abonnement Unibet Coolblue
pi_178160515
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:01 schreef Diqiu-Long het volgende:
Je krijgt tijdens de rijles sowieso geen zuinige rijstijl geleerd,
Je krijgt gewoon het nieuwe rijden geleerd hoor ;) Alleen je moet wel vlot met het verkeer mee rijden maar dat heeft niet super veel invloed op je gebruik. Als je met 70 de snelweg komt invoegen omdat het zo lekker zuinig is, is natuurlijk niet de bedoeling.

- knip, nee dus -

[ Bericht 12% gewijzigd door Sounddragon op 28-03-2018 23:13:32 ]
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 28 maart 2018 @ 23:00:48 #152
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178160800
Het Nieuwe Rijden kun je beter gewoon vergeten in zo'n brommobiel. Niet vooruit te branden dan. Gewoon lekker in de toeren jagen, vindt zo'n driecilinder blokkie prima hoor :7.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178161737
Binnen de bebouwde kom is die motor van de Celerio nog best pittig hoor: ik denk eerlijk gezegd, dat dit best vaak onderschat word hoor.

Want de media schildert dit soort auto's vaak af, als ware ongeschikt als volwaardige auto. Je hoort ze dan ook vaak uiterst negatief, over hoe deze auto's op de autosnelweg rijden.

Maar dat valt reuze mee bij de Suzuki Celerio, je moet alleen niet denken dat je snel kunt optrekken in de 5e versnelling. Dat is namelijk een overdrive, waardoor je topsnelheid lager is.

Als je echt snel wilt optrekken met deze auto, dan kom je minimaal terug te schakelen naar de 4e versnelling. Maar dat moest ik bij de rijles ookal doen, dus eigenlijk is het niet zo heel vreemd.

Uiteindelijk rij je met een auto die nog geen 800KG weegt, maar wel ruimte bied voor vier volwassenen personen. En dan met 68PK, is voor zo'n lichte auto meer als genoeg vermogen.

Een auto uit het B-segment is niet echt veel ruimer: kijk maar naar de Peugeot 208, daar heb je 285L bagageruimte en bij de Celerio 254L.

Dus Suzuki maakt bij deze auto echt heel slim gebruik van de ruimte, zonder dat de auto in hogere gewichtsklasse valt.

En persoonlijk vind ik dat best een mooie presentatie, dat kan je van een Peugeot 108 niet zeggen hoor ;)

Die heeft zelfs klapraampjes achteren, en passagiers achterin zitten behoorlijk krap. In de Celerio passen bijvoorbeeld drie boodschappen kratjes, terwijl in de 108 je met moeite er een boodschappenkrat erin krijgt.


De Autoweek presentator werd daar zelfs chagrijnig van ;)
  woensdag 28 maart 2018 @ 23:56:06 #154
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178162092
Dat is mijn ervaring met de VW Up dus ook. In 5 kun je er comfortabel 145@GPS mee doen, maar als je (op wat lagere snelheid) een keer een tussensprintje nodig hebt dan moet je wel naar 4. In de stad voldoet zo'n klein blokkie altijd wel prima eigenlijk.

Maar goed, over een paar maanden de overstap naar een segment hoger en lekker lui met de zeventraps DSG :7.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178165230
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 18:16 schreef Sheffield het volgende:
Je doet maar wat je zelf wilt, dat vooropgesteld.
Ik kan prima begrijpen dat je zo'n auto koopt, als je niks om auto's geeft en goedkoop van A naar B wilt rijden. Maar je doet je nogal eens voor als autoliefhebber en dan vind ik zo'n keuze maar moeilijk te begrijpen.
Tevens hemelde je jouw 205 (en de 205 in algemeen) op, zonder enige kritiek te accepteren. Inmiddels is de 205 ingeruild voor 50 euro, want het was ineens een kutding. Dus ik sluit me toch aan bij de eerdere opmerkingen, jouw vooringenomenheid over jouw eigen auto (en keuzes) is erg sterk en niet realistisch.

Oh, en kom op, je hebt bij de dealer 50 euro korting gekregen en een rijdende 205 achter gelaten? Dat is echt geen goede deal, voor de dealer wel, want die houdt mooi marge in z'n zak op de occasion en douwt die 205 voor 150-200 euro de handel in.

En verder: Brad & DL auto-fittie topic --> altijd goed
+1

Als autoliefhebber koop je geen koekblik.

Zie het zelf al met lede ogen aan dat er binnenkort naast de Saabs een Skoda Octavia combi op de oprit komt te staan als leasebak van mijn vrouw, had liever een v70xc of 9-5 voor haar aangeschaft, maar een normale km vergoeding paste niet binnen haar nieuwe cao.

