abonnement Unibet Coolblue
  zondag 30 april 2017 @ 16:53:16 #226
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170587919
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 16:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waren die vroeger dan zo rijk? :o
Logisch dat ze dan worden gekort.
Het is een vicieuze cirkel.

Vergelijk de relatief welbespraakte voetballers van de jaren 70-90 (in de regel komend uit 'de onderklasse'), zeker welbespraakt tov het buitenland, eens met die van nu. De 'top' van de onderklasse kon dat ontwikkelingsniveau bereiken.

Die ontwikkeling valt niet uit de lucht. Heeft ook met het onderwijs en de aftakeling van de industrie te maken (niet voor niets kwam racisme en populisme eerst op in Rotterdam), maar ook met het beroemde bloemetje van Marga Klompe.

https://books.google.nl/b(...)%20bloemetje&f=false
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 30 april 2017 @ 17:27:15 #227
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170588532
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 16:25 schreef sjorsie1982 het volgende:



Ik snap nooit zo goed waarom mensen met een salaris van tonnen of miljoenen het elk jaar weer beter moeten krijgen.... Gelijk blijven kan toch ook?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 30 april 2017 @ 17:33:02 #228
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170588673
quote:
Maaûrrrrr die wûrrrrrken keihaûrrrrrd fooûrrrrr hun gellld...
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator zondag 30 april 2017 @ 17:53:04 #229
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170589106
quote:
7s.gif Op zondag 30 april 2017 17:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus een product/dienst dat gretig aftrek vindt, en een ondernemer die daar handig op ingesprongen is en daardoor een kapitaal verdient, die mag op een gegeven moment niet meer rijker worden omdat jij daar moeite mee hebt?
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 30 april 2017 @ 17:56:21 #230
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_170589188


[ Bericht 100% gewijzigd door Van_Poppel op 30-04-2017 17:56:28 ]
pi_170589252
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 17:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus een product/dienst dat gretig aftrek vindt, en een ondernemer die daar handig op ingesprongen is en daardoor een kapitaal verdient, die mag op een gegeven moment niet meer rijker worden omdat jij daar moeite mee hebt?
Ik geloof niet dat dat daar staat. Je kan zelfs rijker worden bij dalende inkomsten. Volgens mij stelt niemand hier - op een gekke communist na - dat winst- en inkomstenbelastingen 100% moeten bedragen vanaf een bepaalde grens. :P
  Moderator zondag 30 april 2017 @ 18:00:54 #232
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170589317
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 17:58 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat dat daar staat. Je kan zelfs rijker worden bij dalende inkomsten. Volgens mij stelt niemand hier - op een gekke communist na - dat winst- en inkomstenbelastingen 100% moeten bedragen vanaf een bepaalde grens. :P
Nou ja, iemand met een salaris van tonnen of zelfs miljoenen moet gelijk blijven op een gegeven moment. Zo van, als je nu op 20 miljoen zit, mag je volgend jaar niet ineens 25 miljoen hebben, want dat is overdreven ofzo? Zo lees ik het, maar ik kan het uiteraard mis hebben.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170589640
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 18:00 schreef CoolGuy het volgende:
Zo van, als je nu op 20 miljoen zit, mag je volgend jaar niet ineens 25 miljoen hebben, want dat is overdreven ofzo?
Wat is toch jouw obsessie met dit soort zaken? Die mannen met die miljoenen redden zichzelf best. Zij hebben jou er niet voor nodig om ze de hand boven het hoofd te houden.

Kijk, als je zou opkomen voor de rechten van minderbedeelden: dat is mooi en goed. Maar nee, jij meent altijd de rechten van miljonairs te moeten beschermen. Waarom is dat toch?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170589753
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 18:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat is toch jouw obsessie met dit soort zaken? Die mannen met die miljoenen redden zichzelf best. Zij hebben jou er niet voor nodig om ze de hand boven het hoofd te houden.

Kijk, als je zou opkomen voor de rechten van minderbedeelden: dat is mooi en goed. Maar nee, jij meent altijd de rechten van miljonairs te moeten beschermen. Waarom is dat toch?
Op zich wel komisch dat in dit topic over de middenklasse enkel gefocust wordt op de boven- en onderklasse.
pi_170589834
quote:
6s.gif Op zondag 30 april 2017 18:20 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Op zich wel komisch dat in dit topic over de middenklasse enkel gefocust wordt op de boven- en onderklasse.
Het slaat altijd zo door. En dan gaat het opeens over extremen. Vuige uitkeringstrekkers en rechteloze miljonairs. Gelukkig hebben zij Coolguy om hun belangen te behartigen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170589892
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 16:32 schreef Kaas- het volgende:
Als je mensen in een uitkering tot in den eeuwigheid op de nul zou zetten, terwijl de rest van de maatschappij wel doorgroeit is dat een recept voor een diversiteit aan problemen. Niets mis mee om ook bijstanders mee te laten profiteren van economische groei. We weten dat volledige werkgelegenheid niet bestaat en dat we er derhalve bewust voor kiezen altijd een bepaald percentage bijstanders te hebben, of die nou willen of niet. Wat belangrijk is, is dat de prikkels goed liggen; d.w.z. dat het loont om vanuit een uitkering aan het werk te gaan.
Goede post. Ik weet dat je daar een hekel aan hebt maar ik zeg het toch. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 30 april 2017 @ 18:39:03 #237
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170590251
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 18:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou ja, iemand met een salaris van tonnen of zelfs miljoenen moet gelijk blijven op een gegeven moment. Zo van, als je nu op 20 miljoen zit, mag je volgend jaar niet ineens 25 miljoen hebben, want dat is overdreven ofzo? Zo lees ik het, maar ik kan het uiteraard mis hebben.
Zolang er mensen dood gaan van de honger vind ik dat idd niet nodig.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 30 april 2017 @ 18:46:25 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170590420
quote:
7s.gif Op zondag 30 april 2017 18:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zolang er mensen dood gaan van de honger vind ik dat idd niet nodig.
Mensen gaan dood aan honger omdat dit (honger) als wapen ingezet wordt in conflict gebieden. Heeft eerder met het conflict tussen Islam en Christendom te doen in Afrika dan met wat anders.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 30 april 2017 @ 19:49:36 #239
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170592408
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 16:32 schreef Kaas- het volgende:
Als je mensen in een uitkering tot in den eeuwigheid op de nul zou zetten, terwijl de rest van de maatschappij wel doorgroeit is dat een recept voor een diversiteit aan problemen. Niets mis mee om ook bijstanders mee te laten profiteren van economische groei. We weten dat volledige werkgelegenheid niet bestaat en dat we er derhalve bewust voor kiezen altijd een bepaald percentage bijstanders te hebben, of die nou willen of niet. Wat belangrijk is, is dat de prikkels goed liggen; d.w.z. dat het loont om vanuit een uitkering aan het werk te gaan.
We kiezen niet voor een statische groep bijstandsgerechtigden. Immers, zelfs zonder volledige werkgelegenheid kan het - met een efficiënte markt - zo zijn dat ca. 25% van de arbeidsmarkt maar 1/5e van de loopbaan in de bijstand zal verkeren als we met 5% permanente werkloosheid rekenen. Wat betreft je laatste opmerking, het kan best dat door een groter gat tussen werkloosheid en werkenden, het aantal actieve zoekers toeneemt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 30 april 2017 @ 19:56:12 #240
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170592711
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 18:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het slaat altijd zo door. En dan gaat het opeens over extremen. Vuige uitkeringstrekkers en rechteloze miljonairs. Gelukkig hebben zij Coolguy om hun belangen te behartigen.
Het gratis geld voor de Agnelli's van deze wereld neemt toe, graaioorlogen incluis. De bijstand wordt gemaximeerd tot 5 jaar, waarin ook de slachtoffers van de Monsanto leugenarij in worden gedumpt.

De maatschappij als geheel betaalt de rekening omdat de welvaart is gestoeld op vertrouwen en transparante transacties
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 30 april 2017 @ 19:59:19 #241
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170592826
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 18:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat is toch jouw obsessie met dit soort zaken? Die mannen met die miljoenen redden zichzelf best. Zij hebben jou er niet voor nodig om ze de hand boven het hoofd te houden.

Kijk, als je zou opkomen voor de rechten van minderbedeelden: dat is mooi en goed. Maar nee, jij meent altijd de rechten van miljonairs te moeten beschermen. Waarom is dat toch?
http://www.ed.ac.uk/news/2013/unemployment-191113

:)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 30 april 2017 @ 20:02:59 #242
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170592967
quote:
3s.gif Op zondag 30 april 2017 19:49 schreef GSbrder het volgende:

[..]
Wat betreft je laatste opmerking, het kan best dat door een groter gat tussen werkloosheid en werkenden, het aantal actieve zoekers toeneemt.
Dat verschil is al 30 jaar toegenomen. Zie het ESB artikel 'koppelingsbeleid in crisistijd'

(Ik zeg dit voor de anderen)

Dat recept en panacee wordt al lang toegepast
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 30 april 2017 @ 20:07:36 #243
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170593154
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 20:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat verschil is al 30 jaar toegenomen. Zie het ESB artikel 'koppelingsbeleid in crisistijd'

(Ik zeg dit voor de anderen)

Dat recept en panacee wordt al lang toegepast
Het percentage actief werkzoekenden stijgt ook. Minder inactieven of permanent gedesillusioneerden, dat lijkt me positief.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 30 april 2017 @ 20:09:05 #244
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170593219
quote:
3s.gif Op zondag 30 april 2017 20:07 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het percentage actief werkzoekenden stijgt ook. Minder inactieven of permanent gedesillusioneerden, dat lijkt me positief.
Zucht... Het lijken de cpb modellen wel.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170593243
quote:
3s.gif Op zondag 30 april 2017 20:07 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het percentage actief werkzoekenden stijgt ook.
Je moet dan ook de vraag beantwoorden of zij ook actief "vinden". Anders zegt dat niet veel natuurlijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 30 april 2017 @ 20:11:39 #246
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170593309
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 20:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je moet dan ook de vraag beantwoorden of zij ook actief "vinden". Anders zegt dat niet veel natuurlijk.
Het begint bij zoeken. Als mensen niet zoeken, kunnen ze nooit vinden. De kans op een baan is ook afhankelijk van de economische cycli, allicht zullen nu meer mensen een baan vinden dan in 2009. Dat wil niet zeggen dat mensen in 2009 maar moeten stoppen met zoeken naar een betaalde baan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 30 april 2017 @ 20:11:43 #247
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170593315
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 20:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je moet dan ook de vraag beantwoorden of zij ook actief "vinden". Anders zegt dat niet veel natuurlijk.
Zeker bij toenemende permanente armoede en afnemende mobiliteit.

In de CPB modellen neemt de werkgelegenheid toe als je de bijstand af schaft. 'VVD banenkampioen'.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 30 april 2017 @ 20:13:47 #248
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170593379
quote:
3s.gif Op zondag 30 april 2017 20:11 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het begint bij zoeken. Als mensen niet zoeken, kunnen ze nooit vinden. De kans op een baan is ook afhankelijk van de economische cycli, allicht zullen nu meer mensen een baan vinden dan in 2009. Dat wil niet zeggen dat mensen in 2009 maar moeten stoppen met zoeken naar een betaalde baan.
Cycli die worden versterkt door de HRA, de huizenmarkt en het slopen van de automatische stabilisatoren.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 30 april 2017 @ 20:15:48 #249
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170593447
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 20:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Cycli die worden versterkt door de HRA, de huizenmarkt en het slopen van de automatische stabilisatoren.
Knap staaltje om de HRA, de VVD, of één van je andere stokpaardjes bij elke discussie er bij de haren bij te slepen. Maar goed, onze open economie zorgt ook voor een heviger volatiliteit dan gesloten economieën, je kunt sommige idiosyncraties niet elimineren.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_170594353
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 16:32 schreef Kaas- het volgende:
Als je mensen in een uitkering tot in den eeuwigheid op de nul zou zetten, terwijl de rest van de maatschappij wel doorgroeit is dat een recept voor een diversiteit aan problemen. Niets mis mee om ook bijstanders mee te laten profiteren van economische groei. We weten dat volledige werkgelegenheid niet bestaat en dat we er derhalve bewust voor kiezen altijd een bepaald percentage bijstanders te hebben, of die nou willen of niet. Wat belangrijk is, is dat de prikkels goed liggen; d.w.z. dat het loont om vanuit een uitkering aan het werk te gaan.
Dat er een bepaald percentage werkloosheid is, wil niet zeggen dat het altijd dezelfde mensen zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_170594397
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 16:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is een vicieuze cirkel.

Vergelijk de relatief welbespraakte voetballers van de jaren 70-90 (in de regel komend uit 'de onderklasse'), zeker welbespraakt tov het buitenland, eens met die van nu. De 'top' van de onderklasse kon dat ontwikkelingsniveau bereiken.

Die ontwikkeling valt niet uit de lucht. Heeft ook met het onderwijs en de aftakeling van de industrie te maken (niet voor niets kwam racisme en populisme eerst op in Rotterdam), maar ook met het beroemde bloemetje van Marga Klompe.

https://books.google.nl/b(...)%20bloemetje&f=false
Ik snap helemaal niks van je reactie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_170599448
Het gaat goed met de middeninkomens in Nederland


quote:
De middenklasse in Nederland groeide tussen 1991 en 2013 licht, van 76 naar 78 procent. Daarmee doen we het een stuk beter dan de meeste andere Europese landen en de Verenigde Staten. En dat is volgens Pew research center een goede zaak.

Nivelleren is een feestje
In Nederland valt vóór belastingen 21 procent van de volwassenen in de lage inkomensgroep, ná belastingheffing is dat nog maar 13 procent. In geen enkel ander land zijn de verschillen tussen het bruto inkomen en besteedbaar inkomen zo groot.
De middenklasse groeide in ieder geval tot 2013 nog steeds in Nederland en wordt niet kleiner en zwakker.

[ Bericht 15% gewijzigd door Digi2 op 01-05-2017 08:34:30 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 1 mei 2017 @ 14:32:16 #253
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170608392
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mensen gaan dood aan honger omdat dit (honger) als wapen ingezet wordt in conflict gebieden. Heeft eerder met het conflict tussen Islam en Christendom te doen in Afrika dan met wat anders.
Nee. Het heeft te maken met controle van kapitalistische landen over 3e wereldlanden en het ongestraft leegstelen van die landen door multinationals.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 25 mei 2017 @ 17:10:03 #254
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171201056
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 00:08 schreef Digi2 het volgende:
Het gaat goed met de middeninkomens in Nederland

[ afbeelding ]

[..]

De middenklasse groeide in ieder geval tot 2013 nog steeds in Nederland en wordt niet kleiner en zwakker.

RTL Bertelsmann slikt alles voor zoete koek.

quote:
The unprecedented expansion of the global middle class Brookings. From February 2017. Everything averages out, in this best of all possible worlds.

----

Re: “The unprecedented expansion of the middle class”

This reminds me of those previous “poverty is dropping worldwide” reports, where the authors decided that if you made more than $2/day, you weren’t in poverty any more, never mind whether that $2/day was actually enough to adequately feed and house you……Those analyses looked good on paper but they didn’t have much to do with reality…..
But the neoliberals keep trying to convince us, don’t they?

Reply ↓
Kurtismayfield
May 25, 2017 at 8:39 am
Followed shortly thereafter with the “If you don’t agree with raising the rest of the world out of poverty then you are a racist” line. Without even supporting their premise that the poor are being lifted out of poverty.

Reply ↓
funemployed
May 25, 2017 at 9:53 am
From the report itself: “This implies an annual income for a four-person middle-class
household of $14,600 to $146,000” (PPP). So a four person household in the US earning $14,600 is “middle class.”

For some reason the failure to define “middle class” in an article about the middle class made me suspicious.

Reply ↓
justanotherprogressive
May 25, 2017 at 10:02 am
Just looked up the poverty level in the US for a family of four – it’s $27,950…….
$14,600 making a family of four “middle class” in the US is just a neoliberal wet dream……
http://www.nakedcapitalism.com/2017/05/links-52517.html

Maarja, jouw meest recente voorstel was om armen met zijn zessen op één slaapzaal te proppen met net genoeg om te overleven.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 25 mei 2017 @ 17:14:37 #255
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171201181
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee. Het heeft te maken met controle van kapitalistische landen over 3e wereldlanden en het ongestraft leegstelen van die landen door multinationals.
Onzin
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 25 mei 2017 @ 17:16:51 #256
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171201239
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Onzin
Nee hoor. Een groot deel van de honger wordt veroorzaakt door voedselspeculatie. En wat als de speculant enorm verliest? De ECB staat klaar.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 17:55:26 #257
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171202086
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee hoor. Een groot deel van de honger wordt veroorzaakt door voedselspeculatie. En wat als de speculant enorm verliest? De ECB staat klaar.
Voedselspeculanten zitten voornamelijk in de landen waar een tekort is, niet in Europa.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 17:56:58 #258
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171202107
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

RTL Bertelsmann slikt alles voor zoete koek.

[..]

http://www.nakedcapitalism.com/2017/05/links-52517.html

Maarja, jouw meest recente voorstel was om armen met zijn zessen op één slaapzaal te proppen met net genoeg om te overleven.
Dus hij heeft wel degelijk gelijk alleen is de situatie in de VS nog slechter dan de grafiek slecht. Mooi, kan dit topic ook weer dicht.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 25 mei 2017 @ 18:12:09 #259
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171202348
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee hoor. Een groot deel van de honger wordt veroorzaakt door voedselspeculatie. En wat als de speculant enorm verliest? De ECB staat klaar.
Waarom reageer je op mijn posts als je geen discussie wilt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 25 mei 2017 @ 18:16:44 #260
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171202414
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Voedselspeculanten zitten voornamelijk in de landen waar een tekort is, niet in Europa.
Het zijn een handvol westerse banken die achter 90% van de speculatie zitten. Net zoals bij de CDOs van destijds is het maar een handjevol
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171202426
Geen last van.
  donderdag 25 mei 2017 @ 18:31:04 #262
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171202665
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus hij heeft wel degelijk gelijk alleen is de situatie in de VS nog slechter dan de grafiek slecht. Mooi, kan dit topic ook weer dicht.
Dus dit is onzin? Als zelfs de Rabobank, OESO en McKinsey wakker wordt...

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ken-6436969-a1543391

https://economie.rabobank(...)erende-middenklasse/

https://www.rd.nl/vandaag(...)ddenklasse-1.1115386

http://www.volkskrant.nl/(...)verdwijnen~a4083483/

https://joop.vara.nl/nieuws/middenklasse-rijke-landen-krimpt


De ontkennings tactiek kennen we nu wel. De rechterkant van het spectrum heeft wat dat betreft de linkerkant met 130 per uur meer dan ingehaald.

"Waarom is bij ons de kloof tussen zelfbeeld en werkelijkheid zo ontiegelijk groot en waarom wordt die kloof zo agressief weggeplamuurd?"
https://www.ftm.nl/artikelen/nederland-gidsland?share=1
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 25 mei 2017 @ 18:33:09 #263
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171202688
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 18:17 schreef Kaas- het volgende:
Geen last van.
De natuurlijke inkomens ontwikkeling die jonge mensen doormaken masseert een hoop weg. Zowel negatief als positieve ontwikkelingen trouwens (omdat men het dan als gevolg van leeftijd en taken ziet).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171216046
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 17:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

RTL Bertelsmann slikt alles voor zoete koek.

[..]

http://www.nakedcapitalism.com/2017/05/links-52517.html

Maarja, jouw meest recente voorstel was om armen met zijn zessen op één slaapzaal te proppen met net genoeg om te overleven.
Nou ja laten we wel wezen, jij hebt je conclusie ook al getrokken en wil er enkel bevestiging voor. Alles gaat kut en waag het niet dat tegen te spreken.


Ik heb in dit topic nog proberen aan te geven wat de verschillen zijn in definities en dat een definitie nogal cruciaal is als je claims als 'de middenklasse krimpt' wilt doen. Die discussie heb je 'afgesloten' met een slappe ad hominem in mijn richting.

De conclusie hangt volledig af van de tijdsspanne en inkomensrange die wordt gekozen. Er is daarin geen goed of fout maar die details zijn relevanter dan generieke conclusies over de middenklasse.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 26 mei 2017 @ 10:46:16 #265
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171216216
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja laten we wel wezen, jij hebt je conclusie ook al getrokken en wil er enkel bevestiging voor. Alles gaat kut en waag het niet dat tegen te spreken.
Dit gaat boven alles op voor de D66 goegemeente. Waar de ballon al snel leeg loopt zonder het Apple imago en lege optimisme.

'Alles gaat kut' heb ik niet gezegd. Lula heeft voor Brazilië goede dingen gedaan (helaas nu afgezet door een liberaaltjes coup), en ik vind dat Zweden momenteel interessante dingen doet na de terreur van Reinsfeldt.

quote:
Ik heb in dit topic nog proberen aan te geven wat de verschillen zijn in definities en dat een definitie nogal cruciaal is als je claims als 'de middenklasse krimpt' wilt doen. Die discussie heb je 'afgesloten' met een slappe ad hominem in mijn richting.

De conclusie hangt volledig af van de tijdsspanne en inkomensrange die wordt gekozen. Er is daarin geen goed of fout maar die details zijn relevanter dan generieke conclusies over de middenklasse.
Ik spreek dat niet tegen. Ik heb zelf in dit topic aangegeven dat het nogal veel uit maakt of je een consumptieve focus hanteert (de Wereldbank) of van de nationale rekeningen vertrekt (die al dan niet kloppen en waar ook aannames voor de omvang van de zwarte economie worden gedaan).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171216557
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit gaat boven alles op voor de D66 goegemeente. Waar de ballon al snel leeg loopt zonder het Apple imago en lege optimisme.

'Alles gaat kut' heb ik niet gezegd. Lula heeft voor Brazilië goede dingen gedaan (helaas nu afgezet door een liberaaltjes coup), en ik vind dat Zweden momenteel interessante dingen doet na de terreur van Reinsfeldt.

[..]

Ik spreek dat niet tegen. Ik heb zelf in dit topic aangegeven dat het nogal veel uit maakt of je een consumptieve focus hanteert (de Wereldbank) of van de nationale rekeningen vertrekt (die al dan niet kloppen en waar ook aannames voor de omvang van de zwarte economie worden gedaan).
Maar je serveert het Pew onderzoek weer af met één of ander standaardriedeltje over 'RTL Bertelsmann' en een lijstje citaten die daar helemaal niets mee van doen hebben.
Het onderzoek geeft wat mij betreft prima aan waarom Amerikaans beleid, of in ieder geval dat van de Republikeinen, volstrekt ongewenst is, maar dat we daar in Europa veelal nog heel ver vandaan zitten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 26 mei 2017 @ 11:24:11 #267
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171217006
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 11:04 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het onderzoek geeft wat mij betreft prima aan waarom Amerikaans beleid, of in ieder geval dat van de Republikeinen, volstrekt ongewenst is, maar dat we daar in Europa veelal nog heel ver vandaan zitten.
Dus een Rutte heeft Hayek en Ayn Rand alleen voor de bühne als idool? Steunde alleen Romney en McCain voor de vorm?

Ik denk dat de Angelsaksische delen van Europa het Amerika van Bill Clinton angstig dicht is genaderd. Uiteraard loop de VS altijd voor de muziek uit.

Dat Pew onderzoek laat ook Groot Brittannië onder de stijgers zien, terwijl het grosso modo een vrij helder gegeven is dat een legio aan wijken er net zo slecht aan toe zijn als de Amerikaanse wijken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171218061
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 11:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dus een Rutte heeft Hayek en Ayn Rand alleen voor de bühne als idool? Steunde alleen Romney en McCain voor de vorm?
Geen idee, ik zie de relevantie niet zo.
Ik stel dat Europees beleid op vrijwel alle terreinen heel ver verwijderd is van Amerikaans beleid, al is daar ook veel lokale variatie vanwege de autonomie van staten.

quote:
Ik denk dat de Angelsaksische delen van Europa het Amerika van Bill Clinton angstig dicht is genaderd. Uiteraard loop de VS altijd voor de muziek uit.

Dat Pew onderzoek laat ook Groot Brittannië onder de stijgers zien, terwijl het grosso modo een vrij helder gegeven is dat een legio aan wijken er net zo slecht aan toe zijn als de Amerikaanse wijken.
Maar daar ga je weer. Het onderzoek geeft aan wat het aangeeft. Namelijk dat het percentage middeninkomens volgens de gehanteerde definitie tussen begin- en eindpunt is toegenomen. Met 'legio wijken die er slecht aan toe zijn' heeft dat vrij weinig van doen. Zoals ik al meermaals aangeef doe je aan volstrekte overinterpretatie van uitkomsten, zowel positief als negatief.
De relatieve omvang van de groep middeninkomens zegt al niet eens direct wat over de omvang van de lage inkomens, laat staan over wijken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 26 mei 2017 @ 13:29:56 #269
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171219727
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 11:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat Pew onderzoek laat ook Groot Brittannië onder de stijgers zien, terwijl het grosso modo een vrij helder gegeven is dat een legio aan wijken er net zo slecht aan toe zijn als de Amerikaanse wijken.
"Er wonen meer miljonairs dan ooit in Groot Brittannie, dus logisch als de middenklasse is gekrompen, er zijn nou eenmaal meer huishoudens de bovenklasse in gestroomd."

Dit zijn keer op keer de discussietechnieken die jij hanteert, anekdotisch bewijs en springen van de hak op de tak om een punt te maken, zonder dicht bij genuanceerde onderzoeksinterpretatie te komen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 13:36:45 #270
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171219899
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 13:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

"Er wonen meer miljonairs dan ooit in Groot Brittannie, dus logisch als de middenklasse is gekrompen, er zijn nou eenmaal meer huishoudens de bovenklasse in gestroomd."

Dit zijn keer op keer de discussietechnieken die jij hanteert, anekdotisch bewijs en springen van de hak op de tak om een punt te maken, zonder dicht bij genuanceerde onderzoeksinterpretatie te komen.
Pot verwijt ketel tjappie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 26 mei 2017 @ 13:43:07 #271
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171220047
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Geen idee, ik zie de relevantie niet zo.
Ik stel dat Europees beleid op vrijwel alle terreinen heel ver verwijderd is van Amerikaans beleid, al is daar ook veel lokale variatie vanwege de autonomie van staten.
Ik zie dat enorme verschil niet zo. Het is ook in mainstream kringen populair om te roepen dat beide landen naar elkaar toe groeien (GSbrder noemt dit maar al te vaak dat Amerika europeser wordt). Dat is helemaal niet zo raar wanneer de leidende beleidsbepalers op dezelfde scholen en universiteiten zitten, met dezelfde leerboeken. De topambtenaren in een Berlijn zijn niet zelden in de VS of Londen geschoold.

Jouw verwijten zijn leuk maar gelukkig zijn er wel een aantal gasten zoals Nintex die jouw repertoire doorzien.

Zoals gezegd besef ik goed dat de meetmethode en gekozen bandbreedte veel uit maakt, tov een McKinsey of Rabobank.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 14:05:02 #272
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171220611
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 13:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik zie dat enorme verschil niet zo. Het is ook in mainstream kringen populair om te roepen dat beide landen naar elkaar toe groeien (GSbrder noemt dit maar al te vaak dat Amerika europeser wordt). Dat is helemaal niet zo raar wanneer de leidende beleidsbepalers op dezelfde scholen en universiteiten zitten, met dezelfde leerboeken. De topambtenaren in een Berlijn zijn niet zelden in de VS of Londen geschoold.

Jouw verwijten zijn leuk maar gelukkig zijn er wel een aantal gasten zoals Nintex die jouw repertoire doorzien.

Zoals gezegd besef ik goed dat de meetmethode en gekozen bandbreedte veel uit maakt, tov een McKinsey of Rabobank.
Hoe is het in hemelsnaam relevant of er 'een aantal gasten zijn die zijn repertoire doorzien'. Nou nou, winnen op een forumpje, score, maar in de realiteit heb je daar helemaal niks aan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_171220704
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 13:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik zie dat enorme verschil niet zo. Het is ook in mainstream kringen populair om te roepen dat beide landen naar elkaar toe groeien (GSbrder noemt dit maar al te vaak dat Amerika europeser wordt). Dat is helemaal niet zo raar wanneer de leidende beleidsbepalers op dezelfde scholen en universiteiten zitten, met dezelfde leerboeken. De topambtenaren in een Berlijn zijn niet zelden in de VS of Londen geschoold.
Je blijft weer hangen in dit soort vage algemeenheden. De omvang van de middeninkomens is in Europese landen gewoon fors hoger dan in de VS. Publiek onderwijs, inrichting van de zorg, inrichting van de sociale zekerheid zijn behoorlijk anders, enzovoort. De kwantitatieve verschillen op alle vlakken zijn enorm. Jij komt ook vaak niet verder dan vermeende kwalitatieve gelijkenissen.

quote:
Jouw verwijten zijn leuk maar gelukkig zijn er wel een aantal gasten zoals Nintex die jouw repertoire doorzien.
Één of ander type dat klakkeloos Breitbart en Infowars nablaat doorziet toch echt vrij weinig. Maar wederom word je geen moment concreet.

quote:
Zoals gezegd besef ik goed dat de meetmethode en gekozen bandbreedte veel uit maakt, tov een McKinsey of Rabobank.
Daar ging mijn post niet over. Die gaat over het overinterpreteren van resultaten. Je wilt hele specifieke conclusies veralgemeniseren tot 'het gaat met alles geweldig dan wel kut'. Dat slaat nergens op. Het is overigens ook iets waar economen zich zelf ook veelal aan bezondigen in de media. Uit de wet van de comparatieve voordelen volgt ook niet dat internationale handel onder alle omstandigheden voor iedereen voordelig is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 26 mei 2017 @ 15:31:46 #274
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171222646
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 14:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoe is het in hemelsnaam relevant of er 'een aantal gasten zijn die zijn repertoire doorzien'. Nou nou, winnen op een forumpje, score, maar in de realiteit heb je daar helemaal niks aan.
Hij loopt te blaten over overinterpretatie en doet dan hetzelfde door het Pew onderzoek aan de Republikeinen te linken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 15:35:01 #275
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171222718
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hij loopt te blaten over overinterpretatie en doet dan hetzelfde door het Pew onderzoek aan de Republikeinen te linken.
Ge-wel-dig. En nu? Ik bedoel, je bent in elk topic dat er maar een beetje over gaat aan het oreren hoe kut het allemaal is. Wat denk je daar eigenlijk mee te bereiken?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_171222794
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ge-wel-dig. En nu? Ik bedoel, je bent in elk topic dat er maar een beetje over gaat aan het oreren hoe kut het allemaal is. Wat denk je daar eigenlijk mee te bereiken?
Zeg forumbaas. Dat moet hij toch lekker zelf weten. Iets bereiken... :'(
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 15:38:58 #277
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171222814
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ge-wel-dig. En nu? Ik bedoel, je bent in elk topic dat er maar een beetje over gaat aan het oreren hoe kut het allemaal is. Wat denk je daar eigenlijk mee te bereiken?
Die vraag stel je natuurlijk niet aan types als VEM2012. Of de pseudo optimisten (ik zeg 'pseudo' omdat een gedeelte daarvan verdacht goed is in de zondebok politiek en verdeel en heers).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 15:41:16 #278
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171222863
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die vraag stel je natuurlijk niet aan types als VEM2012. Of de pseudo optimisten (ik zeg 'pseudo' omdat een gedeelte daarvan verdacht goed is in de zondebok politiek en verdeel en heers).
Nee, die stel ik aan jou. Ik bedoel, de realiteit is de realiteit, oftewel, hoe het is, is het. Maar ja, dan klik je die browser dicht en dan is diezelfde realiteit nog steeds realiteit. Ik heb geen moeite met die realiteit, jij schijnbaar wel?
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 26 mei 2017 @ 16:03:16 #279
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171223318
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:38 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeg forumbaas. Dat moet hij toch lekker zelf weten. Iets bereiken... :'(
Er zijn ook fases dat ik hier máánden niet meer post, maar ik post hier ook om informatie en linkjes uit te wisselen (ook daar krijg ik vanuit voorspelbare hoek kritiek op) of te leren van o.a. Bondsrepubliek zijn info en deelnemer. Ook inzichten dat ik denk van 'verrek, in de pensioenfondsen zit inderdaad kapitaal dat een eigenaar kan opslurpen of aandelen mee kan opkrikken'.

Maar goed, de ruis en afleidingsmanouvres ken ik nu wel.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 26 mei 2017 @ 16:04:49 #280
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171223348
Pensioenfondsen _O_.
Gouden uitvinding.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 16:05:58 #281
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171223367
Klopkoek is vooral tegen en nergens voor, wil geen inhoudelijke discussie voeren of is daar niet toe in staat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:13:33 #282
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171223508
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Klopkoek is vooral tegen en nergens voor, wil geen inhoudelijke discussie voeren of is daar niet toe in staat.
Ja, oke, goed, dat mag ie natuurlijk. Maar dan ben je dus overal tegen, alles gaat kut, weet ik veel wat allemaal, maar ja, dan klik je die internet browser dicht, en dan is alles nog steeds hetzelfde. Wat is dan het doel?
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 26 mei 2017 @ 16:15:03 #283
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171223537
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:04 schreef GSbrder het volgende:
Pensioenfondsen _O_.
Gouden uitvinding.
Want?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 26 mei 2017 @ 16:18:12 #284
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171223615
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, oke, goed, dat mag ie natuurlijk. Maar dan ben je dus overal tegen, alles gaat kut, weet ik veel wat allemaal, maar ja, dan klik je die internet browser dicht, en dan is alles nog steeds hetzelfde. Wat is dan het doel?
Ten eerste heb ik duidelijk aangegeven dat niet alles slecht is. In Ijsland (na een nog veel dieper dal als in Nederland), in Zweden en tot voort kort in Brazilië waren ze goed bezig.

Ten tweede: bleef alles maar hetzelfde. Een groot deel van wat mis gaat, is juist omdat bepaalde aspecten niet hetzelfde blijven.

Over problemen met de realiteit gesproken: jijzelf hebt problemen met de realiteit dat men al decennia (al dan niet succesvol) pesten op scholen probeert terug te dringen. Daar heb jij dan, meerdere malen, van laten weten dat je die realiteit niet accepteert.

Gelukkig zijn mensen door de eeuwen heen minder geweldadig en barbaars geworden, alhoewel dat de laatste 20 jaar weer toe neemt (bron: Steven Pinker bijvoorbeeld).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171223631
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, oke, goed, dat mag ie natuurlijk. Maar dan ben je dus overal tegen, alles gaat kut, weet ik veel wat allemaal, maar ja, dan klik je die internet browser dicht, en dan is alles nog steeds hetzelfde. Wat is dan het doel?
Wat is jouw doel om er tegen in te gaan dan?
pi_171223654
Dingen die goed zijn behoeven die aandacht ja of nee?
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:21:54 #287
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171223704
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:18 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat is jouw doel om er tegen in te gaan dan?
Ik ga er niet zo zeer tegen in, ik vraag wat het doel is.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 26 mei 2017 @ 16:22:05 #288
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171223709
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:19 schreef john2406 het volgende:
Dingen die goed zijn behoeven die aandacht ja of nee?
Die krijgen die aandacht ook meer dan voldoende maar dan wordt als sinds Balkenende de spin uit de kast gehaald dat SP en PvdA conservatief zouden zijn. Zogenaamd conservatief-links en dus 'slecht'.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171223745
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik ga er niet zo zeer tegen in, ik vraag wat het doel is.
Tja om aan te geven dat het ook beter kan?
Ik weet het niet besteed er al of niet aandacht aan als het mij uitkomen doet.
Zoniet dat is het er niet voor mij.
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:25:47 #290
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171223783
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Tja om aan te geven dat het ook beter kan?
Ik weet het niet besteed er al of niet aandacht aan als het mij uitkomen doet.
Zoniet dat is het er niet voor mij.
Nou, dat bedoel ik dus. Dan roep je dus op een forum dat het allemaal kut gaat en zo...maar echt concreet iets doen aan wat je zo kut vindt dat is er dan niet bij. Het blijft bij roepen op een forum; vandaar dat ik ook vraag het wat doel is. Moeten hier politici mee lezen die dan ineens denken van 'gut ja, laten we dat anders gaan doen' of zo?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_171223789
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die krijgen die aandacht ook meer dan voldoende maar dan wordt als sinds Balkenende de spin uit de kast gehaald dat SP en PvdA conservatief zouden zijn. Zogenaamd conservatief-links en dus 'slecht'.
PvdA is voor mij voltooid verleden tijd, of de SP iets kan?
Misschien met Lilian en voor hoelang, als Lilian niet meer zou willen wat is er dan wie neemt de erfenis over en voert het in de juiste banen?
De jeugd als die het over moeten nemen willen die niet allemaal wat Kok heeft bereikt?
pi_171223841
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, dat bedoel ik dus. Dan roep je dus op een forum dat het allemaal kut gaat en zo...maar echt concreet iets doen aan wat je zo kut vindt dat is er dan niet bij. Het blijft bij roepen op een forum; vandaar dat ik ook vraag het wat doel is. Moeten hier politici mee lezen die dan ineens denken van 'gut ja, laten we dat anders gaan doen' of zo?
Zouden ze wel meelezen?
Die leven toch in hun eigen wereldje of niet?
En als dan lezen ze alleen wat hun uitkomen doet, en niet dat wat hun niet aanstaat of wel?
En kut zijn bepaalde dingen zeker weten wat mijn mening betreft dan he.
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:28:18 #293
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171223852
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zouden ze wel meelezen?
Die leven toch in hun eigen wereldje of niet?
En als dan lezen ze alleen wat hun uitkomen doet, en niet dat wat hun niet aanstaat of wel?
En kut zijn bepaalde dingen zeker weten wat mijn mening betreft dan he.
Ik denk zo maar dat die niet meelezen nee, dus vandaar dan ook de vraag wat het doel is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_171223871
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik denk zo maar dat die niet meelezen nee, dus vandaar dan ook de vraag wat het doel is.
Wat is het doel van de positieve berichten dan?
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:32:04 #295
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171223961
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:29 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat is het doel van de positieve berichten dan?
Dat moet je aan de mensen vragen die die posts doen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_171223990
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat moet je aan de mensen vragen die die posts doen?
Om een voorbeeld aan te halen iemand in de bek pissen onder het langsfietsen.

Niveau Geert?
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:33:50 #297
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171224016
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:32 schreef john2406 het volgende:

[..]

Om een voorbeeld aan te halen iemand in de bek pissen onder het langsfietsen.

Niveau Geert?
wat?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_171225861
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hij loopt te blaten over overinterpretatie en doet dan hetzelfde door het Pew onderzoek aan de Republikeinen te linken.
Maar inhoudelijk reageren op mijn post doe je vervolgens niet.
Verder zit er een verschil tussen overinterpreteren en een verantwoordelijke aanwijzen voor de uitkomsten van een onderzoek. Het feit is simpelweg dat de middenklasse in de VS significant kleiner is, en als je de details bekijkt, de onderklasse een stuk groter. De VS kent twee politieke partijen. Die zijn beiden afwisselend verantwoordelijk voor beleid, maar in mijn ogen zijn het de laatste decennia vooral de Republikeinen geweest die de dienst uit hebben gemaakt, met Reagan als startpunt. Zelfs onder Clinton waren de meer 'rechtse' punten die je zo verfoeit toch compromissen geweest onder druk van een Republikeins congres.

Blijft jammer dat je de inhoudelijke discussie snel weer mijdt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_171226561
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:45 schreef Monolith het volgende:
maar in mijn ogen zijn het de laatste decennia vooral de Republikeinen geweest die de dienst uit hebben gemaakt, met Reagan als startpunt.
Ja, hier durf ik ook wel het 1 en ander onder te verwedden. :) Het is geen heel "gewaagd" uitgangspunt i.i.g.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart2002 op 26-05-2017 18:38:11 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 18:35:34 #300
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171226685
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 17:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar inhoudelijk reageren op mijn post doe je vervolgens niet.
Verder zit er een verschil tussen overinterpreteren en een verantwoordelijke aanwijzen voor de uitkomsten van een onderzoek. Het feit is simpelweg dat de middenklasse in de VS significant kleiner is, en als je de details bekijkt, de onderklasse een stuk groter. De VS kent twee politieke partijen. Die zijn beiden afwisselend verantwoordelijk voor beleid, maar in mijn ogen zijn het de laatste decennia vooral de Republikeinen geweest die de dienst uit hebben gemaakt, met Reagan als startpunt. Zelfs onder Clinton waren de meer 'rechtse' punten die je zo verfoeit toch compromissen geweest onder druk van een Republikeins congres.

Blijft jammer dat je de inhoudelijke discussie snel weer mijdt.
Akkoord, dat de VS er nog veel erger aan toe is kan als stelling zonder al te veel kunstgrepen verdedigd worden.

Ik noemde al eerder dat het een verschil maakt of men naar de consumptie kijkt of naar de nationale rekeningen om (reeële) inkomens te bepalen.

Minder abstract en net zo belangrijk: voor zowel Europa als de VS geldt echter dat Pew Research naar de netto inkomens kijkt, terwijl dat bekende McKinsey rapportje de marktinkomens neemt. Voor het idee of de middenklasse toe of af neemt zijn de bruto inkomens c.q. marktinkomens wel zo relevant. En inderdaad, dit is de (onzichtbare) achilleshiel van Republikeins beleid. Leuk al die belastingverlagingen en ontwijkingen, maar op de langere termijn kan dit de marktinkomens schaden vanwege teruglopende arbeidsproductiviteit etcetera.

McKinsey staat hierin niet alleen. Dit onderstaande (literatuur)onderzoek kijkt ook naar de bruto inkomens en beargumenteert dat deze het meest ter zake doen (een neven-argument daarin is, is dat de netto inkomens in Nederland meer onzeker zijn; iets waar ook deze columnist naar verwees bij het ongelijkheidsargument en dat de bruto en netto GINI in Nederland mogelijk veel minder precies is dan in veel andere landen).


https://www.econbiz.de/Re(...)a-wiemer/10011613022

De conclusie is: "If measured for gross incomes, the size of the middle class in the Netherlands strongly declines between 1990 and 2013, by between 5 and 10 percentage points in terms of the number of households and total income, respectively."

De teksten van de OESO en Rabobank zijn dus helemaal niet zo raar.
https://economie.rabobank(...)erende-middenklasse/

Ook mensen met een handicap hebben het zwaar - uit datzelfde werkje. En de PvdA hier is natuurlijk de Clinton in Amerika.



[ Bericht 5% gewijzigd door Klopkoek op 26-05-2017 18:42:00 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')