abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177986762
Wat we wel vergeten is dat je met een nieuwe auto meer kwijt bent aan verzekering. Maar daar tegen in staat dat als iemand tegen je aan rijdt, je minder dood bent.

Dus minder betalen -> meer dood
of
Meer betalen -> minder dood.

Verder
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:50 schreef Braddie het volgende:

[..]

Sow.

Ik rij nu al bijna 1 jaar en 14k aan kilometers probleemloos in een auto van 125 euro, afschrijving? Waar?

Ik zou ook wel een jonge/fatsoenlijke auto
kunnen aanschaffen, maar waarom zou ik? Ik geef er verder niet zo veel om :@ Brengt het mij van A naar B en misschien naar C, is het probleemloos? Is het relatief zuinig? Dan ben ik al tevreden. Dan let ik niet op wat roest, of krassen, bijvoorbeeld.
En braddie, doe nou niet zo verschrikkelijk irritant. ken je deze nog ?
Je veranderd echt om de minuut radicaal van mening zonder dat het ook maar ergens op gebaseerd is, stop daarmee. En stop met het constant lopen janken dat iemand anders met zijn geld om gaat dan wat in jou visie het beste is. En die visie die jij hebt valt af en toe wel een beetje te betwijfelen.

Stop gewoon.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_177987746
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:07 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]

Zo het bewijs, dat je met deze auto wel het opgegeven brandstofverbruik kunt behalen. 2x op en neer gereden naar Düsseldorf, wat neer komt op 353KM.

En vervolgens voor ¤ 16,49 volgetankt, wat 12,6L totaal was. Waarmee mijn brandstofverbruik over de 353km gemeten, uit komt op 28KM/L.
Leg mij dit eens uit.
Volgens het plaatje zijn de kosten totaal ¤ 26,37 wat exact overeenkomt met de genoemde 20,3 liter met een prijs van ¤ 1,299 per loter. Dat is volgens mij een verbruik van (bijna) 1 op 17,4.
Waar komt die ¤ 16,49 en 12,6 liter vandaan?
En waarom zegt dat plaatje 1 op 28? Dat komt niet overeen met de kilometers en getankte liters die op het plaatje staan.
pi_177988289
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:45 schreef oldford het volgende:

[..]

Leg mij dit eens uit.
Volgens het plaatje zijn de kosten totaal ¤ 26,37 wat exact overeenkomt met de genoemde 20,3 liter met een prijs van ¤ 1,299 per loter. Dat is volgens mij een verbruik van (bijna) 1 op 17,4.
Waar komt die ¤ 16,49 en 12,6 liter vandaan?
En waarom zegt dat plaatje 1 op 28? Dat komt niet overeen met de kilometers en getankte liters die op het plaatje staan.
De Drivvo app werkt als volgt: je tankt eerst de auto voor de 1e vol, waarna de meting begint. Als je daarna weer voltankt, dan meet de app je verbruik.

Hij meet het aan de hand van je vorige tankbeurt, ongeacht of ik nog brandstof van de vorige tankbeurt in de tank heb of niet.



Dit is dus wat ik vandaag getankt hebt, dus zodoende dat de app bij de vorige tankbeurt een gemiddeld verbruik zet. Bij deze tankbeurt is dat immers nog niet gemeten.

Ik hoop dat je het snapt? Dan is het wat duidelijker wellicht. Anders zet de app gewoon eens op je telefoon, en begin hem ook te gebruiken.

Enige voorwaarde om het brandstofverbruik goed te kunnen meten, is door iedere keer vol tanken.

quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:59 schreef DieselTank het volgende:
Wat we wel vergeten is dat je met een nieuwe auto meer kwijt bent aan verzekering. Maar daar tegen in staat dat als iemand tegen je aan rijdt, je minder dood bent.

Dus minder betalen -> meer dood
of
Meer betalen -> minder dood.
Klopt theoretische niet geheel, want je vergelijkt dan WA met Allrisk. En je gaat natuurlijk een jonge auto, niet WA verzekeren: maar het kan wel.



Als ik de auto WA verzekerd had, dan was ie kwa verzekering net zo duur als de Peugeot 205.

[ Bericht 24% gewijzigd door Diqiu-Long op 21-03-2018 18:09:40 ]
pi_177988426
Kun je niet aangeven dat je ‘m niet voltankt? Met spritmonitor kan dat wel, die rekent het dan pas uit als je weer eens voltankt.
pi_177988558
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Kun je niet aangeven dat je ‘m niet voltankt? Met spritmonitor kan dat wel, die rekent het dan pas uit als je weer eens voltankt.
Jawel dat kan wel hoor, zo doet de Drivvo app het ook. Maar als je nooit voltankt, dan kan de app ook je verbruik niet meten.
pi_177988753
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:12 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Jawel dat kan wel hoor, zo doet de Drivvo app het ook. Maar als je nooit voltankt, dan kan de app ook je verbruik niet meten.
Ah ok. Heb weleens dat de pomp er mee ophoudt voordat ‘ie vol is bijvoorbeeld. Daarna keertje vol en hij pakt alle niet volle ook mee dan.
pi_177989457
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:03 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

De Drivvo app werkt als volgt: je tankt eerst de auto voor de 1e vol, waarna de meting begint. Als je daarna weer voltankt, dan meet de app je verbruik.

Hij meet het aan de hand van je vorige tankbeurt, ongeacht of ik nog brandstof van de vorige tankbeurt in de tank heb of niet.

[ afbeelding ]

Dit is dus wat ik vandaag getankt hebt, dus zodoende dat de app bij de vorige tankbeurt een gemiddeld verbruik zet. Bij deze tankbeurt is dat immers nog niet gemeten.
Ik vind die app maar ontzettend onduidelijk en onoverzichtelijk.
Bij de 1e tankbeurt is er niets gemeten en dus moet je die kosten niet meerekenen.
Bij deze 2e tankbeurt heb je het verbruik gemeten sinds de 1e tankbeurt.
Zet dan dat verbruik ook bij die 2e tankbeurt, want daar staat je kilometerstand ook.
Zo doe ik het met de hand ook.
pi_177997165
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:51 schreef oldford het volgende:

[..]

Ik vind die app maar ontzettend onduidelijk en onoverzichtelijk.
Bij de 1e tankbeurt is er niets gemeten en dus moet je die kosten niet meerekenen.
Bij deze 2e tankbeurt heb je het verbruik gemeten sinds de 1e tankbeurt.
Zet dan dat verbruik ook bij die 2e tankbeurt, want daar staat je kilometerstand ook.
Zo doe ik het met de hand ook.
Ik niet, ik vind het de beste app om de kosten rondom mijn auto bij te houden. Dat mensen dan vervolgens niks snappen, van zo'n schermafbeelding kan ik niks aan doen.

Vind het zelf namelijk wel duidelijk, als de app zegt wat je gemiddelde is. Het gemiddelde verbruik staat er ja bij en ik vertelde ook, dat ik 12L getankt had.

Dus geen 20L, dat was van de 1e tankbeurt. Oh en deze app maakt geen fouten, alleen als je de data verkeerd invoerd.

[ Bericht 9% gewijzigd door Diqiu-Long op 21-03-2018 22:34:58 ]
pi_177998339
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ah ok. Heb weleens dat de pomp er mee ophoudt voordat ‘ie vol is bijvoorbeeld. Daarna keertje vol en hij pakt alle niet volle ook mee dan.
Daar had ik bij de Peugeot 106 vaak last van, maar dat hoort eigenlijk niet te gebeuren.

In mijn boekje van de auto, wijzen ze er dan ook op om na het afslaan van de tankslang niet verder te tanken. Anders loop je het risico, dat de tank overstroomt.

Dus dat heb ik mij ook direct afgeleerd, want dat deed ik bij de Peugeot 205 wel. Dan kreeg je nog net 200ml a 500ml benzine in de tank, en sloeg de tankslang voor de tweede keer af.

Dacht altijd dat kon geen kwaad, maar schijnbaar wel. Ze zullen niet voor niks in het boekje van de auto, ervoor waarschuwen.
pi_178000129
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 22:45 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Daar had ik bij de Peugeot 106 vaak last van, maar dat hoort eigenlijk niet te gebeuren.

In mijn boekje van de auto, wijzen ze er dan ook op om na het afslaan van de tankslang niet verder te tanken. Anders loop je het risico, dat de tank overstroomt.

Dus dat heb ik mij ook direct afgeleerd, want dat deed ik bij de Peugeot 205 wel. Dan kreeg je nog net 200ml a 500ml benzine in de tank, en sloeg de tankslang voor de tweede keer af.

Dacht altijd dat kon geen kwaad, maar schijnbaar wel. Ze zullen niet voor niks in het boekje van de auto, ervoor waarschuwen.
Oh nee zo bedoel ik het niet. Spmmige auto’s hebben daar inderdaad veel last van. Bij mijn bus was er ook iets met de ontluchting. Sloeg ‘ie steeds af en aan het eind klotste er echt veel uit. Meerdere keren m’n hele broek onder. Duurt ook lang om 200 liter te tanken als ‘ie steeds stopt.

Maar bedoelde dat een pomp soms een error heeft en dan stopt. Gebeurt weleens bij onbemande pompen.
pi_178009171
Fuelio is veel handiger en overzichtelijker dan Drivvo.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_178009392
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 12:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Fuelio is veel handiger en overzichtelijker dan Drivvo.
Geloof mij, ik heb veel verschillende apps uitgeprobeerd: maar uiteindelijk gekozen voor Drivvo. Maar goed iedere heeft zo zijn voorkeur.

Ik vind Drivvo het handigste in gebruik: valt mij overigens net op, dat Fuelio een andere UI gekregen heeft, welke verdacht veel op die van Drivvo lijkt.

Maja altijd fijn zo'n interface als je een Android smartphone gebruikt.
  donderdag 22 maart 2018 @ 17:59:23 #113
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_178016002
- hoepelen -

[ Bericht 98% gewijzigd door Sounddragon op 22-03-2018 18:24:41 ]
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_178024485
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:07 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]

Zo het bewijs, dat je met deze auto wel het opgegeven brandstofverbruik kunt behalen. 2x op en neer gereden naar Düsseldorf, wat neer komt op 353KM.

En vervolgens voor ¤ 16,49 volgetankt, wat 12,6L totaal was. Waarmee mijn brandstofverbruik over de 353km gemeten, uit komt op 28KM/L.
Met bijna elke auto kun je het opgegeven brandstofverbruik wel halen, of in elk geval heel erg benaderen.

De in de test waarmee het verbruikscijfer wordt bepaald, wordt met een fluwelen voet 'gereden' en maar een heel klein stukje 120 km/u mee gepakt. Wie zelf met fluwelen voet rijdt en op de snelweg geen snelheid met 3 cijfers op de display heeft staan, haalt ongeveer dezelfde cijfers.
  donderdag 22 maart 2018 @ 23:02:31 #115
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_178024617
Als jij zelf maar blij bent met je auto, daar gaat het om.

Ik ben nu wel weer wat blijer met de mijne als ik die verbruikscijfers zo zie, dat doe ik in mijn Lexus met gemak beter. Maar goed, ik was er al blij mee, dus dat scheelt.
pi_178024771
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:56 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Met bijna elke auto kun je het opgegeven brandstofverbruik wel halen, of in elk geval heel erg benaderen.

De in de test waarmee het verbruikscijfer wordt bepaald, wordt met een fluwelen voet 'gereden' en maar een heel klein stukje 120 km/u mee gepakt. Wie zelf met fluwelen voet rijdt en op de snelweg geen snelheid met 3 cijfers op de display heeft staan, haalt ongeveer dezelfde cijfers.
Mooie term, 'fluwelen voet'! Op zich kan het wel prettig zijn om op die manier te (proberen) rijden, maar hetzelfde kan ik helaas niet zeggen over rijden met de snelheidsmeter die een getal met minder dan drie cijfers aangeeft. In ieder geval niet wanneer men met hogere snelheden mag rijden.

Wat dat respect voor het geduld!
pi_178025173
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:09 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Mooie term, 'fluwelen voet'! Op zich kan het wel prettig zijn om op die manier te (proberen) rijden, maar hetzelfde kan ik helaas niet zeggen over rijden met de snelheidsmeter die een getal met minder dan drie cijfers aangeeft. In ieder geval niet wanneer men met hogere snelheden mag rijden.

Wat dat respect voor het geduld!
Meeste van de tijd wil ik vooral lekker doorrijden. 130 op de GPS waar 130 is toegestaan. En gewoon gas er op als het verkeerslicht op groen springt. Af en toe probeer ik tussendoor eens een persoonlijk zuinigheidsrecord te verbreken.
pi_178025670
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:23 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Meeste van de tijd wil ik vooral lekker doorrijden. 130 op de GPS waar 130 is toegestaan. En gewoon gas er op als het verkeerslicht op groen springt. Af en toe probeer ik tussendoor eens een persoonlijk zuinigheidsrecord te verbreken.
Min of meer vergelijkbaar met mijn rijstijl. Bij mij weegt zuinig rijden wel wat zwaarder, zou ik zeggen, maar af en toe inderdaad op basis van de GPS de (wettelijke) grens opzoeken is ook niet verkeerd.

Buit jij bewust de meetcorrectie niet uit vraag ik me af, aangezien de meesten (als ze dan toch bezig zijn) gelijk voor 134 op de GPS gaan.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 00:14:49 #119
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178026135
Mijn brommobiel gaat niet harder dan 165 op de teller. Daarom hou ik zo van 130-snelwegen. Dan kun je het pedaal vloeren zonder dat je rijbewijs in gevaar komt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 23 maart 2018 @ 00:15:49 #120
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178026148
Wordt even oppassen met de volgende, die een fabrieksopgave van maximaal een duizelingwekkende 187 heeft.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178026315
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:42 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Min of meer vergelijkbaar met mijn rijstijl. Bij mij weegt zuinig rijden wel wat zwaarder, zou ik zeggen, maar af en toe inderdaad op basis van de GPS de (wettelijke) grens opzoeken is ook niet verkeerd.

Buit jij bewust de meetcorrectie niet uit vraag ik me af, aangezien de meesten (als ze dan toch bezig zijn) gelijk voor 134 op de GPS gaan.
Omdat ik geen cruise control heb, hou ik de wettelijke meetcorrectie aan voor kleine variaties in snelheid als gevolg van even niet naar de cijfertjes kijken.

Toen ik nog veel woon-werk kilometers maakte met eigen auto, reed ik die ritten vaak wel rustig. Als je wekelijks voor 600 à 700 kilometer de benzine zelf moet afrekenen is gemiddeld 15-20% zuiniger rijden leuk meegenomen.

Nu rij ik minder en bovendien op LPG. Zuiniger proberen te rijden heeft nauwelijks invloed op de kosten als je voor 20 euro weer dik 400 kilometer kan rijden.

@Jdude: mijn Polo haalt Max 155 op de GPS. Laats lag met een flinke wind tegen het gaspedaal al bijna op de bodem om de 130 vast te houden. Maar het is droog, warm en goedkoper kan bijna niet. Zou fijn zijn als het ding het nog een jaar of 2 à 3 vol houdt. 29 euro per maand MRB, goedkoop in verzekering en nog geen 5 cent per kilometer aan brandstof bij mijn rijstijl. Afschrijving van bijna niks (gekocht voor 1000 euro). Alles bij elkaar kost de auto me nog geen 10ct per kilometer als ik hem in 2 jaar afschrijf en uit ga van 0 euro restwaarde.

[ Bericht 17% gewijzigd door Ivo1985 op 23-03-2018 00:56:03 ]
pi_178038901
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 16:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
Net vertelde mij zelfs nog iemand, dat je niet zomaar andere velgen onder de auto kunt zetten: want in de originele velgen, zit dat systeem om de bandenspanning te meten.

Dus eventjes een setje sportvelgen eronder zetten, is makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral in Duitsland zijn er niet blij mee.
Valt wel mee hoor, gewoon even langs de TÜV en een ABE aanvragen. Kost een paar tientjes.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 26 maart 2018 @ 10:59:37 #123
37248 BertV
Handgemaakt
pi_178094110
Ik heb zelf de originele fabrieks-velgen gekocht. Dan is die TUV toch niet nodig?

Maar waarom zou je er eigenlijk geld in steken?
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_178118204
hij wil puur zijn economisch onlogische actie rechtvaardigen.

Een Peugeot 205 met zeg 500-1000 kosten die op het oog netjes is (versleten koppeling en startmotor zijn niet prijzig is puur arbeidsloon) inruilen bij de Suzuki dealer voor vijftig euro.. en dan (omdat je dat logisch vind) en auto a 8000 euro aanschaffen..

Om vervolgens wel een rijstijl aan te meten waarbij de meeste 65+ers je nog inhalen omdat je op de centen wil letten:')
pi_178118225
sorry diqiu ik vind je helemaal geen verkeerde gast, maar dit is in mijn ogen echt een rare actie geweest.
pi_178121107
Gisteren eindelijk het Hill-Hold systeem in de praktijk kunnen uit testen: was erg nieuwsgierig, naar de werking van dit systeem.

En het systeem werkt, want toen ik met op zet geen hellingproef deed uitvoeren hoorde ik een geluid. Dat geluid is het systeem dat het Hill Hold systeem activeert, en je rem voor twee seconden vasthoudt.

Kanttekening is echter: het is puur een hulp systeem, dus na 2 seconden slaat je motor gewoon af. Dit systeem is dus meer bedoeld, voor mensen die moeite hebben om snel de voet naar het gaspedaal te bewegen. Dan helpt het Hill Hold systeem je gewoon, maar als je de hellingproef goed beheerst dat activeert het systeem zich niet eens.

Overigens is bluetooth in de auto echt een hele verademing: gewoon het geluid van de telefoon, over de luidsprekers van de auto. En dan direct muziek luisteren via de telefoon, welke te bedienen is met de knoppen van de autoradio.

In de bebouwde kom, rijdt deze auto overigens ook heel zuinig: 1op30 in zijn 4 volgens de boordcomputer, bij 50km/u op vlakke weg bij constante snelheid. Leuk speeltje zo'n boordcomputer 🤣
pi_178122719
Zo werkt het hulpje in elke auto die het heeft ;). Verbruik check je op basis van wat je tankt, niet het cijfertje van het onderdeel wat het denkt aan te kunnen geven maar er vaak voor praktische berekeningen er goed naast zit. Wist je trouwens dat auto's in de 90ties al boordcomputers hadden? :)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_178122957
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Zo werkt het hulpje in elke auto die het heeft ;). Verbruik check je op basis van wat je tankt, niet het cijfertje van het onderdeel wat het denkt aan te kunnen geven maar er vaak voor praktische berekeningen er goed naast zit. Wist je trouwens dat auto's in de 90ties al boordcomputers hadden? :)
Dat lijkt mij ook logisch: maar hoe denk je dat in de praktijk te gaan meten? Verbruik binnen de bebouwde kom, buiten de bebouwde kom etc. Uiteindelijk is het gewoon een gecombineerd verbruik.

En dat kwam vorige week uit op 1op28 gemiddeld. Mijn 205 uit 1997 had/heeft zo'n boordcomputer in iedere geval niet ;) Maar ik vind het simpelweg een fijn hulpmiddel.

Je krijgt namelijk een idee, hoeveel benzine het zou kosten als je bijvoorbeeld in de 3 blijft rijden. Terwijl je 50km/u op vlakke weg rijdt, en makkelijk naar de 4 kunt schakelen.
pi_178128376
Ik vind het, zoals eerder gezegd, ook een aparte keuze om die 205 voor 50 piek achter te laten. Als je ‘m zelf op MP/Austoscout/Facebook had gezet had je er vast nog wel 250 euro voor kunnen vangen als onderdelen wagen. Als je zo op je centen zit lijkt 200 euro mij een heel fijn bedrag, zeker voor de kleine moeite die het kost. Kun je met 1 op 28 flink wat km’s mee maken (al gauw 3500km 😉).
Een auto met kapotte startmotor duw je gewoon even aan natuurlijk. Vraag even aan de dealer waar je net 8k hebt achter gelaten of ze even een zetje willen geven en klaar. Toevallig ook een kapotte startmotor gehad in een 205 (GTi 1.9).
pi_178128503
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik vind het, zoals eerder gezegd, ook een aparte keuze om die 205 voor 50 piek achter te laten. Als je ‘m zelf op MP/Austoscout/Facebook had gezet had je er vast nog wel 250 euro voor kunnen vangen als onderdelen wagen. Als je zo op je centen zit lijkt 200 euro mij een heel fijn bedrag, zeker voor de kleine moeite die het kost. Kun je met 1 op 28 flink wat km’s mee maken (al gauw 3500km 😉).
Een auto met kapotte startmotor duw je gewoon even aan natuurlijk. Vraag even aan de dealer waar je net 8k hebt achter gelaten of ze even een zetje willen geven en klaar. Toevallig ook een kapotte startmotor gehad in een 205 (GTi 1.9).
Krijg hij dan ook niet iets korting op de nieuwe auto? Of een extraatje zoals een volle tank ofzo.. Die dealer snapt natuurlijk ook dat 50 euro vrij weinig is.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_178128755
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 18:09 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Krijg hij dan ook niet iets korting op de nieuwe auto? Of een extraatje zoals een volle tank ofzo.. Die dealer snapt natuurlijk ook dat 50 euro vrij weinig is.
Zonder inruil kun je meestal iets meer korting of extra’s regelen inderdaad.

Maar goed, moet TS zelf weten natuurlijk, maar vind het gewoon zonde. Ik ben niet zo zuinig en zou het zelfs zo doen, makkelijk verdiend.
pi_178130285
Trouwens ook interessant dat jij beweert gemiddeld 28:1 met je Suzuki selderij te rijden, terwijl de verbruiksmonitor toch hele andere waarden laat zien. https://www.autoweek.nl/v(...)erio-10-comfort-2015

Wat doe jij anders dat je 25% hoger uitkomt?
pi_178130485
Hier een andere Verbruiksmonitor, ook van Autoweek ;) Ik heb gewoon een zuinigere en rustige rijstijl, daardoor rij ik dus ook een stuk zuinigere.

Zo laat ik gewoon het gas los, bij snelheidsverlagingen. Terwijl ik andere automobilisten dan vaak zie remmen, terwijl je door tijdig anticiperen enkel het gas los hoef te laten.

https://www.autoweek.nl/v(...)erio-10-comfort-2015

[ Bericht 15% gewijzigd door Diqiu-Long op 27-03-2018 19:56:01 ]
pi_178131010
Tja, leuk je eigen auto opgeven alsof het de auto van een ander is.
Met 1 tankbeurt van slechts 12 liter kun je nog niet spreken van een echt gemiddelde.
Dat je zuinig rijdt is wel duidelijk, hoe zuinig moet nog blijken na een flink aantal kilometers.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:26:40 #135
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_178131380
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:08 schreef oldford het volgende:
Met 1 tankbeurt van slechts 12 liter kun je nog niet spreken van een echt gemiddelde.
Nee niet echt nee. Over een jaar wil ik het nog wel eens zien.
Op spritmonitor ligt het gemiddelde ook rond de 1.20 over 37 voertuigen.

van autoweek
quote:
alleen bij zeer straffe wind wil deze niet harder als ongeveer 110 in zijn 5
:D
pi_178131731
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:50 schreef Braddie het volgende:

[..]

Sow.

Ik rij nu al bijna 1 jaar en 14k aan kilometers probleemloos in een auto van 125 euro, afschrijving? Waar?

Ik zou ook wel een jonge/fatsoenlijke auto kunnen aanschaffen, maar waarom zou ik? Ik geef er verder niet zo veel om :@ Brengt het mij van A naar B en misschien naar C, is het probleemloos? Is het relatief zuinig? Dan ben ik al tevreden. Dan let ik niet op wat roest, of krassen, bijvoorbeeld.
Dat jouw auto 125 euro kostte zegt niks.

Je hebt er al heel veel aan moeten doen om dat ding rijdend te houden. Weliswaar heb je alleen voor de onderdelen betaald, omdat je vader de arbeid doet. Maar als je arbeidskosten a 60 euro per uur zou rekenen voor al het werk dat je vader heeft moeten doen, dan is jouw auto zwaar onrendabel.
pi_178133947
quote:
19s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:26 schreef Gunner het volgende:

[..]

Nee niet echt nee. Over een jaar wil ik het nog wel eens zien.
Op spritmonitor ligt het gemiddelde ook rond de 1.20 over 37 voertuigen.

van autoweek

[..]

:D
In Duitsland word de Suzuki Celerio dan ook standaard geleverd met de K10B motor, die ook in de Suzuki Alto zit. Dus dat het verbruik op Spritmonitor gemiddeld hoger ligt, verbaast mij niks.

De K10C motor is namelijk een stuk zuinigere, en die zit standaard in de Suzuki Celerio in Nederland. Is omdat goedkoper is, i.v.m. de BPM enzo.

Ik hou het verbruik trouwens puur privé bij, maar afentoe werk ik de Verbruiksmonitor nog weleens bij. Dus kijk dan over een jaar nog maar eens ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Diqiu-Long op 27-03-2018 22:01:00 ]
pi_178137501
Will do, als daar al je tankbeurten van het hele jaar in verwerkt zitten denk ik namelijk dat je akelig dicht naar het gemiddelde zal gaan. Wellicht iets zuiniger, maar niet 25%.

Is een beetje te vergelijken met mijn eerste auto, waar ik destijds 130.000km mee gereden heb in 2,5 jaar. Was een polo 1.9sdi, reed gemiddeld 1:21, maar heb er ook wel eens 1:29 uit weten te persen over 900km in Noorwegen. Niet representatief voor het gemiddelde, maar wel leuk om te zien dat het zuiniger kon dan de fabrieksopgave.
  woensdag 28 maart 2018 @ 08:28:58 #139
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_178141178
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:51 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik hou het verbruik trouwens puur privé bij, maar afentoe werk ik de Verbruiksmonitor nog weleens bij. Dus kijk dan over een jaar nog maar eens ;)
Wel alle tankbeurten invullen he.

De K10B wordt trouwens wel in NL geleverd; https://www.suzuki.nl/-/m(...)jslijst_jan2018.ashx

Als automaat dat wel.
pi_178141386
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 00:33 schreef rba26 het volgende:
Will do, als daar al je tankbeurten van het hele jaar in verwerkt zitten denk ik namelijk dat je akelig dicht naar het gemiddelde zal gaan. Wellicht iets zuiniger, maar niet 25%.

Is een beetje te vergelijken met mijn eerste auto, waar ik destijds 130.000km mee gereden heb in 2,5 jaar. Was een polo 1.9sdi, reed gemiddeld 1:21, maar heb er ook wel eens 1:29 uit weten te persen over 900km in Noorwegen. Niet representatief voor het gemiddelde, maar wel leuk om te zien dat het zuiniger kon dan de fabrieksopgave.
Dat was mijn doel ja ook: zelf testen of het kon, want dat je gemiddelde na een jaar een paar km lager ligt is normaal. Denk zelf dat ik uiteindelijk op 1op25 zal uitkomen.

Maar waar ik zuinig kan rijden, zal ik dat zeker doen. Echter als ik met de auto naar Engeland zal rijden, dan gooi ik de zuinigheid ook direct overboord.

In een heuvelachtig landschap verbruik je sowieso een stuk meer brandstof, met al die hellingen.
pi_178141418
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:51 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

In Duitsland word de Suzuki Celerio dan ook standaard geleverd met de K10B motor, die ook in de Suzuki Alto zit. Dus dat het verbruik op Spritmonitor gemiddeld hoger ligt, verbaast mij niks.

Nederlandse eigenaren van een Celerio (die met "jouw" blok dus) blijken op de verbruiksmonitor van Autoweek anders over het algemeen ook vaker rond de 1 op 21 te zitten in plaats van de fabrieksopgave. Nou wil ik best geloven dat je een stuk zuiniger rijdt als je je daar helemaal op focust, maar 1 op 25+ halen is dus niet gebruikelijk bij deze auto.
pi_178141475
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 08:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Nederlandse eigenaren van een Celerio (die met "jouw" blok dus) blijken op de verbruiksmonitor van Autoweek anders over het algemeen ook vaker rond de 1 op 21 te zitten in plaats van de fabrieksopgave. Nou wil ik best geloven dat je een stuk zuiniger rijdt als je je daar helemaal op focust, maar 1 op 25+ halen is dus niet gebruikelijk bij deze auto.
Ligt toch aan de gebruikers hoor ;) Ze kopen een zuinige auto, maar rijden er niet bewust zuinig mee. Of zou iemand zo'n auto kopen om dagelijks van Maastricht naar Amsterdam te rijden voor werk?

Je krijgt tijdens de rijles sowieso geen zuinige rijstijl geleerd, en de generatie zoals mijn vader heeft niet het nieuwe rijden geleerd.

Dus die zou ondanks zijn rustige rijstijl, toch minder zuinig rijden dan mij. Omdat meneer niet door schakelt naar de 4 als hij 50km/u rijdt.
  woensdag 28 maart 2018 @ 18:16:40 #143
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_178153241
Je doet maar wat je zelf wilt, dat vooropgesteld.
Ik kan prima begrijpen dat je zo'n auto koopt, als je niks om auto's geeft en goedkoop van A naar B wilt rijden. Maar je doet je nogal eens voor als autoliefhebber en dan vind ik zo'n keuze maar moeilijk te begrijpen.
Tevens hemelde je jouw 205 (en de 205 in algemeen) op, zonder enige kritiek te accepteren. Inmiddels is de 205 ingeruild voor 50 euro, want het was ineens een kutding. Dus ik sluit me toch aan bij de eerdere opmerkingen, jouw vooringenomenheid over jouw eigen auto (en keuzes) is erg sterk en niet realistisch.

Oh, en kom op, je hebt bij de dealer 50 euro korting gekregen en een rijdende 205 achter gelaten? Dat is echt geen goede deal, voor de dealer wel, want die houdt mooi marge in z'n zak op de occasion en douwt die 205 voor 150-200 euro de handel in.

En verder: Brad & DL auto-fittie topic --> altijd goed
pi_178153738
Stjonge jongen, lezen is moeilijk voor diverse FOK!ers: de 205 reed niet meer, startmotor en waarschijnlijk ook dynamo was stuk.

Die accu liep gewoon leeg, dus dan kun je aanduwen wat je wilt..... in het donker heb je werkende verlichting nodig. En tevens die auto van Helmond naar Kerkrade terug brengen, is ook niet gratis!

Tevens was de koppeling op, de koppakking lek en nog wel wat andere probleempjes. Ja ik was helemaal verliefd op die auto, tot hij mij sinds december 2017 geregeld in de steek liet.

Uiteindelijk heb ik 4x de Wegenwacht voor die auto mogen bellen: er ruim ¤ 1000 in onderhoud in geduwd, en het had nog eens ¤ 1500 a ¤ 2000 gekost om hem helemaal gemaakt te krijgen.

Iedereen die roept: het is maar een paar honderd euro, die heeft duidelijk geen flauw idee wat het gemiddelde uur tarief van een garage is.

Koppakking is +- ¤ 800 a ¤ 1000 en Koppeling is ¤ 400 a ¤ 500 en startmotor is dan ook nog eens ¤ 150 a ¤ 300....

Als je het zelf kunt maken: alle respect, maar als je het niet kunt dan moet je gewoon naar een garage. En dat is niet rendabel voor zo'n auto.

Dus om een rijdende 205 te verkopen, had ik er nog wel een paar honderd in moeten steken. Want met kapotte startmotor en waarschijnlijk, ook dynamo. Is die auto gewoon niet rijdend.

En natuurlijk was ik heel enthousiast over die auto, maar als je in korte periode zoveel pech hebt: dan is de liefde ook wel over.

Tevens ben ik hartstikke blij met mijn Suzuki Celerio: auto rijdt lekker, heeft alles wat ik wens aan boord. En het is een stuk veiliger dan de 205 ooit zal zijn.

Oh overigens heb ik het idee, dat sommige gewoon hartstikke jaloers zijn: dat ik als beginnend bestuurder gewoon eventjes, een jonge auto gekocht heb. En het mij kan permitteren om de oude auto, voor ¤ 50 in te ruilen.

Want het is wellicht heel arrogant: maar ik heb die paar honderd euro echt niet nodig, wat de 205 wellicht nog opgeleverd had. Laat staan hoeveel moeite het kost, en wat voor vage figuren je dan allemaal over de vloer krijgt.....

Oh en dan vergeten de meeste nog: iedere maand dat die auto voor de deur staat, kost die ¤ 50 totaal. Dus dan heb je uiteindelijk alsnog niks verdiend!
  woensdag 28 maart 2018 @ 18:48:27 #145
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_178153853
Ik vind het een prima auto. Niets mis mee. Topic kan gesloten worden. :D
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  Moderator woensdag 28 maart 2018 @ 19:10:14 #146
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_178154298
Wat een prachtig topic vol eigenaardigheden en tegenstrijdigheden. Ik heb het met genot doorgelezen en geef het een 8,5
pi_178154636
Dat van die koppakking blijft een vaag verhaal. Wat was het ook alweer, je zwart klussende mannetje zei dat ie lek was maar dat je er nog wel een tijdje mee kon doorrijden, zoiets toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178155160
quote:
7s.gif Op woensdag 28 maart 2018 19:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dat van die koppakking blijft een vaag verhaal. Wat was het ook alweer, je zwart klussende mannetje zei dat ie lek was maar dat je er nog wel een tijdje mee kon doorrijden, zoiets toch?
Ja zoiets: hij zou zweten, heb er ook nog heel veel km's mee doorgereden hoor. Uiteindelijk 22.000km met die auto gereden, maar bij terugkomst uit Engeland was de koppakking wel lek. ( Olie hoort niet in je koelvloeistof reservoir te zitten )

Die zal trouwens wel tijdelijk gemaakt zijn, want ik heb er gewoon Barleaks ingegooid. Dus die koppakking had voor mij wel de laagste prioriteit.

Als ik de auto gehouden had, dan was het waarschijnlijk eerst de startmotor en dynamo vervangen. En dan nog wat KM's met de versleten koppeling door rijden ( alsof dat een pretje is ) en dan de koppeling vervangen.

Gezien het vele geld dat ik er al ingestoken had, vond ik het dus wel welletjes geweest. Voor je het weet heb je er weer ¤ 1000 in geduwd. Hoe dan ook: voor mij was het niet meer rendabel.

Natuurlijk, zal die auto weer gereden hebben na de startmotor en dynamo te vervangen. Maar binnen no time, heb je dan de koppeling en dan de koppakking....

Ik ben dus blij dat ik ervan af, want mij had dat allemaal veel geld gekost. En zwart mijn auto onderhouden laten, dat doe ik eerlijk gezegd liever niet meer.
pi_178155265
Joh, je hoeft je toch niet voor iedereen hier te verantwoorden.
Het lijkt mij een verstandige beslissing.
  woensdag 28 maart 2018 @ 19:50:58 #150
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178155580
TS heeft gewoon een goedkope sensible nieuwe bak gekocht ipv voor misschien een paar K meer als wederom iemand anders zijn (ex-)sores.. eigenlijk alleen maar slim. Dat wij het een boodschappenmandje op wielen vinden weet TS nou wel, laat hem er lekker blij en trots en groos mee zijn.

En dat Braddie geneuzel mag as usual wel achterwege blijven..laten we het gezellig houden. :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')