abonnement Unibet Coolblue
pi_173016251
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:13 schreef Rockefellow het volgende:
Hoe halen Amerikanen inlichtingen uit Noord-Korea?
Voornamelijk spionage satellieten lijkt mij.
Weinig infiltranten, in ieder geval van Amerikaanse bodem. Misschien een paar zuid-Koreanen.
pi_173016304
quote:
16s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:09 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Bevalt het niet? Maak een apart Trump topic aan zou ik zeggen :W
Aangezien Clinton geen deel meer uitmaakt van de Amerikaanse politiek lijkt het me prima om haar verder buiten een topic over de Amerikaanse politiek te laten.

Daarnaast klopt je claim (weer) niet, want de nucleaire reactietijd is geen geheim. Foreign Policy schreef er al eerder over:

quote:
U.S. presidents are currently given a four-minute window to decide whether or not to initiate an irreversible apocalypse. Sad!
Hier heb je een document van de VN uit 2012 met die info:

quote:
Although the Cold War ended more than two decades ago, the United States and the Russian Federation continue to maintain large numbers of nuclear forces on high levels of alert, ready to launch within minutes.
Hier heb je een stuk van Global Zero:

quote:
The short timelines of just a few minutes for detecting and assessing an attack, briefng the top leaders, picking a response option, and implementing the option reduced decision-making on both sides to a checklist-driven rote enactment of a prepared script that could too easily have collapsed in confusion or led to a mistaken or unauthorized launch.
Hier heb je Politico:

quote:
How would a President Trump behave under such duress, informed of the attack and the imminent destruction of the nation’s capital and himself? He would have only a few minutes to consider the reliability of the attack report and decide whether and how to retaliate.
Wil je er vanaf nu dan alsjeblieft over ophouden?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 augustus 2017 @ 12:18:55 #53
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173016338
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:13 schreef Rockefellow het volgende:
Hoe halen Amerikanen inlichtingen uit Noord-Korea?
Dat Guam verhaal zijn de Noord Koreanenn zelf.

Verder veel analyses op basis van satellietbeelden, afgeluisterde communicatie, etc. En om het vuurtje op te stoken zal Noord-Korea ook zaken laten doorschemeren of lekken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173016415
Trump liet de militaire beslissingen toch over aan Defensie en generalen?
En die zijn toch wijzer, mag ik hopen...

Ja, de varkensbaai kan ik mij nog de angsten en griezels van mijn ouders herinneren.
Komt het iedere generatie terug of zo?
pi_173016455
Waar of niet, vroeg of laat zullen de Noord-Koreanen wel degelijk zulke wapens ontwikkelen ongeacht of ze het nu al echt kunnen, als de VS enige steun van China heeft, of een passieve houding, dan is een korte militaire operatie prima te verdedigen.
pi_173016459
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:22 schreef AnneX het volgende:
Trump liet de militaire beslissingen toch over aan Defensie en generalen?
En die zijn toch wijzer, mag ik hopen...

Ja, de varkensbaai kan ik mij nog de angsten en griezels van mijn ouders herinneren.
Komt het iedere generatie terug of zo?
De enige die nucleaire raketten kan afschieten is de president, dus hoewel hij ongetwijfeld advies zal vragen is dit echt alleen zijn beslissing.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173016499
quote:
2s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Aangezien Clinton geen deel meer uitmaakt van de Amerikaanse politiek lijkt het me prima om haar verder buiten een topic over de Amerikaanse politiek te laten.
Clinton nog steeds onderdeel van de politieke discussie of het jou bevalt of niet.
Of mag hier ook niks meer over Obama, Bush, Clinton, en alle andere voorgaande presidenten en presidentskandidaten worden gezegd?

quote:
Daarnaast klopt je claim (weer) niet, want de nucleaire reactietijd is geen geheim. Foreign Policy schreef er al eerder over:

[..]

Hier heb je een document van de VN uit 2012 met die info:

[..]

Hier heb je een stuk van Global Zero:

[..]

Hier heb je Politico:

[..]

Verder leuk al die bronnen van je, maar dat is allemaal speculatie. Reactie tijden zijn nooit officieel naar buiten gebracht en volgens mij ook nooit door een hoge government official naar buiten gebracht.
Dat Clinton deze dan nog net niet bevestigd is dan wel zeer kwalijk te noemen. Als voormalige secretary of state heeft haar uitspraak nogal een behoorlijk gewicht, vooral omdat zij vanuit haar rol toen de daadwerkelijk reactietijden ook echt wist.

quote:
Wil je er vanaf nu dan alsjeblieft over ophouden?
Hahaha _O-
  Overall beste user 2022 woensdag 9 augustus 2017 @ 12:29:26 #58
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173016538
http://ktar.com/story/168(...)rea-until-ready-act/

McCain probeert het nog maar een keertje om Trump te zeggen dat een grote bek en gestrekt been niet altijd de handigste manier is. Maar ik denk dat het echt geen zin heeft. Trump is een ongeleid projectiel, een heethoofd zich veel te makkelijk uit de tent laat lokken. Iemand die geen benul heeft hoe de lont uit het het kruitvat te krijgen is.

quote:
PHOENIX — U.S. Sen. John McCain (R-Ariz.) said Tuesday that President Donald Trump must tread cautiously when issuing threats to North Korea if he is unprepared to act.
“I take exception to the president’s comments because you got to be sure you can do what you say you’re going to do,” he told KTAR News 92.3 FM’s Mac & Gaydos.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173016564
Ik heb niet in de Koude Oorlog geleefd, maar ik denk dat ik me toen toch veiliger gevoeld zou hebben dan nu omdat toen twee rationele regeringen met rationele leiders elkaar aan het bestrijden zijn. Nu zijn het twee onervaren, volkomen irrationele wezens die aan de knoppen zitten.

Ik ben er niet heel gerust op. Het zou zomaar kunnen dat Trump gaat happen.
pi_173016590
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:27 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Clinton nog steeds onderdeel van de politieke discussie of het jou bevalt of niet.
Of mag hier ook niks meer over Obama, Bush, Clinton, en alle andere voorgaande presidenten en presidentskandidaten worden gezegd?
Hoe is Clinton nu nog relevant? Romney kwam ook nooit meer ter sprake nadat hij de strijd tegen Obama had verloren.

De enige reden dat Clinton nog regelmatig wordt genoemd, is omdat de Trumpisten haar proberen te gebruiken als bliksemafleider voor het falen van hun held.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173016607
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:27 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Clinton nog steeds onderdeel van de politieke discussie of het jou bevalt of niet.
Of mag hier ook niks meer over Obama, Bush, Clinton, en alle andere voorgaande presidenten en presidentskandidaten worden gezegd?
Als ze te maken hebben met de politiek is het prima om ze er bij te halen hoor, ook Clinton. Nu gaat het over Noord-Korea, daar heeft ze verder niet zoveel mee van doen.

quote:
Verder leuk al die bronnen van je, maar dat is allemaal speculatie. Reactie tijden zijn nooit officieel naar buiten gebracht en volgens mij ook nooit door een hoge government official naar buiten gebracht.
Dat Clinton deze dan nog net niet bevestigd is dan wel zeer kwalijk te noemen. Als voormalige secretary of state heeft haar uitspraak nogal een behoorlijk gewicht, vooral omdat zij vanuit haar rol toen de daadwerkelijk reactietijden ook echt wist.
'Leuk die bronnen die hetzelfde zeggen, maar Clinton zei het en dat is erger!!!'

:') . Ga toch weg man. Iedere leek die er belang in stelde kon al lang en breed weten dat het een paar minuten duurde om zo'n raket af te schieten, en iedereen die dat niet had gelezen kon zelf ook wel bedenken dat ze daar geen half uur voor nodig hebben.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173016627
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:31 schreef Mystikvm het volgende:
Ik heb niet in de Koude Oorlog geleefd, maar ik denk dat ik me toen toch veiliger gevoeld zou hebben dan nu omdat toen twee rationele regeringen met rationele leiders elkaar aan het bestrijden zijn. Nu zijn het twee onervaren, volkomen irrationele wezens die aan de knoppen zitten.

Ik ben er niet heel gerust op. Het zou zomaar kunnen dat Trump gaat happen.
Voordeel voor ons is dat ze die raketten dit keer niet over ons hoofd heen gaan schieten, dat is wel fijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173016667
quote:
14s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Voordeel voor ons is dat ze die raketten dit keer niet over ons hoofd heen gaan schieten, dat is wel fijn.
Voor het eerst in de geschiedenis dat Europa geen rokende puinhoop wordt bij een fikse oorlog over verschillende continenten.
pi_173016696
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:35 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Voor het eerst in de geschiedenis dat Europa geen rokende puinhoop wordt bij een fikse oorlog over verschillende continenten.
Plus, al die vluchtelingen kunnen hier ook niet makkelijk komen én gouden kansen voor Nederlandse producenten van elektronica. Schiet maar af.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 augustus 2017 @ 12:38:43 #65
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173016723
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:35 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Voor het eerst in de geschiedenis dat Europa geen rokende puinhoop wordt bij een fikse oorlog over verschillende continenten.
Dat weet je niet. Als Rusland de VS steunt inzake NK en daar wat voor wil hebben in ruil....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173016741
In wie hebben we eigenlijk het meeste vertrouwen om dit niet uit de hand te laten lopen? In Trump of in Kim Jong Un?
pi_173016779
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:38 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Als Rusland de VS steunt inzake NK en daar wat voor wil hebben in ruil....
Rusland gaat niets doen. Als Trump echt tot oorlog over gaat en zélf de agressor is dan gaat dat politiek tot een puinhoop leiden in de VS, vooral als er sprake is van het gebruik van nucleaire wapens. Vindt Putin alleen maar mooi. Hij heeft deze ontwikkeling in gang gezet en die gaat die rit met een bak popcorn in de hand helemaal uitzitten. De VS zo goed als uitgeschakeld, dan kan hij zijn pijlen op de EU gaan richten.
pi_173016848
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:27 schreef Refragmental het volgende:

Verder leuk al die bronnen van je, maar dat is allemaal speculatie. Reactie tijden zijn nooit officieel naar buiten gebracht en volgens mij ook nooit door een hoge government official naar buiten gebracht.
Dat Clinton deze dan nog net niet bevestigd is dan wel zeer kwalijk te noemen. Als voormalige secretary of state heeft haar uitspraak nogal een behoorlijk gewicht, vooral omdat zij vanuit haar rol toen de daadwerkelijk reactietijden ook echt wist.

Toch wel heel bijzonder dat jij al die bronnen wegwuift en vast blijft houden aan je eigen fantasie, was gisteren ook al zo met dat idiote punt wat je probeerde te maken over grote steden en democraten.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 augustus 2017 @ 12:46:08 #69
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173016866
quote:
10s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:39 schreef Mystikvm het volgende:
In wie hebben we eigenlijk het meeste vertrouwen om dit niet uit de hand te laten lopen? In Trump of in Kim Jong Un?
In geen van beiden. Trump blunderde gisteren met zijn Fire en Fury gelul. Moet hij nu over de hele wereld gaan brullen dat het Hillary was die die uitspraak deed of zo? Hij heeft zich uit de tent laten lokken. Als een driftige kleuter. En probeer nu nog maar eens je gezag te doen gelden.

En Kim, tja, geen idee.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173016898
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:04 schreef Refragmental het volgende:
We weten gelukkig wel allemaal hoeveel tijd het kost voor de VS om een nucleaire tegenaanval te doen. Bepaald iemand had dat vorig jaar op nationale televisie mooi prijsgegeven.
Dat is gewoon algemeen bekend hoor ze weten de snelheid van een Russische icbm als het 10 minuten duurt om de VS te bereiken heeft het vrij weinig nut als het 15 minuten duurt voordat de VS kan lanceren.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Overall beste user 2022 woensdag 9 augustus 2017 @ 13:01:46 #71
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173017160
Dat Trump een half uur nodig heeft voor zo'n beslissing kan ook. Hij lijkt me het type dat dichtklapt onder enorme stress.
Hij staat op een golfbaan reclame te maken voor een senator terwijl dit speelt. Het lijkt me niet dat hij zich echt aan het voorbereiden is op een beslissing over het leven of dood van miljoenen mensen.

Dus wat als hij hem moet nemen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 augustus 2017 @ 13:17:33 #72
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173017483
NK heeft trouwens een Canadese gevangene vrijgelaten.

http://edition.cnn.com/20(...)/index.html?adkey=bn
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173017704
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:24 schreef DeParo het volgende:
Waar of niet, vroeg of laat zullen de Noord-Koreanen wel degelijk zulke wapens ontwikkelen ongeacht of ze het nu al echt kunnen, als de VS enige steun van China heeft, of een passieve houding, dan is een korte militaire operatie prima te verdedigen.
Zullen ze in Zuid-Korea blij mee zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 woensdag 9 augustus 2017 @ 13:29:57 #74
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173017757
Als de Trump ruzie krijgt met Duitsland en zijn oplossing is Nederland van de kaart vegen ben ik voorstander van een andere aanpak.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:33:30 #75
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173017837
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:29 schreef Ulx het volgende:
Als de Trump ruzie krijgt met Duitsland en zijn oplossing is Nederland van de kaart vegen ben ik voorstander van een andere aanpak.
Het Schlieffenplan in a nutshell.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')