abonnement Unibet Coolblue
pi_175392584
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:49 schreef Iemand91 het volgende:
Nog meer mensen dit monster over *horen* vliegen?
Ik hoorde zoals verwacht luid en duidelijk overkomen (de An-12 komt hier ook met enige regelmaat over en is al net zo'n brombeer) en enkele minuten later kreeg ik een alert van FR24 dat deze in de lucht hing.

[..]

https://twitter.com/flightradar24/status/935939091581014017

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]




Ja, rond een uur of 19:00?

Hoor hem inderdaad ook regelmatig rond deze tijd in de avond. Altijd wel een mooi geluid wat je van veraf al aan hoort komen en weggaan. Meestal vliegt een dergelijk toestel dan N-Z of Z-N.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2017 22:07:23 ]
  woensdag 29 november 2017 @ 22:40:35 #152
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_175393463
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:49 schreef Iemand91 het volgende:
En op de luchthaven van Singapore is vanmorgen brand uitgebroken in/op een tug die een Singapore Airlines Boeing 777-200ER 9V-SQK aan het vervoeren was:
Zou die bestuurder nou echt geen tijd hebben gehad om even dat vliegtuigje van een paar centen los te koppelen :? Wel een heel duur fikkie denk ik.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_175398569
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik zou wel een dagje met Kirsten op stap willen
Ik heb m'n ¤5M alleen net verbrast aan Bitcoins dus daar is niet tegenop te bieden :') (Zal toch wel een nepbod zijn mag ik hopen...)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_175412956
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:05 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De eerste (9V-SKA) is twee weken geleden naar Tarbes, Frankrijk gevlogen. De 2e (9V-SKB) en 3e (9V-SKC) staan nog in Singapore. Of deze twee (en de nog te volgen 2 toestellen) ook allemaal naar Tarbes gaan weet ik (zo) niet; zou best kunnen.
De motoren van de eerste worden in ieder geval onder de vleugels weggehaald en gaan terug naar Rolls Royce.
Thanks voor de uitleg! Maar nog iets, wat doet RR dan met die motoren? Voor reserve onderdelen? Of verder "verleasen"? En wat heeft Dr. Peters dan aan een frame zonder motoren?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 30 november 2017 @ 22:25:47 #155
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175413795
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 22:40 schreef flipsen het volgende:

[..]

Zou die bestuurder nou echt geen tijd hebben gehad om even dat vliegtuigje van een paar centen los te koppelen :? Wel een heel duur fikkie denk ik.
Het is zo'n exemplaar dat helemaal om de voorwielen heen gaat en deze ook op tilt. Zonder een werkend hydraulisch systeem krijg je dat wiel niet los en weer op de grond.
En als dat wiel dan op de grond staat kan het toestel ook niet 1-2-3 weg natuurlijk.
So we just called him Fred
pi_175414290
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:48 schreef Hojdhopper het volgende:
Thanks voor de uitleg! Maar nog iets, wat doet RR dan met die motoren? Voor reserve onderdelen? Of verder "verleasen"? En wat heeft Dr. Peters dan aan een frame zonder motoren?
De motoren zijn in eigendom van Rolls Royce; die had ze geleased aan Singapore Airlines.
Rolls Royce kan ze nu weer leasen aan andere A380 maatschappijen/eigenaren.

Dr. Peters kan zonder motoren inderdaad niet zoveel met het toestel (behalve dan slopen/onderdelen), maar mocht er weer een lease worden afgesloten met een maatschappij; dan kan die maatschappij ook weer Rolls Royce motoren leasen bij Rolls Royce.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 30 november 2017 @ 22:59:47 #157
39237 crew  H_T
2733
pi_175414637
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:45 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De motoren zijn in eigendom van Rolls Royce; die had ze geleased aan Singapore Airlines.
Rolls Royce kan ze nu weer leasen aan andere A380 maatschappijen/eigenaren.

Dr. Peters kan zonder motoren inderdaad niet zoveel met het toestel (behalve dan slopen/onderdelen), maar mocht er weer een lease worden afgesloten met een maatschappij; dan kan die maatschappij ook weer Rolls Royce motoren leasen bij Rolls Royce.
Wat geeft eigenlijk de doorslag bij de keus voor welk merk/type motoren een luchtvaartmaatschappij gaat bij hun vliegtuigen?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_175415846
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:59 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Wat geeft eigenlijk de doorslag bij de keus voor welk merk/type motoren een luchtvaartmaatschappij gaat bij hun vliegtuigen?
Meer dan ik kan bedenken. Ervaring met merk/type, soort vluchten dat ze (gaan) doen, prijs/deal die ze kunnen regelen, onderhoud(skosten), gaat de airlines of fabrikant onderhoud doen (Rolls Royce doet zelf groot onderhoud aan de Trent 500 die de A340-500 en -600 voorstuwen) en nog wel tig andere factoren.

Motorenkeuze is maar een van enorme waslijst aan keuzes die een airline moet maken bij een toestel.
Al wordt dat tegenwoordig wat minder; de 777x krijgt de eerder genoemde GE9X, de A350-serie de Trent XWB, de 747-8i heeft alleen de GEnx (had Rolls een optie geweest dan had British Airways mogelijk met de 747-8i gevlogen), 737 MAX de Leap 1-B, de Bombardier C-series de Pratt & Whitney PW1000G.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 01-12-2017 00:33:06 ]
pi_175416544
23 versus zo'n 50.000 pk. :+


bron
pi_175429969
Hoi experts! Ik heb wat vragen.

Sinds vandaag Gold bij Flying Blue, jeej. Komen upgrades bij KLM vaak voor? Hoe werkt dat? Bij Qatar Airways kreeg ik bij het boarden een andere boarding pass, is dat standaard? Is er zoiets als een upgradelist zoals Delta op schermen heeft hangen bij de gates voor KLM/AirFrance online beschikbaar?

Waarom heeft Schiphol relatief gezien zoveel banen? Bij gelijksoortige vliegvelden waar ik kom zoals JFK hebben ze er maar twee. Ik had zelf bedacht dat het met de behoorlijk variabele wind te maken heeft en de Nederlandse "veiligheid-boven-alles"-mentaliteit bij landen tijdens een stevige bries (AMS is vooralsnog de enige luchthaven waar ik vaak kom waar ik nog nooit een echt harde landing heb meegemaakt.
Bier.
pi_175430768
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 17:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoi experts! Ik heb wat vragen.

Sinds vandaag Gold bij Flying Blue, jeej. Komen upgrades bij KLM vaak voor? Hoe werkt dat? Bij Qatar Airways kreeg ik bij het boarden een andere boarding pass, is dat standaard? Is er zoiets als een upgradelist zoals Delta op schermen heeft hangen bij de gates voor KLM/AirFrance online beschikbaar?

Waarom heeft Schiphol relatief gezien zoveel banen? Bij gelijksoortige vliegvelden waar ik kom zoals JFK hebben ze er maar twee. Ik had zelf bedacht dat het met de behoorlijk variabele wind te maken heeft en de Nederlandse "veiligheid-boven-alles"-mentaliteit bij landen tijdens een stevige bries (AMS is vooralsnog de enige luchthaven waar ik vaak kom waar ik nog nooit een echt harde landing heb meegemaakt.
Hoe meer banen in diverse richtingen hoe langer het vliegveld kan open blijven bij de verschillende windrichtingen. Is de eene baan niet geschikt dan de ander.
speak only if it improves the silence.
pi_175447667
Plus bv Heathrow zou graag meer dan twee banen willen hebben, maar het "gaat wat moeizaam" :D

Qua upgrades is elke airline anders, KLM ken ik niet maar vziw zijn Europese airlines minder scheutig met upgrades dan bv Amerikaanse. (Geen idee hoe het met Etiqatrates en z'n vriendjes zit.)

Bij BA bv krijg je alleen upgrades als ze je plek nodig hebben voor iemand anders (upgrade vanuit een lagere kabine, of overboeking met te weinig no-shows oid). En wanneer je erachter komt ... dat kan al tijdens online inchecken zijn, of vaker bij de balie op het vliegveld waar je opeens een nieuwe boarding pass in je handen gedrukt krijgt, of wat me vorige week gebeurde, ze pakte een balpen en krabbelde me een nieuw stoelnummer op m'n boarding pass. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 3 december 2017 @ 13:39:41 #163
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_175468900
Oud filmpje, maar ik had hem niet eerder gezien :D


Die op 1:40 _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 3 december 2017 @ 14:13:25 #164
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175469663
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 17:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waarom heeft Schiphol relatief gezien zoveel banen? Bij gelijksoortige vliegvelden waar ik kom zoals JFK hebben ze er maar twee. Ik had zelf bedacht dat het met de behoorlijk variabele wind te maken heeft en de Nederlandse "veiligheid-boven-alles"-mentaliteit bij landen tijdens een stevige bries (AMS is vooralsnog de enige luchthaven waar ik vaak kom waar ik nog nooit een echt harde landing heb meegemaakt.
Wind is één factor, de andere factor is geluid.
Zie ook deze rapportage over het frequent wisselend baangebruik en gevaren daarvan: https://www.telegraafvand(...)chiphol-is-bloedlink

Het is wel de Telegraaf en de VNV, dus of het echt zo gevaarlijk is als gesteld wordt in het filmpje...
So we just called him Fred
pi_175476599
Straks om 21:05 - 22:00 uur op NPO2: VPRO Tegenlicht: Groene vliegtuigpioniers
quote:
Tegenlicht gaat op zoek naar groene vliegtuigpioniers. Volgens onderzoekers is vliegen de allergrootste bron van vervuiling. Hoe kunnen overheden dat dan negeren?

Hoewel overheden elektrische auto's blijven promoten, is de luchtvaart nog altijd gesubsidieerd. Overheden gaan door met het compenseren van luchtvaartmaatschappijen door al een halve eeuw tickets vrij te houden van btw en geen accijns te heffen op kerosine. Maar het klimaat lijdt er wel onder.

Milieuvervuiling
In Tegenlicht komen groene vliegtuigpioniers aan het woord. Zij vinden het niet kunnen dat in het Parijse Klimaatakkoord de huidige en toekomstige uitstoot van het internationaal luchtverkeer niet eens is opgenomen. Overheden sluiten volgens hen de ogen voor de milieuvervuiling. Daar willen zij dan ook iets aan doen.

Technologische revolutie
Tegenlicht laat zien hoe de pioniers in de luwte werken aan een technologische revolutie waardoor vliegtuigen elektrisch of hybride worden aangedreven. Hun toekomstdroom is dat vervoeren via de lucht nog makkelijker gaat, maar dan schoner, stiller en duurzamer.
pi_175483813
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:05 schreef LintuxCx het volgende:
Plus bv Heathrow zou graag meer dan twee banen willen hebben, maar het "gaat wat moeizaam" :D

Qua upgrades is elke airline anders, KLM ken ik niet maar vziw zijn Europese airlines minder scheutig met upgrades dan bv Amerikaanse. (Geen idee hoe het met Etiqatrates en z'n vriendjes zit.)

Bij BA bv krijg je alleen upgrades als ze je plek nodig hebben voor iemand anders (upgrade vanuit een lagere kabine, of overboeking met te weinig no-shows oid). En wanneer je erachter komt ... dat kan al tijdens online inchecken zijn, of vaker bij de balie op het vliegveld waar je opeens een nieuwe boarding pass in je handen gedrukt krijgt, of wat me vorige week gebeurde, ze pakte een balpen en krabbelde me een nieuw stoelnummer op m'n boarding pass. :D
Hah, bedankt voor de info!

En @FredvZ: Dank voor de link! Klinkt wel Telegraferig.
Bier.
  dinsdag 5 december 2017 @ 14:00:14 #167
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_175507635
Goed nieuws voor Eelde, Nordica gaat vanaf komende zomer dagelijkse vluchten uitvoeren tussen Eelde en München en 6x/week van Eelde naar Brussel Zaventem
meer via RTV Noord, op dit moment zou er ook een persconferentie bezig moeten zijn waar meer details bekend worden gemaakt.

[ Bericht 3% gewijzigd door boriq op 05-12-2017 14:07:51 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 december 2017 @ 18:31:15 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175511755
Is goed nieuws. Nu wordt het best aantrekkelijk om bijvoorbeeld München als overstap te gebruiken. Hiermee heb je een alternatief voor Schiphol
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175520035
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 14:00 schreef boriq het volgende:
Goed nieuws voor Eelde, Nordica gaat vanaf komende zomer dagelijkse vluchten uitvoeren tussen Eelde en München en 6x/week van Eelde naar Brussel Zaventem
Shit, kan dat niet wat eerder? Ik moet net in februari van Brussel naar Drenthe toe. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_175520131
Historische dag vandaag op Schiphol.

Om te beginnen; LOT Polish Airlines heeft afgelopen vrijdag haar eerste Boeing 737 MAX 8 in ontvangst genomen. SP-LVA is die dag vervolgens vanaf Boeing Field via Reykjavik naar Warschau gevlogen. LOT is na Norwegian Air International de tweede Europese maatschappij die de 737 MAX in de vloot opneemt. Het toestel heeft ondertussen al een aantal rotaties naar London Heathrow gemaakt.

Maar morgen komt deze naar Amsterdam. Vlucht 265/266 zal ze uitvoeren; aankomst op Schiphol is om 09:40 uur en vertrek om 10:25 uur.
Dit is de allereerste keer dat de Boeing 737 MAX op Schiphol komt.

Ontvangst op Warschau was al *interessant* :







En morgen verlaat KLM's PH-BFR "Rio de Janeiro" haar allerlaatste vlucht. Om 12:15 uur vertrekt ze voorgoed van haar thuisbasis Schiphol naar Twente waar het om 12:55 uur wordt verwacht. Haar laatste vlucht zou vorige week maandag zijn maar is vanwege weersomstandigheden vertraagd.

Ben benieuwd of deze dame hier nog over komt vliegen. Hoop het wel. Laag zal ze sowieso vliegen dus camera ligt gereed. :P

PH-BFR B747-400 KLM no tit 28-11-17 eham by Maarten Visser, on Flickr

Bron: ErwinS Photography
pi_175527007
Uiteindelijk hier niet over komen vliegen; had dat ook wel verwacht eerlijk gezegd...





Zo'n 27 minuten later:



pi_175531885
De Air France A380 F-HPJE is met 3 werkende motoren onderweg van Goose Bay naar Parijs: https://www.flightradar24.com/AFR371V/fc069bb

EDIT: het toestel lijkt met 4 werkende motoren te vliegen.

Het toestel heeft daar 2 maanden gestaan.




[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 06-12-2017 18:44:59 ]
pi_175533200
flightradar24 twitterde op woensdag 06-12-2017 om 10:39:49 AeroUnión 767 XA-LRC returned to LAX shortly after takeoff yesterday afternoon due to a bird strike to the right engine on takeoff. reageer retweet
pi_175589888
KLM vindt pilotenpet te ouderwets en schaft het iconische hoofddeksel in 2018 af
quote:
Vanaf 2018 dragen KLM-piloten geen pilotenpet meer. De luchtvaartmaatschappij is daardoor zeer vooruitstrevend - of, afhankelijk aan wie je het vraagt, slordig met tradities.

Al 98 jaar siert ze de hoofden van de piloten van Nederlandse bekendste luchtvaartmaatschappij: de KLM-pet. Het donkerblauwe hoofddeksel, met voorop in goudgele letters de drie bedrijfsletters en het kroontje geborduurd, heeft de KLM-vliegers al die tijd voorzien van panache en een zekere distinctie. Binnenkort komt daar een einde aan, kondigt KLM aan: de pilotenpet, nu nog verplichte dracht, zou namelijk te ouderwets zijn.

KLM schaft de petten met ingang van 2018 af. De luchtvaartmaatschappij ziet 'de toegevoegde waarde van een pet' niet meer en wil 'de uitstraling van vliegers moderner en toegankelijker maken', zo maakt KLM in een persbericht bekend.

In haar 98-jarige bestaan paste de maatschappij het model en de uitstraling van de pilotenpet regelmatig aan zodat deze niet te ouderwets werd. Daar voelt KLM nu niets meer voor. Op 31 december stappen de piloten daarom voor het laatst mét pet het vliegtuig in.

Verdeeld besluit
De luchtvaartmaatschappij volgt het voorbeeld van budgetmaatschappijen als EasyJet en Ryanair. Een pet is hun piloten vreemd. Bij veel luchtvaartmaatschappijen uit het Midden-Oosten maakt de pet evenmin deel uit van het pilotenuniform.

Oudere maatschappijen, zoals British Airways en Lufthansa, verplichten hun piloten nog wel tot het dragen van een pilotenpet. KLM valt in het laatste rijtje en is wat het besluit betreft zeer vooruitstrevend - of, afhankelijk aan wie je het vraagt, slordig met tradities.

Volgens Joost van Doesburg, woordvoerder van pilotenvakbond VNV, zijn de KLM-piloten verdeeld over het besluit de pilotenpet af te schaffen. 'Het ene kamp vindt het mooi om met een pilotenpet op door de luchthaven te lopen en zo de aandacht van reizigers te trekken. Het andere kamp vindt de pet vooral een onding dat je constant met je mee moet nemen. Die piloten zijn blij met de afschaffing.'

Afstaan
De piloten mogen hun petten houden, maar KLM stelt voor de hoofddeksels te doneren aan Stichting Hoogvliegers, een organisatie die zieke kinderen voor een dag piloot laat zijn. Van Doesburg betwijfelt of veel piloten hun petten willen afstaan.

'Niet omdat we Hoogvliegers niets gunnen - onze piloten dragen financieel bij aan de stichting. Maar ik denk dat veel KLM-piloten toch wel een zekere waarde aan hun eigen pet hechten en hem om die reden graag willen bewaren. Bovendien: de stichting heeft ook niets aan 2.700 pilotenpetten.'
Flinke lens compressie natuurlijk, maar blijft tof gezicht:

pi_175589986
klik om te spelen

Woops.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 december 2017 @ 20:24:26 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175605021
Een A321 van Qatar is bijna geheel uitgebrand nadat tijdens onderhoudswerkzaamheden een antenne van het in-flight entertainmentsysteem vlamvatte ...

JacdecNew twitterde op zaterdag 09-12-2017 om 14:55:41 Qatar Airways Airbus A321 (A7-AIB) was damaged beyond repair when a fire broke out in the cabin whilst undergoing m… https://t.co/sk9IqqxlAC reageer retweet

Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 9 december 2017 @ 21:00:54 #177
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_175605880
Ouch
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_175606232
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Een A321 van Qatar is bijna geheel uitgebrand nadat tijdens onderhoudswerkzaamheden een antenne van het in-flight entertainmentsysteem vlamvatte ...
It's just a flesh wound. :P

Motor British Airways B747 valt uit tijdens take-off
quote:
Een toestel van British Airways heeft woensdag tijdens vertrek vanuit de Amerikaanse stad Phoenix te maken gehad met een motorstoring. Een van de vier motoren viel uit tijdens het opstijgen.

Motor 3
De Boeing 747-400 met registratie G-CIVM was vertrokken als vlucht BA288 naar Londen Heathrow, met aan boord 234 inzittenden. De bemanning maakte volgens The Aviation Herald kort na take-off een Mayday-oproep nadat motor 3 uitviel. Op beelden vanaf de grond is te zien dat er vlammen uit de motor komen.

Geland
Het vliegtuig werd in de holding gehouden, waarna er brandstof is geloosd om een veilige terugkeer naar het vliegveld te maken. Vóór de landing is de landingsbaan geïnspecteerd op onderdelen. Uiteindelijk is het toestel veilig geland.

De Boeing staat sinds het incident nog altijd op de luchthaven van Phoenix.
pi_175612971
Iemand nog ons vorig regeringstoestel kopen? :P

Voormalig regeringstoestel te koop in Zuid-Afrika
quote:
De Fokker F28 Fellowship die dienst deed als regeringsvliegtuig, is te koop. Het toestel staat te koop voor 250.000 dollar op de website Controller.com.

Het toestel rolde 1972 van de band op Schiphol, met als registratie PH-PBX. De Fellowship werd gebouwd voor de Rijksluchtvaartdienst, dat het toestel inzette als regeringstoestel. De registratie PBX stond voor Prinses Beatrix.

Koninklijk Huis
De Fokker vloog tot 1996 voor het Koninklijk Huis en de regering. Daarna werd het vliegtuig vervangen door een Fokker 70, de PH-KBX. De PBX werd verkocht aan een maatschappij in Indonesië. Na omzwervingen belandde het toestel in 2011 in Zuid-Afrika.

Onderhoud
De koper die de Fellowship wil hebben, kan er nog niet meteen mee weg. Het toestel mist één motor en heeft een c-check nodig. Ook is niet duidelijk of het landingsgestel goed werkt. Het vliegtuig kan ‘as is’ overgenomen worden of gesloopt worden om de losse onderdelen te verkopen.

Interieur
Het vliegtuig is ingericht in een vip-configuratie en kan maximaal 18 passagiers meenemen. Voor hen zijn er twaalf stoelen en twee banken, met ruimte voor in totaal zes passagiers. De cabine is ook voorzien van audio, video en een flatscreen-tv.

  zondag 10 december 2017 @ 02:20:53 #180
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175613773
Ik hoop dat mijn vlucht morgen gewoon gaat..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175614350
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Een A321 van Qatar is bijna geheel uitgebrand nadat tijdens onderhoudswerkzaamheden een antenne van het in-flight entertainmentsysteem vlamvatte ...

JacdecNew twitterde op zaterdag 09-12-2017 om 14:55:41 Qatar Airways Airbus A321 (A7-AIB) was damaged beyond repair when a fire broke out in the cabin whilst undergoing m… https://t.co/sk9IqqxlAC reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, die is wel afgeschreven.
Gelukkig vorige week order bevestigd voor 50 A321neo, dus er komt vervanging aan. :D
Jack does it in real time...
pi_175636143
Hier gaat ook iets niet goed geloof ik

https://imgur.com/a/0C1Ab



[ Bericht 26% gewijzigd door kree op 11-12-2017 00:33:35 ]
Do what you love, love what you do!
pi_175636274
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 00:19 schreef kree het volgende:
Hier gaat ook iets niet goed
[ afbeelding ]
https://imgur.com/a/0C1Ab
Schijnbaar engine stall in linkermotor. Was ook al met bijna 3 uur vertraging vertrokken.
Na 1 uur zijn ze nu letterlijk 1 gate opzij geschoven.
Die passagiers zullen niet blij zijn. :P
pi_175636301
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 00:31 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Schijnbaar engine stall in linkermotor. Was ook al met bijna 3 uur vertraging vertrokken.
Na 1 uur zijn ze nu letterlijk 1 gate opzij geschoven.
Die passagiers zullen niet blij zijn. :P
Ja zat toevallig ff via mijn eigen adsb ontvanger te kijken maar raakte hem kwijt.
Gelukkig storte hij niet op mijn huis neer, want echt recht erover heen :D

Drama trouwens om een pic te plaatsen via Imgur. En ipad
Do what you love, love what you do!
  maandag 11 december 2017 @ 15:29:28 #185
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175646888
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 00:31 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Schijnbaar engine stall in linkermotor. Was ook al met bijna 3 uur vertraging vertrokken.
Na 1 uur zijn ze nu letterlijk 1 gate opzij geschoven.
Die passagiers zullen niet blij zijn. :P
Alles ging kut op Schiphol gisteren geloof ik... Ik zou naar Stockholm vliegen in de middag, was door het weer te laat, mocht niet meer mee ondanks nog 25 minuten voor gate closing
(ik heb BluePetrol priority).. Collega van me was wel op tijd, die heeft 3 uur aan de gate gestaan na het boarden.. ik had dus maaaaaaaaakkelijk meegekund.

en vandaag weer 170 vluchten eruit las ik :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175653999
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_175656242
Vandaag exact 50 jaar geleden; de roll-out van Aérospatiale/BAC Concorde 001 uit de assembly hangar in Toulouse in 1967. Concorde met een "E"; die stond voor Excellence, Engeland, Europa en Entente Cordiale volgens de aanwezige Britse Minister of Technology Anthony Wedgwood Benn; maar hij had daar ook wel 'escalation' aan toe kunnen voegen.
Ja; die ene letter was een flink discussiepunt in die tijd...




Cockpit- en cabincrew van airlines die orders hadden geplaatst.
Let ook op het uniform van de Braniff stewardess.











De test pilots; aan de linkerkant André Turcat voor de Fransen en rechts voor de Britten Brian Trubshaw.
Hier met een glimlach; maar Trubshaw had een bloedhekel aan de pers(aandacht).



Het zou nog tot 2 maart 1969 duren voordat André Turcat de 001 haar luchtdoop zou geven; de allereerste Concorde vlucht ooit. Deze eerste vlucht gebeurde exact 3 weken nadat in de VS de Boeing 747 haar allereerste vlucht maakte. Destijds dacht men dat de 747 niet lang zou duren; toestellen als de Concorde waren de toekomst; niet de 747.
Bijna 36 jaar later vloog de Concorde haar allerlaatste vlucht toen de laatste gebouwde Concorde - de Britse G-BOAF - vanuit London Heathrow weer thuiskwam op Filton.
Trubshaw heeft het einde van de Concorde niet meegemaakt; hij overleed in 2001.
Turcat overleed begin 2016.
  dinsdag 12 december 2017 @ 19:03:01 #188
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175676246
Iemand nog een vliegtuig kopen?
https://www.bva-auctions.(...)/29027/9638417?pid=1

Wel zelf ophalen op Curaçao
So we just called him Fred
pi_175678454
Lufthansa heeft sinds kort ook de 5-sterren classificatie van Skytrax, en dat laten ze niet zomaar voorbij gaan.
Naast het feit dat ze nu twee toestellen (Boeing 747-8i D-ABYM en Airbus A320 D-AVVT) nu door het leven gaan als Starhansa; hebben zij bij de luchthaven van München een uit de kluiten gewassen oorkonde in het landschap gemaakt....



Een nieuwe dag; een nieuwe bedrijfsmodel van Malaysia Airlines voor hun A380's.
Toestellen zouden eerst verkocht worden, daarna was het plan om ze in high-density uitvoering Pelgrim vluchten te laten uitvoeren en nu...nu gaan ze weer op reguliere Malaysia lijnvluchten ingezet worden.
Eind juli/begin september zal het drie weken de tweede vlucht naar London Heathrow weer gaan overnemen.
Daarnaast zullen ze worden ingezet op hun netwerk als er meer capaciteit nodig is; op vluchten naar Tokio, Seoul, Sydney en Melbourne naast ad hoc chartervluchten naar Jeddah en Medina.

EDIT: toch niet. Toestellen worden eind 2018 nog steeds geparkeerd en omgebouwd naar de high-density indeling. Echter zullen ze inderdaad wél worden ingezet op routes als de capaciteit nodig is.
https://www.flightglobal.(...)ans-to-scrap-444084/



[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 13-12-2017 11:46:15 ]
pi_175696221
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:08 schreef Iemand91 het volgende:
Deze A380 is een kerstboom aan het tekenen: https://www.flightradar24.com/AIB232E/fd1fd63

[ afbeelding ]
Ik wilde dit net gaan posten, ben jij me weer voor :'(
Trotse Twentenaar
pi_175697978
KLM's PH-BFY keert momenteel terug uit Jakarta van haar D-check.
Ze is de laatste 747 die deze beurt krijgt en heeft ook de nieuwe livery gekregen:
https://www.flightradar24.com/KLM9866/fd15308






[ Bericht 26% gewijzigd door Iemand91 op 13-12-2017 18:54:37 ]
  donderdag 14 december 2017 @ 12:59:21 #193
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_175716846
Op Airlineroute is zojuist een update uitgekomen van Norwegians schedule voor komende zomer, met daarop ook de nieuwe geplande route Amsterdam - New York JFK

quote:
Amsterdam – New York JFK eff 07MAY18 4 weekly 787-9
DY7701 AMS1225 – 1425JFK 789 x357
DY7700 JFK1830 – 0730+1AMS 789 x246
Prijzen voor een enkeltje vanaf ¤170-200
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2017 @ 20:09:39 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175725667
Grote opsteker voor Airbus dat Delta 100 A321's bestelt met een optie voor nog eens 100

http://www.airbus.com/new(...)eo-acf-aircraft.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 14 december 2017 @ 20:56:15 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175727085
quote:
14s.gif Op donderdag 14 december 2017 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Grote opsteker voor Airbus dat Delta 100 A321's bestelt met een optie voor nog eens 100

http://www.airbus.com/new(...)eo-acf-aircraft.html
Goede zaak, kunnen die A321 neo's nou ook intercontinentale vluchten uitvoeren?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2017 @ 21:01:13 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175727287
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 20:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Goede zaak, kunnen die A321 neo's nou ook intercontinentale vluchten uitvoeren?
Jup en die LR-versie al helemaal
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175735315
quote:
14s.gif Op donderdag 14 december 2017 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Grote opsteker voor Airbus dat Delta 100 A321's bestelt met een optie voor nog eens 100

http://www.airbus.com/new(...)eo-acf-aircraft.html
En een fikse middelvinger naar Boeing die de aanschaf van de Bombardier C-series door Delta dwarszit.
pi_175744484
Man met mes op Schiphol neergeschoten door marechaussee
quote:
Op Schiphol heeft de marechaussee een man neergeschoten. Hij zou een mes in zijn hand hebben gehad en een ruit hebben ingeslagen, heeft de marechaussee tegen Nieuwsuur gezegd.

Schiphol Plaza, waar alle treinen aankomen, is ontruimd, zo laat een woordvoerder van Schiphol weten. Van en naar Schiphol rijden op dit moment geen treinen.

Het is niet bekend wat de ontruiming betekent voor de vertrekkende en aankomende vluchten.
Plaza is weer open.
pi_175755769
Zou er dan nog meer KLM 747 in Nederland blijven?

CORENDON WIL VOORMALIGE BOEING 747 VAN KLM
quote:
SCHIPHOL - Het nieuwe Corendon-hotel, gevestigd in het voormalige Sony-kantoor bij Schiphol, krijgt als het aan topman Atilay Uslu ligt een heuse Boeing 747 in de voortuin. “We zijn in onderhandeling met KLM over een toestel”, zegt hij in gesprek met Misset Horeca.

Eerder zette Corendon al een gedeelte van een Boeing 737 in het Corendon Vitality Hotel in Amsterdam, met daarin een cockpit en veertien stoelen. “We gaan nu voor een compleet vliegtuig”, zegt Uslu. Hij wil van het toestel een museum maken.

Het Corendon Village bij Schiphol krijgt 677 kamers en moet daarmee het grootste van de Benelux worden.
Uslu begint over de 747 op 6:30:

  zaterdag 16 december 2017 @ 02:45:49 #200
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_175756573
Eerst zien dan geloven. Zal wel een symbolisch bod hebben gedaan van 1 euro? Of 747 euro natuurlijk :D Maar dan nog, wat moet Corendon met een 747 als ze daar helemaal niet mee vliegen :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')