Ik heb een speedtest gedaan. Wifi op kantoor: 240 Kb/s down. Wifi in de trein: 420 Kb/s down.quote:
Het is economisch niet verantwoord om dat te installeren in de ICd omdat die bakken over 4 jaar aan de kant gaan.quote:Op donderdag 1 juni 2017 22:59 schreef RokStarr het volgende:
Heeft er iemand trouwens enig idee waarom een gewone IC wél wifi in de trein heeft, en een ICd niet?
Speciaal om jou te pestenquote:Op donderdag 1 juni 2017 22:59 schreef RokStarr het volgende:
Heeft er iemand trouwens enig idee waarom een gewone IC wél wifi in de trein heeft, en een ICd niet?
En het punctualiteitsverlies dat daarmee verloren gaat, staat daar iets over in voor de vervoerder?quote:Op donderdag 1 juni 2017 22:38 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een extra deur gaat al snel ten koste van 8-12 zitplaatsen. De trein is ook gebouwd op zitplaatsen, niet op staanplaatsen.
[..]
Alleen op Zwolle-Kampen, Zwolle-Heino en Hengelo-Enschede (drukke stukken met max. 10 minuten reistijd) mogen dus mensen moeten staan, en ook alleen in de ochtendspits. Het niet voldoen aan deze eis kost trouwens ¤300.000 per kwartaal.
Dat zal wel meevallen lijkt me, omdat de trein in zowel Zwolle als Hengelo in de knoop zit. Sneller accelereren maakt het eventuele tijdverlies wel goed.quote:Op donderdag 1 juni 2017 23:23 schreef b2py het volgende:
[..]
En het punctualiteitsverlies dat daarmee verloren gaat, staat daar iets over in voor de vervoerder?
Dat is juist het belangrijke aan op tijd zijn, je zit vast aan een knoop. Arriva in Limburg anyone?quote:Op donderdag 1 juni 2017 23:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen lijkt me, omdat de trein in zowel Zwolle als Hengelo in de knoop zit. Sneller accelereren maakt het eventuele tijdverlies wel goed.
Die hebben meer deuren, maar veel krappere rijtijden.quote:Op donderdag 1 juni 2017 23:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is juist het belangrijke aan op tijd zijn, je zit vast aan een knoop. Arriva in Limburg anyone?
Vanwege de iets hogere snelheid brengt dat allerlei veiligheidscomplicaties met zich mee. Fietsen mogen ook niet in de ICD. Staanplaatsen mogen ook niet in de ICD. Ademhalen hebben ze ook liever niet in de ICD. Maar goed dat hij zo vaak uitvalt, dat is beter voor de veiligheidquote:Op donderdag 1 juni 2017 22:59 schreef RokStarr het volgende:
Heeft er iemand trouwens enig idee waarom een gewone IC wél wifi in de trein heeft, en een ICd niet?
Waar wil je anders 12 minuten reistijd vandaan toveren? Alleen Almelo - Zwolle?quote:Op donderdag 1 juni 2017 23:43 schreef dennistd het volgende:
Reken er maar op dat de knoop Hengelo gewoon blijft bestaan. Hij zal alleen wat robuuster worden en weer in alle richtingen hersteld worden (nu is Delden-Borne v.v. niet mogelijk). Later uit Almelo weg kan toch niet (dan hangt de IC er te dicht op). Verder heb je tijd nodig om een paar minuten in Raalte te kamperen voor de kruising met de aldaar doorrijdende sneltrein.
Waar haal jij die 12 minuten ineens weg? Uit een rapport over de elektrificatie en mogelijke verdubbelingen haal ik:quote:Op donderdag 1 juni 2017 23:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Waar wil je anders 12 minuten reistijd vandaan toveren? Alleen Almelo - Zwolle?
Dat is 1-3 minuten sneller dan nu, dat is wel te pakken op Almelo-Zwolle. De sneltrein wordt wel fors sneller, maar die komt in Zwolle pas na de knoop aan (net voor vertrek van de stopper) en vertrekt daar voor de knoop (zogauw de stopper binnen is).quote:Rijtijd Zwolle – Enschede: sprinter 66 minuten, sneltrein 51 minuten
die komt er niet voorlopig toch?quote:Op vrijdag 2 juni 2017 00:26 schreef dennistd het volgende:
Nee, bijna 20 minuten doordat er ruimte komt door een sneltrein (1x p/u).
Die is een jaar uitgesteld omdat dit jaar geen enkele aannemer binnen de buitendienststellingstijd die ProRail in gedachten had Zwolle wou verbouwen (de oostzijde). En ProRail verwacht dat volgend jaar het wel binnen diezelfde tijd kan gebeuren.quote:
Daar heb je de elektrificatie niet voor nodig, dat had je ook voor diesel kunnen fixenquote:Op vrijdag 2 juni 2017 00:26 schreef dennistd het volgende:
Nee, bijna 20 minuten doordat er ruimte komt door een sneltrein (1x p/u).
Dagplan? Drgl hierquote:Op donderdag 1 juni 2017 17:56 schreef Litpho het volgende:
Met het inleggen van treinen in Donna ben ik er nog meer van overtuigd dat de kaalslag van wissels bij Utrecht een stom idee is. Wist niet dat het mogelijk was.
Nee, die kon mij geen overstap op een handig tijdstip aanbieden op mijn terugreis.quote:
En de wil te investeren in een oplossing met geringere CO2-uitstoot. Niet alles hoeft in eerste instantie financieel voordeel op te leveren.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 09:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De optelsom van niet meer voor diesel te hoeven betalen en extra de bovenleiding aan te leggen kwam positief uit de bus. Daarmee is bovenleiding ook zonder versnelling voordelig.
En ook niet op lange termijn. Het is een van de grootste consumenten van energie van Nederland, het goede voorbeeld geven lijkt me wel zo netjes, helemaal met de overheid als enige aandeelhouder van beide partijen en met de Duitse overheid als grootaandeelhouder van een andere spoorwegonderneming. Fijnstofreductie alleen al zou genoeg moeten zijn. Eén dode minder is trouwens meer dan 2 miljoen theoretische euros bespaard dus dat. Enzo.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
En de wil te investeren in een oplossing met geringere CO2-uitstoot. Niet alles hoeft in eerste instantie financieel voordeel op te leveren.
goeie zaak!quote:Spoorbeheerder ProRail wil het aantal
vertragingen op het spoor terugbrengen
door wisselstoringen te voorspellen.Van
sommige typen wissels is met 70 tot 90
procent zekerheid te zeggen wanneer het
misgaat,zegt ProRail.
Sensoren op de wissels geven informatie
door over het stroomverbruik,warmte en
trillingen van de wissels.Door die info
te analyseren kan worden voorspeld waar
en wanneer een storing optreedt.
ProRail stuurt vanaf deze maand alvast
monteurs zodra er aanwijzingen zijn dat
het dreigt mis te gaan.ProRail zegt dat
het aantal vertragingen mogelijk met
bijna de helft kan afnemen.
Ehhh... komt die er?quote:In de toekomst komt er al een sneltrein van Enschede naar Emmen
Ik ben onschuldigquote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
Iemand uit Emmen of omgeving is een petitie gestart om meer spoor in het noorden te krijgen.
Ik had op zijn minst gepleit voor een aansluiting op de Emslandstreckequote:
Ontwikkeling. Maar ook dan sturen ze je op een cursus plannen zodat je niet al te veel ontwikkelt wat in de praktijk niet te gebruiken is .quote:
De "Attraktie Express"! Reed met die naam al in de zomer van '94quote:
Heel goedquote:Op zondag 4 juni 2017 09:25 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ontwikkeling. Maar ook dan sturen ze je op een cursus plannen zodat je niet al te veel ontwikkelt wat in de praktijk niet te gebruiken is .
Out-of-the-box suggesties zijn uit den boze?quote:Op zondag 4 juni 2017 09:25 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ontwikkeling. Maar ook dan sturen ze je op een cursus plannen zodat je niet al te veel ontwikkelt wat in de praktijk niet te gebruiken is .
hoe is de huidige dienstregeling erdoorheen geglipt dan?quote:Op zondag 4 juni 2017 09:25 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ontwikkeling. Maar ook dan sturen ze je op een cursus plannen zodat je niet al te veel ontwikkelt wat in de praktijk niet te gebruiken is .
Het gaat om de bruikbaarheid van het gereedschap. Wat mensen er dan vervolgens mee doen, tja, je kan een schroevendraaier ook misbruiken.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:06 schreef Salatrel het volgende:
[..]
hoe is de huidige dienstregeling erdoorheen geglipt dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |