abonnement Unibet Coolblue
pi_177986762
Wat we wel vergeten is dat je met een nieuwe auto meer kwijt bent aan verzekering. Maar daar tegen in staat dat als iemand tegen je aan rijdt, je minder dood bent.

Dus minder betalen -> meer dood
of
Meer betalen -> minder dood.

Verder
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 12:50 schreef Braddie het volgende:

[..]

Sow.

Ik rij nu al bijna 1 jaar en 14k aan kilometers probleemloos in een auto van 125 euro, afschrijving? Waar?

Ik zou ook wel een jonge/fatsoenlijke auto
kunnen aanschaffen, maar waarom zou ik? Ik geef er verder niet zo veel om :@ Brengt het mij van A naar B en misschien naar C, is het probleemloos? Is het relatief zuinig? Dan ben ik al tevreden. Dan let ik niet op wat roest, of krassen, bijvoorbeeld.
En braddie, doe nou niet zo verschrikkelijk irritant. ken je deze nog ?
Je veranderd echt om de minuut radicaal van mening zonder dat het ook maar ergens op gebaseerd is, stop daarmee. En stop met het constant lopen janken dat iemand anders met zijn geld om gaat dan wat in jou visie het beste is. En die visie die jij hebt valt af en toe wel een beetje te betwijfelen.

Stop gewoon.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_177987746
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:07 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]

Zo het bewijs, dat je met deze auto wel het opgegeven brandstofverbruik kunt behalen. 2x op en neer gereden naar Düsseldorf, wat neer komt op 353KM.

En vervolgens voor ¤ 16,49 volgetankt, wat 12,6L totaal was. Waarmee mijn brandstofverbruik over de 353km gemeten, uit komt op 28KM/L.
Leg mij dit eens uit.
Volgens het plaatje zijn de kosten totaal ¤ 26,37 wat exact overeenkomt met de genoemde 20,3 liter met een prijs van ¤ 1,299 per loter. Dat is volgens mij een verbruik van (bijna) 1 op 17,4.
Waar komt die ¤ 16,49 en 12,6 liter vandaan?
En waarom zegt dat plaatje 1 op 28? Dat komt niet overeen met de kilometers en getankte liters die op het plaatje staan.
pi_177988289
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 17:45 schreef oldford het volgende:

[..]

Leg mij dit eens uit.
Volgens het plaatje zijn de kosten totaal ¤ 26,37 wat exact overeenkomt met de genoemde 20,3 liter met een prijs van ¤ 1,299 per loter. Dat is volgens mij een verbruik van (bijna) 1 op 17,4.
Waar komt die ¤ 16,49 en 12,6 liter vandaan?
En waarom zegt dat plaatje 1 op 28? Dat komt niet overeen met de kilometers en getankte liters die op het plaatje staan.
De Drivvo app werkt als volgt: je tankt eerst de auto voor de 1e vol, waarna de meting begint. Als je daarna weer voltankt, dan meet de app je verbruik.

Hij meet het aan de hand van je vorige tankbeurt, ongeacht of ik nog brandstof van de vorige tankbeurt in de tank heb of niet.



Dit is dus wat ik vandaag getankt hebt, dus zodoende dat de app bij de vorige tankbeurt een gemiddeld verbruik zet. Bij deze tankbeurt is dat immers nog niet gemeten.

Ik hoop dat je het snapt? Dan is het wat duidelijker wellicht. Anders zet de app gewoon eens op je telefoon, en begin hem ook te gebruiken.

Enige voorwaarde om het brandstofverbruik goed te kunnen meten, is door iedere keer vol tanken.

quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:59 schreef DieselTank het volgende:
Wat we wel vergeten is dat je met een nieuwe auto meer kwijt bent aan verzekering. Maar daar tegen in staat dat als iemand tegen je aan rijdt, je minder dood bent.

Dus minder betalen -> meer dood
of
Meer betalen -> minder dood.
Klopt theoretische niet geheel, want je vergelijkt dan WA met Allrisk. En je gaat natuurlijk een jonge auto, niet WA verzekeren: maar het kan wel.



Als ik de auto WA verzekerd had, dan was ie kwa verzekering net zo duur als de Peugeot 205.

[ Bericht 24% gewijzigd door Diqiu-Long op 21-03-2018 18:09:40 ]
pi_177988426
Kun je niet aangeven dat je ‘m niet voltankt? Met spritmonitor kan dat wel, die rekent het dan pas uit als je weer eens voltankt.
pi_177988558
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Kun je niet aangeven dat je ‘m niet voltankt? Met spritmonitor kan dat wel, die rekent het dan pas uit als je weer eens voltankt.
Jawel dat kan wel hoor, zo doet de Drivvo app het ook. Maar als je nooit voltankt, dan kan de app ook je verbruik niet meten.
pi_177988753
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:12 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Jawel dat kan wel hoor, zo doet de Drivvo app het ook. Maar als je nooit voltankt, dan kan de app ook je verbruik niet meten.
Ah ok. Heb weleens dat de pomp er mee ophoudt voordat ‘ie vol is bijvoorbeeld. Daarna keertje vol en hij pakt alle niet volle ook mee dan.
pi_177989457
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:03 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

De Drivvo app werkt als volgt: je tankt eerst de auto voor de 1e vol, waarna de meting begint. Als je daarna weer voltankt, dan meet de app je verbruik.

Hij meet het aan de hand van je vorige tankbeurt, ongeacht of ik nog brandstof van de vorige tankbeurt in de tank heb of niet.

[ afbeelding ]

Dit is dus wat ik vandaag getankt hebt, dus zodoende dat de app bij de vorige tankbeurt een gemiddeld verbruik zet. Bij deze tankbeurt is dat immers nog niet gemeten.
Ik vind die app maar ontzettend onduidelijk en onoverzichtelijk.
Bij de 1e tankbeurt is er niets gemeten en dus moet je die kosten niet meerekenen.
Bij deze 2e tankbeurt heb je het verbruik gemeten sinds de 1e tankbeurt.
Zet dan dat verbruik ook bij die 2e tankbeurt, want daar staat je kilometerstand ook.
Zo doe ik het met de hand ook.
pi_177997165
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:51 schreef oldford het volgende:

[..]

Ik vind die app maar ontzettend onduidelijk en onoverzichtelijk.
Bij de 1e tankbeurt is er niets gemeten en dus moet je die kosten niet meerekenen.
Bij deze 2e tankbeurt heb je het verbruik gemeten sinds de 1e tankbeurt.
Zet dan dat verbruik ook bij die 2e tankbeurt, want daar staat je kilometerstand ook.
Zo doe ik het met de hand ook.
Ik niet, ik vind het de beste app om de kosten rondom mijn auto bij te houden. Dat mensen dan vervolgens niks snappen, van zo'n schermafbeelding kan ik niks aan doen.

Vind het zelf namelijk wel duidelijk, als de app zegt wat je gemiddelde is. Het gemiddelde verbruik staat er ja bij en ik vertelde ook, dat ik 12L getankt had.

Dus geen 20L, dat was van de 1e tankbeurt. Oh en deze app maakt geen fouten, alleen als je de data verkeerd invoerd.

[ Bericht 9% gewijzigd door Diqiu-Long op 21-03-2018 22:34:58 ]
pi_177998339
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ah ok. Heb weleens dat de pomp er mee ophoudt voordat ‘ie vol is bijvoorbeeld. Daarna keertje vol en hij pakt alle niet volle ook mee dan.
Daar had ik bij de Peugeot 106 vaak last van, maar dat hoort eigenlijk niet te gebeuren.

In mijn boekje van de auto, wijzen ze er dan ook op om na het afslaan van de tankslang niet verder te tanken. Anders loop je het risico, dat de tank overstroomt.

Dus dat heb ik mij ook direct afgeleerd, want dat deed ik bij de Peugeot 205 wel. Dan kreeg je nog net 200ml a 500ml benzine in de tank, en sloeg de tankslang voor de tweede keer af.

Dacht altijd dat kon geen kwaad, maar schijnbaar wel. Ze zullen niet voor niks in het boekje van de auto, ervoor waarschuwen.
pi_178000129
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 22:45 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Daar had ik bij de Peugeot 106 vaak last van, maar dat hoort eigenlijk niet te gebeuren.

In mijn boekje van de auto, wijzen ze er dan ook op om na het afslaan van de tankslang niet verder te tanken. Anders loop je het risico, dat de tank overstroomt.

Dus dat heb ik mij ook direct afgeleerd, want dat deed ik bij de Peugeot 205 wel. Dan kreeg je nog net 200ml a 500ml benzine in de tank, en sloeg de tankslang voor de tweede keer af.

Dacht altijd dat kon geen kwaad, maar schijnbaar wel. Ze zullen niet voor niks in het boekje van de auto, ervoor waarschuwen.
Oh nee zo bedoel ik het niet. Spmmige auto’s hebben daar inderdaad veel last van. Bij mijn bus was er ook iets met de ontluchting. Sloeg ‘ie steeds af en aan het eind klotste er echt veel uit. Meerdere keren m’n hele broek onder. Duurt ook lang om 200 liter te tanken als ‘ie steeds stopt.

Maar bedoelde dat een pomp soms een error heeft en dan stopt. Gebeurt weleens bij onbemande pompen.
pi_178009171
Fuelio is veel handiger en overzichtelijker dan Drivvo.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_178009392
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 12:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Fuelio is veel handiger en overzichtelijker dan Drivvo.
Geloof mij, ik heb veel verschillende apps uitgeprobeerd: maar uiteindelijk gekozen voor Drivvo. Maar goed iedere heeft zo zijn voorkeur.

Ik vind Drivvo het handigste in gebruik: valt mij overigens net op, dat Fuelio een andere UI gekregen heeft, welke verdacht veel op die van Drivvo lijkt.

Maja altijd fijn zo'n interface als je een Android smartphone gebruikt.
  donderdag 22 maart 2018 @ 17:59:23 #113
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_178016002
- hoepelen -

[ Bericht 98% gewijzigd door Sounddragon op 22-03-2018 18:24:41 ]
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_178024485
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:07 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]

Zo het bewijs, dat je met deze auto wel het opgegeven brandstofverbruik kunt behalen. 2x op en neer gereden naar Düsseldorf, wat neer komt op 353KM.

En vervolgens voor ¤ 16,49 volgetankt, wat 12,6L totaal was. Waarmee mijn brandstofverbruik over de 353km gemeten, uit komt op 28KM/L.
Met bijna elke auto kun je het opgegeven brandstofverbruik wel halen, of in elk geval heel erg benaderen.

De in de test waarmee het verbruikscijfer wordt bepaald, wordt met een fluwelen voet 'gereden' en maar een heel klein stukje 120 km/u mee gepakt. Wie zelf met fluwelen voet rijdt en op de snelweg geen snelheid met 3 cijfers op de display heeft staan, haalt ongeveer dezelfde cijfers.
  donderdag 22 maart 2018 @ 23:02:31 #115
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_178024617
Als jij zelf maar blij bent met je auto, daar gaat het om.

Ik ben nu wel weer wat blijer met de mijne als ik die verbruikscijfers zo zie, dat doe ik in mijn Lexus met gemak beter. Maar goed, ik was er al blij mee, dus dat scheelt.
pi_178024771
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:56 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Met bijna elke auto kun je het opgegeven brandstofverbruik wel halen, of in elk geval heel erg benaderen.

De in de test waarmee het verbruikscijfer wordt bepaald, wordt met een fluwelen voet 'gereden' en maar een heel klein stukje 120 km/u mee gepakt. Wie zelf met fluwelen voet rijdt en op de snelweg geen snelheid met 3 cijfers op de display heeft staan, haalt ongeveer dezelfde cijfers.
Mooie term, 'fluwelen voet'! Op zich kan het wel prettig zijn om op die manier te (proberen) rijden, maar hetzelfde kan ik helaas niet zeggen over rijden met de snelheidsmeter die een getal met minder dan drie cijfers aangeeft. In ieder geval niet wanneer men met hogere snelheden mag rijden.

Wat dat respect voor het geduld!
pi_178025173
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:09 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Mooie term, 'fluwelen voet'! Op zich kan het wel prettig zijn om op die manier te (proberen) rijden, maar hetzelfde kan ik helaas niet zeggen over rijden met de snelheidsmeter die een getal met minder dan drie cijfers aangeeft. In ieder geval niet wanneer men met hogere snelheden mag rijden.

Wat dat respect voor het geduld!
Meeste van de tijd wil ik vooral lekker doorrijden. 130 op de GPS waar 130 is toegestaan. En gewoon gas er op als het verkeerslicht op groen springt. Af en toe probeer ik tussendoor eens een persoonlijk zuinigheidsrecord te verbreken.
pi_178025670
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:23 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Meeste van de tijd wil ik vooral lekker doorrijden. 130 op de GPS waar 130 is toegestaan. En gewoon gas er op als het verkeerslicht op groen springt. Af en toe probeer ik tussendoor eens een persoonlijk zuinigheidsrecord te verbreken.
Min of meer vergelijkbaar met mijn rijstijl. Bij mij weegt zuinig rijden wel wat zwaarder, zou ik zeggen, maar af en toe inderdaad op basis van de GPS de (wettelijke) grens opzoeken is ook niet verkeerd.

Buit jij bewust de meetcorrectie niet uit vraag ik me af, aangezien de meesten (als ze dan toch bezig zijn) gelijk voor 134 op de GPS gaan.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 00:14:49 #119
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178026135
Mijn brommobiel gaat niet harder dan 165 op de teller. Daarom hou ik zo van 130-snelwegen. Dan kun je het pedaal vloeren zonder dat je rijbewijs in gevaar komt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 23 maart 2018 @ 00:15:49 #120
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178026148
Wordt even oppassen met de volgende, die een fabrieksopgave van maximaal een duizelingwekkende 187 heeft.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178026315
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:42 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Min of meer vergelijkbaar met mijn rijstijl. Bij mij weegt zuinig rijden wel wat zwaarder, zou ik zeggen, maar af en toe inderdaad op basis van de GPS de (wettelijke) grens opzoeken is ook niet verkeerd.

Buit jij bewust de meetcorrectie niet uit vraag ik me af, aangezien de meesten (als ze dan toch bezig zijn) gelijk voor 134 op de GPS gaan.
Omdat ik geen cruise control heb, hou ik de wettelijke meetcorrectie aan voor kleine variaties in snelheid als gevolg van even niet naar de cijfertjes kijken.

Toen ik nog veel woon-werk kilometers maakte met eigen auto, reed ik die ritten vaak wel rustig. Als je wekelijks voor 600 à 700 kilometer de benzine zelf moet afrekenen is gemiddeld 15-20% zuiniger rijden leuk meegenomen.

Nu rij ik minder en bovendien op LPG. Zuiniger proberen te rijden heeft nauwelijks invloed op de kosten als je voor 20 euro weer dik 400 kilometer kan rijden.

@Jdude: mijn Polo haalt Max 155 op de GPS. Laats lag met een flinke wind tegen het gaspedaal al bijna op de bodem om de 130 vast te houden. Maar het is droog, warm en goedkoper kan bijna niet. Zou fijn zijn als het ding het nog een jaar of 2 à 3 vol houdt. 29 euro per maand MRB, goedkoop in verzekering en nog geen 5 cent per kilometer aan brandstof bij mijn rijstijl. Afschrijving van bijna niks (gekocht voor 1000 euro). Alles bij elkaar kost de auto me nog geen 10ct per kilometer als ik hem in 2 jaar afschrijf en uit ga van 0 euro restwaarde.

[ Bericht 17% gewijzigd door Ivo1985 op 23-03-2018 00:56:03 ]
pi_178038901
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 16:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
Net vertelde mij zelfs nog iemand, dat je niet zomaar andere velgen onder de auto kunt zetten: want in de originele velgen, zit dat systeem om de bandenspanning te meten.

Dus eventjes een setje sportvelgen eronder zetten, is makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral in Duitsland zijn er niet blij mee.
Valt wel mee hoor, gewoon even langs de TÜV en een ABE aanvragen. Kost een paar tientjes.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 26 maart 2018 @ 10:59:37 #123
37248 BertV
Handgemaakt
pi_178094110
Ik heb zelf de originele fabrieks-velgen gekocht. Dan is die TUV toch niet nodig?

Maar waarom zou je er eigenlijk geld in steken?
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_178118204
hij wil puur zijn economisch onlogische actie rechtvaardigen.

Een Peugeot 205 met zeg 500-1000 kosten die op het oog netjes is (versleten koppeling en startmotor zijn niet prijzig is puur arbeidsloon) inruilen bij de Suzuki dealer voor vijftig euro.. en dan (omdat je dat logisch vind) en auto a 8000 euro aanschaffen..

Om vervolgens wel een rijstijl aan te meten waarbij de meeste 65+ers je nog inhalen omdat je op de centen wil letten:')
pi_178118225
sorry diqiu ik vind je helemaal geen verkeerde gast, maar dit is in mijn ogen echt een rare actie geweest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')