Dan begrijp ik je vraag niet. Je hebt containers, soms vol en soms leeg.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat verandert dat aan mijn vraag?
Touché.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:11 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Dat toont vooral de effectiviteit van de Luftwaffe aan.
De winst in dit hypothetische geval is 0.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:16 schreef Rezania het volgende:
[..]
Die boot wel, en als ie dan toch al gaat. Dat is mijn punt vriend.
Stel:
- Er vertrekken vier schepen met elk 1000 containers uit China naar Rotterdam.
- Alle vier de schepen zijn vol.
- Alle vier schepen lossen hun volledige lading in Rotterdam.
- Alle containers worden dichtgevouwen en geladen op 1 schip.
- Alle vier de schepen moeten terug naar China.
Wat is de winst in dit geval? Hoe is dit voordeliger dan vier schepen met elk 1000 lege containers?
Nou, het zal allemaal wel dan en er zal wel over nagedacht zijn. Klinkt als heel veel moeite voor niks.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De winst in dit hypothetische geval is 0.
Gelukkig komt dit theoretische voorval vrijwel nooit voor bij containerschepen.
Jij denkt dat het slim is om vier boten met volledig lege containers terug te laten varen?quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:20 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou, het zal allemaal wel dan en er zal wel over nagedacht zijn. Klinkt als heel veel moeite voor niks.
Als er één schip met 4000 ingeklapte containers terugvaart van Rotterdam naar Shanghai en 3 lege, dan lijkt me dat niet efficiënter dan 4 schepen met 1000 niet-geklapte lege containers terug te laten varen.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan begrijp ik je vraag niet. Je hebt containers, soms vol en soms leeg.
Als je een lege container kan inklappen, kunnen er 4 op de plek van 1 staan. Da's efficienter.
Maar wat moet je nou met die overblijvende lege schepen?quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jij denkt dat het slim is om vier boten met volledig lege containers terug te laten varen?
Volgens mij verdubbel je daarmee je transportkosten, als vervoerder.
Volgens mij is het duurder om 4 bootjes te laten varen dan 1.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als er één schip met 4000 ingeklapte containers terugvaart van Rotterdam naar Shanghai en 3 lege, dan lijkt me dat niet efficiënter dan 4 schepen met 1000 niet-geklapte lege containers terug te laten varen.
Op een trein of op een vrachtwagen klinkt het wel logisch ja.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:21 schreef Kowloon het volgende:
Jongens, de maritieme sector (de zeekant dus) is niet waarvoor vouwbare containers nuttig zijn. Dat zit eerder in het achterlandvervoer per vrachtwagen. Maar belangrijker is denk ik nog de ruimtebesparing op de terminal. Ruimte is niet goedkoop in havens. Als je op hetzelfde terminaloppervlak meer lege containers kunt stallen is dat winst.
Van Rotterdam naar een andere plaats varen, waar ze onze tulpenbollen nodig hebben, bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar wat moet je nou met die overblijvende lege schepen?
Afbreken, in containers stoppen en dan in China opnieuw opbouwen?
In containers?quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Van Rotterdam naar een andere plaats varen, waar ze onze tulpenbollen nodig hebben, bijvoorbeeld?
Volle containers op zetten met spullen die Chinezen van ons (Europeanen) kopen wellicht?quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar wat moet je nou met die overblijvende lege schepen?
Afbreken, in containers stoppen en dan in China opnieuw opbouwen?
Waarin ze aankomen in de haven? Ja.quote:
Je bedoelt... uhm... niks?quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:23 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Volle containers op zetten met spullen die Chinezen van ons (Europeanen) kopen wellicht?
Melkpoeier.quote:
Ook niet meer zoveel als vroeger, en zeker niet genoeg om alle containers die vanuit China naar hier komen te vullen.quote:
China importeert >200 miljard dollar uit de EU. Voornamelijk via Rotterdam.quote:
Acht vrachtwagens leveren acht containers af bij een handelsfirma in Emmen. Zeven vrachtwagens gaan direct door naar een volgende klus, en de achtste neemt de acht lege containers terug naar de terminal in Rotterdam.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Op een trein of op een vrachtwagen klinkt het wel logisch ja.
Ze brengen hier 3,5 voor elke 2 die wij daarheen vervoeren.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ook niet meer zoveel als vroeger, en zeker niet genoeg om alle containers die vanuit China naar hier komen te vullen.
Was overdreven, maar de exportwaarde is nog steeds maar een vierde van de importwaarde tussen Nederland en China. Echt niet genoeg om die containers te vullen.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:25 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Oei, onwetendheid.
Veel leesplezier: http://atlas.media.mit.edu/en/
Dat is dus niet genoeg om alles te vullen.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ze brengen hier 3,5 voor elke 2 die wij daarheen vervoeren.
Het achtergebied van Roffa is meer dan enkel ons moerasland.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 15:28 schreef Rezania het volgende:
[..]
Was overdreven, maar de exportwaarde is nog steeds maar een vierde van de importwaarde tussen Nederland en China. Echt niet genoeg om die containers te vullen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |