abonnement Unibet Coolblue
pi_178160515
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:01 schreef Diqiu-Long het volgende:
Je krijgt tijdens de rijles sowieso geen zuinige rijstijl geleerd,
Je krijgt gewoon het nieuwe rijden geleerd hoor ;) Alleen je moet wel vlot met het verkeer mee rijden maar dat heeft niet super veel invloed op je gebruik. Als je met 70 de snelweg komt invoegen omdat het zo lekker zuinig is, is natuurlijk niet de bedoeling.

- knip, nee dus -

[ Bericht 12% gewijzigd door Sounddragon op 28-03-2018 23:13:32 ]
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 28 maart 2018 @ 23:00:48 #152
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178160800
Het Nieuwe Rijden kun je beter gewoon vergeten in zo'n brommobiel. Niet vooruit te branden dan. Gewoon lekker in de toeren jagen, vindt zo'n driecilinder blokkie prima hoor :7.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178161737
Binnen de bebouwde kom is die motor van de Celerio nog best pittig hoor: ik denk eerlijk gezegd, dat dit best vaak onderschat word hoor.

Want de media schildert dit soort auto's vaak af, als ware ongeschikt als volwaardige auto. Je hoort ze dan ook vaak uiterst negatief, over hoe deze auto's op de autosnelweg rijden.

Maar dat valt reuze mee bij de Suzuki Celerio, je moet alleen niet denken dat je snel kunt optrekken in de 5e versnelling. Dat is namelijk een overdrive, waardoor je topsnelheid lager is.

Als je echt snel wilt optrekken met deze auto, dan kom je minimaal terug te schakelen naar de 4e versnelling. Maar dat moest ik bij de rijles ookal doen, dus eigenlijk is het niet zo heel vreemd.

Uiteindelijk rij je met een auto die nog geen 800KG weegt, maar wel ruimte bied voor vier volwassenen personen. En dan met 68PK, is voor zo'n lichte auto meer als genoeg vermogen.

Een auto uit het B-segment is niet echt veel ruimer: kijk maar naar de Peugeot 208, daar heb je 285L bagageruimte en bij de Celerio 254L.

Dus Suzuki maakt bij deze auto echt heel slim gebruik van de ruimte, zonder dat de auto in hogere gewichtsklasse valt.

En persoonlijk vind ik dat best een mooie presentatie, dat kan je van een Peugeot 108 niet zeggen hoor ;)

Die heeft zelfs klapraampjes achteren, en passagiers achterin zitten behoorlijk krap. In de Celerio passen bijvoorbeeld drie boodschappen kratjes, terwijl in de 108 je met moeite er een boodschappenkrat erin krijgt.


De Autoweek presentator werd daar zelfs chagrijnig van ;)
  woensdag 28 maart 2018 @ 23:56:06 #154
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178162092
Dat is mijn ervaring met de VW Up dus ook. In 5 kun je er comfortabel 145@GPS mee doen, maar als je (op wat lagere snelheid) een keer een tussensprintje nodig hebt dan moet je wel naar 4. In de stad voldoet zo'n klein blokkie altijd wel prima eigenlijk.

Maar goed, over een paar maanden de overstap naar een segment hoger en lekker lui met de zeventraps DSG :7.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178165230
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 18:16 schreef Sheffield het volgende:
Je doet maar wat je zelf wilt, dat vooropgesteld.
Ik kan prima begrijpen dat je zo'n auto koopt, als je niks om auto's geeft en goedkoop van A naar B wilt rijden. Maar je doet je nogal eens voor als autoliefhebber en dan vind ik zo'n keuze maar moeilijk te begrijpen.
Tevens hemelde je jouw 205 (en de 205 in algemeen) op, zonder enige kritiek te accepteren. Inmiddels is de 205 ingeruild voor 50 euro, want het was ineens een kutding. Dus ik sluit me toch aan bij de eerdere opmerkingen, jouw vooringenomenheid over jouw eigen auto (en keuzes) is erg sterk en niet realistisch.

Oh, en kom op, je hebt bij de dealer 50 euro korting gekregen en een rijdende 205 achter gelaten? Dat is echt geen goede deal, voor de dealer wel, want die houdt mooi marge in z'n zak op de occasion en douwt die 205 voor 150-200 euro de handel in.

En verder: Brad & DL auto-fittie topic --> altijd goed
+1

Als autoliefhebber koop je geen koekblik.

Zie het zelf al met lede ogen aan dat er binnenkort naast de Saabs een Skoda Octavia combi op de oprit komt te staan als leasebak van mijn vrouw, had liever een v70xc of 9-5 voor haar aangeschaft, maar een normale km vergoeding paste niet binnen haar nieuwe cao.

Voor wat betreft de Suzuki selderij van DL: je bent er volgens mij ondanks dat je er best veel voor hebt betaald blij mee en de kleine Japanners zijn over het algemeen redelijk budgetvriendelijk te onderhouden auto’s. Hoop dus dat je er veel plezier van gaat hebben en kom over een jaar mijn gelijk nog wel halen voor wat betreft het gemiddelde gebruik;-)
pi_178166415
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:03 schreef rba26 het volgende:

[..]

+1

Als autoliefhebber koop je geen koekblik.

Dat is dus echt onzin.

Ieder heeft zijn eigen afwegingen en voorkeuren. Iemand in (of uit) een hokje duwen omdat zijn keuze anders is dan de jouwe is kortzichtig.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_178174796
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:31 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Dat is dus echt onzin.

Ieder heeft zijn eigen afwegingen en voorkeuren. Iemand in (of uit) een hokje duwen omdat zijn keuze anders is dan de jouwe is kortzichtig.
Kan de keuze voor een zuinige en goedkoop te onderhouden auto prima begrijpen, is economisch gezien de beste keuze voor 80% van NL, maar kan je dan persoonlijk niet als autoliefhebber omschrijven. Een klein autootje (de oude mini uitgezonderd) rijdt je nu eenmaal niet voor het comfort, de uitstraling of het fijne rijgedrag.
Denk dat ik zelf ook 50% op mijn autokosten zou kunnen besparen met een keuze als ts, maar heb die ¤ erg graag over voor mijn grotere koekblik😉
pi_178346573
Zo kleine update alweer: wederom over het stop-start systeem. Ik heb mij zelf aangeleerd, om de auto bij het stoplicht in zijn vrij te zetten i.p.v. de een.

Als het systeem werkt, dan is het echt een verademing: bij wegrijden gewoon de koppeling indrukken, in de een en klaar. Als je er eenmaal aan gewend bent, dan werkt het stop-start systeem echt perfect.

Zelfs op een helling, werkt het stop-start systeem. Want ik kneep hem wel eventjes: dacht als dat maar goed gaat.

Nou geen enkel probleem, want het Hill-Hold systeem word ook direct ingeschakeld. Dus die systemen sluiten gelukkig goed aan op elkaar.

Enige wat mij wel stoorde aan het stop-start systeem: er zijn veel variabelen, waardoor het systeem niet geactiveerd word.

Dat is dan vooral bij kouder weer het geval, of wanneer de accuspanning laag is etc. Lijkt eigenlijk alsof ze een autist dat systeem hebben laten ontwikkelen 😂

Oh en stuurbekrachtiging is zo relaxed, dat ik mij er al schuldig aan maak door met slechts één hand te sturen.
  vrijdag 6 april 2018 @ 16:09:28 #159
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_178348478
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 14:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh en stuurbekrachtiging is zo relaxed, dat ik mij er al schuldig aan maak door met slechts één hand te sturen.
Welkom in de jaren 90 :')
pi_178349321
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 14:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh en stuurbekrachtiging is zo relaxed, dat ik mij er al schuldig aan maak door met slechts één hand te sturen.
WTF gast!!!!1111 Wil je dood ofzo?! Doe maar effe 2 handjes aan het stuur he, wel zo veilig.
pi_178352489
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

WTF gast!!!!1111 Wil je dood ofzo?! Doe maar effe 2 handjes aan het stuur he, wel zo veilig.
Uiteraard doe ik dat niet de hele tijd: meestal heb ik het stuur zowel onder en boven vast.
pi_178352854
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:04 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Uiteraard doe ik dat niet de hele tijd: meestal heb ik het stuur zowel onder en boven vast.
Het is tegenwoordig kwart voor drie hoor !
pi_178352951
Godzijdank 😅 Durfde de weg al niet meer op verdomme. M’n baas maar weer bellen dat ik toch wel kan werken vandaag.
pi_178353181
Heeft het telkens op stand-by zetten van de motor nog significante invloed op de levensduur van onderdelen?
pi_178354065
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Heeft het telkens op stand-by zetten van de motor nog significante invloed op de levensduur van onderdelen?
In principe niet, tenzij de fabrikant heeft verzuimd de startmotor en accu te verzwaren.
.
pi_178354160
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Heeft het telkens op stand-by zetten van de motor nog significante invloed op de levensduur van onderdelen?
Dat weet niemand: stop-start systemen zijn er nog niet zo bijsters lang. Maar die onderdelen zijn er waarschijnlijk wel op berekend.
pi_178355239
Zonder stuurbekrachtiging kan je ook met een hand rijden hoor.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 6 april 2018 @ 21:32:59 #168
436242 Donkergroen
is het nieuwe grijs
pi_178355294
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 14:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Enige wat mij wel stoorde aan het stop-start systeem: er zijn veel variabelen, waardoor het systeem niet geactiveerd word.

Dat is dan vooral bij kouder weer het geval, of wanneer de accuspanning laag is etc. Lijkt eigenlijk alsof ze een autist dat systeem hebben laten ontwikkelen 😂
Inderdaad, want wat je eigenlijk wil is dat je accu leeg raakt zodat het stop start systeem de helft van zijn functies kwijtraakt. :Y
  vrijdag 6 april 2018 @ 21:33:35 #169
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_178355307
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:04 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Uiteraard doe ik dat niet de hele tijd: meestal heb ik het stuur zowel onder en boven vast.
Huh?
  vrijdag 6 april 2018 @ 21:47:47 #170
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_178355570
Jezus 7 pagina's over de auto van mijn oma
pi_178357525
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:32 schreef Donkergroen het volgende:

[..]

Inderdaad, want wat je eigenlijk wil is dat je accu leeg raakt zodat het stop start systeem de helft van zijn functies kwijtraakt. :Y
Nee maar het is ongelofelijk verwarrend hoor, als een systeem de ene keer wel werkt en de andere keer niet. En dan is het niet een defect, maar een functie.
pi_178358772
Maar gaat er geen lampje knipperen als ‘ie het wel wilt inschakelen maar hij niet in z’n vrij staat? Dat heb ik vaker gezien. En er staat vast wel in het boekje tot welke temperatuur het werkt toch? Onder de 4 graden niet bijv. Meestal ook niet als de motor nog koud is of als je de airco vol aan hebt ofzo.
pi_178359820
Nee, dan gaat geen lampje knipperen. Maar onder de 4graden word het systeem inderdaad niet ingeschakeld. En natuurlijk niet wanneer de motor nog niet warm is.
  zondag 8 april 2018 @ 00:18:49 #174
347415 r8v2
Relbie.
pi_178378017
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:47 schreef gewoonmeppen het volgende:
Jezus 7 pagina's over de auto van mijn oma
Dit.
pi_178381222
Ts rijdt ook als de gemiddelde oma met het ding, laat haar anders het topic eens lezen, misschien herkent ze nog het een en ander er in😭
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')