abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 februari 2017 @ 14:13:05 #1
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168733768
De Tweede Kamerverkiezingen 2017 zijn de verkiezingen voor de Nederlandse Tweede Kamer der Staten-Generaal, die – zonder tussentijdse ontbinding van de Tweede Kamer – op 15 maart 2017 worden gehouden.De verkiezingen worden gehouden als gevolg van de afloop van de zittingstermijn van de Tweede Kamer die gekozen is bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2012.

Eind december 2016 bleek dat – volgens opgave van de Kiesraad – in totaal 81 politieke partijen een registratieverzoek bij de Kiesraad ingediend hadden. Van deze 81 partijen bleken er op 30 januari 2017 uiteindelijk 31 een kandidatenlijst ingediend te hebben bij de Kiesraad.
Op 3 februari 2017 maakte de Kiesraad bekend dat er 28 partijen op het stembiljet voor de Tweede Kamerverkiezingen werden geplaatst.

Laten we maar eens beginnen met de discussie, voor je het weet zijn de verkiezingen alweer voorbij :) Dus wat gaat iedereen stemmen en waarom stem je op deze partij?

Kanshebbers voor het premierschap:

- Geert Wilders
- Mark Rutte
- Sybrand Buma
- Alexander Pechtold
- Jesse Klaver

Poll: Wat ga je stemmen bij de Tweede Kamerverkiezingen?
VVD
PvdA
PVV
SP
CDA
D66
ChristenUnie
Groenlinks
SGP
PvdD
50plus
OndernemersPartij
VNL
Denk
NIEUWE WEGEN
Forum voor Democratie
De Burger Beweging
Vrijzinnige Partij
GeenPeil
Piratenpartij
Artikel 1
Partij voor Niet-Stemmers
Libertarische Partij
Lokaal in de Kamer
JEZUS LEEFT
StemNL
MenS en Spirit / Basisinkomen Partij / V-R
Vrije Democratische Partij (VDP)
Ik ga niet stemmen
Ik stem blanco
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Stemhulp:

https://tweedekamer2017.stemwijzer.nl/#intro
https://kieskompas.nl/

Politieke spectrum:







[ Bericht 1% gewijzigd door martijnde3de op 08-02-2017 11:34:06 ]
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_168733779
Ik ga D66 stemmen. Ik denk dat D66 realistisch naar de maatschappij kijkt en gedegen en haalbare plannen heeft. Daarnaast kan ik me vinden in de pragmatische en constructieve houding van D66. Nederland is een coalitieland waar samengewerkt moet worden om dingen gedaan te krijgen. D66 kan op dat gebied een belangrijke rol spelen in mogelijke toekomstige coalities.
Daarnaast zie ik de toekomst positief in, we hebben het (gemiddeld) al behoorlijk goed in Nederland maar er is zeker nog verbetering mogelijk. Hopelijk gaat iedereen meeprofiteren van alle welvaart en vooral welzijn die Nederland te bieden heeft.

Iedereen heeft een andere mening over onderwerpen en daarom hoop ik dat de polarisatie afneemt en iedereen elkaar weer als individu gaat behandelen in plaats van behorend tot een groep en overgaat tot generaliseren. Elk persoon heeft een eigen mening en visie over onderwerpen en heeft daar ook recht op, ik hoop alleen zo dat deze meningen en visies goed onderbouwd zijn en gebaseerd op de feiten. Het zou zonde zijn als veel mensen stemmen zonder precies te weten waarop. Dat geldt voor iedereen, wat je politieke voorkeur ook mag zijn.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 14:15:05 #3
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168733805
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:13 schreef archito het volgende:
Ik ga D66 stemmen. Ik denk dat D66 realistisch naar de maatschappij kijkt en gedegen en haalbare plannen heeft. Daarnaast kan ik me vinden in de pragmatische en constructieve houding van D66. Nederland is een coalitieland waar samengewerkt moet worden om dingen gedaan te krijgen. D66 kan op dat gebied een belangrijke rol spelen in mogelijke toekomstige coalities.
Daarnaast zie ik de toekomst positief in, we hebben het (gemiddeld) al behoorlijk goed in Nederland maar er is zeker nog verbetering mogelijk. Hopelijk gaat iedereen meeprofiteren van alle welvaart en vooral welzijn die Nederland te bieden heeft.

Iedereen heeft een andere mening over onderwerpen en daarom hoop ik dat de polarisatie afneemt en iedereen elkaar weer als individu gaat behandelen in plaats van behorend tot een groep en overgaat tot generaliseren. Elk persoon heeft een eigen mening en visie over onderwerpen en heeft daar ook recht op, ik hoop alleen zo dat deze meningen en visies goed onderbouwd zijn en gebaseerd op de feiten. Het zou zonde zijn als veel mensen stemmen zonder precies te weten waarop. Dat geldt voor iedereen, wat je politieke voorkeur ook mag zijn.
D66 vond ik vroeger wel gaaf, alleen nu te veel pro-EU(federaal Europa) en te veel pro-migratie.
Maar de standpunten over referendum, gekozen bestuurders en wiet mag ik wel ;)
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_168733862
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:15 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

D66 vond ik vroeger wel gaaf, alleen nu te veel pro-EU(federaal Europa) en te veel pro-migratie.
Maar de standpunten over referendum, gekozen bestuurders en wiet mag ik wel ;)
Ik ben zelf ook niet uitgesproken pro-EU zoals de EU op dit moment is.
D66 levert ook zeker wel kritiek op de EU en ziet ook kansen voor verbetering, het is alleen zo moeilijk en traag om iets voor elkaar te krijgen. Daarom denk ik wel dat de opkomst van EU kritische partijen een stroomversnelling teweeg kan brengen die juist de EU kan verbeteren. Het kan twee kanten op gaan in de toekomst!
Ik geloof wel in het feit van vergaande samenwerking, dus ik hoop dat de EU blijft bestaan en verbetert.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 14:19:36 #5
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168733871
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:19 schreef archito het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook niet uitgesproken pro-EU zoals de EU op dit moment is.
D66 levert ook zeker wel kritiek op de EU en ziet ook kansen voor verbetering, het is alleen zo moeilijk en traag om iets voor elkaar te krijgen. Daarom denk ik wel dat de opkomst van EU kritische partijen een stroomversnelling teweeg kan brengen die juist de EU kan verbeteren. Het kan twee kanten op gaan in de toekomst!
Ik geloof wel in het feit van vergaande samenwerking, dus ik hoop dat de EU blijft bestaan en verbetert.
Samenwerking is oke, maar federaal Europa daar gruwel ik van :P
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_168733948
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:19 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Samenwerking is oke, maar federaal Europa daar gruwel ik van :P
Ik zie de EU dan ook liever als platform voor samenwerking waar meer vrijheden voor individuele landen is. Dat landen kunnen samenwerken op bepaalde gebieden maar je ook verstek kunt laten gaan als land als een bepaald verdrag of maatregel of iets dergelijks niet bij je past. Je kunt dan wel nog steeds als 1 blok naar buiten treden maar je wordt minder in een bepaald keurslijf gedrukt. De eerste tekenen dat de EU wel wil veranderen zijn er wel, de druk van EU kritische partijen kan daarbij helpen, ook als deze niet in de regering komen.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 15:29:32 #7
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_168735157
Waarom zou je op VNL stemmen ipv PVV?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  dinsdag 7 februari 2017 @ 15:52:43 #8
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168735639
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 15:29 schreef hollandia02 het volgende:
Waarom zou je op VNL stemmen ipv PVV?
VNL:

- VNL Wil investeren in defensie en de PVV niet.
- VNL is economisch rechts en de PVV eerder centrumlinks
- VNL kan regeren en de PVV is door iedereen uitgesloten
- VNL Heeft een duidelijk en uitgebreid verkiezingsprogramma dat is doorgerekend door het CPB en de PVV niet
- VNL is streng op migratie en de islam en de PVV is is vaak te radicaal op deze punten en hun standpunten zijn ongrondwettelijk.
- VNL is een ledenpartij en de PVV niet.

genoeg redenen?
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 15:59:15 #9
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_168735765
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 15:52 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

VNL:

- VNL Wil investeren in defensie en de PVV niet.
- VNL is economisch rechts en de PVV eerder centrumlinks
- VNL kan regeren en de PVV is door iedereen uitgesloten
- VNL Heeft een duidelijk en uitgebreid verkiezingsprogramma dat is doorgerekend door het CPB en de PVV niet
- VNL is streng op migratie en de islam en de PVV is is vaak te radicaal op deze punten en hun standpunten zijn ongrondwettelijk.
- VNL is een ledenpartij en de PVV niet.

genoeg redenen?
Punt 1: PVV heeft zelfde ideeen als 2012-17 PVV is voor NAVO norm
Punt 2: hoeft niet persee slecht te zijn
Punt 3: PVV kan wel degelijk regeren met bijv 50plus en VVD maar dan zonder Rutte
Punt 4: lees punt 1
Punt 5: radicaal.. is maar wat je het wilt noemen
Punt 6: Maakt dat uit?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  dinsdag 7 februari 2017 @ 16:07:57 #10
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168735936
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 15:59 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Punt 1: PVV heeft zelfde ideeen als 2012-17 PVV is voor NAVO norm
Punt 2: hoeft niet persee slecht te zijn
Punt 3: PVV kan wel degelijk regeren met bijv 50plus en VVD maar dan zonder Rutte
Punt 4: lees punt 1
Punt 5: radicaal.. is maar wat je het wilt noemen
Punt 6: Maakt dat uit?
Punt 1: ze zijn tegende Navonorm, 2% vinden ze te hoog.
Punt 2: Ik ben ex-VVD, dus ben economisch rechts
Punt 3: Kleine kans dat PVV, VVD en 50+ een meerderheid halen(sowieso niet in 1e kamer)
Punt 4: Niet mee eens, Nederland veranderd dus elke regel kan een ander effect hebben
Punt 5: Verbieden van koran en moskeeën gaat in tegen de grondwet.
Punt 6: Ja, kan ik ook indien ik wil meebeslissen.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 16:34:26 #11
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168736464
Als er nog mensen zijn die de openingspost willen verfraaien, ga je gang :)
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 17:36:48 #12
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168737561
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:25 schreef archito het volgende:

[..]

Ik zie de EU dan ook liever als platform voor samenwerking waar meer vrijheden voor individuele landen is. Dat landen kunnen samenwerken op bepaalde gebieden maar je ook verstek kunt laten gaan als land als een bepaald verdrag of maatregel of iets dergelijks niet bij je past. Je kunt dan wel nog steeds als 1 blok naar buiten treden maar je wordt minder in een bepaald keurslijf gedrukt. De eerste tekenen dat de EU wel wil veranderen zijn er wel, de druk van EU kritische partijen kan daarbij helpen, ook als deze niet in de regering komen.
De EEG was beter :)
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  woensdag 8 februari 2017 @ 12:30:00 #13
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168755067
Forum voor democratie lijkt me een serieuze conservatieve partij.

[ Bericht 21% gewijzigd door ExtraWaskracht op 08-02-2017 12:47:05 ]
  woensdag 8 februari 2017 @ 13:47:11 #14
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168756474
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 12:30 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Forum voor democratie lijkt me een serieuze conservatieve partij.
Ik neig meer naar VNL
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  woensdag 8 februari 2017 @ 13:48:39 #15
67174 Dos37
Come on Twente
pi_168756497
Vind het wel interessant als straks Geert echt de grootste wordt en niemand met hem wil samenwerken. Wel uniek in NL
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 8 februari 2017 @ 14:09:24 #16
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168756836
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 13:48 schreef Dos37 het volgende:
Vind het wel interessant als straks Geert echt de grootste wordt en niemand met hem wil samenwerken. Wel uniek in NL
Dit is eerder gebeurd toen de PvdA buitenspel gezet werd door KVP/VVD/ARP/CHU/DS70 in 1971.
  woensdag 8 februari 2017 @ 14:17:46 #17
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168756995
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 14:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dit is eerder gebeurd toen de PvdA buitenspel gezet werd door KVP/VVD/ARP/CHU/DS70 in 1971.
Was ook niet netjes :)
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  woensdag 8 februari 2017 @ 15:25:55 #18
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168758372
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 14:17 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Was ook niet netjes :)
Hoe dan ook zal doorgaans iets minder dan 50% niet in het kabinet zitten; dat dit dan om mogelijk de grootste partij gaat, is ongebruikelijk, maar niet per se niet netjes in mijn beleving. Als zij er wel in zouden komen, acht ik de kans groot dat een groter deel van het electoraat zich niet gekend weten, in dit geval. Bovendien sluiten zij zelf ook een hoop partijen uit, net zoals een hoop partijen dat bij hen doen.
pi_168777850
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 15:52 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

VNL:

- VNL Wil investeren in defensie en de PVV niet.
- VNL is economisch rechts en de PVV eerder centrumlinks
- VNL kan regeren en de PVV is door iedereen uitgesloten
- VNL Heeft een duidelijk en uitgebreid verkiezingsprogramma dat is doorgerekend door het CPB en de PVV niet
- VNL is streng op migratie en de islam en de PVV is is vaak te radicaal op deze punten en hun standpunten zijn ongrondwettelijk.
- VNL is een ledenpartij en de PVV niet.

genoeg redenen?
Respect voor deze inhoudelijke onderbouwing. ^O^
Iedere aspirant PVV-stemmer zou dit eigenlijk moeten lezen.
  donderdag 9 februari 2017 @ 15:55:27 #20
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168780263
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 14:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Respect voor deze inhoudelijke onderbouwing. ^O^
Iedere aspirant PVV-stemmer zou dit eigenlijk moeten lezen.
Dank u dank U :P

Jij was toch D66/VVD of vergis ik mij?
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_168780426
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 15:55 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Dank u dank U :P

Jij was toch D66/VVD of vergis ik mij?
Nee, D66 stond op GeenPeil en de Niet-Stemmers na, zelfs stijf onderaan bij mij. Ik vind D66 precies de verkeerde mix tussen PvdA en VVD. Rechts waar ze links moeten zijn, links waar ze rechts moeten zijn.

De partij waarop ik stem, is piepjong en komt verrassend dicht in de buurt van wat ik wil. In de Stemwijzer scoorde deze partij 73 procent; 20 procent hoger dan de nummer 2, 3, 4 en 5 (waaronder trouwens ook VNL).

De partij waarop ik stem, is in veel opzichten misschien wel het linkse broertje van VNL: Nieuwe Wegen.

Mijn Stemwijzer-uitslag hier: VKZ / Stemwijzer verkiezingen 2017 #1
Waarom ik geen PvdA meer stem: NWS / Jacques Monasch begint eigen partij
Nieuwe Wegen-topic hier: VKZ / [NIEUWE WEGEN] Nieuwe Wegen, de partij van Jacques Monasch
  donderdag 9 februari 2017 @ 16:41:59 #22
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168781234
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 16:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, D66 stond op GeenPeil en de Niet-Stemmers na, zelfs stijf onderaan bij mij. Ik vind D66 precies de verkeerde mix tussen PvdA en VVD. Rechts waar ze links moeten zijn, links waar ze rechts moeten zijn.

De partij waarop ik stem, is piepjong en komt verrassend dicht in de buurt van wat ik wil. In de Stemwijzer scoorde deze partij 73 procent; 20 procent hoger dan de nummer 2, 3, 4 en 5 (waaronder trouwens ook VNL).

De partij waarop ik stem, is in veel opzichten misschien wel het linkse broertje van VNL: Nieuwe Wegen.

Mijn Stemwijzer-uitslag hier: VKZ / Stemwijzer verkiezingen 2017 #1
Waarom ik geen PvdA meer stem: NWS / Jacques Monasch begint eigen partij
Nieuwe Wegen-topic hier: VKZ / [NIEUWE WEGEN] Nieuwe Wegen, de partij van Jacques Monasch
Ik gun nieuwe wegen zeker een zetel, zie ze graag samen met VNL regeren.
Indien ze het niet halen, wie weet kunnen ze wat in België proberen, daar kunnen ze nieuwe wegen wel gebruiken.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_168781406
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 16:41 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Ik gun nieuwe wegen zeker een zetel, zie ze graag samen met VNL regeren.
Indien ze het niet halen, wie weet kunnen ze wat in België proberen, daar kunnen ze nieuwe wegen wel gebruiken.
:P
  donderdag 9 februari 2017 @ 16:54:16 #24
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168781513
quote:
10s.gif Op donderdag 9 februari 2017 16:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

:P
Trouwens ga je 100% op ze stemmen, ook als ze op 0 zetels blijven staan in de peilingen tot en met 15 maart zelf.
Ik heb bij VNL dat zelfde dilemma.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_168781634
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 16:54 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Trouwens ga je 100% op ze stemmen, ook als ze op 0 zetels blijven staan in de peilingen tot en met 15 maart zelf.
Ik heb bij VNL dat zelfde dilemma.
Ja. Ik stem op die partij die het best aansluit bij mijn opvattingen. Geen enkele van de gevestigde partijen wekt nog enthousiasme bij me op. En Nieuwe Wegen is voor mij echt een uitkomst.

100 procent zeker dus.
  donderdag 9 februari 2017 @ 17:01:18 #26
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168781696
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 16:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja. Ik stem op die partij die het best aansluit bij mijn opvattingen. Geen enkele van de gevestigde partijen wekt nog enthousiasme bij me op. En Nieuwe Wegen is voor mij echt een uitkomst.

100 procent zeker dus.
Op het moment dat VNL op 0 blijft staan ga ik twijfelen, dan naar FvD(indien die wel op zetels staan) of toch VVD,SGP of PVV.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_168781803
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 17:01 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Op het moment dat VNL op 0 blijft staan ga ik twijfelen, dan naar FvD(indien die wel op zetels staan) of toch VVD,SGP of PVV.
Als Nieuwe Wegen niet was opgericht, had ik zomaar bij VNL uit kunnen komen. Ik heb daar wel een zekere sympathie voor. Vandaar dat ik je opsomming ook zo mooi vond. Je legt keurig uit waarom VNL wél deugt en de PVV niet.

Ik vind het jammer dat VNL en FvD niet samenwerken of geen lijstverbinding zijn aangegaan. Samen zouden ze sterker staan, is mijn overtuiging.

NB: Een stem op de PVV is een verloren stem. De partij gaat niet regeren en Wilders wordt geen premier. Wilders heeft zichzelf bij alles en iedereen onmogelijk gemaakt.
  donderdag 9 februari 2017 @ 17:11:20 #28
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168781916
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 17:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als Nieuwe Wegen niet was opgericht, had ik zomaar bij VNL uit kunnen komen. Ik heb daar wel een zekere sympathie voor. Vandaar dat ik je opsomming ook zo mooi vond. Je legt keurig uit waarom VNL wél deugt en de PVV niet.

Ik vind het jammer dat VNL en FvD niet samenwerken of geen lijstverbinding zijn aangegaan. Samen zouden ze sterker staan, is mijn overtuiging.

NB: Een stem op de PVV is een verloren stem. De partij gaat niet regeren en Wilders wordt geen premier. Wilders heeft zichzelf bij alles en iedereen onmogelijk gemaakt.
Si, maar een stem tegen de gevestigde orde is ook leuk. :P
Geenpeil is ook een optie, al zie ik die geen zetel halen.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_168782316
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 17:11 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Si, maar een stem tegen de gevestigde orde is ook leuk. :P
Geenpeil is ook een optie, al zie ik die geen zetel halen.
GeenPeil en de Niet-Stemmers zijn onzin-partijen. De stennis die GeenPeil maakt over de Stemwijzer is helemaal hilarisch. Als je het een politieke partij niet toevertrouwt om jouw belangen te behartigen, waarom zou je dan in vredesnaam een Stemwijzer invullen? Idem voor de Niet-Stemmers. Je vindt toch nergens iets van? Waarom zou je dan stemmen? Waarom zou je stellingen invullen.
  donderdag 9 februari 2017 @ 18:07:34 #30
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168783010
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 17:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

GeenPeil en de Niet-Stemmers zijn onzin-partijen. De stennis die GeenPeil maakt over de Stemwijzer is helemaal hilarisch. Als je het een politieke partij niet toevertrouwt om jouw belangen te behartigen, waarom zou je dan in vredesnaam een Stemwijzer invullen? Idem voor de Niet-Stemmers. Je vindt toch nergens iets van? Waarom zou je dan stemmen? Waarom zou je stellingen invullen.
Ben wel voor een directe democratie, al zie ik liever een partij al MS5(italie) dan geenpeil.
Maar we zullen het zien.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_168784035
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 18:07 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Ben wel voor een directe democratie, al zie ik liever een partij al MS5(italie) dan geenpeil.
Maar we zullen het zien.
De realiteit is dat mensen zich totaal niet in politiek verdiepen. De meesten snappen zelfs de ballen van politiek. Je wilt nog schrikken hoe veel mensen bijvoorbeeld het verschil tussen de SGP en de SP niet kunnen uitleggen.

Ik denk niet dat je kwalitatief betere besluiten krijgt als je alles overlaat aan "het volk".
  donderdag 9 februari 2017 @ 19:43:22 #32
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168785450
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 18:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De realiteit is dat mensen zich totaal niet in politiek verdiepen. De meesten snappen zelfs de ballen van politiek. Je wilt nog schrikken hoe veel mensen bijvoorbeeld het verschil tussen de SGP en de SP niet kunnen uitleggen.

Ik denk niet dat je kwalitatief betere besluiten krijgt als je alles overlaat aan "het volk".
Bij moet je anders een testje maken :P

Maar ik zie NW helaas geen zetels krijgen.
Ze krijgen nauwelijks aandacht op tv, al mogen ze wel meedoen aan het NOS debat.
Maar die lijsttrekker is nou niet echt een topper.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_168786037
Ik zit ook aan VNL te denken. Eerst maar even verder verdiepen in een aantal partijen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 9 februari 2017 @ 20:35:17 #34
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168786882
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 20:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik zit ook aan VNL te denken. Eerst maar even verder verdiepen in een aantal partijen.
Ik doe meestal de stemwijzer en het kieskompas en ik kijk de debatten.
Wie daar het beste uitkomen, daarvan lees ik de verkiezingsprogramma.
Daarna kies ik :)
Waarschijnlijk VNL
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_168786955
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 20:35 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Ik doe meestal de stemwijzer en het kieskompas en ik kijk de debatten.
Wie daar het beste uitkomen, daarvan lees ik de verkiezingsprogramma.
Daarna kies ik :)
Waarschijnlijk VNL
Stemwijzer gedaan, daar kwam VNL als 2e uit de bus achter VVD en net voor FvD.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_168793648
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 19:43 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Bij moet je anders een testje maken :P

Maar ik zie NW helaas geen zetels krijgen.
Ze krijgen nauwelijks aandacht op tv, al mogen ze wel meedoen aan het NOS debat.
Maar die lijsttrekker is nou niet echt een topper.
Ben benieuwd of Oosenbrug daar staat of dat toch Monasch de honneurs waarneemt. Dat laatste lijkt me beter.
  Moderator vrijdag 10 februari 2017 @ 09:10:53 #37
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_168796784
Wat ik eigenlijk wel grappig vind is dat het al over een maandje is en ik de campagne eigenlijk veel minder aanwezig vind dan de voorgaande verkiezingen. Kan aan mij liggen maar het valt nog wel mee met campagne gekte.

(misschien komt het door de gekte rondom de amerikaanse verkiezingen bedenk ik me)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 10 februari 2017 @ 09:45:37 #38
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168797197
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 09:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik eigenlijk wel grappig vind is dat het al over een maandje is en ik de campagne eigenlijk veel minder aanwezig vind dan de voorgaande verkiezingen. Kan aan mij liggen maar het valt nog wel mee met campagne gekte.

(misschien komt het door de gekte rondom de amerikaanse verkiezingen bedenk ik me)
Begint meestal in Nederland pas los te komen in de laatste maand en helemaal na het premiersdebat.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_168800079
https://www.wijzijnnederland.nu/'

De globalisten en grachtengordel raakt in paniek. Zij zijn bang dat de gravy train straks tot stilstand komt. Laat je niet misleiden door lui die 4 a 5 ton belastinggeld per jaar binnen harken in de baantjesmachine of bij de NPO en zich nu ineens gaan zorgen maken over 'fatsoen'.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 12:45:44 #40
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168800322
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 12:29 schreef Nintex het volgende:
https://www.wijzijnnederland.nu/'

De globalisten en grachtengordel raakt in paniek. Zij zijn bang dat de gravy train straks tot stilstand komt. Laat je niet misleiden door lui die 4 a 5 ton belastinggeld per jaar binnen harken in de baantjesmachine of bij de NPO en zich nu ineens gaan zorgen maken over 'fatsoen'.
Is een PvdA initiatief :P
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 17:43:29 #41
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168805808
quote:
Onze vrijheid, onze rechtsstaat, onze verzorgingsstaat.
Ze zijn er voor ons allemaal.

En dus staan we op als die grondvesten onder vuur liggen.
Beschaving is het waard om pal voor te staan.
En dus zeggen wij met heldere stem:

Nederland, maak je los uit de traditie van Brexit en Trump.
Door niet pas op te staan als het te laat is.
Zie niet wat daar op tegen is.
pi_168808083
Het lijkt erop dat de grachengordel massaal voor haar bestaan vreest

http://pers.npo.nl/normaal-doen/

quote:
Ik ben het met de VVD op een punt eens: er moet inderdaad iets gebeuren met de begroting van de publieke omroep. Die moet namelijk omhoog. Juist nu heeft Nederland meer dan ooit een sterke publieke omroep nodig. Juist in deze soms verwarrende tijden is er een noodzaak voor een politiek en commercieel onafhankelijk, betrouwbaar en betrokken baken voor Nederlanders. Er is maar een onafhankelijk instituut dat in Nederland kan fungeren als waakhond van de macht. Dat via nieuws, documentaire, drama en cultuur een baken kan zijn dat Nederlanders helpt de steeds ingewikkelder wereld om hen heen te leren begrijpen. Dat het hele verhaal van Nederland van alle kanten belicht. En dat is de tegenmacht die altijd aan de kant van de burger tegenover de macht staat: dat is de Nederlandse publieke omroep. En die is er niet alleen voor een beperkte groep mensen, die is er voor ons allemaal.
Meeer geld, meer meer meer geld! Voor onafhankelijke journalistiek Trump en Wilders bashen van belastinggeld.





pi_168826080
Dit al gelezen? http://nos.nl/artikel/215(...)v-te-dwarsbomen.html

quote:
Veel mensen die doorgaans D66, CDA, GroenLinks of PvdA stemmen overwegen in maart een stem op de VVD om te voorkomen dat de PVV de grootste wordt. Dat meldt de Volkskrant, die samen met de Universiteit van Amsterdam opdracht gaf tot een onderzoek hiernaar. Tot een vijfde van de kiezers die normaal geen VVD stemmen zou erover nadenken om die partij toch te steunen om de PVV de wind uit de zeilen te nemen.
Je zou denken dat mensen na het VVD-PvdA-debacle in 2012 verstandiger zijn geworden, maar niks daarvan. Domme kiezers gaan gewoon weer "strategisch" stemmen, waardoor ze de VVD en de PVV aan een grote uitslag helpen.

Snappen deze dombo's dan echt niet dat het niet uitmaakt wie de grootste partij wordt? Hebben ze de verkiezingsuitslag en coalitievorming van 1977 en 1982 nog nooit bekeken? Als al deze domme mensen de daad bij het woord voegen, worden PVV en VVD tot eenzame hoogten gestuwd... :N

Domme, domme mensen.
pi_168826138
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 19:28 schreef Nintex het volgende:
Meeer geld, meer meer meer geld! Voor onafhankelijke journalistiek Trump en Wilders bashen van belastinggeld.
Trump wordt van alle kanten bekritiseerd. Ook volop door rechtse media, door mensen uit zijn eigen partij, enzovoort. In aanloop naar de verkiezingen waren er zelfs Amerikaanse kranten die al meer dan honderd jaar de Republikeinse kandidaat steunden, die nu ineens voor Clinton gingen, omdat ze Trump totaal ongeschikt vinden.

Trump bashen / bekritiseren heeft gewoon een hoog waarheidsgehalte....
pi_168848725
Mooi interview met Wilders bij VNL. Scherpe vragen en heldere antwoorden. Geert heeft goed gezien dat hij met een visie voor Nederland verder komt dan de boekhouders van het CPB. Toch denk ik dat hij zijn plannen richting 15 maart in de debatten nog wel iets moet gaan verduidelijken.

In ieder geval heeft hij de angst praatjes van Links onderuit geschopt door heel feitelijk uit een te zetten waar volgens hem de verkeerde keuzes gemaakt worden door andere partijen. Nuance van de Koran-ban was ook een goede stap.

30/40 zetels als hij in de debatten ook gaat knallen.
  zondag 12 februari 2017 @ 12:36:49 #46
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168848794
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:19 schreef Elfletterig het volgende:
Dit al gelezen? http://nos.nl/artikel/215(...)v-te-dwarsbomen.html

[..]

Je zou denken dat mensen na het VVD-PvdA-debacle in 2012 verstandiger zijn geworden, maar niks daarvan. Domme kiezers gaan gewoon weer "strategisch" stemmen, waardoor ze de VVD en de PVV aan een grote uitslag helpen.

Snappen deze dombo's dan echt niet dat het niet uitmaakt wie de grootste partij wordt? Hebben ze de verkiezingsuitslag en coalitievorming van 1977 en 1982 nog nooit bekeken? Als al deze domme mensen de daad bij het woord voegen, worden PVV en VVD tot eenzame hoogten gestuwd... :N

Domme, domme mensen.
Zou me er niet al te veel zorgen over maken. Ja, mensen zijn dom, hell, de helft zit onder het gemiddelde :P Maar, vorige keer was het een schijnbaar duidelijke keuze tussen links vs rechts en een iets validere argumentatie, dat is nu niet zo.
  zondag 12 februari 2017 @ 13:57:43 #47
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168850729
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:33 schreef Nintex het volgende:
Mooi interview met Wilders bij VNL. Scherpe vragen en heldere antwoorden. Geert heeft goed gezien dat hij met een visie voor Nederland verder komt dan de boekhouders van het CPB. Toch denk ik dat hij zijn plannen richting 15 maart in de debatten nog wel iets moet gaan verduidelijken.

In ieder geval heeft hij de angst praatjes van Links onderuit geschopt door heel feitelijk uit een te zetten waar volgens hem de verkeerde keuzes gemaakt worden door andere partijen. Nuance van de Koran-ban was ook een goede stap.

30/40 zetels als hij in de debatten ook gaat knallen.
Je bedoelt WNL :)

Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  zondag 12 februari 2017 @ 14:12:09 #48
242879 Onnoman
The On And Only
pi_168851157
Ik ga rondom deze verkiezingen extra opletten of bepaalde partijen worden uitgesloten van deelname aan verkiezingsdebatten.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zondag 12 februari 2017 @ 14:23:57 #49
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_168851514
De schrik zit er in ieder geval al goed in bij het linkse bolwerk :D
Op elke fokker past een bril.
pi_168852926
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:33 schreef Nintex het volgende:
Mooi interview met Wilders bij VNL. Scherpe vragen en heldere antwoorden. Geert heeft goed gezien dat hij met een visie voor Nederland verder komt dan de boekhouders van het CPB. Toch denk ik dat hij zijn plannen richting 15 maart in de debatten nog wel iets moet gaan verduidelijken.

In ieder geval heeft hij de angst praatjes van Links onderuit geschopt door heel feitelijk uit een te zetten waar volgens hem de verkeerde keuzes gemaakt worden door andere partijen. Nuance van de Koran-ban was ook een goede stap.

30/40 zetels als hij in de debatten ook gaat knallen.
Dat de PVV veel stemmen gaat krijgen lijkt me vrij evident. Welke coalitie met de PVV zou je het meest kansrijk vinden? Op dit moment gaan daar de grootste problemen ontstaan, omdat zowel de PVV als andere partijen niet bepaald bereid zijn om met elkaar te regeren.
pi_168855273
quote:
5s.gif Op zondag 12 februari 2017 15:11 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat de PVV veel stemmen gaat krijgen lijkt me vrij evident. Welke coalitie met de PVV zou je het meest kansrijk vinden? Op dit moment gaan daar de grootste problemen ontstaan, omdat zowel de PVV als andere partijen niet bepaald bereid zijn om met elkaar te regeren.
Daar valt nu nog niet veel van te zeggen. Het ligt er vooral aan of er binnen andere partijen na een verlies eindelijk eens consequenties zijn. D66 verliest altijd, piekt ergens halverwege door een leuke soundbyte uit de 2e kamer. Ze hadden Pechtold moeten vervangen met Boris van der Ham die een veel realistischere kijk op de wereld heeft en een echte liberaal is.

Als er bij het CDA/D66 en VVD andere lijsttrekkers komen na een verkiezingsnederlaag zie ik wel een nieuw kabinet gevormd worden. Wiilders Premier gaat de grootste angel worden als hij de grootste is. Misschien dat VVD hem wel minister van binnenlandse zaken maakt o.i.d. en gewoon Rutte weer in het torentje zet.

Volstrekt kansloos zijn VNL/FVD en GeenPeil met nog een maandje te gaan. Dom van die gasten om niet samen een beweging op te richten. VNL is sowieso sinds de oprichting al een puinhoop. PiratenPartij kan nog wel verrassend uit de hoek komen, maar dan moeten ze zich wel goed op de eigen doelgroep richten. Ik heb het idee dat ze nu tevergeefs te breed aan het vissen zijn.
pi_168856713
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 16:44 schreef Nintex het volgende:

[..]

Daar valt nu nog niet veel van te zeggen. Het ligt er vooral aan of er binnen andere partijen na een verlies eindelijk eens consequenties zijn. D66 verliest altijd, piekt ergens halverwege door een leuke soundbyte uit de 2e kamer. Ze hadden Pechtold moeten vervangen met Boris van der Ham die een veel realistischere kijk op de wereld heeft en een echte liberaal is.

Als er bij het CDA/D66 en VVD andere lijsttrekkers komen na een verkiezingsnederlaag zie ik wel een nieuw kabinet gevormd worden. Wiilders Premier gaat de grootste angel worden als hij de grootste is. Misschien dat VVD hem wel minister van binnenlandse zaken maakt o.i.d. en gewoon Rutte weer in het torentje zet.

Volstrekt kansloos zijn VNL/FVD en GeenPeil met nog een maandje te gaan. Dom van die gasten om niet samen een beweging op te richten. VNL is sowieso sinds de oprichting al een puinhoop. PiratenPartij kan nog wel verrassend uit de hoek komen, maar dan moeten ze zich wel goed op de eigen doelgroep richten. Ik heb het idee dat ze nu tevergeefs te breed aan het vissen zijn.
Welke consessies gaat de PVV in dat geval doen? Ik zie nog steeds weinig grond om uit die partijen een stabiele coalitie te vormen. Gezien de vorige ervaringen met de PVV kijken die partijen ook wel uit, dat gaat sowieso een lastige formatie worden.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 12:31:55 #53
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168891394
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:45 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Welke consessies gaat de PVV in dat geval doen? Ik zie nog steeds weinig grond om uit die partijen een stabiele coalitie te vormen. Gezien de vorige ervaringen met de PVV kijken die partijen ook wel uit, dat gaat sowieso een lastige formatie worden.
Enige optie voor de PVV is : PVV, 50+, VNL, FvD, SGP en heel misschien CU.

Laten we even een voorbeeldje nemen(in dit scenario doet de PVV het extreem goed):

PVV 40, 50+ 10, VNL 2, FvD 2, SGP 4 totaal= 58 zetels + Cu 6 totaal 64 zetels.

Kans is dus bijna 0
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_168892845
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 14:12 schreef Onnoman het volgende:
Ik ga rondom deze verkiezingen extra opletten of bepaalde partijen worden uitgesloten van deelname aan verkiezingsdebatten.
Van de zittende partijen wordt de PvdD vaak uitgesloten en ook de SGP regelmatig. Waarschijnlijk omdat ze te klein zijn, maar beide partijen staan wel op winst in de peilingen. Terwijl vooral de PvdD echt een unieke visie heeft en bovendien een leukere lijsttrekker om naar te kijken dan al die pakken.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 14:17:39 #55
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168893522
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:47 schreef Angry_Bird het volgende:

[..]

Van de zittende partijen wordt de PvdD vaak uitgesloten en ook de SGP regelmatig. Waarschijnlijk omdat ze te klein zijn, maar beide partijen staan wel op winst in de peilingen. Terwijl vooral de PvdD echt een unieke visie heeft en bovendien een leukere lijsttrekker om naar te kijken dan al die pakken.
Meestal worden SGP en PvdD uitgesloten, soms 50+ en soms CU.
Bijna alle nieuwe partijen(of ze nou wel of geen zetel halen in de peilingen) worden ook bijna altijd uitgesloten.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 14:03:50 #56
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168981652
Groenlinks staat op 24% in de fok poll, mijn god! :(
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 15:50:09 #57
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_168983418
Als ik een coalitie maak op basis van de laatste peiling van de Ipsos Politieke Barometer, dan kom ik toch echt uit op een VVD - CDA - D66 - GL.



Echter zit je dan met VVD én GL. 8)7 Maar ik heb geen idee wat anders. Je komt dan ook echt nét op 75 zetels.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 18 februari 2017 @ 16:31:22 #58
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_168983976
Als de PvdA ongeveer even groot wordt als CDA, D66 en GL, zijn ze misschien wel te porren voor wederom regeringsverantwoordelijkheid. Dan is GL niet de enige linkse partij (zullen ze vast waarderen) en dan heb je ook een lekkere meerderheid.
pi_168984044
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 15:50 schreef richolio het volgende:

Echter zit je dan met VVD én GL. 8)7 Maar ik heb geen idee wat anders. Je komt dan ook echt nét op 75 zetels.
Een meerderheidsregering heeft doorgaans de helft +1, dus zullen ze altijd 76 zetels proberen te zoeken. Niet dat de peilingen nu heel veel zeggen. De combinatie die je noemt kan met gemak 10 zetels meer of minder halen uiteindelijk.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 17:33:17 #60
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_168984697
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 16:38 schreef archito het volgende:

[..]

Een meerderheidsregering heeft doorgaans de helft +1, dus zullen ze altijd 76 zetels proberen te zoeken. Niet dat de peilingen nu heel veel zeggen. De combinatie die je noemt kan met gemak 10 zetels meer of minder halen uiteindelijk.
Oh ja :') Even over het hoofd gezien. :P

Wat betreft een coalitie iets meer aan de rechterzijde van het spectrum kom ik uit op VVD + D66 + CDA + PvdA + 50P (= 81). Ervan uitgaande dat het de PVV niet lukt om een coalitie te vormen. Ik zie ook echt niet hoe, trouwens. Die gaan gewoon niet regeren.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 18 februari 2017 @ 17:39:01 #61
104871 remlof
Europees federalist
pi_168984802
Ik denk dat er een minderheidsregering van rond de 70 zetels uit gaat komen.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 18:15:22 #62
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168985454
Een paar nieuwe campagne spotjes:





[ Bericht 0% gewijzigd door martijnde3de op 18-02-2017 19:06:22 ]
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_168986772
quote:
Aan de hand van spotjes of slogans zou ik niet eens gaan stemmen.
  woensdag 22 februari 2017 @ 10:30:58 #64
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_169064006
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 19:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Aan de hand van spotjes of slogans zou ik niet eens gaan stemmen.
De Amerikaanse spotjes zijn stukken beter.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  woensdag 22 februari 2017 @ 17:48:11 #65
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_169073383
De gevestigde partijen snappen wel beter dat ze niet vol met de bakkes van de spreker in beeld hun youtubefilmpje moeten presenteren :P
  woensdag 22 februari 2017 @ 18:04:31 #67
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_169073458
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:01 schreef 99.999 het volgende:
De gevestigde partijen snappen wel beter dat ze niet vol met de bakkes van de spreker in beeld hun youtubefilmpje moeten presenteren :P
De VVD, 50plus, artikel 1 en denk hebben nog geen filmpje.
Maar die hebben ook niet de leukste lijsttrekkers :P
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_169073502
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:04 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

De VVD, 50plus, artikel 1 en denk hebben nog geen filmpje.
Maar die hebben ook niet de leukste lijsttrekkers :P
Die zullen het belang van een beetje gelikte spot echter wel inzien :P
  woensdag 22 februari 2017 @ 18:15:47 #69
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_169073656
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die zullen het belang van een beetje gelikte spot echter wel inzien :P
Persoonlijk vind ik die van VNL, CU en PvdA wel goed.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_169073827
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:04 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

De VVD, 50plus, artikel 1 en denk hebben nog geen filmpje.
Maar die hebben ook niet de leukste lijsttrekkers :P
Misschien zijn verkiezingsspotjes sowieso wel een beetje achterhaald. Dat Twitter-filmpje waarin de VVD zichzelf met de PVV vergelijkt is knap gemaakt en misschien ook wel veel effectiever.
pi_169074027
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die zullen het belang van een beetje gelikte spot echter wel inzien :P
De SP slaat anders met een gelikte spot de plank flink mis, is mijn mening:
VKZ / [SP] Socialistische Partij

quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:15 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik die van VNL, CU en PvdA wel goed.
Ken je het verhaal achter de PvdA-spot? De partij had eerst een heel ander spotje, maar in de talkshow van Jinek zat Asscher aan tafel met een reclamemaker die ook een spotje had gemaakt. Daar was Asscher zichtbaar enthousiast over, met als gevolg dat dat spotje is overgenomen.

Je kunt het filmpje én de reactie van Asscher hieronder terugzien, vanaf 14:00 minuten:


Zie eventueel ook dit NRC-artikel: https://www.nrc.nl/nieuws(...)vda-6190063-a1541076
pi_169092140
telegraaf twitterde op donderdag 23-02-2017 om 14:46:27 PVV schort alle publieke activiteiten op https://t.co/WeX3O1oyFx reageer retweet
  donderdag 23 februari 2017 @ 17:02:54 #73
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_169094819
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De SP slaat anders met een gelikte spot de plank flink mis, is mijn mening:
VKZ / [SP] Socialistische Partij

[..]

Ken je het verhaal achter de PvdA-spot? De partij had eerst een heel ander spotje, maar in de talkshow van Jinek zat Asscher aan tafel met een reclamemaker die ook een spotje had gemaakt. Daar was Asscher zichtbaar enthousiast over, met als gevolg dat dat spotje is overgenomen.

Je kunt het filmpje én de reactie van Asscher hieronder terugzien, vanaf 14:00 minuten:


Zie eventueel ook dit NRC-artikel: https://www.nrc.nl/nieuws(...)vda-6190063-a1541076
is dat oude spotje nog ergens zichtbaar?
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_169097969
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:02 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

is dat oude spotje nog ergens zichtbaar?
Ik kan het zo gauw niet terugvinden.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 10:06:35 #75
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_169194911
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')