Top 1 Toysquote:Op maandag 3 april 2017 22:06 schreef KingRadler het volgende:
bestaan er nog meer speelgoed winkels?
De enige die ik ken bij mij de buurt is de Intertoys.
Ja. Maar waar is Toys 'R' Us eigenlijk gebleven?quote:
Die zijn allemaal weg, maar zouden terugkomen geloof ik. Ze bestaan in NL nu alleen als onlineshop (waarschijnlijk vanuit Duitsland).quote:Op dinsdag 4 april 2017 10:29 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ja. Maar waar is Toys 'R' Us eigenlijk gebleven?
Die in de Brusselse Poort is nog open, benieuwd hoe lang het duurtquote:
http://www.volkskrant.nl/(...)kelstraten~a4482511/quote:Weinig verrassend is de door het CBS geconstateerde groei van het aantal webwinkels. Telde Nederland in 2007 nog maar vijfduizend webshops, afgelopen jaar waren het er al 32 duizend. Webshops die zich toeleggen op de verkoop van kleding groeien het hardst in aantal: sinds 2013 met 68 procent.
Ok, deze reeks kan dus nog járen vooruit. Alleen zetten we dan [WEB] voor de TT.quote:Op dinsdag 4 april 2017 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Volkskrant:
Weinig verrassend is de door het CBS geconstateerde groei van het aantal webwinkels. Telde Nederland in 2007 nog maar vijfduizend webshops, afgelopen jaar waren het er al 32 duizend.
Amby en Malbergquote:Op dinsdag 4 april 2017 10:41 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Die in de Brusselse Poort is nog open, benieuwd hoe lang het duurt
Welke zijn er dicht gegaan?
Goed punt, de tendens die je de afgelopen jaren merkt dat mensen vanuit huis een webshop beginnen bevestigd deze groei. Aan de andere kant is het kostenplaatje van een (eenvoudige) webshop echt drastisch veel goedkoper geworden in de laatste 5-10 jaar, waardoor ook kleinere bedrijven en ondernemers deze 'must-have' voor een bedrijf zijn aangegaan. Daardoor heb je nu zo'n ontzettend overschot aan webshops waarvan misschien wel meer dan 50% het niet gaat redden uiteindelijk.quote:Op dinsdag 4 april 2017 12:39 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ok, deze reeks kan dus nog járen vooruit. Alleen zetten we dan [WEB] voor de TT.
Bijzonder eigenlijk, volgens mij is dat een ontzettend lastige branche voor webshops (om winst te maken).quote:Op dinsdag 4 april 2017 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Volkskrant:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)kelstraten~a4482511/
Ik zal er wel overheen lezen maar over welke plaats gaat dit?quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:01 schreef Ceased2Be het volgende:
Geen keten, maar wel een interessant artikel.
Wessing was hier in de stad wel een begrip.
http://www.bd.nl/stadsgez(...)nkel-ermee~a3226f33/
Den Boschquote:Op dinsdag 4 april 2017 23:16 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik zal er wel overheen lezen maar over welke plaats gaat dit?
https://fashionunited.nl/(...)stores/2017040428479quote:Het bedrijf geeft op deze manier de ambitie om één van de grootste moderetailers in Nederland te worden vorm.
Vidrea Retail heeft vorige maand 95 winkels van het failliete Charles Vögele overgenomen. Tachtig hiervan worden verbouwd in de loop van het jaar. In vacatures voor de winkels wordt de ‘sympathieke service, gezelligheid en goede collectie met goede prijs-kwaliteit verhouding’ genoemd.
In de overeenkomst die Remt Melles, hoofd van Vidrea Retail met Charles Vögele sloot is ook een licentieovereenkomst opgenomen. Hierdoor komt het merk ook in de nieuwe winkelketen te hangen.
Eind januari werd de Nederlandse tak van de bekende modeketen Charles Vögele failliet verklaard. Het Zwitserse moederbedrijf werd in december overgenomen door Sempione Retail die de focus legt op potentiële markt. Hierdoor werd een faillissement voor de Nederlandse tak onvermijdelijk.
Idd, staat niet heel duidelijk op de site, alleen de URL maakt het duidelijk.quote:
Wat is een "multibrandstore" nu weer? Is dat niet gewoon een winkel waarvan er al 300 andere bestaan?quote:Op woensdag 5 april 2017 06:17 schreef KingRadler het volgende:
Vidrea Retail, de nieuwe eigenaar van de winkels van Charles Vögele opent binnenkort tachtig multibrandstores.
[..]
https://fashionunited.nl/(...)stores/2017040428479
Wordt gewoon weer zo'n soort V&D met shop-in-shops, maar dan met totaal niet hippe kleding.quote:Op woensdag 5 april 2017 08:39 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat is een "multibrandstore" nu weer? Is dat niet gewoon een winkel waarvan er al 300 andere bestaan?
.quote:Van Zetten gelooft in nostalgische waarde van V&D
V&D Concepthouse wil met een mobile-firststrategie de mode-industrie heruitvinden. Mede-eigenaar Ronald van Zetten licht in het aprilnummer van RetailTrends een tipje van de sluier op. “Gebruikers kunnen straks collages maken van items die ze zelf hebben gevonden op internet. Vergelijk het met Pinterest, maar wij willen faciliteren dat die items altijd te koop zijn. Die mogelijkheid ontbreekt vaak.”
Gebruikers kunnen elkaars moodboards volgen en die bieden zo een bepaald stijlbeeld. “Dat geeft het gevoel van de personal shopper”, aldus Van Zetten. Bij het zogenaamde clippen van items wordt straks automatisch productinformatie toegevoegd.
Om de persoonlijke collages te verrijken is er een sleepfunctie en kunnen items onder meer vrijstaand worden gemaakt. Naarmate het platform groeit, wordt het volgens de voormalig HEMA-topman steeds interessanter. “Er ontstaan inzichten in persoonlijke voorkeuren en wat trending is. Dat is waardevolle informatie. De retailer bepaalt straks niet meer wat de collecties zijn, dat doen de consumenten zelf.”
Van Zetten gelooft dat de nostalgische waarde van V&D ook commercieel ingezet kan worden. Bovendien maken ook namen als Prijzencircus en Schoolcampus onderdeel uit van de V&D-merkrechten, die hij met Roland Kahn en Jaco Scheffers heeft gekocht. “Daar kunnen we nieuwe concepten omheen bouwen. En we hebben merken als LIV en Soho. Het is geen weggegooid geld. Daar zit veel potentie.”
Van Zetten vertelt in het aprilnummer van RetailTrends meer over zijn plannen met V&D Concepthouse, de samenwerking met Kahn en blikt terug op zijn tijd bij HEMA. Hij ziet dat zijn vorige werkgever zijn beleid grotendeels voortzet. “Laat ik dat dan maar als een compliment beschouwen”, aldus Van Zetten.
Goed dat dat plat gaat inderdaad, alleen jammer dat het waarschijnlijk nog een jaar of drie/vier duurt voor er iets nieuws staat. En dan de verhuizing van de bibliotheek naar een winkelcentrum terwijl de huidige locatie 300 meter verderop meer dan prima is.. onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 5 april 2017 10:30 schreef female81 het volgende:
Over V&D gesproken; Oss lijkt over twee jaar een lelijke puist in het centrum kwijt te zijn.
http://www.d-tv.nl/cultuu(...)/content/item?954738
Huh? Welk merk? Charles Vögele is een merk?quote:Op woensdag 5 april 2017 06:17 schreef KingRadler het volgende:
In de overeenkomst die Remt Melles, hoofd van Vidrea Retail met Charles Vögele sloot is ook een licentieovereenkomst opgenomen. Hierdoor komt het merk ook in de nieuwe winkelketen te hangen.
Nog een keer huh? Focus op potentiële markt? Is dat Nederlands? Welke markt?quote:Eind januari werd de Nederlandse tak van de bekende modeketen Charles Vögele failliet verklaard. Het Zwitserse moederbedrijf werd in december overgenomen door Sempione Retail die de focus legt op potentiële markt.
quote:Op woensdag 5 april 2017 08:39 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat is een "multibrandstore" nu weer? Is dat niet gewoon een winkel waarvan er al 300 andere bestaan?
Heeft toch jarenlang (in kleinere plaatsen zeker) een belangrijke plaats in 't centrum ingenomen. Het is hier niet hip om te zeggen, maar ik 'mis' V&D af en toe best wel. Al was 't vaak Idd alleen kijken naar uiteenlopende artikelen: sport, elektronica, boeken, en kleding in aardig segment: geen Primarkprut, maar ook niet te duur. Maar zeker ook regelmatig wat gekocht (maar dus niet vaak genoeg).quote:Op woensdag 5 april 2017 10:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.retailnews.nl/(...)e-waarde-van-vd.html
[..]
.
Wat een bullshit. Als V&D zoveel nostalgische waarde had, had 't nu nog bestaan.
Qftquote:Op woensdag 5 april 2017 17:44 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Heeft toch jarenlang (in kleinere plaatsen zeker) een belangrijke plaats in 't centrum ingenomen. Het is hier niet hip om te zeggen, maar ik 'mis' V&D af en toe best wel. Al was 't vaak Idd alleen kijken naar uiteenlopende artikelen: sport, elektronica, boeken, en kleding in aardig segment: geen Primarkprut, maar ook niet te duur. Maar zeker ook regelmatig wat gekocht (maar dus niet vaak genoeg).
Kleding kijken/kopen was ook fijn omdat er niet meteen zo'n hijgerige verkoopster naar je toe kwam, zoals dat vaak wel gebeurt in kleinere kledingwinkels.
Alleen met die 'jeuktermen' als 'mobile-firststrategie' en 'moodboards' heb ik wat minder...
Van Zetten was toch ook niet zo'n succes bij HEMA?quote:Op woensdag 5 april 2017 10:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.retailnews.nl/(...)e-waarde-van-vd.html
[..]
.
Wat een bullshit. Als V&D zoveel nostalgische waarde had, had 't nu nog bestaan.
Nee, niet echt nee.quote:Op woensdag 5 april 2017 23:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Van Zetten was toch ook niet zo'n succes bij HEMA?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ema-5099612-a1531415quote:Wat trof u aan toen u aantrad?
„Een bedrijf dat sturing miste. De magazijnen puilden uit, stonden vol met oude voorraden. Die hadden een verkoopwaarde van 540 miljoen euro. We zijn nog steeds aan het afbouwen. En de kosten rezen de pan uit. Vier jaar lang was de omzet gedaald, maar de kosten in de winkels waren omhooggegaan. Dat is niet zo handig. Ik heb elke winkel en afdeling een wekelijks budget gegeven. ‘Zoveel mag je uitgeven en daar doe je het maar mee.’”
ik kwam gisteren nog een oude reclame tegen van Wigwam speelgoed. Dat bestaat ook al lang niet meer toch?quote:Op donderdag 6 april 2017 00:58 schreef megamandy het volgende:
[..]
Aah dat is de naam waar de Speelboom naar werd omgebouwd
Hebben we het een aantal posts terug over gehad. Nee, in NL niet, alleen als online shop en waarschijnlijk 'gevoed' vanuit Duitsland.quote:
Ah ja, Wigwam, dat waren de wat kleinere in de buurt toch? Zegt me wel iets.quote:Op donderdag 6 april 2017 07:55 schreef Peter het volgende:
[..]
ik kwam gisteren nog een oude reclame tegen van Wigwam speelgoed. Dat bestaat ook al lang niet meer toch?
terwijl zijn voorganger in die docu een beetje popi jopi aan het doen was hoe hij de HEMA er weer bovenop hielp en dan zo'n zooi achterlatenquote:Op donderdag 6 april 2017 01:16 schreef megamandy het volgende:
[..]
Nee, niet echt nee.
Uit een interview met de huidige CEO Tjeerd Jegen:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ema-5099612-a1531415
Sowieso een heel interessant interview om te lezen, die man is super enthousiast, zijn Instagram staat vol met blije en trotse foto's over de HEMA. Mensen die op het hoofdkantoor werken vinden hem ook super leuk en inspirerend.
https://fd.nl/ondernemen/(...)mperium-hudson-s-bayquote:Hudson's Bay ruikt het succes in Nederland
Warenhuisconcern gaat gat vullen tussen Bijenkorf en Hema
Met 2.500 supergoed getrainde Nederlandse werknemers gaat warenhuis Hudson's Bay hier de markt veroveren, zegt de zelfverzekerde bestuursvoorzitter Jerry Storch.
'We openen dit jaar in Nederland het verbazingwekkende aantal van tien warenhuizen, dat heeft nog nooit iemand gepresteerd in de geschiedenis.' Jerry Storch, topman van het Canadese warenhuisconcern Hudson's Bay, is klein van postuur en liefhebber van grote woorden. In de nog kale betonnen ruimten van Hudson's Bay's in aanbouw zijnde flagship store in Amsterdam strooit de Amerikaanse bestuursvoorzitter donderdag zo kwistig met superlatieven dat de associatie met het vocabulaire van zijn landgenoot Donald Trump zich als vanzelf opdringt.
