abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178601842
Afgelopen weekend in een Celerio wezen proefrijden, zocht een klein leuk autotje voor de vrouw om der huidige Twingo GT te vervangen.

Dacht als er hier iemand zo positief, zou het mogelijk wat kunnen zijn.

Vrouw boos, is nog erger als de twingo, komt niet vooruit en wegligging is bagger, bedankt TS! Heel het weekend met een geïrriteerde vrouw op de bank....

Snap werkelijk niet dat iemand zo positief kan zijn over dit autotje, nooit in een echte auto gereden?
pi_178601996
Je kunt voor je vrouw beter een Fiat 500 GT kopen ;) Maar even serieus: je komt af van een sportieve uitvoering van de Twingo?!

En gaat dan proefrijden in een doodnormale stadsauto, zoals de Celerio. Natuurlijk raak je dan teleurgesteld: want het is een wereld van verschil.

Als ik gewend was om in een GTi te rijden, dan zou ik natuurlijk ook niet kijken gaan voor een stadsautootje.

Maar ik heb enkel in kleine auto's gereden: de Peugeot 205 Generation was ook gewoon een kleine auto. Die had welgeteld 7pk's meer dan mijn Celerio, maar 0,00 veiligheidssystemen aanboord.
pi_178602654
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
Je kunt voor je vrouw beter een Fiat 500 GT kopen ;) Maar even serieus: je komt af van een sportieve uitvoering van de Twingo?!

En gaat dan proefrijden in een doodnormale stadsauto, zoals de Celerio. Natuurlijk raak je dan teleurgesteld: want het is een wereld van verschil.

Als ik gewend was om in een GTi te rijden, dan zou ik natuurlijk ook niet kijken gaan voor een stadsautootje.

Maar ik heb enkel in kleine auto's gereden: de Peugeot 205 Generation was ook gewoon een kleine auto. Die had welgeteld 7pk's meer dan mijn Celerio, maar 0,00 veiligheidssystemen aanboord.
De Twingo GT sportief noemen? Ben je in de war met de RS? De GT is een stadsautotje, niets meer dan dat!

Als ik nog meer gemekker wil, moet ik vooral met een Fiat aankomen.

Het was idd een wereld van verschil, viel me echt heel erg tegen, had er serieus meer van verwacht.

Ze is van een Clio RS (clio 2) naar de twingo gegaan en dat viel toen eigenlijk niet zo heel erg tegen, maar nog een keer zo'n stap terug is wat te veel van het goeie...
pi_178603015
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:46 schreef afterburner het volgende:

[..]

De Twingo GT sportief noemen? Ben je in de war met de RS? De GT is een stadsautotje, niets meer dan dat!

Het was idd een wereld van verschil, viel me echt heel erg tegen, had er serieus meer van verwacht.

Ze is van een Clio RS (clio 2) naar de twingo gegaan en dat viel toen eigenlijk niet zo heel erg tegen, maar nog een keer zo'n stap terug is wat te veel van het goeie...
Nouja, sportiever dan een standaard Twingo lijkt mij hoor. Maar Suzuki doet bij de Celerio gewoon niet aan sportieve uitvoeringen!

Je hebt de Economy, Comfort en Exclusive. Slechts drie uitvoeringen dus, met alle drie gewoon dezelfde 1.0 68PK motor.

Als je dan voor de grap naar de Twingo kijkt, dan hebben ze 6 verschillende uitvoeringen. En de GT heeft dan een vermogen van 110PK totaal.

Dus ja eerlijk gezegd, denk ik dat je voor je vrouw beter naar de Swift kunt kijken. Is wel een klasse hoger, maar daar zijn ook sportiever uitvoeringen van.

Ik zocht gewoon een zuinige en ruime auto, welke ik ook kan betalen.

Op YouTube had ik nog een leuk filmpje gevonden: weleens waarvan een Suzuki dealer, dus geen neutrale video. Maar ik vind de vergelijking met de concurrentie leuk.

Hij neemt een boodschappentas, rugzak en vrouwentas. Waarbij de Celerio vooral een praktische auto is, iets wat mij wel bevalt. Want ik hou niet zo van fratsen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Diqiu-Long op 18-04-2018 17:15:45 ]
pi_178605957
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:46 schreef afterburner het volgende:

[..]

Twingo II? Deelt het onderstel met de Clio II, dus geen toeval dat ‘ie beviel 😄
pi_178605984
Tja ik blijf het maar een typisch Japans boodschappenautootje vinden zoals ze ze al 40 jaar maken. Sturen/comfort/wegligging net wat minder, motortje wat rumoerig, interieur/stoelen vlak en saai. Daarintegen zuinig, vlot, betrouwbaar en goedkoop in onderhoud. Een vervoersmiddel.
.
  woensdag 18 april 2018 @ 21:22:16 #207
430349 Yum-Yum
Holy Roman Emperor
pi_178608590
Ik heb nog nooit iemand zo enthousiast gezien over een zeepkist als dit. Bijzonder. Jij bent er blij mee TS. Het is alsof er een hele wereld voor je open is gegaan...

TS, jij bent er eentje die constant je airco aan en uit zet en in de winter zal die wel helemaal uit staan voor een lange tijd. Hoe zit het met de keerring van je airco compressor als je dit vaak genoeg herhaalt?
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_178609504
Airco komt in de winter ook prima van pas, met het ontwazemen van de ruiten.
  woensdag 18 april 2018 @ 21:53:44 #209
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_178609817
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:44 schreef Fer het volgende:
Een vervoersmiddel.
Precies, een vervoersmiddel voor iemand die niet van auto's of van autorijden houdt. Een puur functioneel ding om van A naar B te komen waarbij A en B niet meer dan 15km uit elkaar moeten liggen.

Betrouwbaar, goedkoop, maar vooral ook heel saai en emotieloos.
Don't let my username fool you...
pi_178610360
Ik hou juist wel van autorijden :D En heb bewust voor deze auto gekozen, omdat ik graag een betrouwbare auto wilde.

Vind het een beetje vreemd, dat er zoveel personen zijn: die menen voor een andere in te moeten vullen, of iemand van auto rijden houdt of niet.

Maar ook dat met termen gooien, als saai en emotieloos. Schrijf dan op zijn minst "ik vind" want het zijn geen feiten!

Zelf vind ik het dus beslist geen saaie en emotieloze auto, al kan een auto letterlijk gezien eigenlijk geen emoties hebben :P
pi_178610455
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:22 schreef Yum-Yum het volgende:
TS, jij bent er eentje die constant je airco aan en uit zet en in de winter zal die wel helemaal uit staan voor een lange tijd. Hoe zit het met de keerring van je airco compressor als je dit vaak genoeg herhaalt?
Precies dit. Gewoon altijd aanlaten :)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_178610519
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ik zet de airco niet constant aan en uit: hij gaat gewoon pas aan zodra ik de snelweg oprij.
  woensdag 18 april 2018 @ 22:19:43 #213
430349 Yum-Yum
Holy Roman Emperor
pi_178610707
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:13 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik zet de airco niet constant aan en uit: hij gaat gewoon pas aan zodra ik de snelweg oprij.
Waarom?
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_178610759
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Bij een kleine auto (of beter: kleine motor) is dat vaak helemaal niet fijn.
Auto houdt dan steeds een beetje in.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_178611522
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:21 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Bij een kleine auto (of beter: kleine motor) is dat vaak helemaal niet fijn.
Auto houdt dan steeds een beetje in.
De 1.2 TDI Ecoshitter hier voor de deur is het daar niet mee eens. Die houdt per definitie in dus het is zowaar niet eens merkbaar :D
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_178612559
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:41 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

De 1.2 TDI Ecoshitter hier voor de deur is het daar niet mee eens. Die houdt per definitie in dus het is zowaar niet eens merkbaar :D
Vond het nog wel meevallen hoor. Boven de 2500 toeren komt er best nog gang in, alleen tegelijk met het geluid van een brommobiel.
.
pi_178616607
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 19:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Twingo II? Deelt het onderstel met de Clio II, dus geen toeval dat ‘ie beviel 😄
Ja. Serieus? Dat wist ik niet, verklaart idd wel het een en ander!

Heb mezelf goed in de vingers gesneden.... Ik neem mijn clio 4 RS uit de lease voor der over van de lease maatschappij. Achja die 5K die ze op jaar rijd, rijd ze dan wel erg fijn...
pi_178617711
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 09:49 schreef afterburner het volgende:

[..]

Ja. Serieus? Dat wist ik niet, verklaart idd wel het een en ander!

Heb mezelf goed in de vingers gesneden.... Ik neem mijn clio 4 RS uit de lease voor der over van de lease maatschappij. Achja die 5K die ze op jaar rijd, rijd ze dan wel erg fijn...
Ooh gaaf! Clio RS is zeker een leuke auto!
pi_178618930
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:19 schreef Yum-Yum het volgende:

[..]

Waarom?
Dat heb ik al uitgelegd en anders zou ik zeggen: gebruik eens Google ;)
pi_178618991
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 22:19 schreef Yum-Yum het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat hij graag zuinig wil rijden maar niet snapt dat de airco er voor zorgt dat je 5-10% meer brandstof verbruikt.
Op de snelweg kan je beter je ramen open dan de airco aan.
pi_178619159
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:21 schreef Braddie het volgende:

[..]

Omdat hij graag zuinig wil rijden maar niet snapt dat de airco er voor zorgt dat je 5-10% meer brandstof verbruikt.
Want ramen open op de snelweg is comfortabel en kost geen extra brandstof?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_178619175
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:30 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Want ramen open op de snelweg is comfortabel en kost geen extra brandstof?
Jawel, maar plus dat een airco meer brandstof kost kost het je ook meer vermogen.
En ramen open ook logischerwijs, maar wel iets minder.

Heb ook airco in m`n auto, maar die staat eigenlijk nooit aan, altijd m`n ramen open.
pi_178619231
Succes met het verknallen van je oren, die hebben er namelijk onder te lijden. Je gaat gewoon langzaamaan doof worden daarvan. Ik betaal wel iets extra om mijn gehoor in een betere staat te houden!
pi_178619254
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:21 schreef Braddie het volgende:

[..]

Juist op de autosnelweg kun je beter de airco aanzetten, dan met je ramen open rijden. Om dan wel diverse reden!

Je brandstofverbruik kan dan tot 20% oplopen, dus dat is al meer dan wat de airco verbruikt.

Lees dit artikel van Allsecur anders maar eventjes.

https://www.allsecur.nl/a(...)-met-open-ramen.html
  donderdag 19 april 2018 @ 14:01:39 #225
37248 BertV
Klei indiaan
pi_178620896
Je kunt je raam ook een stukje omlaag doen.

Zelf heb ik ook geen airco, maar rij met de ramen omhoog, blower aan.
Ik heb het nooit te warm, en niet gauw te koud, daar kan het ook aan liggen.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:34 schreef Randy_S het volgende:
Succes met het verknallen van je oren, die hebben er namelijk onder te lijden. Je gaat gewoon langzaamaan doof worden daarvan. Ik betaal wel iets extra om mijn gehoor in een betere staat te houden!
Nu valt dat met een blower, en eventueel een raam een reepje open wel mee.

Op een motor met motorkleding aan dat is pas heet. Ook merk je dan wat (wind)lawaai is (oordoppen), zijwindgevoeligheid is en dat je moet zelf opletten dat niemand achterop je knalt.

Automobilisten zijn niks gewend. :D
Die Celerio is super comfortabel.
Handgemaakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')