Taxi3 | dinsdag 13 juni 2017 @ 11:10 |
Topicreeks: Irritaties op de weg We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles. Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee. En nog een wijze spreuk van George Carlin: "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" * Maar hou het wel gezellig aub! Leerzame informatie • De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje: Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan. Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden. Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan. | |
Taxi3 | dinsdag 13 juni 2017 @ 11:11 |
Weet niet of ik moet huilen of lachen | |
Diqiu-Long | dinsdag 13 juni 2017 @ 11:12 |
Spits in Düsseldorf was ook weer gezellig: overal is een stop en parkeerverbod, maar vele die daar lak aan hebben. Dus dan is het weer geparkeerde auto's uitwijken, die daar helemaal niet mogen staan. | |
derLudolf | dinsdag 13 juni 2017 @ 11:24 |
Of negeren. | |
opgebaarde | dinsdag 13 juni 2017 @ 11:28 |
Haha die vind ik leuk | |
Sounddragon | dinsdag 13 juni 2017 @ 14:19 |
Ik zit elke keer als ik in de buurt van 010 ben, op te letten of ik niet ergens een zielepootje in een BRG Donkervoortje spot.. That would be really nice | |
OscarMopperkont | dinsdag 13 juni 2017 @ 14:25 |
Ambertje heeft wel een zware stem | |
Sounddragon | dinsdag 13 juni 2017 @ 14:27 |
en een heel klein plassertje denk ik. Let's go ontopic en into ignore mode.. | |
Sounddragon | dinsdag 13 juni 2017 @ 14:31 |
Irritatie vanochtend; kom je met een zwaar masjientje vanuit Rotterdam Maasboulevard af rijden om de Brienenoord op te gaan richting zuid, staat er bij de rotonde onderaan de brug een verkeerslicht op rood terwijl er 0,0 verkeer rijdt.. Gevolg; Stop & Go penalty voor Jean Plassère, en met 30 km/u de brug op moeten sukkelen | |
x3ro | dinsdag 13 juni 2017 @ 14:40 |
Een ding weet ik wel met die muts in d'r groene hok. Met het rechts inhalen van die Amerikaan had ik d'r erin gereden Gelukkig rijdt het een behoorlijk herkenbaar hok, waarvoor dank, nu weet ik waarop te letten. OT: Simpelheid alom vanochtend. Ging zo'n frusti idioot in een mueslireep op wielen een vrachtwagen brakechecken | |
Cultuur058 | dinsdag 13 juni 2017 @ 16:15 |
Dagelijks terugkerende ergenis op de weg is niet zozeer dat er werkzaamheden zijn, maar wel dat het lijkt alsof het totaal niet opschiet! https://www.vrij-baan.nl/project/drachtsterweg-en-omgeving/ | |
Charged | dinsdag 13 juni 2017 @ 18:55 |
Het duurde idioot lang voordat het kwartje viel... | |
Sounddragon | woensdag 14 juni 2017 @ 01:40 |
Je kunt niet altijd even scherp zijn heah. | |
Fer | woensdag 14 juni 2017 @ 02:39 |
Och bij de Hofplein staan verkeersregelaars. Mag je een kwartier wortel schieten voordat je erop mag. | |
Charged | woensdag 14 juni 2017 @ 18:56 |
Meneertje ongeduld achter me..die paal gaat na mij toch echt omhoog zoals je hebt kunnen merken..ik betwijfel of je verzekering dit gaat vergoeden. | |
jitzzzze | woensdag 14 juni 2017 @ 19:09 |
Ai, die poller door je carter | |
Charged | woensdag 14 juni 2017 @ 19:11 |
Heeft ook iets verder doorgeduwd..kijk maar naar de stand van de achterwielen. | |
OscarMopperkont | woensdag 14 juni 2017 @ 19:11 |
Kan hier nooit medelijden mee hebben. | |
jitzzzze | woensdag 14 juni 2017 @ 19:14 |
Ik zag het; het lijkt wel een cross country uitvoering zo hoog dat hij staat. | |
OscarMopperkont | woensdag 14 juni 2017 @ 19:17 |
En nog even een boete voor milieuvervuiling, zou van mij wel mogen | |
Charged | woensdag 14 juni 2017 @ 19:24 |
Zou goed kunnen,handhaving was er iig erg snel bij. | |
Sounddragon | woensdag 14 juni 2017 @ 19:37 |
op de Willemsbrug morgenavond ook | |
4EverBlackEyed | woensdag 14 juni 2017 @ 20:11 |
| |
naiipajiiau | woensdag 14 juni 2017 @ 20:44 |
Hahaha... tjaaa...^ Godver gisteren op de snelweg bijna van de weg afgereden door een man die eruit zag als een vrouw met kort pittig kapsel superblond kapsel wat alle kanten op stond die veel te druk bezig was met zijn eiphone en zelfs getoeter niet hoorde want had bijpassende Apple oordopjes in. En maar slingeren over de A2. Op de weg keek die niet, hij keek alleen maar naar die stomme telefoon. Waarom je in godsnaam nog oordopjes in zou doen IN je auto is mij ook een raadsel. Ik neem aan dat die nieuwere versie Twingo's ook gewoon een radio hebben... Zo iemand mogen ze per direct het rijbewijs afpakken.. Het zat gewoon grijnzend achter het stuur omdat het iets grappigs op de telefoon zag. Maar opletten ho maar.. | |
Ridocar | woensdag 14 juni 2017 @ 21:51 |
Dat plasje olie zijn ze vast niet blij mee. De straat wordt waarschijnlijk opengegraven. Milieudelicten nemen ze tegenwoordig heel serieus. | |
Charged | woensdag 14 juni 2017 @ 21:57 |
Korrels,inbezemen en morgenvroeg de veegwagen er over. Die toegangsweg gaan ze echt niet opentrekken. | |
Gezicht | woensdag 14 juni 2017 @ 22:04 |
Je hebt hem hopelijk toch wel even hardop uitgelachen? | |
Cat-astrophe | woensdag 14 juni 2017 @ 22:09 |
Mooi ook dat bordje op die eerste foto erbij | |
Charged | woensdag 14 juni 2017 @ 22:27 |
Nee,meneer had het zelf ook in de gaten en zijn pols had een harde klap gekregen,had aandacht nodig. | |
OscarMopperkont | vrijdag 16 juni 2017 @ 00:18 |
* OscarMopperkont gaat maar naar de overheid schrijven dat we de rechterbaan wel af kunnen schaffen. Als ik bij de politie had gewerkt vandaag, dan had ik denk ik wel 100 boetes uit kunnen schrijven voor onnodig links rijden. Alsmede mistlampen, denk ook wel een stuk of 50. Verder nog een vrachtwagenchauffeur (ja hoe kan het ook anders) die het presteert om in te gaan halen precies bij een inhaalverbod (al vaker voorbij gekomen op die weg, dus niet een gewijzigde situatie) om precies DAAR een andere vrachtwagen in te gaan halen. _____!!! Echt, krijgen vrachtwagenchauffeurs geen theorie in hun opleiding van 8000 euro??? Man, man, man.... Verder, iemand die het leuk vind om 100 te rijden waar je 130 mag. Gelukkig was de auto op de linkerbaan van mij erg oplettend en schoof hij snel op, waardoor ik niet vol in de ankers hoefde. Ook nog een Duitser die om onverklaarbare reden het maar nodig vond om een flink stuk over de stoep in Zandvoort te rijden Volgens mij was dat het wel met de avonturen van Ome Oscar voor vandaag. | |
ambertje90 | vrijdag 16 juni 2017 @ 08:05 |
- dat willen we helemaal niet weten jongeh - [ Bericht 49% gewijzigd door Sounddragon op 16-06-2017 08:29:43 ] | |
daNpy | zondag 18 juni 2017 @ 21:40 |
Nederlanders op de Duitse autobahn Kilometers en kilometers lekker links rijden, met een hele trein auto's achter je. Terwijl je niet echt iemand inhaalt Pas nadat ik ze met mijn DAF rechts inhaalde en er wat mensen begonnen te knipperen met groot licht viel het 5 eurocent stukje. Man man man en dan reed ik relatief rustig met m'n oude frikandel | |
niepleuje | zondag 18 juni 2017 @ 22:49 |
Al die zondagsrijders die met 100 op de linkerstrook blijven hangen terwijl je 130 mag... MOVE! | |
OscarMopperkont | zondag 18 juni 2017 @ 22:50 |
Helaas doen ze dat ook op andere dagen | |
niepleuje | zondag 18 juni 2017 @ 22:50 |
Voor hen is het altijd zondag. | |
YoshiBignose | zondag 18 juni 2017 @ 23:11 |
Echt bizar hoor vandaag. Iedereen slapend terug van vaderdag ofzo op de weg? Heb denk ik 15 mensen ingehaald die onnodig links reden en hoefde er bijzonder weinig moeite voor te doen. Een polo voor me reed ook door maar een zondagskneus besloot zijn auto ervoor te gooien en toen extra langzaam te rijden. Wederom een triest dagje op de Nederlandse snelwegen | |
derLudolf | maandag 19 juni 2017 @ 00:05 |
Ook buiten de snelwegen. Bij de grens staat een duidelijk bord wat aangeeft dat je 100 mag buiten de bebouwde kom | |
Diqiu-Long | maandag 19 juni 2017 @ 00:34 |
Ik was op de Belgische snelweg stevig door het rijden op, toen plotseling de snelheid naar 90 verlaagd werd! Waarop ik natuurlijk het gas los liet, en mijn snelheid aan paste aan de maximale toegestane snelheid. Zit achter mij wat een Belg te seinen met zijn lichten, en weet ik allemaal wat voor gebaren. Puur en alleen dat ik mij aan de maximale toegestane snelheid hou, of zien die soms niet die max snelheids borden?! | |
karr-1 | maandag 19 juni 2017 @ 08:49 |
Heeft iedereen een spontane doodswens of zo als het weer wat mooier wordt. Bejaarden die op de meest idiote manier op de weg rijden, cabriootjes die denken dat je rustig 80 mag rijden waar je 130 mag en ga zo even door. En uiteraard moeten we bij elke boom of pitoresk dorpje hoog in de rem gaan om goed te kijken waar we zijn. de mensen achter je zijn tenslotte allemaal helderziend en weten van tevoren dat je gaat stoppen. | |
ambertje90 | maandag 19 juni 2017 @ 09:01 |
Geen remlichten? of te weinig afstand houden? | |
daNpy | maandag 19 juni 2017 @ 09:02 |
Ga naar rechts dan. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 19 juni 2017 @ 09:03 |
Als je niet op tijd zelf kunt remmen als je voorligger dat doet dan zit je er te dicht op! Ik moest gisteren ook keihard op de rem trappen (ABS greep in) terwijl ik met 80 km/u door een groen stoplicht heen een kruispunt over wilde steken (buiten de bebouwde kom), maar er een complete idioot vlak voor me langs de weg over stak! Of overstekende herten (die doen dat meestal niet bij een kruispunt)... Je kunt er gewoonweg nooit vanuit gaan dat iemand netjes 80 (of 130 of wat dan ook de max ter plekke is) blijft rijden. En je kunt er al helemaal niet vanuit gaan dat jij voor je voorganger kunt bepalen wanneer hij wel/niet moet afremmen. | |
Ridocar | maandag 19 juni 2017 @ 09:43 |
