Je krijgt gewoon het nieuwe rijden geleerd hoor Alleen je moet wel vlot met het verkeer mee rijden maar dat heeft niet super veel invloed op je gebruik. Als je met 70 de snelweg komt invoegen omdat het zo lekker zuinig is, is natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op woensdag 28 maart 2018 09:01 schreef Diqiu-Long het volgende:
Je krijgt tijdens de rijles sowieso geen zuinige rijstijl geleerd,
+1quote:Op woensdag 28 maart 2018 18:16 schreef Sheffield het volgende:
Je doet maar wat je zelf wilt, dat vooropgesteld.
Ik kan prima begrijpen dat je zo'n auto koopt, als je niks om auto's geeft en goedkoop van A naar B wilt rijden. Maar je doet je nogal eens voor als autoliefhebber en dan vind ik zo'n keuze maar moeilijk te begrijpen.
Tevens hemelde je jouw 205 (en de 205 in algemeen) op, zonder enige kritiek te accepteren. Inmiddels is de 205 ingeruild voor 50 euro, want het was ineens een kutding. Dus ik sluit me toch aan bij de eerdere opmerkingen, jouw vooringenomenheid over jouw eigen auto (en keuzes) is erg sterk en niet realistisch.
Oh, en kom op, je hebt bij de dealer 50 euro korting gekregen en een rijdende 205 achter gelaten? Dat is echt geen goede deal, voor de dealer wel, want die houdt mooi marge in z'n zak op de occasion en douwt die 205 voor 150-200 euro de handel in.
En verder: Brad & DL auto-fittie topic --> altijd goed
Dat is dus echt onzin.quote:Op donderdag 29 maart 2018 09:03 schreef rba26 het volgende:
[..]
+1
Als autoliefhebber koop je geen koekblik.
Kan de keuze voor een zuinige en goedkoop te onderhouden auto prima begrijpen, is economisch gezien de beste keuze voor 80% van NL, maar kan je dan persoonlijk niet als autoliefhebber omschrijven. Een klein autootje (de oude mini uitgezonderd) rijdt je nu eenmaal niet voor het comfort, de uitstraling of het fijne rijgedrag.quote:Op donderdag 29 maart 2018 10:31 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat is dus echt onzin.
Ieder heeft zijn eigen afwegingen en voorkeuren. Iemand in (of uit) een hokje duwen omdat zijn keuze anders is dan de jouwe is kortzichtig.
Welkom in de jaren 90quote:Op vrijdag 6 april 2018 14:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh en stuurbekrachtiging is zo relaxed, dat ik mij er al schuldig aan maak door met slechts één hand te sturen.
WTF gast!!!!1111 Wil je dood ofzo?! Doe maar effe 2 handjes aan het stuur he, wel zo veilig.quote:Op vrijdag 6 april 2018 14:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh en stuurbekrachtiging is zo relaxed, dat ik mij er al schuldig aan maak door met slechts één hand te sturen.
Uiteraard doe ik dat niet de hele tijd: meestal heb ik het stuur zowel onder en boven vast.quote:Op vrijdag 6 april 2018 16:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
WTF gast!!!!1111 Wil je dood ofzo?! Doe maar effe 2 handjes aan het stuur he, wel zo veilig.
Het is tegenwoordig kwart voor drie hoor !quote:Op vrijdag 6 april 2018 19:04 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Uiteraard doe ik dat niet de hele tijd: meestal heb ik het stuur zowel onder en boven vast.
In principe niet, tenzij de fabrikant heeft verzuimd de startmotor en accu te verzwaren.quote:Op vrijdag 6 april 2018 19:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Heeft het telkens op stand-by zetten van de motor nog significante invloed op de levensduur van onderdelen?
Dat weet niemand: stop-start systemen zijn er nog niet zo bijsters lang. Maar die onderdelen zijn er waarschijnlijk wel op berekend.quote:Op vrijdag 6 april 2018 19:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Heeft het telkens op stand-by zetten van de motor nog significante invloed op de levensduur van onderdelen?
Inderdaad, want wat je eigenlijk wil is dat je accu leeg raakt zodat het stop start systeem de helft van zijn functies kwijtraakt.quote:Op vrijdag 6 april 2018 14:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
Enige wat mij wel stoorde aan het stop-start systeem: er zijn veel variabelen, waardoor het systeem niet geactiveerd word.
Dat is dan vooral bij kouder weer het geval, of wanneer de accuspanning laag is etc. Lijkt eigenlijk alsof ze een autist dat systeem hebben laten ontwikkelen 😂
Huh?quote:Op vrijdag 6 april 2018 19:04 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Uiteraard doe ik dat niet de hele tijd: meestal heb ik het stuur zowel onder en boven vast.
Nee maar het is ongelofelijk verwarrend hoor, als een systeem de ene keer wel werkt en de andere keer niet. En dan is het niet een defect, maar een functie.quote:Op vrijdag 6 april 2018 21:32 schreef Donkergroen het volgende:
[..]
Inderdaad, want wat je eigenlijk wil is dat je accu leeg raakt zodat het stop start systeem de helft van zijn functies kwijtraakt.
Dit.quote:Op vrijdag 6 april 2018 21:47 schreef gewoonmeppen het volgende:
Jezus 7 pagina's over de auto van mijn oma
Mijn oma.quote:
Hoe kom je hierbij? Mijn auto is ook een driepitter en rijdt met gemak en zeer comfortabel 130.quote:Op maandag 19 maart 2018 13:51 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Een driecilinder motor is zelfs niet ontwikkeld om 120km/u a 130km/u mee te rijden. Die zijn ontwikkeld om niet sneller dan 100km/u mee te rijden, want de motor moet anders veel te hard werken.
Dan ben je wel één van de weinige Duitsers (toch?) die dat doet. Ze trappen op het minste of geringste op de rem i.p.v. uit laten rollen, flinke ergernis bij mij altijd haha.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 19:49 schreef Diqiu-Long het volgende:
Hier een andere Verbruiksmonitor, ook van Autoweek Ik heb gewoon een zuinigere en rustige rijstijl, daardoor rij ik dus ook een stuk zuinigere.
Zo laat ik gewoon het gas los, bij snelheidsverlagingen. Terwijl ik andere automobilisten dan vaak zie remmen, terwijl je door tijdig anticiperen enkel het gas los hoef te laten.
https://www.autoweek.nl/v(...)erio-10-comfort-2015
Idem. 140 (GPS) ook nog wel. Daarboven is het wel afgelopen (turboloze 1.0)quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:55 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Hoe kom je hierbij? Mijn auto is ook een driepitter en rijdt met gemak en zeer comfortabel 130.
Tot 210, mijn drie-pittertje.quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:30 schreef JDude het volgende:
[..]
Idem. 140 (GPS) ook nog wel. Daarboven is het wel afgelopen (turboloze 1.0)
sinds 2000 volgens mij ongeveer vind ik al vrij lang.quote:Op vrijdag 6 april 2018 20:35 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dat weet niemand: stop-start systemen zijn er nog niet zo bijsters lang. Maar die onderdelen zijn er waarschijnlijk wel op berekend.
Ja omdat ze niet anticiperen: ze komen lekker snel met hun auto aanrijden, zie dan plotseling een bord 60km/u max. En 100 meter later gaan ze op de rem!quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:01 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Dan ben je wel één van de weinige Duitsers (toch?) die dat doet. Ze trappen op het minste of geringste op de rem i.p.v. uit laten rollen, flinke ergernis bij mij altijd haha.
Ik zeg ook niet dat het niet gaat, alleen dat de motor er veel harder voor moet werken. Misschien rijdt de auto zelfs nog wel 150KM/u: ik zou het niet weten, want dat heb ik niet uitgeprobeerd.quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:55 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Hoe kom je hierbij? Mijn auto is ook een driepitter en rijdt met gemak en zeer comfortabel 130.
Dat dus, dit is echt een auto die gemaakt is onder het mom van: het is net iets beter dan lopen en als het regent wordt je in elk geval niet nat.quote:Op zondag 15 april 2018 12:25 schreef Hyman het volgende:
Zelfs Patty Brard is nog spannender dan deze auto
Alles is relatief. Die Celerio heeft een top van 155 km/u. Voor 130 km/u zal het motortje inderdaad hard moeten werken.quote:Op woensdag 18 april 2018 09:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik zeg ook niet dat het niet gaat, alleen dat de motor er veel harder voor moet werken. Misschien rijdt de auto zelfs nog wel 150KM/u: ik zou het niet weten, want dat heb ik niet uitgeprobeerd.
Wat ik wel weet is dat het brandstofverbruik extreem toeneemt bij 120km/u en al helemaal bij 130km/u. Dan heb ik niet eens over de C02 uitstoot gehad, want die is ook vele malen hoger dan.
Waar slaat dit nou weer op, hoe oud ben je als ik vragen mag? 16? En hoezo een topic verspild? kunnen ze opraken dan?quote:Op woensdag 18 april 2018 10:52 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Dat dus, dit is echt een auto die gemaakt is onder het mom van: het is net iets beter dan lopen en als het regent wordt je in elk geval niet nat.
Ik snap sowieso niet dat er een heel topic aan wordt verspild.
Ja het verschilt uiteraard per auto, maar de Suzuki Celerio is gewoon een stadsauto. Weleens waar bijna zo groot als een B-segmenter.quote:Op woensdag 18 april 2018 11:07 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Alles is relatief. Die Celerio heeft een top van 155 km/u. Voor 130 km/u zal het motortje inderdaad hard moeten werken.
Mijn 3 pitter heeft een top van 170 km/u en zal voor 130 km/u relatief gezien minder hard hoeven te werken.
En wat dacht je van bijvoorbeeld een BMW 318i 3 cilinder. Die heeft een top van 210 km/u, 130 km/u is dan helemaal peanuts voor zo'n auto.
En wat maak je je nou druk om benzinekosten? Je woont verdorie aan de Duitse grens met daarom mogelijkheden om goedkoop te tanken.
Vindt jij het dan wel een spannende auto?quote:Op woensdag 18 april 2018 13:24 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op, hoe oud ben je als ik vragen mag? 16? En hoezo een topic verspild? kunnen ze opraken dan?
Goeie ghetto daar. Zou je auto niet te hard poetsen, zou toch jammer zijn als 'ie plotseling in de fik staat.quote:Op maandag 9 april 2018 13:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zo de Celerio is klaar voor de Lente/Zomer: vandaag was een perfecte dag, om de auto in de wax te zetten. En dat heb ik dus gedaan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heeft wel flink wat uurtjes gekost: ben rond 10 uur begonnen, en ik was net pas klaar.
Gelukkig is het wel de moeite waard, want het komt de lak ten goede zo'n beschermlaag.
Haha sorry, meende soms wat Duitse taaltrekjes te herkennen, incl. het vele comma-gebruik. No offense trouwens hoor!quote:Op woensdag 18 april 2018 09:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja omdat ze niet anticiperen: ze komen lekker snel met hun auto aanrijden, zie dan plotseling een bord 60km/u max. En 100 meter later gaan ze op de rem!
Staat gewoon al ruim van tevoren aangekondigd, dat er wegwerkzaamheden bezig zijn. Dan kun je daar al op participeren.
Maar ik ben geen Duitser hoor: woon aan de Duitse grens, maar ben absoluut geen Duitser. Gewoon 100% Nederlander.
[..]
Ik zeg ook niet dat het niet gaat, alleen dat de motor er veel harder voor moet werken. Misschien rijdt de auto zelfs nog wel 150KM/u: ik zou het niet weten, want dat heb ik niet uitgeprobeerd.
Wat ik wel weet is dat het brandstofverbruik extreem toeneemt bij 120km/u en al helemaal bij 130km/u. Dan heb ik niet eens over de C02 uitstoot gehad, want die is ook vele malen hoger dan.
Dat dus. Het eerste wat ik doe na het starten van mijn auto is dat pleurissysteem uitzetten. Helaas heeft de fabrikant ervoor gezorgd dat juist die instelling niet wordt onthouden.quote:Op vrijdag 6 april 2018 21:32 schreef Donkergroen het volgende:
[..]
Inderdaad, want wat je eigenlijk wil is dat je accu leeg raakt zodat het stop start systeem de helft van zijn functies kwijtraakt.
Je mag alleen maar een topic openen voor een "spannende auto" ?quote:Op woensdag 18 april 2018 13:37 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Vindt jij het dan wel een spannende auto?
Jawel hoor, op de autosnelweg zet ik de airco gewoon aan: want de ramen opzetten zorgt ook ervoor dat het brandstofverbruik omhoog gaat.quote:Op woensdag 18 april 2018 13:46 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Maar ja, waarschijnlijk zet TS zijn airco toch niet aan ivm hoger brandstofgebruik.
quote:Op woensdag 18 april 2018 13:53 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja de Celerio heeft Airco en dat is heerlijk nu met dat warme weer
Stop-start systeem is overigens ook bedoeld voor het milieu, want die uitstoot bij stationair is ja nergens voor nodig.
De luchtkwaliteit in grote steden, zou een stuk beter zijn als mensen hun motor niet constant stationair laten draaien.
Dus ik vind het goed dat alle nieuwe auto's, uitgerust zijn met zo'n stop-start systeem. Alle kleine beetjes die helpen Duitse stoplichten houden er trouwens wel rekening mee, aangezien die eerst van rood naar oranje gaan en dan groen.
[..]
Jawel hoor, op de autosnelweg zet ik de airco gewoon aan: want de ramen opzetten zorgt ook ervoor dat het brandstofverbruik omhoog gaat.
Dus je kunt dan beter de airco aanzetten. Ik heb als regel: binnen de bebouwde komt ARKO en op de snelweg AIRCO.
Nee maar een grijze polo/passat/golf is nog saaier. Dus wat maakt dat nou uit. En zelf persoonlijk rijd ik ook in een lelijke oude saaie auto, niet omdat ik het wil maar omdat ik het simpelweg niet kan/wil betalen.quote:Op woensdag 18 april 2018 13:37 schreef hebikweer het volgende:
[..]
Vindt jij het dan wel een spannende auto?
Maar jij besteedt er geen topic aan met de mening dat je de meest geweldige auto ter wereld hebt.quote:Op woensdag 18 april 2018 15:52 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Nee maar een grijze polo/passat/golf is nog saaier. Dus wat maakt dat nou uit. En zelf persoonlijk rijd ik ook in een lelijke oude saaie auto, niet omdat ik het wil maar omdat ik het simpelweg niet kan/wil betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |