abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:07:46 #1
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168562493
President

Donald Trump - New York

Vice President

Mike Pence - Indiana

Rex Tillerson - Secretary of State
Mike Pompeo - CIA Director
Andrew Puzder - Secretary of Labor
Scott Pruitt - EPA Administrator
General Jim 'Mad Dog' Mattis - Secretary of Defense
Nikki Haley - US Ambassador to the UN
Michael T. Flynn - National Security Adviser
Ben Carson - Secretary of Housing & Urban Development
Betsy DeVos - Secretary of Education
Stephen Bannon - Chief Strategist
Wilbur Ross - Secretary of Commerce
Reince Priebus - Chief of Staff
Jeff Sessions - Attorney General

Cabinet of Donald Trump
Presidential transition of Donald Trump
Timeline of the presidency of Donald Trump

Hoogtepunten tot nu toe:

20 Januari: Inauguratie van Trump. Een megapixel-foto van dit gebeuren is hier te vinden. In zijn speech was zijn thema 'America First'. De elite van Washington moet het ontgelden, alle macht moet over naar... the peeoo-ple. Volledige transcriptie van de speech is hier te vinden.

21 Januari: In Sean Spicers (persvoorlichter) eerste persconferentie haalt hij namens Trump fel uit naar de media, die berichtten over onjuiste toeschouwersaantallen. Het optreden verbijstert de daar aanwezige pers, aangezien foto's duidelijk aangeven dat er minder toeschouwers waren dan 2009 Obama 2009 Later introduceerde Kellyanne Connoway (campagnemanager) een nieuwe term, namelijk Alternative Facts.

23 Januari: Trump tekent drie executive orders:
- de VS trekken zich terug uit de TPP;
- de Mexico City policy wordt hersteld - hiermee mogen organisaties die federaal geld ontvangen geen abortus uitvoeren of promoten in andere landen;
- de federale overheid neemt geen mensen meer in dienst afgezien van enkele selecte afdelingen.

24 Januari: Een executive order wordt getekend om de Keystone XL en Dakota Access oliepijpleidingen door te kunnen laten gaan. Nikki Haley krijgt het groene licht van de senaat als ambassadeur voor de VN.

25 Januari: Trump tekent een executive order om een muur tussen de VS en Mexico te bouwen.

26 Januari: De Mexicaanse president, Enrique Peña Nieto, zegt een meeting af met Trump. Sean Spicer deelt mede dat er mogelijk een importheffing van 20% komt op Mexicaanse goederen als zij de muur die Trump had beloofd niet gaan betalen.

27 Januari: Trump en Peña Nieto spreken elkaar telefonisch over de onderlinge verstandhouding tussen de VS en Mexico. Hij tekent twee executive orders. In de eerste executive order staat dat het accepteren van vluchtelingen voor 120 dagen opgeschort wordt en burgers van Irak, Iran, Libië, Somalië, Sudan, Syrië en Jemen voor 90 dagen lang de toegang tot de VS geweigerd moet worden. De Britse premier, Theresa May, maakt een staatsbezoek aan de VS.

28 Januari: Trump belt met Merkel, Poetin en Hollande en spreekt met hen over de aanpak van het internationale terrorisme, de NAVO (met Merkel) en over protectionisme (met Hollande).

29 Januari: Protesten tegen "moslimban" van Trump houden aan. Trump wordt kwalijk genomen dat hij de Joden niet heeft genoemd in zijn statement op International Holocaust Remembrance Day.

30 Januari: Waarnemend minister van justitie Sally Yates wordt ontslagen nadat ze weigert om de immigratiestop te verdedigen.

[ Bericht 2% gewijzigd door ExtraWaskracht op 31-01-2017 12:57:21 ]
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2017 @ 11:12:25 #2
230491 Zith
pls tip
pi_168562569
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:39 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Dat dus, een ambtenaar die zich niet aan de grondwet houdt is zelfs strafbaar.
quote:
4s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:50 schreef Puddington het volgende:

[..]

Volgens mij zweren ambtenaren bij hun eed nog steeds "I solemnly swear to uphold the constitution" en niet "I solemnly swear to uphold the current administration".
Klopt helemaal. Maar in Amerika betekent dit dat de rechtelijke macht uiteindelijk beslist of iets constitutioneel is of niet. Beslist deze dat het niet door kan gaan, dan moet de AG/white house van positie veranderen (anders volgt constitutionele crisis).

Nu beslist ze voor haarzelf dat iets niet grondwettelijk is: ze speelt voor rechter. Wellicht heeft ze gelijk hoor, maar het is niet zo dat ze tegen een muur stond, ze had prima haar werk kunnen doen binnen haar eed.

Ze had zich bijv. kunnen beroepen op

quote:
Whenever the President finds that the entry of any aliens or of any class of aliens into the United States would be detrimental to the interests of the United States, he may by proclamation, and for such period as he shall deem necessary, suspend the entry of all aliens or any class of aliens as immigrants or nonimmigrants, or impose on the entry of aliens any restrictions he may deem to be appropriate.
212(f) https://www.gpo.gov/fdsys(...)2-partII-sec1182.pdf


Wat (denk ik) voldoende ruimte geeft om nationaliteiten van welke alien status dan ook te weigeren ... Tot dat men (Congress, Supreme Court) dit herroepen.

Maar nogmaals, ik vind het prima dat ze hier moreel op tegen is, of omdat ze in haar opinie hiermee tegen de grondwet gaat, en dus niet wilt meewerken... Maar dan moet ze dus opstappen/ontslagen worden.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_168562717
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:12 schreef Zith het volgende:

[..]

[..]

Klopt helemaal. Maar in Amerika betekent dit dat de rechtelijke macht uiteindelijk beslist of iets constitutioneel is of niet. Beslist deze dat het niet door kan gaan, dan moet de AG/white house van positie veranderen (anders volgt constitutionele crisis).

Nu beslist ze voor haarzelf dat iets niet grondwettelijk is: ze speelt voor rechter. Wellicht heeft ze gelijk hoor, maar het is niet zo dat ze tegen een muur stond, ze had prima haar werk kunnen doen binnen haar eed.

Ze had zich bijv. kunnen beroepen op

[..]

212(f) https://www.gpo.gov/fdsys(...)2-partII-sec1182.pdf

Wat (denk ik) voldoende ruimte geeft om nationaliteiten van welke alien status dan ook te weigeren ... Tot dat men (Congress, Supreme Court) dit herroepen.

Maar nogmaals, ik vind het prima dat ze hier moreel op tegen is, of omdat ze in haar opinie hiermee tegen de grondwet gaat, en dus niet wilt meewerken... Maar dan moet ze dus opstappen/ontslagen worden.
Dat laatste 'moet' dus niet, maar het is wel duidelijk dat iedereen die tegen de Trump Clan ingaat maximale schade mag verwachten. Zo heeft Trump met zijn bedrijf een spoor van vernieling onder contractors, klanten en investeerders achtergelaten, zo gaat runt ie ook het White House.

Grondwet gaat overigens voor elke andere wet of aanwijzing of decreet, dus ik denk niet dat ze hier de gesuggereerde ruimte had. Dat kenneijk van ambtenaren (en politici) verwacht wordt dat ze dan maar opportunistisch duiken ind e ruimte die er niet is, is nou imho net de reden waarom mensen die op Trump stemden zo ontevreden zijn.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:21:02 #4
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_168562722


[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 31-01-2017 11:46:32 (Lachen..) ]
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:22:20 #5
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_168562749
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:12 schreef Zith het volgende:

Klopt helemaal. Maar in Amerika betekent dit dat de rechtelijke macht uiteindelijk beslist of iets constitutioneel is of niet. Beslist deze dat het niet door kan gaan, dan moet de AG/white house van positie veranderen (anders volgt constitutionele crisis).

Nu beslist ze voor haarzelf dat iets niet grondwettelijk is: ze speelt voor rechter. Wellicht heeft ze gelijk hoor, maar het is niet zo dat ze tegen een muur stond, ze had prima haar werk kunnen doen binnen haar eed.
Wederom onjuist. Een executive order is geen wet. Het is haar taak dergelijke orders aan de wet te toetsten en als deze onwettig zijn, kan ze dat gewoon zeggen en hoeft ze niet te verdedigen.

Voor zover ik zag, gaf ze zelf het 1e en 14e amendement, sectie 1 op als reden.

First Amendement:
Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.

Fourteenth amendement, section 1:
All persons born or naturalized in the United States, and subject to the jurisdiction thereof, are citizens of the United States and of the State wherein they reside. No State shall make or enforce any law which shall abridge the privileges or immunities of citizens of the United States; nor shall any State deprive any person of life, liberty, or property, without due process of law; nor deny to any person within its jurisdiction the equal protection of the laws.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:32:45 #6
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:22:43 #8
192592 SureD1
------------------------------
pi_168563833
quote:
Hoe surrealistisch ook, ik denk dat hij dicht op de waarheid zit...

Dit is ook geen toeval:
http://nos.nl/artikel/215(...)n-oost-oekraine.html
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:40:13 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168564145
Canadese moskeeschutter blijkt Trumpfanaat aldus de Telegraaf http://m.telegraaf.nl/art(...)-blijkt-trump-fanaat
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:45:42 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_168564222
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
Canadese moskeeschutter blijkt Trumpfanaat aldus de Telegraaf http://m.telegraaf.nl/art(...)-blijkt-trump-fanaat
ik denk binnen 2-3 reacties iets over links hippie geweld...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_168564230
Donald is nog steeds goed boos op de gemene democraten vandaag.

realDonaldTrump twitterde op dinsdag 31-01-2017 om 12:21:52 Nancy Pelosi and Fake Tears Chuck Schumer held a rally at the steps of The Supreme Court and mic did not work (a mess)-just like Dem party! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 31-01-2017 om 12:27:02 When will the Democrats give us our Attorney General and rest of Cabinet! They should be ashamed of themselves! No wonder D.C. doesn't work! reageer retweet
Inmiddels is zijn mening over Schumer ten opzichte van november dus best wel bijgedraaid, ongetwijfeld omdat deze nare man het lef heeft gehad kritiek te uiten op beleid van Donald.

realDonaldTrump twitterde op zondag 20-11-2016 om 15:05:01 I have always had a good relationship with Chuck Schumer. He is far smarter than Harry R and has the ability to get things done. Good news! reageer retweet
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168564242
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
Canadese moskeeschutter blijkt Trumpfanaat aldus de Telegraaf http://m.telegraaf.nl/art(...)-blijkt-trump-fanaat
Ik ga snel even op de FP kijken om zeker weten dat het toch een moslim was.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 dinsdag 31 januari 2017 @ 12:46:47 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_168564246
Ja maaaaaar linkse hippies doen dat ook!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_168564261
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik ga snel even op de FP kijken om zeker weten dat het toch een moslim was.
Ja, als je NWS niet in mag dan moet je toch wat :D

Wel "grappig" dat je daar gewoon antisemitisch mag brallen en over rassenzuivering mag posten. Het zegt wel wat.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:48:35 #15
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_168564270
Dit tweets zijn echt president onwaardig. Is er niemand die die men influistert dat het niet handig is om dat zo te doen?
pi_168564286
quote:
19s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:48 schreef Gunner het volgende:
Dit tweets zijn echt president onwaardig. Is er niemand die die men influistert dat het niet handig is om dat zo te doen?
Nee want dan mag je een andere baan gaan zoeken.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  Overall beste user 2022 dinsdag 31 januari 2017 @ 12:50:59 #17
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_168564316
quote:
19s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:48 schreef Gunner het volgende:
Dit tweets zijn echt president onwaardig. Is er niemand die die men influistert dat het niet handig is om dat zo te doen?
Alleen verraders doen dat!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2017 @ 12:51:28 #18
230491 Zith
pls tip
pi_168564328
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:22 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Wederom onjuist. Een executive order is geen wet. Het is haar taak dergelijke orders aan de wet te toetsten en als deze onwettig zijn, kan ze dat gewoon zeggen en hoeft ze niet te verdedigen.

Voor zover ik zag, gaf ze zelf het 1e en 14e amendement, sectie 1 op als reden.
We moeten even voorbij het 'ze mag weigeren' en 'trump mag haar ontslaan'. Beiden mogen naar wens wanneer die partij dat wil, dat is nooit anders geweest.

Stond ze voor een muur, kon ze niet anders?

Mijn idee, voor zover ik mij kan inlezen in haar functie, is dat ze niet tegen de muur stond, behalve een morele muur die ze zelf opwerpt. Heel kort samengevat is ze gewoon de advocaat van het White House: Ze geeft juridisch advies, overziet haar team en verdedigt haar cliente voor de rechtelijke macht.

Edit: Ter toevoeging enkele nieuwsberichten hierover die het constitutional noemen (ja, ze bestaan ook die het niet constitutioneel noemen, maar zo kan je even de gegeven argumenten bekijken..)

Nov 2016 http://www.vox.com/world/(...)ald-trump-muslim-ban

http://www.usnews.com/new(...)ld-be-constitutional

http://www.nbcnews.com/po(...)nstitutional-n484981

[ Bericht 23% gewijzigd door Zith op 31-01-2017 12:59:26 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:52:06 #19
192592 SureD1
------------------------------
pi_168564339
quote:
19s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:48 schreef Gunner het volgende:
Dit tweets zijn echt president onwaardig. Is er niemand die die men influistert dat het niet handig is om dat zo te doen?
Hij wordt aangemoedigd, dit past precies in het playbook. Fascism 101. De heren uit de jaren 20 en 30 van de vorige eeuw hadden geen twitter natuurlijk, maar gingen precies zo tekeer tegen alles wat het niet met hun standpunten eens was.

Het is eng met een hoofdletter ENG.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:54:43 #20
192592 SureD1
------------------------------
pi_168564387
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:51 schreef Zith het volgende:

[..]

We moeten even voorbij het 'ze mag weigeren' en 'trump mag haar ontslaan'. Beiden mogen naar wens wanneer die partij dat wil, dat is nooit anders geweest.

Stond ze voor een muur, kon ze niet anders?

Mijn idee, voor zover ik mij kan inlezen in haar functie, is dat ze niet tegen de muur stond, behalve een morele muur die ze zelf opwerpt. Heel kort samengevat is ze gewoon de advocaat van het White House: Ze geeft juridisch advies, overziet haar team en verdedigt haar cliente voor de rechtelijke macht.
Eens, misschien had ze de eer aan zichzelf moeten houden. Anderzijds helpt ze op deze manier de kliek rond Donald hun ware gezicht te laten zien. Van dat persbericht lusten de honden geen brood...
pi_168564389
quote:
19s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:48 schreef Gunner het volgende:
Dit tweets zijn echt president onwaardig. Is er niemand die die men influistert dat het niet handig is om dat zo te doen?
Ik vind het vrij bizar dat een president elke hersenscheet zo op internet flikkert en had verwacht dat ie dat niet meer zou mogen doen als hij eenmaal president was. Het machtigste land ter wereld te kijk en wordt uitgelachen...
pi_168564459
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:51 schreef Zith het volgende:

[..]

We moeten even voorbij het 'ze mag weigeren' en 'trump mag haar ontslaan'. Beiden mogen naar wens wanneer die partij dat wil, dat is nooit anders geweest.

Stond ze voor een muur, kon ze niet anders?

Mijn idee, voor zover ik mij kan inlezen in haar functie, is dat ze niet tegen de muur stond, behalve een morele muur die ze zelf opwerpt. Heel kort samengevat is ze gewoon de advocaat van het White House: Ze geeft juridisch advies, overziet haar team en verdedigt haar cliente voor de rechtelijke macht.
Nee, hoor, ze heeft een verplichting die ver boven het White House gaat en dat is aan de wet en de Grondwet.

AG's worden geacht een President te adviseren wat de grondwet zegt, niet wat de President wil horen en als de President ongrondwettelijk bezig is dan is de AG degene die daar tegen op moet treden.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168564512
Lol @ die tweets. Ik moet wel een beetje lachen om mensen die dachten dat Trump "presidentieel" zou worden na zijn inauguratie, een nette man die mensen ging verbinden.
standaarddrinker
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2017 @ 13:01:27 #24
230491 Zith
pls tip
pi_168564525
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:57 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Nee, hoor, ze heeft een verplichting die ver boven het White House gaat en dat is aan de wet en de Grondwet.

AG's worden geacht een President te adviseren wat de grondwet zegt, niet wat de President wil horen
Klopt!

quote:
en als de President ongrondwettelijk bezig is dan is de AG degene die daar tegen op moet treden.
Klopt niet. De AG kan dan weigeren of proberen het te verdedigen tegenover de rechtelijke macht. De Supreme Court kan de president dan terugfluiten. Net zoals advocaten van (duidelijk) schuldige mensen niet hun clienten mogen tegenwerken.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:02:59 #25
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_168564564
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:01 schreef Zith het volgende:

[..]

Klopt!

[..]

Klopt niet. De AG kan dan weigeren of proberen het te verdedigen tegenover de rechtelijke macht. De Supreme Court kan de president dan terugfluiten.
Het probleem is ook dat normaal bij een decreet eerst advies wordt ingewonnen bij bijv. de AG. Dat is dit keer niet gebeurd. Dus dan krijg je dit gezeik achteraf.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_168564591
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:01 schreef Zith het volgende:

[..]

Klopt!

[..]

Klopt niet. De AG kan dan weigeren of proberen het te verdedigen tegenover de rechtelijke macht. De Supreme Court kan de president dan terugfluiten. Net zoals advocaten van (duidelijk) schuldige mensen niet hun clienten mogen tegenwerken.
De AG HEEFT geweigerd het te verdedigen.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168564628
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:01 schreef Zith het volgende:

[..]

Klopt!

[..]

Klopt niet. De AG kan dan weigeren of proberen het te verdedigen tegenover de rechtelijke macht. De Supreme Court kan de president dan terugfluiten. Net zoals advocaten van (duidelijk) schuldige mensen niet hun clienten mogen tegenwerken.
Dat is toch wat ze gedaan heeft? Ze heeft haar mensen opdracht gegeven deze order niet te verdedigen in rechtszaken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168564663
Is het nu al de bedoeling dat mensen tegen een muur moeten staan? Wow, that escalated quickly.
  Overall beste user 2022 dinsdag 31 januari 2017 @ 13:09:03 #29
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_168564706
President Bannon

https://www.nytimes.com/2(...)col-left-region&_r=0

quote:
As his first week in office amply demonstrated, Mr. Trump has no grounding in national security decision making, no sophistication in governance and little apparent grasp of what it takes to lead a great diverse nation. He needs to hear from experienced officials, like General Dunford. But Mr. Bannon has positioned himself, along with Mr. Trump’s son-in-law, Jared Kushner, as the president’s most trusted aide, shutting out other voices that might offer alternative views. He is now reportedly eclipsing the national security adviser, retired Lt. Gen. Michael Flynn
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:11:09 #30
104871 remlof
Europees federalist
pi_168564761
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:09 schreef Ulx het volgende:
President Bannon

https://www.nytimes.com/2(...)on-c-col-left-region®ion=opinion-c-col-left-region&WT.nav=opinion-c-col-left-region&_r=0

[..]

Heel eng dit.
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2017 @ 13:12:21 #31
230491 Zith
pls tip
pi_168564792
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:05 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is toch wat ze gedaan heeft? Ze heeft haar mensen opdracht gegeven deze order niet te verdedigen in rechtszaken.
En is daarom uit het ambt gezet... Waarom is dit een discussie? : (
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:12:40 #32
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_168564802
Dit is voor ons dan weer kut (van de reddit):
quote:
[–]Dr_Starbucks [score verborgen] 22 minuten geleden
Word on the street is that a slew of new Executive Orders are coming this week targeting H1B Visas, immigration and other things

permalinkembedopslaanrapporterengold gevenREAGEREN
[–]EdwardRec [score verborgen] 18 minuten geleden
Can you explain what a H1B visa is, please?

permalinkembedopslaanoorspronkelijke postrapporterengold gevenREAGEREN
[–]Dr_Starbucks [score verborgen] 10 minuten geleden
It allows employees from foreign countries to work for companies in the US. Used a lot from Tech companies, hospitals etc to recruit people from India, China etc
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_168564820
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:46 schreef Ludachrist het volgende:
Donald is nog steeds goed boos op de gemene democraten vandaag.

realDonaldTrump twitterde op dinsdag 31-01-2017 om 12:21:52 Nancy Pelosi and Fake Tears Chuck Schumer held a rally at the steps of The Supreme Court and mic did not work (a mess)-just like Dem party! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 31-01-2017 om 12:27:02 When will the Democrats give us our Attorney General and rest of Cabinet! They should be ashamed of themselves! No wonder D.C. doesn't work! reageer retweet
Inmiddels is zijn mening over Schumer ten opzichte van november dus best wel bijgedraaid, ongetwijfeld omdat deze nare man het lef heeft gehad kritiek te uiten op beleid van Donald.

realDonaldTrump twitterde op zondag 20-11-2016 om 15:05:01 I have always had a good relationship with Chuck Schumer. He is far smarter than Harry R and has the ability to get things done. Good news! reageer retweet
Het wordt tijd dat deze man van het politieke toneel verdwijnt.
pi_168564838
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:04 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Opgeruimd?
Tsja, volgens mij had iedereen behalve zijn die-hard fans wel door dat de man in de kern gewoon een rancuneuze kleuter met een narcistische persoonlijkheidsstoornis is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168564854
Geen senior staf meer:

Make my day!
pi_168564872
Ach, dat was toch maar fake senior staff.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:16:00 #37
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_168564887
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:13 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het wordt tijd dat deze man van het politieke toneel verdwijnt.
Is ook slechts een kwestie van tijd eer er ingegrepen word. Ik denk dan aan het leger of de veiligheidsdiensten als het niet via de wetgeving kan. Dit zijn fascisten, pure, plain and simple en dienen zo snel mogelijk uitgeschakeld te worden.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_168564892
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:14 schreef agter het volgende:
Geen senior staf meer:

[ afbeelding ]
Valt weinig meer te besturen voor de aankomend bestuurder.

Watskeburt?
pi_168564894
En naar verluid gaan er op State memo's rond om te protesteren tegen Trumps beslissingen en word er met ontslagpapieren gezwaaid.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:17:06 #40
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_168564915
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:52 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Hij wordt aangemoedigd, dit past precies in het playbook. Fascism 101. De heren uit de jaren 20 en 30 van de vorige eeuw hadden geen twitter natuurlijk, maar gingen precies zo tekeer tegen alles wat het niet met hun standpunten eens was.

Het is eng met een hoofdletter ENG.
Dit ja, smoke and mirrors

Las deze tactiek ergens:

quote:
I obviously can’t pretend to know the intentions of the new President, but let’s pretend the power consolidation move is what’s actually happening. In fact, let’s pretend we’re the Trump administration (not necessarily Trump himself, more likely his inner circle) for a second. Here’s our playbook:


We launch a series of Executive Orders in the first week. Beforehand, we identify one that our opponents will complain loudly about and will dominate the news cycle. Immigration ban. Perfect.
We craft the ban to be about 20% more extreme than we actually want it to be — say, let’s make the explicit decision to block green card holders from defined countries from entering the US, rather than just visa holders. We create some confusion so that we can walk back from that part later, but let’s make sure that it’s enforced to begin with.

We watch our opposition pour out into the streets protesting the extremes of our public measure, exactly as we intended. The protests dominate the news, but our base doesn’t watch CNN anyway. The ACLU will file motions to oppose the most extreme parts of our measure, that’s actually going to be useful too. We don’t actually care if we win, that’s why we made it more extreme than it needed to be. But in doing so, the lawsuit process will test the loyalty of those enforcing what we say.

While the nation’s attention is on our extreme EO, slip a few more nuanced moves through. For example, reconfigure the National Security Council so that it’s led by our inner circle. Or gut the State Department’s ability to resist more extreme moves. That will have massive benefits down the road — the NSC are the folks that authorize secret assassinations against enemies of the state, including American citizens. Almost nobody has time to analyze that move closely, and those that do can’t get coverage.

When the lawsuits filed by the ACLU inevitably succeed, stay silent. Don’t tell the DHS to abide by the what the federal judge says, see what they do on their own. If they capitulate to the courts, we know our power with the DHS is limited and we need to staff it with more loyal people. But if they continue enforcing our EO until we tell them not to, we know that we can completely ignore the judicial branch later on and the DHS will have our back.

Once the DHS has made their move, walk back from the 20% we didn’t want in the first place. Let the green card holders in, and pretend that’s what we meant all along. The protestors and the ACLU, both clamoring to display their efficacy, jump on the moment to declare a huge victory. The crowds dissipate, they have to go back to work.

When the dust settles, we have 100% of the Executive Order we originally wanted, we’ve tested the loyalty of a department we’ll need later on, we’ve proven we can ignore an entire branch of government, and we’ve slipped in some subtle moves that will make the next test even easier.

We’ve just tested the country’s willingness to capitulate to a fascist regime.
Feyenoord!!! * Barça
pi_168564936
Ik vind het wel saillant dat al die 4 sterren generaals waar de Trump fans zo over kwijlen nu braaf hun mond houden, het karakter en staan voor de waardes van de VS moet blijkbaar van een vrouw komen.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168564945
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:16 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Is ook slechts een kwestie van tijd eer er ingegrepen word. Ik denk dan aan het leger of de veiligheidsdiensten als het niet via de wetgeving kan. Dit zijn fascisten, pure, plain and simple en dienen zo zo snel mogelijk uitgeschakeld te worden.
The Collapse of the United States, 25 jaar na de Soviet Union, dat we dit nog mee mogen maken ho ho ho
standaarddrinker
pi_168564947
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:16 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Is ook slechts een kwestie van tijd eer er ingegrepen word. Ik denk dan aan het leger of de veiligheidsdiensten als het niet via de wetgeving kan. Dit zijn fascisten, pure, plain and simple en dienen zo zo snel mogelijk uitgeschakeld te worden.
Ik ben niet zo'n voorstander van geweld, maar in dit geval begin ik de optie te overwegen. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat het de zaken waarschijnlijk alleen maar zou verergeren.

Laten we hopen dat er snel een 'smoking gun' komt waardoor zelfs het gros van zijn supporters zich van hem afkeert. Die hoop zal ijdel blijken hoop ik.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:19:36 #44
192592 SureD1
------------------------------
pi_168564972
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:14 schreef agter het volgende:
Geen senior staf meer:

[ afbeelding ]
Is dit legit? Bron?
pi_168564987
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:17 schreef Tijger_nootje het volgende:
Ik vind het wel saillant dat al die 4 sterren generaals waar de Trump fans zo over kwijlen nu braaf hun mond houden, het karakter en staan voor de waardes van de VS moet blijkbaar van een vrouw komen.
Die mannen zijn voorlopig loyaal aan de chain of command. Trump blijft commander in chief.

Maar ook zij trekken ergens een grens.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:20:56 #46
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_168564997
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:19 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Is dit legit? Bron?
Trump's state department purge sparks worries of 'know-nothing approach' to foreign policy
EmilyGorcenski twitterde op donderdag 26-01-2017 om 20:07:49 Here's an updated State Department Org Chart.Blue X's are unfilled appointee positions. Red X's are resignations. https://t.co/gF5p0YGFKC reageer retweet
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_168565013
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:20 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Die mannen zijn voorlopig loyaal aan de chain of command. Trump blijft commander in chief.

Maar ook zij trekken ergens een grens.
We zullen zien maar ik heb mijn twijfels daarover.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:23:24 #48
192592 SureD1
------------------------------
pi_168565045
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:20 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Trump's state department purge sparks worries of 'know-nothing approach' to foreign policy
EmilyGorcenski twitterde op donderdag 26-01-2017 om 20:07:49 Here's an updated State Department Org Chart.Blue X's are unfilled appointee positions. Red X's are resignations. https://t.co/gF5p0YGFKC reageer retweet
Dank je! :)
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:24:48 #49
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_168565084
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:16 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Is ook slechts een kwestie van tijd eer er ingegrepen word. Ik denk dan aan het leger of de veiligheidsdiensten als het niet via de wetgeving kan. Dit zijn fascisten, pure, plain and simple en dienen zo snel mogelijk uitgeschakeld te worden.
:? Leger en veiligheidsdiensten zijn juist dol op fascisten, die gaan samen gouden tijden tegemoet
Feyenoord!!! * Barça
pi_168565124
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:19 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Is dit legit? Bron?
Met bronvermeldingen (oa TheGuardian):
https://medium.com/@yonat(...)4990891d5#.r2j84gx5x
Make my day!
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:26:52 #51
192592 SureD1
------------------------------
pi_168565139
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:21 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

We zullen zien maar ik heb mijn twijfels daarover.
DoD heeft briljante strategen in dienst (de meeste departments mag ik hopen) die strategisch nadenken over vanalles en nog wat. Je maakt mij niet wijs dat er niet over "out of the box" oplossingen gedacht wordt, al is het maar ter ontspanning.

Het lijkt me nog wat te vroeg voor die scenario's (al betrap ik mezelf ook al op het "die man moet weg, nu, en het maakt niet uit hoe" gevoel).
pi_168565154
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:14 schreef agter het volgende:
Geen senior staf meer:

[ afbeelding ]
Oud nieuws, al voorbijgekomen en no big deal.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168565176
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:26 schreef SureD1 het volgende:

[..]

DoD heeft briljante strategen in dienst (de meeste departments mag ik hopen) die strategisch nadenken over vanalles en nog wat. Je maakt mij niet wijs dat er niet over "out of the box" oplossingen gedacht wordt, al is het maar ter ontspanning.

Het lijkt me nog wat te vroeg voor die scenario's (al betrap ik mezelf ook al op het "die man moet weg, nu, en het maakt niet uit hoe" gevoel).
Ik denk dat je de capaciteiten in het Pentagon enigzins overschat, briljante denkers die out of the box denken worden vaker wel dan niet op een zijspoor gerangeerd.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:28:29 #54
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_168565178
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:24 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

:? Leger en veiligheidsdiensten zijn juist dol op fascisten, die gaan samen gouden tijden tegemoet
Gelul.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:28:49 #55
192592 SureD1
------------------------------
pi_168565187
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:26 schreef agter het volgende:

[..]

Met bronvermeldingen (oa TheGuardian):
https://medium.com/@yonat(...)4990891d5#.r2j84gx5x
Thanks :Y
pi_168565189
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:14 schreef agter het volgende:
Geen senior staf meer:

[ afbeelding ]
Allemaal loyalisten er voor in de plaats en je bent weer een stap dichter bij dictatuur.
pi_168565192
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:27 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Oud nieuws, al voorbijgekomen en no big deal.
Voor de stormtroepers van Trump is dit inderdaad oud nieuws en no big deal. FANTASTIC zoals de grote leider pleegt te zeggen. Iedereen op sabatical.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:30:02 #58
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_168565210
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:28 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Gelul.
Korte commandolijntjes, meer surveillance, bigbrotheriswatching, sterke man e.d.
Vinden ze heerlijk
Feyenoord!!! * Barça
pi_168565217
Koning Abdullah in Washington:




Veel gesproken over de situatie in Syrië, harder optreden tegen terrorisme en meer cooperatie tussen beide landen.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168565251
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:12 schreef Zith het volgende:

[..]

En is daarom uit het ambt gezet... Waarom is dit een discussie? : (
Voornamelijk door de taal die gebruikt werd in die memo van Spicer.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168565252
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:30 schreef antiderivative het volgende:
Koning Abdullah in Washington:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Veel gesproken over de situatie in Syrië, harder optreden tegen terrorisme en meer cooperatie tussen beide landen.
Trump doet nog slapies? Hard getwitterd vannacht?

Wel leuk, "harder optreden tegen terrorisme", zoals wat, meer drone strikes of gaan we meer SEALs inzetten die meer burgers dan terroristen om zeep helpen zoals in Jemen?
Ah, questions, questions.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:32:55 #62
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_168565279
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:30 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Korte commandolijntjes, meer surveillance, bigbrotheriswatching, sterke man e.d.
Vinden ze heerlijk
Ja, een smaldeel misschien, maar in meerderheid zijn het gewoon heel verstandige mensen die echt niet zitten te wachten op figuren als Trump en Banner.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_168565291
Abdullah heeft geen afspraak met Trump. Niet zeker of ze elkaar gaan ontmoeten.
Make my day!
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:34:20 #64
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168565314
Voordeel van het leger lijkt me dat het min of meer een meritocratie is. Dit zorgt wel voor een filter op absolute incompetentie. Nadeel is dat het een soort van group-think oplevert.
pi_168565320
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:33 schreef agter het volgende:
Abdullah heeft geen afspraak met Trump. Niet zeker of ze elkaar gaan ontmoeten.
Het is niet alsof Jordanie belangrijk is of zo als je het over ISIS en terrorisme hebt :'(
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168565337
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:34 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Het is niet alsof Jordanie belangrijk is of zo als je het over ISIS en terrorisme hebt :'(
En Putin heeft hem wel ontvangen.
Make my day!
pi_168565353
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:17 schreef Tijger_nootje het volgende:
Ik vind het wel saillant dat al die 4 sterren generaals waar de Trump fans zo over kwijlen nu braaf hun mond houden, het karakter en staan voor de waardes van de VS moet blijkbaar van een vrouw komen.
Ik zie het nog wel zover komen dat Mattis en Kelly er straks helemaal klaar mee zij dat ze nergens bij betrokken worden en dan gewoon ontslag nemen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:24 schreef Bonobo11 het volgende:
:? Leger en veiligheidsdiensten zijn juist dol op fascisten, die gaan samen gouden tijden tegemoet
Nee zo dol zijn die daar niet op, in autoritaire regimes gebeurt er vaak een zuivering in leger en veiligheidsdiensten.
Kijk maar naar Turkije nu, en verder in het verleden in de Sovjetunie en Duitsland.
pi_168565357
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:27 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Oud nieuws, al voorbijgekomen en no big deal.
Waarom zou dit no big deal zijn?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2017 @ 13:37:07 #69
230491 Zith
pls tip
pi_168565390
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:31 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Trump doet nog slapies? Hard getwitterd vannacht?

Wel leuk, "harder optreden tegen terrorisme", zoals wat, meer drone strikes of gaan we meer SEALs inzetten die meer burgers dan terroristen om zeep helpen zoals in Jemen?
Ah, questions, questions.
Inderdaad, beter stap hij af van het verschrikkelijke Obama beleid.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_168565393
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Voordeel van het leger lijkt me dat het min of meer een meritocratie is. Dit zorgt wel voor een filter op absolute incompetentie. Nadeel is dat het een soort van group-think oplevert.
Neuh, incompetentie tiert welig, zie alle projecten van het Pentagon en hun kost overschrijdingen en, in meer dan een geval, totale gebrek aan resultaten. Als je politiek goed bezig bent is incompetentie geen enkel probleem zolang het maar binnenshuis blijft.

Voorbeeldje, het programma om de Humvee te vervangen heeft 25 miljard gekost, resultaat? 0. Nada. Niets. Geen ontwerp, geen nieuw voertuig. Aantal ontslagen? 0.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168565434
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:29 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Voor de stormtroepers van Trump is dit inderdaad oud nieuws en no big deal. FANTASTIC zoals de grote leider pleegt te zeggen. Iedereen op sabatical.
neuh

abbydphillip twitterde op donderdag 26-01-2017 om 20:52:40 The American Foreign Service Association throws some cold water on the freakout over turnover at State: "nothing unusual." https://t.co/peYWHIU3dm reageer retweet
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168565457
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:37 schreef Zith het volgende:

[..]

Inderdaad, beter stap hij af van het verschrikkelijke Obama beleid.
En daar komt voor in de plaats? Zeg het maar?

Mischien interessant om te weten, 2 dagen gelden is er een Navy SEAL raid geweest in Jemen tegen Al Queda, 30 doden waaronder 10 vrouwen en 4 kinderen en naar verluid 14 Al Queda strijders en een dode SEAL en 3 gewonden.

Is dat wat je bedoelt met beter?
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168565484
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:38 schreef antiderivative het volgende:

[..]

neuh

abbydphillip twitterde op donderdag 26-01-2017 om 20:52:40 The American Foreign Service Association throws some cold water on the freakout over turnover at State: "nothing unusual." https://t.co/peYWHIU3dm reageer retweet
[ afbeelding ]


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2017 13:42:56 ]
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2017 @ 13:43:20 #74
230491 Zith
pls tip
pi_168565535
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:40 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

En daar komt voor in de plaats? Zeg het maar?

Mischien interessant om te weten, 2 dagen gelden is er een Navy SEAL raid geweest in Jemen tegen Al Queda, 30 doden waaronder 10 vrouwen en 4 kinderen en naar verluid 14 Al Queda strijders en een dode SEAL en 3 gewonden.

Is dat wat je bedoelt met beter?
Nee, dat was ook een plan bedacht door Obama en zijn horde burgerslachters.

Ik denk meer aan iets als iemand uit brandhaarden in het middenoosten toelaten naar de VS te komen 🙆
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_168565548
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:41 schreef gelly het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Spicer zou zo voor Saddam kunnen werken...maar goed, Trump heeft in het verleden al eens zijn bewondering voor Saddam uitgesproken dus...ja.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168565570
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:16 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Is ook slechts een kwestie van tijd eer er ingegrepen word. Ik denk dan aan het leger of de veiligheidsdiensten als het niet via de wetgeving kan. Dit zijn fascisten, pure, plain and simple en dienen zo snel mogelijk uitgeschakeld te worden.
Kun jij eens precies uitleggen waarom Trump een fascist zou zijn? Vanwege die tijdelijke ban uit bepaalde landen? Er staat in de Amerikaanse grondwet dat een president zijn land moet beschermen tegen vijanden binnen en buiten de VS. Trump meent op basis van informatie van veiligheidsdiensten dat er mogelijk terroristen uit die landen komen. Hij voldoet dus aan de grondwet. De pers bashen? Dat heeft die pers in Amerika helemaal aan zich zelf te danken door compleet achter Clinton te gaan staan voor en tijdens de verkiezingen. Een pers die vrijwel klakkeloos achter een persoon gaat staan is veel enger voor een democratie dan wat Trump doet. Hillary was corrupt tot op het bot en de pers idem dito
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_168565588
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:43 schreef Zith het volgende:

[..]

Nee, dat was ook een plan bedacht door Obama en zijn horde burgerslachters.

Ik denk meer aan iets als iemand uit brandhaarden in het middenoosten toelaten naar de VS te komen 🙆
Dus je hebt niks behalve lege blaat? Mooi, weten we dat ook weer.

PS: Alle terreur plegers die naar de VS zijn gekomen kwamen uit landen die niet op de lijst staan...maar dat wist je al, toch?
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168565621
Overigens heeft Obama vlak voor zijn vertrek het beleid jegens Cubaanse vluchtelingen helemaal afgeschaft. Cubanen kunnen nu worden terug gestuurd, maar daar hoor je links niet over, want het is Obama en die Cubanen zijn meest christenen
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:47:37 #79
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168565639
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:46 schreef WhiteBeard het volgende:
k het beleid jegens Cubaanse vluchtelingen hele
Obama heeft het beleid rondom Cuba gelijk getrokken met de rest ipv de aparte status door laten gaan die ze hadden. Althans, dat is zoals ik het meegekregen heb.
pi_168565664
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:46 schreef WhiteBeard het volgende:
Overigens heeft Obama vlak voor zijn vertrek het beleid jegens Cubaanse vluchtelingen helemaal afgeschaft. Cubanen kunnen nu worden terug gestuurd, maar daar hoor je links niet over, want het is Obama en die Cubanen zijn meest christenen
O, jij bent zo'n links/rechts-pannekoek. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:52:38 #81
192592 SureD1
------------------------------
pi_168565726
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:30 schreef antiderivative het volgende:
Koning Abdullah in Washington:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Veel gesproken over de situatie in Syrië, harder optreden tegen terrorisme en meer cooperatie tussen beide landen.
Dat is een vertoning vanuit protocollair perspectief? Staatshoofd op bezoek dat niet op zijn minst door het Staatshoofd begroet wordt? Kan me niet voorstellen dat HRH daar blij mee is...
pi_168565752
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Obama heeft het beleid rondom Cuba gelijk getrokken met de rest ipv de aparte status door laten gaan die ze hadden. Althans, dat is zoals ik het meegekregen heb.
Obama was tegen gristenen, je weet toch? Muslin en zo.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168565832
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:38 schreef antiderivative het volgende:

[..]

neuh

abbydphillip twitterde op donderdag 26-01-2017 om 20:52:40 The American Foreign Service Association throws some cold water on the freakout over turnover at State: "nothing unusual." https://t.co/peYWHIU3dm reageer retweet
[ afbeelding ]
Punt is dat je dan dus wel mensen moet hebben die daar gaan werken. Trump heeft die nog niet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2017 @ 13:58:25 #84
230491 Zith
pls tip
pi_168565862
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:45 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Dus je hebt niks behalve lege blaat? Mooi, weten we dat ook weer.

PS: Alle terreur plegers die naar de VS zijn gekomen kwamen uit landen die niet op de lijst staan...maar dat wist je al, toch?
Het zijn echter wel de landen waar Obama zijn murderdrones op af stuurde. Waarom deed Obama dat als die terroristen geen gevaar waren voor Amerikanen? Misschien wel om dezelfde reden als Trump nu mensen uit dat land weert. 🤔
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_168565887
CNN twitterde op dinsdag 31-01-2017 om 13:55:01 President Trump will preserve Obama executive order that protects federal employees from anti-LGBTQ discrimination… https://t.co/BlxX4mfmnK reageer retweet
  Overall beste user 2022 dinsdag 31 januari 2017 @ 13:59:52 #86
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_168565900
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:59 schreef skysherrif het volgende:
CNN twitterde op dinsdag 31-01-2017 om 13:55:01 President Trump will preserve Obama executive order that protects federal employees from anti-LGBTQ discrimination… https://t.co/BlxX4mfmnK reageer retweet
En werknemers in het bdrijfsleven?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2017 @ 13:59:59 #87
230491 Zith
pls tip
pi_168565902
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Punt is dat je dan dus wel mensen moet hebben die daar gaan werken. Trump heeft die nog niet.
Zijn het niet vooral posities die binnen SD worden vervuld, en niet door de politiek worden toegewezen? Zo gaat dat in BuZa iig (elke paar jaar krijg je een lijstje open vacatures en moet je er een paar kiezen).

[ Bericht 5% gewijzigd door Zith op 31-01-2017 14:09:22 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_168565918
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:59 schreef Ulx het volgende:

[..]

En werknemers in het bdrijfsleven?
Geen idee, wss hetzelfde als onder Obama.
pi_168566087
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:59 schreef Zith het volgende:

[..]

Zijn het niet vooral posities die binnen SD worden vervuld, en niet door de politiek worden toegewezen? Zo gaat dat in BuZa iig.
Nee, het gros van het senior management moet door de senaat benoemd worden. Tillerson zal dus een team samen moet stellen, maar heeft tot die benoemingen er door zijn niet echt mensen om zich heen. Hij kan dan wel inlichtingen inwinnen bij andere mensen die er al werken uiteraard, maar die hebben niet de bevoegdheid om bepaalde zaken te doen die, bijvoorbeeld, Patrick Kennedy wel had.

Daarom is het ook vrij normaal om een bepaalde periode te hanteren waarin mensen die normaal gesproken vertrekken toch blijven werken tot de nieuwe mensen goedgekeurd zijn door de senaat, de grace period. Trump doet daar niet aan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168566197
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Punt is dat je dan dus wel mensen moet hebben die daar gaan werken. Trump heeft die nog niet.
Er werken al mensen van het Trump-team op dat departement en al langere tijd, en ook op de andere departementen. de zgn beachhead teams. Bestaande uit career professionals, (oud-) politici etc. Die cijfers werden genoemd door Pence op de dag voor de inauguratie. De 'acting' personen zijn degene die rol op zich nemen (acting deputy, acting under secretary etc.) voor een bepaalde tijd in een leiderschapsfunctie, vele schuiven door van deputy naar acting secretary (van 2e naar 1e functie). Zie ook de AG van gisteren, totdat Sessions het groene licht krijgt.

Als het gaat om die functies heeft men daar natuurlijk shortlists voor, die van dep. sec. of state al vaker gepost bijvoorbeeld.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  dinsdag 31 januari 2017 @ 14:16:20 #91
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168566215
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tsja, volgens mij had iedereen behalve zijn die-hard fans wel door dat de man in de kern gewoon een rancuneuze kleuter met een narcistische persoonlijkheidsstoornis is.
Dit lijkt me nou meer een juiste typering van jezelf...... :)
Feyenoord!
pi_168566287
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, het gros van het senior management moet door de senaat benoemd worden. Tillerson zal dus een team samen moet stellen, maar heeft tot die benoemingen er door zijn niet echt mensen om zich heen. Hij kan dan wel inlichtingen inwinnen bij andere mensen die er al werken uiteraard, maar die hebben niet de bevoegdheid om bepaalde zaken te doen die, bijvoorbeeld, Patrick Kennedy wel had.

Daarom is het ook vrij normaal om een bepaalde periode te hanteren waarin mensen die normaal gesproken vertrekken toch blijven werken tot de nieuwe mensen goedgekeurd zijn door de senaat, de grace period. Trump doet daar niet aan.
Correct imo.
En dus heeft Trump alleen die paar getrouwen om zich heen, wat ik eng vind.
En wordt er per decreet geregeerd. Er is niemand om Trumps EO naar beneden uit te rollen.
Make my day!
pi_168566358
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 14:06 schreef antiderivative het volgende:
Trump agenda vandaag:

• Meeting with small business leaders
• Signing executive order
• Meeting with Reince Priebus, Chief of Staff
• Meeting with Mike Pence, Vice President
• Meeting with Andrew Bremberg, Director of the Domestic Policy Council
• Meeting with the National Economic Council staff
Hier een video op CNBC van een deelnemer van die small business meeting, blij met deze Pres.:

Small-biz owner on Trump: He understands business
Irma Aguirre, Mexican Bistro Café owner, discusses her meeting with President Trump and other small-business owners.

"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168566407
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:38 schreef antiderivative het volgende:

[..]

neuh

abbydphillip twitterde op donderdag 26-01-2017 om 20:52:40 The American Foreign Service Association throws some cold water on the freakout over turnover at State: "nothing unusual." https://t.co/peYWHIU3dm reageer retweet
[ afbeelding ]
Typisch TrumpTroopers, kunenn wel quoten maar niet zelfstandig denken.

Zoals Spicer gisteren per ongeluk al zei 'get with the program, or you can go'. Dat is wat anders dan 'up or out', dat is obey or out.
pi_168566440
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:15 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Er werken al mensen van het Trump-team op dat departement en al langere tijd, en ook op de andere departementen. de zgn beachhead teams. Bestaande uit career professionals, (oud-) politici etc. Die cijfers werden genoemd door Pence op de dag voor de inauguratie. De 'acting' personen zijn degene die rol op zich nemen (acting deputy, acting under secretary etc.) voor een bepaalde tijd in een leiderschapsfunctie, vele schuiven door van deputy naar acting secretary (van 2e naar 1e functie). Zie ook de AG van gisteren, totdat Sessions het groene licht krijgt.

Als het gaat om die functies heeft men daar natuurlijk shortlists voor, die van dep. sec. of state al vaker gepost bijvoorbeeld.
Ja, Pence zei dat inderdaad. Trump heeft tot nu toe 4(!!) procent van alle benoemingen die door de senaat moeten worden gedaan geregeld. Dat is historisch weinig. Doen alsof alles hartstikke soepeltjes loopt op dat gebied is natuurlijk je reinste onzin.

Leuk dat Trump shortlists heeft hoor, maar zolang hij daar geen keuze van maakt hebben al die lijstjes precies nul belang.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168566466
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:22 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Hier een video op CNBC van een deelnemer van die small business meeting, blij met deze Pres.:

Small-biz owner on Trump: He understands business
Irma Aguirre, Mexican Bistro Café owner, discusses her meeting with President Trump and other small-business owners.

[ afbeelding ]
/TrumpTrooper on/ Oe, naamkaartjes, die moeten wel belangrijk zijn, en iedereen luistert naar de slimste mens op aarde /TrumpTrooper off/
pi_168566504
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:22 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Hier een video op CNBC van een deelnemer van die small business meeting, blij met deze Pres.:

Small-biz owner on Trump: He understands business
Irma Aguirre, Mexican Bistro Café owner, discusses her meeting with President Trump and other small-business owners.

[ afbeelding ]
Ik geloof ook niet dat daar aan wordt getwijfeld. Er wordt eerder getwijfeld aan de vraag of hij concepten als democratische besluitvorming wel snapt. Met executive orders kom je niet zo heel ver.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168566561
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat daar aan wordt getwijfeld. Er wordt eerder getwijfeld aan de vraag of hij concepten als democratische besluitvorming wel snapt. Met executive orders kom je niet zo heel ver.
Hij nodigt ook enkel mensen uit waarvan hij zeker weet dat ze postiief marketingmateriaal opleveren. Zoek maar op de naam waarvan antiderivative het verkooppraatje dumpt

Trump, een echte despoot
  Overall beste user 2022 dinsdag 31 januari 2017 @ 14:34:00 #99
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_168566609
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:31 schreef invalidusername het volgende:

Trump, een echte despoot
Leader of the Free World zou ik hem niet willen noemen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_168567055
RepJohnConyers twitterde op dinsdag 31-01-2017 om 04:56:40 Trump has commenced a course of conduct that is Nixonian in its design and execution and threatens the long-vaunted independence of DOJ. reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_168567197
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

Leader of the Free World zou ik hem niet willen noemen.
De EU duidelijk ook niet, die hebben Trump zojuist een gevaar voor de EU genoemd.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:09:28 #102
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_168567249
Om nog even terug te komen op die 'maar' 109 mensen die last zouden hebben van de ban:

Fact check: White House claims 109 affected by travel ban - it's more like 90,000
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:09:32 #103
104871 remlof
Europees federalist
pi_168567250
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:06 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

De EU duidelijk ook niet, die hebben Trump zojuist een gevaar voor de EU genoemd.
En terecht. Maar ook een uitdaging.
pi_168567266
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:09 schreef remlof het volgende:

[..]

En terecht. Maar ook een uitdaging.
Dat dan weer wel.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  Overall beste user 2022 dinsdag 31 januari 2017 @ 15:11:48 #105
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_168567289
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:09 schreef DustPuppy het volgende:
Om nog even terug te komen op die 'maar' 109 mensen die last zouden hebben van de ban:

Fact check: White House claims 109 affected by travel ban - it's more like 90,000
Maar volgens de alternatieve feiten dus maar 109.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_168567380
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:06 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

De EU duidelijk ook niet, die hebben Trump zojuist een gevaar voor de EU genoemd.
Ik ben het voor de verandering met Tusk eens, maar ik denk dat het uiteenvallen van de EU onafwendbaar is. Zeker wanneer Le Pen de verkiezingen wint. Dan valt er een steunpilaar weg, bovendien zit zij behoorlijk in de zak van Trump.

Wilders zal hier niet echt een poot aan de grond krijgen, ook al wint hij de verkiezingen. Ik hoop dat mensen hier na de uitwerkingen van de populistische nachtmerries in de VS en Frankrijk beter conclusies gaan trekken in de toekomst.

Ik ben geen voorstander van het ondemocratisch gedrocht wat EU heet, maar als de VS in een soort autoritair regime verandert wil ik graag nog even onder de paraplu van Brussel blijven. Noem het een noodzakelijk kwaad. Daarnaast voel ik me erg solidair met de andere EU-landen in dezen. We zitten in hetzelfde schuitje.
pi_168567437
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:17 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ben het voor de verandering met Tusk eens, maar ik denk dat het uiteenvallen van de EU onafwendbaar is. Zeker wanneer Le Pen de verkiezingen wint. Dan valt er een steunpilaar weg, bovendien zit zij behoorlijk in de zak van Trump.

Wilders zal hier niet echt een poot aan de grond krijgen, ook al wint hij de verkiezingen. Ik hoop dat mensen hier na de uitwerkingen van de populistische nachtmerries in de VS en Frankrijk beter conclusies gaan trekken in de toekomst.

Ik ben geen voorstander van het ondemocratisch gedrocht wat EU heet, maar als de VS in een soort autoritair regime verandert wil ik graag nog even onder de paraplu van Brussel blijven. Noem het een noodzakelijk kwaad.
Le Pen is redelijk kansloos, zelfs als ze zou winnen dan heft FN heft welgeteld een (1) zetel in de hele Assemblee en de Franse President kan alleen een PM benoemen met de steun van de Assemblee.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168567465
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:09 schreef DustPuppy het volgende:
Om nog even terug te komen op die 'maar' 109 mensen die last zouden hebben van de ban:

Fact check: White House claims 109 affected by travel ban - it's more like 90,000
Willekeurig kersen plukken. Er is niets in het artikel dat de quote van Spicer bovenaan onderuit haalt.
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_168567515
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:20 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Le Pen is redelijk kansloos, zelfs als ze zou winnen dan heft FN heft welgeteld een (1) zetel in de hele Assemblee en de Franse President kan alleen een PM benoemen met de steun van de Assemblee.
Oh, dat wist ik niet. Ik ben een leek op het gebied van Franse politiek dus ben niet op de hoogte van die rare constructie. Ik ga wel even Wikipedia raadplegen om te checken hoe dat zit.

Dan nog heb ik er een hard hoofd in dat er iets van Europese eenheid bewaard blijft. Misschien alleen als de VS keihard uit de bocht vliegt, dat zelfs de grootste critici van de EU inzien dat het op zo'n moment beter is bij elkaar te blijven, maar anders zie ik het de komende jaren eerder verzwakken dan versterken.
pi_168567531
owjee, de EU...

enfin, het dagelijkse hoekje personeelszaken dan maar.

Bevestiging voor nominatie:

Deputy Secretary of Homeland Security
Elaine Duke
* Principal of Elaine Duke & Associates, LLC
* Former Under Secretary of management budgets and procurement at Homeland Security
* Former Executive member to the Chief Information Officer at Homeland Security
* Former Chief Procurement Officer at Homeland Security
* Former Deputy Assistant Administrator for Acquisition at TSA
* Former Director of the Office of Contract Policy at the US Navy
* Former Deputy Director of Contracting and Property Management at the Smithsonian Institution
* Former Director of Acquisition and Grant Services for the Federal Railroad Administration
* Recipient of the Presidential Meritorious Rank Award, the DHS Secretary's Medal, the Transportation Security Administration Silver Medal for Customer Service, the Department of the Army Commander's Award for Public Service, and the US Coast Guard's Distinguished Public Service Medal

-----

Op de shortlist, final stages:

Director of the Office of Science and Technology Policy
* David Gelernter (Professor of computer science at Yale University, member of the National Council on the Arts)
* William Happer (Professor of Physics at Princeton University, Fellow American Physical Society, American Association for the Advancement of Science & National Academy of Sciences)
* Thomas Massie (Rep. from Kentucky, Fmr Electrical & Mechanical engineer, Fmr. Owner SensAble Devices Inc.)

Chair of the Federal Energy Regulatory Commission
* Cheryl LaFleur (Current acting Chair of the FERC)
* Neil Chatterjee (Energy policy advisor to the US Senate Majority Leader, Fmr. Principal for Government Relations at the National Rural Electric Cooperative Association

--> Trump schijnt LaFleur best prima te vinden, maar Chatterjee heeft de politieke connectie via Mcconnell.

Director of the Consumer Financial Protection Bureau
* Paul Atkins (CEO Patomak Global Partners, Chairman BATS Global Markets, Fmr. SEC Commissioner, Fmr. Partner Davis Polk & Wardwell)
* Kyle Hauptman (Executive Director Main Street, Member SEC Advisory Committee, Fmr. Senior Development Manager AEI, Fmr. Senior Vice President Fixed-Income division Jefferies & Company, Fmr. trader of sovereign debt and interest-rate products at Lehman Brothers)
* CJ Jordan (President, CEO Jordan Management Group, President of the National Black Republican Leadership Council)
* Julie Bell Lindsay (MD, GC Capital Markets and Corporate Reporting Citigroup, Fmr. Counsel to Commissioner SEC, Fmr. Associate Wilson Sonsini Goodrich & Rosati)
* Randy Neugebauer (Fmr. Rep. of Texas, Chairman Subcommittee on Oversight and Investigations, Committee on Financial Services)
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168567566
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:23 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik niet. Ik ben een leek op het gebied van Franse politiek dus ben niet op de hoogte van die rare constructie. Ik ga wel even Wikipedia raadplegen om te checken hoe dat zit.

Dan nog heb ik er een hard hoofd in dat er iets van Europese eenheid bewaard blijft. Misschien alleen als de VS keihard uit de bocht vliegt, dat zelfs de grootste critici van de EU inzien dat het op zo'n moment beter is bij elkaar te blijven, maar anders zie ik het de komende jaren eerder verzwakken dan versterken.
Moeilijk te zeggen, ik zie weinig optimisme of vertrouwen in Trump bij de leiders van de EU landen, zelfs Nederland onder Rutte lijkt er weinig in te zien en die is normal gesproken zo milquetoast als het maar zijn kan.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168567603
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:24 schreef antiderivative het volgende:
owjee, de EU...

Ja, je weet wel, die economie die groter is dan die van de VS.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:28:18 #113
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168567640
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

Leader of the Free World zou ik hem niet willen noemen.
Die term is ook alleen maar media bullshit. Er is helemaal geen "free world" en de prez van de USA is ook zeker geen leider wat dat betreft.
Feyenoord!
pi_168567667
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:23 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik niet. Ik ben een leek op het gebied van Franse politiek dus ben niet op de hoogte van die rare constructie. Ik ga wel even Wikipedia raadplegen om te checken hoe dat zit.

Dan nog heb ik er een hard hoofd in dat er iets van Europese eenheid bewaard blijft. Misschien alleen als de VS keihard uit de bocht vliegt, dat zelfs de grootste critici van de EU inzien dat het op zo'n moment beter is bij elkaar te blijven, maar anders zie ik het de komende jaren eerder verzwakken dan versterken.
Wat mij betreft prima. De tijd dat men in Brussel bepaalt welke kracht mijn stofzuiger mag hebben of welke lampjes ik moet kopen het liefst snel voorbij. Juist de bemoeizieke EU begint op een fascistische staat te lijken
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_168567682
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:17 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ben het voor de verandering met Tusk eens, maar ik denk dat het uiteenvallen van de EU onafwendbaar is.
Zeker wanneer Le Pen de verkiezingen wint. Dan valt er een steunpilaar weg, bovendien zit zij behoorlijk in de zak van Trump.

Wilders zal hier niet echt een poot aan de grond krijgen, ook al wint hij de verkiezingen. Ik hoop dat mensen hier na de uitwerkingen van de populistische nachtmerries in de VS en Frankrijk beter conclusies gaan trekken in de toekomst.

Ik ben geen voorstander van het ondemocratisch gedrocht wat EU heet, maar als de VS in een soort autoritair regime verandert wil ik graag nog even onder de paraplu van Brussel blijven. Noem het een noodzakelijk kwaad. Daarnaast voel ik me erg solidair met de andere EU-landen in dezen. We zitten in hetzelfde schuitje.
In zekere zin denk ik dat dit meer voor een ommekeer gaat zorgen. Zonder de VS moet de EU opeens veel sneller gaan harmoniseren op allerlei defensie en veiligheidsvraagstukken omdat de individuele landen te klein zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_168567695
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:27 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Ja, je weet wel, die economie die groter is dan die van de VS.
Hebben ze toevallig ook nog iets geroepen over Democracy en Freedom?
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:31:01 #117
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168567706
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:17 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ben het voor de verandering met Tusk eens, maar ik denk dat het uiteenvallen van de EU onafwendbaar is. Zeker wanneer Le Pen de verkiezingen wint. Dan valt er een steunpilaar weg, bovendien zit zij behoorlijk in de zak van Trump.

Wilders zal hier niet echt een poot aan de grond krijgen, ook al wint hij de verkiezingen. Ik hoop dat mensen hier na de uitwerkingen van de populistische nachtmerries in de VS en Frankrijk beter conclusies gaan trekken in de toekomst.

Ik ben geen voorstander van het ondemocratisch gedrocht wat EU heet, maar als de VS in een soort autoritair regime verandert wil ik graag nog even onder de paraplu van Brussel blijven. Noem het een noodzakelijk kwaad. Daarnaast voel ik me erg solidair met de andere EU-landen in dezen. We zitten in hetzelfde schuitje.
Wat voor conclusies zouden mensen moeten trekken over de populistische "nachtmerries" dan in jouw ogen? Als mensen 1 conclusie gaan trekken dan is het wel dat ze gezien hebben dat ze daadwerkelijk invloed hebben om de status quo pijn te doen. En dat zullen we dus in Nederland en andere landen ook gaan zien.

Waarom zou de PVV hier geen poot aan de grond krijgen?
Feyenoord!
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:31:19 #118
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168567715
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:29 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Wat mij betreft prima. De tijd dat men in Brussel bepaalt welke kracht mijn stofzuiger mag hebben of welke lampjes ik moet kopen het liefst snel voorbij. Juist de bemoeizieke EU begint op een fascistische staat te lijken
Hear hear.
Feyenoord!
pi_168567776
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

In zekere zin denk ik dat dit meer voor een ommekeer gaat zorgen. Zonder de VS moet de EU opeens veel sneller gaan harmoniseren op allerlei defensie en veiligheidsvraagstukken omdat de individuele landen te klein zijn.
Merkel is nu de leider van de vrije wereld. :D
Make my day!
pi_168567779
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:31 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat voor conclusies zouden mensen moeten trekken over de populistische "nachtmerries" dan in jouw ogen? Als mensen 1 conclusie gaan trekken dan is het wel dat ze gezien hebben dat ze daadwerkelijk invloed hebben om de status quo pijn te doen. En dat zullen we dus in Nederland en andere landen ook gaan zien.

Waarom zou de PVV hier geen poot aan de grond krijgen?
Jij gelooft nog in het sprookje dat populisten er zitten voor jou, maar misschien nog meer dan de status quo doen populisten het voor de free lunch en het pluche. Daarna beginnen ze met het afbreken van de democratie, omdat het niet in het narratief van de populist past dat er na hun nog iemand anders aan de macht kan komen om hun werk ongedaan te gaan maken.

De PVV krijgt geen poot aan de grond omdat niemand met ze samen wil werken, en de PVV ook al bijna iedereen uit weet te sluiten. Lekker principieel allemaal, maar daar gaat geen werkbare coalitie uit komen. Dus dan blijft een vijfde van het land PVV stemmen, en de overige 80% wil daar niets van weten.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:35:18 #121
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168567816
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:33 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Jij gelooft nog in het sprookje dat populisten er zitten voor jou, maar misschien nog meer dan de status quo doen populisten het voor de free lunch en het pluche. Daarna beginnen ze met het afbreken van de democratie, omdat het niet in het narratief van de populist past dat er na hun nog iemand anders aan de macht kan komen om hun werk ongedaan te gaan maken.

De PVV krijgt geen poot aan de grond omdat niemand met ze samen wil werken, en de PVV ook al bijna iedereen uit weet te sluiten. Lekker principieel allemaal, maar daar gaat geen werkbare coalitie uit komen. Dus dan blijft een vijfde van het land PVV stemmen, en de overige 80% wil daar niets van weten.
Nee hoor ik geloof niet in sprookjes. Ik ben van mening dat alles wat de status quo kan schaden beter is dan niks doen. De wereld is compleet corrupt en ziek en ik zie daar graag verandering in.
Feyenoord!
pi_168567818
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

In zekere zin denk ik dat dit meer voor een ommekeer gaat zorgen. Zonder de VS moet de EU opeens veel sneller gaan harmoniseren op allerlei defensie en veiligheidsvraagstukken omdat de individuele landen te klein zijn.
Ik denk dat het wantrouwen bij de burger veel te diep zit. En niet geheel onterecht, de EU is zo ondemocratisch als de pest. Maar wel het beste wat we nu hebben aangezien we als kleine landjes prooi zijn voor Rusland en de VS.
pi_168567820
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:31 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat voor conclusies zouden mensen moeten trekken over de populistische "nachtmerries" dan in jouw ogen? Als mensen 1 conclusie gaan trekken dan is het wel dat ze gezien hebben dat ze daadwerkelijk invloed hebben om de status quo pijn te doen. En dat zullen we dus in Nederland en andere landen ook gaan zien.

Waarom zou de PVV hier geen poot aan de grond krijgen?
Omdat: met wie gaat de PVV regeren dan?
Onze checks en balances zitten iets anders in elkaar dan in Good 'Ol US of A.
Make my day!
pi_168567825
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:35 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee hoor ik geloof niet in sprookjes. Ik ben van mening dat alles wat de status quo kan schaden beter is dan niks doen. De wereld is compleet corrupt en ziek en ik zie daar graag verandering in.
Ik kan je vast vertellen dat je wat dat wereldbeeld betreft van de regen in de drup zult raken.
pi_168567830
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:33 schreef agter het volgende:

[..]

Merkel is nu de leider van de vrije wereld. :D
Ik kon het niet laten. De geniale Paul Joseph Watson aan het woord

Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:36:47 #126
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168567852
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:35 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik denk dat het wantrouwen bij de burger veel te diep zit. En niet geheel onterecht, de EU is zo ondemocratisch als de pest. Maar wel het beste wat we nu hebben aangezien we als kleine landjes prooi zijn voor Rusland en de VS.
Dus je hebt liever de totaal corrupte en zieke EU omdat je bang bent voor de USA of Rusland? Wat kunnen die landen ons nou aandoen? :?
Feyenoord!
pi_168567866
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:36 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Ik kon het niet laten. De geniale Paul Joseph Watson aan het woord

Ja. Had ik gezien. Volg hem op twitter. :7
Make my day!
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:37:35 #128
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168567872
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:35 schreef agter het volgende:

[..]

Omdat: met wie gaat de PVV regeren dan?
Onze checks en balances zitten iets anders in elkaar dan in Good 'Ol US of A.
Wat denk je dat er gaat gebeuren als de PVV dik de grootste wordt en ze niet kunnen regeren omdat geen partij met ze wil samenwerken dan? Denk je dat de PVV aanhang dat zo maar gaat pikken?
Feyenoord!
pi_168567893
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:36 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dus je hebt liever de totaal corrupte en zieke EU omdat je bang bent voor de USA of Rusland? Wat kunnen die landen ons nou aandoen? :?
De landen binnen Europa tegen elkaar opzetten. Beter allemaal in één kamp, dan in twee of drie verschillende. In tijden van dreigende crisis moet je je allianties wijselijk kiezen, en er zeker niet voor willen kiezen om op jezelf te staan.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:38:44 #130
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168567904
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:35 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik kan je vast vertellen dat je wat dat wereldbeeld betreft van de regen in de drup zult raken.
De enige manier hoe er verandering in de status quo kan komen is door grootschalige veranderingen. Dus als populisten nog meer op mensen in gaan beuken worden mensen misschien eindelijk eens wakker.
Feyenoord!
pi_168567914
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:37 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat denk je dat er gaat gebeuren als de PVV dik de grootste wordt en ze niet kunnen regeren omdat geen partij met ze wil samenwerken dan? Denk je dat de PVV aanhang dat zo maar gaat pikken?
Dan zal Wilders naar consensus moeten streven. Geven en nemen.
Dat is ook slecht voor zijn aanhang.

We zien het wel. Ander topic.
Make my day!
pi_168567923
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:37 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat denk je dat er gaat gebeuren als de PVV dik de grootste wordt en ze niet kunnen regeren omdat geen partij met ze wil samenwerken dan? Denk je dat de PVV aanhang dat zo maar gaat pikken?
Dan hebben ze inderdaad hun handen thuis te houden ja. Net zoals ze dat eind jaren 70 (of was het begin jaren 80) bij de PvdA ook lukte.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_168567932
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:37 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat denk je dat er gaat gebeuren als de PVV dik de grootste wordt en ze niet kunnen regeren omdat geen partij met ze wil samenwerken dan? Denk je dat de PVV aanhang dat zo maar gaat pikken?
Yep. Want zo werkt het. Tenzij de PVV 76 zetels haalt zijn ze nog altijd in de minderheid en hebben ze zich te schikken naar de rest van het land. Volgers van andere partijen die nooit in de regering zitten gaan toch ook niet met hooivorken en fakkels naar het Binnenhof omdat zij bij de 20% horen die niet vertegenwoordigd is?
pi_168567940
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:38 schreef Japie77 het volgende:

[..]

De enige manier hoe er verandering in de status quo kan komen is door grootschalige veranderingen. Dus als populisten nog meer op mensen in gaan beuken worden mensen misschien eindelijk eens wakker.
Ordo ab chao. Daar pas ik voor, sorry.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:40:27 #135
192592 SureD1
------------------------------
pi_168567945
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:37 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat denk je dat er gaat gebeuren als de PVV dik de grootste wordt en ze niet kunnen regeren omdat geen partij met ze wil samenwerken dan? Denk je dat de PVV aanhang dat zo maar gaat pikken?
Ze hebben geen keus :) De grootste is in ons systeem is altijd kleiner dan de helft (net als in de US momenteel), daar past bescheidenheid.
pi_168567949
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:39 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Yep. Want zo werkt het. Tenzij de PVV 76 zetels haalt zijn ze nog altijd in de minderheid en hebben ze zich te schikken naar de rest van het land. Volgers van andere partijen die nooit in de regering zitten gaan toch ook niet met hooivorken en fakkels naar het Binnenhof omdat zij bij de 20% horen die niet vertegenwoordigd is?
In een parlementaire democratie is het nou eenmaal zo dat een hele vocale minderheid van 20-30% niet hun zin hoeft te krijgen als de rest van de kiezers (en dus partijen) ideeën hebben die daar haaks op staan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:41:41 #137
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168567961
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:38 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De landen binnen Europa tegen elkaar opzetten. Beter allemaal in één kamp, dan in twee of drie verschillende. In tijden van dreigende crisis moet je je allianties wijselijk kiezen, en er zeker niet voor willen kiezen om op jezelf te staan.
Ach ik zou me daar niet zo druk om maken als ik jou was. Rusland gaat echt niet hier binnenvallen of zo. De crisis is er al lang op allerlei fronten.

IJsland staat ook op zichzelf en is wat dat betreft het land waar alle landen een voorbeeld aan kunnen nemen.
Feyenoord!
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:42:15 #138
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168567967
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:39 schreef agter het volgende:

[..]

Dan zal Wilders naar consensus moeten streven. Geven en nemen.
Dat is ook slecht voor zijn aanhang.

We zien het wel. Ander topic.
Dan gaat hij dus wel voet aan de grond krijgen.

Ik ben in ieder geval erg benieuwd.
Feyenoord!
pi_168567972
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:59 schreef skysherrif het volgende:
CNN twitterde op dinsdag 31-01-2017 om 13:55:01 President Trump will preserve Obama executive order that protects federal employees from anti-LGBTQ discrimination… https://t.co/BlxX4mfmnK reageer retweet
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:43:19 #140
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168567982
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dan hebben ze inderdaad hun handen thuis te houden ja. Net zoals ze dat eind jaren 70 (of was het begin jaren 80) bij de PvdA ook lukte.
Feyenoord!
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:44:55 #141
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168568021
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:40 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ordo ab chao. Daar pas ik voor, sorry.
Zie jij een andere manier dan?
Feyenoord!
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:45:56 #142
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168568049
quote:
Hulde. Ben benieuwd hoe zijn gop aanhang dit trekt.
pi_168568085
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:44 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zie jij een andere manier dan?
Een betere vraag is, ligt het antwoord bij populisten?
Een meerderheid in Nederland lijkt op dit moment te geloven van niet, dan kun je beuken wat je wil, echt democratisch is dat niet. ;)
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:48:12 #144
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168568104
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:47 schreef archito het volgende:

[..]

Een betere vraag is, ligt het antwoord bij populisten?
Een meerderheid in Nederland lijkt op dit moment te geloven van niet, dan kun je beuken wat je wil, echt democratisch is dat niet. ;)
Rutte is net zo goed een populist dus als je de VVD en PVV samen pakt heb je wel een meerderheid toch?
Feyenoord!
pi_168568152
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:35 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee hoor ik geloof niet in sprookjes. Ik ben van mening dat alles wat de status quo kan schaden beter is dan niks doen. De wereld is compleet corrupt en ziek en ik zie daar graag verandering in.
Door meer corruptie en ziekte eraan toe te voegen. Wat een intelligentie straalt er toch van uit.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168568163
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:48 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Rutte is net zo goed een populist dus als je de VVD en PVV samen pakt heb je wel een meerderheid toch?
Nope, nog steeds geen meerderheid. ;)
Daarbij vraag ik me sterk af of Rutte populistisch beleid gaat voeren, hij roept wel populistische dingen, maar dat is vooral om kiezers te trekken denk ik.
Bij Wilders is dat trouwens misschien evenzo, bij het vorige gedoogkabinet kwam er ook niet veel van terecht.
pi_168568188
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:41 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ach ik zou me daar niet zo druk om maken als ik jou was. Rusland gaat echt niet hier binnenvallen of zo. De crisis is er al lang op allerlei fronten.

IJsland staat ook op zichzelf en is wat dat betreft het land waar alle landen een voorbeeld aan kunnen nemen.
Lulkoek. Zonder enorme bailout van de scandinavische landen was Ijsland gewoon keihard ten onder gegaan aan hun eigen gegraai.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:51:25 #148
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168568190
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:50 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Door meer corruptie en ziekte eraan toe te voegen. Wat een intelligentie straalt er toch van uit.
Een populist als Trump is een ongeleid projectiel en totaal niet te controleren. Dus krijg je (hopelijk) juist minder corruptie. Hij is in ieder geval goed bezig met het verbod op lobby-en.
Feyenoord!
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:53:07 #149
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168568223
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:50 schreef archito het volgende:

[..]

Nope, nog steeds geen meerderheid. ;)
Daarbij vraag ik me sterk af of Rutte populistisch beleid gaat voeren, hij roept wel populistische dingen, maar dat is vooral om kiezers te trekken denk ik.
Bij Wilders is dat trouwens misschien evenzo, bij het vorige gedoogkabinet kwam er ook niet veel van terecht.
Ja hehe populisten roepen dingen om kiezers te trekken. Dat is nou juist de hele crux van populisme. :)

Rutte is een populist pur sang met zijn uitspraak over de Olifant die het uitzicht belemmerd mbt zijn idealen.
Feyenoord!
pi_168568238
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:51 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Een populist als Trump is een ongeleid projectiel en totaal niet te controleren. Dus krijg je (hopelijk) juist minder corruptie. Hij is in ieder geval goed bezig met het verbod op lobby-en.
Je hoeft niet te lobbyen als de oligarchie in het cabinet zit, sukkelaar. Het verbod op lobbyen geld alleen voor benoemingen en die worden maar zelden lobbyisten.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:54:07 #151
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168568253
Je ziet Trump niet meer als een demagoog dan een populist?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:54:18 #152
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168568256
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:51 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Lulkoek. Zonder enorme bailout van de scandinavische landen was Ijsland gewoon keihard ten onder gegaan aan hun eigen gegraai.
Jij bent duidelijk totaal niet op de hoogte van wat er de laatste jaren allemaal is gebeurd in IJsland.....
Feyenoord!
pi_168568266
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:54 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jij bent duidelijk totaal niet op de hoogte van wat er de laatste jaren allemaal is gebeurd in IJsland.....
Duidelijk beter dan jij dat bent.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168568297
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:35 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik denk dat het wantrouwen bij de burger veel te diep zit. En niet geheel onterecht, de EU is zo ondemocratisch als de pest. Maar wel het beste wat we nu hebben aangezien we als kleine landjes prooi zijn voor Rusland en de VS.
Mee eens dat het anders moet maar het EP (en EC) zijn juist zo zwak omdat de nationale regeringen dat willen. Je moet niet altijd geloven dat iets moet van Brussel, elk land heeft nog steeds een veto op veel onderwerpen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_168568326
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:51 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Een populist als Trump is een ongeleid projectiel en totaal niet te controleren. Dus krijg je (hopelijk) juist minder corruptie. Hij is in ieder geval goed bezig met het verbod op lobby-en.
Daar heb je dan helaas weinig van begrepen. Dat zogenaamde verbod was een stukje symboolpolitiek. Lobbyisten wachten doorgaans sowieso wel langer dan 5 jaar nadat ze een functie in Washington hebben bekleed. Maar daarnaast werden ook nog eens vele andere lobbyrestricties die door Obama waren opgelegd teruggedraaid. Maar goed, het klootjesvolk slikt dat voor zoete koek.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 31 januari 2017 @ 15:59:34 #156
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168568408
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar heb je dan helaas weinig van begrepen. Dat zogenaamde verbod was een stukje symboolpolitiek. Lobbyisten wachten doorgaans sowieso wel langer dan 5 jaar nadat ze een functie in Washington hebben bekleed. Maar daarnaast werden ook nog eens vele andere lobbyrestricties die door Obama waren opgelegd teruggedraaid. Maar goed, het klootjesvolk slikt dat voor zoete koek.
Ach ja zoals ik al eerder aangaf als Trump het nog slechter gaat maken voor mensen dan is dat ook prima voor de uiteindelijke uitkomst.
Feyenoord!
pi_168568454
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:59 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ach ja zoals ik al eerder aangaf als Trump het nog slechter gaat maken voor mensen dan is dat ook prima voor de uiteindelijke uitkomst.
Ah, de eeuwige revolutiefantasie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168568479
vandaag in de senaat comm. Kijken of hier wat vorderingen worden gemaakt of dat het een uitstel gaat worden:

9:30 AM: Energy and Natural Resources committee meeting to consider the nominations of Ryan Zinke, of Montana, to be Secretary of the Interior, and James Richard Perry, of Texas, to be Secretary of Energy.
9:30 AM: Judiciary committee meeting to consider the nomination of Jeff Sessions, of Alabama, to be Attorney General, Department of Justice.
10:00 AM: Finance committee to consider the nominations of Steven T. Mnuchin, of California, to be Secretary of the Treasury, and Thomas Price, of Georgia, to be Secretary of Health and Human Services.
10:00 AM: Health, Education, Labor, and Pensions committee meeting to consider the nomination of Elisabeth Prince DeVos, of Michigan, to be Secretary of Education.

edit:
Energyreporter twitterde op dinsdag 31-01-2017 om 15:53:49 Senate Energy & Natural Resources moves Perry to head DOE, 16-7; Zinke for Interior, 16-6 reageer retweet
Senate vote is dan een formaliteit.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168568484
'Trump maakt alles beter, maar als hij alles slechter maakt is dat ook prima'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168568522
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:03 schreef Ludachrist het volgende:
'Trump maakt alles beter, maar als hij alles slechter maakt is dat ook prima'.
Ja het is het soort tautologische wereldbeeld dat je leven heel simpel maakt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 31 januari 2017 @ 16:08:14 #161
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168568559
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ah, de eeuwige revolutiefantasie.
Ach de eeuwige cynicus. Beter streven naar verandering dan gewoon meedoen met de corrupte zooi zoals jij.
Feyenoord!
pi_168568580
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:03 schreef Ludachrist het volgende:
'Trump maakt alles beter, maar als hij alles slechter maakt is dat ook prima'.
Wie had dat alzheimer plaatje ook al weer?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 31 januari 2017 @ 16:09:40 #163
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168568591
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:03 schreef Ludachrist het volgende:
'Trump maakt alles beter, maar als hij alles slechter maakt is dat ook prima'.
Waar heb ik gezegd dat Trump alles beter maakt?

Ik ben blij dat het Trump is geworden en niet Clinton omdat alles sowieso bij het oude was gebleven. En daar hebben we niks aan. Nu heb je in ieder geval de kans dat er iets gaat veranderen aangezien Trump een ongeleid projectiel is.
Feyenoord!
pi_168568692
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:08 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ach de eeuwige cynicus. Beter streven naar verandering dan gewoon meedoen met de corrupte zooi zoals jij.
Integendeel, juist het revolutiedenken is enorm cynisch. Pas als alles, in de ogen van de revolutionair, naar de klote gaat dan komt er verandering.
Maar het is ook naïef. Zoals je merkt is beeldvorming vaak belangrijker dan de concrete beleidsuitwerking. Het beeld dat Trump iets doet aan lobbyisten is belangrijker dan het feit dat het er in de praktijk voor lobbyisten alleen maar beter op wordt. Jij valt er zelf ook al kritiekloos voor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168568763
Dit komt uit de confirmation hearings van Sally Yates, die overigens populair was bij de Republikeinen en ja, de ondervrager is dezelfde Sessions die nu de AG nominee is:

quote:
Sessions prefaced his question by telling Yates: “You have to watch out, because people will be asking you to do things you just need to say no about.

“Do you think the attorney general has a responsibility to say no to the president, if he asks for something that is improper? … If the views the president wants to execute are unlawful, should the attorney general or the deputy attorney general say no?”

Yates told Sessions: “Senator I believe the attorney general or the deputy attorney general has an obligation to follow the law and the Constitution, and to give their independent legal advice to the president.”
Dus blijkbaar sprak ze de waarheid.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168568922
Persconferentie Paul Ryan. The GOP staat gewoon achter Trump inzake "ban"

http://www.baqiworld.com/2011/10/watch-fox-news-live/
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_168568938
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:20 schreef Tijger_nootje het volgende:
Dit komt uit de confirmation hearings van Sally Yates, die overigens populair was bij de Republikeinen en ja, de ondervrager is dezelfde Sessions die nu de AG nominee is:

[..]

Dus blijkbaar sprak ze de waarheid.
Zit hier te luisteren en hoorde ook de uitspraak: "The attorney general is an attorney for the people, not an attorney for the President".

https://www.washingtonpost.com/
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_168568978
Pharma dag in het witte huis. Zojuist een ontmoeting met:

Joseph Jimenez (CEO Novartis AG)
Kenneth Frazier (Chairman, CEO of Merck & Co Inc)
Alex Gorksy (CEO of Johnson & Johnson)
Mark Alles (CEO of Celgene Corp)
John Lechleiter (President, CEO, Chairman of Eli Lilly & Co)
Robert Bradway (Chairman, CEO of Amgen Inc )
Stephen J. Ubl (President, CEO of Pharmaceutical Research and Manufacturers of America)

Jimenez said last week that he wanted to talk to Trump about efforts to develop outcomes-based pricing models, which would pay for clinical results rather than a flat price per pill, as well as plans to replace Obama's Affordable Care Act (ACA), popularly known as "Obamacare".

Obligate kleine persco vooraf:
* Trump wants to get drug prices lower, streamline process for drug approvals
* Trump says disturbed when FDA turns down drugs for terminally ill patients
* He will oppose anything that makes it harder for young, small drug companies to enter the market
* Innovation is key
* He will appoint head of FDA very soon
* The pricing has been absolutely astronomical for our country
* Other countries live on devaluation "& we sit there like a bunch of dummies." We have to get companies back here. Getting rid of regs
* Protection for the people will remain important
* New lower tax policy obviously also affects this industry

Amgen CEO: says adding 1600 jobs this year
Eli Lilly & Co CEO says hiring manufacturing jobs "as I speak". New tax policy, deregulation could really help us expand operations
Merck & Co Inc CEO: We've been in this country for 125 years, employ 23k Americans, invest $7.5B in R&D, almost all in US. I can tell the President: We're bringing manufacturing back for our cancer drug, Keytruda
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168568984
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 15:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mee eens dat het anders moet maar het EP (en EC) zijn juist zo zwak omdat de nationale regeringen dat willen. Je moet niet altijd geloven dat iets moet van Brussel, elk land heeft nog steeds een veto op veel onderwerpen.
Met ondemocratisch bedoel ik dat je alleen op ondoorzichtige wijze invloed hebt op het bestuur in Brussel.
pi_168568986
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:28 schreef WhiteBeard het volgende:
Persconferentie Paul Ryan. The GOP staat gewoon achter Trump inzake "ban"

http://www.baqiworld.com/2011/10/watch-fox-news-live/
Goh...wat een verassing...de ruggegraatlozen steunen Trump.

Het is een reisverbod EN een ban op syrische vluchtelingen, btw.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168569014
Nog een stukje over McCain en Graham en hun relatie met Trump:

quote:
McCain, Graham torment Trump
The pair’s disciplined approach appears to be an effort to hold onto their leverage for when they really think they need to take a stand against President Donald Trump.

A parade of Republicans this weekend blasted President Donald Trump for his executive order on immigration. Trump only seemed to notice two of them: John McCain and Lindsey Graham.

The two senators are Trump's most persistent intraparty critics, lashing him for his views on trade, immigration and foreign policy. And perhaps most notably, they seem to get under Trump's skin — the new president fired off a tweet in response to their latest criticism, calling the pair "weak on immigration" along with several other barbs.

But, so far, they've managed to avoid getting embroiled in the kind of personal feud that Trump relishes.

The 80-year-old McCain, who was just reelected to another six-year term by a wide margin, declined to mix it up with Trump just 24 hours after drawing his ire. Asked about the Tweet, the Arizona senator said: “I don't pay much attention, to tell you the truth.”

The pair’s disciplined approach appears to be an effort to hold onto their leverage for when they really think they need to take a stand against Trump — or work with him to achieve common goals such as a larger defense budget.

Speaking to reporters in Greenville, S.C., Graham offered a detailed takedown of Trump’s executive order. He also defended himself from a Tweet that Trump fired off over the weekend, when the president added that they were “always looking to start World War III.”

He called himself strong on immigration and had this to say to Trump: "Mr. President, I'm not trying to start World War III, I'm trying to win the war we're in.”

"You didn't take the time and attention you need to execute something I agree with," Graham said of the executive order. "If I were you Mr. President, I'd look and see where your administration got this wrong. I didn't get it wrong, you did."

McCain and Graham seem to have more latitude in speaking out against Trump on cable news and issuing joint statements needling him on policy, at least compare to their GOP colleagues.

What's most unusual is just how long the two longtime friends have been battling with Trump. As a candidate, Trump mocked McCain for being a war prisoner and gave out Graham's phone number. They've responded by calling for a select committee to investigate Russian influence in the election with Democratic Leader Chuck Schumer, who works McCain's quotes into his floor speeches opposing Trump's policies.

Other Republicans are taking a lower-profile approach when it comes to their disagreements with Trump, criticizing him on policy but avoiding going beyond words to do anything that might provoke the president.

All Republicans, for instance, voted Monday to advance Trump’s pick for secretary of state, Rex Tillerson, despite McCain and Graham’s very public reservations about Tillerson’s friendship with Russian President Vladimir Putin and his refusal to condemn Putin as a war criminal during his confirmation hearing.

“There's a whole lot of things that I have said positive about this administration,” McCain said. “I support the president's commitment to rebuilding our military.”

Still, McCain has said he is leaning against voting for Trump’s pick for budget chief, Mick Mulvaney, who as a congressman has sought to slash the military’s war budget.

He has also said he is “not inclined” to support Trump’s border wall without significant investments in new technologies to better secure the border with Mexico.

Other independent minded senators are encouraged to have such well known allies in speaking out against Trump when they believe it's warranted. And they defended McCain in particular from Trump's barbs.

"I know Sen. McCain pretty well. And he's not weak on immigration," said Sen. Jeff Flake (R-Ariz.). "McCain will speak his mind and I'm glad for that.”

Asked if it was unusual for Trump to face such strong headwinds so early into his own presidency, he replied: "Yeah, but we move on."

Sen. Rob Portman of Ohio, who is urging Trump not to relax Russian sanctions and said his "extreme vetting" scheme was not sufficiently vetted, could barely control his laughter when informed of Trump's attacks on Graham and McCain.

"I want to work with [Trump] on a whole series of issues including tax reform,” Portman said. “We need him. And when I disagree with him I'll let him know in a constructive way. I didn't attack him.”

That long view is shared by most Republicans, who feel that it’s not worth getting into a tiff with a newly sworn in president that could jeopardize long held conservative goals.

“We have a lot of things we need to do and I'm focused on the long term — not these little battles that spring up along the way, said Senate Majority Whip John Cornyn of Texas. “I'm going to keep my powder dry so we can accomplish our overall agenda."
bron
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168569059
Counter-petition in favor of Trump UK state visit passes 100,000
The petition in support of Trump, which grew rapidly Tuesday morning, now has the required number of signatures needed before the government will respond.
https://www.rt.com/uk/375761-trump-petition-parliament-visit/
pi_168569072
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:31 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Goh...wat een verassing...de ruggegraatlozen steunen Trump.

Het is een reisverbod EN een ban op syrische vluchtelingen, btw.
Eerder andersom, je moet een behoorlijke ruggengraat hebben om tegen al die valse emoties en een corrupte linkse media op te boksen
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_168569109
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:31 schreef antiderivative het volgende:
Pharma dag in het witte huis. Zojuist een ontmoeting met:

Joseph Jimenez (CEO Novartis AG)
Kenneth Frazier (Chairman, CEO of Merck & Co Inc)
Alex Gorksy (CEO of Johnson & Johnson)
Mark Alles (CEO of Celgene Corp)
John Lechleiter (President, CEO, Chairman of Eli Lilly & Co)
Robert Bradway (Chairman, CEO of Amgen Inc )
Stephen J. Ubl (President, CEO of Pharmaceutical Research and Manufacturers of America)

Jimenez said last week that he wanted to talk to Trump about efforts to develop outcomes-based pricing models, which would pay for clinical results rather than a flat price per pill, as well as plans to replace Obama's Affordable Care Act (ACA), popularly known as "Obamacare".

Obligate kleine persco vooraf:
* Trump wants to get drug prices lower, streamline process for drug approvals
* Trump says disturbed when FDA turns down drugs for terminally ill patients
* He will oppose anything that makes it harder for young, small drug companies to enter the market
* Innovation is key
* He will appoint head of FDA very soon
* The pricing has been absolutely astronomical for our country
* Other countries live on devaluation "& we sit there like a bunch of dummies." We have to get companies back here. Getting rid of regs
* Protection for the people will remain important
* New lower tax policy obviously also affects this industry

Amgen CEO: says adding 1600 jobs this year
Eli Lilly & Co CEO says hiring manufacturing jobs "as I speak". New tax policy, deregulation could really help us expand operations
Merck & Co Inc CEO: We've been in this country for 125 years, employ 23k Americans, invest $7.5B in R&D, almost all in US. I can tell the President: We're bringing manufacturing back for our cancer drug, Keytruda
Zal vast iedereen weer intrappen, drugs zijn echter een slordige 10% van het healthcare budget, en dus niet het probleem, wel weer goede marketing voor de TrumpTrooper/Toeter.

Trump gaat nu ook al de winners onder de medicijnen bepalen, dat worden weer leuke kickback fees voor de familia.
pi_168569142
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:36 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Eerder andersom, je moet een behoorlijke ruggengraat hebben om tegen al die valse emoties en een corrupte linkse media op te boksen
Wat zijn valse emoties? Ik wist niet dat de rechtse PC club daar ook al standaarden voor had ontwikkelt.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 16:39:58 #176
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168569156
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

Integendeel, juist het revolutiedenken is enorm cynisch. Pas als alles, in de ogen van de revolutionair, naar de klote gaat dan komt er verandering.
Maar het is ook naïef. Zoals je merkt is beeldvorming vaak belangrijker dan de concrete beleidsuitwerking. Het beeld dat Trump iets doet aan lobbyisten is belangrijker dan het feit dat het er in de praktijk voor lobbyisten alleen maar beter op wordt. Jij valt er zelf ook al kritiekloos voor.
Nee hoor het juist realistisch denken. De status quo heeft zo enorm veel macht dat je dat zo goed als niet van binnenuit kunt veranderen. De enige manier waarop dat er daadwerkelijk verandering kan komen is als er een soort van grootschalige omslag komt in het denken van mensen. Daarvoor moeten mensen eerst nog meer met de neus op de feiten gedrukt worden.
Feyenoord!
pi_168569158
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:35 schreef tochnietweer het volgende:
Counter-petition in favor of Trump UK state visit passes 100,000
The petition in support of Trump, which grew rapidly Tuesday morning, now has the required number of signatures needed before the government will respond.
https://www.rt.com/uk/375761-trump-petition-parliament-visit/
*O*

Deze gaat ook ook goed :P

https://secure.avaaz.org/(...)ump_letter_loc/?fpla
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_168569190
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:38 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Zal vast iedereen weer intrappen, drugs zijn echter een slordige 10% van het healthcare budget, en dus niet het probleem, wel weer goede marketing voor de TrumpTrooper/Toeter.

Trump gaat nu ook al de winners onder de medicijnen bepalen, dat worden weer leuke kickback fees voor de familia.
Goed idee, wie heeft er nou een goed process nodig om te bepalen of medicijnen werken of niet, daar hebben we de markt toch voor!
In the beginning there was nothing, which exploded.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 16:40:50 #179
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168569196
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:36 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Eerder andersom, je moet een behoorlijke ruggengraat hebben om tegen al die valse emoties en een corrupte linkse media op te boksen
Is het alleen de linkse media die corrupt is?
Feyenoord!
pi_168569268
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:39 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Wat zijn valse emoties? Ik wist niet dat de rechtse PC club daar ook al standaarden voor had ontwikkelt.
Die histerische taferelen en bijvoorbeeld Clinton News Network CNN. De linkse liberale media die gewoon liegt dat het tegen de grondwet zou zijn. President Trump heeft volgens de grondwet de plicht om Amerika te beschermen tegen vijanden in het land en buiten het land. Die tijdelijke "ban" is dus gewoon grondwettig
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_168569314
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:43 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Die histerische taferelen en bijvoorbeeld Clinton News Network CNN. De linkse liberale media die gewoon liegt dat het tegen de grondwet zou zijn. President Trump heeft volgens de grondwet de plicht om Amerika te beschermen tegen vijanden in het land en buiten het land. Die tijdelijke "ban" is dus gewoon grondwettig
Dan komt ie morgen dus met een decreet voor een verbod op het bezit van wapens?
pi_168569360
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:43 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Die histerische taferelen en bijvoorbeeld Clinton News Network CNN. De linkse liberale media die gewoon liegt dat het tegen de grondwet zou zijn. President Trump heeft volgens de grondwet de plicht om Amerika te beschermen tegen vijanden in het land en buiten het land. Die tijdelijke "ban" is dus gewoon grondwettig
Ik hoop dat Trump je inhuurt als advocaat en dat je met deze verdediging komt. Dat wordt lachen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_168569391
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:43 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Die histerische taferelen en bijvoorbeeld Clinton News Network CNN. De linkse liberale media die gewoon liegt dat het tegen de grondwet zou zijn. President Trump heeft volgens de grondwet de plicht om Amerika te beschermen tegen vijanden in het land en buiten het land. Die tijdelijke "ban" is dus gewoon grondwettig
Heerlijk toch dat jij precies weet wat de Amerikaanse grondwet zegt? Beter zelfs dan mensen die daarvoor gestudeerd hebben. Indrukwekkend hoor. Dus, volgens jou gaan de acties op de vliegvelden niet in tegen het 4e en 14e amendement? Leg eens uit?

Of heb je gewoon copy paste gedaan van je favo rechtse haat site?

Er is geen tijdelijke "ban", ik weet dat rechtsmensjes zoals jij moeite hebben met feiten maar er zijn 2 dingen gaande. Een tijdelijk reisverbod (moeilijk woord!) en een permanente ban op Syrische vluchtelingen.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168569392
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Dan komt ie morgen dus met een decreet voor een verbod op het bezit van wapens?
Nee, want dan schendt hij de grondwet wijsneus
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  dinsdag 31 januari 2017 @ 16:48:20 #185
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_168569394
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:43 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Die histerische taferelen en bijvoorbeeld Clinton News Network CNN. De linkse liberale media die gewoon liegt dat het tegen de grondwet zou zijn. President Trump heeft volgens de grondwet de plicht om Amerika te beschermen tegen vijanden in het land en buiten het land. Die tijdelijke "ban" is dus gewoon grondwettig
Mooi staaltje logica. Die plicht geeft hem nog niet het recht om dan maar elders die grondwet te breken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 31 januari 2017 @ 16:49:06 #186
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_168569418
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:48 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Nee, want dan schendt hij de grondwet wijsneus
Niet in jouw logica, aangezien (legale) wapens bijzonder gevaarlijk blijken te zijn voor de Amerikaanse ingezetenen.

Als hij wapens verbiedt om aan zijn grondwettelijke plicht te voldoen om de burgers te beschermen tegen schietpartijen, dan kan dat dus nooit ongrondwettelijk zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_168569425
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:43 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Die histerische taferelen en bijvoorbeeld Clinton News Network CNN. De linkse liberale media die gewoon liegt dat het tegen de grondwet zou zijn. President Trump heeft volgens de grondwet de plicht om Amerika te beschermen tegen vijanden in het land en buiten het land. Die tijdelijke "ban" is dus gewoon grondwettig
Discriminerende decreten zijn ongrondwettig :{w
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_168569445
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik hoop dat Trump je inhuurt als advocaat en dat je met deze verdediging komt. Dat wordt lachen.
Hij heeft mij niet nodig. De grondwet van Amerika zegt helemaal niet dat iedereen het recht heeft om naar Amerika te gaan en zich daar te vestigen.
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_168569456
Bizarre hoop onzin die Trump in het praatje voor de pharma molochen houdt trouwens, China wordt erbij gesleept, currency manipulation (maakt drugs juist veel goedkoper, maar dat zal wel nieman opvallen :) ). Als Trump aspirine koopt bij de drogist (hahaha) is die goedkoper dan wanneer National Healhcare die inkoopt.

We gaan bidding wars krijgen, want schaal.... ;)

Debunked, Ameirkaanse inkopers van drugs zijn thans al ver weg de grootste inkopers ter wereld. Een staat als California is qua omvang top 10 in de wereld.
Welke schaalvergroting, gaan Trump en zijn Trumptoeters drugs inkopen voor het heelal? :D

Iedereen die stervend is moet elk niet goedgekerud medicijn kunnen krijgen. En daarom is de USA ook een van de duurste plekken voor healthcare: een zieknhuis krijgt direct een malpractice case aan haar broek, ja, die zijn gek.

Wat een enrom hol vat is het toch.

Tsja, dat lees je nooit in de marketingsamenvatting.
pi_168569494
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:49 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Hij heeft mij niet nodig. De grondwet van Amerika zegt helemaal niet dat iedereen het recht heeft om naar Amerika te gaan en zich daar te vestigen.
Haaaallloooooooo? Iemand thuis?

De grondwettelijk problemen ontstaan omdat mensen vastgehouden worden in de VS, sukkel, zonder vorm van proces of gerechterlijk bevel.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168569517
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:48 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Heerlijk toch dat jij precies weet wat de Amerikaanse grondwet zegt? Beter zelfs dan mensen die daarvoor gestudeerd hebben. Indrukwekkend hoor. Dus, volgens jou gaan de acties op de vliegvelden niet in tegen het 4e en 14e amendement? Leg eens uit?

Of heb je gewoon copy paste gedaan van je favo rechtse haat site?

Er is geen tijdelijke "ban", ik weet dat rechtsmensjes zoals jij moeite hebben met feiten maar er zijn 2 dingen gaande. Een tijdelijk reisverbod (moeilijk woord!) en een permanente ban op Syrische vluchtelingen.
Hetgeen beiden niet ongrondwettelijk is. Carter bande Iraniers na de gijzeling daar.
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_168569524
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:39 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee hoor het juist realistisch denken. De status quo heeft zo enorm veel macht dat je dat zo goed als niet van binnenuit kunt veranderen. De enige manier waarop dat er daadwerkelijk verandering kan komen is als er een soort van grootschalige omslag komt in het denken van mensen. Daarvoor moeten mensen eerst nog meer met de neus op de feiten gedrukt worden.
De 'nietus mijn wereldbeeld is heel realistisch!!!!'-claim zonder onderbouwing zie ik vaak voorbij komen hier. Men draait het revolutieriedeltje braaf af, maar ik heb nog geen succesvolle revolutie tegen het 'Westerse grootkapitaal' kunnen ontdekken. Die van de Russen was ook een daverend succes.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168569548
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:52 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Hetgeen beiden niet ongrondwettelijk is. Carter bande Iraniers na de gijzeling daar.
Het gaat zo over zijn hoofdje, he? zooooooeeffffffffffff.....

Nou, ja, ga maar even oefenen vanavond onder de dekens, he? Morgen opnieuw proberen want we vragen wel veel van je beperkte denkvermogen zo te zien.

Heb je het verschil al begrepen tussen een ban en een reisverbod en dat er een uitzondering word gemaakt voor christenen? Zal wel niet.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168569591
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Niet in jouw logica, aangezien (legale) wapens bijzonder gevaarlijk blijken te zijn voor de Amerikaanse ingezetenen.

Als hij wapens verbiedt om aan zijn grondwettelijke plicht te voldoen om de burgers te beschermen tegen schietpartijen, dan kan dat dus nooit ongrondwettelijk zijn.
Jawel, want in de grondwet staat dat Amerikanen onder voorwaarden wapens mogen bezitten. Als je alle Amerikanen hun wapens afpakt is dat tegen de grondwet
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_168569615
Whitebeard de constitutioneel jurist.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168569618
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:49 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Discriminerende decreten zijn ongrondwettig :{w
Er wonen bijvoorbeeld in Iran christenen en joden. Die vallen ook onder ban. Het is een geografische ban en geen relieuze
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_168569630
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:31 schreef antiderivative het volgende:
Pharma dag in het witte huis. Zojuist een ontmoeting met:

Joseph Jimenez (CEO Novartis AG)
Kenneth Frazier (Chairman, CEO of Merck & Co Inc)
Alex Gorksy (CEO of Johnson & Johnson)
Mark Alles (CEO of Celgene Corp)
John Lechleiter (President, CEO, Chairman of Eli Lilly & Co)
Robert Bradway (Chairman, CEO of Amgen Inc )
Stephen J. Ubl (President, CEO of Pharmaceutical Research and Manufacturers of America)

Jimenez said last week that he wanted to talk to Trump about efforts to develop outcomes-based pricing models, which would pay for clinical results rather than a flat price per pill, as well as plans to replace Obama's Affordable Care Act (ACA), popularly known as "Obamacare".

Obligate kleine persco vooraf:
* Trump wants to get drug prices lower, streamline process for drug approvals
* Trump says disturbed when FDA turns down drugs for terminally ill patients
* He will oppose anything that makes it harder for young, small drug companies to enter the market
* Innovation is key
* He will appoint head of FDA very soon
* The pricing has been absolutely astronomical for our country
* Other countries live on devaluation "& we sit there like a bunch of dummies." We have to get companies back here. Getting rid of regs
* Protection for the people will remain important
* New lower tax policy obviously also affects this industry

Amgen CEO: says adding 1600 jobs this year
Eli Lilly & Co CEO says hiring manufacturing jobs "as I speak". New tax policy, deregulation could really help us expand operations
Merck & Co Inc CEO: We've been in this country for 125 years, employ 23k Americans, invest $7.5B in R&D, almost all in US. I can tell the President: We're bringing manufacturing back for our cancer drug, Keytruda
inzake de FDA comm. de laatste Trump shortlist was:

Commissioner of Food and Drugs Administration
* Dr. Joseph Gulfo (Executive director of the Lewis Center for Healthcare Innovation & Technology at Fairleigh Dickinson University, Fmr. CEO Mela Sciences, Fmr. Senior fellow at the Progressive Policy Institute and the Mercatus Center at George Mason University)
* Balaji Srinivasan (Co-founder, CEO 21.co, Partner Andreessen Horowitz, Lecturer at Stanford University, Departments of Statistics and Computer Science, Fmr. Researcher in the Department of Developmental Biology, Stanford University School of Medicine)
* Scott Gottlieb (Physician, Fellow at the American Enterprise Institute, Fmr. Deputy Commissioner of the Food and Drug Administration, Fmr. Senior policy adviser Centers for Medicare & Medicaid Services)
* Jim O'Neill (Partner at Mithril Capital Management, Co-founder Thiel Fellowship, Managing director of Clarium Capital, Fmr. Principal Associate Deputy Secretary of Health and Human Services)
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168569651
Zullen we het de Trump Tax gaan noemen?

"President Donald Trump pledged Tuesday to expedite drug approvals and force foreign nations to pay their fair share for drugs manufactured in the U.S."

Nederland gaan gewoon meebetalen aan de Amerikaanse gezondheidszorg. I will built that Pharma wall and have that small country pay for it. Freeloaders dat we zijn :)

Dat soort dingen laat antiderivative wel opvallend vaak weg, hoe komt dat vrind?
pi_168569653
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:51 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Haaaallloooooooo? Iemand thuis?

De grondwettelijk problemen ontstaan omdat mensen vastgehouden worden in de VS, sukkel, zonder vorm van proces of gerechterlijk bevel.
Jij bent kennelijk niet thuis. Die mensen werden niet gearresteerd maar even verhoord op het vliegveld. Als hun verhaal niet klopt terug sturen dus
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_168569678
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:57 schreef invalidusername het volgende:
Zullen we het de Trump Tax gaan noemen?

"President Donald Trump pledged Tuesday to expedite drug approvals and force foreign nations to pay their fair share for drugs manufactured in the U.S."

Nederland gaan gewoon meebetalen aan de Amerikaanse gezondheidszorg. I will built that Pharma wall and have that small country pay for it. Freeloaders dat we zijn :)
Hahaha, ja, dat gaat hem wel worden, wij gaan meer betalen omdat we price controls hebben? ROLFMAO!
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168569692
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:57 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Jij bent kennelijk niet thuis. Die mensen werden niet gearresteerd maar even verhoord op het vliegveld. Als hun verhaal niet klopt terug sturen dus
Hoe? Ze mogen niet vliegen, dombo.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 16:59:26 #202
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168569694
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:51 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Haaaallloooooooo? Iemand thuis?

De grondwettelijk problemen ontstaan omdat mensen vastgehouden worden in de VS, sukkel, zonder vorm van proces of gerechterlijk bevel.
Guantanamo Bay.....wat een hoop drukte om niets...
pi_168569713
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:57 schreef invalidusername het volgende:
Zullen we het de Trump Tax gaan noemen?

"President Donald Trump pledged Tuesday to expedite drug approvals and force foreign nations to pay their fair share for drugs manufactured in the U.S."

Nederland gaan gewoon meebetalen aan de Amerikaanse gezondheidszorg. I will built that Pharma wall and have that small country pay for it. Freeloaders dat we zijn :)

Gewoon massaal generics uit India gaan gebruiken. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168569716
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:59 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Guantanamo Bay.....wat een hoop drukte om niets...
Geen Amerikaans grondgebied en da's precies de reden dat ze grondwet niet hoeven toe te passen. Ligt in Cuba. Nog zo eentje die er de ballen niet van afweet.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:00:50 #205
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168569729
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

De 'nietus mijn wereldbeeld is heel realistisch!!!!'-claim zonder onderbouwing zie ik vaak voorbij komen hier. Men draait het revolutieriedeltje braaf af, maar ik heb nog geen succesvolle revolutie tegen het 'Westerse grootkapitaal' kunnen ontdekken. Die van de Russen was ook een daverend succes.
Niet elke zin die ik hier typ heeft onderbouwing nodig smartass. En het is ook geen revolutie tegen het Westerse grootkapitaal.
Feyenoord!
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:00:54 #206
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168569731
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:00 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Geen Amerikaans grondgebied. Ligt in Cuba. Nog zo eentje die er de ballen niet van afweet.
Nee sukkel, Guantanamo Bay is VS.
pi_168569749
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Gewoon massaal generics uit India gaan gebruiken. :P
Meh, Pfizer en de rest zijn ook gewoon in Nederland gevestigd. En de rest in de UK of Ierland, Roche in Zwitserland. Trump spoort weer eens niet.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168569754
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Gewoon massaal generics uit India gaan gebruiken. :P
Dan zegt Trump ons een handelsoorlog aan, want hij zei dat hij dat via handelsverdragen ging regelen. Met evenveel gemak als hij muslims met een pennestreek weigert, weigert hij Nederalndse goederen en diensten.

Stond dat niet in de dagelijkse samenvatting (de eerste zin zei hij letterlijk zo, de tweede is mijn logische praktische invulling gegeven zijn acties tot nu toe)
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:02:00 #209
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_168569755
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:54 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Jawel, want in de grondwet staat dat Amerikanen onder voorwaarden wapens mogen bezitten. Als je alle Amerikanen hun wapens afpakt is dat tegen de grondwet
Leuk hè, selectief shoppen in de wet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_168569768
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:00 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Niet elke zin die ik hier typ heeft onderbouwing nodig smartass. En het is ook geen revolutie tegen het Westerse grootkapitaal.
Niets dat jij hier typt heeft onderbouwing. Je braakt enkel clichés uit zonder te weten waar je over praat, zoals ook al bleek uit je kennis van de 'lobbying ban'.
Maar wat is dan het idee achter lobbyen waartegen men zogenaamd in opstand zou moeten komen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168569772
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:00 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee sukkel, Guantanamo Bay is VS.
Nee, sukkel, het ligt niet in de VS, het ligt in Cuba. En het is geen amerikaans grondgebied wettelijk gezien, er is een basis daar waar de VS voor betaald.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168569779
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:00 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee sukkel, Guantanamo Bay is VS.
Het ligt in Cuba maar de VS heeft een concessie.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:06:41 #213
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168569868
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:02 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Nee, sukkel, het ligt niet in de VS, het ligt in Cuba. En het is geen amerikaans grondgebied wettelijk gezien, er is een basis daar waar de VS voor betaald.
The U.S. rights in Guantanamo are clear and indisputable. By a treaty signed in 1903 and reaffirmed in 1934, the U.S. recognized Cuba's "ultimate sovereignty" over the 45-sq.-mi. enclave in Oriente province near the island's southeast end. In return, Cuba yielded the U.S. "complete jurisdiction and control" through a perpetual lease that can be voided only by mutual agreement.
:W :W :W
pi_168569879
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 16:56 schreef antiderivative het volgende:
Pharma dag in het witte huis. Zojuist een ontmoeting met:

Joseph Jimenez (CEO Novartis AG)
Kenneth Frazier (Chairman, CEO of Merck & Co Inc)
Alex Gorksy (CEO of Johnson & Johnson)
Mark Alles (CEO of Celgene Corp)
John Lechleiter (President, CEO, Chairman of Eli Lilly & Co)
Robert Bradway (Chairman, CEO of Amgen Inc )
Stephen J. Ubl (President, CEO of Pharmaceutical Research and Manufacturers of America)

Jimenez said last week that he wanted to talk to Trump about efforts to develop outcomes-based pricing models, which would pay for clinical results rather than a flat price per pill, as well as plans to replace Obama's Affordable Care Act (ACA), popularly known as "Obamacare".

Obligate kleine persco vooraf:
* Trump wants to get drug prices lower, streamline process for drug approvals
* Trump says disturbed when FDA turns down drugs for terminally ill patients
* He will oppose anything that makes it harder for young, small drug companies to enter the market
* Innovation is key
* He will appoint head of FDA very soon
* The pricing has been absolutely astronomical for our country
* Other countries live on devaluation "& we sit there like a bunch of dummies." We have to get companies back here. Getting rid of regs
* Protection for the people will remain important
* New lower tax policy obviously also affects this industry

Amgen CEO: says adding 1600 jobs this year
Eli Lilly & Co CEO says hiring manufacturing jobs "as I speak". New tax policy, deregulation could really help us expand operations
Merck & Co Inc CEO: We've been in this country for 125 years, employ 23k Americans, invest $7.5B in R&D, almost all in US. I can tell the President: We're bringing manufacturing back for our cancer drug, Keytruda

inzake de FDA comm. de laatste Trump shortlist was:

Commissioner of Food and Drugs Administration
* Dr. Joseph Gulfo (Executive director of the Lewis Center for Healthcare Innovation & Technology at Fairleigh Dickinson University, Fmr. CEO Mela Sciences, Fmr. Senior fellow at the Progressive Policy Institute and the Mercatus Center at George Mason University)
* Balaji Srinivasan (Co-founder, CEO 21.co, Partner Andreessen Horowitz, Lecturer at Stanford University, Departments of Statistics and Computer Science, Fmr. Researcher in the Department of Developmental Biology, Stanford University School of Medicine)
* Scott Gottlieb (Physician, Fellow at the American Enterprise Institute, Fmr. Deputy Commissioner of the Food and Drug Administration, Fmr. Senior policy adviser Centers for Medicare & Medicaid Services)
* Jim O'Neill (Partner at Mithril Capital Management, Co-founder Thiel Fellowship, Managing director of Clarium Capital, Fmr. Principal Associate Deputy Secretary of Health and Human Services)
Persco Ken Frazier (Merck) na afloop:

We had a great conversation w Trump. We talked about how to make marketplace work better for competition and patient choice; that helps create jobs. We also talked about regulatory reform that could also help stimulate innovation. We're excited to work with Trump on continued reform of healthcare, very positive.

En hier de tweets van Stephen J. Ubl die net uit de meeting kwam:
Six @PhRMA board members and I just had a positive, productive meeting with @POTUS & @VP to talk jobs, economy & health care.
We believe @POTUS agenda on taxes, trade & regulations could create 350,000 American jobs over 10 years due to biopharma industry growth
We take drug pricing concerns seriously, want to work with @POTUS, Congress on mkt-based reforms to impr access to & affordability of meds
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168569892
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:06 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

The U.S. rights in Guantanamo are clear and indisputable. By a treaty signed in 1903 and reaffirmed in 1934, the U.S. recognized Cuba's "ultimate sovereignty" over the 45-sq.-mi. enclave in Oriente province near the island's southeast end. In return, Cuba yielded the U.S. "complete jurisdiction and control" through a perpetual lease that can be voided only by mutual agreement.
Dat zegt iets over de zeggenschap die CUBA heft, NIET dat het als onderdeel van de VS geld en dat de grondwet van de VS van toepassing is. Dat is hij niet.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:08:10 #216
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168569905
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:07 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Persco Ken Frazier (Merck) na afloop:

We had a great conversation w Trump. We talked about how to make marketplace work better for competition and patient choice; that helps create jobs. We also talked about regulatory reform that could also help stimulate innovation. We're excited to work with Trump on continued reform of healthcare, very positive.

En hier de tweets van Stephen J. Ubl die net uit de meeting kwam:
Six @PhRMA board members and I just had a positive, productive meeting with @POTUS & @VP to talk jobs, economy & health care.
We believe @POTUS agenda on taxes, trade & regulations could create 350,000 American jobs over 10 years due to biopharma industry growth
We take drug pricing concerns seriously, want to work with @POTUS, Congress on mkt-based reforms to impr access to & affordability of meds
Veel algemeenheden weer, maar weinig inhoud helaas.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:09:07 #218
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168569911
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:08 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Dat zegt iets over de zeggenschap die CUBA heft, NIET dat het als onderdeel van de VS geld en dat de grondwet van de VS van toepassing is. Dat is hij niet.
:W :W Ga maar door hoor....maar je zit er gigantisch naast...
pi_168569920
quote:
Dat lijkt mij nauwelijks nieuws, maar goed, het is de Intercept.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168569925
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:07 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Persco Ken Frazier (Merck) na afloop:

We had a great conversation w Trump. We talked about how to make marketplace work better for competition and patient choice; that helps create jobs. We also talked about regulatory reform that could also help stimulate innovation. We're excited to work with Trump on continued reform of healthcare, very positive.

En hier de tweets van Stephen J. Ubl die net uit de meeting kwam:
Six @PhRMA board members and I just had a positive, productive meeting with @POTUS & @VP to talk jobs, economy & health care.
We believe @POTUS agenda on taxes, trade & regulations could create 350,000 American jobs over 10 years due to biopharma industry growth
We take drug pricing concerns seriously, want to work with @POTUS, Congress on mkt-based reforms to impr access to & affordability of meds
To be paid by other countries, je laat telkens iets belangrijks weg pinokkio.

JIj en ik gaan dat betalen. Trump said so.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:10:32 #221
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_168569943
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Niets dat jij hier typt heeft onderbouwing. Je braakt enkel clichés uit zonder te weten waar je over praat, zoals ook al bleek uit je kennis van de 'lobbying ban'.
Maar wat is dan het idee achter lobbyen waartegen men zogenaamd in opstand zou moeten komen?
Waarom wil je antwoord op die vraag als ik toch enkel cliches uitbraak?
Feyenoord!
pi_168569967
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:09 schreef invalidusername het volgende:

[..]

To be paid by other countries, je laat telkens iets belangrijks weg pinokkio.

JIj en ik gaan dat betalen. Trump said so.
Ja, daar kan Trump lang op wachten.

Big pharma die market reforms wil en daar zal de consument zeker baat bij hebben, tuuuuurlijk _O-
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168569975
Statement van Bernie Sanders, positief en wil graag werken met Trump om prijzen te verlagen.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168569981
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:11 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Ja, daar kan Trump lang op wachten.
Nee hoor, dat legt ie gewoon een tariff op Nederlandse invoer.

Antiderivative kan niet wachten.
pi_168569984
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:12 schreef antiderivative het volgende:
Statement van Bernie Sanders, positief en wil graag werken met Trump om prijzen te verlagen.
Quote je ook de andere statements van Bernie? ;)
pi_168570006
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:12 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Nee hoor, dat legt ie gewoon een tariff op Nederlandse invoer.

Antiderivative kan niet wachten.
Prima toch, doen we hetzelfde met de VS als EU, kijken wie er aan het langste eind trekt terwijl wij gewoon zaken blijven doen op de huidige voet met de rest en China.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:14:12 #227
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168570013
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:09 schreef invalidusername het volgende:

[..]

To be paid by other countries, je laat telkens iets belangrijks weg pinokkio.

JIj en ik gaan dat betalen. Trump said so.
Dat doen we nu al.
Een medicijn uitgevonden in de USA met een wereldwijd vastgelegd recht kan wel geproduceerd worden door bijvoorbeeld Baier maar daar moet flink voor gedokt worden.
Enig wat je kunt doen is je eigen medicijnen uitvinden maar die rechten worden vaak ook opgekocht door de VS.
pi_168570033
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:14 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat doen we nu al.
Een medicijn uitgevonden in de USA met een wereldwijd vastgelegd recht kan wel geproduceerd worden door bijvoorbeeld Baier maar daar moet flink voor gedokt worden.
Enig wat je kunt doen is je eigen medicijnen uitvinden maar die rechten worden vaak ook opgekocht door de VS.
We respecteren gewoon de Amerikaanse patenten niet meer. Hopsakee.
pi_168570039
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:14 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat doen we nu al.
Een medicijn uitgevonden in de USA met een wereldwijd vastgelegd recht kan wel geproduceerd worden door bijvoorbeeld Baier maar daar moet flink voor gedokt worden.
Enig wat je kunt doen is je eigen medicijnen uitvinden maar die rechten worden vaak ook opgekocht door de VS.
Heel veel medicijnen worden echter in de EU uitgevonden en veel US pharma bedrijven hebben hun HQ in Europa tegenwoordig.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168570083
Wel vervelend voor de kneusjes dat hun Viagra duurder word :D
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168570084
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:14 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat doen we nu al.
Een medicijn uitgevonden in de USA met een wereldwijd vastgelegd recht kan wel geproduceerd worden door bijvoorbeeld Baier maar daar moet flink voor gedokt worden.
Enig wat je kunt doen is je eigen medicijnen uitvinden maar die rechten worden vaak ook opgekocht door de VS.
Ware het niet dat het medicijn veelal niet in de USA wordt uitgevonden, en de IP daar veelal niet staat. Trump wil alle IP monopliseren en dan de rest van de wereld woekertarieven opleggen.

Waarom denk je dat de koersen van Pharma boeren vandaag stijgen op lagere US medicijnopbrengsten? Iemand zegt, ik ga je minder betalen voor het zelfde, maar toch levert het meer op? Wie o wie past het verschil bij? Ik begrijp wel waarom die CEO's positief zijn.

Dit is gewoon een versie van de muur and you pay for it.

Dat de TrumpTroopers dat proberen onder te sneeuwen in copy/paist en plaatjes, wil niet zeggen dat het er niet duimendik bovenop ligt.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:18:22 #232
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168570091
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:09 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Dat lijkt mij nauwelijks nieuws, maar goed, het is de Intercept.
Wat is eigenlijk jouw beeld van The Intercept?

Een stukje eruit:
quote:
One of the documents contains an alarming observation about the nation’s police forces, even as perceived by the FBI. Officials of the bureau were so concerned that many of these police forces are linked to, at times even populated by, overt white nationalists and white supremacists, that they have deemed it necessary to take that into account in crafting policies for sharing information with them. This news arrives in an ominous context, as the nation’s law enforcement agencies are among the few institutional factions in the U.S. that supported Trump, and they did so with virtual unanimity. Trump ran on a platform of unleashing an already out-of-control police — “I will restore law and order to our country,” he thundered when accepting the Republican nomination — and now the groups most loyal to Trump are those that possess a state monopoly over the use of force, many of which are infused with racial animus.


[ Bericht 1% gewijzigd door ExtraWaskracht op 31-01-2017 17:33:58 ]
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:27:07 #233
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168570260
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:18 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ware het niet dat het medicijn veelal niet in de USA wordt uitgevonden, en de IP daar veelal niet staat. Trump wil alle IP monopliseren en dan de rest van de wereld woekertarieven opleggen.

Waarom denk je dat de koersen van Pharma boeren vandaag stijgen op lagere US medicijnopbrengsten? Iemand zegt, ik ga je minder betalen voor het zelfde, maar toch levert het meer op? Wie o wie past het verschil bij? Ik begrijp wel waarom die CEO's positief zijn.

Dit is gewoon een versie van de muur and you pay for it.

Dat de TrumpTroopers dat proberen onder te sneeuwen in copy/paist en plaatjes, wil niet zeggen dat het er niet duimendik bovenop ligt.
Dat doen ze al.
En anders kopen ze gewoon het bedrijf op (aandelen overname) en hebben ze het alsnog voor het zeggen.
De VS is heel agressief hierin en Trump weet hoe het spel gespeeld moet worden.
Onze politici hebben geen benul wat ze gaan meemaken met Trump.
Die vaagt ze straks weg op een zaken manier!
PM May van Engeland heeft het al door en die stelt Britse deals al veilig.
De EU heeft het straks weer eens voor het nakijken.
pi_168570357
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:12 schreef antiderivative het volgende:
Statement van Bernie Sanders, positief en wil graag werken met Trump om prijzen te verlagen.
Wat natuurlijk een vrij loze statement is aangezien de ideeën van Sanders haaks staan op 'meer marktwerking'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168570364
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:27 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat doen ze al.
En anders kopen ze gewoon het bedrijf op (aandelen overname) en hebben ze het alsnog voor het zeggen.
De VS is heel agressief hierin en Trump weet hoe het spel gespeeld moet worden.
Onze politici hebben geen benul wat ze gaan meemaken met Trump.
Die vaagt ze straks weg op een zaken manier!
PM May van Engeland heeft het al door en die stelt Britse deals al veilig.
De EU heeft het straks weer eens voor het nakijken.
Volgens mij mis jij het punt.

Tusesn alle mooie plaatjes en voorgekauwde marketing overzichtjes door zegt Trump we gaan onze ziektekosten onlaag brengen door een deal te sluiten dat als jij de IP hier zet, wij de rest van de wereld gaan knevelen om meer te betalen zodat jij ons een korting gaat geven. Het voor Trump zo typische Maffia model, pharma betaalt voor protectie van Sigliatore Trump.

De meeste van deze bedrijven zijn op dit punt juist non USA, en de meeste hebben overigesn gewoon productiefaciliteiten in de USA, maar de IP is nu vaak buiten handbereik van de USA - juist omdat het met name productie is.

Nieuwsgierig of politici gaan oppikken wat Trump hier zegt.
pi_168570497
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:27 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat doen ze al.
En anders kopen ze gewoon het bedrijf op (aandelen overname) en hebben ze het alsnog voor het zeggen.
De VS is heel agressief hierin en Trump weet hoe het spel gespeeld moet worden.
Onze politici hebben geen benul wat ze gaan meemaken met Trump.
Die vaagt ze straks weg op een zaken manier!
PM May van Engeland heeft het al door en die stelt Britse deals al veilig.
De EU heeft het straks weer eens voor het nakijken.
God man, informeer je eens. Alle VS pharma bedrijven die recentelijk andere bedrijven hebben gekocht hebben dat gedaan om zich in de EU en niet de VS te vestigen, met name Ierland is populair.

Onze politici doen geen zaken met Trump, dat doet de EU en die zijn lang niet zo dom als jij denkt bovendien is Trump lang niet zo slim als jij denkt, dit heeft de diepgang van een vloeitje.

Vaagt ze weg op een zaken manier? Oh, hij betaalt zijn rekeningen gewoon niet, bedoel je or leent miljarden? Of bedoel je dat anders? En zo ja, hoe?

May zit straks buiten de EU met een economie die van migranten en buitenlands geld afhankelijk is en Trump' filosofie over zaken doen is dat er iemand verliest, leuk voor May, toch?

De EU is groter dan de VS..en heeft wel goede relaties met China, de #3 van de wereld die hard naar #2 gaat (EU is #1)
In the beginning there was nothing, which exploded.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:43:06 #237
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168570547
Ik zit trouwens nogsteeds te wachten totdat Trump de woorden 'radical white nationalist terrorism' uitspreekt over wat er zich in Quebec heeft voorgedaan. Door het te benoemen win je immers al de helft.
pi_168570571
Er komen al artikelen voorbij hoe dit eigenlijk een coup is. Tijd voor popcorn.



Trial Balloon for a Coup?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_168570586
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik zit trouwens nogsteeds te wachten totdat Trump de woorden 'radical white nationalist terrorism' uitspreekt over wat er zich in Quebec heeft voorgedaan. Door het te benoemen win je immers al de helft.
Grapjas. Dat is zijn aanhang.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:46:26 #240
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168570617
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:45 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Grapjas. Dat is zijn aanhang.
Misschien had ik /s moeten toevoegen.
pi_168570625
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:45 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Grapjas. Dat is zijn aanhang.
30% latino's en 10% zwarten stemden Trump
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_168570629
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Misschien had ik /s moeten toevoegen.
Tegenwoordig? Waarschijnlijk wel, ja :D

En sorry ;)
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168570644
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:46 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

30% latino's en 10% zwarten stemden Trump
En? Dat ontkracht mijn uitspraak in het geheel niet.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:48:13 #244
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168570654
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:46 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

30% latino's en 10% zwarten stemden Trump
Een significant gedeelte van de Joodse bevolking heeft ook gecollaboreerd met de nazi's.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:48:20 #245
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168570657
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:46 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

30% latino's en 10% zwarten stemden Trump
Wat vind jij er trouwens van dat Fox en het Witte Huis het voor deden komen dat het een aanslag door een Islamist was en dat nog niet hebben gerectificeerd?
pi_168570694
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:47 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

En? Dat ontkracht mijn uitspraak in het geheel niet.
Jawel, want die lagen van jouw cq de claim dat Trump een white supremacist racist zou zijn in het geheel niet wakker. Die keken even verder dan de pinokkio Clinton News Network of MSNBC en vonden al snel dat vrouwen en minderheden er in zijn bedrijven heel erg goed vanaf komen
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_168570695
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Wat vind jij er trouwens van dat Fox en het Witte Huis het voor deden komen dat het een aanslag door een Islamist was en dat nog niet hebben rechtgezet?
Het antwoord zal waarschijnlijk iets zijn van "linkse pers blablablabla!"
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168570709
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:50 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Jawel, want die lagen van jouw cq de claim dat Trump een white supremacist racist zou zijn in het geheel niet wakker. Die keken even verder dan de pinokkio Clinton News Network of MSNBC en vonden al snel dat vrouwen en minderheden er in zijn bedrijven heel erg goed vanaf komen
Vertel eens, waar zei ik dat? Je moet toch eens leren LE-ZEN.

Hoe rechtser hoe dommer lijkt wel een wetmatigheid hier.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:51:10 #249
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168570713
Van de FP

quote:
Duitsland gebruikt de "zwaar ondergewaardeerde" euro als middel om een handelsvoordeel te verkrijgen ten opzichte van zowel de Verenigde Staten (VS) als andere Europese landen. Dat heeft een belangrijke economisch adviseur van de VS dinsdag gezegd.

Voorzitter Peter Navarro van de nieuwe handelscommissie nam Duitsland flink op de korrel in een onderhoud met zakenkrant Financial Times. Hij noemde de handelspolitiek van onze oosterburen het voornaamste obstakel voor een vrijhandelsakkoord tussen de VS en de EU.

Duitsland heeft een structureel overschot op de handelsbalans met al zijn belangrijkste handelspartners. Dat wil zeggen dat het land meer exporteert dan dat het invoert en dat staat volgens Navarro een evenwichtige handelsdeal met alle EU-landen in de weg.

Valutamarkt
Het grote Duitse handelsoverschot is vaker onderwerp van discussie, ook in Brussel. Maar de lage eurokoers ten opzichte van de dollar wordt met name toegeschreven aan renteverhogingen in de VS, in combinatie met een zeer ruim monetair beleid van de Europese Centrale Bank (ECB). Duitsland is daar juist zeer kritisch over.

Op de valutamarkt misten de woorden van Navarro hun uitwerking niet. De euro zat dinsdagochtend al in de lift, maar schoot in de middag verder omhoog naar een top van 1,0765 dollar. Maandag bij het slot van de Europese beurzen was de munt nog 1,0685 dollar waard.
Ik krijg dit gevoel er bij:



De Duitse economie is momenteel superieur _O_
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_168570717
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:50 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Het antwoord zal waarschijnlijk iets zijn van "linkse pers blablablabla!"
Nee, standaard is, bewijs maar eens dat het geen ...... (vul maar iets willekeurigs in) was.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:55:53 #251
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_168570811
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:46 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

30% latino's en 10% zwarten stemden Trump
"Ik ben geen racist, ik voetbal elke zaterdag met zo'n zwartje".
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_168570814
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:50 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Het antwoord zal waarschijnlijk iets zijn van "linkse pers blablablabla!"
False flag? Daar zie ik links nog voor aan ook
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:58:07 #253
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168570862
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:55 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

False flag? Daar zie ik links nog voor aan ook
Heb je daar bewijs voor of loop je infowars te roeptoeteren?
pi_168570963


[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 31-01-2017 18:19:42 (Lekker relevant) ]
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  dinsdag 31 januari 2017 @ 18:03:03 #255
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_168570967
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:39 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

God man, informeer je eens. Alle VS pharma bedrijven die recentelijk andere bedrijven hebben gekocht hebben dat gedaan om zich in de EU en niet de VS te vestigen, met name Ierland is populair.

Onze politici doen geen zaken met Trump, dat doet de EU en die zijn lang niet zo dom als jij denkt bovendien is Trump lang niet zo slim als jij denkt, dit heeft de diepgang van een vloeitje.

Vaagt ze weg op een zaken manier? Oh, hij betaalt zijn rekeningen gewoon niet, bedoel je or leent miljarden? Of bedoel je dat anders? En zo ja, hoe?

May zit straks buiten de EU met een economie die van migranten en buitenlands geld afhankelijk is en Trump' filosofie over zaken doen is dat er iemand verliest, leuk voor May, toch?

De EU is groter dan de VS..en heeft wel goede relaties met China, de #3 van de wereld die hard naar #2 gaat (EU is #1)
Wacht maar af lachebekje.
Je zit er echt naast...
pi_168571006


[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 31-01-2017 18:20:31 (Hou die samenzweringstheorieën maar voor je) ]
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  dinsdag 31 januari 2017 @ 18:05:30 #257
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_168571017
_O-
"People who come to America shoud speak the American language, not Spanish or Egyptian or whatever"
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_168571031
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:05 schreef Janneke141 het volgende:
_O-
"People who come to America shoud speak the American language, not Spanish or Egyptian or whatever"
Welke is dat, Apache of Cherokee? ;)
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168571044
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Heb je daar bewijs voor of loop je infowars te roeptoeteren?
Ik haat het als mijn voorspellingen uitkomen...
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168571191
Het zou mij niks verbazen als er zo eind februari of begin maart ook zoiets als in Quebec plaatsvind in Nederland en dan de linkse rakker roept dat ie een Trump of Le Pen dan wel Wilders aanhanger is. PVV naar 10 zetels of minder en huppakee
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2017 @ 18:14:13 #261
230491 Zith
pls tip
pi_168571215
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:39 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

May zit straks buiten de EU met een economie die van migranten en buitenlands geld afhankelijk is en Trump' filosofie over zaken doen is dat er iemand verliest, leuk voor May, toch?

De EU is groter dan de VS..en heeft wel goede relaties met China, de #3 van de wereld die hard naar #2 gaat (EU is #1)
In het verleden leven...



https://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_the_European_Union
https://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_the_United_States

De USA staat weer op 1.

Aangezien je ook de UK noemt... Als de UK eruit is zakt de EU met nog eens 17%, dan komt de EU al heel wat dichterbij China (die "hard naar #2 gaat"). :s) :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2017 @ 18:15:04 #262
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_168571232
Was te druk om iets van nieuws te volgen vandaag. Heb ik iets gemist? :+
Carpe Libertatem
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 31 januari 2017 @ 18:15:42 #263
319979 Fok-it
All is well
pi_168571241
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:13 schreef WhiteBeard het volgende:
Het zou mij niks verbazen als er zo eind februari of begin maart ook zoiets als in Quebec plaatsvind in Nederland en dan de linkse rakker roept dat ie een Trump of Le Pen dan wel Wilders aanhanger is. PVV naar 10 zetels of minder en huppakee
Ach, Wilders leeft voor aanslagen wat betreft zetels dus dat zou de andere kant van de medaille betekenen. Snap niet wat dat voor een probleem moet zijn
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 31 januari 2017 @ 18:16:52 #264
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168571267
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:13 schreef WhiteBeard het volgende:
Het zou mij niks verbazen als er zo eind februari of begin maart ook zoiets als in Quebec plaatsvind in Nederland en dan de linkse rakker roept dat ie een Trump of Le Pen dan wel Wilders aanhanger is. PVV naar 10 zetels of minder en huppakee
We kunnen met dezelfde logica dus concluderen dat islamitisch gemotiveerde aanslagen in de VS gepleegd zijn door aanhangers van extreem rechts? Volkert vd Graaf was een aanhanger van het gedachtengoed van Fortuyn? Bouyeri een aanhanger van LPF of Wilders?

Is dat hoe het werkt?

Ik voorspel tussen nu en november 2018 een islamitisch gemotiveerde aanslag van de aanhangers van Trump, waarbij ze zich voordoen als Islamisten.
pi_168571294
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

We kunnen met dezelfde logica dus concluderen dat islamitisch gemotiveerde aanslagen in de VS gepleegd zijn door aanhangers van extreem rechts? Volkert vd Graaf was een aanhanger van het gedachtengoed van Fortuyn? Bouyeri een aanhanger van LPF of Wilders?

Is dat hoe het werkt?
Wilders importeert kennelijk moslims.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_168571333
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wilders importeert kennelijk moslims.
Dat zijn geen echte moslims, dat zijn false flag moslims, snap dat nou! :D
In the beginning there was nothing, which exploded.
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2017 @ 18:21:01 #267
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_168571359
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:19 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Dat zijn geen echte moslims, dat zijn false flag moslims, snap dat nou! :D
Alternative fact muslims.
Carpe Libertatem
pi_168571362
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:21 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Alternative fact muslims.
_O-
In the beginning there was nothing, which exploded.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 18:21:28 #269
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168571370
Interessant om te lezen:

Waarom Trumps ban fout is, maar de democraten overdrijven.

http://www.nationalreview(...)l&utm_source=twitter
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_168571375
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

We kunnen met dezelfde logica dus concluderen dat islamitisch gemotiveerde aanslagen in de VS gepleegd zijn door aanhangers van extreem rechts? Volkert vd Graaf was een aanhanger van het gedachtengoed van Fortuyn? Bouyeri een aanhanger van LPF of Wilders?

Is dat hoe het werkt?

Ik voorspel tussen nu en november 2018 een islamitisch gemotiveerde aanslag van de aanhangers van Trump, waarbij ze zich voordoen als Islamisten.
Even verder kijken dan je neus lang is. In Nederland helpt demoniseren niet meer, wat onder Fortuyn nog wel enigzins werkte en bij Janmaat vrijwel volledig. Dus zijn er andere maatregelen nodig, zoals false flags.
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_168571401
Dus nu is Steve Bannon eigenlijk onze nieuwe boeman
standaarddrinker
  dinsdag 31 januari 2017 @ 18:22:18 #272
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168571402
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:21 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Even verder kijken dan je neus lang is. In Nederland helpt demoniseren niet meer, wat onder Fortuyn nog wel enigzins werkte en bij Janmaat vrijwel volledig. Dus zijn er andere maatregelen nodig, zoals false flags.
Ja, precies, vandaar ook mijn voorspelling over een false flag door Trump-aanhangers.
pi_168571413
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:21 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Even verder kijken dan je neus lang is. In Nederland helpt demoniseren niet meer, wat onder Fortuyn nog wel enigzins werkte en bij Janmaat vrijwel volledig. Dus zijn er andere maatregelen nodig, zoals false flags.
Volgens mij demoniseert populistisch rechts nog volop. En gezien alle idioten hier die het blind volgen met succes...
pi_168571439
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:14 schreef Zith het volgende:

[..]

In het verleden leven...

[ afbeelding ]

https://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_the_European_Union
https://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_the_United_States

De USA staat weer op 1.

Aangezien je ook de UK noemt... Als de UK eruit is zakt de EU met nog eens 17%, dan komt de EU al heel wat dichterbij China (die "hard naar #2 gaat"). :s) :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot Trump de dollar devalueert. Anyways, jouw links gebruiken cijfers van 2 verschillende Jaren, dat weet je toch wel, he? Ik baseerde mij op hetzelfde jaartal, 2015.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tijger_nootje op 31-01-2017 18:36:59 ]
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168571492
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:21 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Even verder kijken dan je neus lang is. In Nederland helpt demoniseren niet meer, wat onder Fortuyn nog wel enigzins werkte en bij Janmaat vrijwel volledig. Dus zijn er andere maatregelen nodig, zoals false flags.
Oooooh, hij gebruikt het D woord!!!! Allemaal verstoppen, jongens, we zijn verslagen!

Zeg, waarom janken jullie rechtsmensjes altijd zo, is het omdat je eigenlijk een kopje thee wilt maar het niet durft te vragen?
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168571637
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:22 schreef DrDentz het volgende:
Dus nu is Steve Bannon eigenlijk onze nieuwe boeman
De oplettende lezer/luisteraar/kijker wist natuurlijk al langer dat het een uiterst onfris figuur is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_168572037
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 17:51 schreef Falco het volgende:
Van de FP

[..]

Ik krijg dit gevoel er bij:

[ afbeelding ]

De Duitse economie is momenteel superieur _O_
Die Amerikanen produceren ook gewoon teveel rotzooi, als je in Europa een Amerikaanse auto koopt ben je in veel gevallen niet goed wijs :')
pi_168572045
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, precies, vandaar ook mijn voorspelling over een false flag door Trump-aanhangers.
Niet nodig, want de demonisering door CNN en co. faalde en hij werd op tijd president.
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_168572069
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:47 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Niet nodig, want de demonisering door CNN en co. faalde en hij werd op tijd president.
CNN is opgezet door Steve Bannon om Trump aan de macht te helpen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_168572091
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:25 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Oooooh, hij gebruikt het D woord!!!! Allemaal verstoppen, jongens, we zijn verslagen!

Zeg, waarom janken jullie rechtsmensjes altijd zo, is het omdat je eigenlijk een kopje thee wilt maar het niet durft te vragen?
Ik lees hier veel gejank over Trump. Ik ben niet zo'n janker.
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  Redactie Games dinsdag 31 januari 2017 @ 19:03:39 #281
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_168572418
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:49 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Ik lees hier veel gejank over Trump. Ik ben niet zo'n janker.
Je jankt anders behoorlijk wat over links. Bijna Nintex-niveau.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_168572438
Verheffende discussie weer.

Ondertussen blokkeren de Democraten het stemmen op Mnuchin en Price:

quote:
Senate Finance Democrats boycott Mnuchin, Price votes

Senate Democrats on Tuesday refused to show up to committee confirmation votes on Treasury nominee Steven Mnuchin and Health and Human Services nominee Tom Price.

Democrats led by Senate Finance Committee ranking member Ron Wyden announced they would not participate in the session just as the panel was scheduled to vote.

emocrats suggested Mnuchin and Price misled senators in testimony to Congress and said they wanted more information.

Senate Finance Chairman Orrin Hatch slammed the Democrats, saying they were “idiots," and adding that it was “one of the most alarming things” he had seen in his time Congress.

Hatch said the committee would reschedule the vote on the nominees

"We have great concern that Sen. Hatch is asking us to vote on two nominees today who have out-and-out lied to our committee," Sen Sherrod Brown said at a press conference Democrats had outside the committee room.
Politico
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Redactie Games dinsdag 31 januari 2017 @ 19:07:37 #283
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_168572512
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:04 schreef Monolith het volgende:
Verheffende discussie weer.

Ondertussen blokkeren de Democraten het stemmen op Mnuchin en Price:

[..]

Politico
"One of the most alarming things"? Heeft hij wel eens in het Witte huis gekeken? :+
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_168572701
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:07 schreef Puddington het volgende:

[..]

"One of the most alarming things"? Heeft hij wel eens in het Witte huis gekeken? :+
Hatch is natuurlijk ook niet geheel onpartijdig. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168572709
Hopen dat deze griet de nieuwe voorziter wordt van de DNC. 8 jaar Trump verzekerd en dan graag zijn dochter als eerste vrouwelijke president. Ivanka Trump 2024

Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_168572784
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:16 schreef WhiteBeard het volgende:
Hopen dat deze griet de nieuwe voorziter wordt van de DNC. 8 jaar Trump verzekerd en dan graag zijn dochter als eerste vrouwelijke president. Ivanka Trump 2024

Weinig kans, zal wel Ellison of Perez of iets dergelijks worden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2017 @ 19:21:44 #287
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_168572827
Ivanka 2024 hahahaha. Mijn avond is weer goed.
Carpe Libertatem
pi_168572830
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:16 schreef WhiteBeard het volgende:
Hopen dat deze griet de nieuwe voorziter wordt van de DNC. 8 jaar Trump verzekerd en dan graag zijn dochter als eerste vrouwelijke president. Ivanka Trump 2024

Obama wordt de kandidaat in 2020.

U hoorde het hier voor het eerst.
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2017 @ 19:22:49 #289
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_168572856
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:03 schreef Puddington het volgende:

[..]

Je jankt anders behoorlijk wat over links. Bijna Nintex-niveau.
Toch wel een aspiratie om dat niveau te bereiken.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2017 @ 19:23:49 #290
230491 Zith
pls tip
pi_168572883
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:23 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Tot Trump de dollar devalueert. Anyways, jouw links gebruiken cijfers van 2 verschillende Jaren, dat weet je toch wel, he? Ik baseerde mij op hetzelfde jaartal, 2015.
2016 staat in beide pagina's, moet je wel de text lezen ipv de quick facts.

Waarom baseer je je op 2015 ipv 2016 of 1985?

Wat vind je zelf nog overeind staan van je originele post?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_168572900
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:21 schreef Boze_Appel het volgende:
Ivanka 2024 hahahaha. Mijn avond is weer goed.
Fantastische zakenvrouw, joh, met geld geboren en getrouwd, wat voor kwalificaties moet ze nog meer hebben? Oh, en kleertjes verkocht made in China die van de markt afmoesten omdat ze brandgevaarlijk waren maar ja, da's de schuld van die klote regeltjes.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2017 @ 19:24:37 #292
230491 Zith
pls tip
pi_168572902
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:22 schreef DrDentz het volgende:
Dus nu is Steve Bannon eigenlijk onze nieuwe boeman
De Soros van de republikeinen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2017 @ 19:25:10 #293
230491 Zith
pls tip
pi_168572911
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:21 schreef Boze_Appel het volgende:
Ivanka 2024 hahahaha. Mijn avond is weer goed.
It's her turn!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_168572919
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:24 schreef Zith het volgende:

[..]

De Soros van de republikeinen.
Gutohgut, Mr Soros zit jullie wel hoog, he? Zielig wel, eigenlijk want een groter contrast is er niet.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168572920
lol! De 2 meest genoemde kandidaten van Trump's shortlist voor supreme court justice:

scotusreporter twitterde op dinsdag 31-01-2017 om 18:35:48 Sweet lord. @Arianedevogue reports both Gorsuch and Hardiman being brought to DC to build suspense reageer retweet
Gaat hij straks live op prime-time tv een apprentice-style onthulling doen wie gewonnen heeft? :P _O-
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168572937
quote:
19s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:48 schreef Gunner het volgende:
Dit tweets zijn echt president onwaardig. Is er niemand die die men influistert dat het niet handig is om dat zo te doen?
Hillary had precies hetzelfde gezegd en was nog veel erger!
pi_168572949
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:24 schreef Zith het volgende:

[..]

De Soros van de republikeinen.
Alleen zit Soros niet in het belangrijkste adviesorgaan als het gaat om de internationale veiligheid.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 19:26:12 #298
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168572954
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:24 schreef Zith het volgende:

[..]

De Soros van de republikeinen.
Meh, Zou eerder Mercer vergelijkbaar kunnen achten, of de Koch broers.
pi_168572993
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:21 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Obama wordt de kandidaat in 2020.

U hoorde het hier voor het eerst.
Nadat Trump zoals het een autoritaire leider betaamt de termijnlimiet de nek om heeft gedraaid?
Even een amendementje intrekken, geen enkel punt. Al hebben de Republikeinen op dit moment bijna de mogelijkheid om dat unilateraal te doen. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168573013
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:24 schreef Zith het volgende:

[..]

De Soros van de republikeinen.
Neu, dat zijn de gebroeders Koch.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168573014
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 19:24 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Fantastische zakenvrouw, joh, met geld geboren en getrouwd, wat voor kwalificaties moet ze nog meer hebben? Oh, en kleertjes verkocht made in China die van de markt afmoesten omdat ze brandgevaarlijk waren maar ja, da's de schuld van die klote regeltjes.
Ach ze leert in 4 of 8 jaar heel veel van papa. Meer dan Hillary leerde in 30 jaar
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')