote:
14s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad ook een vriend met wie ik politiek echt als dag en nacht verschil. Vind het ook wel verfrissend af en toe moet ik zeggen. Het haalt je uit je eigen bubbel met allemaal hoogopgeleide mensen die het heel correct vooral met elkaar eens zijn.

Omgekeerd laat ik hem kennismaken met standpunten die hij anders waarschijnlijk niet veel hoort. Belangrijkste is dat we goed kunnen bieren en FIFA spelen en voetbal kijken etc.
Hm ja, maar iedereen heeft grenzen.

Ik kan best bijvoorbeeld een vriend hebben die “moslims achterlijk” vindt. Prima, weet je, ook al heb ik veel familie en wat religieuzer vrienden, en ben ik het oneens, ik kan prima een wat oppervlakkige vriendschap onderhouden wat bestaat uit leuke dingen doen en elkaar wel eens een keer helpen met iets.

Maar als iemand zegt moslims zijn genetisch defect en inherent slechte en onbetrouwbare mensen dan kom ik toch in een loyaliteitsconflict , aangezien het dan over mijn moeder, oma en weet ik veel gaat.

En ik zou het helemaal niet raar vinden als jij dat loyaliteitsconflict op dat moment niet hebt, maar het gewoon een achterlijke mening vindt waar je tegenin gaat.

Jij zult weer met andere dingen loyaliteitsconflicten hebben wanneer ik het alleen maar een “achterlijke mening” vind.
Met extra vezels!
pi_178023511
quote:
14s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad ook een vriend met wie ik politiek echt als dag en nacht verschil. Vind het ook wel verfrissend af en toe moet ik zeggen. Het haalt je uit je eigen bubbel met allemaal hoogopgeleide mensen die het heel correct vooral met elkaar eens zijn.

Omgekeerd laat ik hem kennismaken met standpunten die hij anders waarschijnlijk niet veel hoort. Belangrijkste is dat we goed kunnen bieren en FIFA spelen en voetbal kijken etc.
Ik heb best wel wat diversiteit in vrienden qua achtergrond, maar fundamentalistische gelovigen en mensen die voor raciale scheiding pleiten zitten daar toch niet bij. :P

Qua collega's loopt het zelfs van Denk tot PVV.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178023530
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:20 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Hm ja, maar iedereen heeft grenzen.

Ik kan best bijvoorbeeld een vriend hebben die “moslims achterlijk” vindt. Prima, weet je, ook al heb ik veel familie en wat religieuzer vrienden, en ben ik het oneens, ik kan prima een wat oppervlakkige vriendschap onderhouden wat bestaat uit leuke dingen doen en elkaar wel eens een keer helpen met iets.

Maar als iemand zegt moslims zijn genetisch defect en inherent slechte en onbetrouwbare mensen dan kom ik toch in een loyaliteitsconflict , aangezien het dan over mijn moeder, oma en weet ik veel gaat.

En ik zou het helemaal niet raar vinden als jij dat loyaliteitsconflict op dat moment niet hebt, maar het gewoon een achterlijke mening vindt waar je tegenin gaat.

Jij zult weer met andere dingen loyaliteitsconflicten hebben wanneer ik het alleen maar een “achterlijke mening” vind.
Denk dat je gelijk hebt. Wat dat betreft is het voor mij ook veel minder (lees: totaal niet) persoonlijk als iemand het over "buitenlanders" heeft.

Met een oprechte racist zou ik ook niet (vriendschappelijk) kunnen omgaan denk ik. Vind dat gewoon echt weerzinwekkend.
pi_178023544
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:18 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Misschien is dat ook wel zo.

[..]

Volgens mij is dit wel echt zijn kindje hoor. Hij heeft het hier blijkbaar al jaren over.
Ik denk dat het ook weer te makkelijk is om te denken dat het allemaal kinderachtig gedrag is van een persoon.

Er zit wel daadwerkelijk een ideologie achter die hem aanspreekt, hoewel hijzelf wel primaire door narcisme gestuurd lijkt te worden, maar dat sluit wel mooi aan bij de superioreitsgedachten.
Met extra vezels!
pi_178023573
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb best wel wat diversiteit in vrienden qua achtergrond, maar fundamentalistische gelovigen en mensen die voor raciale scheiding pleiten zitten daar toch niet bij. :P

Qua collega's loopt het zelfs van Denk tot PVV.
Oei, je hebt een Denk collega. Sterkte.
Met extra vezels!
pi_178023578
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:21 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook weer te makkelijk is om te denken dat het allemaal kinderachtig gedrag is van een persoon.

Er zit wel daadwerkelijk een ideologie achter die hem aanspreekt, hoewel hijzelf wel primaire door narcisme gestuurd lijkt te worden, maar dat sluit wel mooi aan bij de superioreitsgedachten.
Het is ook belangrijk om op te merken dat Trumps' standpunten en principes zo flexibel zijn als maar kan. Hij was een groot deel van zijn leven democraat maar heeft blijkbaar ingezien dat hij daarmee niet kan scoren. Er is haast geen onderwerp te vinden waarop Trump niet van mening is gewisseld.

Behalve dat hij zelf geweldig is en geld verdienen fantastisch is.
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:23:18 #49
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178023588
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb best wel wat diversiteit in vrienden qua achtergrond, maar fundamentalistische gelovigen en mensen die voor raciale scheiding pleiten zitten daar toch niet bij. :P

Qua collega's loopt het zelfs van Denk tot PVV.
Ik geloof niet dat ik een PVV'er als collega heb :')

Zou me niet verbazen als je met D66 en GL tot 80% komt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178023607
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:22 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Oei, je hebt een Denk collega. Sterkte.
Sterker nog, stond zelfs op de lijst. Kan er verder prima mee overweg hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178023621
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Sterker nog, stond zelfs op de lijst. Kan er verder prima mee overweg hoor.
Maar stemt hij vooral omdat hij Denk een goede partij vindt, of omdat hij vindt dat PvdA hem uit het oog verloren heeft (nouja of hij stemde voorheen geen PvdA, maar dit hoor je kennelijk veel)
pi_178023650
Ik heb een FvD’er als collega. Aardige gast. We praten nooit over politiek.
Met extra vezels!
pi_178023657
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:22 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Oei, je hebt een Denk collega. Sterkte.
Bij radio 1 was vanmiddag een negentienjarig meisje dat vertelde waarom ze op DENK had gestemd. Die zei oprecht en in keurige bewoordingen dat alle partijen, zeker D66 en PvdA, het voor haar gevoel altijd hebben over allochtonen als een probleem, en zij voelde zich daardoor aangesproken en gekwetst omdat ze zelf prima functioneert. Denk was de enige partij die het veel heeft over inclusiviteit en haar niet het gevoel gaf dat ze zelf verantwoordelijk was voor de gebrekkige integratie van een groep waar ze alleen maar toevallig bij hoort. Dat vond ik wel even een eye-opener. Ik kan me heel goed voorstellen dat je op die gronden op DENK zou stemmen en hoe dat moet voelen.

En daarna kwam er een politicus van DENK aan het woord en die begon meteen te fulmineren dat de gefaalde immigratie enkel de schuld was van autochtone Nederlanders en dat alle Nederlanders meteen hun kind van de basisschool halen als er een allochtoon in de klas komt en blaaablaaablaa. Toen eindigde mijn aha-erlebnis nogal abrupt :')
pi_178023673
Zojuist bij Nieuwsuur: een Nederlands staatsburger die aangeeft dat Turkije d'r land is.
pi_178023676
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:25 schreef Volkorenbrood het volgende:
Ik heb een FvD’er als collega. Aardige gast. We praten nooit over politiek.
Same, topgast. Maar hij is verder een 9/11 truther, chemtrails, bildenberg, noem het allemaal maar op.
pi_178023679
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:26 schreef Alexandrier het volgende:
Zojuist bij Nieuwsuur: een Nederlands staatsburger die aangeeft dat Turkije d'r land is.
Stop de persen.
pi_178023681
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:17 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Is dat Cambridge Analytica nou ook echt zelf een extreemrechtse instelling, of bieden ze hun diensten gewoon aan de hoogste bieder?
Zoals ik het begrijp is de grootste geldschieter nationalistisch populistisch en was Steve Bannon heel belangrijk in die club.
Met extra vezels!
pi_178023703
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:26 schreef Alexandrier het volgende:
Zojuist bij Nieuwsuur: een Nederlands staatsburger die aangeeft dat Turkije d'r land is.
Dit is niet nieuw toch? :P
Met extra vezels!
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:29:36 #59
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178023734
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:26 schreef Alexandrier het volgende:
Zojuist bij Nieuwsuur: een Nederlands staatsburger die aangeeft dat Turkije d'r land is.
Meteen uitzetten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178023765
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:24 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Maar stemt hij vooral omdat hij Denk een goede partij vindt, of omdat hij vindt dat PvdA hem uit het oog verloren heeft (nouja of hij stemde voorheen geen PvdA, maar dit hoor je kennelijk veel)
Geen idee of hij hiervoor PvdA stemde. Voor hem speelt in ieder geval de assertievere houding van allochtonen wel evenals het religieuze aspect.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178023777
Maar wat nu bij Nieuwsuur wordt gezegd is het schadelijke eraan inderdaad, partijen als Denk zorgen er inderdaad voor dat de integratie echt wordt geremd.
pi_178023789
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bij radio 1 was vanmiddag een negentienjarig meisje dat vertelde waarom ze op DENK had gestemd. Die zei oprecht en in keurige bewoordingen dat alle partijen, zeker D66 en PvdA, het voor haar gevoel altijd hebben over allochtonen als een probleem, en zij voelde zich daardoor aangesproken en gekwetst omdat ze zelf prima functioneert. Denk was de enige partij die het veel heeft over inclusiviteit en haar niet het gevoel gaf dat ze zelf verantwoordelijk was voor de gebrekkige integratie van een groep waar ze alleen maar toevallig bij hoort. Dat vond ik wel even een eye-opener. Ik kan me heel goed voorstellen dat je op die gronden op DENK zou stemmen en hoe dat moet voelen.

En daarna kwam er een politicus van DENK aan het woord en die begon meteen te fulmineren dat de gefaalde immigratie enkel de schuld was van autochtone Nederlanders en dat alle Nederlanders meteen hun kind van de basisschool halen als er een allochtoon in de klas komt en blaaablaaablaa. Toen eindigde mijn aha-erlebnis nogal abrupt :')
Ik vind NIDA dan een veel beter alternatief.

Dat is gewoon duidelijk een Nederlandse partij geïnspireerd op religieuze waarden maar over het algemeen vrij mild ook.
Met extra vezels!
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:33:08 #63
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178023835
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:31 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Ik vind NIDA dan een veel beter alternatief.

Dat is gewoon duidelijk een Nederlandse partij geïnspireerd op religieuze waarden maar over het algemeen vrij mild ook.
Ik schrok wel een beetje van wat Max van Weezel zei over NIDA. De voorman van NIDA staat echt vrij extreem in het Midden-Oosten conflict en zoekt vaak de grens op, ook ten koste van Joden.
pi_178023863
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:33 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik schrok wel een beetje van wat Max van Weezel zei over NIDA. De voorman van NIDA staat echt vrij extreem in het Midden-Oosten conflict en zoekt vaak de grens op, ook ten koste van Joden.
Maar als hij zijn statements zou terugtrekken had hij waarschijnlijk een extra zetel verloren aan Denk.
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:34:29 #65
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178023874
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:33 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Maar als hij zijn statements zou terugtrekken had hij waarschijnlijk een extra zetel verloren aan Denk.
Het heeft niks met statements terugtrekken te maken, deze man (en meerdere leden van zijn partij) staan er gewoon echt zo in.
pi_178023876
In Den Haag zitten er nu drie Islamitische partijen in de raad. Dat is ook niet handig aangepakt, zo speel je echt niks klaar.
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:36:17 #67
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178023916
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:34 schreef Tchock het volgende:
In Den Haag zitten er nu drie Islamitische partijen in de raad. Dat is ook niet handig aangepakt, zo speel je echt niks klaar.
Volgens mij speel je als allochtonen sowieso meer klaar als je je verenigd onder de PvdA-vlag.

Maar goed wie ben ik
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_178023928
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:33 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik schrok wel een beetje van wat Max van Weezel zei over NIDA. De voorman van NIDA staat echt vrij extreem in het Midden-Oosten conflict en zoekt vaak de grens op, ook ten koste van Joden.
Gaat het over die tweet van 2014 of nieuwe informatie?

Er spelen twee krachten in die discussie.

1) Mensen die antisemitisme en hun jodenhaat vermommen als kritiek op Israël of op zionisme

2) Mensen die elke kritiek van iemand van kleur op Israël of zionisme neerzetten als jodenhaat

Beide gevallen komen naar mijn menig heel vaak voor. Daarom kies ik ervoor om mij hier niet meer over te uiten, maar voel ik mij soms ook beperkt.

Behalve mijn afkeuring voor antisemitische mensen natuurlijk, die zal ik altijd uiten.
Met extra vezels!
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:37:03 #69
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178023933
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:34 schreef Tchock het volgende:
In Den Haag zitten er nu drie Islamitische partijen in de raad. Dat is ook niet handig aangepakt, zo speel je echt niks klaar.
Volgens mij is het niet wezenlijk anders dan de landelijke situatie waar je 3 Christelijke partijen hebt (en voor 1980 nog meer), of dat er drie linkse partijen al een paar decennia bezig zijn om elkaar de vliegen af te vangen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:37:22 #70
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178023942
Beetje ondankbaar eigenlijk wel, van de arbeiders en de allochtonen, om na al die goede zorgen de PvdA te verlaten.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_178023948
quote:
9s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:36 schreef Euribob het volgende:

[..]

Volgens mij speel je als allochtonen sowieso meer klaar als je je verenigd onder de PvdA-vlag.

Maar goed wie ben ik
De PvdA speelt helemaal niets klaar, dus tsja.
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:38:16 #72
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178023965
quote:
15s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:37 schreef Euribob het volgende:
Beetje ondankbaar eigenlijk wel, van de arbeiders en de allochtonen, om na al die goede zorgen de PvdA te verlaten.
Als huidige allochtoon of arbeider koop je vrij weinig voor de staat van dienst van de PvdA uit de jaren '70.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178023975
Wir wohlen es alle wissen und wen wir es wissen sind wir beschissen?
pi_178023980
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Volgens mij is het niet wezenlijk anders dan de landelijke situatie waar je 3 Christelijke partijen hebt (en voor 1980 nog meer), of dat er drie linkse partijen al een paar decennia bezig zijn om elkaar de vliegen af te vangen.
Alleen hebben ze in Den Haag allemaal één zetel, wat betekent dat je drie splinterfracties bent in plaats van de vierde partij van de stad. :P
pi_178023984
quote:
15s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:37 schreef Euribob het volgende:
Beetje ondankbaar eigenlijk wel, van de arbeiders en de allochtonen, om na al die goede zorgen de PvdA te verlaten.
Ik ben als enige nog dankbaar. En jij.
Met extra vezels!
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:39:06 #76
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178023990
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

De PvdA speelt helemaal niets klaar, dus tsja.
Welke partij precies wel?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_178024000
Hoho, we hebben deze verkiezing nog een PvdA stemmer
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:39:54 #78
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178024002
quote:
9s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:38 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Ik ben als enige nog dankbaar. En jij.
Tijd om ons om te vormen naar de Partij van de Dankbaarheid.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_178024004
quote:
15s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:37 schreef Euribob het volgende:
Beetje ondankbaar eigenlijk wel, van de arbeiders en de allochtonen, om na al die goede zorgen de PvdA te verlaten.
Mama of papa ziet ons niet meer staan, dan gaan we maar.
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:40:11 #80
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178024010
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:39 schreef Euribob het volgende:

[..]

Welke partij precies wel?
PvdD.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178024012
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:39 schreef Euribob het volgende:

[..]

Welke partij precies wel?
VVD, CDA, D66, CU, SGP, GroenLinks, SP en ongeveer 120 lokale partijen.
pi_178024018
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:39 schreef Euribob het volgende:

[..]

Welke partij precies wel?
Weert lokaal!
Met extra vezels!
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:40:25 #83
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178024021
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:39 schreef skysherrif het volgende:
Hoho, we hebben deze verkiezing nog een PvdA stemmer
Ohja, heel goed. Op wie heb je gestemd?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_178024022
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

PvdD.
Niet te vergeten.
pi_178024027
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:39 schreef skysherrif het volgende:
Hoho, we hebben deze verkiezing nog een PvdA stemmer
Oja en sky.
Met extra vezels!
pi_178024028
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:39 schreef skysherrif het volgende:
Hoho, we hebben deze verkiezing nog een PvdA stemmer
Hebben zie die bij het uitdelen van hersens erin gescheten?
pi_178024037
In Almere heeft de PvdA drie zetels erbij gewonnen he, hoor je ook niemand over..
Met extra vezels!
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:41:31 #88
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178024039
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

VVD, CDA, D66, CU, SGP, GroenLinks, SP en ongeveer 120 lokale partijen.
En waar wordt dat precies aan afgemeten?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:42:32 #89
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178024066
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:36 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Gaat het over die tweet van 2014 of nieuwe informatie?

Er spelen twee krachten in die discussie.

1) Mensen die antisemitisme en hun jodenhaat vermommen als kritiek op Israël of op zionisme

2) Mensen die elke kritiek van iemand van kleur op Israël of zionisme neerzetten als jodenhaat

Beide gevallen komen naar mijn menig heel vaak voor. Daarom kies ik ervoor om mij hier niet meer over te uiten, maar voel ik mij soms ook beperkt.

Behalve mijn afkeuring voor antisemitische mensen natuurlijk, die zal ik altijd uiten.
Max van Weezel leek over meerdere uitspraken te spreken. Zo haalde hij o.a. een aflevering van Hollandse Zaken aan waar hij samen met zijn dochter zat en ook mensen van NIDA aanwezig waren. Hij was ook niet heel negatief over NIDA en vindt de lijsttrekker een goed politicus en een intelligente man. Maar hij haalde wel aan dat er niet bepaald met nuance gedacht wordt over het conflict in het Midden-Oosten.
pi_178024067
quote:
11s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:41 schreef Euribob het volgende:

[..]

En waar wordt dat precies aan afgemeten?
Jezus christus ze noemen mij een autist maar super serieus op elke scherts reageren is ook wel echt jouw handelsmerk hè?
pi_178024082
PvdA had bij mij afgedaan toen Kok in het vizier, op het toneel, kwam!
Denk dat den Uyl ook stront aan zijn vingers had, Kok komt niet zomaar vanuit het niets dacht ik.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2018 22:44:15 ]
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:43:11 #92
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178024091
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:41 schreef Volkorenbrood het volgende:
In Almere heeft de PvdA drie zetels erbij gewonnen he, hoor je ook niemand over..
Op Terschelling 32% gehaald. Dat zijn nog eens percentages.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:43:59 #93
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178024115
In Oldambt blijven ze ook gewoon de grootste.
pi_178024117
quote:
6s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:40 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ohja, heel goed. Op wie heb je gestemd?
In Schouwen Duiveland, ben hier nog niet ingeschreven :@

Hoe denk je trouwens dat het college er gaat uitzien, las dat Joost een midden/regenboogcoalitie van LR-D66-VVD-D66-GL zag zitten.
pi_178024123
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:42 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Max van Weezel leek over meerdere uitspraken te spreken. Zo haalde hij o.a. een aflevering van Hollandse Zaken aan waar hij samen met zijn dochter zat en ook mensen van NIDA aanwezig waren. Hij was ook niet heel negatief over NIDA en vindt de lijsttrekker een goed politicus en een intelligente man. Maar hij haalde wel aan dat er niet bepaald met nuance gedacht wordt over het conflict in het Midden-Oosten.
Vanwege de twee genoemde fenomenen ben ik dan benieuwd naar quotes en context. Maar het zou kunnen ja..
Met extra vezels!
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:44:35 #96
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178024134
quote:
6s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:43 schreef Euribob het volgende:

[..]

Op Terschelling 32% gehaald. Dat zijn nog eens percentages.
Hadden ze in de veenkoloniën niet ooit de absolute meerderheid?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:44:46 #97
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178024137
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jezus christus ze noemen mij een autist maar super serieus op elke scherts reageren is ook wel echt jouw handelsmerk hè?
Ik weet bij jou gewoon nooit zo goed of je een grapje maakt of serieus bent. Misschien ligt het aan mij maar heb dat probleem bij de rest van Nederland toch minder voor mijn gevoel.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:44:54 #98
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178024140
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:44 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Vanwege de twee genoemde fenomenen ben ik dan benieuwd naar quotes en context. Maar het zou kunnen ja..
Het zat in De Stemming van Vullings en Van Weezel.
pi_178024142
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hadden ze in de veenkoloniën niet ooit de absolute meerderheid?
Dat vragen we even aan Josse.
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:45:14 #100
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178024149
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hadden ze in de veenkoloniën niet ooit de absolute meerderheid?
Rotterdam bedoel je? Jazeker.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_178024169
quote:
9s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:44 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ik weet bij jou gewoon nooit zo goed of je een grapje maakt of serieus bent. Misschien ligt het aan mij maar heb dat probleem bij de rest van Nederland toch minder voor mijn gevoel.
Nee, Euri, ik denk niet dat elke partij behalve de PvdA dingen klaarspeelt in Nederland. Elke partij bevindt zich op een glijdende schaal waarbij oppositepartijen minder bereiken dan regeringspartijen. Net zoals ik eerder ook al grapte dat je geen principes hebt omdat je op D66/GL/PvdA kunt stemmen aan de hand van wie er slecht voor staat, ook dat was niet serieus.

