abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169395662
Het bootje wordt grondig gekeurd, al ben ik niet in staat om te beoordelen of ze ook de juiste dingen keuren.

Qua risico en rente lijkt me dit een mooi project, denk dat ik wel aan boord ga.
pi_169395747
Ik twijfel nog over het bootje. Kijken of er nog meer positieve reacties komen, dan stap ik misschien mee in het bootje.
pi_169395987
Was deze Collin al bekend?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169396841
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 18:03 schreef Certeco het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog niet gezien. Dank voor het posten.
Even gelezen. Lijkt erop dat het geld op is bij de aandeelhouders na het verlies van ruim 400k over 2016. Of de Collin investeerder even 500k neer wil leggen zodat ze nog even door kunnen gaan. Om het geheel interessant te maken heeft men een mooie naar het lijkt opgeklopte prognose neergelegd. Naar mijn idee uitermate groot risico. Dus voor mij wegblijven.
Oh ja de aandeelhouders die platzak is geeft nog een morele borgstelling van 100k.☺
pi_169397512
Een nieuwe Collin:
SPOILER
Edit: Sorry. Was al gepost.
pi_169397731
Peter Verhaar is ook klaar met Crowdestate:
peterverhaar twitterde op donderdag 09-03-2017 om 17:24:34 ik heb een flinke investering bij @Crowdestatenl teruggetrokken; hebben niet door dat geld op hun rekening geen rente oplevert reageer retweet
pi_169398402
De energiefabriek gaat hard
pi_169398413
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 18:03 schreef Certeco het volgende:

SPOILER
Ik doe denk ik het bootje maar ipv deze :)

Of iemand van mening dat we die boot ook maar moeten laten wegvaren zonder geld van ons?
pi_169398504
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 19:48 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ik doe denk ik het bootje maar ipv deze :)

Of iemand van mening dat we die boot ook maar moeten laten wegvaren zonder geld van ons?
Ik ga de boot in (niet figuurlijk hoop ik :) ) omdat ik denk dat het met de zekerheid vrij goed geregeld is via de hypotheek en omdat het verdienmodel begrijpelijk is voor mij, ondanks dat het geen echte vetpot is voor de ondernemer.

Die Invenit sla ik wel over. Het komt op mij over als een enorme hoop gebakken lucht met in iedere zin wel een paar trendy Engelse technologie- en marketingkreten maar vooralsnog maken ze alleen maar verlies; hebben ze op papier een indrukwekkend eigen vermogen, maar daarbij wordt volgens mij het EV van de dochter dubbelgeteld (want ook bij de Holding meegeteld), en komt het mij voor dat het vooral uit geactiveerde ontwikkelingskosten bestaat. Die grappenmakerij zie je vaker bij dit soort firma's . Dus weinig of niets van waarde als het mis gaat. Als ze over 3 jaar terugkomen wil ik er nog wel eens naar kijken :)

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 09-03-2017 19:57:25 ]
Pecunia non olet
pi_169398637
Ik werk als IT'er en steek geen geld in IT projecten, dat zou je veel beter middels aandelenconstructies kunnen doen.
Inderdaad is er vaak veel geld verbrand, staan er halfbakken producten op de balans en zijn het veel mooie verhalen. Zeker bij de wat kleinere bedrijfjes. Hoe mooi het ook soms klinkt, ik hou meer van vastgoed, begrijpelijke business en leningen waar je in ieder geval het idee hebt dat het geld (deels) wel terugkomt. En af een toe een gunfactor.

Edit: zo, de boot in, als ie morgen online gaat zit ie zo vol gok ik.

[ Bericht 7% gewijzigd door crowdiefunder op 09-03-2017 20:40:18 ]
pi_169400362
Ik doe de boot niet. Ik denk dat hypotheek op een boot minder hard is dan een hypotheek op een huis.
pi_169401611
Ik heb geen idee wat de waarde is van zo'n boot.
lees niks over taxatierapport of zo.
Ik begin er niet aan, klinkt leuk 1e hypotheek maar als tie verkocht moet worden zijn er hier al fokkers die hem bijvoorbeeld voor de helft willen?
pi_169401785
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:35 schreef Aalsmeer15 het volgende:
Ik heb geen idee wat de waarde is van zo'n boot.
lees niks over taxatierapport of zo.
Ik begin er niet aan, klinkt leuk 1e hypotheek maar als tie verkocht moet worden zijn er hier al fokkers die hem bijvoorbeeld voor de helft willen?
Er is een filmpje van een of ander tv programma over deurwaarders waar een schip voor een paar duizend euro verkocht werd. Stond onlangs nog hier op fok
pi_169402527
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 21:40 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Er is een filmpje van een of ander tv programma over deurwaarders waar een schip voor een paar duizend euro verkocht werd. Stond onlangs nog hier op fok
Klopt maar ik denk niet dat dit op dit schip van toepassing is. Dit schip hoeft niet via een veiling maar kan onderhands verkocht worden en vervolgens weer in een pool, met deze of een andere rederij, weer zijn rondjes gaan varen.
Pecunia non olet
pi_169402570
HCN
Aspen Valley Enschede
5 sterren
Oubaha Beheer.

Ik zou niet te lang wachten :)
Pecunia non olet
pi_169403463
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 22:16 schreef obligataire het volgende:
HCN
Aspen Valley Enschede
5 sterren
Oubaha Beheer.

Ik zou niet te lang wachten :)
Mij niet gezien, de gehele groep heeft dramatische ratings/cijfers!!
De holding spant de kroon: Netto waarde -3,643,792
pi_169404087
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:44 schreef djh77 het volgende:
Vage bedoeling om de gegevens van alle investeerders op te vragen. Kan Stichting derdengelden niet gewoon worden opgegeven als financier?
[..]
Een hele tijd geleden heb ik (ook van GVE) een soortgelijke e-mail gehad naar aanleiding van een BIBOB-onderzoek van de gemeente Arnhem naar een horeca-ondernemer aan wie ik (en anderen) geld hebben uitgeleend. Ik heb daar geen enkel probleem mee. Tot op heden is de ondernemer zijn aangegane verplichtingen keurig nagekomen.
pi_169406208
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 23:23 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Een hele tijd geleden heb ik (ook van GVE) een soortgelijke e-mail gehad naar aanleiding van een BIBOB-onderzoek van de gemeente Arnhem naar een horeca-ondernemer aan wie ik (en anderen) geld hebben uitgeleend. Ik heb daar geen enkel probleem mee. Tot op heden is de ondernemer zijn aangegane verplichtingen keurig nagekomen.
Ik heb helemaal geen zin om met mijn gegevens in een bestand van een gemeente terecht te komen. Laatst er is bij een gemeente bij ons in de buurt een hoop van dit soort gegevens aangeleverd aan journalisten (WOB verzoek). Uiteraard was dit niet toegestaan maar is wel gebeurd door een fout van een ambtenaar. Als in de pitch had gestaan dat de gegevens opgevraagd zouden worden voor een BIBOB verzoek had ik geen investering gedaan en had ik mijn geld aan een ander project besteed. Ik heb geïnvesteerd om de ondernemer te helpen, niet om in een bestand van de gemeente terecht te komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 10-03-2017 08:24:05 ]
  vrijdag 10 maart 2017 @ 08:25:56 #169
250643 FOOIJDONK
Een heer in het verkeer....
pi_169406268
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:42 schreef FOOIJDONK het volgende:

[..]

Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast dank!
Ik heb zelf wat in excel in elkaar geknutseld, maar bij GVE heb ik een paar cent verschil bij iedere betaling. Somebody??
LIEFF ZIJNN!!!
pi_169406356
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 08:25 schreef FOOIJDONK het volgende:

[..]

Ik heb zelf wat in excel in elkaar geknutseld, maar bij GVE heb ik een paar cent verschil bij iedere betaling. Somebody??
Klopt GvE werkt met een andere berekeningswijze dan de meeste andere platforms. Nominale rente TOV effectieve rente
pi_169406401
Ik heb in excel gewoon naam project, rente, mijn investeringsbedrag, wat er terug zou moeten komen (volgens de aanbieder) en dan voor elke kolom een maand waar ik elke maand een bedrag invul als ik het terugkrijg. En na de looptijd is dat totaal precies het bedrag wat ik terug had verwacht. Geen fancy annuïteitberekeningen.
pi_169406557
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 22:55 schreef impact9 het volgende:

HCN
Aspen Valley Enschede

Mij niet gezien, de gehele groep heeft dramatische ratings/cijfers!!
De holding spant de kroon: Netto waarde -3,643,792
Dank, ik zocht al naar iets van cijfers van de groep. Is het gebruikelijk dat HCN daar geen informatie over geeft? Dan hoef ik dat platform in ieder geval niet meer te bekijken!

[ Bericht 26% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 10-03-2017 09:19:55 ]
pi_169407293
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 20:55 schreef djh77 het volgende:
Ik doe de boot niet. Ik denk dat hypotheek op een boot minder hard is dan een hypotheek op een huis.
Ik doe hem ook niet. Ik heb geen concrete negatieve punten, maar weet gewoon te weinig van die branche af.
Verder vind ik het opvallend dat er zoveel van die vrachtboten via crowdfunding gefinancierd worden. Blijkbaar vinden banken dit soort projecten te risicovol; hypotheek of geen hypotheek.
(En daarnaast is de looptijd van 7 jaar voor mij persoonlijk sowieso te lang).
pi_169407413
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 08:17 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen zin om met mijn gegevens in een bestand van een gemeente terecht te komen. Laatst er is bij een gemeente bij ons in de buurt een hoop van dit soort gegevens aangeleverd aan journalisten (WOB verzoek). Uiteraard was dit niet toegestaan maar is wel gebeurd door een fout van een ambtenaar. Als in de pitch had gestaan dat de gegevens opgevraagd zouden worden voor een BIBOB verzoek had ik geen investering gedaan en had ik mijn geld aan een ander project besteed. Ik heb geïnvesteerd om de ondernemer te helpen, niet om in een bestand van de gemeente terecht te komen.
Tja, ik denk dat de enige manier om dit helemaal te vermijden is om niet meer te investeren in branches die voor een eventuele BIBOB screening in aanmerking komen, zoals horeca. Helaas mogen gemeentes zelf hun BIBOB beleid bepalen, dus dat maakt het wel lastig.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 10:21:12 #175
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169407743
SPOILER
FNC projectje gaat op het laatste moment niet door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')