ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op Oldenzaal-Zutphen is er ook nooit grote ophef over geweest, bleef hetzelfde materieel rijden maar zijn er wel toiletten ingebouwd bij het ingaan van de nieuwe concessie. Dat dezelfde treinen blijven rijden zegt dus helemaal niks, en zeker bij een bouwpakket van Stadler zou het in principe snel en makkelijk in te bouwen moeten zijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 11 november 2016 09:47 schreef dennistd het volgende: Op Oldenzaal-Zutphen is er ook nooit grote ophef over geweest, bleef hetzelfde materieel rijden maar zijn er wel toiletten ingebouwd bij het ingaan van de nieuwe concessie. Dat dezelfde treinen blijven rijden zegt dus helemaal niks, en zeker bij een bouwpakket van Stadler zou het in principe snel en makkelijk in te bouwen moeten zijn.
Ja maar dan kun je geen drama meer schoppen over dat het niet kan omdat het achterlijkmiljoenduizend euro per treinstel kost
Spoorbeheerder ProRail gaat draadloze sensoren gebruiken op het spoor.Daarmee moeten problemen worden voorkomen.De sensoren registreren trillingen,sneeuw en vorst.Daardoor kan er sneller gereageerd worden bij extreem weer en kan de dienstregeling worden aangepast.
Een test rond Utrecht was de afgelopen periode succesvol.Daarom worden op andere drukke pekken in het land ook wintersensoren geīnstalleerd.
Gisteren stuurde staatssecretaris Dijksma een brief aan de Tweede Kamer waarin maatregelen zijn aangekondigd die deze winter worden genomen om problemen op het spoor te voorkomen.
miljoenen kostende sensoren die gaan kijken of het winter is. Een kalender kost een knaak
ja dat snap ik ook wel. Maar ze doen nu alsof ze het wagenwiel uitgevonden hebben (wat op zich ook zo is) en bovendien alsof dat een soort rocket science is. Ik ben eerder verbaasd dat dit soort dingen niet al 20 jaar geleden geīmplementeerd zijn.
ja dat snap ik ook wel. Maar ze doen nu alsof ze het wagenwiel uitgevonden hebben (wat op zich ook zo is) en bovendien alsof dat een soort rocket science is. Ik ben eerder verbaasd dat dit soort dingen niet al 20 jaar geleden geīmplementeerd zijn.
Je zou ze in een slaapstand kunnen zetten op tussen april en september oid
Dat op z'n minst ja. Maar hoe vaak monitort zo'n sensor dan zijn eigen parameter? Een keer per uur? Elke minuut? Doorlopend? En hoe vaak moet ie een verbinding opbouwen en data de lucht in gooien?
Sowieso bestonden die batterijtjes 15 jaar geleden nog niet, dus dat soort claims neem ik nooit zo serieus
Heb jij toegang tot de externe DNS-records van ns.nl?
Nee. Als ik de server er naar laat luisteren kun je op je eigen PC in bijvoorbeeld een HOSTS bestand (of je eigen dns-server, voor gevorderden) instellen dat m.ns.nl naar het IP van mijn server linkt.
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl WebHawk WebHawk WebHawkWebHawkWebHawk
Jeetje zeg... met het verkeerde been uit bed gestapt?
Wat? Nee, ik ben het eens met Fles dat het achterlijk is om in een hosts file te gaan lopen kloten. Alleen de suggestie al toont weer eens aan dat iemand geen verstand heeft het hele gebeuren. Veel plezier met je hostsfile op Android/iOS. Of met handmatig geconfigureerde bind-bakjes. Koop gewoon een domein dan.
Het kan allemaal wel veel vriendelijker gezegd worden, ik heb al genoeg aan/buik vol van 1 Trump.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 11 november 2016 15:24 schreef bork het volgende: Het kan allemaal wel veel vriendelijker gezegd worden, ik heb al genoeg aan/buik vol van 1 Trump.
Politieke correctheid en zachte heelmeesters en slap gejengel is juist het probleem en de hele reden dat zo'n domme mongool president kan worden.
Wat? Nee, ik ben het eens met Fles dat het achterlijk is om in een hosts file te gaan lopen kloten. Alleen de suggestie al toont weer eens aan dat iemand geen verstand heeft het hele gebeuren. Veel plezier met je hostsfile op Android/iOS. Of met handmatig geconfigureerde bind-bakjes. Koop gewoon een domein dan.
Ja, als hij het zou bedoelen om een voor de hele wereld toegankelijk alternatief voor m.ns.nl te maken is het natuurlijk een Major League Kutidee
Maar als James er nou graag thuis gebruik van wil maken dan KAN hij gaan schoffelen in zijn hostsfile. En het zal waarschijnlijk nog wel werken ook
Zodra ik "m." in mijn adresbalk gooi stelt Chrome meteen voor om naar "http://m.ns.nl/actvertrektijden.action?from=bd" te gaan, dus het zou handig zijn als dát gewoon blijft werken. Of beter gezegd: weer gaat werken.
Want de redirect die NS doet naar ns.nl/reisinformatie neemt die parameter niet mee
Wat? Nee, ik ben het eens met Fles dat het achterlijk is om in een hosts file te gaan lopen kloten. Alleen de suggestie al toont weer eens aan dat iemand geen verstand heeft het hele gebeuren. Veel plezier met je hostsfile op Android/iOS. Of met handmatig geconfigureerde bind-bakjes. Koop gewoon een domein dan.
Goed, domein en daarmee de eerste versie is in de lucht.
Omdat het reisadvies deel nog niet goed werkt (het toont alleen een eenvoudig overzichtje waar je nog niet veel aan hebt) en een aantal andere zaken als storingen en werkzaamheden nog moeten worden toegevoegd, post ik hem hier nog even niet.
Mocht je 'm al willen zien mag je een DM sturen.
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl WebHawk WebHawk WebHawkWebHawkWebHawk
Dat "<treintype> richting <overstapstation> voegt momenteel niet veel toe. Ik vogel nog even uit wat daarin de mogelijkheden zijn. Het leek altijd een beetje inconsistent, want het toonde niet per definitie de eindbestemming van die trein
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl WebHawk WebHawk WebHawkWebHawkWebHawk
De installatie in rotterdam werkt met oxaal niet onder de 8 en met zeep niet onder de 4 of precies andersom geeft de machine overigens zelf gewoon aan.
Zo heb ik aan het begin van de nacht nog wel eens een programma aan kunnen zetten maar was dat ook meteen de enige trein die gewassen werd omdat het te koud geworden was
Top! Heb 'm aan m'n favorieten toegevoegd Komt er nog een mogelijkheid om de tussenliggende stations te bekijken? En ga je ook nog iets met de treinsamenstelling doen?
Op zaterdag 12 november 2016 22:34 schreef MTL het volgende: Top! Heb 'm aan m'n favorieten toegevoegd Komt er nog een mogelijkheid om de tussenliggende stations te bekijken? En ga je ook nog iets met de treinsamenstelling doen?
Ja, de tussenliggende stations komen straks uitklapbaar tussen vertrek en aankomst. Of ik de treinsamenstelling ga weergeven weet ik nog even niet. De gegevensbron (NS-API) die ik nu gebruik geeft me die gegevens niet, dus daar zou ik elders naar op zoek moeten.
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl WebHawk WebHawk WebHawkWebHawkWebHawk
Ja, de tussenliggende stations komen straks uitklapbaar tussen vertrek en aankomst. Of ik de treinsamenstelling ga weergeven weet ik nog even niet. De gegevensbron (NS-API) die ik nu gebruik geeft me die gegevens niet, dus daar zou ik elders naar op zoek moeten.
Die halen hun gegevens weer van ndovloket.nl, waar ik ook naar aan het kijken ben. Hun API werkt - zo te zien - totaal anders als die van NS, en ik moet de afweging gaan maken of de moeite die ik daar insteek het resultaat waard is.
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl WebHawk WebHawk WebHawkWebHawkWebHawk
56.000 stoelen alsnog van tafeltjes voorzien, dat wordt een duur grapje. Ik had begrepen dat het frame van de stoelen die ze nu hebben gebruikt ongeschikt is voor tafels, dus dan moet de complete stoel worden vervangen.
Dinsdagmiddag ging er iets niet helemaal goed bij Luton: een kabel van het seinsysteem kwam in aanraking met de bovenleiding, waardoor de complete signalisatie rond Luton uitviel. In een aantal kasten was de apparatuur gefrituurd.
Het heeft tot vrijdagochtend geduurd om de boel te repareren, sommige installaties moesten compleet worden vervangen en getest. Het is nog niet bekend hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Vanaf najaar 2017 meer treinen Gouda - Alphen aan de Rijn vrijdag 11 november 2016
Tussen Gouda en Alphen a/d Rijn gaan vanaf najaar 2017 vier treinen per uur rijden. Dat had eigenlijk al per 11 december moeten gebeuren, maar de infrastructuur is niet tijdig aangepast.
In maart schreef de Provincie Zuid-Holland al dat de frequentieverhoging minimaal zou uitgesteld worden tot de zomer van 2017. Inmiddels is duidelijk dat de extra treinen per volgend najaar kunnen gaan rijden. Vanaf 11 december zullen de twee bestaande treinen per uur al wel in de RNET-huisstijl gaan rijden. De treindienst wordt vanaf die datum uitgevoerd door NS-dochter Abellio.
De vertraging is ontstaan omdat de maatregelen die nodig zijn voor de treindetectie en de seinbeveiliging complexer zijn dan voorzien. NS, ProRail en de Provincie Zuid-Holland zijn in onderhandeling over wie moet opdraaien voor de extra kosten van 1,8 miljoen euro.
De opening van het nieuwe station Boskoop Snijdelwijk staat gepland voor december 2017 en van station Waddinxveen Triangel voor het voorjaar van 2018.
Ik heb geloof ik wel het beste weekend van het jaar uitgezocht om met vijftig kilo bagage op Schiphol aan te komen en met de trein verder te reizen. Gelukkig is het achterlijk vroeg en zondag.
Op zaterdag 12 november 2016 22:12 schreef WebHawk het volgende: Ik heb mijn reisplanner geupdate, en nu is hij iets verder (nog niet helemaal) functioneel. Werp eens een blik op rpln.nl! (Feedback is welkom)
-Data in 2017 pikt ie niet -misschien missende leestekens aanvullen zodat je gewoon '0630' als tijd in kan vullen?
Ik heb een stomme vraag, ik plan een reisje op 26 november van Vlaardingen Oost Naar Driebergen Zeist (en terug)
9292 zegt dat er tussen Woerden en Utrecht werkzaamheden zijn, en NS zegt tussen Schiedam C en Rotterdam....ga ik op de kalender kijken kan ik niet echt iets vinden...kunnen jullie mij helpen?
https://www.prorail.nl/we(...)al-26-tm-27-november Ze werken volgens Prorail aan de DHS brug, dus daar zal het treinverkeer vanuit Vlaardingen ook last van hebben, maar volgens mij is dat stukje van de reis wel gewoon mogelijk. Ook tussen Utrecht en Woerden zijn er werkzaamheden, dus daar moet je met de bus.
De 16e uiterlijk zou de reisplanner bijgewerkt moeten zijn, dus ik zou dan gewoon even opnieuw plannen bij NS. Oh, en gebruik 9292 alsjeblieft niet voor treinreizen Hoe vaak ik daarmee al reizigers heb zien zwaaien, omdat de werkzaamheden niet correct verwerkt waren
De 16e uiterlijk zou de reisplanner bijgewerkt moeten zijn, dus ik zou dan gewoon even opnieuw plannen bij NS. Oh, en gebruik 9292 alsjeblieft niet voor treinreizen Hoe vaak ik daarmee al reizigers heb zien zwaaien, omdat de werkzaamheden niet correct verwerkt waren
Ik wil je hartelijk danken voor je snelle antwoord
Op zondag 13 november 2016 13:09 schreef Dr_Flash het volgende: Toppunt van lekker nagedacht: Omroepen dat iedereen in het VOORSTE treinstel moet instappen omdat het ACHTERSTE treinstel afgesloten is.
Terwijl het in werkelijkheid precies andersom is
toevallig een trein die onderweg ergens kop maakt? Dat is ook altijd zo lekker handig als ze bellen dat iemand iets vergeten is in de trein en of je even wil kijken...
Zijn ze het bij amersfoort vergeten en rij je inmiddels ergens bij gouda oid
toevallig een trein die onderweg ergens kop maakt? Dat is ook altijd zo lekker handig als ze bellen dat iemand iets vergeten is in de trein en of je even wil kijken...
Zijn ze het bij amersfoort vergeten en rij je inmiddels ergens bij gouda oid
Nee er was "een fout in de planning" in Enkhuizen. Inmiddels in Hilversum. +15 of zo
Op zondag 13 november 2016 07:30 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik heb geloof ik wel het beste weekend van het jaar uitgezocht om met vijftig kilo bagage op Schiphol aan te komen en met de trein verder te reizen. Gelukkig is het achterlijk vroeg en zondag.
Wat ik al zei: wacht met plannen tot de 17e op z'n vroegst. Tot 11:15 rijden er de 27e bussen, en die zijn nog niet in de reisplanner verwerkt, dus je krijgt het eerste reisadvies met de trein op dit moment.
En waarom idioot? Als er die dag geen treinen rijden en de bussen nog niet in de reisplanner staan (nogmaals, op z'n vroegst 10 dagen van te voren plannen!) is dit gewoon het snelste reisadvies. Kaartje kopen voor Thalys kan aan boord of online, kosten +/- 20 euro tweede klas.
Op zondag 13 november 2016 15:26 schreef MTL het volgende: Wat ik al zei: wacht met plannen tot de 17e op z'n vroegst. Tot 11:15 rijden er de 27e bussen, en die zijn nog niet in de reisplanner verwerkt, dus je krijgt het eerste reisadvies met de trein op dit moment.
Ik snap je punt, en ik heb t ook niet tegen jou; Maar ik vind t wel ruk geregeld, voor wie van internationale verbindingen afhankelijk is en zn weekend wil plannen is het gewoon totaal ruk...
En waarom idioot? Als er die dag geen treinen rijden en de bussen nog niet in de reisplanner staan (nogmaals, op z'n vroegst 10 dagen van te voren plannen!) is dit gewoon het snelste reisadvies. Kaartje kopen voor Thalys kan aan boord of online, kosten +/- 20 euro tweede klas.
Zouden er echt reizigers zijn die dat gaan doen? Terwijl de Intercity plus zonder toeslag is?
Op zondag 13 november 2016 15:26 schreef MTL het volgende: Wat ik al zei: wacht met plannen tot de 17e op z'n vroegst. Tot 11:15 rijden er de 27e bussen, en die zijn nog niet in de reisplanner verwerkt, dus je krijgt het eerste reisadvies met de trein op dit moment.
Die tussen Vlaardingen en Rotterdam schijnbaar nog niet Dus volgens de planner kom je niet eerder uit Vlaardingen dan dat de werkzaamheden afgelopen zijn.
Zouden er echt reizigers zijn die dat gaan doen? Terwijl de Intercity plus zonder toeslag is?
Lijkt mij ook sterk, maar ik zie vaak genoeg reizigers die het last minute beslissen omdat bijvoorbeeld de IC direct te druk of vertraagd/uitgevallen is.
Op zondag 13 november 2016 15:34 schreef Dr_Flash het volgende: gewoon willekeur. Het is sowieso een tombola om in Nederland in het weekend met de trein te willen. Maar dat is al tien jaar zo. Niks nieuws.
Op zondag 13 november 2016 15:33 schreef b2py het volgende: Ik denk dat je mijn bericht niet begrijpt, waarom staat de bus tussen Utrecht en Woerden er wel in maar de rest niet? Niet echt consequent
Ik bel dus net met de NS klanteservice om te vragen waarom ik dus pas om half 12 uit Vlaardingen weg kom...'Moet u even met 9292 bellen, want daar is iets aan de hand dat weten wij ook niet'....
Ik bel dus net met de NS klanteservice om te vragen waarom ik dus pas om half 12 uit Vlaardingen weg kom...'Moet u even met 9292 bellen, want daar is iets aan de hand dat weten wij ook niet'....
WTF
Makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker!!
Op zondag 13 november 2016 16:21 schreef boriq het volgende: Als ik een bahncard-25 wil bestellen, en ik deze via de post laat bezorgen, dan is deze toch niet van gewoon papier, i.t.t. hem zelf uitprinten?
De voorlopige om zelf te printen is van papier en een maand geldig. Binnen die tijd (of zelfs eerder als je ingangsdatum wat verder ligt dan vandaag) krijg je je plastic pasje thuisgestuurd.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De voorlopige om zelf te printen is van papier en een maand geldig. Binnen die tijd (of zelfs eerder als je ingangsdatum wat verder ligt dan vandaag) krijg je je plastic pasje thuisgestuurd.
Op zondag 13 november 2016 stonden de (jaarlijkse?) GSMR-meetritten op de noordelijke nevenlijnen rondom Leeuwarden van Eurailscout op het programma.
Even voor 10:00'en reden de 203-1 en 203-5 van Volkerrail samen met motorpost Jules de Friese hoofdstad Leeuwarden binnen als trein 52100 uit Groningen en passeert hier ter hoogte van de op de achtergrond gelegen halte Achter de Hoven.
Na een stop in Leeuwarden van een klein half uur werd als eerste een slag naar Stavoren gereden. Omdat Arriva hier maar 1x per uur rijdt is er meer capaciteit op zondag dan op andere dagen in de week.
Sinds het emplacement van Sneek onlangs is omgebouwd is het mogelijk om vanuit Leeuwarden via spoor 1 naar Stavoren te rijden. Arriva rijdt nog dagelijks via het ernaast gelegen spoor 2 richting Stavoren, maar de GSMR-meetrit was ingelegd via spoor 1 waardoor bovenstaande foto gemaakt kon worden.
Na terugkomst vanuit Stavoren in Leeuwarden stond nog een slag Harlingen Haven op het programma.
De 203-1 en 203-5 van Volkerrail hebben met Eurailscout motorpost Jules een ruime 20 minuten in Harlingen moeten wachten omdat Arriva op zondag op gezette tijden een half uur overstaat in Harlingen Haven. Nadat Arriva vertrokken is terug richting Leeuwarden kan koers gezet worden naar Harlingen Haven.
Inmiddels is het weer licht gaan regenen, wat de gevoelstemperatuur niet ten goede komt. Het baanvak Harlingen-Harlingen Haven is in 2005 verlegd en is binnendijks komen liggen. Toch ademt de omgeving door middel van havenloodsen en -kranen nog veel sfeer uit.
Het klassieke motief met vuurtoren kon bij vertrek natuurlijk niet uitblijven. We zien hier de combi 203-5, Eurailscout motorpost Jules en 203-1 vertrekken uit Harlingen op weg terug naar Leeuwarden.
Het treinpersoneel had blijkbaar ook zin om thuis de warme kachel op te zoeken want er werd razendsnel terug naar Leeuwarden gereden, waardoor er -60 naar Groningen werd vertrokken.
Volgende week zaterdag zijn de diesellijnen rond Groningen aan de beurt.
Het schijnt dat de Jim stuk is inderdaad, de Jules niet. Maar de metingen in Noord-NL worden altijd met 2 loks in sandwichmodus gereden vanwege de vele enkelsporige eindpunten waar niet omgelopen kan worden. En geduwd de vrije baan op wordt niet gewaardeerd door ProRail ;-)
Op zondag 13 november 2016 17:50 schreef Prins_Pils het volgende: Ik wilde nu eigenlijk vragen waarom die dat dan niet deed maar hij is elektrisch Goeiemorgen...
Ohja Ik had het nog niet uitgedokterd zal ik maar eerlijk bekennen
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl WebHawk WebHawk WebHawkWebHawkWebHawk
Op zondag 13 november 2016 17:35 schreef Zug-Chef het volgende: Op zondag 13 november 2016 stonden de (jaarlijkse?) GSMR-meetritten op de noordelijke nevenlijnen rondom Leeuwarden van Eurailscout op het programma.
[ link | afbeelding ]Even voor 10:00'en reden de 203-1 en 203-5 van Volkerrail samen met motorpost Jules de Friese hoofdstad Leeuwarden binnen als trein 52100 uit Groningen en passeert hier ter hoogte van de op de achtergrond gelegen halte Achter de Hoven.
Na een stop in Leeuwarden van een klein half uur werd als eerste een slag naar Stavoren gereden. Omdat Arriva hier maar 1x per uur rijdt is er meer capaciteit op zondag dan op andere dagen in de week.
[ link | afbeelding ]Sinds het emplacement van Sneek onlangs is omgebouwd is het mogelijk om vanuit Leeuwarden via spoor 1 naar Stavoren te rijden. Arriva rijdt nog dagelijks via het ernaast gelegen spoor 2 richting Stavoren, maar de GSMR-meetrit was ingelegd via spoor 1 waardoor bovenstaande foto gemaakt kon worden.
Na terugkomst vanuit Stavoren in Leeuwarden stond nog een slag Harlingen Haven op het programma.
De 203-1 en 203-5 van Volkerrail hebben met Eurailscout motorpost Jules een ruime 20 minuten in Harlingen moeten wachten omdat Arriva op zondag op gezette tijden een half uur overstaat in Harlingen Haven. Nadat Arriva vertrokken is terug richting Leeuwarden kan koers gezet worden naar Harlingen Haven.
[ link | afbeelding ]Inmiddels is het weer licht gaan regenen, wat de gevoelstemperatuur niet ten goede komt. Het baanvak Harlingen-Harlingen Haven is in 2005 verlegd en is binnendijks komen liggen. Toch ademt de omgeving door middel van havenloodsen en -kranen nog veel sfeer uit.
[ link | afbeelding ]Het klassieke motief met vuurtoren kon bij vertrek natuurlijk niet uitblijven. We zien hier de combi 203-5, Eurailscout motorpost Jules en 203-1 vertrekken uit Harlingen op weg terug naar Leeuwarden.
Het treinpersoneel had blijkbaar ook zin om thuis de warme kachel op te zoeken want er werd razendsnel terug naar Leeuwarden gereden, waardoor er -60 naar Groningen werd vertrokken.
Volgende week zaterdag zijn de diesellijnen rond Groningen aan de beurt.
Laatst nog wat avonden besteed aan het uitbreiden van de NMBS-rijtuigseries op Wikipedia, dat was echt erbarmelijk qua niveau.
Daardoor nog te weten gekomen dat er tot diep in de jaren 70 nog een NMBS M1-stam heeft gereden op een Oost-Duitse "S-Bahn". Was tijdens de WOII die kant op gegaan en nooit meer teruggekeerd. Maar geschiedenis komt hier relatief weinig langs, hoewel het vaak erg interessant is.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Die heb daar de afgelopen weken al regelmatig gespot, NS is bezig met het integraal proefbedrijf.
Over de FLIRT gesproken, ChrisTrains heeft 'm nagemaakt voor Train Simulator. Ik heb er gisteren even mee gespeeld en dat is best wel een toffe trein. Enige jammere is dat de cruise control altijd aanstaat, je kunt dus onder geen beding harder dan 160
Laatst nog wat avonden besteed aan het uitbreiden van de NMBS-rijtuigseries op Wikipedia, dat was echt erbarmelijk qua niveau.
Daardoor nog te weten gekomen dat er tot diep in de jaren 70 nog een NMBS M1-stam heeft gereden op een Oost-Duitse "S-Bahn". Was tijdens de WOII die kant op gegaan en nooit meer teruggekeerd. Maar geschiedenis komt hier relatief weinig langs, hoewel het vaak erg interessant is.
Op zondag 13 november 2016 21:43 schreef James1988 het volgende: Die heb daar de afgelopen weken al regelmatig gespot, NS is bezig met het integraal proefbedrijf.
Over de FLIRT gesproken, ChrisTrains heeft 'm nagemaakt voor Train Simulator. Ik heb er gisteren even mee gespeeld en dat is best wel een toffe trein. Enige jammere is dat de cruise control altijd aanstaat, je kunt dus onder geen beding harder dan 160
Net echt?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Hij is überhaupt nog niet toegelaten, maar zodra dat geregeld is, is ie inderdaad voor 160 (NS, Abellio NRW, Syntus, Keolis) of 140 (R-Net/Abellio, Arriva) toegelaten.
Edit: Waarbij Syntus en Keolis natuurlijk pas voor komend jaar op de planning staan, samen met de meerspanningen variant van Arriva.
Hij is überhaupt nog niet toegelaten, maar zodra dat geregeld is, is ie inderdaad voor 160 (NS, Abellio NRW, Syntus, Keolis) of 140 (R-Net/Abellio, Arriva) toegelaten.
Edit: Waarbij Syntus en Keolis natuurlijk pas voor komend jaar op de planning staan, samen met de meerspanningen variant van Arriva.
Waarom verschil in de maximumsnelheid?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 14 november 2016 07:52 schreef b2py het volgende: Dan heb je toch een vrij groot probleem in de huidige maatschappij dunkt me
Wat kan ik niet dan? Ik heb een app van m'n bank en daar houdt het wel op. Ik loop nooit tegen problemen aan. Gebruik overal mobiele websites voor die geen toegang tot m'n camera of microfoon eisen.
Ik was eigenlijk van plan om met de auto naar m'n werk te gaan (want sneller), tot ik zag dat ik dan 30 minuten mag aanschuiven in de file op de A27. Dus nu zit ik lekker in de trein, want OV is dan sneller
Op maandag 14 november 2016 08:21 schreef James1988 het volgende: Ik was eigenlijk van plan om met de auto naar m'n werk te gaan (want sneller), tot ik zag dat ik dan 30 minuten mag aanschuiven in de file op de A27. Dus nu zit ik lekker in de trein, want OV is dan sneller
Ja, begrijpelijk. Aankomende tijd zal dat geneuzel alleen nog maar toenemen gok ik zo.
Zwolle-Enschede is zelfs in de drukste trein trouwens goed te doen. Alleen als er een uitvalt (wat ik nog niet heb meegemaakt sinds ik forens, een keer daarheen omdat ik een vergadering had in Hengelo terwijl ik nog in Deventer werkte tel ik niet mee.
Op maandag 14 november 2016 08:14 schreef James1988 het volgende: Ik heb ook een beetje een hekel aan websites die je voor het minste of geringste naar hun app proberen te dwingen.
Sommige sites kun je dan ook serieus niet bekijken. Donder dan maar lekker op, zoek ik het lekker ergens anders.
Autistisch Vraagje: Wat is vanuit Vlaardingen Oost gezien het eindstation waarmee je de meeste tarief kilometers maakt čn zonder omwegen langs Driebergen Zeist komt... Ik had zelf Winterswijk...
Op maandag 14 november 2016 10:26 schreef Darkwing_Duck het volgende: Autistisch Vraagje: Wat is vanuit Vlaardingen Oost gezien het eindstation waarmee je de meeste tarief kilometers maakt čn zonder omwegen langs Driebergen Zeist komt... Ik had zelf Winterswijk...
Op maandag 14 november 2016 11:50 schreef derLudolf het volgende: Zes bakken VIRM in de sprinter Zwolle-Grunn #overkill Gaat dat überhaupt de rijtijden halen?
Makkelijk. De rijtijden van de sprinter zijn nog ruimer dan die van de IC's die op de dagranden overal stoppen.
DDZ5 gespot in Zutphen, de motorwagen ontbreekt Werd nu getrokken door een blauwe dieselloc (is die van Structon?)
Waar gaat dat spoor dat - als je van Zutphen richting Dieren gaat - net na de brug naar rechts afbuigt heen? Staat een geel bord met ATB waar een streep door staat en een eronder met 'code'
Op maandag 14 november 2016 12:34 schreef derLudolf het volgende: DDZ5 gespot in Zutphen, de motorwagen ontbreekt Werd nu getrokken door een blauwe dieselloc (is die van Structon?)
Waar gaat dat spoor dat - als je van Zutphen richting Dieren gaat - net na de brug naar rechts afbuigt heen? Staat een geel bord met ATB waar een streep door staat en een eronder met 'code'
Dat is het spoor naar Apeldoorn.
Je zag een loc van Volkerrail. Die vervoeren regelmatig NS-materieel
Vanaf 9 december verwacht ik dat het een stuk minder is
Toen er nog DDAR reed tussen Hilversum en Utrecht was er een trein in de ochtendspits véél te groot en de rest allemaal véél te klein. Juich dus niet te vroeg.
Op maandag 14 november 2016 10:26 schreef Darkwing_Duck het volgende: Autistisch Vraagje: Wat is vanuit Vlaardingen Oost gezien het eindstation waarmee je de meeste tarief kilometers maakt čn zonder omwegen langs Driebergen Zeist komt... Ik had zelf Winterswijk...
Dus geen gehuchten als Roodeschool en Stavoren omdat je daar via Amersgoort sneller naartoe kunt? Zou het niet Oldenzaal zijn dan? Arnhem-Winterswijk is 63, Arnhem-Oldenzaal is 29+62.
Toen er nog DDAR reed tussen Hilversum en Utrecht was er een trein in de ochtendspits véél te groot en de rest allemaal véél te klein. Juich dus niet te vroeg.
De drukte komt vooral doordat deze trein uit Almere komt, vanaf 9 december komt hij op mijn tijd uit Weesp. Dat scheelt een flinke slok op een borrel
Toen er nog DDAR reed tussen Hilversum en Utrecht was er een trein in de ochtendspits véél te groot en de rest allemaal véél te klein. Juich dus niet te vroeg.
ik heb begrepen dat er in de nieuwe dienstregeling als de ic naar Amsterdam in Almere begint er een rit is met een enkele icm3 en dat is niet al om 05:00 kan ik je vertellen
Dus geen gehuchten als Roodeschool en Stavoren omdat je daar via Amersgoort sneller naartoe kunt? Zou het niet Oldenzaal zijn dan? Arnhem-Winterswijk is 63, Arnhem-Oldenzaal is 29+62.
Voor Oldenzaal geldt hetzelfde. Hengelo Gezondheidspark is dan het verste station, 78 vanaf Arnhem.
ik heb begrepen dat er in de nieuwe dienstregeling als de ic naar Amsterdam in Almere begint er een rit is met een enkele icm3 en dat is niet al om 05:00 kan ik je vertellen
Je verwacht dat passagiers in de bagagerekken moeten liggen?
Als dat ergens tussen 6 en 11 is organiseert NS haar eigen problemen... Ik denk dat er in die periode geen enkele trein is die korter dan 6 bakken zou moeten rijden met ICM.
Aan de andere kant is het misschien wel gewoon koffiepraat en blijkt het om een trein op zondagmorgen 8 uur te gaan. Ja, dan zit er ook geen kip in de trein.
Op maandag 14 november 2016 20:18 schreef Mr_Klaasje het volgende: Als dat ergens tussen 6 en 11 is organiseert NS haar eigen problemen... Ik denk dat er in die periode geen enkele trein is die korter dan 6 bakken zou moeten rijden met ICM.
Aan de andere kant is het misschien wel gewoon koffiepraat en blijkt het om een trein op zondagmorgen 8 uur te gaan. Ja, dan zit er ook geen kip in de trein.
nou ik heb het van een machinist die nog 1 dag in de week machinist is en zich de rest van de week met materieelplanningen vermaakt. Hij zei dit 3/4 jaar geleden al aangegeven te hebben maar dat er tot op dat moment nog niks mee gedaan was. Misschien inmiddels wel maar we gaan het meemaken
Vijfde ATB-ingreep van het jaar. Kreeg niet de indruk dat de Meester nou zo raar aan het rijden is, leek de goede curve te volgen bij aankomst Heino en alles.
Op dinsdag 15 november 2016 08:29 schreef DeaDLocK2K het volgende: Vijfde ATB-ingreep van het jaar. Kreeg niet de indruk dat de Meester nou zo raar aan het rijden is, leek de goede curve te volgen bij aankomst Heino en alles.
ATB-ingrepen kwamen nog wel eens voor bij Heino ja. Ook vlak na Raalte (-> Heino) zit er een punt waar de ATB regelmatig ingrijpt.
Ik zat in eerste instantie ook te denken aan de Veemarkt maar dat ligt dus heel ergens anders.Ik denk dat we kunnen concluderen dat de brug al vķķr 1965 buiten gebruik is gesteld?
De brug is ná 1965 buiten gebruik gesteld. Op sporenplan staat een pijltje dat aangeeft dat het spoor verder liep naar de veemarkt maar dat staat dus verder niet ingetekend.
Het spoortje liep via deze brug, en nog een andere hefbrug (over de Veilinghaven), naar het veemarktplein (nu de parkeerplaats voor de Jaarbeurs). Halverwege de jaren '60 is de veemarkt verplaatst naar de rand van de stad en daardoor werd dit spoorlijntje overbodig.
Deze brug heeft kunnen overleven doordat deze in een verloren hoekje staat waar deze niemand in de weg stond.
Op dinsdag 15 november 2016 00:58 schreef Prins_Pils het volgende: Wtf, dat ligt echt pal naast Utrecht OZ, nooit gezien Zal vroeger wel een industrielijntje naar de veiling(haven) hebben gelopen?
Edit: hierkiek: [ afbeelding ] Misschien hebben we het allemaal vast wel eens gezien zonder te weten wat het was..
Nou je t zegt, die heb ik vaak zat gezien daar door de bomen. Had niet in de gaten dat dat hetzelfde ding was
Wat is dit voor onzin? "ik ben een beetje op de hoogte" "ik ben grotendeels op de hoogte"?
Je bent ook niet "een beetje zwanger". Of "grotendeels zwanger". Stel geen vragen als je geen idee hebt wat voor antwoord je wilt horen. De tering
a) het zijn standaard dezelfde series die geschrapt worden en ze knippen op dezelfde plaatsen en ik weet precies welke en waar b) ik weet dat er minder minder treinen rijden maar weet niet welke er niet rijden of waar ik eventueel extra moet overstappen c) ik heb er wel eens wat over gehoord ja maar niet in verdiept d) een dienstregeling?
Gaat er materiaal uit dan met invoering van Flirt? Want dan is elk stel dat in dienst komt toch winst?
Ja en nee.. Men schijnt voor Flirt een 1-op-1 reserve aan te houden. Dus dan is er niet meer materieel in dienst. Dit is nogal sneu omdat er relatief weinig personeel op Flirt mag rijden en daar alle dienstroosters voor op de kop moeten.
Hou er wel rekening mee dat de NS voor de FLIRT materieel in reserve houdt, dus heel veel extra materieel is er op papier niet in de eerste maanden.
Ze hebben geleerd van de debacles met de SLeT en de V250
Wat hebben ze dan "geleerd"? Voer nieuw materieel pas in als het niet meer sneeuwt, dan kun je een andere kutsmoes verzinnen waarom het nou weer uitmekaar dondert?
Wat hebben ze dan "geleerd"? Voer nieuw materieel pas in als het niet meer sneeuwt, dan kun je een andere kutsmoes verzinnen waarom het nou weer uitmekaar dondert?
Een glimmende nieuwe trein zegt niets over of ie het ook echt doet onder alle omstandigheden. Dat hebben ze geleerd.
Een glimmende nieuwe trein zegt niets over of ie het ook echt doet onder alle omstandigheden. Dat hebben ze geleerd.
Nee, maar het materieeltekort heeft nu lang genoeg geduurd, en als je ze niet inzet in de winter kom je er nooit achter of het het blijft doen. RIJDEN GODVER>
Maar NS zal wel weer met diverse afwijkende eisen komen, waardoor het nog niet vlekkeloos loopt. Maar Stadler heeft met de Flirt zich wel bewezen in diverse landen.
Op dinsdag 15 november 2016 19:12 schreef James1988 het volgende: En, in tegenstelling tot de V250, is dit een kant-en-klare trein. Er rijden er al duizend van rond.
maar toch is de toelatingsprocedure nog steeds niet helemaal afgerond.
Op dinsdag 15 november 2016 19:12 schreef James1988 het volgende: En, in tegenstelling tot de V250, is dit een kant-en-klare trein. Er rijden er al duizend van rond.
We kunnen veel zeggen van de V250.. Maar het is wel de enige trein die op alle ERTMS-varianten van Nederland en België kon rijden. Siemens lukt dat niet met de HLE18 en Bombardier niet met TRAXX-en.
Wat is dat toch dat treinen tegenwoordig telkens een software-update moeten hebben (en vervolgens stuk gaan, zie SLT). Wat verandert er dan nou dat een trein dan ineens wél mag rijden? Wat is het verschil tussen Rijden Van Arnhem Naar Zutphen 1.0 en Rijden Van Arnhem Naar Zutphen 2.0?
We kunnen veel zeggen van de V250.. Maar het is wel de enige trein die op alle ERTMS-varianten van Nederland en België kon rijden. Siemens lukt dat niet met de HLE18 en Bombardier niet met TRAXX-en.
Thalys? Zelfde leverancier
Dat het Siemens niet lukt om ETCS werkend te krijgen op de HLE 18 is wel schrijnend.
We kunnen veel zeggen van de V250.. Maar het is wel de enige trein die op alle ERTMS-varianten van Nederland en België kon rijden. Siemens lukt dat niet met de HLE18 en Bombardier niet met TRAXX-en.
Mja, Ansaldo STS was dan ook het beste onderdeel van dat bedrijf.
We kunnen veel zeggen van de V250.. Maar het is wel de enige trein die op alle ERTMS-varianten van Nederland en België kon rijden. Siemens lukt dat niet met de HLE18 en Bombardier niet met TRAXX-en.
Wat is dat toch dat treinen tegenwoordig telkens een software-update moeten hebben (en vervolgens stuk gaan, zie SLT). Wat verandert er dan nou dat een trein dan ineens wél mag rijden? Wat is het verschil tussen Rijden Van Arnhem Naar Zutphen 1.0 en Rijden Van Arnhem Naar Zutphen 2.0?
Mwa, meer dat een bepaalde functie softwarematig uitgeschakeld of aangepast werd, terwijl het wel een wettelijk vereist punt was, als ik het goed heb begrepen. Dus een softwareupdate is vereist voordat het spul definitief toegelaten kan worden.
En mits er geen elementaire mensenrechten en niet al te veel dierenrechten geschonden worden.
"Zwaan te pletter gereden door trein, kut nou heb ik een kwartier vertraging" mag wel "vanavond ga ik mijn snikkel eens diep in het luchtfilter van een BR218 stoppen" is dan weer net de andere kant van het randje. You get the point