abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 november 2017 @ 13:43:49 #126
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_174959364
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 12:56 schreef habitue het volgende:
Nee het blijft helemaal niet schipperen, de belastingdruk op bedrijven blijft al jaren dalen en het einde is nog niet in zicht.
Volgens mij was het MKB nog niet zo lang geleden "woedend" over lastenverzwaring?

In het nieuwe plan worden expats zwaarder belast, innovatie wordt zwaarder belast. zelfstandigenaftrek wordt verlaagd, milieubelasting verhoogd.

Welke belastingdruk daalt er dan precies; behalve de dividendbelasting en vennootschapsbelasting...

Vennootschapsbelasting valt ook samen met een tariefverhoging op Box 2. Voor de directie. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_174959485
quote:
6s.gif Op donderdag 9 november 2017 13:43 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Volgens mij was het MKB nog niet zo lang geleden "woedend" over lastenverzwaring?

In het nieuwe plan worden expats zwaarder belast, innovatie wordt zwaarder belast. zelfstandigenaftrek wordt verlaagd, milieubelasting verhoogd.

Welke belastingdruk daalt er dan precies; behalve de dividendbelasting en vennootschapsbelasting...

Vennootschapsbelasting valt ook samen met een tariefverhoging op Box 2. Voor de directie. ;)
Nog even en die hebben het ook door dat ze bij die partij niet moeten wezen, jammer dat het niet al eerder is geweest!
Ik hoor al de nodige klachten die ik beantwoord met jullie wouden het toch zelf!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2017 14:52:13 ]
pi_174962096
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 08:47 schreef Cherna het volgende:

[..]

Pernis. Van de bakker tot metaalarbeider om de hoek leveren voor die giganten arbeid. Dat zie je ook bij DSM. Jij denkt alleen aan een hoofdkantoor. Maar ook als dat verdwijnt kan dat gevolgen hebben.

Als DSM zijn spullen zou inpakken is het over met Limburg. Bedrijven zoals Engie kunnen dan ook een groot deel van hun personeel ontslaan. Dat zou een ramp zijn.
Ik denk niet alleen aan het hoofdkantoor hoor.

Waar het mij om gaat is dat de overheid moet stoppen met deze multinationals teveel macht te geven. En dat we ook moeten stoppen met doen alsof we bijvoorbeeld Unilever tegen elke prijs nodig hebben, omdat anders de hele keten in elkaar klapt.

Tijden zijn veranderd en blijven veranderen. Toeleveranciers werken tegenwoordig veel meer samen, hebben zelf een naam opgebouwd en hebben meer middelen tot hun eigen beschikking. Daar komt bij dat het overgrote deel van de innovaties door leveranciers zelf wordt bedacht.

Een FrieslandCampina valt echt niet om zonder Unilever en ook de overzeese thee- en palmolieplantages draaien gewoon door. Met als enig verschil, de winsten zijn voor deze bedrijven zelf en niet meer voor de aandeelhouders van Unilever.
pi_174963016
quote:
6s.gif Op donderdag 9 november 2017 13:43 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Volgens mij was het MKB nog niet zo lang geleden "woedend" over lastenverzwaring?

In het nieuwe plan worden expats zwaarder belast, innovatie wordt zwaarder belast. zelfstandigenaftrek wordt verlaagd, milieubelasting verhoogd.

Welke belastingdruk daalt er dan precies; behalve de dividendbelasting en vennootschapsbelasting...

Vennootschapsbelasting valt ook samen met een tariefverhoging op Box 2. Voor de directie. ;)
Ik doel dan op de algehele belastingafdracht van bedrijven tov burgers.
Die is onder Rutte I en II al terug gelopen

quote:
Bedrijven zijn sinds de economische crisis minder belasting gaan betalen en daarvoor heeft de individuele belastingbetaler de rekening gepresenteerd gekregen.
Dat meldde de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (Oeso) donderdag op basis van eigen onderzoek.

Volgens de denktank is is de gemiddelde belastingafdracht door bedrijven tussen 2007 en 2014 afgenomen van 3,6 procent naar 2,8 procent van het bruto binnenlands product (bbp). De opbrengst uit inkomstenbelastingen van burgers daarentegen nam toe van 8,8 naar 8,9 procent, en de btw-inkomsten stegen van 6,5 naar 6,8 procent.

''Bedrijven blijven manieren vinden om minder te betalen, terwijl de rekening terecht komt bij burgers'', aldus Oeso-directeur Pascal Saint-Amans. De cijfers tonen volgens hem de noodzaak aan van verscherpte regels die bedrijven dwingen hun eerlijke bijdrage te leveren.
En zal met deze maatregelen enkel meer terug lopen. Rutte maakt er verder ook geen geheim van dat hij het vestigingsklimaat voor het grootkapitaal wil verbeteren dmv lastenverlagingen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_174963308
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 16:57 schreef habitue het volgende:
En zal met deze maatregelen enkel meer terug lopen. Rutte maakt er verder ook geen geheim van dat hij het vestigingsklimaat voor het grootkapitaal wil verbeteren dmv lastenverlagingen.
Klopt had die als verkiezingsbelofte kunnen aangeven!
  donderdag 9 november 2017 @ 17:54:06 #131
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174964035
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 16:04 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik denk niet alleen aan het hoofdkantoor hoor.

Waar het mij om gaat is dat de overheid moet stoppen met deze multinationals teveel macht te geven. En dat we ook moeten stoppen met doen alsof we bijvoorbeeld Unilever tegen elke prijs nodig hebben, omdat anders de hele keten in elkaar klapt.

Tijden zijn veranderd en blijven veranderen. Toeleveranciers werken tegenwoordig veel meer samen, hebben zelf een naam opgebouwd en hebben meer middelen tot hun eigen beschikking. Daar komt bij dat het overgrote deel van de innovaties door leveranciers zelf wordt bedacht.

Een FrieslandCampina valt echt niet om zonder Unilever en ook de overzeese thee- en palmolieplantages draaien gewoon door. Met als enig verschil, de winsten zijn voor deze bedrijven zelf en niet meer voor de aandeelhouders van Unilever.
Pernis is een behoorlijk complex. Nu woon ik in Limburg maar DSM kun je vergelijken met al die chemie in de Botlek. Voor dit soort giganten levert ook het mkb. Van de ketering tot de schilder, steigerbouwer en de plaatselijke metaal fabrieken en ing. Bureaus. Als dat weg zou vallen verliezen niet alleen de werknemers in de chemie hun baan maar ook vele anderen.

En laat nu juist bij dit soort bedrijven ook veel lager tot middelbaar opgeleiden werken.

Als het om de Zuidas gaat voor de financiële sector is de wereld te klein als dat zou wegvallen en word er gesproken dat we dan in de hel zullen belanden. Daar waar alleen hoger opgeleiden werken zou men er alles aan doen om dat te behouden.

Gaat het om de industrie maakt het allemaal niets uit.

Niet voor niets heeft Joop destijds na het sluiten van de mijnen de chemie naar Limburg gehaald. Iets dat Thatcher in het VK heeft verzaakt. De gevolgen zijn bekend. Een enorme werkloosheid en armoede in het VK.

Maar ja Londen de financiële sector daar gaat het om. De rest is schijnbaar niet belangrijk.


Bovendien hebben dit soort giganten nu eenmaal de macht en daar doe je niets tegen. Het is nooit anders geweest. Als je hoopt dat de politiek hier iets aan kan veranderen kun je nog lang wachten.

Natuurlijk is het moraal gezien onwenselijk. Ik zit met een dubbelgevoel.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 9 november 2017 @ 18:13:04 #132
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_174964280
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 08:47 schreef Cherna het volgende:

[..]

Pernis. Van de bakker tot metaalarbeider om de hoek leveren voor die giganten arbeid. Dat zie je ook bij DSM. Jij denkt alleen aan een hoofdkantoor. Maar ook als dat verdwijnt kan dat gevolgen hebben.

Als DSM zijn spullen zou inpakken is het over met Limburg. Bedrijven zoals Engie kunnen dan ook een groot deel van hun personeel ontslaan. Dat zou een ramp zijn.
Dit ja
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 9 november 2017 @ 18:40:49 #133
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174964662
https://www.businessinsider.nl/wim-kok-commissaris-af-bij-shell/

Zelfs de PvdA kon het goed vinden met Shell. Kok nu niet meer in die raad van commissarissen maar ooit vakbondsleider van het FNV linkser kan haast niet zou je zeggen(Kuch).
En laten we ook Wouter Bos niet vergeten. Die kon het ook al goed met Shell vinden.😁
Je merkt het al. Ook al die linkse partijen hadden het niet anders gedaan. Dat weet ik wel zeker.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 9 november 2017 @ 18:44:48 #134
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_174964737
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 08:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Gisteren bleek na een rondgang van deze krant dat er nauwelijks experts te vinden zijn die het afschaffen van de taks een goed idee vinden.
Dan hebben ze niet goed gezocht. Gisteren zat Jort Kelder dit bij Pauw te verdedigen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 9 november 2017 @ 18:47:13 #135
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_174964777
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 08:36 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze dit hebben gedaan "voor de vezels in hun lijf" maar puur voor financiële steun vanuit deze bedrijven. Geld en invloed om zichzelf langer in het pluche te houden. Rutte geeft schijt aan Nederland.
Rutte is gewoon in dienst bij Unilever.

quote:
quote:
Drs. M. (Mark) Rutte treedt na zijn studie in 1992 in dienst bij Unilever.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 9 november 2017 @ 18:55:06 #136
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174964894
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2017 18:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Rutte is gewoon in dienst bij Unilever.

[..]


[..]

De Iglo/Mora groep😁. Zou hij wat bij verdienen door het inpakken van kroketten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174965036
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 17:54 schreef Cherna het volgende:

[..]

Pernis is een behoorlijk complex. Nu woon ik in Limburg maar DSM kun je vergelijken met al die chemie in de Botlek. Voor dit soort giganten levert ook het mkb. Van de ketering tot de schilder, steigerbouwer en de plaatselijke metaal fabrieken en ing. Bureaus. Als dat weg zou vallen verliezen niet alleen de werknemers in de chemie hun baan maar ook vele anderen.

En laat nu juist bij dit soort bedrijven ook veel lager tot middelbaar opgeleiden werken.

Als het om de Zuidas gaat voor de financiële sector is de wereld te klein als dat zou wegvallen en word er gesproken dat we dan in de hel zullen belanden. Daar waar alleen hoger opgeleiden werken zou men er alles aan doen om dat te behouden.

Gaat het om de industrie maakt het allemaal niets uit.

Niet voor niets heeft Joop destijds na het sluiten van de mijnen de chemie naar Limburg gehaald. Iets dat Thatcher in het VK heeft verzaakt. De gevolgen zijn bekend. Een enorme werkloosheid en armoede in het VK.

Maar ja Londen de financiële sector daar gaat het om. De rest is schijnbaar niet belangrijk.


Bovendien hebben dit soort giganten nu eenmaal de macht en daar doe je niets tegen. Het is nooit anders geweest. Als je hoopt dat de politiek hier iets aan kan veranderen kun je nog lang wachten.

Natuurlijk is het moraal gezien onwenselijk. Ik zit met een dubbelgevoel.
FrieslandCampina valt niet om, de plantages niet en ook het MKB valt niet om zonder Unilever. Dat is nou precies wat Unilever de Staat en haar leveranciers (en ook burgers) wil laten geloven.

Wederom: Het zijn juist de leveranciers die op dit moment Unilever groot houden. Zij zijn degene die de kwaliteit leveren en die innoveren.
Overigens stoot Unilever ook nog eens bedrijfstakken af waar Unilever bekend mee is geworden (o.a. margarine en Unox) dus of Unilever hier wel of niet zit, behoud van werkgelegenheid is geen zekerheid en voor de directie niet belangrijk. Gaat alleen om keiharde pegels.

Het is jammer dat de leveranciers en de Staat niet inzien dat als zij hun krachten bundelen er geen 1,4 miljard 'kado' gedaan hoeft te worden aan buitenlandse aandeelhouders.

DSM vind ik een ander verhaal, dat is een ander product, andere branche en heeft ook een hele andere werking. Al zou ik ook DSM niet tegen elke prijs hier houden.
  donderdag 9 november 2017 @ 19:24:38 #138
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174965602
Unilever weet ik het fijne niet van. Daar kan ik je dus ook geen ongelijk geven. Maar Shell is een chemie gigant vergelijkbaar met een DSM.

Ik moet nu ook gelijk aan de jaren 80 denken waar de overheid weigerde subsidie te geven aan de papierindustrie. Laat de Belgen dat wel hebben gedaan en daarmee verschoof het grootste deel van die papierindustrie naar Lanaken.

De Belgische overheid had dan wel als eis dat het grootste percentage arbeiders de Belgische nationaliteit moest hebben. Dat was meteen het einde van KNP. De halve buurt waar ik woonde de zat werkloos thuis en dan met 13% hypotheek rente. Mijn vader kon blijven maar kotst Wim Kok uit destijds vakbondsleider die voorop liep bij de staking.

Ik kwam net van school in die periode. Gelukkig nog geen gezin waar ik de verantwoording voor moest voor dragen maar kon alleen in Duitsland terecht met mijn werktuigbouw diploma in de jaren 80. Achteraf is alles goed gekomen. Daar niet van. Vandaar dat ik huiverig ben als het om de industrie gaat om die zomaar op te geven.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174965721
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 17:54 schreef Cherna het volgende:

[..]

Pernis is een behoorlijk complex.
Het is ook behoorlijk complex om dat naar Engeland te verhuizen, om de producten dan vervolgens weer na heffing van invoerrechten naar het continent te verschepen. Het ligt op de strategische locatie, daar verandert belastingwetgeving helemaal niets aan.

quote:
Als het om de Zuidas gaat voor de financiële sector is de wereld te klein als dat zou wegvallen en word er gesproken dat we dan in de hel zullen belanden. Daar waar alleen hoger opgeleiden werken zou men er alles aan doen om dat te behouden.

Gaat het om de industrie maakt het allemaal niets uit.

....

Bovendien hebben dit soort giganten nu eenmaal de macht en daar doe je niets tegen. Het is nooit anders geweest. Als je hoopt dat de politiek hier iets aan kan veranderen kun je nog lang wachten.
Onzin, uiteraard kan de politiek daar wat aan veranderen. Het is zelfs hun taak, de staat is de baas over bedrijfsleven, niet andersom. Allemaal geblaat over nationale trots en identiteit maar ondertussen kruipen voor het internationale grootbedrijf als een fucking horige. Dat is dezelfde schandalige politieke mentaliteit waarmee in overleg getreden wordt met Google, Facebook, Uber en Airbnb ómdat ze de wet overtreden. Nee, als een bedrijf stelselmatig de wet overtreedt of daarbij faciliteert dan verbiedt je het gewoon, daag je ze voor de Nederlandse rechter met een enorme schadeclaim en vaardig je een internationaal arrestatiebevel uit voor de CEO's. En als daar dan juridische haken en ogen aan zitten wijzig je de wet.

Maar daarvoor heb je ballen nodig, en de wil om het land in het belang van de Nederlanders te besturen. Over het eerste laat ik me niet uit maar dat laatste heeft Rutte niet. Die werkt zoals de rest van zijn partij voor het internationale kapitaal, en baat daartoe het Nederlands grondgebied en iedereen die daarop leeft of op wordt verwelkomd uit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174965724
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 17:54 schreef Cherna het volgende:

[..]

Pernis is een behoorlijk complex. Nu woon ik in Limburg maar DSM kun je vergelijken met al die chemie in de Botlek. Voor dit soort giganten levert ook het mkb. Van de ketering tot de schilder, steigerbouwer en de plaatselijke metaal fabrieken en ing. Bureaus. Als dat weg zou vallen verliezen niet alleen de werknemers in de chemie hun baan maar ook vele anderen.

En laat nu juist bij dit soort bedrijven ook veel lager tot middelbaar opgeleiden werken.

Als het om de Zuidas gaat voor de financiële sector is de wereld te klein als dat zou wegvallen en word er gesproken dat we dan in de hel zullen belanden. Daar waar alleen hoger opgeleiden werken zou men er alles aan doen om dat te behouden.

Gaat het om de industrie maakt het allemaal niets uit.

Niet voor niets heeft Joop destijds na het sluiten van de mijnen de chemie naar Limburg gehaald. Iets dat Thatcher in het VK heeft verzaakt. De gevolgen zijn bekend. Een enorme werkloosheid en armoede in het VK.

Maar ja Londen de financiële sector daar gaat het om. De rest is schijnbaar niet belangrijk.

Bovendien hebben dit soort giganten nu eenmaal de macht en daar doe je niets tegen. Het is nooit anders geweest. Als je hoopt dat de politiek hier iets aan kan veranderen kun je nog lang wachten.

Natuurlijk is het moraal gezien onwenselijk. Ik zit met een dubbelgevoel.
Toeleveranciers zijn meestal ook in handen van grote gefuseerde bedrijven, behalve misschien de plaatselijke bakker die voor de taartjes zorgt als er een target is gehaald.
Veel industrie in NL ook al overgenomen, en dus nauwelijks enige binding met NL an sich, vandaar ook doorlopend reorganisaties.
Wat nu booming is zijn de distributiecentra internationaal en nationaal (door internet) en daar werken veel mensen die ze van UWV of gemeente af halen voor een schijntje en ze kunnen de Moe-landers (waaronder Roemenen en Bulgaren) niet aanslepen, krijg ik het idee.
Ja, en hoogopgeleiden duchten geen concurrentie.
En de financiële wereld wordt gepamperd, vanwege de financiering, maar die kunnen winsten maken zonder verhoging van arbeidsproductiviteit.
Ondertussen krijgen we langzaam weer een booming hypotheekmarkt, die doorverkocht wordt aan investeerders of gesecuriseerd wordt door vreemde financiële producten, die weer doorverkocht worden.
O, ja en de dorpen worden rijp gemaakt voor de invasie van witte mensen uit de steden en kleinere provinciesteden, worden alleen nog maar grote dure huizen gezet namelijk.
Dus dat gaat weer een keer fout.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 09-11-2017 19:34:23 ]
I´m back.
  donderdag 9 november 2017 @ 19:38:22 #141
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174965932
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is ook behoorlijk complex om dat naar Engeland te verhuizen, om de producten dan vervolgens weer na heffing van invoerrechten naar het continent te verschepen. Het ligt op de strategische locatie, daar verandert belastingwetgeving helemaal niets aan.

[..]

Onzin, uiteraard kan de politiek daar wat aan veranderen. Het is zelfs hun taak, de staat is de baas over bedrijfsleven, niet andersom. Allemaal geblaat over nationale trots en identiteit maar ondertussen kruipen voor het internationale grootbedrijf als een fucking horige. Dat is dezelfde schandalige politieke mentaliteit waarmee in overleg getreden wordt met Google, Facebook, Uber en Airbnb ómdat ze de wet overtreden. Nee, als een bedrijf stelselmatig de wet overtreedt of daarbij faciliteert dan verbiedt je het gewoon, daag je ze voor de Nederlandse rechter met een enorme schadeclaim en vaardig je een internationaal arrestatiebevel uit voor de CEO's. En als daar dan juridische haken en ogen aan zitten wijzig je de wet.

Maar daarvoor heb je ballen nodig, en de wil om het land in het belang van de Nederlanders te besturen. Over het eerste laat ik me niet uit maar dat laatste heeft Rutte niet. Die werkt zoals de rest van zijn partij voor het internationale kapitaal, en baat daartoe het Nederlands grondgebied en iedereen die daarop leeft of op wordt verwelkomd uit.
Dat laatste heeft Rutte niet. Maar wie wel?
Hoe wil je de macht weghalen bij die multinationals die ook in een Rijnlandmodel al de macht hadden. Dit fenomeen is natuurlijk niet iets van de laatste 30 jaar waar het grootkapitaal beschermd word.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 9 november 2017 @ 19:48:27 #142
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174966248
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toeleveranciers zijn meestal ook in handen van grote gefuseerde bedrijven, behalve misschien de plaatselijke bakker die voor de taartjes zorgt als er een target is gehaald.
Veel industrie in NL ook al overgenomen, en dus nauwelijks enige binding met NL an sich, vandaar ook doorlopend reorganisaties.
Wat nu booming is zijn de distributiecentra internationaal en nationaal (door internet) en daar werken veel mensen die ze van UWV of gemeente af halen voor een schijntje en ze kunnen de Moe-landers (waaronder Roemenen en Bulgaren) niet aanslepen, krijg ik het idee.
Ja, en hoogopgeleiden duchten geen concurrentie.
En de financiële wereld wordt gepamperd, vanwege de financiering, maar die kunnen winsten maken zonder verhoging van arbeidsproductiviteit.
Ondertussen krijgen we langzaam weer een booming hypotheekmarkt, die doorverkocht wordt aan investeerders of gesecuriseerd wordt door vreemde financiële producten, die weer doorverkocht worden.
O, ja en de dorpen worden rijp gemaakt voor de invasie van witte mensen uit de steden en kleinere provinciesteden, worden alleen nog maar grote dure huizen gezet namelijk.
Dus dat gaat weer een keer fout.
Dat is toch weer een andere discussie. Je hebt een punt als een overheid geen eisen gaat stellen om bepaalde zekerheden van dat grootkapitaal te krijgen als ze er 1,4 miljard inpompen. Want zo zie ik het. Maar dat kun je niet achterhalen.

En ik zeg al. Ik zit hier met een dubbelgevoel. Moraal gezien deugt er niets van. Schandalig zelfs.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174966377
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:48 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat is toch weer een andere discussie. Je hebt een punt als een overheid geen eisen gaat stellen om bepaalde zekerheden van dat grootkapitaal te krijgen als ze er 1,4 miljard inpompen. Want zo zie ik het. Maar dat kun je niet achterhalen.
Je hebt toch wel door hoe het systeem werkt, as we speak, dat dingen zo snel veranderen dat de meeste mensen de info niet meer hebben, en dat nooit iemand gevraagd wordt of we dat allemaal wel willen. Het is een een natuurwet, net als de zwaartekracht, we kunnen ons er niet tegen verzetten.
Ja, tegen de klimaatopwarming kunnen we ons wel verzetten hoor, zeggen dezelfde lui dan.

Wat allemaal bs is natuurlijk.
I´m back.
  donderdag 9 november 2017 @ 20:00:21 #144
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174966607
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2017 18:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan hebben ze niet goed gezocht. Gisteren zat Jort Kelder dit bij Pauw te verdedigen.
Begin jaren negentig. Mark Rutte rijdt terug naar Nederland van skivakantie in Sankt Moritz. Samen met Jort Kelder, de latere hoofdredacteur van Quote en televisiecoryfee. Ze kennen elkaar uit het hoofdbestuur van de JOVD. De gebutste Volvo hebben ze van Kelders broer geleend. Onderwerp van gesprek: wat ze later willen worden. Mark Rutte zegt zonder blikken of blozen: ‘De VVD wordt de grootste partij van het land en ik word premier.’

https://www.vn.nl/het-geh(...)t-zeepje-mark-rutte/

Jort is gewoon het spreekpopje van Mark :r
pi_174966633
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2017 18:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan hebben ze niet goed gezocht. Gisteren zat Jort Kelder dit bij Pauw te verdedigen.
Jort Kelder is zelf aandeelhouder van Shell dus zijn mening neem ik sowieso niet serieus in deze.
pi_174966682
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 20:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Jort Kelder is zelf aandeelhouder van Shell dus zijn mening neem ik sowieso niet serieus in deze.
Jort doet in zilver, volgens mij, toch?
I´m back.
  donderdag 9 november 2017 @ 20:05:35 #147
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174966747
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt toch wel door hoe het systeem werkt, as we speak, dat dingen zo snel veranderen dat de meeste mensen de info niet meer hebben, en dat nooit iemand gevraagd wordt of we dat allemaal wel willen. Het is een een natuurwet, net als de zwaartekracht, we kunnen ons er niet tegen verzetten.
Ja, tegen de klimaatopwarming kunnen we ons wel verzetten hoor, zeggen dezelfde lui dan.

Wat allemaal bs is natuurlijk.
Ik ben er inmiddels wel achter dat je aan de politiek niets hebt. Alleen al om het feit dat ze tijdens je levenspad diverse keren de spelregels veranderen en meestal niet in je voordeel. Het is allemaal niet zo moeilijk. Het grootkapitaal deelt al de lakens uit zolang het grootkapitaal bestaat. Krupp, BASF en ga zo maar door financierde die hele ww2. De puinhopen in het MO gaan allemaal om de belangen van het grootkapitaal. De tijd dat de politiek instaat is om dat aan te pakken zie ik niet komen. Als dat wel zo zou zijn dan heb je een communisme. Daar word je ook al niet vrolijk van.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174966863
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 20:05 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik ben er inmiddels wel achter dat je aan de politiek niets hebt. Alleen al om het feit dat ze tijdens je levenspad diverse keren de spelregels veranderen en meestal niet in je voordeel. Het is allemaal niet zo moeilijk. Het grootkapitaal deelt al de lakens uit zolang het grootkapitaal bestaat. Krupp, BASF en ga zo maar door financierde die hele ww2. De puinhopen in het MO gaan allemaal om de belangen van het grootkapitaal. De tijd dat de politiek instaat is om dat aan te pakken zie ik niet komen. Als dat wel zo zou zijn dan heb je een communisme. Daar word je ook al niet vrolijk van.
Toch moet je er kritiek op blijven leveren, denk ik.
Mensen gaan nog steeds niet naar het Malieveld, maar zou eigenlijk wel moeten.
Ooit misschien.
Of nog een beter boek schrijven, soort Dickens en Pikatty ineen? Ik bedoel de tering mensen hebben al die ellende van de vorige crisis meegemaakt en dat is tot in den treure uitgelegd in boeken, docu's etc. En nu?

Mum, what does trickle down politics mean?
Well, that's when we give the rich tax brakes.
And then?
Then nothing.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 09-11-2017 20:22:29 ]
I´m back.
pi_174966942
quote:
Rutte wil namen dividendlobby niet noemen

DEN HAAG - Premier Rutte moet volgende week naar de Tweede Kamer komen om uit te leggen waarom de dividendbelasting wordt afgeschaft. De premier houdt in een brief aan de Kamer vol dat hij zijn eigen afwegingen daarin heeft gemaakt.

Eigenlijk zou er donderdag met de kersverse minister van Financiën, Wopke Hoekstra, gedebatteerd worden over de dividendbelasting, als onderdeel van het totaal aan financiële plannen van het nieuwe kabinet.

Maar omdat er ook geluiden zijn dat bedrijven als Unilever en Shell met name op het afschaffen van de dividendbelasting hebben aangedrongen omdat ze anders uit Nederland zouden kunnen vertrekken, wil de oppositie nu van premier Rutte horen, die ook aan de onderhandelingstafel zat tijdens de formatie, hoe deze maatregel in het regeerakkoord is gekomen.

De coalitiepartijen hebben hiermee ingestemd. Ze houden echter nog steeds vol dat de maatregel belangrijk is voor een goed vestigingsklimaat in Nederland. „Bedrijven die twijfelen willen we laten zien dat je in Nederland goed af bent”, verwoordt VVD-fractievoorzitter Dijkhoff zijn overwegingen.

Brief

In een brief waar de Kamer om had verzocht, zet premier Rutte donderdag wel nogmaals uiteen waarom hij denkt dat het afschaffen van de dividendbelasting goed is voor Nederland. Volgens hem weegt hij pleidooien vanuit het bedrijfsleven wel mee in zijn opvattingen, „zoals verwacht mag worden van bestuurders”, maar laat dat „onverlet dat de uiteindelijke afweging een eigen verantwoordelijkheid is” en „zo ook in dit geval”.

„De afweging van de onderhandelende bedrijven is eigenstandig en in de kern ingegeven door onze inschatting van de huidige internationale context en kansen en bedreigingen hiervan voor de werkgelegenheid in Nederland”, aldus Rutte. Hij vindt het ’niet aan hem’ te noemen met welke bedrijven hij contact had over het afschaffen van de dividendbelasting, omdat hij vindt dat zijn gesprekspartners erop moeten kunnen rekenen dat de gesprekken vertrouwelijk zijn. Wel noemt hij Shell en VNO-NCW als voorstanders van de maatregel, omdat zij ook zelf al naar buiten waren getreden.

Het debat met minister Hoekstra van Financiën begon donderdag meteen chaotisch met twee hoofdelijke stemmingen van de PVV en 50Plus over de behandeling van het plan rond de dividendbelasting.

Hoekstra zelf kon er toen nog wel om lachen. „Ik had allerlei romantische en minder romantische gedachten over deze dag, maar dit had ik niet verwacht”, zei hij in de Kamer.

Vanochtend berichtte deze krant dat met name voedselgigant Unilever dreigt uit Nederland te vertrekken, waardoor de coalitie zich genoodzaakt zou hebben gezien het Nederlandse vestigingsklimaat te versterken.
pi_174967158
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 20:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Wat een beschamende rotzooi is het weer hè.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')