abonnement Unibet Coolblue
pi_173201234
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_173201273
Ohai
Ja doei.
pi_173201343
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 08:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat lijkt me overdreven gesteld. Weer gaan roepen dat er een soort agenda is om het tegengeluid tegen links de mond te snoeren. Er is geen agenda. Er is alleen common sense.

Het is een strijd tussen ideologieën. En los van de linkse relschoppers zie ik vooral mensen die demonstreren tegen rassenongelijkheid en witte superioriteit. Aan de andere kant zie ik los van de extreemrechtse relschoppers vooral mensen die demonstreren vóór het inperken van rechten van kleurlingen en het buiten de maatschappij plaatsen van mensen van andere afkomst. Het verschil lijkt me duidelijk.

Ik snap dus écht niet waarom die linkse relschoppers nu gelijkgesteld moeten worden aan mensen die er een ideologie op nahouden die onder andere bedoeld is om mij de mond te snoeren. Nazisme harder veroordelen dan beroepsdemonstranten is helemaal niet ruim baan geven aan een radicaal linkse agenda. Dat is een extreemrechtse agenda een halt toe willen roepen omdat deze toch echt van een andere orde is dan wat te linkerzijde wordt geroepen.
Deze post laat volgens mij precies zien wat er mis gaat.

Trump is een rechtse, conservatieve, nationalistische president. Daarvoor is hij verkozen! Daarom moet je er in dit geval juist geen ideologie bij betrekken. Het is niet de taak van Trump om ideologisch neutraal in een debat te staan.

Los daarvan heeft elke president, van welke politieke kleur dan ook, bepaalde fundamentele taken. Bijvoorbeeld ervoor zorgen dat meningsverschillen in een democratisch debat worden uitgevochten, en niet met geweld. Dat is de maatstaf waar je Trump langs moet leggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2017 09:01:24 ]
pi_173201368
quote:
Formatie op knappen: D66 eist dat kinderen het Pechtoldlied zingen
Leerlingen hoeven alleen eerste en zesde couplet te kennen
16 augustus 2017 door Stephan ter Borg

De formatie is vandaag in zwaar vaarwater terecht gekomen. Eerder vandaag werd bekend dat kinderen voortaan het Wilhelmus op school zingen, maar dat is tegen het zere been van D66. Die partij eist dat kinderen óók het Pechtoldlied zingen.

Alexander Pechtold: “Kinderen krijgen zo een wel heel eendimensionale kijk op onze geschiedenis. Wel Willem van Oranje, geen Alexander Pechtold. Wel het Amsterdam van de Gouden Eeuw, niet het Wageningen van Alexander Pechtold. Daarmee ontneem je kinderen de kans om te leren wat ons als land gevormd heeft. Als onderwijspartij kunnen we onmogelijk akkoord gaan met zo’n voorstel.”

Basisschoolleerlingen hoeven (voorlopig) alleen het eerste en het zesde couplet van het Pechtoldlied te zingen.

Alexander Pechtold, Alexander Pechtold
Wat is het toch een held
Zijn kruis is warm en kneedbaar, en dat is al wat telt
Van vragen over lekken wordt hij rillerig en rood
Bejaarden zonder vrienden moeten morgen nog morsdood

Alexander Pechtold, Alexander Pechtold
Jij prachtig mooie vent
Ik zou maar al te graag kamperen in je ribfluwelen tent
Op religie is ie kritisch, maar van de islam wordt hij blij
En is er straks geen cameraploeg dan neemt hij lekker vrij


De Speld
pi_173201540
Aleikoum Salam
Allah Al Watan Al Malik
pi_173201735
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 08:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Deze post laat volgens mij precies zien wat er mis gaat.

Trump is een rechtse, conservatieve, nationalistische president. Daarvoor is hij verkozen! Daarom moet je er in dit geval juist geen ideologie bij betrekken. Het is niet de taak van Trump om ideologisch neutraal in een debat te staan.
Niemand vraagt ook om neutraliteit. Men vraagt om keiharde en onvertogen veroordeling van nazi's, omdat dat volkomen logisch is. Meer is het niet. De overige Republikeinen kunnen het wel. Die zijn het politiek verder toch écht niet eens met de tegendemonstranten.

quote:
Los daarvan heeft elke president, van welke politieke kleur dan ook, bepaalde fundamentele taken. Bijvoorbeeld ervoor zorgen dat meningsverschillen in een democratisch debat worden uitgevochten, en niet met geweld. Dat is de maatstaf waar je Trump langs moet leggen.
Geweld is verkeerd. Zelfs nazi's sla je niet. Dat snap ik. Maar in debat gaan met zo'n ideologie? Is dat de taak van de president? Om allerlei gekkies in fringe movements legitimiteit te geven door te stellen dat je maar met ze in debat moet gaan? Je moet ze juist buiten het debat houden. Negeren. En dwarsbomen als negeren niet werkt. Het is een ideologie van pure haat. Alleen omdat er vrijheid van meningsuiting is betekent niet dat hun mening evenveel waard is als die van normaal denkende mensen. Het is stront. En stront behandel je als stront, niet als een volwaardige mening.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 09:27:07 #7
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173201819
Sabaḥu Al-khair
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173201827
eyup.
Ja doei.
pi_173201844
spanning ende sensatie met een gijzeling in het npogebouw.
Ja doei.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 09:28:49 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173201852
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 08:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat lijkt me overdreven gesteld. Weer gaan roepen dat er een soort agenda is om het tegengeluid tegen links de mond te snoeren. Er is geen agenda. Er is alleen common sense.
Common sense roepen en common sense hebben zijn twee heel verschillende dingen. Ik geloof best wel dat erg veel mensen die oppervlakkig dit debat volgen denken met common sense aan exclusief de linker kant uit te moeten komen. Maar als je wist wat er allemaal gebeurt is de afgelopen jaren dan zou je het anders zien denk ik.

quote:
Het is een strijd tussen ideologieën. En los van de linkse relschoppers zie ik vooral mensen die demonstreren tegen rassenongelijkheid en witte superioriteit. Aan de andere kant zie ik los van de extreemrechtse relschoppers vooral mensen die demonstreren vóór het inperken van rechten van kleurlingen en het buiten de maatschappij plaatsen van mensen van andere afkomst. Het verschil lijkt me duidelijk.
Vind jij dat de claims die een hoop linkse mensen maken over rassenongelijkheid en witte superioriteit redelijk zijn?

quote:
Ik snap dus écht niet waarom die linkse relschoppers nu gelijkgesteld moeten worden aan mensen die er een ideologie op nahouden die onder andere bedoeld is om mij de mond te snoeren.
Omdat linkse terroristen net zo goed bezig zijn om mense de mond te snoeren zowel online als bij protests met fysiek geweld.

quote:
Nazisme harder veroordelen dan beroepsdemonstranten is helemaal niet ruim baan geven aan een radicaal linkse agenda. Dat is een extreemrechtse agenda een halt toe willen roepen omdat deze toch echt van een andere orde is dan wat te linkerzijde wordt geroepen.
Vanaf het midden zie ik dat toch anders. De afgelopen jaren was het vooral links die met geweld en met institutionele middelen de rest van het politieke spectrum de mond snoerde. Of dit nou gematigde stemmen waren of rechts of extreem-rechts. Alles wat rechts van extreem-links staat was nazi's, was fascisme, was racisme, was misogynisme, was homofobie. etc...

Extreem-rechts moet nog flink bijbenen willen ze dezelfde score behalen als extreem-links in de rush van de afgelopen 15 jaar.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173201867
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:28 schreef motorbloempje het volgende:
spanning ende sensatie met een gijzeling in het npogebouw.
Verwarde man. Vast een relatieprobleem. De man komt straks ontkleed naar buiten met zijn handen op zijn achterhoofd.

En als een echte Fokker in drie zinnen de hele gijzeling al in kannen en kruiken gegoten.
pi_173201875
quote:
6s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:29 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Verwarde man. Vast een relatieprobleem. De man komt straks ontkleed naar buiten met zijn handen op zijn achterhoofd.

En als een echte Fokker in drie zinnen de hele gijzeling al in kannen en kruiken gegoten.
Stacey en ootje zijn al ter plaatse.
Ja doei.
pi_173201920
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:28 schreef motorbloempje het volgende:
spanning ende sensatie met een gijzeling in het npogebouw.
Waarschijnlijk een doorgedraaide Fokker of GS'er die terecht zijn buik vol had van die eeuwige linkse NPO!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 17 augustus 2017 @ 09:34:21 #14
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_173201945
Het is alweer klaar.
pi_173201962
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Het is alweer klaar.
Oh. Zelfs de drama's van tegenwoordig zijn niet meer je van het. Ik dacht 'nou, daar ben ik mooi een dagje zoet mee...' ;(
Ja doei.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 09:35:58 #16
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_173201973
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een doorgedraaide Fokker of GS'er die terecht zijn buik vol had van die eeuwige linkse NPO!
quote:
Volgens de receptioniste van het gebouw had de man een groot mes op de keel gezet van de vrouw, sprak hij gebrekkig Nederlands en wilde hij iemand van CNN spreken. Daarna ging hij met haar een aparte kamer in.

De politie heeft op zo'n vijftig meter van het gebouw een mes en een tas op straat gevonden. Er is een arrestatieteam gearriveerd. Agenten met kogelwerende vesten staan op straat. Ook staan er ambulances bij het gebouw.
Nogal een omweg om iemand van CNN te spreken.
pi_173201976
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:28 schreef SpecialK het volgende:

Vanaf het midden zie ik dat toch anders.
Dan zal jij toch eerst dat midden op moeten zoeken. Lijkt me vrij uitdagend voor je.
pi_173201997
quote:
Nederland heeft geen slavernij geschiedenis.

Er waren hier geen slaven.
De staat heeft nooit slaven vervoerd. Dit was een private onderneming nb. De WIC. Uit nederland ok maar ik ben ook niet verantwoordelijk voor shell of ahold.

De enige slaaf hier ben ik die tot 68 mag doorwerken om de linkse deug politiek te financieren
U las het op fok.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_173202009
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

U las het op fok.
Het gekkenhuis heeft massaal internettoegang gekregen.
pi_173202018
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een doorgedraaide Fokker of GS'er die terecht zijn buik vol had van die eeuwige linkse NPO!
Pro-actieve libertariër.
pi_173202029
quote:
9s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het gekkenhuis heeft massaal internettoegang gekregen.
Er kruipen weer aardig wat radicaaltjes rond ja.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 17 augustus 2017 @ 09:39:53 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173202042
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan zal jij toch eerst dat midden op moeten zoeken. Lijkt me vrij uitdagend voor je.
Ik sta daar al.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173202077
Zwarte dag voor Tem:

quote:
DWDD-seizoen ingekort, ruimte voor ander tv-werk
pi_173202081
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik sta daar al.
Bijna geloofwaardig. Dan zouden je teksten namelijk wel wat vreemd zijn. Immers als je in het midden staat zou je ook gewoon ondubbelzinnig het extreemrechtse geweld in Charlottesville kunnen veroordelen zonder krampachtig boos te doen over boze negers.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 09:42:20 #25
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173202090
quote:
2s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:41 schreef Reya het volgende:
Zwarte dag voor Tem:

[..]

Er kijken dus nog wél mensen naar, dat is goed nieuws voor Matthijs.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173202091
quote:
13s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Er kruipen weer aardig wat radicaaltjes rond ja.
Vrijheid van meningsuiting.
pi_173202101
Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een mening had.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 09:45:06 #28
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173202145
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bijna geloofwaardig.
Mensen kunnen op fok gewoon alles teruglezen over mijn meningen over verschillende onderwerpen en je zal zien dat ik gewoon een redelijke centrist ben. Dat het voor linkse mensjes zoals jij LIJKT alsof ik rechts/extreem-rechts ben is slechts een kwestie van perspectief.

quote:
Dan zouden je teksten namelijk wel wat vreemd zijn. Immers als je in het midden staat zou je ook gewoon ondubbelzinnig het extreemrechtse geweld in Charlottesville kunnen veroordelen zonder krampachtig boos te doen over boze negers.
Ik heb dat geweld in 3 verschillende topics (van links en rechts op die rally) veroordeeld.

En waar doe ik krampachtig boos over boze negers? :D
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173202156
Goede discussie, overigens.
pi_173202203
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Mensen kunnen op fok gewoon alles teruglezen over mijn meningen over verschillende onderwerpen en je zal zien dat ik gewoon een redelijke centrist ben. Dat het voor linkse mensjes zoals jij LIJKT alsof ik rechts/extreem-rechts ben is slechts een kwestie van perspectief.

[..]

Ik heb dat geweld in 3 verschillende topics (van links en rechts op die rally) veroordeeld.

En waar doe ik krampachtig boos over boze negers? :D
SLINKS!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 17 augustus 2017 @ 09:50:09 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173202250
quote:
9s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

SLINKS!
Goede bijdrage, jong.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173202300
Na Elzies en LelijKnap hebben we nu dus een derde volmongool in deze SC. Gaat lekker zo.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173202331
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:52 schreef KoosVogels het volgende:
Na Elzies en LelijKnap hebben we nu dus een derde volmongool in deze SC. Gaat lekker zo.
Mooi toch, die mensen met zendingsdrang.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_173202335
Dit doen we met nazi's.

Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173202349
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
Dit doen we met nazi's.

[ afbeelding ]
Haha, lekker voor hem.
pi_173202350
quote:
Poppenkast.

Het echte gevaar zijn de extreemse linkse volksstormers die op elke manifestatie bewapend met knuppels en helmen afkomen om te beeldenstormen. #feiten

Hun simplificatie van de werkelijkheid neemt gevaarlijke vormen aan. Banken en kapitalisme is slecht. Dus gaan we naar de g7 en slaan alles kapot. De overheid is slecht. Laten we op agenten schieten want racisme. En een fokking standbeeld van een zeer heldhaftige generaal moet kapot want er was toen slavernij. Gestoord.

De amerikaanse burgeroorlog was een economische oorlog tussen het industriele noorden en het agrarische zuiden dat geruineerd zou worden door de afschaffing van de slavernij. Was het noorden met lincoln dan niet racistisch? Jawel racistisch als de neten. Net als iedereen in die tijd want dat was normaal. Meneer lee was een normale man die heldhaftig een strijd voerde namens zijn regering tegen een tegenstander met meer wapens en mannen. En dat deed hij zeer bekwaam. Moeten wij daarom als dolle linkse meute eisen dat alles uit die tijd kapot wordt gemaakt als een dolle taliban bende? Neen want je kan de geschiedenis toch niet veranderen. En wat verander je als je een beeld van een confederate soldier molt? Je molt je eigen voorvader.

Maar goed het linkse tuig is een groter gevaar dan eztreem rechts. Ze zijn numeriek groter, ze worden meer getolereerd en gefaciliteerd door de media en ze zijn eerder geneigd tot geweld. Kijk een antifa hier in nederland maar eens overal opduiken en terroriseren en vandaliseren.

Je kan als media nu wel janken over een 20er die in paniek gas gaf toen hij tientallen bewapende antifas om zijn auto zag maar waar was dit gehuil toen een linkse extremist begin dit jaar het jaarlijkse honkbal partijtje van republikeinse senatoren opwandelde en willekeurig iemand doodschoot want rechts?

Amerika stevend keihard af op een burgeroorlog. En links is de hoofdschuldige. Het is ziek watvoor hetze een cnn bijvoorbeeld voert tegen trump. Alles wat hij zegt wordt verdraaid en de gewone amerikaan die niet in californie of ny woont wordt weg gezet als rechts christelijk en gestoord. Steeds vaker zien we daarom gevechten in de straten als ware de vs een weimar republiek. Laatsts in seattle nog. De overheid moet ingrijpen en massa arrestaties doen om dit soort extremisme te voorkomen.

En wat is er mis met iemand ovwrtuigen ipv knuppels wapens en stokken mee te nemen? Ik zeg bah.
_O- _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_173202359
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Mensen kunnen op fok gewoon alles teruglezen over mijn meningen over verschillende onderwerpen en je zal zien dat ik gewoon een redelijke centrist ben. Dat het voor linkse mensjes zoals jij LIJKT alsof ik rechts/extreem-rechts ben is slechts een kwestie van perspectief.

[..]

Ik heb dat geweld in 3 verschillende topics (van links en rechts op die rally) veroordeeld.

En waar doe ik krampachtig boos over boze negers? :D
Dit zegt wel weer genoeg.
pi_173202363
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
Dit doen we met nazi's.

[ afbeelding ]
^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_173202380
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:52 schreef KoosVogels het volgende:
Na Elzies en LelijKnap hebben we nu dus een derde volmongool in deze SC. Gaat lekker zo.
John lijkt nu plots een helder licht.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 09:56:01 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173202382
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit zegt wel weer genoeg.
Wat zegt het?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173202462
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
Dit doen we met nazi's.

[ afbeelding ]
Mattheüs 5:

38 Gij hebt gehoord, dat gezegd is: Oog om oog, en tand om tand.
39 Maar Ik zeg u, dat gij den boze niet wederstaat; maar, zo wie u op de rechterwang slaat, keert hem ook de andere toe;
pi_173202550
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Mattheüs 5:

38 Gij hebt gehoord, dat gezegd is: Oog om oog, en tand om tand.
39 Maar Ik zeg u, dat gij den boze niet wederstaat; maar, zo wie u op de rechterwang slaat, keert hem ook de andere toe;

Figuren die willens en wetens een ideologie aanhangen die verantwoordelijk is voor de dood van 6 miljoen joden en is gestoeld op rassenhaat, verdienen niets anders.

Verder ben ik geen christen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173202552
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Mattheüs 5:

38 Gij hebt gehoord, dat gezegd is: Oog om oog, en tand om tand.
39 Maar Ik zeg u, dat gij den boze niet wederstaat; maar, zo wie u op de rechterwang slaat, keert hem ook de andere toe;

Vereinigungen, deren Zwecke oder deren Tätigkeit den Strafgesetzen zuwiderlaufen oder die sich gegen die verfassungsmäßige Ordnung oder gegen den Gedanken der Völkerverständigung richten, sind verboten.

In tegenstelling tot de bijbel geschreven door mensen die daadwerkelijk hebben gezien waartoe nazi's in staat zijn.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:03:19 #44
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173202586
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
Dit doen we met nazi's.

[ afbeelding ]
Hoe maak je nog meer nazi's? Antwoord: Zo.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173202610
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:03 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hoe maak je nog meer nazi's? Antwoord: Zo.
Je wordt een overtuigd jodenhater en aanhanger van de rassenleer omdat je een nazi klappen ziet krijgen?

M'kay....
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:07:00 #46
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173202654
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:03 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hoe maak je nog meer nazi's? Antwoord: Zo.
Krijg jij de neiging om met hakenkruisvlaggen te gaan wapperen na het zien hiervan?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:10:51 #47
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173202749
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je wordt een overtuigd jodenhater en aanhanger van de rassenleer omdat je een nazi klappen ziet krijgen?

M'kay....
Je ziet dat links actief bezig is om met geweld en andere methoden haar meningen op te dringen binnen de discussiecontext van ras, geslacht, etc... en je merkt dat binnen hun context jij als blanke man het doelwit bent.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173202750
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:02 schreef Reya het volgende:

[..]

Vereinigungen, deren Zwecke oder deren Tätigkeit den Strafgesetzen zuwiderlaufen oder die sich gegen die verfassungsmäßige Ordnung oder gegen den Gedanken der Völkerverständigung richten, sind verboten.

In tegenstelling tot de bijbel geschreven door mensen die daadwerkelijk hebben gezien waartoe nazi's in staat zijn.
Een zinvolle regeling.

Tegenwoordig wordt die trouwens vooral gebruikt om moslim-fundamentalistische organisaties te verbieden.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:11:16 #49
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173202759
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:07 schreef Perrin het volgende:

[..]

Krijg jij de neiging om met hakenkruisvlaggen te gaan wapperen na het zien hiervan?
Nee hoor. Maar mensen die grenzen aan extreem-rechts misschien wel.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:11:46 #50
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173202767
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je ziet dat links actief bezig is om met geweld en andere methoden haar meningen op te dringen binnen de discussiecontext van ras, geslacht, etc... en je merkt dat binnen hun context jij als blanke man het doelwit bent.
Je vereenzelvigt je meer met de nazi die klappen krijgt dan degene die ze uitdeelt, blijkbaar. :?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:12:20 #51
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173202780
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:11 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar mensen die grenzen aan extreem-rechts misschien wel.
Mensen die grenzen aan extreem-rechts verdienen óók klappen natuurlijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173202790
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:28 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Common sense roepen en common sense hebben zijn twee heel verschillende dingen. Ik geloof best wel dat erg veel mensen die oppervlakkig dit debat volgen denken met common sense aan exclusief de linker kant uit te moeten komen. Maar als je wist wat er allemaal gebeurt is de afgelopen jaren dan zou je het anders zien denk ik.

[..]

Vind jij dat de claims die een hoop linkse mensen maken over rassenongelijkheid en witte superioriteit redelijk zijn?
Je zult toch wat voorbeelden moeten gaan geven over het extreemlinkse juk waaronder wij leven, want ik ken er niet genoeg om me er druk over te maken.

quote:
Omdat linkse terroristen net zo goed bezig zijn om mense de mond te snoeren zowel online als bij protests met fysiek geweld.

Ook hier heb ik wat voorbeelden nodig. Ik kan er zelf ook wel wat verzinnen en natuurlijk veroordeel ik die. Vuur bestrijd je niet met vuur. Maar ik voel mij toch echt minder bedreigd door die extreemlinkse ideologieën dan door nazi's. Maar misschien heb jij voorbeelden waardoor ik er anders over ga denken, wellicht denk ik aan de verkeerde dingen.

quote:
Vanaf het midden zie ik dat toch anders. De afgelopen jaren was het vooral links die met geweld en met institutionele middelen de rest van het politieke spectrum de mond snoerde. Of dit nou gematigde stemmen waren of rechts of extreem-rechts. Alles wat rechts van extreem-links staat was nazi's, was fascisme, was racisme, was misogynisme, was homofobie. etc...

Extreem-rechts moet nog flink bijbenen willen ze dezelfde score behalen als extreem-links in de rush van de afgelopen 15 jaar.
Ik lees hier vooral het bekende en uitgekauwde argument van politieke correctheid wat schijnbaar te vuur en te zwaard bestreden moet worden. Volgens mij wordt helemaal niemand het zwijgen opgelegd. Dat die rechtse meningen niet zo lekker vallen in de hedendaagse maatschappij is echt niet te wijten aan een agenda, maar aan voortschrijdend inzicht. Als je die meningen dan toch toegedaan bent dan kan ik mij voorstellen dat je je bedreigd voelt, maar je wordt niet echt bedreigd, behalve door de fringe extremists die je in elke beweging aantreft. Je kunt nog steeds alles zeggen wat je wilt. Je moet alleen meer weerstand verwachten dan pakweg 20 jaar terug.
pi_173202799
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Figuren die willens en wetens een ideologie aanhangen die verantwoordelijk is voor de dood van 6 miljoen joden en is gestoeld op rassenhaat, verdienen niets anders.

Verder ben ik geen christen.
Misschien is dat laatste dan juist het probleem.

(Ik ben trouwens ook geen christen.)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2017 10:13:08 ]
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 10:13:11 #54
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173202810
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan zal jij toch eerst dat midden op moeten zoeken. Lijkt me vrij uitdagend voor je.
Hehe, dat dus.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173202812
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Een zinvolle regeling.

Tegenwoordig wordt die trouwens vooral gebruikt om moslim-fundamentalistische organisaties te verbieden.
Terecht, die staan over het algemeen vijandig jegens de grondwettelijke orde.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:15:36 #56
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173202876
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je vereenzelvigt je meer met de nazi die klappen krijgt dan degene die ze uitdeelt, blijkbaar. :?
Geweld is voor mij de grens ja. Dat is erger dan wat je ook maar kan roepen. Als je geweld toepast ben je wat mij betreft onverdedigbaar. Ik verdedig dan iedereen diens mening geweld ontmoet.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173202890
Man man man, wat een avondje weer gisteren.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 10:16:09 #58
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173202891
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je ziet dat links actief bezig is om met geweld en andere methoden haar meningen op te dringen binnen de discussiecontext van ras, geslacht, etc... en je merkt dat binnen hun context jij als blanke man het doelwit bent.
Tja, als normale blanke man die geen rechts extremistische gedachtes heeft, die vind dat mannen, vrouwen, homo, hetero, wit, zwart, geel, christelijk of moslim gelijk behandeld moeten worden heb ik dat gevoel nou echt NOOIT.

Ooit gedacht dat het aan jou ligt mischien? Hm? Vast niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173202907
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:16 schreef Friek_ het volgende:
Man man man, wat een avondje weer gisteren.
Nog geneukt terwijl je het Wilhelmus aan het oefenen was?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_173202946
Mystikvm is weer enkele truth bombs in dit topic aan het smijten, zie ik. Uitstekend.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2017 10:18:09 ]
pi_173202970
quote:
2s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nog geneukt terwijl je het Wilhelmus aan het oefenen was?
Om eerlijk te zijn sta ik verdomme al drie maanden droog. Kan toch goddomme niet.
pi_173202977
quote:
6s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:18 schreef Friek_ het volgende:
Mystikvm is weer enkele truth bombs in dit topic aan het smijten, zie ik. Uitstekend.
Niet doorhebben dat jij als blanke man het doelwit bent. :') :N
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_173202988
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:18 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn sta ik verdomme al drie maanden droog. Kan toch goddomme niet.
Ok, heb je dronken het Wilhelmus staan schreeuwen dan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:20:11 #64
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173202996
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Geweld is voor mij de grens ja. Dat is erger dan wat je ook maar kan roepen. Als je geweld toepast ben je wat mij betreft onverdedigbaar. Ik verdedig dan iedereen diens mening geweld ontmoet.
Want nazisme is zo'n vreedzaam gedachtengoed natuurlijk.. :X
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:21:24 #65
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173203021
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, als normale blanke man die geen rechts extremistische gedachtes heeft, die vind dat mannen, vrouwen, homo, hetero, wit, zwart, geel, christelijk of moslim gelijk behandeld moeten worden heb ik dat gevoel nou echt NOOIT.
Ja je bent een brave jongen met sociaal geaccepteerde meningen. Heel goed, hoor.

We spreken wel weer wanneer jouw meningen niet meer sociaal geaccepteerd zijn en je ineens een radicale "vrijheid van meningsuiting proponent" wordt.

Dan ineens wel.

quote:
Ooit gedacht dat het aan jou ligt mischien? Hm? Vast niet.
Mijn principes zijn vrij solide dus.. ik verdedig ze regelmatig binnen verschillende contexts. Dus.. Nee ligt denk ik niet aan mij.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 10:21:24 #66
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173203022
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

Want nazisme is zo'n vreedzaam gedachtengoed natuurlijk.. :X
Niet door hebben dat je iemands mening nog steeds verwerpelijk kan vinden terwijl je geweld afkeurt

Ja, ja, het is allemaal wel erg moeilijk als blanke man.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173203026
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

Want nazisme is zo'n vreedzaam gedachtengoed natuurlijk.. :X
Er is daar in Charlottesville een dode gevallen. Die actie staat natuurlijk met stip op 1 van dingen die vredelievende mensen zouden moeten afkeuren.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 10:23:01 #68
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173203066
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:21 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja je bent een brave jongen met sociaal geaccepteerde meningen. Heel goed, hoor.

We spreken wel weer wanneer jouw meningen niet meer sociaal geaccepteerd zijn en je ineens een radicale "vrijheid van meningsuiting proponent" wordt.

Dan ineens wel.
Dan ineens wel...wat? Als mensen de macht hebben die het tegenovergestelde nastreven? Hebben we al eens gehad, dat noemen we 40-45.

Mijn mening heeft ook een feitelijke onderbouwing. Dat noemen we de Grondwet.

quote:
Mijn principes zijn vrij solide dus.. ik verdedig ze regelmatig binnen verschillende contexts. Dus.. Nee ligt denk ik niet aan mij.
Dat zal het zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173203088
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ok, heb je dronken het Wilhelmus staan schreeuwen dan?
Alle 15 coupletten. Knettergek werden ze daar in de kroeg.
pi_173203131
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je ziet dat links actief bezig is om met geweld en andere methoden haar meningen op te dringen binnen de discussiecontext van ras, geslacht, etc... en je merkt dat binnen hun context jij als blanke man het doelwit bent.
Nee, daar merk ik helemaal niks van. Maar goed, ik ben dan ook geen onzeker mannetje dat bang is dat vrouwen en mensen met een kleurtje een te dikke vinger in de pap krijgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:30:01 #71
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173203247
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan ineens wel...wat? Als mensen de macht hebben die het tegenovergestelde nastreven? Hebben we al eens gehad, dat noemen we 40-45.
Dan ineens zal je mijn positie innemen. Omdat jouw mening plots "klappen kan uitlokken" en mensen lachen als jij op je bek gepompt wordt.

Dan ineens ben jij van het recht om je mening te mogen uiten zonder geweld aangedaan te krijgen.

quote:
Mijn mening heeft ook een feitelijke onderbouwing. Dat noemen we de Grondwet.
De grondwet is geen (filosofische) onderbouwing. Het is een praktische uitwerking van enkele basisprincipes die (wel of niet) intern consistent zijn.

quote:
[..]

Dat zal het zijn.
Jij bent hier de persoon die het OK vind om mensen met bepaalde meningen de kop in te slaan. Niet ik. Daar mag je wel even over nadenken. Vooral binnen de context waarin je je mag afvragen wat anderen nu nog moet stoppen om JOU de kop in te slaan. Ik bedoel.. als jij het mag doen dan mogen zij het ook doen toch? Ieder persoon mag blijkbaar klappen uitdelen aan mensen die die persoon maar bedreigend genoeg dingen ziet roepen. Ik kan je garanderen dat er mensen zijn die jouw meningen bedreigend vinden voor hun way of life. En die mensen hebben bij jou dus carte blanche. Je bent volgelvrij. Gefeliciteerd.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:30:19 #72
104871 remlof
Europees federalist
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 10:32:53 #73
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173203340
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dan ineens zal je mijn positie innemen. Omdat jouw mening plots "klappen kan uitlokken" en mensen lachen als jij op je bek gepompt wordt.

Dan ineens ben jij van het recht om je mening te mogen uiten zonder geweld aangedaan te krijgen.

[..]

De grondwet is geen (filosofische) onderbouwing. Het is een praktische uitwerking van enkele basisprincipes die (wel of niet) intern consistent zijn.

[..]

Jij bent hier de persoon die het OK vind om mensen met bepaalde meningen de kop in te slaan. Niet ik. Daar mag je wel even over nadenken. Vooral binnen de context waarin je je mag afvragen wat anderen nu nog moet stoppen om JOU de kop in te slaan. Ik bedoel.. als jij het mag doen dan mogen zij het ook doen toch? Ieder persoon mag blijkbaar klappen uitdelen aan mensen die die persoon maar bedreigend genoeg dingen ziet roepen. Ik kan je garanderen dat er mensen zijn die jouw meningen bedreigend vinden voor hun way of life. En die mensen hebben bij jou dus carte blanche. Je bent volgelvrij. Gefeliciteerd.
Word dat nou nooit vermoeiend, die projectie? Vertel even waar ik zeg dat ik geweld goed keur?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173203377
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

_O- _O-
27 duimpjes omhoog. Dat zegt genoeg :P
pi_173203389
Het is in elk geval duidelijk dat zo'n Igen en zo'n SpecialK fout zouden zijn in de oorlog. Gelukkig is het nu vredestijd en blijft het bij het in woord bijstaan van nazi's.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:35:02 #76
104871 remlof
Europees federalist
pi_173203406
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, daar merk ik helemaal niks van. Maar goed, ik ben dan ook geen onzeker mannetje dat bang is dat vrouwen en mensen met een kleurtje een te dikke vinger in de pap krijgen.
Ik denk dat SpecialKKK op zoek was naar het verzameltopic voor dat soort ventjes, het FvD-topic.
pi_173203421
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je wordt een overtuigd jodenhater en aanhanger van de rassenleer omdat je een nazi klappen ziet krijgen?

M'kay....
Aldus een genuanceerd persoon uit het politieke midden. Die snappen hoe het brein van de boze en teleurgestelde simpelen werkt.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:36:01 #78
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173203434
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Word dat nou nooit vermoeiend, die projectie? Vertel even waar ik zeg dat ik geweld goed keur?
Jij reageert met

quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, als normale blanke man die geen rechts extremistische gedachtes heeft, die vind dat mannen, vrouwen, homo, hetero, wit, zwart, geel, christelijk of moslim gelijk behandeld moeten worden heb ik dat gevoel nou echt NOOIT.

Ooit gedacht dat het aan jou ligt mischien? Hm? Vast niet.
op een post waarin ik refereer aan geweld.

Met andere woorden: wat jij zegt is: "ik heb de juiste meningen en ik voel me veilig dus who cares dat anderen geweld aangedaan worden".

Mij kan het wat schelen. En voor goede redenen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173203443
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
Dit doen we met nazi's.

[ afbeelding ]
Hoppa!
pi_173203448
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:34 schreef Kaas- het volgende:
Het is in elk geval duidelijk dat zo'n Igen fout zou zijn in de oorlog. Gelukkig is het nu vredestijd en blijft het bij het in woord bijstaan van nazi's.
Tegen geweld zijn is nu ineens synoniem met de Holocaust ondersteunen?

Ziek. 8)7
pi_173203499
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Er is daar in Charlottesville een dode gevallen. Die actie staat natuurlijk met stip op 1 van dingen die vredelievende mensen zouden moeten afkeuren.
Maar waarom lukt dat al die zogenaamd vredelievende figuren hier (en een Trump) dat dan alleen maar als ze ook mogen kankeren op negers?
pi_173203502
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jij reageert met

[..]

op een post waarin ik refereer aan geweld.

Met andere woorden: wat jij zegt is: "ik heb de juiste meningen en ik voel me veilig dus who cares dat anderen geweld aangedaan worden".

Mij kan het wat schelen. En voor goede redenen.
In een discussie over het nazisme, kun je met zekerheid stellen dat er een juiste en een foute mening is. Ik zal proberen of ik het voor je kan uittekenen.

Nazi: Fout
Geen nazi: Goed
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 10:38:55 #83
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173203513
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jij reageert met

[..]

op een post waarin ik refereer aan geweld.

Met andere woorden: wat jij zegt is: "ik heb de juiste meningen en ik voel me veilig dus who cares dat anderen geweld aangedaan worden".

Mij kan het wat schelen. En voor goede redenen.
Dus? Waar staat daar iets over geweld?

Ik zal het in hoofdletters zeggen "IK VOEL MIJ GEEN SLACHTOFFER OF DOELWIT"

Zoals gezegd, projectie. Of te wel, je liegt. Donder gewoon op als je niet met mensen overweg kan die het niet nodig vinden om alles te herleiden tot geweld zoals jij blijkbaar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:38:55 #84
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173203515
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk dat SpecialKKK op zoek was naar het verzameltopic voor dat soort ventjes, het FvD-topic.
Je begaat echt een gigantische fout hier maar ik ben bang dat het 10 a 20 jaar zal duren voordat je je beseft hoe heftig het effect van dit soort wegduwerij gaat zijn. Ik blijf wel netjes in het midden staan terwijl om me heen iedereen wordt geduwd en weggetrokken maar ik kan niet voor anderen in staan.

Blijf vooral zo doorgaan met mensen uit het centrum voor KKK en nazi en whatever uitmaken. Kijk maar waar dat heen gaat.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:39:44 #85
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173203535
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In een discussie over het nazisme, kun je met zekerheid stellen dat er een juiste en een foute mening is. Ik zal proberen of ik het voor je kan uittekenen.

Nazi: Fout
Geen nazi: Goed
Onzin. Ik zal even een betere voor je tekenen. Misschien repareer ik je denkertje hier mee.

Nazi: Fout
Geen nazi: Niet per se goed of fout.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:40:37 #86
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173203560
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus? Waar staat daar iets over geweld?

Ik zal het in hoofdletters zeggen "IK VOEL MIJ GEEN SLACHTOFFER OF DOELWIT"

Zoals gezegd, projectie. Of te wel, je liegt. Donder gewoon op als je niet met mensen overweg kan die het niet nodig vinden om alles te herleiden tot geweld zoals jij blijkbaar.
JIJ reageert op MIJN post waarin ik het heb over geweld.

Donder zelf lekker op.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173203571
SpecialKKK claimt nazi's fout te vinden, dat is in elk geval iets, dat hij zichzelf fout vindt.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:41:31 #88
104871 remlof
Europees federalist
pi_173203587
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je begaat echt een gigantische fout hier maar ik ben bang dat het 10 a 20 jaar zal duren voordat je je beseft hoe heftig het effect van dit soort wegduwerij gaat zijn. Ik blijf wel netjes in het midden staan terwijl om me heen iedereen wordt geduwd en weggetrokken maar ik kan niet voor anderen in staan.

Blijf vooral zo doorgaan met mensen uit het centrum voor KKK en nazi en whatever uitmaken. Kijk maar waar dat heen gaat.
Als jij niet snapt dat nazisme en fascisme intens verrotte en gevaarlijke ideologiën zijn die met alle middelen moeten worden bestreden sta je alles behalve in het midden maar ben jij juist levensgevaarlijk bezig door dergelijke haatideologiën goed te praten.

Dom figuur.
pi_173203610
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar waarom lukt dat al die zogenaamd vredelievende figuren hier (en een Trump) dat dan alleen maar als ze ook mogen kankeren op negers?
Omdat Trump natuurlijk wel gewoon een verkapte racist is.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:42:22 #90
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173203611
quote:
2s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:41 schreef remlof het volgende:

[..]

Als jij niet snapt dat nazisme en fascisme intens verrotte en gevaarlijke ideologiën zijn die met alle middelen moeten worden bestreden stamjin alles behalve in het midden maar ben jij juist levensgevaarlijk besig door dergelijke haatideologiën goed te praten.
Waar praat ik nazisme of fascisme goed? Wijs even aan.

quote:
Dom figuur.
Ik wens je veel wijsheid toe. Je hebt het nodig.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 10:42:42 #91
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173203621
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

JIJ reageert op MIJN post waarin ik het heb over geweld.

Donder zelf lekker op.
Dus? En ik stel dat mensen die zich confirmeren aan de geldende moraal en regels in Nederland niets te vrezen hebben. Jij wel, zeg je.

Volg die redenering eens tot zijn conclusie?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173203623
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Onzin. Ik zal even een betere voor je tekenen. Misschien repareer ik je denkertje hier mee.

Nazi: Fout
Geen nazi: Niet per se goed of fout.
Akkoord, I stand corrected.

Jij bent immers geen nazi, maar je houdt er wel een partij achterlijke denkbeelden op na. Zoals je irrationale angst voor linksen die jou het zwijgen op zouden willen leggen. Je bent een heel onzeker kereltje, of niet?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:45:59 #93
104871 remlof
Europees federalist
pi_173203693
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waar praat ik nazisme of fascisme goed? Wijs even aan.
Hier:

quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:11 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar mensen die grenzen aan extreem-rechts [willen stellen] misschien wel.
Aan nazisme en fascisme moeten grenzen gesteld worden. Ja, desnoods met geweld.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:46:51 #94
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173203717
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Akkoord, I stand corrected.

Jij bent immers geen nazi, maar je houdt er wel een partij achterlijke denkbeelden op na.
Klopt. Achterlijke denkbeelden zoals een afschuw van geweld en een waarde aan constructieve discussie en open fora.

quote:
Zoals je irrationale angst voor linksen die jou het zwijgen op zouden willen leggen. Je bent een heel onzeker kereltje, of niet?
Niks mis met links. Extreem-links, echter... vooral het geweld wat ze gebruiken op nagenoeg iedereen die het maar een iota met ze oneens is geweest in de protesten in de VS van de afgelopen jaar.... daar maak ik mij zorgen over.

Als me dat een onzeker ventje maakt dan is dat prima. So be it.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173203732
Ik kan wel begrijpen waar SpecialK op doelt, maar ik kan het alleen maar lezen als verongelijkt gemekker over niet meer mogen zeggen wat twintig jaar geleden nog gemeengoed was. Maar misschien haal ik dan de verkeerde voorbeelden in mijn hoofd.

Hij beklaagt zich dat veel uitspraken nu door "extreemlinks" (ik zou in veel gevallen dan ook extreemlinks moeten zijn) worden weggezet als racistisch of misogyn. Ik denk dan aan bijvoorbeeld objectificatie van vrouwen. Dat is nu absoluut misogyn. Dat was het twintig jaar geleden ook. Maar toen was het nog redelijk OK om dat te doen, want zo rolde de maatschappij toen. Twintig jaar geleden was het ook nog geen issue om een buitenlander niet aan te nemen bij gelijke geschiktheid. Nu blijkt dat buitenlanders bij gelijke geschiktheid wel heel vaak niet worden aangenomen en komt dat onder een vergrootglas.

Dit zijn maatschappelijke bewegingen waar ik niet op tegen ben en waar ik mij met goed fatsoen niet van voor kan stellen dat iemand anders er tegen zou zijn. Als je er wel tegen bent dan heb je inderdaad te maken met grotere weerstand. So be it, dat is de prijs van je onwelgevallige mening.

Zolang je niet met geweld duidelijk wordt gemaakt dat je mening niet op prijs wordt gesteld zie ik niet zo goed waarom dit soort "wegdrukkerij" een probleem is. Sommige meningen zijn gewoon ongewenst in de publieke ruimte. Dan moet je niet gaan huilen als je die mening toevallig hebt. Je mag hem gewoon uiten, alleen op straffe van weerstand en soms ridiculisering.
pi_173203743
Hoe weten blind geborenen of ze homo of hetero zijn?
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:47:57 #97
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173203757
quote:
2s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Hier:

[..]

Aan nazisme en fascisme moeten grenzen gesteld worden. Ja, desnoods met geweld.
???

Je leest het verkeerd... de vraag is.. doe je dit opzettelijk? Of... wat is dit.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 10:49:00 #98
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173203785
quote:
5s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:47 schreef Kaas- het volgende:
Hoe weten blind geborenen of ze homo of hetero zijn?
Op de tast? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173203844
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Tegen geweld zijn is nu ineens synoniem met de Holocaust ondersteunen?

Ziek. 8)7
Nee, geweld enkel kunnen veroordelen (en dan nog slechts schoorvoetend) als je ook boos mag doen tegen de slachtoffers van dat geweld is wat dubieus. En dat is het standpunt wat jullie in lijken te nemen.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:52:06 #100
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173203887
Uiteraard is geweld wel de allerlaatste - en minst wenselijke - optie om nazi's te bestrijden. De juiste weg is om de politieke instituties en rechtsstaat zo in te richten dat deze zich tegen nazi's kunnen verweren. Dat idioten die in het openbaar nazi-retoriek gaan lopen spuien klappen krijgen, is echter gewoon begrijpelijk, en daar hoef je dan ook geen enkel medelijden mee te hebben. Beetje deze categorie:

  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:52:43 #101
104871 remlof
Europees federalist
pi_173203904
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:28 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Common sense roepen en common sense hebben zijn twee heel verschillende dingen. Ik geloof best wel dat erg veel mensen die oppervlakkig dit debat volgen denken met common sense aan exclusief de linker kant uit te moeten komen. Maar als je wist wat er allemaal gebeurt is de afgelopen jaren dan zou je het anders zien denk ik.

[..]

Vind jij dat de claims die een hoop linkse mensen maken over rassenongelijkheid en witte superioriteit redelijk zijn?

[..]

Omdat linkse terroristen net zo goed bezig zijn om mense de mond te snoeren zowel online als bij protests met fysiek geweld.

[..]

Vanaf het midden zie ik dat toch anders. De afgelopen jaren was het vooral links die met geweld en met institutionele middelen de rest van het politieke spectrum de mond snoerde. Of dit nou gematigde stemmen waren of rechts of extreem-rechts. Alles wat rechts van extreem-links staat was nazi's, was fascisme, was racisme, was misogynisme, was homofobie. etc...

Extreem-rechts moet nog flink bijbenen willen ze dezelfde score behalen als extreem-links in de rush van de afgelopen 15 jaar.
Deze post dan, man wat een domme onzin kraam je hier uit.

Maar de enige gepaste reactie hierop postte ik al:



Nazisme en fascisme zijn zulke diepfoute en gevaarlijke ideologiën dat ze met alle mogelijke middelen, inclusief geweld, bestreden moeten worden.

En dat is omdat ze op haat en ongelijkheid gebaseerd zijn. Dat kan je van een extreemlinkse ideologie als communisme niet eens zeggen.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:54:15 #102
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173203954
quote:
2s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:52 schreef Reya het volgende:
Uiteraard is geweld wel de allerlaatste - en minst wenselijke - optie om nazi's te bestrijden. De juiste weg is om de politieke instituties en rechtsstaat zo in te richten dat deze zich tegen nazi's kunnen verweren. Dat idioten die in het openbaar nazi-retoriek gaan lopen spuien klappen krijgen, is echter gewoon begrijpelijk, en daar hoef je dan ook geen enkel medelijden mee te hebben. Beetje deze categorie:

[ afbeelding ]
Prima. Ik denk dat mensen die in het openbaar sovjet retoriek lopen spuien ook klappen mogen krijgen dan.

Lekker iedereen elkaar laten slaan. Ik vind trouwens ook dat mensen die Snorlax de beste pokemon vinden KANKERHARD MET EEN KOEVOET ... ok rustig.. SpecialK.. rustig...

Waar hadden we het ookweer over? Oh ja mensen met een andere mening kapot slaan en dan denken dat dat jou geen fascist maakt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173203963
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, geweld enkel kunnen veroordelen (en dan nog slechts schoorvoetend) als je ook boos mag doen tegen de slachtoffers van dat geweld is wat dubieus. En dat is het standpunt wat jullie in lijken te nemen.
Met die "jullie" wil ik me niet associeren.

Natuurlijk moet de terroristische aanslag, want zo mag je het inrijden met een auto op een menigte toch wel noemen, onmiddellijk, met de sterkste bewoordingen en zonder mitsen en maren worden afgekeurd. Dat heeft Trump als ik me niet vergis geweigerd, en dat is schandalig.

Bij al het resterende kleinere geweld is het diffuser, en daar struikelt de discussie over. Maar dat mag natuurlijk niks afdoen aan het bovenstaande.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 10:54:37 #104
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173203968
Om even terug te komen op een eerder punt, dit is de echte wereld en niet die van SpecialK

quote:
Of the 85 violent extremist incidents that resulted in death since Sept. 12, 2001, 73 percent (62) were committed by far-right-wing violent extremist groups, and 27 percent (23) by radical Islamist violent extremists, according to the Government Accountability Office.
Kortom, Amerikanen hebben meer te vrezen van blanke extremisten dan enig andere extremist.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173203969
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je begaat echt een gigantische fout hier maar ik ben bang dat het 10 a 20 jaar zal duren voordat je je beseft hoe heftig het effect van dit soort wegduwerij gaat zijn. Ik blijf wel netjes in het midden staan terwijl om me heen iedereen wordt geduwd en weggetrokken maar ik kan niet voor anderen in staan.

Blijf vooral zo doorgaan met mensen uit het centrum voor KKK en nazi en whatever uitmaken. Kijk maar waar dat heen gaat.
Om in het midden te blijven staan moet je daar toch eerst plaatsgenomen hebben? Dat is nu natuurlijk nog niet bepaald het geval.
Is het geen zaak dat jij je eerst naar het midden gaat bewegen voor dat je op een pedanterig toontje dit soort nonsens gaat roeptoeteren?
pi_173203993
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Omdat Trump natuurlijk wel gewoon een verkapte racist is.
En degenen die het hier zo krampachtig doen dus ook? Of dat weer totaal anders?
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:55:55 #107
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173204008
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Prima. Ik denk dat mensen die in het openbaar sovjet retoriek lopen spuien ook klappen mogen krijgen dan.

Lekker iedereen elkaar laten slaan. Ik vind trouwens ook dat mensen die Snorlax de beste pokemon vinden KANKERHARD MET EEN KOEVOET ... ok rustig.. SpecialK.. rustig...

Waar hadden we het ookweer over? Oh ja mensen met een andere mening kapot slaan en dan denken dat dat jou geen fascist maakt.
Inderdaad, Snorkax de beste pokemon vinden is exact hetzelfde als nazi-gedachtengoed. Je bijdragen komen pijnlijk dicht bij het vergoelijken van nazi-ideeën, en ik zou daar serieus eens op reflecteren.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:55:55 #108
104871 remlof
Europees federalist
pi_173204009
Och ja, het is natuurlijk weer een puber. Met z'n pokemon.

Er is echt iets fundamenteel fout gegaan in de opvoeding van een aantal millennials. Levensgevaarlijk. Wellicht is de enige optie heropvoedingskampen.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:56:03 #109
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173204016
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Om in het midden te blijven staan moet je daar toch eerst plaatsgenomen hebben? Dat is nu natuurlijk nog niet bepaald het geval.
Is het geen zaak dat jij je eerst naar het midden gaat bewegen voor dat je op een pedanterig toontje dit soort nonsens gaat roeptoeteren?
Ik sta in het midden.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:57:16 #110
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173204061
quote:
2s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:55 schreef Reya het volgende:

[..]

Inderdaad, Snorkax de beste pokemon vinden is exact hetzelfde als nazi-gedachtengoed.
Het feit dat jij niet snapt waar ik op doel is... bijna ongeloofwaardig.

quote:
Je bijdragen komen pijnlijk dicht bij het vergoelijken van nazi-ideeën, en ik zou daar serieus eens op reflecteren.
Onzin. Ik maak gewoon goede punten alleen ben ik niet voorzichtig genoeg met jouw tedere gevoelentjes richting nazi's.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173204077
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Met die "jullie" wil ik me niet associeren.

Natuurlijk moet de terroristische aanslag, want zo mag je het inrijden met een auto op een menigte toch wel noemen, onmiddellijk, met de sterkste bewoordingen en zonder mitsen en maren worden afgekeurd. Dat heeft Trump als ik me niet vergis geweigerd, en dat is schandalig.

Bij al het resterende kleinere geweld is het diffuser, en daar struikelt de discussie over. Maar dat mag natuurlijk niks afdoen aan het bovenstaande.
Maar waarom begon jij dan ook keer op keer over andere dingen als het simpelweg om het veroordelen van die aanslag ging?
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 10:57:49 #112
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173204083
Overigens, ik sta op een lijn met Tem. Geweld is onacceptabel van wie of wat dan ook.

Ik juich wel toe dat mensen en bedrijven consequenties verbinden aan wat mensen doen en zeggen, als de Daily Stormer van hun domein gekicked word dan kan ik daar alleen maar smakelijk om lachen. Als je als hot dog verkoper ontslagen word omdat je een nazi bent, prima.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:58:43 #113
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173204115
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:55 schreef remlof het volgende:
Och ja, het is natuurlijk weer een puber. Met z'n pokemon.

Er is echt iets fundamenteel fout gegaan in de opvoeding van een aantal millennials. Levensgevaarlijk. Wellicht is de enige optie heropvoedingskampen.
Jij wilt mensen van een bepaalde bevolkingsgroep naar kampen sturen en ik ben het probleem? Ok man.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:58:59 #114
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173204128
Weinig mensen zouden me links noemen, en hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld Kaas- en Koosvogels. Dat wij minder moeite hebben met het onderscheid tussen nazi's enerzijds en tegendemonstranten anderzijds, zou toch te denken moeten zetten.
pi_173204135
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Prima. Ik denk dat mensen die in het openbaar sovjet retoriek lopen spuien ook klappen mogen krijgen dan.

Lekker iedereen elkaar laten slaan. Ik vind trouwens ook dat mensen die Snorlax de beste pokemon vinden KANKERHARD MET EEN KOEVOET ... ok rustig.. SpecialK.. rustig...

Waar hadden we het ookweer over? Oh ja mensen met een andere mening kapot slaan en dan denken dat dat jou geen fascist maakt.
Je weet dat dit ook wel iets genuanceerder ligt. Als iemand tegen mij zegt: "je ouders zijn Joods dus ik haat je, beter hadden ze je oma vergast in het concentratiekamp" dan solliciteert die persoon toch wel een beetje naar een portie klappen. Ik zou dat zelf niet doen, want ik sta er boven. Maar als iemand anders dat hoort en een tik uitdeelt dan ga ik geen medelijden hebben met de persoon die een klap heeft gehad.

Dat is toch wel wat anders dan iemand die propageert dat de staat eigenaar van alles moet zijn en alles naar evenredigheid moet verdelen. Vind ik ook een verwerpelijke ideologie, maar is toch echt van een andere orde dan iemand die mij op basis van afkomst zegt intens te haten.
pi_173204142
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:56 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik sta in het midden.
Bijzondere stelling in jouw geval.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:00:08 #117
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173204161
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bijzondere stelling in jouw geval.
Oh? Bewijs nog? Of... blijft het bij lege "oeh ik vind dat toch niet zo" posts?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:00:11 #118
104871 remlof
Europees federalist
pi_173204163
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:57 schreef SpecialK het volgende:
Onzin. Ik maak gewoon goede punten alleen ben ik niet voorzichtig genoeg met jouw tedere gevoelentjes richting nazi's.
Ok, dommer gaan je posts niet worden hoop ik.

Nogmaals, het FvD-topic voor gestoorde kutpubers met warme gevoelens voor extreemrechts is verderop.
pi_173204165
quote:
2s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:58 schreef Reya het volgende:
Weinig mensen zouden me links noemen, en hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld Kaas- en Koosvogels. Dat wij minder moeite hebben met het onderscheid tussen nazi's enerzijds en tegendemonstranten anderzijds, zou toch te denken moeten zetten.
Ja, jullie zijn dus gewoon links :6
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 11:00:35 #120
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173204172
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bijzondere stelling in jouw geval.
In het midden tussen de nazi's? Want daar zitten ook goede mensen tussen, he? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173204176
quote:
2s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:52 schreef Reya het volgende:
Uiteraard is geweld wel de allerlaatste - en minst wenselijke - optie om nazi's te bestrijden. De juiste weg is om de politieke instituties en rechtsstaat zo in te richten dat deze zich tegen nazi's kunnen verweren. Dat idioten die in het openbaar nazi-retoriek gaan lopen spuien klappen krijgen, is echter gewoon begrijpelijk, en daar hoef je dan ook geen enkel medelijden mee te hebben. Beetje deze categorie:

[ afbeelding ]
Ja, ik vind het ook altijd een wonderlijk fenomeen dat wanneer mensen de meest haatdragende zaken rondspuien, ze dit allemaal straffeloos menen te kunnen doen onder de noemer 'vrijheid van meningsuiting'. Lekker de alt-right uithangen veilig achter je schermpje, maar klagen dat je een keer klappen krijgt zodra je die onzin op straat gaat verkondigen. In een ouwelullenkroeg verkondigen dat je alle zestigplussers het liefst geeuthanaseerd ziet vanwege de geringe bijdrage aan de maatschappij en tegelijkertijd denken dat de vaste barhangers dat zomaar pikken.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:00:38 #122
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173204177
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Deze post dan, man wat een domme onzin kraam je hier uit.

Maar de enige gepaste reactie hierop postte ik al:

[ afbeelding ]

Nazisme en fascisme zijn zulke diepfoute en gevaarlijke ideologiën dat ze met alle mogelijke middelen, inclusief geweld, bestreden moeten worden.

En dat is omdat ze op haat en ongelijkheid gebaseerd zijn. Dat kan je van een extreemlinkse ideologie als communisme niet eens zeggen.
Waar praat ik nazisme of fascisme goed? Wijs even aan.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173204189
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:00 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Oh? Bewijs nog? Of... blijft het bij lege "oeh ik vind dat toch niet zo" posts?
Je loopt hier al wat langer dingen uit te kramen. Dat zegt voldoende. Maar goed, gezien je oogklepjes zal je dat niet in willen of kunnen zien.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:01:17 #124
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173204194
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:00 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ja, ik vind het ook altijd een wonderlijk fenomeen dat wanneer mensen de meest haatdragende zaken rondspuien, ze dit allemaal straffeloos menen te kunnen doen onder de noemer 'vrijheid van meningsuiting'. Lekker de alt-right uithangen veilig achter je schermpje, maar klagen dat je een keer klappen krijgt zodra je die onzin op straat gaat verkondigen. In een ouwelullenkroeg verkondigen dat je alle zestigplussers het liefst geeuthanaseerd ziet vanwege de geringe bijdrage aan de maatschappij en tegelijkertijd denken dat de vaste barhangers dat zomaar pikken.
Ok.. ik noteer even.. "geweld is ... prima of iig begrijpelijk".

Check.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173204216
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar waarom begon jij dan ook keer op keer over andere dingen als het simpelweg om het veroordelen van die aanslag ging?
Mijn eerste post:
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 23:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Ok, heb gelezen wat ik zo gauw kon vinden. Het begint allemaal heel typisch. Een extreem-rechtse demonstratie; een extreem-linkse tegendemonstratie met als doel de extreem-rechtse demonstratie te blokkeren; een confrontatie die uitloopt in relletjes. Zo gaat het zo vaak.

En dan rijdt een extreem-rechts iemand met een auto op de tegenpartij in met een dode tot gevolg.

Die ene figuur die dat heeft gedaan is echt buitengewoon ziek.


Verder zie ik geen reden om de ene groep wel als groep op het hele gebeuren aan te spreken en de andere groep niet.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:02:25 #126
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173204228
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In het midden tussen de nazi's? Want daar zitten ook goede mensen tussen, he? ;)
Zou het een grappige post vinden als ik niet in een topic vol zat met mensen die dat serieus zouden menen en zouden denken dat dat een "sick burn" is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:02:26 #127
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173204229
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ok.. ik noteer even.. "geweld is ... prima of iig begrijpelijk".

Check.
Dat de VS Europa heeft bevrijd van de nazi's is bijvoorbeeld een prima toepassen van geweld. Geweld is niet per definitie slecht.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:02:39 #128
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173204234
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je loopt hier al wat langer dingen uit te kramen. Dat zegt voldoende. Maar goed, gezien je oogklepjes zal je dat niet in willen of kunnen zien.
Quote me maar. Voldoende materiaal toch?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 11:02:57 #129
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173204245
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ok.. ik noteer even.. "geweld is ... prima of iig begrijpelijk".

Check.
Ooo! Hij schrijft het op, mensen! Ach en wee!

Volgende weer steekt hij een asielzoeker neer en zegt tegen de politie "Op FOK zeiden ze dat het mocht, kijk maar!"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:03:14 #130
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173204255
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:02 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat de VS Europa heeft bevrijd van de nazi's is bijvoorbeeld een prima toepassen van geweld. Geweld is niet per definitie slecht.
Geweld als reactie op geweld inderdaad.

Geweld als reactie op stembandvibraties. Kan ik niet achter staan.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 11:03:42 #131
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173204269
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zou het een grappige post vinden als ik niet in een topic vol zat met mensen die dat serieus zouden menen en zouden denken dat dat een "sick burn" is.
Ja, maar jij voelt je dan ook een slachtoffer dan wel doelwit. Best wel zielig maar goed, toch echt jouw probleem :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:03:43 #132
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173204271
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:03 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Geweld als reactie op geweld inderdaad.

Bijvoorbeeld het doodrijden van een mevrouw?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173204277
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Mijn eerste post:

[..]

Exact wat ik aangaf dus. Nou kennen we jouw maniertjes een beetje. Dus wel grappig dat je er weer eens mee vastloopt.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:04:30 #134
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173204289
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het feit dat jij niet snapt waar ik op doel is... bijna ongeloofwaardig.

[..]

Onzin. Ik maak gewoon goede punten alleen ben ik niet voorzichtig genoeg met jouw tedere gevoelentjes richting nazi's.
Ik heb er begrip voor dat als mensen worden geconfronteerd met types die in het openbaar ideeën spuien die in het recente verleden in onvoorstelbaar leed hebben geresulteerd. Om dat triviaal te vergelijken met een voorkeur voor bepaald speelgoed, is werkelijk belachelijk. Er is een reden dat in de naoorlogse democraztische orde is gegarandeerd dat nazisme geen plek kan hebben in onze maatschappij. Geef me één goede reden waarom we hetzelfde moeten doen met een voorkeur voor Snorlax.
pi_173204291
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Quote me maar. Voldoende materiaal toch?
Je loopt hier al wat langer dingen uit te kramen. Dat zegt voldoende. Maar goed, gezien je oogklepjes zal je dat niet in willen of kunnen zien.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:04:43 #136
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173204298
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:03 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld het doodrijden van een mevrouw?
Yup. Precies.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 11:05:38 #137
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173204323
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Yup. Precies.
Welk geweld pleegde die mevrouw, precies?

Zo niet dan lieg jij nogal, je vind het dus prima als mensen doodgemaakt worden om wat ze zeggen zolang het gezegde maar iets is waar jij het mee oneens bent.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:06:02 #138
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173204334
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je loopt hier al wat langer dingen uit te kramen. Dat zegt voldoende. Maar goed, gezien je oogklepjes zal je dat niet in willen of kunnen zien.
"Je loopt hier al wat langer dingen uit te kramen. Dat zegt voldoende."

Eh.. Nee?
Dat kan ik ook zeggen.

Hey 99.999... ouwe pedo.. mijn bewijs dat je pedo bent? "Je loopt hier al wat langer dingen uit te kramen over kinderen neuken. Dat zegt voldoende."

Q.E.D.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:06:24 #139
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173204346
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Welk geweld pleegde die mevrouw, precies?
Ik neem aan geen geweld. Toch?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173204353
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:03 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld het doodrijden van een mevrouw?
Degene die dat heeft gedaan mag inderdaad hard aangepakt worden.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 11:07:03 #141
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173204360
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik neem aan geen geweld. Toch?
Vreemde reactie. Mischien moet jij wat beter gaan lezen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173204363
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ook deze post bevestigt wederom je zieke geest.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:07:59 #143
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173204387
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vreemde reactie. Mischien moet jij wat beter gaan lezen.
Wat lul je nou man. Zeg ik iets fouts? Had ze wel wat geflikt dan? Dat heb ik nergens gelezen. Ik neem aan dat ze gewoon mee liep met de protesters?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:08:22 #144
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173204400
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook deze post bevestigt wederom je zieke geest.
Ok mang.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:08:41 #145
104871 remlof
Europees federalist
pi_173204412
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:57 schreef SpecialK het volgende:
Ik maak gewoon goede punten alleen ben ik niet voorzichtig genoeg met jouw tedere gevoelentjes richting nazi's.
Deze post says it all.

Als je spreekt over "tedere gevoelentjes richting nazi's" heb je het echt niet begrepen en is verdere discussie eigenlijk gewoon zinloos.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 11:08:56 #146
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173204425
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat lul je nou man. Zeg ik iets fouts? Had ze wel wat geflikt dan? Dat heb ik nergens gelezen. Ik neem aan dat ze gewoon mee liep met de protesters?
Le-Zen. Ga even terug naar wat Perrin zei en jouw reactie daarop.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 11:10:24 #147
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173204461
Goed, we hebben het "waandenkbeelden van zelf verklaarde slachtoffers" half uurtje nu wel gehad, denk ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173204465
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

U las het op fok.
Oh wow... ;(
Ja doei.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:10:53 #149
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173204472
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Deze post says it all.

Als je spreekt over "tedere gevoelentjes richting nazi's" heb je het echt niet begrepen en is verdere discussie eigenlijk gewoon zinloos.
Valt wel mee. Ik vind dat elk onderwerp bespreekbaar moet zijn. Dat bepaalde mensen hier een rode waas voor hun ogen krijgen als we het hebben over nazi's... moeten mensen zelf weten maar het draagt niet bij aan een zinnige productieve discussie over de gebeurtenissen en lijkt vooral een vorm van virtue signalling te zijn naar andere users "kijk eens naar mij ik word KANKERLIJP als iemand slechts maar half de suggestie wekt dat er meer aan de hand is dan alleen maar nazi's... kijk eens wat een goed mens ik ben... oeh remlof.. streel me.. jaa lekker."

Grow up.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173204501
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Prima. Ik denk dat mensen die in het openbaar sovjet retoriek lopen spuien ook klappen mogen krijgen dan.
In extreemlinkse ideologieën (anarchisme, communisme) tref ik op het eerste gezicht weinig haatdragends aan richting specifieke bevolkingsgroepen. Hoogstens in het geval van communisten richting de bourgeoisie (welgestelde klasse) of in het geval van anarchisme richting gezagsdragers, maar dat wordt doorgaans als weinig persoonlijk ervaren.

Het extreemrechtse clubje van white supremacy, alt-right en andere gezellige heren vindt het echter nodig om constant te wijzen op onoverbrugbare cultuurverschillen en dat de cultuur van bijvoorbeeld de islam achterhaald, achterlijk of simpelweg minder waard is. Met zulke uitspraken ga je keihard op mensen hun tenen staan, want de cultuur en religie zijn zaken die doorgaans zeer persoonlijk worden ervaren. Hiermee wil ik overigens niet stellen dat ik een cultuurrelativist ben. Absoluut niet zelfs, ik geloof ook in betere en slechtere praktijken en dat we via interculturele dialoog bepaalde kernwaarden kunnen opsporen die universele geldingskracht hebben. Wat die alt-right beweging over het hoofd ziet, is dat met hun toonzetting die complete dialoog om zeep helpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2017 11:13:33 ]
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 11:11:57 #151
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173204507
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]Grow up.
Goed advies, doe er wat mee, Mr Doelwit ende slachtoffer.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173204518
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:10 schreef Tijger_m het volgende:
Goed, we hebben het "waandenkbeelden van zelf verklaarde slachtoffers" half uurtje nu wel gehad, denk ik.
Benadeelde en onderdrukte blanke mannen van middelbare leeftijd en een modaal inkomen?
Ja doei.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:12:28 #153
104871 remlof
Europees federalist
pi_173204520
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:10 schreef SpecialK het volgende:

KANKERLIJP

Verder niet gelezen, ben klaar met je.
pi_173204528
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Valt wel mee. Ik vind dat elk onderwerp bespreekbaar moet zijn.
Ik heb al een paar inhoudelijke reacties op je posts gezien die verder gaan dan alleen maar "SpecialK houdt van nazi's" maar daar reageer je niet op. Je hapt alleen maar op de one-liners. Zo komt er ook geen discussie van de grond, natuurlijk.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:13:11 #155
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173204542
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Le-Zen. Ga even terug naar wat Perrin zei en jouw reactie daarop.
Ah ik snap de verwarring. Ik zal het uitpakken

- Geweld als reactie op geweld is inderdaad begrijpelijk.
- De vrouw die is aangereden pleegde (naar mijn weten) geen geweld
- De vrouw die is aangereden verdient het dus ook niet om aangereden te worden op wat voor manier dan ook

Is het duidelijk nu?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 11:13:12 #156
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173204543
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Benadeelde en onderdrukte blanke mannen van middelbare leeftijd en een modaal inkomen?
Hey, hey, we gaan niet stigmatiseren en demoniseren, he? Je bent toch geen antifa? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173204571
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hey, hey, we gaan niet stigmatiseren en demoniseren, he? Je bent toch geen antifa? ;)
Ik ben zeer anti fascisten, zeer extreem links, en bovenal een supporter van white genocide.
Ja doei.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 11:14:33 #158
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173204585
Grappige naam, eigenlijk, antifa, is het niet zo ongeveer zo dat iedereen die geen fascist is eigenlijk meestal toch wel een anti fascist is? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:14:45 #159
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173204591
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Verder niet gelezen, ben klaar met je.
Ik hoop dat je wat hebt geleerd.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:14:48 #160
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173204593
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:11 schreef Friek_ het volgende:

[..]

In extreemlinkse ideologieën (anarchisme, communisme) tref ik op het eerste gezicht weinig haatdragends aan richting specifieke bevolkingsgroepen. Hoogstens in het geval van communisten richting de bourgeoisie (welgestelde klasse) of in het geval van anarchisme richting gezagsdragers, maar dat wordt doorgaans als weinig persoonlijk ervaren.
Als je openlijk het Stalin-regime gaat lopen verdedigen jegens - bijvoorbeeld - Oekraïners die in het recente verleden een kunstmatige hongersnood hebben geleden, kun je ook wel verwachten dat het mogelijk op geweld uitloopt. Het nazisme is niet het enige regime dat recent enorm veel leed heeft veroorzaakt, maar wel het regime dat het sterkst een weerslag op onze contreien heeft gehad.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 11:15:40 #161
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173204622
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik ben zeer anti fascisten, zeer extreem links, en bovenal een supporter van white genocide.
Ik zie het al, zelf haat. Dat kan verholpen worden, meld u aan bij de EDL en de schellen zullen van uw ogen vallen...oh wacht, die zijn tegen buitenlanders...of zijn blanke buitenlanders wel acceptabel? Lastig, lastig
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:15:45 #162
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173204627
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:12 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik heb al een paar inhoudelijke reacties op je posts gezien die verder gaan dan alleen maar "SpecialK houdt van nazi's" maar daar reageer je niet op. Je hapt alleen maar op de one-liners. Zo komt er ook geen discussie van de grond, natuurlijk.
Ik reageer op lange en korte posts alike... wijs er eventjes eentje aan waarvan je vind dat ik die echt moet behandelen.

Even een friendly reminder dit is een slowchat niet een serieus politiek topic dus cut me some slack.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173204644
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zie het al, zelf haat. Dat kan verholpen worden, meld u aan bij de EDL en de schellen zullen van uw ogen vallen...oh wacht, die zijn tegen buitenlanders...of zijn blanke buitenlanders wel acceptabel? Lastig, lastig
Men zegt altijd wel dat ik 'anders' ben, als ik ze zeg dat ik ook 'zo'n buitenlander ben'... ;(
Ja doei.
pi_173204650
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:14 schreef Tijger_m het volgende:
Grappige naam, eigenlijk, antifa, is het niet zo ongeveer zo dat iedereen die geen fascist is eigenlijk meestal toch wel een anti fascist is? ;)
Het staat voor Antifascistische Actie.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 11:17:03 #165
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173204670
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Het staat voor Antifascistische Actie.
Tja, actie is een ruim begrip :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:17:28 #166
104871 remlof
Europees federalist
pi_173204681
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Het staat voor Antifascistische Actie.
Actie tegen fascisme is altijd goed. Noodzakelijk zelfs.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 11:17:41 #167
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173204687
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Men zegt altijd wel dat ik 'anders' ben, als ik ze zeg dat ik ook 'zo'n buitenlander ben'... ;(
Ja, die ken ik, wat ze bedoelen is "Jij bent blank en spreekt goed engels" ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173204691
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik reageer op lange en korte posts alike... wijs er eventjes eentje aan waarvan je vind dat ik die echt moet behandelen.

Even een friendly reminder dit is een slowchat niet een serieus politiek topic dus cut me some slack.
Ik, Reya en Friek_ hebben de laatste 100 posts ofzo wel een paar uitgebreidere reacties geplaatst. De rest is te veel aan het troll-baiten en framen wat mij betreft.
pi_173204692
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, actie is een ruim begrip :)
Klopt.

Je kan wel meer zulke woordspelletjes maken. Is iedereen die geen socialist is, een asociaal-ist?
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:18:12 #170
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173204706
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:17 schreef remlof het volgende:

[..]

Actie tegen fascisme is altijd goed. Noodzakelijk zelfs.
Je bent een brave robot, jongen. Koekje? Oh.. olie? Of wat eten robots?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173204707
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, die ken ik, wat ze bedoelen is "Jij bent blank en spreekt goed engels" ;)
Yup. Ik word altijd een beetje boos als men dat tegen me zegt.
Ja doei.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 11:18:47 #172
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173204722
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Klopt.

Je kan wel meer zulke woordspelletjes maken. Is iedereen die geen socialist is, een asociaal-ist?
Dat is niet logisch, Igen. Het tegenovergestelde van socialist is niet asocialist, hoewel.... :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:19:33 #173
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173204737
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:17 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik, Reya en Friek_ hebben de laatste 100 posts ofzo wel een paar uitgebreidere reacties geplaatst. De rest is te veel aan het troll-baiten en framen wat mij betreft.
Ik zal serieus reageren op 2 die je post. Ik heb tot nu toe niks gelezen waar ik niet mee om kan gaan dus denk aub niet dat ik ze loop te vermijden. Ik heb gewoon erg veel om op te reageren hier.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:19:42 #174
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173204743
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:18 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Yup. Ik word altijd een beetje boos als men dat tegen me zegt.
"Jij bent blank en spreekt goed Engels"?
pi_173204751
quote:
2s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:14 schreef Reya het volgende:

[..]

Als je openlijk het Stalin-regime gaat lopen verdedigen jegens - bijvoorbeeld - Oekraïners die in het recente verleden een kunstmatige hongersnood hebben geleden, kun je ook wel verwachten dat het mogelijk op geweld uitloopt. Het nazisme is niet het enige regime dat recent enorm veel leed heeft veroorzaakt, maar wel het regime dat het sterkst een weerslag op onze contreien heeft gehad.
Beetje hetzelfde verhaal tussen Koerden en nationalistische Turken, inderdaad. Zodra je die twee met elkaar in één ruimte zet, kun je je stopwatch erbij pakken om te kijken hoe snel ze gaan matten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2017 11:33:40 ]
pi_173204752
quote:
2s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:14 schreef Reya het volgende:

[..]

Als je openlijk het Stalin-regime gaat lopen verdedigen jegens - bijvoorbeeld - Oekraïners die in het recente verleden een kunstmatige hongersnood hebben geleden, kun je ook wel verwachten dat het mogelijk op geweld uitloopt. Het nazisme is niet het enige regime dat recent enorm veel leed heeft veroorzaakt, maar wel het regime dat het sterkst een weerslag op onze contreien heeft gehad.
Als iemand zegt tegen iemand met veel centjes op de bank dat ze een verblijf in de Goelag verdienen dan vind ik het ook begrijpelijk dat zo iemand even met zijn goed gevulde geldbuidel een paar tikken uitdeelt. Je wenst anderen niet het leed toe wat in het verleden veel slachtoffers heeft gemaakt, en dat staat volledig los van de ideologie waaraan dat leed ontsproten is. Sommige ideologieën zijn smerig en pure kanker. Alleen het moderne linkse geluid wil ik niet vergelijken met nazisme of stalinisme. Die zijn vele gradaties erger en ik zie niet in waarom men deze moreel gelijk wil stellen.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 11:20:12 #177
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173204759
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:18 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Yup. Ik word altijd een beetje boos als men dat tegen me zegt.
Mijn vrouw had deze week zo'n discussie over foreigners met de man van haar britse vriendin die begon over Brexit, zij herinnerde hem fijntjes aan het feit dat zij een foreigner is in Nederland en het daar best leuk doet.

Maar dat was "anders" :')
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:22:37 #178
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173204816
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:19 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Als iemand zegt tegen iemand met veel centjes op de bank dat ze een verblijf in de Goelag verdienen dan vind ik het ook begrijpelijk dat zo iemand even met zijn goed gevulde geldbuidel een paar tikken uitdeelt. Je wenst anderen niet het leed toe wat in het verleden veel slachtoffers heeft gemaakt, en dat staat volledig los van de ideologie waaraan dat leed ontsproten is. Sommige ideologieën zijn smerig en pure kanker. Alleen het moderne linkse geluid wil ik niet vergelijken met nazisme of stalinisme. Die zijn vele gradaties erger en ik zie niet in waarom men deze moreel gelijk wil stellen.
Of zo'n figuur dat even doodleuk de Hitlergroet brengt in Dresden, het is praktisch logisch dat bij een voorbijganger die stoppen doorslaan en het op matten uitloopt. Ergens houdt de vrijheid om je als een compleet ongevoelige volidioot te gedragen ook op.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 11:24:47 #179
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173204870
quote:
2s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:22 schreef Reya het volgende:

[..]

Of zo'n figuur dat even doodleuk de Hitlergroet brengt in Dresden, het is praktisch logisch dat bij een voorbijganger die stoppen doorslaan en het op matten uitloopt. Ergens houdt de vrijheid om je als een compleet ongevoelige volidioot te gedragen ook op.
Zou mij ook kunnen gebeuren maar dan zou ik wel wachten op de politie want het kan natuurlijk niet dat we zelf maar even gaan meppen in onze samenleving, daar moet je dan ook de verantwoordelijkheid voor nemen, vind ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173204886
quote:
2s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:14 schreef Reya het volgende:

[..]

Als je openlijk het Stalin-regime gaat lopen verdedigen jegens - bijvoorbeeld - Oekraïners die in het recente verleden een kunstmatige hongersnood hebben geleden, kun je ook wel verwachten dat het mogelijk op geweld uitloopt. Het nazisme is niet het enige regime dat recent enorm veel leed heeft veroorzaakt, maar wel het regime dat het sterkst een weerslag op onze contreien heeft gehad.
Dit inderdaad.

Kun je wel vol blijven houden dat geweld verkeerd is, maar daar heeft men in de echte wereld nou eenmaal geen boodschap aan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:25:54 #181
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173204893
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zou mij ook kunnen gebeuren maar dan zou ik wel wachten op de politie want het kan natuurlijk niet dat we zelf maar even gaan meppen in onze samenleving, daar moet je dan ook de verantwoordelijkheid voor nemen, vind ik.
Is het de beste reactie? Vermoedelijk niet. Is het een begrijpelijke reactie? Vermoedelijk wel.
pi_173204900
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ok.. ik noteer even.. "geweld is ... prima of iig begrijpelijk".

Check.
Kun je er ook iets inhoudelijker op ingaan in plaats van een oneliner?
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:26:59 #183
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173204914
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:17 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik, Reya en Friek_ hebben de laatste 100 posts ofzo wel een paar uitgebreidere reacties geplaatst. De rest is te veel aan het troll-baiten en framen wat mij betreft.
Wat ik dus bedoel is... wijs er 2 aan. Ik ga niet random werk in lange posts stoppen alleen maar om vervolgens te horen "dat ik een makkelijke heb uitgekozen"
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:30:48 #184
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173205031
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:26 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Kun je er ook iets inhoudelijker op ingaan in plaats van een oneliner?
Dat lijkt me afdoende. Jij vindt geweld prima als de mening maar pijnlijk genoeg wordt ervaren door bepaalde mensen.

Dus... iemand kan gewoon zeggen "ahja maar meneer de rechter... ik ben SUPER gevoelig mbt wat de beste pokemon is dus.. tsja je ziet ik had geen andere keus dan er op los te rammen". En dan is dat voor jou niet per se... ok maar.. begrijpelijk...

Ik snap dat je de vergelijking belachelijk vind maar ik daag je uit om uit te leggen waarom. Het is een vraag waar veel filosofen al jaren mee worstelen maar... jij zal wel een makkelijk antwoord hebben toch? Domme filosofen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173205103
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat ik dus bedoel is... wijs er 2 aan. Ik ga niet random werk in lange posts stoppen alleen maar om vervolgens te horen "dat ik een makkelijke heb uitgekozen"
POL / [POLCAFE #7431] salam aleikum

POL / [POLCAFE #7431] salam aleikum

POL / [POLCAFE #7431] salam aleikum

Ik heb er drie aangewezen. Geef me één vinger... ;)
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:34:48 #186
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:38:29 #187
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_173205269
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:17 schreef remlof het volgende:

[..]

Actie tegen fascisme is altijd goed. Noodzakelijk zelfs.
Dat politieke Islam fascisme mag met wortel en tak uitgeroeid worden.
pi_173205322
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat lijkt me afdoende. Jij vindt geweld prima als de mening maar pijnlijk genoeg wordt ervaren door bepaalde mensen.
Ik vind het wel begrijpelijk, inderdaad. Wanneer iemand jou zo radicaal uitsluit van de maatschappij, kun je een reactie verwachten. Daarmee zeg ik niet dat geweld gerechtvaardigd is. Ik kan domme mensen die het oneens zijn met een vonnis van een strafrechter en met stoelen gaan smijten in de rechtszaal ook begrijpen verder, maar ik zou het zelf verder niet doen.
quote:
Dus... iemand kan gewoon zeggen "ahja maar meneer de rechter... ik ben SUPER gevoelig mbt wat de beste pokemon is dus.. tsja je ziet ik had geen andere keus dan er op los te rammen". En dan is dat voor jou niet per se... ok maar.. begrijpelijk...

Ik snap dat je de vergelijking belachelijk vind maar ik daag je uit om uit te leggen waarom. Het is een vraag waar veel filosofen al jaren mee worstelen maar... jij zal wel een makkelijk antwoord hebben toch? Domme filosofen.
Dat is omdat Pokemons nu niet fundamenteel deel uitmaken van de identiteit bij een groot deel van de bevolking. Je hoeft geen filosoof te zijn om daar een antwoord op te verzinnen.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:41:03 #189
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173205344
quote:
6s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:32 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

POL / [POLCAFE #7431] salam aleikum

POL / [POLCAFE #7431] salam aleikum

POL / [POLCAFE #7431] salam aleikum

Ik heb er drie aangewezen. Geef me één vinger [en ik vinger mezelf er gek mee]... remlof style quoting
quote:
2s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:04 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik heb er begrip voor dat als mensen worden geconfronteerd met types die in het openbaar ideeën spuien die in het recente verleden in onvoorstelbaar leed hebben geresulteerd. Om dat triviaal te vergelijken met een voorkeur voor bepaald speelgoed, is werkelijk belachelijk. Er is een reden dat in de naoorlogse democraztische orde is gegarandeerd dat nazisme geen plek kan hebben in onze maatschappij. Geef me één goede reden waarom we hetzelfde moeten doen met een voorkeur voor Snorlax.
Het punt van de snorlax vergelijking is dat er geen echte harde grens getrokken kan worden tussen outrages.

JIJ geeft om geschiedenis en democratische rechtorde en daarom is het nazi-isme een speciaal gevalletje waar je zegt... off-limits.

Iemand anders geeft om de (max 60.000.000) doden als gevolg van het communisme in Azie-Rusland (excl WWII trouwens) en krijgt een rode waas voor zijn ogen als hij een sovjet vlag ziet en mensen hoort scanderen dat het proletariaat vernietigd moet worden.

Iemand anders heeft weer hele sterke meningen over het lot van de native-americans en de huidige staat van etc.. etc...

Er is nergens ECHT een harde grens te trekken waar vrije meninguiting volledig vrij zou moeten zijn en waar we restricties moeten toepassen. Snorlax is het uiterste uiterste waar we (bijna) allemaal eens zijn dat dat iets is waar geweld gewoon niet toepasbaar is maar ik denk stiekem dat het beter is om geweld nergens begripvol te vinden.

Het is beter om (ja ook domme en wellicht gevaarlijke) ideeen in een open menselijk-respectvolle manier te behandelen en iedereen te laten zien dat er niks is om bang voor te zijn, niks is om krampachtig over te doen.. gewoon ouderwets slechte ideeen publiekelijk kapot maken met goede ideeen.

Daar bereik je meer mee dan bepaalde dingen als off-limits te bestempelen en te giegelen als de richard spencers van de wereld een klap op het hoofd krijgen.

Want over 20 jaar kan jij dat zijn.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173205363
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:40 schreef Friek_ het volgende:
Pokemons
"Pokémon" is zowel meer- als enkelvoud.
pi_173205424
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:41 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

"Pokémon" is zowel meer- als enkelvoud.
Deze fout kom ik niet meer te boven.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:44:03 #192
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173205434
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:41 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

"Pokémon" is zowel meer- als enkelvoud.
Snel ram hem op zijn bek. Het mag.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173205460
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:43 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Deze fout kom ik niet meer te boven.
Game, set, and match voor Pokkelmans.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 11:45:25 #194
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173205466
quote:
6s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:45 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Game, set, and match voor Pokkelmans.
Pokkelgod.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173205486
Pokkelmon?
Ja doei.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 11:47:09 #196
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173205519
En ik wil een officieele klacht indienen tegen de maand Augustus. Dit weer is een schandaal, een aanfluting, augustus onwaardig, ik wil volledige restitutie en een tegoedbon want dit KAN gewoon niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 11:47:20 #197
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173205525
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:46 schreef motorbloempje het volgende:
Pokkelmon?
_O_
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173205582
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
En ik wil een officieele klacht indienen tegen de maand Augustus. Dit weer is een schandaal, een aanfluting, augustus onwaardig, ik wil volledige restitutie en een tegoedbon want dit KAN gewoon niet.
Dus jij hebt iets tegen de Gregoriaanse kalender? Dit ga ik onthouden mannetje, binnenkort kun je niet meer veilig over straat.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 11:49:57 #199
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173205599
Overigens moet ik iedere keer als ik Special K zie denken aan het Sjowall en Wahloo boek "De Terroristen" waarin Gunvald Larsson een lijst van S.K.'ers heeft....degenen die het boek kennen zullen er vast over moeten gniffelen, het is ook nog zo toepasselijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 11:50:19 #200
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173205606
quote:
8s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:49 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dus jij hebt iets tegen de Gregoriaanse kalender? Dit ga ik onthouden mannetje, binnenkort kun je niet meer veilig over straat.
Kom maar op, filosoof!
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173205609
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
En ik wil een officieele klacht indienen tegen de maand Augustus. Dit weer is een schandaal, een aanfluting, augustus onwaardig, ik wil volledige restitutie en een tegoedbon want dit KAN gewoon niet.
Ik vind het heerlijk zo.

Prima weer waarop je je niet schuldig hoeft te voelen over het niet naar buiten gaan en je lekker op je zolderkamer kunt blijven plakken.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 11:50:59 #202
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173205623
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:50 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik vind het heerlijk zo.

Prima weer waarop je je niet schuldig hoeft te voelen over het niet naar buiten gaan en je lekker op je zolderkamer kunt blijven plakken.
Ja, ja, jij zal weer eens niet policor reageren :P

;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:53:49 #203
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173205700
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:11 schreef Friek_ het volgende:

[..]

In extreemlinkse ideologieën (anarchisme, communisme) tref ik op het eerste gezicht weinig haatdragends aan richting specifieke bevolkingsgroepen. Hoogstens in het geval van communisten richting de bourgeoisie (welgestelde klasse) of in het geval van anarchisme richting gezagsdragers, maar dat wordt doorgaans als weinig persoonlijk ervaren.
Ik denk dat je het moderne links niet echt goed hebt meegekregen. De discussie binnen communistisch extreem-links raast is aangesloten aan de social justice discussie die voortkomt uit academische sociologische studies.

Dat is een lang verhaal maar het komt er op neer dat voor anti-fa die niet per se alleen maar een klassenstrijd is maar dat het nieuwe doelwit de CIS white male is. Ofwel iedereen met significant privilege die zich niet heeft aangesloten aan hun beweging.

De discussie is dus daarin ook deels raciaal geworden en daar vinden ze weer aansluiting met BLM. Race relations zijn wat dat betreft weer terug naar het niveau van midden jaren 90 en er lijkt nu een breed draagvlak te zijn van haat tegen blanke mensen.

Antifa heeft vanuit die filosofie zichzelf gevoegd bij allerhande protests van trump-supporters maar ook pro-free-speechers waar ze mensen met een fietsslot de kop in hebben geramd, waar ze M80's hebben gegooit.

Dus.. ik kan het er niet mee eens zijn dat links niet haatdragend is. Sterker nog. Ze doen me qua retoriek erg veel denken aan extreem-rechts tegenwoordig. Vandaar dat ik weiger slechts 1 kant op te staren. De bedreiging komt van 2 kanten nu.

quote:
Het extreemrechtse clubje van white supremacy, alt-right en andere gezellige heren vindt het echter nodig om constant te wijzen op onoverbrugbare cultuurverschillen en dat de cultuur van bijvoorbeeld de islam achterhaald, achterlijk of simpelweg minder waard is.

Met zulke uitspraken ga je keihard op mensen hun tenen staan, want de cultuur en religie zijn zaken die doorgaans zeer persoonlijk worden ervaren. Hiermee wil ik overigens niet stellen dat ik een cultuurrelativist ben. Absoluut niet zelfs, ik geloof ook in betere en slechtere praktijken en dat we via interculturele dialoog bepaalde kernwaarden kunnen opsporen die universele geldingskracht hebben.

Wat die alt-right beweging over het hoofd ziet, is dat met hun toonzetting die complete dialoog om zeep helpen.
Ik denk eigenlijk dat links de respectabele mensen die die dialoog willen voeren al jaren monddood maken. Sam Harris schopt al jaren tegen islamitische culturele uitingen en ik denk niet dat een redelijk persoon zou zeggen dat hij extreem-rechts is. Maajid Nawaz, Ayaan Hirsi Ali, en andere lieden worden allemaal al jaren door links weggezet als fascisten, cryptoracisten etc...

De alt-right springt wat mij betreft in een gat gecreëerd door links. Respectvolle discussie mocht niet dus nu komen dom-rechtse mensen er bij om het respectLOOS te doen.

Oorzaak gevolg.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173205707
Mensen die policor :')

Mensen die :')

Mensen :')

:') :')
Ja doei.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 11:55:54 #205
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173205759
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:54 schreef motorbloempje het volgende:
Mensen die policor :')

Mensen die :')

Mensen :')

:') :')
Was een garpje, moblo ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:57:09 #206
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173205794
quote:
Ok klaar. Die 3e misschien later op de dag als ik er zin in heb maar ik ben wel een beetje klaar met voor nazi uitgemaakt te worden op fok... voor een paar uurtjes iig ;) . Het was weer "leuk".
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173205812
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ok klaar. Die 3e misschien later op de dag als ik er zin in heb maar ik ben wel een beetje klaar met voor nazi uitgemaakt te worden op fok... voor een paar uurtjes iig ;) . Het was weer "leuk".
Fair enough
pi_173205824
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Was een garpje, moblo ;)
Ik kan de woorden/afkortingen policor en sjw enzo gewoon eigenlijk niet meer aanzien. Sinds wanneer zijn correct en social justice iets negatiefs ;( :')
Ja doei.
pi_173205855
Prima ontbijtje was dat. :9

Is die smerige teringnazi er nou nog?
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 12:00:25 #210
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173205886
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik kan de woorden/afkortingen policor en sjw enzo gewoon eigenlijk niet meer aanzien. Sinds wanneer zijn correct en social justice iets negatiefs ;( :')
Voor mij? Nooit.

En ik zie het probleem ook niet om mensen waarvan je denkt dat ze te ver gaan met hun ideeen gewoon te negeren. Als ik een stuk lees waarin alle blanke mensen fout zijn omdat X dan denk ik ook "Doei"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173205912
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
Als ik een stuk lees waarin alle blanke mensen fout zijn omdat X dan denk ik ook "Doei"
Ik lees die eigenlijk nooit. Eigenlijk.
Ja doei.
pi_173205914
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik kan de woorden/afkortingen policor en sjw enzo gewoon eigenlijk niet meer aanzien. Sinds wanneer zijn correct en social justice iets negatiefs ;( :')
Vrouwen :')
  donderdag 17 augustus 2017 @ 12:01:47 #213
104871 remlof
Europees federalist
pi_173205919
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:59 schreef Kaas- het volgende:
Prima ontbijtje was dat. :9

Is die smerige teringnazi er nou nog?
Ik zie 'm niet meer.
pi_173205923
quote:
6s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik zie 'm niet meer.
Wiewatwaar?
Ja doei.
pi_173205945
quote:
6s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik zie 'm niet meer.
Af en toe wel, want je gebruikt die fokfunctie die voor geen meter werkt. Ik voeg hem dadelijk eventjes aan die Chrome-extensie toe en dan is het werkelijk exit nazi.
pi_173206064
Allemaal even quoten speciaal voor remlof.
Ja doei.
pi_173206074
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:07 schreef motorbloempje het volgende:
Allemaal even quoten speciaal voor remlof.
Bij mij maakt dat dus niet uit.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 12:09:30 #218
104871 remlof
Europees federalist
pi_173206113
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:07 schreef motorbloempje het volgende:
Allemaal even quoten speciaal voor remlof.
Die taak is vooral voor de moderatie hier heb ik begrepen.
pi_173206115
quote:
6s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:07 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Bij mij maakt dat dus niet uit.
Bij mij ook niet. Ik heb gewoon een speciaal filter voor dat soort posts. Het heet 'overheenlezen' :+
Ja doei.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 12:36:40 #220
104871 remlof
Europees federalist
pi_173206705
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Bij mij ook niet. Ik heb gewoon een speciaal filter voor dat soort posts. Het heet 'overheenlezen' :+
Deze is toch echt beter.
pi_173206745
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:36 schreef remlof het volgende:

[..]

Deze is toch echt beter.
Ondertussen moet een topic in R&P nu ook al voor de derde keer opgeschoond worden dankzij zuurpruim Piet. Die ga ik er nu ook maar even aan toevoegen, want heeft nog nooit iets toegevoegd. :P
pi_173206765
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:39 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ondertussen moet een topic in R&P nu ook al voor de derde keer opgeschoond worden dankzij zuurpruim Piet. Die ga ik er nu ook maar even aan toevoegen, want heeft nog nooit iets toegevoegd. :P
Pietverdriet?
Ja doei.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 12:41:10 #223
104871 remlof
Europees federalist
pi_173206795
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:39 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ondertussen moet een topic in R&P nu ook al voor de derde keer opgeschoond worden dankzij zuurpruim Piet. Die ga ik er nu ook maar even aan toevoegen, want heeft nog nooit iets toegevoegd. :P
Het enige probleem met die extensie is dat ie topics van geblokkeerde users ook niet meer laat zien. Dan kan je alleen in zo'n topic komen als ie ergens buiten een lijst wordt gelinkt. Of als je het id weet.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 12:42:01 #224
104871 remlof
Europees federalist
pi_173206818
Nu nog even dat "Weggejorist en opgerot -- WAHRHEIT" veranderen in iets leukers.
pi_173206836
quote:
6s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:42 schreef remlof het volgende:
Nu nog even dat "Weggejorist en opgerot -- WAHRHEIT" veranderen in iets leukers.
Iets meer knuffelachtigs O+
Ja doei.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 12:52:51 #226
104871 remlof
Europees federalist
pi_173207033
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Iets meer knuffelachtigs O+
Onderaan content.js in de extensiefolder even aanpassen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  $('.abo').click(function() {
    var username = $(this).parent().parent().parent().find('.username').text();
    chrome.storage.sync.set({
        blockList: items.blockList + ',' + username
    });
    $("* > [data-member='"+username+"'").hide();
    $('a').filter(function(undex) { $(this).text() === username; }).parent().parent().html('Weggejorist en opgerot -- WAHRHEIT');
    location.reload();
  });
pi_173207055
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat je het moderne links niet echt goed hebt meegekregen. De discussie binnen communistisch extreem-links raast is aangesloten aan de social justice discussie die voortkomt uit academische sociologische studies.

Dat is een lang verhaal maar het komt er op neer dat voor anti-fa die niet per se alleen maar een klassenstrijd is maar dat het nieuwe doelwit de CIS white male is. Ofwel iedereen met significant privilege die zich niet heeft aangesloten aan hun beweging.

De discussie is dus daarin ook deels raciaal geworden en daar vinden ze weer aansluiting met BLM. Race relations zijn wat dat betreft weer terug naar het niveau van midden jaren 90 en er lijkt nu een breed draagvlak te zijn van haat tegen blanke mensen.

Antifa heeft vanuit die filosofie zichzelf gevoegd bij allerhande protests van trump-supporters maar ook pro-free-speechers waar ze mensen met een fietsslot de kop in hebben geramd, waar ze M80's hebben gegooit.

Dus.. ik kan het er niet mee eens zijn dat links niet haatdragend is. Sterker nog. Ze doen me qua retoriek erg veel denken aan extreem-rechts tegenwoordig. Vandaar dat ik weiger slechts 1 kant op te staren. De bedreiging komt van 2 kanten nu.
Je doelt nu gewoon op die radicale lui die weblogs a la Joop.nl bestieren? Dat zijn doorgaans inderdaad behoorlijk extreme lui die enorm ver kunnen doorschieten in hun denken. Bij Joop.nl was het op een gegeven moment een doel op zich om zoveel mogelijk radicale stukken over Zwarte Piet te schrijven om ervoor te zorgen dat hij voorgoed zou verdwijnen.

Toch zie ik dat wel als een relatief nieuw verschijnsel dat ik niet per definitie als haatdragend zie, maar wel radicaal. Het wil zodanig hard de ongelijkheid bestrijden, dat ze soms daarvoor gewelddadige middelen wil inzetten (zeker wat betreft extreemrechts). Schrijnend voorbeeld is hierbij de aanslag die gepleegd werd in 1986 in Kedichem op een vergadering van Centrumpartij, waarbij de vrouw van Hans Janmaat een been verloor (en hijzelf maar net goed wegkwam).

Ik weet ook wel dat als ik met een t-shirt 'Zwarte Piet is Racisme' voor de klas ga staan, ik mezelf niet bepaald populair zal maken onder ouders en leerlingen. Impliciet mensen uitmaken voor racisten - dan kun je een reactie verwachten. Het zou in ieder geval goed zijn als het debat niet zo ver zou polariseren.
quote:
[..]

Ik denk eigenlijk dat links de respectabele mensen die die dialoog willen voeren al jaren monddood maken. Sam Harris schopt al jaren tegen islamitische culturele uitingen en ik denk niet dat een redelijk persoon zou zeggen dat hij extreem-rechts is. Maajid Nawaz, Ayaan Hirsi Ali, en andere lieden worden allemaal al jaren door links weggezet als fascisten, cryptoracisten etc...

De alt-right springt wat mij betreft in een gat gecreëerd door links. Respectvolle discussie mocht niet dus nu komen dom-rechtse mensen er bij om het respectLOOS te doen.

Oorzaak gevolg.
Vind ik persoonlijk wat ver gezocht. Volgens mij is de alt-right-beweging voornamelijk een samensmelting van zeer conservatief gedachtegoed, white supremacy-denken en een nieuwe generatie eeuwige maagden. Overigens reken ik Forum voor Democratie ook tot alt-right en die voeren de discussie tot zover op respectabele wijze (hoewel Thierry Baudet zich met enige regelmaat belachelijk maakt).
pi_173207379
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:36 schreef remlof het volgende:

[..]

Deze is toch echt beter.
Mag je natuurlijk wel alleen maar gebruiken als je minstens een Fok!Full abonnement hebt.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 13:16:38 #229
104871 remlof
Europees federalist
pi_173207584
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Mag je natuurlijk wel alleen maar gebruiken als je minstens een Fok!Full abonnement hebt.
Daar heb ik niets over vernomen, maar dat heb ik.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 13:25:42 #230
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173207849
quote:
2s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:53 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Je doelt nu gewoon op die radicale lui die weblogs a la Joop.nl bestieren? Dat zijn doorgaans inderdaad behoorlijk extreme lui die enorm ver kunnen doorschieten in hun denken. Bij Joop.nl was het op een gegeven moment een doel op zich om zoveel mogelijk radicale stukken over Zwarte Piet te schrijven om ervoor te zorgen dat hij voorgoed zou verdwijnen.

Toch zie ik dat wel als een relatief nieuw verschijnsel dat ik niet per definitie als haatdragend zie, maar wel radicaal. Het wil zodanig hard de ongelijkheid bestrijden, dat ze soms daarvoor gewelddadige middelen wil inzetten (zeker wat betreft extreemrechts). Schrijnend voorbeeld is hierbij de aanslag die gepleegd werd in 1986 in Kedichem op een vergadering van Centrumpartij, waarbij de vrouw van Hans Janmaat een been verloor (en hijzelf maar net goed wegkwam).

Ik weet ook wel dat als ik met een t-shirt 'Zwarte Piet is Racisme' voor de klas ga staan, ik mezelf niet bepaald populair zal maken onder ouders en leerlingen. Impliciet mensen uitmaken voor racisten - dan kun je een reactie verwachten. Het zou in ieder geval goed zijn als het debat niet zo ver zou polariseren.
Te laat. Het is al verziekt. En er zijn zat haatdragende mensen aan links. Dat gaat heel ver.

quote:
[..]

Vind ik persoonlijk wat ver gezocht. Volgens mij is de alt-right-beweging voornamelijk een samensmelting van zeer conservatief gedachtegoed, white supremacy-denken en een nieuwe generatie eeuwige maagden. Overigens reken ik Forum voor Democratie ook tot alt-right en die voeren de discussie tot zover op respectabele wijze (hoewel Thierry Baudet zich met enige regelmaat belachelijk maakt).
Je definitie van alt-right klopt niet helemaal. Conservatisme valt er buiten. Ik weet niet of FvD er binnen valt overigens. Zou kunnen maar.. hmm don't know.

Ik kan je dit aanraden

There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 13:34:11 #231
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173208038
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:25 schreef SpecialK het volgende:

Te laat. Het is al verziekt. En er zijn zat haatdragende mensen aan links. Dat gaat heel ver.
Rare opmerking, je stond eerder bij hoog en laag te beweren dat mensen moeten kunnen zeggen wat ze denken zelfs als ze nazi's zijn en nu zeur je over haatdragende mensen. Wat wil je nu eigenlijk? Ik zou bijna denken dat je gewoon heel erg hypocriet bent.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173208150
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Rare opmerking, je stond eerder bij hoog en laag te beweren dat mensen moeten kunnen zeggen wat ze denken zelfs als ze nazi's zijn en nu zeur je over haatdragende mensen. Wat wil je nu eigenlijk? Ik zou bijna denken dat je gewoon heel erg hypocriet bent.
Ik denk dat je van mening kan zijn dat je alles moet kunnen zeggen, maar dat het desondanks beter is om bepaalde dingen niet te zeggen.

Het hele idee van democratie is dat politiek betrokken mensen weliswaar mogen proberen om zo veel mogelijk anderen van hun ideologie te overtuigen, maar dat daar geen component van dwang bij mag zitten.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 13:41:01 #233
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_173208176
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Rare opmerking, je stond eerder bij hoog en laag te beweren dat mensen moeten kunnen zeggen wat ze denken zelfs als ze nazi's zijn en nu zeur je over haatdragende mensen. Wat wil je nu eigenlijk? Ik zou bijna denken dat je gewoon heel erg hypocriet bent.
Ik vind dat mensen vrij moeten zijn om te mogen haten zolang ze een ander maar niets aan doen. Neemt niet weg dat haten een vrij kansloze emotie is.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_173208226
quote:
6s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:42 schreef remlof het volgende:
Nu nog even dat "Weggejorist en opgerot -- WAHRHEIT" veranderen in iets leukers.
WAARHEID :(
Ooit de tofste user op de FP :(
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_173208235
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:25 schreef SpecialK het volgende:

Ik kan je dit aanraden

Van een kwaliteitsauteur van kwaliteitsvideo's


En zo gaat het maar door en door en door met gemekker op links, social justice, vrouwen, moslims, Hillary Clinton etc etc etc. Standaard dommig rechtse prietpraat. Snap wel dat jij dit als goede inspiratie ziet.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 13:46:53 #236
104871 remlof
Europees federalist
pi_173208382
SpecialK, in zijn eigen ogen de redelijkheid zelve, maar ondertussen een beetje tegen extremisten aanschuren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 17 augustus 2017 @ 13:59:59 #238
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_173208606
Niet zo raar natuurlijk. De meeste mensen vinden zich redelijk, ook mensen op de extremistische flanken.

Even iets heel anders dan neo-nazi's:

quote:


"Je gaat het niet geloven, maar 23 miljoen inwoners van Taiwan zijn in rep en roer door deze foto. Op de een of andere manier is die op social media gekomen en is het een eigen leven gaan leiden. De kranten springen er bovenop", meldt Van Galen.

"De nationale televisie kwam onze training filmen en nam een flinke boete voor lief. Dit werd live uitgezonden voor miljoenen mensen! Inmiddels zijn al onze wedstrijden volledig uitverkocht en is er een run op alles wat Oranje is."

"Men snapt niets van waterpolo maar deze 'positieve hype' is slechts ontstaan door een sexy foto van strakke mannen in te kleine zwembroeken", besluit 'verslaggever' Van Galen.

NOS
:D

[ Bericht 0% gewijzigd door Linus_van_Pelt op 17-08-2017 14:13:14 ]
  donderdag 17 augustus 2017 @ 14:07:24 #239
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173208790
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Rare opmerking, je stond eerder bij hoog en laag te beweren dat mensen moeten kunnen zeggen wat ze denken zelfs als ze nazi's zijn en nu zeur je over haatdragende mensen. Wat wil je nu eigenlijk? Ik zou bijna denken dat je gewoon heel erg hypocriet bent.
Wat is daar raar aan? Mag ik geen mening meer hebben over andermans meningen omdat ik toevallig vind dat iedereen vrij moet kunnen zijn om die meningen te uiten?

Ik hoop dat je weer wat geleerd hebt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 17 augustus 2017 @ 14:08:41 #240
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173208813
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Van een kwaliteitsauteur van kwaliteitsvideo's


En zo gaat het maar door en door en door met gemekker op links, social justice, vrouwen, moslims, Hillary Clinton etc etc etc. Standaard dommig rechtse prietpraat. Snap wel dat jij dit als goede inspiratie ziet.
Waarom zou dat rechts zijn eigenlijk? En waarom is het dommig behalve dan dat hij dingen zegt waar je het niet mee eens bent en je per definitie iedereen die een andere interpretatie heeft van de feiten dan jij dom is.

Wederom wens ik je veel wijsheid toe.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 17 augustus 2017 @ 14:09:37 #241
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173208827
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:50 schreef KoosVogels het volgende:
SpecialK, in zijn eigen ogen de redelijkheid zelve, maar ondertussen een beetje tegen extremisten aanschuren.
Dat jij Sargon een extremist vind zegt vrij veel over jouw wereldbeeld denk ik.

Hoe dan ook hoor ik tot nu toe weinig inhoudelijks ... vrij veel "haha die persoon mag ik niet dus.. haha LOL... ammirite?"
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173208896
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat jij Sargon een extremist vind zegt vrij veel over jouw wereldbeeld denk ik.

Hoe dan ook hoor ik tot nu toe weinig inhoudelijks ... vrij veel "haha die persoon mag ik niet dus.. haha LOL... ammirite?"
Met je continue geklaag over zogenaamde 'SJW' en links jou zou proberen monddood te maken, weet ik simpelweg wat voor vlees we in de kuip hebben.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 17 augustus 2017 @ 14:13:37 #243
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173208923
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met je continue geklaag over zogenaamde 'SJW' en links jou zou proberen monddood te maken, weet ik simpelweg wat voor vlees we in de kuip hebben.
If it quacks like a duck..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173208924
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:59 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Niet zo raar natuurlijk. De meeste mensen vinden zich redelijk, ook mensen op de extremistische flanken.

Even iets heel anders dan neo-nazi's:

[..]

:D
Dibs op die blonde linksonderin.
pi_173208947
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:08 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waarom zou dat rechts zijn eigenlijk? En waarom is het dommig behalve dan dat hij dingen zegt waar je het niet mee eens bent en je per definitie iedereen die een andere interpretatie heeft van de feiten dan jij dom is.

Wederom wens ik je veel wijsheid toe.
Het hele kanaal komt bijzonder gefrustreerd en dommig over. Dan roept zo'n figuur over zich af dat het niet erg serieus genomen wordt.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 14:21:20 #246
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_173209089
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:13 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dibs op die blonde linksonderin.
Die heeft wel een beetje een 90s boyband-hoofd.
pi_173209110
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:21 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Die heeft wel een beetje een 90s boyband-hoofd.
Wat is z'n naam?
pi_173209135
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Van een kwaliteitsauteur van kwaliteitsvideo's


En zo gaat het maar door en door en door met gemekker op links, social justice, vrouwen, moslims, Hillary Clinton etc etc etc. Standaard dommig rechtse prietpraat. Snap wel dat jij dit als goede inspiratie ziet.
Er is hier ook zo'n knaap die braaf elke week een video van die gast copy-paste op de frontpage. Het heeft een heel hoog gehalte "kijk mij eens de hypocrisie doorprikken" terwijl het gewoon zelf keihard een politieke agenda op probeert te dringen. In die zin ben ik het niet eens met SpecialK. Dat is niet de mening in het centrum van het maatschappelijk debat. Dat is een mening proberen te verkopen alsof deze heel erg in het centrum thuishoort. Je koopt echter typische (alt-)rechtse praatjes. Die filmpjes zijn evengoed verstoken van enige nuance of zelfkritiek. Consistent komen dezelfde thema's bovendrijven die mij ernstig doen vermoeden dat er wel degelijk een agenda mee gepushed wordt.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 14:23:30 #249
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_173209154
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:21 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wat is z'n naam?
Geen idee, misschien heeft de waterpolobond een website waar ze allemaal opstaan?
pi_173209181
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:22 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Er is hier ook zo'n knaap die braaf elke week een video van die gast copy-paste op de frontpage. Het heeft een heel hoog gehalte "kijk mij eens de hypocrisie doorprikken" terwijl het gewoon zelf keihard een politieke agenda op probeert te dringen. In die zin ben ik het niet eens met SpecialK. Dat is niet de mening in het centrum van het maatschappelijk debat. Dat is een mening proberen te verkopen alsof deze heel erg in het centrum thuishoort. Je koopt echter typische (alt-)rechtse praatjes. Die filmpjes zijn evengoed verstoken van enige nuance of zelfkritiek. Consistent komen dezelfde thema's bovendrijven die mij ernstig doen vermoeden dat er wel degelijk een agenda mee gepushed wordt.
Bekeek even het kanaal en het was mij vrij rap duidelijk welk vlees we in de kuip hebben :P
  donderdag 17 augustus 2017 @ 14:32:54 #251
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173209394
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:22 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Er is hier ook zo'n knaap die braaf elke week een video van die gast copy-paste op de frontpage. Het heeft een heel hoog gehalte "kijk mij eens de hypocrisie doorprikken" terwijl het gewoon zelf keihard een politieke agenda op probeert te dringen. In die zin ben ik het niet eens met SpecialK. Dat is niet de mening in het centrum van het maatschappelijk debat. Dat is een mening proberen te verkopen alsof deze heel erg in het centrum thuishoort. Je koopt echter typische (alt-)rechtse praatjes. Die filmpjes zijn evengoed verstoken van enige nuance of zelfkritiek. Consistent komen dezelfde thema's bovendrijven die mij ernstig doen vermoeden dat er wel degelijk een agenda mee gepushed wordt.
Het zou je sieren als je wat inhoudelijker werd. Ik heb mijn best gedaan in dit topic. Je posts hebben een hoog "ik krijg toch wel meeval van andere users dus ik hou het lekker oppervlakkig" gehalte.

Tsja.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 17 augustus 2017 @ 14:34:17 #252
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173209425
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het zou je sieren als je wat inhoudelijker werd. Ik heb mijn best gedaan in dit topic. Je posts hebben een hoog "ik krijg toch wel meeval van andere users dus ik hou het lekker oppervlakkig" gehalte.

Tsja.
Hoeveel inhoudelijker dan "je bent een nogal doorzichtige apologeet voor boosrechts" wil je het hebben?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 14:34:37 #253
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173209436
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:34 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hoeveel inhoudelijker dan "je bent een nogal doorzichtige apologeet voor boosrechts" wil je het hebben?
Op basis van wat? Dat is natuurlijk 0,0 inhoud... 100% eindconclusie zonder referentie naar ook maar enig werk wat gedaan is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173209618
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Op basis van wat? Dat is natuurlijk 0,0 inhoud... 100% eindconclusie zonder referentie naar ook maar enig werk wat gedaan is.
Op basis van wat je hier zegt en de bronnen waar je naar verwijst. Dat Youtubekanaal is er immers een mooi voorbeeld van zoals ik al aangaf met wat leuke video's van die auteur.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 14:48:46 #255
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173209662
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat jij Sargon een extremist vind zegt vrij veel over jouw wereldbeeld denk ik.

Hoe dan ook hoor ik tot nu toe weinig inhoudelijks ... vrij veel "haha die persoon mag ik niet dus.. haha LOL... ammirite?"
Ah, Sargon, de stem van het midden _O-
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 14:50:17 #256
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173209685
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Op basis van wat je hier zegt en de bronnen waar je naar verwijst. Dat Youtubekanaal is er immers een mooi voorbeeld van zoals ik al aangaf met wat leuke video's van die auteur.
Leg maar uit wat je er problematisch aan vind. Specifiek een keertje en niet gewoon 6 video's smijten en roepen "HA!". Ik bedoel... ga er even vanuit dat je niet in een topic zit waar iedereen toch gewoon je handje gaat schudden en je schoudertje gaat kloppen. Wat wil je specifiek bespreken mbt mijn standpunten rekening houdend met het feit dat ik niet Sargon ben (ook niet stiekem).
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 17 augustus 2017 @ 14:50:54 #257
104871 remlof
Europees federalist
pi_173209698
Waarom laten toch zoveel van die postpubers zich gebruiken als domme pionnen?
Sommigen door neonazi's, sommigen door Poetin, sommigen door allebei.

Zelf logisch nadenken schijnt al snel teveel gevraagd te zijn.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 14:51:01 #258
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173209700
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, Sargon, de stem van het midden _O-
Sargon is inderdaad een beetje linksig. Hij ligt regelmatig overhoop met allerhande rechtse en centrum-rechtse mensen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 14:51:36 #259
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173209712
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat is daar raar aan? Mag ik geen mening meer hebben over andermans meningen omdat ik toevallig vind dat iedereen vrij moet kunnen zijn om die meningen te uiten?

Ik hoop dat je weer wat geleerd hebt.
Van jou iets leren? Hihihi.

Nou ja ok, ik heb geleerd dat jij jezelf als slachtoffer en doelwit ziet, maar goed, dat is niet echt nuttige kennis die ik langer dan vandaag ga onthouden.

Je mag iedere mening hebben die je wilt en ik mag daaruit mijn conclusies trekken :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173209715
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het zou je sieren als je wat inhoudelijker werd. Ik heb mijn best gedaan in dit topic. Je posts hebben een hoog "ik krijg toch wel meeval van andere users dus ik hou het lekker oppervlakkig" gehalte.

Tsja.
Ik heb voldoende diepgang gegeven, maar jij zei dat je te druk was met reageren op posts waarin je een nazi werd genoemd om mij van een antwoord te voorzien. Dat kan ik ook niet helpen.

De maker van de video's die jij plaatst laat constant dezelfde thema's terugkomen in zijn materiaal. Vermeende feminisering, demonisering van het geluid op rechts en politieke correctheid in het algemeen. Mijns inziens trap jij in dezelfde valkuil als die je anderen verwijt. Jij denkt dat dit het geluid in het centrum is. En hoewel er niets mis mee is om de hypocrisie van enkele feministen of linksdenkers aan te tonen wordt het in deze filmpjes overduidelijk als vehikel gebruikt om de hele beweging in diskrediet te brengen. Dat jij als blanke man van in de dertig (neem ik maar even aan) bedreigd wordt door mensen met een "weg-met-ons-mentaliteit".

Mijn mening is absoluut links. Los van mijn afkeer van islam en mijn mening dat sommige culturen onverenigbaar zijn en hier geen plaats hebben is alles wat ik vind met een links sausje overgoten. In de normale verdeling ben ik een outlier op links. Jij lijkt in de veronderstelling te leven dat wat jij vindt heel "centrum" is. Maar wat mij betreft is jouw mening gewoon een outlier te rechterzijde. Jij neemt informatie tot je die doordrenkt is van de overtuiging dat er een aanval vanuit links plaats vindt op overtuigingen die jij hebt. Ik denk dat je verkeerd inschat hoe zeer jij onder vuur zou liggen. Er is geen agenda om jouw denkbeelden in diskrediet te brengen. De maatschappij maakt op maatschappelijke issues gewoon een beweging naar links. Het wordt niet meer normaal gevonden om misogyne uitspraken te doen, ook al zijn ze niet misogyn bedoeld. Het wordt niet meer normaal gevonden om mensen van kleur anders te bejegenen, ook al was het alleen maar een grapje.

En dan wordt dat vaak verdedigd met de opmerking dat men zich niet zo beledigd moet voelen, en daar ben ik het mee eens. Maar tegelijkertijd mag men wel iets meer rekening houden met het perspectief van de ander, en kan men elkaar in het midden ontmoeten. En dat is het centrum van het debat. Daar zitten de mensen die heus snappen dat vrouwen gelijke behandeling verdienen, maar die ook een beetje zat zijn van "intersectionele feministen" en wat voor een modetermen er nog meer uit dergelijke bewegingen komen. En over twintig jaar zal jouw angstdroom dat je een klap op je bek gaat krijgen voor een vrouwonvriendelijke uitspraak niet uitgekomen zijn, maar is wat nu al het centrum is gewoon gemeengoed geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mystikvm op 17-08-2017 14:58:32 ]
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 14:52:10 #261
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173209720
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Sargon is inderdaad een beetje linksig. Hij ligt regelmatig overhoop met allerhande rechtse en centrum-rechtse mensen.
_O-

We hebben ondertussen een Rosetta steen nodig om te ontcijferen wat jij bedoelt met centrum, rechts en links.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173209725
Een nieuwe icon/avatar. Laat de verwarring maar beginnen.
pi_173209742
quote:
6s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:52 schreef Friek_ het volgende:
Een nieuwe icon/avatar. Laat de verwarring maar beginnen.
Kan ik niet handelen dit.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 14:53:20 #264
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173209747
quote:
6s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:52 schreef Friek_ het volgende:
Een nieuwe icon/avatar. Laat de verwarring maar beginnen.
Gedurfd, Friek.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173209760
quote:
6s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:52 schreef Friek_ het volgende:
Een nieuwe icon/avatar. Laat de verwarring maar beginnen.
Ik zit mobiel en zie hem nu sowieso niet.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 14:56:02 #266
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173209789
quote:
6s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:53 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik zit mobiel en zie hem nu sowieso niet.
Man en profil met een bos haar
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 14:56:03 #267
104871 remlof
Europees federalist
pi_173209790
quote:
6s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:52 schreef Friek_ het volgende:
Een nieuwe icon/avatar. Laat de verwarring maar beginnen.
Is het een transgender?
pi_173209798
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Leg maar uit wat je er problematisch aan vind. Specifiek een keertje en niet gewoon 6 video's smijten en roepen "HA!". Ik bedoel... ga er even vanuit dat je niet in een topic zit waar iedereen toch gewoon je handje gaat schudden en je schoudertje gaat kloppen. Wat wil je specifiek bespreken mbt mijn standpunten rekening houdend met het feit dat ik niet Sargon ben (ook niet stiekem).
Je verwijst naar een kanaal met de bekende gefrustreerde dommig rechtse prietpraat gebaseerd op een hekel aan vrouwen, moslims, links in het algemeen, H. Clinton, de EU, Social Justice etc. Ik miste eigenlijk alleen het ontkennen van de klimaatverandering uit het bullshit Bingo-lijstje voor deze categorie..
Als je in het midden staat, zoals je ten onrechte beweert, dan komt het niet eens in je op om naar zo'n gekleurde bron te verwijzen.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 14:56:28 #269
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173209799
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:25 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Te laat. Het is al verziekt. En er zijn zat haatdragende mensen aan links. Dat gaat heel ver.

[..]

Je definitie van alt-right klopt niet helemaal. Conservatisme valt er buiten. Ik weet niet of FvD er binnen valt overigens. Zou kunnen maar.. hmm don't know.

Ik kan je dit aanraden

Nog zo een tot voor kort redelijke user die helemaal wappie is geworden door internet-fascisten video's.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 14:57:16 #270
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173209805
quote:
2s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:56 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Nog zo een tot voor kort redelijke user die helemaal wappie is geworden door internet-fascisten video's.
Doelwit en slachtoffer, he? Dan krijg je dat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 14:58:04 #271
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173209815
Haha, zelfs de Russen willen deze wappies niet hebben:

Daily Stormer ook in Rusland verwijderd
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:00:52 #272
104871 remlof
Europees federalist
pi_173209851
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
Haha, zelfs de Russen willen deze wappies niet hebben:

Daily Stormer ook in Rusland verwijderd
Mozambique wil ze misschien nog wel hosten :')
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 15:02:52 #273
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173209889
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Mozambique wil ze misschien nog wel hosten :')
Het is niet de hosting maar de domein registratie. De hoster gaf er gisteren al de brui aan, CloudFlare zei "Opzouten" :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:03:22 #274
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173209904
Noord-Korea heeft toch ook een eigen top-level domain?
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:03:23 #275
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173209907
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
Haha, zelfs de Russen willen deze wappies niet hebben:

Daily Stormer ook in Rusland verwijderd
Die SJWs die anderen willen beknotten in hun heilige vrijheid van meningsuiting zitten ook overal :(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 15:03:58 #276
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173209918
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:03 schreef Perrin het volgende:

[..]

Die SJWs die anderen willen beknotten in hun heilige vrijheid van meningsuiting zitten ook overal :(
Schandalig, he?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:04:01 #277
104871 remlof
Europees federalist
pi_173209920
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is niet de hosting maar de domein registratie. De hoster gaf er gisteren al de brui aan, CloudFlare zei "Opzouten" :D
Ja duh, dat snap ik ook wel.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:04:15 #278
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173209929
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:51 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik heb voldoende diepgang gegeven, maar jij zei dat je te druk was met reageren op posts waarin je een nazi werd genoemd om mij van een antwoord te voorzien. Dat kan ik ook niet helpen.
Ik heb meer dan zat moeite gedaan om jou te accommoderen.

quote:
De maker van de video's die jij plaatst laat constant dezelfde thema's terugkomen in zijn materiaal. Vermeende feminisering, demonisering van het geluid op rechts en politieke correctheid in het algemeen. Mijns inziens trap jij in dezelfde valkuil als die je anderen verwijt. Jij denkt dat dit het geluid in het centrum is. En hoewel er niets mis mee is om de hypocrisie van enkele feministen of linksdenkers aan te tonen wordt het in deze filmpjes overduidelijk als vehikel gebruikt om de hele beweging is diskrediet te brengen. Dat jij als blanke man van in de dertig (neem ik maar even aan) bedreigd wordt door mensen met een "weg-met-ons-mentaliteit".
Hoe weet jij welke valkuil ik in trap omdat ik een filmpje post van iemand? Je weet niet hoe vaak ik het met wat over Sargon eens of oneens ben. Slechts dat ik een bepaald filmpje hier post waarvan ik vind dat het relevant is.

Je probeert redelijk over te komen maar je lijkt conclusies over mijn gedrag ten eerste nogal belangrijk te vinden (ik vind dat ideeen zelf belangrijker zijn) en daarnaast lijk je die conclusies ook nog eens te baseren op bijna niks behalve dan guilt by association.

quote:
Mijn mening is absoluut links. Los van mijn afkeer van islam en mijn mening dat sommige culturen onverenigbaar zijn en hier geen plaats hebben is alles wat ik vind met een links sausje overgoten. In de normale verdeling ben ik een outlier op links. Jij lijkt in de veronderstelling te leven dat wat jij vindt heel "centrum" is. Maar wat mij betreft is jouw mening gewoon een outlier te rechterzijde. Jij neemt informatie tot je die doordrenkt is van de overtuiging dat er een aanval vanuit links plaats vindt op overtuigingen die jij hebt. Ik denk dat je verkeerd inschat hoe zeer jij onder vuur zou liggen. Er is geen agenda om jouw denkbeelden in diskrediet te brengen.
Wie heeft het over een agenda? Weer iets wat je me toeschrijft. Je maakt echt een gigantische fout in je conclusies. Tribalism is a dangerous thing.

quote:
Er zijn alleen mensen die onderdeel uitmaken van de tegenreactie op de maatschappelijke beweging naar links. Het wordt niet meer normaal gevonden om misogyne uitspraken te doen, ook al zijn ze niet misogyn bedoeld. Het wordt niet meer normaal gevonden om mensen van kleur anders te bejegenen, ook al was het alleen maar een grapje.
En daar heb ik geen problemen mee. Maar ga je het taalgebruik van andere police-en dan kan je verwachten dat ik tegengas ga geven. Uit principe. Terreur van de meerderheid EN terreur van de minderheid zijn beide dingen waar op gelet moet worden.

quote:
En dan wordt dat vaak verdedigd met de opmerking dat men zich niet zo beledigd moet voelen, en daar ben ik het mee eens. Maar tegelijkertijd mag men wel iets meer rekening houden met het perspectief van de ander, en kan men elkaar in het midden ontmoeten. En dat is het centrum van het debat.
Ik zal wat verduidelijken. Qua links-rechts zit in in het centrum. Qua sociale thema's zit ik aan de libertarische kant. Dus even goed opletten want ik zie dat je graag snel conclusies trekt. Ik ben geen ECONOMISCH libertarier maar sociaal libertarier.

Het verschil is dat ik mensen graag vrij laat te doen en vinden wat ze zelf willen. En nee.. belediging is geen grens. Mensen mogen wel eens wat weerbaarder zijn. We proberen een samenleving met gelijke rechten op te zetten... niet zeiken dat je retributie wil voor een slecht verleden van je voorouders oid.

quote:
Daar zitten de mensen die heus snappen dat vrouwen gelijke behandeling verdienen, maar die ook een beetje zat zijn van "intersectionele feministen" en wat voor een modetermen er nog meer uit dergelijke bewegingen komen.
Dat klinkt als mijn positie inderdaad.

quote:
En over twintig jaar zal jouw angstdroom dat je een klap op je bek gaat krijgen voor een vrouwonvriendelijke uitspraak niet uitgekomen zijn, maar is wat nu al het centrum is gewoon gemeengoed geworden.
Berkely. Eric Clanton. Voorbeeldje van een fietsslot op je kop krijgen omdat je een mening hebt die tegen intersectionalisme in gaat. Die toekomst is er al.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 15:04:50 #279
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173209938
En nu zitten ze op het darkweb tussen de pedo's en de vage drugs dealers, toch wel toepasselijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173209958
quote:
9s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:03 schreef Perrin het volgende:

[..]

Die SJWs die anderen willen beknotten in hun heilige vrijheid van meningsuiting zitten ook overal :(
:D
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:06:55 #281
104871 remlof
Europees federalist
pi_173209974
quote:
2s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:03 schreef Reya het volgende:
Noord-Korea heeft toch ook een eigen top-level domain?
Jazeker, .kp. Kan alleen zo even geen registar vinden die je site daar kan parkeren.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 15:07:47 #282
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173209983
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:06 schreef remlof het volgende:

[..]

Jazeker, .kp. Kan alleen zo even geen registar vinden die je site daar kan parkeren.
Dat zullen ze wel in staatshanden houden en niet toegangelijk maken van buiten NK.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:07:53 #283
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173209986
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je verwijst naar een kanaal met de bekende gefrustreerde dommig rechtse prietpraat gebaseerd op een hekel aan vrouwen,
Sargon een hekel aan vrouwen? :')
Wijs eens een voorbeeld aan.

quote:
moslims,
Hekel aan moslims? Of aan hun ideologie.

quote:
links in het algemeen,
Sargon ziet zichzelf als links en valt qua economische thema's ook vrij vaak links.

quote:
H. Clinton,
Dus als je een rechts figuur als Hilary Clinton niet kan handelen ben je rechts?

quote:
de EU,
Sargon is tegen de EU. Ik ben het niet per se eens met zijn positie hier in maar ik snap zijn problemen met de EU. Ik snap even niet hoe de EU haten per se rechts is. Zat hyperlinkse mensen hebben een hekel aan de EU. Leg even uit hoe dit werkt.

quote:
Social Justice
Social Justice Warriorism is wel beklagenswaardig. Vind jij niet dan?

quote:
etc. Ik miste eigenlijk alleen het ontkennen van de klimaatverandering uit het bullshit Bingo-lijstje voor deze categorie..
Als je in het midden staat, zoals je ten onrechte beweert, dan komt het niet eens in je op om naar zo'n gekleurde bron te verwijzen.
Volgens jouw wereldje.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173210260
Ja doei.
pi_173210284
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hoe weet jij welke valkuil ik in trap omdat ik een filmpje post van iemand? Je weet niet hoe vaak ik het met wat over Sargon eens of oneens ben. Slechts dat ik een bepaald filmpje hier post waarvan ik vind dat het relevant is.

Je probeert redelijk over te komen maar je lijkt conclusies over mijn gedrag ten eerste nogal belangrijk te vinden (ik vind dat ideeen zelf belangrijker zijn) en daarnaast lijk je die conclusies ook nog eens te baseren op bijna niks behalve dan guilt by association.

True, je hebt maar één filmpje gepost. Ik spring iets te snel naar de conclusie dat je het allemaal maar prima zou vinden. Maar ook stilstaande klokken die twee keer per dag gelijk hebben zijn nog steeds defect. De maker van het filmpje heeft een agenda, wat mij betreft. Het is als een politieke partij waar je het op drie punten mee eens bent, maar op 10 punten faliekant oneens. Inderdaad, daar zou ik mij dan niet mee associëren ondanks de overeenkomsten op een paar punten. Dat mag jij mij aanrekenen, maar ik schaam me daar niet voor.

quote:
En daar heb ik geen problemen mee. Maar ga je het taalgebruik van andere police-en dan kan je verwachten dat ik tegengas ga geven. Uit principe. Terreur van de meerderheid EN terreur van de minderheid zijn beide dingen waar op gelet moet worden.

Lekker tegendraads doen om het tegendraads doen. Ik zou zeggen dat je beter naar de inhoud kunt kijken in plaats van in een principiële stuip te schieten. Daar heb je eerder anderen hier van beschuldigd met hun opvattingen over nazi's. De pot verwijt de ketel in dit geval.

Sommige meningen vallen niet te legitimeren. Die gooi je op voorhand in de prullenbak. Elke mening die uitsluiting of veroordeling op basis van afkomst voorstaat is zo'n mening.

quote:
Ik zal wat verduidelijken. Qua links-rechts zit in in het centrum. Qua sociale thema's zit ik aan de libertarische kant. Dus even goed opletten want ik zie dat je graag snel conclusies trekt. Ik ben geen ECONOMISCH libertarier maar sociaal libertarier.

Het verschil is dat ik mensen graag vrij laat te doen en vinden wat ze zelf willen. En nee.. belediging is geen grens. Mensen mogen wel eens wat weerbaarder zijn. We proberen een samenleving met gelijke rechten op te zetten... niet zeiken dat je retributie wil voor een slecht verleden van je voorouders oid.
Ik zie vooral een maatschappij waarin mensen lekker onbegrensd willen beledigen. Met als excuus dat jij je dan niet zo beledigd moet voelen. Fat-shaming. Slut-shaming. Allemaal het probleem van het slachtoffer volgens de nieuwe politieke (in)correctheid.

Ja, mensen mogen vinden wat ze willen vinden. Maar nee, als je je als een teringlijer gedraagt, zal je als een teringlijer behandeld worden. Geen snowflake-gedrag. Dus niet omdat je voorouders een kutleven hebben gehad, maar ook niet omdat je de wind keihard van voren krijgt met je kutopmerkingen over negers en vrouwen.

quote:
Berkely. Eric Clanton. Voorbeeldje van een fietsslot op je kop krijgen omdat je een mening hebt die tegen intersectionalisme in gaat. Die toekomst is er al.
Op je bek geslagen worden om wat je vindt of wie je bent gebeurt al decennia met homo's en negers. Dan is er ook geen sprake van een extreemrechtse agenda om hun rechten in te perken. Laten we extremisten ook gewoon als zodanig behandelen. Die zijn in overgrote minderheid en helaas loop je aan alle kanten nog steeds het risico om tegen klappen aan te lopen omwille van je mening. En soms vraagt men er inderdaad om, als je tegen een neger zegt dat je hem haat omdat hij zwart is, bijvoorbeeld. Kan ik geen medelijden mee hebben. Had je je mond maar moeten houden, er zijn momenten dat je je bek gewoon even moet houden. Racistisch doen kan thuis wel weer.

Dat er op Amerikaanse universiteiten een ongezonde discours is m.b.t. onwelgevallige meningen ben ik met je eens. Dat baart mij zorgen, maar ik denk niet dat het een voorpost is van een nieuwe wereldorde waarin jij en ik niet meer zouden mogen zeggen wat we willen zeggen. Ik denk dat dat gewoon studentikoos activisme is waar we in de jaren '60 en '70 ook mee te maken hebben gehad. Weinigen zijn in die sferen blijven hangen.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:28:11 #286
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173210395
De Charlotteville-discussie heeft nu zelfs het Belgische platteland gehaald:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170817_03021516
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:32:25 #287
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173210500
quote:
2s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:28 schreef Reya het volgende:
De Charlotteville-discussie heeft nu zelfs het Belgische platteland gehaald:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170817_03021516
Zijn er ook al rellen uitgebroken?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173210532
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Sargon een hekel aan vrouwen? :')
Wijs eens een voorbeeld aan.

[..]

Hekel aan moslims? Of aan hun ideologie.

[..]

Sargon ziet zichzelf als links en valt qua economische thema's ook vrij vaak links.

[..]

Dus als je een rechts figuur als Hilary Clinton niet kan handelen ben je rechts?

[..]

Sargon is tegen de EU. Ik ben het niet per se eens met zijn positie hier in maar ik snap zijn problemen met de EU. Ik snap even niet hoe de EU haten per se rechts is. Zat hyperlinkse mensen hebben een hekel aan de EU. Leg even uit hoe dit werkt.

[..]

Social Justice Warriorism is wel beklagenswaardig. Vind jij niet dan?

[..]

Volgens jouw wereldje.
Het gaat ook om het totaalpakket. Elk van die dingen an sich is geen wereldramp, maar in totaal ruikt het toch niet fris.

Want in zo'n totaalpakket zitten dan doorgaans ook theorieen zoals dat gelijke rechten voor homo's een Joods complot van Soros zijn om de blanke man onvruchtbaar te maken en meer van dat soort antisemitische, racistische zooi.
pi_173210575
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 14:23 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Geen idee, misschien heeft de waterpolobond een website waar ze allemaal opstaan?
Ik denk dat het Guus Wolfswinkel is:



:9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † donderdag 17 augustus 2017 @ 15:40:11 #290
137949 Disana
pi_173210706
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 08:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

5 dagen *O*
Laatste keer dat ik keek zou het rond de 33 graden zijn...
Vijf dagen is een hele tijd, genoeg om alles te doen wat je in zo'n megastad doet. Maar 33 graden, poeh hee, dat is niet zuinig, ik hoop dat je daar tegen kunt.
pi_173210912
quote:
2s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:28 schreef Reya het volgende:
De Charlotteville-discussie heeft nu zelfs het Belgische platteland gehaald:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170817_03021516
Baudet zal teleurgesteld zijn.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:51:33 #292
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173210944
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Baudet zal teleurgesteld zijn.
Wel lastig om de zolderkamerbewoners in zijn achterban te mobiliseren voor een mars aldaar.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:51:38 #293
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_173210946
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Baudet zal teleurgesteld zijn.
Tuurlijk niet, die leeft van #ophef.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:54:59 #294
104871 remlof
Europees federalist
pi_173211014
quote:
2s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:28 schreef Reya het volgende:
De Charlotteville-discussie heeft nu zelfs het Belgische platteland gehaald:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170817_03021516
Prima, nu de Coentunnel nog hernoemen.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 15:55:15 #295
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173211020
O M G

Dit komt van de National Review, een publicatie die Reagan nog te links vond:

In the morning, they wake up with the same faces. And there is something in the faces. James Alex Fields Jr. has more than a little whiff of Dylann Roof about him, and we know what Dylann Roof wanted: to murder black people. Sometimes, it is worth taking angry white boys at their word.

Read more at: http://www.nationalreview(...)es-what-do-they-want

http://www.nationalreview(...)es-what-do-they-want
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173211029
quote:
15s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:51 schreef Reya het volgende:

[..]

Wel lastig om de zolderkamerbewoners in zijn achterban te mobiliseren voor een mars aldaar.
Hij heeft connecties opgedaan bij de IJzerwake.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:56:24 #297
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173211040
quote:
4s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij heeft connecties opgedaan bij de IJzerwake.
Zou me niet eens verbazen.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:58:22 #298
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_173211080
Het Amerikaanse rechtsysteem is op zoek naar een jury voor de zaak tegen Martin Shkreli. Die vent die patenten van medicatie opkocht en de prijs soms met 5000% omhooggooide. Ze moesten 200 mensen excuseren omdat ze niet onbevooroordeeld konden functioneren als jury. Hier is een transcript.

o.a.:







en



_O-
pi_173211120
quote:
9s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:56 schreef Reya het volgende:

[..]

Zou me niet eens verbazen.

En VB maakt voor hem, uiteraard samen met frisse bewegingen als de FPÖ, FN en PVV, deel uit van de Avant-garde. In zijn huidige woorden, scheepjes in de renaissancevloot.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 16:02:54 #300
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173211152
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]


En VB maakt voor hem, uiteraard samen met frisse bewegingen als de FPÖ, FN en PVV, deel uit van de Avant-garde. In zijn huidige woorden, scheepjes in de renaissancevloot.
Lekker apologeet voor SS-strijders spelen. Man, man, man.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 16:03:47 #301
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173211178
quote:
9s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:02 schreef Reya het volgende:

[..]

Lekker apologeet voor SS-strijders spelen. Man, man, man.
Demoniseren, he? Dat mag niet, hoor!
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')