abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 november 2017 @ 15:12:39 #1
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_175362348

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras vel vehicula nunc, ut eleifend massa. Proin augue tortor, feugiat id nulla ut, gravida lobortis urna. Aliquam convallis molestie urna at lobortis. Suspendisse hendrerit interdum mauris. Integer aliquam interdum metus laoreet tristique. Sed non enim lectus. Mauris ornare leo id sem vehicula, ac dignissim dolor lobortis. Etiam dignissim augue nec augue auctor, sed ultrices tortor vestibulum. Suspendisse et pulvinar nunc. Pellentesque consectetur elementum risus a commodo. In at nibh enim. Suspendisse quis aliquam orci, tincidunt tincidunt ligula. Fusce ullamcorper consectetur metus sed pretium. Integer auctor arcu dui.

Suspendisse potenti. Quisque scelerisque mi risus. In euismod, arcu eget imperdiet efficitur, nisi massa dictum metus, vitae fermentum odio eros eget nisi. Nam pellentesque ligula sit amet posuere commodo. Maecenas est ex, tincidunt in nunc sed, vehicula dictum lacus. Morbi pulvinar, mi nec semper dignissim, metus orci tempus mi, at faucibus dui leo quis risus. Morbi at nulla quis nisi pharetra vehicula. Nullam dapibus velit tempor neque rhoncus volutpat. Aenean interdum eros et efficitur semper.








Mercedes AMG Petronas F1 Team


#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas

Red Bull Racing


#3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen

Scuderia Ferrari


#5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen

Sahara Force India F1 Team


#11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon

Williams Martini Racing


#18 Lance Stroll en ?

McLaren Honda Formula 1 Team


#14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne

Scuderia Toro Rosso


#10 Pierre Gasley en #28 Brandon Hartley

Haas F1 Team


#8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen

Renault Sport Formula One Team


#27 Nico Hulkenberg en #55 Carlos Sainz

Sauber F1 Team


? en ?

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_175362512
Aston Martin lijkt serieus te worden voor 2021. Slim spel om op deze manier tegengas te geben tegen de lobby van de merkenteams met eigen motor.
  dinsdag 28 november 2017 @ 15:33:08 #3
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_175362781
Goeie tekst wel in de OP :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_175363108
Sowieso mag de OP wel aangepast worden. :)

Namen van teams kloppen niet (Aston Martin Red Bull Racing en McLaren Formula 1 Team) en de volgorde is verkeerd (constructeursstand vorig jaar i.p.v. dit jaar)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175363135
Outslag! :D
Powered by JanetjeŽ
pi_175363219
Ik het nieuws de laatste tijd niet helemaal meer op de voet gevolgd, dus wellicht heb ik iets gemist. Maar hoe is het eigenlijk met de plannen van Alfa om terug te keren in de F1?
pi_175363425

Seniele Olav die vraagt of er een maximum aantal rondjes op de Hypersoft gereden kan worden :|W
pi_175363980
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 16:00 schreef Wereldgozer het volgende:

Seniele Olav die vraagt of er een maximum aantal rondjes op de Hypersoft gereden kan worden :|W
Het kan ook voor de kijkers gevraagd worden. Net als een tijdje geleden aan Max werd gevraagd of het door zijn rijstijl kwam dat hij uitviel.

[ Bericht 0% gewijzigd door potjecreme op 28-11-2017 17:34:03 ]
  dinsdag 28 november 2017 @ 17:32:14 #9
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_175365044
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 16:28 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Het ook voor de kijkers gevraagd worden. Net als een tijdje geleden aan Max werd gevraagd of het door zijn rijstijl kwam dat hij uitviel.
Nou er wordt nog steeds beweerd dat je de auto/motor niet kapot kan rijden maar waarom schroefden ze m dan terug in Brazilie....
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_175365276
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 17:32 schreef nils7 het volgende:

[..]

Nou er wordt nog steeds beweerd dat je de auto/motor niet kapot kan rijden maar waarom schroefden ze m dan terug in Brazilie....
Dat heeft alles te maken met slijtage en niet met rijstijl.
  dinsdag 28 november 2017 @ 18:01:58 #11
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175365589
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 17:44 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat heeft alles te maken met slijtage en niet met rijstijl.
Vervang slijtage door onkunde van de Franse bouwer en je zit of beter :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_175365714
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 17:32 schreef nils7 het volgende:

[..]

Nou er wordt nog steeds beweerd dat je de auto/motor niet kapot kan rijden maar waarom schroefden ze m dan terug in Brazilie....
Toto zegt er ook iets over.

pi_175366736
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 15:46 schreef sasquatsch het volgende:
Sowieso mag de OP wel aangepast worden. :)

Namen van teams kloppen niet (Aston Martin Red Bull Racing en McLaren Formula 1 Team) en de volgorde is verkeerd (constructeursstand vorig jaar i.p.v. dit jaar)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras vel vehicula nunc, ut eleifend massa. Proin augue tortor, feugiat id nulla ut, gravida lobortis urna. Aliquam convallis molestie urna at lobortis. Suspendisse hendrerit interdum mauris. Integer aliquam interdum metus laoreet tristique. Sed non enim lectus. Mauris ornare leo id sem vehicula, ac dignissim dolor lobortis. Etiam dignissim augue nec augue auctor, sed ultrices tortor vestibulum. Suspendisse et pulvinar nunc. Pellentesque consectetur elementum risus a commodo. In at nibh enim. Suspendisse quis aliquam orci, tincidunt tincidunt ligula. Fusce ullamcorper consectetur metus sed pretium. Integer auctor arcu dui.

Suspendisse potenti. Quisque scelerisque mi risus. In euismod, arcu eget imperdiet efficitur, nisi massa dictum metus, vitae fermentum odio eros eget nisi. Nam pellentesque ligula sit amet posuere commodo. Maecenas est ex, tincidunt in nunc sed, vehicula dictum lacus. Morbi pulvinar, mi nec semper dignissim, metus orci tempus mi, at faucibus dui leo quis risus. Morbi at nulla quis nisi pharetra vehicula. Nullam dapibus velit tempor neque rhoncus volutpat. Aenean interdum eros et efficitur semper.








Mercedes AMG Petronas F1 Team


#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas

Scuderia Ferrari


#5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen

Aston Martin Red Bull Racing


#3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen

Sahara Force India F1 Team


#11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon

Williams Martini Racing


#18 Lance Stroll en ?

Renault Sport Formula One Team


#27 Nico Hulkenberg en #55 Carlos Sainz

Scuderia Toro Rosso


#10 Pierre Gasley en #28 Brandon Hartley

Haas F1 Team


#8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen

McLaren Formula 1 Team


#14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne

Sauber F1 Team


? en ?


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2017 19:07:53 ]
  dinsdag 28 november 2017 @ 19:05:26 #14
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_175366812
Gaan we op de Latijnse tour ja _O-
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_175367378
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 17:32 schreef nils7 het volgende:

[..]

Nou er wordt nog steeds beweerd dat je de auto/motor niet kapot kan rijden maar waarom schroefden ze m dan terug in Brazilie....
Nou zo moeilijk is dat niet toch... je rijdt in een bepaalde motormodus en die regelt het limiet waar jij op kan rijden. Als die modus zo is afgesteld dan kun je trappen tot je een ons weegt maar dan gaat de motor niet kapot.

Maar als de motor over zijn levensduur is gegaan waarvoor hij is ontworpen en er allerlei lekkages/scheurtjes zijn ontstaan dan is het niet heel handig om in die ene motor modus te blijven rijden, want daar was hij niet voor ontworpen.

:Y)
pi_175377872
SauberF1Team twitterde op woensdag 29-11-2017 om 10:46:12 We are delighted to announce that @alfa_romeo will bejoining us as Title Sponsor from 2018 onwards. The partnershi… https://t.co/kFj2WlIU4g reageer retweet
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_175383589
Tamelijk lachwekkend dat Marchionne eerst dreigt dat Ferrari de F1 zou kunnen verlaten en ze vervolgens een lange termijn investering in Sauber aankondigen. Waar ben je dan mee bezig.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_175383652
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:23 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Tamelijk lachwekkend dat Marchionne eerst dreigt dat Ferrari de F1 zou kunnen verlaten en ze vervolgens een lange termijn investering in Sauber aankondigen. Waar ben je dan mee bezig.
Waarom heb je Ros nog als UI?
pi_175383796
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:26 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Waarom heb je Ros nog als UI?
Ja ik ben idd wel uitgekeken op instagram modelletje Nico. Twijfel nog tussen een Flavio of Bernie UI.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_175383979
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Ja ik ben idd wel uitgekeken op instagram modelletje Nico. Twijfel nog tussen een Flavio of Bernie UI.
Flavio!
  woensdag 29 november 2017 @ 15:42:42 #21
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175384004
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Ja ik ben idd wel uitgekeken op instagram modelletje Nico. Twijfel nog tussen een Flavio of Bernie UI.
  woensdag 29 november 2017 @ 17:31:01 #22
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_175386217
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:41 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Flavio!
ja?


Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_175388082
Flavio, wat een vent was dat.
Zulke types mogen wel weer terugkomen.
Built for Speed
pi_175388279
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 15:21 schreef jpjedi het volgende:
Aston Martin lijkt serieus te worden voor 2021. Slim spel om op deze manier tegengas te geben tegen de lobby van de merkenteams met eigen motor.
Niet echt. Aston Martin kan geen motor bouwen, hiervoor hebben ze een partner nodig. Maar waarom zou een partner een motor bouwen en vervolgens zelf niet de pr-waarde pakken ipv er Aston Martin op te plakken? Ik denk derhalve dat AM alleen als titelsponsor actief kan zijn, en misschien als naamgever van een motor als de fabrikant al een ander team heeft.

Palmer gaf ook al aan dat hij niet eens als titelsponsor kunnen fungeren als de motor een Ferrari is omdat ze daarmee concurreren op de straat-auto markt. Ik vraag me af hoe ze denken over een Mercedes. Die hebben geloof ik, wel aandelen in Aston Martin, maar dan nog is het maar de vraag of het wenselijk is.
pi_175389295
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:10 schreef Djoetma het volgende:

[..]

Niet echt. Aston Martin kan geen motor bouwen, hiervoor hebben ze een partner nodig. Maar waarom zou een partner een motor bouwen en vervolgens zelf niet de pr-waarde pakken ipv er Aston Martin op te plakken? Ik denk derhalve dat AM alleen als titelsponsor actief kan zijn, en misschien als naamgever van een motor als de fabrikant al een ander team heeft.

Palmer gaf ook al aan dat hij niet eens als titelsponsor kunnen fungeren als de motor een Ferrari is omdat ze daarmee concurreren op de straat-auto markt. Ik vraag me af hoe ze denken over een Mercedes. Die hebben geloof ik, wel aandelen in Aston Martin, maar dan nog is het maar de vraag of het wenselijk is.
Het idee was dan ook om samen met een partner, bijvoorbeeld Cosworth, een motor te bouwen voor meerdere teams en dan elk voor dat team de naamgever van de motor te zijn. Zo zou je een Red Bull Racing - Aston Martin en een McLaren - Cosworth krijgen maar hebben ze dezelfde motor.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175389575
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:50 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het idee was dan ook om samen met een partner, bijvoorbeeld Cosworth, een motor te bouwen voor meerdere teams en dan elk voor dat team de naamgever van de motor te zijn. Zo zou je een Red Bull Racing - Aston Martin en een McLaren - Cosworth krijgen maar hebben ze dezelfde motor.
Ja, maar dat is toch ontzettend nep voor een autofabrikant? En waarom zou Cosworth dit doen? Misschien als ze bijv. McLaren als hun 1st party afnemer hadden en aan bijv. RBR hun motor in een klantenconstructie verkopen, anders niet. Aston Martin - Red Bull - Cosworth zou logisch zijn en ik denk niet dat het verder gaat dan dit.

Ik vind het verder ook een vreemde praktijk om vooraf je betrokkenheid al aan te kondigen zonder dat de juiste knikkers in plaats hebt.
pi_175390123
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:03 schreef Djoetma het volgende:

[..]

Ja, maar dat is toch ontzettend nep voor een autofabrikant? En waarom zou Cosworth dit doen? Misschien als ze bijv. McLaren als hun 1st party afnemer hadden en aan bijv. RBR hun motor in een klantenconstructie verkopen, anders niet. Aston Martin - Red Bull - Cosworth zou logisch zijn en ik denk niet dat het verder gaat dan dit.

Ik vind het verder ook een vreemde praktijk om vooraf je betrokkenheid al aan te kondigen zonder dat de juiste knikkers in plaats hebt.
Het gaat ook om een technische samenwerking, niet alleen geld.

Het is in ieder geval minder nep dan een Alfa Romeo sticker op een Sauber plakken. Of Aston Martin op een Red Bull.

En ze zeggen niets anders dan ze voorheen al zeiden, namelijk dat ze geīnteresseerd zijn en waarschijnlijk instappen mits aan de voorwaarde dat het betaalbaar is wordt voldaan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175391411
https://www.motorsport.co(...)kubica-speed-984300/

quote:
Kubica, who is regarded as favourite to land the second Williams drive alongside Lance Stroll next year, finished the second day of running in seventh position, two seconds off Sebastian Vettel's pace.

The Pole was four tenths quicker than Sergey Sirotkin, who also drove the Williams during the day, although the Russian set his fastest time with the soft tyres while Kubica used the new hypersofts.

Williams' tech chief Paddy Lowe said, however, that the laptimes offered a misleading picture, and refused to discuss Kubica's pace.
Williams vraagt er ook wel een beetje om zo.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 29 november 2017 @ 21:29:39 #29
408813 crew  trein2000
pi_175391621
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:21 schreef SnowOokami het volgende:
https://www.motorsport.co(...)kubica-speed-984300/

[..]

Williams vraagt er ook wel een beetje om zo.
Waar om?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_175391891
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:26 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het gaat ook om een technische samenwerking, niet alleen geld.
Wordt weliswaar gezegd, maar hier geloof ik niets van. Wat is immers de meerwaarde die beiden partijen voor elkaar hebben?
quote:
Het is in ieder geval minder nep dan een Alfa Romeo sticker op een Sauber plakken. Of Aston Martin op een Red Bull.
Het is precies hetzelfde. Aston Martin kan bijv. met de Valkyrie ook stellen dat ze een technische samenwerking hebben met RedBull. Alfa krijgt misschien een Sauber editie van bepaalde modellen.

quote:
En ze zeggen niets anders dan ze voorheen al zeiden, namelijk dat ze geīnteresseerd zijn en waarschijnlijk instappen mits aan de voorwaarde dat het betaalbaar is wordt voldaan.
Voor Aston Martin is daadwerkelijk instappen in de F1 onder geen enkele voorwaarden haalbaar.
pi_175392652
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:21 schreef SnowOokami het volgende:
https://www.motorsport.co(...)kubica-speed-984300/

[..]

Williams vraagt er ook wel een beetje om zo.
Over het algemeen heeft Kubica het goed gedaan. Het verschil tussen Vettel en Kubica is ongeveer net zo veel als tussen Vettel en Massa tijdens de kwalificatie en zijn stints gisteren waren zeer consistent.

Of het genoeg is moeten we afwachten.

Sowieso heeft Sirotkin ook op de hypers gereden maar was daarmee langzamer dan op de softs.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 29 november 2017 @ 22:13:52 #32
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175392845
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:40 schreef Djoetma het volgende:

Voor Aston Martin is daadwerkelijk instappen in de F1 onder geen enkele voorwaarden haalbaar.
De huidige Aston Martin personenwagens krijgen hun motoren tegenwoordig van AMG.

Misschien gerebadgede Mercedes motoren in de toekomst? ;)
pi_175393123
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 22:13 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De huidige Aston Martin personenwagens krijgen hun motoren tegenwoordig van AMG.

Misschien gerebadgede Mercedes motoren in de toekomst? ;)
Volgens mij maar een deel. In de DB11 en Vanquish ligt een V12 van Aston Martin zelf. De V8 is inderdaad van AMG. En in de Valkyrie zal een Cosworth V12 komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175397239
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 22:25 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Volgens mij maar een deel. In de DB11 en Vanquish ligt een V12 van Aston Martin zelf. De V8 is inderdaad van AMG. En in de Valkyrie zal een Cosworth V12 komen.
De V12 komt idd van Ford. Waarschijnlijk zelfde motor als de Vulcan :9~ :9~

  donderdag 30 november 2017 @ 08:43:58 #35
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175397355
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 22:25 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Volgens mij maar een deel. In de DB11 en Vanquish ligt een V12 van Aston Martin zelf. De V8 is inderdaad van AMG. En in de Valkyrie zal een Cosworth V12 komen.
Aston Martin maakt geen eigen motoren, alles wat niet van AMG afkomt, is van Ford.
  donderdag 30 november 2017 @ 08:55:43 #36
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175397519
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:43 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Aston Martin maakt geen eigen motoren, alles wat niet van AMG afkomt, is van Ford.
ik dacht dat dat al een tijdje niet meer zo is
  donderdag 30 november 2017 @ 09:01:34 #37
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175397597
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik dacht dat dat al een tijdje niet meer zo is
In principe alle nieuwe modellen van AMG, en sommige met doorontwikkelde Ford motoren. Wat ik begreep ontwerpt Ford niet meer from scratch voor Aston Martin.

https://jalopnik.com/this(...)hout-anyb-1762277760
pi_175398372
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:43 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Aston Martin maakt geen eigen motoren, alles wat niet van AMG afkomt, is van Ford.
Dit klopt dus niet, wat je hieronder dus al zelf aangeeft.
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:01 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

In principe alle nieuwe modellen van AMG, en sommige met doorontwikkelde Ford motoren. Wat ik begreep ontwerpt Ford niet meer from scratch voor Aston Martin.

https://jalopnik.com/this(...)hout-anyb-1762277760
Dat is wat ik dus zei. De V12 in de DB11 is van Aston Martin zelf, de V8 in de DB11 is van AMG. Aston Martin heeft ook een eigen motorfabriek.
En in de Valkyrie komt een Cosworth V12.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 30 november 2017 @ 10:07:09 #39
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175398469
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dit klopt dus niet, wat je hieronder dus al zelf aangeeft.

[..]

Dat is wat ik dus zei. De V12 in de DB11 is van Aston Martin zelf, de V8 in de DB11 is van AMG. Aston Martin heeft ook een eigen motorfabriek.
En in de Valkyrie komt een Cosworth V12.
Nee, het is een doorontwikkeling van een oude Fordmotor. In principe zijn het twee samengevoegd V6 motoren van Ford.
pi_175398664
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:07 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nee, het is een doorontwikkeling van een oude Fordmotor. In principe zijn het twee samengevoegd V6 motoren van Ford.
Lezen is ook een vak! Uit je eigen gelinkte artikel

quote:
And Clarke reiterated that the engine has nothing to do with Aston’s previous big V12. That engine was built out of two Ford V6s and traces its roots back to 1996 when it was first designed to power the Ford Indigo concept of all things. The new one is just that, all new.
De V12 in de DB11 is een eigen Aston Martin motor en heeft niets te maken met de eerdere V12 die inderdaad een samenvoeging was van twee V6 motoren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 30 november 2017 @ 14:03:34 #41
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175403278
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:19 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Lezen is ook een vak! Uit je eigen gelinkte artikel

[..]

De V12 in de DB11 is een eigen Aston Martin motor en heeft niets te maken met de eerdere V12 die inderdaad een samenvoeging was van twee V6 motoren.
Excuus, inderdaad verkeerd gelezen.
pi_175411265
https://redbullracing.redbull.com/article/numbers-game

😁 13 podiums
😫 13 DNFs


In de RB13 :D
pi_175411602
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 20:23 schreef Yashaaaaa het volgende:
https://redbullracing.redbull.com/article/numbers-game

😁 13 podiums
😫 13 DNFs


In de RB13 :D
4,602km (Daniel), 4,151km (Max)
This makes for pretty grim reading. Daniel is 15th on the list and Max is 18th – the last of the drivers to have appeared in all 20 races (and less than Fernando Alonso, who only did 19). As a team, it leaves us dead last, with 8,752 kilometres in the bank.

Dit is wel tekenend.
Built for Speed
  donderdag 30 november 2017 @ 21:46:17 #44
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175412905
Daniel 5 uitvallers door mechanisch falen, Max 4. De andere 4 uitvallen door crashes.
Daniels meeste rondjes in derde positie, dan vierde, dan vijfde.
Max meeste rondjes juist in 5e positie, met daarna vierde, en op de derde plaats als 1e 8-)

Daniel heeft in de helft toch flink punten kunnen sprokkelen, waar Max ondanks een ongekende inhaalslag in de tweede helft niet aan heeft kunnen komen. Toch een seizoen met een flinke bijsmaak, want de enorme mechanische pech heeft ze totaal afgehouden van enig gevecht met Ferrari. Zelfs FI was in de buurt om de derde plek in het constructeurskampioenschap over te nemen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_175413265
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:46 schreef daNpy het volgende:
Daniel 5 uitvallers door mechanisch falen, Max 4. De andere 4 uitvallen door crashes.
Daniels meeste rondjes in derde positie, dan vierde, dan vijfde.
Max meeste rondjes juist in 5e positie, met daarna vierde, en op de derde plaats als 1e 8-)

Daniel heeft in de helft toch flink punten kunnen sprokkelen, waar Max ondanks een ongekende inhaalslag in de tweede helft niet aan heeft kunnen komen. Toch een seizoen met een flinke bijsmaak, want de enorme mechanische pech heeft ze totaal afgehouden van enig gevecht met Ferrari. Zelfs FI was in de buurt om de derde plek in het constructeurskampioenschap over te nemen.
En dan hebben ze ook nog de nodige penalties gehad en wat andere zaken waardoor ze niet bepaald vooraan starten volgens mij, al heb ik de statistieken zo niet bij de hand.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 30 november 2017 @ 22:04:50 #46
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175413340
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:46 schreef daNpy het volgende:
Daniel 5 uitvallers door mechanisch falen, Max 4. De andere 4 uitvallen door crashes.
Daniels meeste rondjes in derde positie, dan vierde, dan vijfde.
Max meeste rondjes juist in 5e positie, met daarna vierde, en op de derde plaats als 1e 8-)

Daniel heeft in de helft toch flink punten kunnen sprokkelen, waar Max ondanks een ongekende inhaalslag in de tweede helft niet aan heeft kunnen komen. Toch een seizoen met een flinke bijsmaak, want de enorme mechanische pech heeft ze totaal afgehouden van enig gevecht met Ferrari. Zelfs FI was in de buurt om de derde plek in het constructeurskampioenschap over te nemen.
Max 4 uitvallen door mechanische pech?
Voor mijn gevoel waren dat er meer.
  donderdag 30 november 2017 @ 22:21:22 #47
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_175413682
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:04 schreef tja77 het volgende:

[..]

Max 4 uitvallen door mechanische pech?
Voor mijn gevoel waren dat er meer.
Bahrein, Canada, Baku en België. Spanje, Oostenrijk en Singapore waren door crashes.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_175413782
Lijkt wel een beetje tekenend te worden dat Redbull altijd pas in de 2e helft op stoom komt.
.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 22:26:26 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175413810
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:25 schreef Fer het volgende:
Lijkt wel een beetje tekenend te worden dat Redbull altijd pas in de 2e helft op stoom komt.
Red Bull is nooit echt op gang gekomen dit seizoen. Er kwamen gewoon wat circuits voorbij die ze goed liggen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175414192
Red Bull kwam juist wel op gang, alleen toen ze de aansluiting gevonden leken te hebben schroefte renault de motor terug
pi_175418329
quote:
3s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:21 schreef Niox het volgende:

[..]

Bahrein, Canada, Baku en België. Spanje, Oostenrijk en Singapore waren door crashes.
Oostenrijk was dubbel, kapotte koppeling en een crash, hij had zonder crash de race nooit uit kunnen rijden.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:41 schreef opreis het volgende:
Red Bull kwam juist wel op gang, alleen toen ze de aansluiting gevonden leken te hebben schroefte renault de motor terug
De 2018 ICE (die bij Max erin lag) lijkt in ieder geval een solide basis voor volgend seizoen, nu moeten ze alleen nog die MGU-K (dit jaar hebben ze het hele jaar met de 2016 gereden) een keer opwaarderen en de MGU-H betrouwbaarheid lijkt nog niet echt in orde, maar goed als ze de focus nu kunnen leggen op de MGU-H ipv ICE komt het misschien toch wel goed :P
  vrijdag 1 december 2017 @ 08:39:31 #52
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175418801
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:41 schreef opreis het volgende:
Red Bull kwam juist wel op gang, alleen toen ze de aansluiting gevonden leken te hebben schroefte renault de motor terug
Inderdaad. Bij Daniel hebben we dat niet echt gezien; deze bleef tussen de top en "de rest" rijden in de eerste helft, in de tweede helft had hij te kampen met meer pech.
In de eerste helft van het seizoen is Max op podium posities uitgevallen of van de baan gerost. In de tweede helft zag je dat áls zijn auto heel bleef, hij ook competitief was met de Mercs en Ferrari's. Maar als Dacia dan je vermogen halveert ben je gewoon weer af.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_175419114
Betrouwbaarheid is in principe altijd wel te vinden. Je hebt immers een aanleidingspunt waar het mis ging en dat kin je verbeteren.

Snelheid is meer zoekwerk en bij iedere nieuwe ontwikkeling weer de kans dat het kan ploffen.

Racesnelheid was goed, nieuwe mgu-k lijkt me vooral gewichtsbesparing. Die magic (q3) mode komt vanzelf wel met meer kennis van de slijtage van de motor.
.
pi_175420598
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 07:57 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Oostenrijk was dubbel, kapotte koppeling en een crash, hij had zonder crash de race nooit uit kunnen rijden.

[..]

De 2018 ICE (die bij Max erin lag) lijkt in ieder geval een solide basis voor volgend seizoen, nu moeten ze alleen nog die MGU-K (dit jaar hebben ze het hele jaar met de 2016 gereden) een keer opwaarderen en de MGU-H betrouwbaarheid lijkt nog niet echt in orde, maar goed als ze de focus nu kunnen leggen op de MGU-H ipv ICE komt het misschien toch wel goed :P
whut? 2016 onderdelen? logisch dat je niet vooruit komt
pi_175420673
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 10:49 schreef THEFXR het volgende:

[..]

whut? 2016 onderdelen? logisch dat je niet vooruit komt
Ja daar was in begin van het seizoen nog sprake van dat zodra ze in Europa aan kwamen dat de 2017 versie erop geschroefd zou worden, maar dat verhaal is een stille dood gestorven.

Volgens mij hebben ze inderdaad het hele seizoen met de 2016 versie gereden.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 1 december 2017 @ 10:58:53 #56
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175420817
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 09:11 schreef Fer het volgende:
Betrouwbaarheid is in principe altijd wel te vinden. Je hebt immers een aanleidingspunt waar het mis ging en dat kin je verbeteren.

Snelheid is meer zoekwerk en bij iedere nieuwe ontwikkeling weer de kans dat het kan ploffen.

Racesnelheid was goed, nieuwe mgu-k lijkt me vooral gewichtsbesparing. Die magic (q3) mode komt vanzelf wel met meer kennis van de slijtage van de motor.
waar het fout ging is wel te vinden ja maar daarmee niet 1 2 3 opgelost
pi_175421479
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 10:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

waar het fout ging is wel te vinden ja maar daarmee niet 1 2 3 opgelost
Zelfs dat lijkt me complex. Bij een mechanische fout lijken me er mogelijkheden om dit te vinden,maar zodra er ook software aan te pas komt.

Misschien is een eigen Fabrieksteam en twee Klantenteams met verschillende specs ook teveel voor Renault.
Built for Speed
  vrijdag 1 december 2017 @ 11:38:50 #58
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175421579
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:33 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Zelfs dat lijkt me complex. Bij een mechanische fout lijken me er mogelijkheden om dit te vinden,maar zodra er ook software aan te pas komt.

Misschien is een eigen Fabrieksteam en twee Klantenteams met verschillende specs ook teveel voor Renault.
Ze moeten er gewoon Red Bull Renault van maken en het fabrieksteam er in op laten gaan.
pi_175421691
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:38 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ze moeten er gewoon Red Bull Renault van maken en het fabrieksteam er in op laten gaan.
'As a full team, Renault will take maximum benefit from its victories. The payback as an engine supplier proved to be limited,' said the group in a statement. 'The return on the investment necessitated by the new engine regulations and the return in terms of image were low.

'Renault's decision to continue its involvement in Formula 1 is confirmation that it sees motorsport as an essential part of the brand's identity.'

Te weinig opbrengsten voor Renault en derhalve niet interessant.
Built for Speed
  vrijdag 1 december 2017 @ 11:47:45 #60
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175421730
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:45 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

'As a full team, Renault will take maximum benefit from its victories. The payback as an engine supplier proved to be limited,' said the group in a statement. 'The return on the investment necessitated by the new engine regulations and the return in terms of image were low.

'Renault's decision to continue its involvement in Formula 1 is confirmation that it sees motorsport as an essential part of the brand's identity.'

Te weinig opbrengsten voor Renault en derhalve niet interessant.
Punt is dat die 'victories' die in dit verhaal prominent een rol spelen, er nooit gaan komen.

Daarbij kun je de twee teams prima samenvoegen zodat RBR de status van fabrieksteam krijgt.

Renault pakt al jaren meer status dankzij RBR dan het eigen team.
pi_175421802
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:47 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Punt is dat die 'victories' die in dit verhaal prominent een rol spelen, er nooit gaan komen.

Daarbij kun je de twee teams prima samenvoegen zodat RBR de status van fabrieksteam krijgt.

Renault pakt al jaren meer status dankzij RBR dan het eigen team.
Dat laatste vraag ik me af, ik weet dat Alonso won in een geel blauwe Renault, en dat Vettel kampioen is geworden met een red Bull.

Waarvan een kenner weet dat het met een Renault motor was, maar nog lastig in te schatten is welk aandeel ze hebben gehad vs de chassismaker.

De gemiddelde auto koper heeft hier helemaal geen idee van,die ziet alleen Redbull.
Built for Speed
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:04:48 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175422000
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:52 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Dat laatste vraag ik me af, ik weet dat Alonso won in een geel blauwe Renault, en dat Vettel kampioen is geworden met een red Bull.

Waarvan een kenner weet dat het met een Renault motor was, maar nog lastig in te schatten is welk aandeel ze hebben gehad vs de chassismaker.

De gemiddelde auto koper heeft hier helemaal geen idee van,die ziet alleen Redbull.
Mee eens, Toto Wolff zei eigenlijk hetzelfde over Mercedes
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:08:52 #63
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175422085
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:52 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Dat laatste vraag ik me af, ik weet dat Alonso won in een geel blauwe Renault, en dat Vettel kampioen is geworden met een red Bull.

Waarvan een kenner weet dat het met een Renault motor was, maar nog lastig in te schatten is welk aandeel ze hebben gehad vs de chassismaker.

De gemiddelde auto koper heeft hier helemaal geen idee van,die ziet alleen Redbull.
Je kunt best meer benadrukken dat de Red Bull een Renault is. Dat gaat veel makkelijker als er niet ook een fabrieksteam is.
pi_175422655
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

Mee eens, Toto Wolff zei eigenlijk hetzelfde over Mercedes
Honda had iig genoeg exposure :P
pi_175422660
Red Bull is jarenlang het "fabrieksteam" van Renault geweest maar Renault heeft dus een aantal jaren geleden geconstateerd dat dat commercieel gezien weinig zoden aan de dijk zet. Als het slecht gaat mag je als motorleverancier de klappen vangen, als het goed gaat heeft niemand het erover. Sowieso is de relatie Red Bull/ Renault compleet verziekt.

Het slaat overigens nergens op om te stellen dat het Renault fabrieksteam niet succesvol gaat zijn want in Enstone zijn immers legio succesvolle auto's uit de fabriek gerold. Het is geen Toro Rosso- Honda situatie. Het kost alleen tijd om het personeelsbestand weer op niveau te krijgen na de Genii Capital jaren waarin er geen geld was. En zelfs in die jaren werden er bescheiden successen geboekt door Enstone/Lotus.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:39:41 #66
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175422706
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:37 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Honda had iig genoeg exposure :P
:) dat is ook wat hij zei, als het niet goed gaat is het de motor (in dit geval ook wel terecht)
pi_175422931
Ik lees in de krant van vandaag (Dagblad de Limburger) dat Lance Stroll de 24h van Daytona gaat rijden met o.a. Robin Frijns in een Jackie Chan DC-Racing LMP2. Voor het eerst dat ik dat hoor.
Flesje bier
pi_175422994
Volgens sommigen was de Enstone 2012 het snelste van het veld.... en hebben de rijders het verprutst.

Tevens ben ik het er niet helemaal mee eens. Zeker in 2015 hoorde je opeens iedereen over Verstappen praten en die reed (volgens de leken) in een Renault.

Torro Rosso klonk hun onbekend en Redbull was alleen een sponsor, die bouwden toch geen auto’s aldus de leek.
.
pi_175423675
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:50 schreef Gezicht het volgende:
Ik lees in de krant van vandaag (Dagblad de Limburger) dat Lance Stroll de 24h van Daytona gaat rijden met o.a. Robin Frijns in een Jackie Chan DC-Racing LMP2. Voor het eerst dat ik dat hoor.
Dan volg je niet de topics waarin dat gezegd wordt, zoals SPT / [Endurance] World Endurance Championship
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175423830
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:53 schreef Fer het volgende:
Volgens sommigen was de Enstone 2012 het snelste van het veld.... en hebben de rijders het verprutst.
Voor zover ik me nog kan herinneren was die wagen vooral goed in warme omstandigheden.

quote:
Tevens ben ik het er niet helemaal mee eens. Zeker in 2015 hoorde je opeens iedereen over Verstappen praten en die reed (volgens de leken) in een Renault.

Torro Rosso klonk hun onbekend en Redbull was alleen een sponsor, die bouwden toch geen auto’s aldus de leek.
In de jaren dat Renault kampioen werd met Red Bull ging de aandacht meer uit naar Infiniti (de titelsponsor) dan Renault. Dat stak Renault nogal en dus kozen ze ervoor om met een eigen team te komen omdat ze dan meer publiciteit zouden krijgen dan alleen als motorenleverancier van Red Bull.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175423834
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:18 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan volg je niet de topics waarin dat gezegd wordt, zoals SPT / [Endurance] World Endurance Championship
Sorry :@ even volgen
Flesje bier
pi_175426994
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:24 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Voor zover ik me nog kan herinneren was die wagen vooral goed in warme omstandigheden.

[..]

In de jaren dat Renault kampioen werd met Red Bull ging de aandacht meer uit naar Infiniti (de titelsponsor) dan Renault. Dat stak Renault nogal en dus kozen ze ervoor om met een eigen team te komen omdat ze dan meer publiciteit zouden krijgen dan alleen als motorenleverancier van Red Bull.
ik heb dit jaar de haas en de Renault een paar sec in beeld gezien en dat was het dan.
pi_175428242
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 15:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik heb dit jaar de haas en de Renault een paar sec in beeld gezien en dat was het dan.
Met soortgelijke resultaten :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175435116
http://www.nextgen-auto.c(...)er-Honda,122762.html

Google TL:
quote:
Red Bull werkt al nauw samen met Honda, uiteraard voor Toro Rosso, maar ook voor een mogelijke motor van Red Bull Racing in 2019.

Dit wordt bevestigd door Helmut Marko, de motorsportconsulent van het Oostenrijkse merk. Het is de divisie Red Bull Technology, onder leiding van Adrian Newey, die enkele van de noodzakelijke elementen ontwerpt voor Toro Rosso en daarom al veel leert op de Japanse V6.

"Momenteel werken we hard samen met Honda om het toekomstige pakket met Toro Rosso concurrerend te maken, en we ondersteunen ze met onze infrastructuur bij Red Bull Technology," zegt Marko.

"We zijn erg tevreden met de vooruitgang die Honda boekt en we zullen dit blijven doen tot het seizoen begint."

Het is belangrijk voor Red Bull om Toro Rosso volgend jaar zo sterk mogelijk te zien, met de Honda-motor. Na een paar races zal het beslissen of het gepast is om af te zien van de Renault-motor voor Red Bull Racing voor 2019.

"Na de winter zal Red Bull Technology een stap terug doen omdat we ook een auto hebben om te ontwikkelen, we zullen de balans opmaken na een paar races met Toro Rosso en Honda en we zullen beslissen wat we het volgende jaar gaan doen. . "

Het valt nog te bezien of Honda een tweejarig contract met Red Bull Racing zal accepteren: Aston Martin, de titelsponsor van Red Bull Racing, is nu erg geīnteresseerd in de motorregels van 2021.
Klinkt pittig voor Newey, blijkbaar heeft hij de leiding voor het basis ontwerp van de STR Honda 2018 :o

En dan ook nog de RB14 voor 2018 ontwikkelen.

quote:
--The performance of the engine can be measured by fuel efficiency, but Honda has obtained sufficient figures?

"I think that the current F1 engine is going up to 50% as Mercedes said in terms of the efficiency of the power unit, which of course its a target figures, but i think what they said includes exhaust regeneration.So i think the difference in fuel efficiency from ICE is not that big.
Klinkt goed.

Complete post + vertaling:
https://www.f1technical.n(...)882&start=30#p730697

[ Bericht 8% gewijzigd door SnowOokami op 01-12-2017 21:17:40 ]
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:13:26 #75
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175435273
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 15:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik heb dit jaar de haas en de Renault een paar sec in beeld gezien en dat was het dan.
Ik heb die hazen nog te vaak gezien met hun idioot leuke acties. Kunnen die niet gewoon uit de pit starten - of er blijven?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')