De tering.
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:46:09 #102
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178024173
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:43 schreef skysherrif het volgende:

[..]

In Schouwen Duiveland, ben hier nog niet ingeschreven :@

Hoe denk je trouwens dat het college er gaat uitzien, las dat Joost een midden/regenboogcoalitie van LR-D66-VVD-D66-GL zag zitten.
Lijkt me toch wel vervelend voor Joost, wordt Rotterdam straks weer vier jaar gedomineerd door de PvdA.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:46:50 #103
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178024199
quote:
9s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, Euri, ik denk niet dat elke partij behalve de PvdA dingen klaarspeelt in Nederland. Elke partij bevindt zich op een glijdende schaal waarbij oppositepartijen minder bereiken dan regeringspartijen. Net zoals ik eerder ook al grapte dat je geen principes hebt omdat je op D66/GL/PvdA kunt stemmen aan de hand van wie er slecht voor staat, ook dat was niet serieus.

De tering.
Je maakt gewoon slechte grapjes.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:47:10 #104
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178024210
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:43 schreef skysherrif het volgende:

[..]

In Schouwen Duiveland, ben hier nog niet ingeschreven :@

Hoe denk je trouwens dat het college er gaat uitzien, las dat Joost een midden/regenboogcoalitie van LR-D66-VVD-D66-GL zag zitten.
Ze hebben in Rotjeknor 2 D66's? Dat is ingewikkeld.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178024217
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:28 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Dit is niet nieuw toch? :P
Maakt het naar mijn idee niet minder kwalijk. Ga nu overigens reageren op je andere post.
pi_178024220
Al vanaf de vijftiende eeuw zijn er voorstellen om een leesteken in te voeren dat ironie moet aanduiden. Mogelijk zou dat er zo uit kunnen zien: ⸮

Lijkt me echt een uitkomst voor autisten als Euribob en mijzelf.
pi_178024230
quote:
9s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Meteen uitzetten.
That escalated quickly.
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:48:23 #108
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178024246
DieTukkerfries twitterde op donderdag 22-03-2018 om 18:57:56 Alstu, de 10 gemeenten waar het meeste tegen de #sleepwet is gestemd: 1. Groningen 70,22. Leeuwarden 62,33. Ten Boer 61,54. Nijmegen 61,45. Midden Groningen 61,16. Utrecht 60,77. Winsum 60,78. De Marne 60,39. Diemen 60,210. Pekela 60,1Ik hou van lijstjes. #referendum reageer retweet
Groningen. _O_
pi_178024250
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ze hebben in Rotjeknor 2 D66's? Dat is ingewikkeld.
Waar ik als eerst D66 zei bedoel ik PvdA

Stop de tijd.
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:48:41 #110
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178024255
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ze hebben in Rotjeknor 2 D66's? Dat is ingewikkeld.
In Rotterdam splitst D66 zich altijd, dus niet geheel onterecht dat Sky daar nu al rekening mee houdt.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:50:53 #111
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178024317
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:47 schreef Tchock het volgende:
Al vanaf de vijftiende eeuw zijn er voorstellen om een leesteken in te voeren dat ironie moet aanduiden. Mogelijk zou dat er zo uit kunnen zien: ⸮

Lijkt me echt een uitkomst voor autisten als Euribob en mijzelf.
Normaal gesproken heb ik er echt geen moeite mee hoor. Alleen in de discussies met jou.

⸮Trouwen?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:51:34 #112
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178024332
Het is gewoon jammer dat er op FOK! nog steeds geen [sarcasm]-tags zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:52:13 #113
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178024352
Wat nu trouwens als je de ⸮ in ironische zin wil gebruiken? Iemand advies?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:52:22 #114
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178024358
Gewoon een smiley erbij en klaar is de sarcastische FOK!ker.
pi_178024500
Vraag me wel af of die microfoon van Thierry onderhand al aan is
  donderdag 22 maart 2018 @ 23:01:32 #116
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_178024592
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:05 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Heb meer dan eens de vriendschap heroverwogen maar ben altijd tot de conclusie gekomen dat het nergens op slaat om een vriendschap te verbreken vanwege politieke tegenstellingen. Heb echter wel besloten om geen discussies over religie meer te initiëren met 'm. Het is wel grappig dat hij zoveel is gaan lijken op de groep waar hij zich zo tegen afzet.
Buiten Fok om bespreek ik nauwelijks politieke onderwerpen met anderen, of als ik het er al over heb, zijn het luchtige politieke onderwerpen.
  donderdag 22 maart 2018 @ 23:03:52 #117
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178024649
Harald Doornbos en zijn vrouw hebben veel documenten gevonden van IS waar heel uitgebreid in beschreven staat hoe slavernij werkte in die staat. Mensen kregen ook echt geld van IS als ze een slaaf hadden. Nederlanders die nu terug (willen) komen en zeggen dat ze nooit iets met slavernij te maken hebben gehad of er van wisten, liegen dus waarschijnlijk (volgens Doornbos).
pi_178024683
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:10 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Klopt. Dat is ook zo. Maar er zijn wel grenzen. Zo is raciale segregatie voor mij wel eens grens. In ieder geval zou ik denk ik nooit een vriendschap beginnen, op dit moment, met zo iemand.

Maar het is wel makkelijk praten, vriendschappen kunnen ook wel eens irrationeel zijn en soms heb je een klik met iemand.

Ik moet wel zeggen dat ik op jonge leeftijd wel meer vrienden had met een heel erg van mijzelf afwijkende politieke mening en daarmee klopte ik mijzelf op de borst.


Maar van de mensen met een extreme mening is eigenlijk niemand meer over in mijn intieme kring, degene die dat wel zijn hebben inmiddels echt een stuk mildere standpunten.
Ik moet bekennen dat indien ik hem vandaag voor het eerst zou ontmoeten en op de hoogte zou zijn van zijn gedachtegoed dat een vriendschap tussen ons twee er naar alle waarschijnlijkheid niet in zou zitten.

Het is in dit kader belangrijk om aan te geven dat hij in de loop der jaren behoorlijk is geradicaliseerd en ik in de beginperiode geen idee had waar hij nou precies voor stond aangezien dat op dat moment gewoonweg niet relevant was omdat we elkaar leerde kennen tijdens een open dag en er een klik leek te zijn hetgeen reden genoeg was om een vriendschap aan te gaan.

Pas na een jaar hebben we echt inhoudelijke gesprekken gevoerd over wat serieuzere onderwerpen en toen ie aangaf voorstander te zijn van het oprichten van een christelijke staat ben ik tot de conclusie gekomen dat ik met een religieus fanaticus van doen heb. Hij is zich er in tegenstelling tot een grote groep andere fanatici echter wel van bewust dat zijn standpunten radicaal zijn. Daarnaast is het bij hem heel duidelijk dat het feit dat hij zichzelf vastklampt aan het Christendom en zijn geloof daarin altijd afzet tegen de Islam een gevolg is van zijn negatieve ervaringen met Moslims. Ik keur het absoluut niet goed maar begrijp 't ergens wel.

Bovendien is de vriendschappelijke band die je hebt met iemand van groter belang voor een vriendschap dan politieke opvattingen. Die jongen staat al jarenlang voor me klaar en dat ga ik uiteraard niet weggooien vanwege zijn politieke opvattingen aangezien daar geen verandering in gaat komen indien ik zou besluiten om een punt te zetten achter mijn vriendschap met hem alhoewel ik eveneens niet de illusie heb dat ik hem op de één of andere manier tot inzicht kan brengen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2018 23:09:19 ]
pi_178024693
quote:
6s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:43 schreef Euribob het volgende:

[..]

Op Terschelling 32% gehaald. Dat zijn nog eens percentages.
Volgens het CBS groter dan een voorganger van de PvdA: de SDAP in 1935 was toen de grootste op Terschelling,

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)n-in-de-jaren-dertig
pi_178024871
Zit vast op een moeilijk kutte boss in Horizon: Zero Dawn. Irritant is dat toch altijd.
pi_178024906
quote:
15s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:13 schreef Tchock het volgende:
Zit vast op een moeilijk kutte boss in Horizon: Zero Dawn. Irritant is dat toch altijd.
Kut man, voel je pijn.
pi_178025243
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:01 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Buiten Fok om bespreek ik nauwelijks politieke onderwerpen met anderen, of als ik het er al over heb, zijn het luchtige politieke onderwerpen.
Waar praat je dan zoal over met mensen die je vaak spreekt?
  donderdag 22 maart 2018 @ 23:35:39 #123
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_178025523
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:26 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Waar praat je dan zoal over met mensen die je vaak spreekt?
Ik spreek niet zo vaak met mensen. :D Nee, grapje, maar met veel mensen spreek ik niet verder dan op koetjes en kalfjes niveau. Echt politieke discussies houd ik voor zeer goede vrienden en dat zijn er niet zoveel. Zo weten studiegenoten totaal niet wat mijn politieke oriëntatie is en dat houd ik zo graag.
pi_178025576
quote:
6s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:35 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Ik spreek niet zo vaak met mensen. :D Nee, grapje, maar met veel mensen spreek ik niet verder dan op koetjes en kalfjes niveau. Echt politieke discussies houd ik voor zeer goede vrienden en dat zijn er niet zoveel. Zo weten studiegenoten totaal niet wat mijn politieke oriëntatie is en dat houd ik zo graag.
Waarom? Pure interesse hoor. Juist met studiegenoten is het prima discussiëren vind ik altijd.

Maar past ook wel bij me, ik vind het gewoon leuk te weten hoe mensen over dingen denken om ook mijn eigen denkbeelden aan te scherpen. Dat weten mijn vrienden ook wel inmiddels natuurlijk.

Met mijn vriendin ben ik het wel over vrijwel alles eens - al kwamen er nog wel wat puntjes naar bovendrijven rond de verkiezingen waar we verrassend tegenover elkaar kwamen te staan. Ook dat vind ik alleen maar mooi.
pi_178025603
quote:
6s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:35 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Ik spreek niet zo vaak met mensen. :D Nee, grapje, maar met veel mensen spreek ik niet verder dan op koetjes en kalfjes niveau. Echt politieke discussies houd ik voor zeer goede vrienden en dat zijn er niet zoveel. Zo weten studiegenoten totaal niet wat mijn politieke oriëntatie is en dat houd ik zo graag.
Oh, maar zo sta ik er ook in hoor. Vandaar dat ik pas na een jaar zijn politieke gedachtegoed had ontrafeld.
pi_178025647
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom? Pure interesse hoor. Juist met studiegenoten is het prima discussiëren vind ik altijd.