Voor wat betreft de Suzuki selderij van DL: je bent er volgens mij ondanks dat je er best veel voor hebt betaald blij mee en de kleine Japanners zijn over het algemeen redelijk budgetvriendelijk te onderhouden auto’s. Hoop dus dat je er veel plezier van gaat hebben en kom over een jaar mijn gelijk nog wel halen voor wat betreft het gemiddelde gebruik;-)
pi_178166415
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:03 schreef rba26 het volgende:

[..]

+1

Als autoliefhebber koop je geen koekblik.

Dat is dus echt onzin.

Ieder heeft zijn eigen afwegingen en voorkeuren. Iemand in (of uit) een hokje duwen omdat zijn keuze anders is dan de jouwe is kortzichtig.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_178174796
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:31 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Dat is dus echt onzin.

Ieder heeft zijn eigen afwegingen en voorkeuren. Iemand in (of uit) een hokje duwen omdat zijn keuze anders is dan de jouwe is kortzichtig.
Kan de keuze voor een zuinige en goedkoop te onderhouden auto prima begrijpen, is economisch gezien de beste keuze voor 80% van NL, maar kan je dan persoonlijk niet als autoliefhebber omschrijven. Een klein autootje (de oude mini uitgezonderd) rijdt je nu eenmaal niet voor het comfort, de uitstraling of het fijne rijgedrag.
Denk dat ik zelf ook 50% op mijn autokosten zou kunnen besparen met een keuze als ts, maar heb die ¤ erg graag over voor mijn grotere koekblik😉
pi_178346573
Zo kleine update alweer: wederom over het stop-start systeem. Ik heb mij zelf aangeleerd, om de auto bij het stoplicht in zijn vrij te zetten i.p.v. de een.

Als het systeem werkt, dan is het echt een verademing: bij wegrijden gewoon de koppeling indrukken, in de een en klaar. Als je er eenmaal aan gewend bent, dan werkt het stop-start systeem echt perfect.

Zelfs op een helling, werkt het stop-start systeem. Want ik kneep hem wel eventjes: dacht als dat maar goed gaat.

Nou geen enkel probleem, want het Hill-Hold systeem word ook direct ingeschakeld. Dus die systemen sluiten gelukkig goed aan op elkaar.

Enige wat mij wel stoorde aan het stop-start systeem: er zijn veel variabelen, waardoor het systeem niet geactiveerd word.

Dat is dan vooral bij kouder weer het geval, of wanneer de accuspanning laag is etc. Lijkt eigenlijk alsof ze een autist dat systeem hebben laten ontwikkelen 😂

Oh en stuurbekrachtiging is zo relaxed, dat ik mij er al schuldig aan maak door met slechts één hand te sturen.
  vrijdag 6 april 2018 @ 16:09:28 #159
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_178348478
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 14:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh en stuurbekrachtiging is zo relaxed, dat ik mij er al schuldig aan maak door met slechts één hand te sturen.
Welkom in de jaren 90 :')
pi_178349321
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 14:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh en stuurbekrachtiging is zo relaxed, dat ik mij er al schuldig aan maak door met slechts één hand te sturen.
WTF gast!!!!1111 Wil je dood ofzo?! Doe maar effe 2 handjes aan het stuur he, wel zo veilig.
pi_178352489
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

WTF gast!!!!1111 Wil je dood ofzo?! Doe maar effe 2 handjes aan het stuur he, wel zo veilig.
Uiteraard doe ik dat niet de hele tijd: meestal heb ik het stuur zowel onder en boven vast.
pi_178352854
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:04 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Uiteraard doe ik dat niet de hele tijd: meestal heb ik het stuur zowel onder en boven vast.
Het is tegenwoordig kwart voor drie hoor !
pi_178352951
Godzijdank 😅 Durfde de weg al niet meer op verdomme. M’n baas maar weer bellen dat ik toch wel kan werken vandaag.
pi_178353181
Heeft het telkens op stand-by zetten van de motor nog significante invloed op de levensduur van onderdelen?
pi_178354065
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Heeft het telkens op stand-by zetten van de motor nog significante invloed op de levensduur van onderdelen?
In principe niet, tenzij de fabrikant heeft verzuimd de startmotor en accu te verzwaren.
.
pi_178354160
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Heeft het telkens op stand-by zetten van de motor nog significante invloed op de levensduur van onderdelen?
Dat weet niemand: stop-start systemen zijn er nog niet zo bijsters lang. Maar die onderdelen zijn er waarschijnlijk wel op berekend.
pi_178355239
Zonder stuurbekrachtiging kan je ook met een hand rijden hoor.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 6 april 2018 @ 21:32:59 #168
436242 Donkergroen
is het nieuwe grijs
pi_178355294
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 14:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Enige wat mij wel stoorde aan het stop-start systeem: er zijn veel variabelen, waardoor het systeem niet geactiveerd word.

Dat is dan vooral bij kouder weer het geval, of wanneer de accuspanning laag is etc. Lijkt eigenlijk alsof ze een autist dat systeem hebben laten ontwikkelen 😂
Inderdaad, want wat je eigenlijk wil is dat je accu leeg raakt zodat het stop start systeem de helft van zijn functies kwijtraakt. :Y
  vrijdag 6 april 2018 @ 21:33:35 #169
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_178355307
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:04 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Uiteraard doe ik dat niet de hele tijd: meestal heb ik het stuur zowel onder en boven vast.
Huh?
  vrijdag 6 april 2018 @ 21:47:47 #170
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_178355570
Jezus 7 pagina's over de auto van mijn oma
pi_178357525
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:32 schreef Donkergroen het volgende:

[..]

Inderdaad, want wat je eigenlijk wil is dat je accu leeg raakt zodat het stop start systeem de helft van zijn functies kwijtraakt. :Y
Nee maar het is ongelofelijk verwarrend hoor, als een systeem de ene keer wel werkt en de andere keer niet. En dan is het niet een defect, maar een functie.
pi_178358772
Maar gaat er geen lampje knipperen als ‘ie het wel wilt inschakelen maar hij niet in z’n vrij staat? Dat heb ik vaker gezien. En er staat vast wel in het boekje tot welke temperatuur het werkt toch? Onder de 4 graden niet bijv. Meestal ook niet als de motor nog koud is of als je de airco vol aan hebt ofzo.
pi_178359820
Nee, dan gaat geen lampje knipperen. Maar onder de 4graden word het systeem inderdaad niet ingeschakeld. En natuurlijk niet wanneer de motor nog niet warm is.
  zondag 8 april 2018 @ 00:18:49 #174
347415 r8v2
Relbie.
pi_178378017
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:47 schreef gewoonmeppen het volgende:
Jezus 7 pagina's over de auto van mijn oma
Dit.
pi_178381222
Ts rijdt ook als de gemiddelde oma met het ding, laat haar anders het topic eens lezen, misschien herkent ze nog het een en ander er in😭
pi_178383177
Boeit iemand dit topic eigenlijk?
  zondag 8 april 2018 @ 11:59:48 #177
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_178383216
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 11:57 schreef MaximumRush het volgende:
Boeit iemand dit topic eigenlijk?
Mijn oma. :P
Maar boeien. Lees je toch een ander topic, of open je er zelf ééntje. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 8 april 2018 @ 21:35:57 #178
242692 Geranium_Opa
Trappistenbier
pi_178396073
Nette auto toch ik snap die kritiek niet , als iemand geen behoefte heeft aan luxe of ruimte is dit toch prima ?
pi_178406318
Zo de Celerio is klaar voor de Lente/Zomer: vandaag was een perfecte dag, om de auto in de wax te zetten. En dat heb ik dus gedaan :D





Heeft wel flink wat uurtjes gekost: ben rond 10 uur begonnen, en ik was net pas klaar.

Gelukkig is het wel de moeite waard, want het komt de lak ten goede zo'n beschermlaag.
pi_178491869
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 13:51 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Een driecilinder motor is zelfs niet ontwikkeld om 120km/u a 130km/u mee te rijden. Die zijn ontwikkeld om niet sneller dan 100km/u mee te rijden, want de motor moet anders veel te hard werken.

Hoe kom je hierbij? Mijn auto is ook een driepitter en rijdt met gemak en zeer comfortabel 130.
pi_178491970
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:49 schreef Diqiu-Long het volgende:
Hier een andere Verbruiksmonitor, ook van Autoweek ;) Ik heb gewoon een zuinigere en rustige rijstijl, daardoor rij ik dus ook een stuk zuinigere.

Zo laat ik gewoon het gas los, bij snelheidsverlagingen. Terwijl ik andere automobilisten dan vaak zie remmen, terwijl je door tijdig anticiperen enkel het gas los hoef te laten.

https://www.autoweek.nl/v(...)erio-10-comfort-2015
Dan ben je wel één van de weinige Duitsers (toch?) die dat doet. Ze trappen op het minste of geringste op de rem i.p.v. uit laten rollen, flinke ergernis bij mij altijd haha.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 13 april 2018 @ 16:30:15 #182
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178492407
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 15:55 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij? Mijn auto is ook een driepitter en rijdt met gemak en zeer comfortabel 130.
Idem. 140 (GPS) ook nog wel. Daarboven is het wel afgelopen (turboloze 1.0)
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178494308
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 april 2018 16:30 schreef JDude het volgende:

[..]

Idem. 140 (GPS) ook nog wel. Daarboven is het wel afgelopen (turboloze 1.0)
Tot 210, mijn drie-pittertje.
Meer of minder Meeuwen?
  zondag 15 april 2018 @ 12:25:44 #184
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_178528817
Zelfs Patty Brard is nog spannender dan deze auto
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_178529002
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 20:35 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Dat weet niemand: stop-start systemen zijn er nog niet zo bijsters lang. Maar die onderdelen zijn er waarschijnlijk wel op berekend.
sinds 2000 volgens mij ongeveer vind ik al vrij lang.
pi_178593766
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 16:01 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Dan ben je wel één van de weinige Duitsers (toch?) die dat doet. Ze trappen op het minste of geringste op de rem i.p.v. uit laten rollen, flinke ergernis bij mij altijd haha.
Ja omdat ze niet anticiperen: ze komen lekker snel met hun auto aanrijden, zie dan plotseling een bord 60km/u max. En 100 meter later gaan ze op de rem!

Staat gewoon al ruim van tevoren aangekondigd, dat er wegwerkzaamheden bezig zijn. Dan kun je daar al op participeren.

Maar ik ben geen Duitser hoor: woon aan de Duitse grens, maar ben absoluut geen Duitser. Gewoon 100% Nederlander.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 15:55 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij? Mijn auto is ook een driepitter en rijdt met gemak en zeer comfortabel 130.
Ik zeg ook niet dat het niet gaat, alleen dat de motor er veel harder voor moet werken. Misschien rijdt de auto zelfs nog wel 150KM/u: ik zou het niet weten, want dat heb ik niet uitgeprobeerd.

Wat ik wel weet is dat het brandstofverbruik extreem toeneemt bij 120km/u en al helemaal bij 130km/u. Dan heb ik niet eens over de C02 uitstoot gehad, want die is ook vele malen hoger dan.
pi_178595672
quote:
10s.gif Op zondag 15 april 2018 12:25 schreef Hyman het volgende:
Zelfs Patty Brard is nog spannender dan deze auto
Dat dus, dit is echt een auto die gemaakt is onder het mom van: het is net iets beter dan lopen en als het regent wordt je in elk geval niet nat.

Ik snap sowieso niet dat er een heel topic aan wordt verspild.
pi_178595932
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:19 schreef Diqiu-Long het volgende:

Ik zeg ook niet dat het niet gaat, alleen dat de motor er veel harder voor moet werken. Misschien rijdt de auto zelfs nog wel 150KM/u: ik zou het niet weten, want dat heb ik niet uitgeprobeerd.

Wat ik wel weet is dat het brandstofverbruik extreem toeneemt bij 120km/u en al helemaal bij 130km/u. Dan heb ik niet eens over de C02 uitstoot gehad, want die is ook vele malen hoger dan.
Alles is relatief. Die Celerio heeft een top van 155 km/u. Voor 130 km/u zal het motortje inderdaad hard moeten werken.

Mijn 3 pitter heeft een top van 170 km/u en zal voor 130 km/u relatief gezien minder hard hoeven te werken.

En wat dacht je van bijvoorbeeld een BMW 318i 3 cilinder. Die heeft een top van 210 km/u, 130 km/u is dan helemaal peanuts voor zo'n auto.

En wat maak je je nou druk om benzinekosten? Je woont verdorie aan de Duitse grens met daarom mogelijkheden om goedkoop te tanken.
pi_178598277
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:52 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Dat dus, dit is echt een auto die gemaakt is onder het mom van: het is net iets beter dan lopen en als het regent wordt je in elk geval niet nat.

Ik snap sowieso niet dat er een heel topic aan wordt verspild.
Waar slaat dit nou weer op, hoe oud ben je als ik vragen mag? 16? En hoezo een topic verspild? kunnen ze opraken dan?
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_178598497
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:07 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Alles is relatief. Die Celerio heeft een top van 155 km/u. Voor 130 km/u zal het motortje inderdaad hard moeten werken.

Mijn 3 pitter heeft een top van 170 km/u en zal voor 130 km/u relatief gezien minder hard hoeven te werken.

En wat dacht je van bijvoorbeeld een BMW 318i 3 cilinder. Die heeft een top van 210 km/u, 130 km/u is dan helemaal peanuts voor zo'n auto.

En wat maak je je nou druk om benzinekosten? Je woont verdorie aan de Duitse grens met daarom mogelijkheden om goedkoop te tanken.
Ja het verschilt uiteraard per auto, maar de Suzuki Celerio is gewoon een stadsauto. Weleens waar bijna zo groot als een B-segmenter.

Maar er zit maar een klein motortje in met een vermogen van 68PK: maar dat is naar mijn mening meer dan genoeg, voor zo'n lichte en kleine auto.

Overigens, gaan de benzineprijzen in Duitsland ook gewoon omhoog. Was het eerst nog ¤ 1,30 per liter en is het nu ¤ 1,35 plotseling.

