abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 00:37:07 #1
242879 Onnoman
The On And Only
pi_166185670
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_166185735
Ik keer mijn rug naar RTL toe.

100% ANTI RTL
150% ANTI ERLAND GALBAK
200% PRO ZWARTE PIET
standaarddrinker
pi_166185741
Die lul van een Falco heeft de openingspost eruit gegooid.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 00:46:10 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_166185748
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 00:44 schreef DrDentz het volgende:
Ik keer mijn rug naar RTL toe.

100% ANTI RTL
150% ANTI ERLAND GALBAK
200% PRO ZWARTE PIET
sylvana en co zijn je 100% dankbaar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_166185750
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 00:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

sylvana en co zijn je 100% dankbaar
250% ANTI SYLVANA SIMONS
standaarddrinker
pi_166185827
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 00:44 schreef DrDentz het volgende:
Ik keer mijn rug naar RTL toe.

100% ANTI RTL
150% ANTI ERLAND GALBAK
200% PRO ZWARTE PIET
(she/her)
pi_166185894
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 01:08 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je stelt dus voor om negatief gedrag te belonen? Gewoon toegeven om van het gezeik af te zijn?
Ja schaf het maar af, het is al begaaid dus dan hoeft het voor mij ook niet meer, ik geef de handel bij deze het nakijken!
Sint is met al de Pieten in een grote storm verdronken!

Het heeft lang goed mogen gaan, maar door het opwarmen van de aarde was er een grote storm en Sint wou perse komen dat heeft die niet mee mogen maken meer helaas!
Men ziet het ik zie het al helemaal voor mij en kan het ook wel geloof waardig overbrengen!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2016 01:16:27 ]
pi_166185896
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 01:08 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je stelt dus voor om negatief gedrag te belonen? Gewoon toegeven om van het gezeik af te zijn?
Omdat er geen andere oplossing is, ik zie liever geen Sinterklaasfeest dan een raar gedoe met witte hulpjes en stroopwafels, dat moet je niet willen, ik zou ook niet graag door willen leven met 99% van het lichaam derdegraads verbrand en altijd pijn, het gaat ook een beetje om de kwaliteit van het leven niewaar.
standaarddrinker
pi_166185913
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 01:12 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Omdat er geen andere oplossing is, ik zie liever geen Sinterklaasfeest dan een raar gedoe met witte hulpjes en stroopwafels, dat moet je niet willen, ik zou ook niet graag door willen leven met 99% van het lichaam derdegraads verbrand en altijd pijn, het gaat ook een beetje om de kwaliteit van het leven niewaar.
Hoe heet die pil de pil van drion of zo?
pi_166185920
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 01:12 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Omdat er geen andere oplossing is, ik zie liever geen Sinterklaasfeest dan een raar gedoe met witte hulpjes en stroopwafels, dat moet je niet willen,
Je bent zo gefixeerd op de zwarte huid van ene Piet dat je bij verandering vind dat iedereen maar moet stoppen met sintviering.
Get a life
pi_166185930
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 01:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bent zo gefixeerd op de zwarte huid van ene Piet dat je bij verandering vind dat iedereen maar moet stoppen met sintviering.
Get a life
Je bent zelf gefixeerd op de kleur van je huid, get a job.
standaarddrinker
pi_166185956
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 01:21 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Je bent zelf gefixeerd op de kleur van je huid, get a job.
Denk er maar eens over .... Je bent echt zielig bezig.
Vier je eigenlijk wel sinterklaas? Volgens mij niet. Is prima.. ik ook niet. Miljoenen mensen evenzo.
Nogal sick om te denken dat de donkere huid van ene Piet de kern is van alle lol.
pi_166185967
Een volk dat zijn Zwarte Piet afschaft verdient geen feestje. Ik bid voor een grote aanslag bij een intocht met stroopwafelpieten / roetveegpieten. Veel knal- en schietwerk, veel bloedvergieten. Het moet afgelopen zijn.
standaarddrinker
pi_166185974
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 01:12 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Omdat er geen andere oplossing is, ik zie liever geen Sinterklaasfeest dan een raar gedoe met witte hulpjes en stroopwafels, dat moet je niet willen, ik zou ook niet graag door willen leven met 99% van het lichaam derdegraads verbrand en altijd pijn, het gaat ook een beetje om de kwaliteit van het leven niewaar.
For real, vergelijk je een alternatieve Piet nu met een derdegraads verbranding? _O-

Geef het een plekje en doe er een strik om.
Jusqu'ici tout va bien...
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 25 oktober 2016 @ 02:02:00 #15
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_166186215
Alles verpest door een stel zeikerds. Nederland land zonder ruggengraat.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 02:33:27 #16
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_166186316
Snapking_ twitterde op zaterdag 15-10-2016 om 11:55:43 Je kkr moeder is ook vuilnis @basvanteylingen vriend reageer retweet
Dat is niet genoeg voor RTL om te stoppen met het betalen van iemand.
pi_166186335
Zeikerds die niet kunnen ophouden over zeikerds te zeiken _O-

Wanneer krijgen we de FOK! roetpiet smiley? *O* :P
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166186360
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 02:40 schreef Kijkertje het volgende:
Zeikerds die niet kunnen ophouden over zeikerds te zeiken _O-

Wanneer krijgen we de FOK! roetpiet smiley? *O* :P
Over wie heb je het nu? De pro's of de anti's?
pi_166186392
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 02:47 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Over wie heb je het nu? De pro's of de anti's?
Pro's én anti's! Ik heb het dus niet over de pro's en anti's die niet zeiken. :{w
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166186393
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 00:49 schreef DrDentz het volgende:
Even serieus kunnen we het Sinterklaasfeest niet gewoon afschaffen? Het is echt verpest door de anti-pieten club. Je kunt ook niet je verjaardag door blijven vieren als asielzoekers over de schutting klimmen, de taart omtrappen en je vriendinnen verkrachten. Dan is het feest voorbij en moet je je verlies nemen. Dat moeten we nu ook doen. Geen feest meer.
Nee, dat dit ging gebeuren was wel duidelijk, het was verdacht stil rondom de antipieten.
Maar thuis kun je gewoon fijn Sinterklaas vieren met zwarte pieten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_166186394
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 02:47 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Over wie heb je het nu? De pro's of de anti's?
Pro's
pi_166186404
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 03:07 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Pro's
Nee dus ;)
pi_166186419
Als die roetvegen echt ingeburgerd gaan worden dan zul je nooit meer bij bekenden Zwarte Piet kunnen spelen. En dat maakte het juist zo leuk. Ik deed het altijd met veel plezier in het verpleeghuis waar ik werkte maar ook op de scholen van mijn kinderen.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 03:35:31 #24
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_166186424
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 03:31 schreef praadje het volgende:
Als die roetvegen echt ingeburgerd gaan worden dan zul je nooit meer bij bekenden Zwarte Piet kunnen spelen. En dat maakte het juist zo leuk. Ik deed het altijd met veel plezier in het verpleeghuis waar ik werkte maar ook op de scholen van mijn kinderen.
Sorry maar het gaat niet meer om kinderen.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 06:07:06 #25
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166186501
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 03:54 schreef Hathor het volgende:

[..]


^O^

Nog afgezien van Zwarte Piet is de hele situatie walgelijk racistisch geworden. Dat je als blanke anderen voortdurend rekening moet houden met de kleur van de ander, de cultuur die ze daarmee assocciëren (de afro-amerikaanse slaverij die ze zich hebben toegeëigend) en de gevoeligheden daarbij. Kortom, dat je voortdurend in een racistische modus moet denken om niet te kwetsen en alles wat je doet kan tegen je gebruikt worden. Je kunt niet-blanken niet meer zien als mede-mens, alleen nog maar als slachtoffer van de "witte koloniale overheersing".

Iedere keer dat je zo'n roetpiet ziet wordt je herinnerd aan die schandelijke culturele chantage van sommige zwarten en hun poco "whitey helpers" die werkelijk alles aangrijpen om alle blanken massaal van racisme te beschuldigen, zonder concrete aanleiding (er is gedurende de hele ZP discussie bij mijn weten helemaal niemand aangeklaagd wegens racisme, laat staan dat dat racisme op enige wijze met ZP had te maken).

Roepen dat ZP racisme is, staat in Nederland bijna gelijk aan roepen dat iemand verantwoordelijk is voor de holocaust. Geen wonder dat mensen er tegenin gaan - ja, er zijn racisten in Nederland (elk volk kent notoire racisten),maar de meeste mensen zijn dat niet, want sinds 1945 wordt racisme sterk veroordeeld. Toch blijft een groep werkelijk overal racisme zien, o.a. in ZP, en blijft maar beschuldigen zonder formele aanklacht (dat kan ook helemaal niet, want ze hebben geen poot om op te staan, wat zij racisme noemen is geen racisme).

Roetveegpiet ziet er gewoon niet uit. Hij is veel te menselijk en verliest daarmee zijn functie. Het is ook achterlijk, alsof je de kinderen leert dat wanneer ze vies zijn, ze zich niet hoeven te wassen. En hoe kan dat eigenlijk dat piet zo vies is in het gezicht, maar de kleren schoon zijn? Gaan ze naakt door de schoorsteen? En de handen (zwarte handschoenen meestal) of de benen (zwarte maillot) dan? (dat hele zwart-wegens-de-schoorsteen-verhaaltje was om te beginnen al kul, een leugen om maar niet te hoeven speculeren over de demonische achtergrond van ZP, wat in een overwegend Christelijke cultuur niet past en voor kinderen niet geschikt wordt geacht, hoewel in sprookjes soortgelijke personages voorkomen en waarbij niemand het in zijn hoofd haalt om aan een neger of een slaaf te denken).

ZP blijft gewoon zwart op het Sinterklaasfeest van mensen die nog weten wat ze vieren, omdat elke andere kleur niet past binnen deze mystieke viering. Dat ze er op aangekeken worden en van racisme worden beschuldigd is onterecht, maar zorgt er wel voor dat de spreekwoordelijke honkbalknuppels al klaar liggen om hun eigen feest in vrede te kunnen vieren, zonder inmenging van halve zolen die te dom zijn om het verschil tussen een neger en een demon te zien

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 25-10-2016 10:24:40 ]
pi_166186618
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 03:31 schreef praadje het volgende:
Als die roetvegen echt ingeburgerd gaan worden dan zul je nooit meer bij bekenden Zwarte Piet kunnen spelen. En dat maakte het juist zo leuk. Ik deed het altijd met veel plezier in het verpleeghuis waar ik werkte maar ook op de scholen van mijn kinderen.
Dat was denk ik ook de insteek van hun kleur. Ze hebben in de loop der jaren het uiterlijk van zwarte piet al aangepast Andere pruiken, geen oorringen.
Dat was kennelijk niet genoeg. We kunnen hiermee stellen dat de anti's hebben gewonnen en de deur wagenwijd openstaat voor nog meer van dit soort "any-racisme"-acties.
Good job RTL.
pi_166186625
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 07:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat was denk ik ook de insteek van hun kleur. Ze hebben in de loop der jaren het uiterlijk van zwarte piet al aangepast Andere pruiken, geen oorringen.
Dat was kennelijk niet genoeg. We kunnen hiermee stellen dat de anti's hebben gewonnen en de deur wagenwijd openstaat voor nog meer van dit soort "any-racisme"-acties.
Good job RTL.
We gaan nog veel verder kerel, let maar op :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:15:09 #28
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166186628
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 07:09 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ach jij zult vast niet beter weten.
Het is er zo een die bij een zwarte kat al aanslaat op racisme. Een en al tranendal, het leven van de anti-piet, voortdurend janken. Zie de eerdere deeltjes uit deze reeks.
pi_166186630
Een kleine nietszeggende overwinning voor de Pietenhaters. Ach, gun die jongens ook wat, ze hebben het al zo zwaar.

pi_166186632
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 07:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

We gaan nog veel verder kerel, let maar op :D
Weetje... het maakt me ook niets meer uit ook. Door de zwarten zal het als een overwinning worden gezien. Jullie vinden het des te vermakelijker als tokkies jullie via social media belagen. Kunnen jullie weer een voorbeeld van racisme aanhalen.

Polarisatie heb je zelf in de hand. Echt goed hoor.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:19:34 #31
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166186639
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 03:31 schreef praadje het volgende:
Als die roetvegen echt ingeburgerd gaan worden dan zul je nooit meer bij bekenden Zwarte Piet kunnen spelen. En dat maakte het juist zo leuk. Ik deed het altijd met veel plezier in het verpleeghuis waar ik werkte maar ook op de scholen van mijn kinderen.
Je vergeet erbij te zeggen dat alleen èchte bekenden kunnen voorlezen uit "het grote boek" en precies weten wat de gevoeligheden binnen een gezin/familie zijn. Dat zijn dus ook de enigen die cadeautjes kunnen geven met een geloofwaardig verhaal erbij.
pi_166186640
Zwarte Piet is blijkbaar in korte tijd de zin van het leven geworden voor de gemiddelde holbewoner. Dit gaat compleet verdwijnen; of het gaat een religie worden.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:22:28 #33
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166186643
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 07:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

We gaan nog veel verder kerel, let maar op :D
Met welk doel, en waarom?
pi_166186644
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 07:15 schreef Braindead2000 het volgende:
Een kleine nietszeggende overwinning voor de Pietenhaters. Ach, gun die jongens ook wat, ze hebben het al zo zwaar.

[ afbeelding ]
Je kunt altijd nog een opblaaspiet bestellen.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:25:32 #35
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166186650
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 07:20 schreef Beathoven het volgende:
Zwarte Piet is blijkbaar in korte tijd de zin van het leven geworden voor de gemiddelde holbewoner. Dit gaat compleet verdwijnen; of het gaat een religie worden.
Quincy en Sylvana zullen er blij mee zijn dat je hen holbewoners noemt.

Sinterklaas en Zwarte Piet maken al langer deel uit van een religie, btw.
pi_166186656
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 07:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Met welk doel, en waarom?
Dat weten ze zelf ook niet.
pi_166186666
quote:
Dank voor het herplaatsen van de originele topictitel van #40. Nu de originele OP nog.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166186669
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 07:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je vergeet erbij te zeggen dat alleen èchte bekenden kunnen voorlezen uit "het grote boek" en precies weten wat de gevoeligheden binnen een gezin/familie zijn. Dat zijn dus ook de enigen die cadeautjes kunnen geven met een geloofwaardig verhaal erbij.
Aambeienzalf voor jou :')
pi_166186711
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 07:20 schreef Beathoven het volgende:
Zwarte Piet is blijkbaar in korte tijd de zin van het leven geworden voor de gemiddelde holbewoner. Dit gaat compleet verdwijnen; of het gaat een religie worden.
Schijnbaar is het al de belangrijkste NL traditie.

http://www.euronet.nl/users/cor/top_100_tradities.html
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166186712
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 00:44 schreef DrDentz het volgende:
Ik keer mijn rug naar RTL toe.

100% ANTI RTL
150% ANTI ERLAND GALBAK
200% PRO ZWARTE PIET
Ga je ook de bres op met je nostalgie als ze de teletubbies een remake geven en je favoriete karakter met z'n dildohoofd aanpassen?
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:44:50 #41
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166186727
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 07:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Aambeienzalf voor jou :')
Die kun je beter onder de negertjes verdelen.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:49:10 #42
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_166186742
Iedereen pro zwarte piet :D. Ik snap dat niet. Zelf ben ik pro gekleurde piet. Gekleurde Piet is toch veel leuker dan die enge zwarte piet voor de kinderen?

Imho doen er veel te veel mensen veel te moeilijk. Beter in één klap het sinterklaasfeest een leuke twist geven door de pieten kleurrijker te maken. Al snap ik dat verandering wat tijd en gewenning kost.

Nu als zwarte piet binnen komt lopen, verwijnen allerlei kinderen achter hun ouders omdat ze bang zijn voor die zwarte enge mensen. Stel je voor hoe diezelfde situatie is als de pieten vrolijk gekleurd zijn; een stuk minder kinderen die bang zullen zijn. Super toch?!
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_166186744
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 03:31 schreef praadje het volgende:
Als die roetvegen echt ingeburgerd gaan worden dan zul je nooit meer bij bekenden Zwarte Piet kunnen spelen. En dat maakte het juist zo leuk. Ik deed het altijd met veel plezier in het verpleeghuis waar ik werkte maar ook op de scholen van mijn kinderen.
Don't worry, gaat niet gebeuren. Belangrijkste daarbij is dat het 'klootjesvolk' gewoon Sinterklaas mét een zwarte Zwarte Piet blijft vieren. Je kan je gewoon gitzwart schminken en de magie van het onbekende, het duistere, voort laten bestaan. Het zwart van Zwarte Piet heeft namelijk helemaal niets met racisme te maken. Dit in tegenstelling tot degenen die het zwart schminken van blanke mensen willen verbieden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:56:09 #44
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_166186778
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 07:49 schreef Montagui het volgende:

[..]

Don't worry, gaat niet gebeuren. Belangrijkste daarbij is dat het 'klootjesvolk' gewoon Sinterklaas mét een zwarte Zwarte Piet blijft vieren. Je kan je gewoon gitzwart schminken en de magie van het onbekende, het duistere, voort laten bestaan. Het zwart van Zwarte Piet heeft namelijk helemaal niets met racisme te maken. Dit in tegenstelling tot degenen die het zwart schminken van blanke mensen willen verbieden.
Je weet dat zwarte piet wel degelijk iets met racisme te maken heeft?

Overigens niet dat reden moet zijn om het af te schaffen maar je post komt niet echt snugger over zo (no offense).
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:03:01 #45
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166186800
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 07:49 schreef embedguy het volgende:
Iedereen pro zwarte piet :D. Ik snap dat niet. Zelf ben ik pro gekleurde piet. Gekleurde Piet is toch veel leuker dan die enge zwarte piet voor de kinderen?

Imho doen er veel te veel mensen veel te moeilijk. Beter in één klap het sinterklaasfeest een leuke twist geven door de pieten kleurrijker te maken. Al snap ik dat verandering wat tijd en gewenning kost.

Nu als zwarte piet binnen komt lopen, verwijnen allerlei kinderen achter hun ouders omdat ze bang zijn voor die zwarte enge mensen. Stel je voor hoe diezelfde situatie is als de pieten vrolijk gekleurd zijn; een stuk minder kinderen die bang zullen zijn. Super toch?!
Het is juist de bedoeling dat de kinderen bang zijn. Zelfs de volwassenen mogen nog even huiveren bij de vervreemdende ZP.
Griezelen hoort bij het leven en is gezond. Helemaal als de les die je leert is dat wat aanvankelijk eng is uiteindelijk niet slecht hoeft te zijn (en cadeaus geeft).
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:04:23 #46
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166186805
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 07:56 schreef embedguy het volgende:

[..]

Je weet dat zwarte piet wel degelijk iets met racisme te maken heeft?

Overigens niet dat reden moet zijn om het af te schaffen maar je post komt niet echt snugger over zo (no offense).
Als je de moeite had genomen de voorgaande delen te lezen, had je geweten dat die racismeclaim bullshit is.
pi_166186809
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 07:49 schreef embedguy het volgende:
Iedereen pro zwarte piet :D. Ik snap dat niet. Zelf ben ik pro gekleurde piet. Gekleurde Piet is toch veel leuker dan die enge zwarte piet voor de kinderen?
Verzin een nieuw feest met allemaal gekleurde karakters. Lijkt me voor de kinderen fantastisch.

Zwarte Piet is onlosmakelijk verbonden met het Sinterklaasfeest. Het Sinterklaasfeest is een NL traditie, zowaar zelfs de belangrijkste traditie! In deze traditie speelt van (zeer) oudsher te tegenstelling licht/donker een prominente rol. De reden waarom Zwarte Piet dan ook gewoon zwart moet blijven. Verander je de kleur van Zwarte Piet dan verander je de betekenis van de traditie.

Het is niet een probleem als je niets om tradities geeft, maar er zijn in NL een heleboel mensen die deze traditie wél in ere willen houden, dus mét een zwarte Zwarte Piet. Laat die mensen in hun waarde. Blijkbaar moet er wel begrip getoond worden voor degene die vanwege een onjuiste aanname gekwetst worden door het karakter Zwarte Piet, maar hoeft men geen begrip te tonen voor de traditionalisten die zo je wil ook gekwetst worden wanneer dit essentiële onderdeel van de traditie aangepast zou moeten worden. Dat begrip is bij veel anti-Piet aanhangers op Fok! en daarbuiten nauwelijks aanwezig. Op Fok! merk je dat met name doordat tegen de pro-Piet aanhangers voornamelijk op de man/vrouw gespeeld wordt en met algemene termen als 'dom' en 'simpel' en 'tokkie' alles weggehoond wordt. Gewoonweg omdat men geen argumenten heeft tegen het zwart van Zwarte Piet.

Daarom pleit ik al een tijdje voor een middenweg. Pas Zwarte Piet aan zodat de anti-Pieten Zwarte Piet niet meer als een karikatuur van een neger kunnen opvatten, maar laat hem zwart.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166186817
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 07:56 schreef embedguy het volgende:

[..]

Je weet dat zwarte piet wel degelijk iets met racisme te maken heeft?

Overigens niet dat reden moet zijn om het af te schaffen maar je post komt niet echt snugger over zo (no offense).
Zie mijn vorige post. ;)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166186818
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 07:49 schreef Montagui het volgende:

[..]

Don't worry, gaat niet gebeuren. Belangrijkste daarbij is dat het 'klootjesvolk' gewoon Sinterklaas mét een zwarte Zwarte Piet blijft vieren. Je kan je gewoon gitzwart schminken en de magie van het onbekende, het duistere, voort laten bestaan. Het zwart van Zwarte Piet heeft namelijk helemaal niets met racisme te maken. Dit in tegenstelling tot degenen die het zwart schminken van blanke mensen willen verbieden.
Het klootjesvolk moest ooit eens de traditie van het klaasjagen opgeven. Dat is na wat laatste stuiptrekkingen ook terziele gegaan. Maar de strijders gaan dit natuurlijk in leven houden :')
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:06:18 #50
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_166186819
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:04 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als je de moeite had genomen de voorgaande delen te lezen, had je geweten dat die racismeclaim bullshit is.
De pieten van de sint waren geen slaven? Ok, that's new to me.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:13:39 #51
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_166186848
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

Verzin een nieuw feest met allemaal gekleurde karakters. Lijkt me voor de kinderen fantastisch.

Zwarte Piet is onlosmakelijk verbonden met het Sinterklaasfeest. Het Sinterklaasfeest is een NL traditie, zowaar zelfs de belangrijkste traditie! In deze traditie speelt van (zeer) oudsher te tegenstelling licht/donker een prominente rol. De reden waarom Zwarte Piet dan ook gewoon zwart moet blijven. Verander je de kleur van Zwarte Piet dan verander je de betekenis van de traditie.

Het is niet een probleem als je niets om tradities geeft, maar er zijn in NL een heleboel mensen die deze traditie wél in ere willen houden, dus mét een zwarte Zwarte Piet. Laat die mensen in hun waarde. Blijkbaar moet er wel begrip getoond worden voor degene die vanwege een onjuiste aanname gekwetst worden door het karakter Zwarte Piet, maar hoeft men geen begrip te tonen voor de traditionalisten die zo je wil ook gekwetst worden wanneer dit essentiële onderdeel van de traditie aangepast zou moeten worden. Dat begrip is bij veel anti-Piet aanhangers op Fok! en daarbuiten nauwelijks aanwezig. Op Fok! merk je dat met name doordat tegen de pro-Piet aanhangers voornamelijk op de man/vrouw gespeeld wordt en met algemene termen als 'dom' en 'simpel' en 'tokkie' alles weggehoond wordt. Gewoonweg omdat men geen argumenten heeft tegen het zwart van Zwarte Piet.

Daarom pleit ik al een tijdje voor een middenweg. Pas Zwarte Piet aan zodat de anti-Pieten Zwarte Piet niet meer als een karikatuur van een neger kunnen opvatten, maar laat hem zwart.
Laat de besteniging, de besnijdenis, etc. in eren! Want traditie!!!

Vandaar ook dat het wat tijd kost om zwarte piet te veranderen; mensen kunnen niet tegen veranderingen en beroepen zich op het argument 'traditie'... Tot over een jaar of 5 tot 10 de gekleurde piet traditie is. Wat was de gedachte dan nog achter het argument 'traditie'? Volgens mij is dat puur een uiting van veranderingsstres, geen valide argument.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:14:33 #52
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_166186851
Quoted instead of edited. Never mind.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_166186854
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:06 schreef embedguy het volgende:

[..]

De pieten van de sint waren geen slaven? Ok, that's new to me.
Slaven waren geheel geen probleem in de volkstradities van voorgaande eeuwen. Het is pas sinds kort dat het pro-kamp zich in alle mogelijke selectieve bochten wringt om het verleden te voorzien van wat eigen geestelijk gehandicapte bagage.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:16:56 #54
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_166186871
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Slaven waren geheel geen probleem in de volkstradities van voorgaande eeuwen. Het is pas sinds kort dat het pro-kamp zich in alle mogelijke selectieve bochten wringt om het verleden te voorzien van wat eigen geestelijk gehandicapte bagage.
Maar het heeft dus wel iets met racisme te maken? Ok, dat is alles wat ik wilde zeggen.

Ik ben het erover eens dat dat in principe geen reden hoeft te zijn om zwarte piet af te schaffen.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_166186875
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het klootjesvolk moest ooit eens de traditie van het klaasjagen opgeven. Dat is na wat laatste stuiptrekkingen ook terziele gegaan. Maar de strijders gaan dit natuurlijk in leven houden :')
Het Sinterklaasfeest is in al die eeuwen vaak aangepast geweest. De tegenstelling licht/donker, goed/slecht etc is echter altijd blijven bestaan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166186885
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:13 schreef embedguy het volgende:

[..]

Laat de besteniging, de besnijdenis, etc. in eren! Want traditie!!!

Jezelf zwart schminken vergelijken met steniging en besnijdenis. Ok. :')
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166186895
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:06 schreef embedguy het volgende:

[..]

De pieten van de sint waren geen slaven? Ok, that's new to me.
Nee. Maar ongetwijfeld kan jij goed beargumenteren waarom de pieten wél slaven zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166186901
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Slaven waren geheel geen probleem in de volkstradities van voorgaande eeuwen. Het is pas sinds kort dat het pro-kamp zich in alle mogelijke selectieve bochten wringt om het verleden te voorzien van wat eigen geestelijk gehandicapte bagage.
Zie je, geen argumenten meer, dus weghonen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:27:22 #59
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_166186942
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:21 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee. Maar ongetwijfeld kan jij goed beargumenteren waarom de pieten wél slaven zijn.
Slaven waren, niet zijn.

En dat zps slaven waren, is geloof ik een algemeen geaccepteerd feit...

Mja, volgens mij gaan we langs m'n punt op; het klopt niet om te zeggen dat zp niet met slavernij te maken heeft. Daarmee niet gezegd dat dat reden moet zijn om zp wel/niet af te schaffen aangezien dat we nu in het hier en nu leven ipv in de periode dat zp nog minderwaardig slaaf was.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:31:43 #60
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_166186969
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:03 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is juist de bedoeling dat de kinderen bang zijn. Zelfs de volwassenen mogen nog even huiveren bij de vervreemdende ZP.
Griezelen hoort bij het leven en is gezond. Helemaal als de les die je leert is dat wat aanvankelijk eng is uiteindelijk niet slecht hoeft te zijn (en cadeaus geeft).
Goed punt!

Even over na zitten denken; zelf kies ik dan liever voor een 100% leuk sinterklaasfeest ipv voor een 90% leuk-10% leerzaam sinterklaasfeest.

Maar ik vraag me af hoeveel die les waard is: dat enge dingen niet perse slecht hoeven te zijn.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:32:31 #61
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166186976
Sore losers.

Piet is voortaan zwart van roet *O* *O* *O*
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:37:44 #62
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_166187008
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

Jezelf zwart schminken vergelijken met steniging en besnijdenis. Ok. :')
Niet begrijpen dat het om een prima metafoor gaat 2 x -jank lach ventje die ik liever niet gebruik-.

[ Bericht 0% gewijzigd door embedguy op 25-10-2016 08:44:54 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_166187051
En hoe gaan onze koloniale pietenhaters het nieuws in de Antillen overbrengen dat negers geen zwarte piet mogen zijn?
pi_166187057
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 07:15 schreef Braindead2000 het volgende:
Een kleine nietszeggende overwinning voor de Pietenhaters.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:44:31 #65
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166187071
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:42 schreef Braindead2000 het volgende:
En hoe gaan onze koloniale pietenhaters het nieuws in de Antillen overbrengen dat negers geen zwarte piet mogen zijn?
Er is afgesproken dat een team blanke schoorsteenpieten hun plek komt innemen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_166187107
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Er is afgesproken dat een team blanke schoorsteenpieten hun plek komt innemen.
Wel triest dat zich superieur voelende blanke pietenhaters niet alleen gebieden hoe zwarte pro-pieten zich moeten gedragen maar het ook nog eens onmogelijk maken voor zwarte mensen om zich als Roetveegpiet te verkleden.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:49:26 #67
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166187118
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:42 schreef Braindead2000 het volgende:
En hoe gaan onze koloniale pietenhaters het nieuws in de Antillen overbrengen dat negers geen zwarte piet mogen zijn?
Waar kan ik dat verbod lezen? Ook negers kunnen roetstrepen op hun gezicht maken. Ongelofelijk toch??!!11!!!!!1111!!!!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166187119
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:27 schreef embedguy het volgende:

[..]

Slaven waren, niet zijn.

En dat zps slaven waren, is geloof ik een algemeen geaccepteerd feit...
Hier kan ik niets mee. Dat is een aanname.
quote:
Mja, volgens mij gaan we langs m'n punt op; het klopt niet om te zeggen dat zp niet met slavernij te maken heeft. Daarmee niet gezegd dat dat reden moet zijn om zp wel/niet af te schaffen aangezien dat we nu in het hier en nu leven ipv in de periode dat zp nog minderwaardig slaaf was.
Links met de slavernij zijn er wel, maar niet in de negatieve zin die de anti-Pieten bedoelen, of willen zien.

Zwarte Piet zelf is nooit als slaaf opgevoerd. Zeker niet via Schenkman. Het valt namelijk moeilijk te rijmen dat iemand die tegen de slavernij was een slaaf zou opvoeren voor de Sint. Zwarte Piet werd door hem opgevoerd als knecht. En een knecht is geen slaaf.

Verder is 1 van de legendes de bevrijding van Piter, een Ethiopische slaaf, die vanuit dankbaarheid daarvoor als knecht in dienst trad bij de Sint. In dit geval kan je dan zelfs het Sinterklaasfeest ook als feest van de bevrijding van slavernij zien.

Het zou me niet verbazen dat iemand die tegen de slavernij was díe legende van Piter gebruikt heeft voor het opvoeren van de knecht Zwarte Piet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:50:16 #69
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166187129
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:48 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wel triest dat zich superieur voelende blanke pietenhaters niet alleen gebieden hoe zwarte pro-pieten zich moeten gedragen maar het ook nog eens onmogelijk maken voor zwarte mensen om zich als Roetveegpiet te verkleden.
Jij wil toch ook niet dat die arme negers daar zich in hun onwetendheid onderwerpen aan zo'n racistische traditie?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_166187146
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:49 schreef Copycat het volgende:

[..]

Waar kan ik dat verbod lezen? Ook negers kunnen roetstrepen op hun gezicht maken. Ongelofelijk toch??!!11!!!!!1111!!!!
Ten eerste zie je die roetvegen niet goed en ten tweede voldoen ze dan alsnog aan de karikatuur van de domme neger als ze meedoen. Zwarte mensen zijn dus definitief uitgesloten van het Sinterklaasfeest. Gefeliciteerd. ^O^
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:52:39 #71
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166187150
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:52 schreef Braindead2000 het volgende:

Ten eerste zie je die roetvegen niet goed en ten tweede voldoen ze dan alsnog aan de karikatuur van de domme neger als ze meedoen. Zwarte mensen zijn dus definitief uitgesloten van het Sinterklaasfeest. Gefeliciteerd. ^O^
Pijnlijk, hoe weinig je er van snapt. Of wil snappen.
Succes ermee.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:52:54 #72
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166187151
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Goed zo, release your inner boze blankmens!
Jij hebt het immers harder nodig dan ik?

Hoewel je een nepper bent. Echte anti-pietnegers hebben het over de witmens.
pi_166187159
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Jij wil toch ook niet dat die arme negers daar zich in hun onwetendheid onderwerpen aan zo'n racistische traditie?
Wie gaat het nieuws overbrengen? ;(

  dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:55:52 #74
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166187173
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:49 schreef Copycat het volgende:

[..]

Waar kan ik dat verbod lezen? Ook negers kunnen roetstrepen op hun gezicht maken. Ongelofelijk toch??!!11!!!!!1111!!!!
Ja, maar roetvegen op iemand die zo zwart als roet is zie je dus niet :')
pi_166187190
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Pijnlijk, hoe weinig je er van snapt. Of wil snappen.
Succes ermee.
Het Koninkrijk der Nederlanden bestaat niet alleen uit Nederland. Hoe gaan wij blanke superieuren aan onze Antilliaanse Staatgenoten in de Antillen uitleggen dat ze zichzelf voor gek zetten? Dat het een schande is dat ze zich als Zwarte Piet verkleden?
pi_166187205
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:57 schreef Braindead2000 het volgende:


[..]

Het Koninkrijk der Nederlanden bestaat niet alleen uit Nederland. Hoe gaan wij blanke superieuren aan onze Antilliaanse Staatgenoten in de Antillen uitleggen dat ze zichzelf voor gek zetten? Dat het een schande is dat ze zich als Zwarte Piet verkleden?
Jij denkt dat het een wet is?
Make my day!
pi_166187217
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:59 schreef agter het volgende:

[..]

Jij denkt dat het een wet is?
Maar we moeten ze in de Antillen toch tegen hunzelf beschermen?
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:01:11 #78
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166187225
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Pijnlijk, hoe weinig je er van snapt. Of wil snappen.
Succes ermee.
Wie A zegt moet ook B zeggen.

Negers die onder het mom van een vrolijk kinderfeestje een slaaf in dienst van Sinterklaas uitbeelden, dat kan dus echt niet meer.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_166187227
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar we moeten ze in de Antillen toch tegen hunzelf beschermen?
Jij denkt altijd in 'we' en 'ze'?
:D
Make my day!
pi_166187240
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:01 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wie A zegt moet ook B zeggen.

Negers die onder het mom van een vrolijk kinderfeestje een slaaf in dienst van Sinterklaas uitbeelden, dat kan dus echt niet meer.
Inderdaad, en zwarte acteurs mogen ook geen negers meer spelen in films.

De domheid is weer eens eindeloos bij de pro-piet mongooltjes.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166187263
En nu weer janken pro-pieten! Ik kom hier per slot van rekening voor mijn vermaak!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166187271
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:48 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wel triest dat zich superieur voelende blanke pietenhaters niet alleen gebieden hoe zwarte pro-pieten zich moeten gedragen maar het ook nog eens onmogelijk maken voor zwarte mensen om zich als Roetveegpiet te verkleden.
????

Waar komt toch steeds dat dan kunnen negers het niet meer vandaan?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:05:42 #83
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_166187275
Cultuur en tradities kun je niet van bovenaf opleggen in een vrije samenleving.

Als je dat wil moeten we even overschakelen naar een autoritaire dictatuur.
Dan valt één en ander wel af te dwingen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:06:30 #84
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166187281
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:55 schreef Lunatiek het volgende:

Ja, maar roetvegen op iemand die zo zwart als roet is zie je dus niet :')
Jawel hoor. Dat heeft namelijk A een andere textuur en B heb je gradaties in zwart. Maar dat weten jullie stiekem ook heus wel. Het is het gefrustreerde gepruttel van een stelletje sore losers die nog to terms moeten komen met het feit dat hun zwarte piet een relikwie van het verleden is.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166187285
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:32 schreef Copycat het volgende:
Sore losers.

Piet is voortaan zwart van roet *O* *O* *O*
Een afwasbare zwarte piet is niet racistisch? Hiermee suggereer je aan kleine kinderen dat je iemands donkere kleur kunt afwassen en dat blank de norm is. Over racisme gesproken! :|W
pi_166187288
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:05 schreef erodome het volgende:

[..]

????

Waar komt toch steeds dat dan kunnen negers het niet meer vandaan?
Net als in de States. Toen blanke acteurs stopten met blackface om negers te spelen is er nooit meer een zwart personage op tv geweest. Dat snap je toch wel.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166187291
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Inderdaad, en zwarte acteurs mogen ook geen negers meer spelen in films.

De domheid is weer eens eindeloos bij de pro-piet mongooltjes.
Kijk, weer zo'n anti-Pietertje die geen argumenten meer heeft.

Ga zo door, erg vermakelijk die onmacht.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166187293
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:05 schreef DustPuppy het volgende:
Cultuur en tradities kun je niet van bovenaf opleggen in een vrije samenleving.

Als je dat wil moeten we even overschakelen naar een autoritaire dictatuur.
Dan valt één en ander wel af te dwingen.
Ah RTL maakt de wetten in Nederland? Interessant.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:07:32 #89
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166187296
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:06 schreef Elzies het volgende:

Een afwasbare zwarte piet is niet racistisch? Hiermee suggereer je aan kleine kinderen dat je iemands donkere kleur kunt afwassen en dat blank de norm is. Over racisme gesproken! :|W
Het zijn roetpieten, snuggere henikie. Dat heeft dus niets meer met de huidskleur van doen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166187299
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Pijnlijk, hoe weinig je er van snapt. Of wil snappen.
Succes ermee.
Jij hebt het al zo zwaar . Het moet jou toch pijn doen dat al die Antilianen die zich als Zwarte Piet verkleden jouw verleden als een eeuwig schuldvoelende blanke Europeaan besmeuren?

pi_166187301
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:07 schreef Montagui het volgende:

[..]

Kijk, weer zo'n anti-Pietertje die geen argumenten meer heeft.

Ga zo door, erg vermakelijk die onmacht.
Mijn argument staat er boven, maar dat zal je ongetwijfed niet snappen. Geeft niks, ga maar snel weer tranen van boosheid huilen om je zwarte pietje.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:08:46 #92
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_166187308
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ah RTL maakt de wetten in Nederland? Interessant.
Nee, ik heb het meer over de PVV adepten die Zwarte Piet graag in een wet verankerd willen hebben.

Net zoal als de anti-Pieten club die graag een verbod zien. Allebei onmogelijk.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:09:00 #93
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166187312
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:08 schreef Braindead2000 het volgende:

Jij hebt het al zo zwaar . Het moet jou toch pijn doen dat al die Antilianen die zich als Zwarte Piet verkleden jouw verleden als een eeuwig schuldvoelende blanke Europeaan besmeuren?

Liefje toch. Waar zou ik het zwaar mee moeten hebben? Ik huil niet om het verdwijnen van elementen die in de huidige wereld gewoon niet meer gepast zijn.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166187313
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:06 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een afwasbare zwarte piet is niet racistisch? Hiermee suggereer je aan kleine kinderen dat je iemands donkere kleur kunt afwassen en dat blank de norm is. Over racisme gesproken! :|W
Yes, nóg dommere jankposts Elzies, kom op, je kan het :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166187323
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mijn argument staat er boven, maar dat zal je ongetwijfed niet snappen. Geeft niks, ga maar snel weer tranen van boosheid huilen om je zwarte pietje.
Meer, meer!

Met je ongetwijfed.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166187334
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

Meer, meer!

Met je ongetwijfed.
Ow nee een tikfout. Moet je nu alweer huilen :D

Jongen toch...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166187335
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:07 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het zijn roetpieten, snuggere henikie. Dat heeft dus niets meer met de huidskleur van doen.
We hadden vastgesteld dat Zwarte Piet een racistische karikatuur was. Als een zwart persoon zich als zwarte piet verkleed dan bevestigd hij dus nog steeds die racistische karikatuur. Bovendien zie je de roetvegen niet op zijn gezicht.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:11:28 #98
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166187343
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jij hebt het al zo zwaar . Het moet jou toch pijn doen dat al die Antilianen die zich als Zwarte Piet verkleden jouw verleden als een eeuwig schuldvoelende blanke Europeaan besmeuren?

Kijk die onwetenden vrijwillig meedoen aan een racistische koloniale traditie :N

Schrijnend.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_166187354
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:10 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

We hadden vastgesteld dat Zwarte Piet een racistische karikatuur was. Als een wart persoon zich als zwarte piet verkleed dan bevestigd hij dus nog steeds die racistische karikatuur. Bovendien zie je de roetvegen niet op zijn gezicht.
Net zoals zwarte acteurs natuurlijk de karikatuur van blackface bevestigen, hmhm... :D

Jouw tranen zijn nog het mooist, pro-rapist!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:12:44 #100
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166187360
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:10 schreef Braindead2000 het volgende:

We hadden vastgesteld dat Zwarte Piet een racistische karikatuur was. Als een wart persoon zich als zwarte piet verkleed dan bevestigd hij dus nog steeds die racistische karikatuur. Bovendien zie je de roetvegen niet op zijn gezicht.
En nu is dat karikatuur dis weggevaagd, dankzij de roetpieten. En iedereen, van elke kleur, kan door de schoorsteen en dus roetpiet zijn. Hopelijk snap je het nu. Alhoewel ik betwijfel of het door je boze bolletje wil.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166187374
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:07 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het zijn roeptiwten, snuggere henikie. Dat heeft dus niets meer met de huidskleur van doen.
Ach kom, er zijn toch helemaal geen huizen meer met een schoorsteen? Dus het argument van een roetpiet gaat helemaal niet op.

Kleine kinderen krijgen deze discussie ook mee en interpreteren het in de context dat een zwarte kleur fout is en dat het af gewassen dient te worden. Want volwassenen maken er ruzie over.

De anti-pietenclub schiet zichzelf dus in de voet met de introductie van een afwasbare zwarte piet die van onderen eigenlijk blank is.
pi_166187387
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ach kom, er zijn toch helemaal geen huizen meer met een schoorsteen? Dus het argument van een roetpiet gaat helemaal niet op.

Kleine kinderen krijgen deze discussie ook mee en interpreteren het in de context dat een zwarte kleur fout is en dat het af gewassen dient te worden. Want volwassenen maken er ruzie over.

De anti-pietenclub schiet zichzelf dus in de voet met de introductie van een afwasbare zwarte piet die van onderen eigenlijk blank is.
Hahaha, heerlijk die tranen, dat verdriet en die wanhoop :D

Geef ons meer!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166187393
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Net zoals zwarte acteurs natuurlijk de karikatuur van blackface bevestigen, hmhm... :D

Jouw tranen zijn nog het mooist, pro-rapist!
Zwarte Piet heeft een beladen verleden. Dat kan je niet zomaar veranderen. Het zou dus racistisch zijn als een zwart persoon zich als Piet verkleed.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:15:24 #104
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166187402
Oh! Er zijn geen huizen meer met schoorstenen. Dus kunnen we onze kinderen het hele verhaal van een goedheiligman die per pakjesboot naar Nederland komt om hier alle kinderen in een paar weken tijd bijna dagelijks van heel veel cadeautjes te voorzien.
Ja, nee. Hiermee valt Sinterklaas definitief door de mand voor die niet zo goedgelovige kinderen.

:') infinite.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:15:49 #105
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166187407
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hahaha, heerlijk die tranen, dat verdriet en die wanhoop :D

Geef ons meer!
Sommige mensen worden gelukkig van het verdriet van anderen, helaas erg typisch voor de antipiet.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:16:16 #106
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166187415
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:06 schreef Copycat het volgende:

[..]

Jawel hoor. Dat heeft namelijk A een andere textuur en B heb je gradaties in zwart. Maar dat weten jullie stiekem ook heus wel. Het is het gefrustreerde gepruttel van een stelletje sore losers die nog to terms moeten komen met het feit dat hun zwarte piet een relikwie van het verleden is.
Andere textuur? Dus roetzwart en roetzwart is niet hetzelfde?
Geloof je nog in je poco sprookje?

Wat je wilt zeggen is dat negers helemaal niet roetzwart zijn en dat ze dus geen enkele grond hebben om zich met zwarte piet te vereenzelvigen, die wèl roetzwart is (en niet zwart van het roet).
pi_166187417
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

Sommige mensen worden gelukkig van het verdriet van anderen, helaas erg typisch voor de antipiet.
Awwwww cry me a river!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:17:05 #108
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_166187420
Weg met zwarte mensen inderdaad.
Fade to Black
pi_166187425
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:17 schreef Achterhoker het volgende:
Weg met zwarte mensen inderdaad.
Yes, release your inner racist :D

Nóg meer janken!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:17:35 #110
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166187426
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Awwwww cry me a river!
Zoals altijd met jouw reacties, zonder enige inhoud. Geeft niet hoor, niet iedereen is in staat tot inhoudelijke discussie. Ook jij bent welkom.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_166187427
Op mijn basisschool geen discussie: gewoon zwarte Pieten met rode lippen.
De ouders vonden het maar raar dat we hun mening wilden weten. Het is toch vanzelfsprekend?

*O*
Noot noot.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:17:56 #112
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166187431
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:15 schreef Copycat het volgende:
Oh! Er zijn geen huizen meer met schoorstenen. Dus kunnen we onze kinderen het hele verhaal van een goedheiligman die per pakjesboot naar Nederland komt om hier alle kinderen in een paar weken tijd bijna dagelijks van heel veel cadeautjes te voorzien.
Ja, nee. Hiermee valt Sinterklaas definitief door de mand voor die niet zo goedgelovige kinderen.

:') infinite.
Daarom zijn de pieten de laatste decennia bruin. Ze komen namelijk via het riool binnen en zien dus strontbruin.
pi_166187432
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:12 schreef Copycat het volgende:

[..]

En nu is dat karikatuur dis weggevaagd, dankzij de roetpieten. En iedereen, van elke kleur, kan door de schoorsteen en dus roetpiet zijn. Hopelijk snap je het nu. Alhoewel ik betwijfel of het door je boze bolletje wil.
Zoals ik zei: Zwarte piet heeft een beladen verleden, dat verdwijnt niet zomaar. Zwarte mensen moeten zich de komende eeuw dus maar niet als zwarte piet verkleden. Dat haalt oude wonden open bij mensen als jij.
pi_166187436
Ik vind het prima. Er verandert ook niks, want hij was sowieso al zwart van de roet. Maar geen Sylvana of Quincy overal op de buis aub, ;(
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:18:53 #115
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166187442
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:16 schreef Lunatiek het volgende:

Andere textuur? Dus roetzwart en roetzwart is niet hetzelfde?
Geloof je nog in je poco sprookje?

Wat je wilt zeggen is dat negers helemaal niet roetzwart zijn en dat ze dus geen enkele grond hebben om zich met zwarte piet te vereenzelvigen, die wèl roetzwart is (en niet zwart van het roet).
:')
Roet en/of schmink en huid hebben inderdaad een andere textuur, verbazingwekkend he!!11!!!

Misschien moeten we hier ook een referendum over doen ... :')
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166187447
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hahaha, heerlijk die tranen, dat verdriet en die wanhoop :D

Geef ons meer!
Wanhoop? Tranen? Verdriet? :? Ik geef alleen aan dat een roetpiet symbool staat voor een afwasbare piet die van onderen eigenlijk blank behoort te zijn.

Dan maak je voor een kind een statement dat zwart een foute kleur is en blank de superieure. Dat is in mijn optiek een pure vorm van racisme. Dan kun je een piet beter geel of rood schminken.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:20:03 #117
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166187459
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:17 schreef Jojoortje het volgende:
Op mijn basisschool geen discussie: gewoon zwarte Pieten met rode lippen.
De ouders vonden het maar raar dat we hun mening wilden weten. Het is toch vanzelfsprekend?

*O*
Nou dat zal dan tot veel nieuwe leerlingen leiden :)
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:20:31 #118
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166187465
Sore losers unite *O* .

Black Pete is ancient history, welcome Soot Pete!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166187472
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zoals altijd met jouw reacties, zonder enige inhoud. Geeft niet hoor, niet iedereen is in staat tot inhoudelijke discussie. Ook jij bent welkom.
De discussie is voorbij kerel. Het gaat gewoon roetveegpiet worden. Misschien niet dit jaar of volgend jaar, maar het gaat gebeuren. Rest mij nog heerlijk genieten van de tranen van de verliezers die met heel veel janken een lawine proberen tegen te houden. Succes!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166187485
Wel apart hoe de boze mensen hier nu huilen. Jullie trieste haatcampagne heeft Zwarte Piet om zeep geholpen. Had die malle anti Zwarte Piet figuren gewoon laten begaan en verder genegeerd. Maar door als een stel dolle stieren tekeer te gaan hebben jullie ze juist geholpen. Medeplichtigen aan de moord op Zwarte Piet.
pi_166187495
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:20 schreef Copycat het volgende:
Sore losers unite *O* .

Black Pete is ancient history, welcome Soot Pete!
Black Pete is ancient history, welcome Arische Piet. :r Ga je overwinning op Stormfront vieren.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:24:25 #122
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166187505
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:18 schreef Copycat het volgende:

[..]

:')
Roet en/of schmink en huid hebben inderdaad een andere textuur, verbazingwekkend he!!11!!!

Ja verbazend dat die negers dat nooit zagen. Zouden ze dan echt dom zijn?

Het is dat ik ook negers met een normale en bovengemiddelde intelligentie ken, maar van dat anti-piet volk ga je het bijna geloven.
pi_166187520
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja verbazend dat die negers dat nooit zagen. Zouden ze dan echt dom zijn?

Het is dat ik ook negers met een normale en bovengemiddelde intelligentie ken, maar van dat anti-piet volk ga je het bijna geloven.
Hihi de neger heeft een afwijkende mening, dus hij is dom.

Zo kennen we de racistische tokkie witmens weer :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166187522
Het ging vorig deel zo goed. Er wordt ingegeven aan bepaalde wensen en men gaat full racist hier.
pi_166187527
Ik weet niet waarom ik nog op dit topic klik, want ik erger me steeds dood aan de reacties. Maar misschien past kinderachtig gedrag bij kinderfeestjes. Niet normaal meer. Het ene uiterste dat het andere uiterste voor van alles uitmaakt (om een kinderfeestje!!!), maar in feite dus beide groepen hetzelfde zijn. Even onverdraagzaam. Geen begrip. Winnen is waar het om gaat, niet de kindertjes. Die zijn vergeten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2016 09:27:10 ]
pi_166187528
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jij hebt het al zo zwaar . Het moet jou toch pijn doen dat al die Antilianen die zich als Zwarte Piet verkleden jouw verleden als een eeuwig schuldvoelende blanke Europeaan besmeuren?

En weer doe je het, net doen alsof ze daar alleen maar vrolijk zp vieren...
Gekleurde pieten zijn daar al jaren ook de norm, komen met de intochten mee. Er is ook al jaren een fikse discussie en als straks de afspraak voor subsidie afloopt is de kans vrij groot dat dat feest geen subsidie meer krijgt wegens dat koloniale verleden tintje wat eraan zit.

Maar neem curacao maar als vb, want er zit wel een les in voor de mensen die zoals jij denken. Had niet zo moeilijk gedaan over ook andere pieten erbij...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166187534
In het verleden konden en hebben zwarte mensen zich als zwarte piet verkleed maar doordat nu door toedoen van pietenhaters de arische roetveegpiet zijn intrede heeft gedaan kunnen ze niet meer meedoen. :{
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:27:11 #128
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166187539
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:24 schreef Lunatiek het volgende:
Ja verbazend dat die negers dat nooit zagen. Zouden ze dan echt dom zijn?

Het is dat ik ook negers met een normale en bovengemiddelde intelligentie ken, maar van dat anti-piet volk ga je het bijna geloven.
Owkeeeee. Volle maan?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166187541
Lekker niveautje weer.

En dat allemaal om een fantasiefiguur, jeetje.

Ik verkleed me zo als ZP en dan ga ik bij de Jumbo boodschappen doen dat zal ze leren1111!!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166187548
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:26 schreef Braindead2000 het volgende:
In het verleden konden en hebben zwarte mensen zich als zwarte piet verkleed maar doordat nu door toedoen van pietenhaters de arische roetveegpiet zijn intrede heeft gedaan kunnen ze niet meer meedoen. :{
:')
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:27:49 #131
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166187551
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:26 schreef Braindead2000 het volgende:
In het verleden konden en hebben zwarte mensen zich als zwarte piet verkleed maar doordat nu door toedoen van pietenhaters de arische roetveegpiet zijn intrede heeft gedaan kunnen ze niet meer meedoen. :{
Vooral in je eigen boze waarheid blijven geloven, knul!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166187558
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

Owkeeeee. Volle maan?
Jammer. Ik had je reactie wel eens willen lezen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:28:31 #133
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166187559
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:23 schreef 99.999 het volgende:
Wel apart hoe de boze mensen hier nu huilen. Jullie trieste haatcampagne heeft Zwarte Piet om zeep geholpen. Had die malle anti Zwarte Piet figuren gewoon laten begaan en verder genegeerd. Maar door als een stel dolle stieren tekeer te gaan hebben jullie ze juist geholpen. Medeplichtigen aan de moord op Zwarte Piet.
Het is pure chantage.
Denk ook maar niet dat RTL (en anderen) piet verandert omdat ze "inzien dat het racisme is" - het is omdat de voortdurende beschuldiging van racisme slecht is voor o.a. de concurrentiepositie in het buitenland.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:29:15 #134
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166187567
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:28 schreef Montagui het volgende:

Jammer. Ik had je reactie wel eens willen lezen.
Op dat soort nonsens? Is ook.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:29:30 #135
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166187570
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 00:49 schreef DrDentz het volgende:
Even serieus kunnen we het Sinterklaasfeest niet gewoon afschaffen? Het is echt verpest door de anti-pieten club. Je kunt ook niet je verjaardag door blijven vieren als asielzoekers over de schutting klimmen, de taart omtrappen en je vriendinnen verkrachten. Dan is het feest voorbij en moet je je verlies nemen. Dat moeten we nu ook doen. Geen feest meer.
O? Dus jij laat je vriendinnen maar verkrachten? Ik zou een jachtgeweer kopen en die gasten die die vrouwen met 1 vinger durven aan te raken, lek schieten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166187575
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:26 schreef Hexxenbiest het volgende:
Ik weet niet waarom ik nog op dit topic klik, want ik erger me steeds dood aan de reacties. Maar misschien past kinderachtig gedrag bij kinderfeestjes. Niet normaal meer. Het ene uiterste dat het andere uiterste voor van alles uitmaakt (om een kinderfeestje!!!), maar in feite dus beide groepen hetzelfde zijn. Even onverdraagzaam. Geen begrip. Winnen is waar het om gaat, niet de kindertjes. Die zijn vergeten.
Correct. Het is verdomme een kinderfeest. Laat elke school, dorpsvereniging, winkel of omroep lekker zelf bepalen hoe men het viert. Door het politiek te maken verdwijnt de charme helaas.
pi_166187579
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:23 schreef 99.999 het volgende:
Wel apart hoe de boze mensen hier nu huilen. Jullie trieste haatcampagne heeft Zwarte Piet om zeep geholpen. Had die malle anti Zwarte Piet figuren gewoon laten begaan en verder genegeerd. Maar door als een stel dolle stieren tekeer te gaan hebben jullie ze juist geholpen. Medeplichtigen aan de moord op Zwarte Piet.
Ach, bij de meeste intochten zie je gewoon zwarte pieten. Dat men het op tv anders wil doen zegt nog niets over de praktijk. Daar is zwarte piet nog gewoon zwart. Dat zal dit jaar niet anders zijn.
pi_166187584
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is pure chantage.
Denk ook maar niet dat RTL (en anderen) piet verandert omdat ze "inzien dat het racisme is" - het is omdat de voortdurende beschuldiging van racisme slecht is voor o.a. de concurrentiepositie in het buitenland.
En de bevestiging van allerlei racisme doordat men helemaal gek wordt als iemand waagt het kinderfeest voor eigen gebruik aan te passen.
pi_166187589
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ach, bij de meeste intochten zie je gewoon zwarte pieten. Dat men het op tv anders wil doen zegt nog niets over de praktijk. Daar is zwarte piet nog gewoon zwart. Dat zal dit jaar niet anders zijn.
Je strijd om hem om zeep te helpen gaat dus nog even door?
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:34:35 #140
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166187624
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Yes, release your inner racist :D

Nóg meer janken!
Zwarte piet moet verdwijnen omdat hij zwart is. Beetje cru niet om iemand anders dan uit te maken voor racist?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:35:14 #141
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166187632
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Correct. Het is verdomme een kinderfeest. Laat elke school, dorpsvereniging, winkel of omroep lekker zelf bepalen hoe men het viert. Door het politiek te maken verdwijnt de charme helaas.
Eindelijk eens een zinnige post van je.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166187639
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:34 schreef Red_85 het volgende:
Zwarte piet moet verdwijnen omdat hij zwart is. Beetje cru niet om iemand anders dan uit te maken voor racist?
:')
pi_166187651
En alle liedjes dan, komt daar een piepje voor?

-Piep- Piet ging uit fietsen....
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:37:22 #144
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166187654
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:36 schreef hoink581 het volgende:

[..]

:')
Kan je met zo'n huillachding aan komen, maar waarheid als een koe.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166187671


Sorry jongen, je bent je baan kwijt. De blanke elite heeft besloten dat Pieten niet meer zwart mogen zijn. :{
pi_166187672
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:37 schreef Red_85 het volgende:
Kan je met zo'n huillachding aan komen, maar waarheid als een koe.
Chargeren en verdraaien van een feit kan ik nauwelijks meer waarheid noemen.
pi_166187677
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zwarte piet moet verdwijnen omdat hij zwart is. Beetje cru niet om iemand anders dan uit te maken voor racist?
Beetje raar om aan de ene kant te brullen dat zp echt niets met huidskleur te maken heeft om dan nu dit te zeggen.
Het laat alleen maar zien dat die connectie er dus wel degelijk was, maar ipv dat gewoon toe te geven en geen amok te maken om anderen die het anders wilde invullen gewoon steeds dit gedoe, wat Piet de nek heeft omgedraaid.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166187679
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:36 schreef hoink581 het volgende:

[..]

:')
Tja, kan er weinig anders van maken. Blanke mensen mogen zich niet zwart schminken van boze zwarte mensen en hun 'whitey helpers'. Lijkt me aardig racistisch.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166187690
Goddomme dit topic :') . Wat een pareltjes.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:40:15 #150
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166187691
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Beetje raar om aan de ene kant te brullen dat zp echt niets met huidskleur te maken heeft om dan nu dit te zeggen.
Het laat alleen maar zien dat die connectie er dus wel degelijk was, maar ipv dat gewoon toe te geven en geen amok te maken om anderen die het anders wilde invullen gewoon steeds dit gedoe, wat Piet de nek heeft omgedraaid.
Die spotprent heeft hier anderhalf jaar in de OP gestaan.. En vanaf het begin heeft het al iets te maken met huidskleur omdat de antipieten het zo brengen.

Spreek mij er niet op aan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166187692
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:39 schreef Montagui het volgende:
Tja, kan er weinig anders van maken. Blanke mensen mogen zich niet zwart schminken van boze zwarte mensen en hun 'whitey helpers'. Lijkt me aardig racistisch.
Zonde dit. Liegen en dan in de slachtofferrol kruipen.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:40:21 #152
8369 speknek
Another day another slay
pi_166187693
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:25 schreef hoink581 het volgende:
Het ging vorig deel zo goed. Er wordt ingegeven aan bepaalde wensen en men gaat full racist hier.
Komt gewoon uit wat er altijd al inzat. Voorheen konden ze zich verschuilen achter vage noties als 'cultuurhoeden', maar uiteindelijk is het gewoon krampachtig vasthouden aan een witsuperieure positie, en als die afgebroken wordt en ze niet meer achter vage termen kunnen schuilen gaan ze om zich heen schoppen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:40:38 #153
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166187695
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:38 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Chargeren en verdraaien van een feit kan ik nauwelijks meer waarheid noemen.
Huh? Ik verdraai waarheid?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:40:44 #154
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166187696
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:17 schreef Jojoortje het volgende:
Op mijn basisschool geen discussie: gewoon zwarte Pieten met rode lippen.
De ouders vonden het maar raar dat we hun mening wilden weten. Het is toch vanzelfsprekend?

*O*
Natuurlijk :Y 8}
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_166187701
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:40 schreef Ludachrist het volgende:
Goddomme dit topic :') . Wat een pareltjes.
Vorig topic ging nog lekker. Eindelijk consensus. RTL maakt een discussie en de hele groep gaat over de rooie. :')
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:41:46 #156
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_166187705
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Yes, release your inner racist :D

Nóg meer janken!
Uiteindelijk is dat wel wat men wil bereiken met deze discussie.
Fade to Black
pi_166187706
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je strijd om hem om zeep te helpen gaat dus nog even door?
Ik voer geen strijd, hoor. Ik concludeer.

Als RTL kiest voor een afwasbare zwarte piet waarmee het kleine kinderen duidelijk wil maken dat een zwarte kleur vies is en af gewassen dient te worden zodat blank weer de norm wordt, mijn zegen hebben ze. Dan doen ze voor vele aan een vergelijkbare vorm van racisme. Doet me een beetje denken aan een kinderliedje van vroeger, Moriaantje, zo zwart als roet.

Tegelijkertijd. Hoeveel piet-varianten zijn ons al niet op de buis voorgegaan? Een regenboogpiet, een stroopwafelpiet, kleurpieten, clown pieten roetpieten en zelfs een zwarte Sinterklaas. Echter, bij de meeste intochten zie je met overduidelijke meerderheid zwarte pieten. Dat komt omdat een meerderheid ten opzichte van een schreeuwende minderheid een zwarte piet prefereert boven een alternatieve versie van piet. En hoe harder die minderheid blijft schreeuwen hoe langer de zwarte piet zijn bestaansrecht claimt.

Dus feitelijk is het omgekeerde het geval. Hoe harder men schreeuwt, hoe langer de zwarte piet blijft bestaan. Als je alle ellende op de wereld bekijkt moeten we ons gelukkig prijzen dat we hier nog ruimte over hebben voor een dergelijke onzinnige discussies.
pi_166187711
quote:
13s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:40 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Zonde dit. Liegen en dan in de slachtofferrol kruipen.
Waar lieg ik?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166187712
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zwarte piet moet verdwijnen omdat hij zwart is. Beetje cru niet om iemand anders dan uit te maken voor racist?
:')
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:42:24 #160
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166187714
quote:
13s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:40 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Zonde dit. Liegen en dan in de slachtofferrol kruipen.
Nu ben je nog een leugenaar naast een racistische nvu aanhanger ook. Leuk man, ridiculiseren van de Pro-pieten.

Echt, wat een stelletje achterlijken in dit land. Je mag alle meningen hebben, als het maar de mijne is, anders ben je een tyfusracist...

:N
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166187729
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:41 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Uiteindelijk is dat wel wat men wil bereiken met deze discussie.
Wie is 'men' en wat willen ze precies bereiken? Dat iedereen een racist wordt ofzo?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:43:41 #162
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166187731
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nu ben je nog een leugenaar naast een racistische nvu aanhanger ook. Leuk man, ridiculiseren van de Pro-pieten.

Echt, wat een stelletje achterlijken in dit land. Je mag alle meningen hebben, als het maar de mijne is, anders ben je een tyfusracist...

:N
Je staat aan dezelfde kant als de tyfusracisten, misschien is dat wat gedachtevoer. :*
Ik ook, bedankt!
pi_166187733
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:41 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Vorig topic ging nog lekker. Eindelijk consensus. RTL maakt een discussie en de hele groep gaat over de rooie. :')
Heeft Elzies al een RTL-boycot uitgesproken?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166187736
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:41 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Uiteindelijk is dat wel wat men wil bereiken met deze discussie.
Ja, want dat iemand racistisch doet komt echt niet door henzelf, dat is de schuld van die klagende zwartjes en policor witjes toch?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166187737
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nu ben je nog een leugenaar naast een racistische nvu aanhanger ook. Leuk man, ridiculiseren van de Pro-pieten.

Echt, wat een stelletje achterlijken in dit land. Je mag alle meningen hebben, als het maar de mijne is, anders ben je een tyfusracist...

:N
Nee, dat maak je er zelf van.
pi_166187740
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:42 schreef Montagui het volgende:
Waar lieg ik?
Omdat je claimt dat men zich niet zwart mag schminken. Terwijl men zich niet als zwarte mag schminken. Daar zit nogal een verschil in.
pi_166187744
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Heeft Elzies al een RTL-boycot uitgesproken?
Voor een afwasbare zwarte piet? Nee hoor. :)
pi_166187767
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:42 schreef Red_85 het volgende:
Nu ben je nog een leugenaar naast een racistische nvu aanhanger ook. Leuk man, ridiculiseren van de Pro-pieten.
Als je de waarheid verdraait ben je een leugenaar inderdaad. Ridiculiseren dat doe je zelf al, Calimero.

Daarbij pro- en anti-Piet. :')
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:46:29 #169
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166187768
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat maak je er zelf van.
Gossie, komt de huisracist van fok! ook weer om de hoek kijken, zodra ergens de witman te bashen valt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:46:52 #170
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166187774
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:43 schreef sc00p het volgende:

[..]

Je staat aan dezelfde kant als de tyfusracisten, misschien is dat wat gedachtevoer. :*
Hier nog een. Lastig he als iemand anders een andere mening heeft dan jezelf.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:49:31 #171
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166187810
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hier nog een. Lastig he als iemand anders een andere mening heeft dan jezelf.
Neehoor, van mij mag je zo denken.
Mogen wij jou ook een kneus vinden omdat jij zo denkt? iemand een kneus vinden, is ook gewoon vrijheid van meningsuiting hoor.
Ik ook, bedankt!
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:49:34 #172
8369 speknek
Another day another slay
pi_166187813
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:43 schreef sc00p het volgende:

[..]

Je staat aan dezelfde kant als de tyfusracisten, misschien is dat wat gedachtevoer. :*
#notallpropieters

Je kunt ook vasthouden aan een racistisch stereotype omdat uhm, ies koeltoer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:49:49 #173
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166187817
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:46 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Als je de waarheid verdraait ben je een leugenaar inderdaad. Ridiculiseren dat doe je zelf al, Calimero.

Daarbij pro- en anti-Piet. :')
Hoe verdraai ik de waarheid dan? Het is toch een juiste constatering? Zwarte Piet moet verdwijnen omdat hij zwart is. Ridiculiseren doen sylvana, anousha, quincy en dat stel paardenlullen die de intocht verstoren al door het hele jaar te zwijgen en opeens vlak voor Sinterklaas overal op te duiken.

one issue.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:50:11 #174
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166187822
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:49 schreef speknek het volgende:

[..]

#notallpropieters

Je kunt ook vasthouden aan een racistisch stereotype omdat uhm, ies koeltoer.
"koelltoer" is een nazi-hondenfluit. Je bent een goed stereotype "niet-racist".
Ik ook, bedankt!
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:51:18 #175
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166187841
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:49 schreef sc00p het volgende:

[..]

Neehoor, van mij mag je zo denken.
Mogen wij jou ook een kneus vinden omdat jij zo denkt? iemand een kneus vinden, is ook gewoon vrijheid van meningsuiting hoor.
Wat jij wil.

Laat mensen wel even in hun vrijheid zou ik zeggen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166187851
quote:
13s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:44 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Omdat je claimt dat men zich niet zwart mag schminken. Terwijl men zich niet als zwarte mag schminken. Daar zit nogal een verschil in.
Exact, deze hele discussie draait uiteindelijk om 1 letter. De kern van de zaak. Iedereen die zich als Zwarte Piet zwart schminkt schminkt zich namelijk niet om zich als zwarte te schminken maar als Zwarte Piet. Er is totaal geen intentie om een zwarte voor te stellen.

Dát inzicht ontbreekt totaal bij de anti-Piet activisten, omdat zij het alleen maar het kunnen opvatten als jezelf als zwarte zwart te schminken. Ik begrijp wel dat het hele karikatuur gebeuren daar niet bij helpt, want het is lastig om daar doorheen te kijken, en mag dus ook aangepast worden. Maar kern van de zaak blijft dat Zwarte Piet géén zwarte is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:52:36 #177
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166187866
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:49 schreef speknek het volgende:

[..]

#notallpropieters

Je kunt ook vasthouden aan een racistisch stereotype omdat uhm, ies koeltoer.
Gisteravond ook al. Wat zijn je argumenten dan? Je kunt wel blijven roeptoeteren, maar je herhaling blijft geen stand houden zonder onderbouwing.

Maar dat is eigenlijk de hele essentie van de discussie...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166187870
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:51 schreef Red_85 het volgende:
Laat mensen wel even in hun vrijheid zou ik zeggen.
Zolang je geen discriminerende uitspraken doet. Dat blijkt echter lastig voor sommigen hier.
pi_166187886
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:51 schreef Montagui het volgende:
Exact, deze hele discussie draait uiteindelijk om 1 letter. De kern van de zaak. Iedereen die zich als Zwarte Piet zwart schminkt schminkt zich namelijk niet om zich als zwarte te schminken maar als Zwarte Piet. Er is totaal geen intentie om een zwarte voor te stellen.
Dit is iets anders dan wat je vorig topic zei. Huichelarij.
pi_166187898
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:52 schreef Red_85 het volgende:
Gisteravond ook al. Wat zijn je argumenten dan? Je kunt wel blijven roeptoeteren, maar je herhaling blijft geen stand houden zonder onderbouwing.

Maar dat is eigenlijk de hele essentie van de discussie...
Ik heb nog geen enkele zinnige onderbouwing gezien waarom het stand moet houden zoals het is.
pi_166187913
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hahaha, heerlijk die tranen, dat verdriet en die wanhoop :D

Geef ons meer!
Gast. Ben je 12 of wat?

Wat een posts joh :')
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:55:20 #182
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166187915
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:51 schreef Montagui het volgende:
Dát inzicht ontbreekt totaal bij de anti-Piet activisten, omdat zij het alleen maar het kunnen opvatten als jezelf als zwarte zwart te schminken. Ik bergijp wel dat het hele karikatuur gebeuren daar niet bij helpt, want het is lastig om daar doorheen te kijken, en mag dus ook aangepast worden. Maar kern van de zaak blijft dat Zwarte Piet géén zwarte is.
Jamaar in amerika deden ze dat ook en daar is het blackface. Dus is dat hier precies hetzelfde. En als je dat niet vind, ben je een racist.
:')

De hele essentie van de discussie. Nodeloos slecht onderbouwd. Maar toch uit policor overwegingen toegegeven.

Rubberen Robbie's hier.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:56:41 #183
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166187938
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:54 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ik heb nog geen enkele zinnige onderbouwing gezien waarom het stand moet houden zoals het is.
Nog geen enkele zinnige post gezien van jou behalve wat getrol. Tevens is dat niets minder dan jou beperkte vermogen van begrijpend lezen, want er zijn al 40 topics en 3 seizoen vol argumenten voor ZP. Maar jij kiest er voor om dat niet te WILLEN zien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166187939
quote:
13s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:53 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Dit is iets anders dan wat je vorig topic zei. Huichelarij.
Nee, gewoon hetzelfde. Misschien verwar je me met iemand anders?

En verder nog iets inhoudelijks?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:56:55 #185
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_166187941
Goed topic, zo goed zelfs dat ik bijna overweeg het voor altijd zo te laten, want veel beter dan dit wordt het niet hé.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_166187949
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:56 schreef Red_85 het volgende:
Nog geen enkele zinnige post gezien van jou behalve wat getrol. Tevens is dat niets minder dan jou beperkte vermogen van begrijpend lezen, want er zijn al 40 topics en 3 seizoen vol argumenten voor ZP. Maar jij kiest er voor om dat niet te WILLEN zien.
Dat komt omdat je pas aan komt kakken zodra er iets te huilen valt.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:57:46 #187
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166187952
quote:
13s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:53 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Dit is iets anders dan wat je vorig topic zei. Huichelarij.
Leugenaar.
nvu lid
racist
huichelaar

Zo maar wat frames als je voor ZP bent.
^O^
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166187958
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:55 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Gast. Ben je 12 of wat?

Wat een posts joh :')
Domme kuttroll is het.

Het is vrij schandelijk dat daar niks mee gedaan wordt.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166187963
De cultureel diverse blanke kolonialistische elite in de raden van bestuur van NPO en RTL die zwarte Nederlanders die Zwarte Piet liefhebben vertellen wat goed voor ze is. VOC-mentaliteit. :r


pi_166187986
quote:
13s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Goed topic, zo goed zelfs dat ik bijna overweeg het voor altijd zo te laten, want veel beter dan dit wordt het niet hé.
Vorig topic liep het prima. Ik zou zeggen ken je pappenheimers.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:56 schreef Montagui het volgende:
Nee, gewoon hetzelfde. Misschien verwar je me met iemand anders?
In de vorige delen gaf je ruiterlijk toe dat er kenmerken overeenkomen met een koloniale karikatuur. Die keutel heb je nu ingetrokken, want opeens schminkt men zich niet meer als zwarte maar als Zwarte Piet. Daarbij doet de intentie niets af aan de oorsprong en gelijkenis van het beeld.
pi_166187999
quote:
13s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Goed topic, zo goed zelfs dat ik bijna overweeg het voor altijd zo te laten, want veel beter dan dit wordt het niet hé.
En er kan een slotje op wat mij betreft.
pi_166188001
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:51 schreef Montagui het volgende:

[..]

Exact, deze hele discussie draait uiteindelijk om 1 letter. De kern van de zaak. Iedereen die zich als Zwarte Piet zwart schminkt schminkt zich namelijk niet om zich als zwarte te schminken maar als Zwarte Piet. Er is totaal geen intentie om een zwarte voor te stellen.

Dát inzicht ontbreekt totaal bij de anti-Piet activisten, omdat zij het alleen maar het kunnen opvatten als jezelf als zwarte zwart te schminken. Ik begrijp wel dat het hele karikatuur gebeuren daar niet bij helpt, want het is lastig om daar doorheen te kijken, en mag dus ook aangepast worden. Maar kern van de zaak blijft dat Zwarte Piet géén zwarte is.
Tja, daar ben ik het niet mee eens. Wel met jouw beeld van zp, maar niet dat de uitvoering zoals we die nu dus kennen geen zwartE is. Dat is hij wel degelijk, vandaar ook die karikatuur, dat totaalplaatje.

Vind dat de roetpiet een goed compromis is, het element zwart blijft, het karikaturale verdwijnt. Snap dan ook niet zo goed dat degene die zo in hebben gezet op dat element zwart hier zo tegen zijn...
De rtl Piet vind ik persoonlijk wat te licht, mag van mij zwaarder aangezet worden, maar daar kan best wat mee geëxperimenteerd worden om te kijken wat het beste werkt (zal afhankelijk van het individu zijn en dat is best).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166188033
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:00 schreef erodome het volgende:
Vind dat de roetpiet een goed compromis is, het element zwart blijft, het karikaturale verdwijnt. Snap dan ook niet zo goed dat degene die zo in hebben gezet op dat element zwart hier zo tegen zijn...
De rtl Piet vind ik persoonlijk wat te licht, mag van mij zwaarder aangezet worden, maar daar kan best wat mee geëxperimenteerd worden om te kijken wat het beste werkt (zal afhankelijk van het individu zijn en dat is best).
Same.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:02:08 #194
8369 speknek
Another day another slay
pi_166188037
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gisteravond ook al. Wat zijn je argumenten dan? Je kunt wel blijven roeptoeteren, maar je herhaling blijft geen stand houden zonder onderbouwing.

Maar dat is eigenlijk de hele essentie van de discussie...
Dit is al zo vaak tot in den treure behandeld. Ik weet niet waarom je het nog een keer erover wil hebben. Ik niet in ieder geval. Punt is gemaakt. Steeds meer mensen lukt het om hun eigen koeltoer van een afstandje te beschouwen. Verandering is ingezet. Het heeft even geduurd terwijl mensen met zichzelf in het reine kwamen. Nu gaat het hard.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_166188047
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:59 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Vorig topic liep het prima. Ik zou zeggen ken je pappenheimers.

[..]

In de vorige delen gaf je ruiterlijk toe dat er kenmerken overeenkomen met een koloniale karikatuur. Die keutel heb je nu ingetrokken, want opeens schminkt men zich niet meer als zwarte maar als Zwarte Piet. Daarbij doet de intentie niets af aan de oorsprong en gelijkenis van het beeld.
De enige mensen die koloniale superioriteit tentoonstellen zijn mensen als jij die voor zwarte mensen bepalen wat goed voor ze is.
pi_166188070
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:02 schreef Braindead2000 het volgende:
De enige mensen die koloniale superioriteit tentoonstellen zijn mensen als jij die voor zwarte mensen bepalen wat goed voor ze is.
Want het is een blank initiatief inderdaad. Je doet je naam eer aan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2016 10:04:33 ]
pi_166188079
Het zijn de volwassenen hier die kinderachtig zijn en maar moeilik blijven doen om een kinderfeestje, er zijn wel andere echte problemen om je druk om te maken lijkt mij, kinderen associëren het helemaal niet met racisme, kinderen worden alleen maar verward nu met de stroopwafel piet, kaas piet, gekleurde piet, we blijven ons maar wel aanpassen aan andere culturen want stel je voor straks ben je nog een racist, gewoon een referendum hierover en wij zijn gauw klaar.
pi_166188089
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:59 schreef hoink581 het volgende:

In de vorige delen gaf je ruiterlijk toe dat er kenmerken overeenkomen met een koloniale karikatuur. Die keutel heb je nu ingetrokken, want opeens schminkt men zich niet meer als zwarte maar als Zwarte Piet. Daarbij doet de intentie niets af aan de oorsprong en gelijkenis van het beeld.
Dan moet je niet maar de helft van mijn post lezen.

Heb altijd aangegeven dat de aankleding van Zwarte Piet als karikaturaal voor een neger kan worden opgevat en dat daar wat aan gedaan mag worden. Heb nooit gezegd dat ik van mening ben dat Zwarte Piet een zwarte moet voorstellen. In tegendeel.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166188124
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja, daar ben ik het niet mee eens. Wel met jouw beeld van zp, maar niet dat de uitvoering zoals we die nu dus kennen geen zwartE is. Dat is hij wel degelijk, vandaar ook die karikatuur, dat totaalplaatje.

Vind dat de roetpiet een goed compromis is, het element zwart blijft, het karikaturale verdwijnt. Snap dan ook niet zo goed dat degene die zo in hebben gezet op dat element zwart hier zo tegen zijn...
De rtl Piet vind ik persoonlijk wat te licht, mag van mij zwaarder aangezet worden, maar daar kan best wat mee geëxperimenteerd worden om te kijken wat het beste werkt (zal afhankelijk van het individu zijn en dat is best).
Nee, door het 'karikaturale' wordt hij nu opgevat als een zwarte, niet door het zwart zelf. Haal het karikaturale weg en er is geen reden meer om hem als zwarte te zien.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166188131
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:05 schreef Montagui het volgende:
Heb altijd aangegeven dat de aankleding van Zwarte Piet als karikaturaal voor een neger kan worden opgevat en dat daar wat aan gedaan mag worden. Heb nooit gezegd dat ik van mening ben dat Zwarte Piet een zwarte moet voorstellen. In tegendeel.
Moeten en doen zijn dan ook verschillend.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:08:22 #201
8369 speknek
Another day another slay
pi_166188145
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jamaar in amerika deden ze dat ook en daar is het blackface. Dus is dat hier precies hetzelfde. En als je dat niet vind, ben je een racist.
:')

De hele essentie van de discussie. Nodeloos slecht onderbouwd. Maar toch uit policor overwegingen toegegeven.

Rubberen Robbie's hier.
Ja het is puur toeval dat het precies hetzelfde is. Convergente evolutie! Het is gewoon natuurlijke selectie dat West Germanen aan beide kanten van de sloot op dezelfde manier negers belachelijk maken. Nee wacht dit argument werkt niet. Puur toeval!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_166188148
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 08:32 schreef Copycat het volgende:
Sore losers.

Piet is voortaan zwart van roet *O* *O* *O*
Dat is ook hoe het pro-kamp zwarte piet omschreef, dus kan ook daar de vlag uit. Paar vegen ipv een driedubbele laag roet. Zelfde (schone)kleren en geen dikke rode lippen meer. Iets realistischer. Hebben ze toch nog wat bereikt :')

Check : zwart van het roet
Check : piet blijft
pi_166188154
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:04 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Want het is een blank initiatief inderdaad. Je doet je naam eer aan.
Gezien de omvangrijkheid van het Goedvolk en ze zich geen kans laten ontglippen om als redder van zielige groepen hun morele superioriteitsgevoelens te bevredigen schat ik dat 90+% van de pietenhaters blank zijn.
pi_166188175
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Gezien de omvangrijkheid van het Goedvolk en ze zich geen kans laten ontglippen om als redder van zielige groepen hun morele superioriteitsgevoelens te bevredigen schat ik dat 90+% van de pietenhaters blank zijn.
Uitstekende onderbouwing.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166188177
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Vind dat de roetpiet een goed compromis is, het element zwart blijft, het karikaturale verdwijnt. Snap dan ook niet zo goed dat degene die zo in hebben gezet op dat element zwart hier zo tegen zijn...
De rtl Piet vind ik persoonlijk wat te licht, mag van mij zwaarder aangezet worden, maar daar kan best wat mee geëxperimenteerd worden om te kijken wat het beste werkt (zal afhankelijk van het individu zijn en dat is best).
Daar ben ik het dus mee oneens omdat huizen geen schoorstenen meer kennen waar een piet doorheen kan. Bovendien kan een afwasbare piet waarbij de donkere kleur ondergeschikt wordt gemaakt aan een blanke kleur ook racistische associaties oproepen. Ik heb dit al in meerdere reacties aangegeven en ik merk dat onze antipieten daar snel omheen proberen te walsen.

Een ander bezwaar vind ik de herkenbaarheid van gezichten. Een volledig geschminkt gezicht wordt onherkenbaar, een gezicht met wat zwarte vegen erop blijft herkenbaar. De traditie is juist gestoeld op het onherkenbaar maken van gezichten zodat kinderen kunnen blijven geloven in zwarte piet.

Nogmaals, ik heb geen probleem met geel of rood geschminkte pieten naast zwart geschminkte pieten, maar de onherkenbaarheidsfactor moet in stand blijven. Je gaat Sinterklaas ook niet ontdoen van zijn baard.
pi_166188183
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:07 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, door het 'karikaturale' wordt hij nu opgevat als een zwarte, niet door het zwart zelf. Haal het karikaturale weg en er is geen reden meer om hem als zwarte te zien.
Niet mee oneens, maar dat gebeurd nu dan via die roetpiet.
Dat neemt niet weg dat de zp zoals we die nu kennen in die vorm wel degelijk een zwartE voor moet stellen ipv zwart als mythisch element.

Sterker nog, de roetpiet ligt veel dichter bij de oorsprong, waar men met houtskool e.d. zich insmeerde, het niet zo egaal was allemaal.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166188201
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Gezien de omvangrijkheid van het Goedvolk en ze zich geen kans laten ontglippen om als redder van zielige groepen hun morele superioriteitsgevoelens te bevredigen schat ik dat 90+% van de pietenhaters blank zijn.
Wat gek dat ze jou niet willen redden dan. :P

Overigens zou 90% niet sterk afwijken van de totale bevolking.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166188277
Wat gezellig zoals iedereen de belangen van de kinderen verdedigd.
Het blijft walgelijk van beide kanten zoals er tekeer gegaan wordt om een KINDERFEEST.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_166188292
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat gek dat ze jou niet willen redden dan. :P

Overigens zou 90% niet sterk afwijken van de totale bevolking.
Niet iedere donkere persoon heeft een hekel aan Zwarte Piet. Stel jij zit aan een tafel met 9 blanke mensen en 1 gekleurd mens en jullie bepalen wat goed is voor de zwarte mens terwijl er een groepje Zwarte Nederlanders die altijd met plezier Sinterklaas EN Zwarte piet vieren voor je staan. Voel je je dan niet ongemakkelijk of heeft jouw blanke superioriteitsgevoelens al het grootste gedeelte van je hersenen overgenomen?
pi_166188296
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:58 schreef Braindead2000 het volgende:
De cultureel diverse blanke kolonialistische elite in de raden van bestuur van NPO en RTL die zwarte Nederlanders die Zwarte Piet liefhebben vertellen wat goed voor ze is. VOC-mentaliteit. :r

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die woede, die tranen, heerlijk! Echt genieten dit :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166188301
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:16 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat gezellig zoals iedereen de belangen van de kinderen verdedigd.
Het blijft walgelijk van beide kanten zoals er tekeer gegaan wordt om een KINDERFEEST.
Welk belang van het kind moeten we precies verdedigen? Het maakt die kinderen volgens mij namelijk niets uit van welke kleur Piet ze een cadeautje krijgen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166188321
Ik weer
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Welk belang van het kind moeten we precies verdedigen? Het maakt die kinderen volgens mij namelijk niets uit van welke kleur Piet ze een cadeautje krijgen.
Nee, van dit gezeik onderling worden de kinderen vrolijk van, dat ontgaat ze echt niet hoor...
pi_166188324
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Welk belang van het kind moeten we precies verdedigen? Het maakt die kinderen volgens mij namelijk niets uit van welke kleur Piet ze een cadeautje krijgen.
Dan is het wel zo leuk dat zwarte piet onherkenbaar is in plaats van oom Jan met een paar roetvegen op zijn gezicht.
pi_166188325
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:10 schreef Elzies het volgende:
Bovendien kan een afwasbare piet waarbij de donkere kleur ondergeschikt wordt gemaakt aan een blanke kleur ook racistische associaties oproepen.
Dus alleen blanken mogen Piet spelen? Dit is de enige logica die je punt zou ondersteunen.
pi_166188337
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:18 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik weer

[..]

Nee, van dit gezeik onderling worden de kinderen vrolijk van, dat ontgaat ze echt niet hoor...
Jawel hoor, mijn kinderen krijgen er niets van mee.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166188340
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:19 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dan is het wel zo leuk dat zwarte piet onherkenbaar is in plaats van oom Jan met een paar roetvegen op zijn gezicht.
Dan schmink je hem geel, of rood, of blauw, of zwart.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166188344
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jawel hoor, mijn kinderen krijgen er niets van mee.
Behalve dat papa dan jankend van het lachen achter de computer zit, neem ik aan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166188349
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Die woede, die tranen, heerlijk! Echt genieten dit :D
Dus jij juicht het toe dat de raden van bestuur van RTL en NPO die helemaal gevuld zijn met blanke mensen bepalen wat goed is voor zwarte mensen?
pi_166188351
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:19 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dan is het wel zo leuk dat zwarte piet onherkenbaar is in plaats van oom Jan met een paar roetvegen op zijn gezicht.
Dan doe je meer dan een paar roetvegen, doe je grotendeels 'roet' met wat vegen daarin. Problem solved.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166188355
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:19 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dan is het wel zo leuk dat zwarte piet onherkenbaar is in plaats van oom Jan met een paar roetvegen op zijn gezicht.
Geen betaalde Sinterklaas en Pieten kunnen inhuren :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166188359
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jawel hoor, mijn kinderen krijgen er niets van mee.
Weet je niet en ze zijn slimmer dan je denkt.
pi_166188362
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:20 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus jij juicht het toe dat de raden van bestuur van RTL en NPO die helemaal gevuld zijn met blanke mensen bepalen wat goed is voor zwarte mensen?
Kan mij het schelen kerel
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166188382
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:21 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Weet je niet en ze zijn slimmer dan je denkt.
Haha ok
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166188423
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:17 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Niet iedere donkere persoon heeft een hekel aan Zwarte Piet.
Er is dan ook niemand die dat beweert.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:17 schreef Braindead2000 het volgende:

Stel jij zit aan een tafel met 9 blanke mensen en 1 gekleurd mens en jullie bepalen wat goed is voor de zwarte mens terwijl er een groepje Zwarte Nederlanders die altijd met plezier Sinterklaas EN Zwarte piet vieren voor je staan. Voel je je dan niet ongemakkelijk of heeft jouw blanke superioriteitsgevoelens al het grootste gedeelte van je hersenen overgenomen?
Ik zou me dan ook ongemakkelijk voelen. Punt is: daar gaat dit niet over. Na 40 topicdelen ben je kennelijk nog steeds niet in staat om te begrijpen wat het bezwaar is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166188428
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:19 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Dus alleen blanken mogen Piet spelen? Dit is de enige logica die je punt zou ondersteunen.
Dan had zwarte piet wel blanke piet geheten. Maar het is zwarte piet.

Mijn punt is dat je overal wel een racistische associatie bij kunt zoeken. Dus ook bij een zwarte piet die we geleidelijk aan ontdoen van zijn zwarte kleur en blank wordt.

Kinderen krijgen deze discussie ook mee en ze leggen al verkeerde associaties bij een donkere kleur dankzij deze discussie. Associatie dat een donkere kleur niet meer afgebeeld mag worden omdat een donkere kleur fout is. Kinderen denken niet als volwassenen. Dat vergeten we nog weleens.
pi_166188435
Maar hoe zien de Pietenhaters nu Surinaamse en Antilliaanse ZP-liefhebbers? Als vieze racisten, als verraders?
pi_166188461
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:25 schreef Braindead2000 het volgende:
Maar hoe zien de Pietenhaters nu Surinaamse en Antilliaanse ZP-liefhebbers? Als vieze racisten, als verraders?
Geen van beide.

Je blijft maar proberen om deze discussie te voeren met stromannen. Hou daar eens mee op.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166188492
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:25 schreef Braindead2000 het volgende:
Maar hoe zien de Pietenhaters nu Surinaamse en Antilliaanse ZP-liefhebbers? Als vieze racisten, als verraders?
Kut he als je tig keer een non-discussie probeert te starten en niemand gaat erin mee. Whahaha! Probeer het anders nog een paar keer kerel :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166188496
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Geen van beide.

Je blijft maar proberen om deze discussie te voeren met stromannen. Hou daar eens mee op.
Je hebt zelf gezegd dat ZP een racistische karikatuur is. Als Surinamers en Antillianen desondanks voor een zwarte piet zijn dan zijn het racisten. Of verraders. 1 van de 2. Welke?
pi_166188512
Waarom is dit verwijderd? Gewoon een goede reactie.

Even serieus kunnen we het Sinterklaasfeest niet gewoon afschaffen? Het is echt verpest door de anti-pieten club. Je kunt ook niet je verjaardag door blijven vieren als asielzoekers over de schutting klimmen, de taart omtrappen en je vriendinnen verkrachten. Dan is het feest voorbij en moet je je verlies nemen. Dat moeten we nu ook doen. Geen feest meer.
standaarddrinker
pi_166188526
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:30 schreef DrDentz het volgende:
Waarom is dit verwijderd? Gewoon een goede reactie.

Even serieus kunnen we het Sinterklaasfeest niet gewoon afschaffen? Het is echt verpest door de anti-pieten club. Je kunt ook niet je verjaardag door blijven vieren als asielzoekers over de schutting klimmen, de taart omtrappen en je vriendinnen verkrachten. Dan is het feest voorbij en moet je je verlies nemen. Dat moeten we nu ook doen. Geen feest meer.
Ik vind het ook stom dat ze ontieglijk domme posts vol woede en tranen waar ik hard om kan lachen verwijderen. Foei modjes!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166188543
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vind het ook stom dat ze ontieglijk domme posts vol woede en tranen waar ik hard om kan lachen verwijderen. Foei modjes!
Maar jij bent dit:



Denken dat je trollt terwijl je alleen met je eigen domheid te koop loopt en iedereen verder chill blijft.
standaarddrinker
pi_166188551
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:25 schreef Elzies het volgende:
Mijn punt is dat je overal wel een racistische associatie bij kunt zoeken. Dus ook bij een zwarte piet die we geleidelijk aan ontdoen van zijn zwarte kleur en blank wordt.
Nee, Pieten krijgen de huidkleur van de persoon die ze spelen. Daarbij is de racistische associatie niet gezocht, maar is het. Al was iedereen dat (gelukkig) vergeten. Onwetendheid pleit vrij zolang het daadwerkelijk onwetendheid is, zo niet dan valt het in stand houden van een achterhaalde figuur niet te verantwoorden. En al zeker niet door de bagatelliserende aanname dat 'overal wel racisme achter kan worden gezocht', een zeer zwak excuus.
pi_166188556
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:30 schreef DrDentz het volgende:
Waarom is dit verwijderd? Gewoon een goede reactie.

Even serieus kunnen we het Sinterklaasfeest niet gewoon afschaffen? Het is echt verpest door de anti-pieten club. Je kunt ook niet je verjaardag door blijven vieren als asielzoekers over de schutting klimmen, de taart omtrappen en je vriendinnen verkrachten. Dan is het feest voorbij en moet je je verlies nemen. Dat moeten we nu ook doen. Geen feest meer.
Steengoede post. Valt niets tegenin te brengen.
Goede vergelijking ook. :+
Make my day!
pi_166188568
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:30 schreef DrDentz het volgende:
Waarom is dit verwijderd? Gewoon een goede reactie.

Even serieus kunnen we het Sinterklaasfeest niet gewoon afschaffen? Het is echt verpest door de anti-pieten club. Je kunt ook niet je verjaardag door blijven vieren als asielzoekers over de schutting klimmen, de taart omtrappen en je vriendinnen verkrachten. Dan is het feest voorbij en moet je je verlies nemen. Dat moeten we nu ook doen. Geen feest meer.
Je snapt zelf natuurlijk ook wel dat je hiermee stigmatiserende uitspraken doet.
pi_166188572
Wat zullen de donker gekleurde mensen zich rot lachen hierom! Haha kijk die domme blanken, we kunnen ales maken bij ze! 8}
pi_166188573
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:34 schreef agter het volgende:

[..]

Steengoede post. Valt niets tegenin te brengen.
Goede vergelijking ook. :+
Ik kan ook de holocaust erbij halen.
standaarddrinker
pi_166188583
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:34 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ik kan ook de holocaust erbij halen.
Zo relevant ook.
Make my day!
pi_166188605
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:35 schreef agter het volgende:

[..]

Zo relevant ook.
Afro-Amerikaanse slavernij is langer geleden, en was verder bij ons vandaan.
standaarddrinker
pi_166188625
Ik mag hopen dat die John Williams vanaf nu ook witte strepen op zijn gezicht gesmeerd krijgt. Roetveeg Hollander.

Ik vind het zwaar discriminerend dat hij er zo bijloopt. Dat kan niet en moet iets aan gedaan worden.
pi_166188630
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je hebt zelf gezegd dat ZP een racistische karikatuur is. Als Surinamers en Antillianen desondanks voor een zwarte piet zijn dan zijn het racisten. Of verraders. 1 van de 2. Welke?
Non-sequitur. Het hakenkruis is een nazistisch symbool, maar dat betekent nog niet hindoes die dit symbool gebruiken nazi's zijn.

Echt, je argumenten zijn wel van een stuitend laag niveau.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166188645
Pietenhaters. :') Het zijn vaak dezelfde mensen die voor een nationale islamitische feestdag zijn en zouden (alsof niemand hun matige acteerprestaties doorziet) zonder enige moeite het schandalige :o Sinterklaasfeest vervangen door een feestdag waar een pedofiele massamoordende profeet wordt geëerd.
pi_166188666
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:34 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wat zullen de donker gekleurde mensen zich rot lachen hierom! Haha kijk die domme blanken, we kunnen ales maken bij ze! 8}
daar komt het wel op neer :7

Het feest is definitief verpest vind ik.
pi_166188678
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:39 schreef aloa het volgende:
daar komt het wel op neer :7
:')
pi_166188688
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:39 schreef aloa het volgende:

[..]

daar komt het wel op neer :7

Het feest is definitief verpest vind ik.
:D

HUILEN!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166188720
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:39 schreef aloa het volgende:

[..]

daar komt het wel op neer :7

Het feest is definitief verpest vind ik.
Ach, je beseft nu dat zwarte Piet en Sinterklaas maar bedenksels zijn, jammer dat je dat zo moest lezen.
pi_166188730
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:39 schreef aloa het volgende:

[..]

daar komt het wel op neer :7

Het feest is definitief verpest vind ik.
Ja, want nu zp geen neger-karikatuur meer is, maar gewoon zwart van het roet zoals we het al jaren vertellen is het echt helemaal verpest!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166188733
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:38 schreef Braindead2000 het volgende:
Pietenhaters. :') Het zijn vaak dezelfde mensen die voor een nationale islamitische feestdag zijn en zouden (alsof niemand hun matige acteerprestaties doorziet) zonder enige moeite het schandalige :o Sinterklaasfeest vervangen door een feestdag waar een pedofiele massamoordende profeet wordt geëerd.
En dit heet dan in vaktermen een ad hominem. Je bent wel lekker op dreef met de drogredenen.

Heb je ook echte argumenten?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166188753
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Non-sequitur. Het hakenkruis is een nazistisch symbool, maar dat betekent nog niet hindoes die dit symbool gebruiken nazi's zijn.

Echt, je argumenten zijn wel van een stuitend laag niveau.
Dus jij wil zeggen dat er niks mis is met Nederlanders die lachen om mensen die zich als slaven verkleden en gedragen?
pi_166188763
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:33 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Nee, Pieten krijgen de huidkleur van de persoon die ze spelen. Daarbij is de racistische associatie niet gezocht, maar is het. Al was iedereen dat (gelukkig) vergeten. Onwetendheid pleit vrij zolang het daadwerkelijk onwetendheid is, zo niet dan valt het in stand houden van een achterhaalde figuur niet te verantwoorden. En al zeker niet door de bagatelliserende aanname dat 'overal wel racisme achter kan worden gezocht', een zeer zwak excuus.
Zwarte Piet kan net zo'n racistische associatie hebben als een afwasbare zwarte piet die langzamerhand blank wordt. Het is maar net wat je wilt zien. Dat maakt deze discussie feitelijk ook zo belachelijk en onzinnig.

Je kunt het zwart schminken van een blank persoon naar een zwart persoon beledigend vinden en daarmee racistisch. Maar tegelijkertijd kun je het ook als een compliment zien dat iemand je huidskleur prefereert binnen een nationale folklore. Twee totaal verschillende zienswijze voor dezelfde zwarte piet.

Ik ben altijd tegenstander geweest zwarte piet te misbruiken voor andere onderliggende spanningen tussen bevolkingsgroepen. Deze discussie is zijn doel voorbij geschoten en roept meer racisme op dan dat het mensen tot elkaar brengt.
pi_166188783
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Non-sequitur. Het hakenkruis is een nazistisch symbool, maar dat betekent nog niet hindoes die dit symbool gebruiken nazi's zijn.

Echt, je argumenten zijn wel van een stuitend laag niveau.
In jouw voorbeeld wordt het hakenkruis verschillend geïnterpreteerd. Maar Zwarte Piet kan blijkbaar alleen maar als racisme worden geïnterpreteerd. Dus ALS Zwart Piet alleen maar racisme is dan is het best raar als de meeste gekleurde medemensen dat zo niet interpreteren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166188792
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

En dit heet dan in vaktermen een ad hominem. Je bent wel lekker op dreef met de drogredenen.

Heb je ook echte argumenten?
Weet je wat ook een drogreden is? Doen alsof een opmerking hetzelfde is als een argument. Ik ben niet degene die reageert op een ander. Jij bent dat.
pi_166188796
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:47 schreef Montagui het volgende:

[..]

In jouw voorbeeld wordt het hakenkruis verschillend geïnterpreteerd. Maar Zwarte Piet kan blijkbaar alleen maar als racisme worden geïnterpreteerd.
Nee, en er is ook helemaal niemand die dat beweert.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166188805
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus jij wil zeggen dat er niks mis is met Nederlanders die lachen om mensen die zich als slaven verkleden en gedragen?
Ook dat volgt daar niet uit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166188829
Ik houd niet van die veramerikanisering.

"Santa claus", de kerstman, de veramerikaanste Sinterklaas wint aan populariteit
Blackfacen is daar beledigend ivm slavernijverleden -> hier moet dat nu blijkbaar ook zo zijn
Kinderen die halloween lopen -> tyf eens gauw op zeg
Hele dikke obesitas mensen in scootmobiels en chubby kids van het vele fastfood
Liedjes als "Rudolph the Red-Nosed Reindeer" ipv de traditionele kerstliederen
Trump vs. Clinton dat hier een media-aandacht krijgt alsof we de 51ste staat van de VS zijn
Soort van "Kardashian" achtige shows rond Barbie en dat soort verwerpelijke figuren

Dat hele Amerika weet het verschil niet tussen Nederland, België, Denemarken, waarom willen we daar zo graag op lijken?

We moeten onszelf blijven, dus:
Sinterklaas, geen kerstman
Blackfacen is leuk
Geen fastfood maar broodje kaas
Molens, klompen
standaarddrinker
pi_166188836
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:45 schreef Elzies het volgende:
Zwarte Piet kan net zo'n racistische associatie hebben als een afwasbare zwarte piet die langzamerhand blank wordt. Het is maar net wat je wilt zien. Dat maakt deze discussie feitelijk ook zo belachelijk en onzinnig.

Je kunt het zwart schminken van een blank persoon naar een zwart persoon beledigend vinden en daarmee racistisch. Maar tegelijkertijd kun je het ook als een compliment zien dat iemand je huidskleur prefereert binnen een nationale folklore. Twee totaal verschillende zienswijze voor dezelfde zwarte piet.

Ik ben altijd tegenstander geweest zwarte piet te misbruiken voor andere onderliggende spanningen tussen bevolkingsgroepen. Deze discussie is zijn doel voorbij geschoten en roept meer racisme op dan dat het mensen tot elkaar brengt.


Ik zou het inderdaad als compliment zien dat men je huidkleur overneemt via een karikatuur wat al het koloniaal imperialisme heeft gelegitimeerd.
pi_166188837
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:47 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Weet je wat ook een drogreden is? Doen alsof een opmerking hetzelfde is als een argument. Ik ben niet degene die reageert op een ander. Jij bent dat.
Ik wijs graag op de onzinnigheid van bepaalde uitspraken. In dat genre doe jij er nogal veel.

Hier is een aardig lijstje:

F&L / [CENTRAAL] Oneigenlijke argumenten
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166188843
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, en er is ook helemaal niemand die dat beweert.
Wow, zeg je dit nu echt?

“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166188853
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:30 schreef DrDentz het volgende:
Waarom is dit verwijderd? Gewoon een goede reactie.

Even serieus kunnen we het Sinterklaasfeest niet gewoon afschaffen? Het is echt verpest door de anti-pieten club. Je kunt ook niet je verjaardag door blijven vieren als asielzoekers over de schutting klimmen, de taart omtrappen en je vriendinnen verkrachten. Dan is het feest voorbij en moet je je verlies nemen. Dat moeten we nu ook doen. Geen feest meer.
Je kunt je altijd nog feestelijk afscheuren op Gerard Joling.
pi_166188869
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:49 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wow, zeg je dit nu echt?

[ afbeelding ]
Daar staat niet dat dat de enige mogelijke interpretatie is. Dat maak je er helemaal zelf van.

Het bezwaar is dat het een veel voorkomende interpretatie is. Niet dat het de enige interpretatie is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166188888
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik wijs graag op de onzinnigheid van bepaalde uitspraken. In dat genre doe jij er nogal veel.

Hier is een aardig lijstje:

F&L / [CENTRAAL] Oneigenlijke argumenten
Wat heeft een lijstje met oneigenlijke argumenten met een opmerking te maken? Als je als eerste wat zegt dan kan je nooit een drogreden geven. Alleen degenen die op je reageren kunnen met drogredenen komen.
pi_166188909
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:49 schreef hoink581 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik zou het inderdaad als compliment zien dat men je huidkleur overneemt via een karikatuur wat al het koloniaal imperialisme heeft gelegitimeerd.
De enige overeenkomst met de huidige Zwarte Piet is alleen de kleur zwart nog!

De huidige Zwarte Piet heeft geen oorbellen meer, geen dikke rode lippen, praat niet krom, en draagt niet de outfit die deze karikaturen dragen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166188913
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:52 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat heeft een lijstje met oneigenlijke argumenten met een opmerking te maken? Als je als eerste wat zegt dan kan je nooit een drogreden geven. Alleen degenen die op je reageren kunnen met drogredenen komen.
:')

Laat ook maar... dit gekleuter heb ik echt geen tijd voor of zin in.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166188914
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:38 schreef Braindead2000 het volgende:
Pietenhaters. :') Het zijn vaak dezelfde mensen die voor een nationale islamitische feestdag zijn e
Bron? Grote duim? Kleine teen ?
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:53:53 #265
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166188922
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:49 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wow, zeg je dit nu echt?

[ afbeelding ]
Dat zegt toch niet dat anderen (kinderen), het niet anders zien.
De gasten op jouw foto zijn waarschijnlijk Zwarte Piet genoemd toen ze jong waren, dus zien de traditie het liefst minder racistisch.

Heb je nou echt zo weinig empathie om dit te kunnen begrijpen, of wil je dat gewoon niet?
Ik ook, bedankt!
pi_166188933
Maar ik peer hem. Het was weer leuk.
pi_166188936
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:53 schreef sc00p het volgende:

[..]

Dat zegt toch niet dat anderen (kinderen), het niet anders zien.
De gasten op jouw foto zijn waarschijnlijk Zwarte Piet genoemd toen ze jong waren, dus zien de traditie het liefst minder racistisch.

Heb je nou echt zo weinig empathie om dit te kunnen begrijpen, of wil je dat gewoon niet?
Dan moeten we Pippi Langkous ook maar verbieden, meisjes met rood haar zijn vast zo wel eens genoemd. Of heb je soms geen empathie?
standaarddrinker
pi_166188941
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Daar staat niet dat dat de enige mogelijke interpretatie is. Dat maak je er helemaal zelf van.

Het bezwaar is dat het een veel voorkomende interpretatie is. Niet dat het de enige interpretatie is.
Maar wel de enige interpretatie van de anti-Piet activisten! En die is blijkbaar zo belangrijk dat alle andere interpretaties weggehoond worden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166188962
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:53 schreef sc00p het volgende:

[..]

Dat zegt toch niet dat anderen (kinderen), het niet anders zien.
De gasten op jouw foto zijn waarschijnlijk Zwarte Piet genoemd toen ze jong waren, dus zien de traditie het liefst minder racistisch.

Heb je nou echt zo weinig empathie om dit te kunnen begrijpen, of wil je dat gewoon niet?
Ik heb begrip voor hun standpunt. Hebben zij ook begrip voor het mijne?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:56:29 #270
168739 Red_85
'echt wel'
pi_166188970
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:08 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja het is puur toeval dat het precies hetzelfde is. Convergente evolutie! Het is gewoon natuurlijke selectie dat West Germanen aan beide kanten van de sloot op dezelfde manier negers belachelijk maken. Nee wacht dit argument werkt niet. Puur toeval!
Wat is je argument dan? Waar is je bewijs dan NL een blackface cultuur had?
Zoals zo vaak bij de antipietenargumentatie: dit slaat nergens op en je zit er naast. Geef het gewoon toe.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166188973
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:49 schreef hoink581 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik zou het inderdaad als compliment zien dat men je huidkleur overneemt via een karikatuur wat al het koloniaal imperialisme heeft gelegitimeerd.
Kuifjestrips vergelijken met zwarte piet. De tegenargumenten drogen op. :')

Ieder jaar hebben we dezelfde discussie. De tv kondigt een verandering aan van zwarte piet. De social media spreekt er schande van en bij iedere intocht zien we gewoon weer zwarte piet.

Tegenstanders die een verbod willen van zwarte piet hebben bij iedere rechter bakzeil gehaald. Dus wordt de discussie ieder jaar vervroegd, zelfs als ik met mijn tablet nippend aan een cocktail op het strand lig en in juli al deze discussie voer op het Net.

Hoe meer aandacht wil je zwarte piet geven? De beste man is populairder dan ooit! Daar werk jij en jouw gelijkgestemden ieder jaar aan mee. Bedankt hiervoor! ^O^
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:58:40 #272
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166188999
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:37 schreef Coritchando het volgende:
Ik mag hopen dat die John Williams vanaf nu ook witte strepen op zijn gezicht gesmeerd krijgt. Roetveeg Hollander.

Want roet is wit?

De domheid in dit topic is nog stuitender dan het onverhulde racisme.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166189006
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:56 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik heb begrip voor hun standpunt. Hebben zij ook begrip voor het mijne?
Ja, vandaar dat bv dat rtl komt met een aanpassing waarin dat element zwart gewoon terugkomt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:59:40 #274
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_166189008
Ik moet zeggen dat de discussie hier een stuk verstandiger gevoerd wordt dan op de frontpage ^O^ Daar schrok ik nogal van de xenofobische, soms zelfs racistische uitingen. Uitzondering daargelaten..

Het lijkt wel hoe makkelijker je ergens een oneliner neer kan plempen, hoe harder het is. Wat ik gisteren allemaal op social media voorbij zag komen, man man man.

Zie hier ook: http://www.rtlz.nl/tech/k(...)n-leiden-tot-ontslag
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:00:16 #275
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166189020
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:54 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dan moeten we Pippi Langkous ook maar verbieden, meisjes met rood haar zijn vast zo wel eens genoemd. Of heb je soms geen empathie?
Pippi Langkous en Zwarte Piet vergelijken, om gelijk te krijgen in deze discussie :') Dat slaat als een tang op een varken.

Wat zijn sommige boze witte mannetjes toch zielig.
Ik ook, bedankt!
pi_166189026
Oke stap 1 is gezet. Tijd voor stap 2: Alle schilderijen met slaven op de brandstapel.



Dit kan dus echt niet he. De fik erin zou ik zeggen. *O*
pi_166189033
Piet is inmiddels een echte schoorsteenveger bij Rtl. En de fans zijn daar blij mee.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:01:30 #278
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166189039
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:00 schreef Braindead2000 het volgende:
Oke stap 1 is gezet. Tijd voor stap 2: Alle schilderijen met slaven op de brandstapel.

[ afbeelding ]

Dit kan dus echt niet he. De fik erin zou ik zeggen. *O*
Want dit type schilderij wordt nog dagelijks gemaakt?
Ik ook, bedankt!
pi_166189076
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:01 schreef sc00p het volgende:

[..]

Want dit type schilderij wordt nog dagelijks gemaakt?
Dagelijks hangen racistische Nederlanders in musea likkebaardend voor schilderijen met slaven rond. Dat kan niet. Op de brandstapel ermee.
pi_166189085
Het volgende wat aangepast moet worden, is de Nederlandse vlag. Die wapperde trots op slave ships en heeft een besmet verleden.



Die vlag moet echt anders, die doet pijn aan mijn ogen.
standaarddrinker
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:06:04 #281
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166189117
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:03 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dagelijks hangen racistische Nederlanders in musea likkebaardend voor schilderijen met slaven rond. Dat kan niet. Op de brandstapel ermee.
Dat vind jij misschien, maar anti-ZP mensen vinden dit niet echt een vergelijkbare stelling hoor.

Alle foto's van sinterklaasfeesten uit het verleden hoeven niet verbrand te worden, je hoeft je niet zo aan te stellen.
Ik ook, bedankt!
pi_166189119
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:00 schreef sc00p het volgende:

[..]

Pippi Langkous en Zwarte Piet vergelijken, om gelijk te krijgen in deze discussie :') Dat slaat als een tang op een varken.

Wat zijn sommige boze witte mannetjes toch zielig.
Het zijn gewoon cartoonfiguren waarmee kinderen elkaar vergelijken. Ben je dik dan ben je Billie Turf. Ben je zwart dan ben je Zwarte Piet. Moet je dan al die dingen verbieden? Tsja zeg het maar.
standaarddrinker
pi_166189136
Overigens wel heel zielig wanneer je daar als volwassene nog niet overheen gegroeid bent. :') _O-
standaarddrinker
pi_166189137
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:58 schreef Copycat het volgende:

[..]

Want roet is wit?

De domheid in dit topic is nog stuitender dan het onverhulde racisme.
Ik wil dat hij wit wordt, dat is maatschappelijk gezien gewoon beter. Het is racistisch dat er zo een donkere man op de TV is. Ik moet gelijk denken dat hij een slaaf is van de TV producenten. En dat is niet goed.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:07:43 #285
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166189144
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:06 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Het zijn gewoon cartoonfiguren waarmee kinderen elkaar vergelijken. Ben je dik dan ben je Billie Turf. Ben je zwart dan ben je Zwarte Piet. Moet je dan al die dingen verbieden? Tsja zeg het maar.
Een acteur zal altijd op iemand anders lijken. Het racistische stereotype dat zwarte piet is kunnen we veranderen zonder gevolgen voor de leukheid van het kinderfeest.
Ik ook, bedankt!
pi_166189147
Jip en Janneke zijn ook zwart :o
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:08:13 #287
8369 speknek
Another day another slay
pi_166189155
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat is je argument dan? Waar is je bewijs dan NL een blackface cultuur had?
Zoals zo vaak bij de antipietenargumentatie: dit slaat nergens op en je zit er naast. Geef het gewoon toe.
Ja nee je hebt gelijk hoor, het is puur toeval dat precies rond de tijd dat Amerikaanse cartoons de blackface exporteerden, en de minstrel shows door Europa trokken, dat Nederland exact dezelfde karikatuur om zichzelf als een zwarte te verkleden, zich eigen maakte. Het slaat nergens op dat ze dit overgenomen zouden hebben. Ik geef het toe. Immers alle negers hebben grote rode lippen en oorbellen, dit is duidelijk en iedereen kan het zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door speknek op 25-10-2016 11:14:43 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_166189157
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:07 schreef sc00p het volgende:

[..]

Een acteur zal altijd op iemand anders lijken. Het racistische stereotype dat zwarte piet is kunnen we veranderen zonder gevolgen voor de leukheid van het kinderfeest.
Euhm, nee.
standaarddrinker
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:08:28 #289
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166189158
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:07 schreef Coritchando het volgende:

Ik wil dat hij wit wordt, dat is maatschappelijk gezien gewoon beter. Het is racistisch dat er zo een donkere man op de TV is. Ik moet gelijk denken dat hij een slaaf is van de TV producenten. En dat is niet goed.
Maak het nu niet nog pijnlijker voor jezelf. .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166189164
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:06 schreef sc00p het volgende:

[..]

Dat vind jij misschien, maar anti-ZP mensen vinden dit niet echt een vergelijkbare stelling hoor.

Alle foto's van sinterklaasfeesten uit het verleden hoeven niet verbrand te worden, je hoeft je niet zo aan te stellen.
Dus jij vind het wel oke dat mensen zich nu nog dagelijks vermaken voor schilderijen met slaven? Sorry hoor maar dat vind ik wel een beetje racistisch van je.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:09:24 #291
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166189176
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:10 schreef Elzies het volgende:

Nogmaals, ik heb geen probleem met geel of rood geschminkte pieten
Krijg je weer gedonder met de hindoes die opkomen voor hun Holi-feest. Die zijn al eerder tegen kleurtjesfeesten in opstand gekomen.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:09:46 #292
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166189180
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:08 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Euhm, nee.
Lekker beargumenteerd ook. De enige die het nu proberen te verpesten, zijn de boze witte mannetjes. Voor een kind maakt het geen moer uit of een piet zwart of paars is, slavenoorbellen of niet heeft.
Ik ook, bedankt!
pi_166189187
Waarom zijn er hier zoveel users die doen alsof de (s)linksmens per definitie alles wat een zwarte kleur heeft racistisch vinden?

Het is nog even wachten tot het argument 'ja, maar dan moeten we zwarte kleurpotloden op school zeker ook verbieden, want dat is zeker ook racisme!!' weer voorbij komt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166189201
We kunnen de slaven op schilderijen in de musea toch ook overschilderen met stroopwafelmensen of roetveegmensen?
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:12:13 #295
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166189220
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:10 schreef Braindead2000 het volgende:
We kunnen de slaven op schilderijen in de musea toch ook overschilderen met stroopwafelmensen of roetveegmensen?
Ook gewoon door blijven gaan met dit droevige argument :')
Ik ook, bedankt!
pi_166189258
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:10 schreef Braindead2000 het volgende:
We kunnen de slaven op schilderijen in de musea toch ook overschilderen met stroopwafelmensen of roetveegmensen?
Waarom?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166189260
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:09 schreef sc00p het volgende:

[..]

Lekker beargumenteerd ook. De enige die het nu proberen te verpesten, zijn de boze witte mannetjes. Voor een kind maakt het geen moer uit of een piet zwart of paars is, slavenoorbellen of niet heeft.
Sinterklaas en ZP-liefhebbers waren nooit boos. Het is juist het Piethatende Goedvolk dat begon met boos te zijn.
pi_166189285
Witmenschen die denken met het aanpassen van de Piet 'goed te doen' en de discussie naar een einde te brengen. Oh oh, de naïviteit. Is pas een kleine opmaat naar een miljardenfonds voor herstelbetalingen. Je moet betalen.
standaarddrinker
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:16:28 #299
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166189296
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:14 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Sinterklaas en ZP-liefhebbers waren nooit boos. Het is juist het Piethatende Goedvolk dat begon met boos te zijn.
Klopt, zij hebben daar dan ook een goed argument voor, omdat ZP een racistisch stereotype is.
Ik ook, bedankt!
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:16:35 #300
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166189297
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:08 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja het is puur toeval dat het precies hetzelfde is. Convergente evolutie! Het is gewoon natuurlijke selectie dat West Germanen aan beide kanten van de sloot op dezelfde manier negers belachelijk maken. Nee wacht dit argument werkt niet. Puur toeval!
Hoe kom je erbij dat Zwarte Piet iemand belachelijk maakt? Dat personage heeft zo'n beetje goddelijke status in Nederland.
pi_166189300
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:10 schreef Braindead2000 het volgende:
We kunnen de slaven op schilderijen in de musea toch ook overschilderen met stroopwafelmensen of roetveegmensen?
De kunstwerken in het Rijksmuseum zijn recentelijk wel aangepast in de beschrijvingen: termen als 'negerhut' (door de kunstenaar destijds zelf zo genoemd' zijn geroyeerd. Best sick, geschiedsvervalsing.
standaarddrinker
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')