abonnement Unibet Coolblue
pi_175738296
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Het gaat hier om de debatten waar je invloed kan uitoefenen op onderwerpen [..]
Is dat zo? De debatten waar regering(spartijen) ineens overstag gaan en een eerder ingenomen standpunt verlaten zijn volgens mij zeer schaars.

quote:
Hiddema is naast parlementariër ook nog gewoon actief als advocaat, dat verklaart waarscijnlijk al waarom Hiddema minder werk aflevert dan de collega's. Van Baudet weet ik het niet.
En Hiddema ook al best oud. Maar je kunt daar tegenin brengen dat Hiddema middels zijn werk als advocaat bijvoorbeeld feeling probeert te houden met de praktijk.

Ik vind het wat flauw om FvD hier op aan te vallen. Overigens hoort dat soort kritiek er natuurlijk wel bij als je politiek gezien succesvol bent.
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:42:45 #27
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175738342
Maar goed, het is allemaal wel wat ingewikkeld. De opkomst van Baudet is enerzijds goed omdat hij aantoont dat twintigers en dertigers wel degelijk zitten te wachten op politiek. Hierdoor ontstaat er ook meer belangstelling voor wat ik doe, en dat merk ik nu behoorlijk.

Anderzijds is het geklungel van Baudet - en gebrek aan invloed - ook een reden dat mensen zich er niet echt druk om maken. Het wordt als een beetje klunzig gezien. Wilders had een gedegen politieke achtergrond, hij wist waar hij moest drukken om flink pijn te kunnen doen als hij een paar zeteltjes had. Nu Baudet die zetels mogelijkerwijs weggesnoept bewijst hij het partijkartel paradoxaal genoeg een grote dienst.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175738359
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:40 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Is dat zo? De debatten waar regering(spartijen) ineens overstag gaan en een eerder ingenomen standpunt verlaten zijn volgens mij zeer schaars.

Juist de begrotingsdebatten bieden hier ruimte voor. En juist die slaan ze over.

quote:
En Hiddema ook al best oud. En je kunt daar tegenin brengen dat Hiddema middels zijn werk als advocaat feeling probeert te houden met de praktijk.
Over hij verstrengelt belangen ;).
quote:
Ik vind het wat flauw om FvD hier op aan te vallen. Overigens hoort dat soort kritiek er natuurlijk wel bij als je politiek gezien succesvol bent.
Het is juist onderbouwde kritiek op hun functioneren in het parlement. Als dat al niet meer mag...
pi_175738474
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Juist de begrotingsdebatten bieden hier ruimte voor. En juist die slaan ze over.
Ik geloof er niks van. De invloed van Kamerleden buiten de coalitiepartijen is erg beperkt. Pas als Kamerleden binnen de coalitiepartijen zich roeren zie je doorgaans pas dat het kabinet in beweging komt.

quote:
[..]
Het is juist onderbouwde kritiek op hun functioneren in het parlement. Als dat al niet meer mag...
Ik vind het wat flauw om er zo over door te zagen, zeker als er geen snood motief wordt aangedragen. Want dat ontbreekt naar mijn idee.
pi_175738485
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:42 schreef Ryon het volgende:
Maar goed, het is allemaal wel wat ingewikkeld. De opkomst van Baudet is enerzijds goed omdat hij aantoont dat twintigers en dertigers wel degelijk zitten te wachten op politiek. Hierdoor ontstaat er ook meer belangstelling voor wat ik doe, en dat merk ik nu behoorlijk.

Anderzijds is het geklungel van Baudet - en gebrek aan invloed - ook een reden dat mensen zich er niet echt druk om maken. Het wordt als een beetje klunzig gezien. Wilders had een gedegen politieke achtergrond, hij wist waar hij moest drukken om flink pijn te kunnen doen als hij een paar zeteltjes had. Nu Baudet die zetels mogelijkerwijs weggesnoept bewijst hij het partijkartel paradoxaal genoeg een grote dienst.
Ik wacht rustig af neem aan dat deze eerst een tijdje de kat uit de boom kijken doet, en dan komt zo is nog nooit iemand gekomen, of hij maakt een afgang van heb ik jouw daar.
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:49:38 #31
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175738491
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:40 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Is dat zo? De debatten waar regering(spartijen) ineens overstag gaan en een eerder ingenomen standpunt verlaten zijn volgens mij zeer schaars.

Veel partijen bereiken nog best wat door moties in te dienen. Natuurlijk wordt niet het regeerakkoord enorm aangepast, maar je hebt wel kans dat je met goede ideeën bepaalde uitgaves of wetgeving iets kan sturen.

quote:
[..]

En Hiddema ook al best oud. En je kunt daar tegenin brengen dat Hiddema middels zijn werk als advocaat feeling probeert te houden met de praktijk.

Ik vind het wat flauw om FvD hier op aan te vallen. Overigens hoort dat soort kritiek er natuurlijk wel bij als je politiek gezien succesvol bent.
Rutte geeft ook nog steeds les en ik gok dat daar ook het idee bijhoort dat hij contact wil houden met de samenleving. Klaver heeft ook besloten om minder in Den Haag te zijn en meer het land in te trekken. Het is juist hartstikke tof dat sommige politici ook nog andere dingen doen naast hun werk als politicus/bestuurder. Al is alles natuurlijk een kwestie van de juiste balans vinden.

Ik vind het trouwens niet flauw om FvD te bekritiseren als ze echt veel minder werk verzetten dan andere (kleine) partijen. We hebben het hier wel over professionele volksvertegenwoordigers die een dikke ton per jaar krijgen om ons te vertegenwoordigen, dan mag je ook wel verwachten dat ze een echte bijdrage leveren.
pi_175738585
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:49 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Veel partijen bereiken nog best wat door moties in te dienen. Natuurlijk wordt niet het regeerakkoord enorm aangepast, maar je hebt wel kans dat je met goede ideeën bepaalde uitgaves of wetgeving iets kan sturen.

[..]

Rutte geeft ook nog steeds les en ik gok dat daar ook het idee bijhoort dat hij contact wil houden met de samenleving. Klaver heeft ook besloten om minder in Den Haag te zijn en meer het land in te trekken. Het is juist hartstikke tof dat sommige politici ook nog andere dingen doen naast hun werk als politicus/bestuurder. Al is alles natuurlijk een kwestie van de juiste balans vinden.

Ik vind het trouwens niet flauw om FvD te bekritiseren als ze echt veel minder werk verzetten dan andere (kleine) partijen. We hebben het hier wel over professionele volksvertegenwoordigers die een dikke ton per jaar krijgen om ons te vertegenwoordigen, dan mag je ook wel verwachten dat ze een echte bijdrage leveren.
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:54:26 #33
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175738592
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:54 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ga je dit nog 6 keer posten?
pi_175738599
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:49 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik vind het trouwens niet flauw om FvD te bekritiseren als ze echt veel minder werk verzetten dan andere (kleine) partijen. We hebben het hier wel over professionele volksvertegenwoordigers die een dikke ton per jaar krijgen om ons te vertegenwoordigen, dan mag je ook wel verwachten dat ze een echte bijdrage leveren.
Betalen naar levering pleit ik ook voor, dan mogen sommige nog geld meebrengen, in plaats van het handje open houden.
pi_175738603
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:54 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ga je dit nog 6 keer posten?
Als dat moet.
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:55:34 #36
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175738616
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:54 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
SjoerdMouissie twitterde op donderdag 14-12-2017 om 19:45:38 Cijfers opgevraagd bij Tweede Kamer, debatten 15 maart t/m 6 december. FvD voerde 26 keer het woord in Plenaire Z… https://t.co/6fDvs88khB reageer retweet
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:56:51 #37
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175738647
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:54 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Als dat moet.
Oh, nou oké.

Persoonlijk vind ik het een rare vergelijking. Klaver, Buma, Paternotte en Dijkhoff zijn van veel grotere partijen.
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:57:09 #38
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175738656
Goed nieuws weer op Joop.nl:

quote:
Franse komiek ontslagen na ‘grap’ over vrouwenmishandeling

De Franse cabaretier Tex moet na 17 jaar per direct stoppen met het presenteren van het programma Les Z’amours, een quiz waarin pasgetrouwde stellen kunnen laten zien hoe goed ze elkaar kennen. Het ontslag volgt op een ‘grap’ die de presentator vertelde in een ander programma, C’est que de la télé. De mop luidde: “Jongens weet wat je zegt tegen een vrouw die twee blauw geslagen ogen heeft? Helemaal niets, want het is haar immers al twee keer uitgelegd.”

De misplaatste grap leidde tot een storm van protest. Staatssecretaris voor de gelijkheid tussen man en vrouw Marlène Schiappa bekritiseerde de presentator. Ze sprak de raad voor toezicht op audiovisuele media er op aan. Tex bood via Facebook nog excuses aan en zei alle geweld tegen vrouwen te veroordelen maar kon zijn positie niet meer redden.
https://joop.bnnvara.nl/n(...)-vrouwenmishandeling
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:58:10 #39
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175738677
Als Thierry met zijn Partij van de Liefde aan de macht komt, gaat er ook een staatssecretaris voor de gelijkheid tussen man en vrouw komen die even de NPO gaat saneren.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:58:18 #40
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175738684
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:57 schreef Ryon het volgende:
Goed nieuws weer op Joop.nl:

[..]

https://joop.bnnvara.nl/n(...)-vrouwenmishandeling
Schandalige grap, natuurlijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175738688
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:57 schreef Ryon het volgende:
Goed nieuws weer op Joop.nl:

[..]

https://joop.bnnvara.nl/n(...)-vrouwenmishandeling
Als we zo gaan beginnen dan die kale grappenmaker uit België ook wel inpakken. Dit zijn gewoon grapjes van het niveau voetbalkantine.
pi_175738695
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:56 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Oh, nou oké.

Persoonlijk vind ik het een rare vergelijking. Klaver, Buma, Paternotte en Dijkhoff zijn van veel grotere partijen.
Daarom hanteert Pokkel die vergelijking ook.
  vrijdag 15 december 2017 @ 12:00:37 #43
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175738719
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:57 schreef Ryon het volgende:
Goed nieuws weer op Joop.nl:

[..]

https://joop.bnnvara.nl/n(...)-vrouwenmishandeling
Wat overdreven weer. :')
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2017 @ 12:01:14 #44
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_175738729
Getsiederrie, Appeltje is verliefd. -O-
Carpe Libertatem
  vrijdag 15 december 2017 @ 12:02:01 #45
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175738742
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Getsiederrie, Appeltje is verliefd. -O-
Ai, sterkte. Waar ken je haar van en hebben jullie al ge-date?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2017 @ 12:03:30 #46
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_175738761
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:02 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ai, sterkte. Waar ken je haar van en hebben jullie al ge-date?
Ja en ze woont op loopafstand. Ik kan zo met mijn badjas aan naar huis lopen :')
Carpe Libertatem
pi_175738763
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:02 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ai, sterkte. Waar ken je haar van en hebben jullie al ge-date?
Wie zegt dat een haar is of een zij het kan ook een hem of hij zijn toch.
pi_175738773
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:49 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik vind het trouwens niet flauw om FvD te bekritiseren als ze echt veel minder werk verzetten dan andere (kleine) partijen. We hebben het hier wel over professionele volksvertegenwoordigers die een dikke ton per jaar krijgen om ons te vertegenwoordigen, dan mag je ook wel verwachten dat ze een echte bijdrage leveren.
Ik vind het wat goedkoop omdat er geen slecht motief voor wordt aangedragen. Daardoor wordt de suggestie van de kantjes er vanaf lopen gewekt, terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn.
  vrijdag 15 december 2017 @ 12:04:40 #49
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175738776
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:03 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja en ze woont op loopafstand. Ik kan zo met mijn badjas aan naar huis lopen :')
Ah, erg praktisch. Elkaar ontmoet in de supermarkt?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2017 @ 12:04:41 #50
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_175738777
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wie zegt dat een haar is of een zij het kan ook een hem of hij zijn toch.
Ik ben toch geen rare homo.

Mallerd.
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')