abonnement Unibet Coolblue
pi_174206298
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Maar dan kom je weer bij:

[..]

Vooral, als je geen sturing geeft dan hebben op een gegeven moment de gematigden er geen zin meer in en haken af.
pi_174206388
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Vooral, als je geen sturing geeft dan hebben op een gegeven moment de gematigden er geen zin meer in en haken af.
Gematigd zijn of genuanceerd zijn mag ook niet meer.

Je kunt niet meer zeggen dat je gewoon vindt dat mensen in beginsel welkom zijn, maar dat mensen die de regels niet volgen gewoon uitgezet/gestraft moeten worden. Je bent automatisch voor 'islamisering', 'verkrachting' en 'sharia' zodra je weigert om alle moslims te haten. Ik ben een SJW, maar dat zie ik niet als iets blinds of slechts. Ik ben realistisch en genuanceerd, en vind dat er heel hard opgetreden moet worden tegen haat, geweld en alles wat mensenlevens in gevaar brengt of verpest, van álle kanten, maar wat een kutleven zou ik hebben als ik in alles wat een ander geloof of nationaliteit heeft een bedreiging voor 'mijn' cultuur zie (ik ben dan ook niet zo'n gelover in 'één landscultuur' en dat soort zaken).

Zie ook hoe alles in het absurde en extreme wordt getrokken zodra je zegt dat men eens rustig moet blijven en moet kijken naar hoeveel goede mensen er niet op deze aardkloot zijn. Dan krijg je posts als 'de linksmensen die onze genocide aanmoedigen' en dat soort shit, dingen die je dagelijks hier op FOK! voorbij ziet komen en die normaal gevonden worden, want 'mening'.

En ... ik kan nog wel even doorgaan. Maar m'n koffie is op en ik moet nieuwe maken.
Ja doei.
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 10:20:56 #78
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174206399
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Vooral, als je geen sturing geeft dan hebben op een gegeven moment de gematigden er geen zin meer in en haken af.
Yup.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174206433
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Maar dan kom je weer bij:

[..]

True, maar dat is niet wat men wil want dan komt het argument dat we geen maakbaar forum willen zijn. Wat een beetje een vals argument is natuurlijk.

Wat ik alleen niet snap als je voorstaat dat alles moet kunnen je niet de moderatie louter technisch laat modden op wat mag volgens de wet en voor de rest onzichtbaar is op het forum. Zo’n MED met subjectieve regels is dan compleet overbodig.
pi_174206435
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Bovendien hebben ze helemaal geen mandaat met 90% van 48% van de stemmen.
Het is ook adviserend 'referendum' geweest. Het Catalaanse parlement gaat er over stemmen. Er is dus wel degelijk een mandaat als het tot afscheiding komt. En ook nog op een manier zoals jij dat graag ziet, via vertegenwoordiging.
pi_174206505
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:22 schreef Tem het volgende:

[..]

True, maar dat is niet wat men wil want dan komt het argument dat we geen maakbaar forum willen zijn. Wat een beetje een vals argument is natuurlijk.

Wat ik alleen niet snap als je voorstaat dat alles moet kunnen je niet de moderatie louter technisch laat modden op wat mag volgens de wet en voor de rest onzichtbaar is op het forum. Zo’n MED met subjectieve regels is dan compleet overbodig.
Die hele MED vind ik dan ook al jaren een grote farçe. En ik vind dan ook dat je gewoon lekker holocausts mag ontkennen (nou ja, ík vind dat niet, maar even meegaand met de 'alles mag als het maar een mening is..) en ga zo maar door, maar daar wordt dan wel een lijn getrokken, terwijl je best mag vinden dat alle Syrische vluchtelingen verdrinken omdat bootjes lek worden geschoten, etc.
Ja doei.
pi_174206511
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:25 schreef remlof het volgende:
Over referenda gesproken:

[..]

Ik moet eerst nog zien dat ze het halen hoor, maar dan krijgen we waarschijnlijk dus twee stempassen. Moet je nog opletten dat je wel de goeie verscheurt ook :')

[..]
Wel een beetje dom om niet van je democratische rechten (naar mijn idee verplichting) gebruik te maken. Stem desnoods blanco als je geen keuze wil maken.
pi_174206516
Deze SC zit gelukkig vol met fijne mensen. En echt niet iedereen hier is een links figuur. Integendeel. Deze SC zit wat mij betreft vol met de spirit van wat Fok zou moeten zijn. Respectvol oneens zijn, soms een hard randje, maar uiteindelijk kan iedereen op persoonlijk vlak een biertje met elkaar drinken.

En soms een idioot. Maar die wordt dan ook gewoon van repliek gediend.
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 10:27:00 #84
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174206528
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Gematigd zijn of genuanceerd zijn mag ook niet meer.

Je kunt niet meer zeggen dat je gewoon vindt dat mensen in beginsel welkom zijn, maar dat mensen die de regels niet volgen gewoon uitgezet/gestraft moeten worden. Je bent automatisch voor 'islamisering', 'verkrachting' en 'sharia' zodra je weigert om alle moslims te haten. Ik ben een SJW, maar dat zie ik niet als iets blinds of slechts. Ik ben realistisch en genuanceerd, en vind dat er heel hard opgetreden moet worden tegen haat, geweld en alles wat mensenlevens in gevaar brengt of verpest, van álle kanten, maar wat een kutleven zou ik hebben als ik in alles wat een ander geloof of nationaliteit heeft een bedreiging voor 'mijn' cultuur zie (ik ben dan ook niet zo'n gelover in 'één landscultuur' en dat soort zaken).

Zie ook hoe alles in het absurde en extreme wordt getrokken zodra je zegt dat men eens rustig moet blijven en moet kijken naar hoeveel goede mensen er niet op deze aardkloot zijn. Dan krijg je posts als 'de linksmensen die onze genocide aanmoedigen' en dat soort shit, dingen die je dagelijks hier op FOK! voorbij ziet komen en die normaal gevonden worden, want 'mening'.

En ... ik kan nog wel even doorgaan. Maar m'n koffie is op en ik moet nieuwe maken.
Een landscultuur, wat een lachertje. Toen ik opgroeide, en toegegeven dat is een paar decennia geleden, was de Nederlandse cultuur; boerenkool, 2 TV zenders, schaatsen, alles dicht op zondag en Mies Bouwman. Geen McDonalds, geen kapsalon, geen contact met de wereld buiten behalve via de krant of het NOS journaal, je stuurde en ontving brieven, koopavond was nog een ding want de supermarkt was om uiterlijk 18:00 dicht. Oh, en we wonnen nog wel eens wat met voetbal.

Niemand die daarheen terug wil, natuurlijk. Ik heb enorme veranderingen in de NL cultuur gezien, meestal een verbetering maar dat schijnt maar moeilijk door te dringen tot de cultuur "ridders"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174206582
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:26 schreef Mystikvm het volgende:
Deze SC zit gelukkig vol met fijne mensen. En echt niet iedereen hier is een links figuur. Integendeel. Deze SC zit wat mij betreft vol met de spirit van wat Fok zou moeten zijn. Respectvol oneens zijn, soms een hard randje, maar uiteindelijk kan iedereen op persoonlijk vlak een biertje met elkaar drinken.

En soms een idioot. Maar die wordt dan ook gewoon van repliek gediend.
Of genegeerd 8-)
Ja doei.
pi_174206608
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Een landscultuur, wat een lachertje. Toen ik opgroeide, en toegegeven dat is een paar decennia geleden, was de Nederlandse cultuur; boerenkool, 2 TV zenders, schaatsen, alles dicht op zondag en Mies Bouwman. Geen McDonalds, geen kapsalon, geen contact met de wereld buiten behalve via de krant of het NOS journaal, je stuurde en ontving brieven, koopavond was nog een ding want de supermarkt was om uiterlijk 18:00 dicht. Oh, en we wonnen nog wel eens wat met voetbal.

Niemand die daarheen terug wil, natuurlijk. Ik heb enorme veranderingen in de NL cultuur gezien, meestal een verbetering maar dat schijnt maar moeilijk door te dringen tot de cultuur "ridders"
Yup... ik kan daar ook echt niet bij... Ik ben nu 32 en heb zóveel zien veranderen, goed en slecht. Niets is meer zoals het was toen ik nog kind was. En dat vind ik mooi, overwegend, want stilstaan is afhaken voor mij.
Ja doei.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:30:49 #87
104871 remlof
Europees federalist
pi_174206650
quote:
12s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:26 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Wel een beetje dom om niet van je democratische rechten (naar mijn idee verplichting) gebruik te maken. Stem desnoods blanco als je geen keuze wil maken.
Nee, want één van de bepalingen in die kromme wet is dat een referendum pas geldig is bij 30% opkomst.
Als ik blanco stem tel ik wel mee bij die opkomst en dat wil ik per se niet.
pi_174206656
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:46 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik word ook een beetje doodziek van al die oldbees die beweren dat alles nog hetzelfde is als vroeguh. Dan heb je wel een beetje een plaat voor je harses hoor.
Het is natuurlijk ook nonsens. Het hysterische gelul onder invloed van types als Drugshond of Whiskers doet de intentie van het topic meer kwaad dan goed.
pi_174206693
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:57 schreef Tem het volgende:
Als conservatieve oude lul betekent dat men commentaar heeft op de tendens dat mensen wat betreft emancipatie, omgangsvormen en mensenrechten weer eeuwen terug wil ben ik inderdaad een conservatieve oude lul.
Prima reden inderdaad.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:32:19 #90
104871 remlof
Europees federalist
pi_174206703
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:23 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het is ook adviserend 'referendum' geweest. Het Catalaanse parlement gaat er over stemmen. Er is dus wel degelijk een mandaat als het tot afscheiding komt. En ook nog op een manier zoals jij dat graag ziet, via vertegenwoordiging.
Het komt sowieso niet tot afscheiding, het gaat er alleen maar om om nog meer autonomie te verkrijgen.
pi_174206712
quote:
2s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook nonsens. Het hysterische gelul onder invloed van types als Drugshond of Whiskers doet de intentie van het topic meer kwaad dan goed.
Nou ja, je weet net zo goed als ik dat zulke topics eigenlijk sowieso niets opleveren. Want opbouwende kritiek, zeker van ex-crew, is zuur en kwaad en alles behalve goedbedoeld.
Ja doei.
  † In Memoriam † donderdag 5 oktober 2017 @ 10:33:15 #92
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_174206735
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:57 schreef remlof het volgende:

Die stempas ga ik met liefde verscheuren en ik hoop dat velen dat met mij doen.
Joepie! Dan heb ik er in maart twee te verbranden, wat een genot!
Carpe Libertatem
pi_174206741
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..] En echt niet iedereen hier is een links figuur. [..]
Nou... :P Ik lees hier zelden een stevig pleit voor minder overheidsinterventie in de economie. Alleen bij GS en erik denk ik.
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 10:34:46 #94
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174206784
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:33 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Nou... :P Ik lees hier zelden een stevig pleit voor minder overheidsinterventie in de economie. Alleen bij GS en erik denk ik.
Komt waarschijnlijk omdat wij rondkijken buiten de landsgrenzen en zien dat het maar zelden iets positiefs oplevert voor het land an sich als de overheid zich terugtrekt :P ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174206817
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:33 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Nou... :P Ik lees hier zelden een stevig pleit voor minder overheidsinterventie in de economie. Alleen bij GS en erik denk ik.
Hoho, er wordt hier regelmatig gepleit voor stevige anti-homo wetgeving, met de complimenten van de SGP. Dat is toch lekker conservatief-rechts?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174206830
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:32 schreef remlof het volgende:

[..]

Het komt sowieso niet tot afscheiding, het gaat er alleen maar om om nog meer autonomie te verkrijgen.
Ik zie het wel tot afscheiding komen want meer autonomie gaat er niet komen. Er is nog niets dat er op wijst dat de partijen in gaan binden. Nota bene de koning heeft zelfs extra olie op het vuur gegooid.
pi_174206841
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:33 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Nou... :P Ik lees hier zelden een stevig pleit voor minder overheidsinterventie in de economie. Alleen bij GS en erik denk ik.
Als ik de economische kennis had om het onder woorden te brengen
pi_174206846
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Komt waarschijnlijk omdat wij rondkijken buiten de landsgrenzen en zien dat het maar zelden iets positiefs oplevert voor het land an sich als de overheid zich terugtrekt :P ;)
Allicht, maar dat maakt het niet minder links hier.
pi_174206862
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:36 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik zie het wel tot afscheiding komen want meer autonomie gaat er niet komen. Er is nog niets dat er op wijst dat de partijen in gaan binden. Nota bene de koning heeft zelfs extra olie op het vuur gegooid.
Verwacht jij dat Spanje die onafhankelijkheid zonder slag of stoot accepteert?

Ze kunnen echt beter eens gaan praten. Straks ontstaat er nog een burgeroorlog. :{
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 10:37:40 #100
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174206870
Hilarisch (?) voorbeeld uit het VK nu, de Conservatieven willen een extra uitkering instellen voor burgers die hun electra niet kunnen betalen met als argument dat de "Grote zes (gas/electra verkopers) hun het geld uit de zak kloppen.

Dat is dus dezelfde partij die de bedrijven in kwestie geprivatiseerd heeft onder het motto "als ze vrij zijn van de overheid gaan de prijzen omlaag door de magie van de markt!" en als dat niet blijkt te werken gaan ze belastingeld gebruiken om de arme burgers te subsidieeren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')