abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 december 2017 @ 18:12:43 #201
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176199058
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 18:08 schreef Kansenjongere het volgende:
Mensen die de dubieuze uitspraken van Baudet afdoen met "hij is zo lekker politiek incorrect bezig" en ondertussen de kritische reacties op diezelfde uitspraken wegzetten als een "haatcampagne" zouden als goed voornemen voor 2018 misschien kunnen proberen om iets minder met de blik van een verliefd tienermeisje naar hun idool te kijken...
En dit is dus precies zo'n uitspraak waar ik het net over had. Mensen staan erachter omdat ze het net als Baudet gehad hebben met die politieke correctheid. Jij zegt nu eigenlijk dat ze in het nieuwe jaar een andere mening moeten aannemen omdat hun huidige mening niet aan jouw eisen voldoet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_176199220
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 17:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Klopt wel ja. Nou zal het conservatisme altijd een soort rem/tegenbeweging blijven; dat is inherent aan het gedachtegoed. De behoefte dat er uiten zal er altijd in bepaalde mate blijven.

Overigens ben ik het hier niet helemaal mee eens. Ik zie tegenwoordig wel kansen voor het "conservatisme", niet het hardcore, law and order, ban abortus en voer de doodstraf weer in, religieus gelinkte conservatisme, meer het communitarisme: https://nl.wikipedia.org/wiki/Communitarisme

Daar kwam ik op nav een docu op Netflix genaamd Saving Capitalism van Robert Reich. Ooit minister van sociale zaken onder Clinton, die uit onvrede ontslag nam, en die in feite zegt: hee, jongens er zijn wel overeenkomsten bwvs tussen de Teaparty en Occupy.
I´m back.
pi_176199435
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 18:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En dit is dus precies zo'n uitspraak waar ik het net over had. Mensen staan erachter omdat ze het net als Baudet gehad hebben met die politieke correctheid. Jij zegt nu eigenlijk dat ze in het nieuwe jaar een andere mening moeten aannemen omdat hun huidige mening niet aan jouw eisen voldoet.
Nee, dat zeg ik helemaal niet en ik denk dat je dat eigenlijk ook best doorhebt.
pi_176199550
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 18:08 schreef Kansenjongere het volgende:
Mensen die de dubieuze uitspraken van Baudet afdoen met "hij is zo lekker politiek incorrect bezig" en ondertussen de kritische reacties op diezelfde uitspraken wegzetten als een "haatcampagne" zouden als goed voornemen voor 2018 misschien kunnen proberen om iets minder met de blik van een verliefd tienermeisje naar hun idool te kijken...
En de tegenstanders die vooraan staan om fascisme te roepen zouden er goed aan doen te luisteren naar wat hij zegt en niet wat je denkt dat hij zegt.
In ieder geval de beste wensen voor iedereen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 december 2017 @ 18:29:26 #205
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176199574
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 18:24 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik helemaal niet en ik denk dat je dat eigenlijk ook best doorhebt.
Wat bedoel je dan? Ik zie je toch echt letterlijk zeggen dat uitspraken waar velen het me eens zijn dubieus zijn en echt niet verdedigd zouden moeten worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_176199689
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 18:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan? Ik zie je toch echt letterlijk zeggen dat uitspraken waar velen het me eens zijn dubieus zijn en echt niet verdedigd zouden moeten worden.
Kun je me aanwijzen waar ik letterlijk aangeef dat bepaalde uitspraken niet verdedigd zouden mogen worden?

Wat ik daarentegen WEL aangeef is dat het nogal van een roze bril getuigt om de felle uitspraken van Baudet af te doen als "politiek incorrect" en de felle reacties erop als een "haatcampagne". Ik vraag je niet om een andere mening aan te nemen, ik vraag je enkel om je roze bril af te doen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 december 2017 @ 18:36:07 #207
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176199775
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 18:33 schreef Kansenjongere het volgende:

Wat ik daarentegen WEL aangeef is dat het nogal van een roze bril getuigt om de felle uitspraken van Baudet af te doen als "politiek correct" en de felle reacties erop als een "haatcampagne". Ik vraag je niet om een andere mening aan te nemen, ik vraag je enkel om je roze bril af te doen.
Die 'felle uitspraken' zijn heel vaak gewoon uitspraken waar ik me in kan vinden. Die uitspraak over het excelleren van vrouwen bijvoorbeeld; hij heeft daar echt wel een punt te pakken, hoe veel pijn het ook doet bij de politiek correcte brigade.

Dat jij het er niet mee eens bent is een tweede, maar dan hoef je het niet het taboohokje in te schuiven.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_176199827
Waarom citeer je eigenlijk mijn reactie als je er vervolgens toch niet op reageert? Mag ik daaruit opmaken dat je je keutel intrekt?
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 december 2017 @ 18:41:19 #209
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176199921
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 18:37 schreef Kansenjongere het volgende:
Waarom citeer je eigenlijk mijn reactie als je er vervolgens toch niet op reageert? Mag ik daaruit opmaken dat je je keutel intrekt?
Ik heb die quote aangepast.

Ondertussen beschuldig je me nog altijd van het hebben van een roze bril en het zijn als een verliefd tienermeisje voor het hebben van een mening waar jij het niet mee eens bent, enkel omdat Baudet het ook vindt en er kritiek voor kreeg. Lekkere manier van discussie voeren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_176200024
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 18:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En de tegenstanders die vooraan staan om fascisme te roepen zouden er goed aan doen te luisteren naar wat hij zegt en niet wat je denkt dat hij zegt.
In ieder geval de beste wensen voor iedereen.
Laat Baudet maar eens stoppen met het aanschuren tegen extreem-rechts. Geen gezellige onderonsjes meer met figuren zoals Jarod Taylor. Ook kan het geen kwaad om wat meer afstand te nemen van Joost 'schedelmeter' Niemoller.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_176200079
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 18:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb die quote aangepast.

Ondertussen beschuldig je me nog altijd van het hebben van een roze bril en het zijn als een verliefd tienermeisje voor het hebben van een mening waar jij het niet mee eens bent, enkel omdat Baudet het ook vindt en er kritiek voor kreeg. Lekkere manier van discussie voeren.
Lekker laf, je tekst stilletjes aanpassen (helaas klopt hij nog steeds niet) zonder gewoon te erkennen dat je dom (maar je zal het zelf wel "politiek incorrect" noemen) bezig was.
En je begrijpt het dus nog steeds niet. Het gaat mij niet om je mening, het gaat mij om het verschil in benadering dat je hanteert dat een beetje doet denken aan de onderstaande tekst die je nog wel eens in oude Amerikaanse wildwestboekjes tegenkwam: "De cowboys schoten dapper op de indianen, de indianen schoten verraderlijk terug."
pi_176200145
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 15:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er is maar één reden van de hakken in het zand, en dat is de betrekkelijk droevige manier van 'kritiek'. Baudet geeft een grote groep mensen eindelijk een stem, daar waar Wilders gewoon een mafketel is. Mensen gaan niet op het FvD stemmen om de persoon Baudet, maar om waar hij voor staat. Heb je kritiek op zijn denkwijze, heb je kritiek op de denkwijze van de aanhang, zo simpel is het.

Nu heeft Baudet echt een gigantische lading stront over zich heen gekregen. Nog voor de verkiezingen werd hij helemaal kapot gemaakt door nogal felle tegenstanders. En volgens de welbekende tweede wet van Newton was de reactie daarop ook fel. Er heerst een soort superioriteitsgevoel onder veel tegenstanders heb ik soms het idee. "Ik heb gelijk, en iedereen met een andere mening is een nazi/fascist/etc." is nou niet echt een uitspraak waarbij je de dialoog met FvD-voorstanders voor je kan winnen, je maakt ze juist zekerder van hun zaak en de polarisatie is compleet.

Baudet durft het politiek correcte wereldje te doorbreken en dat vinden de personen die dat graag in stand houden niet zo leuk, dus gaan ze een haatcampagne voeren. Het is een beetje hoe links in Nederland kapot aan het gaan is: te veel naar rechts kijken, en niet naar jezelf. Een mooi voorbeeld is dat je op /r/thenetherlands een shadowban krijgt zodra je ook maar het lef hebt om niet negatief over het FvD te praten. Vind het persoonlijk ook echt jammer dat een partij als Nieuwe Wegen het niet gehaald heeft, ook zij stapten uit die bubbel.

Ik ben er echt van overtuigd, meer dan zelfs, dat het Baudet veel meer kritiek van de aanhang had gekregen zonder die haatcampagne. Voor mij is het zeker het geval geweest; in VKZ was ik heel erg nuchter wat het FvD betrof, nu voelt het meer als een loopgravenoorlog. Niet omdat mijn mening op eens heel anders is, maar omdat ik die mening schijnbaar niet mag hebben van een grote groep.
Baudet is ook een mafketel.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 december 2017 @ 18:48:52 #213
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176200187
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 18:45 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Lekker laf, je tekst stilletjes aanpassen (helaas klopt hij nog steeds niet) zonder gewoon te erkennen dat je dom (maar je zal het zelf wel "politiek incorrect" noemen) bezig was.
En je begrijpt het dus nog steeds niet. Het gaat mij niet om je mening, het gaat mij om het verschil in benadering dat je hanteert dat een beetje doet denken aan de onderstaande tekst die je nog wel eens in oude Amerikaanse wildwestboekjes tegenkwam: "De cowboys schoten dapper op de indianen, de indianen schoten verraderlijk terug."
Er is niks veranderd aan mijn tekst :')

Dus samenvattend:
Ik vind A
Baudet zegt A en krijgt een berg aan kritiek voor A.
Ik verdedig de uitspraak.
Ik heb volgens Kansenjongere een roze bril/reageer als een tienermeisje omdat ik die uitspraak verdedig.

Zo'n 'discussie' ga ik niet voeren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_176200215
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 18:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus samenvattend:
Ik vind A
Baudet zegt A en krijgt een berg aan kritiek voor A.
Ik verdedig de uitspraak.
Ik heb volgens Kansenjongere een roze bril/reageer als een tienermeisje omdat ik die uitspraak verdedig.

Zo'n 'discussie' ga ik niet voeren.
Bedankt voor het aantonen dat je niet in staat bent een eenvoudige tekst te lezen en begrijpen.
Dan is een discussie inderdaad te hoog gegrepen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 december 2017 @ 18:53:42 #215
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176200319
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 18:50 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bedankt voor het aantonen dat je niet in staat bent een eenvoudige tekst te lezen en begrijpen.
Dan is een discussie inderdaad te hoog gegrepen.
Nee, jij hebt nog steeds niet in de gaten dat dat precies is wat je zegt. Er zijn mensen die het eens zijn met Baudet, ik val daar ook onder. Dan is het niet zo heel erg raar als die uitspraken verdedigd worden, want ook onze mening wordt zo bekritiseerd.

En hier ga ik het bij laten, doe ermee wat je wil. Ik hoop dat je in het nieuwe jaar die persoonlijke aanvallen ala roze bril, tienermeisje en indianen gewoon achterwege laat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_176200532
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 17:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Liefde voor klassieke muziek deel ik wel hoor, maar ik zet me niet af tegen andere soorten muziek. Moderne kunst vind ik dan weer erg interessant, idem architectuur. Hoe dan ook deze analyse van hem zou moeten behoren tot het privé-domein, geen politicus die zich daarmee zou moeten bezighouden wmb. Heeft geen donder te maken met de zaken waar het wel over zou moeten gaan.
Ja ik ook wel, ik zet me ook niet af tegen de rest. En ik snap niet hoe je het volhoudt alleen klassiek te luisteren. Moderne kunst vind ik niks aan, architectuur wel, en ik deel daar ook de mening dat moderne architectuur (behalve het allermooiste) er niet uitziet (in een oude binnenstad). Het moet inderdaad uit de politiek blijven.
pi_176200900
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 19:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja ik ook wel, ik zet me ook niet af tegen de rest. En ik snap niet hoe je het volhoudt alleen klassiek te luisteren. Moderne kunst vind ik niks aan, architectuur wel, en ik deel daar ook de mening dat moderne architectuur (behalve het allermooiste) er niet uitziet (in een oude binnenstad). Het moet inderdaad uit de politiek blijven.
Ja, ik denk dat, om het even in klassiek marxistische termen te gieten, de bovenbouw niet je prioriteit moet hebben (en zeker niet als politicus), maar de onderbouw. Alles wat we kunnen rangschikken dus onder sociaal-economische onderwerpen. Ik denk nog steeds dat je een veel betere samenleving krijgt als je een zeer brede middenklasse creëert, als je sociale arrangementen kwalitatief acceptabel tot ruimvoldoende zijn, als je sommige dingen collectief regelt en andere niet, in ieder geval niet alles dogmatisch richting vrije markt dirigeert. Dat laatste is na bijna 40 jaar het grootste euvel gebleken, daar waar ook onder links vaak werd gedacht dat dat de oplossing was voor de crisis zoals in de jaren 70/80.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 31-12-2017 19:26:59 ]
I´m back.
pi_176201809
Uit dat artikel van Aalberts:
quote:
Zo kunnen we verklaren waarom veel rechtse stemmers inmiddels al hun kaarten op Baudet lijken te zetten én zo hard beginnen te schreeuwen als er kritiek is op FvD: voor het eerst is er kans op een betere rechtse partij die echt streeft naar macht.
Alternatieven behalve FvD zijn er niet, want die haalden de kiesdrempel nooit
Geen idee welke partijen Aalberts op doelt die de kiesdrempel nooit haalden.....

Maar wat betreft die alternatieven kan ik mij daar wel in vinden.
Ik heb in 2012 op de VVD gestemd, daar ben ik op afgeknapt nadat ze de inkomensafhankelijke zorgpremie in wilden voeren in een poging tot nivelleren samen met de PVDA.
Nu heeft dat het uiteindelijk niet gered, maar alleen al het feit dat je zo`n idee wilt doorvoeren maakt je wat mij betreft al ongeschikt als rechtse partij, in plaats daarvan werd er op andere vlakken genivelleerd, dat spreekt voor zich.
Ook hoe de VVD heeft gehandeld tijdens de immigrantencrisis in 2015/2016 was voor mij een afknapper.
Kleine dorpen die dat niet willen moet je niet opzadelen met een AZC vol met jonge mannelijke economische migranten.

Welke rechtse partij blijft er dan over ? de SGP ?
Daar heb ik ook niks mee -O-
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 14:32 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom kunnen Baudet fans zo slecht tegen kritiek?
Wat mij betreft is dat niet zo moeilijk te verklaren.

Veel van die kritiek (let op: ik zeg veel kritiek, niet alle kritiek) is nergens op gebaseerd of vergezocht.
Om maar een voorbeeld te geven:
Een fictie roman die Baudet een paar jaar geleden geschreven heeft wordt samen met een interview van ook alweer tijden geleden aangehaald als "bewijs" dat Baudet een vrouwenhater is 8)7

En hier in het FvD topic op Fok! zijn een paar FvD leden of stemmers (ik ben zelf geen FvD lid) die ook nog eens lekker tegen de FvD-haters ingaan.

De PVV heeft 20 kamerzetels, 10x zoveel als FvD, maar in het PVV topic is na de verkiezingen niet eens meer in gereageerd :D
Er zullen vast wel PVV stemmers op Fok! zijn, maar die willen er niet vooruit komen of durven niet meer in POL te komen..... _O-
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 16:25 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, goed, in kan niet anders dan vergelijkingen maken natuurlijk met die tijd. In die tijd vonden de hoogoplopende discussies bijvoorbeeld op POL ook al plaats, over Fortuyn, en ja, als ik eerlijk ben dan zeg ik dat Baudet met fluwelen handschoentjes wordt aangepakt.
Ja, dat is ook niet raar he als de vorige politicus tegen wie een haatcampagne werd aangeslingerd het moest bekopen met een gaatje in zijn hoofd.......
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 18:28 schreef Chivaz het volgende:
En de tegenstanders die vooraan staan om fascisme te roepen zouden er goed aan doen te luisteren naar wat hij zegt en niet wat je denkt dat hij zegt.
:Y Dat ja.
pi_176201901
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 18:08 schreef Kansenjongere het volgende:
Mensen die de dubieuze uitspraken van Baudet afdoen met "hij is zo lekker politiek incorrect bezig" en ondertussen de kritische reacties op diezelfde uitspraken wegzetten als een "haatcampagne" zouden als goed voornemen voor 2018 misschien kunnen proberen om iets minder met de blik van een verliefd tienermeisje naar hun idool te kijken...
Mensen die dit vinden moeten als goede voornemen proberen niet meer met opmerkingen te komen die dat gedrag alleen maar versterken ;)
pi_176202104
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 19:42 schreef bluemoon23 het volgende:
Uit dat artikel van Aalberts:

[..]

Geen idee welke partijen Aalberts op doelt die de kiesdrempel nooit haalden.....

Maar wat betreft die alternatieven kan ik mij daar wel in vinden.
Ik heb in 2012 op de VVD gestemd, daar ben ik op afgeknapt nadat ze de inkomensafhankelijke zorgpremie in wilden voeren in een poging tot nivelleren samen met de PVDA.
Nu heeft dat het uiteindelijk niet gered, maar alleen al het feit dat je zo`n idee wilt doorvoeren maakt je wat mij betreft al ongeschikt als rechtse partij, in plaats daarvan werd er op andere vlakken genivelleerd, dat spreekt voor zich.
Ook hoe de VVD heeft gehandeld tijdens de immigrantencrisis in 2015/2016 was voor mij een afknapper.
Kleine dorpen die dat niet willen moet je niet opzadelen met een AZC vol met jonge mannelijke economische migranten.
Wat mij betreft was dat plan geen nivellering, werd ook aan de bovenkant gecapt. Was vooral aanslag op de middenklasse grofweg van modaal+ tot 2 x modaal+.
quote:
Welke rechtse partij blijft er dan over ? de SGP ?
Daar heb ik ook niks mee -O-

[..]

Wat mij betreft is dat niet zo moeilijk te verklaren.

Veel van die kritiek (let op: ik zeg veel kritiek, niet alle kritiek) is nergens op gebaseerd of vergezocht.
Om maar een voorbeeld te geven:
Een fictie roman die Baudet een paar jaar geleden geschreven heeft wordt samen met een interview van ook alweer tijden geleden aangehaald als "bewijs" dat Baudet een vrouwenhater is 8)7
Ik heb toch al behoorlijk wat kritiek ten beste gegeven hoor.
quote:
En hier in het FvD topic op Fok! zijn een paar FvD leden of stemmers (ik ben zelf geen FvD lid) die ook nog eens lekker tegen de FvD-haters ingaan.

De PVV heeft 20 kamerzetels, 10x zoveel als FvD, maar in het PVV topic is na de verkiezingen niet eens meer in gereageerd :D
Er zullen vast wel PVV stemmers op Fok! zijn, maar die willen er niet vooruit komen of durven niet meer in POL te komen..... _O-

[..]
Geen idee, maar zullen veel overlopers zijn van PVV naar FvD idd, komt omdat het hetzelfde potentiële electoraat is.
quote:
Ja, dat is ook niet raar he als de vorige politicus tegen wie een haatcampagne werd aangeslingerd het moest bekopen met een gaatje in zijn hoofd.......

[..]
Ja, goed, dan heeft men dus wel wat geleerd. Niet iedereen. Maar ik hoop waarachtig niet dat onze Terry het moet bekopen. Dat meen ik oprecht, dat is een nachtmerrie.
quote:
:Y Dat ja.
Nou ja, daar is Terry niet uniek in, zijn veel andere mensen die voor fascist worden uitgemaakt, die term is volkomen uitgehold en niet relevant meer.
I´m back.
pi_176202224
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 18:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Overigens ben ik het hier niet helemaal mee eens. Ik zie tegenwoordig wel kansen voor het "conservatisme", niet het hardcore, law and order, ban abortus en voer de doodstraf weer in, religieus gelinkte conservatisme, meer het communitarisme: https://nl.wikipedia.org/wiki/Communitarisme

Daar kwam ik op nav een docu op Netflix genaamd Saving Capitalism van Robert Reich. Ooit minister van sociale zaken onder Clinton, die uit onvrede ontslag nam, en die in feite zegt: hee, jongens er zijn wel overeenkomsten bwvs tussen de Teaparty en Occupy.
Zo bedoelde ik het ook inderdaad, ik noemde dat dan maar modern of bij de tijds conservatisme. Ik kende ook de term niet. Interessant om me in te verdiepen :)
Die ga ik onthouden.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 december 2017 @ 19:56:53 #222
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176202254
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 19:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, daar is Terry niet uniek in, zijn veel andere mensen die voor fascist worden uitgemaakt, die term is volkomen uitgehold en niet relevant meer.
En toch mag men echt eens ophouden met dat gescheld. Uitgehold of niet. Racisme is al dusdanig uitgehold dat we 'the boy who cried wolf' op gaan. Laten we andere krachttermen niet dezelfde kant op laten gaan. Het is niet alleen doodvermoeiend, maar ook redelijk gevaarlijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_176202277
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 19:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En toch mag men echt eens ophouden met dat gescheld. Uitgehold of niet. Racisme is al dusdanig uitgehold dat we 'the boy who cried wolf' op gaan. Laten we andere krachttermen niet dezelfde kant op laten gaan. Het is niet alleen doodvermoeiend, maar ook redelijk gevaarlijk.
Het goedpraten van racisme of fascisme lijkt me een stuk gevaarlijker...
pi_176202324
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 19:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het ook inderdaad, ik noemde dat dan maar modern of bij de tijds conservatisme. Ik kende ook de term niet. Interessant om me in te verdiepen :)
Die ga ik onthouden.
Ja, op zich een interessante ingang. Kijk, ik denk dat de zogenaamde super-diversiteit die zich aan het ontwikkelen is in de grote steden het niet gaat worden en dus gaan mensen weg uit die steden, wat je al decennia geleden zag gebeuren in de VS btw, en dus gaan ze naar de dorpen. En daar kan zich dus wel een soort hernieuwd gematigd conservatisme ontwikkelen.
I´m back.
pi_176202336
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 19:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En toch mag men echt eens ophouden met dat gescheld. Uitgehold of niet. Racisme is al dusdanig uitgehold dat we 'the boy who cried wolf' op gaan. Laten we andere krachttermen niet dezelfde kant op laten gaan. Het is niet alleen doodvermoeiend, maar ook redelijk gevaarlijk.
Op zich heb je gelijk dat dat schelden wel mag ophouden hoor. Gewoon zonder schelden en andere mensen proberen te vernederen discussiëren. Met een Rawlsiaanse sluier om.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')