Daar hebben Belgen ook last van. Ik woon een paar kilometer van de Belgische grens, en het gebeurt meer dan vaak dat ze stug 70 blijven rijden op de provinciale weg, ondanks dat megagrote bord waar alle standaardsnelheden op aangegeven zijn. [ Bericht 1% gewijzigd door Ridocar op 19-06-2017 10:17:08 ] | |
Ridocar | maandag 19 juni 2017 @ 09:47 |
Afgelopen weekend, A4 Den Haag-Amsterdam, wegwerkzaamheden, Vmax 50. En dan ben ik blijkbaar de enige die zich aan de maximumsnelheid houdt. De rest reed minimaal 70. | |
Diqiu-Long | maandag 19 juni 2017 @ 09:48 |
Hoezo? Als ik bezig ben met inhalen, en ik zie dat de snelheid van 120km/u naar 90km/u verlaagd wordt dan verlaag ik mijn snelheid ook direct! Dat de Belg ermee weg komt om niet zijn boetes te betalen interesseert mij niet, ik heb in iedere geval geen zin in boetes. Dus verlaag ik mijn snelheid tot de max en maak ik mijn inhaalmanoeuvre af, of wanneer het veilig is keer ik weer terug naar rechts. Dan ga ik dus niet voor zo'n Belgische trut die haar rijbewijs bij een pakje boter gekregen heeft, de snelheids limiet overschrijden. Ik hou mij ten alle tijden gewoon aan de toegestane snelheid, maakt mij dan ook niet uit als het inhalen iets langer duurt. Gisteren namelijk flink doorgereden en telkens als ik te dicht op mijn voorligger kwam, heb ik ze gewoon ingehaald. Want 120km/u was de max en vanwege de vertraging die ik al opgelopen had, wilde ik dus ook die 120km/u rijden zodra dat mogelijk was. | |
karr-1 | maandag 19 juni 2017 @ 09:50 |
Uiteraard hebben mensen voor je wel remlichten en is de afstand voldoende, maar als iemand vanuit het niets ineens hoog op de rem gaat is het toch wel even vervelend. Remmen heeft over het algemeen een oorzaak, die is niet altijd even zichtbaar. | |
#ANONIEM | maandag 19 juni 2017 @ 09:56 |
Maakt het toch niet minder vervelend dat iemand remt uit het niks? Als er net iemand achter jou rijdt die met zijn smartphone bezig is, dan heb je kans dat die bij jou achterop knalt. (En ja, als je ziet dat je een oelewapper achter je hebt kun je de afstand tot je voorganger nog groter maken, maar het gaat nu eenmaal niet in elke situatie lukken om de fouten van anderen op te vangen) | |
Diqiu-Long | maandag 19 juni 2017 @ 10:06 |
Daarom moet je niet met je smartphone bezig houden: gisteren zag ik ook zo'n automobilist met zijn smartphone spelen, die reed in een dikke BMW en slingerde nogal over de weg. Toen dacht ik: laat ik hem eens wakker schudden, dus even bewust op mijn claxon gedrukt | |
derLudolf | maandag 19 juni 2017 @ 10:21 |
Ik ben meestal ook een van de weinigen. Sommige mensen gaan dan ook nog seinen omdat je je wel aan de snelheid houdt ofzo [ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 19-06-2017 12:36:45 ] | |
Diqiu-Long | maandag 19 juni 2017 @ 10:26 |
Dat is precies wat mij gisteren gebeurde | |
daNpy | maandag 19 juni 2017 @ 10:40 |
Jij en ik hebben een andere definitie van flink doorrijden. Sowieso staat er geen flitsers de eerste 100m na een snelheidsverlaging en daarnaast kun je best even wat gas bij geven als je iemand inhaalt zonder dat je de gevangenis in moet. Dat houd het verkeer dat wél door rijdt niet zo op. | |
Diqiu-Long | maandag 19 juni 2017 @ 10:42 |
Niks ervan max is max, dus ook bij inhalen Dan duurt het maar wat langer, maar ik hou mij zo wel aan de max. | |
alpeko | maandag 19 juni 2017 @ 10:58 |
Je goed recht maar niet altijd de meest veilige optie. | |
#ANONIEM | maandag 19 juni 2017 @ 11:06 |
Ik had het toch over een hypothetische persoon achter jezelf. | |
daNpy | maandag 19 juni 2017 @ 12:31 |
120 op de teller is 110 in het echt. Gas geven met die frikandel van je. | |
Diqiu-Long | maandag 19 juni 2017 @ 13:36 |
Ik rij op de GPS | |
Ridocar | maandag 19 juni 2017 @ 14:06 |
Het is geen verplichte snelheid. Misschien gewenst, maar als iemand langzamer rijdt, dan is dat maar zo. Behoudens die mensen die +20 onder de maximumsnelheid gaat zitten uiteraard, dan hou je het verkeer alleen maar op... | |
Debsterr | maandag 19 juni 2017 @ 14:10 |
Dat klopt, maar als iemand dan zegt dat 'ie "flink doorrijdt", is dat een beetje tegenstrijdig . | |
Tunafish | maandag 19 juni 2017 @ 14:42 |
Er is naast de verkeersregels ook nog zoiets als inzicht. Als je aan het inhalen bent en tijdens die manoeuvre wordt de snelheidslimiet verlaagd, is het niet de bedoeling om direct langzamer te gaan rijden. Maak het af met de snelheid waarmee je al reed en ga daarna vertragen. | |
Diqiu-Long | maandag 19 juni 2017 @ 15:32 |
Als iets zwart wit is dan zijn het wel verkeersregels: op moment dat ik na het zien van het bordje 90km/u nog steeds 120km/u rij, dan ben ik gewoon in overtreding. Flitsers plaatsen ze tegenwoordig al heel vlak achter zo'n snelheidsverlaging, en een paar honderd meter heb je met 120km/u in no time after gelegd! Dus mijn inhaalmanoeuvre wil ik best afmaken, alleen dan wel met de toegestane maximum snelheid. En anders ga ik als het veilig kan gewoon weer naar rechts: want ik ga echt niet even mijn auto er tussen gooien! Dan moet het wel veilig kunnen! ( Als je dan geflitst word rij je ruim 30KM/u te hard, en ik weet niet wat het in België kost. Maar dat zal vast een dure grap zijn ) [ Bericht 5% gewijzigd door Diqiu-Long op 19-06-2017 15:39:11 ] | |
Tunafish | maandag 19 juni 2017 @ 15:38 |
En als er iets niet zwart-wit is, is dat het verkeer zelf. Je kunt als net als ambertje90 als een of andere regeltjesautist over de weg sjezen en je strikt aan ieder bord houden, maar je kunt ook de situatie inschatten en bepalen of je misschien nog even het gas erop moet houden. Daarnaast kijk je natuurlijk ruim voor je uit en zie je ver van tevoren al dat de maximum snelheid omlaag gaat, waardoor je tijd zat hebt om snelheid te minderen en weer naar rechts te gaan en er überhaupt geen probleem is. | |
Diqiu-Long | maandag 19 juni 2017 @ 15:42 |
Ja ik ben ook een autist en dat bespaart mij in het verkeer de nodige verkeersboetes: want als ze controleren, dan komt daar bijna nooit een mens bij ten pas! Alles doen ze tegenwoordig met camera's, laserguns etc. Dus dan krijg je automatisch die boete, en naar de rechter gaan heeft geen zin. | |
Debsterr | maandag 19 juni 2017 @ 15:55 |
Wat heeft dat precies te maken met wel of geen boetes krijgen . | |
Diqiu-Long | maandag 19 juni 2017 @ 16:02 |
Het zwart wit denken van een autist word in sociale situaties als negatief gezien, want de wereld is niet zwart wit. Maar verkeersregels zijn dat wel! Die beperking werkt in het verkeer dus in mijn voordeel, daarom heb ik ook geen apps nodig zoals Flits Meister Want ik hou mij ten alle tijde aan de toegestane snelheid, daar anticipeer ik dus ook op. Meestal is het gas loslaten voldoende, en dan zit ik op de goede snelheid nog voordat ik het bord passeer. Als dat niet lukt, dan heb ik nog zoiets dat heet een rem. Zag gisteren trouwens ook opvallend veel auto's langs de vluchtstrook stil staan, bij eentje was een mevrouw volgens mij gewoon haar behoefte het doen..... En de nodige auto's die in de file de vluchtstrook op reden..... | |
Debsterr | maandag 19 juni 2017 @ 16:08 |
Ik bedoelde, waarom krijg jij minder boetes omdat alles automatisch gedaan wordt i.p.v. door mensen. Als die flitsen op snelheid maakt dat toch niks uit t.o.v. een flitskast? | |
Ridocar | maandag 19 juni 2017 @ 16:17 |
Zou het dan niet handig zijn om aan de veilige kant van de mogelijkheden te kunnen zitten? Je ziet verderop een snelheidsbeperking en je bent voornemens in te gaan halen, dan zou je je inhaalpoging kunnen staken vóór je überhaupt op de linker rijstrook rijdt. Wie zegt dat 'ie wordt verrast door een snelheidsbeperking tijdens het inhalen heeft gewoon niet op zitten letten. Die borden zie je van ver genoeg staan. | |
Diqiu-Long | maandag 19 juni 2017 @ 16:17 |
Omdat bij een flitser geen mens te pas komt: oom agent zal het wellicht over het hoofd zien, terwijl de flitser geen greintje menselijkheid heeft! Dus als je denkt van: het is beter om mijn inhaalmanoeuvre af te maken, dan denkt de flitspaal: flits en dan kun je dat verhaal van je inhaalmanoeuvre wel aan de rechter vertellen, maar dat houdt geen stand. | |
jeroen25 | maandag 19 juni 2017 @ 16:45 |
Wat je dus wil zeggen is dat je geen boetes krijgt omdat je je strikt aan de regels houdt en dat je je strikt aan de regels houdt omdat je autist bent? | |
Tunafish | maandag 19 juni 2017 @ 16:45 |
En daarom kijk je voordat je begint met inhalen of je het af kunt maken. Als jij midden in je manoeuvre op de rem moet omdat je te hard gaat, had je niet moeten beginnen met inhalen. Heb je dat toch gedaan, rij dan gewoon door in plaats van in de ankers te gaan. | |
Diqiu-Long | maandag 19 juni 2017 @ 17:05 |
Ik kies toch voor in de ankers te gaan: of mag ik mij boetes op sturen naar jouw? Heb namelijk al vaak genoeg flitsers gezien die op slecht enkele honderden meters staan na de snelheids verlaging. | |
niepleuje | maandag 19 juni 2017 @ 17:16 |
Ik zou het nobel van je vinden als je mij op die manier ook een boete wil besparen, maar in de praktijk is het dan toch handiger om gewoon naar rechts te gaan of daar überhaupt te blijven. | |
Diqiu-Long | maandag 19 juni 2017 @ 17:19 |
Maja dat was niet veilig, dat heb namelijk wel gedaan zodra ik veilig terug kon naar rechts. Net zoals niet zomaar mijn auto op de linkerrijstrook gooi, doe ik dat ook niet bij het terug keren naar de rechterrijstrook. Maar gisteren heb ik van ruim 19:00 tot 23:00 in een stuk in de auto gezeten, dus nadat ik 1 uur vertraging opgelopen had. Had ik geen zin om constant achter het verkeer op de rechterrijstrook te blijven, dat langzamer reed dan 120km/u. Want ik wilde graag thuis zijn en in eerste instantie zou ik rond 22:00 thuis geweest zijn, maar met die vertraging werd dat dus na 23:00 uur. Dus ik heb vaak ingehaald gisteren en zo kwam ik op die linkerrijstrook, normaal blijf ik namelijk gerust rechts rijden met 100km/u. | |
alpeko | maandag 19 juni 2017 @ 17:42 |
Dat is geen beleid. Ook bij Overschie begint de traject controle niet direct bij het bord 80 bijv. | |
JDude | maandag 19 juni 2017 @ 17:55 |
Klopt. Vanuit Den Haag kun je tot het derde portaal doorkarren en vanuit Gouda tot de tweede. Die tijdelijke snelheidsbeperkingen vanwege een hobbeltje of iets te glad wegdek komen me ook aardig de keel uit trouwens. Helft van de tijd klopt de bebording ook niet eens. Ik negeer ze inmiddels maar helemaal maar dan zul je altijd zien dat er zo'n Limburger in een 106 voor je opduikt . | |
Diqiu-Long | maandag 19 juni 2017 @ 17:59 |
Tot ze er actief gaan controleren omdat de schatkist gevuld moet worden, dan zijn dat juist de plekken waar veel geld te verdienen valt | |
daNpy | maandag 19 juni 2017 @ 18:12 |
Er is een wettelijke afstand die bepaald wanneer er na een snelheidsverlaging een controle op snelheid mag plaats vinden. Dit is een formule die de snelheid meeneemt. Dus hoe hoger de snelheid hoe langer de afstand. Als jij dit kort vind let je dus niet op of je rijdt stiekem toch te hard. Verder is het een boel poeha van iemand die 1,5 week zijn rijbewijs heeft. Als je moet remmen voor een snelheidsverlaging zit je gewoon niet op te letten. | |
Diqiu-Long | maandag 19 juni 2017 @ 18:45 |
Ha ik heb meer rijervaring dan menig 18 jarige pauper die de auto van mama en papa moet lenen, alleen ik vertrouw de overheid voor geen meter en daarom neem ik het onzekere voor het zekere. [ Bericht 1% gewijzigd door Diqiu-Long op 19-06-2017 22:04:57 ] | |
Nattekat | maandag 19 juni 2017 @ 18:50 |
Ja, naar wat ik hier hoor moet je echt eens goed in de spiegel kijken. Zelfoverschatting hoort ook bij menig 18'er. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 19 juni 2017 @ 18:51 |
Dan heb je niet opgelet, want die borden kun je al lang van tevoren zien. En dan had je dus rechts kunnen blijven. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 19 juni 2017 @ 19:12 |
Ik heb nog nooit een boete gehad doordat ik mijn inhaalmanouvre afmaajte bij een snelheidsverlaging (100.000-150.000km per jaar). | |
#ANONIEM | maandag 19 juni 2017 @ 19:29 |
| |
derLudolf | maandag 19 juni 2017 @ 19:41 |
Ik zie ze geregeld net achter het bord van de bebouwde kom staan. Vooral in Duitsland. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 19 juni 2017 @ 19:52 |
Inhalen als je bijna de bebouwde kom in gaat lijkt me sowieso niet handig en dat doe ik dan ook niet (is me overigens alsnog niet echt opgevallen) 😉 Ik dacht dat het hier vooral over de snelweg ging. | |
Diqiu-Long | maandag 19 juni 2017 @ 22:03 |
Nee hoor dat is geen zelfoverschatting: ik heb in korte periode, direct na het behalen van mijn rijbewijs al flink wat km's gereden. Terwijl je hele bevolkinggroepen hebt die puur en alleen hun rijbewijs behalen, omdat mama en papa het betalen. Daarna gaan ze studeren in de grote stad, en bouwen helemaal geen rijervaring op. Snelweg, binnen de bebouwde kom, buiten de bebouwde kom etc. Ik riskeer het gewoon niet, was onlangs nog op nieuws dat mensen voor een paar km beboet werden. Vandaar ook mijn stugheid, al helemaal in Nederland. Want de boetes in ons land zijn buiten proporties en dan word auto rijden duur [ Bericht 37% gewijzigd door Diqiu-Long op 19-06-2017 22:10:37 ] | |
daNpy | maandag 19 juni 2017 @ 22:09 |
Contradictio in terminis | |
Diqiu-Long | maandag 19 juni 2017 @ 22:12 |
Wanneer komt je website weer online? Of is die niet van jouw? | |
alpeko | maandag 19 juni 2017 @ 22:38 |
Je wordt niet voor een paar km beboet. Er is immers al een correctie van toepassing. Op geijkte apparatuur. Tel daarbij op dat je snelheidsmeter in de auto niet geijkt is. Al 13 jaar rijervaring met twee (de eerste pas na 10 jaar) snelheidsovertredingen op mijn kerfstok van beide onder de 10 km op de snelweg. Waarvan ik er van één ook heel bewust was. Reed 120 op de teller op cruisecontrol op de A4 waar je op dat tijdstip 100 mocht. Ik was niet bekend met de trajectcontrole daar. Maar die kwam dus ook onder de 10 km te hard uit. Prima insteek natuurlijk om je aan de snelheid te houden maar die is echt niet heilig. Zo geef ik gerust gas bij op de rechter baan om bijv ruimte te maken voor een invoeger. En op een 80 weg langzaam verkeer inhalen doe ik ook niet met 80. Max snelheid is er met een reden maar is echt niet altijd de meest veilige of sociale optie. [ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 19-06-2017 23:07:07 ] | |
Diqiu-Long | maandag 19 juni 2017 @ 22:51 |
Probleem vind ik alleen dat oom agent niets te maken heeft met meest veilige, of sociale optie. Want als ik te dicht op mijn voorligger kom dan heb ik twee opties: snelheid verlagen?! Of wanneer ik zoals gisteren graag thuis wil zijn, dan ga ik inhalen en als het snelverschil dan net 5km/u is ofzo. Dan duurt dat redelijk lang, maar dat vind ik een betere optie dan bumperkleven. ( Door de max mag ik ja niet sneller inhalen, iets wat in Duitsland bijna nooit een probleem is. Daar rij ik zorgeloos op de autosnelweg als er geen snelheidsbeperking is ) Moet zeggen, was gisteren ook wel gefrustreerd door die vertragingen in België rondom Brussel. Dat verkeer ging heel langzaam, en dan kwam het weer eens op gang en mocht je weer op de rem. | |
Fer | maandag 19 juni 2017 @ 22:54 |
In principe doe ik ook 110 of 120 op de cruisecontrol, kan ik er wat aan doen dat mensen gas geven als je naast ze zit met inhalen. | |
vannelle | maandag 19 juni 2017 @ 22:57 |
Klinkt goed en sociaal maar als je de Vmax moet overschrijden om in te halen rijdt je voorligger blijkbaar niet zo enorm langzaam en kun je er ook gewoon achter blijven. | |
alpeko | maandag 19 juni 2017 @ 22:57 |
Er zijn genoeg wegen in Duitsland met een snelheidsbeperking. Meer dan zonder. En anders is er wel een Baustelle. Of je haalt niet met 5 km per uur in maar met 10. Zo lastig is het allemaal niet. | |
Diqiu-Long | maandag 19 juni 2017 @ 23:01 |
Gaat niet, dan ben ik in overtreding als mijn voorligger 115 rijd en ik 120 ( de max in BE ) en 125 rij om in te halen, dan ben in gewoon feitelijk in overtreding. En dan krijg je na correctie inderdaad een boete voor een paar km | |
alpeko | maandag 19 juni 2017 @ 23:02 |
Te langzaam is te langzaam. Dan heb je het toch al snel over 100 op 120 weg. Als die dan vlak daarna overgaat in 100 zoals op de A16 vanaf Breda naar Dordrecht bij de N3 dan ga ik niet ook opeens 100 rijden om dan eeuwig naast iemand te zitten die al de hele tijd 100 meent te moeten rijden. Dan hinder ik degene die op dat stuk met 120 willen doorrijden. Ik heb nota bene met lessen gewoon geleerd dat je niet al te krampachtig moet rijden. Rubbertegel generatie van tegenwoordig. | |
Diqiu-Long | maandag 19 juni 2017 @ 23:07 |
Cruise control heb ik niet: ik hou mijn rechtervoet gewoon op dezelfde hoogte waardoor ik als ware ook cruise | |
vannelle | maandag 19 juni 2017 @ 23:12 |
Je weet dat er alleen maar een maximumsnelheid geldt en geen minimum? Het verschil in snelheid mag natuurlijk niet gevaarlijk zijn maar zolang iemand sneller rijdt dan een vrachtwagen zie ik het probleem niet. | |
Diqiu-Long | maandag 19 juni 2017 @ 23:15 |
Dat heb ik op de radio verteld bij 3FM, die DJ had ook wat te zeiken over bestuurders die 100km/u op de rechterrijstrook rijden. Toen vroeg hij mij waarom je dat zou doen: simpel, dat bespaart brandstof. | |
alpeko | maandag 19 juni 2017 @ 23:20 |
Ik heb er ook geen probleem mee toch? Maar als ik kan inhalen doe ik dat. En inhalen doe je zo vlot mogelijk. Niet al te verstandig om lang in iemands dode hoek te blijven hangen. Ik ga dan echt niet perse Vmax. Als de situatie het toelaat maar soms is gas bij voor jezelf en de ander beter. Óf je haalt niet in en past je snelheid aan aan je voorganger of je haalt vlot in en gaat dan niet lopen miereneuken over 5 of 10 (op de teller) te hard. Die paar seconde. Er voorbij kruipen is in geen enkel geval de beste keuze. Ja als je een vrachtwagen rijdt, dan kun je niet anders. Per geval maak je een inschatting. Wat doet Diqiu-Long als de auto die hij inhaalt opeens versnelt naar Vmax? Wat ik vaak zat meemaak. Hebben ze niet door dat er iemand inhaalt. Gaat hij dan op de rem om de manoeuvre af te breken? Riskant met verkeer achter je. [ Bericht 7% gewijzigd door alpeko op 19-06-2017 23:30:11 ] | |
Fer | maandag 19 juni 2017 @ 23:21 |
Doen de mensen om mij heen ook als ze de tunnel door of brug over moeten. | |
IkBenDeBaas | dinsdag 20 juni 2017 @ 00:43 |
Ondanks dat je gelijk hebt natuurlijk, wekt het wel de nodige irritaties op. Dan kun je zulke reacties ook verwachten. | |
Diqiu-Long | dinsdag 20 juni 2017 @ 01:04 |
Maja dat interesseert mij dan niet zoveel | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 20 juni 2017 @ 01:51 |
Blijkbaar wel anders plaats je het niet hier 😉 En in het verkeer is het ook een beetje geven en nemen, egoïsme is geen handige eigenschap op de weg. | |
Diqiu-Long | dinsdag 20 juni 2017 @ 02:16 |
De irritatie dat iemand dan gaat seinen met zijn licht omdat ik mij aan de verkeersregels hou ja, en die stomme Belg niet omdat ze haar rijbewijs bij pakje boter gekregen heeft. | |
PluggieOD | dinsdag 20 juni 2017 @ 04:07 |
Ford Ka 44 Kw vanmorgen voor de airco. En erna de 110 Kw+ Astra terug met een kapotte koelslang, Ford Ka is Zen. Ik ga super anticiperen en als een soort robot vloeiend door verkeer rijden. Ik word een leuke man! Wiggle wiggle. Wiebel wiebel. Ik ben een compleet ander mens! | |
