abonnement Unibet Coolblue
pi_175712223
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 06:55 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Jammer dat je zo weinig informatie kan verwerken. De crisissen werden niet door de EU veroorzaakt maar door criminele banken, liegende/corrupte regeringen (o.a. Griekenland) en lakse individuele landen die te weinig hadden hervormd.
De euro heeft ervoor gezorgd dat banken die zelf too-big-too-fail zijn, bij hun investeringen aannamen dat landen die in de problemen zouden komen ge-bailout zouden worden. De no-bailout-clausule in het verdrag over de euro is van begin af aan niet geloofwaardig geweest en voor leningen aan landen als Griekenland werd dan ook geen afdoende risico-opslag gerekend.

Daarmee is feitelijk de invoering van de euro wel degelijk verantwoordelijk ervoor, dat we gedwongen zijn landen als Griekenland te helpen.

Dat staat wel los van alle andere nuttige dingen die de EU regelt.
  donderdag 14 december 2017 @ 07:56:44 #277
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_175712442
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 07:33 schreef Igen het volgende:

[..]

De euro heeft ervoor gezorgd dat banken die zelf too-big-too-fail zijn, bij hun investeringen aannamen dat landen die in de problemen zouden komen ge-bailout zouden worden. De no-bailout-clausule in het verdrag over de euro is van begin af aan niet geloofwaardig geweest en voor leningen aan landen als Griekenland werd dan ook geen afdoende risico-opslag gerekend.

Daarmee is feitelijk de invoering van de euro wel degelijk verantwoordelijk ervoor, dat we gedwongen zijn landen als Griekenland te helpen.

Dat staat wel los van alle andere nuttige dingen die de EU regelt.
Je hebt gelijk. De EU heeft ons veel economische welvaart gegeven maar slimmere beslissingen in het verleden hadden voor een nog grotere economische groei gezorgd. Het kan met de EU dus nog beter en dat is een feit.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_175712494
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 01:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Correct, als het VK Art 50 wil herroepen dan moet de hele EU akkoord gaan ditto als ze de procedure willen verlengen. Ik zie daar momenteel geen kans op, eigenlijk, de Britse regering is een beetje te onbetrouwbaar gebleken.
Wat een onzin. Als de UK zou besluiten om het artikel 50-verzoek in te trekken, gaat de EU daar direct mee akkoord. Dat zou een gigantische prestige-winst zijn, om nog maar te zwijgen van de geopolitieke aspecten en de grote financiële voordelen voor de rest van de lidstaten.

De verlenging is al afgesproken en gaat er ook gewoon komen.
pi_175712514
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 07:56 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. De EU heeft ons veel economische welvaart gegeven maar slimmere beslissingen in het verleden hadden voor een nog grotere economische groei gezorgd. Het kan met de EU dus nog beter en dat is een feit.
Met de EU kan het ook slechter. Met de EU kunnen we ook op dezelfde wijze door blijven strompelen. Zonder de EU kan het ook beter. Ook allemaal feiten.
  donderdag 14 december 2017 @ 08:19:40 #280
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175712587
Mooi dat diverse Brexiteers nu boos zijn dat het parlement ook wat zeggenschap wil. :D

Waar zijn ‘taking back control’ en het gezeik op dictaten gebleven?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 14 december 2017 @ 08:25:47 #281
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175712642
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:19 schreef Szura het volgende:
Mooi dat diverse Brexiteers nu boos zijn dat het parlement ook wat zeggenschap wil. :D

Waar zijn ‘taking back control’ en het gezeik op dictaten gebleven?
Brexiteers zijn áltijd boos en verongelijkt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175712649
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:19 schreef Szura het volgende:
Mooi dat diverse Brexiteers nu boos zijn dat het parlement ook wat zeggenschap wil. :D

Waar zijn ‘taking back control’ en het gezeik op dictaten gebleven?
Bewijst wel weer dat die lui gewoon ergens tegenaan willen schoppen. Voorheen was dat de EU, zodra ze erbuiten zitten zal dat iets anders zijn, het parlement ligt voor de hand.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  Overall beste user 2022 donderdag 14 december 2017 @ 08:29:00 #283
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175712655
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:03 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als de UK zou besluiten om het artikel 50-verzoek in te trekken, gaat de EU daar direct mee akkoord. Dat zou een gigantische prestige-winst zijn, om nog maar te zwijgen van de geopolitieke aspecten en de grote financiële voordelen voor de rest van de lidstaten.

De verlenging is al afgesproken en gaat er ook gewoon komen.
Ik betwijfel het. Moeten wij dan de EMA teruggeven aan London? En als Londen dan weer wat anders beslist gaat de EMA zeker naar een ander land?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175712720
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:19 schreef Szura het volgende:
Mooi dat diverse Brexiteers nu boos zijn dat het parlement ook wat zeggenschap wil. :D

Waar zijn ‘taking back control’ en het gezeik op dictaten gebleven?
Ik ben er niet boos over hoor. Dit biedt ook kansen. May is een beetje te toegeeflijk. Ik zie het nog wel gebeuren dat Corbyn zich in een later stadium als een fellere Brexiteer opstelt als May.
  donderdag 14 december 2017 @ 08:45:24 #285
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175712792
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:37 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik ben er niet boos over hoor. Dit biedt ook kansen. May is een beetje te toegeeflijk. Ik zie het nog wel gebeuren dat Corbyn zich in een later stadium als een fellere Brexiteer opstelt als May.
Jij noemt jezelf Brexiteer en je gaat ervan uit dat ik met die post een of andere anonieme Fokker bedoel? Oké dan _O-.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_175712822
quote:
14s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:27 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Bewijst wel weer dat die lui gewoon ergens tegenaan willen schoppen. Voorheen was dat de EU, zodra ze erbuiten zitten zal dat iets anders zijn, het parlement ligt voor de hand.
Dit is een winst voor de soft brexit-voorstanders, vandaar dat de brexiteers er ontstemd over zijn..
pi_175712835
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:45 schreef Szura het volgende:

[..]

Jij noemt jezelf Brexiteer en je gaat ervan uit dat ik met die post een of andere anonieme Fokker bedoel? Oké dan _O-.
Wie bedoel je dan? Brexiteers begeven zich onder elke laag van de Britse bevolking en in elke partij. Beetje nietszeggende opmerking van je dan.
pi_175712838
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:29 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. Moeten wij dan de EMA teruggeven aan London? En als Londen dan weer wat anders beslist gaat de EMA zeker naar een ander land?
Als de UK blijft houden ze ook de EMA ja.. Daar hoeft Rutte geen seconde over na te denken, EMA is niet meer dan een pleister op de wond.

Maar goed, allemaal hypothetisch, want het artikel 50-verzoek gaat niet terugvedraaid worden
  Overall beste user 2022 donderdag 14 december 2017 @ 09:05:46 #289
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175712991
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:49 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Als de UK blijft houden ze ook de EMA ja.. Daar hoeft Rutte geen seconde over na te denken, EMA is niet meer dan een pleister op de wond.

Maar goed, allemaal hypothetisch, want het artikel 50-verzoek gaat niet terugvedraaid worden
Ze maken jarenlang poeha, gooien vervolgens met veel kabaal de handdoek in de ring en daarna mogen ze met alle extraatjes die ze hadden weer terug? Dachtutniet.

Ze mogen opnieuw het lidmaatschap aanvragen wat mij betreft..
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175713321
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ze maken jarenlang poeha, gooien vervolgens met veel kabaal de handdoek in de ring en daarna mogen ze met alle extraatjes die ze hadden weer terug? Dachtutniet.

Ze mogen opnieuw het lidmaatschap aanvragen wat mij betreft..
Ik ben het eigenlijk wel met je eens. We moeten de Britten nooit meer tot de EU toelaten. Als vervolgstap stel ik voor om de Duitsers uit de EU te gooien, en de Belgen en de Scandinavische landen.
  Overall beste user 2022 donderdag 14 december 2017 @ 09:38:04 #291
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175713350
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:05 schreef Ulx het volgende:

Ze mogen opnieuw het lidmaatschap aanvragen wat mij betreft..
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:33 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik ben het eigenlijk wel met je eens. We moeten de Britten nooit meer tot de EU toelaten.
Ik kijk met verbazing naar je logica.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175713408
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:38 schreef Ulx het volgende:

[..]

[..]

Ik kijk met verbazing naar je logica.
Die landen hebben grensbewaking ingevoerd. Volgens eurofielen werd 2 jaar geleden grensbewaking, om vluchtelingen te weren, gelijkgesteld aan genocide op vluchtelingen, Hitler , Stalin en Goebels. Iemand als jij wil zich toch niet vereenzelvigen met dat moordende tuig?
  Overall beste user 2022 donderdag 14 december 2017 @ 09:48:29 #293
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175713478
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:44 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Die landen hebben grensbewaking ingevoerd. Volgens eurofielen werd 2 jaar geleden grensbewaking, om vluchtelingen te weren, gelijkgesteld aan genocide op vluchtelingen, Hitler , Stalin en Goebels. Iemand als jij wil zich toch niet vereenzelvigen met dat moordende tuig?
Eigenlijk wil ik dat wel. Ben jij voor of tegen open grenzen en moord op kinderen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175713633
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

Eigenlijk wil ik dat wel. Ben jij voor of tegen open grenzen en moord op kinderen?
Ik ben tegen mensen die constant van mening veranderen. 2 jaar geleden beweerde de zwakzinnige eurofieltjes nog dat grenzen bewaken om vluchtelingen te weren onmogelijk was en Hitleriaans onmenselijk was maar zodra hun deugende partijtjes het stilzwijgend goedkeurden en deugende landen zich eraan "bezondigden', draaiden ze 180 graden.
  Overall beste user 2022 donderdag 14 december 2017 @ 10:02:04 #295
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175713673
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]
constant

2 jaar geleden

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175714291
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ze maken jarenlang poeha, gooien vervolgens met veel kabaal de handdoek in de ring en daarna mogen ze met alle extraatjes die ze hadden weer terug? Dachtutniet.

Ze mogen opnieuw het lidmaatschap aanvragen wat mij betreft..
Jouw mening is alleen niet zo relevant. Internationale politiek draait om belangen, geld en macht.
  Overall beste user 2022 donderdag 14 december 2017 @ 10:42:28 #297
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175714345
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:39 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Jouw mening is alleen niet zo relevant. Internationale politiek draait om belangen, geld en macht.
Macht dus. Ik betwijfel of de EU zich laat piepelen door wat vage brexiteers.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator donderdag 14 december 2017 @ 11:01:33 #298
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175714801
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:39 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Jouw mening is alleen niet zo relevant. Internationale politiek draait om belangen, geld en macht.
Je vergeet stabiliteit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 14 december 2017 @ 11:03:14 #299
69994 seto
-|||--------|||-
pi_175714839
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 11:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je vergeet stabiliteit.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  Moderator donderdag 14 december 2017 @ 11:09:03 #300
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175714963
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:03 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als de UK zou besluiten om het artikel 50-verzoek in te trekken, gaat de EU daar direct mee akkoord. Dat zou een gigantische prestige-winst zijn, om nog maar te zwijgen van de geopolitieke aspecten en de grote financiële voordelen voor de rest van de lidstaten.

De verlenging is al afgesproken en gaat er ook gewoon komen.
Ten eerste, als dat toegestaan word zitten we over 2-5 jaar weer in hetzelfde schuitje, Brexit verdwijnt niet omdat er veel te veel mensen nog steeds geloven in de lulverhalen. Met het totale gebrek aan leiderschap in het VK momenteel zal er vroeg of laat iemand, mocht het nu mis gaan, opstaan die de kar weer vlot trekt. Niemand in de EU die daar op zit te wachten.

Het is niet de EU in Brussel die akkoord moet gaan maar alle lidstaten, dat is iets anders.

Je verrelt onzin, er is helemaal geen verlenging afgesproken, er is door de EU gezegd dat er onder voorwaarden een transitie mogelijk is. Die kan alleen in werking treden bij een handelsakkoord, overigens.

Als laatste punt, Rutte beslist niet of het EMA in Amsterdam blijft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')