maar dat wordt dus gedicht door dat siliconen spul erin? Wordt zo'n band met siliconen etc niet gewoon even zwaar als een band met biba?quote:Op donderdag 15 februari 2018 09:48 schreef Andyy het volgende:
[..]
Gewoon binnenband en pompje mee. Maar je moet het wel erg bont maken als het niet zelf gedicht wordt
Jup.quote:Op donderdag 15 februari 2018 09:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
maar dat wordt dus gedicht door dat siliconen spul erin? Wordt zo'n band met siliconen etc niet gewoon even zwaar als een band met biba?
Lagere rolweerstand, betere lekbescherming, geen stootlek soms lichter.quote:
Je moet het er voor overhebben!quote:Op donderdag 15 februari 2018 10:07 schreef Andyy het volgende:
[..]
Lagere rolweerstand, betere lekbescherming, geen stootlek soms lichter.
Maar wat een gekloot
Colafles zou ik niet zo snel doen, zo lullig als zo'n flex uit elkaar spat als je ernaast staat.quote:Op donderdag 15 februari 2018 06:18 schreef MarcoD het volgende:
[..]
De rand van de band zover mogelijk op de velg leggen zodat die kant er niet tegenaan hoeft worden gedrukt (begin rond het ventiel) verder kan een (extra) laag tubeless tape helpen. En je kan van een cola fles oid en een paar ventielen en slangetjes een type booster maken..
Gravel of je Mavic wegwielen?quote:Op donderdag 15 februari 2018 10:37 schreef ddx het volgende:
[..]
Geen stootlekken meer.
Ik rijd nu met de nieuwe mavic wielen 4,5bar voor/5 bar achter.
Maar ik heb met 25mm en 6 bar ook nooit stootlekquote:Op donderdag 15 februari 2018 10:37 schreef ddx het volgende:
[..]
Geen stootlekken meer.
Ik rijd nu met de nieuwe mavic wielen 4,5bar voor/5 bar achter.
De velgen voor tubeless of tubelessready zijn toch iets zwaarder?quote:Op donderdag 15 februari 2018 09:57 schreef Andyy het volgende:
[..]
Jup.
De Pro one is 255 gram, 30ml sealant is +/- 30 gram en de ventielen zijn ook een paar gram, laten we zeggen 20.
305 gram
Normale One is 243, gooi er een normaal binnenbandje a 100 gram bij en je zit op 340 gram. Dan moet je met latex biba's rijden, ben je alsnog iets zwaarder uit
hier reken je jezelf rijk 30gram sealand is erg weinig, reken maar het dubbele.quote:Op donderdag 15 februari 2018 09:57 schreef Andyy het volgende:
[..]
Jup.
De Pro one is 255 gram, 30ml sealant is +/- 30 gram en de ventielen zijn ook een paar gram, laten we zeggen 20.
305 gram
Normale One is 243, gooi er een normaal binnenbandje a 100 gram bij en je zit op 340 gram. Dan moet je met latex biba's rijden, ben je alsnog iets zwaarder uit
Nee hoor, 1450 is m'n 40mm setquote:Op donderdag 15 februari 2018 10:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
De velgen voor tubeless of tubelessready zijn toch iets zwaarder?
https://www.bicyclerollin(...)ro-one-tubeless-2016quote:Op donderdag 15 februari 2018 10:44 schreef dop het volgende:
[..]
hier reken je jezelf rijk 30gram sealand is erg weinig. En een goede normale band is lichter dan tubeless band.
Verder is 255gram voor de 23mm versie.
Tubeless is ook nog eens wat stugger
Voor op de weg zijn de gains marginaal. Voor op de CX of gravelbike eerder. Al is tubes dan wel het beste, ik rijd met tubes 1.6 bar minimaal. Alleen is dat niks voor toeren of trainen ivm wisselen als je lek hebt.quote:Op donderdag 15 februari 2018 10:47 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nee hoor, 1450 is m'n 40mm set
[..]
https://www.bicyclerollin(...)ro-one-tubeless-2016
Zij hebben de 25mm versie gewogen, was 2gram zwaarder dan opgegeven. De oude one tubeless banden waren wel een stuk zwaarder. En dat stugge wordt gecompenseerd door het gebrek aan binnenband
Fabeltje van de tubles fabrikant.quote:Op donderdag 15 februari 2018 10:47 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nee hoor, 1450 is m'n 40mm set
[..]
En dat stugge wordt gecompenseerd door het gebrek aan binnenband
Ja op de weg rijd je toch nooit met minder dan 6 bar eigenlijk. Dus dan is het stootlekvoordeel niet van toepassing. Dan heb je misschien iets lager gewicht maar een goede band met latex biba is bijna hetzelfde. Nadelen is gekloot met omleggen, sealant, etc. Vind ik alleen offroad tubeless eigenlijk een verbetering tov gewone clinchers.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:05 schreef dop het volgende:
[..]
Fabeltje van de tubles fabrikant.
Wat kaasplankje zegt goede keuze
Voor cx ATB of gravel.
Op de racer is het ook prima maar zijn er minpuntjes
Heb je hem weer met zijn testjes. Vittoria is gewoon de beste.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:09 schreef Andyy het volgende:
Ik wilde gewoon wat nieuws proberen
Volgens Bikeradar is het de snelste normale wegband https://www.bikeradar.com(...)es-lab-tested-49101/
Nice! Mag je ook bij de nieuwe-fietsen-crew bij de Primavera.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:19 schreef Patroon het volgende:
Het grote opbouwfeest kan beginnen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In het echt is hij nog vetter dan ik vooraf dacht adhv foto's..
oja dat blauwe is nog een beschermingssticker.
Erg mooi behalve die mount v. Garmin. Welke wielen?quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:19 schreef Patroon het volgende:
Het grote opbouwfeest kan beginnen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In het echt is hij nog vetter dan ik vooraf dacht adhv foto's..
oja dat blauwe is nog een beschermingssticker.
Sram Force groep komt erop en heb nog een nieuwe Sram Red achterderailleur liggen. Zodra Red met een nieuwe groep komt en de huidige goedkoper wordt, wil ik overstappen.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:21 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nice! Mag je ook bij de nieuwe-fietsen-crew bij de Primavera.
Wat ga je erop zetten?
Die mount van Garmin valt weg als de Garmin erin zit en valt nu op omdat de shifters er nog niet op zitten. Beter dan een Garmin op je stuurpen. Wielen vooralsnog de Campa Zonda's en Fulcrum Red Wind (die heel mooi staat met grijs en rood erin) Er moet nog een full carbon setje bij komen.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Erg mooi behalve die mount v. Garmin. Welke wielen?
Wordt wel lekker licht met een Sram groep erop.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Sram Force groep komt erop en heb nog een nieuwe Sram Red achterderailleur liggen. Zodra Red met een nieuwe groep komt en de huidige goedkoper wordt, wil ik overstappen.
Losse Sram groepen zitten toch een beetje in de niche markt net als Campy, daar zie je heel weinig aanbiedingen van. Maar Force is ook prima toch? Vind wel dat hij hoge FC hoepels nodig heeft dus zou zelf eerder daar naar kijken ipv een Red afmontage.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Sram Force groep komt erop en heb nog een nieuwe Sram Red achterderailleur liggen. Zodra Red met een nieuwe groep komt en de huidige goedkoper wordt, wil ik overstappen.
[..]
Die mount van Garmin valt weg als de Garmin erin zit en valt nu op omdat de shifters er nog niet op zitten. Beter dan een Garmin op je stuurpen. Wielen vooralsnog de Campa Zonda's en Fulcrum Red Wind (die heel mooi staat met grijs en rood erin) Er moet nog een full carbon setje bij komen.
Ja maar ik vind de rode details in de zwarte red shifters mooi bij de fiets maar heeft idd geen prio.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Losse Sram groepen zitten toch een beetje in de niche markt net als Campy, daar zie je heel weinig aanbiedingen van. Maar Force is ook prima toch? Vind wel dat hij hoge FC hoepels nodig heeft dus zou zelf eerder daar naar kijken ipv een Red afmontage.
Vind die Fulcrum red wind wielen een beetje misstaan eigenlijk. Te zwaar voor zo'n mooi licht frame. Die gewoon op MP verkopen en dan fulcrum R4 carbon 40mm of campy bora clincher dark label 50mm.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja maar ik vind de rode details in de zwarte red shifters mooi bij de fiets maar heeft idd geen prio.
Nog nooit meegemaakt maar anders een biba erin en rijden maar.quote:Op donderdag 15 februari 2018 09:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tering en wat doe je dan als je onderweg lek rijdt? Altijd die cola fles mee?
Bedoel wel zon stevige he en die kan volgens mij tegen de 250 psi hebben ofzo en dat lukt je niet met een voetpomp.quote:Op donderdag 15 februari 2018 10:35 schreef ddx het volgende:
[..]
Colafles zou ik niet zo snel doen, zo lullig als zo'n flex uit elkaar spat als je ernaast staat.
Paar tientjes voor een schwalbe tire booster die hetzelfde doet maar iets veiliger.
Daar maak ik mij op dit moment niet zo druk over. Komt vanzelf wel.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vind die Fulcrum red wind wielen een beetje misstaan eigenlijk. Te zwaar voor zo'n mooi licht frame. Die gewoon op MP verkopen en dan fulcrum R4 carbon 40mm of campy bora clincher dark label 50mm.
Wielen maken tenslotte de fiets.
Standaard onder 5,5 bar met brede Carbon wielen... met bibaquote:Op donderdag 15 februari 2018 11:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja op de weg rijd je toch nooit met minder dan 6 bar eigenlijk. Dus dan is het stootlekvoordeel niet van toepassing. Dan heb je misschien iets lager gewicht maar een goede band met latex biba is bijna hetzelfde. Nadelen is gekloot met omleggen, sealant, etc. Vind ik alleen offroad tubeless eigenlijk een verbetering tov gewone clinchers.
Thnx. Nee bewust niet. Aeroad is minder goed in kort draaien en keren (criteriums) omdat de torsiestijfheid van de Ultimate hoger is en het is een korter frame. Op de Aeroad zou ik een 11cm stuurpen moeten en 1-2cm spacer ofzo. Persoonlijk vind ik een aeroad ook minder mooi, eigenlijk alleen mooi met hoge wielen en 80% van mijn ritjes rij ik met lage wielen. Dat vind ik niet mooi. Ken jongens met een Aeroad en hebben er een 9cm pen op en 3cm spacertoren, dan had je gewoon beter een ander frame moeten kopen.quote:Op donderdag 15 februari 2018 12:39 schreef Stoffa het volgende:
Lekker frame Patty, maar had je niet liever een Aeroad gehad gezien je op t vlakke in Friesland rijdt 99% van de tijd?
Tja, je FM moet ook zijn huur betalen. Die webshops hebben een marge van 3x niks. Denk maar niet dat je FM die band inkoopt voor een tientje.quote:Op donderdag 15 februari 2018 13:09 schreef the_critic het volgende:
Damn... Uit nood even bij gewone fietsenmaker en buba conti gp4000 moeten kopen. 62,-... Vinden ze het gek zeg, dat mensen massaal hun spullen online kopen. Online gewoon bijna de helft..
Bij tenten als de Mantel is het ook gewoon 35quote:Op donderdag 15 februari 2018 13:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja, je FM moet ook zijn huur betalen. Die webshops hebben een marge van 3x niks. Denk maar niet dat je FM die band inkoopt voor een tientje.
Ja, dat is ook zo. Ik heb zelf mijn materialen ook altijd ingekocht waar dat het goedkoopste was. Ik kan ook veel zelf aan onderhoud en montage doen, dus een FM had ik nooit veel nodig.quote:Op donderdag 15 februari 2018 13:21 schreef Andyy het volgende:
[..]
Bij tenten als de Mantel is het ook gewoon 35
Heb laatst vier stuks bij Futurum gehaald met zo'n kortingscode dat je 10 of 15% ofzo kreeg boven de 100 euro. Betaalde netto 27,50 de band.quote:Op donderdag 15 februari 2018 13:21 schreef Andyy het volgende:
[..]
Bij tenten als de Mantel is het ook gewoon 35
Nee mag ook best iets extra kosten. Maar voor bijna dubbele is wel erg groot verschil mijns inziens..quote:Op donderdag 15 februari 2018 13:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja, je FM moet ook zijn huur betalen. Die webshops hebben een marge van 3x niks. Denk maar niet dat je FM die band inkoopt voor een tientje.
Laten we het beestje gewoon bij de naam noemen: het is een totale ripoff.quote:Op donderdag 15 februari 2018 14:03 schreef the_critic het volgende:
[..]
Nee mag ook best iets extra kosten. Maar voor bijna dubbele is wel erg groot verschil mijns inziens..
Ja waardeloos. Als ik bij bandjes kijk bij de lokale FM loop ik huilend weg. 60 euro voor vrij basis conti'squote:Op donderdag 15 februari 2018 14:03 schreef the_critic het volgende:
[..]
Nee mag ook best iets extra kosten. Maar voor bijna dubbele is wel erg groot verschil mijns inziens..
Ik had laatst iets vergelijkbaars met een zadel. Online voor ca. 130, in de winkel voor 180. Kreeg ik toch mooi 10% korting toen ik het aankaartte. Het verschil dat overbleef had ik wel over voor de prima service en de verschillende testzadels die ik heb meegekregen.quote:Op donderdag 15 februari 2018 14:03 schreef the_critic het volgende:
[..]
Nee mag ook best iets extra kosten. Maar voor bijna dubbele is wel erg groot verschil mijns inziens..
Wielen erin en eruit zou ik niet "monteren" willen noemen.quote:Op donderdag 15 februari 2018 15:15 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Bij mij hetzelfde. Altijd wel korting en gratis afstellen. Gelukkig maar want ik ben niet zo handig. Ik kan alleen wielen monteren en demonteren en een binnenband vervangen.
Op gravelbike zie ik idd meer voordelen, op racefiets ga ik niet zo snel op 1 bar rijden.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:05 schreef dop het volgende:
[..]
Fabeltje van de tubles fabrikant.
Wat kaasplankje zegt goede keuze
Voor cx ATB of gravel.
Op de racer is het ook prima maar zijn er minpuntjes
Mavic wielen.quote:
Ik ben maar 1x huilend weggelopen met een fietsband. Van geluk.quote:Op donderdag 15 februari 2018 14:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja waardeloos. Als ik bij bandjes kijk bij de lokale FM loop ik huilend weg. 60 euro voor vrij basis conti's
Standaard korting, dus normaal wordt je opgelicht?quote:Op donderdag 15 februari 2018 15:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
Als jullie eens vaste klant zouden worden bij de FM, krijg je standaard korting.
Ik heb nog nooit de volle mep hoeven te betalen bij mijn FM.
Ik vind dat dus echt mooi, een vd weinige fabrikanten die nog echt werk maakt van de paintjob.quote:Op woensdag 14 februari 2018 10:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
http://racefietsblog.nl/e(...)rakteert-met-de-c64/
band stugger en zwaarder.quote:Op donderdag 15 februari 2018 15:31 schreef ddx het volgende:
[..]
Op gravelbike zie ik idd meer voordelen, op racefiets ga ik niet zo snel op 1 bar rijden.
Maar wat zijn de minpuntjes bij een racer dan volgens jou ?
melk?quote:Op donderdag 15 februari 2018 16:51 schreef dop het volgende:
[..]
band stugger en zwaarder.
Voor mij weegt dat niet op tegen het beperkte voordeel.
Heb ook al mensen gezien waar de band toch niet helemaal lekker afdicht na een lek.
Ff een binnenband er in is dan in eens een behoorlijke drama.
Melk verouderd ook.
In jou geval rij je genoeg om er toch voordeel uit te halen.
Jou banden zijn eerder op als dat de melk is verouderd.
Maar mensen die langer dan een jaar met banden doen gaan wel merken dat melk verouderd.
Dan is het voordeel in eens een nadeel.
Die witte vloeistof.quote:
mannenpap op zijn fries.quote:
De Schwalbe G-One heb ik wel ff lopen schelden om die om de velg te krijgen ja. (nox citico)quote:
ik vind die rommel maar niks in een band. Denk dat je op een racer geen verschil zal merken tussen tubeless of een soepele band met latex biba. Voor MTB of strandcrossers ofzo zal het wel anders zitten, maar heb ik geen verstand van. Allemaal marginaal.quote:Op donderdag 15 februari 2018 17:20 schreef dop het volgende:
[..]
mannenpap op zijn fries.
Sealant op zijn Engels
Vreemd hé, een bedrijf dat winst wil maken...quote:Op donderdag 15 februari 2018 16:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Standaard korting, dus normaal wordt je opgelicht?
Dat is niet waar ik op doel.quote:Op donderdag 15 februari 2018 18:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Vreemd hé, een bedrijf dat winst wil maken...
Uiteraard verkoopt een dozenschuiven veel meer spullen waardoor hij meer omzet draait en met mindere marges toch genoeg winst kan halen. Een fietsenmaker heeft dat niet en heeft derhalve grotere marges zodat er ook nog wat winst over blijft onder de streep.
Dus, het is maar wat je oplichten wilt noemen. Het is gewoon bedrijfsvoering die veel kleine zaken in Nederland zullen hanteren.
Typisch Nederlands gedachtegoed. Van Jan met de Pet mag een ander die wat aan je slijt nooit geld verdienen want dat is pure diefstal.quote:Op donderdag 15 februari 2018 18:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Vreemd hé, een bedrijf dat winst wil maken...
Uiteraard verkoopt een dozenschuiven veel meer spullen waardoor hij meer omzet draait en met mindere marges toch genoeg winst kan halen. Een fietsenmaker heeft dat niet en heeft derhalve grotere marges zodat er ook nog wat winst over blijft onder de streep.
Dus, het is maar wat je oplichten wilt noemen. Het is gewoon bedrijfsvoering die veel kleine zaken in Nederland zullen hanteren.
Dan leg eens uit wat jij als oplichting ziet.quote:Op donderdag 15 februari 2018 18:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is niet waar ik op doel.
Ik had het over die standaard korting. Waarom zou je dat geven?quote:Op donderdag 15 februari 2018 18:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Typisch Nederlands gedachtegoed. Van Jan met de Pet mag een ander die wat aan je slijt nooit geld verdienen want dat is pure diefstal.
Een bedrijf die je vaste klantenkorting geeft heeft blijkbaar geen normale prijzenquote:Op donderdag 15 februari 2018 18:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan leg eens uit wat jij als oplichting ziet.
Omdat hij bij mij een marge hanteert van bijvoorbeeld 1% nu, in plaats van 15%. Volgens mij is dat best normaal bij goede klanten, zelf multinationals hanteren dat princiepe.quote:Op donderdag 15 februari 2018 18:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een bedrijf die je vaste klantenkorting geeft heeft blijkbaar geen normale prijzen
quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:19 schreef Patroon het volgende:
Het grote opbouwfeest kan beginnen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In het echt is hij nog vetter dan ik vooraf dacht adhv foto's..
oja dat blauwe is nog een beschermingssticker.
niet beter dan met wat Google en YouTube lijkt mij.quote:Op donderdag 15 februari 2018 20:02 schreef King-Kong het volgende:
Iemand ervaring met de Ergon Bike Fitting Box? Hiermee zou je zelf in staat zijn om je fiets op een goede manier af te stellen op je eigen lichaam en gewenste houding.
https://www.mantel.com/ergon-bike-fitting-box
Ongeacht de hulpmiddelen om je fiets goed af te stellen vraag ik me wel af of je met deze box in staat bent om de ideale maten voor mijn lichaam te bepalen.
Geen spannende klachten. Denk wel dat het beter zou kunnen met zitvlak, af en toe nek en rug.quote:Op donderdag 15 februari 2018 21:01 schreef dop het volgende:
[..]
niet beter dan met wat Google en YouTube lijkt mij.
Wat is je doel?
Heb je pijn klachten?
Idd. Sommige klanten eisen dat. Zelfs als ze goedkope meuk kopen.quote:Op donderdag 15 februari 2018 18:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik had het over die standaard korting. Waarom zou je dat geven?
Nek en rug kun je gewoon trainen (als het enigszins goed afgesteld is), meer corewerk en trainingsuren maken. Zitvlak kan met veel factoren te maken hebbenquote:Op donderdag 15 februari 2018 21:05 schreef King-Kong het volgende:
[..]
Geen spannende klachten. Denk wel dat het beter zou kunnen met zitvlak, af en toe nek en rug.
We hebben het dan ook wel over een hele ander gewichtsklassequote:Op donderdag 15 februari 2018 23:19 schreef Andyy het volgende:
Ik zie de carbon pen van Dop alle kanten op dansen. Denk dat z'n kont er wel blij mee is
Kan alsnog wel wat filteren. Vooral als je zadelpen een stuk uit je frame steektquote:Op donderdag 15 februari 2018 23:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
We hebben het dan ook wel over een hele ander gewichtsklasse
Heb ff wat rond gelezen op de interwebs en eigenlijk is wel de strekking dat het verschil nauwelijks merkbaar is. Ik vind mijn alu pen nu in carbon frame ook niet oncomfortabel. Bij 31.6mm ofzo is alu wel erg hard lees ik. Gaat hier om 27.2cm. Qua looks zie je bij de Ritchey ook geen verschil. Heb nu op huidige Ritchey een zelfde stuurpen uit die lijn en is qua matte afwerking net gelijk aan de carbon zadelpen van Canyon. Dat Canyon ding is trouwens nog loeizwaar ookquote:Op donderdag 15 februari 2018 23:48 schreef Andyy het volgende:
[..]
Kan alsnog wel wat filteren. Vooral als je zadelpen een stuk uit je frame steekt
Ik denk heel weinig zeker met 0mm offset.quote:Op donderdag 15 februari 2018 23:12 schreef Patroon het volgende:
Ik moet ff een andere zadelpen halen met zero-offset. Nu kan ik een alu doen van 195 gram en 75 euro of één van carbon van 185 gram en 160 euro. Nu ga ik niet het dubbele betalen voor 10 gram, maar heeft een carbon pen nog meer voordeel op qua comfort ofzo? Ik heb hiervoor altijd een alu pen gehad.
https://www.futurumshop.n(...)lpen-mat-zwart.phtml
https://hollandbikeshop.c(...)0mm-cb-zwart-467056/
Ik had dit al een beetje verwacht/ingecalculeerd, maar wist niet precies hoever de setback van de Canyon pen naar voren kon. Op mijn huidige fiets heb ik 15mm setback en een zitbuishoek van 74graden, daar heb ik het zadel ver vooruit op de rails. De huidige fiets heeft dezelfde reach en stack, maar de zitbuishoek is 0,5graden schuiner naar achteren, hierdoor heb ik dus minder setback nodig om het zadel even ver achter de bracket te zetten als mijn huidige.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 06:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk heel weinig zeker met 0mm offset.
Valt het frame iets langer uit dan je had berekend dat je dit gaat doen ofwat?
En waarom dan Tom? Qua gewicht maakt het niet veel uit en de looks zijn gelijk. Van een carbon pen zonder setback hoef je ook weinig flex/comfort te verwachten. Dan blijft het stukje gevoel over, maar dat kan mij snel gestolen worden als de zadelpen een keer zo duur is.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 09:08 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou in zo’n fiets een carbon pen doen.
ultimate slx frame, alu pen, budget wielen en een sora groepje erop.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 09:20 schreef Tommeke het volgende:
Gevoel idd
Maar mijn gevoel verdwijnt altijd op ‘t moment dat ik m’n portemonnee moet trekken
Ik rij bijvoorbeeld altijd met 105 cassettes. Ga echt geen Ultegra of Force kopen. Merk het verschil niet.
Dus ja, ik snap je wel
En de klinkers uit de straat rije ermeequote:Op vrijdag 16 februari 2018 09:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ultimate slx frame, alu pen, budget wielen en een sora groepje erop.
Boeit toch niet man alu pen. Die van Ritchey zijn best heel mooi zeker de wcs serie.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 09:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
En de klinkers uit de straat rije ermee
Waarom zou die vast kunnen zitten bij alu en carbon?quote:Op vrijdag 16 februari 2018 10:16 schreef ddx het volgende:
Gewoon lekker carbon zadelpen nemen, ook geen kans dat hij vast gaat zitten.
Volgens mij hebben aardig wat mensen hier problemen gehad met vastzittende carbon pennen in aluminium frames. Onderhoud moet dit zeker kunnen voorkomen.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 10:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom zou die vast kunnen zitten bij alu en carbon?
Dat zou namelijk wel een goede reden zijn om voor carbon te gaan.
Ik heb namelijk met mijn huidige fiets wel eens mijn alu pen gigantisch vast gehad, die heb ik na wat wrikken los gekregen, maar makkelijk ging dat niet. Komt dat door corrosie ofzo? Ik lees wel dat het kan, maar wel met het juiste vet ofzo.
Ja, ik heb het idee dat die combi alu/carbon er wel voor zorgt dat het wat in elkaar gaat werken..dat had ik zelf ook. Dat risico ga ik niet nemen.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 10:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Volgens mij hebben aardig wat mensen hier problemen gehad met vastzittende carbon pennen in aluminium frames. Onderhoud moet dit zeker kunnen voorkomen.
Dat klopt. Er is her en der heel veel te vinden over dit onderwerp.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 10:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Volgens mij hebben aardig wat mensen hier problemen gehad met vastzittende carbon pennen in aluminium frames. Onderhoud moet dit zeker kunnen voorkomen.
Nieteens echte corrosie volgens mij, maar gewoon werken over tijd en temperatuur denk ik.
Dat is inderdaad ook gewoon het meest verstandige. Dat was ik indertijd ook even een tijdje vergeten.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 10:28 schreef Tommeke het volgende:
Heb ik bij m’n crosser ook wel eens gehad, dat ie lastig los ging.
Tijdritfiets en crosser zijn beide alu frames met carbon pennetje. Haal bij beide de pen er af en toe uit en maak alles schoon. Dan wat nieuw vet erin en pen er weer in. Hoort wat mij betreft bij het standaard onderhoud.
Ja die gewoonte moet ik ook hebben. Ga nu gewoon voor een carbon versie. Die 70 euro extra ga ik niet voelen.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 10:28 schreef Tommeke het volgende:
Heb ik bij m’n crosser ook wel eens gehad, dat ie lastig los ging.
Tijdritfiets en crosser zijn beide alu frames met carbon pennetje. Haal bij beide de pen er af en toe uit en maak alles schoon. Dan wat nieuw vet erin en pen er weer in. Hoort wat mij betreft bij het standaard onderhoud.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |