abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173735828
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zodat iedereen meebetaalt aan de hobby. :) Ik vind dat geen goed plan eigenlijk.
Ja dus? Jij betaalt nu ook al mee aan de hobby van de mensen die lekker goedkoop in een hybride rijden zonder dat ze ooit opgeladen worden.

quote:
Als die subsidie er niet was geweest reden er precies 0 Tesla S rond in Nederland.
Yep helemaal waar. Net zoals die Outlanders. Mitsubishi kraaide victorie toen ze het best verkochte merk waren in nederland ooit. Nu wil geen hond er meer in gezien worden.
pi_173735852
quote:
19s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:24 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja dus? Jij betaalt nu ook al mee aan de hobby van de mensen die lekker goedkoop in een hybride rijden zonder dat ze ooit opgeladen worden.
Ben ik het ook niet mee eens. Als ik het voor het zeggen had zou dat per direct stoppen. En waren al die schertsregelingen niet eens ingevoerd.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173735867
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Volgens mij zijn in Noorwegen al die voordeeltjes ook alweer teruggedraaid.
Heb je daar een bron van?
We can't afford the illusion anymore
pi_173736087
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:33 schreef Bart2002 het volgende:
Weer een fijn artikeltje op FTM:

https://www.ftm.nl/artike(...)risch-rijden?share=1

[..]

Goed artikel trouwens. bedankt voor het delen.
pi_173736091
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:26 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?
quote:
Het is niet het enige probleem. Volgens een schatting van de minister van financiën Siv Jensen slaan de ontheffingen een gat van 4 miljard Noorse kronen, zo'n 500 miljoen euro, in de staatskas. In 2012 werd een deadline gesteld: begin 2018 zouden de fiscale voordelen vervallen. De enige manier waarop de geldkraan eerder dichtgedraaid zou worden was de verkoop van de 50.000ste elektrische auto. Die vond op 20 april van dit jaar plaats, toen een zwarte Tesla model S bijna drie jaar voor het ultimatum verkocht werd in het havenplaatsje Drammen Havn.
Trouw

quote:
Maar aan de pret komt uiterlijk 2018 een einde, want de Noorse regering die veel belasting en andere inkomsten ziet verdwijnen heeft besloten dat indien er 50.000 EV’s staan geregistreerd of uiterlijk 2018, wat eerder komt, de subsidies en andere voordelen zullen stoppen
Geen Nieuws
pi_173736163
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:53 schreef nils7 het volgende:

[..]

Hoe sta jij tegenover Volkswagen en hun Dieselschandaal?
Ik bedoel als je al zo reageert op dat Tesla een batterijtje softwarematig meer of minder bereik geeft ben ik benieuwd of je je al hebt aangemeld bij Milieu defensie om die schoften uit Wolfsburg eens goed aan te pakken voor hun list en bedrog.
Wilde Volkswagen net gebruiken als munitie tegen de onvermijdelijke Tesla goedpraat response. Hoe sta jij er tegenover dat Volkswagen met een software-update de auto milieuvriendelijker kon maken, maar er bewust uit geldmotieven voor koos om het niet te doen? Zin om Volkswagen te verdedigen? Nee? Waarom Tesla wel?
Weg met de sleepwet.
https://teken.sleepwet.nl/
pi_173736213
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Trouw

[..]

Geen Nieuws
Bedankt voor de info. Ik ben benieuwd hoe de verkoop van elektrische autos zich daar nu gaat ontwikkelen.
We can't afford the illusion anymore
pi_173736346
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 16:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Met de orkanen in de VS hadden ze een softwareupdate gestuurd naar bepaalde modellen zodat ze nu wel het maximale uit hun accu konden halen. Tesla had die modellen verkocht met verschillende prijspunten, waarvan de laagste softwarematige begrenzing op precies dezelfde accu's had. Zo'n bedrijf kan van mij de tyfus krijgen.
Alsof dit iets nieuws is. Gebeurt regelmatig dat met een beetje variëren met instellingen dezefde auto met verschillende motorvermogens verkocht wordt. Soms softwarematig in bijvoorbeeld de regeling van de turbo-druk, soms door iets stoms als een extra ring van een paar cent die de luchttoevoer belemmert, soms door een combinatie van beiden. In elk geval is het niet zo bijzonder dat verschillende uitvoeringen helemaal niet zo verschillend zijn als het op papier lijkt.

Het enige wat nieuw is, is dat het op afstand (softwarematig) aangepast kan worden. Bij andere merken kan de dealer het in een paar minuten als het om een softwarematige begrenzing gaat en is het vaak hooguit een uurtje werk en minder dan een tientje materiaalkosten om de 'hardware' aan te passen.
  dinsdag 12 september 2017 @ 18:52:45 #184
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173736349
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wilde Volkswagen net gebruiken als munitie tegen de onvermijdelijke Tesla goedpraat response. Hoe sta jij er tegenover dat Volkswagen met een software-update de auto milieuvriendelijker kon maken, maar er bewust uit geldmotieven voor koos om het niet te doen? Zin om Volkswagen te verdedigen? Nee? Waarom Tesla wel?
Ik hoef Tesla niet te verdedigen. Vind het een geste van het bedrijf om mensen te helpen met een wat verdere range in tijd van nood. Niet meer en niet minder dan dat.
Zo te lezen vind jij het erg dat jij niet met je auto mag doen wat zij niet willen dat je dat doet. Ik moet bekennen dat ik niet weet wat er precies in elk verkoopcontract staat van een auto, niet van een Tesla en ook niet bij die van mezelf. Wel heb ik eens van horen zeggen dat je garantie vervalt als je je auto laat chip tunen. Dus andere auto merken reageren daar ook wel op. Daarnaast koop jij een Tesla met een X range die ze in dit geval tijdelijk vergroten voor mensen in nood. Het is dus minimaal die range, je krijgt wat je hebt gekozen. Ik snap niet wat het probleem daarmee is, of zit je gefrustreerd in je auto die harder kan dan 130 maar dat niet mag?
Overigens heb ik verre van zin om Volkswagen te verdedigen. Ik ben blij dat ze de stap nu willen zetten. Wel jammer dat ze pas concreet zijn over 13 jaar, zo oud is Tesla nu.
N/A
pi_173736541
Nog een aardig detail uit het FTM artikel:

quote:
In Nederland zou er daarentegen wél heel veel geleerd kunnen worden van de introductie van de elektrische fiets. Zonder enige overheidsbemoeienis is deze introductie een enorm succes: over 2016 bestond 29 procent van de fietsverkopen uit elektrische fietsen. Deze fietsen leveren ook een bijdrage aan het verlagen van de CO2-uitstoot, doordat zij het aantrekkelijker maken de fiets naar het werk te nemen. Zo kan het autogebruik omlaag.

Het verschil: de elektrische fiets verkocht zichzelf dankzij zijn goede specificaties. De technologie is leidend, niet de overheid.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173736579
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 18:52 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik hoef Tesla niet te verdedigen. Vind het een geste van het bedrijf om mensen te helpen met een wat verdere range in tijd van nood. Niet meer en niet minder dan dat.
Zo te lezen vind jij het erg dat jij niet met je auto mag doen wat zij niet willen dat je dat doet. Ik moet bekennen dat ik niet weet wat er precies in elk verkoopcontract staat van een auto, niet van een Tesla en ook niet bij die van mezelf. Wel heb ik eens van horen zeggen dat je garantie vervalt als je je auto laat chip tunen. Dus andere auto merken reageren daar ook wel op. Daarnaast koop jij een Tesla met een X range die ze in dit geval tijdelijk vergroten voor mensen in nood. Het is dus minimaal die range, je krijgt wat je hebt gekozen. Ik snap niet wat het probleem daarmee is, of zit je gefrustreerd in je auto die harder kan dan 130 maar dat niet mag?
Overigens heb ik verre van zin om Volkswagen te verdedigen. Ik ben blij dat ze de stap nu willen zetten. Wel jammer dat ze pas concreet zijn over 13 jaar, zo oud is Tesla nu.
Zou jij een waterflesje kopen die je maar 70% van het water in het flesje geeft? Of überhaupt iets van een bedrijf dat zo met de grondstoffen omgaat?
Weg met de sleepwet.
https://teken.sleepwet.nl/
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:09:21 #187
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173736723
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zou jij een waterflesje kopen die je maar 70% van het water in het flesje geeft? Of überhaupt iets van een bedrijf dat zo met de grondstoffen omgaat?
Dan koop jij toch wat anders, huilie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:10:39 #188
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173736756
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:01 schreef Bart2002 het volgende:
Nog een aardig detail uit het FTM artikel:

[..]

Ik begrijp niet zo goed hoe een electrische fiets voor minder CO2 uitstoot zorgt, zie er vooral bejaarden op sjeezen voor hun plezier.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:13:19 #189
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173736814
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zou jij een waterflesje kopen die je maar 70% van het water in het flesje geeft? Of überhaupt iets van een bedrijf dat zo met de grondstoffen omgaat?
Waarom een 5.20 als je ook een 5.23 (BMW heb ik t over) kan kopen?
Als je tevreden bent met die 5.20 boeiend dat er ook een M5 rond rijdt, toch?
N/A
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:16:04 #190
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173736882
D Autoindustrie is wakker geworden
VW wil tussen nu en 2025 met 80 nieuwe modellen komen, 50 elektrisch, 30 plugin Hybride
https://www.heise.de/news(...)fensive-3827378.html

BMW gaat Tesla opjagen in het luxe segment
https://www.welt.de/wirts(...)-dann-abhaengen.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173736950
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan koop jij toch wat anders, huilie
Ik kan niet wat anders kopen want ik betaal belasting en geef daarmee geld aan een bedrijf dat niet alleen grondstoffen weggooit, maar daarmee ook nog eens zorgt voor onnodig energieverbruik en de daarbij behorende vervuiling.
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:13 schreef nils7 het volgende:

[..]

Waarom een 5.20 als je ook een 5.23 (BMW heb ik t over) kan kopen?
Als je tevreden bent met die 5.20 boeiend dat er ook een M5 rond rijdt, toch?
Is een 5.20 eigenlijk een 5.23, maar dan verneukt met een software-update die de vervuiling, brandstofkosten en gebruikerservaring bewust verneukt?
Weg met de sleepwet.
https://teken.sleepwet.nl/
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:38:45 #192
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173737444
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik kan niet wat anders kopen want ik betaal belasting en geef daarmee geld aan een bedrijf dat niet alleen grondstoffen weggooit, maar daarmee ook nog eens zorgt voor onnodig energieverbruik en de daarbij behorende vervuiling.


Over welk bedrijf heb je het nu?
N/A
pi_173737474
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik begrijp niet zo goed hoe een electrische fiets voor minder CO2 uitstoot zorgt, zie er vooral bejaarden op sjeezen voor hun plezier.
Wat ik dan weer zie is vooral veel forenzen die ook een auto hebben maar met niet al te slecht weer de gewone elektrische fiets pakken. Ook veel die-hard speed pedelec mannen. Die doen b.v. Beverwijk-Schiphol, met de pont. Zij kopen die fiets overigens doorgaans van hun mobiliteitsbudget. Al met al lijkt me dat best een opsteker voor het milieu. Al is het dan vooralsnog een druppel op de bekende gloeiende plaat. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173737674
Het gaat over elektromobiliteit en de discussie gaat direct weer over het milieu :O

Een EV wil je niet alleen omwille van je directe leefomgeving. Je wilt een EV wel omdat deze superieur is aan ICE als het gaat om koppel, souplesse en stilte, kortom comfort! Daarnaast hebben we nog het kostenaspect waar een EV zeer lage gebruikerskosten heeft ten opzichten van een onderhoudsgevoelige ICE.

Met de IAA is het wel duidelijk dat de Europese auto industrie (met uitzondering van Nissan- Renault) enorm loopt te slapen en anno 2017 enkel nog maar conceptmodelletjes weten te lanceren die over 3 tot 8 jaar het levenslicht zien en qua specificaties soms niet eens de specificaties halen van een Model S uit 2012 :')

Ik was overigens positief verrast door de Nissan Leaf2. Medio 2018 leverbaar met 60kWh accupakket _O_

En-nuevo-Nissan-Leaf-imaginado-pro-Carscoop.jpg

Ik maak mij wel grote zorgen over de Europese autoindustrie, zeker als China op korte termijn de ICE in de ban doet dan ligt een kodakje op de loer
pi_173737838
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:47 schreef Revolution-NL het volgende:
Je wilt een EV wel omdat deze superieur is aan ICE als het gaat om koppel, souplesse en stilte, kortom comfort!
En subsidie! Want zonder dat blijken die dingen die jij noemt lang niet zo dominant te zijn als de portemonnee. Ze willen die dingen wel graag maar ze willen er liever niet zelf voor betalen. Dat moet de belastingbetaler maar voor ze doen. Zie de Tesla S berijder en de jaarlijkse subsidie tot wel 19.000 euro die mogelijk is.

Als je hem gewoon helemaal zelf betaalt is het prima verder.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173737879
Een minpuntje uit het FTM artikel:

quote:
Maar wellicht verrassen andere energiebronnen — waterstof bijvoorbeeld — ons nog. Recent werd bekend dat de EEG Nederland een subsidie heeft toegekend om extra waterstoflaadstations te bouwen naast de 3 bestaande stations. Ook in een recent artikel in het Financieele Dagblad wordt uitgebreid stilgestaan bij de mogelijkheden van het rijden op waterstof. De Duitse overheid ondersteunt het onderzoek naar het rijden op waterstof met forse subsidies en bijdragen.
De auteur en ook de EEG moeten zich nog wat meer verdiepen in de vele zeer grote nadelen van waterstof. Best verbazend dit dan weer.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173738068
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:38 schreef nils7 het volgende:

[..]

Over welk bedrijf heb je het nu?
Tesla. Of heeft Volkswagen ook een wagen met een paar honderd kilo extra aan lood in de auto zodat ze die goedkoper kunnen verkopen dan de versie zonder honderden kilo's aan lood?
Weg met de sleepwet.
https://teken.sleepwet.nl/
pi_173738281
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Tesla. Of heeft Volkswagen ook een wagen met een paar honderd kilo extra aan lood in de auto zodat ze die goedkoper kunnen verkopen dan de versie zonder honderden kilo's aan lood?
Lood?
pi_173738816
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:13 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Lood?
Dat is een metaal met een hoog gewicht.
Weg met de sleepwet.
https://teken.sleepwet.nl/
pi_173739103
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat is een metaal met een hoog gewicht.
Hij bedoelt w.s. dat het geen loodaccu's zijn. Maar toch accu >500 kg in zo'n Tesla S. Voor een totaalgewicht >2.000 kg... Eigenlijk belachelijk dat we moeten denken dat rijden met zo'n tank "goed" voor het milieu is en toekomst heeft. :) We moeten juist naar zeer licht en lean. Beetje a la de flevobike. Dat idee.

flevobike-orca.jpg
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')