abonnement Unibet Coolblue
pi_173001467
Amsterdamse Claire en vriend beroofd in eigen huis na advertentie opMarktplaats.

quote:
Het begon allemaal met een advertentie op Markplaats. Claire (29) en haar vriend wilden een iPhone verkopen. Toen ze gisteravond de ongeveer 18-jarige koper binnen lieten, werden ze beroofd, in hun eigen huis, in het centrum van de stad.

'Ik hoorde mijn vriend met de jongen praten in de keuken. Hij vroeg nog of mijn vriend de iPhone aan wilde zetten, omdat hij wilde zien of de telefoon echt werkte', zo vertelt Claire. 'Een paar tellen later was er opeens geschreeuw en werd er gerend in huis.' De koper wilde cash betalen, maar Claire's vriend voelde meteen dat het om nepgeld ging. Toen hij één van de briefjes tegen het licht hield begon de koper te schreeuwen.

De jongen ging er snel vandoor, waarbij hij de vijftigjes op de keukentafel achterliet. In zijn vlucht rukte hij de klink uit de deur en brak de sleutel af. Claire en haar vriend wonen op één hoog en doen de benedendeur altijd op slot, nu ook. 'De jongen kwam vast te zitten in het trappenhuis en toen is mijn vriend op hem gesprongen en ontstond er een worsteling.' Tijdens die worsteling weet de vriend van Claire zijn telefoon terug te krijgen.

Uiteindelijk roept de dief dat hij een mes heeft, waarop Claire en haar vriend besluiten dat het genoeg geweest is. Claire gooit de jongen een sleutel van de voordeur toe en hij gaat er vandoor. De twee blijven verbijsterd achter. Ze bellen meteen de politie.

Twee agenten komen pas na ongeveer anderhalf uur, vertelt Claire. Als haar vriend vraagt wanneer ze aangifte moeten komen doen, wordt hun verteld dat dat 'weinig zin heeft'. 'De agenten waren echt heel aardig. Maar ik vind het echt schandalig dat er niet aangemoedigd wordt om aangifte te doen op het moment dat je wordt overvallen in je eigen huis.'

Claire zegt de agenten nog dat er bewakingscamera's vlakbij hun voordeur hangen. Maar die zijn volgens de agenten niet van de gemeente, 'dus ik moet zelf kijken of ik de beelden kan krijgen', vertelt Claire.

Toen de agenten vertrokken overheerste vooral het ongeloof. Claire's vriend hield gelukkig alleen een paar schaafwonden over aan de beroving. Een dag later heeft dat ongeloof plaatsgemaakt voor kwaadheid, vertelt ze. 'Je verliest echt je vertrouwen in de rechtsstaat. We gaan vanavond toch gewoon aangifte doen, uit principe.'
Natuurlijk heel vervelend dat er gluiperds zijn die andere mensen oplichten, dan het dan tot een poging tot een roofoverval leidt met uiteindelijk dreiging met een mes is al helemaal superkut.

Maar de reactie van de politie is waar het mij in deze om gaat; diep en diep triest.

Leest u mee meneer/mevrouw de crimineel? Ga lekker uw gang! Immers, zelfs de politie zelf raad mensen af om aangifte te doen van uw criminele praktijken.

(Trouwens, waar is de sleutel nu?)

Extra link voor diegene die niet gelijk beginnen te huilen als ze door gelinkt worden naar een ''rechtse haat site''.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173001542
Gelukkig zijn ze zo principieel. :)
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:06:22 #3
186611 Haags
pi_173001547
In de categorie: wat we nog niet wisten.........
Zonder wrijving geen glans
pi_173001571
Iedereen die wel eens aangifte heeft gedaan weet dat natuurlijk al lang.

Al hadden ze alleen maar vingerafdrukken genomen gok ik de kans 99% dat deze meneer al bekend is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173001578
Ik zie aangifte doen meer als iets dat je voor de statistieken doet.
pi_173001596
Klinkt als een indianenverhaal.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:09:44 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173001598
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:08 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik zie aangifte doen meer als iets dat je voor de statistieken doet.
En aangezien steeds minder mensen dat doen door deze houding van de politie, vertellen de statistieken ons dat de misdaad al jaren daalt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173001641
Tja moet je die dief dan maar ongestraft weg laten komen, of moet je voortaan maar het recht in eigen handen nemen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:13:31 #9
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_173001644
Waarom is dit nog nieuws?

Buiten een paar wegkijkers hier wist iedereen dit toch al?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_173001688
Geen wonder dat criminelen nog altijd rond loopt, de criminelen hoort gewoon in gevangenis zitten, niet vrij rond lopen.
Kabinet sluiten de gevangenis doodleuk, omdat de statistiek zo zegt. Terwijl er genoeg criminelen die naar de cel moeten. Maar niemand willen hen oppakken en naar cel sturen. Tenzij criminelen genoeg geld heeft, dan gebeurt er wat.

[ Bericht 29% gewijzigd door Captain_Ghost op 08-08-2017 19:21:30 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_173001715
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:16 schreef Captain_Ghost het volgende:
Geen wonder dat criminelen nog altijd rond loopt, dat soort mensen hoort in gevangenis zitten.
Overheid sluiten de gevangenis doodleuk, omdat de statistiek zo zegt. Terwijl er genoeg criminelen die naar de cel moeten.
Alleen willen de politiek niet dat politie mensen gaan oppakken. Tenzij er wat geld binnen weet vinden, doet ie wel.
Bij deze moet het ook strafbaar worden om google translate te gebruiken. Want onleesbaar.
pi_173001733
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:13 schreef FlippingCoin het volgende:
Tja moet je die dief dan maar ongestraft weg laten komen, of moet je voortaan maar het recht in eigen handen nemen.
Met het juiste verhaal en acties is er veel mogelijk. Je kan zover het mogelijk is op dat moment een overvaller in eigen huis best wat klappen geven etc.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_173001778
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:19 schreef -AMG- het volgende:

[..]

Met het juiste verhaal en acties is er veel mogelijk. Je kan zover het mogelijk is op dat moment een overvaller in eigen huis best wat klappen geven etc.
Achteraf zeggen dat hij jou mishandelde/aanviel dus.
pi_173001794
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:17 schreef Hdero het volgende:

[..]

Bij deze moet het ook strafbaar worden om google translate te gebruiken. Want onleesbaar.
Niets doen is even erg als klagen. Ga het dan even verbeteren! Vertel ook aan Google hoe ze NL moet schrijven.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:24:29 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173001821
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En aangezien steeds minder mensen dat doen door deze houding van de politie, vertellen de statistieken ons dat de misdaad al jaren daalt.
Ondertussen hebben de boeven vrij spel.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173001853
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:23 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Niets doen is even erg als klagen. Ga het dan even verbeteren! Vertel ook aan Google hoe ze NL moet schrijven.
Meestal negeer ik die onleesbare prut, maar bij deze maakte ik een zeldzame uitzondering. :D Wist je wel dat er ook Engelstalige fora zijn, Nederlands is namelijk niet verplicht.
pi_173001860
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:22 schreef Hdero het volgende:

[..]

Achteraf zeggen dat hij jou mishandelde/aanviel dus.
En de dood in de ogen gekeken... Voor je gevoel dan hé, ze tonen wel empathie.

Overigens geen ervaring mee. Geen idee hoe ik echt zou reageren.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_173001925
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:26 schreef -AMG- het volgende:

[..]

En de dood in de ogen gekeken... Voor je gevoel dan hé, ze tonen wel empathie.

Overigens geen ervaring mee. Geen idee hoe ik echt zou reageren.
'I was in fear for my life!' schijnt het goed te doen. :D
pi_173001933
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:19 schreef -AMG- het volgende:

[..]

Met het juiste verhaal en acties is er veel mogelijk. Je kan zover het mogelijk is op dat moment een overvaller in eigen huis best wat klappen geven etc.
Maar om eigen rechter te spelen is ook niet wenselijk, maar het is of dat óf de dief komt er gewoon mee weg, kiezen uit twee kwaden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173001964
Ik snap de agenten wel: dit is natuurlijk gewoon een civiele kwestie.
pi_173002000
Komt omdat de politie te terughoudend moet zijn door al die wetgeving die 'burgerrechten' moeten beschermen. Het wordt tijd dat de politie, op proportionele wijze, ook buitengerechtelijk moet kunnen handelen en intern de rechtmatigheid daarvan getoetst wordt.
pi_173002031
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:26 schreef Hdero het volgende:

[..]

Meestal negeer ik die onleesbare prut, maar bij deze maakte ik een zeldzame uitzondering. :D Wist je wel dat er ook Engelstalige fora zijn, Nederlands is namelijk niet verplicht.
Ja, alleen kom ik daar niet voor.
Bovendien het hoeft niet altijd van Engels komen. Mijn Nederlands is gewoon hondsberoerd, daar moet men gewoon leren mee leven.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:38:13 #23
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173002091
Aangiftebereidheid daalt, aantal aangiftes daalt, er worden sowieso minder aangiftes opgenomen -> criminaliteitscijfers dalen -> het gaat steeds beter in Nederland!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_173002096
Beroving. :') Klap op je muil kan je krijgen haha ja tog??
pi_173002193
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:33 schreef Confetti het volgende:
Komt omdat de politie te terughoudend moet zijn door al die wetgeving die 'burgerrechten' moeten beschermen. Het wordt tijd dat de politie, op proportionele wijze, ook buitengerechtelijk moet kunnen handelen en intern de rechtmatigheid daarvan getoetst wordt.
Wat een flauwekul. Dit heeft niets met burgerrechten te maken, maar alles met een verziekte cultuur en verkeerde prioriteiten in de strafrechtketen. Aan de regeltjes ligt het in dit geval niet.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:47:35 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173002237
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:33 schreef Confetti het volgende:
Komt omdat de politie te terughoudend moet zijn door al die wetgeving die 'burgerrechten' moeten beschermen. Het wordt tijd dat de politie, op proportionele wijze, ook buitengerechtelijk moet kunnen handelen en intern de rechtmatigheid daarvan getoetst wordt.
Dit komt niet door burgerrechten, dit komt door verkeerde prioriteiten van zowel politiek, korpsleiding als de agenten zelf.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:49:22 #27
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173002274
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:13 schreef FlippingCoin het volgende:
Tja moet je die dief dan maar ongestraft weg laten komen, of moet je voortaan maar het recht in eigen handen nemen.
Ja man, je wijf dood laten steken. Heft in eigen handuh! _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_173002281
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja man, je wijf dood laten steken. Heft in eigen handuh! _O_
Wat bedoel je?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:52:12 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173002316
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En aangezien steeds minder mensen dat doen door deze houding van de politie, vertellen de statistieken ons dat de misdaad al jaren daalt.
Handig voor de verzekeringsmaatschappijen. Mensen die te dom zijn om aangifte te doen. _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:53:12 #30
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173002328
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Welk gedeelte aan 'ik heb een mes' snap je in dit geval niet?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_173002356
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Welk gedeelte aan 'ik heb een mes' snap je in dit geval niet?
Lees mijn post nog eens.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173004980
Als ze hem verrot hadden geslagen waren ze zelf opgepakt, zo'n hufter moet je uitschakelen en bij het oud vuil zetten.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:31:06 #33
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_173005375
Compleet van het padje onze rechtsstaat. Als er bij mij ooit een inbreker komt takel ik hem wel zo toe dat de politie in ieder geval niet hoeft te rennen om hem te pakken.
Fade to Black
pi_173005468
Ondertussen vanuit de politiek: "Kijk de gevangenissen raken leeg! Het wordt steeds veiliger!"

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2017 21:34:39 ]
pi_173005567
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:08 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik zie aangifte doen meer als iets dat je voor de statistieken doet.
En voor bij het claimen van je inboedelverzekering. (als het om diefstal gaat)
ROBODEMONS..................|:(
pi_173005589
Wat is nou precies het nieuws?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:38:31 #37
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173005595
Je zou bijna je kinderen aanraden een baan in de criminaliteit te nemen.
Loont veel meer dan werken. En pakken doen ze je toch niet.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_173006194
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
Je zou bijna je kinderen aanraden een baan in de criminaliteit te nemen.
Loont veel meer dan werken. En pakken doen ze je toch niet.
Alleen interessant als je een uitkering ontvangt. Anders wil de Belastingdienst weten hoe je aan je inkomen komt.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:00:50 #39
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_173006237
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:59 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Alleen interessant als je een uitkering ontvangt. Anders wil de Belastingdienst weten hoe je aan je inkomen komt.
Leuk 'zwart' inkomen bovenop de uitkering.
Fade to Black
pi_173006261
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:31 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Ik snap de agenten wel: dit is natuurlijk gewoon een civiele kwestie.
Wat dacht je van bezit van vals geld en ernstige bedreiging met een wapen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173006624
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat dacht je van bezit van vals geld en ernstige bedreiging met een wapen?
Welk wapen? Hij heeft alleen geroepen dat-ie een mes had. Ik lees niet dat-ie dat echt had.
pi_173006690
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat dacht je van bezit van vals geld en ernstige bedreiging met een wapen?
Geen weet van civiel gedoe maar hoe zit het dan met poging tot oplichting en poging tot diefstal?

quote:
6s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Welk wapen? Hij heeft alleen geroepen dat-ie een mes had. Ik lees niet dat-ie dat echt had.
Ook interessant. Als iemand zegt dat ie een mes bij zich heeft en duidelijk maakt deze te willen gebruiken, valt dat dan niet onder bedreiging met een wapen ofzo?

Als ik roep dat ik iemand met mn vuist op zn moel ga slaan, kan ik dit dan weer ontkrachten door te zeggen dat ik mijn vuist nooit gebald heb?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173006725
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Welk wapen? Hij heeft alleen geroepen dat-ie een mes had. Ik lees niet dat-ie dat echt had.
Is dat nodig dan om er mee te dreigen?
pi_173006778
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Welk wapen? Hij heeft alleen geroepen dat-ie een mes had. Ik lees niet dat-ie dat echt had.
Het is aan een rechter om te bepalen of er genoeg bewijs is voor ernstige bedreiging en het is tevens aan de rechter om te bepalen of er genoeg bewijs is of dat met een mes gebeurd is.

Feit is dat de slachtoffers bedreigd zijn met een mes en daar aangifte van probeerden te doen. Dat maakt jouw bewering dat er slechts sprake is van een civiele kwestie onzin.
En dan hebben we het nog niet eens over bezit van een hoop vals geld gehad.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173006891
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:16 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Geen weet van civiel gedoe maar hoe zit het dan met poging tot oplichting en poging tot diefstal?

Dat is nu net wel een civiele kwestie en van het tweede is geen sprake.
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:16 schreef SpaceOddity het volgende:

Ook interessant. Als iemand zegt dat ie een mes bij zich heeft en duidelijk maakt deze te willen gebruiken, valt dat dan niet onder bedreiging met een wapen ofzo?

Als ik roep dat ik iemand met mn vuist op zn moel ga slaan, kan ik dit dan weer ontkrachten door te zeggen dat ik mijn vuist nooit gebald heb?
Ja, dat is nu net mijn punt. Dat is op zijn minst ernstige bedreiging. Iemand bedreigen voor zijn bek te slaan lijkt me eerder 'gewone' bedreiging, maar zo juridisch aangelegd ben ik niet.

Hoe dan ook: duidelijk geen civiele kwestie.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173006897
signalement van de dader?
There are only 151 Pokémon.
pi_173006952
En dat allemaal om een Iphone? Man man man je hebt ook echt overal mensen voor.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173007445
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is nu net wel een civiele kwestie en van het tweede is geen sprake.

Zoals ik al zei, civiele buisness is niet mijn buisness, het hoe en wat betreft dat alles heb ik geen weet van.
Wat betreft de poging tot diefstal; zoals in het nieuwsbericht,

quote:
De jongen ging er snel vandoor, waarbij hij de vijftigjes op de keukentafel achterliet. In zijn vlucht rukte hij de klink uit de deur en brak de sleutel af. Claire en haar vriend wonen op één hoog en doen de benedendeur altijd op slot, nu ook. 'De jongen kwam vast te zitten in het trappenhuis en toen is mijn vriend op hem gesprongen en ontstond er een worsteling.' Tijdens die worsteling weet de vriend van Claire zijn telefoon terug te krijgen.
Dus; als die deur niet dicht had gezeten was klootzakje er met de telefoon ervan door gegaan toch?
Hoe kan er in jouw ogen dan geen sprake zijn van poging tot diefstal?

Trouwens;

De politie heeft vandaag in Amsterdam drie mannen aangehouden die via internet vermoedelijk 2500 mensen hebben opgelicht.
Het Team Financieel Economische Criminaliteit van de politie-eenheid Den Haag was eind vorig jaar het onderzoek begonnen nadat meerdere aangiften waren binnengekomen.


Het loont dus zeker om aangifte te doen. Maar de politie zelf adviseert dus om geen aangifte ervan te doen?

Pijnlijk en duidelijk dus met het hoe en waarom (niet).
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173008089
Het scheelt natuurlijk ook een hoop werk toch?
pi_173008699
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:25 schreef Hathor het volgende:
En dat allemaal om een Iphone? Man man man je hebt ook echt overal mensen voor.
een nieuwe iphone kost wel iets van 800 tot 1000 euro dus opzich is het wel een 'grote buit'. maar idd dit soort mensen >.>
There are only 151 Pokémon.
pi_173009040
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Feit is dat de slachtoffers bedreigd zijn met een mes en daar aangifte van probeerden te doen. Dat maakt jouw bewering dat er slechts sprake is van een civiele kwestie onzin.
Dat beweerde ik helemaal niet?
pi_173009116
quote:
18s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:41 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat beweerde ik helemaal niet?
Ja, dat zie ik nu. Ik reageerde op Q_L die riep dat dit een civiele kwestie was en jij reageerde vervolgens op mijn quote. Verwarrend.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173009345
Toen ik eens een agent aansprak op het feit dat een verwarde man om de hoek een fietsslot aan het slopen was kreeg ik ook de opmerking: "Wat wil je nu dat we gaan doen dan". Wat dacht je van de fietsendief aanhouden??? Kwam blijkbaar niet in hem op.

Ps.
Die dief had mij geslagen en bedreigd toen ik hem erop aansprak. Deed de agent niets blijkbaar.

[ Bericht 9% gewijzigd door RobbieRonald op 09-08-2017 00:16:16 ]
pi_173020540
quote:
Twee agenten komen pas na ongeveer anderhalf uur, vertelt Claire. Als haar vriend vraagt wanneer ze aangifte moeten komen doen, wordt hun verteld dat dat 'weinig zin heeft'. 'De agenten waren echt heel aardig. Maar ik vind het echt schandalig dat er niet aangemoedigd wordt om aangifte te doen op het moment dat je wordt overvallen in je eigen huis.'
Nu snap ik ook waarom de misdaadcijfers elk jaar dalen.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 15:41:35 #55
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173020849
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:29 schreef grimselman het volgende:

[..]

Nu snap ik ook waarom de misdaadcijfers elk jaar dalen.
Lege gevangenissen *O*
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173020902
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:53 schreef RobbieRonald het volgende:
Toen ik eens een agent aansprak op het feit dat een verwarde man om de hoek een fietsslot aan het slopen was kreeg ik ook de opmerking: "Wat wil je nu dat we gaan doen dan". Wat dacht je van de fietsendief aanhouden??? Kwam blijkbaar niet in hem op.

Ps.
Die dief had mij geslagen en bedreigd toen ik hem erop aansprak. Deed de agent niets blijkbaar.
Sprak je hem aan na de melding aan de politie of ervoor?
pi_173021004
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En aangezien steeds minder mensen dat doen door deze houding van de politie, vertellen de statistieken ons dat de misdaad al jaren daalt.
Waardoor de politie weer kan pronken dat ze het zo goed doen. Best slim eigenlijk.
pi_173021049
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:43 schreef Hdero het volgende:

[..]

Sprak je hem aan na de melding aan de politie of ervoor?
Voor de melding. Uiteindelijk goed afgelopen want er kwamen meer agenten bij die de dief herkende aan de hand van mijn beschrijving. Hij adviseerde mij juist wel direct aangifte te doen omdat ze hem liever van de straat hadden, was een gevaarlijk ventje blijkbaar.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 15:49:25 #59
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173021067
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:53 schreef RobbieRonald het volgende:
Toen ik eens een agent aansprak op het feit dat een verwarde man om de hoek een fietsslot aan het slopen was kreeg ik ook de opmerking: "Wat wil je nu dat we gaan doen dan". Wat dacht je van de fietsendief aanhouden??? Kwam blijkbaar niet in hem op.

Ps.
Die dief had mij geslagen en bedreigd toen ik hem erop aansprak. Deed de agent niets blijkbaar.
Dit is al zeker 15 jaar zo.
Fijn dat je het ook in de gaten krijgt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_173021118
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:48 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Voor de melding. Uiteindelijk goed afgelopen want er kwamen meer agenten bij die de dief herkende aan de hand van mijn beschrijving. Hij adviseerde mij juist wel direct aangifte te doen omdat ze hem liever van de straat hadden, was een gevaarlijk ventje blijkbaar.
Dan was die nevenopmerking toch loos en onschadelijk?
pi_173021212
quote:
10s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:51 schreef Hdero het volgende:

[..]

Dan was die nevenopmerking toch loos en onschadelijk?
Achteraf ja. Als ik geen 'discussie' was aangegaan was er denk ik niets gebeurd.
pi_173022100
Daarom gebruik ik echt nooit marktplaats. Zit vol met idioten.

Liever een paar tientjes minder vangen via V&A hier of een ander fora.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 20:18:56 #63
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173026358
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:33 schreef Confetti het volgende:
Komt omdat de politie te terughoudend moet zijn door al die wetgeving die 'burgerrechten' moeten beschermen. Het wordt tijd dat de politie, op proportionele wijze, ook buitengerechtelijk moet kunnen handelen en intern de rechtmatigheid daarvan getoetst wordt.
Wordt leuk als er een D66-gezinde politiechef komt die PVV'ers gaat lastigvallen. En maar lekker intern de rechtmatigheid toetsen.
pi_173026452
Helaas geen nieuws meer.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 20:27:54 #65
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173026526
Even voor de volledigheid: een jaar terug is er nog een onderzoek naar geweest, en is er geen reële daling in de aangifte- of meldingsbereidheid van Nederlanders gevonden. De dalingen die er te zien waren, zijn te wijten aan methodologische verschillen tussen de metingen. Bron.

Al die figuren die hier claimen dat de misdaadcijfers dalen omdat mensen minder aangifte doen, lullen enorm uit hun nek. Nederland wordt steeds veiliger, ook al kan het op een boel vlakken echt wel beter.
pi_173027001
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 20:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Even voor de volledigheid: een jaar terug is er nog een onderzoek naar geweest, en is er geen reële daling in de aangifte- of meldingsbereidheid van Nederlanders gevonden. De dalingen die er te zien waren, zijn te wijten aan methodologische verschillen tussen de metingen. Bron.

Al die figuren die hier claimen dat de misdaadcijfers dalen omdat mensen minder aangifte doen, lullen enorm uit hun nek. Nederland wordt steeds veiliger, ook al kan het op een boel vlakken echt wel beter.
En waarom zien het OM en de Politie dat dan anders?

quote:
Maatschappelijk verschijnsel

De kloof tussen de door de burger ervaren misdaad en de geregistreerde criminaliteit is liefst 3,5 miljoen delicten groot, becijferen de opstellers, teneinde aan te tonen hoe nijpend het opsporingstekort is.

De opstellers van de notitie verklaren het gat onder meer doordat mensen bijvoorbeeld braak en diefstal als een maatschappelijk verschijnsel accepteren en niet meer naar de politie stappen. De afgelopen tien jaar nam de aangiftebereidheid bij dergelijke delicten met 23 procent af.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 20:55:53 #67
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173027161
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 20:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

En waarom zien het OM en de Politie dat dan anders?

[..]

Tja, gemiddelden hé. Diefstal en inbraak worden minder snel gemeld, andere delicten juist sneller.
pi_173027231
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 20:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Tja, gemiddelden hé. Diefstal en inbraak worden minder snel gemeld, andere delicten juist sneller.
Dus dat Nederland veiliger wordt is eigenlijk te kort door de bocht.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 21:00:11 #69
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173027258
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 20:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus dat Nederland veiliger wordt is eigenlijk te kort door de bocht.
Nee hoor. Misdaadcijfers dalen, en er wordt niet minder aangifte gedaan.
pi_173027337
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee hoor. Misdaadcijfers dalen, en er wordt niet minder aangifte gedaan.
Volgens dat stuk uit Trouw helemaal niet en heeft de daling van de cijfers een hele andere oorzaak.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 21:06:45 #71
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173027454
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Volgens dat stuk uit Trouw helemaal niet en heeft de daling van de cijfers een hele andere oorzaak.
Ik vertrouw het NSCR boven Trouw, als je het niet erg vindt. Dat eerste is tenminste duidelijk, terwijl Trouw een daling in de aangiftebereidheid bij inbraak en diefstal meteen veralgemeniseerd naar een daling in de aangiftebereidheid tout court.
pi_173027818
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 20:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

En waarom zien het OM en de Politie dat dan anders?

[..]

Dat bevestigt inderdaad wat velen al wisten.
pi_173027939
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Volgens dat stuk uit Trouw helemaal niet en heeft de daling van de cijfers een hele andere oorzaak.
'Ik kreeg echt het idee: aangifte doen heeft geen zin'
quote:
Uit het vertrouwelijke rapport van politie en OM
De politie schuift 57 procent van de aangiftes terzijde, vooral omdat de politie geen aanknopingspunten heeft.

Van de aangiftes die via internet worden gedaan, verdwijnt zeventig procent in het niets.

De afgelopen tien jaar nam de aangiftebereidheid bij inbraak en fietsendiefstal met 23 procent af.

Lees hier de schriftelijke reactie van minister van Justitie Ard van der Steur op het onderzoek.
De werkelijke omvang van de criminaliteit is lastig te bepalen. De politiebonden zien in het rapport de erkenning van wat zij al jaren zeggen. De capaciteit is zo laag dat de burger het vertrouwen verliest, zegt politiebond ACP.

Minister van der Steur van Veiligheid en Justitie benadrukt steeds dat Nederland de laatste jaren veiliger is geworden en dat de veelvoorkomende criminaliteit is gedaald. Dat is gebaseerd op de officiële cijfers die door de politie zijn verstrekt. In 2015 werden 960.000 misdrijven geregistreerd. Volgens het rapport is het werkelijke aantal delicten echter ongeveer 4,5 miljoen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173028195
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik vertrouw het NSCR boven Trouw, als je het niet erg vindt. Dat eerste is tenminste duidelijk, terwijl Trouw een daling in de aangiftebereidheid bij inbraak en diefstal meteen veralgemeniseerd naar een daling in de aangiftebereidheid tout court.
Heb je het uberhaupt gelezen? Trouw heeft het niet verzonnen...

quote:
De criminaliteit in Nederland is groter dan uit de officiële cijfers blijkt, zo concluderen politie en Openbaar Ministerie in een vertrouwelijk rapport.
Dit neem ik toch een stuk serieuzer dan dat NSCR verhaal van jou.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 21:38:11 #75
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173028361
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heb je het uberhaupt gelezen? Trouw heeft het niet verzonnen...

[..]

Dit neem ik toch een stuk serieuzer dan dat NSCR verhaal van jou.
'Groter dan het lijkt' betekent niet dat het niet afgenomen is. Allicht is het al jaren groter dan het lijkt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')