Ik maak mij er niet echt druk om: maar als ik minder benzine verbruik, heb ik gewoon geld over voor andere dingen. Zoals gisteren, lekker de fiets genomen i.p.v. auto.

En vandaag lekker naar het vrijwilligerswerk gewandeld: auto staat de dus gewoon stil, als ik hem niet perse nodig heb.
pi_178598574
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:24 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Waar slaat dit nou weer op, hoe oud ben je als ik vragen mag? 16? En hoezo een topic verspild? kunnen ze opraken dan?
Vindt jij het dan wel een spannende auto?
  woensdag 18 april 2018 @ 13:40:55 #192
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_178598653
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 13:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zo de Celerio is klaar voor de Lente/Zomer: vandaag was een perfecte dag, om de auto in de wax te zetten. En dat heb ik dus gedaan :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Heeft wel flink wat uurtjes gekost: ben rond 10 uur begonnen, en ik was net pas klaar.

Gelukkig is het wel de moeite waard, want het komt de lak ten goede zo'n beschermlaag.
Goeie ghetto daar. Zou je auto niet te hard poetsen, zou toch jammer zijn als 'ie plotseling in de fik staat. :')
pi_178598720
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:19 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ja omdat ze niet anticiperen: ze komen lekker snel met hun auto aanrijden, zie dan plotseling een bord 60km/u max. En 100 meter later gaan ze op de rem!

Staat gewoon al ruim van tevoren aangekondigd, dat er wegwerkzaamheden bezig zijn. Dan kun je daar al op participeren.

Maar ik ben geen Duitser hoor: woon aan de Duitse grens, maar ben absoluut geen Duitser. Gewoon 100% Nederlander.

[..]

Ik zeg ook niet dat het niet gaat, alleen dat de motor er veel harder voor moet werken. Misschien rijdt de auto zelfs nog wel 150KM/u: ik zou het niet weten, want dat heb ik niet uitgeprobeerd.

Wat ik wel weet is dat het brandstofverbruik extreem toeneemt bij 120km/u en al helemaal bij 130km/u. Dan heb ik niet eens over de C02 uitstoot gehad, want die is ook vele malen hoger dan.
Haha sorry, meende soms wat Duitse taaltrekjes te herkennen, incl. het vele comma-gebruik. No offense trouwens hoor! ;)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178598776
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:32 schreef Donkergroen het volgende:

[..]

Inderdaad, want wat je eigenlijk wil is dat je accu leeg raakt zodat het stop start systeem de helft van zijn functies kwijtraakt. :Y
Dat dus. Het eerste wat ik doe na het starten van mijn auto is dat pleurissysteem uitzetten. Helaas heeft de fabrikant ervoor gezorgd dat juist die instelling niet wordt onthouden.

De brandstofbesparing van dat syteem is echt minimaal, maar je rijdt wel trager weg (de meeste verkeerslichten houden geen rekening met start-stopsystemen) en de airco en/of verwarming worden ook uitgeschakeld.

En aangezien ik in de zomer in de koelte snel weg wil rijden en in de winter warm weg wil rijden, is het systeem niks voor mij.

Maar ja, waarschijnlijk zet TS zijn airco toch niet aan ivm hoger brandstofgebruik.
pi_178598822
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:37 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Vindt jij het dan wel een spannende auto?
Je mag alleen maar een topic openen voor een "spannende auto" ?

Ik vind het wel een interessant topic , maar er mag wel beter gemodereerd worden op al die onzin posters.
pi_178598948
Ja de Celerio heeft Airco en dat is heerlijk nu met dat warme weer :D

Stop-start systeem is overigens ook bedoeld voor het milieu, want die uitstoot bij stationair is ja nergens voor nodig.

De luchtkwaliteit in grote steden, zou een stuk beter zijn als mensen hun motor niet constant stationair laten draaien.

Dus ik vind het goed dat alle nieuwe auto's, uitgerust zijn met zo'n stop-start systeem. Alle kleine beetjes die helpen :D Duitse stoplichten houden er trouwens wel rekening mee, aangezien die eerst van rood naar oranje gaan en dan groen.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:46 schreef hebikweer het volgende:

[..]
Maar ja, waarschijnlijk zet TS zijn airco toch niet aan ivm hoger brandstofgebruik.
Jawel hoor, op de autosnelweg zet ik de airco gewoon aan: want de ramen opzetten zorgt ook ervoor dat het brandstofverbruik omhoog gaat.

Dus je kunt dan beter de airco aanzetten. Ik heb als regel: binnen de bebouwde komt ARKO en op de snelweg AIRCO.
pi_178601492
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:53 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja de Celerio heeft Airco en dat is heerlijk nu met dat warme weer :D

Stop-start systeem is overigens ook bedoeld voor het milieu, want die uitstoot bij stationair is ja nergens voor nodig.

De luchtkwaliteit in grote steden, zou een stuk beter zijn als mensen hun motor niet constant stationair laten draaien.

Dus ik vind het goed dat alle nieuwe auto's, uitgerust zijn met zo'n stop-start systeem. Alle kleine beetjes die helpen :D Duitse stoplichten houden er trouwens wel rekening mee, aangezien die eerst van rood naar oranje gaan en dan groen.

[..]

Jawel hoor, op de autosnelweg zet ik de airco gewoon aan: want de ramen opzetten zorgt ook ervoor dat het brandstofverbruik omhoog gaat.

Dus je kunt dan beter de airco aanzetten. Ik heb als regel: binnen de bebouwde komt ARKO en op de snelweg AIRCO.
:')
pi_178601494
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:37 schreef hebikweer het volgende:

[..]

Vindt jij het dan wel een spannende auto?
Nee maar een grijze polo/passat/golf is nog saaier. Dus wat maakt dat nou uit. En zelf persoonlijk rijd ik ook in een lelijke oude saaie auto, niet omdat ik het wil maar omdat ik het simpelweg niet kan/wil betalen.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_178601673
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:52 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Nee maar een grijze polo/passat/golf is nog saaier. Dus wat maakt dat nou uit. En zelf persoonlijk rijd ik ook in een lelijke oude saaie auto, niet omdat ik het wil maar omdat ik het simpelweg niet kan/wil betalen.

Maar jij besteedt er geen topic aan met de mening dat je de meest geweldige auto ter wereld hebt.
pi_178601716
Tegenwoordig is het verbruik van climate control wel nihil hoor. Zou me ook binnen de bebouwde kom er niet druk om maken. Heb het zelf eigenlijk constant aan.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_178601842
Afgelopen weekend in een Celerio wezen proefrijden, zocht een klein leuk autotje voor de vrouw om der huidige Twingo GT te vervangen.

Dacht als er hier iemand zo positief, zou het mogelijk wat kunnen zijn.

Vrouw boos, is nog erger als de twingo, komt niet vooruit en wegligging is bagger, bedankt TS! Heel het weekend met een geïrriteerde vrouw op de bank....

Snap werkelijk niet dat iemand zo positief kan zijn over dit autotje, nooit in een echte auto gereden?
pi_178601996
Je kunt voor je vrouw beter een Fiat 500 GT kopen ;) Maar even serieus: je komt af van een sportieve uitvoering van de Twingo?!

En gaat dan proefrijden in een doodnormale stadsauto, zoals de Celerio. Natuurlijk raak je dan teleurgesteld: want het is een wereld van verschil.

Als ik gewend was om in een GTi te rijden, dan zou ik natuurlijk ook niet kijken gaan voor een stadsautootje.

Maar ik heb enkel in kleine auto's gereden: de Peugeot 205 Generation was ook gewoon een kleine auto. Die had welgeteld 7pk's meer dan mijn Celerio, maar 0,00 veiligheidssystemen aanboord.
pi_178602654
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
Je kunt voor je vrouw beter een Fiat 500 GT kopen ;) Maar even serieus: je komt af van een sportieve uitvoering van de Twingo?!

En gaat dan proefrijden in een doodnormale stadsauto, zoals de Celerio. Natuurlijk raak je dan teleurgesteld: want het is een wereld van verschil.

Als ik gewend was om in een GTi te rijden, dan zou ik natuurlijk ook niet kijken gaan voor een stadsautootje.

Maar ik heb enkel in kleine auto's gereden: de Peugeot 205 Generation was ook gewoon een kleine auto. Die had welgeteld 7pk's meer dan mijn Celerio, maar 0,00 veiligheidssystemen aanboord.
De Twingo GT sportief noemen? Ben je in de war met de RS? De GT is een stadsautotje, niets meer dan dat!

Als ik nog meer gemekker wil, moet ik vooral met een Fiat aankomen.

Het was idd een wereld van verschil, viel me echt heel erg tegen, had er serieus meer van verwacht.

Ze is van een Clio RS (clio 2) naar de twingo gegaan en dat viel toen eigenlijk niet zo heel erg tegen, maar nog een keer zo'n stap terug is wat te veel van het goeie...
pi_178603015
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:46 schreef afterburner het volgende:

[..]

De Twingo GT sportief noemen? Ben je in de war met de RS? De GT is een stadsautotje, niets meer dan dat!

Als ik nog meer gemekker wil, moet ik vooral met een Fiat aankomen.

Het was idd een wereld van verschil, viel me echt heel erg tegen, had er serieus meer van verwacht.

Ze is van een Clio RS (clio 2) naar de twingo gegaan en dat viel toen eigenlijk niet zo heel erg tegen, maar nog een keer zo'n stap terug is wat te veel van het goeie...
Nouja, sportiever dan een standaard Twingo lijkt mij hoor. Maar Suzuki doet bij de Celerio gewoon niet aan sportieve uitvoeringen!

Je hebt de Economy, Comfort en Exclusive. Slechts drie uitvoeringen dus, met alle drie gewoon dezelfde 1.0 68PK motor.

Als je dan voor de grap naar de Twingo kijkt, dan hebben ze 6 verschillende uitvoeringen. En de GT heeft dan een vermogen van 110PK totaal.

Dus ja eerlijk gezegd, denk ik dat je voor je vrouw beter naar de Swift kunt kijken. Is wel een klasse hoger, maar daar zijn ook sportiever uitvoeringen van.

Ik zocht gewoon een zuinige en ruime auto, welke ik ook kan betalen.


Op YouTube had ik nog een leuk filmpje gevonden: weleens waarvan een Suzuki dealer, dus geen neutrale video. Maar ik vind de vergelijking met de concurrentie leuk.

Hij neemt een boodschappentas, rugzak en vrouwentas. Waarbij de Celerio vooral een praktische auto is, iets wat mij wel bevalt. Want ik hou niet zo van fratsen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Diqiu-Long op 18-04-2018 17:15:45 ]
pi_178605957
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:46 schreef afterburner het volgende:

[..]

De Twingo GT sportief noemen? Ben je in de war met de RS? De GT is een stadsautotje, niets meer dan dat!

Als ik nog meer gemekker wil, moet ik vooral met een Fiat aankomen.

Het was idd een wereld van verschil, viel me echt heel erg tegen, had er serieus meer van verwacht.

Ze is van een Clio RS (clio 2) naar de twingo gegaan en dat viel toen eigenlijk niet zo heel erg tegen, maar nog een keer zo'n stap terug is wat te veel van het goeie...
Twingo II? Deelt het onderstel met de Clio II, dus geen toeval dat ‘ie beviel 😄
pi_178605984
Tja ik blijf het maar een typisch Japans boodschappenautootje vinden zoals ze ze al 40 jaar maken. Sturen/comfort/wegligging net wat minder, motortje wat rumoerig, interieur/stoelen vlak en saai. Daarintegen zuinig, vlot, betrouwbaar en goedkoop in onderhoud. Een vervoersmiddel.
.
  woensdag 18 april 2018 @ 21:22:16 #207
430349 Yum-Yum
Holy Roman Emperor
pi_178608590
Ik heb nog nooit iemand zo enthousiast gezien over een zeepkist als dit. Bijzonder. Jij bent er blij mee TS. Het is alsof er een hele wereld voor je open is gegaan...

TS, jij bent er eentje die constant je airco aan en uit zet en in de winter zal die wel helemaal uit staan voor een lange tijd. Hoe zit het met de keerring van je airco compressor als je dit vaak genoeg herhaalt?
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_178609504
Airco komt in de winter ook prima van pas, met het ontwazemen van de ruiten.
  woensdag 18 april 2018 @ 21:53:44 #209
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_178609817
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:44 schreef Fer het volgende:
Een vervoersmiddel.
Precies, een vervoersmiddel voor iemand die niet van auto's of van autorijden houdt. Een puur functioneel ding om van A naar B te komen waarbij A en B niet meer dan 15km uit elkaar moeten liggen.

Betrouwbaar, goedkoop, maar vooral ook heel saai en emotieloos.
Don't let my username fool you...
pi_178610360
Ik hou juist wel van autorijden :D En heb bewust voor deze auto gekozen, omdat ik graag een betrouwbare auto wilde.

Vind het een beetje vreemd, dat er zoveel personen zijn: die menen voor een andere in te moeten vullen, of iemand van auto rijden houdt of niet.

Maar ook dat met termen gooien, als saai en emotieloos. Schrijf dan op zijn minst "ik vind" want het zijn geen feiten!

Zelf vind ik het dus beslist geen saaie en emotieloze auto, al kan een auto letterlijk gezien eigenlijk geen emoties hebben :P
pi_178610455
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:22 schreef Yum-Yum het volgende:
TS, jij bent er eentje die constant je airco aan en uit zet en in de winter zal die wel helemaal uit staan voor een lange tijd. Hoe zit het met de keerring van je airco compressor als je dit vaak genoeg herhaalt?
Precies dit. Gewoon altijd aanlaten :)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_178610519
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Precies dit. Gewoon altijd aanlaten :)
Ik zet de airco niet constant aan en uit: hij gaat gewoon pas aan zodra ik de snelweg oprij.
  woensdag 18 april 2018 @ 22:19:43 #213
430349 Yum-Yum
Holy Roman Emperor
pi_178610707
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:13 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik zet de airco niet constant aan en uit: hij gaat gewoon pas aan zodra ik de snelweg oprij.
Waarom?
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_178610759
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Precies dit. Gewoon altijd aanlaten :)
Bij een kleine auto (of beter: kleine motor) is dat vaak helemaal niet fijn.
Auto houdt dan steeds een beetje in.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_178611522
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:21 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Bij een kleine auto (of beter: kleine motor) is dat vaak helemaal niet fijn.
Auto houdt dan steeds een beetje in.
De 1.2 TDI Ecoshitter hier voor de deur is het daar niet mee eens. Die houdt per definitie in dus het is zowaar niet eens merkbaar :D
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_178612559
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:41 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

De 1.2 TDI Ecoshitter hier voor de deur is het daar niet mee eens. Die houdt per definitie in dus het is zowaar niet eens merkbaar :D
Vond het nog wel meevallen hoor. Boven de 2500 toeren komt er best nog gang in, alleen tegelijk met het geluid van een brommobiel.
.
pi_178616607
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Twingo II? Deelt het onderstel met de Clio II, dus geen toeval dat ‘ie beviel 😄
Ja. Serieus? Dat wist ik niet, verklaart idd wel het een en ander!

Heb mezelf goed in de vingers gesneden.... Ik neem mijn clio 4 RS uit de lease voor der over van de lease maatschappij. Achja die 5K die ze op jaar rijd, rijd ze dan wel erg fijn...
pi_178617711
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 09:49 schreef afterburner het volgende:

[..]

Ja. Serieus? Dat wist ik niet, verklaart idd wel het een en ander!

Heb mezelf goed in de vingers gesneden.... Ik neem mijn clio 4 RS uit de lease voor der over van de lease maatschappij. Achja die 5K die ze op jaar rijd, rijd ze dan wel erg fijn...
Ooh gaaf! Clio RS is zeker een leuke auto!
pi_178618930
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:19 schreef Yum-Yum het volgende:

[..]

Waarom?
Dat heb ik al uitgelegd en anders zou ik zeggen: gebruik eens Google ;)
pi_178618991
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:19 schreef Yum-Yum het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat hij graag zuinig wil rijden maar niet snapt dat de airco er voor zorgt dat je 5-10% meer brandstof verbruikt.
Op de snelweg kan je beter je ramen open dan de airco aan.
pi_178619159
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:21 schreef Braddie het volgende:

[..]

Omdat hij graag zuinig wil rijden maar niet snapt dat de airco er voor zorgt dat je 5-10% meer brandstof verbruikt.
Op de snelweg kan je beter je ramen open dan de airco aan.
Want ramen open op de snelweg is comfortabel en kost geen extra brandstof?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_178619175
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:30 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Want ramen open op de snelweg is comfortabel en kost geen extra brandstof?
Jawel, maar plus dat een airco meer brandstof kost kost het je ook meer vermogen.
En ramen open ook logischerwijs, maar wel iets minder.

Heb ook airco in m`n auto, maar die staat eigenlijk nooit aan, altijd m`n ramen open.
pi_178619231
Succes met het verknallen van je oren, die hebben er namelijk onder te lijden. Je gaat gewoon langzaamaan doof worden daarvan. Ik betaal wel iets extra om mijn gehoor in een betere staat te houden!
pi_178619254
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:21 schreef Braddie het volgende:

[..]

Omdat hij graag zuinig wil rijden maar niet snapt dat de airco er voor zorgt dat je 5-10% meer brandstof verbruikt.
Op de snelweg kan je beter je ramen open dan de airco aan.
Juist op de autosnelweg kun je beter de airco aanzetten, dan met je ramen open rijden. Om dan wel diverse reden!

Je brandstofverbruik kan dan tot 20% oplopen, dus dat is al meer dan wat de airco verbruikt.

Lees dit artikel van Allsecur anders maar eventjes.

https://www.allsecur.nl/a(...)-met-open-ramen.html
  donderdag 19 april 2018 @ 14:01:39 #225
37248 BertV
Handgemaakt
pi_178620896
Je kunt je raam ook een stukje omlaag doen.

Zelf heb ik ook geen airco, maar rij met de ramen omhoog, blower aan.
Ik heb het nooit te warm, en niet gauw te koud, daar kan het ook aan liggen.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:34 schreef Randy_S het volgende:
Succes met het verknallen van je oren, die hebben er namelijk onder te lijden. Je gaat gewoon langzaamaan doof worden daarvan. Ik betaal wel iets extra om mijn gehoor in een betere staat te houden!
Nu valt dat met een blower, en eventueel een raam een reepje open wel mee.

Op een motor met motorkleding aan dat is pas heet. Ook merk je dan wat (wind)lawaai is (oordoppen), zijwindgevoeligheid is en dat je moet zelf opletten dat niemand achterop je knalt.

Automobilisten zijn niks gewend. :D
Die Celerio is super comfortabel.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')