abonnement Unibet Coolblue
pi_173294167
quote:
DEN HAAG - Een groot aantal islamitische organisaties is woest op minister Blok (Veiligheid en Justitie), die de omstreden Syrische prediker Fawaz Jneid een gebiedsverbod heeft opgelegd.

Jneid wordt ’onderdrukt en beroofd van zijn vrijheid’, stellen diverse islamitische organisaties, waaronder de Stichting Islamitisch Onderwijs. In een gezamenlijke verklaring spreken zij van ’een heksenjacht op een ieder die een andere mening heeft dan de doorsnee publieke opinie’.

Minister Blok bepaalde vorige week dat de prediker, die is veroordeeld voor het afsluiten van illegale sharia-huwelijken, zich de komende zes maanden niet in de Haagse wijken Transvaal en Schilderswijk mag vertonen. Hij kwam, mede op initiatief van de Haagse burgemeester Krikke, tot het gebiedsverbod nadat De Telegraaf had onthuld dat Jneid en zijn stichting Qanitoen een illegale moskee runden in een boekwinkel op de grens van de Transvaalwijk en Schilderswijk.

Een groot aantal islamitische stichtingen vindt nu dat Jneid monddood wordt gemaakt en wordt beroofd van zijn vrijheid en rechten. „Wij betreuren dan ook te moeten constateren dat hier sprake is van censuur en een selectieve anti-islammaatregel die niet enkel imam Fawaz treft, maar de Nederlandse moslim direct raakt. Wij zullen dan ook niet langer stilzwijgend toekijken hoe onze religie wordt gedemoniseerd’, aldus de organisaties in hun verklaring.

De radicale sjeik liet gisteren desgevraagd weten in beroep te gaan tegen het opgelegde gebiedsverbod. „Ik voel me gesteund door een groot aantal moskeeën en imams die zich zorgen maken. Hun grote vrees is dat zij straks aan de beurt zijn.”
Bron: Telegraaf

Nu zie ik de rechterlijke macht in Nederland dit verbod opheffen, want discriminatie natuurlijk. Maar ik vind het wel zorgwekkend dat deze radicale moslim steun geniet vanuit Nederlandse moslimorganisaties, zo'n organisaties zouden toch afstand moeten nemen van deze man zijn uitspraken.



[ Bericht 8% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 21-08-2017 08:59:08 ]
  User die overal opduikt 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 08:16:17 #2
186611 Haags
pi_173294203
Ze moeten niet zo zeiken.
Zonder wrijving geen glans
pi_173294216
Dus deze gematigde moslim is breed gesteund door gematigde islamitische organisaties.

:')
pi_173294218
Waar is de verklaring (van een groot aantal stichtingen) terug te lezen?
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 21 augustus 2017 @ 08:19:08 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173294220
Ik weet niet of een gebiedsverbod nu de juiste oplossing is, maar het is in ieder geval iets dat men iets probeert te doen tegen deze idioot.

Ben wel benieuwd welke islamitische organisaties hier dan allemaal verbolgen over zijn. De Telegraaf meldt er niets over, dus we weten niet of het marginale radicale clubjes zijn of ook de grotere, meer gematigde organisaties.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173294225
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:18 schreef Mutant01 het volgende:
Waar is de verklaring (van een groot aantal stichtingen) terug te lezen?
Moet je de Telegraaf voor contacteren, of vanmiddag even aan de imam vragen.
pi_173294230
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Wij zullen dan ook niet langer stilzwijgend toekijken hoe onze religie wordt gedemoniseerd’, aldus de organisaties in hun verklaring.

Misschien doen ze er beter aan niet langer stilzwijgend toe te kijken hoe hun religie gebruikt wordt om overal en nergens aanslagen te plegen op ongelovige varkens onschuldige burgers.

}:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173294240
quote:
13s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:19 schreef Geralt het volgende:

[..]

Misschien doen ze er beter aan niet langer stilzwijgend toe te kijken hoe hun religie gebruikt wordt om overal en nergens aanslagen te plegen op ongelovige varkens onschuldige burgers.

}:|
Valt wel weer op dat voor de zoveelste keer het doodstil is vanuit de islamitische hoek na een aanslag, en zodra een radicale moslim wordt aangepakt ze weer op hun achterste poten "discriminatie" staan te schreeuwen.
pi_173294242
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:19 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Moet je de Telegraaf voor contacteren, of vanmiddag even aan de imam vragen.
De Telegraaf staat nou net bekend om Fake News.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173294249
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De Telegraaf staat nou net bekend om Fake News.
Vandaar dat ik ook de imam aanraadde, die staan erom bekend alleen feiten en de waarheid te verkondigen.
pi_173294255
Ah, gevonden 23 'organisaties'. Waaronder eenlingen in stichtingsvorm.

quote:
Onder de moslimorganisaties die de boodschap schreven en ondertekenden, bevinden zich vele niet-onbesproken figuren.

Onder andere de Haagse Partij van de Eenheid, waarvan Abdoe Khoulani de fractieleider is, ondertekende het document. In het verleden kwam Khoulani reeds in opspraak nadat hij zijn steun uitsprak voor terreurgroep IS en Israëlische scholieren “toekomstige moordenaars” en “zionistische terroristen in wording” noemde. Ook enkele moskeeën die bekend staan voor hun intolerantie en haatdragende verkondigingen, ondertekenden de brief.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173294256
quote:
Wij zullen dan ook niet langer stilzwijgend toekijken hoe onze religie wordt gedemoniseerd’, aldus de organisaties in hun verklaring.
Want de moslim gemeenschap hoor je normaal gesproken nooit iets van. Rustige mensen die alleen maar respect hebben voor de cultuur waar ze terechtkomen... Moet je eens een plaatje van Mohammed posten en kijken wat ze dan vinden van vrijheid van meningsuiting.
pi_173294260
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Vandaar dat ik ook de imam aanraadde, die staan erom bekend alleen feiten en de waarheid te verkondigen.
De lokale imam alhier is inderdaad een stuk down to earth dan je bruinhemderige vriendjes.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173294277
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 21 augustus 2017 @ 08:26:15 #15
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173294287
quote:
Idioten steunen idioten. Tja.

Wel makkelijk zo, weet je in ieder geval wie je in de gaten moet houden. Voor zover dat nog niet bekend was.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173294289
Mooi, subsidies intrekken en hun gebouwen sluiten. Blijkbaar zijn deze 'gematigde' organisaties gewoon extremistisch van aard en daar kunnen we maar 1 ding mee doen !
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173294311
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Idioten steunen idioten. Tja.

Wel makkelijk zo, weet je in ieder geval wie je in de gaten moet houden. Voor zover dat nog niet bekend was.
Exact, fascisten die fascisten steunen..
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 21 augustus 2017 @ 08:29:40 #18
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173294316
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Bron: Telegraaf

Nu zie ik de rechterlijke macht in Nederland dit verbod opheffen, want discriminatie natuurlijk. Maar ik vind het wel zorgwekkend dat deze radicale moslim steun geniet vanuit Nederlandse moslimorganisaties, zo'n organisaties zouden toch afstand moeten nemen van deze man zijn uitspraken.
Heb je recente uitspraken waar afstand van genomen moet worden? :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 21 augustus 2017 @ 08:30:02 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173294322
Het gaat hier volgens mij om wat eenmansacties van kansloze sukkeltjes, niet om enorme organisaties.
pi_173294353
De echte islam moet verkondigd kunnen blijven worden natuurlijk.
pi_173294373
quote:
15s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Heb je recente uitspraken waar afstand van genomen moet worden? :{

:{²
Google.nl, even de naam in typen en er zal heus wel wat naar voren komen over zijn uitspraken door de jaren.
pi_173294399
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Valt wel weer op dat voor de zoveelste keer het doodstil is vanuit de islamitische hoek na een aanslag, en zodra een radicale moslim wordt aangepakt ze weer op hun achterste poten "discriminatie" staan te schreeuwen.
Dat is natuurlijk onzin. Je hoort heel veel van moslims en hun organisaties na aanslagen. Echter past dat niet in het straatje van De Telegraaf, dus dat drukken ze niet af.
  maandag 21 augustus 2017 @ 08:44:45 #23
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173294441
Alsof de mainstream-moslimorganisaties hem steunen.

Poep-krant. :')


quote:
Salafisten schieten ‘haatimam’ te hulp
Een groep voornamelijk salafistische moslims en moslimorganisaties keert zich fel tegen het gebiedsverbod dat de Haagse ‘haatimam’ Fawaz Jneid onlangs kreeg opgelegd. •
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  maandag 21 augustus 2017 @ 08:45:36 #24
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173294450
Het is ook een lastig verhaal natuurlijk; We hebben wel verworven vrijheden in dit land, die kun je niet eenzijdig even opzeggen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_173294459
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:44 schreef Jip141 het volgende:
Alsof de mainstream-moslimorganisaties hem steunen.

Poep-krant. :')

[..]

Wat zijn de mainstream-moslimorganisaties?
  maandag 21 augustus 2017 @ 08:48:25 #26
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_173294472
wat vinden de moslims er zelf van eigenlijk

http://www.telegraaf.nl/b(...)7__overleden___.html
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 21 augustus 2017 @ 08:49:18 #27
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173294478
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:37 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Google.nl, even de naam in typen en er zal heus wel wat naar voren komen over zijn uitspraken door de jaren.
Ik krijg niets recents gevonden. En gezien je mening dacht ik dat je hiervoor iets had om dit te funderen. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173294494
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:40 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Je hoort heel veel van moslims en hun organisaties na aanslagen. Echter past dat niet in het straatje van De Telegraaf, dus dat drukken ze niet af.
Klopt, ik zie wel eens beelden van juichende moslims, duizenden toejuichingen op internet, of mensen die hun vlag uithangen. En dat komt inderdaad nooit in de Nederlandse media. :(
pi_173294510
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Klopt, ik zie wel eens beelden van juichende moslims, duizenden toejuichingen op internet, of mensen die hun vlag uithangen. En dat komt inderdaad nooit in de Nederlandse media. :(
Je leest en kijkt heel selectief. Maar wel klagen over dat de Nederlandse media een eenzijdig beeld zou laten zien. _O-
pi_173294511
quote:
15s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik krijg niets recents gevonden. En gezien je mening dacht ik dat je hiervoor iets had om dit te funderen. :{

:{²
Volgens mij heeft hij recent ook geen radicale uitspraken gedaan, maar gaat het nu vooral om een eigen opgezette illegale moskee waarin hij zelf preekt. En gezien zijn eerdere uitspraken, en de angst dat andere radicaliseren willen ze niet dat hij nog spreekt. Geef ze eens ongelijk.
pi_173294551
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:52 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Je leest en kijkt heel selectief. Maar wel klagen over dat de Nederlandse media een eenzijdig beeld zou laten zien. _O-
Gisteren werd dat ook op de FP beweert, waarna er wat bronnen kwamen dat moslims ook demonstreren tegen de aanslagen etc. Al die bronnen waren met een simpele google opdracht te ontkrachten. Zolang er honderdduizenden de straat op gaan voor een tekeningetje, en nog geen 100 de straat op gaan om te protesteren tegen islamitisch terreur, zie ik geen reden om ervan uit te gaan dat de gemiddelde moslim tegen islamitisch terreur in het westen is.
pi_173294591
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Gisteren werd dat ook op de FP beweert, waarna er wat bronnen kwamen dat moslims ook demonstreren tegen de aanslagen etc. Al die bronnen waren met een simpele google opdracht te ontkrachten. Zolang er honderdduizenden de straat op gaan voor een tekeningetje, en nog geen 100 de straat op gaan om te protesteren tegen islamitisch terreur, zie ik geen reden om ervan uit te gaan dat de gemiddelde moslim tegen islamitisch terreur in het westen is.
https://www.kis.nl/artikel/nederlandse-moslimorganisaties-reageren-fel-op-aanslag-parijs
Hier is alvast een reactie van de wel grote moslimorganisaties. Dit werd natuurlijk niet breed uitgemeten in De Telegraafs en Elseviers van deze wereld.
  maandag 21 augustus 2017 @ 09:05:33 #33
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173294631
Het is niet monddood maken als je mensen verhindert illegale dingen te doen.
pi_173294642
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:00 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

https://www.kis.nl/artikel/nederlandse-moslimorganisaties-reageren-fel-op-aanslag-parijs
Hier is alvast een reactie van de wel grote moslimorganisaties. Dit werd natuurlijk niet breed uitgemeten in De Telegraafs en Elseviers van deze wereld.
:')

Allereerst, honderdduizenden de straat op voor een tekeningetje, en hoeveel de straat op na de aanslagen?

Dus een bericht op hun website en dat spreekt voor de gehele moslimgemeenschap? Misschien heb ik het gemist dat de duizenden aanhangers van deze organisaties de straat op gingen om te protesteren, neem aan dat jij de beelden of een bron hebt?

Als moslims nu eens in het geval van een tekeningetje zo'n verklaring op een site zetten, en voor de doden in naam van de islam schuimbekkend de straat op gingen hadden we misschien niet zoveel problemen.
pi_173294650
Weet je tenminste wel direct welke organisaties extremisten steunen al was dat waarschijnlijk allang bekend.
Meest irritante van dit soort clubjes is dat ze zich beroepen op democratie en vrijheid van meningsuiting, iets wat ze zelf zo snel mogelijk willen beperken als het aan hun lag.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_173294685
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

:')

Allereerst, honderdduizenden de straat op voor een tekeningetje, en hoeveel de straat op na de aanslagen?

Dus een bericht op hun website en dat spreekt voor de gehele moslimgemeenschap? Misschien heb ik het gemist dat de duizenden aanhangers van deze organisaties de straat op gingen om te protesteren, neem aan dat jij de beelden of een bron hebt?

Als moslims nu eens in het geval van een tekeningetje zo'n verklaring op een site zetten, en voor de doden in naam van de islam schuimbekkend de straat op gingen hadden we misschien niet zoveel problemen.
Wie heeft het over de straat op gaan? Dat haal jij er ineens bij. De straat op gaan is sowieso hopeloos ouderwets. Dit topic ging toch over organisaties die moord een brand schreeuwen over een gebiedsverbod maar dat volgens jou nooit over een aanslag doen. Dat haal ik keihard onderuit en dan gaat het ineens over de straat op gaan. Wat een onzin man.
pi_173294708
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Bron: Telegraaf

Nu zie ik de rechterlijke macht in Nederland dit verbod opheffen, want discriminatie natuurlijk. Maar ik vind het wel zorgwekkend dat deze radicale moslim steun geniet vanuit Nederlandse moslimorganisaties, zo'n organisaties zouden toch afstand moeten nemen van deze man zijn uitspraken.

[ afbeelding ]
Het geeft toch weer aardig aan waar men mee bezig is. Bij dit soort dingen hoor je die organisaties wel.
  maandag 21 augustus 2017 @ 09:15:56 #38
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173294760
Ah, de Stichting Islamitisch Onderwijs heeft de verklaring ook ondertekend. Mochten er nog bij iemand twijfels bestaan over de doelstellingen van dat clubje, dan zijn die nu hopelijk ook weg. Goed van Dekker dat hij zijn uiterste best heeft gedaan om het stichten van hun school te blokkeren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 21 augustus 2017 @ 09:17:00 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173294776
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:15 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, de Stichting Islamitisch Onderwijs heeft de verklaring ook ondertekend. Mochten er nog bij iemand twijfels bestaan over de doelstellingen van dat clubje, dan zijn die nu hopelijk ook weg. Goed van Dekker dat hij zijn uiterste best heeft gedaan om het stichten van hun school te blokkeren.
Twijfelt daar nog iemand aan dan? Je moet wel heel zwakzinnig zijn om je kind naar een school van dat clubje te sturen. Al lopen er genoeg zwakzinnigen rond die het zouden doen.
  maandag 21 augustus 2017 @ 09:17:48 #40
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173294788
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Twijfelt daar nog iemand aan dan? Je moet wel heel zwakzinnig zijn om je kind naar een school van dat clubje te sturen. Al lopen er genoeg zwakzinnigen rond die het zouden doen.
Nou ja, we gaan het op korte termijn zien. Als het goed is starten ze dit schooljaar, dus dan merken we vanzelf of ze daadwerkelijk leerlingen gaan aantrekken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173294802
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou ja, we gaan het op korte termijn zien. Als het goed is starten ze dit schooljaar, dus dan merken we vanzelf of ze daadwerkelijk leerlingen gaan aantrekken.
Je mag aannemen dat men nu al weet hoeveel leerlingen men kan verwachten.
  maandag 21 augustus 2017 @ 09:22:39 #42
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173294847
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je mag aannemen dat men nu al weet hoeveel leerlingen men kan verwachten.
Dat is nog niet zo simpel. Ten eerste is een steunverklaring altijd makkelijker getekend dan een aanmeldingsformulier, zeker in een tijd dat het nog onzeker is dat die school er überhaupt gaat komen, en daarnaast hebben alle vo-leerlingen in Amsterdam al een school. En van school wisselen is een grotere stap dan een aanmelding vanaf de start.

Maar de tijd zal het leren. Ik verwacht er weinig van, die halen 2019 niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173294878
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is nog niet zo simpel. Ten eerste is een steunverklaring altijd makkelijker getekend dan een aanmeldingsformulier, zeker in een tijd dat het nog onzeker is dat die school er überhaupt gaat komen, en daarnaast hebben alle vo-leerlingen in Amsterdam al een school. En van school wisselen is een grotere stap dan een aanmelding vanaf de start.

Maar de tijd zal het leren. Ik verwacht er weinig van, die halen 2019 niet.
Ik heb het niet zo gevolgd. Maar er is dus een kans dat men niet eens kan starten dus?
  maandag 21 augustus 2017 @ 09:27:51 #44
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173294935
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik heb het niet zo gevolgd. Maar er is dus een kans dat men niet eens kan starten dus?
Ze hebben toestemming en ze hebben een gebouw (dat ze overigens niet willen, maar goed). Ze hebben echter nauwelijks een onderwijskundig plan (ze willen het in ieder geval niet delen met de inspectie) en de vraag is ook of ze voldoende gekwalificeerd personeel kunnen vinden, maar dat is lastig in te schatten.
Hoe dan ook, als het leerlingaantal achterblijft dan kunnen ze het binnen no-time niet meer financieren, en als er onderwijskundig niets van klopt dan komen ze binnen de kortste keren op de 'zeer zwak'-lijst van de onderwijsinspectie. En dat staat dan nog los van eventuele strafrechtelijke gevolgen als ze daar daadwerkelijk haat gaan zaaien, maar dat is giswerk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173294944
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:08 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Wie heeft het over de straat op gaan? Dat haal jij er ineens bij. De straat op gaan is sowieso hopeloos ouderwets. Dit topic ging toch over organisaties die moord een brand schreeuwen over een gebiedsverbod maar dat volgens jou nooit over een aanslag doen. Dat haal ik keihard onderuit en dan gaat het ineens over de straat op gaan. Wat een onzin man.
Ongelooflijk dat ik deze discussie weer moet gaan voeren, eerlijk gezegd heb ik er niet veel zin in, gisteren ook al deze discussie gevoerd met een andere gebruiker en zo blijf je dadelijks bezig.

Moslims gaan massaal de straat op zodra er een belediging wordt geuit aan het adres van de islam. Ze demonstreren of doen aangifte en ze laten een massaal signaal horen bij kritiek.

Een linkse organisatie (kis) heeft een bericht staan dat 2 moslim organisaties afstand hebben genomen van de aanslagen bij Charlie Hebdo, waarbij één van de links die ze posten niet eens werkt.

Dat is compleet hetzelfde natuurlijk, de complete verontwaardiging in de islamitische gemeenschap bij kritiek op de islam, vergeleken met de kritiek vanuit de islamitische gemeenschap na een aanslag. Ik heb de moslims één keer massaal gehoord na een aanslag, dat was na een aanslag op een moskee in Canada, waarna er opeens zoveel angst was (bij ons noemen ze angst voor aanslagen islamofobie), en het toch ging over de groeiende haat richting moslims in de westerse samenleving.

Disclaimer: Nee niet alle moslims maken zich er schuldig aan, er zijn ook moslims die wel degelijk afstand nemen van de aanslagen.
pi_173294954
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ze hebben toestemming en ze hebben een gebouw (dat ze overigens niet willen, maar goed). Ze hebben echter nauwelijks een onderwijskundig plan (ze willen het in ieder geval niet delen met de inspectie) en de vraag is ook of ze voldoende gekwalificeerd personeel kunnen vinden, maar dat is lastig in te schatten.
Hoe dan ook, als het leerlingaantal achterblijft dan kunnen ze het binnen no-time niet meer financieren, en als er onderwijskundig niets van klopt dan komen ze binnen de kortste keren op de 'zeer zwak'-lijst van de onderwijsinspectie. En dat staat dan nog los van eventuele strafrechtelijke gevolgen als ze daar daadwerkelijk haat gaan zaaien, maar dat is giswerk.
Een beetje kip ei verhaal. Je kan blijkbaar een school 'aanvragen' zonder zaken op orde te hebben. Ik ben benieuwd wat dat allemaal kost.
  maandag 21 augustus 2017 @ 09:35:17 #47
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173295055
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Een beetje kip ei verhaal. Je kan blijkbaar een school 'aanvragen' zonder zaken op orde te hebben. Ik ben benieuwd wat dat allemaal kost.
Nou ja, het idee van de wetgeving was dus volgens mij dat dat niet kon, daarom heeft de uitspraak van de rechter mij ook erg verbaasd. Er is een stichtingsnorm (aannemelijk maken dat je voldoende leerlingen krijgt met je school; de SIO heeft in Den Haag al eens een truc uitgehaald door een Islamitisch-Hindoeïstische school te willen stichten om zo meer leerlingen te kunnen tellen, maar daar tuinde men gelukkig niet in) en je moet een onderwijskundig plan kunnen overleggen. Dat laatste schijnt er dus niet te zijn, of men wil het niet geheel overleggen.

Hoe dan ook, dit kan nooit een lang leven beschoren zijn, dat is dan weer het goede nieuws.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173295092
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou ja, het idee van de wetgeving was dus volgens mij dat dat niet kon, daarom heeft de uitspraak van de rechter mij ook erg verbaasd. Er is een stichtingsnorm (aannemelijk maken dat je voldoende leerlingen krijgt met je school; de SIO heeft in Den Haag al eens een truc uitgehaald door een Islamitisch-Hindoeïstische school te willen stichten om zo meer leerlingen te kunnen tellen, maar daar tuinde men gelukkig niet in) en je moet een onderwijskundig plan kunnen overleggen. Dat laatste schijnt er dus niet te zijn, of men wil het niet geheel overleggen.

Hoe dan ook, dit kan nooit een lang leven beschoren zijn, dat is dan weer het goede nieuws.
Wat een rare combinatie van geloven. Maar voldoet deze school nu wel of niet aan de voorwaarden?
  maandag 21 augustus 2017 @ 09:47:52 #49
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173295305
Extremisten die janken over demoniseren. Royal sadness :')
  maandag 21 augustus 2017 @ 09:53:15 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173295399
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:47 schreef Twiitch het volgende:
Extremisten die janken over demoniseren. Royal sadness :')
Ach, weten we meteen weer wie de kansloze clubjes in de samenleving zijn. Lekker laten janken en verder geen aandacht aan die kneuzen schenken.
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:07:00 #51
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173295647
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat een rare combinatie van geloven. Maar voldoet deze school nu wel of niet aan de voorwaarden?
Volgens de rechter wel. Volgens mij niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173295711
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:26 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Mooi, subsidies intrekken en hun gebouwen sluiten. Blijkbaar zijn deze 'gematigde' organisaties gewoon extremistisch van aard en daar kunnen we maar 1 ding mee doen !
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173296544
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Volgens de rechter wel. Volgens mij niet.
Mag ik hieruit begrijpen dat een aantal leerlingen dus gewoon de klos gaan zijn dankzij die rechter?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 21 augustus 2017 @ 11:08:23 #54
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173296625
quote:
15s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:02 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Mag ik hieruit begrijpen dat een aantal leerlingen dus gewoon de klos gaan zijn dankzij die rechter?
Eerder dankzij hun ouders - die kiezen immers voor die school. De rechter voert slechts de wet uit. Aan de wetgever om nog eens goed te bekijken of de regels rondom het stichten van een school voldoet (wordt al aan gewerkt trouwens).
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173296662
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Eerder dankzij hun ouders - die kiezen immers voor die school. De rechter voert slechts de wet uit. Aan de wetgever om nog eens goed te bekijken of de regels rondom het stichten van een school voldoet (wordt al aan gewerkt trouwens).
Ja. Kijkend naar wet zal men dan voldoen. Of het werkelijk iets goed gaat leveren is iets anders.
pi_173296666
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Eerder dankzij hun ouders - die kiezen immers voor die school. De rechter voert slechts de wet uit. Aan de wetgever om nog eens goed te bekijken of de regels rondom het stichten van een school voldoet (wordt al aan gewerkt trouwens).
Ja, daar ging ik even aan voorbij.
Goed dat er aan gewerkt word.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173296771
Drugshandelaar van Doorn staat er ook op. _O-
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:20:03 #58
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_173297991
Zelfreinigend vermogen in die gemeenschap blijkt weer eens NUL KOMMA NUL.
In plaats dat de zogenaamde gematigden ervoor zorgen dat die extremisten weg worden gefilterd, nemen ze het nog voor hun op ook.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:30:14 #59
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173298195
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:20 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Zelfreinigend vermogen in die gemeenschap blijkt weer eens NUL KOMMA NUL.
In plaats dat de zogenaamde gematigden ervoor zorgen dat die extremisten weg worden gefilterd, nemen ze het nog voor hun op ook.
Schaamtecultuur. Ongelijk toegeven wordt gezien als zwakte.

Je ziet het ook vaak bij Marokkaanse voetballers. Nul komma nul zelfkritiek al spelen ze 90 minuten als een drol.
pi_173298263
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:22 schreef Mutant01 het volgende:
Ook enkele moskeeën die bekend staan voor hun intolerantie en haatdragende verkondigingen, ondertekenden de brief.
Waarom zijn die moskeeën nog niet gesloten?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173298380
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:19 schreef Janneke141 het volgende:
Ik weet niet of een gebiedsverbod nu de juiste oplossing is, maar het is in ieder geval iets dat men iets probeert te doen tegen deze idioot.

Ben wel benieuwd welke islamitische organisaties hier dan allemaal verbolgen over zijn. De Telegraaf meldt er niets over, dus we weten niet of het marginale radicale clubjes zijn of ook de grotere, meer gematigde organisaties.
Stichting Islamitisch Onderwijs bijvoorbeeld. :P
pi_173298590
Her en der komt de aap uit de mouw.
pi_173298858
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Gisteren werd dat ook op de FP beweert, waarna er wat bronnen kwamen dat moslims ook demonstreren tegen de aanslagen etc. Al die bronnen waren met een simpele google opdracht te ontkrachten. Zolang er honderdduizenden de straat op gaan voor een tekeningetje, en nog geen 100 de straat op gaan om te protesteren tegen islamitisch terreur, zie ik geen reden om ervan uit te gaan dat de gemiddelde moslim tegen islamitisch terreur in het westen is.
Zo zie ik het ook, maar ondertussen gaan ze niet terug, oh ja: Alleen met vakantie!
pi_173300176
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ongelooflijk dat ik deze discussie weer moet gaan voeren, eerlijk gezegd heb ik er niet veel zin in, gisteren ook al deze discussie gevoerd met een andere gebruiker en zo blijf je dadelijks bezig.

Moslims gaan massaal de straat op zodra er een belediging wordt geuit aan het adres van de islam. Ze demonstreren of doen aangifte en ze laten een massaal signaal horen bij kritiek.

Een linkse organisatie (kis) heeft een bericht staan dat 2 moslim organisaties afstand hebben genomen van de aanslagen bij Charlie Hebdo, waarbij één van de links die ze posten niet eens werkt.

Dat is compleet hetzelfde natuurlijk, de complete verontwaardiging in de islamitische gemeenschap bij kritiek op de islam, vergeleken met de kritiek vanuit de islamitische gemeenschap na een aanslag. Ik heb de moslims één keer massaal gehoord na een aanslag, dat was na een aanslag op een moskee in Canada, waarna er opeens zoveel angst was (bij ons noemen ze angst voor aanslagen islamofobie), en het toch ging over de groeiende haat richting moslims in de westerse samenleving.

Disclaimer: Nee niet alle moslims maken zich er schuldig aan, er zijn ook moslims die wel degelijk afstand nemen van de aanslagen.
Ik snap dat jij het gevoel hebt discussies opnieuw te moeten voeren. Je 'argumentatie' vliegt alle kanten op en als je argumenten onderuit worden gehaald vlieg je weer een hele andere kant op. Zo gaat iedere discussie over alles dus heb je al snel het idee dat je de zelfde discussie herhaalt.
pi_173300439
Het feit dat de SIO deze Imam steunt zou voldoende reden moeten zijn om alsnog hun verzoek voor het openen van een school af te wijzen. Rechter zal het er uiteraard niet mee eens zijn, dus zaak voor de wetgever om hier werk van te maken. Dit soort radicalen en dit soort organisaties moeten we in het algemeen gewoon niet willen, heb je alleen maar last van.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_173300613
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:09 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik snap dat jij het gevoel hebt discussies opnieuw te moeten voeren. Je 'argumentatie' vliegt alle kanten op en als je argumenten onderuit worden gehaald vlieg je weer een hele andere kant op. Zo gaat iedere discussie over alles dus heb je al snel het idee dat je de zelfde discussie herhaalt.
- Gaan moslims massaal de straat op na het maken van een tekeningetje van Mohammed?
- Gaan moslims massaal de straat op na de zoveelste aanslag in de naam van hun ideologie?

Op één kun je "ja" beantwoorden, de ander "nee". Gisteren werden artikelen aangedragen over miljoenen moslims die protesteren tegen IS. Dat was gewoon een pelgrim tocht. Nu wordt er een voorbeeld aangedragen van een linkse subsidie site die zegt dat 2 organisaties (goh stukken meer organisaties spreken hun steun uit voor die radicale imam) hun steun uitspreken, waarvan één verklaring niet te lezen is, link op de website werkt niet. En blijft er maar één over welke we kunnen controleren.

Hoe kun je dan nog een discussie voeren? Er is geen discussie mogelijk, dus ook geen mogelijkheid om argumenten te ontkrachten zoals jij meent te doen. We hebben 1.5 miljard moslims op deze aarde, en er kunnen nog niet eens 100 gevonden worden die zich publiekelijk uitspreken tegen deze terreur, ze kunnen nog niet eens een paar honderd vinden om te demonstreren. Maar kijk eens hoe ze reageren met kritiek op de islam, dan kunnen er wel opeens duizenden de straat op gaan en hun stem laten horen.
pi_173300775
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:00 schreef Tja..1986 het volgende:https://www.kis.nl/artikel/nederlandse-moslimorganisaties-reageren-fel-op-aanslag-parijs
Hier is alvast een reactie van de wel grote moslimorganisaties. Dit werd natuurlijk niet breed uitgemeten in De Telegraafs en Elseviers van deze wereld.
Tja, als je wel gewoon doorgaat met de haat uit de Koran verspreiden dan is zo,n reactie een beetje hypocriet natuurlijk :')
pi_173301055
quote:
5s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:33 schreef Geralt het volgende:

[..]

Waarom zijn die moskeeën nog niet gesloten?
Omdat ze kennelijk binnen de kaders van wet- en regelgeving hun activiteiten kunnen ontplooien. Net als vele andere ranzige organisaties in deze maatschappij waar we weinig tegen kunnen doen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173301069
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

- Gaan moslims massaal de straat op na het maken van een tekeningetje van Mohammed?
- Gaan moslims massaal de straat op na de zoveelste aanslag in de naam van hun ideologie?

Op één kun je "ja" beantwoorden, de ander "nee". Gisteren werden artikelen aangedragen over miljoenen moslims die protesteren tegen IS. Dat was gewoon een pelgrim tocht. Nu wordt er een voorbeeld aangedragen van een linkse subsidie site die zegt dat 2 organisaties (goh stukken meer organisaties spreken hun steun uit voor die radicale imam) hun steun uitspreken, waarvan één verklaring niet te lezen is, link op de website werkt niet. En blijft er maar één over welke we kunnen controleren.

Hoe kun je dan nog een discussie voeren? Er is geen discussie mogelijk, dus ook geen mogelijkheid om argumenten te ontkrachten zoals jij meent te doen. We hebben 1.5 miljard moslims op deze aarde, en er kunnen nog niet eens 100 gevonden worden die zich publiekelijk uitspreken tegen deze terreur, ze kunnen nog niet eens een paar honderd vinden om te demonstreren. Maar kijk eens hoe ze reageren met kritiek op de islam, dan kunnen er wel opeens duizenden de straat op gaan en hun stem laten horen.
Allemaal leuk en aardig die achterlijke beweringen van je. Maar het zijn nog altijd moslims die vooraan staan in de strijd tegen IS. En dan niet vanachter hun PC, zoals jij dat doet. Dit soort teksten uit je mond zijn dan ook ronduit hilarisch te noemen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173301087
Lekker woest laten zijn. De klaag-moslims vinden altijd wel iets om zich druk over te maken of om beledigd over te zijn.
Conscience do cost.
pi_173301102
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:20 schreef Harlon het volgende:
Het feit dat de SIO deze Imam steunt zou voldoende reden moeten zijn om alsnog hun verzoek voor het openen van een school af te wijzen. Rechter zal het er uiteraard niet mee eens zijn, dus zaak voor de wetgever om hier werk van te maken. Dit soort radicalen en dit soort organisaties moeten we in het algemeen gewoon niet willen, heb je alleen maar last van.
Een voormalig bestuurslid van SIO steunde ISIS. Dat was ook de reden voor de gemeente Amsterdam om niet mee te werken aan het vestigen van een school. Dit is het uitkauwen van gebeurtenissen die in 2013 hebben plaatsgevonden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173301284
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig die achterlijke beweringen van je. Maar het zijn nog altijd moslims die vooraan staan in de strijd tegen IS. En dan niet vanachter hun PC, zoals jij dat doet. Dit soort teksten uit je mond zijn dan ook ronduit hilarisch te noemen.
Dat is volstrekt logisch. IS bevindt zich namelijk in landen die grotendeels islamitisch zijn. Die opmerking is dus nogal gratuit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173301310
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is volstrekt logisch. IS bevindt zich namelijk in landen die grotendeels islamitisch zijn. Die opmerking is dus nogal gratuit.
Dat is helemaal niet logisch, immers de bevolking in die landen had ook (als het zo vanzelfsprekend was allemaal) ISIS kunnen omarmen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173301326
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is volstrekt logisch. IS bevindt zich namelijk in landen die grotendeels islamitisch zijn. Die opmerking is dus nogal gratuit.
En het is niet alsof de niet-moslims in die landen niets te vrezen hebben of niet vechten tegen IS.....magoe......
pi_173301416
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:09 schreef stopnaald het volgende:

[..]

En het is niet alsof de niet-moslims in die landen niets te vrezen hebben of niet vechten tegen IS.....magoe......
Alleen hadden we het even niet over niet-moslims, dus dat is irrelevant.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173301444
Wat is nou precies de grond/reden van het gebiedsverbod? Ik kan nergens een verklaring of brief van de minister vinden.
pi_173301452
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig die achterlijke beweringen van je. Maar het zijn nog altijd moslims die vooraan staan in de strijd tegen IS. En dan niet vanachter hun PC, zoals jij dat doet. Dit soort teksten uit je mond zijn dan ook ronduit hilarisch te noemen.
Ze strijden tegen IS, maar steunen misschien wel een andere terroristische organisatie. Het is niet dat de mensen die tegen IS strijden automatisch houden van Europa en haar inwoners. De haat kan hetzelfde zijn, er zijn zoveel verschillende opvattingen en groeperingen binnen de islam die onderling strijden, en één van de weinige dingen die ze gemeen hebben is hun haat voor ongelovigen, Joden en het westen. Daar hoef je echt geen IS lid voor te zijn. IS wordt nu vooral door de media gebruikt om de terroristen een gezicht te geven en vooral niet te vermelden dat het niet uitmaakt welke naam op het spandoek staat, de achterliggende ideologie is het probleem.

Ik snap niet wat er zo achterlijk en hilarisch aan de werkelijkheid is.
pi_173301492
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ze strijden tegen IS, maar steunen misschien wel een andere terroristische organisatie. Het is niet dat de mensen die tegen IS strijden automatisch houden van Europa en haar inwoners. De haat kan hetzelfde zijn, er zijn zoveel verschillende opvattingen en groeperingen binnen de islam die onderling strijden, en één van de weinige dingen die ze gemeen hebben is hun haat voor ongelovigen, Joden en het westen. Daar hoef je echt geen IS lid voor te zijn.

Ik snap niet wat er zo achterlijk en hilarisch aan de werkelijkheid is.
Ik heb niets aan 'misschien steunen ze andere organisaties'. Dat is gewoon weer in de ruimte lullen en de discussie proberen wederom een andere wending te geven. Feit is dat er talloze demonstraties tegen ISIS en/of terrorisme hebben plaatsgevonden in velerlei landen waar de populatie voornamelijk uit moslims bestaat. Dat zijn keiharde feiten, daar kan zelfs geen JARVIS tegenop lullen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173301559
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb niets aan 'misschien steunen ze andere organisaties'. Dat is gewoon weer in de ruimte lullen en de discussie proberen wederom een andere wending te geven. Feit is dat er talloze demonstraties tegen ISIS en/of terrorisme hebben plaatsgevonden in velerlei landen waar de populatie voornamelijk uit moslims bestaat. Dat zijn keiharde feiten, daar kan zelfs geen JARVIS tegenop lullen.
Klopt keiharde feiten, maar het is ook een feit dat die anti IS protesten in islamitische landen niets te zeggen hadden over de dodelijke slachtoffers in Europa. Of ga je mij nu wijsmaken dat ze tijdens één van de protesten in Syrië tegen IS ze zich druk gemaakt hebben om de onschuldige slachtoffers van IS in Europa?

Kijk naar al die mensen die gevlucht zijn voor IS, velen daarvan gedragen zich ook als beesten in andere landen. Maar met jouw opvatting is het probleem met het verdwijnen van IS ook verdwenen? Misschien kun je al die aanslagen voor IS eens verklaren? En we weten allemaal dat jaren na IS ook nog aanslagen zullen komen in naam van een andere islamitische terroristische organisatie die dan opeens de aandacht heeft van de media.
pi_173301611
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Klopt keiharde feiten, maar het is ook een feit dat die anti IS protesten in islamitische landen niets te zeggen hadden over de dodelijke slachtoffers in Europa. Of ga je mij nu wijsmaken dat ze tijdens één van de protesten in Syrië tegen IS ze zich druk gemaakt hebben om de onschuldige slachtoffers van IS in Europa? [quote]

Ik denk dat ze in Syrie, een land totaal verscheurd door oorlog, wel iets anders aan hun hoofd hebben dan protesteren voor 13 doden in (voor hen) verweggistan. Zeker als de bommen nog uit de lucht komen vallen. Wat is dat nou voor achterlijk gedoe. Alsof we ons hier massaal druk maken als er een bom ontploft op een markt in Kaboel.

[quote]
Kijk naar al die mensen die gevlucht zijn voor IS, velen daarvan gedragen zich ook als beesten in andere landen. Maar met jouw opvatting is het probleem met het verdwijnen van IS ook verdwenen? Misschien kun je al die aanslagen voor IS eens verklaren? En we weten allemaal dat jaren na IS ook nog aanslagen zullen komen in naam van een andere islamitische terroristische organisatie die dan opeens de aandacht heeft van de media.
IS is heel leuk en aardig, maar het is een voortvloeisel van allerlei andere terreurorganisaties + een gefaalde Irak-oorlog. Dat jij meent dat allemaal zo in hapklare brokken op te kunnen lossen zegt wat meer over jou dan over de feitelijke situatie. Voor IS hadden we Al-Qaeda. Dat er naamsveranderingen hebben plaatsgevonden betekent niet dat de poppetjes ook per definitie anders zijn. Dat staat echter los van die hele discussie hierboven. Ook tegen Al-Qaeda werd destijds geprotesteert namelijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173301649
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet logisch, immers de bevolking in die landen had ook (als het zo vanzelfsprekend was allemaal) ISIS kunnen omarmen.
Dat maakt het niet minder logisch.
Beeld je eens in dat dit conflict in Zuid amerika zou spelen. Dan zou er niet 1 soldaat uit een islamitisch land meevechten en ze zullen geen vluchteling opnemen. Zoals gebruikelijk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173301671
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat maakt het niet minder logisch.
Beeld je eens in dat dit conflict in Zuid amerika zou spelen. Dan zou er niet 1 soldaat uit een islamitisch land meevechten en ze zullen geen vluchteling opnemen. Zoals gebruikelijk.
Je redenering is volstrekt onnavolgbaar. Alsof er nu wel Zuid-Amerikaanse landen meevechten in dit conflict en ze massaal vluchtelingen opnemen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173301706
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ze strijden tegen IS, maar steunen misschien wel een andere terroristische organisatie. Het is niet dat de mensen die tegen IS strijden automatisch houden van Europa en haar inwoners. De haat kan hetzelfde zijn, er zijn zoveel verschillende opvattingen en groeperingen binnen de islam die onderling strijden, en één van de weinige dingen die ze gemeen hebben is hun haat voor ongelovigen, Joden en het westen. Daar hoef je echt geen IS lid voor te zijn. IS wordt nu vooral door de media gebruikt om de terroristen een gezicht te geven en vooral niet te vermelden dat het niet uitmaakt welke naam op het spandoek staat, de achterliggende ideologie is het probleem.

Ik snap niet wat er zo achterlijk en hilarisch aan de werkelijkheid is.
De door het westen gesteunde "gematigde rebellen". Ook voor een deel gewoon voormalig of aftakkingen van al-Qaida of al-Nusra. Die zullen voor een groot deel ook vechten puur voor eigen belang en niet voor het belang van het land of de landgenoten in het algemeen.
pi_173301736
"De Telegraaf had onthuld dat Jneid en zijn stichting Qanitoen een illegale moskee runden in een boekwinkel"

lol, alsof we in Engeland zijn ten tijde van het Gunpowder Plot...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173301832
De islamitische organisaties laten hier hun ware gezicht zien.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173301855
quote:
2s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je redenering is volstrekt onnavolgbaar. Alsof er nu wel Zuid-Amerikaanse landen meevechten in dit conflict en ze massaal vluchtelingen opnemen.
Nee, die vechten niet mee. Maar ik verkondig dan ook niet trots dat ze vooraan staan.

Jij verkondigt trots dat islamitische soldaten vooraan staan, ik zeg dat dat volkomen logisch is omdat het conflict zich op islamitisch grondgebied afspeelt. Dat is dan ook echt de enige reden dat er islamitische soldaten vooraanstaan, als dit zich niet op islamitisch grondgebied zou afspelen (bijvoorbeeld in zuid amerika of weet ik veel waar) zou er geen militair uit die landen meewerken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173301902
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nee, die vechten niet mee. Maar ik verkondig dan ook niet trots dat ze vooraan staan.
Dat zou ook raar zijn, want dat zou feitelijk niet kloppen.

quote:
Jij verkondigt trots dat islamitische soldaten vooraan staan, ik zeg dat dat volkomen logisch is omdat het conflict zich op islamitisch grondgebied afspeelt.
Waarbij ik dan aangeef dat het helemaal niet logisch is, immers je zou (als we bepaalde lieden moeten geloven) dan juist denken dat de moslims ISIS omarmen en er derhalve geen conflict zou zijn.

quote:
Dat is dan ook echt de enige reden dat er islamitische soldaten vooraanstaan, als dit zich niet op islamitisch grondgebied zou afspelen (bijvoorbeeld in zuid amerika of weet ik veel waar) zou er geen militair uit die landen meewerken.
Dat is dus niet de reden. De reden is dat ze van ISIS af willen. Anders stonden ze niet vooraan. Je gaat niet vechten tegen een vriend.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173302048
quote:
2s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zou ook raar zijn, want dat zou feitelijk niet kloppen.

[..]

Waarbij ik dan aangeef dat het helemaal niet logisch is, immers je zou (als we bepaalde lieden moeten geloven) dan juist denken dat de moslims ISIS omarmen en er derhalve geen conflict zou zijn.

Dat zou pas onlogisch zijn. Wel zinvol om op te merken is dat iedereen die zich bij IS aansluit wél moslim is. Blijkbaar is het niet gezegd dat iedere moslim IS aanhanger is maar wel dat iedere IS aanhanger moslim is.

quote:
Dat is dus niet de reden. De reden is dat ze van ISIS af willen. Anders stonden ze niet vooraan. Je gaat niet vechten tegen een vriend.
Klopt. En waarom willen deze moslims van IS af? Omdat IS heibel schopt in islamitische landen. Zouden ze heibel schoppen in Equador, bijvoorbeeld, zouden ze zich er niet om bekommeren, zoals gewoonlijk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 21 augustus 2017 @ 17:57:16 #89
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_173304733
Hadden we maar voor de hele westerse wereld een gebiedsverbod voor moslims.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_173305171
Man man man, wanneer zetten die moslims nu eens hun beste beentje voor ipv achter een haatzaaier aan te lopen.
  maandag 21 augustus 2017 @ 18:27:45 #91
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173305343
Ik denk persoonlijk dat dat gebeidsverbod geen stand houdt rechtelijk gezien, maar:

quote:
„Wij betreuren dan ook te moeten constateren dat hier sprake is van censuur en een selectieve anti-islammaatregel die niet enkel imam Fawaz treft, maar de Nederlandse moslim direct raakt.
Dit is dan weer belachelijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173305415
De meeste moslims zijn radicaal ( voor verlichte westerse begrippen)

Whats new?
  maandag 21 augustus 2017 @ 18:32:18 #93
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_173305437
Dit moeten ze gewoon algemeen voor elke moslim gaan hanteren hier :')
pi_173305451
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:32 schreef bijstandboy het volgende:
Dit moeten ze gewoon algemeen voor elke moslim gaan hanteren hier :')
Hoezo dat? Jij wilt geen rechtstaat meer? Het is toch juist goed dat er alleen wordt opgetreden bij mensen die daadwerkelijk de wet overtreden?
  maandag 21 augustus 2017 @ 18:35:25 #95
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173305485
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:32 schreef bijstandboy het volgende:
Dit moeten ze gewoon algemeen voor elke moslim gaan hanteren hier :')
Zoiets is al eens geprobeerd, ooit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 21 augustus 2017 @ 18:36:00 #96
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_173305496
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:33 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Hoezo dat? Jij wilt geen rechtstaat meer? Het is toch juist goed dat er alleen wordt opgetreden bij mensen die daadwerkelijk de wet overtreden?
Er zijn zat criminelen die gewoon vrij rondlopen omdat de politie onderbemand is, zij gaan liever bonnetjes uitschrijven of mensje pesten + 9 van 10 daderprofielen heeft een islamitische achtergrond
pi_173305518
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:36 schreef bijstandboy het volgende:

[..]

Er zijn zat criminelen die gewoon vrij rondlopen omdat de politie onderbemand is, zij gaan liever bonnetjes uitschrijven of mensje pesten + 9 van 10 daderprofielen heeft een islamitische achtergrond
Maar moet je het probleem dan zoeken bij de politie of in de politiek? Die agenten kunnen er weinig aan doen.
  maandag 21 augustus 2017 @ 18:39:08 #98
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_173305540
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:37 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Maar moet je het probleem dan zoeken bij de politie of in de politiek? Die agenten kunnen er weinig aan doen.
Niemand wil er iets aan doen omdat ze te schijterig zijn zul je bedoelen :')
pi_173305558
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:36 schreef bijstandboy het volgende:

[..]

Er zijn zat criminelen die gewoon vrij rondlopen omdat de politie onderbemand is, zij gaan liever bonnetjes uitschrijven of mensje pesten + 9 van 10 daderprofielen heeft een islamitische achtergrond
pi_173305611
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:37 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Maar moet je het probleem dan zoeken bij de politie of in de politiek? Die agenten kunnen er weinig aan doen.
Politiek. De gemiddelde agent is ook maar iemand die dient om quota te vullen en uit te voeren wat 'm wordt gevraagd.
pi_173305876
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:37 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Maar moet je het probleem dan zoeken bij de politie of in de politiek? Die agenten kunnen er weinig aan doen.
Verdachten observeren en als ze over de schreef gaan arresteren is toch iets wat de politieagenten zouden kunnen? Hebben toch voldoende mankracht? Of vinden de politieagenten rechercheren niet hun taak?
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 06:01:14 #102
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_173315497
En hopla we zitten al in fase 2.
----------------------------------------------
STAGE 2: CONSOLIDATION OF POWER

Muslim immigrants and host country converts continue demands for accommodation in employment, education, social services, financing and courts.

Proselytizing increases; Establishment and Recruitment of Jihadi cells.
Efforts to convert alienated segments of the population to Islam.
Revisionist efforts to Islamize history.
Efforts to destroy historic evidence that reveal true Islamism.
Increased anti-western propaganda and psychological warfare.
Efforts to recruit allies who share similar goals (communists, anarchists).
Attempts to indoctrinate children to Islamist viewpoint.
Increased efforts to intimidate, silence and eliminate non-Muslims.
Efforts to introduce blasphemy and hate laws in order to silence critics.
Continued focus on enlarging Muslim population by increasing Muslim births and immigration.
Use of charities to recruit supporters and fund jihad.
Covert efforts to bring about the destruction of host society from within.
Development of Muslim political base in non-Muslim host society.
Islamic Financial networks fund political growth, acquisition of land.
Highly visible assassination of critics aimed to intimidate opposition.
Tolerance of non-Muslims diminishes.
Greater demands to adopt strict Islamic conduct.
Clandestine amassing of weapons and explosives in hidden locations.
Overt disregard/rejection of non-Muslim society’s legal system, culture.
Efforts to undermine and destroy power base of non-Muslim religions including and especially Jews and Christians.

pi_173315522
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 06:01 schreef DUTCHKO het volgende:
En hopla we zitten al in fase 2.
----------------------------------------------
STAGE 2: CONSOLIDATION OF POWER

Muslim immigrants and host country converts continue demands for accommodation in employment, education, social services, financing and courts.

Proselytizing increases; Establishment and Recruitment of Jihadi cells.
Efforts to convert alienated segments of the population to Islam.
Revisionist efforts to Islamize history.
Efforts to destroy historic evidence that reveal true Islamism.
Increased anti-western propaganda and psychological warfare.
Efforts to recruit allies who share similar goals (communists, anarchists).
Attempts to indoctrinate children to Islamist viewpoint.
Increased efforts to intimidate, silence and eliminate non-Muslims.
Efforts to introduce blasphemy and hate laws in order to silence critics.
Continued focus on enlarging Muslim population by increasing Muslim births and immigration.
Use of charities to recruit supporters and fund jihad.
Covert efforts to bring about the destruction of host society from within.
Development of Muslim political base in non-Muslim host society.
Islamic Financial networks fund political growth, acquisition of land.
Highly visible assassination of critics aimed to intimidate opposition.
Tolerance of non-Muslims diminishes.
Greater demands to adopt strict Islamic conduct.
Clandestine amassing of weapons and explosives in hidden locations.
Overt disregard/rejection of non-Muslim society’s legal system, culture.
Efforts to undermine and destroy power base of non-Muslim religions including and especially Jews and Christians.

Maar in eigen landen al niet succesvol zijn.
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:29:42 #104
357044 Budapestenaar
pi_173315698
Handig, die opsomming van organisaties aan het eind van het persbericht. Weten we gelijk van welke organisaties we de tegoeden moeten bevriezen en illegaal moeten verklaren. :W
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:46:54 #105
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_173315820
quote:
Wij zullen dan ook niet langer stilzwijgend toekijken hoe onze religie wordt gedemoniseerd’, aldus de organisaties in hun verklaring.
Wat willen ze gaan doen? Een busje huren en over het Binnenhof crossen? :')
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:06:24 #106
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_173322442
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 06:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar in eigen landen al niet succesvol zijn.
Wat is dit nu weer voor een niets zeggende opmerking....
pi_173322459
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:06 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor een niets zeggende opmerking....
Vrij duidelijk. Als je thuis heel succesvol bent kun je buiten de deur meer bereiken. Als het overal ellende is niet.
pi_173322475
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:06 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor een niets zeggende opmerking....
In Islamitische landen werkt het meestal niet. Dan kun je moeilijk uit gaan dragen dat het werkt en leuk is.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:09:15 #109
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_173322501
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]

In Islamitische landen werkt het meestal niet. Dan kun je moeilijk uit gaan dragen dat het werkt en leuk is.
Ik ben bang dat jij de kracht van fanatiek geloof niet helemaal juist inschat...
pi_173322536
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik ben bang dat jij de kracht van fanatiek geloof niet helemaal juist inschat...
Fanatiek arm zijn met veel ongelijkheden schat ik niet anders in dan dat.
pi_173325196
Kappen met janken en de ballen hebben toe te geven dat er echt achterlijke gevaarlijke mongolen tussen je predikers rondlopen en er mee akkoord gaan zou juist een goede stap zijn in de bevolking laten zien dat niet alle moslims kwaadaardig zijn. Sharia huwelijken heb, en onderhoudt, je maar lekker in IS of Saudi arabia
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:42:29 #112
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173325472
We zijn net een paar decennia af van het beterende christelijke vingertje en bijbehorende verwachtte privileges en verzuiling, beginnen we doodleuk overnieuw met een andere religie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')