PluggieOD | dinsdag 20 juni 2017 @ 04:11 |
Belgen kunnen echt compleet niet rijden na 5 lessen van hun vader. Terechte klacht. | |
ambertje90 | dinsdag 20 juni 2017 @ 06:10 |
Je weet dat seinen dat je iemand in wilt halen ook gewoon volgens de regels is he? | |
Sarabi | dinsdag 20 juni 2017 @ 07:11 |
Maar gelukkig rijd je geen km te hard..... | |
Sarabi | dinsdag 20 juni 2017 @ 07:17 |
Als je vol in de ankers gaat (jouw woorden) terwijl je aan het inhalen bent, lijkt me dat geen vreemde reactie. | |
vannelle | dinsdag 20 juni 2017 @ 07:26 |
Inhalen moet idd zo vlot mogelijk, niet met wandelsnelheid als verschil. Maar mijn punt is dat inhalen niet persé nodig is, dát bedoelde ik. | |
sneakydesert | dinsdag 20 juni 2017 @ 07:45 |
Het is dan ook niet handig om in te halen als er een flitser staat (ervan uitgaande dat je daarbij wat harder rijdt dan de vmax). Zonder flitser haal ik liever met 10km/u in dan 5km/u zodat het verkeer vlot blijft doorstromen. Als je daarna gewoon weer naar rechts gaat en je snelheid aanpast is er niets aan de hand. | |
Fixers | dinsdag 20 juni 2017 @ 08:08 |
Als je zo van de regelneukerij bent, dan ben je vast ook bekend met artikel 5: je mag jezelf en andere weggebruikers niet in gevaar brengen. Plotseling afremmen tijdens een inhaalactie met verkeer achter je is niets anders dan gevaar veroorzaken in het verkeer. Als je met 120 in begint te halen en je daarmee een snelheidsverlaging in rijdt: getuigt dat van onvoldoende verkeersinzicht, waardoor je gevaar veroorzaakt. | |
ambertje90 | dinsdag 20 juni 2017 @ 08:30 |
De snelste manier voor de bumperklever om door te gaan is als jij je weer achter de truck laat afzakken, de audi komt dan voorbij waarbij jij een galant gaat-u-voor gebaar maakt. Vreemd genoeg wordt dat dan weer niet gewaardeerd. | |
Gezicht | dinsdag 20 juni 2017 @ 08:48 |
In de 5 jaar dat ik nu mijn rijbewijs heb, heb ik nog nooit rekening gehouden met (te) hard rijden tijdens het inhalen met als gevolg bekeuringen. Nooit een bekeuring gehad ook. Ik blijf dus gewoon met 130 inhalen bij Vmax 120 hoor, wel zo fijn voor de doorstroming. Is m.i. ook een beetje mierenneuken als je dat niet doet omdat je bang bent voor een bekeuring. Dan blijf je maar fijn rechts rijden. | |
Ridocar | dinsdag 20 juni 2017 @ 09:08 |
Laat het regeltje dan maar eens zien. Iedereen die dat internationale handvest gebruikt om het seinen toe te staan kan die tekst helemaal niet lezen. | |
OxygeneFRL | dinsdag 20 juni 2017 @ 09:15 |
Vanmorgen: Ik rij naar mn werk op een N-weg (100km/h) Ik rij daar vaak iets boven (110). Komt er een korte invoegstrook waarbij er een auto op mijn rijbaan wil invoegen dus ik ga naar links, en daar komt net een zakenmannetje in een nieuwe Pasaat met 130 aanzeilen die voor mij in de ankers moet Ik rij al te hard en dan ook nog gebaren dat ik aan de kant moet. Toen heb ik mn CC effe teruggesteld naar 100. | |
Pizza_Boom | dinsdag 20 juni 2017 @ 09:18 |
Wat is flink wat km's? 100? 1000? 5000? Wees eens concreet, in plaats van die stoere praat. Dat je met zo verschrikkelijk veel ervaring de hotspots nog niet weet joh. | |
ambertje90 | dinsdag 20 juni 2017 @ 09:43 |
Weet je zeker dat je die can-of-worms wilt openen? | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 20 juni 2017 @ 09:43 |
Oftewel bij een beetje helling omhoog kakt jou snelheid in en bij een helling omlaag ga je toch ineens veel te hard rijden? | |
Anne | dinsdag 20 juni 2017 @ 09:44 |
Doe maar lekker niet. | |
ambertje90 | dinsdag 20 juni 2017 @ 09:45 |
Dacht ik ook ja! | |
Ridocar | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:02 |
- ik zei, doe maar niet - [ Bericht 96% gewijzigd door Anne op 20-06-2017 10:10:18 ] | |
daNpy | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:10 |
Dus jij maakt het probleem van de invoeger het probleem van de passat? Blijf gewoon op je baan. Dankzij dit soort acties kan er niemand in NL meer invoegen zoals het hoort. | |
Nakketikker | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:24 |
herkenbaar. ik rijd geregeld met een grote aanhanger. en bij lange invoegstroken is er altijd wel iemand die naast mij blijft rijden richting het einde van de invoegstrook met dezelfde snelheid van ca. 100km/u zonder alvast op zoek te zijn naar een plekje om in te voegen. Bij het einde van de invoegstrook wil die dan op het laatste moment achter mijn auto duiken, maar komt er op dat moment achter dat er nog 10 meter aanhanger achter mij hangt. Hetgeen dan volgt is dat diegene na een bijna-ontmoeting met mijn aanhanger volledig in de ankers gaat en dan (zonder te kijken) met ca. 50km/u achter mijn aanhanger 'invoegt' (lees: tussen gooit) waardoor er weer 5 auto's vol in de remmen moeten om een ongeluk te voorkomen. | |
OxygeneFRL | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:24 |
Dankzij mijn actie kan er Juist iemand invoegen. Ik denk dat je mijn post niet goed gelezen hebt Dus dan moet ik maar in de ankers? als je harder van V max wil rijden prima maar dan pas je je maar aan. | |
OscarMopperkont | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:28 |
Seinen om je tegenligger er op te attenderen dat hij/zij onterecht groot licht draagt is al strafbaar met een boete van 90 euro. Dus nee, ik denk niet dat seinen omdat je met je aso gedrag er voorbij wilt wel is toegestaan. | |
Anne | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:29 |
Nee, jij hoeft je niet aan te passen. De meneer op de linker rijstrook ook niet. Wie blijft er dan nog over? De invoeger! | |
OxygeneFRL | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:29 |
Maar dan krijg Ik gezeik met Danpy dat er in HEEL NL nooit meer iemand kan invoegen! | |
Fer | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:30 |
Invoeghulp alleen als het kan | |
OxygeneFRL | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:31 |
Het kan wel. Als Pasaat meneer zich keurig aan de snelheid had gehouden. Maar meneer wil zo nodig de wet overtreden, dan pas je je maar aan | |
Anne | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:31 |
Nee, dan krijg je van danpy te horen dat iedereen juist weer kan invoegen zoals het hoort. Niet zo selectief lezen. | |
OxygeneFRL | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:33 |
Ok dus als ik de invoeger geen ruimte geef, kan iedereen weer goed invoegen....help me effe | |
OscarMopperkont | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:34 |
De invoeger dient te anticiperen op het verkeer op de hoofdrijbaan. De invoeger moet dus zorgen dat hij dus zonder anderen te hinderen invoegt. | |
OxygeneFRL | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:35 |
Maar helpt dat met invoegen/doorstroming? | |
OscarMopperkont | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:35 |
Als iedereen dat op de juiste manier doet, dan wel ja. | |
OxygeneFRL | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:37 |
Ja maar dat gebeurt dus niet altijd want de invoeger knelt hem ervoor, dan ga ik of naar links (en een wetsovertreder laten afremmen) of ik moet in de ankers en heb ik een auto in me kofferbak, of ik wordt opzij gedrukt Kies jij de beste optie? | |
Gezicht | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:38 |
Houden jullie er rekening mee dat menig invoeger 'gewoon' naar links komt? Hoe vaak ik al in de ankers ben moeten gaan voor lui die met 90 naar links komen. Dan ga je vanzelf wel invoeghulp geven ja. (Wat niet wil zeggen dat ik dat altijd doe). | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:38 |
Opvallend veel mensen weer zonder licht. En dat terwijl het soms zelfs dichte mist was. | |
OxygeneFRL | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:40 |
OP een lange invoegstrook waarbij de invoeger al naast me rijdt en ik kan niet naar links doe ik dat ook niet, maar zo'n korte waar iemand met 90 ineens om de hoek komt en hem ertussen zet....tsja dan kies ik voor mezelf en laat ik de overtreder maar boeten | |
Gezicht | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:40 |
Eens. | |
OxygeneFRL | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:41 |
Dank je Anne denkt er anders over | |
Anne | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:43 |
Ik had laatst toch een apart iets.. Een knul in een aardig nieuwe jeep-achtige wagen drukte per ongeluk bijna een motor van de linkerrijstrook, door dus van baan te wisselen. Hij schrok, trok meteen ook aan het stuur terug, foutje bedankt, kan gebeuren. Hij deed het daarna echter wéér. Uiteindelijk na het inhalen van wat vrachtwagens, reed ie weer rechts en zat ik links naast hem.. en hij doet gewoon bij mij wat hij bij die motor deed! Dus ik druk laaaaaaaang mijn toeter in, maar de jongen blijft gewoon stoïcijns vooruit kijken en drukt zijn auto gewoon verder. Gezien er rechts nog heel wat ruimte was, heb ik hem heel stout met mijn Yaris (dat zegt genoeg over de ruimte die er dus was) rechts ingehaald en even gebaard of ie wel goed was?! Geen reactie.. niks.. je zou bijna zeggen dat ie on drugs was ofzo. | |
Nakketikker | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:44 |
Remmen is de beste optie. of heeft jouw auto alleen een stuur en een gaspedaal? | |
OxygeneFRL | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:45 |
Ja en dan een auto in mijn kofferbak. Nee dank u. Die auto achter mij kan er ook niets aan doen. | |
OxygeneFRL | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:45 |
Rechts inhalen is verboden dus jij was fout in deze. | |
Ridocar | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:49 |
Er zijn er meer die er anders over denken. Ik krijg ook vaak onterechte invoeghulp, nergens voor nodig. Een beetje bestuurder op de invoegstrook moet zelf maar een plekje zoeken, dat is niet de taak van het verkeer op de doorgaande rijbaan. | |
Nakketikker | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:50 |
Die 'wetsovertreder' van je op de linkerbaan kan er net zo min wat aan doen. Maar jij hebt dus kennelijk liever een auto met 130km/u in je kofferbak dan eentje met 100km/u? Verzekeringstechnisch wil je gewoon op je eigen baan blijven en remmen. Als jij hem naar links slingert en Passat klapt achterop jou dan maakt het geen bal uit of hij wetsovertreder is of niet, want jij wisselt van rijstrook zonder te kijken. | |
Ridocar | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:50 |
Stoïcijns voor zich uitkijken na een voorrangsfout is standaard. Negeren, negeren, negeren, misschien gaat het wel over.... Kereltje weet dondersgoed dat 'ie fout zat. | |
Nakketikker | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:51 |
het gaat hier niet om goed of fout, moraalridder. hij zet uiteen dat hij iets aparts heeft meegemaakt. | |
OscarMopperkont | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:52 |
Die auto achter jou houdt dan sowieso te weinig afstand, houdt ook geen rekening met het anticiperen op de invoegende auto en wat de mogelijkheden zijn. Blijf jij op je baan en krijg je iemand achterop, dan zit hij fout. Gooi jij hem naar links en komt er iemand achterop, dan zit JIJ fout. | |
Anne | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:53 |
Kweetnie. Voor mijn idee waren 2 van de 3 fouten doelbewust. Het lijkt me sterk dat je de motor die je net bijna aanreed, direct erna nog een keer van de weg probeert te drukken. Dat móet je gezien hebben. | |
Nakketikker | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:53 |
dit dus. | |
alpeko | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:53 |
Zo zwart/wit is het niet. Als iemand met 150 komt aan zetten dan mag er niet van jou verwacht worden dat je die snelheid kunt inschatten. Het is ook een kwestie van de weg lezen voor de linksrijder. Zeker bij een invoegpunt dien je rekening te houden met zulke acties. | |
Ridocar | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:55 |
Dat zou je denken idd, maar het lijkt mij het typische gedrag van een telefoonverslaafde. Het kan ook drugs zijn, schijnt ook gekke dingen met je te doen, net als een lage suikerspiegel... | |
OscarMopperkont | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:56 |
Klopt, maar dan nog. Alles komt neer op anticiperen en in je spiegels kijken. Je kan vrij makkelijk zien of een achteropkomende auto veel harder rijdt of niet. | |
alpeko | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:58 |
Nee, daar is genoeg jurisprudentie over. | |
OscarMopperkont | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:59 |
Ik zeg toch ook nergens dat ik het niet met je eens ben. Ik zeg alleen dat men beter moet kijken en anticiperen. Daar begint alles toch echt mee. | |
Gezicht | dinsdag 20 juni 2017 @ 10:59 |
Los van wat de wet en de jurispridentie hierover zegt blijft het een eindeloze discussie | |
OscarMopperkont | dinsdag 20 juni 2017 @ 11:01 |
Dat ook. TL;DR men moet gewoon goed vooruit kijken, goed in de spiegels kijken, beter anticiperen en elkaar de ruimte geven.... dat scheelt een hoop ellende op de weg | |
Nakketikker | dinsdag 20 juni 2017 @ 11:05 |
En los van de eindeloze discussie is Oxy dus gewoon de lul. Anderzijds mag hij gaan aantonen dat het ongeluk aan niks anders te wijten is dan het snelheidsverschil. én hij mag gaan aantonen dat uitwijken naar links de enige manier was om een aanrijding met de invoeger te voorkomen. (en dus aantonen dat uitwijken naar links een betere optie was dan remmen op zijn eigen baan). Overigens is het wel frappant dat Oxy in zijn keuze voor met wie hij een aanrijding wilt maken komt met argumenten als: - die man achter mij kan er niks aan doen, - die Passat kan er meer aan doen omdat ie een wetsovertreder is. Maar de enige die er écht iets aan kan doen is die roekeloze invoeger. Dus laat hem lekker tegen jou aanrijden en maak een botsing met hém. | |
Pizza_Boom | dinsdag 20 juni 2017 @ 11:44 |
Dat ligt er maar net aan hoe hard je daar mag, daar is al eens een rechterlijke uitspraak over geweest. Als de limiet 130 is, kan jij dat niet inschatten. Het verschil tussen 130 en 150 is namelijk dermate klein, dat jij dat niet kan zien in je spiegel. Daar moet jij gewoon voorrang aan verlenen en die 150 is voor jou als rechts rijder geen ontlastende factor. Is de limiet 100 of zelfs 80, dan is het een ander verhaal. Dat verschil is dusdanig groot geworden, dat je dat volgens de rechter niet meer hoeft te verwachten. | |
Ridocar | dinsdag 20 juni 2017 @ 11:48 |
Gewoon onwetendheid of een inschattingsfout als gevolg van een veel hogere snelheid is idd wat anders dan moedwillig voorrang nemen omdat de ander een overtreding maakt. Als dat hetzelfde zou zijn zou ik bij verkeer van rechts gewoon voorrang nemen als een koplichtje kapot is, of de bestuurder zijn gordel niet aan heeft. | |
Pizza_Boom | dinsdag 20 juni 2017 @ 11:48 |
Typisch schoolmeester gedrag. "Maar hij rijdt te hard". Dat is een overtreding. Ondertussen, door hem ervoor te zetten en daarna af te remmen, rij jij onnodig links (overtreding 1), verleen je geen voorrang aan de andere weggebruiker bij het wisselen van rijstrook (overtreding 2) en veroorzaak je met het afremmen bewust een gevaarlijke situatie (en dat is een misdrijf). | |
ambertje90 | dinsdag 20 juni 2017 @ 11:53 |
Seinen voor gevaar (verblindende lichten) is niet verboden natuurlijk. En heb jij nog nooit gebeld op de fiets als je er langs wilt? | |
OxygeneFRL | dinsdag 20 juni 2017 @ 11:59 |
Goed punt! ik laat voortaan de invoeger er niet tussen als het niet kan, en als de invoeger naar links komt, raak ik hem op zn kont, draait hij om en vliegt hij 10x over de kop. Maar et was niet mijn schuld! bedankt | |
ambertje90 | dinsdag 20 juni 2017 @ 12:01 |
Invoeghulp? Ja laten we het daar nog eens over hebben... | |
OxygeneFRL | dinsdag 20 juni 2017 @ 12:02 |
Nee de invoeger moet het maar oplossen dus ik help niet meer. | |
OscarMopperkont | dinsdag 20 juni 2017 @ 12:09 |
Hey, ik maak de regels niet. Ga lekker klagen bij de overheid. Seinen met grootlicht om grootlicht is verboden. Dat de kans dat je daar een boete voor krijgt klein is, dat is wat anders. | |
Anne | dinsdag 20 juni 2017 @ 12:09 |
Goed. Ander onderwerp! Iemand anders nog een irritatie die hij of zij kwijt wil? | |
OscarMopperkont | dinsdag 20 juni 2017 @ 12:10 |
Ja ik. Mensen die denken het beter te weten dan de wet. | |
ambertje90 | dinsdag 20 juni 2017 @ 12:16 |
Ah dan spreken wij op verschillende niveaus. Gedaan over de de schijnbare tegenstrijdigheid tussen RVV28 en Wenen 28, IenM bevestigt dat seinen bij inhalen mag. | |
daNpy | dinsdag 20 juni 2017 @ 12:17 |
Invoegen is de verantwoordelijkheid van de invoeger. | |
OscarMopperkont | dinsdag 20 juni 2017 @ 12:22 |
Tja, seinen bij mij zorgt toch echt voor een reactie dat ik echt niet sneller ga voor iemand die te hard rijdt. En dat jij je eigen regels maakt, dat wisten we al met je domme filmpjes | |
Gezicht | dinsdag 20 juni 2017 @ 12:26 |
Daar heb je veel aan als die invoeger met 90 naar links komt zonder met jou rekening te houden. Maar laten we het hierbij laten begrijp ik van Anne Klacht van vanochtend: tokkie op een chopper die me in de spits, binnen de bebouwde kom, op een smal en onoverzichtelijk stuk weg links van een rijbaanafscheiding inhaalde. Echt zo'n Satudarah crimineel type ook. | |
ambertje90 | dinsdag 20 juni 2017 @ 12:27 |
Linksrijders, middenstrookterroristen, bochtafsnijders, niet-klauw-uitsteekfietsers, alarmlichtparkeerders, spookinhalers, linksknipperen-en-rechtdoor-op-de-rotonde-mutsen, makeuppen achter het stuur, tandenpoetsen achter het stuur, mistlampen. | |
Xaryna | dinsdag 20 juni 2017 @ 12:32 |
Ruitensproeiers op de snelweg. In de auto is dat al naar, maar als je er op de motor achter zit is het nog veel erger Ik zat rustig in de rechterbaan, omdat mijn afslag er bijna aankwam, wanneer ik werd ingehaald door een auto die voor mij invoegt en even flink gaat lopen sproeien. Man, man, allemaal druppels op mijn vizier (minder zicht) en ik meur naar antivries. | |
Duveldrinker | dinsdag 20 juni 2017 @ 12:34 |
Ergste vind ik voor een stoplicht lopen appen of weet ik het wat die mutsen doen en dan als ie op groen staat gewoon lekker blijven staan en dan schrikken van toeter en je motor af laten slaan. Grrrr | |
ambertje90 | dinsdag 20 juni 2017 @ 12:35 |
Hou op! Op de motor heb je tenminste nog een helm op! Zand dat van vrachtwagens of aanhangers afstuift! | |
Diqiu-Long | dinsdag 20 juni 2017 @ 12:46 |
Ruitensproeiers gebruik ik al bijna nauwelijks, want meestal word het er juist erger door inplaats schoner en meer zicht. Dus dat ik met glassex en een theedoek, kleine moeite en zo worden de ramen veel schoner. | |
Ridocar | dinsdag 20 juni 2017 @ 12:56 |
Je ziet spoken, ik denk dat je brief eerder voor de nodige lachers heeft gezorgd. De wetteksten zijn duidelijk, daar valt geen speld tussen te krijgen. | |
Ridocar | dinsdag 20 juni 2017 @ 12:58 |
Vroeger hadden ze een stofbrilletje op. Misschien eens zo'n ding opzetten als je open rijdt. | |
ambertje90 | dinsdag 20 juni 2017 @ 13:07 |
Zonnebril ja, maar jde rest van je gezicht wordt alsnog gezandstraald..YAFIYGI http://i.imgur.com/PaEtd9r.png | |
Tunafish | dinsdag 20 juni 2017 @ 13:12 |
In Nijmegen heb je een flinke lading turborotondes liggen met verhoogde rijbaanscheiding. Nu dacht ik zo, dat die dingen aangeven dat je op je strook moet blijven. Voor een heleboel auto's geldt dat blijkbaar niet, die komen er gewoon overheen vliegen als ze rechtdoor willen, ook als ik daar al rij. Mijn remmen doen het gelukkig nog | |
Ridocar | dinsdag 20 juni 2017 @ 13:32 |
Ik zie nog steeds nergens staan dat de voorste bestuurder verplicht is naar rechts te gaan. | |
ambertje90 | dinsdag 20 juni 2017 @ 13:37 |
Dan geven we elkaar een hand, want ik zie nergens staan waar ik dat beweerd zou hebben. | |
OscarMopperkont | dinsdag 20 juni 2017 @ 13:40 |
Daarbij staat er "Als het WENSELIJK is" Als ik iets boven de Vmax rijdt en hij rijdt nog harder, dan is er weinig wenselijk aan. | |
Ridocar | dinsdag 20 juni 2017 @ 13:43 |
Maar waarom wordt het dan wel als zodanig geïntepreteerd? Dit soort regels gaan over provinciale wegen, om te voorkomen dat twee bestuurder tegelijkertijd in willen halen, niet als je op de snelweg op rijstrook 1 rijdt met een bestuurder voor je. | |
ambertje90 | dinsdag 20 juni 2017 @ 13:54 |
Je kan mij niet verantwoordelijk houden voor jouw interpretaties. | |
Ridocar | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:00 |
Dat zijn niet mijn interpretaties. Check dit forum en die van Flitsservice maar, daar denken ze er anders over. --edit-- het is ook jouw interpretatie, zie je eigen post. (#105) [ Bericht 3% gewijzigd door Ridocar op 20-06-2017 14:06:32 ] | |
kaasplankje | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:10 |
Ik reed gisteren op de ring Rotterdam met een vrachtwagen voor me met een kiepbak waar grind of zand in zat en de klep niet goed dicht, of iig hij lekte als een zeef. Allemaal klein gruis tegen mijn auto gvd. Het was bij de wisselstrook A20/ring bij Alexander. Snel naar de meest linkse baan gestuurd. | |
PluggieOD | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:12 |
Ik wil het over tetten hebben, mag dat? En ik wil ook mooie lipjes. Onderlipjes dan he. Irritatie: ik wil grotere onderlipjes op de weg. | |
Pizza_Boom | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:23 |
Dan moet je je pompje eens nakijken. En nieuwe wisserbladen monteren. | |
Ridocar | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:23 |
| |
Ridocar | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:25 |
Daarvoor mag je naar de politie bellen. Als je auto begint te glibberen over dat zand krijg je grotere problemen dan alleen zand tegen je auto. | |
Diqiu-Long | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:26 |
Beide al gedaan: mijn ruitenwissers werken gewoon prima, zijn nieuwe die ik erop gezet heb. En ruitenvloeistof reservoir is ook vol! Bij de 106 heb ik toen zelfs nog spul voor de zomer erin gegooid, maar daar werden de ruiten ook niet bepaald schoner door. Dus doe het schoonmaken wel met de hand | |
karr-1 | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:27 |
Ergernis in deze tijd van het jaar, mensen die met een caravan achter de auto de weg op gaan en dan vooral niet door durven te rijden. Dat je je aanpast snap ik, maar het kan wel iets sneller toch? | |
Pizza_Boom | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:31 |
Je pompje nakijken... Niet je reservoir Dat 205 ding is minimaal 20 jaar oud, zo'n pomp is ook wel eens op. | |
kaasplankje | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:34 |
Ik realiseerde me gisteren te laat dat er wel eens schade zou kunnen zijn. Nu heb ik net gekeken naar de neus en er zitten kleine putjes in de lak overal van 0.5-1mm steengruis zit er ook nog op. Geen deuken volgens mij alleen chips vd lak. Ik heb geen kenteken genoteerd, dom achteraf. Net met de politie gebeld en die kunnen ook weinig voor me doen, verder geen meldingen geweest daaromtrent gisteren. Ze adviseren aangifte te doen via internet. En er is een waarborgfonds voor afgevallen lading maar dan moet je ook een aangifte hebben en zonder kenteken wordt dit een lastig verhaal perhaps. | |
OscarMopperkont | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:36 |
Ai, das balen. Dan kan je weinig meer doen. Ook voor dit soort dingen heb ik maar een dashcam besteld. | |
Ridocar | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:39 |
Die hebben maar één tot twee keer per jaar iets achter hun auto hangen. Dan vind je dat als kantoorpappa heel spannend en moet je tegelijkertijd een stoer gezicht blijven trekken voor de rest van de passagiers, want met twee keer de normale lengte waan je je king of the road. | |
PluggieOD | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:39 |
Hoe zag je dat voor je? Ja ik heb 3 putjes van de vrachtwagen voor me? | |
karr-1 | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:41 |
Ja blijkbaar zo iets maar ik voel me toch niet zo prettig als ik gedwongen wordt om met 60 de snelweg op te gaan omdat kantoorpappa niet door durft te rijden met zijn sleurhut. | |
kaasplankje | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:41 |
De hele neus zit onder de putjes en de auto is krap 1.5 jaar oud. Maargoed ik ga proberen hier maar mee aan de slag te gaan. http://verkeersschade.nl/waarborgfonds | |
PluggieOD | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:43 |
VerzekeringVerzekering: ah en die andere 10 had u die al? | |
Pizza_Boom | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:43 |
Daarom neem je ook gewoon afstand op de invoegstrook. Laat je hem aan het begin van de rijbaan toch lekker eerst even stationair in zijn 2 doorpruttelen? Gat laten vallen, zelf doortrappen en jij gaat fluitend met 100 de snelweg op en kan met een beetje mazzel zelfs nog de sleurhutpappa over de invoegstrook voorbij prikken. | |
karr-1 | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:44 |
Dat doe ik ook indien mogelijk maar soms lukt dat ook niet. | |
Pizza_Boom | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:44 |
Meer oefenen. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:45 |
Met een caravan moet je op bepaalde punten toch ook voorzichtig zijn, omdat het zo'n licht ding is waar bijna geen lading in mag en daardoor het risico op kantelen groter is? Kan me niet voorstellen dat zo iemand normaal wel handig met invoegen is. | |
kaasplankje | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:45 |
Auto is wel verzekerd natuurlijk vriend alleen als ik die laat opdraaien kan het voor mijn no claim gevolgen hebben? Weet jij dat? | |
karr-1 | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:45 |
Hmm ja wie weet...... | |
Qarrad | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:51 |
Oe zo herkenbaar. Vooral nadat ze een domme manoeuvre hebben gemaakt (ineens naar links gooien terwijl jij ernaast zit, ik noem maar wat) moet je even opzij kijken als je ze voorbij gaat. Echt al-tijd zit er dan zo'n stoer-chagrijnige bakkes opzichtig niet opzij te kijken omdat onrust bij de rest van het nest zal worden opgepikt ("Waarom kijkt ze zo, schat? Heb je iets doms gedaan?") | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 20 juni 2017 @ 14:54 |
Glassex kan een waas achterlaten, misschien werkt het daarom allemaal niet zo jofel. Voor je glazen tafel en spiegel is glassex prima, voor je autoruiten kun je beter ander spul nemen. | |
kaasplankje | dinsdag 20 juni 2017 @ 15:20 |
Net ff met de spuiter gebeld en kan ws zo 500-600 euro schade zijn. Vanavond maar aangifte doen maar ik moet daarvoor mijn digi d opzoeken. Had ik nou maar het kenteken genoteerd. Zucht. | |
daNpy | dinsdag 20 juni 2017 @ 15:40 |
Glassex moet je goed uitpoetsen, dan gaat die waas weg. De echte glassex is goed te doen met uitwrijven, die muk van bijv. de Aldi kun je een kwartier op schrobben en dan kun je nog niet door je ruit kijken. Ik heb nu ruitenreiniger van Dunlop, werkt ook goed | |
Pizza_Boom | dinsdag 20 juni 2017 @ 15:41 |
Ik maak mijn ruiten van binnen 2-3x per jaar schoon met een mix van warm water, beetje dreft en scheutje ammonia. Stinkt bij het schoonmaken als een gek, maar werkt verschrikkelijk goed. | |
daNpy | dinsdag 20 juni 2017 @ 15:45 |
En je dashboard? | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 20 juni 2017 @ 15:55 |
Ah dat wist ik niet. Ik gebruik ook gewoon scheurje Dreft 😄 | |
Pizza_Boom | dinsdag 20 juni 2017 @ 20:33 |
vochtige spons en een berg oude kranten. | |
Fer | dinsdag 20 juni 2017 @ 21:00 |
Ruitensproeiers bij het stoplicht gebruiken of als je langzaam rijdt, veel effectiever. | |
daNpy | dinsdag 20 juni 2017 @ 21:05 |
Ik heb binnen geen ruitensproeiers... | |
PluggieOD | dinsdag 20 juni 2017 @ 21:10 |
Loop jij even binnen! [ Bericht 23% gewijzigd door derLudolf op 20-06-2017 22:01:38 ] | |
kaasplankje | woensdag 21 juni 2017 @ 06:32 |
Oh ja? Voorlopig zit ik met schade. | |
NewHorizon | woensdag 21 juni 2017 @ 07:48 |
Tijd voor een dashcam | |
PluggieOD | woensdag 21 juni 2017 @ 13:15 |
Ik denk dat de dashcam je keihard uitlagt. | |
x3ro | woensdag 21 juni 2017 @ 14:16 |
Hoe krijg je dat in godsnaam uit je vingers Ik weet dat 't deze week behoorlijk warm is, maar om nou op je GSX-R te stappen met letterlijk een tanktop, korte broek en gele Adidas slippers is ook wel zo'n dingetje.... Verder nog kunnen genieten van een gefrustreerde Peugeot SW rijder die het bij het filerijden aan de stok kreeg met een motorrijder. Vervolgens gaat de Peugeot meneer het filmen met zijn GSM om vervolgens op de vluchtstrook weer zo snel te verdwijnen als dat meneer aan kwam zetten, omdat motormeneer toch wat eng bleek. [ Bericht 0% gewijzigd door x3ro op 21-06-2017 14:23:35 ] | |
PluggieOD | woensdag 21 juni 2017 @ 14:20 |
Waarom in vredesnaam in een korte broek op een brommer? Mijn beste maat reed RSV Mille op circuit. Denk je dat ik ook maar zonder leren broek achterop mocht? Hoe krijg je dat in godsnaam uit je vingers. | |
x3ro | woensdag 21 juni 2017 @ 14:25 |
Geen idee, dat zou je aan die negroïde bestuurder moeten vragen. Verder geen idee waar je op doelt met het copy pasten van mijn opmerkingen,. aangezien ik lachen niet met een 'G' schrijf. | |
PluggieOD | woensdag 21 juni 2017 @ 14:27 |
Omdat je uit je nek lult.Dit gaat hem niet worden. Post je een foto van jezelf op je brommer? | |
Piles | woensdag 21 juni 2017 @ 14:32 |
Een keer een motorrijder gezien met 30 graden op een racer, keurig in racepak. Met z'n vriendin achterop in zomerjurkje | |
PluggieOD | woensdag 21 juni 2017 @ 14:33 |
Burning flesh bij een schuiver. | |
PluggieOD | woensdag 21 juni 2017 @ 14:34 |
Dit is William in 2001 met het PNP pacman logo met de RSV op Zolder: | |
x3ro | woensdag 21 juni 2017 @ 14:37 |
Waarmee lul ik uit mijn nek? Of is lachen in jouw woordenboek met dubbel G Misschien nogmaals lezen want jouw reactie raakt kant noch wal. | |
PluggieOD | woensdag 21 juni 2017 @ 14:38 |
Post je nog een foto? | |
x3ro | woensdag 21 juni 2017 @ 14:40 |
Na 3 posts nog niet doorhebben dat ik dat vanuit mijn auto in de file heb gezien Ik heb zo'n vermoeden waar dat "LAAG" op slaat.. | |
PluggieOD | woensdag 21 juni 2017 @ 14:41 |
Nog geen foto? | |
PluggieOD | woensdag 21 juni 2017 @ 14:57 |
Andere tijden: LAAG=RELATIEF. | |
Anne | woensdag 21 juni 2017 @ 15:18 |
Nou stoppen allebei. Plug; hij heeft het over een motorrijder die hij gezien heeft, hij heeft het niet over zichzelf. Nou weer lief doen. | |
PluggieOD | woensdag 21 juni 2017 @ 15:32 |
Geniet van de zon! (je hebt gelijk Anne) | |
PluggieOD | woensdag 21 juni 2017 @ 15:43 |
Echt ontopic ik heb nooit NOOIT last van motorrijders, omdat ik altijd zoiets heb: (helft kan niet rijden). Altijd neem ik 100 meter afstand, helft kan geen positie nemen, je moet altijd links van de baan gaan zitten als brommer. Helft weet dat niet, Ik ben altijd in auto, ik ben zo defensief in de auto met motorrijders, Nooit zal ik op de bumper van een "brommer" gaan zitten, en altijd zal ik zijn fouten opvangen. Helft kanniet rijden achter je. Op de ring ook, brommers achter je ik rem 26x zo hard als jij. Ze gaan achter je hangen. Je hebt verantwoordelijkheid voor mensen achter je. Heel veel ongelukken worden zo voorkomen. | |
kaasplankje | woensdag 21 juni 2017 @ 15:44 |
1980? | |
PluggieOD | woensdag 21 juni 2017 @ 15:46 |
1986. CB22 met CD30 bak. Bak van Pillie zit nu op 280Pk+. | |
PluggieOD | woensdag 21 juni 2017 @ 16:12 |
Hoe is het met het schadeformulier Kaasplank? | |
kaasplankje | woensdag 21 juni 2017 @ 17:11 |
geen tijd druk met werk | |
eRKa | donderdag 22 juni 2017 @ 23:01 |
Randweg Eindhoven, er is een overgang van 130 naar 100. Ik zat daar lekker achter een vrachtwagen omdat ik op mijn gemak wilde bellen (handsfree en kiezen via spraak bediening). Komt er een licht bakwagentje aangevlogen met ruim 130. Die zat blijkbaar niet op te letten en moest behoorlijk in de ankers, uitwijken via vluchtstrook etc. Die vent nijdig om mij, waarom? Als ik er niet gereden had, dan had hij hetzelfde gehad met de vrachtwagen voor mij. En hij bleef idioot rijden, stukje te snel, op héle korte afstand achter voorgangers blijven, laat invoegen zodat er weinig ruimte overblijft of in hele krappe ruimtes invoegen. Ook veel knippersignalen naar andere auto's. Toen ik hem weer wilde inhalen, boekte hij zijn bus onverwacht voor mij zonder reden om in te halen. Gewacht tot ik er langs kon, bedrijfsnaam onthouden en even gebeld en klacht& kenteken doorgegeven aan de centrale van zijn werkgever. Rustig aan door gereden en zie die minkukel ineens bellen (handheld ofcourse), komt hij weer aan gereden toeteren, vuist zwaaien op diverse andere chauffeurs en mijzelf. Wat een idioot, dat is een beroepschauffeur. | |
Taxi3 | vrijdag 23 juni 2017 @ 06:53 |
motorrijders | |
#ANONIEM | vrijdag 23 juni 2017 @ 07:06 |
Achterlijke werknemers in bedrijfsbusjes. Ze rijden als asociale, maar vergeten dat er op hun busje de naam van het bedrijf staat. Goeie reclame...Daar zal de baas blij mee zijn. | |
Luco | vrijdag 23 juni 2017 @ 07:20 |
Ik heb nog wel eens overwogen om ze even op te bellen. | |
derLudolf | vrijdag 23 juni 2017 @ 08:11 |
Misschien had hij de chef aan de telefoon | |
eRKa | vrijdag 23 juni 2017 @ 08:19 |
Waarschijnlijk wel | |
Gezicht | vrijdag 23 juni 2017 @ 08:54 |
Hier staat ook zo'n bedrijfsbusje in de buurt structureel fout geparkeerd waardoor de doorstroming van het verkeer volledig wordt verneukt. Heb overwogen ook wel eens te bellen of te mailen, maar dat komt er uiteindelijk toch nooit van. | |
#ANONIEM | vrijdag 23 juni 2017 @ 09:47 |
gewoon doen, dan houd het snel op. Als een bedrijf iets niet wil, dan is het anti-reclame. Nummerbord even doorgeven, dan kan die persoon op het matje worden geroepen. | |
OxygeneFRL | vrijdag 23 juni 2017 @ 10:00 |
Of zoals ik al es gedaan heb: dashcam beelden effe mailen naar het bedrijf | |
niepleuje | vrijdag 23 juni 2017 @ 15:08 |
De matrixborden springen aan: 50. Mensen komen aankachelen met 100 - 120 en gaan vol in de ankers. Vervolgens is er werkelijk niets aan de hand en staan de borden verderop niet eens aan. Lekker file creëren! | |
#ANONIEM | vrijdag 23 juni 2017 @ 15:12 |
ook een goeie idd... | |
OxygeneFRL | vrijdag 23 juni 2017 @ 15:17 |
of naar de verzekering na een aanrijding toen de tegenpartij ineens het verhaal omdraaide | |
alpeko | vrijdag 23 juni 2017 @ 18:39 |
Iemand van Kone die het wel een goed idee vond om zijn auto in een uitrit - tussen twee woningen in - te parkeren. Nota bene in een straat met parkeerverbod buiten de vakken. Waardoor bewoners als ze de straat uit wilden rijden tegen de rijrichting in moest hopen dat er geen tegenligger van links diezelfde straat in kwam rijden. Die kan je dan niet zien als je gedwongen links rijdt. Heb hem per Post-it gewezen op de onverstandige keuze. Heb soms ook wel eens werklui over de vloer en snap dat die niet vooraan in de wijk gaan parkeren maar zet hem dan op de stoep. Niet in een bocht. | |
Gezicht | vrijdag 23 juni 2017 @ 18:50 |
Die gaan niet voor de grap aan hoor, zal wel kortstondig iemand op de vluchtstrook hebben gestaan of iets dergelijks. Maar fijn is het natuurlijk niet. | |
Nattekat | vrijdag 23 juni 2017 @ 18:52 |
Mensen die vol in de ankers gaan sporen ook niet | |
Gezicht | vrijdag 23 juni 2017 @ 18:54 |
Niet reëel om dan maar vol in de ankers te gaan inderdaad, uitrollen en hoogstens wat bijremmem indien nodig. | |
Sounddragon | zaterdag 24 juni 2017 @ 09:55 |
matrixborden geven hooguit 30 km snelheidsverschil aan met de geldende toegestane snelheid, dus eerst krijg je 90, dan 70, en dan pas 50.. Zomaar ineens 'BAM' 50 op de borden is dus impossibru. In extreme gevallen zie je hem om de paar seconden afschakelen in stappen, maar als je omhoog kijkt en je ziet ineens 50 staan, heb je zitten snurken. | |
Fer | zaterdag 24 juni 2017 @ 11:02 |
Och gisteren had ik het ook. Ik vermoed dat de borden waar 70 op hoorde te staan helemaal niks deed (stuk ofzo) precies ter hoogte waar het normaal van 100 naar 120 ging. Dus iedereen optrekken en verderop knipperde 50 en stond het al stil. | |
niepleuje | zaterdag 24 juni 2017 @ 11:19 |
Ik heb echt niet zitten snurken. Wellicht was het hetzelfde probleem als bij Fer | |
Diqiu-Long | zaterdag 24 juni 2017 @ 11:27 |
Irritatie bij het parkeren: fout parkeerders langs de weg, in een smalle straat waardoor je als correct geparkeerde auto er moeilijk of misschien helemaal niet uit of in komt Maja zijn k*t Duitsers, die betalen maar ¤ 15 voor het fout parkeren en daarom interesseert het ze ook geen ene zak. | |
Charged | zaterdag 24 juni 2017 @ 11:31 |
Neh,niet altijd..A2 thv Utrecht richting Arnhem A12 heeft daar ook een handje van..niks aan het handje en dan in 1 maal 50Km/u..waar ze van 2 naar 1 baans gaan en er altijd wel een paar dropmongolen zijn die niet weten in te voegen. | |
Sounddragon | zaterdag 24 juni 2017 @ 12:00 |
volgens de regels (ik heb een opleiding gedaan voor dat soort afzettingen en snelheidsbeperkingen) mag een snelheidsbeperking in de regel niet meer dan 30km/u afstappen van de op dat moment geldende maximum snelheid. Maar wellicht zijn er situaties en uitzonderingen waarin het wel mag, of hebben ze daar op de centrale gewoon poep aan, al lijkt me dat niet voor de hand liggend, want het veroorzaakt een redelijk risicovolle verkeerssituatie natuurlijk als iedereen in de ankers gaat, en die mensen hebben juist als taak de veiligheid van de weggebruikers te waarborgen . | |
Carlos93 | zaterdag 24 juni 2017 @ 12:20 |
Beter dan een boete. Hier in de UK als de borden aangaan van 70 naar 40 mph en er zit toevallig een flitser naast het bord, ben je direct de lul. Een vertraging van 2 seconde zit er in die krengen. Niet genoeg dus om rustig te remmen. | |
Fer | zaterdag 24 juni 2017 @ 12:20 |
Bij file werken die borden automatisch. Stilstand op zo'n detectielus zal gelijk de 50km aanzetten erboven en dan 70 op de poort die ervoor komt. 90 kan niet vanzelf en moet vanuit de centrale. | |
Charged | zaterdag 24 juni 2017 @ 12:29 |
Zeer grote irritatie..Ik zit op een 2 baans weg op de rechterbaan,rechts van mij moeten ze invoegen (van 3 naar 2 baans) Achter mij meter of 35 a 40 ruimte,voor me een meter of 10. Met z'n 5-en voor me erin pushen terwijl alle banen 10 a 15 km/u rijden...rot godverdomme op en leer invoegen..2 man voor me laten is genoeg,3 is fucked up en nr 4 en 5 laat me tot stilstand komen terwijl de ruimte achter me er nog steeds is. | |
Sounddragon | zaterdag 24 juni 2017 @ 13:08 |
hehe, nummer 2 kon me al mijn rug op, zie hem er maar eens tussen te krijgen.. Ritsen is ritsen. Als het echt niet anders kan ok, no problem, maar als het drammen is en er is ruimte zat achter me, mogen ze het altijd gewoon proberen | |
OEM | zaterdag 24 juni 2017 @ 13:11 |
Dus op wegen met vmax=130 krijgen we als eerst 100 te zien? Bij files en/of wegwerkzaamheden? | |
Charged | zaterdag 24 juni 2017 @ 13:26 |
Zware werkbus..mensen schijnen er een hekel eraan te hebben om achter me te zitten..met de S70 heb ik het nog niet meegemaakt,ben ik ze altijd wel voor. | |
JDude | zaterdag 24 juni 2017 @ 13:52 |
*50* en *70* er voor zelfs. Dus bij 'opeens' 50 heb je er al twee gemist. Al is het niet onmogelijk dat het verkeer zo abrupt vertraagt dat je al tussen de *50* en de 50 rijdt op het moment van inschakelen. | |
Nattekat | zaterdag 24 juni 2017 @ 13:55 |
Beter dan een boete? Je hebt gewoon goed te kijken wat er komt. Hier in Nederland is die onzin niet, hier heb je ruimte om uit te rollen. Bovenop je rem staan zou beboet moeten worden, en flink ook. | |
Carlos93 | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:18 |
In Nederland zou ik je gelijk geven, gezien het meerdere matrixborden van te voren al omlaag gebracht wordt. Hier dus niet. Als je hier net voor een matrixbord rijd en hij gaat aan, dan moet je hard remmen anders ben je gewoon de sjaak, tenzij je net in de 2 seconde vertraging zit. | |
Nattekat | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:19 |
Kan het me niet voorstellen. | |
Carlos93 | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:22 |
Daarbij moet ik wel zeggen dat er een stuk of 4/5 matrixborden terug dan een 70 naar 50 is, en dan pas later eentje naar 40 of 30. Maar als je net bij de oorzaak in de buurt bent van het aanslaan van de borden, dan werkt het wel zo. En die borden slaan vrij snel aan, ook als er op de binnenste banen gewoon prima 70 gereden kan worden. | |
#ANONIEM | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:51 |
Wat een onzin. Fileborden op 130 wegen geven meestal eerst 70 aan en daarna 50. Soms direct 50. | |
Piles | zaterdag 24 juni 2017 @ 14:57 |
Zo'n probeerder had ik gisteren nog. Die stuurde half over het verdrijvingsvlak in. Meeste mensen gaan dan opzij, ikke dus niet Die mocht dus ff wachten op het verdrijvingsvlak. | |
Sounddragon | zaterdag 24 juni 2017 @ 16:23 |
ik ken het, al kunnen ze dat 'zware' niet zien natuurlijk, maar ik haat het ook om achter een bus te zitten, domweg omdat je ervoor niks kunt zien. Maar in de door jou beschreven situatie zou ik hem er niet plompverloren voorduwen, slaat nergens op.. | |
qajariaq | zaterdag 24 juni 2017 @ 16:35 |
Dit. Ik laat vaak bewust dan nog één of twee auto's passeren. Rijd een stuk relaxter. | |
Charged | zaterdag 24 juni 2017 @ 17:49 |
I know,ik zit ook niet graag achter een kont zonder ramen. ergerlijker is dat ik net zo hard (zo niet harder) vloek en schreeuw op de mafklappers voor me....tijd voor vakantie misschien. | |
Sounddragon | zaterdag 24 juni 2017 @ 17:55 |
| |
Charged | zaterdag 24 juni 2017 @ 18:15 |
Ach chief..we worden er niet jonger op,het lontje lijkt korter te worden,ik weet het soms niet meer. | |
Piles | zaterdag 24 juni 2017 @ 18:42 |
Dat zou normaal andersom zijn toch, hoe ouder hoe rustiger | |
Sounddragon | zaterdag 24 juni 2017 @ 18:51 |
Is bij mij wel zo iig.. vroeger reed ik echt als een mongool; anytime anywhere zo hard als het ging en kon.. Ami rijden schaafde dat een beetje bij, en sinds de Benzen en exit randstad ben ik redelijk mak Wil nog wel doorrijden, maar als het niet kan rijd ik eco mode, dan moet die verbruiksmeter zo laag mogelijk, da's ook leuk, en veel beter voor je knip als stampen als een wezenloze | |
Litpho | zaterdag 24 juni 2017 @ 19:44 |
Ik denk dat die zichtbare verbruiksmeter best wel veel mensen goed heeft gedaan. Of in ieder geval hun omgeving/bijrijders . | |
Sounddragon | zaterdag 24 juni 2017 @ 20:04 |
Dat denk ik ook, BMW had dat ding stiekem al jaaaaaren, dat irritante metertje wat meteen de verkeerde hoek in dook als je naar je gaspedaal keek, maar die confronteerde je niet echt met cijfers.. nu kun je meestal alles wel checken, gemiddeld per rit, per tank, huidig verbruik, en dat in combi met je navi (checken hoeveel tijdwinst je eigenlijk hebt gehad van je gerace), maakt je veel bewuster van wat je eigenlijk aan het doen bent. Stampen heeft alleen maar zin als je constant hard kunt rijden, en in NL kan dat gewoon niet, en dan is je tijdwinst nihil.. kun je nagaan wat bumperkleven en onderweg wel 15 hele auto's aan de kant terroriseren je gaat opleveren, behalve de kans op een koninklijk hoge prent, -50 vrienden en een bloeddruk van 180 over 120. Afgelopen zondagmorgen moest ik om 07:00 in Hamburg zijn. Om 03:00 weggereden, binnen 3 kilometer ben ik de grens over en op de autobahn, dát was leuk 431 km in 3 uur en 13 minuten.. verbruik wil ik het niet over hebben | |
Amoeba | zondag 25 juni 2017 @ 02:04 |
Mijn benz uit 84 heeft zelfs zo'n metertje. | |
Fer | zondag 25 juni 2017 @ 08:36 |
Ik ben ook steeds rustiger gaan rijden, ipv met +30 overal erlangs proberen te kachelen. Erge is allen, dat je als je zo rustig rijdt, je veel beter kan zien, wat anderen nu precies uitvreten op de weg. En dat is echt heel beroerd en vooral heel onlogisch. Harder/zachter rijden, baan wisselen of juist midden blijven hangen, helemaal om niks. Mensen die langzaam van je wegrijden, bijna aan de horizon zijn en opeens komen ze weer dichterbij. En het ergste, bijna de helft rijdt overal 115, of er nu 90-100-120 op de borden staat en dan huilen natuurlijk als ze geflitst zijn. | |
Garfield1985 | zondag 25 juni 2017 @ 10:07 |
Geef zijn kenteken door, voor zoiets mag je rustig melding maken bij de politie. Ik kan je verzekeren dat die grijns van korte duur is, zeker als er meer mensen melding van hebben gemaakt krijgt ie vroeg of laat minimaal een telefoontje of bezoekje. | |
daNpy | zondag 25 juni 2017 @ 10:19 |
Die oordopjes zijn om mee te bellen gok ik. | |
PluggieOD | zondag 25 juni 2017 @ 15:13 |
Garfield, denk je dat politie iets met je melding doet? | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 juni 2017 @ 17:48 |
Vraag me af of die sufkut in z'n Peugeot op de A44 vanmiddag, die bij de eerste auto die hem rechts inhaalde met groot licht seinde en zijn middelvinger opstak, bij de 2de auto die hem rechts inhaalde dacht "Oh, wacht....misschien doe ik iets fout". Maar dat zal wel niet....hij zit vast ergens anders op een forum te zeiken over die aso's die hem rechts inhaalden. | |
Sounddragon | zondag 25 juni 2017 @ 18:32 |
Ja hoor, heb ook wel eens telefoon gehad nadat ik iets had uitgevreten op de snelweg.. Beetje roadrage nadat een lamzak in een Leon Anne (op de motor) moedwillig bijna de vangrail indrukte en vervolgens zijn middelvinger opstak. Mensen hadden gebeld en kenteken doorgegeven, en toen werd ik ook gebeld met het verzoek om me te gedragen voortaan.. Weet niet of ze dat overal zouden doen, maar in Limburg heeft de popo daar blijkbaar tijd voor. | |
#ANONIEM | zondag 25 juni 2017 @ 18:45 |
Ik vraag me altijd af wat de lol er van is. Ik rijd ook wel te hard, maar dan wel waar het kan (snelweg). Ik heb echt een bloedhekel aan die debielen die 80 rijden in de stad | |
Sounddragon | zondag 25 juni 2017 @ 18:48 |
Sportuitlaten klinken nou eenmaal lekker met het gas erop, maar daar groei je overheen hoor Binnen de kom deed ik wel mak aan hoor; er stond ook 'als het kón' en binnen de kom 80 rijden kan meestal niet op een normale manier natuurlijk | |
PluggieOD | zondag 25 juni 2017 @ 18:49 |
Ik ben gepakt met 105 BBK. Scheelt wel als je auto 120 loopt in zijn 2. Met de Ford Ka rij je 60 in zijn 5 met de airco aan. | |
eRKa | zondag 25 juni 2017 @ 19:33 |
Overheen groeien? Nou, lastig. Altijd fijn om met de Westfield door een tunnel te jagen, jammer genoeg trajectcontrole in de WA tunnel.... | |
Sounddragon | zondag 25 juni 2017 @ 19:38 |
OK, laat ik het anders formuleren; IK ben er een beetje overheen gegroeid | |
PluggieOD | zondag 25 juni 2017 @ 19:49 |
Haal van een 1.0 de uitlaat eraf vanaf spruitstuk en elke auto waar je langs rijdt gaat alarm van af. Je hebt letterlijk trillende ruiten in huizen waar je lang rijdt. Dat maakt dat hele "sportuitlaat" fenomeen vrij grappig. | |
Pizza_Boom | zondag 25 juni 2017 @ 22:49 |
Herkenbaar. Bij mij aan de gang op dit moment, na al die jaren... Ik rijd nog wel eens door, maar dagelijks 160 rijden in Nederland is er wel redelijk uit (althans, op dit moment ) | |
Garfield1985 | zondag 25 juni 2017 @ 23:30 |
Een fatsoenlijke sportuitlaat is wel wat méér als alleen een stel buizen waar de standaard dempers tussenuit gehaald zijn hoor . | |
Sounddragon | zondag 25 juni 2017 @ 23:45 |
In de tijd dat ik zo reed was de brandstof ook nog een beetje betaalbaar, toen kon je nog voor de fun effe een tankje leegstampen voor een vossenjachtje op de zaterdagnacht of zo. Tegenwoordig is dat niet meer grappig. Het doorrijden is nog steeds wel leuk, maar het kost gewoon meer dan het oplevert, en dan is de leut er vlot vanaf. Doorrijden doe ik alleen nog over grote afstanden in de regel, soms een keertje tussendoor, maar dan moet het wel rustig zijn.. als ik om de paar km in de ankers moet vind ik het niet leuk meer. Dat ritje in Duitsland van de week vond ik helemaal geweldig; lekker in de nacht, CC op 160 en gewoon 240 km lang eigenlijk niet hoeven te liften op 3 Baustelle's na.. heerlijk kilometervreten op die manier |