Op de bovenste etage van zijn toekomstige Nederlandse paradepaardje aan het Rokin - of 'Rockin', zoals hij die straatnaam in Amsterdam-Centrum uitspreekt - verhaalt Storch vol vuur over zijn ontmoeting met het eerste cohort werknemers van Hudson's Bay in Nederland. De zeventig Nederlandse kwartiermakers op het landelijke hoofdkantoor in Leiden zien onder meer toe op de rekrutering van de 2.500 winkelmedewerkers die straks nodig zijn voor de twintig vestigingen die Hudson's Bay dit jaar en de jaren erna in Nederland zegt te gaan openen.
'Geweldig hoe gretig Nederlanders solliciteren bij ons', zegt Storch. 'Zij krijgen het beste trainingsprogramma dat je ooit hebt gezien.' De in aanbouw zijnde Hudson's Bay in Amsterdam, een samenstel van vier afzonderlijke gebouwen, deels nieuw opgetrokken, wordt uniek in zijn soort, zegt de hoogste baas van het concern. Hij licht de plannen toe staande in het toekomstige restaurant, onder een koepelvormig dak met in grootte variërende ramen. 'Deze plek wordt de belangrijkste winkellocatie van Amsterdam, de consument gaat hier iets meemaken wat nog nooit in Nederland is vertoond.'
Uitgerekend deze week moest Hudson's Bay een verlies over het voorbije jaar bekendmaken van 516 miljoen dollar (485 miljoen euro) deels veroorzaakt door eenmalige afschrijvingen. 'Onze beurskoers steeg na de bekendmaking met 7 procent', reageert Storch. 'Ik respecteer uw vraag, maar dit hier vandaag is een opwindende gebeurtenis.'
De koersstijging waar Storch op doelt had overigens vooral van doen met de verwachting van investeerders dat Hudson's Bay zijn waardevolle onroerendgoedportefeuille binnen afzienbare tijd onder de paraplu van een joint venture, een afzonderlijk vastgoedfonds, naar de beurs brengt.
'Geen twijfel mogelijk', erkent Storch, 'het is voor de warenhuisbranche een moeilijke markt op dit moment. Maar we zetten de juiste stappen. Ook wij zijn groot op internet en geloven in de samenhang van onze stenen winkels en webshops. We luisteren naar onze klanten en vernieuwen onszelf constant. We verplaatsen een substantieel deel van ons kapitaal van de Verenigde Staten, waar onmiskenbaar een groot overschot is aan winkelmeters, naar Europa. We geloven dat onze activiteiten in Nederland en Duitsland de komende jaren garant staan voor flinke groei.'
Gat in de markt
Samen met topman Richard Baker heeft Storch uitgebreid de Nederlandse markt en de Nederlandse culturele gewoonten verkend, reizend langs de twintig steden waar hun bedrijf een dominante rol verwacht te gaan spelen. Wat hun is opgevallen: er liggen in Nederland grote kansen voor een warenhuisconcern als Hudson's Bay, met een formule die minder exclusief is dan De Bijenkorf, maar een slag hoogwaardiger dan de HEMA, Blokker en Action. 'Het gat tussen de exclusieve winkels en de discounters is enorm', zegt Storch. 'Nederland is een rijk land met een welvarende bevolking.'
Het klinkt alsof Hudson's Bay alleen nog maar een zacht klopje op de fruitautomaat hoeft te geven voordat die rinkelend de jackpot begint uit te keren. Zeker, Baker en Storch hebben op hun tocht door Nederland met eigen ogen aanschouwd hoe winkeliers in middelgrote en kleinere steden worstelen om te overleven. En ja, ze weten dat veel winkelstraten in Nederland kampen met structurele leegstand. 'Die gebieden missen een anker', zegt Baker. Geen wonder dus, zegt hij, dat veel Nederlanders voor een lekker dagje shoppen uitwijken naar de meest nabijgelegen grote stad.
De tijd dat je als warenhuisconcern filialen oprichtte in zestig, zeventig Nederlandse gemeenten, is voorbij, zegt Storch. Hudson's Bay gaat niet De Bijenkorf nabootsen en niet dezelfde fouten maken als V&D, is de stille hint. 'We hebben enorm veel respect voor De Bijenkorf, maar wij focussen niet op de klandizie van Chinese toeristen. Wij richten ons op de behoeften van de Nederlandse consument.'
Welke merken Hudson's Bay in Nederland gaat voeren, wil het bedrijf nog niet bekendmaken. Storch: 'Maar het zijn er veel en onze klanten gaan het geweldig vinden.'
quote:Nederland wordt proeftuin warenhuisimperium Hudson's Bay
Zestig tot zeventig Nederlandse steden bezochten Richard Baker en Jerry Storch, de twee topmannen van het Canadese warenhuisconcern Hudson's Bay. Met hun luxebestelwagen reisden ze kriskras door het land.
Een schitterend land en ook veel groter en gevarieerder dan ze ooit hadden kunnen denken, zegt ceo Storch terugkijkend op de lange trip. Hij is donderdag aanwezig in Amsterdam. Daar wordt komend najaar op het Rokin de eerste vestiging van Hudson's Bay geopend. 'Maar wat is dit land slecht bediend met kwalitatief goede winkels voor de gemiddelde consument.'
Waardige opvolger
Vlak na het faillissement van 'gewone mensenwinkel' V&D, eind 2015, dienden de Canadezen zich aan als opvolgers van de oer-Hollandse warenhuisketen. Hudson's Bay is naast de exploitant van de gelijknamige Canadese keten ook eigenaar van het prestigieuze Saks Fifth Avenue, Galeria Kaufhof in Duitsland en het Belgische Inno.
Zestig vestigingen zouden ze willen openen in Nederland, althans volgens goed ingevoerde bronnen destijds. Voor de talloze gemeenten met een failliete V&D in de winkelstraat -- van Alphen aan den Rijn tot aan Zaandam -- gloorde zo hoop op een waardige opvolger.
Ook in Groningen
Overal hebben Baker en Storch gekeken. Maar er komen voorlopig niet meer dan vijftien Hudson's Bay-warenhuizen. Plus twee vestigingen van outletformule Saks Off Fifth. Mogelijk dat het aantal Hudson's Bays in Nederland nog oploopt tot twintig. Zo zou het bedrijf dolgraag in Groningen een locatie willen vinden. Maar dan is het welletjes.
'Zestig of zeventig is te veel', zegt Storch nu stellig. Waarmee het concern afscheid neemt van de gedachte dat een keten diep in de Nederlandse haarvaten moet doordringen om succesvol te zijn. 'Er zijn niet meer zo veel winkels nodig als in het verleden', meent Storch, die met zijn bedrijf ¤300 mln in Nederland investeert.
'Nederland wordt een laboratorium voor de hele wereld'
Maar het ambitieniveau is er niet minder om. 'Nederland wordt een laboratorium voor de hele wereld', zegt bestuursvoorzitter Richard Baker, de andere topman. Op het Rokin bijvoorbeeld krijgt het bedrijf straks 17.000 vierkante meter tot zijn beschikking, verdeeld over vier aanpalende gebouwen.
Hudson's Bay gaat hier een assortiment van modewaren, juwelen, accessoires, speelgoed, cadeauartikelen en huisraad verkopen. De formule zet in op een wat jonger publiek, zal boordevol technische snufjes zitten, is ruimtelijk opgezet en herbergt pakweg zeshonderd bekende maar vooral ook minder bekende merken. En er is veel aandacht voor service en beleving.
Het is nieuw, nieuw, nieuw
Verder zal de collectie volgens de huidige tijdgeest snel wisselen. Daarmee wordt de Nederlandse formule permanent werk in uitvoering. 'Het is nieuw, nieuw, nieuw. Wat mij betreft zetten jullie dat boven het artikel', aldus Storch, die eerder topman was van speelgoedketen Toys''R''Us.
Maar een klein halfjaar voor de opening blijft ook nog veel onduidelijk. Zo wil Hudson's Bay niet vertellen welke merken straks te koop zijn. Ook is de naam van de horecapartner geheim. Het bedrijf zegt van plan te zijn een logistiek centrum te openen in Nederland, maar de locatie is nog onbekend.
Bijenkorf voor koopbeluste toeristen
Zonneklaar is wel dat de Canadezen in de hoofdstad een overvolle arena betreden, met veel winkels voor de gewone man of vrouw en bovendien Magazijn de Bijenkorf vlakbij.
Baker zegt veel respect te hebben voor dit warenhuis, dat net als zijn Saks Fifth Avenue sterk inzet op luxewaren. Maar hij ziet ook dat de Bijenkorf zich meer en meer richt op koopbeluste toeristen in de hoofdstad. Voor Baker is het kans om zich met zijn warenhuis te profileren: 'Hudson's Bay zal onderdeel zijn van Nederland. Dit wordt het warenhuis van de Nederlanders, niet van de toeristen uit China.'
quote:Beurswaarde onder die van Sligro
Hudson's Bay presenteerde eerder deze week zijn cijfers van boekjaar dat liep tot en met januari 2017. Vooral door overnames en nieuwe winkels zag het concern de omzet met 29,5% groeien tot C$14,5 mrd, oftewel ruim ¤10 mrd.
Door afboekingen op eerder betaalde goodwill schreef het bedrijf een nettoverlies van ¤516 mln. Op vergelijkbare basis daalden de verkopen bijna 2%. Zo hadden Inno in België en Galeria Kaufhof in Duitsland last van mindere verkopen door de terroristische aanslagen in respectievelijk Brussel en Berlijn. De marktwaarde van Hudson's Bay is met circa C$ 2 mrd (¤1,4 mrd) bescheiden en bijna drie keer lager dan begin 2015. Ter vergelijking: Sligro (groot- en detailhandel) zit er al boven met ¤1,6 mrd.
De Canadezen zitten boordevol ambitie en beschouwen Europa als groeigebied. In vergelijking met de VS is het aantal vierkante winkelmeters er per hoofd van de bevolking een stuk lager.
Hudson's Bay is ook actief als webwinkel, waarbij het streeft naar een integrale benadering van de fysieke en online omgeving. De stenen winkels zijn vooralsnog niet uitgespeeld, ook al zit de groei vooral bij de online verkopen. 'Maar 90% van de boodschappen worden gewoon nog in de winkel gedaan', aldus Hudson's Bay-topman Richard Baker.
quote:'Geweldig hoe gretig Nederlanders solliciteren bij ons', zegt Storch. 'Zij krijgen het beste trainingsprogramma dat je ooit hebt gezien.' De in aanbouw zijnde Hudson's Bay in Amsterdam, een samenstel van vier afzonderlijke gebouwen, deels nieuw opgetrokken, wordt uniek in zijn soort, zegt de hoogste baas van het concern. Hij licht de plannen toe staande in het toekomstige restaurant, onder een koepelvormig dak met in grootte variërende ramen. 'Deze plek wordt de belangrijkste winkellocatie van Amsterdam, de consument gaat hier iets meemaken wat nog nooit in Nederland is vertoond.'
Het erge is, sommige mensen geloven die irritante opgepompte blabla-praatjes ook nog.quote:Op vrijdag 7 april 2017 11:13 schreef Ericr het volgende:
Is Donald Trump eigenaar geworden van Hudson Bay?:
[..]
Schoot ook even door me heen idd . Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 7 april 2017 11:13 schreef Ericr het volgende:
Is Donald Trump eigenaar geworden van Hudson Bay?:
[..]
Of het middensegment dusquote:Op vrijdag 7 april 2017 11:46 schreef KingRadler het volgende:
Het zal een Hudson Fail worden. Je moet niet ergens tussen in gaan zitten, je zit bij het laag segment of het hoog segment.
Ik vind het een verschrikkelijke armoede en een aftakeling van je merk als je dingen gaat produceren speciaal voor de uitverkoop.quote:Op vrijdag 7 april 2017 22:11 schreef Ericr het volgende:
Ook al is een groot deel van die kortingitems helemaal geen item dat met echte korting wordt verkocht maar iets wat speciaal is gefabriceerd om als koopje te kunnen verkopen.
Maar goed ze hebben zelf ook Saks Off 5th wat ook een introductie op de Nederlandse markt zal krijgen. Goede kans dat ze daarmee wel direct gaan scoren.
Dat is niet waar want in The Wall in Utrecht zit nog steeds een Toys XLquote:Op donderdag 6 april 2017 11:33 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Hebben we het een aantal posts terug over gehad. Nee, in NL niet, alleen als online shop en waarschijnlijk 'gevoed' vanuit Duitsland.
[..]
Ah ja, Wigwam, dat waren de wat kleinere in de buurt toch? Zegt me wel iets.
ToysXL is geen Toys-R-Us. Het is Intertoys (Blokker heeft al jaaaaren daar de vinger in de pap en vorig jaar besloten om ze om te gaan bouwen en hernoemen).quote:Op maandag 10 april 2017 02:42 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat is niet waar want in The Wall in Utrecht zit nog steeds een Toys XL
https://www.google.nl/sea(...)l+leidsche+rijn+toys
+oplichterij van merkgeile mensen, en daarvan zijn er nogal wat.quote:Op maandag 10 april 2017 02:39 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ik vind het een verschrikkelijke armoede en een aftakeling van je merk als je dingen gaat produceren speciaal voor de uitverkoop.
Hoezo? Ik lees in dit nieuwsbericht niets zorgwekkends en 2015 was het beste boekjaar ooit voor Hans. (2016 nog niet bekend).quote:
Juist bij ketens als Tk Maxx. Dat is hun core business eigenlijk. Spullen met zogenaamde korting verkopen terwijl 80-90% nooit in een winkel heeft gelegen voor de originele prijs.quote:Op maandag 10 april 2017 06:26 schreef female81 het volgende:
[..]
+oplichterij van merkgeile mensen, en daarvan zijn er nogal wat.
Is dit bij Tk Maxx ook zo? Dat zijn zogenaamd merkspullen, maar vaak vind ik ze er niet uit zien.
Nee hoor.quote:Op maandag 10 april 2017 09:34 schreef AlwaysConnected het volgende:
Hans Anders komt in handen van investeringsfonds 3i. Dit neemt de Nederlandse optiekketen over van Alpinvest en Alpha.
3i legt hiervoor 200 miljoen euro neer, meldt Hans Anders maandag.
Volgens vennoot Robert van Goethem van het investeringsfonds heeft Hans Anders veel potentie voor verdere internationale groei. 3i zal een ondersteunende rol spelen bij dat streven.
Remco Boerefijn, na de overname CEO van Hans Anders, denkt dat het brillenmerk kan profiteren van 3i's ervaring in de detailhandel en van het internationale netwerk van de investeerder. 3i heeft onder meer geïnvesteerd in discountketen Action en in fitnessketen Basic-Fit.
Winst
De optiekketen was weer winstgevend nadat Alpinvest en Alpha een lening van 107 miljoen euro hadden omgezet in eigen vermogen.
Hans Anders heeft 456 verkooppunten, waarvan 253 in Nederland. Verder is de keten actief in België, Frankrijk en Zweden. Volgens directeur Remco Boerefijn moet de onderneming aan het eind van dit jaar 475 vestigingen tellen.
Hans Anders was sinds 2011 in handen van Alpinvest en Alpha, die het bedrijf toen overnamen van Gilde en Comnaar Investments.
Door: NU.nl
Bron:
http://www.nu.nl/economie(...)teringsfonds-3i.html
De volgende?
Dat gebeurt al heel lang en is zo achterlijk. Dat je een kaartje op een broek ziet met "Nu van 39,95 voor 15 euro!" en die broek is nooit duurder geweest dan 15 euro.quote:Op maandag 10 april 2017 02:39 schreef W00fer het volgende:
Ik vind het een verschrikkelijke armoede en een aftakeling van je merk als je dingen gaat produceren speciaal voor de uitverkoop.
Hele rekken vol 'merk'-truien die ik nog niet aan wil als ik ziek op de bank lig.quote:Op maandag 10 april 2017 06:47 schreef Cynix ® het volgende:
De TK Maxx in Eindhoven ziet er sowieso al uit als een Mega-Wibra. Daar moet je als merk niet willen hangen.
Waren die brillenboeren niet ook massaal op de hoortoestellen gedoken? Daar kunnen ze met de huidige vergrijzing nog járen mee vooruit.quote:Op maandag 10 april 2017 10:01 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Hoezo? Ik lees in dit nieuwsbericht niets zorgwekkends en 2015 was het beste boekjaar ooit voor Hans. (2016 nog niet bekend).
Klopt idd, je ziet ze daarmee net zoveel reclame maken als met hun brillenacties.quote:Op maandag 10 april 2017 11:42 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Waren die brillenboeren niet ook massaal op de hoortoestellen gedoken? Daar kunnen ze met de huidige vergrijzing nog járen mee vooruit.
Leuk, maar da's een broodje aap.quote:Op maandag 10 april 2017 11:49 schreef KingRadler het volgende:
als we zo doorgaan met gebruik maken van Smartphones/Tablets heeft straks elk kind een bril nodig.
Daarom zijn brillen zaken een goede business .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |