SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Satellite TeamsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.COUREURS 2017
UMBRELLA GIRLS
Meer ladies
IN MEMORY OF...
Marco Simoncelli (1987 - 2011)
Luis Salom (1991 - 2016)
VIDEOS
MEER NODIG?
MotoGP website
Waar en wanneer in NL te bekijken
Goeie analyses, info én een motorsportforum
Motorsport Magazine: allerlei motorsport info
Het laatste nieuws en uitslagen via de racesport-website
Bo Bendsneyder - enige Nederlander in het gehele kampioenschap (Moto3)
Nederlander Bo Bendsneyder
EN...HAVE FUN!
De OP.
[ Bericht 27% gewijzigd door heywoodu op 26-01-2017 18:57:10 ]I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
Tja, wat is duur, dat is relatief. We hebben een kaartje op de Rossitribune, die zijn per stuk ¤ 162 voor het hele weekend.quote:Op donderdag 19 januari 2017 12:23 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Nice! Is wel heel duur daar of niet?
Thanks .quote:
Als ie ergens kan winnen is het Qatar.quote:Op donderdag 19 januari 2017 17:16 schreef fathank het volgende:
Ben wel benieuwd naar Lorenzo komend seizoen. Zou hij in staat zijn om competitief te zijn met de Duc?
Hier ben ik ook erg benieuwd naar! Ook erg benieuwd naar Iannone op de Suzuki .quote:Op donderdag 19 januari 2017 17:16 schreef fathank het volgende:
Ben wel benieuwd naar Lorenzo komend seizoen. Zou hij in staat zijn om competitief te zijn met de Duc?
Ik zet in op een overwinning in Qatar, Oostenrijk, Sepang en Mugello.quote:Op donderdag 19 januari 2017 17:16 schreef fathank het volgende:
Ben wel benieuwd naar Lorenzo komend seizoen. Zou hij in staat zijn om competitief te zijn met de Duc?
Bron.quote:MotoGP: The “Lorenzo Project”—Ducati’s biggest challenge ever
There are no excuses anymore as Ducati puts all its chips behind Jorge Lorenzo and the new Desmosedici to bring back a MotoGP world championship
On January 20th, Ducati will officially launch their new MotoGP project in Bologna. Following a development and consolidation phase, the Italian brand faces their most ambitious challenge since the arrival of lead engineer Gigi Dall’Igna to the Borgo Panigale headquarters. With the target no less than the MotoGP title within the next two seasons, 2017 means the start of “all or nothing.”
Ducati has spared no effort to achieve this goal. Technically, Dall’Igna and his racing department have been working over the two previous seasons to create a new generation of Desmosedici. New bikes, which retain Ducati’s MotoGP DNA, have gone several steps further with the introduction of innovative technical solutions.
Although there has not been direct involvement from Ducati’s “mother brand” engineering forces (read: Audi), certainly the exchange of knowledge between the two has contributed to making Dall’Igna’s Desmosedici the unique bike it has proven to be in terms of engine and aerodynamics.
The new Ducati MotoGP project also includes the arrival of Jorge Lorenzo, triple MotoGP World Champion, straight from Yamaha. The signing was only possible through a combination of the relationship between the Spanish rider and Dall’Igna (Lorenzo won two 250cc Grand Prix world titles in 2006 and 2007 on Aprilia when Dall’Igna was the lead engineer there) and the enormous financial support of Ducati’s sponsors, mainly Phillip Morris.
Maximum resources, total commitment from the whole company, and one of the two most effective riders in the current MotoGP field mean that there is no room for failure; there will be no excuses. Perfectly conscious of how much is at stake, the winter work at the Ducati Corse offices has certainly been extremely intense. As said, in a few days we will see the physical result of this work; at the end of the month on January 31 in Sepang, we will be able to see the outcome.
The anticipation of seeing the new Desmosedici is obviously high. The development of the project has been on the overall machine, but certainly has concentrated on the weak points of last year’s bike and the new situation created by the change in aerodynamic regulations for 2017.
“Power has never been a problem for us”
It’s no secret that cornering has been the Achilles heel for the 2016 Desmosedici. When it came to finishing turns and exiting corners, Dovizioso’s and Iannone’s Ducatis displayed a propensity for understeer (i.e., the bike wanted to run wide off the intended line). This behavior was the focus of a good part of the winter work Dall’Igna and his engineers concentrated on.
The bottom-end response of the engine at the first touch of the throttle has been the main issue, because a smooth response is considered vital for Lorenzo to take advantage of his effective but particular riding style. Top-end power has never been a problem for the red bikes; in fact, last season the Desmosedici’s considerable power caused additional problems with the tires at some tracks compared to its rivals. “We had problems mainly where the tire was not fit for that particular track,” explained Dall’Igna. “In Jerez, for example, we had spinning on the straight like everybody had, but due to the amount of power we had, it caused us more problems than the others. But the power itself is never a problem. The compromise between power and tire performance is a problem,” emphasized the Italian engineer, denying any kind of traction problems on his bikes.
Aerodynamics
The other big technical issue for Ducati will be the aerodynamics. After the controversial ban of the winglets technology—on which Ducati had spent a good amount of resources—2017 will open a completely new chapter in this area. After having verified the positive benefits of developed aerodynamics, there is no doubt that Ducati will try to get the same results in a different way.
“We think…well, no, we know that Ducati is working on aerodynamics that will flirt with the legality of the new rules,” commented a member from one of the Japanese MotoGP teams. “We will be watching very closely at what Ducati introduces.”
Meanwhile, Ducati’s point of view in this matter is very clear. “We study every detail of the new rules and we will do everything that we believe can help us…that is not illegal. What isn’t illegal is legal, isn’t it?” This seems like it will generate some interesting situations.
The big bet: Jorge Lorenzo
But the main focus of the entire MotoGP project is a man named Jorge Lorenzo. It can be said that he is Ducati’s ultimate bet. He is Dall’Igna’s “all or nothing.”
Lorenzo has to facilitate, with the taking of the MotoGP World title, Ducati’s comeback out of the darkness they fell into with the arrival of Valentino Rossi in 2011. Inside the company the Rossi topic is kind of taboo, but despite having happened six years ago, its consequences have remained on Ducati’s back since then.
But now the company feels ready to free themselves from those chains. Last season Andrea Dovizioso and Andrea Iannone demonstrated that the competitiveness of the Desmosedici is back and the consequences are obvious: “now that we have the tool, it is time to set a winning rider on the top of it." And this winning rider is Lorenzo, three times World Champion in the last six seasons.
Ducati’s massive efforts to entice Lorenzo from the Yamaha garage were not just financial. Everything—the entire structure and all resources—have been oriented around the Spaniard. It started with choosing a very technical and easy-going Dovizioso as his teammate instead of the faster and more explosive Iannone. It continued with the decision to provide Ducati’s satellite teams with bikes that can create data to help the factory bike development during the 2017season. “The information we will get from all of the Ducati riders on the grid will be similar and this will help us to make decisions regarding Lorenzo’s and Dovizioso’s bikes,” explained Dall’Igna, demonstrating the company’s planning through the smallest details.
Lorenzo’s timing
This “all on Lorenzo” goes beyond the pure technical aspects. Ducati has endeavored to build a friendly structure around him. Dall’Igna, who knows the Spaniard well, is aware that he needs to feel secure and appreciated to give his maximum.
We know that in racing anything can happen, but on paper everything has been prepared and is ready in the Ducati garage. If the bike performs as expected and Lorenzo is capable to adapt his riding style to the characteristics of the Desmosedici, the pair will be a major candidate for the title.
The preseason will be vital to this marriage. If everything runs smoothly, great, but if technology, tire or adaptation problems appear before the start of the season, then Lorenzo’s patience will be tried. And we know that the virtue of patience has so far not been one of his strong points.
It is important that Lorenzo understands he has left a garage where he competed on a completed and refined machine to join one still under construction. It may happen that everything runs perfectly from the very beginning, but logic dictates that some stones will pop up along the development road. Therefore Lorenzo has to be prepared for setbacks…and Sepang at the end of the month will be the first test.
“We will be in Moto3…”
Ducati’s “all or nothing” bet on the Lorenzo effort—for example, his income will be ten times that of his teammate—have frozen the rest of the Reparto Corse projects, like the company’s launch into the Moto3 category. “I am convinced that for the future of Ducati it is important to also be involved in the Moto3 class,” revealed Dall’Igna.
“But at the same time I have to say that things have to be taken step by step. Our focus at this moment is on the 2017 season with Lorenzo. If, as we expect, everything works well there, then it is time to think about the next step; and the next step will for sure be Moto3. We still have work to do before we take the decision to jump into this category, because for this we need budget, we will need people. There are many things to do, but I am convinced this is the best for Ducati…for Ducati in general, and of course for Ducati Corse as well.”
Even Moto2 is in Dall’Igna’s future as a third step once the MotoGP goal has been reached and the Moto3 project is under way. Surprising? It may sound surprising, but this “everywhere policy” is a consequence of Ducati being part of a global company like Audi, which means worldwide thinking. Maybe this expansion won’t happen immediately or even in the near future—but you can bet that it will happen.
pussyquote:Op donderdag 19 januari 2017 22:23 schreef fathank het volgende:
Geen idee. Al is t een fireblade 600 hij liever dan ik
Mooi weer rijderquote:
quote:
baby bladequote:Op vrijdag 20 januari 2017 13:27 schreef fathank het volgende:
[..]
Mooi weer rijder
[..]
Al weet ik niet of je een CBR600 eigenlijk wel fireblade mag noemen. Daar schijnt nogal wat verwarring over te zijn
Die vleugels zijn verboden nu toch..?quote:Op vrijdag 20 januari 2017 12:31 schreef Fir3fly het volgende:
Net als bij Yamaha de 2016 motor zonder vleugeltjes. De echte motor zien we pas bij de eerste test.
Helaas wel. Met als gevolg dat er nu weer een hele bak regels verzonnen moet worden om te zorgen dat die vleugels niet op andere manieren terug komen .quote:Op vrijdag 20 januari 2017 17:13 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Die vleugels zijn verboden nu toch..?
Ik las dat de nieuwe winglets ìn de nieuwe fairing worden verwerkt. Dus ze zullen er nog zijn maar je ziet ze niet.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 17:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Helaas wel. Met als gevolg dat er nu weer een hele bak regels verzonnen moet worden om te zorgen dat die vleugels niet op andere manieren terug komen .
Daarom houdt vooral Ducati de motor waarschijnlijk tot Qatar verborgen.
Lijkt wel een contractuele verplichting. Rossi zei hetzelfde, eerst over Honda, toen Yamaha, toen Ducati en nu weer Yamaha. Deze keer heeft ie eindelijk gelijk.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 21:11 schreef fathank het volgende:
Sporters die dat soort uitspraken doen
Even gecontroleerd, maar het is (gelukkig) dezelfde die ook al in de OP staat!quote:Op maandag 23 januari 2017 15:46 schreef Beach het volgende:
Definitieve 2017 MotoGP kalender:
26 maart: Qatar* – Losail International Circuit
09 april Argentinië – Termas de Río Hondo
23 april Americas – Circuit of The Americas
07 mei Spanje – Circuito de Jerez
21 mei Frankrijk – Le Mans
04 juni Italië – Autodromo del Mugello
11 juni Catalunya Barcelona – Catalunya
25 juni Nederland – TT Circuit Assen
02 juli Duitsland – Sachsenring
06 augustus – Tsjechië – Automotodrom Brno
13 augustus – Oostenrijk – Red Bull Ring – Spielberg
27 augustus – Engeland – Silverstone Circuit
10 september – San Marino – Misano World Circuit Marco Simoncelli
24 september – Aragón MotorLand Aragón
15 oktober Japan – Twin Ring Motegi
22 oktober Australië – Phillip Island
29 oktober Maleisië – Sepang International Circuit
12 november – Valencia – Ricardo Tormo Circuit
* avond race
quote:Op donderdag 26 januari 2017 18:46 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Even gecontroleerd, maar het is (gelukkig) dezelfde die ook al in de OP staat!
edit; als een modje de '(voorlopig)' boven de kalender in de OP kan weghalen, is dat super!
Merci beaucoup!quote:
quote:Alex Rins: “I feel ok, I’m not in pain so I’m ready to start this new project. I’m excited to get on the bike. It’s not easy to switch. In Valencia I felt a lot of power in my hands, and it’s not easy to go fast. We need to work hard. The most important thing is that I’m excited to start. When I entered the box, I felt it’s like a family. And after the crash, too, everyone was asking me how I was and they all came to the hospital. I’m happy to be here. I felt that it’s heavier than a Moto2 bike and when I entered the corners it felt like I was going down, but the feeling was incredible. Unique. This year I want to learn, to be fast quickly, and try to get experienced very fast.”
Andrea Iannone: “In winter I’ve been relaxing and training. It’s important to relax, but also to train. My first impression in Valencia with this bike was very good. We worked very well and the bike is very special. The chassis works very well - I think it’s more similar to my style and I’m happy about these two years. From the beginning I had a very good impression. It’s like a family team and that’s very good. The guys in the garage always have a smile and that’s important for the rider. It’s very difficult in MotoGP to win, there’s a lot of manufacturers and riders. But we’ll try the best together and I hope in the future we can - why not?”
Eens! Vond ik ook.quote:
Dag 1 als eerste geëindigd toch? Ik zit in de trein dus WiFi is een beetje gaar, maar zijn er ook (gratis) beelden van?quote:
Zeg Beach blijf jij lekker trollen. Zeker chagrijnig omdat Jorge achteraan rijdt? Morgen weer een dag, hij komt al op stoom.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:08 schreef Beach het volgende:
[..]
Eerder een pussy. Durft niet meer te racen.
Ja idd als eerste geëindigd. Beelden kon ik lastig vinden. Had via Reddit wel een stream maar dat bleek uiteindelijk een loop .quote:Op maandag 30 januari 2017 10:33 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dag 1 als eerste geëindigd toch? Ik zit in de trein dus WiFi is een beetje gaar, maar zijn er ook (gratis) beelden van?
quote:Op maandag 30 januari 2017 11:15 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Zeg Beach blijf jij lekker trollen. Zeker chagrijnig omdat Jorge achteraan rijdt? Morgen weer een dag, hij komt al op stoom.
Ik heb nog helemaal niks over de test gelezen dus geen idee wat er gebeurt.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:15 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Zeg Beach blijf jij lekker trollen. Zeker chagrijnig omdat Jorge achteraan rijdt? Morgen weer een dag, hij komt al op stoom.
Hier de eindtijden.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:19 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik heb nog helemaal niks over de test gelezen dus geen idee wat er gebeurt.
lol. Maar wel balen. Ik kon niks volgen want trein . Maar morgen weer een kans, dus ben benieuwd.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:16 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Ja idd als eerste geëindigd. Beelden kon ik lastig vinden. Had via Reddit wel een stream maar dat bleek uiteindelijk een loop .
Hoe weet je dat? Dacht alleen dat Petrucci de fullspec GP17 had. De rest gewoon de oude zooi.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:31 schreef Beach het volgende:
Degenen die op een GP15 en 16 zitten hebben wel gewoon het 2017 motorblok?
Het was een vraagquote:Op maandag 30 januari 2017 11:56 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Dacht alleen dat Petrucci de fullspec GP17 had. De rest gewoon de oude zooi.
quote:Jorge Lorenzo, P17: “On this track there’s a lot of difference between this bike and the one I was riding for nine years. I think that to go a lot faster we have to do two things. The first is to adapt the bike bit by bit to how I like it, and the second and most important is to understand how to go fast. To get there I’m missing quite a lot, more than I expected, honestly, but it’s still very early to draw conclusions. It’s a question of putting in the hours and the laps to bit by bit find how to go fast. The most important thing and the big positive from the day is that the other Ducatis have done great times – and that means the bike has a lot of potential.”
Ik denk sowieso dat hij het dit jaar lastig gaat krijgen. De Duc heeft zoveel potentie maar Lorenzo heeft zo'n unieke rijstijl..dat gaat nog lastig worden om dat te veranderen.quote:Op maandag 30 januari 2017 18:29 schreef ChipsZak. het volgende:
Lorenzo over z'n P17 en het gevoel met de Duc
[..]
Ik weet niet. Het zou me niks verbazen als hij het toch ineens aardig op een rijtje krijgt. Maar denk niet dat hij competitief gaat zijn w.b. de titel dit jaar. Zijn rijstijl is uniek, maar denk vooral dat het probleem hem in zijn mentale staat zit. Daar is 'ie namelijk nog specifieker in dan in zijn rijstijl.quote:Op maandag 30 januari 2017 19:19 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Ik denk sowieso dat hij het dit jaar lastig gaat krijgen. De Duc heeft zoveel potentie maar Lorenzo heeft zo'n unieke rijstijl..dat gaat nog lastig worden om dat te veranderen.
Edit; Lorenzo trouwens geëindigd in P8quote:Andrea Iannone (Team Suzuki Ecstar) made the timesheets fantastic reading for his new home Suzuki on Day 2 of the Sepang test, as he smashed Ducati test rider Casey Stoner’s day one pace to set the fastest lap of the test so far. A 1:59.452 saw the Italian an incredible four tenths clear of the man in P2, Maverick Viñales (Movistar Yamaha MotoGP). Impressing once again, Alvaro Bautista (Pull&Bear Aspar Team) was third.
quote:Yamaha has made the first public move in MotoGP's 2017 fairing 'war' by revealing this response to the new ban on wings.
On day two at the Sepang test, Valentino Rossi tested with concealed winglets on either side of a special, wider M1 fairing.
This is within the new rules, which only ban wings that are "protruding from the fairing or bodywork and not integrated in the body streamlining".
The other five MotoGP manufacturers are still testing with normal fairings, but most admit they are working on more radical designs to try and claw back the downforce lost following the wing ban.
Wel minder gevaarlijk.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:30 schreef Fir3fly het volgende:
Gelukkig maar dat die vleugeltjes verboden zijn, dit is vast een stuk goedkoper!
Zucht...
KTM is natuurlijk Red Bull gesponsord he; zal er wel net zo uit gaan zien als de Moto3 machines en de wildcard van Valencia.quote:Op donderdag 2 februari 2017 01:03 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat KTM hun livery nog aanpassen of blijft het zwart?
W.b. de kniewond;quote:Tito Rabat (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS) suffered a tough crash in the first test of 2017 at Sepang International Circuit, with the Spaniard falling at Turn 11 and suffering multiple injuries in the incident. motogp.com caught up with one of the men who successfully operated on Rabat upon his return to Barcelona, Dr Xavier Mir, at the Hospital Universitari Dexeus in Barcelona.
Dr Mir: “Tito crashed during the Malaysia test. After the being transferred to Kuala Lumpur for a check, it was deemed safe for him to return here for surgery if he chose to do so, which he did. After a check up, he was found to have five fractures. He has two broken wrists, has broken fifth metacarpals in both hands, and a fracture in his foot. As well as that, he has lost skin and soft tissue from his knee, which is the injury that concerns us more. An MRI scan revealed that the injury to his knee is only to the skin and tissue below the skin. Yesterday we repaired the fracture to his right hand, plated and put screws in the radius fracture and the fifth metacarpal, and cleaned the wound on his knee – which permitted us to close it; something we had been worried would prove difficult.”
quote:Dr Mir: “What worries us more, and the reason why he will be kept admitted, is that the injury to his knee was very dirty – with some remains of asphalt and leather in the wound – and it could become infected. So he will remain under observation for four days and we shall see. We will try to cut his recovery time short as much as possible, but first he has to get through the first four days and check he has no fever – so we can rule out infection. After that, we’ll start the recovery process proper to get him back to full health as soon as possible – when that will be, I don’t know.”
Even een vraag van iemand die de sport al jaren niet meer zo volgt, maar waarom zit die Pedrosa er nog steeds? Gewoon als ideale tweede rijder zeker? Want voor de titel doet 'ie nooit mee toch. En ik heb het idee dat die gozer ook meerdere keren per seizoen veel te hard van z'n motor lazert.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 15:08 schreef ChipsZak. het volgende:
Honda 2017
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja..quote:Op zaterdag 4 februari 2017 20:31 schreef Funzel het volgende:
[..]
Even een vraag van iemand die de sport al jaren niet meer zo volgt, maar waarom zit die Pedrosa er nog steeds? Gewoon als ideale tweede rijder zeker? Want voor de titel doet 'ie nooit mee toch. En ik heb het idee dat die gozer ook meerdere keren per seizoen veel te hard van z'n motor lazert.
Alien reputatie?quote:Op zaterdag 4 februari 2017 20:36 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Tja..
Hij heeft inderdaad veel ongeluk als het aankomt op crashes en breuken en weet ik 't, . Hij is volgens mij een beetje zoals NL in het voetbal als het over het WK gaat: de beste die nooit daadwerkelijk WK wordt/is geweest in de GP-klasse, . Denk ook dat 'ie nog (deels) geluk heeft met z'n 'alien'-reputatie; die blijft (bleef?) nog een behoorlijke tijd aan hem kleven, al kan je daar tegenwoordig je vraagtekens bij zetten.
En ja, hij is ook een ideale tweede rijder met wonderboy Marquez als duidelijke eerste .
Ja, had 'ie wel.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 20:38 schreef Funzel het volgende:
[..]
Alien reputatie?
Anyway, denk dat ik het dit jaar toch weer wat meer ga volgen. Heb me een beetje verdiept in het startveld en de resultaten van laatste jaren, moet goed komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorig jaar, en hopelijk en waarschijnlijk ook komend jaar, lag het speelveld weer veel dichterbij elkaar (vandaar de 9 winnaars - hoewel er ook speciale omstandigheden waren zoals het weer, de nieuwe Michelins, etc.).I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
quote:After three days of testing it is clear just how close the field is this season. The top ten riders are separated by just four tenths of a second. Sixteen riders are within a second, from Maverick Viñales in first to Hector Barbera in sixteenth. The top four riders are on four different manufacturers, less than two tenths apart, and there is a good mix of manufacturers throughout the top of the timesheets.
quote:That does not mean there are no real favorites, though. A quick scan of the full lap times offers some interesting insights. In terms of race pace, there are two riders who are head and shoulders above the rest. While there were a lot of riders with fast times, Maverick Viñales and Marc Márquez were consistently lapping faster than anyone else was capable of matching.
A few numbers. There were ten riders who lapped in the 1'59s. Valentino Rossi, Jorge Lorenzo, Andrea Dovizioso, and Johann Zarco did it for 1 lap. Casey Stoner did it for 2 laps. Dani Pedrosa, Alvaro Bautista, and Marc Márquez did it for 3 laps. Cal Crutchlow managed 4 laps in the 1'59s. But Maverick Viñales hammered out a total of 10 laps faster than two minutes.
Expand the times to include laps in the 2'00 mark and the dominance of Márquez and Viñales is clear. Viñales had 20 laps in the 2'00 to go with his 10 in 1'59. Márquez' pace was positively searing: he may have had only three 1'59s, but he cranked out a massive quantity of 39 laps in the 2'00 bracket, twice as many as most of his competitors. And they were fast laps too: 26 were sub 2'00.5, and 35 were sub 2'00.7. He did 14 laps of 2'00.4. That is a positively Lorenzo-like consistency.
quote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:02 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ja, had 'ie wel.
Een quote van 3 jaar oud, maar die legt wel goed uit hoe en waar de term vandaan komt.Ah geinig verhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorig jaar, en hopelijk en waarschijnlijk ook komend jaar, lag het speelveld weer veel dichterbij elkaar (vandaar de 9 winnaars - hoewel er ook speciale omstandigheden waren zoals het weer, de nieuwe Michelins, etc.).
Wel goed voor de sport om eens wat meer winnaars te zien.
quote:While Maverick Viñales and Marc Márquez emerged from the Sepang tests as clear favorites, with Valentino Rossi, Dani Pedrosa, and Andrea Dovizioso close behind, Andrea Iannone established himself as a genuine dark horse. The Italian was fastest on Tuesday, and left the test as second quickest behind Viñales.
En omdat het schattig is, :quote:But Rins was not the most impressive rookie. That, in the opinion of almost everyone present, was Johann Zarco. Zarco had spent Tuesday morning riding on wet tires on a drying track, trying to get to deepen his understanding of where the limits lay on a MotoGP bike. He improved his time by nearly 1.5 seconds over the three days, and showed good consistency.
quote:Valentino Rossi had told the media he had been impressed by both Monster Tech 3 Yamaha riders. "Zarco made a very good job," he commented afterwards. "Also Folger was fast. I followed him, and he rode very well." Zarco – a sensitive soul, serious and intense – was deeply touched by Rossi's words. He had gone racing after watching Rossi on TV, so to be complimented by his idol was something that left him moved.
Sowieso. Keek je vroeger wel?quote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:16 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ah geinig verhaal.
Wel goed voor de sport om eens wat meer winnaars te zien.
Ja vroeger wel. Als jochie in de tijd van Rossi, Biaggi, Gibernau, Hayden, Barros, Capirossi en de hele meute zeg maar. Ook nog wel toen Hayden kampioen werd. Ben beetje afgehaakt rond de opkomst van Marquez denk ik.quote:
Whyy? Ik ben Rossi fan maar Marquez kan rijden, man . Prachtig om te zien!quote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:26 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ja vroeger wel. Als jochie in de tijd van Rossi, Biaggi, Gibernau, Hayden, Barros, Capirossi en de hele meute zeg maar. Ook nog wel toen Hayden kampioen werd. Ben beetje afgehaakt rond de opkomst van Marquez denk ik.
Nja gewoon weet niet, verloor langzaam de interesse denk ik. Niet echt een reden voor. Kreeg ook een beetje de uitgaans leeftijd zeg maar dus ik lag vaak ook nog op m'n nest als ze reden.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:28 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Whyy? Ik ben Rossi fan maar Marquez kan rijden, man . Prachtig om te zien!
Haha ahhh, vandaar. En nu weer de interesse terug?quote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:30 schreef Funzel het volgende:
[..]
Nja gewoon weet niet, verloor langzaam de interesse denk ik. Niet echt een reden voor. Kreeg ook een beetje de uitgaans leeftijd zeg maar dus ik lag vaak ook nog op m'n nest als ze reden.
Weet nog dat ik vroeger altijd voor Toni Elias was, geen idee waarom hehe.
Het begint wel te komen ja. Formule 1 heb ik al die jaren wel nog gevolgd, maar wat extra is wel leuk. Zal vast niet elke race kijken, maar in elk geval wel een aantal.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:31 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Haha ahhh, vandaar. En nu weer de interesse terug?
MotoGP is toch veel leuker, joh .quote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:34 schreef Funzel het volgende:
[..]
Het begint wel te komen ja. Formule 1 heb ik al die jaren wel nog gevolgd, maar wat extra is wel leuk. Zal vast niet elke race kijken, maar in elk geval wel een aantal.
Veel minder statisch racen idd. En gewoon leukere karakters. En er wordt nog daadwerkelijk gevochten om een plaats.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:35 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
MotoGP is toch veel leuker, joh .
maar we hebben Max tochquote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:47 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Veel minder statisch racen idd. En gewoon leukere karakters. En er wordt nog daadwerkelijk gevochten om een plaats.
Beetje ruw zeg maar.
Ja dat wilde ik nog eraan toevoegen, dat die wat leven in de brouwerij werktquote:
Eens, . Ik heb F1 een kans gegeven, maar het is me te saai en duurt me te lang.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 21:47 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Veel minder statisch racen idd. En gewoon leukere karakters. En er wordt nog daadwerkelijk gevochten om een plaats.
Beetje ruw zeg maar.
Die is gaaf jaquote:Op woensdag 8 februari 2017 11:51 schreef ChipsZak. het volgende:
Bo Bendsneyder test vandaag voor 't eerst, . Als die bike zo blijft, is 'ie wel een stuk mooier dan vorig jaar (zwart is 'ie toch?)
https://www.facebook.com/251568241661806/videos/769166786568613/
Ik hoop dat 'ie zo blijft. Ziet er wel badass uit. Past goed bij "Bad Bo #64", .quote:Op woensdag 8 februari 2017 11:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die is gaaf ja
Kan me bijna niet voorstellen dat er geen Red Bull-kleuren komen..
Yes, ik las het! Had het ook op de FP gezet. Ben benieuwd of dit zich kan vertalen naar de races, .quote:Op donderdag 9 februari 2017 19:40 schreef Beach het volgende:
https://www.racesport.nl/(...)yder-opnieuw-snel-2/
Bo weer de snelste
Hij doet het wel erg goed die Bo! Zou ie op de motor van Binder zitten?quote:Op donderdag 9 februari 2017 20:14 schreef ChipsZak. het volgende:
Zag op MotoGP.com trouwens dit vette plaatje van Bo, . Ik hoop toch zo dat die bike zo blijft!
[ afbeelding ]
Mooi ja, maar helaas is dat de standaard testlivery van Red Bull.quote:Op donderdag 9 februari 2017 20:14 schreef ChipsZak. het volgende:
Zag op MotoGP.com trouwens dit vette plaatje van Bo, . Ik hoop toch zo dat die bike zo blijft!
[ afbeelding ]
Was er al bang voor, .quote:Op vrijdag 10 februari 2017 10:54 schreef Sabata het volgende:
[..]
Mooi ja, maar helaas is dat de standaard testlivery van Red Bull.
quote:Op vrijdag 10 februari 2017 10:58 schreef ChipsZak. het volgende:
Di Giannantonio heeft trouwens zijn rechter sleutelbeen gebroken.
Denk dat dat wel even duurt. Hoewel Lorenzo er in 2013, 2 dagen na de breuk, mee gereden heeft en er 5e mee werd. Maar hij was wel geopereerd en zat hevig onder de pillen. Volgens mij deed het ook pijn as fuck.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 10:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoe lang staat daar zo'n beetje voor?
Dat is allemaal niet zo best, dat is nou juist een van de leukste coureurs in het hele veldquote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:05 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Denk dat dat wel even duurt. Hoewel Lorenzo er in 2013, 2 dagen na de breuk, mee gereden heeft en er 5e mee werd. Maar hij was wel geopereerd en zat hevig onder de pillen. Volgens mij deed het ook pijn as fuck.
Het duurt 'gelukkig' nog zo'n 1,5 maand voordat het seizoen officieel begint, maar denk dat het wel wat lastig gaat worden met testen. Als het goed is, vliegt Di Gi vandaag naar Italië om geopereerd te worden, .
Klopt, ben ik met je eens! Maar ik heb er goede hoop in dat het wel redelijk goedkomt voordat de races officieel van start gaan.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is allemaal niet zo best, dat is nou juist een van de leukste coureurs in het hele veld
Dat moet Dalla Porta zijn, want 48quote:Op vrijdag 10 februari 2017 14:38 schreef ChipsZak. het volgende:
Geen idee zo snel wie dit is, maar vind het een toffe gif. Klein beetje leven in dit topic houden,
[ afbeelding ]
Oh, nu zie ik het nummer ook .quote:Op vrijdag 10 februari 2017 14:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat moet Dalla Porta zijn, want 48
Oh 48 was gewoon ABquote:
Die motor is echt te klein voor Bendsnijder.quote:Op donderdag 9 februari 2017 20:14 schreef ChipsZak. het volgende:
Zag op MotoGP.com trouwens dit vette plaatje van Bo, . Ik hoop toch zo dat die bike zo blijft!
[ afbeelding ]
quote:
Zolang hij het nog een jaartje volhoudt, . Kan 'ie daarna lekker naar een grotere voor Moto2. Mag hij gelijk ietsie zwaarder worden, .quote:Op vrijdag 10 februari 2017 16:20 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Die motor is echt te klein voor Bendsnijder.
Dan moet je Nico Bulega maar eens in de gaten houden. Die is zo lang dat ie bij iedere bocht met zijn knieën in de problemen komt.quote:Die motor is echt te klein voor Bendsnijder.
Of wijlen Supersic. Volgens mij zag ik het in Hitting The Apex; Simoncelli op een minibike. Aanrader trouwens voor degene die hem nog niet gezien heeft.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 17:05 schreef Sabata het volgende:
[..]
Dan moet je Nico Bulega maar eens in de gaten houden. Die is zo lang dat ie bij iedere bocht met zijn knieën in de problemen komt.
Goeie film inderdaad! Heb hem al wel 6 keer gezien ofzo, .quote:Op vrijdag 10 februari 2017 22:39 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Of wijlen Supersic. Volgens mij zag ik het in Hitting The Apex; Simoncelli op een minibike. Aanrader trouwens voor degene die hem nog niet gezien heeft.
Aan de ene kant snap ik wat je bedoelt. Aan de andere kant vind ik hem wel heel erg vet. Ik ben er nog niet helemaal over uit: of fucking vet of juist net-niet. Voorlopig hang ik naar het eerste tho, .quote:Op maandag 20 februari 2017 12:05 schreef heywoodu het volgende:
Ik heb wel eens een mooiere livery gezien dan de vandaag gepresenteerde KTM MotoGP-machine
[ afbeelding ]
De kleuren zijn wel tof, maar het lijkt net alsof het niet helemaal gelukt is om het goed tot zijn recht te laten komen ofzo.
Nouja, het is zwart i.p.v. blauw .quote:Op maandag 20 februari 2017 18:58 schreef Nober het volgende:
Typische Red Bull/KTM/Tag Heuer F1/MotoGP livery. En door.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Ik denk dat Iannone echt nog gaat verrassen. En hij zal vast wel een paar keer crashen, maar gok dat 'ie toch vaker blijft zitten dan men verwacht.
• Viñales is heul snel. Ik weet niet zo goed. Ik denk dat het gebrek aan Yamaha-ervaring (m.n. in 'onverwachte' situaties) nog wel tegen hem gaat werken, maar vermoed dat hij ook wel aardig vooraan gaat eindigen in het kampioenschap.
• Lorenzo: doet mee voor race wins dit jaar, niet voor het kampioenschap.
• Rossi; eindigt net als altijd (behalve toen met Ducati) toch wel weer voorin. Sunday man enzo. Puur op persoonlijk vlak hoop ik uiteraard op een tiende titel, .I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
Pedrosa op 5? Nahhh, en ik zet Iannone ook sowieso hoger dan 7, . Waarom deze opzet?quote:Op maandag 20 februari 2017 19:16 schreef heywoodu het volgende:
1. Marquez
2. Viñales
3. Rossi
4. Lorenzo
5. Pedrosa
6. Dovizioso
7. Iannone
Als eindstand in het kampioenschap
Marquez omdat ik hem niet over een heel seizoen verslagen zie worden, Viñales en Rossi op deze manier omdat ik van Rossi zeker nog veel verwacht, maar Viñales is me te rap om onder Rossi te zetten, Lorenzo zal vast prima met die Ducati overweg kunnen, Pedrosa gaat ongetwijfeld ergens een bot breken en races missen etcquote:Op maandag 20 februari 2017 19:22 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Pedrosa op 5? Nahhh, en ik zet Iannone ook sowieso hoger dan 7, . Waarom deze opzet?
Ja, daarom vraag ik me af: Pedrosa op 5? Die zet ik echt lager in. Marquez zie ik inderdaad ook nog wel opnieuw WK worden, maar dat wil ik niet . Niet nu, althans . Even een brrrreak voor iemand anders pls.quote:Op maandag 20 februari 2017 19:25 schreef heywoodu het volgende:
n, Viñales en Rossi op deze manier omdat ik van Rossi zeker nog veel verwacht, maar Viñales is me te rap om onder Rossi te zetten, L
Maar als Pedrosa wel eens fit blijft kan ik me ook weer nauwelijks voorstellen dat aan de ene kant Marquez goed genoeg is om kampioen te worden, maar Pedrosa aan de andere kant nog 4-5 anderen (buiten Marquez) voor zich moet dulden..quote:Op maandag 20 februari 2017 19:29 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ja, daarom vraag ik me af: Pedrosa op 5? Die zet ik echt lager in. Marquez zie ik inderdaad ook nog wel opnieuw WK worden, maar dat wil ik niet . Niet nu, althans . Even een brrrreak voor iemand anders pls.
Ja, ik weet niet. Ik vind dat je Iannone ook te slecht inschat. Maar wellicht ben ik te positief ingesteld, . Kan ook. Gokken en inschattingen maken is nou niet per se mijn sterkste punt, .quote:Op maandag 20 februari 2017 19:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar als Pedrosa wel eens fit blijft kan ik me ook weer nauwelijks voorstellen dat aan de ene kant Marquez goed genoeg is om kampioen te worden, maar Pedrosa aan de andere kant nog 4-5 anderen (buiten Marquez) voor zich moet dulden..
Ik zie Iannone en Dovizioso en Lorenzo best hoger eindigen, maar je kunt niet iedereen een plekje omhoog schuiven.quote:Op maandag 20 februari 2017 19:35 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ja, ik weet niet. Ik vind dat je Iannone ook te slecht inschat. Maar wellicht ben ik te positief ingesteld, . Kan ook. Gokken en inschattingen maken is nou niet per se mijn sterkste punt, .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
quote:Op maandag 20 februari 2017 20:08 schreef Beach het volgende:
Ik denk dat Sam Lowes kampioen wordt.Haha, voordat ik op de spoiler klikte dacht ik al dat er stond 'van de crashes' of iets . Maar je kan zeggen wat je wilt, áls hij blijft zitten dan rijdt 'ie wel heel mooi .SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
Best grappig, denk ik .quote:Schrijf je nú in voor het spel TT Teammanager! In dit managerspel leid je een virtueel team. Je maakt elke GP kans op TT-kaarten en andere mooie prijzen. Misschien wel nóg leuker is de onderlinge strijd met vrienden.
Het online MotoGP spel
Met de game TT Teammanager beleef je het MotoGP-seizoen als teammanager. Stel je favoriete coureurs, chassis en motor op in je eigen team en verdien elke wedstrijd punten. Het principe is eenvoudig: als een coureur goed rijdt scoor jij ook!
Ik vind het lelijk.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 20:16 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
Stuk anders dan de andere fabrikanten
Ik vond die vleugeltjes ook niet alles, maar ik had er eigenlijk niet een heel uitgesproken mening over. Dit vind ik echter afschuwelijk.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 20:29 schreef Fir3fly het volgende:
Maar dit wilden we toch? Die vleugeltjes waren toch ook lelijk?
Eurosport gewoon weer, het commentator team is wel iets op de schop gegaan volgens mijquote:Op woensdag 15 maart 2017 22:07 schreef delano.888 het volgende:
Heb er weer zin in volgend weekend!
Is het al bekend welke zender het gaat uitzenden?
En de warmups & kwalificaties? Die niet toch?quote:Op woensdag 15 maart 2017 22:08 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Eurosport gewoon weer, het commentator team is wel iets op de schop gegaan volgens mij
Worden ook gewoon uitgezonden op ES1, .quote:Op woensdag 15 maart 2017 22:10 schreef delano.888 het volgende:
[..]
En de warmups & kwalificaties? Die niet toch?
Nice! Hebben we wat te doen!quote:Op woensdag 15 maart 2017 22:16 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Worden ook gewoon uitgezonden op ES1, .
Yessss, gaat los mid-volgende week dus, .quote:
Naast de naam? Volgens mij niet? Ze kwamen soms wel in beeld onderaan, maar niet voor alle coureurs.quote:Op donderdag 23 maart 2017 16:41 schreef heywoodu het volgende:
Waar zijn de oranje/rode/grijze blokjes naast de namen? Of waren die er in trainingen al niet?
Dan zal het wel alleen tijdens de kwalificatie zijn geweestquote:Op donderdag 23 maart 2017 16:52 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Naast de naam? Volgens mij niet? Ze kwamen soms wel in beeld onderaan, maar niet voor alle coureurs.
Bo btw geëindigd als 7e in FP1
Net zoals Tag Heuer in F1 doet, rebadge van de Mahindra motor.quote:Op donderdag 23 maart 2017 16:57 schreef Peterselieman het volgende:
Peugeot in de Moto3?
Ik dacht dat die alleen van de auto's en de scootertjes waren?
Ja, .quote:Op donderdag 23 maart 2017 18:10 schreef Vinniiee het volgende:
Daar ben ik ook erg benieuwd naar!
Ging Lowes nou net onderuit?
quote:Op donderdag 23 maart 2017 19:40 schreef franklop het volgende:
Bo snelste in FP2
wel langzamer dan in FP1
FP1 is dit toch?quote:Op donderdag 23 maart 2017 20:26 schreef heywoodu het volgende:
Maverick
Folger (en Baz ook wel)
[ afbeelding ]
quote:
Vinales lijkt de beste kaarten voor dit seizoen te hebben..quote:Op donderdag 23 maart 2017 20:26 schreef heywoodu het volgende:
Maverick
Folger (en Baz ook wel)
[ afbeelding ]
Viñales doet 't goed, maar zie hem dit jaar nog geen WK worden, . Denk dat zodra 'ie eenmaal moet battlen, racen en er wellicht flag-to-flags komen, hij wat minder lonely at the top is.quote:Op donderdag 23 maart 2017 22:20 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Vinales lijkt de beste kaarten voor dit seizoen te hebben..
Goed om te zien dat Pedrosa voordeel haalt uit de 'nieuwe' banden
Lonely at the top zal wel niet, maar ik zou niet weten waarom hij de wereldtitel niet zou kunnen pakken eigenlijkquote:Op vrijdag 24 maart 2017 07:36 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Viñales doet 't goed, maar zie hem dit jaar nog geen WK worden, . Denk dat zodra 'ie eenmaal moet battlen, racen en er wellicht flag-to-flags komen, hij wat minder lonely at the top is.
Maar puur een vermoeden.
Ik vermoed dat Viñales het nu (nog) af gaat leggen tegen MM. Die is van een andere planeet als het gaat om agressie/racecraft in een race. Alleen een tijd neerzetten is andere koek dan tussen 2 hongerige gevestigde namen de winst op je naam schrijven.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 08:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lonely at the top zal wel niet, maar ik zou niet weten waarom hij de wereldtitel niet zou kunnen pakken eigenlijk
Ik denk dat Marquez de favoriet is ja, maar het zou me in elk geval niet enorm verbazen als Viñales het hem en de rest (te) moeilijk maakt bedoel ikquote:Op vrijdag 24 maart 2017 10:19 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Viñales het nu (nog) af gaat leggen tegen MM. Die is van een andere planeet als het gaat om agressie/racecraft in een race. Alleen een tijd neerzetten is andere koek dan tussen 2 hongerige gevestigde namen de winst op je naam schrijven.
Laten we dat hopen. Dan zijn wij als toeschouwer de grote winnaar.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 10:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk dat Marquez de favoriet is ja, maar het zou me in elk geval niet enorm verbazen als Viñales het hem en de rest (te) moeilijk maakt bedoel ik
Eerst maar eens de Q afwachten.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 10:20 schreef H1N1 het volgende:
En met twee gevestigde namen bedoel ik Marquez en Vale. Tot mijn spijt gaat Lorenzo geen rol spelen. Geen pace.
Ik zie dat gewoon nog niet gebeuren. Marquez is mijn favoriet voor het WK (hoewel ik stiekem altijd hoop op Vale), dat is een bizarre coureur. Viñales is daar nog no where near.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 08:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lonely at the top zal wel niet, maar ik zou niet weten waarom hij de wereldtitel niet zou kunnen pakken eigenlijk
Dit dus.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 10:19 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Viñales het nu (nog) af gaat leggen tegen MM. Die is van een andere planeet als het gaat om agressie/racecraft in een race. Alleen een tijd neerzetten is andere koek dan tussen 2 hongerige gevestigde namen de winst op je naam schrijven.
Dan zie je dat verkeerd.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 11:37 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik zie dat gewoon nog niet gebeuren. Marquez is mijn favoriet voor het WK (hoewel ik stiekem altijd hoop op Vale), dat is een bizarre coureur. Viñales is daar nog no where near.
Wat denk jij dan Beach? Lorenzo heeft aangegeven dat hij niet competitief kan zijn met een medium. En laat die band nou net nodig zijn met de race. Ik verwacht wel dat ie zich goed kwalificeert maar kwa pace is Dovi nog de betere.quote:
De bookies geven Lorenzo meer kans dan Rossi..bijzonder.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 11:41 schreef heywoodu het volgende:
Even een blik op de bookmakers werpen en wat die over de wereldtitels zeggen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik verwacht dat hij toch voor de overwinning kan strijden.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 11:56 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Wat denk jij dan Beach? Lorenzo heeft aangegeven dat hij niet competitief kan zijn met een medium. En laat die band nou net nodig zijn met de race. Ik verwacht wel dat ie zich goed kwalificeert maar kwa pace is Dovi nog de betere.
Ik verwacht ook dat hij wel overwinningen kan/gaat behalen, maar een WK? Dat is m.i. nog te vroeg dit jaar. En ik meende ergens gelezen te hebben dat Ducati zelf ook niet verwacht dat Lorenzo kan gaan strijden om de titel.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 12:13 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik verwacht dat hij toch voor de overwinning kan strijden.
Dat is volgens mij alleen nuquote:Op vrijdag 24 maart 2017 14:09 schreef franklop het volgende:
Is het trouwens nieuw dat een raceweekend 4 dagen beslaat? Of enkel voor deze GP?
Anders doe je 't em even voor. Die jongen is veel te groot en zwaar voor zo'n Moto3 apparaat.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 14:39 schreef Beach het volgende:
Op de Ajo KTM moet je mee doen om het wereldkampioenschap. Niet wat podia pakken.
Alleen bij Qatar, i.v.m. wennen aan de temperaturen etc. (dit is waarom er ook 's nachts wordt gereden)quote:Op vrijdag 24 maart 2017 14:09 schreef franklop het volgende:
Is het trouwens nieuw dat een raceweekend 4 dagen beslaat? Of enkel voor deze GP?
Vrije trainingen niet uitzenden ivm andere live sport waar het wél om de winst gaat is best te begrijpen hoor.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 17:50 schreef ChipsZak. het volgende:
Moto3 en MotoGP vrije trainingen van vandaag niet uitgezonden ivm wielrennen . Nu zo Moto2. Begint 'Sumentha' d'r intro en direct commercial break ! Wtf Eurosport.
Anyway;
Viñales gecrasht maar alsnog 5e tijd, Bendsneyder 4e tijdens de vrije trainingen van eerder vandaag.
Ja weet ik, maar ik heb gewoon een hekel aan wielrennen .quote:Op vrijdag 24 maart 2017 17:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vrije trainingen niet uitzenden ivm andere live sport waar het wél om de winst gaat is best te begrijpen hoor.
En Lorenzo 12e..pijnlijk. Hopen op beterschap.quote:
Kwalificeerde vorig jaar ook bijna altijd beroerd..quote:
Rossi had zijn kwalificatie wel heel erg verbeterd tov 2015 hoor.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 20:34 schreef fathank het volgende:
[..]
Kwalificeerde vorig jaar ook bijna altijd beroerd..
Sowieso is hij sneller met die harde band, maar niemand heeft tot nu toe echte race sims gedaan (dovi misschien). Allemaal korte runs op zachtere banden, dat is niks voor Rossi. Zie je bij quali ook vaak terugkomen.quote:
twitter:denkmit twitterde op zaterdag 25-03-2017 om 12:20:26 On the way to the circuit! https://t.co/1gB4bdBotP reageer retweet
Tenzij de boel omgegooid wordtquote:Op zaterdag 25 maart 2017 13:52 schreef Beach het volgende:
https://www.racesport.nl/op-tv-overzicht-racesport/
twitter:TeamEG00MarcVDS twitterde op zaterdag 25-03-2017 om 17:08:37 In other news, the score is now 2875 to 2734. It's close! https://t.co/YvKmHlQKKC reageer retweet
Grid dmv loten.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 17:15 schreef Vinniiee het volgende:
Wat zou er dan gebeuren? Alles een dag uitstellen? Kwali en race op 1 dag?
quote:
Dat kan qua planning wellicht niet.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 17:18 schreef delano.888 het volgende:
Ja waag het eens om de race maandag te doen zeg. Dus ff niet hè.
quote:Op zaterdag 25 maart 2017 17:15 schreef heywoodu het volgende:[ afbeelding ]twitter:TeamEG00MarcVDS twitterde op zaterdag 25-03-2017 om 17:08:37 In other news, the score is now 2875 to 2734. It's close! https://t.co/YvKmHlQKKC reageer retweet
Werd er eerder niet al geklaagd dat het water zo lang bleef liggen? Weet niet meer hoe dat kon, maar dàcht dat dat iets te maken had met een nieuw geasfalteerd circuit?quote:Op zaterdag 25 maart 2017 17:12 schreef heywoodu het volgende:
Dus het is al uren droog, maar de boel is zo kut geregeld dat er nog niet gereden kan worden. Fantastisch.
twitter:MotoGP twitterde op zaterdag 25-03-2017 om 18:08:11 UPDATE: ALL sessions cancelled for the night. #QatarGP reageer retweet
twitter:MotoGP twitterde op zaterdag 25-03-2017 om 18:13:13 As far as the grid is concerned - positions will be based on COMBINED free practice times! https://t.co/DYvYMkAfGJ reageer retweet
Laten we niet vergeten dat dit voor Bo ook best een lekker begin is, . En hij kan ook best goed in regen rijden, al zal dat waarschijnlijk niet hoeven als de race verplaatst wordt.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 18:19 schreef heywoodu het volgende:
De voorste drie rijden worden per klasse dan dit morgen (1-2-3 / 4-5-6 / 7-8-9):
Moto3
Martin - Öttl - Fenati
Bo - Antonelli - Mir
Migno - Canet - Rodrigo
Moto2
Morbidelli - Marquez - Luthi
Nakagami - Oliveira - Kent
Aegerter - Vierge - Bagnaia
MotoGP
Viñales - Iannone - Marquez
Zarco - Dovizioso - Redding
Pedrosa - Folger - Crutchlow
Prima begin van Zarco (en Folger ook wel)
ja, dit komt ook vet vaak voor hè.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 21:02 schreef Achterhoker het volgende:
Op sommige plekken stond tot 10cm water op de baan. Kom op zeg op dit niveau mogen dit soort dingen niet voorkomen op een circuit. Maar dat krijg je als je voor het geld valt van die bananenlanden.
Bo 1-0 Antonelliquote:Op zaterdag 25 maart 2017 18:19 schreef heywoodu het volgende:
De voorste drie rijden worden per klasse dan dit morgen (1-2-3 / 4-5-6 / 7-8-9):
Moto3
Martin - Öttl - Fenati
Bo - Antonelli - Mir
Migno - Canet - Rodrigo
Moto2
Morbidelli - Marquez - Luthi
Nakagami - Oliveira - Kent
Aegerter - Vierge - Bagnaia
MotoGP
Viñales - Iannone - Marquez
Zarco - Dovizioso - Redding
Pedrosa - Folger - Crutchlow
Prima begin van Zarco (en Folger ook wel)
Maakt niet uit is gewoon slecht geconstrueerd.quote:
Ben ook benieuwd. In februari hebben de coureurs al aangegeven niet te willen rijden met kunstlicht icm natte track.quote:Op zondag 26 maart 2017 08:55 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik ben echt benieuwd wat er besloten gaat worden voor vandaag. De rijders hebben al aangegeven niet met kunstlicht op een natte baan te willen rijden en hebben verzocht deze wedstrijd voortaan overdag te rijden.
Onzin toch? Als het glad is dan rijd je maar langzamer. Dit zijn de beste coureurs ter wereld dus ze moeten niet zeuren. Net zo waardeloos als het safetycar gezever bij de F1.quote:Op zondag 26 maart 2017 08:55 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik ben echt benieuwd wat er besloten gaat worden voor vandaag. De rijders hebben al aangegeven niet met kunstlicht op een natte baan te willen rijden en hebben verzocht deze wedstrijd voortaan overdag te rijden.
Onzin. Als het normaal gesproken giet bij een race overdag wordt er gewoon gereden als er geen rivier over de baan loopt.quote:Op zondag 26 maart 2017 13:42 schreef Coelho het volgende:
[..]
Onzin toch? Als het glad is dan rijd je maar langzamer. Dit zijn de beste coureurs ter wereld dus ze moeten niet zeuren. Net zo waardeloos als het safetycar gezever bij de F1.
Daar gaat het dus niet omquote:Op zondag 26 maart 2017 13:42 schreef Coelho het volgende:
[..]
Onzin toch? Als het glad is dan rijd je maar langzamer.
Capirossi beweert anders.quote:Op zondag 26 maart 2017 13:44 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Onzin. Als het normaal gesproken giet bij een race overdag wordt er gewoon gereden als er geen rivier over de baan loopt.
Met kunstlicht is het te gevaarlijk omdat je niet alles goed ziet.
Rodrigo stond dus 9e op de tijdenlijst, maar start niet want zwaar gecrashed op vrijdag (?)quote:Op zaterdag 25 maart 2017 18:19 schreef heywoodu het volgende:
De voorste drie rijden worden per klasse dan dit morgen (1-2-3 / 4-5-6 / 7-8-9):
Moto3
Martin - Öttl - Fenati
Bo - Antonelli - Mir
Migno - Canet - Rodrigo
"Capirossi reed in februari 's nachts met een straatmotor op een nat Losail om te kijken of dit mogelijk is. "De baan was toen volledig nat, maar het regende niet. Naar mijn mening was het mogelijk. Maar mijn mening is niet bepalend. De vraag of het veilig is om te rijden of niet, is aan de rijders."quote:
quote:
Zodra het droog is maar sowieso voor de volgende GP begint.quote:
Geen idee, maar het is wel op Eurosport 1 dus vast ook ergens op een streamquote:
Wat gebeurde daar? Eerst dacht ik een highsider aan hoe hij liep, maar zijn motor reed gewoon doorquote:
Ik heb de herhaling waarin je dat kon zien gemist, maar ik dacht iets met Loiquote:Op zondag 26 maart 2017 17:11 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Wat gebeurde daar? Eerst dacht ik een highsider aan hoe hij liep, maar zijn motor reed gewoon door
twitter:MotoGP twitterde op zondag 26-03-2017 om 17:11:44 Unfortunate end to the race for @bobendsneyder - but the bike gets a 10/10 for the pirouette!💃#QatarGP https://t.co/eVtfdLMqlY reageer retweet
Dit was ook exact de herhaling, viel net buiten beeld.quote:Op zondag 26 maart 2017 17:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb de herhaling waarin je dat kon zien gemist, maar ik dacht iets met Loi
Wel een 10 voor de motortwitter:MotoGP twitterde op zondag 26-03-2017 om 17:11:44 Unfortunate end to the race for @bobendsneyder - but the bike gets a 10/10 for the pirouette!💃#QatarGP https://t.co/eVtfdLMqlY reageer retweet
Dat ligt niet aan jou.quote:Op zondag 26 maart 2017 18:35 schreef RedFever007 het volgende:
ligt het aan mij of waren er vorig jaar geen reclame's tijdens de race?
Meestal he in de 2quote:
Acht uur in principe ja, maar als de regen nu door gaat zetten hebben we een probleem. Of nou ja, pech is een beter woordquote:Op zondag 26 maart 2017 19:14 schreef delano.888 het volgende:
Ik snap er niks meer van, dacht dat de race om 8 uur begon vanavond maar lees verschillende dingen wat is het nou?
Lekker dan, als je het opneemt mis je dus de eerste 35 minuten! (zie epg)quote:Op zondag 26 maart 2017 19:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Acht uur in principe ja, maar als de regen nu door gaat zetten hebben we een probleem. Of nou ja, pech is een beter woord
Ik zie het ja, apartquote:Op zondag 26 maart 2017 19:17 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Lekker dan, als je het opneemt mis je dus de eerste 35 minuten! (zie epg)
Viñales gaat dit op z'n sloffen winnenquote:Op zondag 26 maart 2017 19:22 schreef MrBanaan1 het volgende:
Dus, voorspellingen? Wie wint er?
Heb echt totaal niks gevolgd in de offseason, volg het ook niet echt fanatiek verder.
You sure dat er niet 19.35 stond ipv 20.35u. Want dat heeft er wel gestaan. Maar de race is dan nog steeds om 20u. 19:35u is alleen wanneer de uitzending/intro begint.quote:Op zondag 26 maart 2017 19:14 schreef delano.888 het volgende:
Ik snap er niks meer van, dacht dat de race om 8 uur begon vanavond maar lees verschillende dingen zoals in de gids 20:35-22:15. Wat is het nou?
Er staat echt 20:35, ik zit er nu naar te kijkenquote:Op zondag 26 maart 2017 19:29 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
You sure dat er niet 19.35 stond ipv 20.35u. Want dat heeft er wel gestaan. Maar de race is dan nog steeds om 20u. 19:35u is alleen wanneer de uitzending/intro begint.
Marquez wint, . Moet wel, want dat heb ik ingevuld in mijn TT Managerquote:Op zondag 26 maart 2017 19:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Viñales gaat dit op z'n sloffen winnen
Raar, zal wel een typfout zijn dan. Wel een domme.quote:Op zondag 26 maart 2017 19:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er staat echt 20:35, ik zit er nu naar te kijken
Al m'n geld op rood?quote:Op zondag 26 maart 2017 19:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Viñales gaat dit op z'n sloffen winnen
En Moto2 start schijnbaar om 19.15, dus we zijn nu volop bezigquote:Op zondag 26 maart 2017 19:30 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Raar, zal wel een typfout zijn dan. Wel een domme.
Yamaha en rood?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |