abonnement Unibet Coolblue
pi_174325434
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dus rijke mensen moeten arme mensen centjes geven zodat ze andere arme mensen kunnen betalen om die billen te wassen. :{
Ja. Omdat zorg gewoon werk is. Anders kunnen we ook wel stoppen met gehandicaptenzorg, dat is ook op dat hele principe gebaseerd.

quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Laagopgeleiden zijn toch ook vaker werkloos of kiezen ervoor om geen betaalde arbeid te verrichten?
Ik heb niet het beeld dat hoogopgeleiden lekker in de zon liggen en hun ouders verpatsen terwijl laagopgeleiden 60 uur per week werken om dan in de avonduurtjes de billen van moe schoon te maken.
Dat is ook niet het beeld wat ik heb, maar hoogopgeleiden hebben wel de luxe om het uit te kunnen besteden. Die kunnen kiezen om zelf de keet van hun ouders schoon te maken of om dat aan iemand anders over te laten.

Aangezien niemand er voor kiest om hulpbehoevende ouders te hebben vind ik het niet fair om de rekening van de oudjes dan maar bij de kinderen neer te leggen.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:00:44 #252
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174325445
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:59 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja. Omdat zorg gewoon werk is. Anders kunnen we ook wel stoppen met gehandicaptenzorg, dat is ook op dat hele principe gebaseerd.

[..]

Dat is ook niet het beeld wat ik heb, maar hoogopgeleiden hebben wel de luxe om het uit te kunnen besteden. Die kunnen kiezen om zelf de keet van hun ouders schoon te maken of om dat aan iemand anders over te laten.

Aangezien niemand er voor kiest om hulpbehoevende ouders te hebben vind ik het niet fair om de rekening van de oudjes dan maar bij de kinderen neer te leggen.
De rekening ligt altijd bij de kinderen. Andermans kinderen meestal.

Daarbij komen er steeds minder kinderen en meer ouderen waardoor de kinderen het niet meer kunnen betalen. Dan kun je daar verongelijkt over zijn maar het lost geen demografische tijdbom op.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:01:02 #253
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174325452
Ik vind het ook niet fair dat hoogopgeleiden drie keer per jaar op skivakantie kunnen of in een mooie villa wonen. Moet alles genivelleerd?

Fatsoenlijk voor je ouders zorgen op hun oude dag (linksom of rechtsom) is iets wat je als kind zou moeten regelen, binnen je mogelijkheden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174325469
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:59 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja. Omdat zorg gewoon werk is. Anders kunnen we ook wel stoppen met gehandicaptenzorg, dat is ook op dat hele principe gebaseerd.

[..]

Dat is ook niet het beeld wat ik heb, maar hoogopgeleiden hebben wel de luxe om het uit te kunnen besteden. Die kunnen kiezen om zelf de keet van hun ouders schoon te maken of om dat aan iemand anders over te laten.

Aangezien niemand er voor kiest om hulpbehoevende ouders te hebben vind ik het niet fair om de rekening van de oudjes dan maar bij de kinderen neer te leggen.
Maar rijke mensen kunnen ook voor hun eigen huishouden een schoonmaker inhuren, terwijl de lagere inkomens met zware banen ook nog eens thuis het huishouden zelf moeten doen.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:02:31 #255
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174325486
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar rijke mensen kunnen ook voor hun eigen huishouden een schoonmaker inhuren, terwijl de lagere inkomens met zware banen ook nog eens thuis het huishouden zelf moeten doen.
Zo kun je alles wel nivelleren onder het mom van zielig.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174325487
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:01 schreef Perrin het volgende:
Ik vind het ook niet fair dat hoogopgeleiden drie keer per jaar op skivakantie kunnen of in een mooie villa wonen. Moet alles genivelleerd?
Deze opmerking slaat nergens op en toont aan dat je geen idee hebt waar ik het over heb. Niet alles waarvan je vindt dat de maatschappij meer van die kosten zou moeten dragen is communisme. Het verzorgingshuis is ook geen communisme. De basisschool ook niet. De schouwburg ook niet.

Het zijn keuzes.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:02:42 #257
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174325489
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar rijke mensen kunnen ook voor hun eigen huishouden een schoonmaker inhuren, terwijl de lagere inkomens met zware banen ook nog eens thuis het huishouden zelf moeten doen.
En doordat ik een schoonmaakster inhuur is er weer iemand die werk heeft...
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:02:59 #258
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174325498
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:02 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Deze opmerking slaat nergens op en toont aan dat je geen idee hebt waar ik het over heb. Niet alles waarvan je vindt dat de maatschappij meer van die kosten zou moeten dragen is communisme. Het verzorgingshuis is ook geen communisme. De basisschool ook niet. De schouwburg ook niet.

Het zijn keuzes.
Idd.. dure keuzes. Ik vind niet dat je voor de zorg van iemands anders ouders moet opdraaien. Iedereen zorgt primair voor zijn eigen familie.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:03:46 #259
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174325510
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:02 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Deze opmerking slaat nergens op en toont aan dat je geen idee hebt waar ik het over heb. Niet alles waarvan je vindt dat de maatschappij meer van die kosten zou moeten dragen is communisme. Het verzorgingshuis is ook geen communisme. De basisschool ook niet. De schouwburg ook niet.

Het zijn keuzes.
Maar dan is het ook een keuze om te zeggen "De kinderen moeten de handen uit de mouwen steken" en die moet dan net zo acceptabel zijn als "De kinderen moeten maar betalen"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174325512
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar rijke mensen kunnen ook voor hun eigen huishouden een schoonmaker inhuren, terwijl de lagere inkomens met zware banen ook nog eens thuis het huishouden zelf moeten doen.
Maar dat is je eigen leven. Daar draag je altijd zelf verantwoordelijkheid voor. Waarom mensen in toenemende mate verantwoordelijk gemaakt moeten worden voor hun ouders, die mogelijk slechte keuzes hebben gemaakt waardoor ze later hulpbehoevender zijn, is mij niet duidelijk. Behalve dat daar een ideologie achter zit waar ik het niet mee eens ben.
pi_174325518
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:02 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Deze opmerking slaat nergens op en toont aan dat je geen idee hebt waar ik het over heb. Niet alles waarvan je vindt dat de maatschappij meer van die kosten zou moeten dragen is communisme. Het verzorgingshuis is ook geen communisme. De basisschool ook niet. De schouwburg ook niet.

Het zijn keuzes.
Het onderwijs is er voor de gelijke kansen en de subsidie van de schouwburg is van oorsprong natuurlijk juist ter emancipatie van de gewone arbeider bedoeld geweest.
pi_174325534
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar dan is het ook een keuze om te zeggen "De kinderen moeten de handen uit de mouwen steken" en die moet dan net zo acceptabel zijn als "De kinderen moeten maar betalen"
Natuurlijk, ik heb ook niks tegen jullie die zeggen dat je vindt dat het wel billijk is om dat van de kinderen te vragen. Ik heb gewoon een andere mening en ik zou andere keuzes maken als ik over dat geld zou gaan.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:04:54 #263
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_174325539
quote:
Het kabinet wil de komende periode investeren in onafhankelijke journalistiek op lokaal en regionaal niveau. Daarnaast trekt het kabinet geld uit voor de verbetering van onderzoeksjournalistiek.
Dat blijkt uit het regeerakkoord dat dinsdag door de regeringspartijen VVD, D66, ChristenUnie en CDA van het kabinet Rutte III is gepresenteerd.

"De uitdagingen voor de journalistiek en mediabedrijven zijn enorm, op landelijk, regionaal en lokaal niveau. Grote internationale bedrijven domineren de markt wereldwijd en informatie is vaak direct gratis digitaal toegankelijk. Ruimte voor onafhankelijke onderzoeksjournalistiek en een stevige publieke omroep op alle schaalniveaus is hierdoor niet langer vanzelfsprekend, maar wel nodig vanwege het veranderende medialandschap", melden de partijen in het regeerakkoord.


Regiovensters
De partijen wijzen in het akkoord op bestaande initiatieven zoals de samenwerking tussen regionale omroepen (in vorm van de Regionale Publieke Omroep) en de toename van streekomroepen en de eigen ontwikkeling van de zogeheten regiovensters binnen de Nederlandse Publieke Omroep (NPO).

Terwijl veel grote uitgevers de laatste jaren op de regiojournalistiek bezuinigen, lijkt de overheid dus juist meer te willen investeren.

Naast het steunen van regiojournalistiek wil het kabinet de onderzoeksjournalistiek in Nederland financieel steunen, omdat deze volgens de partijen 'van vitaal belang is voor de controlerende taak die de journalistiek heeft'.

Reactie NPO
Shula Rijxman, voorzitter raad van bestuur van de NPO, is uiteraard blij met de kabinetsplannen.

"We kijken er dan ook naar uit om met de nieuwe bewindspersoon constructief samen te werken hoe we, in deze tijd van globalisering van het medialandschap, onafhankelijke programma’s van Nederlandse bodem onder de aandacht kunnen blijven brengen van de Nederlandse bevolking", aldus Rijxman in een reactie op de website van de NPO.
https://www.nu.nl/media/4958162/kabinet-gaat-regio--en-onderzoeksjournalist-steunen.html

Nog wat voer voor de aluhoedjes over de massamedia. :9~
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:05:09 #264
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174325545
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:59 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is ook niet het beeld wat ik heb, maar hoogopgeleiden hebben wel de luxe om het uit te kunnen besteden. Die kunnen kiezen om zelf de keet van hun ouders schoon te maken of om dat aan iemand anders over te laten.

Aangezien niemand er voor kiest om hulpbehoevende ouders te hebben vind ik het niet fair om de rekening van de oudjes dan maar bij de kinderen neer te leggen.
Mja, ik vind dit weer het doorvoeren van inkomenspolitiek in alle beleidsterreinen van de overheid. Zo bezien kun je elke tweedeling tussen hoge inkomens en lage inkomens extrapoleren op subdelen van de samenleving. Hoogopgeleiden betalen doorgaans hoge belastingen, waar laagopgeleiden ook van profiteren als hun ouders in het verzorgingstehuis moet zitten. Zoals niemand kiest voor gehandicapte kinderen, hulpbehoevende familie of senioren met een zorgvraag, hoeven we dit familierisico niet collectief te dragen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:05:27 #265
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174325555
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Natuurlijk, ik heb ook niks tegen jullie die zeggen dat je vindt dat het wel billijk is om dat van de kinderen te vragen. Ik heb gewoon een andere mening en ik zou andere keuzes maken als ik over dat geld zou gaan.
Fair enough. Met daarbij wel de kanttekening dat, zoals gezegd, demografische factoren nogal een rol spelen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174325565
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:03 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Maar dat is je eigen leven. Daar draag je altijd zelf verantwoordelijkheid voor. Waarom mensen in toenemende mate verantwoordelijk gemaakt moeten worden voor hun ouders, die mogelijk slechte keuzes hebben gemaakt waardoor ze later hulpbehoevender zijn, is mij niet duidelijk. Behalve dat daar een ideologie achter zit waar ik het niet mee eens ben.
Het is idd gebaseerd op een ideologie die kleinschalige samenwerking - de familie (i.t.t. individualisme of collectivisme) bovenaan stelt. Met CDA en CU in het kabinet moet die ideologie ook eigenlijk wel ergens tot uitdrukking komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2017 15:07:09 ]
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:06:37 #267
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174325578
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:03 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Maar dat is je eigen leven. Daar draag je altijd zelf verantwoordelijkheid voor. Waarom mensen in toenemende mate verantwoordelijk gemaakt moeten worden voor hun ouders, die mogelijk slechte keuzes hebben gemaakt waardoor ze later hulpbehoevender zijn, is mij niet duidelijk. Behalve dat daar een ideologie achter zit waar ik het niet mee eens ben.
Andersom, ben je dan ook voor het 100% belasten van erfenissen?
Dat is uiteindelijk de inverse van mantelzorg voor hulpbehoevende ouderen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:07:52 #268
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174325603
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:06 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Andersom, ben je dan ook voor het 100% belasten van erfenissen?
Dat is uiteindelijk de inverse van mantelzorg voor hulpbehoevende ouderen.
Dat werkt in de praktijk natuurlijk nooit.. Er zijn 1000 manieren om daar omheen te werken.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:08:11 #269
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_174325608
Er zijn natuurlijk ook ouderen die geen kinderen (meer) hebben en dus afhankelijk zijn van de overheid. Of kinderen met een erg slechte relatie met hun ouders of kinderen die heel ver weg wonen. Daarbij is het ook gênant om je eigen kinderen om zoveel hulp te vragen. Fatsoenlijke zorg voor mensen die dat nodig hebben (GGZ, kinderen, ouderen, gehandicapten, zieken) hoort wat mij betreft gewoon onderdeel te zijn van de taken van de overheid in een rijk land zoals de onze.
pi_174325613
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:06 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Andersom, ben je dan ook voor het 100% belasten van erfenissen?
Dat is uiteindelijk de inverse van mantelzorg voor hulpbehoevende ouderen.
Als je radicaal individualistisch en voor gelijke kansen bent, dan denk ik dat je dat idd erfenissen voor 100% zou moeten belasten en alle kinderen in staatskostscholen zou moeten laten opgroeien.
pi_174325618
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:05 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Mja, ik vind dit weer het doorvoeren van inkomenspolitiek in alle beleidsterreinen van de overheid. Zo bezien kun je elke tweedeling tussen hoge inkomens en lage inkomens extrapoleren op subdelen van de samenleving. Hoogopgeleiden betalen doorgaans hoge belastingen, waar laagopgeleiden ook van profiteren als hun ouders in het verzorgingstehuis moet zitten. Zoals niemand kiest voor gehandicapte kinderen, hulpbehoevende familie of senioren met een zorgvraag, hoeven we dit familierisico niet collectief te dragen.
Ik kan de redenatie wel begrijpen, ik vind alleen dat mensen zoveel mogelijk ontzien moeten worden wanneer het factoren betreft waar ze zelf geen invloed op hebben. Met alle respect en ik heb makkelijk praten als kinderloze dertiger, maar kiezen om een kind te krijgen houdt ook in dat er een risico is dat het niet gezond ter wereld komt.

Echter, op de levenskeuzes van mijn ouders heb ik niet veel invloed gehad. Dan vind ik het niet redelijk dat ik in toenemende mate op zou moeten draaien voor hun dagelijkse zorg.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:08:37 #272
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174325621
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:08 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Er zijn natuurlijk ook ouderen die geen kinderen (meer) hebben en dus afhankelijk zijn van de overheid. Of kinderen met een erg slechte relatie met hun ouders. Daarbij is het ook gênant om je eigen kinderen om zo veel hulp te vragen. Fatsoenlijke zorg voor mensen die dat nodig hebben (GGZ, kinderen, ouderen, gehandicapten, zieken) hoort wat mij betreft gewoon onderdeel te zijn van de taken van de overheid in een rijk land zoals de onze.
Als vangnet zeker. Als primaire dumpplaats voor je ouders: nee.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174325631
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:08 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Er zijn natuurlijk ook ouderen die geen kinderen (meer) hebben en dus afhankelijk zijn van de overheid. Of kinderen met een erg slechte relatie met hun ouders. Daarbij is het ook gênant om je eigen kinderen om zo veel hulp te vragen. Fatsoenlijke zorg voor mensen die dat nodig hebben (GGZ, kinderen, ouderen, gehandicapten, zieken) hoort wat mij betreft gewoon onderdeel te zijn van de taken van de overheid in een rijk land zoals de onze.
Eens. De houding van "iedereen zorgt maar voor zijn eigen familie" past helemaal niet bij onze cultuur.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:09:25 #274
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_174325636
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als vangnet zeker. Als primaire dumpplaats voor je ouders: nee.
Primaire dumpplaats? We hebben het hier over de wijkzorg, niet over de dagbesteding.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:09:51 #275
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174325650
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:08 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Er zijn natuurlijk ook ouderen die geen kinderen (meer) hebben en dus afhankelijk zijn van de overheid. Of kinderen met een erg slechte relatie met hun ouders. Daarbij is het ook gênant om je eigen kinderen om zo veel hulp te vragen. Fatsoenlijke zorg voor mensen die dat nodig hebben (GGZ, kinderen, ouderen, gehandicapten, zieken) hoort wat mij betreft gewoon onderdeel te zijn van de taken van de overheid in een rijk land zoals de onze.
Die eerste groep stemt doorgaans 50 Plus.
Punt blijft; de zorgkosten stijgen harder dan onze economie groeit.
Dus elke ideologische keuze die we maken resulteert direct in een bezuiniging elders en dan niet een incidentele bezuiniging, maar een structurele. Als we nu 2 miljard meer geven aan GGZ, ouderen of zieken, dan zorgt dat er voor dat we over 10 jaar 5 miljard kwijt zijn en de economie groeit niet proportioneel mee.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')