Normal is in één opzicht toch anders dan Action:quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:08 schreef WammesWaggel het volgende:
Action krijgt concurrentie.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-komt-naar-nederland
Lijkt meer op een concept als Op=Op, maar dat is imo geen echte discounter. Alleen wat korting als je minimaal 3 of 5 dezelfde stuks koopt of een enkele actie. Niet echt spectaculair. Normal zal met iets beters moeten komen om een bedreiging voor Action te zijn.quote:Het assortiment van 'Normal' bestaat uit meer dan 2500 producten, waaronder huishoudartikelen, spullen op gebied van persoonlijke verzorging en schoonmaakspullen en wisselt regelmatig. Alles is van A-merken als L'Oreal, Gillette, Colgate en Ajax die voor 30 tot 50 procent onder de marktprijs worden verkocht.
Interessant bericht. Ik ken Normal verder niet, en haal die meuk vaak gewoon tijdens de Hamsterweken van Albert Heijn. Action heb ik niet echt nodig wat dat betreft.quote:Op woensdag 21 maart 2018 21:19 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Normal is in één opzicht toch anders dan Action:
[..]
Lijkt meer op een concept als Op=Op, maar dat is imo geen echte discounter. Alleen wat korting als je minimaal 3 of 5 dezelfde stuks koopt of een enkele actie. Niet echt spectaculair. Normal zal met iets beters moeten komen om een bedreiging voor Action te zijn.
Wolters Kluwer doet het niet gek toch?quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:25 schreef KingRadler het volgende:
een vrouw als CEO hebben gaat nooit goed net als CEO van GirlBoss uit Amerika Sophia Amoruso
https://www.telegraaf.nl/(...)-definitief-faillietquote:SuperTrash definitief failliet
Modebedrijf SuperTrash, dat jarenlang in handen was van Olcay Gulsen, is definitief failliet. Op verzoek van de curator heeft de rechtbank in Amsterdam het faillissement uitgesproken over alle activiteiten van de keten. Voor circa zestig medewerkers van SuperTrash is inmiddels collectief ontslag aangevraagd.
Het uitgesproken faillissement geldt voor alle bedrijfsactiviteiten van SuperTrash, inclusief de vijf eigen winkels in Arnhem, Utrecht, Laren, Roermond en Breda en het hoofdkantoor. Het faillissement is volgens de curator aangevraagd om de kansen op een zo goed mogelijke verkoop en voortzetting van de bedrijfsactiviteiten mogelijk te maken.
De franchisewinkels, waarvan er zeven in Nederland gevestigd zijn en twee in België, vallen buiten het faillissement. De curator verwacht in de komende weken meer te kunnen zeggen over een mogelijke doorstart. Alle winkels blijven vooralsnog geopend.
Ik zag afgelopen weekend dat er in den haag ook een winkel zat ststudio, dat is toch ook van haar? Die winkel was overigens gewoon open.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 17:01 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-definitief-failliet
Typisch ja, je zou denken dat er wel markt voor is. Ook omdat ze het roer succesvol hebben omgedraaid een aantal jaar geleden, dus meer op vrouwen richten. Het is natuurlijk allang niet meer zo smoezelig als jaren geleden. Juist dit is ook een ideale markt voor online.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:02 schreef Djeez het volgende:
Ik bestelde er natuurlijk nooit iets, maar dit had ik niet zien aankomen:
PABO failliet
Precies ja. Toen ik ooit 20 jaar geleden voor de opkomst van het internet nog weleens 'een film voor educatieve doeleinden bestelde', was het een vrij ranzige toko. Sinds 2010 is het een vrouwenzaak, en heb ik vrouwlief menigmaal verrast met een leuk lingeriesetje. Goede kwaliteit ookquote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:07 schreef alopio het volgende:
[..]
Typisch ja, je zou denken dat er wel markt voor is. Ook omdat ze het roer succesvol hebben omgedraaid een aantal jaar geleden, dus meer op vrouwen richten. Het is natuurlijk allang niet meer zo smoezelig als jaren geleden. Juist dit is ook een ideale markt voor online.
Denk dat het failliet van de Duitse tak toch wel erg grote invloed heeft gehad
De kwaliteit is zeker verbeterd. Nu is het gewoon prima lingerie, goede kwaliteit en smaakvol, dat was 20 jaar geleden wel eens anders idd, had je van die foute sexy lingerie wat als een vod eruitzag. Kreeg toevallig vd week nog een reclame mailtje, maar zal de laatste geweest zijn dus.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:08 schreef Djeez het volgende:
[..]
Precies ja. Toen ik ooit 20 jaar geleden voor de opkomst van het internet nog weleens 'een film voor educatieve doeleinden bestelde', was het een vrij ranzige toko. Sinds 2010 is het een vrouwenzaak, en heb ik vrouwlief menigmaal verrast met een leuk lingeriesetje. Goede kwaliteit ook
is al tijden bekend dat het slecht gaat, omzet daalde enorm de laatste jarenquote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:02 schreef Djeez het volgende:
Ik bestelde er natuurlijk nooit iets, maar dit had ik niet zien aankomen:
PABO failliet
Dat komt omdat jij je buttplugs voortaan bij Erosjop haalde...quote:Op woensdag 28 maart 2018 19:12 schreef rubbereend het volgende:
[..]
is al tijden bekend dat het slecht gaat, omzet daalde enorm de laatste jaren
Dat is ruk.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:02 schreef Djeez het volgende:
Ik bestelde er natuurlijk nooit iets, maar dit had ik niet zien aankomen:
PABO failliet
In de Wehkamp hadden ze toch geen dildo's? Daar hadden ze massagestaven waar een plaatje van een vrouw die haar schouder 'masseerde' op stond (zou iemand het ooit daarvoor gekocht hebben?)quote:Op dinsdag 27 maart 2018 21:16 schreef alopio het volgende:
De kwaliteit is zeker verbeterd. Nu is het gewoon prima lingerie, goede kwaliteit en smaakvol, dat was 20 jaar geleden wel eens anders idd, had je van die foute sexy lingerie wat als een vod eruitzag. Kreeg toevallig vd week nog een reclame mailtje, maar zal de laatste geweest zijn dus.
Ook lachen, vroeger had je die catalogus nog (of had je die nogsteeds?) en die kwam werd dan zogenaamd “anoniem” bezorgd. Maar er zat altijd zon glimmend plasticje omheen, die postbodes wisten natuurlijk echt wel wat het was boeiend ook trouwens want het was gewoon een nette catalogus, alleen iets meer lingerie en dildo’s dan in de wehkamp
quote:Op woensdag 28 maart 2018 19:19 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij je buttplugs voortaan bij Erosjop haalde...
quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In de Wehkamp hadden ze toch geen dildo's? Daar hadden ze massagestaven waar een plaatje van een vrouw die haar schouder 'masseerde' op stond (zou iemand het ooit daarvoor gekocht hebben?)
Retourzenden niet mogelijkquote:
quote:
Waarom niet je kan het toch schoonmaken.quote:Op donderdag 29 maart 2018 09:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Retourzenden niet mogelijk
bronquote:LiL.nl vraagt faillissement aan
Woonwebwinkels LiL.nl en Designwonen.com hebben het faillissement aangevraagd. De aanleiding is naar eigen zeggen een uitzending van Radar, waarna klanten massaal hun bestellingen annuleerden.
LiL.nl kwam eerder deze maand in de publiciteit toen het zijn Thuiswinkel.org-keurmerk kwijtraakte, na aanhoudende problemen met leveringen. Sinds de uitzending is ‘de bedrijfsvoering van LiL.nl in een negatieve stroomversnelling geraakt’, stelt de etailer in een verklaring. Veel klanten annuleerden hun bestelling en de omzet halveerde. Daarnaast zegden verschillende leveranciers het vertrouwen op, door niet meer op rekening te leveren. Ook de betaalprovider besloot eenzijdig om grotere bedragen langer vasthouden.
Met het wegvallen van een beoogde investeerder, bleek een redding volgens LiL.nl niet langer mogelijk. Met de faillissementsaanvraag is per direct de webshop uit de lucht gehaald. ‘Het nog langer voortzetten van de exploitatie zou niet in het belang van onze klanten zijn’. De etailer zegt de situatie te betreuren en de afhandeling van de curator af te wachten.
De problemen met de leveringen kwamen volgens mede-eigenaar Rob Muntz voort uit de sterke groei in het afgelopen jaar. Ook zou er sprake zijn van slechte communicatie met leveranciers, waardoor klanten niet of niet juist worden geïnformeerd over de status van hun bestelling.
wat is er in radar gezegd danquote:Op vrijdag 20 april 2018 10:42 schreef Mylene het volgende:
Ook online vallen er klappen.
[ afbeelding ]
[..]
bron
quote:
bronquote:Radar krijgt veel klachten binnen over woonwebwinkel Lil.nl. Ook elders op internet regent het klachten. De webwinkel, waarvan oud VPRO-presentator Rob Muntz mede-eigenaar is, laat klanten lang wachten op hun spullen. Wie om die reden de overeenkomst ontbindt moet vaak nog eens lang wachten op zijn geld. Niet alleen consumenten klagen, ook medewerkers en oud-medewerkers doen een boekje open over de praktijken van Lil.nl.
Renee Keus bestelt op 16 januari vier stoelen voor ruim 300 euro bij Lil.nl. De levertijd is 14-15 dagen zo staat op de website en de bevestiging van bestelling. Maar na 15 dagen zijn de stoelen niet geleverd. Omdat Renee van Lil.nl niets heeft vernomen, besluit ze zelf telefonisch contact op te nemen. Aan de telefoon wordt haar verteld dat het om 15 werkdagen zou gaan. Maar ook na 15 werkdagen zijn er nog geen stoelen. Omdat ze van Lil.nl wederom niets vernomen heeft, besluit ze de overeenkomst te ontbinden.
Inschakelen van incassobureau
Ook op de ontbinding van de koopovereenkomst reageert Lil.nl dagen niet. Renee neemt weer contact op met het bedrijf. Een medewerker van de klantenservice zegt haar toe dat het terug te betalen bedrag met spoed naar haar wordt overgemaakt. In de dagen die volgen verschijnt er niets op haar rekening. Renee is het vertrouwen in Lil.nl verloren en besluit een incassobureau in te schakelen. Dan besluit Lil.nl wel over te gaan tot betaling. Voor ze het volledige bedrag terug krijgt plus de gemaakte incassokosten, moet ze wel haar negatieve recensies beloven van internet te halen.
Leveringsproblemen
Radar spreekt met verschillende medewerkers en oud-medewerkers van Lil.nl. Zij bevestigen dat het vaak voorkomt dat spullen niet tijdig worden geleverd. Levertijden worden in veel gevallen niet gehaald omdat spullen pas laat bij de leveranciers worden besteld. Ook komt het voor dat leveranciers niet willen leveren omdat ze niet worden betaald.
Terugbetaling vaak pas na dreigementen
Medewerkers van de klantenservice krijgen dagelijks boze mensen aan de telefoon. Omdat ze lang moeten wachten op hun spullen maar ook op terugbetalingen. Volgens de medewerkers en oud-medewerkers wordt er in veel gevallen pas terugbetaald als een klant dreigt juridische stappen te gaan ondernemen. Niet-mondige klanten worden zo lang mogelijk aan het lijntje gehouden.
'Verwachtingen managen'
Volgens advocaat consumentenrecht Maryse Oranje, moet je als webwinkel duidelijk zijn over levertijden: je kunt beter de verwachtingen goed managen, anders raken mensen teleurgesteld. Wanneer de afgesproken leveringstermijn niet gehaald wordt, dan heb je als consument het recht om de overeenkomst te ontbinden. Vanaf dat moment heeft de verkopende partij veertien dagen om het aankoopbedrag te retourneren. Hierbij heeft Lil.nl niet het recht om te eisen dat negatieve recensies verwijdert worden, voordat ze tot betaling overgaan.
Misbruik webwinkel keurmerk
Lil.nl voerde op de website webwinkel keurmerken van zowel Thuiswinkel.org als van Trusted Shops. Beide keurmerken mag Lil.nl momenteel niet voeren. Door Thuiswinkel.org is Lil.nl begin maart geschorst door een aanhoudende grote hoeveelheid klachten. 'Als de webwinkel geen verbetering doorvoert kan deze uiteindelijk worden geroyeerd', aldus Ank van Heeringen jurist van Thuiswinkel.org. Op dit moment wil het keurmerk niet tot royeren overgaan omdat ze dan ook niets meer voor de consument kunnen betekenen. Op dit moment helpt het keurmerk met het afhandelen van klachten.
Trusted Shops laat in een schriftelijke reactie weten dat Lil.nl het keurmerk zonder toestemming heeft gebruikt en dat de organisatie hier meerdere malen op is gewezen. Lil.nl staat hier geregistreerd als een partij die misbruik maakt van het waarborg. Inmiddels heeft Lil.nl het waarborg van de website gehaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |