abonnement Unibet Coolblue
pi_174186811
quote:
Honderdduizenden mensen in de Catalaanse hoofdstad Barcelona gingen er begin deze maand de straat voor op: 'Independència'. Het gevoel van onafhankelijkheid zit diep bij de Catalanen. Vandaag bereikte de relatie met de Spaanse overheid in Madrid een nieuw dieptepunt.

"Zonder Madrid zijn we beter af, is al jaren de gedachte in Catalonië", zegt correspondent Rop Zoutberg. Het regiobestuur van Catalonië gaat er op 1 oktober zelfs een referendum over houden: ja of nee tegen afscheiding van Spanje. De Spaanse regering wil zo'n referendum koste wat kost voorkomen. Het Constitutioneel Hof heeft de volksraadpleging inmiddels verboden en onwettig verklaard.

Volgens de Spaanse grondwet moet Spanje namelijk bijeen blijven. De regering in Madrid kondigde eerder al aan de financiën van het regiobestuur scherp in de gaten te houden. Geen cent mag er gaan naar de organisatie van het referendum.

Om die reden is vandaag de Spaanse politie verschillende kantoren van het Catalaanse regiobestuur binnengevallen. Ze zoeken naar documenten waaruit blijkt dat er tóch geld gaat naar het referendum. Twaalf mensen zijn aangehouden, onder wie de tweede man van het Catalaanse ministerie van Economische Zaken.
Video afspelen
00:57
Regiobestuurders Catalonië opgepakt

"Het is de zoveelste actie van Madrid om de Catalaanse onafhankelijkheid te dwarsbomen", zegt Zoutberg. "Eerder werd een website over het referendum al geblokkeerd en is propagandamateriaal in beslag genomen."

De strijd tussen het Catalaanse regiobestuur en de regering in Madrid is de laatste tijd heviger geworden. De Catalanen willen zelfbestuur, maar dat is niet nieuw. "De roep om onafhankelijkheid begon al driehonderd jaar geleden, toen Spanje Catalonië veroverde. De gevoelens bij de Catalanen komen en gaan. Vooral als het economisch slechter gaat, is de roep groter."
Helft is voorstander

Volgens peilingen is de helft van de Catalanen vóór afscheiding van Spanje. De rijkste deelstaat van Spanje heeft al een vergaande mate van autonomie: er is een politiemacht, eigen onderwijs en zorg. "Catalaanse bestuurders riepen altijd al om meer autonomie, maar nu willen ze echte onafhankelijkheid", zegt Zoutberg.

700 Catalaanse burgemeesters laten het referendum op 1 oktober doorgaan in hun steden. "Dat is 80 procent van het geheel, maar dus niet iedereen is voorstander", zegt Zoutberg.
Op 11 september demonstreerden honderdduizenden in Barcelona voor onafhankelijkheid AFP

Volgens peilingen wil driekwart van de Catalanen dat het referendum doorgaat. Dat zal niet snel minder worden. Volgens Zoutberg is het daarom de vraag of de politieacties van de Spaanse regering wel verstandig zijn. Vooral de separatisten zijn geholpen met het harde ingrijpen door de Spaanse politie, want dat zet kwaad bloed onder de Catalanen.

Ook het Catalaanse regiobestuur is op ramkoers. Ze hebben gezegd dat ze willen onderhandelen met de Spaanse regering. "Madrid wil daar niet aan, ze willen eerst het mes van de keel", zegt Zoutberg. "Niemand denkt nog na over de vraag wat er moet gebeuren op 2 oktober. Wat moet er gebeuren als Catalonië echt stemt voor onafhankelijkheid? Dat is nog onduidelijk."

Hij ziet dat er in Spanje nu een discussie is losgebarsten over de vraag hoe er moet worden omgegaan met de Catalaanse onafhankelijkheidswens. "Het merendeel van de Spanjaarden zegt vooralsnog: leer de Catalanen maar eens een lesje."
https://nos.nl/artikel/21(...)keel-van-madrid.html



pi_174186876
Qute van dustpuppy :

Dat soort nationalistische/tribale sentimenten zie je juist meestal aan de rechterkant van het politieke spectrum...dus linkse hippies?


Catalonie heeft een extreem linkse regering ala GL.

Dusja linkse hippies!
pi_174186985
Maar wat was de mededeling van 12:00 nou? Of was er helemaal geen mededeling?
Hebben ze de onafhankelijkheid al uitgeroepen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_174187013
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef HendrikV het volgende:
Qute van dustpuppy :

Dat soort nationalistische/tribale sentimenten zie je juist meestal aan de rechterkant van het politieke spectrum...dus linkse hippies?

Catalonie heeft een extreem linkse regering ala GL.

Dusja linkse hippies!
Franco draait zich om in zijn graf
pi_174187015
Ik vraag mij ook wel eens af, hoe ver moet je met onafhankelijkheden gaan?

Gaan we straks weer allemaal terug naar ieder dorp of stad met een eigen kasteel met een hoge muur?
  Redactie Sport woensdag 4 oktober 2017 @ 13:18:52 #6
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174187032
quote:
2s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:18 schreef fukforce het volgende:

[..]

Franco draait zich om in zijn graf
Laat die lul maar liggen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_174187176
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:18 schreef Apekoek het volgende:
Ik vraag mij ook wel eens af, hoe ver moet je met onafhankelijkheden gaan?

Gaan we straks weer allemaal terug naar ieder dorp of stad met een eigen kasteel met een hoge muur?
Als het aan Catalonië ligt wel heb ik het gevoel.
pi_174187183
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:18 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Laat die lul maar liggen.
Hij heeft Spanje bijeengehouden :Y
pi_174187187
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef HendrikV het volgende:
Qute van dustpuppy :

Dat soort nationalistische/tribale sentimenten zie je juist meestal aan de rechterkant van het politieke spectrum...dus linkse hippies?

Catalonie heeft een extreem linkse regering ala GL.

Dusja linkse hippies!
De partij van de president is van liberale signatuur (lid van de ALDE), maar de CUP (ook voorstander van onafhankelijkheid) is nog linkser dan de SP. Overal het algemeen zijn de pro-onafhankelijkheid figuren wel uit links-radicale hoek.

Catalonië is niet voor niets de salafistische regio van Spanje, waar een groot deel van de moslims ook voor een onafhankelijk Catalonië is. Een verenigd Spanje heeft namelijk een een zeer grote symbolische betekenis die teruggaat op de reconquista. Een Spanje wat ontzettend verdeeld is en juist uit elkaar valt is een cadeautje voor de jihadisten daar, kunnen ze nog meer voordeeltjes krijgen van de 'onafhankelijke' Catalaanse regering.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jano9 op 04-10-2017 13:36:46 ]
  Redactie Sport woensdag 4 oktober 2017 @ 13:29:06 #10
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174187232
quote:
2s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:26 schreef fukforce het volgende:

[..]

Hij heeft Spanje bijeengehouden :Y
Hij heeft van Spanje een land vol haat, onzekerheid en gebroken gezinnen gemaakt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:30:44 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_174187263
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:26 schreef Jano9 het volgende:

[..]

De partij van de president is van liberale signatuur (lid van de ALDE), maar de CUP (ook voorstander van onafhankelijkheid) is nog linkser dan de SP.
Ze zijn daar sowieso extreem links. Ik weet nog dat er een burgemeester was die samen met de burgers op pad ging om eten te stelen bij de supermarkt aan het begin van de financiele crisis.
pi_174187299
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:30 schreef fukforce het volgende:

[..]

Ze zijn daar sowieso extreem links. Ik weet nog dat er een burgemeester was die samen met de burgers op pad ging om eten te stelen bij de supermarkt aan het begin van de financiele crisis.
De burgemeester van Barcelona komt inderdaad voort uit een extreem-linkse beweging.
pi_174187397
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:32 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Die van Barcelona komt inderdaad voort uit een extreem-linkse beweging.
In Amsterdam zijn linkse Spaanse krakers ook oververtegenwoordigd in de krakers scene. ETA leden zaten vaak ondergedoken in kraakpanden in Amsterdam :Y
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:40:23 #15
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174187478
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 09:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik sta aan geen enkele kant.
Alleen al die reacties hier die het gedrag van de Spaanse overheid goedpraten. Allemaal fouten aanpraten aan de Catalaanse kant.

En zoals je wellicht gelezen hebt zit ik er wel middenin. Dus krijg het hier gewoon mee in Catalunya.
Dat bedoelde ik niet. Ik vroeg me af of je daar woont, of je een Spaanse partner hebt oid. Ik begrijp dat je in Barcelona verblijft, en ik vroeg me af in welke hoedanigheid. Gewoon interesse hoor, het gaat me verder niks aan.
Siesta & Fiesta!
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:40:55 #16
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174187490
Barcelona heeft inderdaad een zeer linkse burgemeester. Catalonie als geheel heeft juist een rechtse regering met steun van het extreem-linkse CUP.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_174187524
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:40 schreef Strani het volgende:
Barcelona heeft inderdaad een zeer linkse burgemeester. Catalonie als geheel heeft juist een rechtse regering met steun van het extreem-linkse CUP.
Het is geen rechts zoals de PP. Het is meer centrum-rechts met zeer liberale invloeden. Ben benieuwd wat de Spaanse regering aanstaande maandag gaat doen.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:45:36 #18
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174187593
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:42 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Het is geen rechts zoals de PP. Het is meer centrum-rechts met zeer liberale invloeden. Ben benieuwd wat de Spaanse regering aanstaande maandag gaat doen.
Het is inderdaad niet zo zeer conservatief, daar heb je gelijk in.

Anders ik wel. Fijn dat ze de Spaanse regering aan paar dagen de tijd geven om nog wat extra steun te verwerven in Europa voor de komende stappen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_174187624
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:42 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Het is geen rechts zoals de PP. Het is meer centrum-rechts met zeer liberale invloeden. Ben benieuwd wat de Spaanse regering aanstaande maandag gaat doen.
Een hekwerk en grensposten bouwen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_174187689
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:42 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Het is geen rechts zoals de PP. Het is meer centrum-rechts met zeer liberale invloeden. Ben benieuwd wat de Spaanse regering aanstaande maandag gaat doen.
Het arresteren en ontbinden van de huidige Catalaanse regering. Gevolgd door het tijdelijk terugdraaien van de autonomie en uitschrijven van nieuwe verkiezingen in Catalonië.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:50:37 #21
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174187706
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:46 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Een hekwerk en grensposten bouwen?
Als de onafhankelijkheid wordt verklaard, zal Puigdemont waarschijnlijk meestal worden opgepakt. En dat zal dan weer leiden tot nieuwe rellen en nog extremere reacties.

Het is duidelijk wat Catalonie's tactiek is: Uitlokken en laten escaleren.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_174187711
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:49 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Het arresteren en ontbinden van de huidige Catalaanse regering. Gevolgd door het tijdelijk terugdraaien van de autonomie en uitschrijven van nieuwe verkiezingen in Catalonië.
Artikel 155 komt er maandag wel (verwacht ik).
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:53:19 #23
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174187755
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:42 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Het is geen rechts zoals de PP. Het is meer centrum-rechts met zeer liberale invloeden. Ben benieuwd wat de Spaanse regering aanstaande maandag gaat doen.
Je moet ook niet vergeten dat Junts pel Sí een combinatie van CDC en ERC is en dat ERC (linkser dan PSOE) op dit moment de grotere partij zou zijn.

Aan de andere kant heeft centrum rechts, sinds de democratie in Spanje, alle verkiezingen in Cataluña gewonnen.
Siesta & Fiesta!
pi_174187788
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:40 schreef Strani het volgende:
Barcelona heeft inderdaad een zeer linkse burgemeester. Catalonie als geheel heeft juist een rechtse regering met steun van het extreem-linkse CUP.
Rechts ala d66 ? Anders lijkt het me uitgesloten dat je met extreem links samen werkt. Of geldt hier het gezamelijke vijand principe? (madrid)
pi_174187793
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:49 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Het arresteren en ontbinden van de huidige Catalaanse regering. Gevolgd door het tijdelijk terugdraaien van de autonomie en uitschrijven van nieuwe verkiezingen in Catalonië.
Ze kunnen ze beter laten gaan. Zien hoe leuk die catalanen het vinden als ze niet meer in de EU zitten, een eigen munt moeten invoeren op zeer korte termijn, omheind worden en Barcelona moet voetballen tegen amateurs
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:57:50 #26
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174187829
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:55 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Rechts ala d66 ? Anders lijkt het me uitgesloten dat je met extreem links samen werkt. Of geldt hier het gezamelijke vijand principe? (madrid)
Hoe rechts precies weet ik niet (ik heb niet hun stemgedrag gevolgd). Maar het samenwerken met extreem links is inderdaad wel puur omdat ze een gezamenlijk doel en vijand hebben.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_174187842
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:50 schreef Strani het volgende:

[..]
Het is duidelijk wat Catalonie's tactiek is: Uitlokken en laten escaleren.
En vervolgens de slachtofferrol op zich nemen :)

quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ze kunnen ze beter laten gaan. Zien hoe leuk die catalanen het vinden als ze niet meer in de EU zitten, een eigen munt moeten invoeren op zeer korte termijn, omheind worden en Barcelona moet voetballen tegen amateurs
Dat komt niet in hun draaiboek voor :). Catalonië wil zoals al vaker aangehaald, enkel de lusten, niet de lasten. Dus gewoon direct bij de EU, Euro behouden. Barça in de La Liga laten maar geen belasting meer betalen aan Spanje. Oh en die torenhoge schuld die ze nog open hebben staan bij Spanje die telt niet meer.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 14:00:35 #28
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174187886
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:55 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Rechts ala d66 ? Anders lijkt het me uitgesloten dat je met extreem links samen werkt. Of geldt hier het gezamelijke vijand principe? (madrid)
PdeCAT is gewoon VVD zeg maar.
ERC ergens tussen PVDA en SP zou ik zeggen.

CUP zijn anarchisten. Die gedogen de regering ivm onafhankelijkheid.
Siesta & Fiesta!
pi_174187924
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:58 schreef Dejannn het volgende:

Dat komt niet in hun draaiboek voor :). Catalonië wil zoals al vaker aangehaald, enkel de lusten, niet de lasten. Dus gewoon direct bij de EU, Euro behouden. Barça in de La Liga laten maar geen belasting meer betalen aan Spanje. Oh en die torenhoge schuld die ze nog open hebben staan bij Spanje die telt niet meer.
En ze denken dat ze zomaar de EU in kunnen? Zit de rest van de EU op Catalonie te wachten. Ik (en velen hopelijk met mij) vinden de EU in zijn huidige bezetting al te groot. We zitten niet te wachten op nog meer leden. Laten we eerst eens het zaakje goed werkend krijgen met degene die we er nu in hebben zitten.

En Barcelona blijft echt niet in de Spaanse competitie spelen, wie dat denkt heeft boter op zijn hoofd. Dat is waarschijnlijk een van de eerste Spaanse strafmaatregelen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 14:03:35 #30
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174187965
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 06:26 schreef Bramito het volgende:
[..]
Hoe kom je er toch bij dat dit in Aragon speelt?
Op basis van wat ik lees, via-via hoor en vooral historie. Als wanneer Catalonië bepaalde rechten krijgt zal Aragon (onder aanvoering van PAR) niet achter willen blijven op basis van het gelijkheidsprincipe.... In Aragon speelt het verzet tegen "Madrid" een stuk minder dan zij die wat meer geprofileerd zijn in de Franco periode. Elke regio zal met argusogen kijken wat er gebeurd om haar rechten te behouden of uit te breiden.

quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wauw.....

Je zegt in de 1e deel al dat je met hart en ziel Nederlander bent.
En dat terwijl je niets snapt van onderbuik gevoelens? Beetje gek.
Deze mensen voelen zich met hart en ziel Catalaans, niet Spaans.

Het is alsof jij als hart en ziel Nederlander met geheel NL ineens deel van Duitsland zou zijn en Duitser zou zijn. Woonachtig in de provincie NL.

Tegensprekend dus. Jij zou dat onafhankelijk willen zijn dus wel moeten kunnen begrijpen.
Ik ken dat ergens bij horen gevoel niet, aangezien ik overal en nergens zit (nu dus Catalunya). Maar kan mij indenken dat iemand dar wel heeft.
Nee, dan lees je iets wat ik niet wat ik zei of bedoel. Ik geloof niet in onafhankelijkheid waarbij je je isoleert van anderen door anderen te dwingen zich daarop aan te passen.

Ik woon naar tevredenheid in Nederland waar ik mijn heden en toekomst heb wat niet wil zeggen ik Nederland op de kaart wil hebben noch dat zij haar gekke gewoontes en zelfs taal moet behouden. Ik woon in een stad en wijk waar het mij bevalt waarbij ik net zo makkelijk dat in Frankrijk heb of kan werken in Pakistan waar in elk geval een MacDo & Chinees is.

Het liefst zou ik hebben dat alles op een federaal model geschoeid zou zijn zodat NL een federale is staat van de EU is, de koning als symbool kan daarbij net als de cowboyhoed van Texas best blijven voortbestaan; goed voor de toeristen.

Wat ik wil aangeven dat je leven wordt bepaald, waar je je op je gemak voelt. Ik weet dat wanneer je de taal of het eten niet lust of je ouders door de junta zijn gemarteld; je je dan mogelijk niet op je gemak voelt.

In onze moderne tijden vasthouden aan dat sentiment waarden vind ik achterhaald, achterlijk en beperkt je in je toekomst. Dat familie in Auswitsch is vergast door een stel kortzichtige idioten, is voor mij geen reden om eender welke Duitser te veroordelen. Mijn Oma d8 daar heel wat anders over.... waar we veel pijn over hebben gehad omdat mensen zo blijven hangen hun haat als (levens)doel.

quote:
Catalaanse hoogmoed?
Hoogmoed zeker niet. Dat ze inzien dat het hier goed loopt ja. Maar dat is gwn een feit geen hoogmoed.
Oeeei dat ben ik echt niet met je eens.

Ik heb op afstand wat aangetrouwde familie aldaar en ik kan mij niet onttrekken dat men wat neerkijkt op andere regio's. Niet oppervlakkig als humor maar als grond om serieus meer rechten te hebben. De Catalaan voelt zich sterker, heeft meer eer, identiteit, is slimmer en/omdat ze meer geld verdienen dan ook maar meer rechten moeten hebben. "Wie weet beter wat goed is voor de Catalaan dan uitsluitend de Catalaan zelf waarbij anderen zich maar op moeten aanpassen".

Mij wordt dan verteld dat ik het niet snap wat hen (uiteen) drijft en ontloop dan maar verdere discussies om het gezellig te kunnen houden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 4 oktober 2017 @ 14:08:47 #31
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174188072
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:16 schreef Boris_Karloff het volgende:
Maar wat was de mededeling van 12:00 nou? Of was er helemaal geen mededeling?
Hebben ze de onafhankelijkheid al uitgeroepen?
Ze durven het niet (aan) :') ,,..... en wachten op stemmen (tellen) uit het buitenland die normaliter (in elk stemsysteem) al zouden zijn ontvangen om beïnvloeding door de stemuitslag te voorkomen......
Ooohhh wacht, je kan nog elke dag opnieuw extra stemmen insturen tot het einde van het jaar..
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_174188304
quote:
12s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:03 schreef Vallon het volgende:
Ik heb op afstand wat aangetrouwde familie aldaar en ik kan mij niet onttrekken dat men wat neerkijkt op andere regio's. Niet oppervlakkig als humor maar als grond om serieus meer rechten te hebben. De Catalaan voelt zich sterker, heeft meer eer, identiteit, is slimmer en/omdat ze meer geld verdienen dan ook maar meer rechten moeten hebben. "Wie weet beter wat goed is voor de Catalaan dan uitsluitend de Catalaan zelf waarbij anderen zich maar op moeten aanpassen".
Dit kan ik beamen. Twee vrienden van mij die Spaans zijn, of ja Catalaans, hebben dit ook nogal over zich. Prima mensen verder, maar alles betreffende politiek moet je mijden want mijn hemel zeg, de verwaandheid en misplaatste arrogantie over Catalonië is om misselijk van te worden. Ik vind het ook niet eens meer onder het label trots passen, het gaat veel verder. Het is echt zichzelf bijna in een hogere rang schikken, verheven voelen.

Kun je hen verder niet aanrekenen denk ik altijd maar. Het is simpelweg met de paplepel ingegoten.
pi_174188496
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:21 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit kan ik beamen. Twee vrienden van mij die Spaans zijn, of ja Catalaans, hebben dit ook nogal over zich. Prima mensen verder, maar alles betreffende politiek moet je mijden want mijn hemel zeg, de verwaandheid en misplaatste arrogantie over Catalonië is om misselijk van te worden. Ik vind het ook niet eens meer onder het label trots passen, het gaat veel verder. Het is echt zichzelf bijna in een hogere rang schikken, verheven voelen.

Kun je hen verder niet aanrekenen denk ik altijd maar. Het is simpelweg met de paplepel ingegoten.
Ik ben veelvuldig in Spanje geweest en ken ook meerdere Spanjaarden, maar extreem nationalisme is voor mijn gevoel enkel aanwezig in Catalonia en Baskenland, hoewel ook heel regionaal.
Hey
pi_174188522
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:40 schreef Bramito het volgende:

Dat bedoelde ik niet. Ik vroeg me af of je daar woont, of je een Spaanse partner hebt oid. Ik begrijp dat je in Barcelona verblijft, en ik vroeg me af in welke hoedanigheid. Gewoon interesse hoor, het gaat me verder niks aan.
Veel goede vrienden hier. Maar 'woon' officieel nog in Nederland.
Ben alleen meer weg dan 'thuis'.

Maar het is niet dat ik er een binding verder mee heb.
Ja het is een geweldig mooie stad, Barcelona. Maar ben er niet echt opgesteld.
Er zijn alleen een hoop onzin verhalen hier die worden verteld.
pi_174188643
quote:
12s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:03 schreef Vallon het volgende:


In onze moderne tijden vasthouden aan dat sentiment waarden vind ik achterhaald, achterlijk en beperkt je in je toekomst. Dat familie in Auswitsch is vergast door een stel kortzichtige idioten, is voor mij geen reden om eender welke Duitser te veroordelen. Mijn Oma d8 daar heel wat anders over.... waar we veel pijn over hebben gehad omdat mensen zo blijven hangen hun haat als (levens)doel.
Sorry maar dan ben jij achterhaald en kortzichtig.
Jouw oma heeft het meegemaakt.
Dan kun je niet gaan denken dat haar emoties maar even aan de kant worden gezet.

Zelf ben ik absoluut geen nationalistisch ingesteld persoon en ik voel me absoluut geen Nederlander. Maar het is gewoon triest om gevoel weg te doen als achterlijk.
Als je je als iets voelt dan voel je dat nou eenmaal.


quote:
Oeeei dat ben ik echt niet met je eens.

Ik heb op afstand wat aangetrouwde familie aldaar en ik kan mij niet onttrekken dat men wat neerkijkt op andere regio's. Niet oppervlakkig als humor maar als grond om serieus meer rechten te hebben. De Catalaan voelt zich sterker, heeft meer eer, identiteit, is slimmer en/omdat ze meer geld verdienen dan ook maar meer rechten moeten hebben. "Wie weet beter wat goed is voor de Catalaan dan uitsluitend de Catalaan zelf waarbij anderen zich maar op moeten aanpassen".

Mij wordt dan verteld dat ik het niet snap wat hen (uiteen) drijft en ontloop dan maar verdere discussies om het gezellig te kunnen houden.
Spanjaarden zijn over het algemeen een heel trots volk.
Alleen de gewone Spanjaard heeft eig niets om trots op te zijn. De Catalaan valt dan nog terug op de economie hier. Maar verder zie ik het verschil niet.
Wij als Nederlanders zijn gwn heel anders, veel nuchterder.
pi_174188669
quote:
10s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:08 schreef Vallon het volgende:

Ze durven het niet (aan) :') ,,..... en wachten op stemmen (tellen) uit het buitenland die normaliter (in elk stemsysteem) al zouden zijn ontvangen om beïnvloeding door de stemuitslag te voorkomen......
Ooohhh wacht, je kan nog elke dag opnieuw extra stemmen insturen tot het einde van het jaar..
Nou het vooral veelzeggend dat ze hier nog geen woord van Rajoy gehoord hebben.
Meneertje die wel even voor de oplossing zou zorgen.
Terwijl ze hier ten minste geen olie op het vuur gooien.

Hier durven ze het wel aan. Daar hoef je niet bang voor te zijn.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 14:43:33 #37
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174188678
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:41 schreef bianconeri het volgende:
Alleen de gewone Spanjaard heeft eig niets om trots op te zijn.
...
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Redactie Sport woensdag 4 oktober 2017 @ 14:47:01 #38
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174188729
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:43 schreef Strani het volgende:

[..]

...
bianconeri moet je gewoon niet serieus nemen :{
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 4 oktober 2017 @ 14:47:35 #39
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174188739
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

bianconeri moet je gewoon niet serieus nemen :{
Die fout heb ik eerder in deze reeks gemaakt, maar toen realiseerde ik me dat hij een apart geval is.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 4 oktober 2017 @ 14:49:32 #40
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174188769
Puigdemont gaat nu blijkbaar om 21 uur praten, volgens El Pais. Reuzebenieuwd!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 4 oktober 2017 @ 14:51:37 #41
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_174188811
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:49 schreef Strani het volgende:
Puigdemont gaat nu blijkbaar om 21 uur praten, volgens El Pais. Reuzebenieuwd!
Sarcastisch of niet? :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 4 oktober 2017 @ 14:52:49 #42
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174188831
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Sarcastisch of niet? :P
Beetje ;)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_174189194
CatalansForYes twitterde op woensdag 04-10-2017 om 14:30:48 BREAKING: Catalan parliament will declare independence on Monday. reageer retweet
I´m back.
pi_174189338
13 minutes ago - 40°47′N 0°39′E
Madrid sends army units to Catalonia.

https://spain.liveuamap.c(...)units-to-catalonia--
  woensdag 4 oktober 2017 @ 15:27:29 #45
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174189429
quote:
5s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:23 schreef LelijKnap het volgende:
13 minutes ago - 40°47′N 0°39′E
Madrid sends army units to Catalonia.

https://spain.liveuamap.c(...)units-to-catalonia--
Maar verder geen gegevens daarover?

Wel fijn voor de jongens dat ze de tolweg mogen nemen trouwens.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 4 oktober 2017 @ 15:30:05 #46
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174189508
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Sorry maar dan ben jij achterhaald en kortzichtig.
Jouw oma heeft het meegemaakt.
Dan kun je niet gaan denken dat haar emoties maar even aan de kant worden gezet.
Hmmm, nergens zeg/bedoel ik dat je emoties moet negeren. Je moet ze echter de plaats geven die het verdiend: het verwerkend en niet hanteren als levenswijze. Het lieve mens heeft zowat haar hele volwassen leven met intense haat geleefd. Kan mij als kind nog herinneren dat ze boos was dat ik in mijn vakkenpakket Duits koos wat zij zag als verraad. How low can you go !!!!

quote:
Zelf ben ik absoluut geen nationalistisch ingesteld persoon en ik voel me absoluut geen Nederlander. Maar het is gewoon triest om gevoel weg te doen als achterlijk.
Als je je als iets voelt dan voel je dat nou eenmaal.
Dat ben ik nu "eenmaal" is wat kinderen gebruiken als 'achterlijk' excuus, ze missen nog het vermogen hun gedrag te kunnen (ver)plaatsen. Uit een "zo voel ik dat nu eenmaal" spreekt ook geen behoefte uit dat te willen veranderen wat een achterhaalde wijze is om te leven in een wereld vol mogelijkheden.

quote:
Spanjaarden zijn over het algemeen een heel trots volk.
Alleen de gewone Spanjaard heeft eig niets om trots op te zijn. De Catalaan valt dan nog terug op de economie hier. Maar verder zie ik het verschil niet.
Wij als Nederlanders zijn gwn heel anders, veel nuchterder.
Nee, de Nederlander (? ik praat liever over noordeling) is niet veel anders noch minder emotioneel. Ze zijn alleen, nofi, alleen wat praktischer zo je wilt, minder warmbloedig ingesteld om zich puur door emoties te laten leiden.

Ik neem zelf een grote boog afstand van trots, misprijzen, eer, minachting en alles wat daar onder valt wanneer dat wordt gebruikt om je op basis van (dat) karakter boven een ander te kunnen verheffen.

Wat telt is wat je bij wil en kan bijdragen van/met hetgeen je is toegevallen. Mja, soz, dit wordt een heel andere discussie die meer gaat over levenswijze en zelfverwerkelijking.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_174189516
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:27 schreef Strani het volgende:

[..]

Maar verder geen gegevens daarover?

Wel fijn voor de jongens dat ze de tolweg mogen nemen trouwens.
Ja, ook de EU is goed in snelwegen financieren.

Ik zag een tweet die het beweerde zonder bron. Dit linkje zelf gevonden. Verder niets.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 15:31:15 #48
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174189537
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:30 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, ook de EU is goed in snelwegen financieren.

Ik zag een tweet die het beweerde zonder bron. Dit linkje zelf gevonden. Verder niets.
Ik zag de tweet ja. Mwah.. er kan best een legerauto rijden. Ik neem aan dat Spanje ook in Catalonie gewoon activiteiten heeft.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_174189715
Gefeliciteerd dan maar met de onafhankelijkheid. Ik hoop dat ze hun zootje maandag op orde hebben
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_174189726
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:31 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik zag de tweet ja. Mwah.. er kan best een legerauto rijden. Ik neem aan dat Spanje ook in Catalonie gewoon activiteiten heeft.
Inderdaad. Beetje aparte bron of een aparte claim voor zo een bron.
pi_174189820
CatalansForYes twitterde op woensdag 04-10-2017 om 15:24:02 BREAKING: Spain sends army units to Catalonia for "logistical support" to Spanish riot police. reageer retweet
Tweede (al gekleurde) tweetbron.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 4 oktober 2017 @ 15:47:56 #52
408813 crew  trein2000
pi_174189903
quote:
5s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:23 schreef LelijKnap het volgende:
13 minutes ago - 40°47′N 0°39′E
Madrid sends army units to Catalonia.

https://spain.liveuamap.c(...)units-to-catalonia--
Dan moet Spanje gaan oppassen voor artikel 7 van het EU-verdrag.

Het inzetten van het leger kan heel zwart-wit op twee manieren.

- Tegen de eigen bevolking; Art. 7 treed in werking

- Tegen een onafhankelijk land Catalonië; oorlogshandeling.

Geen handige zet...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_174189986
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan moet Spanje gaan oppassen voor artikel 7 van het EU-verdrag.

Het inzetten van het leger kan heel zwart-wit op twee manieren.

- Tegen de eigen bevolking; Art. 7 treed in werking

- Tegen een onafhankelijk land Catalonië; oorlogshandeling.

Geen handige zet...
Dat artikel 7 verwijst naar het Verdrag betreffende de Europese Unie maar daar is helemaal niet het verbod opgenomen dat je geen militairen tegen je eigen bevolking mag inzetten. Zie het al de hele tijd voorbij komen hier maar het klopt niet.

Natuurlijk mag je wel militairen inzetten tegen je eigen bevolking, mits proportioneel en ter handhaving van de rule of law. De nationale wetgeving zal daar wel voorwaarden aan stellen, bijvoorbeeld als de politie het niet aan kan. Maar de GC heeft al laten zien van wanten te weten. :9
pi_174190047
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:53 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat artikel 7 verwijst naar het Verdrag betreffende de Europese Unie maar daar is helemaal niet het verbod opgenomen dat je geen militairen tegen je eigen bevolking mag inzetten. Zie het al de hele tijd voorbij komen hier maar het klopt niet.

Natuurlijk mag je wel militairen inzetten tegen je eigen bevolking, mits proportioneel en ter handhaving van de rule of law. De nationale wetgeving zal daar wel voorwaarden aan stellen, bijvoorbeeld als de politie het niet aan kan. Maar de GC heeft al laten zien van wanten te weten. :9
Zo heb ik het ook begrepen, Spanje staat heel sterk in deze.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 4 oktober 2017 @ 15:57:24 #55
408813 crew  trein2000
pi_174190068
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:53 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat artikel 7 verwijst naar het Verdrag betreffende de Europese Unie maar daar is helemaal niet het verbod opgenomen dat je geen militairen tegen je eigen bevolking mag inzetten. Zie het al de hele tijd voorbij komen hier maar het klopt niet.

Natuurlijk mag je wel militairen inzetten tegen je eigen bevolking, mits proportioneel en ter handhaving van de rule of law. De nationale wetgeving zal daar wel voorwaarden aan stellen, bijvoorbeeld als de politie het niet aan kan. Maar de GC heeft al laten zien van wanten te weten. :9
Je hebt gelijk er zit geen automatische trigger in. Ik ben fout geïnformeerd. Maar dan nog geldt dat het “neerslaan” van een “revolutie” met militaire middelen internationaal bijna niet genegeerd kan worden.

Dan kun je beter de GC los laten...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 4 oktober 2017 @ 15:58:14 #56
408813 crew  trein2000
pi_174190085
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:56 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Zo heb ik het ook begrepen, Spanje staat heel sterk in deze.
Juridisch ja.

Moreel weet ik het nog niet zo zeker.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_174190174
Ik hoorde iemand bij stevencrowder aangeven dat ze specifiek 48 uur hebben om de onafhankelijkheid uit te roepen. Klopt dit/weet iemand hier wat van ?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 4 oktober 2017 @ 16:04:32 #58
408813 crew  trein2000
pi_174190241
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:02 schreef HendrikV het volgende:
Ik hoorde iemand bij stevencrowder aangeven dat ze specifiek 48 uur hebben om de onafhankelijkheid uit te roepen. Klopt dit/weet iemand hier wat van ?
Dat was volgensmij een doel dat ze zichzelf hadden opgelegd. Niet “bindend”.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_174190362
Lega Nord post op Facebook veel berichten over de onafhankelijkheid van Catalonie. De link met Pandanie is natuurlijk snel gelegd, maar volgens mij zijn zij itt. de regering van Catalonia extreem rechts en fascistisch. Anti- vluchtelingen enzo anti EU
Hey
  woensdag 4 oktober 2017 @ 16:14:43 #60
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174190428
quote:
12s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:03 schreef Vallon het volgende:

[..]

Op basis van wat ik lees, via-via hoor en vooral historie. Als wanneer Catalonië bepaalde rechten krijgt zal Aragon (onder aanvoering van PAR) niet achter willen blijven op basis van het gelijkheidsprincipe.... In Aragon speelt het verzet tegen "Madrid" een stuk minder dan zij die wat meer geprofileerd zijn in de Franco periode. Elke regio zal met argusogen kijken wat er gebeurd om haar rechten te behouden of uit te breiden.

[..]

Ik ben bang dat je een beetje verkeerd geïnformeerd bent. In Aragon stemmen de mensen gewoon op de landelijke partijen. Het regionalisme is echt bijna niet aanwezig.
Siesta & Fiesta!
pi_174190525
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:47 schreef Strani het volgende:

Die fout heb ik eerder in deze reeks gemaakt, maar toen realiseerde ik me dat hij een apart geval is.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

bianconeri moet je gewoon niet serieus nemen :{
Ik reageer hier ten minste serieus. En niet zoals jullie door het geweld goed te gaan praten alleen maar omdat het illegaal was.
Ik kan ook ten minste reageren vanuit waar het om gaat, jullie niet.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 16:23:15 #62
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174190602
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:02 schreef HendrikV het volgende:
Ik hoorde iemand bij stevencrowder aangeven dat ze specifiek 48 uur hebben om de onafhankelijkheid uit te roepen. Klopt dit/weet iemand hier wat van ?
Artikel 4, punt 4

http://exteriors.gencat.cat/web/.content/00_ACTUALITAT/notes_context/Law-19_2017-on-the-Referendum-on-Self-determination.pdf
Siesta & Fiesta!
pi_174190738
Viva España! Imos todos cantar xuntos, con voces diferentes, e un só corazón.

Viva España! Dos vales verdes, ao inmenso mar, un himno da fraternidade.

Amor da Patria, que sabe abrazar, baixo do ceo azul, pobos en liberdade.

Gloria aos fillos, que a historia dá, xustiza e grandeza, democracia e da paz.

Visca Espanya! Anem tots a cantar junts, amb veus diferents, i un sol cor.

Visca Espanya! Des dels verds valls, l'immens mar, un himne de germanor.

L'amor a la Pàtria, que sap abraçar, sota el cel blau, pobles en llibertat.

Glòria als fills, que donen a la història, la justícia i grandesa, la democràcia i la pau.

Gora Espainia! Abestu dezagun, ahots desberdinez, eta bihotz bakarrez.

Gora Espainia! Ibar berdeetatik, itsas zabalera, anaitasun kanta.

Maitatu aberria, hartzen baitaki, zeru urdinpean, bere herri askeak

Aintza historiari Justizia, handitasuna demokrazia eta bakea demaioten semeei
Hey
  woensdag 4 oktober 2017 @ 16:56:58 #65
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174191182
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Inderdaad. Beetje aparte bron of een aparte claim voor zo een bron.
Klopt toch wel, lijkt het. Maar het is puur een logistieke kwestie, ze komen spullen brengen voor de Guardia Civil en Policia Nacional dit in Catalonie gestationeerd zijn, waaronder douches. Ik neem aan vooral voor degenen die uit hun hotels zijn getrapt gisteren.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:00:01 #66
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174191237
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

Ik reageer hier ten minste serieus. En niet zoals jullie door het geweld goed te gaan praten alleen maar omdat het illegaal was.
Ik kan ook ten minste reageren vanuit waar het om gaat, jullie niet.
Serieus? Je komt hier eens in de paar uur tegen wat mensen schreeuwen, je gooit er wat beschuldigingen uit, je roept nog eens hoe geweldig Catalonie is en hoe verschikkelijk alle andere 16 comunidades zijn, en dan ben je weer pleite.

En als kers op de taart beweer je dan ook nog neutraal te zijn.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_174191241
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:56 schreef Strani het volgende:

[..]

Klopt toch wel, lijkt het. Maar het is puur een logistieke kwestie, ze komen spullen brengen voor de Guardia Civil en Policia Nacional dit in Catalonie gestationeerd zijn, waaronder douches. Ik neem aan vooral voor degenen die uit hun hotels zijn getrapt gisteren.
Al waren de hotelondernemers ook niet voor om ze er uit te trappen, dit werd gedaan onder (fysieke) druk van de separatisten. Die schuwen geen geweld.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:00:31 #68
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174191254
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:00 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Al waren de hotelondernemers ook niet voor om ze er uit te trappen, dit werd gedaan onder (fysieke) druk van de separatisten. Die schuwen geen geweld.
Precies. Treurig.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_174191268
https://nos.nl/artikel/2196203-eu-steunt-catalanen-niet.html

Dit zal wel een grote klap voor de eurofiele Catalanen zijn.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:03:17 #70
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174191299
quote:
10s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:01 schreef Jano9 het volgende:
https://nos.nl/artikel/2196203-eu-steunt-catalanen-niet.html

Dit zal wel een grote klap voor de eurofiele Catalanen zijn.
Ik denk dat ze sowieso wel heel erg teleurgesteld zijn in de EU. Ik geloof dat ze in de laatste paar weken pas echt door hebben gekregen hoe alleen ze staan. Nou ja, op de hulp van Maduro van Venezuela na. En Wilders en Farage.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:05:21 #71
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174191333
Siesta & Fiesta!
pi_174191339
Catalonië als extreem-rechts framen is erg doorzichtig.

Zwitserland redt zich ook prima zonder lid te zijn van de EU.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:06:05 #73
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174191346
Is er nog wat aan de hand?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174191359
quote:
10s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:01 schreef Jano9 het volgende:
https://nos.nl/artikel/2196203-eu-steunt-catalanen-niet.html

Dit zal wel een grote klap voor de eurofiele Catalanen zijn.
Dus zullen ze wel weer overgaan tot een escalatie forceren om nadien weer gebeukt onder overheidsgeweld zich in de slachtofferrol te fungeren. Hopende zo op den duur de EU alsnog over te kunnen halen betreffende steun.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:08:01 #75
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174191379
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:06 schreef _--_ het volgende:
Is er nog wat aan de hand?
Puigdemont praat vanavond om 21 uur, en aanstaande maandag komt het Catalaanse parlement samen, waarschijnlijk om de onafhankelijke republiek Catalonie uit te roepen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_174191388
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:08 schreef Strani het volgende:

[..]

Puigdemont praat vanavond om 21 uur, en aanstaande maandag komt het Catalaanse parlement samen, waarschijnlijk om de onafhankelijke republiek Catalonie uit te roepen.
Moet officieel binnen 2 dagen toch?
Hey
pi_174191390
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:05 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Catalonië als extreem-rechts framen is erg doorzichtig.

Zwitserland redt zich ook prima zonder lid te zijn van de EU.
Dakterras doelt op Lega Nord en niet op Catalonie.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:09:20 #78
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174191400
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:08 schreef Dakterras het volgende:

[..]

Moet officieel binnen 2 dagen toch?
Ja maar dat was gisteren al dus dat gaat al niet meer lukken.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:10:15 #79
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174191420
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:08 schreef Strani het volgende:

[..]

Puigdemont praat vanavond om 21 uur, en aanstaande maandag komt het Catalaanse parlement samen, waarschijnlijk om de onafhankelijke republiek Catalonie uit te roepen.
Dat gaat nog lekker lang duren :'(
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174191433
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:09 schreef Strani het volgende:

[..]

Ja maar dat was gisteren al dus dat gaat al niet meer lukken.
Dus nog een regel aan de laars lappen.
Hey
pi_174191507
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:00 schreef Strani het volgende:

Serieus? Je komt hier eens in de paar uur tegen wat mensen schreeuwen, je gooit er wat beschuldigingen uit, je roept nog eens hoe geweldig Catalonie is en hoe verschikkelijk alle andere 16 comunidades zijn, en dan ben je weer pleite.

En als kers op de taart beweer je dan ook nog neutraal te zijn.
Ik beschuldig niemand. Ik schreeuw niet. En tja ik ga hier niet 24/7 zijn.
Ik roep niet hoe geweldig Catalonie is. En je moet wel realistisch blijven over hoe het met Spanje gesteld is.

Maar ja jij steunt zelfs Rajoy met het gedrag afgelopen zondag.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:15:47 #82
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174191526
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:05 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Catalonië als extreem-rechts framen is erg doorzichtig.

Zwitserland redt zich ook prima zonder lid te zijn van de EU.
In tegenstelling tot wat veel Catalanen denken, zal een onafhankelijk Catalonie niet vergelijkbaar zijn met Zwitserland.

Het BNP van Catalonie in 2016 was ongeveer 223 miljard Euro, dat van Zwitserland omgerekend zo'n 561 miljard, als ik het goed begrepen heb. Dat is dus 2.5 keer zo veel. Catalonie en Zwitserland zijn ongeveer even groot (scheelt een miljoen).
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:17:33 #83
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174191543
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:14 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik beschuldig niemand. Ik schreeuw niet. En tja ik ga hier niet 24/7 zijn.
Ik roep niet hoe geweldig Catalonie is. En je moet wel realistisch blijven over hoe het met Spanje gesteld is.

Maar ja jij steunt zelfs Rajoy met het gedrag afgelopen zondag.
Ja, dat laatste blijf je maar roepen om de een of andere reden, hoewel ik vrij vaak gezegd heb dat ik het niet volledig eens was met de aanpak op zondag. Maar in tegenstelling tot jij leg ik inderdaad wel meer schuld bij Catalonie.

En je bent simpelweg niet realistisch wanneer je doet alsof het in Catalonie geweldig gaat en in de andere 16 regio's niet. Het gaat in Catalonie op z'n best een klein stukje beter dan in de meeste andere regio's. Het is echt geen Denemarken.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_174191619
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:15 schreef Strani het volgende:

[..]

In tegenstelling tot wat veel Catalanen denken, zal een onafhankelijk Catalonie niet vergelijkbaar zijn met Zwitserland.

Het BNP van Catalonie in 2016 was ongeveer 223 miljard Euro, dat van Zwitserland omgerekend zo'n 561 miljard, als ik het goed begrepen heb. Dat is dus 2.5 keer zo veel. Catalonie en Zwitserland zijn ongeveer even groot (scheelt een miljoen).
Die vergelijking ook _O-. Zwitserland is echt een geval apart qua economie en staatsinrichting. Zwitserland is een confederatie, ook al zijn er grote verschillen tussen de Franstaligen en Duitstaligen, Ticino en de Reto-Romaans sprekenden. men voelt zich toch altijd Zwitsers. Overal zie je de prachtige Schweizerkreuz, ook niet verwonderlijk gezien de geschiedenis van Zwitserland.
pi_174191664
quote:
5s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 15:23 schreef LelijKnap het volgende:
13 minutes ago - 40°47′N 0°39′E
Madrid sends army units to Catalonia.

https://spain.liveuamap.c(...)units-to-catalonia--
Wow. :{.

O, geen goeie bron?
I´m back.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:30:09 #86
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174191774
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wow. :{.

O, geen goeie bron?
Waarschijnlijk wel maar het zijn blijkbaar gewoon vrachtwagens van het leger die spullen komen brengen voor Guardia Civil en Policia Nacional, zoals douches. Het is niet zo dat er op dit moment tanks over de Catalaanse tolweg rijden.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_174191776
https://twitter.com/_leghorn_/status/914535167938695168

Een voor een de vingers breken is wel een redelijke respons volgens de EU. Je kan moeilijk illegaal een kruisje zetten zonder vingers. Checkmate democraten.
pi_174191828
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:30 schreef Glazenmaker het volgende:
https://twitter.com/_leghorn_/status/914535167938695168

Een voor een de vingers breken is wel een redelijke respons volgens de EU. Je kan moeilijk illegaal een kruisje zetten zonder vingers. Checkmate democraten.
Ik zie letterlijk niks verkeerd? Waar moet ik kijken en ja ik heb mevrouw der hand de volledige lengte van het filmpje in de smieze gehouden.

Kijk ze is strijden! Kont tegen de grond daar hebben ze niet van terug.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:35:50 #89
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174191870
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:30 schreef Glazenmaker het volgende:
https://twitter.com/_leghorn_/status/914535167938695168

Een voor een de vingers breken is wel een redelijke respons volgens de EU. Je kan moeilijk illegaal een kruisje zetten zonder vingers. Checkmate democraten.
Checkmate? Dan heb je ergens een loper of een pion niet zien staan. Die vrouw heeft inmiddels op TV3 verteld dat haar vingers niet gebroken zijn.

http://www.levante-emv.co(...)-lesion/1623380.html
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_174191873
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:30 schreef Strani het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel maar het zijn blijkbaar gewoon vrachtwagens van het leger die spullen komen brengen voor Guardia Civil en Policia Nacional, zoals douches. Het is niet zo dat er op dit moment tanks over de Catalaanse tolweg rijden.
O, okee. Gaat wel een beetje uit de hand lopen toch, lijkt het. Wachten tot volgende week. Maar zal daarvoor al wat gebeuren.
I´m back.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:36:47 #91
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174191892
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:06 schreef _--_ het volgende:
Is er nog wat aan de hand?
Maandag debat over het uitroepen van onafhankelijkheid.

De secretaris generaal en hoogste juridisch adviseur van het Parlament de Cat. heeft "La mesa del Parlament", een soort commissie die toeziet op het correct functioneren van het Parlament de Cat, schriftelijk laten weten dat ze de plicht hebben dit debat te voorkomen of stil te leggen.

PSC (Zeg maar de PvdA van Cataluña) legt een aanklacht bij het constitutioneel hof neer over het debat, omdat het duidelijk illegaal is en de rechten van de parlementsleden aantast. Die worden zo nl gedwongen iets illegaals te doen.

We zullen zien
Siesta & Fiesta!
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:37:15 #92
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174191904
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:30 schreef Glazenmaker het volgende:
https://twitter.com/_leghorn_/status/914535167938695168

Een voor een de vingers breken is wel een redelijke respons volgens de EU. Je kan moeilijk illegaal een kruisje zetten zonder vingers. Checkmate democraten.

Dit staat er direct onder _O- _O-
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174191928
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:37 schreef _--_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit staat er direct onder _O- _O-
Hier ook al complot. Tegenwoordig bij elk topic in NWS bijna.
I´m back.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:46:08 #94
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174192079
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:30 schreef Glazenmaker het volgende:
https://twitter.com/_leghorn_/status/914535167938695168

Een voor een de vingers breken is wel een redelijke respons volgens de EU. Je kan moeilijk illegaal een kruisje zetten zonder vingers. Checkmate democraten.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:35 schreef Strani het volgende:

[..]

Checkmate? Dan heb je ergens een loper of een pion niet zien staan. Die vrouw heeft inmiddels op TV3 verteld dat haar vingers niet gebroken zijn.

http://www.levante-emv.co(...)-lesion/1623380.html
Ze had dus praktisch niks, een kleine ontsteking aan 1 vinger. Ter plaatse verbindt men haar hand en genereert men wat fake news. Deze mevrouw is lid en activiste van ERC.
Siesta & Fiesta!
pi_174192119
Ik vond het originele verhaal voor correctie sappiger.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:51:27 #96
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174192194
IBEX35 sluit 3% lager vandaag, met de beide Catalaanse banken Sabadell en Caixabank alletwee meer dan 5% lager.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:51:35 #97
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174192198
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:48 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vond het originele verhaal voor correctie sappiger.
Dan moet je effe zoeken naar dat verhaal waar docenten van een middelbare school kinderen uitschelden en kleineren om dat hun vader toevallig Guardia Civil is.

https://elpais.com/ccaa/2017/10/03/catalunya/1507046381_457165.html
Siesta & Fiesta!
pi_174192304
quote:
10s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:01 schreef Jano9 het volgende:
https://nos.nl/artikel/2196203-eu-steunt-catalanen-niet.html

Dit zal wel een grote klap voor de eurofiele Catalanen zijn.
Democratisch failliet van de instelling eu.

Hoe kunnen ze nu nog naar andere landen wijzen die hun bevolking neerslaan bij een behoefte aan verkiezingen?
Dikke middelvinger.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:56:22 #99
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174192310
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:51 schreef Strani het volgende:
IBEX35 sluit 3% lager vandaag, met de beide Catalaanse banken Sabadell en Caixabank alletwee meer dan 5% lager.
Oryzon +27%, schijnbaar omdat ze aankondigden dat ze van Barcelona naar Madrid verhuizen 8)7
Siesta & Fiesta!
  woensdag 4 oktober 2017 @ 17:59:52 #100
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174192368
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:56 schreef Bramito het volgende:

[..]

Oryzon +27%, schijnbaar omdat ze aankondigden dat ze van Barcelona naar Madrid verhuizen 8)7
Uiteindelijk 12% maar toch een mooi getal :) Ik ben benieuwd of er nog (grotere) bedrijven gaan volgen!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:01:40 #101
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174192413
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:30 schreef Glazenmaker het volgende:
https://twitter.com/_leghorn_/status/914535167938695168

Een voor een de vingers breken is wel een redelijke respons volgens de EU. Je kan moeilijk illegaal een kruisje zetten zonder vingers. Checkmate democraten.
Fucking ziek. Echt fucking ziek.

quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:33 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Ik zie letterlijk niks verkeerd? Waar moet ik kijken en ja ik heb mevrouw der hand de volledige lengte van het filmpje in de smieze gehouden.

Kijk ze is strijden! Kont tegen de grond daar hebben ze niet van terug.
Op seconde 25 heeft hij haar hand vast.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:03:24 #102
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174192450
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Fucking ziek. Echt fucking ziek.

[..]

Op seconde 25 heeft hij haar hand vast.
En zo worden mensen dus geindoctrineerd.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:05:01 #103
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174192478
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:51 schreef Bramito het volgende:

[..]

Dan moet je effe zoeken naar dat verhaal waar docenten van een middelbare school kinderen uitschelden en kleineren om dat hun vader toevallig Guardia Civil is.

https://elpais.com/ccaa/2017/10/03/catalunya/1507046381_457165.html
Actie reactie.
Een mens gaat zich gedragen naar hoe deze behandeld is. Als je net in elkaar bent geslagen, terwijl je met je handen boven je hoofd stond, tjah, dan ga je dingen doen die ook niet door de beugel kunnen.

Maar vertel mij eens waar koters van GC in elkaar zijn geschopt, geslagen met gummi knuppel en van de trap af zijn gegooid door docenten?
Vind het een stuk 'civieler' dan wat we zondag te zien kregen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:06:31 #104
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174192516
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:03 schreef Strani het volgende:

[..]

En zo worden mensen dus geindoctrineerd.
Mjah, alle beelden zijn fake natuurlijk. In Barcelona is niemand in elkaar geschopt, geslagen en is er niemand gewond geraakt. Allemaal bullshit....complot!
Je wilt stemmen, maar je wordt behandeld als een dier. In Europa nog wel.
}:|
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:13:05 #105
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_174192678
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 4 oktober 2017 18:06 schreef Red_85 het volgende:
Je wilt stemmen, maar je wordt behandeld als een dier. In Europa nog wel.
De EU heeft niets gezegd als waarschuwing naar alle burgers toe. Als je als doorsnee burger een bedreiging vormt voor het Europese project is alles toegestaan om je weer in het gareel te krijgen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:16:44 #106
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174192758
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:13 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

De EU heeft niets gezegd als waarschuwing naar alle burgers toe. Als je als doorsnee burger een bedreiging vormt voor het Europese project is alles toegestaan om je weer in het gareel te krijgen.
Daar begint het wel steeds meer op te lijken inderdaad.

Separatisten in ukraine die voor EU waren, worden opgehitst.
Separatisten in spanje die zich van een eu land (spanje) willen afscheiden worden neergeslagen en genegeerd.

Dat is dus wat ik bedoel met het democratisch failliet als instelling.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174192893
En daar worden de appels en de peren weer uit de kast gehaald.
  Redactie Sport woensdag 4 oktober 2017 @ 18:25:35 #108
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174192980
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

Ik reageer hier ten minste serieus. En niet zoals jullie door het geweld goed te gaan praten alleen maar omdat het illegaal was.
Ik kan ook ten minste reageren vanuit waar het om gaat, jullie niet.
Ik ben ook voor een geweldloze aanpak.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport woensdag 4 oktober 2017 @ 18:27:35 #109
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174193022
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:05 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Catalonië als extreem-rechts framen is erg doorzichtig.

Zwitserland redt zich ook prima zonder lid te zijn van de EU.
Je zult je vast wel redden, maar het is wel een achteruitgang.

Zwitserland zit wel effe in een andere positie
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:35:15 #110
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174193185
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Actie reactie.
Een mens gaat zich gedragen naar hoe deze behandeld is. Als je net in elkaar bent geslagen, terwijl je met je handen boven je hoofd stond, tjah, dan ga je dingen doen die ook niet door de beugel kunnen.

Maar vertel mij eens waar koters van GC in elkaar zijn geschopt, geslagen met gummi knuppel en van de trap af zijn gegooid door docenten?
Vind het een stuk 'civieler' dan wat we zondag te zien kregen.
Je bent gewoon een lul en een lafaard als je als docent kinderen gaat afzeiken vanuit je machtspositie omdat je niet aanstaat wat zijn of haar vader doet. :r
Siesta & Fiesta!
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:38:48 #111
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_174193262
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:35 schreef Bramito het volgende:

[..]

Je bent gewoon een lul en een lafaard als je als docent kinderen gaat afzeiken vanuit je machtspositie omdat je niet aanstaat wat zijn of haar vader doet. :r
Het doel heiligt de middelen in deze; die kinderen mag je best laten zien dat hun vaders voor een fascistisch bewind wat Catalonië onderdrukt werken.

[ Bericht 4% gewijzigd door BlaZ op 04-10-2017 18:49:16 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 18:58:07 #112
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_174193772
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:01 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En ze denken dat ze zomaar de EU in kunnen?
Ze komen nooit in de EU, Spanje vetoot dat gewoon.

En van mijn part mag dat. Graag zelfs. Ik wil helemaal niet samenwerken met volslagen gekken en provoceurs.

[ Bericht 5% gewijzigd door Zelva op 04-10-2017 19:06:36 ]
  woensdag 4 oktober 2017 @ 19:03:05 #113
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174193917
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:14 schreef Bramito het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je een beetje verkeerd geïnformeerd bent. In Aragon stemmen de mensen gewoon op de landelijke partijen. Het regionalisme is echt bijna niet aanwezig.
Het is niet echt informatie en ik wil zeker niet de indruk wekken dat de mensen in Aragon staan te trappelen. Het is een combinatie van hear-say, politiek en geschiedenis. Ook Aragon heeft een turbulent (lang) verleden wanneer het gaat om eigen rijkjes.

ik gaf het voorbeeld vooral vanuit de context dat in meer regio's, ook in de buurt van Catalonië, dat "autonome" gevoel latent aanwezig is. Wanneer CAT, door haar gedrag daarmee vanuit de regering medewerking krijgt voor meer autonomie zal dat automatisch leiden "wij dan ook" in andere regio's. Dat is iig wel wat ik (een tijd geleden) tijdens visite heb begrepen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 4 oktober 2017 @ 19:04:17 #114
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174193955
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:00 schreef Strani het volgende:

[..]

Serieus? Je komt hier eens in de paar uur tegen wat mensen schreeuwen, je gooit er wat beschuldigingen uit, je roept nog eens hoe geweldig Catalonie is en hoe verschikkelijk alle andere 16 comunidades zijn, en dan ben je weer pleite.

En als kers op de taart beweer je dan ook nog neutraal te zijn.
Valt mij idd ook op dat Bramito bianconeri wat gilt en vervolgens zonder verder ergens inhoudelijk op in te gaan. Misschien is het een "Rus" die gewoon is ingehuurd om rotzooi te trappen. Is nu ook/op CNN dat dit een tactiek lijkt te zijn om het vrije Westen te destabiliseren.

[ Bericht 8% gewijzigd door Vallon op 04-10-2017 19:20:20 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 4 oktober 2017 @ 19:14:45 #115
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174194207
quote:
14s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:04 schreef Vallon het volgende:

[..]

Valt mij idd ook op dat Bramito wat gilt en vervolgens zonder verder ergens inhoudelijk op in te gaan. Misschien is het een "Rus" die gewoon is ingehuurd om rotzooi te trappen. Is nu ook/op CNN dat dit een tactiek lijkt te zijn om het vrije Westen te destabiliseren.
Pardon? Verklaar je nader.
Siesta & Fiesta!
  woensdag 4 oktober 2017 @ 19:18:20 #116
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174194282
quote:
14s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:03 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het is niet echt informatie en ik wil zeker niet de indruk wekken dat de mensen in Aragon staan te trappelen. Het is een combinatie van hear-say, politiek en geschiedenis. Ook Aragon heeft een turbulent (lang) verleden wanneer het gaat om eigen rijkjes.

ik gaf het voorbeeld vooral vanuit de context dat in meer regio's, ook in de buurt van Catalonië, dat "autonome" gevoel latent aanwezig is. Wanneer CAT, door haar gedrag daarmee vanuit de regering medewerking krijgt voor meer autonomie zal dat automatisch leiden "wij dan ook" in andere regio's. Dat is iig wel wat ik (een tijd geleden) tijdens visite heb begrepen.
Dit op z'n zachts gezegd nogal ver gezocht wat betreft Aragon.
Siesta & Fiesta!
  woensdag 4 oktober 2017 @ 19:19:23 #117
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174194299
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:14 schreef Bramito het volgende:

[..]

Pardon? Verklaar je nader.
Sorry. :@ :@ :@ :@ mille excuses,,,,,, ik bedoelde bianconeri
Gecorrigeerd..... je reacties zijn wel wel zker inhoudelijk zo als ik ook hiervoor op jouw reageerde.....
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 4 oktober 2017 @ 19:20:04 #118
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_174194310
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:18 schreef Bramito het volgende:

[..]

Dit op z'n zachts gezegd nogal ver gezocht wat betreft Aragon.
Dit is op zijn zachtst gezegd toch wel een goed voorbeeld van 'zonder verder ergens inhoudelijk op in te gaan'.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 19:20:32 #119
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174194325
quote:
11s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

Sorry. :@ :@ :@ :@ mille excuses,,,,,, ik bedoelde bianconeri
Gecorrigeerd..... je reacties zijn wel wel zker inhoudelijk zo als ik ook hiervoor op jouw reageerde.....
_O-
Siesta & Fiesta!
  woensdag 4 oktober 2017 @ 19:25:06 #120
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174194428
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:20 schreef Bramito het volgende:

[..]

_O-
:P en nu.... is er in Aragon nu wel of niet een wens om autonoom te zijn, wanneer zij de buitengrens van Spanje wordt.... ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 4 oktober 2017 @ 19:26:07 #121
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174194456
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:20 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dit is op zijn zachtst gezegd toch wel een goed voorbeeld van 'zonder verder ergens inhoudelijk op in te gaan'.
Zoals ik al eerder aangaf, stemt Aragon gewoon op landelijke partijen. Om dan als basis van je mening, hear say, politiek en een turbulent verleden aan te dragen, is gewoon niet heel concreet, maar ver gezocht.
Siesta & Fiesta!
  woensdag 4 oktober 2017 @ 19:26:27 #122
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_174194468
Baskenland is dat al autonoom ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 4 oktober 2017 @ 19:29:34 #123
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174194535
quote:
16s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:25 schreef Vallon het volgende:

[..]

:P en nu.... is er in Aragon nu wel of niet een wens om autonoom te zijn, wanneer zij de buitengrens van Spanje wordt.... ?
Aragon is voor onafhankelijkheid van Cataluña in ruil voor Salou.

https://www.erradodearago(...)-quedarse-con-salou/


10 punten voor wie 'm snapt.
Siesta & Fiesta!
pi_174194576
Proportioneel geweld?

Ze verbergen de fascistische trekjes niet eens meer. :')
pi_174194672
Wat een ongelofelijke hoeveelheid bullshit wordt er in dit topic gespuid. Er is niet eens te beginnen aan het reageren erop.

Wat als volgende maand Groningen ook apart wil. En Vlaanderen. En dan padania. En daarna Bayern.

Dat helpt lekker. In de concurrentie met China. Je kunt prima je eigen cultuur, taal en gebruiken hebben als deel van een land. De Friezen hebben ook hun eigen taal.

Ik snap niet waarom je dan perse een eigen land zou moeten. Het wordt er echt niet beter van. Net zoals Nederland uit de EU echt niet helpt om de concurrentie met machtsblokken als China en de usa...
Whatever...
pi_174194718
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:35 schreef Spanky78 het volgende:
Wat een ongelofelijke hoeveelheid bullshit wordt er in dit topic gespuid. Er is niet eens te beginnen aan het reageren erop.

Wat als volgende maand Groningen ook apart wil. En Vlaanderen. En dan padania. En daarna Bayern.

Dat helpt lekker. In de concurrentie met China. Je kunt prima je eigen cultuur, taal en gebruiken hebben als deel van een land. De Friezen hebben ook hun eigen taal.

Ik snap niet waarom je dan perse een eigen land zou moeten. Het wordt er echt niet beter van. Net zoals Nederland uit de EU echt niet helpt om de concurrentie met machtsblokken als China en de usa...
Het gaat hier om twee losse zaken.

1. Het politie optreden van Spanje
2. Catalaanse onafhankelijkheid.

Als je de vingers van weerloze vrouwen moet breken en oma's van trappen moet smijten dan ben je als democratie wel heel ver gezonken.

De EU had beide partijen moeten uitnodigen voor een goed gesprek, in plaats van geweld toejuichen of een federale superstaat in de etalage zetten.
pi_174194745
Het voortbestaan van het land staat op het spel en mensen klagen dat burgers een stevige tik hebben gehad. :') . In vrijwel elk ander land hadden ze met scherp geschoten op deze verraders. En vergeet vooral ook niet dat degenen die protesteerden heel emotioneel en activistisch waren. Hysterisch gejank, geschreeuw en vooral de camera opzoeken.

Er is niet eens één zwaargewonde gevallen. Dat toont al aan dat het geweld absoluut niet buiten alle proporties was.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 19:40:07 #128
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_174194782
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 00:12 schreef beantherio het volgende:

[..]

Nou heb ik beide items niet gezien maar enkel o.b.v. de term "illegaal referendum" kun je nog niet stellen dat iemand partijdig is. Volgens de Spaanse grondwet is het een illegaal referendum dus tja. Maar ik mag aannemen dat er ook nog andere redenen waren waarom je het woord "partijdig" in de mond neemt.

Waarom er trouwens in het Belgische programma Catalaanse voorstanders in discussie gaan met een Europarlementslid is me niet duidelijk. De EU heeft in deze situatie niets te zoeken: laat de Spanjaarden het lekker zelf uitzoeken.
Het Europarlementslid (Miet Smet) had eerder op de dag een uitspraak gedaan waarin ze zei dat ze niet vond dat Europa te slap reageerde op het geweld in Catalonië. En de discussie ging net over wat de rol van de EU in deze situatie is.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_174194828
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:38 schreef Confetti het volgende:
Het voortbestaan van het land staat op het spel en mensen klagen dat burgers een stevige tik hebben gehad. :') . In vrijwel elk ander land hadden ze met scherp geschoten op deze verraders. En vergeet vooral ook niet dat degenen die protesteerden heel emotioneel en activistisch waren. Hysterisch gejank, geschreeuw en vooral de camera opzoeken.

Er is niet eens één zwaargewonde gevallen. Dat toont al aan dat het geweld absoluut niet buiten alle proporties was.
Als je land af hangt van een regio die je kotsbeu is, moet je je afvragen of zo'n land nog bestaansrecht heeft
  woensdag 4 oktober 2017 @ 19:42:22 #130
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174194838
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:26 schreef Bramito het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder aangaf, stemt Aragon gewoon op landelijke partijen. Om dan als basis van je mening, hear say, politiek en een turbulent verleden aan te dragen, is gewoon niet heel concreet, maar ver gezocht.
Toen ik in Salou :D :P was iig niet. Zoals het Catalaanse gevoel ook weinig concreet is om op basis daarvan zelfstandig en los te willen zijn van Spanje.

Ik ga benieuwd zijn of de post nog wordt bezorgd bij Puidgemont zodat ze de stemmen kunnen tellen.... om vervolgens af te stevenen naar artikel 155 waarbij Spanje orde op zaken gaat stellen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 4 oktober 2017 @ 19:44:14 #131
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174194898
Om te lachen, tussendoor:

http://www.elmundotoday.c(...)&utm_campaign=buffer

Dit is de Spaanse versie van De Speld, die schrijft dat terwijl de volledige politiemacht in Catalonie zat, de rest van Spanje zonder medeweten van de regering eigen referenda heeft georganiseerd met de volgende uitkomst:

Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 4 oktober 2017 @ 19:52:34 #132
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174195153
quote:
12s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:42 schreef Vallon het volgende:

[..]

Toen ik in Salou :D :P was iig niet. Zoals het Catalaanse gevoel ook weinig concreet is om op basis daarvan zelfstandig en los te willen zijn van Spanje.

Ik ga benieuwd zijn of de post nog wordt bezorgd bij Puidgemont zodat ze de stemmen kunnen tellen.... om vervolgens af te stevenen naar artikel 155 waarbij Spanje orde op zaken gaat stellen.
In Cataluña heb je al jaren een georganiseerde onafhankelijksbeweging. In Aragon is er gewoon geen indicatie voor wat jij beweert.
Siesta & Fiesta!
  woensdag 4 oktober 2017 @ 19:58:26 #133
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174195351
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:42 schreef Nintex het volgende:

[..]

Als je land af hangt van een regio die je kotsbeu is, moet je je afvragen of zo'n land nog bestaansrecht heeft
De rest van het land is Catalonie ook al een paar jaar kotsbeu, maar ze zitten nou eenmaal aan elkaar vast.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 4 oktober 2017 @ 19:58:45 #134
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174195365
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:52 schreef Bramito het volgende:

[..]

In Cataluña heb je al jaren een georganiseerde onafhankelijksbeweging. In Aragon is er gewoon geen indicatie voor wat jij beweert.
Je hebt je punt. Ik geloof je onmiddelijk., hoewel ik begrepen heb dat er wel degelijk partijen zijn die de pest hebben aan Madrid en flink inspelen op het regionalisme. Zal dat volgend jaar nog's "aankaarten" mits we niet al ruzie hebben over ECB geld en EU... Politiek bespreken leidt al snel tot ( voor mij, dan) onbegrijpelijke vingerwijzigingen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_174195406
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:58 schreef Strani het volgende:
De rest van het land is Catalonie ook al een paar jaar kotsbeu, maar ze zitten nou eenmaal aan elkaar vast.
Kunstmatig, middels geweld.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 20:01:24 #136
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174195445
quote:
7s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:58 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je hebt je punt. Ik geloof je onmiddelijk., hoewel ik begrepen heb dat er wel degelijk partijen zijn die de pest hebben aan Madrid en flink inspelen op het regionalisme. Zal dat volgend jaar nog's "aankaarten" mits we niet al ruzie hebben over ECB geld en EU... Politiek bespreken leidt al snel tot ( voor mij, dan) onbegrijpelijke vingerwijzigingen.
CHU? PAR? Valt echt mee hoor.
Siesta & Fiesta!
  woensdag 4 oktober 2017 @ 20:12:14 #137
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174195737
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:00 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Kunstmatig, middels geweld.
Ja, want de beide partijen knuppelen elkaar sinds 1978 elke donderdagmiddag om 15 uur halfdood, om die ongezonde relatie in stand te houden. Prachtige traditie.

Nee man, Spanje is een harstikke vredig en veilig land. Zeker sinds de ETA is gestopt met hun aanslagen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_174195754
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Democratisch failliet van de instelling eu.

Hoe kunnen ze nu nog naar andere landen wijzen die hun bevolking neerslaan bij een behoefte aan verkiezingen?
Dikke middelvinger.
De EU wil ongetwijfeld geen tweede Joegoslavië en ook geen precedent voor Schotland of Noord-Ierland of Transsylvanië of Südtirol.
pi_174195853
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:12 schreef Igen het volgende:

[..]

De EU wil ongetwijfeld geen tweede Joegoslavië en ook geen precedent voor Schotland of Noord-Ierland of Transsylvanië of Südtirol.
of Gelderland
  woensdag 4 oktober 2017 @ 20:18:14 #140
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174195924
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:15 schreef Nintex het volgende:

[..]

of Gelderland
Dan zie ik liever de Veluwe onafhankelijk van de Betuwe en de Achterhoek. Cultureel totaal verschillend!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 4 oktober 2017 @ 20:26:45 #141
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_174196213
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:18 schreef Strani het volgende:

[..]

Dan zie ik liever de Veluwe onafhankelijk van de Betuwe en de Achterhoek. Cultureel totaal verschillend!
ik ben voor een vrij Friesland en Groningen, die verdienen het

ik zie van Balen al in Leeuwarden op de dam staan, de knecht van Verhoffstadt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_174196292
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik ben voor een vrij Friesland en Groningen, die verdienen het

ik zie van Balen al in Leeuwarden op de dam staan
[ afbeelding ]

Omdat?
pi_174196402
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 19:37 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het gaat hier om twee losse zaken.

1. Het politie optreden van Spanje
2. Catalaanse onafhankelijkheid.

Als je de vingers van weerloze vrouwen moet breken en oma's van trappen moet smijten dan ben je als democratie wel heel ver gezonken.

De EU had beide partijen moeten uitnodigen voor een goed gesprek, in plaats van geweld toejuichen of een federale superstaat in de etalage zetten.
1. Het politieoptreden was walgelijk op sommige plekken en dat zou bestraft moeten worden
2. Catalaanse onafhankelijkheid is voor iedere betrokkenen niet zinvol. Net zoiets als brexit, het slaat nergens op, behalve dat het iedereen enorm veel geld kost en uiteindelijk de mensen die ervoor gestemd hebben het slechtst af zijn van allemaal. Dit omdat ze met hun gevoel stemmen en niet hun verstand.

De EU reageert raar, onder andere omdat diverse landen bang zijn voor een precedent.
Whatever...
pi_174196474
Na de Spaanse koning is het vandaag de beurt aan Puigdemont om het volk toe te spreken. Live vanaf 21.00 op euronews.
Elitair
  woensdag 4 oktober 2017 @ 20:37:30 #145
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174196570
Ben ik trouwens de enige die een beetje verliefd is op Ines Arrimadas?

Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 4 oktober 2017 @ 20:40:02 #146
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174196652
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:37 schreef Strani het volgende:
Ben ik trouwens de enige die een beetje verliefd is op Ines Arrimadas?

[ afbeelding ]
Inés _O_ O+
Siesta & Fiesta!
pi_174196784
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:15 schreef Nintex het volgende:

[..]

of Gelderland
Gelderland is heel niet samenhangend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174196817
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:18 schreef Strani het volgende:

[..]

Dan zie ik liever de Veluwe onafhankelijk van de Betuwe en de Achterhoek. Cultureel totaal verschillend!
Dit dus. Wij redden ons wel als toeristische trekpleister.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174196935
Zodra de onafhankelijkheid wordt verklaard, zal Puidgemont en zijn regering in hechtenis worden genomen en wordt het parlement ontbonden. Want dan interessant is, is de vraag hoe daar vervolgens op gereageerd zal worden in Catalonië en welke samenstelling een nieuw regioparlement dan zal aannemen. If anything heeft het ingrijpen zondag de publieke steun voor de separatisten alleen maar geconsolideerd. En je kunt ook niet eindeloos bezig blijven met het ontbinden van parlementen tot er eentje zit dat je zint.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 20:47:33 #150
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174196936
Goed, de speech van Puigdemont dus over een klein kwartiertje.

Gaat hij zeggen dat de 'Declaracion Unilateral de Independencia' er inderdaad aan zit te komen aanstaande maandag, of zegt hij dat ze met Madrid willen praten. Er is wel wat beweging in die zin maar Madrid zal normaal niet mee willen werken tenzij Puigdemont afstand neemt van het plan om de onafhankelijkheid te verklaren.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_174196983
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

Ik ben ook voor een geweldloze aanpak.
Tegelijk wel een hoop pro Rajoy geklets.
En alles wat dan van een Catalunya kant komt (terwijl ik niet eens pro ben maar zit er wel middenin) is direct onzin.

Maar wie kwam er ook maar met dat de staking gister voor de onafhankelijkheid was?
Jij toch? Terwijl dat er helemaal niet mee te maken had.
Dus als iemand onzin kletst.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 20:50:35 #152
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174197020
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Tegelijk wel een hoop pro Rajoy geklets.
En alles wat dan van een Catalunya kant komt (terwijl ik niet eens pro ben maar zit er wel middenin) is direct onzin.

Maar wie kwam er ook maar met dat de staking gister voor de onafhankelijkheid was?
Jij toch? Terwijl dat er helemaal niet mee te maken had.
Dus als iemand onzin kletst.
Ik heb Mexicanobakker weinig 'pro-Rajoy' zien zeggen. Ik heb de indruk dat hij net als ik geen supporter van Rajoy is maar het gedrag van Catalonie als hoofdprobleem ziet.

(Mexicanobakker, corrigeer me gerust als ik het fout heb).
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_174197069
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 17:17 schreef Strani het volgende:

[..]

Ja, dat laatste blijf je maar roepen om de een of andere reden, hoewel ik vrij vaak gezegd heb dat ik het niet volledig eens was met de aanpak op zondag. Maar in tegenstelling tot jij leg ik inderdaad wel meer schuld bij Catalonie.

En je bent simpelweg niet realistisch wanneer je doet alsof het in Catalonie geweldig gaat en in de andere 16 regio's niet. Het gaat in Catalonie op z'n best een klein stukje beter dan in de meeste andere regio's. Het is echt geen Denemarken.
Je bent gewoon totale realiteit kwijt als je de schuld bij Catalunya legt.
En kom dan niet aan met het gewoon houden van een referendum ook al was dat illegaal.

Die gek van een Rajoy heeft alles laten escalaren. Daar heeft Catalunya niets mee te maken.

Ik zeg ook nergens dat het hier echt goed gaat. Alleen tov rest gaat het hier goed.
En gezien hoe slecht Spanje alles voor elkaar heeft (ja mss ben ik nog wat teveel NL gewend waar alles voor elkaar is maar tis gwn op veel fronten een bende hier) kan het alleen maar beter worden.
pi_174197115
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:50 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik heb Mexicanobakker weinig 'pro-Rajoy' zien zeggen. Ik heb de indruk dat hij net als ik geen supporter van Rajoy is maar het gedrag van Catalonie als hoofdprobleem ziet.

(Mexicanobakker, corrigeer me gerust als ik het fout heb).
Zoals ik net al quote aan je:
Iemand die Cataluyna als het probleem ziet mist totaal de realiteit van wat er aan de hand is.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 20:53:49 #155
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174197126
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zoals ik net al quote aan je:
Iemand die Cataluyna als het probleem ziet mist totaal de realiteit van wat er aan de hand is.
Of heeft een andere realiteit dan jij.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_174197278
Terug naar de pesos
pi_174197291
Ik snap niet zo goed waarom Catalonie zich ineens zo wil storten op een onzekere toekomst als zelfstandige natie, niet dat Spanje economisch zo'n walhalla is, maar nu weet je als Catalaan tenminste wat je hebt.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 4 oktober 2017 @ 21:02:44 #158
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_174197429
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:58 schreef TLC het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom Catalonie zich ineens zo wil storten op een onzekere toekomst als zelfstandige natie, niet dat Spanje economisch zo'n walhalla is, maar nu weet je als Catalaan tenminste wat je hebt.
Ik denk dat de reactie van Spanje hierop net alles zegt waarom ze het willen.

Het is alsof je aan een mishandelde vrouw zegt: stort je toch niet in een scheiding. Je man slaat je misschien wel soms, maar jullie rijden met een Mercedes.

Het is niet omdat je straks minder hebt dat je niet meer gelukkig kan zijn he ... Geld en Quality of life zijn niet noodzakelijk evenredig
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 4 oktober 2017 @ 21:09:06 #159
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174197655
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:47 schreef Strani het volgende:
Goed, de speech van Puigdemont dus over een klein kwartiertje.

Gaat hij zeggen dat de 'Declaracion Unilateral de Independencia' er inderdaad aan zit te komen aanstaande maandag, of zegt hij dat ze met Madrid willen praten. Er is wel wat beweging in die zin maar Madrid zal normaal niet mee willen werken tenzij Puigdemont afstand neemt van het plan om de onafhankelijkheid te verklaren.
Het is optie 2 geworden, zie ik.

Edit: En ook een beetje optie 1. Dus zeggen dat hij beschikbaar is voor de dialoog, maar niet zonder chantage.

Edit 2: Ik geloof dat hij bedoelt dat het resultaat van het referendum gewoon omgezet gaat worden in acties en dat Madrid daar best eens over mag komen praten.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 4 oktober 2017 @ 21:14:53 #160
408813 crew  trein2000
pi_174197830
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:09 schreef Strani het volgende:

[..]

Het is optie 2 geworden, zie ik.

Edit: En ook een beetje optie 1. Dus zeggen dat hij beschikbaar is voor de dialoog, maar niet zonder chantage.

Edit 2: Ik geloof dat hij bedoelt dat het resultaat van het referendum gewoon omgezet gaat worden in acties en dat Madrid daar best eens over mag komen praten.
Van alles niks dus... Wachten tot maandag dus. En dan kijken wie zich achter wie schaart. En hoever Madrid wil gaan.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 4 oktober 2017 @ 21:16:48 #161
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174197898
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Van alles niks dus... Wachten tot maandag dus. En dan kijken wie zich achter wie schaart. En hoever Madrid wil gaan.
Inderdaad ja. Ik gok dat Madrid zich even heel stil gaat houden terwijl het (hopelijk) hard werkt aan de steun van andere Europese landen, zodat de regering meer bewegingsvrijheid heeft wanneer het moment daar is.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 4 oktober 2017 @ 21:18:44 #162
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174197985
Hij staat open voor dialoog en hij gaat gewoon door met de in gang gezette koers.
Siesta & Fiesta!
pi_174198054
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:53 schreef Strani het volgende:

Of heeft een andere realiteit dan jij.
Realiteit is realiteit.
Catalunya is niet te blamen voor het gedrag van Rajoy en wat daaruit voortgekomen is.
pi_174198101
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:18 schreef Bramito het volgende:
Hij staat open voor dialoog en hij gaat gewoon door met de in gang gezette koers.
Gelukkig.
Maar Rajoy kennende staat die helemaal nergens open voor buiten het neer gaan meppen van eigen burgers en eigen land geen klap verder brengen.
pi_174198166
Ingezette koers? Dat was toch onafhankelijkheid uit roepen maar dat kunnen ze helemaal niet waarmaken.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 4 oktober 2017 @ 21:25:15 #166
408813 crew  trein2000
pi_174198214
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:16 schreef Strani het volgende:

[..]

Inderdaad ja. Ik gok dat Madrid zich even heel stil gaat houden terwijl het (hopelijk) hard werkt aan de steun van andere Europese landen, zodat de regering meer bewegingsvrijheid heeft wanneer het moment daar is.
Het maximale voor Madrid lijkt me dat de internationale gemeenschap zich op de vlakte houd. Het is voor de beeldvorming funest als je een land gaat steunen dat als een bezeten losgaat op z’n eigen burgers.

Let wel, ik zeg niet dat dat zo is. Maar dat is wel het beeld iig in Nederland.

Edit: en Ik bedoelde ook binnen Spanje. Gaat de mossos nu wel iets doen? Komen de hooivorken uit de schuur bij de bevolking etc.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 4 oktober 2017 @ 21:25:42 #167
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174198229
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:23 schreef HendrikV het volgende:
Ingezette koers? Dat was toch onafhankelijkheid uit roepen maar dat kunnen ze helemaal niet waarmaken.
Ja en ja, maar we zullen het zien.
Siesta & Fiesta!
  woensdag 4 oktober 2017 @ 21:27:08 #168
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174198273
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik denk dat de reactie van Spanje hierop net alles zegt waarom ze het willen.

Het is alsof je aan een mishandelde vrouw zegt: stort je toch niet in een scheiding. Je man slaat je misschien wel soms, maar jullie rijden met een Mercedes.

Het is niet omdat je straks minder hebt dat je niet meer gelukkig kan zijn he ... Geld en Quality of life zijn niet noodzakelijk evenredig
In de beeldspraak is het meer dat de vrouw (Catalonië) vindt dat ze geterroriseerd wordt. Die vent (Madrid, ooit in 1978 de ridder op het witte paard) heeft het woonhuis - democratie - hersteld. De vrouw vindt dat die narcist van een kerel niets te maken heeft met haar Catalaanse borderline inrichting. De vrouw zegt vervolgens de vent de wacht aan en wil alles inclusief het verworven landgoed (EU/handel/rechten) behouden.

Er zal zeker gevoel en sentiment spelen maar een onderliggende waarheid is imho ook dat "Catalonië¨ zelf wil bepalen hoe ze het geld binnenharken, over de balk gooien en bepalen wie daar wanneer in meedeelt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 4 oktober 2017 @ 21:31:28 #169
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174198404
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Realiteit is realiteit.
Catalunya is niet te blamen voor het gedrag van Rajoy en wat daaruit voortgekomen is.
Dat is makkelijk gezegd, als je net doet alsof deze hele kwestie afgelopen zondag opeens uit het niets ontstaan is.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 4 oktober 2017 @ 21:32:53 #170
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_174198450
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:16 schreef Strani het volgende:

[..]

Inderdaad ja. Ik gok dat Madrid zich even heel stil gaat houden terwijl het (hopelijk) hard werkt aan de steun van andere Europese landen, zodat de regering meer bewegingsvrijheid heeft wanneer het moment daar is.
De EU heeft wat dat betreft al "prima" laten zien waar hun belangen liggen. Spanje is nu met die wetenschap in voorbereiding voor het moment dat ze daadwerkelijk de onafhankelijkheid uitroepen daar.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 21:33:39 #171
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174198479
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Gelukkig.
Maar Rajoy kennende staat die helemaal nergens open voor buiten het neer gaan meppen van eigen burgers en eigen land geen klap verder brengen.
FF een vraagje... heb je het over Rajoy als persoon of Rajoy als Spaans regeringsbeleid ?

Ik mag toch aannemen dat Rajoy de spokesman is die vanuit zijn coalitie, het mandaat heeft van zijn regering. Net als Puidgemont (vooral puppet is) van het Catalaanse regiobestuur die in die hoedanigheid ondergeschikt is aan de regering. Wanneer het er op aan komt, acht ik Rajoy overigens competenter dan Puidgemont.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 4 oktober 2017 @ 21:34:17 #172
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174198507
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het maximale voor Madrid lijkt me dat de internationale gemeenschap zich op de vlakte houd. Het is voor de beeldvorming funest als je een land gaat steunen dat als een bezeten losgaat op z’n eigen burgers.

Let wel, ik zeg niet dat dat zo is. Maar dat is wel het beeld iig in Nederland.

Edit: en Ik bedoelde ook binnen Spanje. Gaat de mossos nu wel iets doen? Komen de hooivorken uit de schuur bij de bevolking etc.
Moah, gezien de reacties in de afgelopen dagen is er toch wel veel steun voor de nationale regering.

Het blijft overigens triest dat men nu internationaal denkt dat de politie uit 'Madrid' slecht is en de Mossos goed. Op Youtube staan zat filmpjes waarop de Mossos exact met hun eigen burgers doen wat de Policia Nacional and Guardia Civil afgelopen zondag deden.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 4 oktober 2017 @ 21:39:41 #173
408813 crew  trein2000
pi_174198713
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:34 schreef Strani het volgende:

[..]

Moah, gezien de reacties in de afgelopen dagen is er toch wel veel steun voor de nationale regering.

Het blijft overigens triest dat men nu internationaal denkt dat de politie uit 'Madrid' slecht is en de Mossos goed. Op Youtube staan zat filmpjes waarop de Mossos exact met hun eigen burgers doen wat de Policia Nacional and Guardia Civil afgelopen zondag deden.
Dat laatste zal ongetwijfeld, is ook eenbeetje zuid Europese cultuur, dont fuck with the police. Ik waak er op vakantie oom altijd voor nóóit met een uniform in een discussie verzeild te raken. Maar dat maakt het nog niet goed, zeker niet.

Wat dat eerste betreft, ik heb alleen maar dubbele boodschappen gehoord in de catergorie “Spanje heeft het juridische gelijk, maar geweld is nooit een oplossing” Een harder statement ga je denk ik ook niet krijgen. Maar dat heeft Madrid verder ook niet nodig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 4 oktober 2017 @ 21:50:02 #174
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174199060
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat laatste zal ongetwijfeld, is ook eenbeetje zuid Europese cultuur, dont fuck with the police. Ik waak er op vakantie oom altijd voor nóóit met een uniform in een discussie verzeild te raken. Maar dat maakt het nog niet goed, zeker niet.
Don't fuck met de GC, dat weten de mensen daar veel beter dan wij hier. In mijn tijd kon je een pet in NL nog aansprakelijk stellen voor poep in je broek.

quote:
Wat dat eerste betreft, ik heb alleen maar dubbele boodschappen gehoord in de catergorie “Spanje heeft het juridische gelijk, maar geweld is nooit een oplossing” Een harder statement ga je denk ik ook niet krijgen. Maar dat heeft Madrid verder ook niet nodig.
Dan kom je terug op het dilemma hoe je je juridische gelijk zonder geweld te gebruiken, verder vorm gaat geven. :+

Wat Timmermans (EU) leutert zijn woorden zonder enige bijdrage. Ik wil een factuur innen en mag geen deurwaarder sturen die met de sterke arm beslag gaat leggen. Iemand is stout maar je mag 'm niet corrigeren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 4 oktober 2017 @ 21:51:23 #175
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174199102
Er was veel pan-geroffel in Catalonie tijdens de toespraak van Puigdemont, lees ik op verschillende plekken.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:05:01 #176
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174199565
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 16:11 schreef Dakterras het volgende:
Lega Nord post op Facebook veel berichten over de onafhankelijkheid van Catalonie. De link met Pandanie is natuurlijk snel gelegd, maar volgens mij zijn zij itt. de regering van Catalonia extreem rechts en fascistisch. Anti- vluchtelingen enzo anti EU
Padanië.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:37:00 #177
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174200589
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 18:35 schreef Bramito het volgende:

[..]

Je bent gewoon een lul en een lafaard als je als docent kinderen gaat afzeiken vanuit je machtspositie omdat je niet aanstaat wat zijn of haar vader doet. :r
Je bent een evengrote laffe lul als je met een gummi knuppel mensen gaat meppen die vreedzaam met hun handen omhoog staan. Iemand die op de grond ligt te gaan kopschoppen met een sprong van de trap af. Oude vrouwen gaat lopen sleuren aan hun haren uit het stemlokaal...

Moet ik doorgaan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 4 oktober 2017 @ 23:01:54 #178
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174201192
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je bent een evengrote laffe lul als je met een gummi knuppel mensen gaat meppen die vreedzaam met hun handen omhoog staan. Iemand die op de grond ligt te gaan kopschoppen met een sprong van de trap af. Oude vrouwen gaat lopen sleuren aan hun haren uit het stemlokaal...

Moet ik doorgaan?
Ze kunnen een klacht indienen en ik heb een groot vermoeden dat na onderzoek zal blijken dat het iets minder opzettelijk en andere context gebeurde dan idd heftige filmpjes doen suggereren. Suggereren dat de GC een stel nietsontziende bullebakken zijn, die uit zijn op het maken van slachtoffers, is compleet misplaatst.

Wel grappig trouwens het wederom de Russiche propaganda Ruptly er perfect in slaagt een wig te drijven in Europa door dit als discussie te laten verworden. Ze zeggen niets maar puur door de beelden gaan zelf intelligente mutsen, zoals Timmefrans, denken dat geweld het doel is.
Trap er niet in !!!!

De lul is hier vooral het Catalaanse bestuur die haar burgers inzet voor verboden activiteiten waarbij die burgers vervolgens denken in hun recht te staan om te weigeren het pand te verlaten. Mja, dat laat het filmpje niet zien dat daartoe opdracht wordt gegeven.

Wanneer een pet zegt dat je op moet donderen, heb je dat te doen tenzij je bereid bent de gevolgen te dragen, zelfs wanneer je als oude grijsaard in een rolstoel zit. er zijn ruim voldonde mogelijkheden om te protesteren, richt een website op (me je eigen geld) , ga folderen in de kerk of what-ever maar gaan niet de overheid negeren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_174201496
Puigdemont heeft blijkbaar opnieuw opgeroepen tot bemiddeling tussen Catalonië en de centrale Spaanse regering. De Spaanse regering wil dat alleen 'binnen de grenzen van de grondwet' en niet met een externe bemiddelaar.

Wat de discussie over het moment van het uitroepen van de onafhankelijkheid betreft: dat is blijkbaar omdat nog stemmen van buitenlandse kiezers worden geteld. De definitieve uitslag is nog niet vastgesteld en de termijn van 2 dagen loopt dus ook nog niet.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 23:25:27 #180
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174201702
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 23:16 schreef Igen het volgende:
Puigdemont heeft blijkbaar opnieuw opgeroepen tot bemiddeling tussen Catalonië en de centrale Spaanse regering. De Spaanse regering wil dat alleen 'binnen de grenzen van de grondwet' en niet met een externe bemiddelaar.

Wat de discussie over het moment van het uitroepen van de onafhankelijkheid betreft: dat is blijkbaar omdat nog stemmen van buitenlandse kiezers worden geteld. De definitieve uitslag is nog niet vastgesteld en de termijn van 2 dagen loopt dus ook nog niet.
Het is ook niet te doen voor de Spaanse regering, deze situatie. Puigdemont wil alleen onderhandelen over wat Spanje allemaal gaat inleveren aan Catalonie wanneer het onafhankelijk is. Voor minder dan dat, doet hij het niet meer.

Wel mooi dat de man die er eigenhandig voor verantwoordelijk is dat de beurs vandaag drie procent lager sloot, een paar uur later praat over het blijven bijdragen aan de verdere ontwikkeling van de Spaanse staat.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 4 oktober 2017 @ 23:25:29 #181
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174201703
quote:
8s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 23:01 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ze kunnen een klacht indienen en ik heb een groot vermoeden dat na onderzoek zal blijken dat het iets minder opzettelijk en andere context gebeurde dan idd heftige filmpjes doen suggereren. Suggereren dat de GC een stel nietsontziende bullebakken zijn, die uit zijn op het maken van slachtoffers, is compleet misplaatst.

Geloof jij jezelf wel? De context is vrij duidelijk.
Of ben jij gewoon keihard zelf aan het trollen om wat voor reden dan ook...

quote:
Bl@@t
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 4 oktober 2017 @ 23:42:13 #182
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174202051
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 23:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Geloof jij jezelf wel? De context is vrij duidelijk.
Of ben jij gewoon keihard zelf aan het trollen om wat voor reden dan ook...

[..]

Laten we niet gaan jijbakken en verder gaan op inhoud, mogelijkheden of argumenten.

Is het mogelijk dat er wat anders gebeurde dan zichtbaar gemaakt in het filmpje ?
Kan het zijn dat wijze van berichtgeving berust op manipulatie ?

Ik zelf zou graag van start tot einde willen zien waarbij ik 100% zeker weet dat de GC heeft gevraagd om het pand te verlaten. Al het nieuws dat je krijgt aangereikt moet je op waarde schatten, niet klakkeloos aannemen dat een slachtoffer per definitie onschuldig of zelfs maar verwond is.

Een manier om de zaak de benaderen is vaak jezelf afvragen hoe jij/ik iets zou oplossen of doen. Kan zijn dat de veronderstelde kopschopper zich verstapte.

Wanneer er volgens jou geen andere mogelijkheid is dat er bewust, opzettelijk en onterecht geweld wordt gebruik met dat als doel, heeft verdere discussie met jou weinig zin en heb ik kennis genomen van je eendimensionale zienswijze.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_174202094
quote:
5s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:33 schreef Vallon het volgende:

FF een vraagje... heb je het over Rajoy als persoon of Rajoy als Spaans regeringsbeleid ?

Ik mag toch aannemen dat Rajoy de spokesman is die vanuit zijn coalitie, het mandaat heeft van zijn regering. Net als Puidgemont (vooral puppet is) van het Catalaanse regiobestuur die in die hoedanigheid ondergeschikt is aan de regering. Wanneer het er op aan komt, acht ik Rajoy overigens competenter dan Puidgemont.
Beide.
Rajoy kan niet alles zelf bepalen natuurlijk.
En Puidgemont vind ik zelf ook niet altijd even goed voor de dag komen.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:31 schreef Strani het volgende:

Dat is makkelijk gezegd, als je net doet alsof deze hele kwestie afgelopen zondag opeens uit het niets ontstaan is.
Dat zeg ik ook niet.
Maar voor die tijd is er niets geweest wat de vlam in de pijp heeft doen slaan.
pi_174202127
De reactie van Rajoy op de toespraak van Puidgemont zegt wel genoeg.
Telkens maar hoog opdoen dat hij bereidt is tot een dialoog, zelfs tegenover de EU maar ophouden dat Spanje zelf wel alles er aan wil gaan doen om te gaan praten.
Maar nu laat die vieze rat wel zien hoe hij is.
Op burgers in laten meppen tot bloedens toe, zelfs 80 plussers.
Nu komen ook zijn leugens uit dat hij totaal niet bereidt is tot een dialoog.

En dan heb je nog mensen die aan zijn kant zijn of zeggen dat Catalunya de schuldige hieraan is....
Doe je ogen open.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 23:49:19 #185
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174202166
quote:
15s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 23:42 schreef Vallon het volgende:

[..]

Laten we niet gaan jijbakken en verder gaan op inhoud, mogelijkheden of argumenten.

Is het mogelijk dat er wat anders gebeurde dan zichtbaar gemaakt in het filmpje ?
Kan het zijn dat wijze van berichtgeving berust op manipulatie ?

Ik zelf zou graag van start tot einde willen zien waarbij ik 100% zeker weet dat de GC heeft gevraagd om het pand te verlaten. Al het nieuws dat je krijgt aangereikt moet je op waarde schatten, niet klakkeloos aannemen dat een slachtoffer per definitie onschuldig of zelfs maar verwond is.

Een manier om de zaak de benaderen is vaak jezelf afvragen hoe jij/ik iets zou oplossen of doen. Kan zijn dat de veronderstelde kopschopper zich verstapte.

Wanneer er volgens jou geen andere mogelijkheid is dat er bewust, opzettelijk en onterecht geweld wordt gebruik met dat als doel, heeft verdere discussie met jouw weinig zin en heb ik kennis genomen van je eendimensionale zienswijze.
:O

Je kan wel semi intelligent en uit de hoogte gaan lopen doen om met soort van wetenschappelijk bewijs aan te komen, maar dat neemt niet weg dat je de beelden gewoon zelf kunt bekijken. Dan zie je laf en bijzonder overtrokken extreem geweld tegen vreedzame demonstranten.

Blijf je weg kijken en met je volzinnen aankomen, heeft discussie met jou weinig zin inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 4 oktober 2017 @ 23:54:43 #187
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174202259
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 23:45 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Beide.
Rajoy kan niet alles zelf bepalen natuurlijk.
En Puidgemont vind ik zelf ook niet altijd even goed voor de dag komen.

[..]

Dat zeg ik ook niet.
Maar voor die tijd is er niets geweest wat de vlam in de pijp heeft doen slaan.
Eerst heel veel druppels in de emmer, en toen een enorme plons water toen dit bindende referendum werd aangekondigd. Dat is ook allemaal niet niks.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  woensdag 4 oktober 2017 @ 23:57:39 #188
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174202322
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 23:46 schreef bianconeri het volgende:
De reactie van Rajoy op de toespraak van Puidgemont zegt wel genoeg.
Telkens maar hoog opdoen dat hij bereidt is tot een dialoog, zelfs tegenover de EU maar ophouden dat Spanje zelf wel alles er aan wil gaan doen om te gaan praten.
Maar nu laat die vieze rat wel zien hoe hij is.
Op burgers in laten meppen tot bloedens toe, zelfs 80 plussers.
Nu komen ook zijn leugens uit dat hij totaal niet bereidt is tot een dialoog.

En dan heb je nog mensen die aan zijn kant zijn of zeggen dat Catalunya de schuldige hieraan is....
Doe je ogen open.
Alsof Rajoy realistisch kan praten met Puigdemont als die laatste blijft vasthouden aan de onafhankelijkheidsverklaring. Zelfs jij zou moeten kunnen inzien dat dit vanuit het oogpunt van de regering gewoon geen optie is.

"Mariano, er zijn twee mogelijkheden: Of we praten niet, of je geeft ons alles wat we willen, inclusief onafhankelijkheid."
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  donderdag 5 oktober 2017 @ 00:10:11 #189
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174202559
quote:
AH, metesohtaoglu; onze twitter journalist..... ik zie een zooi lege vrachtauto's die kunnen nodig zijn omdat de GC ingezet voor binnelandse ordehandhavings doeleinden nu eenmaal bevoorraad moet kunnen worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_174202627
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 23:57 schreef Strani het volgende:

[..]

Alsof Rajoy realistisch kan praten met Puigdemont als die laatste blijft vasthouden aan de onafhankelijkheidsverklaring. Zelfs jij zou moeten kunnen inzien dat dit vanuit het oogpunt van de regering gewoon geen optie is.

"Mariano, er zijn twee mogelijkheden: Of we praten niet, of je geeft ons alles wat we willen, inclusief onafhankelijkheid."
Tegelijkertijd staat hij er nu wel als degene die in dialoog wilt blijven. Slimme man die Puidgemont.
pi_174202724
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 00:13 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Tegelijkertijd staat hij er nu wel als degene die in dialoog wilt blijven. Slimme man die Puidgemont.
Ik snap beide gasten niet, maar de Spaanse regering komt keer op keer over als een stel autisten eersteklas. Zonder ook maar enige gedachte over hoe hun gedrag overkomt op de rest van de wereld. Verbaasd me dat nog niemand hier met een complot theorie is gekomen dat beide heren samenwerken om wat anders te verbergen ofzo. Het is gewoon bizar hoe de Spaanse regering pr ramp op pr ramp blijft stapelen.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 00:20:29 #192
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174202744
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 23:46 schreef bianconeri het volgende:
De reactie van Rajoy op de toespraak van Puidgemont zegt wel genoeg.
Telkens maar hoog opdoen dat hij bereidt is tot een dialoog, zelfs tegenover de EU maar ophouden dat Spanje zelf wel alles er aan wil gaan doen om te gaan praten.
Maar nu laat die vieze rat wel zien hoe hij is.
Op burgers in laten meppen tot bloedens toe, zelfs 80 plussers.
Nu komen ook zijn leugens uit dat hij totaal niet bereidt is tot een dialoog.

En dan heb je nog mensen die aan zijn kant zijn of zeggen dat Catalunya de schuldige hieraan is....
Doe je ogen open.
Geloof jezelf echt dat Rajoy al of niet in persoon, de GC opdracht heeft gegeven om slachtoffers te maken ?

We kunnen idd niet uitsluiten dat er mogelijk, ik zeg mogelijk, GC leden zijn die hun taak wat enthousiast uitvoeren omdat ze het geziek van CAT meer dan zat zijn en geïrriteerd dat ze de hele week op een boot moeten wonen in plaats van patrouilleren op het strand van Andalusië.

Kern bij een misdaad is je af te vragen wat het motief is. Ik zie voor de regering geen motief voor deze beelden. Het zou voor de regering een stuk slimmer zijn om mensen in het geheim in elkaar te slaan of zelfs een ongelukken te laten overkomen want dan moet je als bevolking weer echt op je tellen passen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 5 oktober 2017 @ 00:28:25 #193
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174202848
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 00:13 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Tegelijkertijd staat hij er nu wel als degene die in dialoog wilt blijven. Slimme man die Puidgemont.
Yup. Sommige mensen snappen dat de regering hier niet op in kan gaan, de rest laat zich opnieuw overtuigen door de slimme truckjes van Puigdemont.

Maar goed, op een dag zal Puigdemont's geluk ook op zijn. En die dag zou wel eens heel snel kunnen komen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_174202970
quote:
8s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 23:01 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wel grappig trouwens het wederom de Russiche propaganda Ruptly er perfect in slaagt een wig te drijven in Europa door dit als discussie te laten verworden. Ze zeggen niets maar puur door de beelden gaan zelf intelligente mutsen, zoals Timmefrans, denken dat geweld het doel is.
Trap er niet in !!!!


Oke, de overheid laat burgers in elkaar meppen en dat is dat de schuld van Ruptly? :')

Ben jij een troll account van Remlof of één of andere conspiracy gekkie? :W

[ Bericht 1% gewijzigd door Kloon7 op 05-10-2017 01:07:33 ]
  donderdag 5 oktober 2017 @ 01:08:06 #195
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174203179
quote:
10s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 00:39 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Oke, de overheid laat burgers in elkaar meppen en dat is dat de schuld van Ruptly? :')

Ben jij een troll account van Remlof of één of andere Russofoob? :W
Je maakt vier foute veronderstellingen.
1) De overheid heeft geen burgers in elkaar gemept.
2) Ruptly is en kan dus daar van niet de schuld zijn
3) Ik heb geen troll account check my history, maar dat wist je al toch ?
4) Ben zeker geen Russofoob, zie 3.

Waar ik wel gevoelig voor ben is valse stemmingmakerij en daar is Ruptly uitstekend voor -en in geëquipeerd.

Overal waar in het vrije Westen de overheid in twijfel kan worden getrokken, is zij (Ruptly) aanwezig om zo op "journalistieke" wijze beelden te maken die zonder verder het gebeuren van contextgevend commentaar te voorzien.
Ruptly maakt en doet die taak niet in Russisch gebied(en) noch neemt zij enige verantwoording beeldvorming die dit toebrengt aan de maatschappij als geheel.
RT en Ruptly zijn primair uit op destabilisatie van het westerse samenlevingsmodel onder het mom journalisme en geven van nieuws.
Zeggen dat beelden niet kunnen liegen is geloven dat speelfilms de waarheid weergeven.

En ja, ik kijk zeer regelmatig naar RT, ik verbaas mij hoe doorzichtig dat station opereert en dat er mensen zijn die het waarheidsgetrouw beschouwen omdat ze o.a. native (UK) speakers gebruiken en ze een uitstraling hebben op et niveau van CNN.

Ik volg ook CNN, Sky, Euronews, Cnews, France24, BBC etc.etc.die ook hun agenda's zullen hebben maar wel met de wetenschap dat ze vanwege controle nauwelijks onzin kunnen verkopen.

Wedervraag, wat is jouw belang en hoe zie jij de beeldvorming ? Geloof jij wat je ziet en heb je daar geen vragen bij die anders zijn dan je denkt te zien ? Durf jij het gebeuren in twijfel te trekken of heb je je mening al gevormd zonder verdere onderbouwing ?

BTW, ik zie dat je voor/bij mij de BNW kaart trekt, niet doen :N waarbij ik snap dat je kennelijk geen argumenten meer op NWS niveau hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_174203217
quote:
18s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 01:08 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je maakt vier foute veronderstellingen.
1) De overheid heeft geen burgers in elkaar gemept.
2) Ruptly is en kan dus daar van niet de schuld zijn
3) Ik heb geen troll account check my history, maar dat wist je al toch ?
4) Ben zeker geen Russofoob, zie 3.

Waar ik wel gevoelig voor ben is valse stemmingmakerij en daar is Ruptly uitstekend voor -en in geëquipeerd.

Overal waar in het vrije Westen de overheid in twijfel kan worden getrokken, is zij (Ruptly) aanwezig om zo op "journalistieke" wijze beelden te maken die zonder verder het gebeuren van contextgevend commentaar te voorzien.
Ruptly maakt en doet die taak niet in Russisch gebied(en) noch neemt zij enige verantwoording beeldvorming die dit toebrengt aan de maatschappij als geheel.
RT en Ruptly zijn primair uit op destabilisatie van het westerse samenlevingsmodel onder het mom journalisme en geven van nieuws.
Zeggen dat beelden niet kunnen liegen is geloven dat speelfilms de waarheid weergeven.

En ja, ik kijk zeer regelmatig naar RT, ik verbaas mij hoe doorzichtig dat station opereert en dat er mensen zijn die het waarheidsgetrouw beschouwen omdat ze o.a. native (UK) speakers gebruiken en ze een uitstraling hebben op et niveau van CNN.

Ik volg ook CNN, Sky, Euronews, Cnews, France24, BBC etc.etc.die ook hun agenda's zullen hebben maar wel met de wetenschap dat ze vanwege controle nauwelijks onzin kunnen verkopen.

Wedervraag, wat is jouw belang en hoe zie jij de beeldvorming ? Geloof jij wat je ziet en heb je daar geen vragen bij die anders zijn dan je denkt te zien ? Durf jij het gebeuren in twijfel te trekken of heb je je mening al gevormd zonder verdere onderbouwing ?
Niveau van CNN? Ik wil je graag uit je droom helpen, CNN staat nu ook niet echt te boek meer als een betrouwbare onafhankelijke nieuwszender (niet door Trump, maar dat was al veel eerder).

Je volgt ook CNN, Sky, Euronews, Cnews, France24, BBC zeg je en dat deze nauwelijks onzin verkopen. Ten eerste zeggen al deze MSM zenders allemaal hetzelfde en ten tweede hebben ze ook een bepaalde agenda.

Welke controle hebben de zenders die jij kijkt dan? Ook deze zenders knippen en zenden selectief uit + brengen ze vaak "fake news". Dat jij het vaak eens bent met de "agenda" van deze zenders, maar ze nu niet meteen onafhankelijk..

Ik volg zelf ook veel internationale nieuwszenders, ook de zender die jij noemt en ik zie ook vaak de streams van Ruptly (omdat ze vaak als eerste/enige erbij zijn).

ik denk dat de zenders die jij opnoemt niet de totale waarheid verkondigen en ik denk dit ook over zenders als RT etc.

De waarheid zal ergens in het midden liggen, maar ik kijk graag meerdere zenders om invalshoeken (agenda's) te begrijpen.

Eén tip voor jou: altijd kritisch blijven en nooit zomaar bepaalde zenders volgen en geloven (ook de MSM niet).
  donderdag 5 oktober 2017 @ 01:36:20 #197
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174203325
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 01:17 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Niveau van CNN? Ik wil je graag uit je droom helpen, CNN staat nu ook niet echt te boek meer als een betrouwbare onafhankelijke nieuwszender (niet door Trump, maar dat was al veel eerder).

Je volgt ook CNN, Sky, Euronews, Cnews, France24, BBC zeg je en dat deze nauwelijks onzin verkopen. Ten eerste zeggen al deze MSM zenders allemaal hetzelfde en ten tweede hebben ze ook een bepaalde agenda.

Welke controle hebben de zenders die jij kijkt dan? Ook deze zenders knippen en zenden selectief uit + brengen ze vaak "fake news". Dat jij het vaak eens bent met de "agenda" van deze zenders, maar ze nu niet meteen onafhankelijk..

Ik volg zelf ook veel internationale nieuwszenders, ook de zender die jij noemt en ik zie ook vaak de streams van Ruptly (omdat ze vaak als eerste/enige erbij zijn).

ik denk dat de zenders die jij opnoemt niet de totale waarheid verkondigen en ik denk dit ook over zenders als RT etc.

De waarheid zal ergens in het midden liggen, maar ik kijk graag meerdere zenders om invalshoeken (agenda's) te begrijpen.

Eén tip voor jou: altijd kritisch blijven en nooit zomaar bepaalde zenders volgen en geloven (ook de MSM niet).
Mooi ^O^ dan zitten wel alle twee op het kritische vinkentouw.

Offtopic maar moet even.
Probleem wat ik heb met RT ( ook maar minder met CNN) is dat die nauwelijks toetsbaar zijn. CNN kan ik aardig afchecken op leugens maar RT kom je gewoon niet bij, ze liegen nergens maar geven wel een verkracht beeld. Ik zeg nergens dat ik onze MSM geloof.
Ik vorm mij een beeld met de combinatie, ook van papier (de ouderwetse kranten) en spreek nog wel's iemand uit de buurt wat ik graag verder toets zoals soms op FoK.

Ontopic is het probleem met nieuws in en over CAT ook dat je alles met een korreltje zout moet nemen. Catalaanse media zullen CAT niet in twijfel treken, idem voor staatsmedia van Madrid. De rest in de wereld neemt of het één of de ander bijna klakkeloos over. Zoals ook Timmerfrans die loopt te raaskallen in de EU over een dialoog en dat geweld geen oplossing is.
Puur het woord "geweld"is al fout omdat het duidt dat de GC iets ontoelaatbaars doet.

Ik zie in mijn omgeving/familie ook dat dit allemaal leidt tot heftige discussies zonder dat er echt een vinger achter kunt krijgen en het de situatie helpt oplossen. Zoals iemand roept, het staat in de krant, dus het moet wel waar zijn... wat vroeger vaak zo was.
Wanneer dan nu een station zonder verdere context en achtergrond, beelden gaat uitzenden; krijg ik het echt benauwd om wat dit teweeg brengt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 05-10-2017 01:41:54 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 5 oktober 2017 @ 07:24:03 #198
408813 crew  trein2000
pi_174204275
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 00:28 schreef Strani het volgende:

[..]

Yup. Sommige mensen snappen dat de regering hier niet op in kan gaan, de rest laat zich opnieuw overtuigen door de slimme truckjes van Puigdemont.

Maar goed, op een dag zal Puigdemont's geluk ook op zijn. En die dag zou wel eens heel snel kunnen komen.
Dat weet jij en dat weet ik. Maar ik blijf erbij dat de spindokter van rajoy een hele matige is. Ook dit kan beter.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_174204324
Bejaarden, gewone beschaafde mensen, vrouwen, worden tot bloedens toe afgetuigd door de Spaanse Gestapo en Timmerfrans reageert met: om het resultaat te beschermen is proportioneel geweld soms toegestaan. :r

Ik dacht dat het onmogelijk was voor hem om nog verder in mijn achting te zakken maar dat stuk menselijk afval heeft het toch voor elkaar gekregen. :r
  donderdag 5 oktober 2017 @ 07:40:19 #200
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174204373
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 07:31 schreef Braindead2000 het volgende:
Timmerfrans reageert met: om het resultaat te beschermen is proportioneel geweld soms toegestaan. ^O^
Daar zal ieder verstandig mens het mee eens zijn.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 08:09:52 #202
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174204562
Nigel Farage, de kapitein Schettino van de Brexit. Wie neemt dat stuk kakelend pluimvee eigenlijk nog serieus?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 08:12:05 #203
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174204579
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:09 schreef Ringo het volgende:
Nigel Farage, de kapitein Schettino van de Brexit. Wie neemt dat stuk kakelend pluimvee eigenlijk nog serieus?
Hoe durft die nog zijn mond open te trekken idd :( Belletje trekken en hard wegrennen, op dat niveau opereert hij.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 08:24:43 #204
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174204699
quote:
8s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 23:01 schreef Vallon het volgende:
er zijn ruim voldonde mogelijkheden om te protesteren, richt een website op (me je eigen geld) , ga folderen in de kerk of what-ever maar gaan niet de overheid negeren.
De onafhankelijkheid van Catalonië speelt al heel lang en de uitwassen van nu zijn meer het resultaat van het feit dat de Madrid die activiteiten structureel negeert. Behalve in de grondwet waarin ze de wens tot onafhankelijkheid omzetten in een verbod op onafhankelijkheid.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 08:30:09 #205
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_174204755
quote:
Nigel Farage :'). Laat je lekker nog wat geld toestoppen door Putin, maat.

Dit heeft niks met 'supression' van de EU te maken maar alles met het onverwerkte Franco verleden van de Spanjaarden.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 5 oktober 2017 @ 08:35:08 #206
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174204794
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:24 schreef Lunatiek het volgende:
Behalve in de grondwet waarin ze de wens tot onafhankelijkheid omzetten in een verbod op onafhankelijkheid.
Je doet de totstandkoming van de Spaanse grondwet, en het enthousiasme daarover bij de Spaanse bevolking, geen recht:
quote:
De Spaanse grondwet werd op 6 december 1978, drie jaar na afloop van de dictatuur onder Franco, in een referendum door 88,5% van de stemgerechtigde Spanjaarden goedgekeurd. Dit referendum kwam tot stand doordat koning Juan Carlos I invoering van de democratie wilde bewerkstelligen.
De grondwet trad in werking op 29 december 1978 en voorziet in een constitutionele monarchie voor een ondeelbaar Spanje.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Grondwet_van_Spanje
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174204838
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:30 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nigel Farage :'). Laat je lekker nog wat geld toestoppen door Putin, maat.

Dit heeft niks met 'supression' van de EU te maken maar alles met het onverwerkte Franco verleden van de Spanjaarden.
Het heeft in zoverre met de EU te maken dat de eurofielen zich maar al te graag achter de beschermers van het erfgoed van de generalissimo scharen. :{
  donderdag 5 oktober 2017 @ 08:44:07 #208
104871 remlof
Europees federalist
pi_174204899
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het heeft in zoverre met de EU te maken dat de eurofielen zich maar al te graag achter de beschermers van het erfgoed van de generalissimo scharen. :{
Je weet dat de EGKS, de EEG en de EG Spanje hebben buitengesloten zolang er een fascistisch regime zat?

Pas jaren na de dood van Franco werd het mogelijk voor Spanje om überhaupt lidmaatschap aan te vragen.

De EU en haar voorgangers zijn in essentie opgericht als reactie op het fascisme dat Europa in de laatste oorlog dompelde en zal daarom juist fascisme nooit enige ruimte geven.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 08:56:40 #209
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_174205054
quote:
3s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Je weet dat de EGKS, de EEG en de EG Spanje hebben buitengesloten zolang er een fascistisch regime zat?

Pas jaren na de dood van Franco werd het mogelijk voor Spanje om überhaupt lidmaatschap aan te vragen.

De EU en haar voorgangers zijn in essentie opgericht als reactie op het fascisme dat Europa in de laatste oorlog dompelde en zal daarom juist fascisme nooit enige ruimte geven.
Sssst! Dit pas niet in zijn narrative van de EU als crypto-fascistische staat.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_174205174
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 20:37 schreef Strani het volgende:
Ben ik trouwens de enige die een beetje verliefd is op Ines Arrimadas?

[ afbeelding ]
Nee, ik ben ook om O+

Maar wie is Ines eigenlijk?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:13:58 #211
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174205265
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:05 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Nee, ik ben ook om O+

Maar wie is Ines eigenlijk?
Nummer 1 van Ciudadanos in het parlement van Cataluña.
Siesta & Fiesta!
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:28:13 #212
104871 remlof
Europees federalist
pi_174205458
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:56 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Sssst! Dit pas niet in zijn narrative van de EU als crypto-fascistische staat.
Die malloot kraamt echt alleen maar onzin uit. Vreemde bubbel leeft ie in.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:32:10 #213
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174205515
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:35 schreef Ringo het volgende:

[..]

Je doet de totstandkoming van de Spaanse grondwet, en het enthousiasme daarover bij de Spaanse bevolking, geen recht:

[..]

En ondertussen was er de ETA, roept Catalonië al eeuwen om onafhankelijkheid en nu en dan roept Andalusië dat ook. Zal wel zo'n slikken of stikken dilemma zijn geweest.
pi_174205588
Valt me trouwens op dat bepaalde (onzin) websites, die ik misschien ten onrechte altijd heb geïnterpreteerd als vrij rechts, nogal op de hand van Catalonië lijken te zijn in hun berichtgeving. GeenStijl en de Dagelijkse Standaard bv. kiezen nu ineens voor het linkse Catalonië. Benieuwd wat voor idee daarachter zou zitten, simpelweg trappen richting de EU waar kan of meer? Wants over het gros van allerlei andere kwesties is men zo rechts als het maar kan :).
pi_174205725
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:36 schreef Dejannn het volgende:
Valt me trouwens op dat bepaalde (onzin) websites, die ik misschien ten onrechte altijd heb geïnterpreteerd als vrij rechts, nogal op de hand van Catalonië lijken te zijn in hun berichtgeving. GeenStijl en de Dagelijkse Standaard bv. kiezen nu ineens voor het linkse Catalonië. Benieuwd wat voor idee daarachter zou zitten, simpelweg trappen richting de EU waar kan of meer? Wants over het gros van allerlei andere kwesties is men zo rechts als het maar kan :).
Kiezen voor de underdog omdat dat scoort.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:47:49 #216
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174205797
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:36 schreef Dejannn het volgende:
Valt me trouwens op dat bepaalde (onzin) websites, die ik misschien ten onrechte altijd heb geïnterpreteerd als vrij rechts, nogal op de hand van Catalonië lijken te zijn in hun berichtgeving. GeenStijl en de Dagelijkse Standaard bv. kiezen nu ineens voor het linkse Catalonië. Benieuwd wat voor idee daarachter zou zitten, simpelweg trappen richting de EU waar kan of meer? Wants over het gros van allerlei andere kwesties is men zo rechts als het maar kan :).
Geenstijl kan natuurlijk ook niet tegen een referendum gaan berichten, toch?
Siesta & Fiesta!
pi_174205840
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 08:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het heeft in zoverre met de EU te maken dat de eurofielen zich maar al te graag achter de beschermers van het erfgoed van de generalissimo scharen. :{
Een EU lidstaat wat aan de rand van een burgeroorlog staat. Dat is altijd ten nadelen voor de positie van onze aartsvijand de EU. Ik vind dat fantastisch nieuws en om die reden alleen al steun ik de onafhankelijkheid van Catalonië. Met mij velen EU-haters. ^O^
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:52:23 #218
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174205878
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:36 schreef Dejannn het volgende:
Valt me trouwens op dat bepaalde (onzin) websites, die ik misschien ten onrechte altijd heb geïnterpreteerd als vrij rechts, nogal op de hand van Catalonië lijken te zijn in hun berichtgeving. GeenStijl en de Dagelijkse Standaard bv. kiezen nu ineens voor het linkse Catalonië. Benieuwd wat voor idee daarachter zou zitten, simpelweg trappen richting de EU waar kan of meer? Wants over het gros van allerlei andere kwesties is men zo rechts als het maar kan :).
Eigen volk eerst. Blut und Boden. Alle vreemdelingen het land uit. Als die de ruimte krijgen in een eigen staat, kun je ze daarheen deporteren. Ook Catalanen hebben recht op Blut und Boden, zo niet de plicht daartoe.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:58:22 #219
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_174205988
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:50 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een EU lidstaat wat aan de rand van een burgeroorlog staat. Dat is altijd ten nadelen voor de positie van onze mijn aartsvijand de EU.
FTFY
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:01:11 #220
104871 remlof
Europees federalist
pi_174206038
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:50 schreef Elzies het volgende:
Een EU lidstaat wat aan de rand van een burgeroorlog staat.
Lul toch niet zo vreselijk dom. Er komt geen nieuwe burgeroorlog in Spanje, ook de Catalanen hebben veel te veel te verliezen.
pi_174206083
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:58 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

FTFY
Wel degelijk ONZE. De enorme weerzin tegen de EU is wijd verbreid onder het volk.

Alles wat de EU schaad staat aan ONZE kant. Alles.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:09:22 #222
104871 remlof
Europees federalist
pi_174206185
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:03 schreef Elzies het volgende:
De enorme weerzin tegen de EU is wijd verbreid onder het volk.
Welnee. Alleen in jouw extremistische bubbeltje.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:10:01 #223
104871 remlof
Europees federalist
pi_174206197
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:03 schreef Elzies het volgende:
Alles wat de EU schaad staat aan ONZE kant. Alles.
_O-
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:10:32 #224
104871 remlof
Europees federalist
pi_174206207
Het feit dat ook Catalonië per se niet uit de EU wil zegt wel genoeg.
pi_174206288
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Welnee. Alleen in jouw extremistische bubbeltje.
Nee hoor.

Nederland: een anti-EU partij is gekozen tot de één na grootste partij van Nederland. Dat zou volgens jou betekenen dat 1,3 miljoen kiezers in een extremistisch bubbeltje zouden leven. Dat is natuurlijk grote lariekoek.

Duitsland: een anti-EU partij is gekozen tot de derde partij van het land. Al die Duitsers die op de AdF hebben gestemd zouden volgens jou in een extremistisch bubbeltje leven. Opnieuw bewezen lariekoek.

Frankrijk: de tweede partij van het land (Front National) is een anti-EU partij.

Polen: de zittende regering is een puur nationalistische partij en allesbehalve pro-Europees.

Hongarije, Oostenrijk, etc.

Groot Brittannië: een meerderheid koos voor Brexit.

Feiten Remlof. Feiten en geen fabels.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:19:39 #226
104871 remlof
Europees federalist
pi_174206365
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:16 schreef Elzies het volgende:
Nederland: een anti-EU partij is gekozen tot de één na grootste partij van Nederland. Dat zou volgens jou betekenen dat 1,3 miljoen kiezers in een extremistisch bubbeltje zouden leven. Dat is natuurlijk grote lariekoek.

Duitsland: een anti-EU partij is gekozen tot de derde partij van het land. Al die Duitsers die op de AdF hebben gestemd zouden volgens jou in een extremistisch bubbeltje leven. Opnieuw bewezen lariekoek.

Frankrijk: de tweede partij van het land (Front National) is een anti-EU partij.
Nergens de grootste partij dus, overal een minderheid en mensen stemmen niet alleen op die nationaalpopulisten omdat ze tegen de EU zijn.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:20:14 #227
104871 remlof
Europees federalist
pi_174206379
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:16 schreef Elzies het volgende:
Polen: de zittende regering is een puur nationalistische partij en allesbehalve pro-Europees.

En zelfs zij willen niet uit de EU.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:20:39 #228
104871 remlof
Europees federalist
pi_174206389
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:16 schreef Elzies het volgende:
Feiten Remlof. Feiten en geen fabels.
Precies. Hou je daaraan.
  Redactie Sport donderdag 5 oktober 2017 @ 10:23:21 #229
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174206447
Als er geen enorme influx aan vluchtelingen zou zijn (geweest) zou er sowieso al veel minder op anti-EU sentimenten gehamerd worden.

Maar goed, de Catalanen hebben ook teveel te verliezen bij een burgeroorlog.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:24:29 #230
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_174206473
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:16 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee hoor.

Nederland: een anti-EU partij is gekozen tot de één na grootste partij van Nederland. Dat zou volgens jou betekenen dat 1,3 miljoen kiezers in een extremistisch bubbeltje zouden leven. Dat is natuurlijk grote lariekoek.

Duitsland: een anti-EU partij is gekozen tot de derde partij van het land. Al die Duitsers die op de AdF hebben gestemd zouden volgens jou in een extremistisch bubbeltje leven. Opnieuw bewezen lariekoek.

Frankrijk: de tweede partij van het land (Front National) is een anti-EU partij.

Polen: de zittende regering is een puur nationalistische partij en allesbehalve pro-Europees.

Hongarije, Oostenrijk, etc.

Groot Brittannië: een meerderheid koos voor Brexit.

Feiten Remlof. Feiten en geen fabels.
Laat je toch eens niet zo voor het karretje van de Russen spannen en toon eens een beetje ruggengraat. Man, man, man. :N

Wat die 'feiten' betreft, daar heeft remlof al keurig op gereageerd.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:24:32 #231
104871 remlof
Europees federalist
pi_174206474
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als er geen enorme influx aan vluchtelingen zou zijn (geweest) zou er sowieso al veel minder op anti-EU sentimenten gehamerd worden.

Maar goed, de Catalanen hebben ook teveel te verliezen bij een burgeroorlog.
Precies, de enige inzet van deze hele poppenkast is een nog grotere mate van autonomie.
pi_174206494
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Nergens de grootste partij dus, overal een minderheid en mensen stemmen niet alleen op die nationaalpopulisten omdat ze tegen de EU zijn.
Dus Brexit is gekozen door een minderheid? Je moet toch echt eventjes de puntjes op de i leren zetten, want jouw uitspraak klopt simpelweg niet. Ook de in Nederland gehouden referendums inzake de EU liet een overduidelijke meerderheid van boven de 60% zien.

Je hebt het intussen niet meer over een kleine minderheid. Anders sta je niet op een tweede of derde positie. Wat we zien is dat het aantal mensen wat tegen de EU is significant groeit. Ook dat zijn gewoon de verifieerbare feiten die geen discussie meer behoeft.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:26:09 #233
104871 remlof
Europees federalist
pi_174206510
Op 22 november in Lombardije in Italië trouwens ook een referendum omdat ze een autonome regio willen worden, net als Val d'Aosta.

http://www.regione.lombar(...)referendum-autonomia
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:27:14 #234
104871 remlof
Europees federalist
pi_174206539
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:25 schreef Elzies het volgende:
Dus Brexit is gekozen door een minderheid?
Ik reageerde niet op Brexit, Daar was er toen een hele kleine meerderheid inderdaad.
En we zien allemaal dat dat alleen maar voor ellende zorgt.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:27:59 #235
104871 remlof
Europees federalist
pi_174206561
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:25 schreef Elzies het volgende:
Je hebt het intussen niet meer over een kleine minderheid. Anders sta je niet op een tweede of derde positie.
Je leest echt niet wat ik schrijf hè?
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:19 schreef remlof het volgende:
mensen stemmen niet alleen op die nationaalpopulisten omdat ze tegen de EU zijn
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:28:08 #236
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_174206569
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:27 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik reageerde niet op Brexit, Daar was er toen een hele kleine meerderheid inderdaad.
En we zien allemaal dat dat alleen maar voor ellende zorgt.
Gezien de grote hoeveelheid spijtoptanten, geloof ik niet dat je die meerderheid nu nog haalt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:29:01 #237
104871 remlof
Europees federalist
pi_174206600
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:28 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Gezien de grote hoeveelheid spijtoptanten, geloof ik niet dat je die meerderheid nu nog haalt.
De uitslag van het Brexit-referendum heeft er in ieder geval voor gezorgd dat in de rest van de EU de animo om af te scheiden behoorlijk is afgenomen.
  Redactie Sport donderdag 5 oktober 2017 @ 10:30:00 #238
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174206628
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:28 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Gezien de grote hoeveelheid spijtoptanten, geloof ik niet dat je die meerderheid nu nog haalt.
Was ook behoorlijk dom om het beslissend te laten zijn op 50%
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:42:15 #239
104871 remlof
Europees federalist
pi_174206994
Crosspost, dit is wat ik denk dat er gaat gebeuren:

Het zal uiteindelijk wel uitonderhandeld worden onder auspiciën van de EU. En dan kan het resultaat best meer autonomie zijn, of in ieder geval dat ze als autonome regio meer dingen direct met Brussel mogen regelen in plaats van via Madrid. Maar tot afscheiding gaat het echt niet komen.
pi_174206996
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:27 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik reageerde niet op Brexit, Daar was er toen een hele kleine meerderheid inderdaad.
En we zien allemaal dat dat alleen maar voor ellende zorgt.
Maar een meerderheid, dus vandaar de erkenning van jouw foute weergave hieromtrent.

Het anti-EU sentiment is groeiende binnen de Europese lidstaten en dat aantal groeit hard. Vertaald zich in nieuwe politieke partijen die qua zetelaantallen groeit. Daar kun je simpelweg niet omheen.

Je hebt twee tegenover elkaar staande groepen in onze samenleving, pro-Europeanen en Nederlanders. Want een pro-Europeaan die zijn eigen nationaliteit en soevereiniteit verraad mag nooit en te nimmer meer een Nederlander worden genoemd. Dat recht heeft die verloren.

Wat we in Catalonië zien is een mini-versie van wat in de EU steeds zichtbaarder wordt. De toenemende wens om weer terug te gaan naar behoud van de eigen nationaliteit en identiteit. Behoud van de eigen grenzen. Behoud van de eigen cultuur en behoud van de eigen autochtone samenstelling. De wens om uit de EU te treden die on-Nederlands is en feitelijk gedomineerd wordt door de Duitsers en de Fransen. Wij willen en zullen nooit een provincie worden voor buitenlandse machten.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:44:13 #241
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_174207034
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:42 schreef Elzies het volgende:
Maar een meerderheid, dus vandaar de erkenning van jouw foute weergave hieromtrent.
Inmiddels niet meer dus.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:45:51 #242
104871 remlof
Europees federalist
pi_174207074
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:42 schreef Elzies het volgende:
Het anti-EU sentiment is groeiende binnen de Europese lidstaten en dat aantal groeit hard. Vertaald zich in nieuwe politieke partijen die qua zetelaantallen groeit. Daar kun je simpelweg niet omheen.
Dit is gewoon niet waar:



Zie verder het PEW raport Post-Brexit, Europeans More Favorable Toward EU

Jij ontkent de feiten Elzies terwijl je mij daarvan beschuldigt. Vrij matig van je.
pi_174207117
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:44 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Inmiddels niet meer dus.
Onjuist, de bekende pro-Europese leugentjes.

Maar liegen ligt in de aard van een pro-Europeaan. Het maakt een pro-Europeaan tot wat het is. Alles wat uit de tong of toetsenbord van een pro-Europeaan komt neem ik per definitie niet als waarheid aan. Zo simpel liggen de onderlinge verhoudingen.
pi_174207215
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:42 schreef Elzies het volgende:

Je hebt twee tegenover elkaar staande groepen in onze samenleving, pro-Europeanen en Nederlanders. Want een pro-Europeaan die zijn eigen nationaliteit en soevereiniteit verraad mag nooit en te nimmer meer een Nederlander worden genoemd. Dat recht heeft die verloren.
Jezelf bombarderen tot 'de Nederlander' en dan niet eens in staat zijn om een Nederlandse zin foutloos te schrijven.

Wat ben je toch een vreselijk tragisch figuur.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:52:01 #245
104871 remlof
Europees federalist
pi_174207229
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:47 schreef Elzies het volgende:

[..]

Onjuist, de bekende pro-Europese leugentjes.

Maar liegen ligt in de aard van een pro-Europeaan. Het maakt een pro-Europeaan tot wat het is. Alles wat uit de tong of toetsenbord van een pro-Europeaan komt neem ik per definitie niet als waarheid aan. Zo simpel liggen de onderlinge verhoudingen.
Ik zet je op block. Met een extremist met tunnelvisie zoals jij valt gewoon niet te praten.

Veel plezier in je rechtsextremistische bubbeltje.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:52:51 #246
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_174207251
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:47 schreef Elzies het volgende:

[..]

Onjuist, de bekende pro-Europese leugentjes.

Maar liegen ligt in de aard van een pro-Europeaan. Het maakt een pro-Europeaan tot wat het is. Alles wat uit de tong of toetsenbord van een pro-Europeaan komt neem ik per definitie niet als waarheid aan. Zo simpel liggen de onderlinge verhoudingen.
Brexit is not the will of the British people – it never has been

Ik ben trouwens geen 'pro-Europeaan', maar jij houdt van aannames doen dus go for it.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_174207495
quote:
10s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jezelf bombarderen tot 'de Nederlander' en dan niet eens in staat zijn om een Nederlandse zin foutloos te schrijven.

Wat ben je toch een vreselijk tragisch figuur.
Hou toch op met die flauwekul. Iedereen maakt weleens een spelfoutje en mijn Nederlands is verder prima.

Als iemand tragisch en zielig is dan ben jij het wel. Denk je nu werkelijk dat het mij ene reet scheelt wat zo'n figuur zoals jezelf anoniem vanachter de computer over mij denkt? Jullie laten je zo gemakkelijk manipuleren voor dat kleine beetje aandacht. Toon mij eerder wat dankbaarheid voor de aandacht die ik je dagelijks schenk. :)
pi_174207615
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:52 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Brexit is not the will of the British people – it never has been

Ik ben trouwens geen 'pro-Europeaan', maar jij houdt van aannames doen dus go for it.
Tja, een krantenartikel met de mening van een pro-Europeaan.

Daar valt toch geen touw aan te trekken?

Ik ben een feitenman die stelt dat een meerderheid van de Britten voor Brexit heeft gestemd. Dan zielig na jammeren met niet relevante feiten. Tja, volkomen zinloos. Brexit is Brexit.
pi_174207629
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:02 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hou toch op met die flauwekul. Iedereen maakt weleens een spelfoutje en mijn Nederlands is verder prima.

Als iemand tragisch en zielig is dan ben jij het wel. Denk je nu werkelijk dat het mij ene reet scheelt wat zo'n figuur zoals jezelf anoniem vanachter de computer over mij denkt?
Dat zou dan ook niet best zijn. Maar goed, met jou weet je het maar nooit. Voor iemand die het allemaal 'geen reet kan schelen', maak je je wel altijd vreselijk druk.

Oh, en trouwens: het is 'figuur zoals jij'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 5 oktober 2017 @ 11:08:08 #250
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_174207647
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:07 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tja, een krantenartikel met de mening van een pro-Europeaan.

Daar valt toch geen touw aan te trekken?

Ik ben een feitenman die stelt dat een meerderheid van de Britten voor Brexit heeft gestemd. Dan zielig na jammeren met niet relevante feiten. Tja, volkomen zinloos. Brexit is Brexit.
Statistische feiten negeren omdat ze je niet goed uitkomen. ^O^

We zouden het de Britten natuurlijk gewoon nog eens kunnen vragen?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Redactie Sport donderdag 5 oktober 2017 @ 11:10:55 #251
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174207731
Misschien kunnen we het weer over Catalonië hebben?

Leuk en aardig, die brexit, maar staat toch wel enigszins los van deze kwestie.. dat referendum was tenminste wel geldig.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_174207751
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:08 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Statistische feiten negeren omdat ze je niet goed uitkomen. ^O^

We zouden het de Britten natuurlijk gewoon nog eens kunnen vragen?
Ach, die zelfbedachte internet statistieken. Als je daar anno 2017 nog blijft intrappen. Please. :')

Er hoeft niets opnieuw gevraagd te worden. Een meerderheid heeft voor Brexit gestemd en de Britse regering heeft daar in maart gehoor aan gegeven door te beginnen met uittredingsonderhandelingen.

Dus om er nu allemaal onzinsuggesties erbij te moeten halen. Volkomen zinloos en zo pro-Europeaans.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 11:15:15 #253
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_174207830
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:11 schreef Elzies het volgende:
Ach, die zelfbedachte internet statistieken. Als je daar anno 2017 nog blijft intrappen. Please. :')
Het gelinkte artikel bevat alle bronnen die je nodig hebt, dus waar heb jij het over?
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:11 schreef Elzies het volgende:
Er hoeft niets opnieuw gevraagd te worden. Een meerderheid heeft voor Brexit gestemd en de Britse regering heeft daar in maart gehoor aan gegeven door te beginnen met uittredingsonderhandelingen.
Dus je bent duidelijk tegen referenda.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_174207915
quote:
10s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zou dan ook niet best zijn. Maar goed, met jou weet je het maar nooit. Voor iemand die het allemaal 'geen reet kan schelen', maak je je wel altijd vreselijk druk.

Oh, en trouwens: het is 'figuur zoals jij'.
Nee hoor, zoals jezelf kan ook prima.

Verder leuk om jouw fantasievoorstelling van druktemaker te mogen lezen. Zal mijn bloeddrukmeter naast mijn toetsenbord neerzetten. Je weet maar nooit. :)
pi_174207957
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:15 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

.
[..]

Dus je bent duidelijk tegen referenda.
Ik ben tegen een herhaling van hetzelfde bindende referendum, waarvan de eerdere uitkomst klip en klaar was.

We houden daags na de verkiezingen toch ook niet opnieuw weer een verkiezing?
  donderdag 5 oktober 2017 @ 11:24:48 #256
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_174208065
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik ben tegen een herhaling van hetzelfde bindende referendum, waarvan de eerdere uitkomst klip en klaar was.

We houden daags na de verkiezingen toch ook niet opnieuw weer een verkiezing?
Er zijn anders toch ineens een hoop nieuwe feiten die een stemming wellicht noodzakelijk maken.

Het is inmiddels duidelijk dat UKIP gelogen heeft over de NHS gelden, dat er veel spijtoptanten zijn, dat de grens met Ierland erg moeilijk zo niet onmogelijk wordt, hoeveel het de Britse staat zou kosten etc. etc.

Genoeg redenen me dunkt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Redactie Sport donderdag 5 oktober 2017 @ 11:27:15 #257
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174208116
"Ik ben voor een referendum, maar alleen als de uitkomst mij zint"

:')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_174208156
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:24 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Er zijn anders toch ineens een hope nieuwe feiten die een stemming wellicht noodzakelijk maken.

Het is inmiddels duidelijk dat UKIP gelogen heeft over de NHS gelden, dat er veel spijtoptanten zijn, dat de grens met erg moeilijk zo niet onmogelijk wordt, hoeveel het de Britse staat zou kosten etc. etc.

Genoeg redenen me dunkt.
Nee hoor, Brexit blijft Brexit en dat gaat echt niet veranderen.

De EU zal gewoon moeten inbinden want de onderhandelingen traineren zal ook in het economische nadeel van de EU werken, waaronder Nederland.

Ik vermoed dat na Brexit meer EU-lidstaten zullen gaan volgen. De pro-Europese ideeën van Macron zijn een regelrechte oorlogsverklaring naar de burger toe. Ik denk dat zijn rijzende ster al snel zal gaan vallen in Frankrijk en dan komt de tweede partij met een anti-EU agenda weer in beeld.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 11:30:09 #259
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_174208186
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:28 schreef Elzies het volgende:
De EU zal gewoon moeten inbinden want de onderhandelingen traineren zal ook in het economische nadeel van de EU werken, waaronder Nederland.
Nee, hoor. Verre van zelfs.

Zeker in de financiële sector is men stiekem wel blij dat de macht van London City nu gebroken wordt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 5 oktober 2017 @ 11:30:49 #260
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174208199
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:42 schreef remlof het volgende:
Crosspost, dit is wat ik denk dat er gaat gebeuren:

Het zal uiteindelijk wel uitonderhandeld worden onder auspiciën van de EU. En dan kan het resultaat best meer autonomie zijn, of in ieder geval dat ze als autonome regio meer dingen direct met Brussel mogen regelen in plaats van via Madrid. Maar tot afscheiding gaat het echt niet komen.
Dat afscheiden echt serieus nemen, kan ik mij ook niet voorstellen wat anderen overigens totaal niet willen zien of geloven. Er zijn er zat die nu in de 7e hemel zijn op zoek naar hun gouden berg.

Ik vermoed dat Catalonië fiscale autonomie krijgt aangeboden, ze zijn dan weer een tijd rustig. Probleem is natuurlijk hoeveel geld "ze' in CAT willen hebben....
Dat Rajoy artikel 155 er door krijgt om Catalonië on curatele te kunnen stellen is, bij mijn weten, nog onzeker. Het hele gedoe daar speelt al jaren en het is/zijn een rupsjes-nooit-genoeg.

Persoonlijk wordt ik wat moe van het gekakel wat telkens weer het kippenhok doet vervuilen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_174208329
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:30 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, hoor. Verre van zelfs.

Zeker in de financiële sector is men stiekem wel blij dat de macht van London City nu gebroken wordt.
Ach, het breken van London is een pro-Europees onzinpraatje. :') De gebruikelijke laster zoals we dit gewend zijn van pro-Europeanen. Nogmaals, liegen zit in hun aard. Ze kunnen niet anders dan een valse voorstelling van zaken geven.

De kracht van London reikt echt wel verder dan de EU. London is en blijft een succesvolle internationale wereldstad.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 11:42:33 #262
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_174208485
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:36 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ach, het breken van London is een pro-Europees onzinpraatje. :') De gebruikelijke laster zoals we dit gewend zijn van pro-Europeanen. Nogmaals, liegen zit in hun aard. Ze kunnen niet anders dan een valse voorstelling van zaken geven.

De kracht van London reikt echt wel verder dan de EU. London is en blijft een succesvolle internationale wereldstad.
Ooooooh, nu zie ik wat je doet. Elke keer als iemand iets zegt wat niet in je straatje past beschuldig je hem van het zijn van een 'pro-Europeaan' en 'de boel bij elkaar liegen'. Een standaard 'argumentum ad hominem' oftewel 'op de man spelen'.

Hiermee hoop je dan een soort reflexmatige boze reactie op de wekken die afleidt van de inhoud van hetgeen je niet mee eens bent.

Duidelijk. Thanks ^O^
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_174208686
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:42 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ooooooh, nu zie ik wat je doet. Elke keer als iemand iets zegt wat niet in je straatje past beschuldig je hem van het zijn van een 'pro-Europeaan' en 'de boel bij elkaar liegen'. Een standaard 'argumentum ad hominem' oftewel 'op de man spelen'.

Hiermee hoop je dan een soort reflexmatige boze reactie op de wekken die afleidt van de inhoud van hetgeen je niet mee eens bent.

Duidelijk. Thanks ^O^
Het zijn pro-Europeanen die telkens met hun zelfverzonnen onzin komen opdraven. Alsof het succesvolle London met de Brexit leegloopt en vervalt tot een straatarme stad. Dat zijn toch gewoon de bekende pro-Europese kolderpraatjes? Dreigen met de bekende hel en verdoemenis scenario's als je niet dezelfde verderfelijke pro-Europese ideologie aanhangt? In de jaren negentig kwamen pro-Europeanen met deze kletspraatjes nog weg, anno 2017 werkt deze onzin niet meer.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 12:03:13 #264
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_174208957
Krijg diverse filmpjes doorgestuurd door een vriend in Madrid met allerlei overvliegende straaljagers en ander militair materieel.
pi_174209073
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:03 schreef francoisdublanc het volgende:
Krijg diverse filmpjes doorgestuurd door een vriend in Madrid met allerlei overvliegende straaljagers en ander militair materieel.
Orlog eindelijk, de EU heeft zijn zin !!
  donderdag 5 oktober 2017 @ 12:17:29 #266
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_174209203
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:03 schreef francoisdublanc het volgende:
Krijg diverse filmpjes doorgestuurd door een vriend in Madrid met allerlei overvliegende straaljagers en ander militair materieel.
Voordat jullie fantasie verder op hol slaat... :') Dat gebeurt ieder jaar in de week voor 12 oktober, ze oefenen voor het defilé.
Siesta & Fiesta!
  donderdag 5 oktober 2017 @ 12:31:57 #267
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_174209466
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:51 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het zijn pro-Europeanen die telkens met hun zelfverzonnen onzin komen opdraven. Alsof het succesvolle London met de Brexit leegloopt en vervalt tot een straatarme stad. Dat zijn toch gewoon de bekende pro-Europese kolderpraatjes? Dreigen met de bekende hel en verdoemenis scenario's als je niet dezelfde verderfelijke pro-Europese ideologie aanhangt? In de jaren negentig kwamen pro-Europeanen met deze kletspraatjes nog weg, anno 2017 werkt deze onzin niet meer.
Yes, yes. Keep at it.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 5 oktober 2017 @ 15:21:51 #268
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174212427
Het Constitutioneel Hof heeft zojuist de zitting van het Catalaanse parlement van aanstaande maandag geschorst.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_174212436
ReutersWorld twitterde op donderdag 05-10-2017 om 15:12:19 JUST IN: Spain's constitutional court suspends the Catalan parliament session planned for Monday. https://t.co/EutUtGdCfO reageer retweet
  donderdag 5 oktober 2017 @ 15:23:34 #270
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174212452
En de Sabadell bank (tweede van Catalonie, vijfde van Spanje) bespreekt vandaag een verhuizing van hun geregistreerde adres van Catalonie naar Alicante, of een andere lokatie.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_174212602
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:23 schreef Strani het volgende:
En de Sabadell bank (tweede van Catalonie, vijfde van Spanje) bespreekt vandaag een verhuizing van hun geregistreerde adres van Catalonie naar Alicante, of een andere lokatie.
De afgelopen dagen is de gezamenlijke beurswaarde van Sabadell en Caixa bank met 3 miljard gekrompen.
quote:
De berichtgeving over de mogelijke verplaatsing doet de aandelen van de banken goed. Na dagen van verlies noteert het aandeel Sabadell op de beurs in Madrid nu bijna 3,6% hoger, dat van CaixaBank bijna 3%.
https://fd.nl/ondernemen/(...)ntoor-te-verplaatsen
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 5 oktober 2017 @ 16:05:27 #272
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174213321
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:21 schreef Strani het volgende:
Het Constitutioneel Hof heeft zojuist de zitting van het Catalaanse parlement van aanstaande maandag geschorst.
Fuck dat regionalisme.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 16:48:39 #273
104871 remlof
Europees federalist
pi_174214220
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:48 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Pvda heeft gesproken!
  donderdag 5 oktober 2017 @ 16:55:42 #275
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174214311
quote:
13s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:51 schreef HendrikV het volgende:
Pvda heeft gesproken!
Nee, Maarten van Rossem en natuurlijk heeft hij gelijk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174214354
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:55 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee, Maarten van Rossem en natuurlijk heeft hij gelijk.
Altijd de man is net mohammed/jezus/mozes in 1.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 16:59:07 #277
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174214387
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:57 schreef HendrikV het volgende:
Altijd de man is net mohammed/jezus/mozes in 1.
Ik snap deze zin niet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174214565
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:55 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee, Maarten van Rossem en natuurlijk heeft hij gelijk.
Alles wat deze verzuurde zuurstokstraalmat uitkraamt, wordt als zoete koek ontvangen natuurlijk door bepaalde lieden.
Die man heeft zo'n hoge zuurgraad dat zijn pik is weggebrand van al dat gezeik wat uit z'n bek komt.

En toch is hij populair onder het linksvolk... hoe komt dat toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 5 oktober 2017 @ 17:12:10 #279
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174214665
quote:
Idd. Het is achterlijk en achterhaald om nog naar onafhankelijkheid te streven in een omgeving die reeds onafhankelijk is in termen van soevereiniteit.

Ik begrijp het echter wel..... het is moeilijk om afstand te doen wanneer er goud blinkt van vroeger dat slechts vandaag de dag minder dan verguld blik is.

Voor het individu dat gewoon elke dag moet (over)leven heeft dit hele afscheidingsgedoe geen enkele functionele meerwaarde. Laat je niet aanpraten of kom met bewijs of analyses dat ik ongelijk heb.

In Catalonië denken ze dat ze er alleen maar beter van worden terwijl zij zich zelf in afgrond storten van hoogoprijzende muren die hen te toegang blokkeren naar Spanje en daarmee de EU.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 5 oktober 2017 @ 17:19:22 #280
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174214808
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Alles wat deze verzuurde zuurstokstraalmat uitkraamt, wordt als zoete koek ontvangen natuurlijk door bepaalde lieden.
Die man heeft zo'n hoge zuurgraad dat zijn pik is weggebrand van al dat gezeik wat uit z'n bek komt.

En toch is hij populair onder het linksvolk... hoe komt dat toch?
Yep, ik kan hem hier gebruiken met dank aan DustPuppy:
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:42 schreef DustPuppy het volgende:
Ooooooh, nu zie ik wat je doet. Elke keer als iemand iets zegt wat niet in je straatje past beschuldig je hem van het zijn van een 'pro-Europeaan' en 'de boel bij elkaar liegen'. Een standaard 'argumentum ad hominem' oftewel 'op de man spelen'.

Hiermee hoop je dan een soort reflexmatige boze reactie op de wekken die afleidt van de inhoud van hetgeen je niet mee eens bent.
*O*
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 5 oktober 2017 @ 17:26:21 #281
104871 remlof
Europees federalist
pi_174214950
quote:
6s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep, ik kan hem hier gebruiken met dank aan DustPuppy:

[..]

*O*
Hehe ja die rechtsradicaaltjes gebruiken allemaal dezelfde trucjes. Er zal wel een how-to op Stormfront hebben gestaan :')
pi_174215021
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:59 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik snap deze zin niet.
De beste man heeft het in zijn bol. Arrogante dikkerd is het.

Sorry voor het offtopic gelul.

Catalanen zijn watjes en zullen nooit onafhankelijk worden.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 17:30:51 #283
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_174215031
quote:
Catalonië is economisch net zo groot als Denemarken of Portugal. Ze hebben al een eigen politiemacht. Zelfs een eigen bestuur. Laat ze toch.uittreden als ze het Franco- en fraudebewind in Madrid zat zijn.
Dat de EU dit niet wil lijkt me evident. De Spaanse leningen zijn opeens een stuk minder waard.

En zo zijn er nog 7 potentiële (EU) conflict haarden waar de EU niet 1.2.3 een oplossing voor heeft.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 17:38:10 #284
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174215149
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:30 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Catalonië is economisch net zo groot als Denemarken of Portugal. Ze hebben al een eigen politiemacht. Zelfs een eigen bestuur. Laat ze toch.uittreden als ze het Franco- en fraudebewind in Madrid zat zijn.
Dat de EU dit niet wil lijkt me evident. De Spaanse leningen zijn opeens een stuk minder waard.

En zo zijn er nog 7 potentiële (EU) conflict haarden waar de EU niet 1.2.3 een oplossing voor heeft.
Dat zou kunnen mits er geen Spaanse belangen en Spanjaarden in Catalonië (en omgekeerd) zouden zijn..... de boel kan je niet 123 uit elkaar pulleken. Daarbij wanneer dit gebuerd zijn er geen 7 maar ik schat 700 regio's die hetzelfde willen. Immers je kan je eigen gang gaan en toch gezekerd met een stoel in de EU, NAVO, VN en vervolgens zelf bepalen hoe je je eigen bevolking onderdrukt. etc.etc....

Het is geen kwestie van dwarsliggen omdat iemand dat op grond van pure willekeur al of niet wil.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_174215222
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Alles wat deze verzuurde zuurstokstraalmat uitkraamt, wordt als zoete koek ontvangen natuurlijk door bepaalde lieden.
Die man heeft zo'n hoge zuurgraad dat zijn pik is weggebrand van al dat gezeik wat uit z'n bek komt.

En toch is hij populair onder het linksvolk... hoe komt dat toch?
Gelukkig is deze post heel niet zuur.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174215382
In ieder geval lijkt me dat Rajoy íéts moet aanbieden aan de separatisten om zonder mega-groot gezichtsverlies uit deze situatie te komen.
pi_174215415
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:21 schreef Strani het volgende:
Het Constitutioneel Hof heeft zojuist de zitting van het Catalaanse parlement van aanstaande maandag geschorst.
Zou iemand daar naar luisteren? Het referendum zelf was immers ook verboden.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 17:51:53 #288
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_174215420
quote:
12s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:38 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat zou kunnen mits er geen Spaanse belangen en Spanjaarden in Catalonië (en omgekeerd) zouden zijn..... de boel kan je niet 123 uit elkaar pulleken. Daarbij wanneer dit gebuerd zijn er geen 7 maar ik schat 700 regio's die hetzelfde willen. Immers je kan je eigen gang gaan en toch gezekerd met een stoel in de EU, NAVO, VN en vervolgens zelf bepalen hoe je je eigen bevolking onderdrukt. etc.etc....

Het is geen kwestie van dwarsliggen omdat iemand dat op grond van pure willekeur al of niet wil.
Welkom in Europa die versplintering is al veel veel langer bezig. De EU mag wellicht wel een kleine verbindende factor zijn. Maar ook die kunnen dit proces niet stoppen. Wat gaan we over 20 jr doen. Een EU leger naar Baskenland sturen !!?. Dit kan nooi lang goed gaan.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 17:57:41 #289
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_174215550
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Zou iemand daar naar luisteren? Het referendum zelf was immers ook verboden.
Een zitting van een parlement verbieden vind ik wel heel ver gaan. Een parlement is toch wel het ultieme democratische instrument.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 5 oktober 2017 @ 17:58:50 #290
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_174215578
quote:
12s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:38 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat zou kunnen mits er geen Spaanse belangen en Spanjaarden in Catalonië (en omgekeerd) zouden zijn..... de boel kan je niet 123 uit elkaar pulleken. Daarbij wanneer dit gebuerd zijn er geen 7 maar ik schat 700 regio's die hetzelfde willen. Immers je kan je eigen gang gaan en toch gezekerd met een stoel in de EU, NAVO, VN en vervolgens zelf bepalen hoe je je eigen bevolking onderdrukt. etc.etc....

Het is geen kwestie van dwarsliggen omdat iemand dat op grond van pure willekeur al of niet wil.
een afsplitsing zit niet automatisch in eu en navo en vn he.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_174215597
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:57 schreef nixxx het volgende:

[..]

Een zitting van een parlement verbieden vind ik wel heel ver gaan. Een parlement is toch wel het ultieme democratische instrument.
Wat wil Spanje doen? Met het leger of de Guardia Civil het regioparlement bezetten? Ik weet niet wat er dan gebeurt...
  donderdag 5 oktober 2017 @ 18:01:17 #292
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_174215617
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat wil Spanje doen? Met het leger of de Guardia Civil het regioparlement bezetten? Ik weet niet wat er dan gebeurt...
geen idee, maar dat zouden wel echt Maduro maatregelen zijn. Kom er maar in fanboy remlof.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 5 oktober 2017 @ 18:08:01 #293
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174215767
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 18:01 schreef nixxx het volgende:

[..]

geen idee, maar dat zouden wel echt Maduro maatregelen zijn. Kom er maar in fanboy remlof.
Maduro steunt de Catalaanse deelregering volledig. Wist je dat?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  donderdag 5 oktober 2017 @ 18:10:33 #294
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174215810
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:30 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Catalonië is economisch net zo groot als Denemarken of Portugal. Ze hebben al een eigen politiemacht. Zelfs een eigen bestuur. Laat ze toch.uittreden als ze het Franco- en fraudebewind in Madrid zat zijn.
Dat de EU dit niet wil lijkt me evident. De Spaanse leningen zijn opeens een stuk minder waard.

En zo zijn er nog 7 potentiële (EU) conflict haarden waar de EU niet 1.2.3 een oplossing voor heeft.
Op basis van welke data zeg je dat Catalonie economisch net zo groot is als Denemarken? Dat het even groot is als Portugal geloof ik best, maar Denemarken is gekeken naar het BNP ongeveer twee maal zo groot.

Ze hebben een eigen bestuur omdat dat zogenaamde Franco-bewind dat toestaat. En fraude? Google maar eens op Jordi Pujol.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  donderdag 5 oktober 2017 @ 18:11:55 #295
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_174215836
De nieuwe president van Friesland samen met groningen is het een rijk gasland

https://nos.nl/artikel/21(...)g-van-friesland.html

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 5 oktober 2017 @ 18:20:34 #296
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174216021
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:58 schreef nixxx het volgende:

[..]

een afsplitsing zit niet automatisch in eu en navo en vn he.
Ik vermoed dat wanneer dat aan de Catalaan wordt voorgelegd onafhankelijk zonder de EU, iig de mensen die ik ken, ze dan bij Spanje willen blijven Niemand bij z'n volle verstand wil op een eiland gaan zitten met alles wat daar bij hoort.
Ik kan mij ergens een onderzoek herinneren waar dat ook is voorgelegd, dat (flink) minder dan 10% van de Catalanen wil doorgaan met onafhankelijkheid wanneer dat ook inhoudt dat ze losstaan van de EU.

Als en indien CAT lid wil worden van de EU moet dat unaniem worden goedgekeurd door de andere leden en ik mag/ga aannemen dat de kans klein is dat Spanje dit zal toestaan. Beetje als scheiden, wanneer je weg wilt moet je niet meer bij mij willen zijn......omgekeerd kan CAT natuurlijk de Spaanse ingezetene inzetten om Spanje te chanteren....

De EU schijnt al een waarschuwing hebben gegeven:
quote:
Bron: express.co.uk dd. 05okt17... Catalonia shock ULTIMATUM: ‘If you quit Spain, you quit EU!’
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 5 oktober 2017 @ 18:26:45 #297
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174216132
Volgens El Mundo is de Spaanse overheid bezig met het makkelijker maken voor bedrijven om te verhuizen naar andere regio's. Kijk, dat is nou eens een slimme zet.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  donderdag 5 oktober 2017 @ 19:19:31 #298
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174217261
En inmiddels is het bevestigd dat de Sabadell bank naar Alicante gaat. Daar staat nog een kantoor van een bank die Sabadell heeft overgenomen.

Het gaat hier (nog) niet om een daadwerkelijke verhuizing van het hoofdkwartier inclusief banen. Dit is puur de registratie van het bedrijf, en dus ook waar het bepaalde belastingen gaat afdragen. Catalonia verliest met dit besluit geld, Valencia (waar Alicante deel van uitmaakt) wint.

Edit: En zojuist wordt gemeld dat ook Caixabank vrijdag beslist over een verhuizing naar Madrid. Dan hebben we het over de grootste bank van Catalonie en de tweede bank van Spanje. Dit is zeer significant.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  donderdag 5 oktober 2017 @ 19:23:08 #299
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174217349
Btw, Valencia (de stad) wordt toch ook wel onder Catalonië geschaard?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 19:25:16 #300
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174217399
quote:
2s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 19:23 schreef Ringo het volgende:
Btw, Valencia (de stad) wordt toch ook wel onder Catalonië geschaard?
Alleen door fanatieke pan-Catalanisten. Als je dit op straat in Valencia roept, word je levensloos aan de poort van Mestalla gehangen ;)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  donderdag 5 oktober 2017 @ 20:49:14 #301
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174219700
En dicht.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')