abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 1 juni 2017 @ 23:08:39 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171386602
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, okee :)
Ik heb een speedtest gedaan. Wifi op kantoor: 240 Kb/s down. Wifi in de trein: 420 Kb/s down.

:')
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:59 schreef RokStarr het volgende:
Heeft er iemand trouwens enig idee waarom een gewone IC wél wifi in de trein heeft, en een ICd niet?
Het is economisch niet verantwoord om dat te installeren in de ICd omdat die bakken over 4 jaar aan de kant gaan.
We are shaping the future.
pi_171386719
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:59 schreef RokStarr het volgende:
Heeft er iemand trouwens enig idee waarom een gewone IC wél wifi in de trein heeft, en een ICd niet?
Speciaal om jou te pesten :+

Zonder gekheid: de rijtuigen zijn zodanig oud dat het uitrusten met WiFi behoorlijk wat geld gaat kosten, omdat de bijvoorbeeld batterijcapaciteit dramatisch is (en die WiFi en reisinformatie het wel continu moeten blijven werken, ook tijdens het wisselen van spanning).
Daarvoor zouden constructiewijzigingen gemaakt moeten worden, waardoor er weer opnieuw een toelatingsprocedure moet worden doorlopen. Voor die paar jaar dat die dingen nog rijden (2022 zouden de nieuwe treinen moeten rijden) is dat niet meer de moeite waard.

Daarnaast heb je het probleem dat de HSL in het jaar nul (van de 21e eeuw :P) is ontworpen, dus toen was dekking in de tunnels niet interessant genoeg. De mogelijkheden zijn aanwezig, maar de providers vinden het te veel geld kosten om de tunnels nog met bereik uit te rusten. Daardoor zou WiFi in de trein ook grote delen van het traject niet goed functioneren.
pi_171386790
En die toelating moet ook nog eens in twee landen...
Bier.
pi_171387003
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:38 schreef dennistd het volgende:

[..]

Een extra deur gaat al snel ten koste van 8-12 zitplaatsen. De trein is ook gebouwd op zitplaatsen, niet op staanplaatsen.

[..]

Alleen op Zwolle-Kampen, Zwolle-Heino en Hengelo-Enschede (drukke stukken met max. 10 minuten reistijd) mogen dus mensen moeten staan, en ook alleen in de ochtendspits. Het niet voldoen aan deze eis kost trouwens ¤300.000 per kwartaal.
En het punctualiteitsverlies dat daarmee verloren gaat, staat daar iets over in voor de vervoerder?
pi_171387125
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:23 schreef b2py het volgende:

[..]

En het punctualiteitsverlies dat daarmee verloren gaat, staat daar iets over in voor de vervoerder?
Dat zal wel meevallen lijkt me, omdat de trein in zowel Zwolle als Hengelo in de knoop zit. Sneller accelereren maakt het eventuele tijdverlies wel goed.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171387210
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen lijkt me, omdat de trein in zowel Zwolle als Hengelo in de knoop zit. Sneller accelereren maakt het eventuele tijdverlies wel goed.
Dat is juist het belangrijke aan op tijd zijn, je zit vast aan een knoop. Arriva in Limburg anyone?
pi_171387296
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is juist het belangrijke aan op tijd zijn, je zit vast aan een knoop. Arriva in Limburg anyone?
Die hebben meer deuren, maar veel krappere rijtijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171387469
I rest my case
pi_171387531
Het past nu ook in de knoop, met zeer traag dieselmaterieel. Ik lees voor DM'90 een acceleratie van 0-100km/h in 125 seconden. Een FLIRT zit daarop in minder dan 31,2 seconden (zie https://www.somda.nl/foru(...)FLIRT3-treinstellen/, daarom is ie namelijk beperkt bij NS tot 60% tractie). Dit is de volledige tabel: https://zoek.officielebek(...)48-p41-SC68000-4.gif
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171387569
Ik ga ervan uit dat de knoop gesloopt wordt te Hengelo ten faveure van Zwolle, of een kwartier verschuift maar dat lijkt mij onrealistisch
pi_171387656
Reken er maar op dat de knoop Hengelo gewoon blijft bestaan. Hij zal alleen wat robuuster worden en weer in alle richtingen hersteld worden (nu is Delden-Borne v.v. niet mogelijk). Later uit Almelo weg kan toch niet (dan hangt de IC er te dicht op). Verder heb je tijd nodig om een paar minuten in Raalte te kamperen voor de kruising met de aldaar doorrijdende sneltrein.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 1 juni 2017 @ 23:44:11 #62
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171387660
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:59 schreef RokStarr het volgende:
Heeft er iemand trouwens enig idee waarom een gewone IC wél wifi in de trein heeft, en een ICd niet?
Vanwege de iets hogere snelheid brengt dat allerlei veiligheidscomplicaties met zich mee. Fietsen mogen ook niet in de ICD. Staanplaatsen mogen ook niet in de ICD. Ademhalen hebben ze ook liever niet in de ICD. Maar goed dat hij zo vaak uitvalt, dat is beter voor de veiligheid ^O^
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:56.20 2-5 relay: 12:50,72
pi_171387706
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:43 schreef dennistd het volgende:
Reken er maar op dat de knoop Hengelo gewoon blijft bestaan. Hij zal alleen wat robuuster worden en weer in alle richtingen hersteld worden (nu is Delden-Borne v.v. niet mogelijk). Later uit Almelo weg kan toch niet (dan hangt de IC er te dicht op). Verder heb je tijd nodig om een paar minuten in Raalte te kamperen voor de kruising met de aldaar doorrijdende sneltrein.
Waar wil je anders 12 minuten reistijd vandaan toveren? Alleen Almelo - Zwolle?
pi_171388015
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Waar wil je anders 12 minuten reistijd vandaan toveren? Alleen Almelo - Zwolle?
Waar haal jij die 12 minuten ineens weg? Uit een rapport over de elektrificatie en mogelijke verdubbelingen haal ik:
quote:
Rijtijd Zwolle – Enschede: sprinter 66 minuten, sneltrein 51 minuten
Dat is 1-3 minuten sneller dan nu, dat is wel te pakken op Almelo-Zwolle. De sneltrein wordt wel fors sneller, maar die komt in Zwolle pas na de knoop aan (net voor vertrek van de stopper) en vertrekt daar voor de knoop (zogauw de stopper binnen is).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171388372
Electrificatie, deels 140 en maar 3 minuten. Wat een weggrgooid geld
pi_171388579
Nee, bijna 20 minuten doordat er ruimte komt door een sneltrein (1x p/u).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171388954
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 00:26 schreef dennistd het volgende:
Nee, bijna 20 minuten doordat er ruimte komt door een sneltrein (1x p/u).
die komt er niet voorlopig toch?
pi_171389179
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 00:54 schreef Salatrel het volgende:

[..]

die komt er niet voorlopig toch?
Die is een jaar uitgesteld omdat dit jaar geen enkele aannemer binnen de buitendienststellingstijd die ProRail in gedachten had Zwolle wou verbouwen (de oostzijde). En ProRail verwacht dat volgend jaar het wel binnen diezelfde tijd kan gebeuren.

Overigens moeten ook Heino en Raalte aangepast worden om met 140km/h doorheen te rijden: nu is het max. 60km/h daar volgens mij. Verder moet er in Raalte een nieuw zijperron gebouwd worden: daar vliegt de sneltrein voorbij terwijl de stoptrein staat te laden en lossen, en dat aan hetzelfde nog geen drie meter brede eilandperron.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171390544
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 00:26 schreef dennistd het volgende:
Nee, bijna 20 minuten doordat er ruimte komt door een sneltrein (1x p/u).
Daar heb je de elektrificatie niet voor nodig, dat had je ook voor diesel kunnen fixen
  vrijdag 2 juni 2017 @ 08:28:47 #70
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171390654
Snelheidswinst is niet het enige doel van electrificatie.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 09:56:30 #71
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171391979
De optelsom van niet meer voor diesel te hoeven betalen en extra de bovenleiding aan te leggen kwam positief uit de bus. Daarmee is bovenleiding ook zonder versnelling voordelig.
pi_171392131
Ben toch verbaasd dat die elektrificatie zo weinig versnelling oplevert..
  vrijdag 2 juni 2017 @ 10:40:44 #73
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171392752
Ja, wat wil je met enkelspoor.. Als je sneller bent zouden de kruisingen ook meeverplaatst moeten worden om dat te kunnen incasseren. Dat gebeurt niet omdat daar geen dubbelspoor is. Wel is er zoveel rijtijdverkorting mogelijk op het stuk Heino-Nijverdal dat de stoptrein daardoor 4 in plaats van 1 minuut kan stilstaan in Raalte. Die 4 minuten worden gebruik om gepasseerd te worden door de doorgaande sneltrein.
pi_171393941
Voor het eerst een reisje gemaakt met de Thalys, best wel leuk :) Alleen jammer dat de beenruimte best wel krap is, ik moet me redelijk opvouwen...

De terugweg vanavond wordt ook nog wel interessant, 2 overstappen van minder dan 10 minuten in België. Ik ben benieuwd of dat een beetje gaat lukken...
pi_171394571
Terug niet met Thalys?!
pi_171394896
Geven de automaten op Schiphol nog steeds standaard 1e klas kaartjes?
Bier.
pi_171397437
quote:
6s.gif Op donderdag 1 juni 2017 17:56 schreef Litpho het volgende:
Met het inleggen van treinen in Donna ben ik er nog meer van overtuigd dat de kaalslag van wissels bij Utrecht een stom idee is. Wist niet dat het mogelijk was.
Dagplan? Drgl hier ;)
  vrijdag 2 juni 2017 @ 22:55:32 #78
79586 Maegrim
Lokführer
pi_171407851
treintjes hier

0e1sQGG.jpgklikbaar
ಠ_ಠ
pi_171409133
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 12:15 schreef b2py het volgende:
Terug niet met Thalys?!
Nee, die kon mij geen overstap op een handig tijdstip aanbieden op mijn terugreis.

En over die terugreis...
De TGV naar Brussel was vertraagd, dus ik had mijn overstap gemist. Aan de balie om een oplossing gevraagd, en daar werd me doodleuk verteld dat mijn overstap (die aan mij verkocht is, bevestigd is en in de app staat) niet bestaat en er niets geregeld kon worden. Een beetje knarsetanded dus alsnog maar een kaartje voor de Thalys gekocht, en interessant genoeg was die dusdanig op tijd in Rotterdam dat mijn reis verder nog lukt ook. Ik ben benieuwd wat de NMBS (bij wie ik had geboekt) mij dinsdag hier verder over gaat vertellen aan de telefoon.
pi_171413684
Na een lang traject tijdens de aanbesteding met valsspelende winnaar Abellio is het contract voor (nagenoeg) al het OV in de provincie Limburg gegund aan goede 2e, Arriva. Sinds 11 december 2016 verzorgen zij het treinvervoer op de regionale spoorlijnen in Limburg en al het busvervoer in de hele provincie.

Op de Maaslijn zijn de GTW-stellen van de vorige vervoerder Veolia overgenomen. Tot nog toe reden deze in de rood/witte huisstijl van Veolia met een Arriva-logo maar onlangs zijn de eerste stellen in de fraaie blauwe Limburgse huisstijl de baan opgekomen.

34204731793_81c283bcd5_h.jpgTweetje 10277 is op zaterdag 27 mei 2017 solo onderweg als trein 32234 van Roermond naar Venlo en heeft zojuist station Tegelen achter zich gelaten als het hier ter hoogte van het knooppunt Tiglia op de A73/A74 passeert.

35047566635_193af8ba83_h.jpgEr werden deze zaterdag slechts twee bestickerde stellen ingezet. De 10382 kon drie uur en een kwartier later als trein 32245 uit Nijmegen naar Roermond vanaf het talud van de A73 worden gefotografeerd.
pi_171414385
ProRail kan 70 tot 90 procent van wisselstoringen voorspellen

ProRail hoopt met een nieuwe aanpak van storingen het aantal vertragingen op het spoor terug te brengen. De spoorbeheerder heeft via het zogenoemde 'Datalab' allerlei gegevens over storingen verzameld en kan nu voorspellen waar het mis zal gaan met een wissel.

''We hebben de afgelopen jaren door het verzamelen van data een bepaald beeld van de ontwikkelingen en trends gekregen. We kunnen nu bij een aantal wissels met 70 tot 90 procent zekerheid voorspellen waar en wanneer het misgaat. We kunnen nu preventief actie nemen en de storingen voor zijn. We hopen dat het aantal storingen hierdoor flink zal dalen'', zegt een woordvoerder naar aanleiding van een bericht in De Telegraaf.

Sinds deze maand wordt er meteen een monteur op storingen afgestuurd. De problemen kunnen snel worden verholpen.

Van de in totaal zevenduizend wissels gingen er vorig jaar duizend stuk. Een storing zorgt gemiddeld voor een vertraging van een uur.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 10:43:02 #82
22957 Duvel
Out of office autoreply.
pi_171414633
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 09:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De optelsom van niet meer voor diesel te hoeven betalen en extra de bovenleiding aan te leggen kwam positief uit de bus. Daarmee is bovenleiding ook zonder versnelling voordelig.
En de wil te investeren in een oplossing met geringere CO2-uitstoot. Niet alles hoeft in eerste instantie financieel voordeel op te leveren.
Op dinsdag 21 juni 2016 22:13 schreef derLudolf het volgende:
"Ik had zaterdag op het werk een flink kraaiennest in de versnipperaar. (...) Heb ze met veel liefde de nek omgedraaid O+"
  zaterdag 3 juni 2017 @ 11:42:29 #83
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_171415744
Leuk stukje over de Inlandsbanan vandaag in het Volkskrantmagazine
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_171416017
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

En de wil te investeren in een oplossing met geringere CO2-uitstoot. Niet alles hoeft in eerste instantie financieel voordeel op te leveren.
En ook niet op lange termijn. Het is een van de grootste consumenten van energie van Nederland, het goede voorbeeld geven lijkt me wel zo netjes, helemaal met de overheid als enige aandeelhouder van beide partijen en met de Duitse overheid als grootaandeelhouder van een andere spoorwegonderneming. Fijnstofreductie alleen al zou genoeg moeten zijn. Eén dode minder is trouwens meer dan 2 miljoen theoretische euros bespaard dus dat. Enzo.
Bier.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 12:12:24 #85
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171416399
Het verminderen van uitstoot van schadelijke stoffen probeerde men tot een aantal jaar geleden vooral te bereiken door 'schonere' dieselmotoren te eisen bij aanbestedingen.

De wil om te investeren in elektrificatie kwam er pas toen de dieselprijs steeg: het afschaffen van de rode diesel in 2013 was voor de meeste provincies de aanleiding om serieus te gaan kijken naar elektrificatie.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 12:20:59 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171416555
quote:
Spoorbeheerder ProRail wil het aantal
vertragingen op het spoor terugbrengen
door wisselstoringen te voorspellen.Van
sommige typen wissels is met 70 tot 90
procent zekerheid te zeggen wanneer het
misgaat,zegt ProRail.

Sensoren op de wissels geven informatie
door over het stroomverbruik,warmte en
trillingen van de wissels.Door die info
te analyseren kan worden voorspeld waar
en wanneer een storing optreedt.

ProRail stuurt vanaf deze maand alvast
monteurs zodra er aanwijzingen zijn dat
het dreigt mis te gaan.ProRail zegt dat
het aantal vertragingen mogelijk met
bijna de helft kan afnemen.
goeie zaak! ^O^
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:56.20 2-5 relay: 12:50,72
  zaterdag 3 juni 2017 @ 18:09:23 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_171423077
Een paar hoogtepunten uit het Maintal afgelopen dagen:
28 Mei 2017 - te Harrbach komt een fraaie autotrein van Rurtalbahn voorbij met een Vectron en Traxx in opzending. De trein is onderweg in de richting Gemünden am Main en verder.

29 Mei 2017 - Bij Retzbach-Zellingen passeert de Henkelzug richting Wassertrüdingen.

29 Mei 2017 - Totaal onverwachts kwam er een rijtuigoverbenging vanuit DB Museum Koblenz voorbij richting het Zuiden en uiteindelijk Nürnberg.

30 Mei 2017 - Tijdens het opklaren van de wolken kwam TXL met een vrolijk bestickerde locomotief langs bij Karlstadt onderweg vanaf Köln Eifeltor naar Verona Q.E., met op de fronten de Duitse vlag uitgebeeld, en op de zijkanten enkele hoogtepunten van steden.

1 Juni 2017 - Bij Thüngersheim passeert in een fraai zonnetje de Nürnberg-shuttle uit de Rotterdamse Maasvlakte naar Nürnberg, met een vrolijk zwaaiende Nederlandse machinist op de lok.

1 Juni 2017 - Als fraaie afsluiter van de dag passeert bij Retzbach-Zellingen de TXL 182 560 met bestickering voor de 25 jaar opening van de muur tussen Oost en West. De trein is onderweg van Wien Freudenau Hafen naar Wanne-Eickel.

2 Juni 2017 - Bij Wernfeld passeert in een vol zonnetje een zeer fraai beladen containertrein van Boxxpress naar het Noorden, met een eveneens fraai bestickerde Vectron.

2 Juni 2017 - Als afsluiter van de dag kwam een bekende machinist langs met zijn volbeladen containertrein naar Emmerich en uiteindelijk na een lokwissel door naar de Rotterdamse Maasvlakte bij het dorpje Retzbach en Zellingen. Helaas liet de zon het ook hier vlak voor passage afweten, maar elders in het dal was er ook geen zon meer.
pi_171426293
Iemand uit Emmen of omgeving is een petitie gestart om meer spoor in het noorden te krijgen. De voorstellen behelsen Emmen - Stadskanaal - Groningen, Emmen - Groningen (via N34) en Emmen - Assen - Drachten - Leeuwarden

https://petities.nl/petit(...)ningen-en-leeuwarden

Altijd lachen zoiets :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 3 juni 2017 @ 20:40:56 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171426697
quote:
In de toekomst komt er al een sneltrein van Enschede naar Emmen
Ehhh... komt die er?
We are shaping the future.
pi_171427652
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 20:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ehhh... komt die er?
nee, niet echt :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zaterdag 3 juni 2017 @ 21:54:44 #91
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171429502
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
Iemand uit Emmen of omgeving is een petitie gestart om meer spoor in het noorden te krijgen.
Ik ben onschuldig :7
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  Moderator zaterdag 3 juni 2017 @ 21:59:31 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171429679
Mooie plaatjes van die 140'ers greavy. Dat beige/blauw vind ik een fraaie kleurstelling en dat groene staat die loc ook goed. Konden zo plaatjes uit de zeventiger jaren zijn
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_171429793
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 21:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik ben onschuldig :7
ja ja. Dat zeggen ze allemaal :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zaterdag 3 juni 2017 @ 22:07:32 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171429995
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 22:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja ja. Dat zeggen ze allemaal :P
Ik had op zijn minst gepleit voor een aansluiting op de Emslandstrecke :+
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_171439093
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 14:44 schreef toblorone het volgende:

[..]

Dagplan? Drgl hier ;)
Ontwikkeling. Maar ook dan sturen ze je op een cursus plannen zodat je niet al te veel ontwikkelt wat in de praktijk niet te gebruiken is :+.
Aging is a gradual process of answering more and more questions with "meh, it depends"
  zondag 4 juni 2017 @ 09:28:10 #96
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_171439137
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 20:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ehhh... komt die er?
De "Attraktie Express"! Reed met die naam al in de zomer van '94 ;)
pi_171439248
quote:
6s.gif Op zondag 4 juni 2017 09:25 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ontwikkeling. Maar ook dan sturen ze je op een cursus plannen zodat je niet al te veel ontwikkelt wat in de praktijk niet te gebruiken is :+.
Heel goed :P
  zondag 4 juni 2017 @ 10:06:44 #98
256146 b2py
Beton!
pi_171439753
quote:
6s.gif Op zondag 4 juni 2017 09:25 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ontwikkeling. Maar ook dan sturen ze je op een cursus plannen zodat je niet al te veel ontwikkelt wat in de praktijk niet te gebruiken is :+.
Out-of-the-box suggesties zijn uit den boze? :')
pi_171439755
quote:
6s.gif Op zondag 4 juni 2017 09:25 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ontwikkeling. Maar ook dan sturen ze je op een cursus plannen zodat je niet al te veel ontwikkelt wat in de praktijk niet te gebruiken is :+.
hoe is de huidige dienstregeling erdoorheen geglipt dan?
pi_171443412
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 10:06 schreef Salatrel het volgende:

[..]

hoe is de huidige dienstregeling erdoorheen geglipt dan?
Het gaat om de bruikbaarheid van het gereedschap. Wat mensen er dan vervolgens mee doen, tja, je kan een schroevendraaier ook misbruiken.
Aging is a gradual process of answering more and more questions with "meh, it depends"
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')