abonnement Unibet Coolblue
pi_178010418
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Kruimelmoordenaars en criminelen die het voor een spreekwoordelijke Euro doen zijn van 't snelle geld zonder teveel gedoe. Die groep is een prima target voor de sleepwet.

[..]

Hoe gaan we wat wij allemaal op het world wide web gooien onder de noemer privacy zetten?
Ik zal straks ff reageren moet nu weer aan het werk. Je hebt wel een punt vind ik kortgezegd, maar zoals hierboven beschreven gaat die wet dan zijn doel voorbij in mijn ogen.
  donderdag 22 maart 2018 @ 13:23:20 #152
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178010487
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:19 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ja, hier ben ik het helemaal mee eens. Echter is het ook vrij logisch dat wanneer je iemand niet kan volgen vanwege anonimiteit en encryptie, je ook geen profiel kunt schetsen waarbij een link te leggen is naar een ander.
Ok, maar hoeveel mensen zouden echt volledig anoniem en onvolgbaar zijn? Zelfs de mensen die jij voor ogen hebt niet gok ik. Vandaar de focus van de wet op metadata.

quote:
Helemaal waar, mensen maken fouten, maar die uitbuiten dan ga je de Social Engeneering kant op. Dat heeft in principe wel raakvlakken met (software) hacken, maar is in mijn ogen wel totaal iets anders en als dat de bedoeling is dan schiet deze wet in mijn ogen compleet zijn doel voorbij.
Social Engineering heb je toch data voor nodig. Data die men met deze wet kan vergaren. Lijkt me voldoende raakvlak.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_178010629
quote:
13s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:02 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ik ben geen crimineel, maar ik kleur inderdaad niet binnen de lijntjes.

Dat terzijde, waar ik deze kennis vandaan haal is mijn ervaring in de ICT. In feite ben ik er vanaf m'n 12 al intensief mee bezig. Inmiddels ben ik er zo ver in ontwikkeld dat ik (zwart) word ingehuurd door personen of bedrijven zonder dat ik er ook maar 1 opleiding voor heb gehad. Dus ik weet hoe simpel het is om de maatregelen beschreven in de nieuwe wet te omzeilen.

Ik kan er werkelijk met mn vestand ook niet bij dat er geen (erkende) vooraanstaande ICT'ers hun bek hebben opengetrokken over deze kwestie. Misschien omdat het ze in de toekomst perspectief geeft op meer werk / exploitatiemogelijkheden? Ik heb geen idee, maar ik verbaas me er echt over.

Sterker nog, ik ben echt voor het eerst bezorgd.
Je bent wel een crimineel als je regelmatig zwart werk doet. En jij zou dus thuishoren in een gevangenis met een streng regime voor de rest van je leven.
  donderdag 22 maart 2018 @ 13:33:20 #154
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_178010749
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 12:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb jou niet meer hoog zitten :G

Ik trek conclusies op basis van mijn kennis en ervaringen in het verleden. En ik weet 100% zeker dat ik het beter snap dan de overgrote meerderheid van de tweede kamer. Dat er mensen zijn die geen biet geven om privacy mogen ze zelf weten, maar verzin er dan geen onzin bij.
Wat een zelfoverschatting zeg.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_178010787
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:33 schreef richolio het volgende:

[..]

Wat een zelfoverschatting zeg.
Kijk naar het volk wat in de 2de kamer zit, die hebben pas last van zelfoverschatting ;(
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 maart 2018 @ 13:56:34 #156
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178011216
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:33 schreef richolio het volgende:

[..]

Wat een zelfoverschatting zeg.
Ik weet dat je de mening van D66 graag als heilig ziet, maar ik studeer ervoor. Kunnen die politici niet zeggen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178011653
quote:
14s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ok, maar hoeveel mensen zouden echt volledig anoniem en onvolgbaar zijn? Zelfs de mensen die jij voor ogen hebt niet gok ik. Vandaar de focus van de wet op metadata.

Ook mee eens, maar ik denk dat dit voor dit moment geldt. Als die wet straks uitgevoerd wordt, dan zullen mensen met de juiste kennis van alles verzinnen om de anonimiteit en onvolgbaarheid alleen maar te vergroten. Want waarom: er valt straks veel geld in te verdienen. Op de langer termijn schiet de overheid zich ook in zijn voet, want de mensen met kennis gaan niet voor een schijtloon aan hun kant staan als ze aan de andere kant meer dan het dubbele kunnen verdienen.

Het is het aloude verhaal van developers VS exploits. Het ene kamp zoekt naar lekken, het andere kamp zoekt naar mogelijkheden deze te dichten. Wat de developers mee hebben t.o.v. hackers nu is dat developers veel beter betaald krijgen en het dus veel verleidelijker is om aan deze kant te werken. Veel hackers zullen dus aan gebrek tot beloning niet lang genoeg gemotiveerd blijven en in mindere aantallen overblijven waardoor er een gezond evenwicht is.

Door het door de strot douwen van deze wet verklaard de overheid de digitale oorlog aan criminele organisaties, maar dit gevecht stappen ze al met een mank been in: het is financieel totaal niet aantrekkelijk om deze strijd aan de kant van de overheid te voeren. Het is veel lucratiever om manieren te verzinnen om anonimiteit en onvolgbaarheid te waarborgen en hier geld aan te verdienen (óók gewoon legaal, d.m.v. een bedrijf.

Wat ze met het invoeren van deze wet hadden moeten doen is een x miljard vrijmaken voor het werven van een groot aantal experts en deze royaal te betalen om ze te behouden + ambtenaren met kennis van ICT die de geworven data te analyseren en te categoriseren. Inplaats daarvan besluiten ze maar om al deze informatie over de grens heen te gooien (VS), omdat de capaciteit dáár wél aanwezig is. Gevolg: wie weet wat voor informatie daar in handen valt van veelal onschuldige burgers.




quote:
Social Engineering heb je toch data voor nodig. Data die men met deze wet kan vergaren. Lijkt me voldoende raakvlak.
Ja, maar niet in zulke ongehoorde hoeveelheden, juist met Social Engeneering heb je specifieke data nodig. Niet in bulk. In mijn ogen nergens voor nodig. Zeker niet via het hacken van andere mensen. Dit is puur gericht voor de verspreiding van exploits, althans, dat lijkt mij het meest logische.
pi_178011685
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:28 schreef torentje het volgende:

[..]

Je bent wel een crimineel als je regelmatig zwart werk doet. En jij zou dus thuishoren in een gevangenis met een streng regime voor de rest van je leven.
Ik doe het zwart omdat ik het wit niet mág verdienen. Lang leve dit regeltjes-land. Maargoed, dat is een ander discussiepunt.
  donderdag 22 maart 2018 @ 14:24:33 #159
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_178011691
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik weet dat je de mening van D66 graag als heilig ziet, maar ik studeer ervoor. Kunnen die politici niet zeggen.
:').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_178011708
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Kruimelmoordenaars en criminelen die het voor een spreekwoordelijke Euro doen zijn van 't snelle geld zonder teveel gedoe. Die groep is een prima target voor de sleepwet.

[..]

Hoe gaan we wat wij allemaal op het world wide web gooien onder de noemer privacy zetten?
Dat is ook wel zo, maar de overheid verkoopt het als het aanpakken vam terroristen en de georganiseerde misdaad. Zoals ik al zeg: de echte (slimme) grote vissen ontspringen de dans gewoon. Dus ik ben ook vóór betere wetgeving, maar tégen wetgeving in deze vorm.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 maart 2018 @ 14:26:54 #161
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178011723
quote:
13s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:').
Je wil beweren dat politici wel weten waar ze het over hebben?

Dat programma op NPO2 dinsdag deed me echt gigantisch pijn gewoon. Zo veel domheid, en dat van de poppetjes die het land besturen. Ze hadden geen idee waar ze het over hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178012838
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 14:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je wil beweren dat politici wel weten waar ze het over hebben?
Ligt eraan. Dijkhoff weet vrij veel van de ins en outs wat betreff vluchtelingen bijvoorbeeld. Ministers doen zelf geen onderzoeken naar thema's maar krijgen informatie aangeleverd vanuit ondersteunende ambtenaren. Een deel verdiept zich nauwelijks tot niet in dit thema, maar er zijn er ook die er wel wat meer vanaf weten dan Jan met de pet.
  donderdag 22 maart 2018 @ 15:17:22 #163
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_178012876
Om het topic weer zinnig te maken, staan hieronder alle bevoegdheden van de AIVD onder de nieuwe wet, met in het dikgedrukt het grote pijnpunt.

quote:
De bijzondere bevoegdheden worden in de artikelen 40 t/m 58 van de wet limitatief opgesomd:

Het observeren en volgen van personen, al dan niet met behulp van apparatuur (art. 40)

Het inzetten van agenten om, al dan niet onder een dekmantel, gericht informatie over personen en organisaties te verzamelen (art. 41)

Het doorzoeken van besloten plaatsen en gesloten voorwerpen, al dan niet met behulp van technische hulpmiddelen (art. 42)

Het verrichten van DNA-onderzoek om de identiteit van personen vast te stellen of te verifiëren. Het celmateriaal moet uiterlijk 3 maanden na het onderzoek vernietigd worden, de hieruit afgeleide DNA-profielen mogen maximaal 5 jaar bewaard worden, waarna verlenging met telkens 5 jaar mogelijk is (art. 43)

Het heimelijk openen van brieven en andere postzendingen, maar alleen na verkregen toestemming van de rechtbank Den Haag (art. 44)

Het binnendringen in een "geautomatiseerd werk", al dan niet met behulp van technische hulpmiddelen, valse signalen, valse sleutels of valse hoedanigheid, over het algemeen aangeduid als hacken, wat ook mag plaatsvinden via computersystemen van een derde (art. 45)

Het gericht aftappen, ontvangen, opnemen en afluisteren van elke vorm van gesprek of elektronische communicatie, onder meer door middel van een telefoon- of internettap (art. 47)

Het ongericht onderscheppen van elektronische communicatie, het aansluitend vaststellen van de aard daarvan, het vaststellen of verifiëren van de daarbij betrokken personen of organisaties, en tenslotte op de metadata geautomatiseerde data-analyse toepassen en de inhoudsdata gericht selecteren ter nadere analyse (artt. 48-50). De wet noemt deze bevoegdheid "onderzoeksopdrachtgericht onderzoek", tegenstanders spreken van een "sleepnet".
Het bij aanbieders van communicatiediensten opvragen van gegevens die nodig zijn voor de gerichte en ongerichte interceptie en hun medewerking bij de uitvoering daarvan verlangen (artt. 52-53)


Het bij aanbieders van communicatiediensten opvragen van gegevens over bij deze dienst opgeslagen communicatie van een bepaalde gebruiker (art. 54)

Het bij aanbieders van communicatiediensten opvragen van gegevens over het communicatieverkeer van een bepaalde gebruiker op of rond het tijdstip van het verzoek (art. 55)

Het bij aanbieders van communicatiediensten opvragen van naam, adres en nummers van de gebruikers van hun diensten. Dit gebeurt via het Centraal Informatiepunt Onderzoek Telecommunicatie (CIOT), dat als doorgeefluik voor de betreffende gegevens van telecom- en internetaanbieders fungeert [24] (art. 56)

Verlangen dat ten behoeve van de gerichte of de ongerichte interceptie wordt meegewerkt aan het ongedaan maken van eventueel aanwezige versleuteling (art. 57)

Toegang tot alle plaatsen die voor medewerkers van de diensten nodig zijn voor het uitoefenen van hun taken en bevoegdheden (art. 58)

Al deze bevoegdheden mogen volgens art. 26 en 28 alleen worden ingezet als sprake is van:

Noodzakelijkheid (de methode is nodig voor de inlichtingen- of veiligheidstaak)
Proportionaliteit (de middelen staan in verhouding tot het te bereiken doel)
Subsidiariteit (het doel kan niet met minder zware middelen bereikt worden)
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  donderdag 22 maart 2018 @ 15:22:54 #164
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_178012999
Deze is ook een fijne.

quote:
In de laatste paragraaf van hoofdstuk 3 (artt. 62 t/m 70) regelt de Wiv 2017 het verstrekken van door AIVD en MIVD verwerkte gegevens. Op basis van art. 62 mogen de diensten gegevens doorgeven aan hun minister, aan bestuursorganen en andere instanties en personen, alsmede aan buitenlandse inlichtingen- en veiligheidsdiensten waar mee wordt samengewerkt. De regels voor zowel binnenlandse als buitenlandse samenwerking staan in hoofdstuk 6 van de wet (artt. 86 t/m 96).
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_178013038
DNA profielen mogen max 5 jaar bewaard worden maar een verlenging is mogelijk. Jaja.
  donderdag 22 maart 2018 @ 15:52:16 #166
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_178013579
Prachtnieuws. Ben blij dat Nederland toch mooi ruggengraat laat zien en deze ellendige stasiwet een halt toeroept.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_178013794
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:22 schreef Asskicker14 het volgende:
Deze is ook een fijne.

[..]

Inderdaad heerlijk onduidelijk.

Zou BumaStemra ook bij die 'bestuursorganen en andere instanties en personen' gaan horen?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 22 maart 2018 @ 16:17:10 #168
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_178014067
Bizar dat het verschil tussen voor en tegen zo klein is.

Ik had gedacht dat de mensen die tegen stemmen in de grote meerderheid zouden zijn, maar blijkbaar geven steeds minder mensen een fuck om privacy.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 22 maart 2018 @ 16:27:41 #169
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178014279
Oké.
Dus de helft van de kiezers stemt sowieso niet.
En van de andere helft is de helft voor, de helft tegen.
Wat nu? :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178014331
quote:
2s.gif Op donderdag 22 maart 2018 16:27 schreef Ringo het volgende:
Oké.
Dus de helft van de kiezers stemt sowieso niet.
En van de andere helft is de helft voor, de helft tegen.
Wat nu? :').
Nee-kamp en Ja-kamp potje knokken in een weiland? Ergens bij Beverwijk?
  donderdag 22 maart 2018 @ 16:32:48 #171
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178014380
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 16:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee-kamp en Ja-kamp potje knokken in een weiland? Ergens bij Beverwijk?
Oh count me in! Al heb ik het gevoel dat jullie een beetje in de meerderheid zijn :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 22 maart 2018 @ 16:33:37 #172
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_178014395
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 16:17 schreef Harvest89 het volgende:
Bizar dat het verschil tussen voor en tegen zo klein is.

Ik had gedacht dat de mensen die tegen stemmen in de grote meerderheid zouden zijn, maar blijkbaar geven steeds minder mensen een fuck om privacy.
Andere afwegingen blijkbaar. de AIVD moderniseren/meer handvaten geven tegenover de beschadiging wat betreft de privacy en het vertrouwen van de gemiddelde burger wat ze in de overheid hebben. Vertrouwen in hun goede bedoelingen en vertrouwen in hun technische kennis dan wel in hun kunde van onderhandelen en delegeren.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_178014535
F_azarkan twitterde op donderdag 22-03-2018 om 16:29:19 Kijk @KeesVee, nu hoort je het van de kiesraad. Wat nu? https://t.co/uphHuFEqKi reageer retweet
pi_178014638
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 16:40 schreef Houtenbeen het volgende:
F_azarkan twitterde op donderdag 22-03-2018 om 16:29:19 Kijk @KeesVee, nu hoort je het van de kiesraad. Wat nu? https://t.co/uphHuFEqKi reageer retweet
[ afbeelding ]
Goed dat de Kiesraad meteen tweette hoe het zit. Meteen Verhoeven de pas afgesneden.
pi_178014721
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 16:40 schreef Houtenbeen het volgende:
F_azarkan twitterde op donderdag 22-03-2018 om 16:29:19 Kijk @KeesVee, nu hoort je het van de kiesraad. Wat nu? https://t.co/uphHuFEqKi reageer retweet
[ afbeelding ]
Dat is toch die hondenkop die 180 graden gedraaid is met zijn mening over de Wiv?
  donderdag 22 maart 2018 @ 17:07:23 #176
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178015151
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 16:40 schreef Houtenbeen het volgende:
F_azarkan twitterde op donderdag 22-03-2018 om 16:29:19 Kijk @KeesVee, nu hoort je het van de kiesraad. Wat nu? https://t.co/uphHuFEqKi reageer retweet
[ afbeelding ]
Auwtjs oO/
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 22 maart 2018 @ 17:16:35 #177
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178015351
Het is ook echt een nattewindenuitslag. Lijkt wel de stemming op een D66-congres.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 22 maart 2018 @ 17:31:41 #178
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178015561
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 16:40 schreef Houtenbeen het volgende:
F_azarkan twitterde op donderdag 22-03-2018 om 16:29:19 Kijk @KeesVee, nu hoort je het van de kiesraad. Wat nu? https://t.co/uphHuFEqKi reageer retweet
[ afbeelding ]
Die kerel valt niet meer serieus te nemen. Als hij een beetje zelfrespect heeft dan treedt hij af na deze blunder
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178016097
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 17:31 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die kerel valt niet meer serieus te nemen. Als hij een beetje zelfrespect heeft dan treedt hij af na deze blunder
Politici en zelfrespect.
pi_178016615
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 11:19 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Uhm het klopt wel, wat hij zegt. Maar z'n woordkeuze is wel weer erg ongelukkig.. :{

Nu kan ook lijken dat alsof er geen meerderheid is, maar die is er wel, want daarin worden de blanco stemmen niet meegerekend. bron
Vind ik eigenlijk wel raar dat blanco stemmen niet worden meegeteld. Als er in de TK wordt gestemd en er zijn 150 kamerleden, er stemmen 75 voor, 70 tegen en er onthouden zich 5 van stemming, volgens mij heb je dan geen meerderheid en wordt het voorstel niet aangenomen. Dat zou met een referendum ook zo moeten werken naar mijn idee.
in a crowd you lose humanity
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 maart 2018 @ 18:31:36 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178016631
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Vind ik eigenlijk wel raar dat blanco stemmen niet worden meegeteld. Als er in de TK wordt gestemd en er zijn 150 kamerleden, er stemmen 75 voor, 70 tegen en er onthouden zich 5 van stemming, volgens mij heb je dan geen meerderheid en wordt het voorstel niet aangenomen. Dat zou met een referendum ook zo moeten werken naar mijn idee.
Jawel hoor. Niet stemmen is niet stemmen, dan tel je ook niet mee.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178016754
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Jawel hoor. Niet stemmen is niet stemmen, dan tel je ook niet mee.
Niet stemmen is niet stemmen. Maar blanco stemmen is wel stemmen, maar geen keuze maken. Da's wat anders.

Zo werkt het ook bij mij in de VVE. Je hebt een x aantal leden nodig om besluiten te nemen (stel dit zijn er 20). Zijn die er, dan kun je stemmen. De helft daarvan moet dan voor zijn.
Stel er komen 22 mensen, het quorum is er dus. Stel van de aanwezigen stemmen 11 mensen voor, 10 tegen, 1 onthoudt zich. Besluit wordt niet aangenomen, want er is geen meerderheid voor. Je gaat dan niet de opkomst opnieuw berekenen.

In de TK werkt het ook op die manier: de aanwezige leden stemmen en daarvan moet je een meerderheid hebben (zie voorbeeld in vorige post).

Op komen draven bij een referendum = aanwezig zijn. Blanco stemmen is dan je onthouden van stemming.
in a crowd you lose humanity
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 maart 2018 @ 18:48:57 #183
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178017067
Volgens de kiescommissie is blanco niet stemmen. Einde gespeculeer.

Klinkt weer als een slechte verliezer dit.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178017270
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:48 schreef Nattekat het volgende:
Volgens de kiescommissie is blanco niet stemmen. Einde gespeculeer.

Klinkt weer als een slechte verliezer dit.
Wie/wat versta jij onder de kiescommissie?
De kiesraad maakt een duidelijk onderscheid tussen niet stemmen en blanco of ongeldig stemmen.
pi_178017540
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:48 schreef Nattekat het volgende:
Volgens de kiescommissie is blanco niet stemmen. Einde gespeculeer.

Klinkt weer als een slechte verliezer dit.
Nee, ik speculeer niet. Ik ben het ergens niet mee eens. Daarom schreef ik ook.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:30 schreef Wombcat het volgende:

Dat zou met een referendum ook zo moeten werken naar mijn idee.
En met de uitkomst heeft het niet zoveel te maken, want ik ben tegen de sleepwet zoals 'ie er nu ligt.
in a crowd you lose humanity
pi_178017638
Wom
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zo werkt het ook bij mij in de VVE. Je hebt een x aantal leden nodig om besluiten te nemen (stel dit zijn er 20). Zijn die er, dan kun je stemmen. De helft daarvan moet dan voor zijn.
Stel er komen 22 mensen, het quorum is er dus. Stel van de aanwezigen stemmen 11 mensen voor, 10 tegen, 1 onthoudt zich. Besluit wordt niet aangenomen, want er is geen meerderheid voor. Je gaat dan niet de opkomst opnieuw berekenen.
Dat is niet in lijn met wat deze knakker beweert.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 maart 2018 @ 19:12:27 #187
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178017775
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 19:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, ik speculeer niet. Ik ben het ergens niet mee eens. Daarom schreef ik ook.

[..]

En met de uitkomst heeft het niet zoveel te maken, want ik ben tegen de sleepwet zoals 'ie er nu ligt.
Dan ga je er van uit dat blanco automatisch voor is, dat is even belachelijk als denken dat alle thuisblijvers dat waren.

Je bent gewoon een slechte verliezer. Accepteer de uitslag.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178017898
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 19:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan ga je er van uit dat blanco automatisch voor is, dat is even belachelijk als denken dat alle thuisblijvers dat waren.

Je bent gewoon een slechte verliezer. Accepteer de uitslag.
Nee, blanco is niet voor, maar ook niet tegen.
in a crowd you lose humanity
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 22 maart 2018 @ 19:18:56 #189
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178018006
Blanco stemmen is accepteren dat de niet-blanco stemmers de uitslag bepalen en je daarbij neerleggen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 22 maart 2018 @ 19:20:25 #190
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178018050
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 10:40 schreef Patrice_Consigny het volgende:
KeesVee twitterde op donderdag 22-03-2018 om 08:33:42 Opkomst #wiv- referendum boven de 50%. Voor staat op 47.2%, tegen op 48.9%. Omdat 4% blanco stemt, is er geen meerderheid.Deze betrokken maar verdeelde uitslag laat zien dat de in het regeerakkoord afgesproken evaluatie hoe dan ook van grote waarde is.https://t.co/TibGzGDNVZ https://t.co/hMMgjkom1n reageer retweet
KeesVee twitterde op donderdag 22-03-2018 om 09:51:28 Jongens, even rustig alsjeblieft. Ik analyseerde alleen even deze spannende en verrassende uitslag. Zeker, zoals het er nu naar uitziet is het tegenkamp groter dan het voorkamp. En voor precieze definities volg ik natuurlijk de @kiesraad. https://t.co/kDllfRLiiI#relax. reageer retweet
Deze man spint zo hard dat als we er een dynamo op aan sluiten de kolencentrales dicht kunnen.
Bij het Oekraine referendum hebben we ook de meest exotische rekentrucs voorbij zien komen maar dit spant toch wel de kroon... _O-
pi_178018079
Meest gehoorde argument van blanco-stemmers is dat ze tegen het referendum zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178018117
quote:
10s.gif Op donderdag 22 maart 2018 19:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bij het Oekraine referendum hebben we ook de meest exotische rekentrucs voorbij zien komen maar dit spant toch wel de kroon... _O-
Vice versa zou het gewoon tegen zijn. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178018194
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 19:21 schreef FlippingCoin het volgende:
Meest gehoorde argument van blanco-stemmers is dat ze tegen het referendum zijn.
Met de huidige referendumwet is niet-stemmen een logischer keuze dan blanco of ongeldig stemmen als je tegen het referendum bent, al heeft dat het nadeel dat je er niet echt een signaal mee kunt afgeven (al zou in dit geval het verschil in opkomst tussen GR en RR natuurlijk wel een en ander zeggen).
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 22 maart 2018 @ 19:31:21 #194
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178018382
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 19:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Met de huidige referendumwet is niet-stemmen een logischer keuze dan blanco of ongeldig stemmen als je tegen het referendum bent, al heeft dat het nadeel dat je er niet echt een signaal mee kunt afgeven (al zou in dit geval het verschil in opkomst tussen GR en RR natuurlijk wel een en ander zeggen).
Inderdaad. Als je tegen het referendum bent dan moet je niet stemmen. Dan heeft het ook nog echt "nut" omdat je dan de opkomst verlaagt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178018398
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 19:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Met de huidige referendumwet is niet-stemmen een logischer keuze dan blanco of ongeldig stemmen als je tegen het referendum bent, al heeft dat het nadeel dat je er niet echt een signaal mee kunt afgeven (al zou in dit geval het verschil in opkomst tussen GR en RR natuurlijk wel een en ander zeggen).
Probleem is dat het leeuwendeel dat niet komt stemmen gewoon te lui is of een desinteresse heeft, met blanco geef je denk ik het beste aan dat je ertegen bent.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 22 maart 2018 @ 19:39:43 #196
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178018640
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 19:18 schreef SeLang het volgende:
Blanco stemmen is accepteren dat de niet-blanco stemmers de uitslag bepalen en je daarbij neerleggen.
Ja, dat is niet-stemmen ook!
Bij dat fopneuzenreferendum over Oekraïne zagen we dat de dertigprocentsnorm al gauw wordt gehaald, daarvoor hoef je niet thuis te blijven.
Het aantal blanco stemmen is opvallend groot. Dat zegt mij meer dan het percentage thuisstemmers, daar kun je elke willekeurige conclusie over trekken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178018653
quote:
16s.gif Op donderdag 22 maart 2018 19:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Probleem is dat het leeuwendeel dat niet komt stemmen gewoon te lui is of een desinteresse heeft, met blanco geef je denk ik het beste aan dat je ertegen bent.
Als je tegen het referendum bent dan hoor je ook prima thuis in het rijtje luie niet-geïnteresseerde niet-stemmende kut-roepende en bierdrinkende droplullenbrigade.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2018 19:40:55 ]
  donderdag 22 maart 2018 @ 19:40:24 #198
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_178018661
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 19:21 schreef FlippingCoin het volgende:
Meest gehoorde argument van blanco-stemmers is dat ze tegen het referendum zijn.
Dat is wel vreemd eigenlijk. Niet op komen dagen zou dan logischer zijn. De kiesdrempel wordt dan minder snel gehaald, waarmee aangegeven wordt dat refernda niet 'leven onder het volk'
nee, jij dan!
pi_178018780
quote:
16s.gif Op donderdag 22 maart 2018 19:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Probleem is dat het leeuwendeel dat niet komt stemmen gewoon te lui is of een desinteresse heeft, met blanco geef je denk ik het beste aan dat je ertegen bent.
Eigenlijk zou je bij een referendum drie opties moeten hebben:
Voor / Tegen / Steek dat referendum waar de zon niet schijnt.
Waarbij die laatste optie wel wordt geregistreerd maar niet meetelt voor de opkomst (of negatief meetelt voor de opkomst).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')