Maar past ook wel bij me, ik vind het gewoon leuk te weten hoe mensen over dingen denken om ook mijn eigen denkbeelden aan te scherpen. Dat weten mijn vrienden ook wel inmiddels natuurlijk.

Met mijn vriendin ben ik het wel over vrijwel alles eens - al kwamen er nog wel wat puntjes naar bovendrijven rond de verkiezingen waar we verrassend tegenover elkaar kwamen te staan. Ook dat vind ik alleen maar mooi.
Met studiegenoten en collega's die je slechts op een oppervlakkig niveau kent is het bespreken van politiek en religie een risicovolle aangelegenheid die ik derhalve dan ook liever vermijd.
pi_178025697
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:41 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Met studiegenoten en collega's die je slechts op een oppervlakkig niveau kent is het bespreken van politiek en religie een risicovolle aangelegenheid die ik derhalve dan ook liever vermijd.
Zo zie ik dat helemaal niet. Je moet inderdaad niet luidkeels op partij X gaan lopen zeiken maar je kunt best over politiek praten. Als je het met elkaar eens bent is dat prettig en als je het oneens bent levert dat interessante gesprekken op.
  donderdag 22 maart 2018 @ 23:49:51 #128
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_178025862
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom? Pure interesse hoor. Juist met studiegenoten is het prima discussiëren vind ik altijd.

Maar past ook wel bij me, ik vind het gewoon leuk te weten hoe mensen over dingen denken om ook mijn eigen denkbeelden aan te scherpen. Dat weten mijn vrienden ook wel inmiddels natuurlijk.

Met mijn vriendin ben ik het wel over vrijwel alles eens - al kwamen er nog wel wat puntjes naar bovendrijven rond de verkiezingen waar we verrassend tegenover elkaar kwamen te staan. Ook dat vind ik alleen maar mooi.
Ik merk gewoon dat het op mijn universiteit niet zo populair is om te zeggen dat je CDA stemt. Zeker gezien ze hier in de stad een quota op studentenwoningen willen plaatsen, met de PVV hebben samengewerkt en men het een conservatieve partij op zowel landelijk als lokaal niveau vindt :P Ach, dat ik daar op stem komen ze sowieso nooit achter, omdat ik wel weer iemand ben die zeer voor het milieu is. Het CDA lijkt dat helaas niet zo belangrijk te vinden, maar ach, elke partij heeft zo zijn nadeel.

quote:
14s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:39 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Oh, maar zo sta ik er ook in hoor. Vandaar dat ik pas na een jaar zijn politieke gedachtegoed had ontrafeld.
Nou, ik hoef helemaal niks over mijn oriëntatie te zeggen om achter die van mijn studiegenoten te komen. Ze beginnen er zelf over. :D
pi_178025936
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:49 schreef Buurtzwaan het volgende:
Ik merk gewoon dat het op mijn
Nou, ik hoef helemaal niks over mijn oriëntatie te zeggen om achter die van mijn studiegenoten te komen. Ze beginnen er zelf over. :D
Welke opleiding volg je? Kan me voorstellen dat Bestuurskunde-studenten daar wat opener over zijn dan bijvoorbeeld Natuurkunde-studenten.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2018 23:54:40 ]
  donderdag 22 maart 2018 @ 23:56:48 #130
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_178025977
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:53 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Welke opleiding volg je? Kan me voorstellen dat Bestuurskunde-studenten daar wat opener over zijn dan bijvoorbeeld Natuurkunde-studenten.
Ik stuur wel even een dm.
pi_178025980
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:43 schreef Tchock het volgende:
Zo zie ik dat helemaal niet. Je moet inderdaad niet luidkeels op partij X gaan lopen zeiken maar je kunt best over politiek praten. Als je het met elkaar eens bent is dat prettig en als je het oneens bent levert dat interessante gesprekken op.
Daarvoor moeten je gesprekspartners wel enigszins redelijk zijn en kritiek op een partij waar zij aanhanger van zijn niet persoonlijk opvatten. Datbwas in het verleden wellicht vanzelfsprekend maar ook de tokkies vinden tegenwoordig zo nu en dan de toegang tot de academische wereld. Zeker bij Turkse-Nederlanders en Marokkaanse-Nederlanders vermijd ik bepaalde onderwerpen liever.
pi_178025993
Merkwaardige taferelen in de Kamer vandaag.
  Moderator vrijdag 23 maart 2018 @ 00:05:14 #133
54278 crew  Tijger_m
42
pi_178026060
quote:
15s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:58 schreef Kowloon het volgende:
Merkwaardige taferelen in de Kamer vandaag.
Tja, dat krijg je met verwarde mensen op de tribune toe laten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_178026083
In mijn gemeente, Amersfoort, kan zo te zien het huidige kabinet gekopieerd worden naar het college, VVD - CDA - D66 - CU. Lijkt mij een prima coalitie.
pi_178026094
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 00:09 schreef Kowloon het volgende:
In mijn gemeente, Amersfoort, kan zo te zien het huidige kabinet gekopieerd worden naar het college, VVD - CDA - D66 - CU. Lijkt mij een prima coalitie.
Kraak noch smaak.
pi_178026096
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 00:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, dat krijg je met verwarde mensen op de tribune toe laten.
Ook weer zo'n wiet-figuur. Ik ben niet verrast. :P
pi_178026101
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 00:11 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Kraak noch smaak.
Past dus prima bij Amersfoort.
pi_178026118
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 00:11 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Past dus prima bij Amersfoort.
Touché. Je kunt je echter afvragen of je dat zou moeten willen.
pi_178026119
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 00:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, dat krijg je met verwarde mensen op de tribune toe laten.
Stel je voor ook nog met een wapen, wie was dat ook weer?
Weet niet of dat toen in de tweede kamer was trouwens.
  Moderator vrijdag 23 maart 2018 @ 00:13:49 #140
54278 crew  Tijger_m
42
pi_178026123
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 00:11 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ook weer zo'n wiet-figuur. Ik ben niet verrast. :P
Och, bij sommige mensen heeft wiet een negatieve uitwerking naar het schijnt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_178026130
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 00:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Och, bij sommige mensen heeft wiet een negatieve uitwerking naar het schijnt.
Men moet er ook geen gebruik van maken als men depri is toch?
  vrijdag 23 maart 2018 @ 00:14:45 #142
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_178026132
Remlof heeft nog steeds een kater. Maar goed hij leeft ook in het verleden. Ik had met liefde en plezier deze uitslag om zijn (non-wetende om zijn) oren geslagen.
pi_178026149
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 00:14 schreef Drugshond het volgende:
Remlof heeft nog steeds een kater. Maar goed hij leeft ook in het verleden. Ik had met liefde en plezier deze uitslag om zijn (non-wetende) oren geslagen.
Geen kater maar een streep.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 00:16:56 #144
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_178026169
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 00:16 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Boeien, dan maar een maat 43 strap na.
Kan ik niet met je eens zijn, ik heb maar maatje 41, heel af en toe 42 Italiaanse Spaanse schoenen.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 00:19:36 #146
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 00:22:23 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178026191
Druggie, hou eens op met je vete... Te sneu en te rancuneus..

En ik zou ok nog eea over remlof willen zeggen, maar die heeft geen weerwoord nu.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 23 maart 2018 @ 00:30:10 #148
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_178026246
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Druggie, hou eens op met je vete... Te sneu en te rancuneus..

En ik zou ok nog eea over remlof willen zeggen, maar die heeft geen weerwoord nu.
Hij krijgt nu de kliko en de werkelijkheid terug.
Point taken, je hebt wel gelijk.
pi_178026254
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 00:11 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ook weer zo'n wiet-figuur. Ik ben niet verrast. :P
Vooral iemand die hopeloos in de war is en dringend zorg of hulp nodig heeft lijkt me.

De profielen die er nu van hem worden geschetst zijn er ook een van een naïeve, goedwillende man die alles veel te zwaar opneemt.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 00:34:25 #150
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 00:38:54 #151
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178026293
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 00:30 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Hij krijgt nu de kliko en de werkelijkheid terug.
Point taken, je hebt wel gelijk.
^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178026294
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 00:34 schreef Drugshond het volgende:
Iemand die wil terug scrollen over hoe ik over D66 Dacht. Over de laatste 4-7 maanden.
Alleen iets wat hoog vliegen doet kan diep vallen?
pi_178026302
Edit Maak er mijn handen verder niet smerig aan.

[ Bericht 83% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2018 00:43:34 ]
  vrijdag 23 maart 2018 @ 00:42:15 #154
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 00:49:09 #155
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_178026361
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 00:49 schreef Drugshond het volgende:
Remlof vergelijk ik met Icraris. (Iets me zon en zo).
Griekse mytholoog?

Of een vergeten user.
pi_178026384

Ole wir fahren zum puff nach Barcelona.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 00:58:11 #158
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_178026398
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 00:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Griekse mytholoog?

Of een vergeten user.
Vergeten niet. Ik ken hem IRL.En is geen verkeerde gast. Maar nu krijgt hij de politieke kliko terug (en met rede). Laat hem maar uithuilen. Is voor meer mensen van toepassing.
pi_178026426
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 00:58 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Vergeten niet. Ik ken hem IRL.En is geen verkeerde gast. Maar nu krijgt hij de politieke kliko terug (en met rede). Laat hem maar uithuilen. Is voor meer mensen van toepassing.
Op de een of andere manier worden alle genaaid en als niet zijn die de volgende keer aan de beurt incl ik en jij. Op een gegeven moment verslap jij of ik en dan komt het uit een onverwachte hoek.
Alles is maar geleend en dat geld voor iedereen.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 01:04:14 #160
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178026429
Toevallig! Ik had ook net een thread geopend op 4chan voor de lol. http://boards.4chan.org/pol/thread/164988750

:D
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178026432
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 00:49 schreef Drugshond het volgende:
Remlof vergelijk ik met Icraris. (Iets me zon en zo).
Icarus
  vrijdag 23 maart 2018 @ 01:06:02 #162
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_178026436
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 01:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

Op de een of andere manier worden alle genaaid en als niet zijn die de volgende keer aan de beurt incl ik en jij. Op een gegeven moment verslap jij of ik en dan komt het uit een onverwachte hoek.
Alles is maar geleend en dat geld voor iedereen.
Na 6 mnd in zwart beviel me dit wel. Sommige denken daar anders over.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 01:06:27 #163
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178026438
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 00:49 schreef Drugshond het volgende:
Remlof vergelijk ik met Icraris. (Iets me zon en zo).
Gelijmde vlieger die door de zon smelt.

pats dood.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178026445
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 01:06 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Na 6 mnd in zwart beviel me dit wel. Sommige denken daar anders over.
Ik zou heel niet anders willen zijn dat blauw stond mij vroeger eens, tegenwoordig is het grijs.
Men knapt het maar fijn zelf op!
pi_178026457
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 01:06 schreef _--_ het volgende:

[..]

Gelijmde vlieger die door de zon smelt.

pats dood.
pi_178026462
Ik doe maar gewoon dan doe ik al gek genoeg.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 01:10:21 #167
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178026463
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178026476
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 01:10 schreef _--_ het volgende:

[..]

Ik moet slapen. [ afbeelding ]
Als je geluk hebt mag je morgen weer opstaan!
  vrijdag 23 maart 2018 @ 01:12:46 #169
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178026483
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 01:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als je geluk hebt mag je morgen weer opstaan!
Weet niet of je dat geluk kan noemen. ;(
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  vrijdag 23 maart 2018 @ 01:13:32 #170
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178026485


Internet, waarop je alles met alles kan linken.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178026498
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 01:12 schreef _--_ het volgende:

[..]

Weet niet of je dat geluk kan noemen. ;(
Achter de wolken schijnt de zon.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 01:18:11 #172
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_178026521
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 01:18 schreef Drugshond het volgende:
John was je ooit een mod ?
Ik nog niet misschien!
Ondankbaar lijkt mij dat, men kan het hier niemand recht tun, im Niederlandisch zou ik het niet weten te zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2018 01:21:00 ]
  vrijdag 23 maart 2018 @ 01:21:40 #174
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178026531
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 01:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik nog niet misschien!
Ondankbaar lijkt mij dat, men kan het hier niemand recht tun, im Niederlandisch zou ik het niet weten te zeggen.
Is het raar als ik zeg dat jouw Nederlands vreemd overkomt. :P
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178026538
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 01:21 schreef _--_ het volgende:

[..]

Is het raar als ik zeg dat jouw Nederlands vreemd overkomt. :P
Ben dan ook een reserve Duitser, leer er maar mee leven.
Ik ga mij niet anders voordoen als dat ik ben.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 01:23:06 #176
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178026541
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 01:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ben dan ook een reserve Duitser, leer er maar mee leven.
Ik ga mij niet anders voordoen als dat ik ben.
Sorry, was niet zo bedoeld hoor. Was alleen benieuwd.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178026553
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 01:23 schreef _--_ het volgende:

[..]

Sorry, was niet zo bedoeld hoor. Was alleen benieuwd.
Voor jou een excuus alleen voor jouw daar ik denk dat je op het moment niet zo lekker in je vel zit, daarom schreef ik ook achter de wolken schijnt de zon.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 01:27:10 #178
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178026563
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 01:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

Voor jou een excuus alleen voor jouw daar ik denk dat je op het moment niet zo lekker in je vel zit, daarom schreef ik ook achter de wolken schijnt de zon.
Bedankt :)
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178026565
Ik kom uit dat stukje rood op de kaart waar ze ook tegen de wiv stemmen deden. In het zuiden van het land.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 01:28:19 #180
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178026569
Het noorden van Nederland. Vel rood. _O_
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178026571
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 01:28 schreef _--_ het volgende:
Het noorden van Nederland. Vel rood. _O_
Toch geen Fries he?
  vrijdag 23 maart 2018 @ 01:29:20 #182
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178026574
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 01:28 schreef john2406 het volgende:

[..]

Toch geen Fries he?
Grunn 8-)
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  vrijdag 23 maart 2018 @ 01:30:32 #183
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_178026588
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 01:30 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ben ik nu een NSB-er.
Kan jij alleen beantwoorden kan ik niet, denk ook niemand anders.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 01:34:43 #185
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 01:37:17 #186
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_178026607
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 01:32 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kan jij alleen beantwoorden kan ik niet, denk ook niemand anders.
Ik download alleen nummers die niet in het Nederlands gezongen zijn.
pi_178026611
Volgens mij is heel Europa ziek althans van Nederland denk ik het zeker te weten.

Ik wil je wel zo noemen hoor mis je R niet zoveel!
  vrijdag 23 maart 2018 @ 01:46:07 #188
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 01:53:12 #190
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 01:56:22 #191
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 08:48:31 #192
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178028952
In Trouw staat een interview met Diederik Samsom. Hij is bezig met een traject dat moet leiden tot aardgasvrije woonwijken.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 09:19:56 #193
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178029365
De column van Martin Sommer komt over als een beetje zuur relaas van een PvdA'er. Het snijdt echter wel iets aan waar ik laatst niet op kwam toen ik zei dat de boze burger het ook aan zichzelf te danken heeft dat er een gat zit tussen politiek en hem/haar.

quote:
Het grote ideaal is bij de kiezer verdwenen. Zijn stem gaat naar de partij die goed voor hem is, analyseert Martin Sommer. Het is de definitieve doorbraak van de individualisering in het kieshokje.
pi_178029547
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 09:19 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
De column van Martin Sommer komt over als een beetje zuur relaas van een PvdA'er. Het snijdt echter wel iets aan waar ik laatst niet op kwam toen ik zei dat de boze burger het ook aan zichzelf te danken heeft dat er een gat zit tussen politiek en hem/haar.

[..]

Ik vind het ook altijd wat bijzonder om te stellen dat de kiezer vroeger een groot ideaal gehad zou hebben. Mensen kregen lange tijd hun stemkeuze met de paplepel ingegoten, dat had weinig met één of ander groots ideaal te maken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 23 maart 2018 @ 09:36:52 #195
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178029650
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 09:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vind het ook altijd wat bijzonder om te stellen dat de kiezer vroeger een groot ideaal gehad zou hebben. Mensen kregen lange tijd hun stemkeuze met de paplepel ingegoten, dat had weinig met één of ander groots ideaal te maken.
Ik ben van na de verzuiling, maar misschien maakt men zo'n ideaal van de zuil zich (deels) wel eigen.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 10:00:17 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178030061
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 09:36 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik ben van na de verzuiling, maar misschien maakt men zo'n ideaal van de zuil zich (deels) wel eigen.
Je had ook niet veel keuze hè.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 23 maart 2018 @ 10:06:17 #197
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178030153
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je had ook niet veel keuze hè.
Maar is het een kwestie van 'niet beter weten' of 'wel beter weten, maar angst voor uitsluiting'? In het eerste geval kan er namelijk wel degelijk sprake zijn van het internaliseren van een grote ideologie en er ook oprecht in geloven.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 10:07:41 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178030177
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 00:09 schreef Kowloon het volgende:
In mijn gemeente, Amersfoort, kan zo te zien het huidige kabinet gekopieerd worden naar het college, VVD - CDA - D66 - CU. Lijkt mij een prima coalitie.
Ja, hoewel ik denk dat D66 hier liever met GL samengaat vanwege hun omgekeerd inzamelen ( :r) en coffeeshopbeleid dat ze er graag tegen de wens van de burger door willen drammen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 23 maart 2018 @ 10:16:17 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178030316
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:06 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Maar is het een kwestie van 'niet beter weten' of 'wel beter weten, maar angst voor uitsluiting'? In het eerste geval kan er namelijk wel degelijk sprake zijn van het internaliseren van een grote ideologie en er ook oprecht in geloven.
Ik bedoel meer dat je vroeger letterlijk niet zoveel keuze had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 23 maart 2018 @ 10:28:36 #200
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178030539
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat je vroeger letterlijk niet zoveel keuze had.
Dat snap ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Linus_van_Pelt op 23-03-2018 10:50:15 ]
  vrijdag 23 maart 2018 @ 10:51:42 #201
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178030969
RTV_Rijnmond twitterde op vrijdag 23-03-2018 om 10:19:48 Rotterdamse PVV verliest zetel aan DENK https://t.co/bGQr5Thd2h reageer retweet
pi_178031002
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:51 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
RTV_Rijnmond twitterde op vrijdag 23-03-2018 om 10:19:48 Rotterdamse PVV verliest zetel aan DENK https://t.co/bGQr5Thd2h reageer retweet
Ja zie je wel pakken ze toch onze banen af :o
  vrijdag 23 maart 2018 @ 10:53:37 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178031005
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:51 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
RTV_Rijnmond twitterde op vrijdag 23-03-2018 om 10:19:48 Rotterdamse PVV verliest zetel aan DENK https://t.co/bGQr5Thd2h reageer retweet
:D :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178031019
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 09:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vind het ook altijd wat bijzonder om te stellen dat de kiezer vroeger een groot ideaal gehad zou hebben. Mensen kregen lange tijd hun stemkeuze met de paplepel ingegoten, dat had weinig met één of ander groots ideaal te maken.
Eens. Misschien zijn kiezers wel idealistischer juist nu ze veel dichter bij hun eigen voorkeuren kunnen stemmen. Individualisme is niet per se een gebrek aan visie.

Maar is sowieso wel een trend onder commentatoren om na elke verkiezing de teloorgang van de kiezer te bejammeren aan de hand van de toename in aantal partijen.
pi_178031040
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 09:19 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
De column van Martin Sommer komt over als een beetje zuur relaas van een PvdA'er. Het snijdt echter wel iets aan waar ik laatst niet op kwam toen ik zei dat de boze burger het ook aan zichzelf te danken heeft dat er een gat zit tussen politiek en hem/haar.

[..]

Ik denk dat hij de spijker op zijn kop slaat door het woord 'individualisering' te gebruiken. Echter, ben ik het oneens dat de kiezer stemt op 'wat goed is voor hem'. Door stemkeuze los te koppelen van sociale klasse, heb je een grote groep mensen die op een partij stemt die tegen hun eigen belangen in gaan.

Landelijk heeft de VVD bijvoorbeeld geprobeerd zich voor te doen als 'arbeiderspartij': Voor 'de hardwerkende Nederlander', en ze trokken veel stemmen van Jan Modaal. Echter, voor die inkomensgroep is het harde liberale, economisch beleid van de VVD helemaal niet zo gunstig. In Amerika zie je dat nog sterker, waar de Republikeinen er in geslaagd zijn om stemmen te winnen van de onverzekerde onderklasse van het platteland.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 10:58:07 #206
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178031059
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Eens. Misschien zijn kiezers wel idealistischer juist nu ze veel dichter bij hun eigen voorkeuren kunnen stemmen. Individualisme is niet per se een gebrek aan visie.

Maar is sowieso wel een trend onder commentatoren om na elke verkiezing de teloorgang van de kiezer te bejammeren aan de hand van de toename in aantal partijen.
Om heel eerlijk te zijn merk ik erg weinig van visie, zeker bij de kiezers van die partijen die vooral één doelgroep bedienen. Ook bij die partijen niet trouwens.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 10:59:22 #207
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_178031077
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:56 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Ik denk dat hij de spijker op zijn kop slaat door het woord 'individualisering' te gebruiken. Echter, ben ik het oneens dat de kiezer stemt op 'wat goed is voor hem'. Door stemkeuze los te koppelen van sociale klasse, heb je een grote groep mensen die op een partij stemt die tegen hun eigen belangen in gaan.

Landelijk heeft de VVD bijvoorbeeld geprobeerd zich voor te doen als 'arbeiderspartij': Voor 'de hardwerkende Nederlander', en ze trokken veel stemmen van Jan Modaal. Echter, voor die inkomensgroep is het harde liberale, economisch beleid van de VVD helemaal niet zo gunstig. In Amerika zie je dat nog sterker, waar de Republikeinen er in geslaagd zijn om stemmen te winnen van de onverzekerde onderklasse van het platteland.
Best slim van rechts dat ze al die dommies voor zich weten te winnen. En nogal slecht van traditioneel links dat ze deze kiezers van zich hebben vervreemd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 11:01:55 #208
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178031111
Oh en aangezien we het hier over hadden gisteren:


x


Opkomst was trouwens rond de 25%.
pi_178031162
quote:
Definitieve uitslag: PVV 1 zetel, Denk 4
Denk krijgt er een zetel bij en PVV verliest er een in Rotterdam. Dat blijkt uit de definitieve zetelverdeling.
pvv in de reet geneukt door mohammed w/
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_178031234
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:59 schreef Perrin het volgende:

[..]

Best slim van rechts dat ze al die dommies voor zich weten te winnen. En nogal slecht van traditioneel links dat ze deze kiezers van zich hebben vervreemd.
Yep.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 11:13:01 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178031314
Drama in de Amersfoortse raad; CDA heeft 4 stemmen meer dan GL, maar GL wel een restzetel en CDA niet, waardoor CDA met meer stemmen een zetel minder heeft dan GL.
https://www.ad.nl/amersfo(...)hertelling~af2ee3a7/

*recount*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 23 maart 2018 @ 11:14:04 #212
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178031339
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:13 schreef Leandra het volgende:
Drama in de Amersfoortse raad; CDA heeft 4 stemmen meer dan GL, maar GL wel een restzetel en CDA niet, waardoor CDA met meer stemmen een zetel minder heeft dan GL.
https://www.ad.nl/amersfo(...)hertelling~af2ee3a7/

*recount*
Is dat een gevolg van het systeem of een verkeerde telling?


edit:
CDA mist dus een restzetel op basis van één stem, dan snap ik een hertelling wel inderdaad.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 11:15:07 #213
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178031361
De PvdA (ooit de tweede partij van de stad) komt niet terug in de raad van Roermond. GL krijgt een restzetel.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 11:19:53 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178031464
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:14 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Is dat een gevolg van het systeem of een verkeerde telling?
Geen idee, volgens mij snapt niemand het.
Nou ja, het is iig geen voortrekken door de burgemeester, want vreemd genoeg hebben we hier een CDA burgemeester.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 23 maart 2018 @ 11:23:30 #215
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_178031548
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:13 schreef Leandra het volgende:
Drama in de Amersfoortse raad; CDA heeft 4 stemmen meer dan GL, maar GL wel een restzetel en CDA niet, waardoor CDA met meer stemmen een zetel minder heeft dan GL.
https://www.ad.nl/amersfo(...)hertelling~af2ee3a7/

*recount*
Zoals ik het begrijp: In de voorlopige uitslag had GroenLinks blijkbaar 4 stemmen minder dan het CDA, maar in de definitieve uitslag er net voorbij. En daarmee ook meteen een restzetel meer dan het CDA. Zuur voor het CDA.

Minder stemmen maar meer zetels kan niet meer nu lijstverbindingen afgeschaft zijn.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 11:24:57 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178031586
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:23 schreef freako het volgende:

[..]

Zoals ik het begrijp: In de voorlopige uitslag had GroenLinks blijkbaar 4 stemmen minder dan het CDA, maar in de definitieve uitslag er net voorbij. En daarmee ook meteen een restzetel meer dan het CDA. Zuur voor het CDA.

Minder stemmen maar meer zetels kan niet meer nu lijstverbindingen afgeschaft zijn.
Maar ik zie de definitieve cijfers nog nergens...
Kan aan mij liggen, zit in de auto op de parkeerplaats van een supermarkt :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 23 maart 2018 @ 11:26:54 #217
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_178031623
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:14 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Is dat een gevolg van het systeem of een verkeerde telling?

edit:
CDA mist dus een restzetel op basis van één stem, dan snap ik een hertelling wel inderdaad.
Ik niet, tenzij er aanwijzingen zijn dat er stembureaus zijn waar mogelijk telfouten zijn gemaakt. Dat het dicht bij elkaar ligt, is wat mij betreft een beetje dun voor een hertelling.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 11:27:17 #218
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_178031633
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar ik zie de definitieve cijfers nog nergens...
Kan aan mij liggen, zit in de auto op de parkeerplaats van een supermarkt :')
Nee klopt, dat is uitgesteld tot vanmiddag.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 11:29:46 #219
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178031688
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:26 schreef freako het volgende:

[..]

Ik niet, tenzij er aanwijzingen zijn dat er stembureaus zijn waar mogelijk telfouten zijn gemaakt. Dat het dicht bij elkaar ligt, is wat mij betreft een beetje dun voor een hertelling.
Eén stem vind ik wel een heel klein verschil en die zetel kan toch vrij veel verschil maken.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 11:31:35 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178031726
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:27 schreef freako het volgende:

[..]

Nee klopt, dat is uitgesteld tot vanmiddag.
Dan hadden ze beter eerst de definitieve cijfers bekend kunnen maken, als die een andere (rest)zetelverdeling veroorzaken dan de cijfers die tot dan toe bekend waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178031731
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Eens. Misschien zijn kiezers wel idealistischer juist nu ze veel dichter bij hun eigen voorkeuren kunnen stemmen. Individualisme is niet per se een gebrek aan visie.

Maar is sowieso wel een trend onder commentatoren om na elke verkiezing de teloorgang van de kiezer te bejammeren aan de hand van de toename in aantal partijen.
Individualisme is ook een ideaal, sterker nog dat is de kern van het (klassiek) liberalisme.
Daarbij vinden de commentatoren het misschien niet zo leuk om te horen, maar je kunt Nederland blank en gezuiverd van moslims, zodat we hier een samenleving kunnen hebben zonder vreemde invloeden en religieuze intolerante ook een vorm van idealisme. Misschien niet het soort idealisme waar commentatoren warm van worden, maar het sentiment is echt geen 'ikke, ikke'-sentiment maar een breder gedragen sentiment over de vermeende teloorgang van de Westerse beschaving en de gevolgen daarvan voor de Westerse maatschappij.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 23 maart 2018 @ 11:32:14 #222
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_178031744
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:29 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Eén stem vind ik wel een heel klein verschil en die zetel kan toch vrij veel verschil maken.
Maar wat ga je doen als er na de hertelling de ene stem verschil net de andere kant omvalt (of zelfs gelijk --> loten!). Her-hertellen? Of een best-of-3?
  vrijdag 23 maart 2018 @ 11:34:58 #223
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178031795
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:32 schreef freako het volgende:

[..]

Maar wat ga je doen als er na de hertelling de ene stem verschil net de andere kant omvalt (of zelfs gelijk --> loten!). Her-hertellen? Of een best-of-3?
Praktisch gezien is het een probleem dan inderdaad, maar als je steeds een andere zetelverdeling krijgt als je (her)telt... dan is dat wel goed om te weten.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 11:37:32 #224
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_178031833
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan hadden ze beter eerst de definitieve cijfers bekend kunnen maken, als die een andere (rest)zetelverdeling veroorzaken dan de cijfers die tot dan toe bekend waren.
Het totale aantal geldige stemmen is in elk geval wel bekend: 70305. Dat is 235 stemmen minder dan in de voorlopige uitslag is gemeld. Ja, dat kan wel verschillen opleveren.
pi_178031840
Beseffen jullie al dat in een stad met internationale allure waar onder andere het internationale gerechtshof zich huisvest....

Zojuist Henk Bres op voorkeursstemmen de raad is ingekomen.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 11:39:58 #226
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178031882
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:37 schreef skysherrif het volgende:
Beseffen jullie al dat in een stad met internationale allure waar onder andere het internationale gerechtshof zich huisvest....

Zojuist Henk Bres op voorkeursstemmen de raad is ingekomen.
;(

Maar ook met voorkeursstemmen:

dvhn_nl twitterde op vrijdag 23-03-2018 om 10:28:33 Uitgescholden PvdA'er met voorkeurstemmen in raad Emmen gekozen https://t.co/w7RqVor32E reageer retweet
Ter compensatie.
pi_178031891
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:39 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

;(

Maar ook met voorkeursstemmen:

dvhn_nl twitterde op vrijdag 23-03-2018 om 10:28:33 Uitgescholden PvdA'er met voorkeurstemmen in raad Emmen gekozen https://t.co/w7RqVor32E reageer retweet
Ter compensatie.
Dat is dan weer fijner nieuws idd :P
  Redactie Games vrijdag 23 maart 2018 @ 11:40:49 #228
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_178031897
Is er toch nog hoop voor Emmen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_178032075
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:37 schreef skysherrif het volgende:
Beseffen jullie al dat in een stad met internationale allure waar onder andere het internationale gerechtshof zich huisvest....

Zojuist Henk Bres op voorkeursstemmen de raad is ingekomen.
Want een stad met internationale allure kent geen onderlaag?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 23 maart 2018 @ 11:50:38 #230
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_178032087
dat er zoveel verschil zit met de steden in de randstad
pi_178032102
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Want een stad met internationale allure kent geen onderlaag?
Tuurlijk wel, maar fucking henk bres :')
pi_178032111
Even tussendoor is er weer iets gaande in Frankrijk. Geen idee of het criminaliteit is of terrorisme.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 11:52:09 #233
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178032118
Er is ook eindelijk een referendumuitslag in Amsterdam.

quote:
In totaal stemden tijdens het referendum 98.628 Amsterdammers voor en 204.795 tegen. Dat heeft burgemeester Jozias van Aartsen vrijdagochtend bekendgemaakt.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 11:53:03 #234
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_178032142
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Praktisch gezien is het een probleem dan inderdaad, maar als je steeds een andere zetelverdeling krijgt als je (her)telt... dan is dat wel goed om te weten.
De kans is best groot dat er bij een hertelling inderdaad een andere uitslag uitkomt. Met 1 stem verschil op in totaal 70k stemmen zit dat er namelijk dik in. Alleen wat schiet je er mee op? Na de hertelling is het gegarandeerd dat het weer dicht bij elkaar zit. Dan moet je gaan bepalen welke telling betrouwbaarder is.

Daarnaast is er een kostenaspect. Er moet ergens een sporthal gehuurd worden voor die hertelling, en een ploeg studenten.
pi_178032195
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:52 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Er is ook eindelijk een referendumuitslag in Amsterdam.

[..]

67% tegen is best fors.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 23 maart 2018 @ 11:58:20 #236
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_178032241
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

67% tegen is best fors.
Overal illegale handeltjes en overige duistere praktijken in Amsterdam.. Allemaal mensen die bang zijn gepakt te worden, natuurlijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_178032270
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:51 schreef skysherrif het volgende:
Even tussendoor is er weer iets gaande in Frankrijk. Geen idee of het criminaliteit is of terrorisme.
IS dus.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 12:00:48 #238
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178032283
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:53 schreef freako het volgende:

[..]

De kans is best groot dat er bij een hertelling inderdaad een andere uitslag uitkomt. Met 1 stem verschil op in totaal 70k stemmen zit dat er namelijk dik in. Alleen wat schiet je er mee op? Na de hertelling is het gegarandeerd dat het weer dicht bij elkaar zit. Dan moet je gaan bepalen welke telling betrouwbaarder is.

Daarnaast is er een kostenaspect. Er moet ergens een sporthal gehuurd worden voor die hertelling, en een ploeg studenten.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar het kan wat mij betreft geen kwaad om ook stil te staan bij deze gevolgen van het handmatig tellen en na te gaan of er mogelijk een beter alternatief is.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 12:02:12 #239
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178032309
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

67% tegen is best fors.
Lage opkomst ook wel, of overschat ik het aantal Amsterdammers? Lage opkomst is meestal in het voordeel van 'tegen'.
pi_178032354
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 12:02 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Lage opkomst ook wel, of overschat ik het aantal Amsterdammers? Lage opkomst is meestal in het voordeel van 'tegen'.
850k inwoners in de gemeente? Weet niet hoeveel ook stemgerechtigd maar het zal iig niet boven de 50% uitstijgen, amper boven de 40.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 12:09:48 #241
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_178032438
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 12:02 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Lage opkomst ook wel, of overschat ik het aantal Amsterdammers? Lage opkomst is meestal in het voordeel van 'tegen'.
Best veel Amsterdammers zijn geen Nederlander, en dus niet stemgerechtigd voor het referendum.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 12:11:34 #242
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178032473
Ik zie nu 54,7% opkomst staan, dat is inderdaad geen erg lage opkomst.

oh en:

Er is nog iemand die met voorkeursstemmen in de raad komt:

AD_GroeneHart twitterde op vrijdag 23-03-2018 om 11:17:26 Mat Herben is back: De oud-LPF'er is met 403 voorkeurstemmen gekozen in de raad van #Montfoorthttps://t.co/Ziy9sFK0gm reageer retweet
pi_178032621
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 12:11 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik zie nu 54,7% opkomst staan, dat is inderdaad geen erg lage opkomst.

oh en:

Er is nog iemand die met voorkeursstemmen in de raad komt:

AD_GroeneHart twitterde op vrijdag 23-03-2018 om 11:17:26 Mat Herben is back: De oud-LPF'er is met 403 voorkeurstemmen gekozen in de raad van #Montfoorthttps://t.co/Ziy9sFK0gm reageer retweet
54, oh blanco komt er natuurlijk nog bij.

En is 54 ook referendum of gemeenteraad?
  vrijdag 23 maart 2018 @ 12:26:43 #244
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178032752
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 12:19 schreef skysherrif het volgende:

[..]

54, oh blanco komt er natuurlijk nog bij.

En is 54 ook referendum of gemeenteraad?
Referendum. De gemeenteraad is lager, namelijk 52%.
pi_178032962
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:13 schreef Leandra het volgende:
Drama in de Amersfoortse raad; CDA heeft 4 stemmen meer dan GL, maar GL wel een restzetel en CDA niet, waardoor CDA met meer stemmen een zetel minder heeft dan GL.
https://www.ad.nl/amersfo(...)hertelling~af2ee3a7/

*recount*
Wat een lelijke raadszaal heeft Amersfoort eigenlijk.
pi_178033022
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, hoewel ik denk dat D66 hier liever met GL samengaat vanwege hun omgekeerd inzamelen ( :r) en coffeeshopbeleid dat ze er graag tegen de wens van de burger door willen drammen.
Dat omgekeerd inzamelen is echt achterlijk ja. Was ook wel een belangrijke reden voor mij om VVD te stemmen. Lijkt mij ook niet goed toepasbaar in de ruimer opgezette wijken. Dan moet men of veel te ver lopen of je krijgt veel te veel containers per huishouden wil je de loopafstand beperkt houden.
pi_178033092
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 12:37 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Wat een lelijke raadszaal heeft Amersfoort eigenlijk.
Inderdaad. Wat is dat voor spuuglelijk tapijt in het midden? En dat houtmotief aan de wand :D
pi_178033187
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 12:37 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Wat een lelijke raadszaal heeft Amersfoort eigenlijk.
Daar wordt duidelijk veel gerookt
pi_178033233
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Want een stad met internationale allure kent geen onderlaag?
Die is in iedere grote stad met internationale allure aanwezig inderdaad. De onderlaag van de desbetreffende stad laat zich naar mijn weten doorgaans echter niet in met het openbaar bestuur van diezelfde stad.
pi_178033323
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:37 schreef skysherrif het volgende:
Beseffen jullie al dat in een stad met internationale allure waar onder andere het internationale gerechtshof zich huisvest....

Zojuist Henk Bres op voorkeursstemmen de raad is ingekomen.
Ach, dat was toch al weinig waard omdat de Nederlandse premier geen goed frans kan
pi_178033393
Oss heeft wel een mooie raadzaal vind ik:


En die van Rotterdam is heel authentiek, maar dat is niet echt mijn smaak:
  vrijdag 23 maart 2018 @ 13:06:54 #252
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_178033546
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 12:44 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Inderdaad. Wat is dat voor spuuglelijk tapijt in het midden? En dat houtmotief aan de wand :D
Dat tapijtje is een kaart van de gemeente, op de foto gezien vanaf het westen.
pi_178033622
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 13:06 schreef freako het volgende:

[..]

Dat tapijtje is een kaart van de gemeente, op de foto gezien vanaf het westen.
Aha, inderdaad.
pi_178033639
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 12:58 schreef Kowloon het volgende:
Oss heeft wel een mooie raadzaal vind ik:
[ afbeelding ]

En die van Rotterdam is heel authentiek, maar dat is niet echt mijn smaak:
[ afbeelding ]
Middelburg



1 keer ingezeten bij model european parliament, gaat van achter nog verder omhoog door met veel meer zitruimte.
pi_178033672
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 13:13 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Middelburg

[ afbeelding ]

1 keer ingezeten bij model european parliament, gaat van achter nog verder omhoog door met veel meer zitruimte.
Ik zou dan wel de neiging krijgen een harnas aan te trekken als raadslid. :P
pi_178033727
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 13:15 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik zou dan wel de neiging krijgen een harnas aan te trekken als raadslid. :P
Eerlijkheid gebied te zeggen dat ze het al een aantal jaar niet meer gebruiken en naar een nieuwe locatie zijn gegaan die wat moderner is.



Spuuglelijk
pi_178033825
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 13:15 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik zou dan wel de neiging krijgen een harnas aan te trekken als raadslid. :P
Je houdt niet van authentiek, maar ik vind dit toch wel wat hebben hoor

pi_178033871
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 13:18 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Eerlijkheid gebied te zeggen dat ze het al een aantal jaar niet meer gebruiken en naar een nieuwe locatie zijn gegaan die wat moderner is.

[ afbeelding ]

Spuuglelijk
Is wel een beetje mij smaak moet ik zeggen. Veel licht en open ruimte en een modern interieur. Maar het is wel wat eenvoudig ja.
  Moderator vrijdag 23 maart 2018 @ 13:25:53 #259
54278 crew  Tijger_m
42
pi_178033880
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 10:51 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
RTV_Rijnmond twitterde op vrijdag 23-03-2018 om 10:19:48 Rotterdamse PVV verliest zetel aan DENK https://t.co/bGQr5Thd2h reageer retweet
Mooi, dan verliest (extreem) rechts dus gewoon 2 zetels in Rotterdam, eigenlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_178033932
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 13:23 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Je houdt niet van authentiek, maar ik vind dit toch wel wat hebben hoor

[ afbeelding ]
Zo, dat is erg chique. Lijkt mij overigens een ramp om er een marathonzitting te hebben. :P
pi_178033977
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 13:27 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Zo, dat is erg chique. Lijkt mij overigens een ramp om er een marathonzitting te hebben. :P
Is overigens Antwerpen, zit een beetje te bladeren nu, je merkt wel dat de Belgische raadszalen idd wat chiquer, authentieker en oudbolliger zijn.
pi_178034192
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 13:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mooi, dan verliest (extreem) rechts dus gewoon 2 zetels in Rotterdam, eigenlijk.
Nou. Volgens mij wint extreem Turkije er een. Weet niet wat ik liever heb.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 13:48:40 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178034430
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 12:40 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat omgekeerd inzamelen is echt achterlijk ja. Was ook wel een belangrijke reden voor mij om VVD te stemmen. Lijkt mij ook niet goed toepasbaar in de ruimer opgezette wijken. Dan moet men of veel te ver lopen of je krijgt veel te veel containers per huishouden wil je de loopafstand beperkt houden.
Ik moet nu 300 meter lopen naar de plasticcontainer (enkele reis), en ze zijn voor de omgekeerd inzamelen containers iedere keer de maximale afstand al aan het oprekken; was 100m, toen 120m en toen 150m, en dan te bedenken dat 100m kunnen lopen ook al de grens voor een invalidenparkeerkaart is.
En ja, natuurlijk werkt een proef in de binnenstad waar niemand ruimte voor een 4de container heeft, en ze met gemak binnen 100 meter van iedere woning een container kunnen plaatsen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178034577


De raadszaal in Staphorst van voor 2017. Wat een wansmaak.
pi_178034629
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 13:56 schreef tomatenrood het volgende:
[ afbeelding ]

De raadszaal in Staphorst van voor 2017. Wat een wansmaak.
Wel lekker grefo. Het leven mag immers geen feest zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178034649
quote:
Dat ga ik ook eens even proberen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 23 maart 2018 @ 14:02:36 #268
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_178034679
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:14 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Is dat een gevolg van het systeem of een verkeerde telling?

edit:
CDA mist dus een restzetel op basis van één stem, dan snap ik een hertelling wel inderdaad.
In Bergen op Zoom wordt er herteld, en als ik dit artikel lees ben ik het daar mee eens:

https://www.bndestem.nl/b(...)en-op-zoom~a53a736d/
  vrijdag 23 maart 2018 @ 14:20:47 #269
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178035013
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 14:02 schreef freako het volgende:

[..]

In Bergen op Zoom wordt er herteld, en als ik dit artikel lees ben ik het daar mee eens:

https://www.bndestem.nl/b(...)en-op-zoom~a53a736d/
Vanwege de gemelde onregelmatigheden neem ik aan.
pi_178035048
https://www.npo.nl/live/npo-politiek

Ollongen nu over oa het referendum
  vrijdag 23 maart 2018 @ 14:25:16 #271
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_178035084
Hilarisch dat de PVV een zetel verliest aan DENK. 4 voor DENK is wel te veel natuurlijk maar dat terzijde
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 23 maart 2018 @ 14:27:51 #272
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178035131
quote:
Dat is fors.

Eens kijken wat ze van mij weten, ik gok vrij veel omdat ik Whats-App op mijn mobiel heb staan.
pi_178035149
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 14:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat ga ik ook eens even proberen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 14:27 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Dat is fors.

Eens kijken wat ze van mij weten, ik gok vrij veel omdat ik Whats-App op mijn mobiel heb staan.
Laat even weten wat jullie resultaten zijn :P
  vrijdag 23 maart 2018 @ 14:31:58 #274
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_178035186
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 14:20 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Vanwege de gemelde onregelmatigheden neem ik aan.
Ja. De PvdA die 0 stemmen haalt in een stembureau is wel iets om nog een keertje na te lopen.

En die voorzitter die zelf even 2 stembiljetten invult om de telling kloppend te maken moet vervolgd worden als dat waar is. Dat kan echt niet. Het lijkt erop dat heeft geen invloed heeft gehad op de zetelverdeling, maar er zijn herstemmingen gehouden (dus opnieuw naar de stembus) voor minder zware fouten.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 14:41:50 #275
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178035366
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 14:29 schreef skysherrif het volgende:

[..]

[..]

Laat even weten wat jullie resultaten zijn :P
Van mij hebben ze niks raars, alleen de gesprekken die met mensen over messenger heb gevoerd.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 14:46:02 #276
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178035427
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 14:31 schreef freako het volgende:

[..]

Ja. De PvdA die 0 stemmen haalt in een stembureau is wel iets om nog een keertje na te lopen.

En die voorzitter die zelf even 2 stembiljetten invult om de telling kloppend te maken moet vervolgd worden als dat waar is. Dat kan echt niet. Het lijkt erop dat heeft geen invloed heeft gehad op de zetelverdeling, maar er zijn herstemmingen gehouden (dus opnieuw naar de stembus) voor minder zware fouten.
quote:
Op het stembureau 't Weike klopte het aantal stemkaarten en stembiljetten niet. Reden voor de voorzitter van stembureau twee stembiljetten in te vullen en uit te brengen op GBWP en CDA. Burgemeester Frank Petter heeft aangekondigd daar onderzoek naar te doen. Linssen stelt echter dat er sprake is van valsheid in geschrifte eist dat de uitslag daar ongeldig wordt verklaard.
Dit kan écht niet inderdaad. Russische praktijken :N
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178035535
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 14:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]


[..]

Dit kan écht niet inderdaad. Russische praktijken :N
Als RT dit oppikt zetten ze het wel meteen op hun website. :+
Met extra vezels!
pi_178035688
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 14:31 schreef freako het volgende:

[..]
er zijn herstemmingen gehouden (dus opnieuw naar de stembus) voor minder zware fouten.
Oh ja?
pi_178035733
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 13:29 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Is overigens Antwerpen, zit een beetje te bladeren nu, je merkt wel dat de Belgische raadszalen idd wat chiquer, authentieker en oudbolliger zijn.
Au!
Het zijn geen oude broodjes.
Oubollig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_178035758
quote:
4s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 14:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Au!
Het zijn geen oude broodjes.
Oubollig.
:o :'(
pi_178035780
quote:
4s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 14:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Au!
Het zijn geen oude broodjes.
Oubollig.
:D

Oorspronkelijk had oubollig zelfs niet eens iets met ouderwets te maken. Doordat deze fout zo vaak wordt gemaakt heeft het woord die betekenis overgenomen.
pi_178035825
Het feit dat de PVV zo laag heeft gescoord in Rotterdam is natuurlijk fantastisch nieuws.
Allah Al Watan Al Malik
pi_178035850
De te mooier een raadszaal des te minder presteren, van buiten mooi van binnen zooi?
pi_178035927
wat een heisa zeg in de media over de grootste losers partij pvv

van allerlei andere kandidaten hoor je geen fuck
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_178035929
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 15:03 schreef Mutant01 het volgende:
Het feit dat de PVV zo laag heeft gescoord in Rotterdam is natuurlijk fantastisch nieuws.
Het grappigste vind ik nog dat de zetel naar Denk is gegaan, gaan de usual suspects nogal van stuiteren.
pi_178035951
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 15:03 schreef Mutant01 het volgende:
Het feit dat de PVV zo laag heeft gescoord in Rotterdam is natuurlijk fantastisch nieuws.
tis een fukking trieste partij

wilders dacht die in rotterdam wel effe zetels zou gaan halen...

pas nog die debiele optocht in rotterdam met al die andere mongolen uit belgie
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_178035963
De gemeenteraadsverkiezingen hebben wel een oogst aan nieuwe users hier opgeleverd.
pi_178035973
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 15:09 schreef Tchock het volgende:
De gemeenteraadsverkiezingen hebben wel een oogst aan nieuwe users hier opgeleverd.
Was ook wel nodig.
pi_178036055
Nou, ik ga weer terug in mijn hol. :W
Allah Al Watan Al Malik
pi_178036098
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 15:13 schreef Mutant01 het volgende:
Nou, ik ga weer terug in mijn hol. :W
Uw herdershol in de Atlas?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178036223
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 15:13 schreef Mutant01 het volgende:
Nou, ik ga weer terug in mijn hol. :W
:* :W
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_178036417
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 15:09 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

tis een fukking trieste partij

wilders dacht die in rotterdam wel effe zetels zou gaan halen...

pas nog die debiele optocht in rotterdam met al die andere mongolen uit belgie
Naar gelang je taal gebruik ben je er niet ver van verwijderd.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 15:34:20 #293
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_178036513
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 14:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oh ja?
Bijvoorbeeld voor:
- het niet stuk voor stuk turven van de stembiljetten tijdens de telling (later is die eis uit de Kieswet gehaald), hele gemeente Groesbeek in 1979.
- het niet achter slot en grendel bewaren van de stembiljetten na de telling (het enige stembureau in Vlieland, 1982)
- hertelling van stembiljetten van een bepaald stembureau door ambtenaren, zonder toestemming van het hoofdstembureau (1 stembureau in Skarsterlân, 1984).
- het niet vermelden van een lijstverbinding op het stembiljet (in de hele gemeente Egmond, 1990),
- een onjuist adres van het stembureau op de oproepkaart (1 stembureau in Wormerland, 1991)

Wormerland was de laatste herstemming tot nu toe.
pi_178036565
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 15:34 schreef freako het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld voor:
- het niet stuk voor stuk turven van de stembiljetten tijdens de telling (later is die eis uit de Kieswet gehaald), hele gemeente Groesbeek in 1979.
- het niet achter slot en grendel bewaren van de stembiljetten na de telling (het enige stembureau in Vlieland, 1982)
- hertelling van stembiljetten van een bepaald stembureau door ambtenaren, zonder toestemming van het hoofdstembureau (1 stembureau in Skarsterlân, 1984).
- het niet vermelden van een lijstverbinding op het stembiljet (in de hele gemeente Egmond, 1990),
- een onjuist adres van het stembureau op de oproepkaart (1 stembureau in Wormerland, 1991)

Wormerland was de laatste herstemming tot nu toe.
Al die dingen leiden tot een aanzienlijk risico op meer dan twee foute stemmen? :P
pi_178036711
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 15:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Al die dingen leiden tot een aanzienlijk risico op meer dan twee foute stemmen? :P
Heb maar eens twee cent te weinig bij het kopen van een product.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 15:48:33 #296
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_178036816
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 15:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Al die dingen leiden tot een aanzienlijk risico op meer dan twee foute stemmen? :P
Ja, blijkbaar wel. Overeenkomst was in elk geval dat het allemaal gevallen waren waarin de verkiezingsuitslag heel krap was, en dat niet uit te sluiten was dat de fout invloed had op de uitslag. In alle gevallen waren er enkele stemmen verschil voor de laatste restzetels. De Raad van State volgde de Kieswet behoorlijk strak.

Daarna werd de stemmachine bijna overal in het land gebruikt, dus ging de vlieger over het zonder toestemming openen van verzegelde pakken stembiljetten e.d. niet meer op. Als na de hertelling in Bergen op Zoom de uitslag heel krap is, en dat verhaal over die stembiljetten die door de voorzitter ingevuld zijn is waar, wordt het een herstemming in dat ene stembureau.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 15:57:32 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178036990
Hertelling in Amersfoort, dinsdag de definitieve uitslag.

https://www.amersfoort.nl(...)eente-amersfoort.htm
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 23 maart 2018 @ 16:10:28 #298
54278 crew  Tijger_m
42
pi_178037331
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 13:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nou. Volgens mij wint extreem Turkije er een. Weet niet wat ik liever heb.
Vooral doorgaan met polariseren a la Leefbaar, FvD en Wilders en ze krijgen nog veel meer zetels.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_178037444
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 13:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nou. Volgens mij wint extreem Turkije er een. Weet niet wat ik liever heb.
"Extreem Turkije" bestaat uiteraard niet. DENK is qua standpunten grotendeels een middenpartij, of eerder meer naar links.

Dus als je dan mag kiezen tussen DENK of de PVV is het echt geen lastige keuze.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 16:16:42 #300
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178037484
Of we kiezen niet en beschouwen beide partijen als populistische partijen die graag groepen buitensluiten. Het antisemitisme van DENK is nou ook niet bepaald gezellig.
pi_178037550
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 16:16 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Of we kiezen niet en beschouwen beide partijen als populistische partijen die graag groepen buitensluiten. Het antisemitisme van DENK is nou ook niet bepaald gezellig.
Net als hun standpunten omtrent Koerden en de Armeense genocide.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')