De Twingo GT sportief noemen? Ben je in de war met de RS? De GT is een stadsautotje, niets meer dan dat!quote:Op woensdag 18 april 2018 16:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
Je kunt voor je vrouw beter een Fiat 500 GT kopenMaar even serieus: je komt af van een sportieve uitvoering van de Twingo?!
En gaat dan proefrijden in een doodnormale stadsauto, zoals de Celerio. Natuurlijk raak je dan teleurgesteld: want het is een wereld van verschil.
Als ik gewend was om in een GTi te rijden, dan zou ik natuurlijk ook niet kijken gaan voor een stadsautootje.
Maar ik heb enkel in kleine auto's gereden: de Peugeot 205 Generation was ook gewoon een kleine auto. Die had welgeteld 7pk's meer dan mijn Celerio, maar 0,00 veiligheidssystemen aanboord.
Nouja, sportiever dan een standaard Twingo lijkt mij hoor. Maar Suzuki doet bij de Celerio gewoon niet aan sportieve uitvoeringen!quote:Op woensdag 18 april 2018 16:46 schreef afterburner het volgende:
[..]
De Twingo GT sportief noemen? Ben je in de war met de RS? De GT is een stadsautotje, niets meer dan dat!
Als ik nog meer gemekker wil, moet ik vooral met een Fiat aankomen.
Het was idd een wereld van verschil, viel me echt heel erg tegen, had er serieus meer van verwacht.
Ze is van een Clio RS (clio 2) naar de twingo gegaan en dat viel toen eigenlijk niet zo heel erg tegen, maar nog een keer zo'n stap terug is wat te veel van het goeie...
Twingo II? Deelt het onderstel met de Clio II, dus geen toeval dat ‘ie beviel 😄quote:Op woensdag 18 april 2018 16:46 schreef afterburner het volgende:
[..]
De Twingo GT sportief noemen? Ben je in de war met de RS? De GT is een stadsautotje, niets meer dan dat!
Als ik nog meer gemekker wil, moet ik vooral met een Fiat aankomen.
Het was idd een wereld van verschil, viel me echt heel erg tegen, had er serieus meer van verwacht.
Ze is van een Clio RS (clio 2) naar de twingo gegaan en dat viel toen eigenlijk niet zo heel erg tegen, maar nog een keer zo'n stap terug is wat te veel van het goeie...
Precies, een vervoersmiddel voor iemand die niet van auto's of van autorijden houdt. Een puur functioneel ding om van A naar B te komen waarbij A en B niet meer dan 15km uit elkaar moeten liggen.quote:
Precies dit. Gewoon altijd aanlatenquote:Op woensdag 18 april 2018 21:22 schreef Yum-Yum het volgende:
TS, jij bent er eentje die constant je airco aan en uit zet en in de winter zal die wel helemaal uit staan voor een lange tijd. Hoe zit het met de keerring van je airco compressor als je dit vaak genoeg herhaalt?
Ik zet de airco niet constant aan en uit: hij gaat gewoon pas aan zodra ik de snelweg oprij.quote:Op woensdag 18 april 2018 22:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Precies dit. Gewoon altijd aanlaten
Waarom?quote:Op woensdag 18 april 2018 22:13 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ik zet de airco niet constant aan en uit: hij gaat gewoon pas aan zodra ik de snelweg oprij.
Bij een kleine auto (of beter: kleine motor) is dat vaak helemaal niet fijn.quote:Op woensdag 18 april 2018 22:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Precies dit. Gewoon altijd aanlaten
De 1.2 TDI Ecoshitter hier voor de deur is het daar niet mee eens. Die houdt per definitie in dus het is zowaar niet eens merkbaarquote:Op woensdag 18 april 2018 22:21 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Bij een kleine auto (of beter: kleine motor) is dat vaak helemaal niet fijn.
Auto houdt dan steeds een beetje in.
Vond het nog wel meevallen hoor. Boven de 2500 toeren komt er best nog gang in, alleen tegelijk met het geluid van een brommobiel.quote:Op woensdag 18 april 2018 22:41 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
De 1.2 TDI Ecoshitter hier voor de deur is het daar niet mee eens. Die houdt per definitie in dus het is zowaar niet eens merkbaar
Ja. Serieus? Dat wist ik niet, verklaart idd wel het een en ander!quote:Op woensdag 18 april 2018 19:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Twingo II? Deelt het onderstel met de Clio II, dus geen toeval dat ‘ie beviel 😄
Ooh gaaf! Clio RS is zeker een leuke auto!quote:Op donderdag 19 april 2018 09:49 schreef afterburner het volgende:
[..]
Ja. Serieus? Dat wist ik niet, verklaart idd wel het een en ander!
Heb mezelf goed in de vingers gesneden.... Ik neem mijn clio 4 RS uit de lease voor der over van de lease maatschappij. Achja die 5K die ze op jaar rijd, rijd ze dan wel erg fijn...
Omdat hij graag zuinig wil rijden maar niet snapt dat de airco er voor zorgt dat je 5-10% meer brandstof verbruikt.quote:
Want ramen open op de snelweg is comfortabel en kost geen extra brandstof?quote:Op donderdag 19 april 2018 12:21 schreef Braddie het volgende:
[..]
Omdat hij graag zuinig wil rijden maar niet snapt dat de airco er voor zorgt dat je 5-10% meer brandstof verbruikt.
Op de snelweg kan je beter je ramen open dan de airco aan.
Jawel, maar plus dat een airco meer brandstof kost kost het je ook meer vermogen.quote:Op donderdag 19 april 2018 12:30 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Want ramen open op de snelweg is comfortabel en kost geen extra brandstof?
Juist op de autosnelweg kun je beter de airco aanzetten, dan met je ramen open rijden. Om dan wel diverse reden!quote:Op donderdag 19 april 2018 12:21 schreef Braddie het volgende:
[..]
Omdat hij graag zuinig wil rijden maar niet snapt dat de airco er voor zorgt dat je 5-10% meer brandstof verbruikt.
Op de snelweg kan je beter je ramen open dan de airco aan.
Nu valt dat met een blower, en eventueel een raam een reepje open wel mee.quote:Op donderdag 19 april 2018 12:34 schreef Randy_S het volgende:
Succes met het verknallen van je oren, die hebben er namelijk onder te lijden. Je gaat gewoon langzaamaan doof worden daarvan. Ik betaal wel iets extra om mijn gehoor in een betere staat te houden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |