abonnement Unibet Coolblue
pi_169538965

Crowdfunding is hot! In 2016 is in Nederland 170 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 128 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent .

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6%= netto rente)
Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente)
KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**)
Funding Circle (FNC), kredieten voor het MKB tot 100K en maximale looptijd 3 jaar (bruto rente -1,0% = netto rente)
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente)
Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd)
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 4.25% (bruto rente = netto rente)
SamenInGeld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid. (bruto rente -0.25%= netto rente).
Crowdestate, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid. (netto rendement fluctueert met looptijd**).
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente)
Lendico, kredieten MKB en particulier (bruto rente -1,0% = netto rente)
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**)
Capital circle, leningen voor MKB
Moneybrothers, leningen voor MKB
Zonnepanelendelen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
GreenCrowd, marktplaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten
Duurzaam investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement. (netto rendement fluctueert met looptijd**).
Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen

* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe.
** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld:
==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente
==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.

Nominale en effectieve rente bij annuïtaire lening. :
Sommige Platformen geven het nominale (GvE) en andere het effectieve rente percentage (KOM, AGD, FNC,......) op. In de effectieve rente wordt niet 1 x per jaar de volledige rente vergoed maar elke maand 1/12. Bij gelijk rentepercentage krijg je bij effectieve rente meer dan bij nominaal voor je investering per jaar.
Precies omrekenen:
http://www.berekenhet.nl/berekenen/nominale-rente.html
http://www.berekenhet.nl/berekenen/effectieve-rente.html

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf), fundingcircle (fnc) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@crowdfundmailer.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl .
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Crowdfundingplatformen aandelen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet.Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Pecunia non olet
pi_169539375
http://www.lohuislighting.nl/investeren/

Weer zonder tussenkomst van KOM
..... En met 2% korting.
Pecunia non olet
  woensdag 15 maart 2017 @ 17:19:48 #3
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_169539402
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:00 schreef obligataire het volgende:

[..]

Kleine tussenpersoon, vraag me af hoe hard de garantie hier is.......
Die is boterzacht als je het mij vraagt. Toch maar een klein bedrag er in gestopt omdat ik ervan uit ga dat LAH het zich niet kan permitteren zo'n tussenpersoon binnen een jaar te verliezen door faillissement.
Ze geven overigens wel heel eerlijk een waarschuwing vooraf. Het rentepercentage is ook heel wat hoger dan bijv. bij de Cambodjanen. Dat past bij een wat zwakkere partner.
pi_169542093
Goed bezig mannen! ^O^
pi_169542200
Iemand nog een update van die Turk van GvE die krotwiningen opkocht en door verkocht???

Ik ben bang dat Psytrec het niet gaat redden op GvE
pi_169542636
quote:
5s.gif Op woensdag 15 maart 2017 19:14 schreef fukforce het volgende:
Ik ben bang dat Psytrec het niet gaat redden op GvE
De meeste openstaande 11 projecten gaat het niet redden
pi_169542763
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 19:30 schreef djh77 het volgende:

[..]

De meeste openstaande 11 projecten gaat het niet redden
Zijn er veel investerdeers afgehaakt of verhuisd naar ander platformen? Het valt me de laatse tijd op dat het zo moeizaam gaat bij GvE. Alleen begreep ik dan weer Johnny Burgers niet :{
pi_169543019
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:28 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

Dank NRDZ & Horsemen!!
Benieuwd hoe AFM zaken kan en wil gaan beetpakken.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:56 schreef komrad het volgende:
horseman en NRDZ ^O^

Begrijpelijk dat jullie niet alles kunnen zeggen over de inhoud van het gesprek. Zijn jullie tevreden met de verloop van het gesprek ?
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 15:32 schreef Mynheer007 het volgende:
Ook van mijn kant wil ik jullie bedanken. Hoewel jullie niet te veel mogen zeggen over de inhoud, vraag ik me toch af in hoeverre de AFM het met jullie eens was, en in hoeverre de genoemde zaken nieuw voor hen waren. (snap het ook als jullie hier niets over willen zeggen maar vraag het toch even)

Tevens wil ik ook alle andere mensen nogmaals bedanken voor het intiatief nemen tot het brengen van bezoeken aan platformen (o.a. SiG en GvE).
Graag gedaan en dank voor alle mooie woorden.

Wij zijn zeker tevreden over het verloop van het gesprek. Er is aandachtig geluisterd, genoteerd en gediscussieerd over vele onderwerpen. De ervaring van vorig jaar leert ons dit we hier de komende maanden zeker verbeterpunten bij de platformen van gaan terug zien. De dames en heren bij de AFM zetten zich echt 100% in om zaken naar de toekomst toe steeds beter te regelen en te reguleren. Sorry maar wij kunnen verder niet inhoudelijk reageren aangezien dit gesprek vertrouwelijk was.
pi_169543606
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 15:22 schreef crowd-fundi het volgende:
Ik sluit me aan bij de bedankpartij voor NRDZ en Horsemen. Helaas kon ik jullie niet vinden op die lap papier die ik eerder vandaag kreeg.
_O-
pi_169543736
Een beetje laat maar ook van mijn zijde bedankt!
pi_169544341
quote:
14s.gif Op woensdag 15 maart 2017 20:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

_O-
partij voor de crowdfunders _O-
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_169545278
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 19:34 schreef fukforce het volgende:

[..]

Zijn er veel investerdeers afgehaakt of verhuisd naar ander platformen? Het valt me de laatse tijd op dat het zo moeizaam gaat bij GvE. Alleen begreep ik dan weer Johnny Burgers niet :{
Ik heb dankzij de extra tijd om een pitch te bekijken recent meer bij Collin geinvesteerd. En verder vooral Funding circle en nog maar mondjesmaat bij GvE. KoM doe ik niet meer.

En ook: bedankt NRDZ & Horsemen!!
pi_169552169
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 20:45 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Ik heb dankzij de extra tijd om een pitch te bekijken recent meer bij Collin geinvesteerd. En verder vooral Funding circle en nog maar mondjesmaat bij GvE. KoM doe ik niet meer.

En ook: bedankt NRDZ & Horsemen!!
GvE is toch wel een erg armoedige website qua layout en die onprofessionele site schrikt mensen toch wel af. Collin heeft een mooi website, een duidelijke structuur in de pitches etc. Ik denk dus niet dat de kwaliteit van de projecten minder is maar dat ze ze gewoon slechter verkopen.

Daarnaast hebben veel investeerders hun eerste default bij GvE al te pakken en dat schrikt mensen toch af. Aangezien collin later begonnen is hebben veel mensen daar nog geen enkele default.
pi_169553403
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:26 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

GvE is toch wel een erg armoedige website qua layout en die onprofessionele site schrikt mensen toch wel af. Collin heeft een mooi website, een duidelijke structuur in de pitches etc. Ik denk dus niet dat de kwaliteit van de projecten minder is maar dat ze ze gewoon slechter verkopen.

Daarnaast hebben veel investeerders hun eerste default bij GvE al te pakken en dat schrikt mensen toch af. Aangezien collin later begonnen is hebben veel mensen daar nog geen enkele default.
GvE heeft niet eens een Responsive website en geen app?
Zal mij niks verbazen als ze ook niet aan Analytics doen.
Ze staan al jaren stil en het lijkt dat Collin ze nu zwaar gaat inhalen, jammer!
pi_169555604
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:26 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

GvE is toch wel een erg armoedige website qua layout en die onprofessionele site schrikt mensen toch wel af. Collin heeft een mooi website, een duidelijke structuur in de pitches etc. Ik denk dus niet dat de kwaliteit van de projecten minder is maar dat ze ze gewoon slechter verkopen.

Daarnaast hebben veel investeerders hun eerste default bij GvE al te pakken en dat schrikt mensen toch af. Aangezien collin later begonnen is hebben veel mensen daar nog geen enkele default.
Website zal een rol spelen, maar ik als investor kijk in 1e instantie echt naar de kwaliteit van de aangeboden projecten.

De verpakking is van ondergeschikt belang. Inderdaad kan de website een pimp en een update naar een next level gebruiken. Wat functies als zoeken en overzichten zouden wat gemakkelijker moeten zijn. Maar de data klopt in ieder geval. En dat is niet bij elk platform blijkbaar altijd zo..

Voor mijn gevoel worden wij en ik in ieder geval kritischer, inzake de projecten. Blijft soms verbazend hoe op het ene platform iets zonder zekerheden in een uur vol zit, en bijvoorbeeld het restaurant in Vlissingen met zekerheden, moeite heeft om vol te komen. Deze zal nog wel vol komen. Maar van de andere, zeker niet allemaal.

Volgens mij speelt nu ook bij GVE het aantal openstaande projecten een rol, deze hebben niet allemaal een even grote mate van aantrekkelijkheid. Te hoog "gok" gehalte nu. Gokken is niet erg, maar niet teveel en te snel achterelkaar.

Recent heb ik toch nog drie projecten meegenomen bij GVE. Projecten die hier ook besproken zijn. Daarvoor waren het er een paar bij Collin zoals o.a.. Wenneker, de motorzaak en de Brothers.

Daartussen weer 2 projecten bij FNC en een HCN netje. Ik ben selectief, en wacht echt op de betere projecten, welke passen binnen mijn 'strategie'.

Bij GVE nu een groot aantal goedbedoelde maar in mijn ogen projecten van een lagere kwaliteit, welke ook nog mekaar rap opvolgen.
Bij Collin is er in het verleden ongetwijfeld ook weleens zoiets voorbij gekomen.

Ter info ik heb een default en wel bij Collin (na 4 termijnen al) , de projecten bij GVE en de andere platformen brommen allemaal nog lekker door.

Bovendien denk ik dat de platformen en geldvragers echt moeten accepteren dat niet elke aanvraag automatisch volloopt. De bank honoreert ook niet elke kredietaanvraag of hypotheekaanvraag. Dus als de kwaliteit niet als voldoende wordt geacht, loopt de pitch niet meer vol.

Ter opmerking, vind het verbazingwekkend hoeveel fitness projecten er zo snel zijn volgelopen.

Denk echt dat alle platformen te maken hebben en krijgen met nog kritischer wordende investeerders w/

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 15-03-2017 23:41:43 ]
pi_169558746
quote:
12s.gif Op woensdag 15 maart 2017 23:27 schreef peterc het volgende:

[..]

Website zal een rol spelen, maar ik als investor kijk in 1e instantie echt naar de kwaliteit van de aangeboden projecten.

De verpakking is van ondergeschikt belang. Inderdaad kan de website een pimp en een update naar een next level gebruiken. Wat functies als zoeken en overzichten zouden wat gemakkelijker moeten zijn. Maar de data klopt in ieder geval. En dat is niet bij elk platform blijkbaar altijd zo..

Voor mijn gevoel worden wij en ik in ieder geval kritischer, inzake de projecten. Blijft soms verbazend hoe op het ene platform iets zonder zekerheden in een uur vol zit, en bijvoorbeeld het restaurant in Vlissingen met zekerheden, moeite heeft om vol te komen. Deze zal nog wel vol komen. Maar van de andere, zeker niet allemaal.

Volgens mij speelt nu ook bij GVE het aantal openstaande projecten een rol, deze hebben niet allemaal een even grote mate van aantrekkelijkheid. Te hoog "gok" gehalte nu. Gokken is niet erg, maar niet teveel en te snel achterelkaar.

Recent heb ik toch nog drie projecten meegenomen bij GVE. Projecten die hier ook besproken zijn. Daarvoor waren het er een paar bij Collin zoals o.a.. Wenneker, de motorzaak en de Brothers.

Daartussen weer 2 projecten bij FNC en een HCN netje. Ik ben selectief, en wacht echt op de betere projecten, welke passen binnen mijn 'strategie'.

Bij GVE nu een groot aantal goedbedoelde maar in mijn ogen projecten van een lagere kwaliteit, welke ook nog mekaar rap opvolgen.
Bij Collin is er in het verleden ongetwijfeld ook weleens zoiets voorbij gekomen.

Ter info ik heb een default en wel bij Collin (na 4 termijnen al) , de projecten bij GVE en de andere platformen brommen allemaal nog lekker door.

Bovendien denk ik dat de platformen en geldvragers echt moeten accepteren dat niet elke aanvraag automatisch volloopt. De bank honoreert ook niet elke kredietaanvraag of hypotheekaanvraag. Dus als de kwaliteit niet als voldoende wordt geacht, loopt de pitch niet meer vol.

Ter opmerking, vind het verbazingwekkend hoeveel fitness projecten er zo snel zijn volgelopen.

Denk echt dat alle platformen te maken hebben en krijgen met nog kritischer wordende investeerders w/
Idealiter zouden mensen niet naar de verpakking kijken maar ik heb toch het vermoeden dat veel mensen er niet door heen kunnen kijken en daardoor huiverig zijn voor GvE en de gladde praatjes van Collin wel geloven. Tevens denk ik dat het publiceren van de projecten op een vast moment een positieve invloed heeft op het volschrijven; hierdoor wordt er im het eerste uur veel geimvesteerd bij collin, en dat heeft een positieve invloed op de invesgeringsbeslissing van anderen omdat de crowd het project goed gekeurd lijkt te hebben.

Zijn er trouwens nog mensen die hun inzichten met betrekking tot het fit20 beheer project willen delen?
Ik neig er namelijk naar om hem mee te pakken.
pi_169564140
Ik denk dat de defaults van GvE toch ook wel een rol gaan spelen. Ze zijn in het begin erg hard gegaan en dat zal zich wel een keer gaan wreken. Een paar defaults en iedereen wordt vanzelf voorzichtiger.

Over defaults gesproken: heeft er iemand nog iets meegekregen van de Dierservice? Daar hebben we echt al lang niets over gehoord.
Schip ahoy!
pi_169564345
Dierservice betaald altijd netjes project waar ik in zit bij kom.
pi_169564452
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:18 schreef obligataire het volgende:
http://www.lohuislighting.nl/investeren/

Weer zonder tussenkomst van KOM
..... En met 2% korting.
Ik doe weer mee, maar dan met aandelen, niet met de obligatielening. Ik zie het concept wel zitten, zit zelf redelijk dicht op de sector.
pi_169565225
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:33 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik doe weer mee, maar dan met aandelen, niet met de obligatielening. Ik zie het concept wel zitten, zit zelf redelijk dicht op de sector.
Ben je ergens niet bang dat dit een zeepbel wordt met al die lening emissies? Ze hebben ook aandelen geplaatst voor de gezonde verhouding EV/VV, dat wel. Maar nu KOM niet meer mee doet, wie moet dan nog voorkomen dat de verhouding wéér scheef zou worden? Heb je zelf balansgegevens bestudeerd?
Pecunia non olet
pi_169565309
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 00:27 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]
Idealiter zouden .....................................

Zijn er trouwens nog mensen die hun inzichten met betrekking tot het fit20 beheer project willen delen?
Ik neig er namelijk naar om hem mee te pakken.
Ik zit zelf ook nog te twijfelen over deze Fit 20. Het is een koopje maar grootste kostenpost bij Fit 20 is arbeidskosten.
Wordt vandaag gepubliceerd vermoed ik.
pi_169565459
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 10:35 schreef Appeltje58 het volgende:

[..]

Ik zit zelf ook nog te twijfelen over deze Fit 20. Het is een koopje maar grootste kostenpost bij Fit 20 is arbeidskosten.
Wordt vandaag gepubliceerd vermoed ik.
Ik heb m iig meegepakt (minimaal).
Denk niet dat de aandeelhouders de BV's snel zullen laten klappen
pi_169565700
Dankzij de "voorpublicatie" hier heb ik er even over na kunnen denken en heb ik ook meegedaan. Hoewel ik fitness in het algemeen oversla, zie ik hier een veel kleiner risico dan bij een enkele vestiging. Als die twee tenten niet (gaan) lopen dan zullen ze verwacht ik tijdig worden gestaakt zonder dat dit gelijk een default oplevert. De apparatuur kan dan weer ergens anders worden gebruikt. Zolang de keten maar een beetje blijft lopen, en het concept is denk ik onderscheidend genoeg om het even vol te houden.
pi_169565715
Nieuw FNC:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
100K risico klasse A, ICT consultancy. Oplopende korte schulden. Stijgende omzet.Stijgend eigen vermogen. Geen volledige cijfers 2016. Vraagt geld voor debiteuren financiering.
Ik ga niet investeren als er geen balansoverzicht over 2016 komt! We zitten half maart dan moet dit door een bedrijf met deze omvang geleverd kunnen worden. Kan dit niet dan hebben ze hun zaakjes niet voor elkaar en investeer ik niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door NaRegenDeZon op 16-03-2017 11:06:13 ]
pi_169565783
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 10:55 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Dankzij de "voorpublicatie" hier heb ik er even over na kunnen denken en heb ik ook meegedaan. Hoewel ik fitness in het algemeen oversla, zie ik hier een veel kleiner risico dan bij een enkele vestiging. Als die twee tenten niet (gaan) lopen dan zullen ze verwacht ik tijdig worden gestaakt zonder dat dit gelijk een default oplevert. De apparatuur kan dan weer ergens anders worden gebruikt. Zolang de keten maar een beetje blijft lopen, en het concept is denk ik onderscheidend genoeg om het even vol te houden.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 10:35 schreef Appeltje58 het volgende:

[..]

Ik zit zelf ook nog te twijfelen over deze Fit 20. Het is een koopje maar grootste kostenpost bij Fit 20 is arbeidskosten.
Wordt vandaag gepubliceerd vermoed ik.
En daar is hij dan:

https://www.collincrowdfund.nl/leningaanvragen/
pi_169565803
quote:
Denk dat het binnen twee minuten is daar was die dan. :)
pi_169565907
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 11:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Denk dat het binnen twee minuten is daar was die dan. :)
Daar zat je mooi flink naast ;) 4 minuten
pi_169565949
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 10:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw FNC:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
100K risico klasse A, ICT consultancy. Oplopende korte schulden. Stijgende omzet.Stijgend eigen vermogen. Geen volledige cijfers 2016. Vraagt geld voor debiteuren financiering.
Vreemd dat ze 90 dagen betalingsafspraken maken als ze hun debiteurenpost moeten financieren.

Rente van 7.x% vind ik zelf onvoldoende voor het risico.
pi_169565999
Ik heb fit20 bewust overgeslagen, maar blijf het zorgwekkend vinden dat een pitch van een fitness-keten in een paar minuten wordt volgestort.

Voor de publicatie was er 17k gestort, waarschijnlijk van mensen die hier hebben meegelezen en een weloverwogen beslissing hebben gemaakt, en dan valt er best wat voor te zeggen.

Maar die andere 48k is in een paar minuten tijd gestort door mensen die nooit de pitch goed hebben kunnen lezen laat staan serieus overwegen. Een ongezonde ontwikkeling en ik vrees dat dit soort dingen vroeg of laat ook ten koste gaan van de scherpte bij een platform.
pi_169566242
quote:
12s.gif Op donderdag 16 maart 2017 11:10 schreef escortmk2 het volgende:
Maar die andere 48k is in een paar minuten tijd gestort door mensen die nooit de pitch goed hebben kunnen lezen laat staan serieus overwegen. Een ongezonde ontwikkeling en ik vrees dat dit soort dingen vroeg of laat ook ten koste gaan van de scherpte bij een platform.
Mee eens, maar je kunt heel makkelijk cancellen dus ik neem aan dat mensen hiervan gebruik maken als ze na tweede/volledige bestudering nog valkuilen zien.
Pecunia non olet
pi_169566633
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 10:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik ga niet investeren als er geen balansoverzicht over 2016 komt!
Ik ook niet, als ze 100k willen lenen moeten ze met cijfers komen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_169569786
Als je gaat investeren via lenderspender krijg je E 25 cadeau als je gebruik maakt van deze code:

Hoe werkt de actie?
• Je maakt een account aan
• Je legt binnen 6 maanden ¤ 1.000 in.
• Hierna ontvang je een welkomstbonus van ¤ 25.

[ Bericht 18% gewijzigd door Armani XL op 16-03-2017 19:36:22 (linkje verwijderd) ]
pi_169569872
Die link heb je al eerder geplaatst.

Ik ken het platform verder ook niet, maar gok dat jij ook een incentive krijgt als ik deelneem aan de actie?
pi_169570085
Yep hij krijgt dan ook 25....
pi_169570129
quote:
12s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:45 schreef escortmk2 het volgende:
Die link heb je al eerder geplaatst.

Ik ken het platform verder ook niet, maar gok dat jij ook een incentive krijgt als ik deelneem aan de actie?
Klopt, maar ik heb bij aanmelding geen cadeau gekregen. Als mensen hier aan mee willen doen is de E 25 mooi meegenomen toch? De rente is ongeveer 4% netto +(E 25). Voordeel wat mij betreft is dat de investering gespreid wordt over meerdere leningen (nu over 20 verschillende). Hierdoor is het m.i. wel terecht dat de lening wat lager is.

Lendahand heeft ook ooit zo'n soort actie gehad die hier gedeeld is.
pi_169570180
Ik vind het rendement beperkt t.o.v. het risico. Verder heb je met looptijden van 3-5 jaar kans dat de spaarrente tegen het einde van die periode weer richting vergelijkbare waarden kruipt, met een stuk minder risico.
pi_169570202
Geldvoorelkaar‏ @geldvoorelkaar
Cooks & Cooking zoekt funding voor een App voor flex koks en restaurants te koppelen
¤ 90.000,-|60 mnd|8%|Class 5|
http://ow.ly/nTzK309XYcf

wordt hier niet wild van; weinig info over die app die moet ontwikkeld worden (verdienmodel?) -> de omzet is naar verwachting komende jaren lager, de winst hoger. Ok, hoe dan?
In de pitch van 4jr geleden werd ook al over een app gesproken, is dat hetzelfde als die van nu?
Zekerheden: niet materieel.
Ik doe niet mee.

[ Bericht 24% gewijzigd door marathon2000 op 16-03-2017 15:17:33 ]
  donderdag 16 maart 2017 @ 15:16:01 #38
250643 FOOIJDONK
Een heer in het verkeer....
pi_169570474
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 15:01 schreef marathon2000 het volgende:
Geldvoorelkaar‏ @geldvoorelkaar
Cooks & Cooking zoekt funding voor een App voor flex koks en restaurants te koppelen
¤ 90.000,-|60 mnd|8%|Class 5|
http://ow.ly/nTzK309XYcf
Laat maar....
- Internetdingetje
- Heeft al lopende lening
- Tekent voor hoofdelijke aansprakelijkheid in privé. Deze is op dit moment van morele waarde.
LIEFF ZIJNN!!!
pi_169570904
Cooks&Cooking; in de vorige pitch werd nog gerept over een gemiddelde jaarlijkse omzet van ¤ 430.000 tussen 2001 en 2012. In 2014 zat 'ie ineens op ¤ 132.000. Dat vind ik nogal een verschil zeg.

En verder: zo'n verhaal zegt misschien niet zoveel over de overgebleven vennoot, maar toch.... https://www.zwollenu.nl/tag/robert-voorhorst/
pi_169572384
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 15:46 schreef dbrmnn het volgende:
Cooks&Cooking; in de vorige pitch werd nog gerept over een gemiddelde jaarlijkse omzet van ¤ 430.000 tussen 2001 en 2012. In 2014 zat 'ie ineens op ¤ 132.000. Dat vind ik nogal een verschil zeg.

En verder: zo'n verhaal zegt misschien niet zoveel over de overgebleven vennoot, maar toch.... https://www.zwollenu.nl/tag/robert-voorhorst/
Als je moet kiezen tussen Da Xin in VLissingen of deze gerechtenbereider, dan snap je niet dat de laatste al voor 70% vol zit en de andere maar langzaam volloopt? Ik niet meer snappen 8)7

Het ene is een al jaren bestaand familiebedrijf met onroerend goed / zekerheden en een track record. Deze meneer is een kok met een half ontwikkelde app met 100k omzet, nul zekerheden en een onduidelijke verdien model. Heeft een mooi organigram als eenpitter, m.a.w. hij doet alles als het maar omzet brengt, nog ff en hij brengt ook nog broodjes rond. w/

[ Bericht 8% gewijzigd door peterc op 16-03-2017 17:35:10 ]
pi_169572513
quote:
12s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:29 schreef peterc het volgende:

[..]

Als je moet kiezen tussen Da Xin in VLissingen of deze gerechtenbereider, dan snap je niet dat de laatste al voor 70% vol zit en de andere maar langzaam volloopt? Ik niet meer snappen 8)7
Helemaal met je eens......misschien hogere rente bieden ?
Pecunia non olet
pi_169574386
w/ w/ w/
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

Helemaal met je eens......misschien hogere rente bieden ?
Zou misschien iets helpen... maar is geen verklaring voor het verschil in rente en risico.

De koks uitzendende ZZP er, waarvan ik verdenk dat hij zichzelf ook verhuurt, die na 15 jaar ondernemerschap maar 100k omzet heeft, waarvan onduidelijk is waaruit deze bestaat, in een huurhuisje in Zeewolde zit, en een borg geeft die morele waarde heeft, laat staan het verdienmodel. Kort en hard, 15 jaar ondernemer zijn en nog geen assets hebben. Dan heb ik het nog niet over een pensioen of AO verzek of eigen inbreng. Nu ik de pitch nogmaals lees, is er volgens mij nu nog niks, en moet de app nog ontwikkeld en in de markt gezet worden.

Eerder opgemerkt door een collega forum lid , was er in de vorige pitch ook al sprake van een app en een flitsende website. De website die ik zie oogt nu niet als 2017 style maar meer van 2006, geen referenties, niets actueel, allemaal old en van de app zie je geen plaatjes / screenshot / beschrijving etc.

Ik denk dat het hoofdbestanddeel van het gerecht of pitch in ieder geval goed gebakken is.....nl ,,,,,,,,lucht w/

[ Bericht 6% gewijzigd door peterc op 16-03-2017 19:28:40 ]
pi_169574391
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 00:27 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Idealiter zouden mensen niet naar de verpakking kijken maar ik heb toch het vermoeden dat veel mensen er niet door heen kunnen kijken en daardoor huiverig zijn voor GvE en de gladde praatjes van Collin wel geloven. Tevens denk ik dat het publiceren van de projecten op een vast moment een positieve invloed heeft op het volschrijven; hierdoor wordt er im het eerste uur veel geimvesteerd bij collin, en dat heeft een positieve invloed op de invesgeringsbeslissing van anderen omdat de crowd het project goed gekeurd lijkt te hebben.
Hoe de website eruit ziet speelt voor mij wel een kleine rol. Bondora heeft bijvoorbeeld een waardeloze site. Bij Twino vind ik die koffiedrinkende kerel bij het inloggen ook suf. Doe mij maar een eenvoudige site als Omaraha.

Bij GVE heb ik vorig jaar een probleem gehad met investeren waarbij de website de aanvragen niet aankon. Uiteindelijk viste ik langs het net terwijl ik tijdig melding had gemaakt. Ben sindsdien niet meer aktief op GVE.
pi_169576154
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 15:46 schreef dbrmnn het volgende:
Cooks&Cooking; in de vorige pitch werd nog gerept over een gemiddelde jaarlijkse omzet van ¤ 430.000 tussen 2001 en 2012. In 2014 zat 'ie ineens op ¤ 132.000. Dat vind ik nogal een verschil zeg.

En verder: zo'n verhaal zegt misschien niet zoveel over de overgebleven vennoot, maar toch.... https://www.zwollenu.nl/tag/robert-voorhorst/
http://www.ad.nl/binnenla(...)ot-raadsel~a1959e24/
pi_169579566
quote:
12s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:20 schreef peterc het volgende:[..]Ik denk dat het hoofdbestanddeel van het gerecht of pitch in ieder geval goed gebakken is.....nl ,,,,,,,,lucht w/
Inmiddels zit hij wel vol met zijn aanvraag, deze koekenbakker..... :N
Pecunia non olet
pi_169579835
Het bootje op CCF is weer open, waarschijnlijk iemand zijn eigen teruggetrokken, staat 10.000 euro open.
pi_169585446
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:15 schreef quepos het volgende:
Het bootje op CCF is weer open, waarschijnlijk iemand zijn eigen teruggetrokken, staat 10.000 euro open.
Fit beheer kan ook nog 2000 euro in zie ik net. Dus er wordt op meerdere projecten door een of meer investeerders van intrekken investering gebruik gemaakt.
pi_169585642
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 08:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Fit beheer kan ook nog 2000 euro in zie ik net. Dus er wordt op meerdere projecten door een of meer investeerders van intrekken investering gebruik gemaakt.
Bedankt voor het melden. Ik heb de fit20 beheer als nog meegepakt.
pi_169586214
2e burgerme op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/burgerme-Utrecht

Stapel met ING

Edit: met nuttige informatie uit de pitch:
quote:
In juli 2016 is het eerste filiaal van Burgerme in Utrecht geopend. De kosten van de verbouwing zijn in werkelijkheid duurder uitgevallen dan aanvankelijk begroot. Het budget was ¤ 154.250,-. Er is in totaal ¤ 157.000,- uitgegeven.
Foei E 2750 meer uitgeven dan begroot ~O>

[ Bericht 31% gewijzigd door djh77 op 17-03-2017 09:37:39 ]
pi_169586537
Ik ben zelf ook uit de boot van Collin gestapt vanwege het percentage vermogen in CF nu wel erg hoog is na een flinke betaling aan de vrienden van de belastingdienst , wel fijn dat je er nog even over kan nadenken!
pi_169586947
Pitch Keyplan @Kom aangepast (rente + doelbedrag):
https://www.kapitaalopmaat.nl/Keyplan#project

Update 16 maart 2017
Na overleg met de ondernemer Joran Pronk van Keyplan is besloten zijn aanvraag te verlagen van ¤ 100.000,- naar ¤ 70.000,-. Tevens heeft hij besloten het rentepercentage te verhogen van 7,5% naar 8%.

Joran: "Wij hebben besloten om het doelbedrag van onze crowdfunding naar beneden bij te stellen. Voortschrijdend inzicht en het werven van een aantal nieuwe klanten in de afgelopen maanden laat zien dat wij met ¤ 70.000 onze belangrijkste ontwikkelingen kunnen uitvoeren".
pi_169587566
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 10:24 schreef marathon2000 het volgende:
Pitch Keyplan @Kom aangepast (rente + doelbedrag):
https://www.kapitaalopmaat.nl/Keyplan#project

Update 16 maart 2017
Na overleg met de ondernemer Joran Pronk van Keyplan is besloten zijn aanvraag te verlagen van ¤ 100.000,- naar ¤ 70.000,-. Tevens heeft hij besloten het rentepercentage te verhogen van 7,5% naar 8%.

Joran: "Wij hebben besloten om het doelbedrag van onze crowdfunding naar beneden bij te stellen. Voortschrijdend inzicht en het werven van een aantal nieuwe klanten in de afgelopen maanden laat zien dat wij met ¤ 70.000 onze belangrijkste ontwikkelingen kunnen uitvoeren".
Renteverhoging is een beetje bijzonder omdat het project bij 90% geslaagd is volgens de voorwaarden van KoM. Ze hebben het nieuwe doelbedrag precies op 90% bepaald en hij heeft nog 10K vanuit het televisieprogramma in zijn achterzak.

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 17-03-2017 11:18:55 ]
pi_169589157
En deze Fitness op Collin staat ook weer open voor 4500 euro voor de liefhebber. Volgens de pitch is het gehele lening bedrag in privé gedekt door bezittingen bij deze ex Jan Soldaat.
https://www.collincrowdfund.nl/wav-e-studios-beuningen/
pi_169589333
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:
En deze Fitness op Collin staat ook weer open voor 4500 euro voor de liefhebber. Volgens de pitch is het gehele lening bedrag in privé gedekt door bezittingen bij deze ex Jan Soldaat.
https://www.collincrowdfund.nl/wav-e-studios-beuningen/
Is deze hier al besproken?

Het risico lijkt me niet zo heel groot. Mocht het verkeerd gaan na een jaar of twee, en er prive geen vermogen meer over is, kan het resterende bedrag prima afgelost worden door weer bij defensie in dienst te gaan (en zeker met het oog op de groeiende defensie uitgaven moet dat geen probleem zijn)
pi_169589345
Bij Collin is het netto rendement gedaald tot 3,68%.
pi_169589479
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:57 schreef brulaap112 het volgende:
Bij Collin is het netto rendement gedaald tot 3,68%.
Bij mij zit het nog steeds rond de 7%. Geen defaults bij Collin. :)
Belangrijk is goed te selecteren hoewel er natuurlijk altijd een (groot) risico blijft dat je mee mag delen in de ellende van een default. :(
pi_169589557
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_169589586
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:56 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Is deze hier al besproken?

Het risico lijkt me niet zo heel groot. Mocht het verkeerd gaan na een jaar of twee, en er prive geen vermogen meer over is, kan het resterende bedrag prima afgelost worden door weer bij defensie in dienst te gaan (en zeker met het oog op de groeiende defensie uitgaven moet dat geen probleem zijn)
http://www.regio024.nl/ni(...)-studio-in-beuningen

Risico lijkt acceptabel idd

Er zit al een Wav-E in Wijchen.
Waarschijnlijk is hij zo in contact gekomen met de organisatie.
Ik zie hier echter een groot concurrentierisico, 2 van die tenten vlakbij elkaar. Ik pas

[ Bericht 9% gewijzigd door impact9 op 17-03-2017 13:23:39 ]
pi_169590171
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 11:39 schreef ITrade het volgende:

[..]
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/19861
Ik ook niet, als ze 100k willen lenen moeten ze met cijfers komen.
Bericht FNC:
Ik kan met u wel de tussentijdse cijfers 2016 delen, maar weet deze zijn nog niet definitief.

Activa ¤ 271.831,40
Vaste activa ¤ 24.638,09
Vlottende activa ¤ 247.193,31

Passiva ¤ 271.831,40
Eigen vermogen ¤ 185.402,49
Voorzieningen ¤ 16.349,00
Langlopende schulden ¤ -
Kortlopende schulden ¤ 70.079,91


Kortlpende schulden en langlopende schulden zijn niet opgelopen.

[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 17-03-2017 13:40:33 ]
pi_169590335
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169590442
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:34 schreef Certeco het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als dat zo is zal het risico voor de crowdfunder toenemen.
Heb je dit uit een bericht van GVE?
De Bank neemt immers alle zekerheden als ze handelen volgens de normale strategie. Is dit zekerheden risico door GVE ook aan de leningnemers die ingetekend hebben onder de voorwaarden zonder bank gemeld?
pi_169590510
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als dat zo is zal het risico voor de crowdfunder toenemen.
Heb je dit uit een bericht van GVE?
De Bank neemt immers alle zekerheden als ze handelen volgens de normale strategie. Is dit zekerheden risico door GVE ook aan de leningnemers die ingetekend hebben onder de voorwaarden zonder bank gemeld?
Update 17-3-2017:
De overname van snackbar Hennie Ris staat gepland op 1 april 2017. Vanwege deze tijdsdruk heeft de ondernemer naast zijn crowdfundingcampagne bij Geldvoorelkaar.nl aanvullende financiering gezocht bij de Rabobank. Deze heeft aangegeven het verschil tussen het behaalde bedrag via crowdfunding en het doelbedrag ¤ 220.000,- aan te willen vullen. Daarbij blijven de voorwaarden voor de lening via Geldvoorelkaar.nl onveranderd, hetgeen betekent dat het vermelde eerste pandrecht blijft rusten bij u als investeerder via Geldvoorelkaar.nl. De Rabobank neemt een tweede pandrecht op bedrijfsinventaris, voorraden en banksaldi. Wij zullen dit project derhalve op ¤ 75.700,- afsluiten en de verdere afhandeling zo snel mogelijk in gang zetten.
pi_169590516
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:06 schreef komrad het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo te zien zijn er ondertussen 20 concurerende crediteuren met een behoorlijke vordering. Ik gok zomaar dat GvE hiertussen zit. Helaas gaat de fiscus en vervolgens de bank voor de andere concurerende crediteuren. Ik heb er een hard hoofd in dat hier echt nog iets van terug gaat komen...
pi_169590569
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:07 schreef impact9 het volgende:

[..]

http://www.regio024.nl/ni(...)-studio-in-beuningen

Risico lijkt acceptabel idd

Er zit al een Wav-E in Wijchen.
Waarschijnlijk is hij zo in contact gekomen met de organisatie.
Ik zie hier echter een groot concurrentierisico, 2 van die tenten vlakbij elkaar. Ik pas
Gemeente Wijchen 40K inwoners, Beuningen 25K. Maar Nijmegen is niet ver.
Pecunia non olet
pi_169590638
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:42 schreef obligataire het volgende:

[..]

Gemeente Wijchen 40K inwoners, Beuningen 25K. Maar Nijmegen is niet ver.
Klopt, als ik echter alle projecten van de laatste tijd bekijk moet ongeveer elke Nederlandse burger ingeschreven staan bij 2 fitness/sportscholen en na afloop altijd 1 burger bestellen;)
pi_169590643
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:57 schreef brulaap112 het volgende:
Bij Collin is het netto rendement gedaald tot 3,68%.
Dat is wel heel treurig. Voor zulke cijfers moet je hier echt niet aan beginnen gezien het risico je loopt. Door een kritische selectie heb ik tot nu toe nog geen defaults.

Weet iemand toevallig wanneer ze een bedrag afschrijven? Als ze niet direct een hele lening afschrijven bij achterstand, zou dat betekenen dat die 3,68% nog een stuk omlaag gaat.
pi_169590646
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:41 schreef impact9 het volgende:

[..]

Update 17-3-2017:
De overname van snackbar Hennie Ris staat gepland op 1 april 2017. Vanwege deze tijdsdruk heeft de ondernemer naast zijn crowdfundingcampagne bij Geldvoorelkaar.nl aanvullende financiering gezocht bij de Rabobank. Deze heeft aangegeven het verschil tussen het behaalde bedrag via crowdfunding en het doelbedrag ¤ 220.000,- aan te willen vullen. Daarbij blijven de voorwaarden voor de lening via Geldvoorelkaar.nl onveranderd, hetgeen betekent dat het vermelde eerste pandrecht blijft rusten bij u als investeerder via Geldvoorelkaar.nl. De Rabobank neemt een tweede pandrecht op bedrijfsinventaris, voorraden en banksaldi. Wij zullen dit project derhalve op ¤ 75.700,- afsluiten en de verdere afhandeling zo snel mogelijk in gang zetten.
Dat is netjes dat de bank met het 2E pandrecht genoegen neemt. Had ik niet verwacht.
pi_169590657
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:41 schreef impact9 het volgende:

[..]

Update 17-3-2017:
Daarbij blijven de voorwaarden voor de lening via Geldvoorelkaar.nl onveranderd, hetgeen betekent dat het vermelde eerste pandrecht blijft rusten bij u als investeerder via Geldvoorelkaar.nl. De Rabobank neemt een tweede pandrecht op bedrijfsinventaris, voorraden en banksaldi.
Wow crowdfunders gaan voor de bank. Mogen ze vaker doen.
pi_169590658
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:45 schreef impact9 het volgende:

[..]

Klopt, als ik echter alle projecten van de laatste tijd bekijk moet ongeveer elke Nederlandse burger ingeschreven staan bij 2 fitness/sportscholen en na afloop altijd 1 burger bestellen;)
_O-
pi_169590675
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:46 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Dat is wel heel treurig. Voor zulke cijfers moet je hier echt niet aan beginnen gezien het risico je loopt. Door een kritische selectie heb ik tot nu toe nog geen defaults.

Weet iemand toevallig wanneer ze een bedrag afschrijven? Als ze niet direct een hele lening afschrijven bij achterstand, zou dat betekenen dat die 3,68% nog een stuk omlaag gaat.
Collin schrijft alles direct af als ik me goed herinner.
Maar hier kan je het nalezen.
https://www.collincrowdfund.nl/leningportefeuille/
pi_169590726
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:41 schreef impact9 het volgende:

[..]

Update 17-3-2017:
De overname van snackbar Hennie Ris staat gepland op 1 april 2017. Vanwege deze tijdsdruk heeft de ondernemer naast zijn crowdfundingcampagne bij Geldvoorelkaar.nl aanvullende financiering gezocht bij de Rabobank. Deze heeft aangegeven het verschil tussen het behaalde bedrag via crowdfunding en het doelbedrag ¤ 220.000,- aan te willen vullen. Daarbij blijven de voorwaarden voor de lening via Geldvoorelkaar.nl onveranderd, hetgeen betekent dat het vermelde eerste pandrecht blijft rusten bij u als investeerder via Geldvoorelkaar.nl. De Rabobank neemt een tweede pandrecht op bedrijfsinventaris, voorraden en banksaldi. Wij zullen dit project derhalve op ¤ 75.700,- afsluiten en de verdere afhandeling zo snel mogelijk in gang zetten.
Ergens verwacht ik dat de rabobank een hypotheek op een hypotheekvrij pand krijgt. Ik kan me niet voorstellen dat de bank 140k uitleent op een tweede pandrecht op een frituur inventaris, en 3 paar blauwe ogen van nieuwbakken ondernemers.
pi_169590955
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:49 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ergens verwacht ik dat de rabobank een hypotheek op een hypotheekvrij pand krijgt. Ik kan me niet voorstellen dat de bank 140k uitleent op een tweede pandrecht op een frituur inventaris, en 3 paar blauwe ogen van nieuwbakken ondernemers.
In principe maakt het niet uit.
De huidige investeerders lopen nu een kleiner risico met hetzelfde rendement
pi_169591208
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:41 schreef impact9 het volgende:

[..]

Update 17-3-2017:
De overname van snackbar Hennie Ris staat gepland op 1 april 2017. Vanwege deze tijdsdruk heeft de ondernemer naast zijn crowdfundingcampagne bij Geldvoorelkaar.nl aanvullende financiering gezocht bij de Rabobank. Deze heeft aangegeven het verschil tussen het behaalde bedrag via crowdfunding en het doelbedrag ¤ 220.000,- aan te willen vullen. Daarbij blijven de voorwaarden voor de lening via Geldvoorelkaar.nl onveranderd, hetgeen betekent dat het vermelde eerste pandrecht blijft rusten bij u als investeerder via Geldvoorelkaar.nl. De Rabobank neemt een tweede pandrecht op bedrijfsinventaris, voorraden en banksaldi. Wij zullen dit project derhalve op ¤ 75.700,- afsluiten en de verdere afhandeling zo snel mogelijk in gang zetten.
Héél bijzonder. Waar zit het adertje.... O-)
pi_169591489
De voorraad en inventaris van een snackbar. Wat zou die waard zijn bij gedwongen verkoop ? Denk dat je al blij mag zijn als er ná gemaakte kosten uberhaupt iets overblijft
pi_169591521
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Héél bijzonder. Waar zit het adertje.... O-)
Laten we hopen dat we daar nooit achterkomen en de investeerders gewoon netjes hun centjes terugbetaald krijgen.
pi_169591574
De top 10 van week 11:
pi_169591750
...
pi_169591859
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:42 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een ribbetje ipv een burger
Deze leningaanvraag is op 8-12-2016 in 4 uur volgeschreven door 258 investeerders
Foutje .... dit is een oude
pi_169591891
quote:
Deze leningaanvraag is op 8-12-2016 in 4 uur volgeschreven door 258 investeerders
Foutje .... dit is een oude
klopt, zag het ook al. Kreeg hem al secret project binnen, maar is waarschijnlijk een foutje geweest
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:51:33 #80
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169591905
quote:
Geachte heer xx

U ontvangt deze mail als investeerder in project 10456 van Agrarische Service Kruiger. Dit project is in april 2015 tot stand gekomen.

Vanmiddag zullen wij een nieuwe aanvraag voor Agrarische Service Kruiger publiceren. Het gaat om aanvraag 16221 voor een bedrag van ¤ 50.000,-, een looptijd van 60 maanden en een rente van 6% (classificatie 3) met een pandrecht op de bedrijfsinventaris.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

Klantenservice Geldvoorelkaar.nl
Lage rente, lange doorlooptijd. Wel wat zekerheden.. oja en GVE.
pi_169591994
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:45 schreef impact9 het volgende:

[..]

Klopt, als ik echter alle projecten van de laatste tijd bekijk moet ongeveer elke Nederlandse burger ingeschreven staan bij 2 fitness/sportscholen en na afloop altijd 1 burger bestellen;)
ik begin wel met de hamburger, ..........van al die fitness projecten, word je alleen maar moe.
Of anders als ..... voordat je dakloos en definitief aan de grond komt te zitten is een sportschooltje blijkbaar nog altijd een mogelijkheid.......met wat leuke huisvrouwtjes.... Ahum Sorry *O* *O*
pi_169592006
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:51 schreef xzaz het volgende:

[..]

Lage rente, lange doorlooptijd. Wel wat zekerheden.. oja en GVE.
Hoe gaat het met de vorige investering van april 2015?
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:59:53 #83
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169592061
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:56 schreef Certeco het volgende:

[..]

Hoe gaat het met de vorige investering van april 2015?
Betaalt tot nu toe keurig terug 22/60 termijnen.
pi_169592225
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16221

Naast de hoofdelijke aansprakelijkheid in privé zal de bedrijfsinventaris worden verpand ten behoeve van de investeerders.

Eerste pitch/lening geen pand recht etc , 2 de pitch/lening wel. Hoe zit dat nu met de rechten van mensen in eerste lening en tweede lening? Ik zit er niet in, maar lijkt me wel voor de investeerders van met name project 1 een terechte vraag. Gaan nu de mensen van de 2 de lening voor op de mensen van de eerste lening als het mis gaat? Dat moet niet mogelijk zijn....................

Overigens lijkt het me wel een net bedrijf/ een goede ondernemer. Maar bovenstaande onduidelijkheid moet boven tafel voor nu en voor projecten in de toekomst. Wie van de zittende investeerders gaat hier achteraan?

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 17-03-2017 15:17:28 ]
pi_169592432
Voor de verpanding wel lijkt me. Hier hebben de investeerders uit het 1e project niets mee te maken (want niet afgesproken). Deze 2e lening had ook bij kom of de bank afgesloten kunnen worden. Dan hadden de mensen uit de 1e lening ook geen zekerheden gehad. Hoofdelijke aansprakelijkheid zal wel op 1 hoop gegooid worden. Hier bestaat volgens mij geen 1e of 2e recht op.
pi_169592444
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:
el een net bedrijf/ een goede ondernemer. Maar bovenstaande onduidelijkheid moet boven tafel voor nu en voor projecten in de toekomst. Wie van de zittende investeerders gaat hier achteraan?

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 17-03-2017 15:17 ]
IK denk dat ie vol zit voor je antwoord hebt, hij gaat snel!
pi_169592485
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:18 schreef djh77 het volgende:
Voor de verpanding wel lijkt me. Hier hebben de investeerders uit het 1e project niets mee te maken (want niet afgesproken). Hoofdelijke aansprakelijkheid zal wel op 1 hoop gegooid worden. Hier bestaat volgens mij geen 1e of 2e recht op.
Zoals het er staat wel.
Maar het is toch te dol dat de eerste ronde investeerders minder rechten hebben dan de tweede ronde investeerders zonder dat de eerste ronde de mogelijkheid krijgt om uit te stappen!
pi_169592506
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zoals het er staat wel.
Maar het is toch te dol dat de eerste ronde investeerders minder rechten hebben dan de tweede ronde investeerders zonder dat de eerste ronde de mogelijkheid heeft om uit te stappen!
Als deze 2e lening bij kom of de bank ipv gve afgesloten was, dan hadden de mensen uit de 1e lening toch ook geen zekerheden gehad?
pi_169592563
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zoals het er staat wel.
Maar het is toch te dol dat de eerste ronde investeerders minder rechten hebben dan de tweede ronde investeerders zonder dat de eerste ronde de mogelijkheid heeft om uit te stappen!
ik heb hem beperkt meegenomen, 50k en restant 1e lening is te overzien, AO vd ondernemer is wel een risico. Plus de verpanding, dit brengt altijd nog wel iets op. Maar ga eigenlijk uit van een hardwerkende ondernemer met hard voor zijn zaak 24/7 mentaliteit. Zoals de agrarische sector gewoon doen en hard werken.
pi_169592578
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zoals het er staat wel.
Maar het is toch te dol dat de eerste ronde investeerders minder rechten hebben dan de tweede ronde investeerders zonder dat de eerste ronde de mogelijkheid heeft om uit te stappen!
Hoezo? De eerste-ronde investeerders hebben als het goed is hun afweging gemaakt op basis van de toen aangeboden voorwaarden.
Wel maakt het nog eens extra duidelijk dat je beter niet in projecten zonder direct aan dat project gebonden zekerheden kunt stappen.
pi_169592590
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:22 schreef djh77 het volgende:

[..]

Als deze 2e lening bij kom of de bank afgesloten was, dan hadden de mensen uit de 1e lening toch ook geen zekerheden gehad?
Dat is waar, maar dat is nu niet het geval. Naar mijn mening schoffeert GVE en de ondernemer de klanten/investeerders van de eerste lening. Stank voor dank voor de mensen die het eerste risico hebben genomen!
Naar mijn idee had de verpanding op zijn minst over beide leningen meegenomen moeten worden.
pi_169592621
quote:
12s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:25 schreef peterc het volgende:

[..]

ik heb hem beperkt meegenomen, 50k en restant 1e lening is te overzien, AO vd ondernemer is wel een risico. Plus de verpanding, dit brengt altijd nog wel iets op. Maar ga eigenlijk uit van een hardwerkende ondernemer met hard voor zijn zaak 24/7 mentaliteit. Zoals de agrarische sector gewoon doen en hard werken.
Ik ook. Ik vind het trouwens bijzonder dat hij als eenpitter een beenbreuk heeft geleden in 2015 en dat jaar nog zo positief heeft afgesloten. Hij ziet er niet bijzonder gezond uit, hopelijk valt hij niet om voor hij deze investering heeft afgelost :P
pi_169592650
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat is waar, maar dat is nu niet het geval. Naar mijn mening schoffeert GVE en de ondernemer de klanten/investeerders van de eerste lening. Stank voor dank voor de mensen die het eerste risico hebben genomen!
Het is inderdaad niet zo netjes van GvE om dit zo te doen maar in strikte zin is het allemaal ok . Het was beter geweest of de eerste lening af te lossen en een hogere nieuwe tranche af te sluiten of om het eerste pandrecht bij de oude investeerders te leggen. Maar dan moest de rente omhoog of moest de resterende rente betaald worden...
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_169592929
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat is waar, maar dat is nu niet het geval. Naar mijn mening schoffeert GVE en de ondernemer de klanten/investeerders van de eerste lening. Stank voor dank voor de mensen die het eerste risico hebben genomen!
Naar mijn idee had de verpanding op zijn minst over beide leningen meegenomen moeten worden.
Ik denk dat de verpanding te maken heeft met de algehele aflossing Rabobank; daardoor zijn de zekerheden vrijgevallen en nu dus beschikbaar voor GVE ??

Heb deze ook meegenomen, evenals de eerste. Serieuze hardwerkende ondernemer, geen gebakken lucht verhalen. En de eerste loopt prima zover. Door de reeds gedane aflossingen is het risicoprofiel al flink verminderd. En het slagen van de tweede lening, is sowieso ook in het belang van de eerste investeerders, hoe dan ook.

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 17-03-2017 15:53:31 ]
Pecunia non olet
pi_169593249
En weer eens een annulering FNC, dit begint echt vervelend te worden.
De drempel (voor krediet vragende bedrijven) om na aanvraag niet in zee te gaan met FNC te gaan is laag, want er zijn geen kosten voor annulering. Het huidige verdienmodel van FNC zit in de rente inkomsten na verstrekking.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169593975
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Dat is waar, maar dat is nu niet het geval. Naar mijn mening schoffeert GVE en de ondernemer de klanten/investeerders van de eerste lening. Stank voor dank voor de mensen die het eerste risico hebben genomen!
Naar mijn idee had de verpanding op zijn minst over beide leningen meegenomen moeten worden.
Ook omgekeerd te benaderen, de 1e ronde investeerders zullen iig nog enige tijd worden terugbetaald vanuit deze 2e lening.

Bij GvE komen dergelijke stapelleningen tot in de 3e en 4e ronde vaker voor. Waar lijkt zo'n financieringsmodel toch op...
pi_169594310
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16221
Eerste pitch/lening geen pand recht etc , 2 de pitch/lening wel. Gaan nu de mensen van de 2 de lening voor op de mensen van de eerste lening als het mis gaat? Dat moet niet mogelijk zijn....................
Investeerders uit de 1e lening hebben trouwens ook een hogere rente dan de 2e lening. Dit is ook niet gelijk.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 17:15:22 #98
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169594556
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:41 schreef ZeKraut het volgende:

[..]

Ook omgekeerd te benaderen, de 1e ronde investeerders zullen iig nog enige tijd worden terugbetaald vanuit deze 2e lening.
Precies daarom heb ik ook niet meegedaan aan de tweede, zit wel in de eerste ronde, ook een stukje risico spreiding. De markt is niet zo groot en het blijft een sector waar het keihard werken is. De ondernemer staat me wel aan.
pi_169596169
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 09:31 schreef djh77 het volgende:
2e burgerme op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/burgerme-Utrecht

Stapel met ING

Edit: met nuttige informatie uit de pitch:

[..]

Foei E 2750 meer uitgeven dan begroot ~O>
Mijn collega's doen het zodanig goed dat zij een tweede vestiging in Utrecht openen inderdaad :)
pi_169603896
FNC gaat opnieuw hogere leningen aanbieden:
quote:
Verhoging maximaal leenbedrag MKB
Sinds deze week is het actief mogelijk een lening aan te vr­agen tot ¤ 150.000,-. Dit betekent dat wellicht al binnenkort een dergelijke len­ing op het platform kan verschijnen. Naa­st deze verhoging zu­llen wij bij uitzond­ering voor een gesel­ecteerde groep onder­nemers ook een lening goedkeuren met een maximum van ¤ 250.0­00,-. Deze leningen zijn onderdeel van een proeffase om te kijken, wat hierin de mogelijkheden en re­sultaten zijn.
Ik vond 100k icm max 36mnd wel een goede combi.

Ze hebben trouwens grote plannen
quote:
Net als de voorgaande twee jaar denkt Funding Circle ook aankomend jaar opnieuw tweemaal zoveel leningen te gaan bemiddelen in Nederland. In 2015 faciliteerde Funding Circle overigens voor ¤ 7 miljoen en in 2016 betrof dit ¤ 14 miljoen.
Ze zijn volgens mij daardoor het 3e grootste platform na GvE en CCF. KoM en Lendahand zitten onder de 20 miljoen.

[ Bericht 14% gewijzigd door djh77 op 18-03-2017 07:22:37 ]
pi_169603953
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 07:16 schreef djh77 het volgende:
FNC gaat opnieuw hogere leningen aanbieden:

[..]

Ik vond 100k icm max 36mnd wel een goede combi.

Ze hebben trouwens grote plannen

[..]

Ze zijn volgens mij daardoor het 3e grootste platform na GvE en CCF. KoM en Lendahand zitten onder de 20 miljoen.
Het probleem van FundingCircle was dat het lang duurde voordat leningen volliepen. Vooral bij grotere bedragen was dat het probleem. Met bedragen tot een ton loopt dat inmiddels prima. Een iets hoger maximum lijkt dus mogelijk. Het is twijfelachtig of die enkele lening van 250k een succes gaat worden, maar we zullen het zien.
pi_169604616
KoM meldt als nieuws dat ze de bandbreedte van de rentepercentages hebben aangepast. Weet iemand wat er is gewijzigd? De bandbreedte is nu 6% (A+) tot 9,5% (C-).
pi_169604681
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:48 schreef Benger het volgende:
KoM meldt als nieuws dat ze de bandbreedte van de rentepercentages hebben aangepast. Weet iemand wat er is gewijzigd? De bandbreedte is nu 6% (A+) tot 9,5% (C-).
5,5 tot 9,5 komt (:)) erbij.
pi_169604758
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 09:48 schreef Benger het volgende:
KoM meldt als nieuws dat ze de bandbreedte van de rentepercentages hebben aangepast. Weet iemand wat er is gewijzigd? De bandbreedte is nu 6% (A+) tot 9,5% (C-).
Ten opzichte van de vorige percentages is er in zoverre niks gewijzigd dat de bandbreedte binnen de risicoklasse is vervangen door één vast percentage.
Risicoklasse 1: A+. Was 5,5 - 6,0%. Nu 6,0%
Risicoklasse 2: A en A-. Was: 6,0 - 6,5%. Nu 6,5%
Risicoklasse 3: B+, B en B-.. Was: 6,5 - 7,5%. Nu 7,5%
Risicoklasse 4: C en C+. Was 7,5 - 8,5%. Nu 8,5%
Risicoklasse 5: C-. Was 8,5 - 9,5%. Nu 9,5%.
pi_169604811
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:05 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ten opzichte van de vorige percentages is er in zoverre niks gewijzigd dat de bandbreedte binnen de risicoklasse is vervangen door één vast percentage.
Risicoklasse 1: A+. Was 5,5 - 6,0%. Nu 6,0%
Risicoklasse 2: A en A-. Was: 6,0 - 6,5%. Nu 6,5%
Risicoklasse 3: B+, B en B-.. Was: 6,5 - 7,5%. Nu 7,5%
Risicoklasse 4: C en C+. Was 7,5 - 8,5%. Nu 8,5%
Risicoklasse 5: C-. Was 8,5 - 9,5%. Nu 9,5%.

Ok. Men is dus wel aan de bovenkant van de bandbreedte gaan zitten. Voorkomt dat men bij lopende pitches de rente moet verhogen, zoals je nu bij GvE regelmatig ziet. Het lijkt me tijd dat GvE ook haar bandbreedte aanpast als ik kijk hoe moeizaam het daar nu loopt.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 10:30:13 #106
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_169604940
jammer dat project 15556, aankoop onroerend goed frankrijk bij gve niet doorgaat. Wel netjes gehandeld vanuit gve, geïnvesteerde bedrag al weer op de rekening.
pi_169607316
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:11 schreef Benger het volgende:

[..]

Ok. Men is dus wel aan de bovenkant van de bandbreedte gaan zitten. Voorkomt dat men bij lopende pitches de rente moet verhogen, zoals je nu bij GvE regelmatig ziet. Het lijkt me tijd dat GvE ook haar bandbreedte aanpast als ik kijk hoe moeizaam het daar nu loopt.
Ze kunnen er altijd nog van afwijken

quote:
Temeer dit project zeer dicht bij een gemiddeld risico zit is in nauw overleg met de ondernemer en de intermediair gekozen voor een rentevergoeding van 7,5%.
pi_169608857
En weer een nieuw Collin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169610243
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:38 schreef TisIk het volgende:
En weer een nieuw Collin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor het speurwerk Tislk :) Maar ik denk dat ik oversla. Het verhaal overtuigt me eigenlijk niet en de geboden zekerheden ook niet.
Pecunia non olet
pi_169610283
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:56 schreef obligataire het volgende:

[..]

Bedankt voor het speurwerk Tislk :) Maar ik denk dat ik oversla. Het verhaal overtuigt me eigenlijk niet en de geboden zekerheden ook niet.
Ik bel ze morgen ff op heb nog wat vragen
pi_169610577
Stopt toch al iemand 10k in.
pi_169610710
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:09 schreef crowdiefunder het volgende:
Stopt toch al iemand 10k in.
Dat zullen de schoonouders wel zijn :) (hoog investeerdersnummer). De eigen ouders doen al mee via de borgstelling......

Opmerkelijk wel dat hij zo'n goede solvabiliteit heeft ondanks al die moeilijke jaren (alleen winst in 2016). Vraag me af hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen.

Is er iemand die het volgende begrijpt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_169610842
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:15 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat zullen de schoonouders wel zijn :) (hoog investeerdersnummer). De eigen ouders doen al mee via de borgstelling......

Opmerkelijk wel dat hij zo'n goede solvabiliteit heeft ondanks al die moeilijke jaren (alleen winst in 2016). Vraag me af hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen.

Is er iemand die het volgende begrijpt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
leasen
pi_169612285
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:15 schreef obligataire het volgende:

[...]

Is er iemand die het volgende begrijpt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik het goed begrijp gaat je vraag over het verschil tussen de 'opgestelde prognose' en de 'omzet lager dan verwacht'. De opgestelde prognose is de behoudend geachte omzetverwachting uit de pitch, de omzetverwachting verwijst naar de werkelijke verwachting van de ondernemer, die hoger is.
pi_169612771
Ik doe wel mee, verpanding van de voorraad en borgstelling van ouders 33k (materieel)
Uit de jaarcijfers zie ik dat voorraden altijd rond de 150k zitten.

Laten we zeggen dat het na het eerste jaar misgaat:

Liquidatiewaarde voorraad: 50k
Borgstelling: 33k

Dan is een heel groot gedeelte van het geld alweer terug. (zo niet alles)

Van die 100k wordt 40k aangewend tot werkkapitaal.
Die zal het eerste jaar wel door komen, daarmee wordt het risico al erg laag.

Als iemand er anders over denkt hoor ik uiteraard graag!
pi_169614032
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 18:42 schreef Benger het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp gaat je vraag over het verschil tussen de 'opgestelde prognose' en de 'omzet lager dan verwacht'. De opgestelde prognose is de behoudend geachte omzetverwachting uit de pitch, de omzetverwachting verwijst naar de werkelijke verwachting van de ondernemer, die hoger is.
hmm, ja. duidelijk. Maar waarom is de kasstroom in 2017 lager dan die van 2016, bij een omzet die weliswaar conservatief is begroot, maar toch altijd nog hoger is dan die van 2016?
Bedoelt hij eigenlijk te zeggen, dat de conservatieve omzettoename, niet voldoende is om de extra aflossingsdruk voortvloeiend uit de Collin-lening, te dekken?
Pecunia non olet
pi_169614150
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 19:10 schreef impact9 het volgende:
Ik doe wel mee, verpanding van de voorraad en borgstelling van ouders 33k (materieel)
Uit de jaarcijfers zie ik dat voorraden altijd rond de 150k zitten.

Als iemand er anders over denkt hoor ik uiteraard graag!
Kun je nog wat meer cijfermateriaal uit de jaarcijfers noemen? Heb je zicht op de resultaten van de voorbije jaren?
Pecunia non olet
pi_169619192
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:38 schreef TisIk het volgende:
En weer een nieuw Collin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik probeer deze goed te waarderen, maar om eerlijk te zijn snap ik de pitch niet zo goed. Ik heb deze nu 2x doorgelezen. Waar heeft hij het geld nou voor nodig?

Herfinanciering wordt genoemd, maar verder in de pitch geen woord hierover.
Verder wil hij meer voorraad kopen, maar tegelijkertijd staat er "De vlottende activa bestaat voor bijna 70% uit voorraden[...] Het grootste deel van de voorraad is ouder dan een jaar". Dat geeft mij geen positief gevoel waar ze nu het geld voor nodig hebben.

Daarnaast is het een website gemaakt in het jaar 2000, waar sindsdien maar weinig aan gedaan is.

Al met al roept bij mij dit een beeld op van een onderneming die niet zo lekker meer loopt en dringend geld nodig heeft. Maar dit is vooral een onderbuik gevoel, ik kan er moeilijk de vinger op leggen.

Wel positief is dat zijn ouders meetekenen voor zekerheden en ook de locatie waar hij vandaan komt roept bij mij een gevoel op van een eerlijke hardwerkende kleine ondernemer (maar ja, die kunnen ook in financiële problemen komen).

Ik weet het gewoon niet...
pi_169621613
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:38 schreef TisIk het volgende:
En weer een nieuw Collin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondanks de zekerheden doe ik ook niet mee. Om dezelfde redenen die hierboven ook staan. Het verhaal is te vaag en bij een default kun je misschien lang op je geld wachten.
pi_169621831
Bericht van SIG ontvangen :

Bij deze nog even een mail met de stand van zaken:
n De boete rente bij en vervroegde aflossing zal aangepast gaan worden. Tekstueel moeten we dat goed verworden en in onze algemene voorwaarden laten aanpassen die we moeten deponeren. Vermoedelijk gaan we de boete in de eerste 2 loopjaren van een project verhogen naar 2%.
n Komende week komt er een nieuwsbrief waarin komt te staan dat we per eerstkomende maandelijkse uitbetaling per betaling kunnen aangeven waar de deze betrekking op heeft.
pi_169622853
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 20:19 schreef obligataire het volgende:

[..]

Kun je nog wat meer cijfermateriaal uit de jaarcijfers noemen? Heb je zicht op de resultaten van de voorbije jaren?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169624618
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 10:44 schreef impact9 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor het plaatsen :)

Ik zie een eigen vermogen dat vanaf eind 2011 (88K) gestaag is gedaald naar eind 2015 (24K). Dit als gevolg van diverse verlieslatende jaren. Het herstel in 2016 had dan ook niet veel langer moeten uitblijven...... Zijn schulden heeft hij aardig onder controle weten te houden.

Het eigen vermogen eind 2016 bedraagt 96K (57% van 169K). Deze vermogenssprong is moeilijk verklaarbaar. Er wordt gesuggereerd dat hiermee 72K netto-winst is toegevoegd aan de reserves maar dat valt niet te rijmen met een kasstroom van 42K. Kasstroom is normaliter hoger dan de winst.
Conclusie, er wordt weer gegoocheld met herwaarderingen c.q. achtergestelde leningen, alhoewel dat laatste niet blijkt uit de cijfers (waarde achtergestelde leningen = 0).

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 19-03-2017 12:50:40 ]
Pecunia non olet
pi_169626613
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:45 schreef obligataire het volgende:

[..]

Bedankt voor het plaatsen :)

Ik zie een eigen vermogen dat vanaf eind 2011 (88K) gestaag is gedaald naar eind 2015 (24K). Dit als gevolg van diverse verlieslatende jaren. Het herstel in 2016 had dan ook niet veel langer moeten uitblijven...... Zijn schulden heeft hij aardig onder controle weten te houden.

Het eigen vermogen eind 2016 bedraagt 96K (57% van 169K). Deze vermogenssprong is moeilijk verklaarbaar. Er wordt gesuggereerd dat hiermee 72K netto-winst is toegevoegd aan de reserves maar dat valt niet te rijmen met een kasstroom van 42K. Kasstroom is normaliter hoger dan de winst.
Conclusie, er wordt weer gegoocheld met herwaarderingen c.q. achtergestelde leningen, alhoewel dat laatste niet blijkt uit de cijfers (waarde achtergestelde leningen = 0).
Los even van het cijfer materiaal. De producten op zijn website en de website zelf zijn uit het jaar kruik.
Daarnaast Eigen vermogen zit voor 70% in voorraad van meer dan een jaar oud maar het zijn geen winkeldochters stelt de pitch. Gezien de site en de producten daarop trek ik dat ernstig in twijfel.
De aflossing van 35K bij een andere financier zou best wel eens noodgedwongen kunnen zijn.
Heb ernstig twijfel aan het bestaansrecht van dit bedrijf.

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 19-03-2017 14:13:28 ]
pi_169627677
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 14:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]De aflossing van 35K bij een andere financier zou best wel eens noodgedwongen kunnen zijn.
Die andere financier had misschien oorspronkelijk de voorraad als zekerheid bedongen.
Pecunia non olet
pi_169633296
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 14:52 schreef obligataire het volgende:

[..]

Die andere financier had misschien oorspronkelijk de voorraad als zekerheid bedongen.
Als ik zo alle producten in de catalogus op zijn website snel tel kom ik uit op globaal 200 producten waaronder vliegenmeppers van 1,95. Aantal producten is dus beperkt. Ik vind het dan nog best wel knap dat ie 362k weet te verkopen. Zullen dan voornamelijk caravanspiegels etc zijn, de kleine producten kan je zo bij een action halen. Moet je stiekem toch nog wat van dat die spiegels verkopen. Aan consumenten of vakhandel (kampeermarkten?)

Website is van GeldVoorElkaar generatie, zal stabiel zijn, maar kan een pimp hebben.

Ook zomaar een opmerking ; 48 mnd ? waarom niet gewoon 60 mnd genomen ?

Dé 48 mnd en de borgstelling spreken aan, maar de cijfers overtuigen mij nog niet.
FF afwachten op de antwoorden van collin op de vragen vh collega forum lid wat meer duidelijkheid geven.. Voorlopig nog zeker een pas voor mij.

Maar ja als de pitch van de week live gaat zit ie zo vol waarschijnlijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door peterc op 19-03-2017 23:27:39 ]
pi_169647538
Nu nog 34K open. Zonder mij, teveel onduidelijkheden.
Pecunia non olet
pi_169647594
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 11:05 schreef obligataire het volgende:
Nu nog 34K open. Zonder mij, teveel onduidelijkheden.
Nu niets meer, maar ook mij had men niet nodig. :)
pi_169647823
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:45 schreef KMW1976 het volgende:
Bericht van SIG ontvangen :

Bij deze nog even een mail met de stand van zaken:
n De boete rente bij en vervroegde aflossing zal aangepast gaan worden. Tekstueel moeten we dat goed verworden en in onze algemene voorwaarden laten aanpassen die we moeten deponeren. Vermoedelijk gaan we de boete in de eerste 2 loopjaren van een project verhogen naar 2%.
n Komende week komt er een nieuwsbrief waarin komt te staan dat we per eerstkomende maandelijkse uitbetaling per betaling kunnen aangeven waar de deze betrekking op heeft.
Een goede ontwikkeling wat mij betreft. Ik heb hier eerder ook al voor gepleit, dus ik ben blij dat ze dit door gaan voeren. Ook uitleg bij de betalingen gaat een veraangenaming worden.Ik kan niet wachten op de update :)
pi_169647833
quote:
12s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:29 schreef peterc het volgende:

[..]

Als ik zo alle producten in de catalogus op zijn website snel tel kom ik uit op globaal 200 producten waaronder vliegenmeppers van 1,95. Aantal producten is dus beperkt. Ik vind het dan nog best wel knap dat ie 362k weet te verkopen. Zullen dan voornamelijk caravanspiegels etc zijn, de kleine producten kan je zo bij een action halen. Moet je stiekem toch nog wat van dat die spiegels verkopen. Aan consumenten of vakhandel (kampeermarkten?)

Website is van GeldVoorElkaar generatie, zal stabiel zijn, maar kan een pimp hebben.

Ook zomaar een opmerking ; 48 mnd ? waarom niet gewoon 60 mnd genomen ?

Dé 48 mnd en de borgstelling spreken aan, maar de cijfers overtuigen mij nog niet.
FF afwachten op de antwoorden van collin op de vragen vh collega forum lid wat meer duidelijkheid geven.. Voorlopig nog zeker een pas voor mij.

Maar ja als de pitch van de week live gaat zit ie zo vol waarschijnlijk.

I rest my case VOL *O*
pi_169648384
Morgen nieuwe GVE pitch (maar geen mogelijkheid om eventueel al eerder te investeren door een innercrowd. Dat blijft een pluspunt van Collin):

In juli 2016 heeft u geïnvesteerd in project 15087 Sportief Opgewekt. Een crowdfundingcampagne die het mogelijk heeft gemaakt dat vele sportverenigingen profiteren van duurzame energie-oplossingen. Namens de ondernemers bedanken we u nogmaals voor het vertrouwen in de onderneming!

Sportief Opgewekt groeit door en zal nog meer sportverenigingen van duurzame energie-oplossingen gaan voorzien. Hiervoor wordt a.s. dinsdag 21 maart een tweede crowdfundingcampagne op Geldvoorelkaar.nl gelanceerd.

Als investeerder in Sportief Opgewekt brengen we u natuurlijk graag als eerste op de hoogte. Het project heeft de volgende kenmerken:

Leningnummer: 16003
Doel: 16 sportverenigingen voorzien van duurzame energie-oplossingen
Kredietbedrag: ¤ 215.000
Leenvorm: Aflossingsvrije lening
Looptijd: 12 maanden
Rente: 5,5%

De volledige pitch wordt a.s. dinsdag omstreeks 15.00 uur gepubliceerd.
  maandag 20 maart 2017 @ 12:00:39 #131
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169648598
215k dat is niet mis.
pi_169648995
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:00 schreef xzaz het volgende:
215k dat is niet mis.
Het gaat over 16 sportverenigingen, dat is een 13k per vereniging. Lijkt me een normaal bedrag om zonnepanelen en/of andere duurzame voorzieningen te treffen.
pi_169649112
Hoe zat het met de zekerheden bij de vorige lening? Is er iets bekend over de zekerheden bij de nieuwe lening?
pi_169649195
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Hoe zat het met de zekerheden bij de vorige lening? Is er iets bekend over de zekerheden bij de nieuwe lening?
Uit de vorige pitch: "Zijn er wellicht specifieke zekerheden die u kunt inbrengen?
Alle contracten zijn al gesloten, waardoor de afzet van de in te kopen zonnepanelen is gegarandeerd."

Maar dan wel:

Er is bij deze lening geen sprake van hoofdelijke aansprakelijkheid in privé doch de 4 aandeelhouders in Nuvoton B.V. ondertekenen als zekerheid voor deze lening elk een borgstelling van ¤ 30.000,-.
Deze aandeelhouders zijn:
HD Holding B.V. (G-PD% 0,59% en Creditsafe score 52)
Wieggers Holding B.V. (G-PD% 0,44% en Creditsafe score 51)
Sekender Enterprise B.V. (G-PD% 0,31% en Creditsafe score 56)
SPC Holding B.V. (G-PD% 0,44% en Creditsafe score 52)

(aanvraag was 120K, 6mnd, 5.5%)
pi_169649314
En is die 6 maandslening afgelost als de nieuwe lening ingaat of overlappen ze elkaar?

Edit: stomme vraag want ik zie nu dat oude lening was van juni 2016 dus is die afgeslost.
pi_169649462
Klopt, zonder problemen afgelost.

Sportief Opgewekt hangt onder Nuvoton BV, hierin waren ook enkele subsidies van provincie Gelderland in terecht gekomen.

De hele pitch van vorige keer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169649604
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:32 schreef marathon2000 het volgende:
Klopt, zonder problemen afgelost.

Sportief Opgewekt hangt onder Nuvoton BV, hierin waren ook enkele subsidies van provincie Gelderland in terecht gekomen.

De hele pitch van vorige keer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inmiddels zou de stichting zekerheden Geldvoorelkaar dus voor de voorgefinancierde projecten pandrecht kunnen bedingen op de systemen en op de betalingen van deze gefinancierde sytemen. Ben benieuwd of dit soort specifieke zekerheden nu geboden worden.
Als dat zo is stap ik in.
Als het weer zo'n algemene borgstelling is doe ik niet mee. Als dit soort bedrijven omvallen is er over het algemeen weinig voor de schuldeisers en stelt zo'n borgstelling niet veel voor.
  maandag 20 maart 2017 @ 12:58:39 #138
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_169650011
De Manege zit ook vol, dat wil zeggen ze hebben gewoon het bedrag verlaagd, maar dit is wel een betere deal nu.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_169650111
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:58 schreef AQuila360 het volgende:
De Manege zit ook vol, dat wil zeggen ze hebben gewoon het bedrag verlaagd, maar dit is wel een betere deal nu.
Ze gaan het dus met een ton minder verbouwen en opstarten?
pi_169650162
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ze gaan het dus met een ton minder verbouwen en opstarten?
Nee onderhandse aflos.vrije lening tegen 3,5% van een familielid. Beetje vreemd wel als je 9% biedt aan andere investeerders. Dan zou ik als fam lekker anoniem dat geld via GVE erin hebben gestoken :7
  maandag 20 maart 2017 @ 13:07:28 #141
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_169650184
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ze gaan het dus met een ton minder verbouwen en opstarten.
Nee de laatste 86k lenen ze van een familielid tegen 3,5% en aflossingsvrij. Dus dat scheelt wel aanzienlijk in de maandlasten. En met de borgstelling van 100k is het nu toch wel een mooi project maar ik zit er maar klein omdat ik er niet vanuit ging dat die nog vol kwam.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 20 maart 2017 @ 13:09:21 #142
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_169650223
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:06 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Nee onderhandse aflos.vrije lening tegen 3,5% van een familielid. Beetje vreemd wel als je 9% biedt aan andere investeerders. Dan zou ik als fam lekker anoniem dat geld via GVE erin hebben gestoken :7
Misschien zijn het ook wel weer die ouders die ook de borgstelling leveren? Ahh wel je familie moet je helpen he... :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_169651830
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:07 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Nee de laatste 86k lenen ze van een familielid tegen 3,5% en aflossingsvrij. Dus dat scheelt wel aanzienlijk in de maandlasten. En met de borgstelling van 100k is het nu toch wel een mooi project
Tegen die voorwaarden had ik graag ingestapt, maar dat is achteraf. Een mooi voorbeeld van een stapelfinanciering met voordeel crowdfunder!
pi_169653025
Rotterdamse fitness jongen GVE:
https://geldvoorelkaar.nl(...)roject.aspx?id=16234
36K HA. Verder geen zekerheden.
pi_169653033
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 08:45 schreef KMW1976 het volgende:
Bericht van SIG ontvangen :

Bij deze nog even een mail met de stand van zaken:
n De boete rente bij en vervroegde aflossing zal aangepast gaan worden. Tekstueel moeten we dat goed verworden en in onze algemene voorwaarden laten aanpassen die we moeten deponeren. Vermoedelijk gaan we de boete in de eerste 2 loopjaren van een project verhogen naar 2%.
n Komende week komt er een nieuwsbrief waarin komt te staan dat we per eerstkomende maandelijkse uitbetaling per betaling kunnen aangeven waar de deze betrekking op heeft.
Bedankt voor het delen.

2% boeterente alleen maar gedurende de eerste 2 jaar van de looptijd van een project is een stapje in de goede richting maar wat mij betreft nog steeds te weinig aangezien je alleen bij het afsluiten al 0,5% aan kosten kwijt bent.

M.i. zou een boeterente van 6 maanden (gedurende de gehele looptijd) als de overeenkomst eenzijdig opgezegd wordt echt wel het minimum zijn. Dit is ook eerlijker naar de toekomst toe als bij nieuwe projecten de (hypotheek) rentes gaan dalen of stijgen, de boetes dalen of stijgen dan automatisch mee.
pi_169653891
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Rotterdamse fitness jongen GVE:
https://geldvoorelkaar.nl(...)roject.aspx?id=16234
36K HA. Verder geen zekerheden.
Pluspunten: beperkt bedrag, pandrecht op inventaris (de helft van het benodigde bedrag is voor apparatuur, geen idee wat dat opbrengt), rente is ook netjes.
pi_169654009
quote:
14s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bedankt voor het delen.

2% boeterente alleen maar gedurende de eerste 2 jaar van de looptijd van een project is een stapje in de goede richting maar wat mij betreft nog steeds te weinig aangezien je alleen bij het afsluiten al 0,5% aan kosten kwijt bent.

M.i. zou een boeterente van 6 maanden (gedurende de gehele looptijd) als de overeenkomst eenzijdig opgezegd wordt echt wel het minimum zijn. Dit is ook eerlijker naar de toekomst toe als bij nieuwe projecten de (hypotheek) rentes gaan dalen of stijgen, de boetes dalen of stijgen dan automatisch mee.
Geheel mee eens.6 maanden is eigenlijk wel het echte minimum van het minimum.
Feitelijk heb je een rente vaste periode tot het eind van de lening en zou dus eigenlijk alle rente tot beoogde aflossingsdatum einde lening betaald moeten worden. Eventueel zou je dat rentebedrag contant kunnen maken omdat je eerder aflost zodat er een kleine "korting" op de te betalen rente ontstaat.
Dus samenvattend die voorgestelde boete rente van 2% in alleen de eerste 2 jaar is natuurlijk veel te weinig voor de belegger daar zou ook geen bank genoegen mee nemen.
Bij SIG mogen ze wel eens wat zuiniger zijn op hun investeerders. Daar moet echt een andere wind gaan waaien anders houdt men geen klant/investeerder meer over terwijl het concept toch echt wel aardig is.

[ Bericht 6% gewijzigd door NaRegenDeZon op 20-03-2017 15:52:43 ]
pi_169654240
2% komt ongeveer overeen met 5 maanden. Ik had liever ook 6 maanden gezien. Vanaf jaar 3 is de boete 2,5 maand. Ik kan er wel mee leven. Daarnaast had ik graag gezien dat SiG de jaarfee naar rato van het jaar zou terugbetalen bij vervroegde aflossing.
pi_169654383
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:52 schreef djh77 het volgende:
2% komt ongeveer overeen met 5 maanden. Ik had liever ook 6 maanden gezien. Vanaf jaar 3 is de boete 2,5 maand. Ik kan er wel mee leven. Daarnaast had ik graag gezien dat SiG de jaarfee naar rato van het jaar zou terugbetalen bij vervroegde aflossing.
De jaarfee naar rato terugbetalen lijkt me we erg veel gevraagd voor het administratieve systeem van SIG dat de normale betalingen al niet bij kan houden. Kom op niet zo ingewikkeld. Gewoon een bank conforme boeterente waar gewoon een vergoeding voor de betaalde fee inzit. Anders komt de administrateur van SIG er helemaal niet meer uit. :(
pi_169654983
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Geheel mee eens.6 maanden is eigenlijk wel het echte minimum van het minimum.
Feitelijk heb je een rente vaste periode tot het eind van de lening en zou dus eigenlijk alle rente tot beoogde aflossingsdatum einde lening betaald moeten worden. Eventueel zou je dat rentebedrag contant kunnen maken omdat je eerder aflost zodat er een kleine "korting" op de te betalen rente ontstaat.
Dus samenvattend die voorgestelde boete rente van 2% in alleen de eerste 2 jaar is natuurlijk veel te weinig voor de belegger daar zou ook geen bank genoegen mee nemen.
Bij SIG mogen ze wel eens wat zuiniger zijn op hun investeerders. Daar moet echt een andere wind gaan waaien anders houdt men geen klant/investeerder meer over terwijl het concept toch echt wel aardig is.
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:52 schreef djh77 het volgende:
2% komt ongeveer overeen met 5 maanden. Ik had liever ook 6 maanden gezien. Vanaf jaar 3 is de boete 2,5 maand. Ik kan er wel mee leven. Daarnaast had ik graag gezien dat SiG de jaarfee naar rato van het jaar zou terugbetalen bij vervroegde aflossing.
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

De jaarfee naar rato terugbetalen lijkt me we erg veel gevraagd voor het administratieve systeem van SIG dat de normale betalingen al niet bij kan houden. Kom op niet zo ingewikkeld. Gewoon een bank conforme boeterente waar gewoon een vergoeding voor de betaalde fee inzit. Anders komt de administrateur van SIG er helemaal niet meer uit. :(
Ik denk inderdaad dat de SiG, naast de 6 maanden eigenlijk ook de fee zou moeten terugbetalen. Maar goed, laten we het voor alle partijen een beetje interessant houden en de administratieve problemen niet nog groter maken dan ze al zijn. Ik denk dat 6 maanden boeterente bij vervroegde aflossing (gedurende de gehele looptijd!) voor alle partijen redelijk is. De geldnemer heeft uiteindelijk altijd de keus om de lening gewoon conform afspraak te laten uitlopen.
SiG doe hier iets mee!
pi_169655670
Bij Twino hebben ze weer wat nieuws verzonnen: een payment guarantee. Daarbij beloven ze alle termijnen (rente + aflossing) netjes volgens schema te betalen, ook als de geldnemer zich er niet aan houdt. Ik verwacht dat dat tegen een iets lagere rente gaat dan de leningen met buyback. Je kunt je auto-invest er al op aanpassen, maar de leningen zijn er nog niet.
pi_169658639
Nieuw:investeren in dollars bij Lendahand
quote:
Dollar investeringen… doe je mee?

In Nederland is ongeveer 10% van de 350 miljard euro spaargeld in een andere valuta dan de euro. Het aandeel buitenlandse valuta in beleggingsportefeuilles ligt waarschijnlijk hoger. We hebben ruim een jaar geleden een enquête gehouden onder uitleners waarin we de vraag stelden of men bereid was in dollars uit te lenen. Een ruime meerderheid gaf aan dat best te willen doen. Een extra stimulans kan zijn dat er een renteverschil is tussen de euro en de dollar. We willen er niet te diep op ingaan maar waar het op neer komt, is dat de basisrente in de VS hoger ligt dan in Euroland. Dat maakt dat men op een investering in dollars een iets hogere rente kan verwachten dan een soortgelijke investering in euro.

Hoe leen ik uit in dollars?

Vanaf maart 2017 bieden we ook projecten aan waarbij je (uitsluitend) in dollar betaalt. Je kunt vanaf 50 dollar meedoen. Wanneer je de investering afrekent op de website – dat kan in geval van dollar projecten alleen met creditcard - dan zie je dat je 50 dollar gaat betalen. Er wordt op jouw creditcard echter in euro afgeschreven (tenzij er een dollarrekening is gekoppeld aan de creditcard). Je hebt dus in principe geen aparte dollar bankrekening nodig om in dollar projecten te kunnen investeren. Terugbetalingen vinden ook plaats in dollar. Deze worden gestort in jouw dollar wallet (per valuta heb je altijd een aparte wallet). Je kunt ervoor kiezen om dan opnieuw uit te lenen in dollar, of om het geld terug te laten storten op je (euro) bankrekening. Let er wel op dat bij elke omrekening van euro naar dollar en vice versa, de bank een vergoeding rekent in de vorm van een iets ongunstigere wisselkoers. De betaalvergoedingen die horen bij een creditcardbetaling zullen wij voorlopig voor onze rekening nemen. Hiermee hopen we dat het aantrekkelijker wordt om te beginnen met het investeren in USD.

Crystal als eerste dollar partner

De eerste dollar projecten zullen van Crystal komen, onze nieuwe partner in Georgië. Zoals gezegd heeft Georgië een dollarized economie. De klanten van Crystal lenen in dollars en maken ook hun omzet in dollars. We zijn trots een partij als Crystal te mogen verwelkomen op ons platform. Hun lening portefeuille is ongeveer USD 40 miljoen groot. Zij hebben reeds gerenommeerde internationale investeerders aan boord. Aangezien ze ook via andere partijen aan geld kunnen komen, is de rente die ze betalen vergelijkbaar met die van onze andere lokale partners, ook al lenen ze in dollars. De rente op investeringen via Crystal bedraagt voor uitleners 3% op jaarbasis. Door dollar investeringen aan te bieden gaat er een nieuwe wereld open voor het Lendahand platform. Je kunt nu impact gaan maken in markten waar het eerst niet mogelijk was, met lokale partners die daarvoor niet toegankelijk waren. En zo is op de (opkomende) markten jouw euro bij wijze van spreken een daalder waard.
pi_169659502
Nieuwe Collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het bedrijf heeft ook eerder op een ander crowdfundplatform een aanvraag gedaan voor 1 schip en dat na enige tijd weer teruggetrokken. (ik vermoed GVE)
Nu financiering voor 2 schepen
Met 1e hypotheek op 1 schip en 1e pandrecht op 2e schip plus borgstelling met morele waarde.
Als het misgaat wat is de waarde van deze schepen ?
pi_169659815
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:24 schreef Appeltje58 het volgende:
Nieuwe Collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het bedrijf heeft ook eerder op een ander crowdfundplatform een aanvraag gedaan voor 1 schip en dat na enige tijd weer teruggetrokken. (ik vermoed GVE)
Nu financiering voor 2 schepen
Klopt, deze stond op Geld voor elkaar en is hier ook besproken. De url was:
http://geldvoorelkaar.nl/(...)roject.aspx?id=15871
pi_169659850
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:56 schreef djh77 het volgende:
Nieuw:investeren in dollars bij Lendahand
Jammer dat ik net mijn creditcard heb opgezegd. Ik ben op zich wel in voor dit soort dingen, omdat ik de Euro niet vertrouw. Ik heb bij Twino ponden uit staan en bij Mintos Georgische Lari. Met de kosten van het omwisselen erbij moet je wel een lange termijn horizon hebben, anders kun je beter gewoon euro's aanhouden.
pi_169660004
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:24 schreef Appeltje58 het volgende:
Nieuwe Collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het bedrijf heeft ook eerder op een ander crowdfundplatform een aanvraag gedaan voor 1 schip en dat na enige tijd weer teruggetrokken. (ik vermoed GVE)
Nu financiering voor 2 schepen
Met 1e hypotheek op 1 schip en 1e pandrecht op 2e schip plus borgstelling met morele waarde.
Als het misgaat wat is de waarde van deze schepen ?
Hier werkende link met pitch zoals bij GVE werd aangeboden ; http://www.crowdfundmarkt.nl/crowdfundingproject/stevenaak-antje/

Hier nog een link http://ymlp.com/zrur0D naar Scheepspost 109, 15 febr. 2017
scrol naar beneden 12e artikel
citaat hieruit;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door Appeltje58 op 21-03-2017 09:58:07 ]
pi_169660039
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:56 schreef djh77 het volgende:
Nieuw:investeren in dollars bij Lendahand

[..]

Leuk maar snap niet waarom ik in dollars zou beleggen via mijn cc (2% koersopslag bij betalen en ook bij ontvangen) en dan maar 3% rente krijg. Wachten op betere aanbiedingen dus.
pi_169661525
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:52 schreef Benger het volgende:
Bij Twino hebben ze weer wat nieuws verzonnen: een payment guarantee. Daarbij beloven ze alle termijnen (rente + aflossing) netjes volgens schema te betalen, ook als de geldnemer zich er niet aan houdt. Ik verwacht dat dat tegen een iets lagere rente gaat dan de leningen met buyback. Je kunt je auto-invest er al op aanpassen, maar de leningen zijn er nog niet.
Ik heb ze aangeklikt bij autoinvest, maar ga er geen minder rente voor geven. Dus ik zie wel wat er binnen komt. Vind dat ze wel steeds meer spreiden (rente, soorten leningen), maar dit gaat wel ten koste van het aanbod totale leningen..
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_169667549
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:24 schreef Appeltje58 het volgende:
Nieuwe Collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het bedrijf heeft ook eerder op een ander crowdfundplatform een aanvraag gedaan voor 1 schip en dat na enige tijd weer teruggetrokken. (ik vermoed GVE)
Nu financiering voor 2 schepen
Met 1e hypotheek op 1 schip en 1e pandrecht op 2e schip plus borgstelling met morele waarde.
Als het misgaat wat is de waarde van deze schepen ?
Niet veel er is al jaren sprake van overcapaciteit in de binnenvaart.
pi_169668545
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 23:04 schreef fukforce het volgende:

[..]

Niet veel er is al jaren sprake van overcapaciteit in de binnenvaart.
Dit zijn geen vrachtschepen maar drijvende hotels.
Pecunia non olet
pi_169669560
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 23:29 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dit zijn geen vrachtschepen maar drijvende hotels.
Die zijn niet zo courant reken maar op een bedrag tussen 20 a 30% van de nieuwwaarde bij een redelijke staat van onderhoud
pi_169670614
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:34 schreef Benger het volgende:

[..]

Jammer dat ik net mijn creditcard heb opgezegd. Ik ben op zich wel in voor dit soort dingen, omdat ik de Euro niet vertrouw. Ik heb bij Twino ponden uit staan en bij Mintos Georgische Lari. Met de kosten van het omwisselen erbij moet je wel een lange termijn horizon hebben, anders kun je beter gewoon euro's aanhouden.
Maar daarbij is het nog rendabel omdat de rentes hoog zijn. Met de 3% die je via LAH krijgt, kun je amper de omwisselkosten afdekken waarschijnlijk. Het komt op mij meer over als FOREX, alleen dan via een ander platform en op een manier waarbij je geld niet zomaar vrij beschikbaar is.
Schip ahoy!
pi_169671022
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 00:17 schreef fukforce het volgende:

[..]

Die zijn niet zo courant reken maar op een bedrag tussen 20 a 30% van de nieuwwaarde bij een redelijke staat van onderhoud
Ik krijg het vermoeden dat je de pitch niet hebt gelezen.
pi_169671381
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:24 schreef Appeltje58 het volgende:
Nieuwe Collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het bedrijf heeft ook eerder op een ander crowdfundplatform een aanvraag gedaan voor 1 schip en dat na enige tijd weer teruggetrokken. (ik vermoed GVE)
Nu financiering voor 2 schepen
Met 1e hypotheek op 1 schip en 1e pandrecht op 2e schip plus borgstelling met morele waarde.
Als het misgaat wat is de waarde van deze schepen ?
Ik heb me dat ook afgevraagd bij de pitch op GVE, en ben zelf tot de conclusie gekomen dat dat wel eens veel minder dan de getaxeerde "museumwaarde" kan zijn. Het is een schip dat in de huidige staat niet kan varen, je kunt het alleen gebruiken als hotel of partyboot. Dat maakt het zeer incourant natuurlijk. De "museumwaarde" van 450k is m.i. niet geheel toevallig ongeveer gelijk aan de aanschaf plus restauratiekosten (460k totaal), dus dat hoeft niet veel te zeggen over de verkoop- en vooral de executiewaarde.
pi_169671751
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:14 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
De "museumwaarde" van 450k
Ik passeer deze boten, ik ben totaal niet overtuigd van het business plan en de waarde en (in)courantheid van de boten indien het misgaat. Ik ben wel benieuwd hoe snel deze investering gaat volstromen. Als dit ook weer binnen een kwartier vol zit verklaar ik die CCF crowd volledig krankzinnig: een geval van massahysterie.
pi_169671939
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:41 schreef Certeco het volgende:
ik ben totaal niet overtuigd van het business plan
70% en 50% bezettingsgraad in Den Helder? Ik denk zelf dat ze in de 3 zomermaanden wel tot een dergelijke bezettingsgraad of misschien iets hoger kunnen komen.
Buiten deze periode zal de bezetting vermoedelijk minimaal zijn in deze uithoek van het land. Dus ik zie hem de exploitatie ook niet maken conform de optimistische prognoses.
pi_169672566
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:14 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik heb me dat ook afgevraagd bij de pitch op GVE, en ben zelf tot de conclusie gekomen dat dat wel eens veel minder dan de getaxeerde "museumwaarde" kan zijn. Het is een schip dat in de huidige staat niet kan varen, je kunt het alleen gebruiken als hotel of partyboot. Dat maakt het zeer incourant natuurlijk. De "museumwaarde" van 450k is m.i. niet geheel toevallig ongeveer gelijk aan de aanschaf plus restauratiekosten (460k totaal), dus dat hoeft niet veel te zeggen over de verkoop- en vooral de executiewaarde.
Was er 2 jaar geleden niet een aflevering bij een TV programma (wat ging over deurwaarders en het veilen van ingenomen spullen) waar een flink schip voor extreem laag bedrag geveild werd ofzo

gevonden: http://nautica.nl/50453/v(...)#yqHG26Ld1YOsSE4I.97
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_169672571
Nieuwe FNC;
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1
Een boekhouder die (concept)balans 2016 nog niet heeft...

Inhoudelijk:
Goed EV in 2015, maar de vlottende activa vind ik veel te hoog voor een admin.kantoor.
Dan kan je liquiditeitsproblemen krijgen en lenen voor 9%.
pi_169672603
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

70% en 50% bezettingsgraad in Den Helder? Ik denk zelf dat ze in de 3 zomermaanden wel tot een dergelijke bezettingsgraad of misschien iets hoger kunnen komen.
Buiten deze periode zal de bezetting vermoedelijk minimaal zijn in deze uithoek van het land. Dus ik zie hem de exploitatie ook niet maken conform de optimistische prognoses.
Ik heb zelf ook die vrees.
Daarnaast wordt in de pitch als argument aangevoerd dat Texel erg populair is maar overvol is. Echter dan zie ik toeristen nog steeds voor Den Helder gaan als alternatief.
De meeste gasten zullen toch vanuit het theater moeten komen of door toeristen die echt voor Den Helder gaan. Maar vanuit het theater zie ik voornamelijk een weekendbezetting. Door de week is meteen al weer lastiger.

Verder onderschrijf ik het incourant zijn van boten bij het veilen of onderhands verkopen met haast. Het is maar wat de gek er dan voor geeft en dat is geregeld tussen de 10-30% van de getaxeerde waarde.
pi_169672852
En nog een @FNC:
Mondharmonica handelaar
¤ 20.000 2 jaar 10.12 %C Risicoklasse
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Negatief EV, slechte current ratio, en een te klein exploitatie resultaat.
Een nee voor mij.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 10:55:13 #171
449348 Fundvlees
Gepekeld maar ongezouten
pi_169672871
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Collin schrijft alles direct af als ik me goed herinner.
Maar hier kan je het nalezen.
https://www.collincrowdfund.nl/leningportefeuille/

Na 365 wordt er volledig afgeschreven. In de berekening zijn de betalingsachterstanden <365 dagen niet meegenomen. Als je meer dan 90 dagen betalingsachterstand als afgeschreven rekent gaat het dus nog iets omlaag. Als er nog een paar grote omvallen gaan ze echt een probleem krijgen. Ben benieuwd of ze dan nog de portefeuille gaan publiceren.
Je bent een rund als je met funden stunt
pi_169673113
En deze Collin komt me niet bekend voor, maar je mist er niet veel aan:
https://www.collincrowdfund.nl/united-food-concepts/
¤ 250.000 | 8,0% rente | 60 maanden
  dinsdag 21 maart 2017 @ 11:16:12 #173
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_169673231
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:53 schreef marathon2000 het volgende:
En nog een @FNC:
Mondharmonica handelaar
¤ 20.000 2 jaar 10.12 %C Risicoklasse
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1
Ik had niet verwacht dat er nog marge op muziekinstrumenten zat.
En dan 200k omzet weten te halen met maar 44 verschillende artikelen op voorraad.
Ik neem aan dat het geen full-time job is.

Klinkt leuk als een webwinkel naast je werk zonder last van moordende concurentie.
Tot nooit .......
pi_169673552
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:16 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik had niet verwacht dat er nog marge op muziekinstrumenten zat.
En dan 200k omzet weten te halen met maar 44 verschillende artikelen op voorraad.
Ik neem aan dat het geen full-time job is.

Klinkt leuk als een webwinkel naast je werk zonder last van moordende concurentie.
Negatief eigenvermogen neemt wel iets af, maar zijn schulden zijn behoorlijk en daar komt nog eens 20K bij. De zaak wordt gevoerd vanuit een woonhuis.
https://drimble.nl/bedrijf/loo/8007152/music-steps.html
pi_169673590
20.000 euro voor een nieuwe website 8)7
pi_169673666
20K voor een webshop is niet gek hoor.
Ik ben bezig met een vernieuwde versie en daar zit meer dan een ton in als ik het heb hoe ik het wil
pi_169673758
Daar zul je dan ook wel de bijbehorende omzet/winst/bedrijf voor hebben, maar hij kan toch gewoon af met een simpele website met webshop van een paar duizend euro vind ik.Voorraadbeheer e.d. voor 44 artikelen lijkt me niet nodig.
pi_169673846
eens
pi_169674095
Wel grappig om te zien dat je met mondharmonica's schijnbaar ook handel hebt.
Nooit over nagedacht.
Maar goed, als mensen horen waar ik in handel vragen ze me ook of je daar droog brood in kan verdienen.
(antwoord is trouwens: niks in te verdienen, hard voor weinig, maar ja je moet wat) :)
pi_169674196
Onze mondharmonica man heeft ook www.blokfluitwinkel.nl
pi_169674228
Toch nog even een opmerking over die schepen op Collin: waarom zouden deze schepen op een veiling, of met haast verkocht moeten worden? Misschien heeft dat museum wel interesse om (vooral) het oudste schip over te nemen. Er is al zoveel gemeenschapsgeld (subsidies) in die boot gepompt dat het waanzin zou zijn om hem voor een appel en een ei weg te laten gaan met onbekende bestemming........
Pecunia non olet
pi_169674659
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:05 schreef bleyenburg het volgende:
Wel grappig om te zien dat je met mondharmonica's schijnbaar ook handel hebt.
Nooit over nagedacht.
Maar goed, als mensen horen waar ik in handel vragen ze me ook of je daar droog brood in kan verdienen.
(antwoord is trouwens: niks in te verdienen, hard voor weinig, maar ja je moet wat) :)
Ja waar handel je dan in :)
pi_169675406
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:05 schreef bleyenburg het volgende:
Wel grappig om te zien dat je met mondharmonica's schijnbaar ook handel hebt.
Nooit over nagedacht.
Maar goed, als mensen horen waar ik in handel vragen ze me ook of je daar droog brood in kan verdienen.
(antwoord is trouwens: niks in te verdienen, hard voor weinig, maar ja je moet wat) :)
Dat zou ik ook zeggen als ik geen concurrentie wilde :7 :7
Pecunia non olet
pi_169675760
@crowdiefunder: darts (ja, je leest het goed)
@ obli: :)
pi_169675944
Meer darters dan mondharmonicaspelers denk ik :)
  dinsdag 21 maart 2017 @ 15:10:38 #187
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_169677084
quote:
Denk dat die heel hard gaat lopen!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_169677207
Nu pandrecht als zekerheid, dat is een verbetering tov de vorige aanvraag.
De credits safe cores van de geldnemers en borgstellers zijn verslechterd tov vorig jaar, maar dat komt volgens GVE doordat KvK deponeringen nog niet verwerkt waren?
Anyway, dit is een initiatief waarin ik geloof, ik doe weer mee.
pi_169677334
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:10 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Denk dat die heel hard gaat lopen!
De verpanding is geregeld dus ik doe ook mee. Blijft natuurlijk wel een risico daar er aan het eind van de rit pas terug betaald wordt. Tegen die tijd hebben de verenigingen betaald is het onderpand weg. Men had dus ook de betalingen van de verenigingen in onderpand moeten nemen bij GVE.
pi_169677364
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

De verpanding is geregeld dus ik doe ook mee. Blijft natuurlijk wel een risico daar er aan het eind van de rit pas terug betaald wordt. Tegen die tijd hebben de verenigingen betaald is het onderpand weg. Men had dus ook de betalingen van de verenigingen in onderpand moeten nemen bij GvE.
Ik denk dat daarom die borgstelling ook zo belangrijk is. Die lost dit probleem in principe weer voor een groot deel op.
pi_169677556
Zijn dit soort kortlopende projectjes niet heel ongunstig bij GvE, aangezien de fee hetzelfde blijft ongeacht de looptijd?
pi_169677631
Op Sameningeld staat al lange tijd een project open.
https://investeren.sameni(...)g-en-mijnsheerenlaan

Deze loopt echter totaal niet, terwijl andere projecten op de site wel geslaagd zijn.
Ik heb de pitch doorgelezen, maar kom geen opvallende zaken tegen. Ik weet dat niet iedereen fan is van sameningeld, maar dat verklaart niet waarom juist deze stil valt.

Iemand hier een idee waarom deze niet loopt? Ik zou hier graag van leren.
pi_169677661
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:35 schreef Certeco het volgende:
Zijn dit soort kortlopende projectjes niet heel ongunstig bij GvE, aangezien de fee hetzelfde blijft ongeacht de looptijd?
Ja, is iets ongunstiger (normaal tarief is 0.3%/jaar), met een minimum van 0.5%.
https://www.geldvoorelkaar.nl/geld-investeren/tarieven.aspx
pi_169677806
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:38 schreef dyna18 het volgende:
Op Sameningeld staat al lange tijd een project open.
https://investeren.sameni(...)g-en-mijnsheerenlaan

Deze loopt echter totaal niet, terwijl andere projecten op de site wel geslaagd zijn.
Ik heb de pitch doorgelezen, maar kom geen opvallende zaken tegen. Ik weet dat niet iedereen fan is van sameningeld, maar dat verklaart niet waarom juist deze stil valt.

Iemand hier een idee waarom deze niet loopt? Ik zou hier graag van leren.
Er is een investeerders staking. :)
We investeren pas weer als de admin. van de betalingen goed geregeld is. Daarnaast moet er een goede oplossing komen voor vervroegde aflossingen.
Wat het laatste betreft het kan niet zo zijn dat als de leningnemer vervroegd aflost, 2 maanden na de start van de lening bijvoorbeeld, dat jij met een paar dubbeltjes afgescheept wordt, bij een lening waar de lening nemer zich in principe voor 5 jaar of meer verbonden heeft.
Krijg geloof ik net een mail binnen dat de admin nu eindelijk geregeld is na 6 maanden sappelen. Ben benieuwd, maar we zijn wel eens vaker teleurgesteld in de toezeggingn van SIG. Zal vanavond eens op mijn gemak kijken naar de veranderingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 21-03-2017 15:56:53 ]
pi_169678002
Ik staak inmiddels bij alle platformen; ...collectieve actie haha
pi_169678642
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:35 schreef Certeco het volgende:
Zijn dit soort kortlopende projectjes niet heel ongunstig bij GvE, aangezien de fee hetzelfde blijft ongeacht de looptijd?
0,5% zoals al opgemerkt, maar ook de omstandigheid dat er veel renteloze dagen zijn voordat het project definitief wordt. Dat kan soms zomaar een maand duren. Bij een project van 60 maanden is dat verder niet zo interessant maar hier natuurlijk wel.

Toch doe ik ook mee :)
Pecunia non olet
pi_169678795
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Er is een investeerders staking. :)
We investeren pas weer als de admin. van de betalingen goed geregeld is. Daarnaast moet er een goede oplossing komen voor vervroegde aflossingen.
Wat het laatste betreft het kan niet zo zijn dat als de leningnemer vervroegd aflost, 2 maanden na de start van de lening bijvoorbeeld, dat jij met een paar dubbeltjes afgescheept wordt, bij een lening waar de lening nemer zich in principe voor 5 jaar of meer verbonden heeft.
Krijg geloof ik net een mail binnen dat de admin nu eindelijk geregeld is na 6 maanden sappelen. Ben benieuwd, maar we zijn wel eens vaker teleurgesteld in de toezeggingn van SIG. Zal vanavond eens op mijn gemak kijken naar de veranderingen.
Ik heb er ondertussen wel in geïnvesteerd, omdat er wel degelijk op de achtergrond hard wordt gewerkt aan oplossingen. Ik gun het dit platform, mede omdat ik wel erg in het concept geloof. Ze hebben mij ook uitgelegd bij een (groot) deel van de issues afhankelijk te zijn van de betaalverlener. Hier zit het nodige tegen. Ze hebben daarbij ook geleerd wat zuiniger te zijn met toezeggingen, omdat ze zelf ook zien dat deze vaak niet waargemaakt worden. Dit is niet onwil, maar eerder onmacht.

Wat dit project specifiek betreft denk ik dat het te groot is. Het gaat om drie appartementen, wat het bedrag behoorlijk omhoog schroeft. Ikzelf investeer een vast bedrag per project. Of het nou 1 of 3 appartementen is, het blijft dit bedrag. Als van deze drie appartementen drie projecten waren gemaakt, had ik waarschijnlijk 3x zoveel geïnvesteerd. Dit is echter voor de ondernemer niet aantrekkelijk, want dit verdrievoudigd de kosten. Ik denk dat het opspitsen wel ervoor zou zorgen dat ze veel sneller vol zouden zitten.

Waar ik zelf wel benieuwd naar ben: vanaf wanneer zouden jullie de investeringsblok bij SIG weer eraf halen? Ikzelf zie dat ze druk bezig zijn. Dat heeft mij wel overgehaald om mijn geld van het andere project te herinvesteren, ipv uit te laten keren. Ik denk ook als eenmaal de betalingen duidelijk zijn, weer nieuw geld "erin te pompen". De zekerheden zijn tenslotte erg goed geregeld.
Hoe kijken jullie daartegenaan?
pi_169679418
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 16:42 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Ik heb er ondertussen wel in geïnvesteerd, omdat er wel degelijk op de achtergrond hard wordt gewerkt aan oplossingen. Ik gun het dit platform, mede omdat ik wel erg in het concept geloof. Ze hebben mij ook uitgelegd bij een (groot) deel van de issues afhankelijk te zijn van de betaalverlener. Hier zit het nodige tegen. Ze hebben daarbij ook geleerd wat zuiniger te zijn met toezeggingen, omdat ze zelf ook zien dat deze vaak niet waargemaakt worden. Dit is niet onwil, maar eerder onmacht.

Wat dit project specifiek betreft denk ik dat het te groot is. Het gaat om drie appartementen, wat het bedrag behoorlijk omhoog schroeft. Ikzelf investeer een vast bedrag per project. Of het nou 1 of 3 appartementen is, het blijft dit bedrag. Als van deze drie appartementen drie projecten waren gemaakt, had ik waarschijnlijk 3x zoveel geïnvesteerd. Dit is echter voor de ondernemer niet aantrekkelijk, want dit verdrievoudigd de kosten. Ik denk dat het opspitsen wel ervoor zou zorgen dat ze veel sneller vol zouden zitten.

Waar ik zelf wel benieuwd naar ben: vanaf wanneer zouden jullie de investeringsblok bij SIG weer eraf halen? Ikzelf zie dat ze druk bezig zijn. Dat heeft mij wel overgehaald om mijn geld van het andere project te herinvesteren, ipv uit te laten keren. Ik denk ook als eenmaal de betalingen duidelijk zijn, weer nieuw geld "erin te pompen". De zekerheden zijn tenslotte erg goed geregeld.
Hoe kijken jullie daartegenaan?
Er is nog niets te zien van veranderingen op de site/wallet.
pas bij toekomstige betaling te zien.
ik wil een betalingsschema per project.
Nu is dat een heel ingewikkelde som omdat er bij bepaalde betalingen eerst de fee vanaf gaat
Investeer weer gewoon zodra ik van alles op mijn wallet weet waar het van is en ik kan narekenen of het klopt..
pi_169680507
Drietal nieuwe FNC projecten. 2 restaurants en een verlichtingswinkel. De restaurants hebben beide goede recenties van de clientele. De cijfers zijn matig tot redelijk. De verlichtings zaak heeft net reorganisatie achter de rug. Heb net even nagezocht dat er in Hengelo veel verlichtingszaken zitten en deze zit volgens mij niet op het beste punt. Verlichting is op het moment ook een moeilijke markt. Kortom de verlichtingszaak is voor mij een no go.
De restaurants denk ik nog even over na.

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/19657
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/20039
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/19408

En nog een schoonmaker uit Almere.
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/19838

[ Bericht 6% gewijzigd door NaRegenDeZon op 21-03-2017 18:33:06 ]
pi_169680611
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 17:26 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Er is nog niets te zien van veranderingen op de site/wallet.
pas bij toekomstige betaling te zien.
ik wil een betalingsschema per project.
Nu is dat een heel ingewikkelde som omdat er bij bepaalde betalingen eerst de fee vanaf gaat
Investeer weer gewoon zodra ik van alles op mijn wallet weet waar het van is en ik kan narekenen of het klopt..
Dank! Dan hoef ik dus vanavond nog niet te kijken. :)
pi_169680721
FNC heeft vandaag bij geen één project de Balansoverzicht getoond of wel?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_169680988
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 18:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Drietal nieuwe FNC projecten. 2 restaurants en een verlichtingswinkel. De restaurants hebben beide goede recenties van de clientele. De cijfers zijn matig tot redelijk. De verlichtings zaak heeft net reorganisatie achter de rug. Heb net even nagezocht dat er in Hengelo veel verlichtingszaken zitten en deze zit volgens mij niet op het beste punt. Verlichting is op het moment ook een moeilijke markt. Kortom de verlichtingszaak is voor mij een no go.
De restaurants denk ik nog even over na.

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/19657
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/20039
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/19408

En nog een schoonmaker uit Almere.
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/19838
Inhakend op dat Griekse restaurant.

Ik denk dat die cijfers net zo betrouwbaar zijn als die waarmee hun landgenoten zich de euro hebben ingekletst en waarmee ze ons al die tijd voor de gek weten te houden. :6
Het is toch niet te geloven dat ze met zulke winstcijfers een lening van 50K nodig hebben.
En dan het EV: toevallig eind 2014 en eind 2015 exact gelijk aan elkaar? Alle winst als dividend uitgekeerd aan de holding?
Pecunia non olet
pi_169681196
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 18:43 schreef obligataire het volgende:

[..]

Inhakend op dat Griekse restaurant.

Ik denk dat die cijfers net zo betrouwbaar zijn als die waarmee hun landgenoten zich de euro hebben ingekletst en waarmee ze ons al die tijd voor de gek weten te houden. :6
Het is toch niet te geloven dat ze met zulke winstcijfers een lening van 50K nodig hebben.
En dan het EV: toevallig eind 2014 en eind 2015 exact gelijk aan elkaar? Alle winst als dividend uitgekeerd aan de holding?
Kijk ook eens naar de vlottende activa van 6 ton. Vordering op privé? Of toch gewoon 6 ton aan olijfolie en dode geiten?
pi_169684147
Dat schoonmaakbedrijfje met aanschaf nieuwe schoonmaakmachines, ziet er dan wel weer heel leuk uit. Stijgend (positief) EV, positieve current ratio, leuke winst (al weet je niet hoeveel firmanten daarvan moeten leven). Zinnige besteding van het geld...... Deze zit zo vol denk ik.
Pecunia non olet
pi_169688895
Ik was gelukkig nog niet te laat voor het schoonmaakbedrijf op FNC. In het project van Sportief Opgewekt op GVE kon ik bij thuiskomst niet meer investeren.
pi_169690402
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:31 schreef obligataire het volgende:
Dat schoonmaakbedrijfje met aanschaf nieuwe schoonmaakmachines, ziet er dan wel weer heel leuk uit. Stijgend (positief) EV, positieve current ratio, leuke winst (al weet je niet hoeveel firmanten daarvan moeten leven). Zinnige besteding van het geld...... Deze zit zo vol denk ik.
Sado Schoonhouden v.o.f.
http://www.sadoschoonhouden.nl/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
20k aan nw schoonmaakmachines. Met dergelijke winstcijfers, spreid je, en koop je elke 2 of 3 jaar een machine en hoef je niet niets te lenen. Zijn goede cijfers zeker als de eigenaren ook nog partners zijn, zoniet ook nog een keurige toko. Alleen EV wat aan de lage kant misschien?
Overigens afhankelijk van het gebruik kun je dit soort spul ook huren.

[ Bericht 5% gewijzigd door peterc op 21-03-2017 23:38:53 ]
pi_169691045
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:23 schreef peterc het volgende:

[..]

Sado Schoonhouden v.o.f.
http://www.sadoschoonhouden.nl/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
20k aan nw schoonmaakmachines. Met dergelijke winstcijfers, spreid je, en koop je elke 2 of 3 jaar een machine en hoef je niet niets te lenen. Zijn goede cijfers zeker als de eigenaren ook nog partners zijn, zoniet ook nog een keurige toko. Alleen EV wat aan de lage kant misschien?
Overigens afhankelijk van het gebruik kun je dit soort spul ook huren.
Zit wat in :) Maar kopen is meestal voordeliger dan huren/leasen. 't Lijken me hardwerkende mensen en ze hebben vrij weinig schulden en met die kasstroom moet de aflossing geen groot probleem zijn lijkt mij.
Pecunia non olet
pi_169691280
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:41 schreef obligataire het volgende:

[..]

Zit wat in :) Maar kopen is meestal voordeliger dan huren/leasen. 't Lijken me hardwerkende mensen en ze hebben vrij weinig schulden en met die kasstroom moet de aflossing geen groot probleem zijn lijkt mij.
Stimmt, plus een VOFje en een familiebedrijfje, *O* Ze kunnen bijna gaan zuigen en poetsen, heb ze meegepakt daar in Almere *O*

[ Bericht 6% gewijzigd door peterc op 21-03-2017 23:55:49 ]
pi_169691795
ik mag niet bij FC investeren omdat experts eerst mijn identificatiebewijs moeten controleren?
gaat lekker zo
pi_169692608
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:38 schreef dyna18 het volgende:
Op Sameningeld staat al lange tijd een project open.
https://investeren.sameni(...)g-en-mijnsheerenlaan

Deze loopt echter totaal niet, terwijl andere projecten op de site wel geslaagd zijn.
Ik heb de pitch doorgelezen, maar kom geen opvallende zaken tegen. Ik weet dat niet iedereen fan is van sameningeld, maar dat verklaart niet waarom juist deze stil valt.

Iemand hier een idee waarom deze niet loopt? Ik zou hier graag van leren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Er is een investeerders staking. :)
We investeren pas weer als de admin. van de betalingen goed geregeld is. Daarnaast moet er een goede oplossing komen voor vervroegde aflossingen.
Wat het laatste betreft het kan niet zo zijn dat als de leningnemer vervroegd aflost, 2 maanden na de start van de lening bijvoorbeeld, dat jij met een paar dubbeltjes afgescheept wordt, bij een lening waar de lening nemer zich in principe voor 5 jaar of meer verbonden heeft.
Krijg geloof ik net een mail binnen dat de admin nu eindelijk geregeld is na 6 maanden sappelen. Ben benieuwd, maar we zijn wel eens vaker teleurgesteld in de toezeggingn van SIG. Zal vanavond eens op mijn gemak kijken naar de veranderingen.
Ik sluit mij helemaal aan bij de reactie van NRDZ.

Bovenstaande moet eerst geregeld zijn voordat er van mij nog 1 cent naar SiG gaat. Ik ben klaar met de vele beloften en onjuist ontvangen bedragen. Het is cruciaal dat je als investeerder op een duidelijke en juiste manier je investering krijgt terugbetaalt. Van een betaaldienstverlener die al een jaar haar afspraken niet nakomt moet je afscheid nemen en niet je investeert de dupe van laten zijn.
pi_169695481
De Spaanse burn-out van Collin staat nu live:
https://www.collincrowdfund.nl/prospero/

Ook dit Spaanse zorg avontuur zat binnen 10 minuten vol.

[ Bericht 16% gewijzigd door NaRegenDeZon op 22-03-2017 11:18:22 ]
  woensdag 22 maart 2017 @ 12:41:12 #212
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_169697193
Heeft iemand hier GVE nog wel eens een vraag gesteld hoe het zit met:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die draaien nu gewoon door alsof er niets gebeurd is en wij staan met lege handen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_169697765
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:41 schreef AQuila360 het volgende:
Heeft iemand hier GVE nog wel eens een vraag gesteld hoe het zit met:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die draaien nu gewoon door alsof er niets gebeurd is en wij staan met lege handen.
Als je het verslag van december 2016 van de Curator doorleest heb je van hem niets te verwachten. Er is een doorstart via overname door een ander bedrijf (Jeder als ik goed herinner) en de opbrengsten zijn naar Rabo en Belasting/UWV.
http://www.faillissements(...)te-clothing-b-v.aspx
Als er nog wat te halen is moet het uit de HA van de eigenaar komen als deze HA er was in dit project.
pi_169697929
Heeft Lendico eigenlijk al de jaaroverzichten beschikbaar gesteld?
pi_169698046
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:19 schreef UU7 het volgende:
Heeft Lendico eigenlijk al de jaaroverzichten beschikbaar gesteld?
Niets gezien, sowieso waardeloos bedrijf (met terugwerkende kracht betalingsoverzichten aanpassen, niet reageren op e-mails, geen communicatie over wanbetalers), doe daar echt niets meer.
pi_169698057
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:25 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Niets gezien, sowieso waardeloos bedrijf (met terugwerkende kracht betalingsoverzichten aanpassen, niet reageren op e-mails, geen communicatie over wanbetalers), doe daar echt niets meer.
100% mee eens.
  woensdag 22 maart 2017 @ 13:46:51 #217
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_169698391
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als je het verslag van december 2016 van de Curator doorleest heb je van hem niets te verwachten. Er is een doorstart via overname door een ander bedrijf (Jeder als ik goed herinner) en de opbrengsten zijn naar Rabo en Belasting/UWV.
http://www.faillissements(...)te-clothing-b-v.aspx
Als er nog wat te halen is moet het uit de HA van de eigenaar komen als deze HA er was in dit project.
Volgens mij betalen ze idd wel wat uit HA maar dat gaat jaren en jaren duren. Achja kijken wat de toekomst brengt dan.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_169698595
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:25 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Niets gezien, sowieso waardeloos bedrijf (met terugwerkende kracht betalingsoverzichten aanpassen, niet reageren op e-mails, geen communicatie over wanbetalers), doe daar echt niets meer.
Lendico heeft tot nu toe dit jaar welgeteld 1 project in de wekelijkse top 40 gescoord, waarbij 12,5k is opgehaald. Loopt dus ook niet lekker met nieuwe projecten...
pi_169699065
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:25 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Niets gezien, sowieso waardeloos bedrijf (met terugwerkende kracht betalingsoverzichten aanpassen, niet reageren op e-mails, geen communicatie over wanbetalers), doe daar echt niets meer.
Heb dezelfde ervaringen en heb er ook al een jaar niet meer geïnvesteerd. Ik laat alle leningen nu rustig aflopen en dan is het klaar.

Laatst heb ik ze overigens wel aan de telefoon gehad (na diverse malen mailen en voicemail inspreken) in verband met een project dat niet meer betaalde. Was op zich wel een aardig gesprek. Ze hebben kennelijk recentelijk wat problemen gehad, maar dat zou nu voorbij zijn.

Ik zal ze nog eens een mailtje sturen wanneer we het jaaroverzicht mogen verwachten. Ik zou toch graag voor 1 april mijn belastingaangifte gedaan willen hebben.
pi_169699442
Schip met hypotheek op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Scheepvaartbedrijf-Odyssee

320K. Lijkt me een enorm bedrag voor KoM

[ Bericht 8% gewijzigd door djh77 op 22-03-2017 14:51:30 ]
pi_169699621
Opvallend dat er zoveel schepen langs komen.
Geven de banken totaal niet thuis voor deze groep?
pi_169700051
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:36 schreef djh77 het volgende:
Schip met hypotheek op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Scheepvaartbedrijf-Odyssee

320K. Lijkt me een enorm bedrag voor KoM
Ziet er an sich wel interessant uit, nog ff over denken...
pi_169700203
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:06 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ziet er an sich wel interessant uit, nog ff over denken...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169700546
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:13 schreef BillieCF het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien, maar hoe bezwaarlijk is dat? Ten eerste is de vraag of de exploitatie rendabel is, in dat geval zal aflossing geen probleem zijn. Gaat het wel fout, dan is er een eerste hypotheek, HA en de borg van de BV-aandeelhouder.

Je kunt je alleen afvragen wat de borg van die laatste waard is, nu Pesaro Beheer pas in 2015 is opgericht.

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 22-03-2017 15:56:31 ]
Pecunia non olet
pi_169700567
Project van GVE wat de 17e al betaald had moeten zijn, 11 van de 60 termijnen betaald:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nog) niet failliet
pi_169700591
Ik heb in het verleden wel eens klachten gehoord over KoM, dat de zekerheden niet goed vastgelegd zouden zijn. Daardoor blijf ik weg bij KoM. Hoe is de ervaring daar nu mee?
pi_169700750
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:35 schreef Certeco het volgende:
Ik heb in het verleden wel eens klachten gehoord over KoM, dat de zekerheden niet goed vastgelegd zouden zijn. Daardoor blijf ik weg bij KoM. Hoe is de ervaring daar nu mee?
De zekerheden worden inmiddels wel vastgelegd. Met uitwinning van de zekerheden is nog geen ervaring volgens mij. De vraag of we wat aan de zekerheden hebben blijft een vraagteken. KoM is niet 1 van de favoriete platformen op dit forum.
pi_169701093
oef pareltje gemist zie ik:

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16038

Wat is uw ervaring in de branche?

Na zes jaar assistent accountant te zijn geweest heb ik nog 10 jaar als controller in het bedrijfsleven gewerkt. Zo heb ik beide zeiden gezien en weet ik waar je het verschil kunt maken voor bedrijven.

Ben geen taalnazi, eerder half dyslexies. Maar deze is wel heel erg ;(
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_169701545
quote:
Een jaar geleden kwamen deze achter elkaar langs (als paddenstoelen). Inmiddels is het wat rustiger en zijn ze ook te vinden op andere platforms:
https://www.capitalcircle.nl/investeren/266-oamkb-rotterdam
https://www.capitalcircle(...)kb-utrecht-culemborg
pi_169701816
Over uitwinning van zekerheden (niet alleen bij KOM) kan ik inmiddels een boek schrijven.
(wordt wel een boek in de categorie horror)
pi_169703126
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:35 schreef Certeco het volgende:
Ik heb in het verleden wel eens klachten gehoord over KoM, dat de zekerheden niet goed vastgelegd zouden zijn. Daardoor blijf ik weg bij KoM. Hoe is de ervaring daar nu mee?
Ik had pas weer wat anders aan de hand bij KoM: bij een broodjes smeerder werd er na 1/3 van de looptijd doodleuk 1 van de vennoten uit het contract gehaald: zaak ging over van v.o.f. maar eenmanszaak, dus zekerheden terug van 2x HA naar 1x HA. Geen probleem volgens de heren van het platform.
pi_169703143
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:31 schreef bleyenburg het volgende:
Over uitwinning van zekerheden (niet alleen bij KOM) kan ik inmiddels een boek schrijven.
(wordt wel een boek in de categorie horror)
Sinds de zekerheden zijn ondergebracht bij de verschillende stichtingen zekerheden? Hier is toch nog maar weinig casuïstiek.
pi_169715911
Nog een nieuwe bij FNC:

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/19847

Werkkapitaal Hoveniersbedrijf
¤ 40.000
2 jaar
12,86%

Ik vind het veel voor zo'n bedrijf. Daarnaast weinig vlottende activa.
pi_169717234
hovenier (FNC) omzet stuitert finaal in elkaar
pi_169717267
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:55 schreef bleyenburg het volgende:
hovenier (FNC) omzet stuitert finaal in elkaar
Met zulke winstcijfers een dergelijk EV, Alles vraagt om een nadere toelichting
pi_169717535
Op LaH weer een nieuwe directe investering in een Solarnow BV https://www.lendahand.com(...)4795-solarnow-b-v-6/ voor 6%
pi_169718322
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 18:03 schreef Certeco het volgende:
Was deze Collin al bekend?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze enorme bodemloze put staat heden online. Ik ben benieuwd of de CCF investeerders hier ook massaal voor warmlopen.
pi_169718351
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:36 schreef djh77 het volgende:
Schip met hypotheek op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Scheepvaartbedrijf-Odyssee

320K. Lijkt me een enorm bedrag voor KoM
Ik heb toch wat lichte twijfel over het bootje. Het bedrag vind ik vrij hoog wat ook voor hoge rentelasten zorgt. Dus ik hoop dat de ondernemer ook kan terugbetalen mocht het wat tegenzitten in de markt met opdrachten. Aan de andere kant is er wel hypothecaire zekerheid, dus mocht het na 3 jaar mislopen dan is al wel een derde afgelost.

Nou zit ik ook al in 3 andere boten, dus maar even een beetje rustig aan doen.
Ik ben met de helft van mijn normale bedrag ingestapt.
pi_169719181
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:58 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik heb toch wat lichte twijfel over het bootje. Het bedrag vind ik vrij hoog wat ook voor hoge rentelasten zorgt. Dus ik hoop dat de ondernemer ook kan terugbetalen mocht het wat tegenzitten in de markt met opdrachten. Aan de andere kant is er wel hypothecaire zekerheid, dus mocht het na 3 jaar mislopen dan is al wel een derde afgelost.

Nou zit ik ook al in 3 andere boten, dus maar even een beetje rustig aan doen.
Ik ben met de helft van mijn normale bedrag ingestapt.
Ik doe niet mee, ik vind de achtergrond van de schipper niet genoeg comfort bieden. (evenals problematische consumptieve kredieten in het verleden)
pi_169720622
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:57 schreef Certeco het volgende:

[..]

Deze enorme bodemloze put staat heden online. Ik ben benieuwd of de CCF investeerders hier ook massaal voor warmlopen.
Als het een aandelen-pitch was geweest, had ik misschien wel meegedaan. Kleine kans op een topper, grote kans op een flopper...
pi_169721801
Opvallend trouwens om te zien dat ook bij KOM een groot bedrag volloopt.
Het geld moet bij de spaarders echt tegen de plinten klotsen, aangezien bijna elk voorstel zonder problemen volloopt.
pi_169721932
daar denke
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 13:10 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Als het een aandelen-pitch was geweest, had ik misschien wel meegedaan. Kleine kans op een topper, grote kans op een flopper...
Daar denken de Collin investeerders anders over het project gaat door 350K (de ondergrens) van de 500K is binnen. Ja,ja hoop dat het goed gaat voor de investeerders geen zekerheden en een hoog risico. Ik wacht wel net als jij tot er weer solidere projecten komen.
pi_169722584
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 14:11 schreef dyna18 het volgende:
Opvallend trouwens om te zien dat ook bij KOM een groot bedrag volloopt.
Het geld moet bij de spaarders echt tegen de plinten klotsen, aangezien bijna elk voorstel zonder problemen volloopt.
Wat ik niet begrijp bij de pitch van de KOM Schipper is:

• Dat hij volgens facebook single is en ik heb volgens mij in de pitch gelezen dat zijn vrouw over enige tijd mee gaat varen als matroos om de kosten te drukken.

https://www.facebook.com/wouter.kalf
pi_169722673
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 14:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Wat ik niet begrijp bij de pitch van de KOM Schipper is:

• Dat hij volgens facebook single is en ik heb volgens mij in de pitch gelezen dat zijn vrouw over enige tijd mee gaat varen als matroos om de kosten te drukken.

https://www.facebook.com/wouter.kalf
Teveel vreemde dingen bij elkaar ja.
pi_169723024
Wat ik niet begrijp is dat mensen alles maar op facebook zetten. Je hele hebben en houwen inclusief werk en familiebanden, dat ga je toch niet op facebook zetten? Als je vriendjes met anderen wordt, prima, die weten dan wel of je al dan niet vrijgezel bent. Ik zie er in ieder geval niet de toegevoegde waarde van in om dit soort dingen in een facebookprofiel te vermelden. En als je dat al doet, of je het dan ook regelmatig bij gaat houden.

Over het bootje: ik twijfel nog een beetje, met name vanwege de intenties van de verkopende partij.
pi_169723509
quote:
Wat ik niet begrijp bij de pitch van de KOM Schipper is:

Dat hij volgens facebook single is en ik heb volgens mij in de pitch gelezen dat zijn vrouw over enige tijd mee gaat varen als matroos om de kosten te drukken.

https://www.facebook.com/wouter.kalf
Volgens mij haal je 2 projecten door elkaar. Die meewerkende vrouw kan ik me wel herinneren uit het Triton project van CCF, maar ben ik hier nergens tegengekomen.
pi_169723697
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 15:36 schreef Certeco het volgende:

[..]

Volgens mij haal je 2 projecten door elkaar. Die meewerkende vrouw kan ik me wel herinneren uit het Triton project van CCF, maar ben ik hier nergens tegengekomen.
Volgens mij ook geen vrouw in het spel. Er wordt door een collega investeerder alleen wat geroepen dat er wel een 2e bemanningslid moet zijn. En als dit zijn vrouw/partner is dat er dan geen personeelskosten zijn. Ik concludeer hieruit dat er wel personeelskosten zullen zijn voor het bemanningslid.

quote:
Waarom dit schip zo interessant is heeft mede te maken met zijn lengte,
tot 86 meter zijn er in de A1 vaart (14 uur per dag) twee bemanningsleden nodig, vaart Dhr met zijn vrouw/partner heeft hij geen personeels-kosten, dat maakt het rendement optimaal voor dit type schip. ik kan er nog veel over zeggen,
maar in mijn optiek heb ik het volste vertrouwen in dit soort ondernemingen, qua schip en de bijbehorende mentaliteit gaat deze ondernemer het zeker redden.
m.v.g Leo Meeusen
pi_169723718
Het burgerme project is trouwens geannuleerd:

quote:
burgerme Arnhem niet gefund

Op verzoek van de ondernemer, en na overleg met zijn adviseur, is besloten de financieringsaanvraag van burgerme Arnhem in te trekken. De kans op een succesvolle funding was helaas zeer klein geworden. Emre: "Ik wil de 89 investeerders hartelijk danken voor het vertrouwen die zij in mij hadden. Ik vind het heel jammer dat de crowdfunding financiering niet tot stand is gekomen. Samen met mijn adviseur ga ik mij nu beraden hoe verder. Wellicht kom ik de toekomst weer terug met een aangepaste aanvraag. Voor een jonge ondernemende starter zoals ik, en zonder werkervaring, is het zeer lastig om aan kapitaal te komen. Nogmaals dank voor het vertrouwen en wellicht tot ziens." Wij wensen Emre veel succes met zijn toekomstplannen.
pi_169723752
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 15:51 schreef djh77 het volgende:

[..]

Volgens mij ook geen vrouw in het spel. Er wordt door een collega investeerder alleen wat geroepen dat er wel een 2e bemanningslid moet zijn. En als dit zijn vrouw/partner is dat er dan geen personeelskosten zijn. Ik concludeer hieruit dat er wel personeelskosten zullen zijn voor het bemanningslid.

[..]

jullie hebben helemaal gelijk!
Ik heb me inderdaad door de passage bij de Q&A zoals hier boven geciteerd laten misleiden.
Net nog even nagelezen:
In het bijgeleverde rating Rapport staat duidelijk dat de schipper ongehuwd is.

Op GvE staat trouwens weer een nieuw project:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16027
Outdoor organisator die een Belgische branche genoot wil overnemen. Ik zie er niet veel in.

En ook nog een nieuwe FNC voor 1 jaar
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/19617
Eenmanszaak zonder noemenswaardige schulden die door het succes vergeten is dat hij ook nog belasting moet betalen.

[ Bericht 13% gewijzigd door NaRegenDeZon op 23-03-2017 16:07:12 ]
pi_169723954
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 15:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]En ook nog een nieuwe FNC voor 1 jaar
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/19617
Eenmanszaak zonder noemenswaardige schulden die door het succes vergeten is dat hij ook nog belasting moet betalen.
Hij is ook vergeten om een beetje informatie toe te voegen, zodat we minimaal weten wie hij is en wat hij doet, zonder er naar te hoeven raden. Als zelfs dat al teveel moeite is....... |:(

Wie weet betalen die debiteuren wel helemaal niet, net zoals bij de kabelleger. Tsja waarvan ga je dan de lening terugbetalen.
Pecunia non olet
pi_169724000
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 16:12 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hij is ook vergeten om een beetje informatie toe te voegen, zodat we minimaal weten wie hij is en wat hij doet, zonder er naar te hoeven raden. Als zelfs dat al teveel moeite is....... |:(

Wie weet betalen die debiteuren wel helemaal niet, net zoals bij de kabelleger. Tsja waarvan ga je dan de lening terugbetalen.
http://www.jobsuits.nl/
Dat de debiteuren niet betalen blijft altijd een risico. :)
pi_169724038
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 16:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

http://www.jobsuits.nl/
Dat de debiteuren niet betalen blijft altijd een risico. :)
Klopt, zeker als er maar één of enkele debiteuren zijn waaraan hij levert, zoals de bewuste kabellegger. Heeft hij er een heleboel dan is het gevaar al een stuk minder, maar om hier naar te gaan lopen gissen bij gebrek aan een beetje info. :r
Pecunia non olet
pi_169724106
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 16:19 schreef obligataire het volgende:

[..]

Klopt, zeker als er maar één of enkele debiteuren zijn waaraan hij levert, zoals de bewuste kabellegger. Heeft hij er een heleboel dan is het gevaar al een stuk minder, maar om hier naar te gaan lopen gissen bij gebrek aan een beetje info. :r
Hij bemiddelt in SAP medewerkers. Daar is een grote behoefte aan. Als ik het zo zie op zijn site heeft hij meer dan een debiteur. :)
Ik heb hem voor een klein bedrag meegenomen. En Ja bij FNC krijg je veel te weinig info en hier is het wel erg weinig 1.5 i.p.v. de gebruikelijke 5 regels
  donderdag 23 maart 2017 @ 16:31:03 #254
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169724191
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 16:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ik heb hem voor een klein bedrag meegenomen. En Ja bij FNC krijg je veel te weinig info en hier is het wel erg weinig 1.5 i.p.v. de gebruikelijke 5 regels
Ik heb hem ook meegenomen.
pi_169724342
Hij bemiddelt in SAP medewerkers, en doet dit vanuit een Hema-vestiging?
De eigenaar is ook recruiter bij Ordina, opmerkelijke combinatie.
pi_169724643
quote:
12s.gif Op donderdag 23 maart 2017 16:39 schreef escortmk2 het volgende:
Hij bemiddelt in SAP medewerkers, en doet dit vanuit een Hema-vestiging?
De eigenaar is ook recruiter bij Ordina, opmerkelijke combinatie.
Ik denk dat hij naast zijn bemiddelingswerk ook zich zelf verhuurd.
Van zijn linked In
Christiaan v/d Horst‏ @jobsuits Feb 27
More
Goedemiddag netwerk!

Na een mooie tijd bij Ordina is het tijd om weer verder te gaan. Per 20 maart ben ik beschikba…https://lnkd.in/g8Pd7Fg
Translate from Dutch
pi_169724823
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 16:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]Na een mooie tijd bij Ordina is het tijd om weer verder te gaan. Per 20 maart ben ik beschikba…https://lnkd.in/g8Pd7Fg
Translate from Dutch[/i]
Misschien is die 'beschikbaarheid' wel de reden van de aanvraag. Soort 'WW van de crowd" :)
Pecunia non olet
pi_169724865
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 17:03 schreef obligataire het volgende:

[..]

Misschien is die 'beschikbaarheid' wel de reden van de aanvraag. Soort 'WW van de crowd"
81 k winst en dan alles in privé uitgeven. Leeft nogal op grote voet heb ik het idee.
pi_169725730
Ik heb even op zijn LinkedIn profiel gekeken, na zijn HBO studie allemaal recruiter-banen van max 1 jaar (soms 13 maanden maar dat kan heel goed het gevolg zijn van creatief omgaan met je CV)

Als je dan daarnaast wat omzet genereert met eigen SAP recruitment klussen dan begrijp ik eigenlijk niet dat zo'n kerel 15.000 moet lenen via crowdfunding.

Enerzijds moet hij dit makkelijk terug kunnen betalen, maar anderzijds snap ik dan niet dat ie het zelf niet gespaard heeft.

Bij twijfel niet inhalen toch?
pi_169728444
quote:
12s.gif Op donderdag 23 maart 2017 17:54 schreef escortmk2 het volgende:
Ik heb even op zijn LinkedIn profiel gekeken, na zijn HBO studie allemaal recruiter-banen van max 1 jaar (soms 13 maanden maar dat kan heel goed het gevolg zijn van creatief omgaan met je CV)

Als je dan daarnaast wat omzet genereert met eigen SAP recruitment klussen dan begrijp ik eigenlijk niet dat zo'n kerel 15.000 moet lenen via crowdfunding.

Enerzijds moet hij dit makkelijk terug kunnen betalen, maar anderzijds snap ik dan niet dat ie het zelf niet gespaard heeft.

Bij twijfel niet inhalen toch?
Correct, 10 jobs in 8 jaar of zoiets, iemand van dat 'kaliber;' die op linkdin ook nog lid is van de groep belastingtips, en dan met deze cijfers *O* *O* geen geld heeft voor zijn BTW zou ik als recruiter beschouwen als '.................kruisje zetten..... ongeschikt........ *O* *O*
  donderdag 23 maart 2017 @ 20:13:22 #261
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_169728648
Is hier al gemeld dat er weer een update is van de kabellegger bij AGD?
pi_169730074
Vandaag eerste terugbetaling van SiG eindelijk ontvangen, er is geen touw aan vast te knopen _O-
Ik investeer daar ook niet meer totdat de administratie op orde is.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_169733930
Iedereen salaris gehad vandaag? Alle projecten bij lah zitten vol behalve die solarbv directe investering. Vanmiddag waren er nog een paar om in te investeren :)

Ik zie peter verhaar ook weer in die solarnow investeren trouwens :)
pi_169735363
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 22:47 schreef crowdiefunder het volgende:Ik zie peter verhaar ook weer in die solarnow investeren trouwens :)
Die houdt wel van een beetje risico :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over winst hebben ze het al helemaal niet........maar goed het is wel een mooi doel.

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 23-03-2017 23:25:47 ]
Pecunia non olet
pi_169739572
6% project met lokale partner bij Lendahand: https://www.lendahand.com(...)by-grace-farm-feeds/
pi_169739674
Stevige lening voor LAH. Boven een ton, dat heb ik daar volgens mij nog niet eerder gezien (maar ik hou het ook niet dagelijks in de gaten). Hoewel er op dit moment nog eentje open staat met zonnepanelen, 6% 24 maanden.
Schip ahoy!
pi_169739774
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 09:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
Stevige lening voor LAH. Boven een ton, dat heb ik daar volgens mij nog niet eerder gezien (maar ik hou het ook niet dagelijks in de gaten). Hoewel er op dit moment nog eentje open staat met zonnepanelen, 6% 24 maanden.
Dat is geen probleem voor Lendahand. Er zijn er al meerdere met gemak binnen een paar dagen volgekomen.
pi_169739791
LAH loopt snel dus daar zie ik ook geen problemen. Ik denk dat ik deze ook wel voor een klein bedrag meepak. Krijg deze maand toch weer een return van LAH dus die herinvesteer ik dan wel. De zonnepanelen zijn een directe investering, maar die veevoeder zit alsnog een bedrijf tussen die het risico afdekt, dat voelt wat beter (al blijft investeren bij LAH vooral onderbuikgevoel).
Schip ahoy!
  vrijdag 24 maart 2017 @ 11:15:56 #269
250643 FOOIJDONK
Een heer in het verkeer....
pi_169741762
Nieuwe op GVE:

VideoCompany
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Classificatie: 5
G-PD percentage: 0,97
Creditsafe score: 37
Kredietbedrag: ¤ 100.000
Product: Annuïteit
Rente per jaar: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
LIEFF ZIJNN!!!
  vrijdag 24 maart 2017 @ 11:27:21 #270
250643 FOOIJDONK
Een heer in het verkeer....
pi_169742060
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 11:15 schreef FOOIJDONK het volgende:
Nieuwe op GVE:

VideoCompany
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Classificatie: 5
G-PD percentage: 0,97
Creditsafe score: 37
Kredietbedrag: ¤ 100.000
Product: Annuïteit
Rente per jaar: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16226

Hebben al een eerste lening via GVE.
Prognoses uit de eerste pitch allemaal ruimschoots gehaald. Eerste pitch wordt conform schema afbetaald.
Zekerheden goed geregeld.

Alleen eerste pitch ¤ 50.000 (juni 2016) vooral aangewend voor marketing, en nu weer ¤ 33.000 voor marketing. Lijkt me wat veel.....
LIEFF ZIJNN!!!
pi_169742731
Weer een grote failliet bij Collin. Of is dat een ander I wood? https://www.collincrowdfund.nl/i-wood-laminations/
pi_169742778
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 12:04 schreef brulaap112 het volgende:
Weer een grote failliet bij Collin. https://www.collincrowdfund.nl/i-wood-laminations/
edit: maar weer weggehaald omdat het een zusterbedrijf is :)

[ Bericht 30% gewijzigd door crowdiefunder op 24-03-2017 12:14:48 ]
pi_169742836
I-wood bv is failliet. Dus niet lamination. Maar dat kan geen goed nieuws zijn lijkt mij.
pi_169742977
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 20:13 schreef crowd-fundi het volgende:
Is hier al gemeld dat er weer een update is van de kabellegger bij AGD?
Was nog niet gemeld volgens mij, dank daarvoor. Al staat er ook niet veel nieuws in.
Blijft verbazend stil bij zowel schuldenaar als curator in Duitsland.
pi_169743522
De 6%'er - 12 mnd - bij LAH is alweer halfvol. Die loopt vandaag nog wel vol.
Schip ahoy!
pi_169744375
Zelden zulk gedegen, gedetailleerd en uitgebreid cijfermateriaal gezien als bij de kinderopvang (nieuwe KOM)
Ik ga hier denk ik wat in stoppen.
pi_169744456
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 13:52 schreef bleyenburg het volgende:
Zelden zulk gedegen, gedetailleerd en uitgebreid cijfermateriaal gezien als bij de kinderopvang (nieuwe KOM)
Ik ga hier denk ik wat in stoppen.
De afwikkeling van de scheiding en vermelding van BSN is wellicht dan weer een beetje te prive om zo op internet te zetten.

Het viel mij op dat de ondernemer tussen 2007 en 2016 niet gewerkt heeft?
pi_169744901
niet zeuren djh :)
het is ook nooit goed

volgens mij heeft ze na 2007 d'r eigen kotertoko ergens anders gerund
pi_169745119
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 14:25 schreef bleyenburg het volgende:
niet zeuren djh :)
het is ook nooit goed

volgens mij heeft ze na 2007 d'r eigen kotertoko ergens anders gerund
Ik zou d'r ook niet doen. Er staat nogal een onwaarheid in het rapport. Het privé EV van 82.474 zou zijn geïnvesteerd in de zaak. Onzin. Het is puur het verschil tussen de overwaarde van haar huis verminderd met het negatieve bedrijfs EV. Beetje heel erg veel verliesfinanciering hierzo. :X

Véél cijfers wil nog niet zeggen dat het ook goede cijfers zijn ;)

Ik denk dat ze in de zaak van haar ex heeft meegewerkt na 2007 en/of huisvrouw is geweest.

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 24-03-2017 14:49:41 ]
Pecunia non olet
pi_169745340
De top 10 van week 12:
pi_169746314
Iemand een mening over de rijdende winkel op FNC?
pi_169746454
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 12:04 schreef brulaap112 het volgende:
Weer een grote failliet bij Collin. Of is dat een ander I wood? https://www.collincrowdfund.nl/i-wood-laminations/
I-wood laminations is 3mnd na de start van de lening overgenomen waarbij de lening volledig is afgelost. Geen implicaties dus.
pi_169746519
Ongelooflijk
Alle betalingen van FNC binnen
die gescheduled stonden voor de 27e
:)
pi_169746662
Nieuwe stapelfinanciering op regiofund: https://regiofund.nl/inve(...)QGkNZgXz5DLwYeKd0J8D

Financiering van een wijngaard
pi_169746869
Ik financier al jaaaaren diverse wijngaarden
en met plezier
;)
pi_169747219
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 15:48 schreef bleyenburg het volgende:
Iemand een mening over de rijdende winkel op FNC?
Negatief eigen vermogen, de ene schuld met de andere aflossen.
Daarnaast, een SRV wagen, wie is er tegenwoordig nog overdag thuis om de boodschappen aan te nemen. Nee, ik zie geen groei in deze handel. Deze gaat mijn deur voorbij.
pi_169747259
wel even lezen mvloenh: de man bezorgt bij kantoren en bedrijven
Ik vind zijn business model juist prima

cijfermatig ben ik minder enthousiast
pi_169747466
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 16:43 schreef bleyenburg het volgende:
wel even lezen mvloenh: de man bezorgt bij kantoren en bedrijven
Ik vind zijn business model juist prima

cijfermatig ben ik minder enthousiast
Z'n business model is misschien goed, maar zijn financiën zijn dat niet. Als een annuïtaire lening met een rente van 13,47% hem minder kost dan zijn R/C, dan is er echt iets mis. Denk dat het meer een moetje is. Ik laat hem voorbij rijden...
pi_169747725
Bij de cijfers van het nieuwe schoonmaakbedrijf van FNC had wat mij betreft wel een verklaring gemogen voor de cijfers in 2015 en/of de B-categorie. Die handelsagent lijkt mij daarentengen interessant, maar hoe kun je nu toch vergeten dat er op een gegeven moment belasting betaald moet worden?
pi_169748296
Is de Garage/Opslag Administratiekantoor op FNC hier al langsgeweest?

¤ 10.000 Kredietbedrag
2 jaar Termijn
¤ 462,00 Maandbedrag
10.12 % Nominale rente
C Risicoklasse

Al zou ik mijn administratie liever niet in een garage opgeslagen willen hebben, maar al zet hij er gewoon zijn auto in, lijkt mij dit wel een redelijk mooie investering.
pi_169748897
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:19 schreef UU7 het volgende:
Heeft Lendico eigenlijk al de jaaroverzichten beschikbaar gesteld?
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. De jaaropgave is binnen
pi_169749242
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 18:26 schreef djh77 het volgende:

[..]

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. De jaaropgave is binnen
Nou idd, kan ik eindelijk alles naar de accountant sturen.
pi_169750448
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 18:26 schreef djh77 het volgende:

[..]

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. De jaaropgave is binnen
Ik kreeg hem ook zojuist (eindelijk) binnen.
pi_169751641
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 17:46 schreef mike79_n het volgende:
Is de Garage/Opslag Administratiekantoor op FNC hier al langsgeweest?

¤ 10.000 Kredietbedrag
2 jaar Termijn
¤ 462,00 Maandbedrag
10.12 % Nominale rente
C Risicoklasse

Al zou ik mijn administratie liever niet in een garage opgeslagen willen hebben, maar al zet hij er gewoon zijn auto in, lijkt mij dit wel een redelijk mooie investering.
Mij ook, ik snap af en toe niets van die klasse-indeling bij FNC.
Pecunia non olet
pi_169757344
Psytrec kan zich beter terugtrekken -O-
pi_169758987
Pecunia non olet
pi_169760703
Niemand een mening over het hostel in Den Haag (GvE)?
pi_169761639
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 07:05 schreef k_man het volgende:
Niemand een mening over het hostel in Den Haag (GvE)?
Eigen + achtergestelde inbreng is wel OK, maar er zullen weinig opbrengsten te verwachten zijn als het mis gaat, weinig zekerheden. Ook een beetje te veel gebaseerd op het idee dat ze zelf als klant hostels wel leuk vinden. Ik vind restaurants ook wel leuk, maar dat maakt mij nog geen goede restaurant houder. Ik doe niet mee.
En wat is jouw mening?
pi_169761713
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 09:08 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Eigen + achtergestelde inbreng is wel OK, maar er zullen weinig opbrengsten te verwachten zijn als het mis gaat, weinig zekerheden. Ook een beetje te veel gebaseerd op het idee dat ze zelf als klant hostels wel leuk vinden. Ik vind restaurants ook wel leuk, maar dat maakt mij nog geen goede restaurant houder. Ik doe niet mee.
En wat is jouw mening?
Zit wat in. Aan de andere kant lijkt het me een stuk moeilijker om structureel een goede maaltijd op tafel te zetten dan om een slaapzaal te soppen en beddegoed te wassen.

Ik vraag me meer af hoe de markt voor hostels is in Den Haag. Lijkt me niet een plek die backpackers massaal aandoen. In Amsterdam had ik deze wel meegepakt, nu twijfel ik.
pi_169761969
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 17:46 schreef mike79_n het volgende:
Is de Garage/Opslag Administratiekantoor op FNC hier al langsgeweest?

¤ 10.000 Kredietbedrag
2 jaar Termijn
¤ 462,00 Maandbedrag
10.12 % Nominale rente
C Risicoklasse

Al zou ik mijn administratie liever niet in een garage opgeslagen willen hebben, maar al zet hij er gewoon zijn auto in, lijkt mij dit wel een redelijk mooie investering.
De cijfers waren zeker niet verkeerd, maar het doel waarvoor het object werd aangekocht stond mij zo tegen dat ik er niet in heb geïnvesteerd. Dat hoefde ook niet, want hij is inmiddels al vol.
pi_169762098
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 09:39 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

De cijfers waren zeker niet verkeerd, maar het doel waarvoor het object werd aangekocht stond mij zo tegen dat ik er niet in heb geïnvesteerd. Dat hoefde ook niet, want hij is inmiddels al vol.
Ik vond het doel niet eens zo interessant. Met die cijfers, zo'n laag leenbedrag, korte looptijd, goede rente en HA mag hij er van mij ook kauwgomballen van kopen eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')