abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 10:52:20 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_165808302
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P


disclaimer
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 10:52:33 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_165808304
M'n laatste dreumestopic voorlopig :o
disclaimer
pi_165808345
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 10:52 schreef Stormqueen het volgende:
M'n laatste dreumestopic voorlopig :o
OMGWTFBBQ *O* Gelukkig maak je een nieuwe :o !

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 10:51 schreef Stormqueen het volgende:
Ja taal pikken ze echt wel op. De een wat sneller dan de ander.
Zo kan Lou van skittles alle kleuren al benoemen. Ik dacht, leuk, dat gaan we oefenen. Met als resultaat dat nu alles wat ook maar een beetje kleur heeft enthousiast met BLAAAAAUWWWW wordt toegeschreeuwd. :')
Dat was hier fase 1 :') Nog steeds worden hier alleen blauwe auto's benoemd :D "Kijk mama KIJK BLAUW!!" en als je dan niet snel genoeg reageert: "MAMAAAAA :( !!"
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 10:57:48 #4
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165808351
Hier nog kort haar... Ik hou zelf ook niet van lang haar, dus van mij mag het nog zo blijven!

Ontwikkeling... Iedereen maakt zich wel eens zorgen denk ik. Hier kan N nog geen blokken stapelen en vormenstoof snapt ze ook niks van. Boekjes lezen proberen we wel, maar die eet ze meteen op (er komt een kies door...).

Praten doe ik wel veel, maar zelf zegt ze nog weinig. Al versta ik haar ook niet, denk ik... Dan zegt ze 'k' en denk ik pas later, 'oooh boek'!. En 'awu' is 'slapen' geloof ik.
Wel wist ze te vertellen dat het dier op haar beker een das is, volgens mijn man.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 11:00:54 #5
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165808384
Leuke foto's van Mauw SQ O+

Hier ook een kleine dreumespeuter, ze draagt nog steeds mt 80/86 en is dus al bijna een maand 2. Maar idd, ze ontwikkelt zich goed en is blij ^O^. Mijn oudste zat met 2 jaar echt al goed in maat 92 (net gekeken: e was met 2 jaar en 3 maanden 91 cm en 14 kg. Denk dat Suus 85 cm is en 11,5 kg) en dat duurt hier echt nog wel even.
pi_165808465
Ons ukkie doet nog niks van de dingen die jullie omschrijven. Hij is nu zo ongeveer 83 cm en 11,5 kilo. Hij loopt niet, staat wel los. En praten... mwah. Telt "bie bie bie bie bie" naar alles wat hij hebben wil als praten? :D

Eigenlijk gaat het gewoon fantastisch, we genieten van elke dag met ons cadeautje (want zo voelt hij, ondanks de behandelingen om hem te mogen krijgen, nog steeds).

And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 11:12:13 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_165808506
Schaapjesboks O+
disclaimer
pi_165808510
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 11:12 schreef Stormqueen het volgende:
Schaapjesboks O+
Yeah!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_165808943
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 10:57 schreef SaskiaR het volgende:
Hier kan N nog geen blokken stapelen en vormenstoof snapt ze ook niks van. Boekjes lezen proberen we wel, maar die eet ze meteen op (er komt een kies door...).
+ 1 hoor. Blokken zijn om mee rond te sjouwen of in het rond te gooien. Vormenstoof hebben we een paar keer geoefend (sinds 2 weken) en dat begint nu te komen. De ronde krijgt ze er nu in. Hier zijn flapjesboeken verder favoriet dus geen ellenlange voorleesboeken, want aandachtspanne van niks. Zij bepaalt het tempo met het lezen (en soms wijs ik iets aan en klapt zij het boek alweer dicht. Met een groot en dik Dikkie Dik-flapjesboek is dat soms best pijnlijk :') ).
pi_165808967
Ik kon net nergens die kleine clipjes vinden. :( En N. heeft echt nog niet genoeg haar om Mauw's Vele Haarstijlen te kunnen. Ze heeft zeg maar zo'n bosje pluis dat nu net te lang wordt en in haar ogen komt. Als ze door de wind loopt gaat het allemaal nog rechtop staan, dit idee:

_O-
pi_165808984
Hahahaha Selvaria O+
pi_165809016
Hahaha Selv, wat een geweldige foto!!

Mauw is toch een een geweldig portret he O+
pi_165809030
Met blokken stapelen en torens bouwen is N. ook 'pas' een maand (of misschien 2) bezig. Ook hier zijn flapjesboeken en andere boeken met veel plaatjes erin grote favoriet. Eerst moest ik van haar tot in den treure alles benoemen en nu wil ze dat ik haar vraag waar iets is en dan gaat zij op zoek. Of ze zegt het woord/maakt het geluid, of doet de actie op het plaatje na. Ik kan me niet voorstellen dat ze ergens binnenkort al geduld gaat hebben om naar verhaaltjes te luisteren.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 11:44:26 #14
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165809040
Ow wat een leuke kindjes hebben jullie!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 11:48:06 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_165809112
Pluis O+
disclaimer
pi_165809176
Hier wordt veel gebouwd en gestapeld. We hebben een soort van heel grote duplo en daar kan Sjaak goed mee stapelen. Blokjes worden ook tot 10 hoog gestapeld.
Sjaak zoekt nu naar overeenkomsten tussen boek en het echte leven. Dus als er een wasmachine in het boek staat, rent hij naar onze wasmachine en wijst die aan, compleet met blij "jaaaaaaaaaa!!!!!" *O* *O* O+

Nieuwe feature is dingen willen weggooien. Voorlopig doet hij dat alleen nog met dingen waarvan wij zeggen dat het mag. Na het eten mag Sjaak de papieren servetten weggooien (1 voor 1), zijn bordje naar de keuken dragen en zijn beker op het aanrecht zetten (daar kan hij net bij). Hij is altijd zo trots als dat lukt.

Qua praten begint het nu een beetje te komen. Hij kan zijn eigen naam zeggen ("EEK!") en al wat woordjes zeggen. Maar ik begrijp hem vaak nog niet helaas. Volgens mij zegt hij meer dan ik snap.
pi_165809187
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 11:40 schreef Selvaria het volgende:
Ik kon net nergens die kleine clipjes vinden. :( En N. heeft echt nog niet genoeg haar om Mauw's Vele Haarstijlen te kunnen. Ze heeft zeg maar zo'n bosje pluis dat nu net te lang wordt en in haar ogen komt. Als ze door de wind loopt gaat het allemaal nog rechtop staan, dit idee:
[ afbeelding ]
_O-
Ik heb minstens 5 minuten hardop gelachen om de vrouw op de achtergrond :@
Wat een pluis O+

Edit: ter verdediging van het lachen; de foto was op de laptop gigantisch ingezoomd op d'r kruis met een beetje pluis aan de zijkant van N's haar
pi_165809259
Hahaha, ja, ik heb haar even vakkundig onthoofd, zou toch een beetje jammer zijn als mensen hun oma hier ineens herkennen. :Y)

Oh, die opruimfuncties. :@ N. vindt het superleuk om te helpen, maar volgens mij lijkt het echt of we haar gedrild hebben daarin. Tafel dekken en afruimen, eigen luier in de vuilnisbak gooien, tafel poetsen, ze doet het allemaal. :7
pi_165810068
Wat een heerlijke foto's allemaal! O+ O+

Hier dus juist een vrij grote dreumes (17mnd, nu in maat 86), wat niet zo handig is met de huidige skinny-jeans-mode :') aangezien maat 86 prima is qua lengte, maar de broekjes amper over dr bovenbeentjes passen... Spekkie O+

Praten gaat hier echt belachelijk hard nu, dat is gewoon niet meer bij te houden. En alles wat ze doet moet ook becommentarieerd worden _O-
"Lopuh lopuh, bouw bouw, kleu-huh (kleuren), plak plak"

Vanmorgen naar zo'n indoorspeeltuin geweest; dat was ook echt een hit! O+ Overal op klimmen, vanaf glijden, met blokken bouwen, heerlijk! Ze ging zelfs op zo'n zitje van een rollerbaantje af :o
(Zal eens kijken of ik het filmpje geupload krijg)

Oh en qua haar redden we het hier gelukkig nog met 1 zo'n schuifspeldje en die laat ze tegenwoordig ook steeds beter zitten :)

[ Bericht 4% gewijzigd door twist02 op 07-10-2016 12:59:08 ]
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 12:54:15 #20
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165810081
Selvaria geweldige foto O+
Die kleine clipjes koop ik trouwens bij hema, kruidvat en etos.

Leuke foto's van mauw O+ dat zijn ook de haarstijlen van O. Wij hebben alleen ook nog de halve staart in het assortiment zitten.

Qua ontwikkeling bij O word praten elke dag meer en beter maar is het meeste nog steeds alleen verstaanbaar door mij. En is zo op het moment helemaal lyrisch van tekenen. Ze zit en loopt de hele dag met een kleurpotlood in haar handen.
pi_165810514
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 10:57 schreef Skittles het volgende:

[..]

OMGWTFBBQ *O* Gelukkig maak je een nieuwe :o !

[..]

Dat was hier fase 1 :') Nog steeds worden hier alleen blauwe auto's benoemd :D "Kijk mama KIJK BLAUW!!" en als je dan niet snel genoeg reageert: "MAMAAAAA :( !!"
zooo herkenbaar. Alles was hier ook blauw. Want wij zijn ook de kleuren gaan oefenen, maanden geleden. Nu ook bruin, geel, groen soms (in het Fries dan wel). Grappig dat meer de kleur blauw als eerste hebben. Ons laatste dreumes topic ook vermoed ik! Morgen eerste feestje met een aantal omas en opas.

Ontwikkeling: R. Praat volop, duidelijk voor onsaar toren maken doet hij niet, weigert gewoon em vormenstoof gaat soms even goed, meestal niet. En hij wordt bijna 2 :') maar hij is wel singer songwriter met zijn ukulele en Zelf bedachte liedjes O+ O+

Oh ja, tekenen op de muur kunnen we afstrepen, dat is dus laatst gebeurt..met pen.. nu de muur oververven..
:{
Gooien met alles is nog steeds hier. Toen ik gister ziek op de bank lag kreeg ik een emmer naar me toe gegooid :( word er soms echt laaiend van. Vandaag ook in de hoek gezet, helemaal klaar mee. Opruimen doet hij niet aan.

[ Bericht 14% gewijzigd door Hilmo op 07-10-2016 13:57:48 ]
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 13:26:36 #22
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_165810606
Leuke foto's O+

Haha Selvaria. Klinkt bekend. P. dekt hier ook altijd samen de tafel, vaatwasser uitruimen, tafel schoonmaken, zichzelf schoonmaken met een doekje na het eten. Troep in de prullenbak gooien (eendjes gevoerd? Broodzak gooit ze ook netjes daar in de container. Bij oma gespeeld en we gaan naar huis? Ze ruimt netjes al het speelgoed op waar ze het vandaan gehaald heeft)

Ik vind die kledingmaten maar lastig. Net veel herfst/winterkleding besteld bij zara. Maat 92 (18-24 maanden) maar gedaan. Ze wordt over het 10 dagen 2 maar heeft soms nu nog kleding aan in maat 80 of 86 maar soms ook 92. Lijkt allemaal prima te passen gelukkig. Maar ook een broek maat 92 van Hema en Bristol en die zijn echt nog veel te groot (lang) :{

P. had al veel haar met haar geboorte. Ziekenhuispersoneel en ook alle andere mensen die haar zagen kort na de geboorte waren ook verbaasd over de hoeveelheid haar. Terwijl zowel man als ik niet met veel haar zijn geboren dus van wie ze dat heeft... Maar wel heel leuk. Vaak knotjes, staartjes, vlechtjes en dat soort dingen in haar haar. Gelukkig wil ze daar ook wel stil voor blijven zitten. Maar door haar hoeveelheid haar is ze volgens mij nu al 6 keer bij de kapper geweest. En dan tel ik de keren dat mijn schoonmoeder haar pony heeft bijgeknipt nog even niet mee.

Vanochtend gezellig met P. naar de stad geweest met de bus.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar eenmaal daar weigert ze het regelmatig om zelf te lopen ('tillen! tillen!'). En dan vraag ik me dus af of ze dan moe is of dat het proberen is hoe ver ze kan gaan in mij laten dragen/tillen. Als ik haar niet optil dan slaat ze op tilt: huilen/gillen. En ze vertikt het dan ook om maar 1 stap te zetten. Negeren is ook geen optie want dan gaat ze alleen maar harder huilen (en daar komt een geluid uit! De sirenes zijn er soms niets bij :')
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 13:31:50 #23
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165810685
Wij gingen vandaag in trailertrash stijl naar het cb.
Ro heeft haar dag niet zo vandaag. Veel mopperen en vooral veel kakluiers.
Bij het cb liet ze niet zien dan ze oa. een toren kon bouwen. De mevrouw vroeg het vriendelijk, maar ro was not amused. Nee nee nee nee! Verder testte ze tijdens het gesprek vooral haar stembanden in krijsniveaus. Probeerde ze op de tafel te klimmen, haalde ze je vaccinprikken uit de prullenbak ( :o gelukkig zat er geen open naald in) en was het vooral herrie maken. En dan bedoel ik ook met alles herrie maken. Haar stem, de blokjes die ze had gekregen om mee te spelen, de stoel schuiven, etc., etc..
de laatste vraag was om het karakter te omschrijven.
Ze schreef op; bijdehand, energiek en enthousiast. Handenbinder.
Ik vond het prima.
Na de buikgriep van vorige week was ze wel war afgevallen.
Toch nog 12.1 kg en 84 cm.
Verder vooral veel complimenten gehad. Vooral over de borstvoeding en het co-slapen. *;

  vrijdag 7 oktober 2016 @ 13:34:24 #24
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165810729
Haha faptist :D O+
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 13:35:14 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_165810747
Rechtsonder :D
disclaimer
pi_165810768
Wat een leukerds op de foto's!

Die haartjes van N! Je moet haar eens achter de stofzuiger zetten, Selvaria, J lijkt dan net Hans Klok met wapperende haren _O-

J noemt vanalles groen, maar heeft daar nog geen betekenis bij, volgens mij. En verder krijgen wij ook ondertiteling bij werkelijk al-les.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 13:39:09 #27
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165810809
Hier begrijpen ze elkaar heel goed, maar ik hun niet ;) niet altijd tenminste.
Bal is hun favoriete woordje en alles wat rond is, is een bal. Mijn vader was van de week op de motor bij ons. Dus zijn helm was ook een bal. Verder roepen ze allebei kaar (klaar) als ze klaar zijn met eten of net zijn begonnen, heerlijk.
Van de week waren eerst N en L ziek. Toen wij. Maar gelukkig weer beter. Ze hebben vannacht de slaap ingehaald die ze van de week hebben gemist denk ik. Ze werden 8:30 wakker.

Verder is het echt balen van het huis. Het is in de buurt waar we zoeken echt gekkenhuis. Ik volg nu alle makelaars op Facebook, omdat daar vaak de 'vooraankondigingen' komen voordat de huizen op Funda verschijnen. Zo kun je snel een afspraak maken, maar dat doen natuurlijk veel mensen die daar een huis willen kopen. Helaas geen bouwgrond te koop (voor een fatsoenlijke prijs), anders zouden we zelf een huis bouwen. J is namelijk architect en dat is toch wel zijn droom!
pi_165810881
Haha die foto rechtsonder! :D Is dat haar nephuilgezicht toevallig? N. kijkt dan precies zo. _O-

En groot gelijk Ro, je bent toch ook geen circusaapje. ^O^
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 13:55:19 #29
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165811054
Nephuil ftw!
Ze kan er zelfs een traan uitpersen als ze het nodig vind.
Ik kan er alleen maar om lachen :D

Ik had de foto gemist van n.'s haar. Geweldig! Goede opvolger voor tas!

Zeker balen van de huizenjacht shop. Gek hoe dat verschilt per regio.
In Dordt is zat te koop hoor *)
pi_165811092
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:39 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Hier begrijpen ze elkaar heel goed, maar ik hun niet ;) niet altijd tenminste.
Bal is hun favoriete woordje en alles wat rond is, is een bal. Mijn vader was van de week op de motor bij ons. Dus zijn helm was ook een bal. Verder roepen ze allebei kaar (klaar) als ze klaar zijn met eten of net zijn begonnen, heerlijk.
Van de week waren eerst N en L ziek. Toen wij. Maar gelukkig weer beter. Ze hebben vannacht de slaap ingehaald die ze van de week hebben gemist denk ik. Ze werden 8:30 wakker.

Verder is het echt balen van het huis. Het is in de buurt waar we zoeken echt gekkenhuis. Ik volg nu alle makelaars op Facebook, omdat daar vaak de 'vooraankondigingen' komen voordat de huizen op Funda verschijnen. Zo kun je snel een afspraak maken, maar dat doen natuurlijk veel mensen die daar een huis willen kopen. Helaas geen bouwgrond te koop (voor een fatsoenlijke prijs), anders zouden we zelf een huis bouwen. J is namelijk architect en dat is toch wel zijn droom!
Bij ons in de straat staan er twee te koop en in de wijk vanalles! En Gouda West is dichter bij Rotterdam daar is allerlei nieuwbouw nog in de verkoop volgens mij.


De markt begint wel weer aardig op te warmen geloof ik, ja.
Kwak
pi_165811382
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:55 schreef faptist het volgende:
Nephuil ftw!
Ze kan er zelfs een traan uitpersen als ze het nodig vind.
Ik kan er alleen maar om lachen :D

Ik had de foto gemist van n.'s haar. Geweldig! Goede opvolger voor tas!

Zeker balen van de huizenjacht shop. Gek hoe dat verschilt per regio.
In Dordt is zat te koop hoor *)
Fapist, ik moest lachen om je foto's. Wat een lekker ding.

En T heeft dat sinds vandaag ook door. Als hij het ergens niet mee eens is gaat hij krijsen joh. In het trappenhuis omdat ik hem niet op de grond wou zetten. Toen hij de trap op mocht lopen omdat hij niet de doos in m'n hand mocht dragen. De buren zullen wel denken dat ik hem knijp ofzo..
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 15:31:14 #32
56471 pinquit
oh my lama!
pi_165812271
Hier ook zoveel gils de laatste tijd :X zo niet fijn.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165814208
Fap, wat een leukerd! :D

Hier lukt het tot nu toe gelukkig nog redelijk om dat gegil de kop in te drukken :X maar dat zal ook wel niet blijvend zijn...

SPOILER: Filmpje van onze daredevil
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165815574
Twist, wat een durfal! O+

Hier ook veel gekrijs, als ze iets niet wil en als ze iets wel wil en wel NU! Weet niet of er dr Who fans zitten hier, maaar ze klinkt als een Dalek. Mama! Melk!! Mamaaaaa! Melk! Flesssss!

Nu begonnen met 'netjes vragen':
Mamaaaaa? Bief? Melk? Meeeelk!!!! Mamaaaameeelkbief!!!!
pi_165815782
Hihi, een Dalek-dreumes _O-
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:42:32 #36
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165818331
Wow, wat een gave glijbaan!

Onderschatten: ik zeg net in bad tegen N: kan je mij de schildpad geven? Pakt ze de TWEE schildpadden en geeft ze aan mij (met zo'n hoofd van 'ja duh'). :o
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 21:17:30 #37
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165819713
War een gave glijbaan! Waar is dat?
Ro heeft het filmpje nu 10 x gezien en 10 x heeft ze 'waaaaauuuwwww' geroepen toen ze beneden was.
O+

Dalek kindjes. Ik wil er ook 1!
pi_165821148
Cool wij hebben bij monkeytown ook zo'n rodelbaan maar die is meer vanaf 3 jaar dacht ik en gaat nog wat sneller. Laatste keer wou hij daar echt niet op maar hij moet dat eerst eens ervaren en dan is het van meeer meeeeer.Misschien gewoon eens opzetten hahaha.

[ Bericht 21% gewijzigd door Hilmo op 07-10-2016 22:06:43 ]
pi_165821449
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 21:59 schreef Hilmo het volgende:
Cool wij hebben bij monkeytown ook zo'n rodelbaan maar die is meer vanaf 3 jaar dacht ik en gaat nog wat sneller. Laatste keer wou hij daar echt niet op maar hij moet dat eerst eens ervaren en dan is het van meeer meeeeer.Misschien gewoon eens opzetten hahaha. Trouwens, zie nu ineens dat peuterochtend (kortingstarief) niet op maandag geld? Tijdje terug nog op maandag geweest met korting. Gek zeg.
Oh kan best! Milou zat we met nog geen anderhalf jaar al op :D eerst gewoon op d'r billen, maar bij ons tweede bezoek snapte ze dat ze dat voertuig ook vast moest blijven houden. De eerste keer proberen kwam ze er met een backflip af :+ _O-
pi_165821505
Wow skittles, ze durft wel. Stoer! :D Maar je kan ze moeilijk vast blijven houden, tenminste bij die van ons kan je er niet volledig naast lopen (bovenste stuk is best wel hoog). Ik zou hem hoogstens beneden of halverwege op kunnen vangen mocht dat nodig zijn hahahah.

Ik was graag dinsdag op zijn verjaardag gegaan bedenk ik me nu, beetje jammer dat ik op een grote bestelling wacht die is afgesproken dan... ;(
pi_165821882
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 22:10 schreef Hilmo het volgende:
Wow skittles, ze durft wel. Stoer! :D Maar je kan ze moeilijk vast blijven houden, tenminste bij die van ons kan je er niet volledig naast lopen (bovenste stuk is best wel hoog). Ik zou hem hoogstens beneden of halverwege op kunnen vangen mocht dat nodig zijn hahahah.

Ik was graag dinsdag op zijn verjaardag gegaan bedenk ik me nu, beetje jammer dat ik op een grote bestelling wacht die is afgesproken dan... ;(
Even filmpje teruggezocht en geupload


Van 27 februari :D
pi_165823138
Skittles ook al zo'n waaghalsje O+

Was inderdaad bij Monkeytown :Y
Ze was er eerst al een paar keer gewoon zo af geweest (met één van ons) en toen zagen we die karretjes opeens. Je kunt er inderdaad niet naast lopen dus ik vond het wel een beetje spannend :+ maar het eerste wat ze zei toen ze beneden kwam, was "Noh! Noh!" (=nog een keer), dus volgens mij vond ze het wel leuk :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165827596
We hadden slaaps van 19:00 tot 07:00! *O* *O* *O*

Gisteren een bezoekje aan de Botanische tuinen en de stad gebracht, waarbij hij misschien 30 minuten gedut heeft, dus hij was ook wel echt doodop.
pi_165827710
Ik doe de *O* met je mee Luna, hier ook én op haar eigen kamer! Helaas sliep ik zelf niet omdat ik dacht dat ik haar toch elk moment naar onze kamer over zou moeten hevelen en mijn gedachten over random dingen daarna niet meer wilden stoppen. :') Ik gooi het maar weer op de zwangerschap, de eerste weken sliep ik ook nauwelijks.

Die glijbaan hebben we hier bij Ballorig ook, alleen dan 3x zo kort/laag. N. vindt hem fantastisch. :D
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 08:46:45 #45
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165827753
Hier gilden N en L midden in de nacht een keer om half 2 en lagen 5 min later weer te slapen. (Denk een droom). Ik lag een uur wakker......
Vandaag gaan we naar schoonvader en vrouw. Ze zitten een weekje in Noordwijk aan het strand. Ik twijfel alleen, winterjas of dik vest? Ik neem sowieso allebei wel mee.

Hihi en wat betreft huizen Kwak en Fap, zou ik eigenlijk graag terug naar Tholen verhuizen ivm familie en vrienden. Alleen ivm werk en reistijd is dat echt niet handig. Vandaar dat we op zoek zijn aan de onderkant van Rotterdam. Iets dichterbij Tholen, maar nog steeds dichtbij ons werk.
pi_165827848
*O* voor goede nachten! Hier helaas al de hele week prut, met opeens wakker en gillen, na troosten weer rustig gaan slapen en tien minuten later hetzelfde liedje x5. In bed nemen heeft ook geen nut, dan gaat hij met grote ogen rondkijken en vingers in onze neuzen stoppen en daarna proberen om te draaien en te gaan staan. Ik hoop op een tweede kies, dan is het iig binnenkort weer over.

En wat een stoere glijbaan! O heeft van de week voor het eerst zelf van een glijbaan gegleden, maar met fleechepak aan gaat dat hard, inclusief klap achterover omdat hij niet bleef zitten en tweede klap toen hij op de grond kwam . Maar desondanks was het voor herhaling vatbaar en zette hij de tweede keer zelf al enthousiast af.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_165828603
Fantastische foto's van mauw, toffe chick is t ook!

Ahhh pluis-N O+

En allemaal glijdende kindjes! Onze indoor heeft dat niet helaas.

Hier gaat alles gewoon lekker.
Ze is nu 16 maanden. Ze praat ons wel na, maar nog niet veel uit zichzelf.
De enige lastige feature momenteel is klimmen. Net stond ze rechtop in de vensterbank in haar handen te klappen.
pi_165828988
Mijn kind sliep ook door. *O* Alleen was ze er om half 5 wel klaar mee. -O- Die ligt nu dus weer op bed.

Fap, wat een geweldige foto's. En die nephuil is zo bekend. Zeker met traan eruit geperst. :')

Sel, je pluisje op de schommel. O+ Ik kan L. ook wel weer eens op de schommel zetten. We hebben er één in de gang maar twee maanden geleden was dat ineens reden tot keihard krijsen. Misschien is het inmiddels wel weer leuk.

Minion, jij stoere!
En Lou, ook al zo'n dappere. In februari was ze 1,5?

MLB, die klimgeit functie hebben we hier ook. En dan vooral de vensterbank inderdaad. We gaan binnenkort maar een klein opstapje halen bij de Ikea, vind ik veiliger dan dat ze via stoeltjes en tafeltjes overal opklimt en kan ze toch lekker naar buiten kijken.

DalekJoos O+ Hier is vooral de MUST DESTROY functie actief.

Luna, wat vond Ketel van de botanische tuinen?

Knap vind ik dat Saskia. :Y

L. kreeg net een blokje chocola voor het eerst. Ze heeft hem hapje voor hapje op zitten peuzelen en bij iedere hap 3x keer 'HMMMMMM O+ *O*' gedaan. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165829266
Ketel was niet onder de indruk. :') Normaal is hij dol op bomen, maar deze voldeden niet aan zijn eisen ofzo. Het brood in het café daarentegen... :Y)
pi_165830340
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 22:21 schreef Skittles het volgende:

[..]

Even filmpje teruggezocht en geupload


Van 27 februari :D
Hhahahahah geniaal. _O- Ik heb nooit geweten dat je er zo ook af kon. Leek me altijd maar gevaarlijk met die vingertjes tussen die roldingen maar dat kan misschien wel helemaal niet. Nu moet ik helemaal heen, wat super leuk. Al ziet die van ons er net wat anders uit dacht ik, minder stootblokken kan ik mij herinneren.
pi_165836157
J heeft vandaag voor het eerst frietjes gegeten. Ze zouden koemelkvrij moeten zijn volgens de snackbar, we merken vannacht wel of dat echt zo is. Hij heeft heerlijk zitten smullen.

Leuke glijbaanfilmpjes!
En goede nachten zijn fijn. *O*
pi_165836338
Spannend Hupje! Toen ik nog op KMvrij dieet was heb ik het ook gevraagd in de snackbar, zou inderdaad KMvrij moeten zijn mits het vet waarin ze frituren dat ook is. :)

Lekker he dat smullen? Ik kan er nog steeds zo van genieten, patatjes, koekjes maar ook gewoon oprecht van een stuk bloemkool, aardappel of zoals vandaag courgettesoep. :D Sowieso wordt ze helemaal wild als ze merkt dat er eten op tafel gaat komen, ze rent dan echt door het huis terwijl ze "etaaaaah" gilt. _O-
pi_165836636
Haha, herkenbaar ja! :D
Hier staat ze altijd al letterlijk trappelend naast d'r kinderstoel "eti, eti !" te roepen O+

Ontdekking van de dag: d'r navel :o :+
Papa vroeg waarom ze een gaatje in d'r buik had en ze is helemaal gefascineerd door navels nu :') net bij het douchen ook 10x onze shirts optillen om te kijken of wij ook een 'nafuh' hadden O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165838149
Rechtopstaand pluis haar is toch cool!

Indoorspeeltuin vind ze hier ook geweldig.
Hier ook al grieperig, snotterig.. Maar wel vandaag 2 stapjes los gezet.

Ook knipjes vd Hema, maar hier nog niet zo hard nodig.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 21:22:44 #55
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165838350
Wij waren vandaag uitwaaien op het strand in Noordwijk. Vrienden van schoonvader en vrouw hebben daar dus een (vakantie?)appartement in huis ter duin. En ze mogen daar nu een week logeren. Er zijn mensen die het permanent bewonen, maar ook mensen die het gebruiken als vakantiehuisje.
Natuurlijk zijn we ook op het strand geweest en dat vonden N en L geweldig.
Lekker rennen over het zand en af en toe bijna natte voeten krijgen bij de branding O+
pi_165846375
Spees, gefeliciteerd nog met jullie mooie S! *O*

SQ, is Mauw vandaag jarig? Of ook gisteren? In ieder geval: gefeliciteerd!! *O*
pi_165846607
Dat ziet er gezellig uit Shop! Wel dapper hoor, in stralend witte jasjes op al dat natte zand. ;)

Gefeliciteerd Spees en SQ! *O*

Losse stapjes bij stoel! *O*

Hier vannacht zowaar weer een doorslaap tot 06:30! Heb nog speciaal zonder oordoppen geslapen omdat ik bang was dat ik het gewoon niet hoorde als hij huilde, maar nope, het bleef echt stil. :Z En de algehele snot- en sneuheidmalaise lijkt ook te minderen. ^O^ Hij kwijlt alleen nog als een malle, gisteren drie slabsjaaltjes doorweekt. Dus ik vermoed de laatste ronde kiezen.
  zondag 9 oktober 2016 @ 09:44:44 #58
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165847109
Die witte vestjes was mijn keuze. Hihi, die zijn gebreid door familie en vind ik niey zo heel erg als ze vies worden. Hadden het geen vestjes moeten worden ;) N heeft zelfs achteruit over het zand gekropen/getijgerd. Viel mee hoe vies het vestje daarvan is geworden.

Weer doorslaapt voor Luna, fijn hoor!!! Hopelijk blijft het zo.
pi_165855663
Gefeliciteerd Spees en SQ! Nog meer oktober baby's die al weer twee zijn, mijn hemel.

Hier afgelopen dagen ook feest gehad. Ik heb nog steeds geen uitnodiging van CB gehad. Die moet rond twee jaar toch? Ik wil wel eens weten of hij echt 16 kilo is, zoals mijn digitale weegschaal aangeeft! Ga ze maar morgen eens bellen.
  zondag 9 oktober 2016 @ 18:10:20 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_165855750
Ja, wij nemen ook afscheid! Het was een kort maar intensief feestje :') mauwtje is vreselijk verwend!



Twee jaar alweer. Stop de tijd!
disclaimer
pi_165855924
Leuke foto's SQ! Wat een toffe meid is Mauw toch O+ En die taart, ommegot! :Y)
pi_165856098
Gefeliciteerd lieve Mauw!

Spees, gefeliciteerd met je peuter!
  zondag 9 oktober 2016 @ 18:53:17 #63
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165856434
Gefeliciteerd Mauw *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 9 oktober 2016 @ 18:55:14 #64
56471 pinquit
oh my lama!
pi_165856474
Gefeliciteerd! Grote meid zeg, zo O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165857264
Wat een grote meid al op die driewieler! En ook nog eens een toffe taart erbij! Gefeliciteerd SQ!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_165857285
Gefeliciteerd, SQ! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 9 oktober 2016 @ 19:39:43 #67
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165857353
Spees en SQ, gefeliciteerd met jullie peuters *O*

Toffe taart SQ!
  zondag 9 oktober 2016 @ 19:40:35 #68
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165857366
Hoera! Voor de jarigen *O*

En die regenboogtaart O+ Ik ben jaloers :Y)
  zondag 9 oktober 2016 @ 19:42:53 #69
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165857404
Ik heb vandaag mijn peuter en dreumes laten uitrazen in het bos. Ik geloof dat t wel gewaardeerd werd, ik kreeg de hele tijd deze stralende lach O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We spotten Ingee en R ook nog :W
  zondag 9 oktober 2016 @ 19:43:11 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_165857408
Thanks :)
Taart is best eenvoudig te maken. Het kost alleen wel veel tijd :')
disclaimer
  zondag 9 oktober 2016 @ 19:46:09 #71
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165857464
Gefeliciteerd met mooie Mauw O+! Ziet er gezellig uit!
pi_165857772
Gefeliciteerd met je mooie Mauw SQ! Groterd. O+
Ha, herkenbare taart! Mooi gelukt ook. L. vond alleen de gele laag interessant op haar verjaardag. De rest heb ik in het zand van de nieuwe zandbak terug gevonden. :D
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165858012
Mauw ook alweer een peuter! O+ Gefeliciteerd SQ. *O*
pi_165858265
Gefeliciteerd SQ! *O* *O* *O*
  zondag 9 oktober 2016 @ 20:29:30 #75
73386 Fazz
onderweg
pi_165858622
Gefeliciteerd SQ! Mauw ook alweer 2 O+ *O* Tot bij de peuters :s)
  zondag 9 oktober 2016 @ 20:33:49 #76
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165858767
Gefeliciteerd sq!

En een O+ voor de foto's van mouse en shop.
pi_165858809
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 19:42 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb vandaag mijn peuter en dreumes laten uitrazen in het bos. Ik geloof dat t wel gewaardeerd werd, ik kreeg de hele tijd deze stralende lach O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We spotten Ingee en R ook nog :W
Bijna meet *O*
Wij spotten jullie ook nog vanuit de auto. Of was dat wel het jongetje dat achter Roos en haar bal aan van de glijbaan ging?

Gefeliciteerd voor Mauw! R heeft dezelfde poppenwagen. O+
  zondag 9 oktober 2016 @ 20:36:02 #78
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165858873
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 20:34 schreef ingee het volgende:

[..]

Bijna meet *O*
Wij spotten jullie ook nog vanuit de auto. Of was Finn wel het jongetje dat achter Roos en haar bal aan van de glijbaan ging?

Gefeliciteerd voor Mauw! R heeft dezelfde poppenwagen. O+
Jep, dat was Finn (en ik ;)). J. was intussen met een andere peuter in discussie over wie er met de graafmachine mocht graven :7
  zondag 9 oktober 2016 @ 20:36:13 #79
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165858885
Gefeliciteerd SQ! Wat een mooie jurk heeft ze aan!

Mm, wat een grote al!
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_165858999
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 20:36 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Jep
Ik zet je kind met naam online :o
Moet ik het aanpassen?
  zondag 9 oktober 2016 @ 20:46:04 #81
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165859284
Neuh, zo origineel is z'n naam niet ;) Mijn kinderen zijn later de Bart en Jeroen van de jaren '10 denk ik...
pi_165859501
Wat een vrolijke taart! Van harte!

Het was ook best lekker weer om naar het bos/park etc te gaan.

Y wijst nu continue foto's in huis aan en dieren op haar dieren schilderij boven d'r bed. Dieee dieeee zegt ze steeds en wijst steeds wat anders aan. Bij de koe zegt ze nu steeds "woef" :X
pi_165860395
Gefeliciteerd aan alle jarige dreumesen peuters *O*
Wat een heerlijke foto's weer! O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165863560
Gefeliciteerd met Mauw SQ! Grote meid alweer O+
Spees ook nog gefeliciteerd!

O+ voor de foto's van Shop en MM!

Q speelde grootste deel van de dag braaf vandaag en at wat beter, goede dag :) Ook ontdekt dat hij aan de bovenkant al 2 kiezen heeft die half door zijn en onderaan 2 bulten! Door even in z'n mond te voelen ontdekte ik ook dat hij met z'n voortanden goed hard kan bijten, auw :')
  zondag 9 oktober 2016 @ 22:53:05 #85
56471 pinquit
oh my lama!
pi_165863602
Wat doen jullie met dreumeshaar? Bij A. wordt 't nu een soort van jammerlijke mat in z'n nek (ik hoopte dat de krul erin zou doorzetten naar een mooie krulnek, dus ik liet 't groeien uiteraard :P 't wordt helaas steeds steiler ;( ) kapper? Zelf knippen? Ik vrees dat dit kind niet gaat blijven zitten in de kappersstoel enzo :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165863716
Ik heb zelf geknipt Pinquit. Vond het nog te weinig voor de kapper. Gewoon als het nat is recht kammen en knippen maar. Zodra er model in kan ga ik wel naar de kapper. Ik heb het met een nagelschaartje geknipt terwijl man m afleidde.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  maandag 10 oktober 2016 @ 07:00:50 #87
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165867061
Mijn man is met L naar de kinderkapper geweest. L vond het echt geweldig, het is een hysterische bende en ze hebben er tv, dus hij zat aardig stil (unicum!). Hij ging huilend de deur uit, wilde niet weg. :D
Inmiddels is het haar weer zo lang dat ik binnenkort weer met 'm moet.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_165867676
Hoe lang duurt dat biekgriepvirus? L. zat net projectielbrakend in de auto. Arm ding.

En wat een kutdag. We zaten in de auto omdat mans beste vriend onverwachts overleden is. L. en ik zijn maar terug naar huis gegaan. ;(
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165867711
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 09:16 schreef Krisvc het volgende:
Hoe lang duurt dat biekgriepvirus? L. zat net projectielbrakend in de auto. Arm ding.

En wat een kutdag. We zaten in de auto omdat mans beste vriend onverwachts overleden is. L. en ik zijn maar terug naar huis gegaan. ;(
Sjeesis, sterkte. :* Buikgriepvirus duurde hier 24 uur.
pi_165867713
Man, T sliep zo onrustig, elk half uur huilde hij in z'n slaap, en elk uur moest hij getroost worden. Ik heb tot 3 uur wakker gelegen en daarna in 20 minuten intervallen geslapen...Nu eerst maar koffie. c_/
pi_165868083
Kris ;( wat ontzettend verdrietig. Veel sterkte!
  maandag 10 oktober 2016 @ 13:25:39 #92
409579 LuDann
All the way
pi_165871766
Gefeliciteerd nog met Mauw, SQ! En Spees ook!

Luna, wat fijn van het doorslapen. Is het vaker gebeurd nu?

Shop, leuke foto van je meiden zo!

MM, wat wordt je jochie al groot zeg.

Jagar, trek je het slaapgebrek een beetje met werken erbij?

Kris, wat verschrikkelijk. Veel sterkte aan je man. En beterschap voor L.
pi_165875427
Gefeliciteerd met de jarige peuters!! Geweldige foto's van mooie Mauw O+

Ook superleuke fotos op het strand van shop!

Kris wat vreselijk, wat is er gebeurd met hem? Pfoe veel sterkte, ook voor je man :'( en beterschap voor L uiteraard.

Mies heeft een enorme sprong gemaakt ofzo. Ze is ineens zoveel groter en wijzer. Praat me de hele dag na en ze is gewoon zo fantastisch O+
  maandag 10 oktober 2016 @ 17:28:06 #94
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165875632
Sterkte Kris.
Hier duurde het ook zo'n 24 uur dag buikgriepvirus.

MLB, dag klinkt ontzettend leuk. Je napraten enzo.

Jagar, die koffie heb je wel verdiend!!!
pi_165877697
Och jee Kris, veel sterkte voor je man. :* En beterschap voor lieve kleine L.
pi_165878401
Bedankt allemaal. Rare dag vandaag. Vriend is in z'n slaap overleden aan een hartstilstand. Man is vandaag en morgen daar om de crematie te regelen en vriends vrouw te helpen.

Het is gelukkig bij één keer projectielbraken gebleven. Ze voelde zich gister al niet lekker, maar misschien dat het niet het buikgriepvirus was ofzo.

L. voelt aan dat er iets speelt. Ik heb vandaag wel honderd kusjes en knuffels gekregen. En ze zijn nog nooit zo fijn geweest. Ik kreeg mezelf alleen niet gemotiveerd om iets actiefs met haar te doen, dus ze heeft vandaag onpedagogisch verantwoord veel tv gezien. :@
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165879175
Jeetje Kris wat verschrikkelijk zeg! :'( Pfff, kan me voorstellen dat dat erin hakt ja!
Veel sterkte en gewoon lekker knuffelen voor de tv met L. hoor :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 10 oktober 2016 @ 20:49:14 #98
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165880796
Och Kris..
Wat ontzettend verdrietig. Gecondoleerd en veel sterkte.
Klinkt altijd zo makkelijk getypt, maar weet dat er ook echt met je mee geleefd wordt.
Had jij ook buikgriep? Ik ben het nu even kwijt door je verhaal.
Beterschap in ieder geval. Hier duurde het bij de volwassenen 1 dag en bij Ro 3 dagen.

Kappertje spelen
Gelukkig is Ro een meisje en wordt een matje gezien als 'lang haar' :')
Ik zou het anders ook zelf knippen hoor. Ik ga geen 15 euro betalen voor dat knipje.

Waar ik eigenlijk voor inlogde was; Gefeliciteeeeeerd SQ!
Mn favo dreumesmeisje is nu peuter O+
Prachtige taart, kick ass driewieler en ommegot wat ziet mauw er prachtig uit.
Glitterkanonnen en blaaslintjes all around! Hiep hiep hoeraaaaaaaa *O*
  maandag 10 oktober 2016 @ 21:03:49 #99
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165881409
Wow Kris, wat erg! Sterkte :*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165884044
Kris, gecondoleerd! Wat ontzettend heftig! Sterkte!

Missladybug, ik vind jou altijd zo liefdevol praten over M! O+
pi_165885368
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 22:06 schreef Malteser het volgende:
Kris, gecondoleerd! Wat ontzettend heftig! Sterkte!

Missladybug, ik vind jou altijd zo liefdevol praten over M! O+
Ahh wat fijn om te horen! Leuk dat je dat zegt.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat er gewoon niks is om over te klagen. Ze is zo super makkelijk. Ze slaapt wanneer ze moet slapen. Ze eet wanneer ze moet eten. Tuurlijk is ze een handenbindertje die aan het uittesten is, maar ik kan me geen makkelijker kind voorstellen.
Er zal vast nog een hoop veranderen als ze peuterpuber wordt, en met een eventuele tweede hebben we vast minder geluk, maar vooralsnog is alles happy happy joy joy in huize Miesladybug
pi_165885458
Heel veel sterkte Kris! :*
pi_165887478
Gecondoleerd Kris. Veel sterkte.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_165888422
Oh Kris :'( heel veel sterkte :*
pi_165891205
Hoe gaat het nu met jullie, Kris?
pi_165892089
Hier alles redelijk. L. En ik zijn thuis en regelen stomme dingetjes. Kleren voor de crematie. Een kaartje wat op de bus moet. Dingen die er niet toe doen en nutteloos voelen. Man is nog bij de vrouw van zijn vriend. Ik ben blij als hij straks thuis is om te knuffelen.

L. heeft het bij een keer kotsen gehouden. Zelf geen bukkgriep Fap. Ze slaapt eigenlijk de afgelopen nachten ineens door. Ze is alleen wel tussen vijf en zes wakker. Maar hee, gegeven paarden enzo. :P

Hoe is het met alle andere dreumesjes?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165897503
Al dat kotsen... Ik zeg niets ivm fokwet, maar het lijkt me verschrikkelijk. Kris, fijn dat het bij 1x is gebleven.

Sjaak praat nog maar weinig, brabbelt wel heel veel, maar kan sinds vandaag "yes" zeggen O+ echt zooooo schattig! Mijn kind is tweetalig O+

Verder zijn hoektanden een bitch.
pi_165898596
Kris, hopelijk zijn jullie al lekker aan het knuffelen. :*

Yes. O+ Wat ontzettend schattig Cactus!

Met N. gaat alles z'n gangetje. Ze is uberawesome en zo gezellig. O+ Het kleine, hulpeloze is er nu echt wel af he. Ze is al zo'n echt mensje met enorme ondernemingsdrang, echt fantastisch om dat te mogen zien en begeleiden. O+ Ik merk wel dat ik nu (de laatste weken) pas echt echt echt van haar geniet. Niet dat ik haar eerder niet de leukste/liefste vond, maar deze leeftijd en het contact is zo ontzettend leuk en ik heb zoveel lol met haar. Ik kijk er aan het begin van mijn werkdag alweer naar uit haar op te mogen halen terwijl ik eerder blij was even weg te zijn en wat 'rust' te hebben op mijn werk. En nu voel ik me eigenlijk stom doordat het nu lijkt alsof ik haar eerder niet leuk vond terwijl dat helemaal niet het geval was. :'( :') /blaat
pi_165898617
O ja en inderdaad haat aan alle doorkomende tanden / kiezen. Ik hoop dat baby2 met een volledig gebit ter wereld komt. :(
pi_165898624
Ik neem afscheid. Onze R. is twee jaar geworden vandaag. Het was weer fijn om alles te kunnen delen. Eerst als nieuwkomer dat je denkt, gaat die van mij dat ooit kunnen, en later als oudere dreumes en dat je denkt, die tijd voelt lang geleden. Het was een geweldig jaar, je kind nķg steeds leuker en leuker vinden, ik wist niet dat het kon. Soms ook uiteraard vermoeiend met het neee neee nee, maar ach, ook zooo lief.

We hebben de afgelopen dagen met de familie gevierd, gister na het zwemmen met vriendje en vandaag kwam nog een kindje langs onverwachts. Gezellig en leuke kleine dingetjes gekregen. Boekjes vooral O+ en van ons heeft hij een skelter gekregen.
pi_165898652
Gefeliciteerd met R. Hilmo! *O*
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:16:29 #112
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165899407
Gefeliciteerd met je peuter Hilmo!
pi_165899502
Gefeliciteerd Hilmo! *O*
En ongelofelijk dat het nķg leuker gaat worden. Hou ik je aan. :Y
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:32:21 #114
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165899833
Gefeliciteerd Hilmo *O*
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:40:38 #115
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165900069
Gefeliciteerd Hilmo! Dat R maar veel stoere ritjes mag maken op de skelter :)

Vraagje
Wanneer ga je over op hemd en onderbroek ipv rompers?
De rompers zijn nu te klein geworden dus moet nieuwe kopen..
Ro zit nu in maat 92 qua rompers, denk ik.
pi_165900374
Hier was dat toen hij zindelijk werd Fap. 86/92 was hier de laatste rompermaat (want Hema stretch :) ) maar 98/104 is nog best gebruikelijk en goed te krijgen.

Gefeliciteerd Hilmo!
pi_165900410
Gefeliciteerd R, en Hilmo!

T zette vandaag 3 stapjes los. Daarna niet meer, maar het waren er wel 3!

Selveria, ik herken dat wel. T wordt met de dag leuker. Ik vind het bijna jammer dat hij nou naar het kdv gaat, en ik het eerste moeilijke jaar thuis was. Maar, misschien wordt hij in mijn geval wel steeds leuker omdat we nu een beetje afstand hebben. Ik merk dat dat mij erg goed doet, me even opladen overdag.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:09:50 #118
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165900837
mineola
Zindelijk.. Ook zoiets. Ro geeft het echt nooit aan wanneer ze moet plassen of poepen.
Ze lijkt mijn vraag ook echt niet te begrijpen. Potje? leuk voor op je hoofd.
Net als iedereen hier die zegt blij te zijn om eens alleen naar de wc te kunnen... Ro loopt heus wel mee, maar verstopt zich dan even tussen mn benen/ speelt wat met de deur. Totaal geen interesse in mijn ontlasting (wat ik nog kan begrijpen :+ ) , de wc of het spoelen.
Ik vraag me af of dat moment ooit gaat komen :o

Maar goed.. nog maar even doorgaan met de rompers dus. thanks :)
pi_165901048
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 21:09 schreef faptist het volgende:
mineola
Zindelijk.. Ook zoiets. Ro geeft het echt nooit aan wanneer ze moet plassen of poepen.
Ze lijkt mijn vraag ook echt niet te begrijpen. Potje? leuk voor op je hoofd.
Net als iedereen hier die zegt blij te zijn om eens alleen naar de wc te kunnen... Ro loopt heus wel mee, maar verstopt zich dan even tussen mn benen/ speelt wat met de deur. Totaal geen interesse in mijn ontlasting (wat ik nog kan begrijpen :+ ) , de wc of het spoelen.
Ik vraag me af of dat moment ooit gaat komen :o

Maar goed.. nog maar even doorgaan met de rompers dus. thanks :)
Ik denk dat wij tot na de winter doorgaan met rompers. Want het lijkt me lekker warm in de winter O+ Anders krijg je van die hempjes die omhoog kruipen enzo, want volgens mij laat mijn dreumes een ingestopt hempje nooit zitten...
pi_165901158
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 21:09 schreef faptist het volgende:
mineola
Zindelijk.. Ook zoiets. Ro geeft het echt nooit aan wanneer ze moet plassen of poepen.
Ze lijkt mijn vraag ook echt niet te begrijpen. Potje? leuk voor op je hoofd.
Net als iedereen hier die zegt blij te zijn om eens alleen naar de wc te kunnen... Ro loopt heus wel mee, maar verstopt zich dan even tussen mn benen/ speelt wat met de deur. Totaal geen interesse in mijn ontlasting (wat ik nog kan begrijpen :+ ) , de wc of het spoelen.
Ik vraag me af of dat moment ooit gaat komen :o

Maar goed.. nog maar even doorgaan met de rompers dus. thanks :)
Kom vanzelf! Als ze een poep/plashoofd hebt kan je het ook benoemen en R zit graag op het potje als ik op de wc zit. Gewoon met haar broek aan. Erg fijn, want nu trekt ze niet meer de wc rol leeg.
pi_165901761
Jeetje Kris, wat heftig ;( Veel sterkte voor jullie!

Gefeliciteerd met R Hilmo! *G*

Rompers blijven hier voorlopig nog wel, wilde ook wachten tot hij zindelijk wordt. Hij heeft 1 dag aangegeven wanneer hij moest poepen, toen was het weer over. Nu heeft hij ook al even diarree. Niet waterdun, maar wel een aantal keer per dag en een stuk dunner dan vroeger. Denk dat het komt door amper avondeten eten en veel melk willen drinken.. Als ik melk geef, doe ik er maar weinig poeder bij, misschien dat de diarree daarvan komt (teveel melk(producten)). Maar hij zit ook nog steeds te etteren met z'n kiezen, dus misschien ook daarvan?
Hij loopt wel 9 van de 10 keer mee naar de wc en wil nu soms ook kijken voor ik doortrek. Eerste keren gauw de deksel erop gegooid omdat ik bang was dat ie z'n auto/knuffel erin zou gooien, maar gelukkig heeft hij alleen nog maar 1x een lege wc-rol erin gegooid toen ik al had doorgetrokken :P

Yay voor stappende T!
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:44:35 #122
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165901795
Gefeliciteerd Hilmo!!!


N is nogal sip, want er komt een kies door en ze is snipverkouden. Vandaag dus zowat elke minuut gejammer, inclusief stervende zwaan in de supermarkt (nee, je mag niet naar buiten kruipen als mama aan het betalen is).
Verder gaat het praten ineens sneller, ze kan nu zo'n tien woorden zelf zeggen, zoals 'happuh happuh happuh' als ze een hap van mijn ontbijt wil, en ook enthousiast alle lichtknoppen met aan en uit becommentariëren. Lopen kan ze nu aan één hand, of met een handje aan de wagen, echt te cute O+

Alleen naar de wc ben ik hier sinds de geboorte niet geweest :P maar in zelf poepen of plassen op het potje nog totaal geen interesse.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165902560
Heftig, Kris!

Gefeliciteerd met je peuter, Hilmo.

J heeft ook interesse in de wc. Als ik zeg dat ik ga plassen, laat hij alles uit zijn handen vallen, roept 'kijken!' en rent vooruit naar de wc :'). Hij becommentarieert wat er in ligt en trekt dan door. Hij vertelt dat hij poep in zijn luier heeft (maar zegt dat ook soms als dat niet zo is) en is heel verbaasd als hij staand in bad plast :+. Ik heb nog niet eens een potje in huis, joh.

En dan nog een vraagje... #nitwitmoeder Ik heb een leuke winterjas voor J gekocht en wilde ook sjaal/muts/wantjes kopen. Sjaal en muts is gelukt, maar wantjes nog niet. Bij Hema hadden ze alleen wantjes zonder duim :?. Dat is toch niet praktisch met buiten spelen, lijkt me? Of wel? Waar koop je (blauwe of grijze) wanten in een kleine maat?

En onze speelgoedmand zou vandaag bezorgd worden, konden we vanavond de box opruimen. Nu moeten de buren 'm morgen de hele dag in de weg hebben staan en hebben we pas vrijdag tijd om de box te demonteren -O-
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:20:32 #124
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165902622
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 22:18 schreef Hupje het volgende:
Heftig, Kris!

Gefeliciteerd met je peuter, Hilmo.

J heeft ook interesse in de wc. Als ik zeg dat ik ga plassen, laat hij alles uit zijn handen vallen, roept 'kijken!' en rent vooruit naar de wc :'). Hij becommentarieert wat er in ligt en trekt dan door. Hij vertelt dat hij poep in zijn luier heeft (maar zegt dat ook soms als dat niet zo is) en is heel verbaasd als hij staand in bad plast :+. Ik heb nog niet eens een potje in huis, joh.

En dan nog een vraagje... #nitwitmoeder Ik heb een leuke winterjas voor J gekocht en wilde ook sjaal/muts/wantjes kopen. Sjaal en muts is gelukt, maar wantjes nog niet. Bij Hema hadden ze alleen wantjes zonder duim :?. Dat is toch niet praktisch met buiten spelen, lijkt me? Of wel? Waar koop je (blauwe of grijze) wanten in een kleine maat?

En onze speelgoedmand zou vandaag bezorgd worden, konden we vanavond de box opruimen. Nu moeten de buren 'm morgen de hele dag in de weg hebben staan en hebben we pas vrijdag tijd om de box te demonteren -O-
H&M :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165902718
Hema heeft ook wanten met duim!
pi_165902825
Ook kleiner dan mt 92, luna? Bij de babyafdeling vond ik alleen zonder. Of deze Hema is te klein...
pi_165903226
Oh, zo klein niet volgens mij inderdaad... Ketel heeft maat 92, dus niet op kleiner gelet.
pi_165905861
Mt 92 heb ik gepast, maar is voor J echt nog veel te groot. Dat zag er niet uit :')
pi_165906374
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 21:09 schreef faptist het volgende:
mineola
Zindelijk.. Ook zoiets. Ro geeft het echt nooit aan wanneer ze moet plassen of poepen.
Ze lijkt mijn vraag ook echt niet te begrijpen. Potje? leuk voor op je hoofd.
Net als iedereen hier die zegt blij te zijn om eens alleen naar de wc te kunnen... Ro loopt heus wel mee, maar verstopt zich dan even tussen mn benen/ speelt wat met de deur. Totaal geen interesse in mijn ontlasting (wat ik nog kan begrijpen :+ ) , de wc of het spoelen.
Ik vraag me af of dat moment ooit gaat komen :o

Maar goed.. nog maar even doorgaan met de rompers dus. thanks :)
Zindelijk was hij met ruim 3 pas hoor, no worries! Komt echt wel. Die rompers pasten lang (zeker de korte mouw) en ik weigerde grotere te kopen, omdat hij vanaf 2,5 toch 'elk moment zindelijk kon worden' :+
pi_165906493
Haha, ik zal zo te lezen wel weer de enige zijn, maar ik ben dus nog nooit met kind naar de wc geweest :D dat blijven toch echt momentjes voor mezelf hoor :+

Hier dan ook weinig interesse als ik zeg dat ik naar de wc ga. Op de badkamer is de wc vooral handig om je aan op te trekken of om al je speelgoed/boekjes op uit te stallen (als de klep dicht is hč ;) ).

Maar ze zegt wel steeds vaker uit zichzelf "Poepuh" (inclusief ' :% '-gezicht) op de 'juiste' momenten, dus het besef begint al wel te komen. Volgende maand wordt ze 1,5 en ook hier nog niet eens een potje in huis. Dat zien we wel als ze een jaar of 2 is hoor, vind ik persoonlijk vroeg zat.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165906656
Twix komt het melden als hij geplast of gepoept heeft. Hij zegt dan "bah" en slaat op zijn luier. Maar dan is het leed dus al geschied ;).
Als ik boven op de badkamer naar het toilet ga en hij kruipt er rond, komt hij steevast aan mijn been staan kijken. Maar ik gok dat hij dat doet, omdat hij 'water' hoort. Hij is dol op alles met water. _O-
En als ik klaar ben, mag hij doortrekken en doen we de klep dicht.

Verder besteed ik er nog niet veel aandacht aan, hij wordt vrijdag 13 maanden.
pi_165906701
Ah, jullie hebben het over zindelijkheid, dan haak ik vast even aan met een vraag. W. wordt begin november 1.

Sinds 'ie 9 maanden is roept 'ie iets wat lijkt op "pah!" als 'ie moet poepen. Nu valt me op dat 'ie het inmiddels lijkt op te houden tot ik hem op de commode heb liggen en zijn luier los haal. Poepen in zijn luier doet hij gewoon niet meer. Op mijn werkdagen poept 'ie zodra ik met 'm thuis ben en hij dus op de commode ligt 8)7 . Nu vind ik 'm nog extreem klein om met zindelijkheid bezig te gaan zijn, maarja.. zouden jullie 'm nu al op een potje gaan zetten of het nog even laten?
pi_165906748
Kan al prima hoor Sillie :)

Hoektanden :( 4 tegelijk volgens mij. Heel de nacht huils en zieligs }:| .

Maar ze komen al bijna door *O* ik gok nog 1 of 2 nachten en dan zijn ze er.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 10:09:08 #134
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165907353
Kan best hoor Sillie! Vrienden van ons doen zindelijkheidscommunicatie (dat houdt in goed naar de signalen van je kind luisteren en hem dan op het juiste moment op het potje zetten). Hun kind deed alles vanaf ongeveer een jaar op het potje. Dus waarom niet?

Hier doet N nog helemaal niks met poepen/plassen in het potje helaas.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165907357
Wat zijn die van jullie allemaal vroeg daar al mee bezig, ik dacht dat zindelijkheid pas rond de 3 jaar ofzo kwam. Hier in ieder geval helemaal niks wat ook maar op enig besef lijkt en hij vindt rondlopen met overvolle/vieze luier ook geen probleem. Maar ik ga dan ook gewoon fijn in m'n eentje naar het toilet!

Wij hebben hier al 1,5e week geen doorslapen meer, meneer wordt met hard paniekerig huilen en gillen wakker en bij het weer wegleggen begint hij weer zodra ik hem helemaal neergelegd heb of wegloop. Uiteindelijk slaapt hij na een uur weer, maar een uur of twee later weer hetzelfde riedeltje. We vermoeden dus iets van verlatingsangst ofzo. In slaap vallen s avonds gaat met 1x troosten nog wel redelijk goed. Na al een half jaar doorslapen zijn we dit niet meer gewend, we zijn kapot. Samen slapen is ook geen optie, dan slaapt iedereen nog minder want meneer vindt dat zo leuk dat hij dan klaar wakker is en in neuzen gaat knijpen. Dit is een korte fase, toch?..
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_165907634
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 10:09 schreef FlyingFish het volgende:
Wat zijn die van jullie allemaal vroeg daar al mee bezig, ik dacht dat zindelijkheid pas rond de 3 jaar ofzo kwam. Hier in ieder geval helemaal niks wat ook maar op enig besef lijkt en hij vindt rondlopen met overvolle/vieze luier ook geen probleem. Maar ik ga dan ook gewoon fijn in m'n eentje naar het toilet!

Wij hebben hier al 1,5e week geen doorslapen meer, meneer wordt met hard paniekerig huilen en gillen wakker en bij het weer wegleggen begint hij weer zodra ik hem helemaal neergelegd heb of wegloop. Uiteindelijk slaapt hij na een uur weer, maar een uur of twee later weer hetzelfde riedeltje. We vermoeden dus iets van verlatingsangst ofzo. In slaap vallen s avonds gaat met 1x troosten nog wel redelijk goed. Na al een half jaar doorslapen zijn we dit niet meer gewend, we zijn kapot. Samen slapen is ook geen optie, dan slaapt iedereen nog minder want meneer vindt dat zo leuk dat hij dan klaar wakker is en in neuzen gaat knijpen. Dit is een korte fase, toch?..
Ik heb niet de verwachting dat Twix binnenkort zindelijk is. Dat hoeft van mij ook niet, hij is net 1. Maar dat "bah" roepen is wel handig. Scheelt in deze tandentijd toch wat rode billen, doordat we er steeds direct bij zijn met verschonen.

Wat rot van het slapen. Het is vast een fase. Jammer dat samen slapen voor jullie niet werkt, dat is hier de oplossing.
En één van jullie op een matras erbij op zijn kamer naast zijn ledikant? Zodat hij niet alleen is. Ik snap dat dat niet is wat je wilt maar je schrijft dat jullie zo moe zijn dus ik probeer mee te denken.
pi_165908534
Ik neem N. wel altijd mee naar de wc en ik wacht gewoon rustig af tot ze interesse gaat tonen. Ik benoem nu altijd al wel als ik haar poephoofd zie dat ze aan het poepen is, maar dat is het ook. Zodra ze het zelf aangeeft ga ik er in mee, ik ga niks forceren en heb vertrouwen dat het rond basisschoolleeftijd toch echt wel voor elkaar is. ^O^

Balen FF.. Geen tandjes of kiezen toevallig? N. had daar altijd alleen in de nacht last van als ze lang moest liggen, verder merkten we niks aan haar.

Als ik haar tegenwoordig vraag om eens te lachen krijg ik dit:

Leuke plaatjes voor later op haar bruiloft. _O-

Ze doet trouwens niks met het knipje en het haar is eindelijk uit haar ogen, echt superfijn. *O*
  woensdag 12 oktober 2016 @ 11:29:13 #138
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165908616
Meenemen naar de wc? Waarom zou je dat doen?

Leuke foto van N O+
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_165908639
Wat een leukerd is het, Selveria.

@ FF: Wat vervelend. Ik heb geen idee of het een fase is, maar alles is een fase, schijnt. Slecht slapen is hier helaas al 13 maanden een fase.

Vanaf wanneer hebben jullie een potje neergezet? Ik heb daar nog helemaal niet over nagedacht...T gaat wel eens mee naar de wc, maar vooral omdat hij de eendjes in de badkamer zo tof vind, en het deurtje van het gootsteenkastje open en dicht doen leuk is. En de wc borstel. En het water doortrekken in de wc...Verder benoem ik het ook als hij aan het poepen is. Wanneer hij plast zie ik echt niet...
pi_165908712
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 11:29 schreef Mariposas het volgende:
Meenemen naar de wc? Waarom zou je dat doen?
Zodat ze niet:
-De oudpapierdoos leeg trekt
-De boekenkast overhoop haalt
-De kruiden uit de keukenkastjes trekt
-Op de salontafel klimt
-Met haar blokken tegen de glazen vazen naast de tv slaat
-De tv probeert op te eten
-En daarnaast gewoon om haar te laten zien wat er gebeurt in het kleinste kamertje. :Y)

Ik sleep haar overigens niet mee, maar laat de deur gewoon op een kiertje. 99/100 keer komt ze me gezelschap houden. Als er iemand anders in huis is blijft ze gewoon in de woonkamer spelen.
pi_165908726
Soms is meenemen niet echt een keuze maar komen ze gewoon achter je aan. :P Ketel gaat voor de deur zitten huilen, dus dan laat ik hem maar binnen. :')

Mooie mond vol tanden N.! *)

Volgens mij hebben Ketel en ik spruw. :'( Ik ook echt in mijn mond ipv aan de borst. Vraag me niet hoe we dat na 16 maanden alsnog voor elkaar hebben. :') Vanmiddag naar de huisarts en hopelijk zijn we er dan snel vanaf, want voor mij is het 'gewoon' irritant maar voor Ketel vind ik het echt sneu hoeveel last hij er van heeft.
pi_165910291
Ach, wat sneu Luna, zijn jullie al bij de ha geweest? Hopelijk is alles snel weer over. :*
pi_165910438
Beterschap luna! En sterkte Kris! :*

Wat is N al groot Selvaria! O+

Een vraagje! Ik weet dat het eerder voorbij is gekomen, maar kan het niet zo snel terugvinden. Maar is het Ikea keukentje een leuk verjaardagscadeau voor een dreumes-to-be? A is over 2 weken al jarig ( :o ) en is gek op deuren open en dicht doen. Dus dacht dat het keukentje misschien leuk is, zodat ze haar speelgoed erin en eruit kan doen. Wie heeft er ervaring mee? :)
pi_165910480
N. krijgt het keukentje voor sinterklaas, ze is dan ruim 1,5. Vrienden hebben hem hun dochter ook cadeau gedaan voor haar eerste verjaardag en de deurtjes waren inderdaad al direct een grote hit. Het "koken" e.d. Kwam pas later, maar ze vermaakte zich er al wel mee. ^O^
  woensdag 12 oktober 2016 @ 13:18:46 #145
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165910526
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 11:34 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Zodat ze niet:
-De oudpapierdoos leeg trekt
-De boekenkast overhoop haalt
-De kruiden uit de keukenkastjes trekt
-Op de salontafel klimt
-Met haar blokken tegen de glazen vazen naast de tv slaat
-De tv probeert op te eten
-En daarnaast gewoon om haar te laten zien wat er gebeurt in het kleinste kamertje. :Y)

Ik sleep haar overigens niet mee, maar laat de deur gewoon op een kiertje. 99/100 keer komt ze me gezelschap houden. Als er iemand anders in huis is blijft ze gewoon in de woonkamer spelen.
Ah ok. Ik ga ook gewoon douchen terwijl L door huis zwerft. Ravage ruim ik later wel op en gevaarlijke/kwetsbare dingen buiten bereik. Ben veel te gemakzuchtig om er steeds achteraan te gaan. :+
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_165912140
Wat een fantastische lach, Selvaria!

Tweetalige Sjaak, wat tof! Frits heeft ondertussen 'bye' en 'cheers' onder de knie.
En 'nee' in drie talen. :')

Wat vervelend van de spruw Luna!

Ik ben niet bezig met het het zindelijk laten worden van Frits. We benoemen het als hij aan het poepen is, maar daar houdt het ook mee op.

Morgen vliegen we terug naar huis en dat is geen dag te vroeg. Twee weken bij familie is nogal intensief.
Ik geloof niet dat Frits zo vaak de woorden 'nee', 'no' en 'nein' heeft gehoord in zijn leven. Ik ben blij dat we vrijdag weer in ons fijne kindvriendelijke huis zijn.
We hebben het verder erg leuk gehad, Frits heeft veel gespeeld met mijn neefjes van 4 en 7. Dat ging wonderbaarlijk goed!

[ Bericht 0% gewijzigd door Cholula op 12-10-2016 17:15:17 ]
pi_165913763
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 14:39 schreef Cholula het volgende:
Wat een fantastische lach, Selvaria!

Tweetalige Sjaak, wat tof! Frits heeft ondertussen 'bye' en 'cheers' onder de knie.
En 'nee' in drie talen. :')

Wat vervelend van de spruw Luna!

Ik ben niet bezig met het het zindelijk laten worden van Frits. We benoemen het als hij aan het poepen is, maar daar houdt het ook mee op.

Morgen vliegen we terug naar huis en dat is geen dag te vroeg. Twee weken bij familie is nogal intensief.
Ik geloof niet dat Frits zo vaak de woorden 'nee', 'no' en 'nein' heeft gehoord in zijn leven. Ik ben blij dat we vrijdag weer in onze eigen fijne kindvriendelijke huis zijn.
We hebben het verder erg leuk gehad, Frits heeft veel gespeeld met mijn neefjes van 4 en 7. Dat ging wonderbaarlijk goed!
leuk Cholula. 2 weken bij familie vond ik zonder kind al zwaar, maar met kind helemaal.

Op het kdv zeiden ze ook dat T 'nein' gezegd had. En 'Isa' tegen een meisje dat Louisa heet. Z'n eerste woordjes... (8>
pi_165915330
Huisarts zag onvoldoende aanwijzingen voor spruw, dus we moeten nog een paar dagen afwachten of het vanzelf beter wordt. }:|
pi_165916224
Zo'n slecht slapenfase zorgt er wel voor dat ik nog meer respect heb voor jou en andere moeders met slechte slapers... Matras ernaast past helaas niet Malteser, daarvoor is z'n kamer te klein. Met wat proppen past er net een opblaasbaar matje tussen denk ik, maar daar ga ik niet veel beter van slapen. Wel hebben we besloten dat er na de verhuizing zo'n luie stoel in zijn kamer komt, er vanuit gaande dat dat gaat passen. Maar hopelijk is deze fase dan alweer achter de rug.

Het speldje staat haar goed Selvaria! Begint al echt een dametje te worden.

Leuk dat de vakantie geslaagd was Cholula! En familie is leuk, maar niet te lang inderdaad.

Sterkte met de misschien spruw Luna!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_165924825
Ah jongens, de hele week 5 uur wakker op opstaan is echt te vroeg. :'(
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165925936
Dat is wel heel erg vroeg ja kris! c_/ ?

Hier zijn de nachten ook drama. En vervolgens krijgen de duutser en ik er ruzie om, omdat ik het niet met zijn oplossing eens ben. Hij wil in 1x van borstvoeding af snachts. Dus dat hij naar T gaat als hij huilt, en hem dan probeert te troosten en weer in slaap te begeleiden. Alleen, dat resulteert niet in slapen maar in een krijsfestijn, dat makkelijk een uur duurt, en dat kan ik niet zo goed aan. Ik weet ook geen andere oplossing, maar dit wil ik eigenlijk ook niet. Ik vind het maar lastig...
  donderdag 13 oktober 2016 @ 09:43:46 #152
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165926067
Dat is ook wel erg vroeg ja, kris!

Jagar, en wat anders aanbieden zoals water of een fles melk? Ik was op een gegeven moment ook wel klaar met de nachtvoedingen, want hij kwam niet meer voor de trek. Na een paar nachten alleen water of flesje melk was het snel klaar.
Ik denk wel dat je nu een knoop moet doorhakken wat je gaat doen. Als je hem een uur laat huilen en hij krijgt alsnog de borst, is dat verwarrend en frustrerend voor T. En dan wordt het sowieso nog moeilijker het te doorbreken, immers hij krijgt het nu op een gegeven moment toch wel. Dus of toch doorzetten en écht geen borst, of accepteren dat je nog veel voedt 's-nachts en hopen dat het ooit minder wordt.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_165926091
Wat pittig Jagar. Hoop dat jullie een oplossing vinden die voor jullie alledrie werkt. :*

Hier lijkt het gelukkig beter te gaan! Ketel at gisteravond voor het eerst in dagen weer goed, sliep van half 8 's avonds tot half 7 's ochtends en er ging zelfs nog wat ontbijt in! Was gisteren behoorlijk geīrriteerd dat de huisarts (nog) niks wilde doen, maar misschien had ze dan toch gelijk... :')
pi_165926126
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 09:43 schreef Mariposas het volgende:
Dat is ook wel erg vroeg ja, kris!

Jagar, en wat anders aanbieden zoals water of een fles melk? Ik was op een gegeven moment ook wel klaar met de nachtvoedingen, want hij kwam niet meer voor de trek. Na een paar nachten alleen water of flesje melk was het snel klaar.
Ik denk wel dat je nu een knoop moet doorhakken wat je gaat doen. Als je hem een uur laat huilen en hij krijgt alsnog de borst, is dat verwarrend en frustrerend voor T. En dan wordt het sowieso nog moeilijker het te doorbreken, immers hij krijgt het nu op een gegeven moment toch wel. Dus of toch doorzetten en écht geen borst, of accepteren dat je nog veel voedt 's-nachts en hopen dat het ooit minder wordt.
Ja, dat is ook mijn idee, een flesje melk aanbieden als alternatief. Daarvan gelooft de duutser niet dat het gaat werken. Maar dat gaan we de komende tijd eens proberen. En inderdaad, na een uur krijsen dan de borst is niet effectief..
pi_165926732
Waarom zou dat niet werken? Als het echt honger is dan zou dat ook voldoende moeten zijn en hij drinkt tegenwoordig op het kdv ook flessen dus dat principe snapt hij. En anders wellicht voor het slapen gaan nog een (pap)fles zodat hij een goede bodem heeft? Het is iig een poging waard lijkt me!

Hier was het s nachts duidelijk geen honger meer maar sabbelen, en toen heeft m'n man de nacht een paar nachten vol overgenomen (al moest ik hem er wel heen sturen soms...) en bracht hij O alleen naar mij toe als hij dacht dat het echt honger (niet stil te krijgen en >3 uur sinds laatste voeding) was en werd troosten voldoende. Maar dat was rond de 8 maanden ofzo dus niet helemaal vergelijkbaar, en O kreeg nog een extra papfles voor het slapen gaan, die is er pas bij 1 jaar af gegaan.

Hier ook een betere nacht! Wel met drie onderbrekingen, maar hij sliep daarna binnen tien minuutjes weer, dus dat is een flinke vooruitgang! En geen paniekhuilen meer, maar gewoon huilen.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  donderdag 13 oktober 2016 @ 10:49:27 #156
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165926920
Iets met gedeelde smart is halve smart :O
Hier ook al een paar beroerde nachten. Waaraan het ligt is duidelijk: snotverkouden en bijna een heel gebit rijker. Volgens mij loopt F behoorlijk voor op tandenschema, zoals ik nu telde zijn er 4 kiezen door (1in elke 'hoek'), zijn er 2 hoektanden al door, en komen er nu nog 2 aan. Ik moet voortaan opletten bij Dentinox smeren dat ik niet gebeten word :X

Maar verder is mijn jongetje zo O+
Hij loopt steeds meer, behalve als ie met de auto's speelt, want daarmee moet je door het huis kruipen en broeeeem zeggen. Hij komt knuffels en kusjes geven aan iedereen in huis (inclusief de kat, die de 'knuffels' nog niet zo kan waarderen) en pakt je hand om je ergens mee naartoe te nemen. Hij is zo anders dan zn grote broer, maar ook op zijn eigen manier zo tof!
pi_165927038
Mijn dag begon overigens om half 3 al, toen er brand in de straat naast ons was waar het alarm een uur van af ging en sirenes loeiden en er op deuren werd gebonkt enzo. Heb geen rook of vuur gezien, maar wakker was ik wel. L. kwam om 4 uur om wat te drinken. Om 10 voor 5 viel ik weer in slaap en om 5 uur was L. wakker. Team zombie present. *O*

Jagar, lastig. Is het nog steeds geen optie om het de Duutser een weekend met T. te laten proberen? Met een flesje als noodoplossing?

MM, wat klinkt dat fijn. O+ En flauw van de kat. :{w
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_165928627
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 10:49 schreef mousemicky het volgende:
Hij is zo anders dan zn grote broer, maar ook op zijn eigen manier zo tof!
Oh dit wou ik ook tikken O+

Ego post jongens (ik lees wel veel mee maar tijd voor posten schiet erbij in) maar mijn kleintje O+ O+ O+ Hij is zo leuk, ik ben zo weg van hem O+
Het is zo'n vrolijk lief jochie, dat lekker zelf speelt en overal op timmert, zich continu verticaal wil verplaatsen en soms even ongemerkt los staat, aan de hand meeloopt en dan zķ trots kijkt O+ Dol op grote broer en andersom, die twee samen *; Fan van eten en vindt alles lekker maar het allerleukste is mama O+ O+ O+ (stiekem vind ik dat ook heerlijk, de oudste is fan van papa). Zo neem ik die nachten waarin hij ook graag dichtbij ons wil zijn wel voor lief hoor O+

Kris, ik wou je nog veel sterkte wensen. Wat verdrietig, en wat een schok ook :*
pi_165930239
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 09:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Dat is wel heel erg vroeg ja kris! c_/ ?

Hier zijn de nachten ook drama. En vervolgens krijgen de duutser en ik er ruzie om, omdat ik het niet met zijn oplossing eens ben. Hij wil in 1x van borstvoeding af snachts. Dus dat hij naar T gaat als hij huilt, en hem dan probeert te troosten en weer in slaap te begeleiden. Alleen, dat resulteert niet in slapen maar in een krijsfestijn, dat makkelijk een uur duurt, en dat kan ik niet zo goed aan. Ik weet ook geen andere oplossing, maar dit wil ik eigenlijk ook niet. Ik vind het maar lastig...
Misschien heb je het al geprobeerd hoor maar een beker drinken (water) in zijn bed. Dan kan hij wat drinken als hij wakker wordt.
Wij hebben dat bij Etje zo gedaan en zij doet momenteel een combi. Hoewel ze dus nog steeds 's nachts drinkt zegt ze andere keren als ze wakker wordt resoluut 'nee, fles drinken'.
Nu is mijn Etje al wel een stukje ouder dan T en kan ze zich ook beter verstaanbaar maken/ begrijpt me meer.
Sowieso begint ze ook in zijn algemeenheid beter te slapen (3x wakker 's nachts gemiddeld) .

Hopelijk vinden jullie gauw iets dat bij en voor jullie werkt.
pi_165931065
Welkom Cassandra met G! Gefeliciteerd! *G*
pi_165933390
Pfoe sterkte voor alle slechte nachten.
Jagar, een flesje water bij zijn bedje is misschien een goed idee ja?
Selvaria wat een heerlijk vrolijk meisje.
Kris wat een gedoe zo midden in de nacht.

Wij waren vanmiddag op visite bij mijn voormalig buurvrouw. Zij is verhuisd van een mega hoekwoning naar een klein appartement maar dat heeft ze wel helemaal volgezet met snuisterijen. Echt ooooveral glaswerk, serviesjes, mooie glinsterschelpjes, vaasjes en krantjes/blaadje en andere breekbare meuk.
Paradijs voor Mies, hel op aarde voor mij.
Heb nog nooit zovaak NEE MIES NEEE moeten zeggen.
pi_165934244
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 16:47 schreef Missladybug het volgende:
Pfoe sterkte voor alle slechte nachten.
Jagar, een flesje water bij zijn bedje is misschien een goed idee ja?
Selvaria wat een heerlijk vrolijk meisje.
Kris wat een gedoe zo midden in de nacht.

Wij waren vanmiddag op visite bij mijn voormalig buurvrouw. Zij is verhuisd van een mega hoekwoning naar een klein appartement maar dat heeft ze wel helemaal volgezet met snuisterijen. Echt ooooveral glaswerk, serviesjes, mooie glinsterschelpjes, vaasjes en krantjes/blaadje en andere breekbare meuk.
Paradijs voor Mies, hel op aarde voor mij.
Heb nog nooit zovaak NEE MIES NEEE moeten zeggen.

Exact dat! Maar dan bij mijn Oma, Twix' overoma dus. Ik ben altijd kapot als we daar geweest zijn.
pi_165934397
MM en Mineola, echt O+ wat jullie schrijven over jullie jongetjes!

Jagar, sterkte. Heb geen tips want geef geen BV maar :* want slaapgebrek is echt niet tof.

Oh ja, de foto van N! Selvaria, wat een heerlijk mopje!! O+
  donderdag 13 oktober 2016 @ 19:22:52 #164
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165936458
Ok, ik wist al dat F vrij lang was, dus ik dacht, laat ik de zolder eens op gaan om in de dozen kleding van J te kijken. Alle broeken maat 86 maar eens naar beneden gehaald, Zara truien in 92, ok, dat had ik verwacht. Maar dat ik ook een bodywarmer maat 98 zou vinden die perfect past, da's een beetje vreemd toch? * mousemicky twijfelt aan zichzelf, of toch aan de maatvoering van de Primark :?
pi_165936893
Primark valt heel klein. :)
S. 2014
J. 2016
  donderdag 13 oktober 2016 @ 19:39:48 #166
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165937025
Het is idd het enige van de primark wat hier in huis is, dus ik heb geen vergelijk (vond de jongenskleding daar maar zo zo), maar voor de beeldvorming, hij draagt verder nog maat 80, maat 74 van H&M heb ik vorige week pas naar de verkoopdoos verhuisd...

Ach ja, hij kan iig al die leuke dingen van zn broer al snel weer aan, ipv de verwachte 2,5 jaar later, al na ruim een jaar 8-)
pi_165937188
Primark valt heel klein is mijn ervaring mm. N. zat al in de broeken maat 86 van Primark (evenals Zara trouwens) toen ze verder nog in maat 74 zat.

Haha MLB, dat is de reden dat we mans oma altijd ophalen en nooit daarheen gaan. :Y)

Ik las nog verliehiefde moeders. :6 ;) O+

Kris :O Hopelijk wordt 8 uur snel het nieuwe 5 uur. :*

Jagar, het klinkt inderdaad alsof er knopen doorgehakt moeten worden en jullie even flink aan de bak moeten als je dit wil veranderen. Succes ermee, hopelijk zitten jij en de Duutser snel op een lijn.

Even onder een spoiler want werkgeblaat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 20:12:05 #168
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165937989
Selvaria, je werkgeblaat, blegh :( En dat de directie dan ook gewoon weg is, waardeloos.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165938979
Argh, dat laatste hoop ik ook voor je, MM. Frustrerend is dat als je door dat soort factoren het gevoel hebt er weinig grip op te hebben. :( Aan welke opleiding geef je ook alweer les?
  donderdag 13 oktober 2016 @ 21:02:39 #170
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165939730
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 20:46 schreef Selvaria het volgende:
Argh, dat laatste hoop ik ook voor je, MM. Frustrerend is dat als je door dat soort factoren het gevoel hebt er weinig grip op te hebben. :( Aan welke opleiding geef je ook alweer les?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165939885
Oh, heel herkenbaar! Ik werk in A.lmelo, maar wij krijgen veel leerlingen uit de omliggende dorpen. Van die jongens die het hele weekend met pa op de trekker zitten en nog nooit een Engelse film gezien hebben zeg maar. :+ O+
  donderdag 13 oktober 2016 @ 21:13:34 #172
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165940262
Ja, die dus, maar dan een paar jaar later als ze de havo of, nog 'erger' (qua beginniveau), het mbo hebben afgerond :P
pi_165941509
* bijleest*

:* voor alle slechte nachten en werktroubles.
*O* voor alle jarigen die ik heb gemist.

Kris nog gecondoleerd. Wat een enorm verdrietig nieuws..

Hier gaat alles z'n gangetje. M's taalontwikkeling gaat ineens belachelijk hard. Zowel dingen die ze zelf *ineens* kan zeggen zonder dat we daar zelf veel mee geoefend hebben (boek, open, auto) als dingen die ze ineens snapt, zoals dat je je voet omhoog moet houden als je sok uit is en mama hem weer aan moet doen.

Slapen is hier wisselend bagger. De ene keer zitten we (lees: ik terwijl meneer :Z ) 's nachts of 's ochtends heel vroeg weer met een wakker kind en een flesje warme melk en de andere keer slaapt ze *uit* tot half 7. Gelukkig gaat ze 's nachts na zo'n fles weer lekker slapen. Lang leve de magnetron wat dit betreft _O_
pi_165944661
Oh hai :W
Ik kom even spieken. Mag vanaf vandaag. Maar te chaotisch om bij te lezen.
Ben ook best druk in mijn hoofd. Vast te merken aan mijn onsamenhangende posts.
Vanochtend cakesmash gehad van onze knappe dreumes. Tijdens de fotoshoot werd manlief gebeld dat zijn opa vanochtend overleden is. Erg dubbele dag dus. Staat ook niet volledig in het teken van yeah mijn baby is jarig. Maar mijn goede voornemen is om in dit topic actiever mee te posten dan in het babytopic.
En leuk want allemaal oude bekenden O+
pi_165946393
Welkom en gefeliciteerd, Cassandra! En sterkte, heel dubbel zo.
pi_165946473
Welkom en nog gefeliciteerd Cassandra! *O*

En gecondoleerd ook, dat is inderdaad dubbel. :*
pi_165946599
Ja dat is inderdaad een dag met dubbele emoties.

Maar welkom en gefeliciteerd met je dreumes!
En sterkte gewenst.
pi_165946962
Nog gefeliciteerd Cassandra met G.! Leuk dat je weer wat vaker mee komt posten :) Verder gecondoleerd en sterkte :*
pi_165947365
Cassandra, gecondoleerd. Wat dubbel. ;(

Ik kocht wat nieuwe bovenkleding voor Twix. Onder andere bij Zara. Nu werkt bij een van de blousejes een drukker niet. Die past niet in elkaar. Midden op zijn buik. GRRR! Daar heb ik zo'n hekel aan, nieuwe dingen die meteen kapot zijn.
Zouden ze dat bij de plaatselijke kledingreparatie kunnen fixen? Denk namelijk dat dat goedkoper is dan terug naar Zara (benzine- en parkeergeld).
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:28:20 #180
409579 LuDann
All the way
pi_165947431
Gefeliciteerd met G, Cassandra, welkom hier. En gecondoleerd, wat vervelend zo.

Malteser: irritant zeg. Ik had dat vorig jaar ook met een hele dure draagjas. Het is mijn ervaring dat knoopjes en drukkertjes er voor een euro opgezet kunnen worden bij zo'n Turks naaiatelier.
pi_165948138
Welkom cassandra! En gecondoleerd.

Malteser, drukknoopjes zijn makkelijk te makne, dus zou bij je lokale naaimeneer/mevrouw proberen.

Vannacht ging een beetje beter. T heeft uit een flesje gedronken..Nu is het grote probleem dat als hij weer slaapt (onafhankelijk van na flesje of na borst) hij na 20 minuten weer snikkend wakker word, en dan 20 minuten daarna weer. Dat kan zo 2 uur doorgaan. Dat zorgt ook niet voor erg fijne slaap. Uiteindelijk heeft hij bij ons in bed geslapen, en dat ging rustiger.
pi_165950345
Helaas, twee plaatselijke kledingreparatiewinkeltjes kunnen het niet maken. Allebei de winkeltjes gaven aan dat ze zulke kleine drukkers niet hebben.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:29:04 #183
409579 LuDann
All the way
pi_165950356
Fijn dat het iets beter ging vannacht, Jagar. Ik hoop dat het vaak wakker worden niet lang aanhoudt, dat is slopend.

Ik doe af en toe een poging tot het schrijven van een update maar Wolk is zo ondernemend dat ik er op mijn vrije dagen niet echt aan toe kom. Ze doet nog maar 1 slaapje en ze wil veel naar buiten, dan staat ze aan de deur te rammelen. Lekker naar de speeltuin of de kinderboerderij. O+ Ze is echt zo gezellig de laatste tijd! Afgelopen woensdag in de bieb rende ze van hot naar her, gaf andere kindjes knuffels en kusjes en toen ik haar uiteindelijk in de wagen zette omdat ik zelf ook even boeken wilde uitzoeken ging ze roepen en zwaaien naar mensen ''haaaaai!'' *zwaai*' en dan heel hard lachen als ze reageerden (echt zo'n soort neplach, om een reactie uit te lokken :P ). Zo kreeg ze een nota bene een groepje tieners in een deuk. O+

Ze doet het dus echt supergoed! Bij het CB bleek ook dat ze een groeispurtje gemaakt heeft in de lengte, ze is zowaar 2,5 centimeter gegroeid in een maand tijd! :o Dus dat is echt fijn nieuws. *O*

Foto van een paar weken geleden, want de meeste foto's die ik neem van haar zijn bewogen tegenwoordig. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:29:24 #184
409579 LuDann
All the way
pi_165950363
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 12:28 schreef Malteser het volgende:
Helaas, twee plaatselijke kledingreparatiewinkeltjes kunnen het niet maken. Allebei de winkeltjes gaven aan dat ze zulke kleine drukkers niet hebben.
Ah, das jammer. Kun je die niet zelf ergens krijgen?
pi_165950408
:W cassandra.

Het lukt mij ook niet goed om steeds mee te schrijven. Ik lees t meeste wel
pi_165950439
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 12:29 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ah, das jammer. Kun je die niet zelf ergens krijgen?
Dat vraag je aan de minst creatieve en handige mama aller tijden.
We hebben hier wel zo'n stoffen- en naaiwinkel maar wat als ik er dan een heb? Dan heb ik geen idee hoe ik die op dat blouseje krijg. #noob
pi_165950449
Oh wow! 2,5 cm gegroeid is echt super LuDann!! *O*
Wat een leukerd heb je toch!
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:37:57 #188
409579 LuDann
All the way
pi_165950489
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 12:34 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat vraag je aan de minst creatieve en handige mama aller tijden.
We hebben hier wel zo'n stoffen- en naaiwinkel maar wat als ik er dan een heb? Dan heb ik geen idee hoe ik die op dat blouseje krijg. #noob
Herkenbaar, ik heb ook 2 linkerhanden. :') Dan kun je aan het lokale naaiwinkeltje vragen of ze hem erop kunnen zetten misschien. Uitbesteden. :Y)
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 12:35 schreef Malteser het volgende:
Oh wow! 2,5 cm gegroeid is echt super LuDann!! *O*
Wat een leukerd heb je toch!
Ja, goed he! Ik stond echt wel even te kijken! Ik houd alleen wel in mijn achterhoofd dat het misschien ook voor een deel ligt aan een verschil in meetinstrument tussen KA en CB, maar toch. 1,5 centimeter zou ook al heel goed zijn, voor 1 maand. :Y
pi_165950587
Wow LuDann, wat goed zeg! *O* *O* *O* *O* *O*
pi_165950630
Welkom Cassandra! Gefeliciteerd en gecondoleerd. Zulk soort dingen komen nooit gelegen, maar altijd extra vervelend als het op een feestelijke dag gebeurt.

Vermoeiend Jagar, wij hadden dat in verkorte versie (1 uur en elke tien minuten) en dat vond ik al chagrijnig makend. Sterkte ermee!

Onze logee is vanmorgen aangekomen, een katje van 4 maanden. Heel lief beestje en O vindt hem super leuk, en andersom lijkt het ook te komen. De kat zoekt iig actief toenadering, en een stevige aai was geen probleem, al vindt hij een erg enthousiaste O die met zijn armen zwaait nog wel eng. En voor O de kans om komende week kattenbrokjes te proeven!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_165950665
Wow LuDann! Fijn om ook eens goed nieuws te krijgen na zo'n bezoek! En erg leuke foto van wolk!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_165950785
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 12:28 schreef Malteser het volgende:
Helaas, twee plaatselijke kledingreparatiewinkeltjes kunnen het niet maken. Allebei de winkeltjes gaven aan dat ze zulke kleine drukkers niet hebben.
in Almere kun je op de markt terecht morgen en er zit ook een of twee reparatie zaakjes
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:08:39 #193
409579 LuDann
All the way
pi_165951050
Wat leuk, FF, zo'n logee!

Ik vind het wel jammer dat er zo weinig foto's staan in dit topic doorgaans. Ik ben zo benieuwd naar alle dreumessen! O+

Ik doe er gewoon nog 1 hoor! Omdat, eindelijk scherpe foto. :P



In een door Shop gemaakte jurkje. O+ Ik heb net een heel kledingpakket in maat 74 van haar overgenomen, zul je net zien dat ze er meteen uitgroeit. :P

[ Bericht 35% gewijzigd door LuDann op 14-10-2016 13:14:59 ]
pi_165951328
omdat dreumes O+
pi_165951640
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 12:53 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

in Almere kun je op de markt terecht morgen en er zit ook een of twee reparatie zaakjes
Ik ken er 0,0 de weg. Dus weet niet of ik dat durf. Ben al blij als ik jullie straat weet te vinden ;). Heeft Almere een Zara?
pi_165951774
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:42 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik ken er 0,0 de weg. Dus weet niet of ik dat durf. Ben al blij als ik jullie straat weet te vinden ;). Heeft Almere een Zara?
ja ook!
pi_165951800
Malteser, is het ook geen optie dat ze het drukkertje helemaal vervangen door een groter exemplaar?
pi_165951969
Wat fijn dat Wolk gegroeid is Lu! *O* En wat een vrolijk ding is het toch. O+

Leuke foto's ook weer Cassandra!

Ik was net met N. bij een vriendin en haar peuter en baby. Zaten N. en de peuter des huizes tijdens de lunch steeds dierengeluiden te maken aan tafel. En het was natuurlijk een heel leuk spelletje om te kijken wie dat nou het hardst kon doen. _O- Heerlijk, zo gezellig dit. O+
pi_165952019
Wat leuk Selvaria! O+

T is op het kdv, het huis is aan de kant, het eten voor het bezoek van vanavond al bijna klaar. Ik had een uur om even een dutje te doen, kan ik niet slapen. Zo irritant.
pi_165952460
Ahh wat jammer van t knoopje Malteser!

Hoera voor groeiende Wolk!!
Superleuke foto ook.
En verjaardagsshoot van Cassandra.

Hier mijn recentste Mies.

pi_165952495
Gefeliciteerd met G, Cassandra! En gecondoleerd. ;(.

Selv, niet leuk, zo'n klas! Ik heb gelukkig allemaal heel leuke klassen, maar in één van die klassen zit een leerling waar ik het niet zo mee heb, zullen we maar zeggen. :+. Je klinkt wel elke keer zo gelukkig als je het over N. hebt. O+.

Leuke foto's, Lu, en wat fijn van de groei!

Nog een kleine maand en ik heb geen dreumes meer. :o. Dat ik hier niet zo vaak meer post, is enerzijds omdat ik het er gewoon te druk voor heb (19 lesuren op drie dagen is píttig :X, en daarnaast nog een huishouden draaiende proberen te houden omdat Baard ook zo'n 55 uur per week werkt, en oh ja, dan hebben we ook nog een verbouwing gaande), anderzijds omdat het gewoon heel erg goed gaat met I. Na de eerste paar weken, waarin hij erg moest wennen, gaat het op het kdv ook super. Ze hebben er nu het thema eten & drinken, dus I viel met zijn neus in de boter. :Y) . Ze hebben heel veel dingetjes geproefd en zelfgemaakt, en hij vond het allemaal reuzelekker en interessant. Later vanmiddag is er een high tea op de opvang om het thema af te sluiten, dus daar gaan we straks naartoe.
Als ik andere kindjes van zijn leeftijd (of jonger) hoor, schrik ik soms wel eens hoe goed die praten, maar ook hier geldt 'een woord per dag' eigenlijk wel. En hij is erg bezig met combinaties maken: 'nee mooi', 'mama mee?', 'papa toe?.
Dus het gaat hier lekker en goed en I is de liefste. O+.

Eigenlijk weet ik niet precies waar ik met dit epistel naartoe wil, maar goed. Ik heb het nu al getypt. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_165954829
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:54 schreef lunapuella het volgende:
Malteser, is het ook geen optie dat ze het drukkertje helemaal vervangen door een groter exemplaar?
Dat paste niet volgens de naaimevrouw en een compleet nieuwe drukker kan wel, maar het zijn gekleurde drukkers dus dan heb je straks 1 andere zichtbaar.
Maar blouse gaat gewoon terug. Hoe leuk 'ie Twix ook staat. Had al gebeld maar ze hebben geen nieuwe in dezelfde maat dus pech gehad.
pi_165955050
DaD, wat klinkt dat fijn O+ . Hadden jullie in het beginv an het jaar ook niet zo'n problemen met slapen?

T heeft vandaag op het kdv 10 minuten geslapen. Dat moet echt wel beter worden, want 10 minuten is wel heel weinig..Vooor de rest heeft hij zich heel erg aan 1 leidster gehecht, en moet brullen als die de kamer uit gaat. Zij gaat over 2 weken op vakantie, dus daar oefenen ze nu hard mee.
pi_165955730
Ja, klopt. I heeft vrij slecht geslapen totdat hij 16 maanden was (half maart ongeveer). 's Avonds moesten we heel lang bij hem blijven zitten voor hij in slaap viel en 's nachts werd hij heel vaak wakker en wilde dan niet meer gaan slapen, tenzij hij op mij lag (en dan sliep ik dus niet). Op een gegeven moment zijn we begonnen met slaaptraining (na 2/5/10 minuten even kijken) en dat werkte echt geweldig. Binnen een paar dagen merkten we heel veel verbetering en niet eens zo heel lang daarna ging hij gewoon hele nachten doorslapen (en dat doet hij nu nog steeds).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_165956700
Fijn dat het slapen nu zo goed gaat DaD! O+

Wij gingen vanmiddag eendjes kijken in het park. N. liep steeds "Daat daat!"-end (haar versie van kwaak kwaak :') O+ ) achter ze aan, maar toen de eendjes daarna ook richting haar kwamen werd het wat te spannend. Mijn held op sokken. _O-
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:01:56 #206
409579 LuDann
All the way
pi_165958092
Supermooie fotoshoot zo, Cassandra! Dat is leuk voor later. :Y

Mies wordt ook groot zeg, ze ziet er echt ouder uit. Mooie ogen. O+ En Kruitvat sokken boks! (ben de naam van het merk even vergeten, maar die heeft Wolk ook altijd aan :P )

Leuk om je update te lezen DaD, blij dat het zo goed gaat allemaal. En super dat het slapen nu zo gaat zeg.

Hahaha Selvaria, je held. _O- Tongetje naar buiten ook echt. O+

Wolk ligt al sinds 18 uur op bed. Ik wilde er ook vroeg in maar de buren hebben weer eens een 'kinderverjaardag'. De vorige keer werd hun jongste dochter 7 en dat eindigde uiteindelijk om 3 uur 's nachts met politie... Er is net een vrachtwagen vol geluidsapparatuur geparkeerd en ze rijden de meterhoge boxen naar binnen dus dat belooft weer wat. -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 14-10-2016 21:14:25 ]
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:07:20 #207
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165958205
Wtf, LuDann, gezellige buren heb jij. Als dit een kinderverjaardag is, wil ik niet weten hoe ze oudjaar of een huwelijksfeest vieren :o 8)7
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:24:18 #208
409579 LuDann
All the way
pi_165958543
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:07 schreef mousemicky het volgende:
Wtf, LuDann, gezellige buren heb jij. Als dit een kinderverjaardag is, wil ik niet weten hoe ze oudjaar of een huwelijksfeest vieren :o 8)7
Dan huren ze gelukkig een loods op het industrieterrein.

De muziek ging net aan en Wolk schrok natuurlijk meteen wakker dus we zitten nu met haar beneden. Even overleggen wat we gaan doen, of ik ergens anders kan slapen met Wolk.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:30:54 #209
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165958700
LuDann. Wat staat het jurkje haar schattig! Hopelijk blijft ze wel even in 74!

Meer foto's, dat kan ;)
Dit is een foto van een jaar geleden O+



En dit afgelopen weekend


  vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:13:52 #210
409579 LuDann
All the way
pi_165959865
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 20:30 schreef Shopaholic1984 het volgende:
LuDann. Wat staat het jurkje haar schattig! Hopelijk blijft ze wel even in 74!

Meer foto's, dat kan ;)
Dit is een foto van een jaar geleden O+

[ afbeelding ]

En dit afgelopen weekend


[ afbeelding ]
O+ ! Die eerste foto is echt lief. En wat gezellig zo samen op de bank. Blote voetjes. O+
pi_165970162
Leuke meiden heb je toch Shop. O+

Vraagje (uiteraard bel ik maandag de huisarts even, maar wil wel eens wat reacties horen :) ):
N. heeft een oproep voor de griepprik gekregen, is dit standaard voor kleintjes? Hebben jullie hem ook gehad? Ze heeft het afgelopen jaar 2 of 3 keer wat problemen met de luchtwegen gehad die toen zijn behandeld met een inhalertje en 1 keer met een antibioticakuur, aangezien haar oortjes en keel ook flink geīrriteerd waren toen. Verder is ze eigenlijk nooit ziek en als ik de bijgevoegde folder van het RIVM lees zijn (jonge) kinderen ook geen standaard risicogroep. Op basis hiervan neig ik ernaar haar de prik niet te geven, maar wat zouden jullie doen?
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:29:08 #212
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_165970273
Komt waarschijnlijk omdat ze een luchtwegprobleempje had zijn ze iets te enthousiast geweest met de uitnodiging geweest.

Hier kregen ze hem ook op jonge leeftijd (de uitnodiging dan) maar in overleg met de huisarts gaf hij aan dat het wat voorbarig was.

Dus niet gehaald de griepprik.
If you can dream it, you can do it...
pi_165970284
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:24 schreef Selvaria het volgende:
Leuke meiden heb je toch Shop. O+

Vraagje (uiteraard bel ik maandag de huisarts even, maar wil wel eens wat reacties horen :) ):
N. heeft een oproep voor de griepprik gekregen, is dit standaard voor kleintjes? Hebben jullie hem ook gehad? Ze heeft het afgelopen jaar 2 of 3 keer wat problemen met de luchtwegen gehad die toen zijn behandeld met een inhalertje en 1 keer met een antibioticakuur, aangezien haar oortjes en keel ook flink geīrriteerd waren toen. Verder is ze eigenlijk nooit ziek en als ik de bijgevoegde folder van het RIVM lees zijn (jonge) kinderen ook geen standaard risicogroep. Op basis hiervan neig ik ernaar haar de prik niet te geven, maar wat zouden jullie doen?
Waarschijnlijk staat ze in het systeem als longpatientje, en dat is een risicogroep. Vind het een lastige keuze, want t beschermt lang niet tegen alles, als het virus ineens muteert ben je alsnog de sjaak, maar ik weet ook ziek hoe je kan zijn als je longpatient bent en dus wel zwaar de griep krijgt.

Anders overleggen met de huisarts?
S. 2014
J. 2016
pi_165970344
Overleggen doe ik sowieso maandag. ^O^ Ik wilde hier vast wat ervaringen polsen aangezien het niet bepaald mijn expertisegebied is. ;)

En longpatient, tja.. Ze heeft alleen 2 of 3 keer dus Ventolin tegen de nare hoest gehad, ze was nooit benauwd oid, dus ik vermoed dat ze misschien inderdaad wat voorbarig zijn geweest.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:39:13 #215
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165970447
Hier krijgt J ook elk jaar de oproep. Waarom is mij een raadsel. Hij is nooit ziek, geen longproblemen, alleen dus prematuur geboren. We hebben nog nooit de griepprik gehaald. Eerste jaar heb ik een poging gedaan, maar toen ik zag dat de rij bij de huisarts letterlijk tot het tankstation 50m verderop stond ben ik weer omgedraaid.

F heeft trouwens geen oproep gekregen, dus ik ga er van uit dat het echt J's prematuriteit is?
pi_165971099
Oh, al die foto's!! O+ O+ Wat een heerlijke dreumesjes hebben jullie toch ook allemaal!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165971123
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:24 schreef Selvaria het volgende:
Leuke meiden heb je toch Shop. O+

Vraagje (uiteraard bel ik maandag de huisarts even, maar wil wel eens wat reacties horen :) ):
N. heeft een oproep voor de griepprik gekregen, is dit standaard voor kleintjes? Hebben jullie hem ook gehad? Ze heeft het afgelopen jaar 2 of 3 keer wat problemen met de luchtwegen gehad die toen zijn behandeld met een inhalertje en 1 keer met een antibioticakuur, aangezien haar oortjes en keel ook flink geīrriteerd waren toen. Verder is ze eigenlijk nooit ziek en als ik de bijgevoegde folder van het RIVM lees zijn (jonge) kinderen ook geen standaard risicogroep. Op basis hiervan neig ik ernaar haar de prik niet te geven, maar wat zouden jullie doen?
Melle heeft hem ook gehad, gek genoeg vorig jaar niet terwijl hij toen ook al inhalers had.
Maar nu lopen we bij de kinderarts ivm longen dus snap het wel. We moeten do voor controle dus dan overleg ik even daar wat ze vinden.
Kwak
pi_165971181
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:31 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Melle heeft hem ook gehad, gek genoeg vorig jaar niet terwijl hij toen ook al inhalers had.
Maar nu lopen we bij de kinderarts ivm longen dus snap het wel. We moeten do voor controle dus dan overleg ik even daar wat ze vinden.
Van wat ik over Melle heb gelezen snap ik het ook wel inderdaad. :Y Maar N.'s problemen vallen daarnaast compleet in het niet: er was nooit sprake van benauwdheid. Ik hoop dat de ha maandag hetzelfde aangeeft.

Bedankt voor de reacties in elk geval! ^O^
pi_165972511
'Grappig', want Sjaak was prematuur en heeft puffers en veel longproblemen, maar krijgt geen oproep. Terwijl ik die dan wel zou verwachten.

Ik krijg zelf wel altijd de oproep maar ben de laatste 2 jaar niet geweest (want vergeten). Ik zeg verder niets i.v.m. fokwet.
pi_165975793
Al die leuke foto's O+

Zonde van de nieuwe kleding, Malteser.

Jagar, lastig, die nachten zo. Hopelijk vind je een aanpak waar je samen achter staat. Slaap maakt de wereld zķ anders.

We proberen J nu 'dankjewel' aan te leren, maar dat lukt nog niet echt. Hij vroeg om drinken, dus ik pak zijn beker, geef hem aan (maar laat nog niet los) en zeg 'alsjeblieft'. Waarop J zegt: 'los!' :') o|O

LuDann, heb je een oplossing kunnen vinden voor het feest van jullie buren? En hoe gaat het met jou en je werk? Hou je 't een beetje vol?
pi_165976635
*trotsemama-alert* M. loopt los! *O* Eerst steeds twee stapjes maar nu echt meerdere achter elkaar. En dan dat trotse koppie van haar erbij :D

Met deze upgrade kwam alleen ook de dreumestantrumfeature mee. De eerste aanval in de supermarkt hebben we overleefd (reden: ze mocht de keukenrollen niet uit het wagentje gooien :') )

Wat een leuke foto's zag ik nog!

En J. met zijn "los!" :D
pi_165977606
Hupje, "los" is ook heeeeel belangrijk!

Kazy, een loper *O*.

Twix en ik waren vandaag op het feestje van G van Cassandra en deze lieve dame heeft een nieuwe blouse voor Twix gescoord bij de Zara O+.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:49:25 #223
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165979906
Een loper! Lopende dreumessen O+
pi_165980004
Haha, J. _O- Goede prioriteiten!

Vroeg er iemand om meer foto's? :+ Wij waren vandaag in de Apenheul en Ketel vond het fan-tas-tisch. Vooral toen de aapjes op zijn wagen sprongen. Hij wilde ze alleen ook heel graag aaien en was een beetje beledigd dat dat niet mocht. En dat ze geen high fives terug wilden geven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165980709
Los is ook een stuk makkelijker te zeggen dan dankjewel natuurlijk! Ik geef J geen ongelijk :P Wij hadden gisteren voor het eerst mama en vandaag was tig keer papa en papapa!

Leuke foto's Luna! Klinkt als een erg leuk uitje! Die aapjes schijnen inderdaad op kinderwagens af te komen omdat daar vaak iets te halen valt. Jaarkaarten voor de Apenheul voor volgend seizoen waren nu voor 25 euro te koop zag ik en ik heb nog getwijfeld, maar voor ons is het echt te ver weg. Wellicht een tip voor iemand anders...

En het logeetje bevalt goed, O is soms iets te enthousiast, maar ze kunnen goed samen spelen en speelgoed uitwisselen :') Wat O betreft mag de kat iig blijven denk ik.

En geen foto's meer hier van O voorlopig, ik ben geband van tinypic om een of andere raadselachtige reden.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_165984050
Wat goed van M., Kazy! Nu wordt het pas echt druk }) maar ook zoveel leuker vind ik. O+

Wat leuk Luna! :D N. is ook gek op aapjes, misschien volgend jaar.

Haha, J., ik snap je wel. ^O^

Gisteren bleek dat ik N. weer eens onderschat had. :o We zaten op de bank Pingu te kijken. Pingu had ruzie met een eend die steeds op zijn spullen/arm/hoofd poepte, maar op een gegeven moment landde de eend naast een wak en werd hij in zijn snavel gegrepen door een kreeft. Op dat moment begon N. te jammeren/haast huilen en bleef heel onrustig doen tot Pingu de eend had bevrijd en alles weer goed was (en de eend vervolgens weer op zijn hoofd poepte, tot hilariteit van man en mij _O- ) Daarna moesten we haar nog even geruststellen dat alles toch echt wel goed was met de eend. O+

Vervolgens liep ze nog een hele tijd "Daat daat" (kwaak kwaak) zeggend door het huis. :')

Ik had geen idee dat ze al zo goed begrijpt wat ze ziet, ik dacht dat het nog totaal onsamenhangend zou zijn in haar hoofd. Het was zielig en hilarisch tegelijkertijd om te zien. Mijn lieve gevoelige en toch stoere meisje. :'( O+
  zondag 16 oktober 2016 @ 08:18:27 #227
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165984084
Een lopende M, wacht maar Kazy. Straks begint het klimmen en klauteren ;)

Luna, ziet er leuk uit in de Apenheul!

Ahhhh wat lief en sneu van N Selvaria.dat een filmpje al zoveel invloed heeft op die kleintjes zeg. N en L reageren wel altijd als er dieren in een filmpje voorkomen, want daar zijn ze helemaal weg van.

N en L zijn gisteren mee uit eten geweest, omdat mijn vader 40 jaar in dienst is. Van kwart over 5 tot 10 voor 9 in het restaurant geweest en dat ging super goed. Trots op die 2. J heeft allen net N even een stukje buiten gewandeld tussen het hoofdgerecht en toetje in. L vermaakte zich binnen wel met wat speelgoed.
pi_165984135
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 08:18 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ahhhh wat lief en sneu van N Selvaria.dat een filmpje al zoveel invloed heeft op die kleintjes zeg. N en L reageren wel altijd als er dieren in een filmpje voorkomen, want daar zijn ze helemaal weg van.
Ja, dat verbaasde mij dus ook. Ze reageerde altijd al wel op losse dingen en dieren (als ze een koe ziet roept ze boe, als ze Bert (van Ernie) ziet roept ze Bet en bij mnr. Aart roept ze Aata! :D O+ ), maar dit was het eerste waarvan ik zag dat ze ook echt (min of meer) snapte wat er gebeurde.

En wat heerlijk van je meiden! Zo fijn als ze makkelijk mee te nemen zijn en je dit soort dingen kan doen. *O*
pi_165984345
Wat tof om te zien zeg, selveria!

Wij hadden een mijlpaal gister, ik was voor het eerst tijdens het naar bed brengen niet thuis, en hij is zonder borst gaan slapen, en maakte ook een redelijke nacht, 11-2-6. En ik heb tot 9 geslapen, zo heerlijk.
pi_165984754
Wat fijn, Jagar!
  zondag 16 oktober 2016 @ 11:19:10 #231
409579 LuDann
All the way
pi_165985305
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 19:50 schreef Hupje het volgende:
Al die leuke foto's O+

Zonde van de nieuwe kleding, Malteser.

Jagar, lastig, die nachten zo. Hopelijk vind je een aanpak waar je samen achter staat. Slaap maakt de wereld zķ anders.

We proberen J nu 'dankjewel' aan te leren, maar dat lukt nog niet echt. Hij vroeg om drinken, dus ik pak zijn beker, geef hem aan (maar laat nog niet los) en zeg 'alsjeblieft'. Waarop J zegt: 'los!' :') o|O

LuDann, heb je een oplossing kunnen vinden voor het feest van jullie buren? En hoe gaat het met jou en je werk? Hou je 't een beetje vol?
Los. _O- Hij weet wel wat hij wil!

Nja, de oplossing was uiteindelijk dat man 250 kilometer is gaan rijden met Wolk in de auto. :') Ik ben op bed gaan liggen met oordoppen in, maar kon door het gedreun alsnog niet slapen.

Ik vind mijn werk echt hartstikke leuk, maar de vermoeidheid maakt het wel lastig soms. 'Gelukkig' was ik ziek thuis met buikgriep begin deze week, dus heb ik toen wat bij kunnen slapen. Verder leven we een beetje toe naar de afspraak op de Koala poli. Afgelopen nacht sliep Wolk voor het eerst in maanden 4 uur aaneengesloten, dat was wel erg fijn. O+ Man legt haar nu vaak weg in de avond, soms lukt dat wakker.

Kazy, een echte loopster! :o Zo leuk. O+ En hoe trots zoiets je kan maken he.

Aww, Keteltje met de aapjes. O+ Wat grappig dat ze zo dichtbij komen zeg. Ik ben nog nooit op de Apenheul geweest maar dat ziet er leuk uit!

Selvaria, wat goed dat ze dat al begrijpt zeg. Ik was Pengu helemaal vergeten, ook even opgezocht op youtube. Iemand nog meer tips voor dreumes programmas?

Shop, wat fijn dat het uit eten gaan zo goed ging! Gezellig zo'n avond lijkt me.

Een jompel voor de nacht van Jagar. *O*
pi_165985484
Zo, ik kom ook even oversteken vanuit 't babytopic hoor!

Mooie fotoshoot Cassandra. O+

Leuk om weer oude bekende namen tegen te komen!
pi_165986095
Welkom Sara met T! *G*
pi_165988246
Welkom Sara en Mr. T! *O*

Lu, Sesamstraat is hier echt de grootste hit van het jaar, ze vindt het echt fantastisch. O+ Ze mag altijd een half uurtje kijken tijdens het koken en zit dan echt met volle concentratie te kijken terwijl alles wat ze ziet benoemd moet worden.
pi_165988301
Wij komen trouwens net uit de dierentuin (Nordhorn, echt een aanrader als je eens dicht aan de grens bent, we komen er elk jaar en nu voor het eerst met N. terwijl ze alles bewust meemaakt) en daar heeft ze 2 nieuwe woordjes opgepikt: bizon en alpaca. :') Wel leuk om daarbij te vermelden dat ze "normale" dieren als hond en poes nog niet zegt, alleen de geluiden. _O-
pi_165995375
Welkom Cassandra en G.! *O*

En hiephiep hoera voor T. van Sara! *O*

Ik ben heel slecht bijgelezen maar doe een poging.

Ik zag een hele scherpe Wolk voorbij komen. O+ Ik hoop dat er geen vervolg op het horrorfeestje hoeft te komen.
Een cracotte etende tweeling *;
Minion O+
Ketel, jij kleine Freek!
Kazy, ze loopt! Gedaan met de rust. >:)

Selv, leuk he, Sesamstraat. L. wordt helemaal wild van het intromuziekje. Gaat op de grond staan stampen terwijl ze d'r armen in de lucht gooit en met d'r billen bounced. Vooral alle muziekjes zijn mooi.
En wat knap, bizon en alpaca!

Wij hoorden vandaag voor het eerst dat ze Tik Tak zei.

Wij hadden vrijdag de crematie. L. is thuisgebleven met mijn moeder. Ik had niet het gevoel dat zij veel met al het verdriet zou kunnen. Zaterdag en zondag zijn we met L. bij vrouw van overleden vriend gebleven. L. is zo ontzettend lief geweest. Iedereen kusjes geven, knuffels geven, aaien. En natuurlijk de boel op stelten zetten. Een heel huis dat niet kind proof was, ze kon d'r lol niet op.

Nieuwste spelletje van de dag? Ze doet zelf haar handen voor haar ogen. Wij roepen dan: "Huh, waar is L. nou? Heeft iemand L. gezien? Joehoe, L.?" en dan kijkt ze heel trots door d'r vingers, haalt ze weg en roept "IETSJEBOE" O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zondag 16 oktober 2016 @ 19:38:06 #237
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165996506
Zo, wij zijn terug van drie dagen Parijs!

Wel bijgelezen, maar vergeet vast wat...

Kris, nog heel veel sterkte :*

Mooie foto's van de aapies (echte en menselijke) O+

Lu, wat fijn dat Wolk gegroeid is :) en je buren zijn stom :(

Slaap voor Jagar *O*

Welkom Sara en Cassandra met jullie grote jongens *O*

Hier kijken we vaak Pieter Post op Youtube, vooral het liedje is gaaf. Een verhaaltje volgen kan ze echt nog niet.

Dus, we waren in Parijs, ik was daar voor werk en mijn moeder heeft op N gepast. Drie dagen in hetzelfde park geweest, duiven en mussen bekeken, fontein bestudeerd, bankjes beklommen etc. En helemaal niet gehuild, N vond het geweldig! En maar lachen naar iedereen, vooral mannen ;)
Ze praat nu ook ineens heel veel, zelfs 'zinnetjes': Is da? Wat is? Duif aai! Boek uit!
Uit is nu helemaal de bom, lampen moeten aan en uit, en boekjes moeten open en dan meteen dicht: 'uit!'
Kortom, mijn kind is echt elke dag leuker
*O* *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165996945
Haha dappere N.! Daat daat haha.
Wat mooi dat ze zo reageerde op Pingu! En herkenbaar van de bizon en alpaca. Mies kan geen hond of kat zeggen, maar wel krokodil (krokrokaa)

Shop, wat gezellig, dat etentje met de meisjes! Knap hoor!

Pff jemig ludann, ben je klaar mee zulke buren! Wow 250 km gereden met Wolk!! Wat fijn dat afgelopen nacht beter ging.

Ook een goeie nacht voor Jäger! Heerlijk, slaap!

Ahhh twist je minion! Wat een popje is het toch O+

Luna best flauw dat de apen niet aan high fives deden. Wat een leuk idee om daar heen te gaan!

Ik geef J. groot gelijk. Los is veel makkelijker dan dankjewel.

Lopende M. bij Kazy! Heb je het kunnen filmen? Heerlijk die eerste stapjes he, zo lekker wiebelig nog.

Haha wat cute L.! Ietsjeboee! O+

Sorry als ik iemand vergeten ben.

Wij waren dit weekend met familieweekend. Met heul veul mensen (60 ong) die met zijn alle veel lawaai maken in een heeeel groot huis. Maar Mies deed het zo goed! Ze is totaal niet verlegen of eenkennig. Ze ging steeds de woonkamer uit, om vervolgens met haar handjes omhoog naar binnen te rennen en "haiii" te roepen naar iedereen. Goeie entree wel.
Ze heeft ook goed geslapen, ondanks best wat herrie vanwege een bonte avond, neefjes met drumstel enzo.
Was zeer geslaagd O+
pi_165997114
Hupje wat een slimmerik met z'n 'los'! :D _O-

LuDann en Jagar: fijn van de betere nachten! ^O^ Hoop dat er nog meer verbetering mag volgen! :*

Kris ietsjeboe, wat klinkt dat heerlijk! O+

Saskia fijn dat ze het zo naar dr zin had! En ook al zo veel zinnetjes; dat is hier ook echt constant nu ja! Ik vind het zo knap! :Y

Welkom voor de nieuwe dreumesen! *G*

Hier vandaag ook een dagje dierentuin (Antwerpen) gedaan! O+ Heerlijk om die nieuwsgierige koppies te zien hč? :D

De 'aapies' waren toch wel het leukste volgens onze Minion, op de voet gevolgd door de beren ;)

Gisteren dr eerste echte schoentjes gekocht. Nou, da's ook een hit hoor! Mevrouw wil alleen nog maar 'lopuh lopuh' en blieft daarbij vooral ook geen hulp of een handje :{w

Edit: ohja kazy wat knap van je losloper! ^O^ O+

Ik had echt geen idee dat ze nog zoveel leuker kon worden! O+ O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_165997248
Haha 'haiii' Mies! :D Schitterend!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166008463
Even weer een vraag in de categorie |:( |:( |:( :

Wij gebruiken altijd Elmex tandpasta voor N., de rode van 0-4 jaar. Nu heb ik ergens vorige maand een nieuwe tube gekocht en kwam ik er vandaag pas achter dat ik per ongeluk de 5+ jaar versie (met fluoride erin dus, de tube heeft exact dezelfde kleur, dus ik had hem ook niet goed bekeken) heb gekocht en daar dus al ongeveer een maand haar tanden mee poets en haar die tandpasta in laat slikken na het poetsen. Ik heb de tandarts geprobeerd te bellen om te vragen of dit kwaad kan, maar die is tot maandag op vakantie. Ach ja dacht ik, dan bel ik de huisarts even, ik moest toch nog vragen over die griepprik: ook niet aanwezig. -O- Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Ik heb de tube weggegooid en ga een nieuwe kopen en ik kan natuurlijk niks meer terugdraaien, maar het voelt echt even heel stom..
pi_166008634
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 11:16 schreef Selvaria het volgende:
Even weer een vraag in de categorie |:( |:( |:( :

Wij gebruiken altijd Elmex tandpasta voor N., de rode van 0-4 jaar. Nu heb ik ergens vorige maand een nieuwe tube gekocht en kwam ik er vandaag pas achter dat ik per ongeluk de 5+ jaar versie (met fluoride erin dus, de tube heeft exact dezelfde kleur, dus ik had hem ook niet goed bekeken) heb gekocht en daar dus al ongeveer een maand haar tanden mee poets en haar die tandpasta in laat slikken na het poetsen. Ik heb de tandarts geprobeerd te bellen om te vragen of dit kwaad kan, maar die is tot maandag op vakantie. Ach ja dacht ik, dan bel ik de huisarts even, ik moest toch nog vragen over die griepprik: ook niet aanwezig. -O- Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Ik heb de tube weggegooid en ga een nieuwe kopen en ik kan natuurlijk niks meer terugdraaien, maar het voelt echt even heel stom..
Mits je geen halve tube per dag op haar borsteltje hebt gedaan, is er niks aan de hand en heeft ze ongeveer zoveel fluoride binnengekregen als een baby die kv krijgt ook binnenkrijgt. Geen zorgen, komt goed :*
pi_166009334
Kijk, op zo'n reactie hoopte ik, dankje :* . Het voelt zo stom he, maar goed, niks meer aan te doen.
pi_166012928
Danku voor de jompels! Het is wel over met de rust ja haha :')

Sara: welkom en nog gefeliciteerd met je dreumes *O*

Selv: wat Bloesem zegt :)

Tandenpoetsen is hier sinds een paar dagen trouwens de hel.. Ik heb vanmorgen dus zo'n el cheapo elektrische kindertandenborstel gekocht bij de Action, n.a.v. een tip van iemand hier laatst. Hij is geel met een eend erop en M. is echt idolaat van (bad)eendjes (eetje eetje! kak kak kak!) dus ik ben benieuwd vanavond.
pi_166013433
Saskia wat klinkt dat lief. Je kleine kletsende Parisienne.

Kennen jullie de vrouw die vorige week nog vol lof zat te praten over haar goed slapende kind?
Nou die is er nu achter dat de fokwet geen hoax is.
Mies is wakker geweest van 23:00 uur tot 4:30 uur. En waarom dat weet geen mens.
pi_166013864
Welkom Sara82!

LuDann, wanneer heb je de afspraak op de Koala-poli? Al binnenkort? En heb je ook nog een afspraak met de kinderarts om het te hebben over een second opinion?

Saskia en MLB, wat fijn dat jullie dames zich zo goed aanpassen en zich vermaken in een andere omgeving :) (het slechte slapen van Mies misschien als nasleep van het weekend?)

Selvaria, knappe woorden zegt N. Ook herkenbaar, J zegt woorden als 'uitstappen' maar kan 'hond' nog niet fatsoenlijk zeggen.

Kazy, hopelijk helpt de eendentandenborstel.
pi_166019000
Wat voor tussendoortjes krijgen jullie dreumesen? T eet s middags op het kdv al om 11 en savonds eten we pas om 18.30. hij krijgt meestal iets van een rijstwafel en een stuk fruit, maar dat is niet genoeg...
  maandag 17 oktober 2016 @ 19:45:25 #248
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166019321
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat voor tussendoortjes krijgen jullie dreumesen? T eet s middags op het kdv al om 11 en savonds eten we pas om 18.30. hij krijgt meestal iets van een rijstwafel en een stuk fruit, maar dat is niet genoeg...
F eet 's ochtend's 2 (grote) stuks fruit, of een mix. Vandaag was het hele mandarijn, halve banaan, halve appel, kwart peer. Dan 's middag's anderhalve boterham, en na het slapen heeft ie vandaag 2 soepstengels op. Wij eten rond half 6, zou echt niet later moeten zijn voor m, en dan eet ie een flinke portie + kwark na.
  maandag 17 oktober 2016 @ 20:01:14 #249
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_166019724
Evt een extra boterham of cracker geven?
pi_166019807
Mijn stokpaardje: restjes van de avond ervoor!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_166020005
Tussendoortje is 's ochtends meestal fruit. 's Middags twee keer als we vroeg geluncht hebben, meestal 1x iets van brood of cracker en 1x groente (tomaat, komkommer, augurk). Of inderdaad restjes avondeten.
pi_166020204
Hier 's ochtends ook vaak fruit, 's middags een rijstwafel / soepstengel / maisboogies / etc. Maar de lunch is meestal pas rond 12.00-12.30u en avondeten 17.30-18.00u dus dat scheelt wel qua tijd.
Zou inderdaad kijken voor iets van een (belegde) cracker of nog een boterham ofzo.

Onze Minion kan soms ook de (ogenschijnlijk) simpelste dingen niet zeggen inderdaad :D Zo legde ze vandaag nog uit dat ze een boterham met stroop lekker vindt ("Boomeisje soop hmmm" :+), maar d'r eigen naam lukt niet :') daar maakt ze consequent 'Sie-sie' van :?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166020303
Sie-sie lijkt inderdaad niet zo op Minion. :N ;)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_166020584
omentielvoooooooooooo

De paden op en de lanen in
in wandelen heb jij altijd zin.
Over stranden, bos of heide terrein
Dat vind jij niet erg, maar juist heel erg fijn.
In R. en de hond heb jij een goed team gevonden
Quality time.. Jullie hebben die term uitgevonden.
Maar wat geef je iemand die zo gelukkig is met niets?
Je lijstje is zo vaag. Niets expliciets.
Kun je me aub iets meer vertellen?
Dat zou mijn zoektocht zeker iets versnellen.

Je moet namelijk weten. Voor mij breekt er nu een hele drukke periode aan
Het wordt rennen, vliegen, hollen, maar vooral niet stilstaan.
Ik ga mijn best doen om het posten hier niet te vergeten,
maar mocht het gebeuren geloof me 'k heb niet stilgezeten.

Liefs
A star shines on the hour of our meeting
pi_166020692
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:26 schreef Krisvc het volgende:
Sie-sie lijkt inderdaad niet zo op Minion. :N ;)
Haha, zie mijn sig voor d'r echte naam ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Minion' kan ze gek genoeg best aardig zeggen :D "Muhminie" O+
Ze heeft een nachtlampje in de vorm van een Minion ;) al noemen we die dan meestal weer Bob om het makkelijk te maken :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166021770
Bedankt voor de tips! Zal inderdaad wel een boterham ofzo extra worden...Of een bakje yoghurt ofzo. Eens even wat dingen uit proberen...
  maandag 17 oktober 2016 @ 21:48:35 #257
335643 faptist
Maakt fouten
pi_166023586
Awesome. Gaan we hier ook SS-en? :D

Wij waren vandaag in Blijdorp. Ro vond de vissen echt superuber tof.
Wijzen en wooooooow roepen was een constante.

En op de terugweg begreep ik eindelijk welk liedje ze al weken 'zingt'.
Hap hap hap, slok slok slok.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166026064
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat voor tussendoortjes krijgen jullie dreumesen? T eet s middags op het kdv al om 11 en savonds eten we pas om 18.30. hij krijgt meestal iets van een rijstwafel en een stuk fruit, maar dat is niet genoeg...
Sjaak krijgt in de middag een soort monkey platter met fruit, soepstengels, maisboogies, puffs etc. Hij kan daar lekker van snoepen.
  maandag 17 oktober 2016 @ 23:32:06 #259
335643 faptist
Maakt fouten
pi_166027583
Jager.. blijft lastig hč.

Ro is anderhalf en volgt ongeveer dit schema

07:30 boterham met choco pasta, kaas of vleeswaren
Duimdikke hoeveelheid melk/optimel/karnemelk
Water Als ze nog een flesje van de dag ervoor vindt.
09:30 fruit en water (mijn thee)
11:00 flesje opvolgmelk (slapen)
12:00 (als ze niet slaapt) boterham , warme melk
14:30 rijstwafels appel/kaneel of soepstengels of iets wat op koek lijkt, biscuitje en paar slokjes thee
17:00 flesje melk, biscuitje of stukjes appel
18:00 eten (wat de pot schaft) en toetje toe (yoghurt of ijsje)
19:45 flesje melk

En daartussen alles wat ze van de grond af plukt en veel kattenbrokken :')

Allemachtig.. wat drinkt ro veel melk eigenlijk hč. :{
maar iets anders krijg ik er echt niet in. :@
Water lukt nog weleens, maar ik kan er niet van op aan. Heel vaak is het dan 1 slokje en klaar.
Heb 2 dagen naar het cb geluisterd en haar geen ander drinken gegeven als wat ik haar aanbood, maar dat resulteerde alleen maar in buikpijn en droge kak.
Dan maar melk.

Tandenpoetsen is nog steeds drama hier.
Net als drinken dus..

En eten stiekem ook. Een boterham betekent meestal 3 stukjes. Met chocoladepasta een hele boterham.
Met de pot mee eten is alleen als ik het geprakt heb (liefst met blender op grove standje ) anders mag ik blij zijn wanneer ze +- een grote eetlepel aan eten binnen krijgt. Geprakt eet ze zeker net zo veel als een half potje babyvoeding voor 12+

Maarre de stats zijn goed. Ze is vrolijk. Ze wordt geliefd. Ik probeer me er geen zorgen om te maken.
:')
pi_166028607
Hier werkte de Hema rietjes beker erg goed Faptist! Op aanraden van Chanty geprobeerd, en met regelmatig aanbieden drinkt hij daar minimaal twee volle flessen van op een dag. Maar wel met een paar slokken per keer. En hij kan m zelf pakken of ernaar wijzen als hij wil.

Verder hier al maanden hetzelfde, na wakker worden pap, tussendoor 2 a 3 crackers, tussen 11 en 13 uur 2 a 3 boterhammen (soms in 1 keer, soms verdeeld afhankelijk van hoelaat hij gaat slapen) rond 15:30 2 stuks fruit, rond 18:30 avondeten. En als het avondeten te laat is, of het fruit te vroeg krijgt hij tussendoor nog een extra cracker of maisboogjes, of alvast wat rauwe paprika oid tijdens het koken. Na het avondeten krijgt hij alleen nog een paar slokken water als hij wil.

Lijkt me lastig, zo'n moeilijke eter. Wij hebben het tegenovergestelde, O gilt als het niet snel genoeg gaat, en kauwen is voor mietjes... We moeten ook zorgen dat we ons eigen bord eerder leeg hebben, want zolang hij nog eten ziet blijft hij schreeuwen erom. Dit overigens ook als wij nog aardappels hebben en hij alleen nog maar boontjes. Die boontjes worden pas opgegeten als alle aardappels weg zijn. En O's stats waren de laatste keren juist niet zo goed, dus geen idee wat hij met dat eten doet. Donderdag weer naar het cb dus ik ben benieuwd...

En die stervende zwaan :D ik ken hier vooral de zwaan-kleef-aan. Wel een leuke dierentuin he? Wij slaan de vissen meestal over, die bewaren we voor bij slecht/koud weer (we hebben een abbo). Hier zijn de dwergnijlpaarden favoriet, als ze buiten zitten. De giraffen zijn hier niet zo populair. Die zitten meestal binnen en dat is erg druk en krap, dus zijn we snel weer weg.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_166028980
Hier is het
7.30 fles melk
10.00 broodje
12.00 fruit
13.00 fles melk
15.00 broodje
17.30 groente
19.00 fles melk

Geen idee of dat goed is :') hij blijft eten als het aan hem ligt haha.
pi_166029536
Haha, mooie zwaan hoor Fap!

Fijn om te zien dat er hier nog veel ukkies flesjes melk krijgen. Ik kreeg het idee (CB) dat we iets raars doen namelijk. :@

8:00: Bord pap.
10:00 Fruit. Gepureerd. Stukjes fruit spuugt ie uit alsof het poep is.
---Slaap---
12:30 Boterham (gaat niet altijd op) en aangelengd sap/thee
15:00 Koekje/soepstengel
15:30 Fles 150 ml opvolgmelk in de slaapkamer
---Slaap---
18:00 Avondeten. Groente gepureerd (want stukjes groente zijn superSUPERgoor he. Ja nee maar echt.) Hij krijgt een paar stukjes vlees en aardappel in een eigen graaibakje. En die eet ie wel gewoon. Zelluf. Ondertussen lepelen wij de groenteprut naar binnen.
20:00 Fles 200 (gaat niet altijd op) en dan slapen.

En honderd keer per dag een slokje water uit een rietjesbeker. Blijf ook stug stukjes fruit en groente proberen, maar nee. Als we tijdens het avondeten stukjes groente in zijn graaibakje doen, worden deze er vakkundig uitgevist en op de grond gesmeten. Nu helpt het misschien ook niet meer dat de teller pas op 4 tandjes staat, dan maalt een stukje broccoli waarschijnlijk ook niet zo lekker weg.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 07:21:11 #263
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_166029929
Wij waren gisteren hij de prematurenpoli (CB in het ziekenhuis).
Fles melk was prima. Zo rond hun 2e zouden de flessen zo'n beetje weg moeten en plaats maken voor bekers.
Rond 18 maanden moesten ze naast papa en mama nog 3 woordjes kunnen zeggen. Check, hoef ik me daar geen zorgen over te maken na alle verhalen van jullie kinderen ;)
Hier eten ze;
's morgens 2 boterhammen en een fles halfvolle melk van 200 ml
Rond 11:00 2 stuks fruit.
Slapen van 12:00-14:00 ongeveer
Daarna 2 boterhammen
Tussendoor nog iets van een koekje, cracker, soepstengel, eierkoekje oid
Rond 18:00-18:30 avondeten met de pot mee. N eet nu ik niet meer pureer beter dan L. Maar overdag eten ze veel, dus absoluut geen zorgen. Vaak nog wat yoghurt na.
Rond 19:30 fles halfvolle melk met granen (die laten we er vanaf nu uit, ze krijgen genoeg binnen!) 170ml

Tussendoor drinken ze water uit een rietjesbeker. De ene dag meer dan de andere dag. Maar wel voldoende.

Ze zijn verder prima gegroeid.
N is nu 78,4cm en weegt 10,7 kilo
L is nu 80,3 cm en weegt 11,2 kilo
pi_166030051
Volgens onze KA is het prima als 2/3e van het drinken melk is. J drinkt de voorgeschreven 600cc dieetmelk altijd helemaal op.

Onze dag:
Ontbijt: brood met halvarine en appelstroop/pindakaas (soms 2 happen, soms 1 snee, meestal een halve snee), 200cc melk
Tussendoor: fruit, water
Lunch: brood met halvarine en vega smeerworst/groentespread (meestal een halve snee), 200cc melk, water
Tussendoor: 1x brood (wat niet op is van de lunch) of volkorencracker, soms maisboogje/soepstengel/koekje/rozijntjes, 1x groente, water
Avondeten: wat de pot schaft (vlees/vis gaat altijd op, de rest wisselt enorm), als toetje soms sojayoghurt en anders fruitmoes
Voor het naar bed gaan: 200cc melk, water (soms nog wat fruit, als hij honger heeft)

Lang leve de Hema rietjesbeker inderdaad. Een open beker gaat goed zolang hij dorst heeft, maar zodra de dorst voorbij is, wordt het knoeien.

Shop, fijn dat je dames het goed doen!

Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar ik word wel een beetje onzeker van de ontwikkeling van J. Voor de lol gingen we dit weekend eens tellen hoeveel woordjes hij (in de juiste context) zegt en ik schrok ervan. En bijv als hij ergens niet aan mag komen, doet hij zelf z'n handjes op de rug, dat hebben wij hem echt niet geleerd. Ik ben soms bang dat anderen denken dat wij hem drillen :@ En aan de andere kant ben ik trots dat hij het goed doet en zo leuk en lief is, zeker na ons eerste jaar.

[ Bericht 18% gewijzigd door Hupje op 18-10-2016 07:56:29 ]
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:45:28 #265
409579 LuDann
All the way
pi_166030395
Saskia, wat knap dat N. al zinnetjes zegt met twee woorden! Dat doet Wolk nog niet.

Hupje: we hebben volgende week een afspraak op de koala poli en ik heb vanmiddag een belafspraak met de kinderarts. Maar nu ze zo goed gegroeid is hoef ik eigenlijk niet a la minute een seconde opinion eigenlijk. Ik wil haar niet onnodig naar weer een ziekenhuis brengen.

Waar maak je je zorgen om qua ontwikkeling, dat hij juist al veel woordjes kan?

Qua eten, even denken...

07:00 bv
09:00 boterham met vegetarische paté
11:00 fruit (9 van de 10 keer 'naa' banaan :') want bananen zijn fantastisch! )
Bv voor slaapje en paar slokken na slaapje
12:30 twee boterhammen, met stroop en vegetarische paté
14:30 volkoren soepstengel, rijstwafel, maisboogies, zoiets.
17:30 flinke bak avondeten. Soms nog fruit (een banaan :') ) na.
Bv voor slapen.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:46:09 #266
409579 LuDann
All the way
pi_166030401
Soms eet ze wel drie bananen op een dag. :@
pi_166030572
Hupje, niet druk om maken. :* Hij doet het echt uit zichzelf en is dus gewoon zijn eigen weg in dingen aan het vinden. En qua taak pikt hij dus schijnbaar makkelijk dingen op, geweldig toch? ^O^ N. wil ook altijd helpen met de tafel afruimen en wordt ook echt boos als wij al teveel opgeruimd hebben. Dat moet er voor buitenstanders ook uitzien alsof we haar enorm gedrild hebben, maar ze ziet het oprecht als een spelletje. O+ Het wijzende vingertje dat ze nadoet als ik "eh" zeg vind ik alleen niet zo heel charmant maar hey, niemand is perfect. ;)

Qua eten eet mijn bootwerker:

07.00-08.00: 1 a 2 boterhammen (pindakaas/stroop) + water / thee
10.00: fruit
12.00: 1 a 2 boterhammen (pindakaas/stroop/kaas/ei/1x per week iets van worst) met een beker volle melk (of als ze al heel moe is een flesje melk)
14:30: Rozijntjes/soepstengel/maisboogjes
16:30: een bordje met kerstomaatjes/komkommer
17:30: 2 borden avondeten, ze eet bijna een volwassenenportie. Groente gaat nog best goed (vooral in soep en bij de pasta), maar pasta, rijst, aardappels, vlees en vis zijn grote favoriet. + water
18.45: yoghurt en een flesje melk voor het slapen gaan

Tussendoor staat er altijd een beker water/thee waar ze bij kan.

Ze groeit nog steeds net iets onder het middellijntje, dus gaat prima volgens mij. ^O^
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:15:05 #268
327807 Mariposas
יה&#14
pi_166032339
Ik heb voor L ook een uitnodiging griepprik gehad. we zijn 2 x met hem bij de huisarts geweest en hij heeft 1 x Ventolin gehad. Ze strooien er wel rijkelijk mee.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:34:13 #269
56471 pinquit
oh my lama!
pi_166033875
Ik heb begrepen dat een huisarts voor elke gezette griepprik flink wat moneyzs ontvangt
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:36:25 #270
56471 pinquit
oh my lama!
pi_166033924
Ben ik de enige die 't kind ook wat diksap of roosvicee geeft? Er staat altijd water, dus als hij tussendoor dorst heeft neemt ie daar 2 slokken van. Maar hij drinkt dat niet goed genoeg om aan zijn minimale vochtinname te komen helaas.
ws heb ik dat zelf ooit verpest door hem roosvicee en diksap aan te bieden :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:39:27 #271
409579 LuDann
All the way
pi_166033981
Wolk heeft ook Ventolin gehad maar geen uitnodiging voor de griepprik.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:40:16 #272
56471 pinquit
oh my lama!
pi_166033994
Hier is t schema trouwens:
's ochtends na t wakker worden een dubbele boterham met appelstroop of jam ofzo.
Dan rond half 10/10u een fruit. Meestal een banaan, en soms iets uit een potje dat hij lekker vindt (-> rood fruit met muesli is zn favo)
Dan krijgt hij 's middags een fles van 150 opvolgmelk met t naar bed gaan.
Als hij uit bed komt krijgt ie weer een dubbele boterham, met kaas/worst oid.
Dan soms tussendoor nog iets, koekje van kleinekeuken, of een stuk brood nog als ie honger heeft.
En dan z'n avondeten.
Fles met 150 opvolgmelk bij t slapen gaan.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_166034066
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 12:36 schreef pinquit het volgende:
Ben ik de enige die 't kind ook wat diksap of roosvicee geeft? Er staat altijd water, dus als hij tussendoor dorst heeft neemt ie daar 2 slokken van. Maar hij drinkt dat niet goed genoeg om aan zijn minimale vochtinname te komen helaas.
ws heb ik dat zelf ooit verpest door hem roosvicee en diksap aan te bieden :')
Mijne mag ook gerust diksap (oh the joy van een grote broer) maar hij vindt het niet lekker, hij drinkt alleen water (en bv). Koemelk of thee vindt hij ook niks.

Die griepprikuitnodiging doet me aan Oprah denken :D 'jij een griepprik, jij een, jij een, iedereeeeen een griepprik!!! *O*
pi_166034068
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 12:36 schreef pinquit het volgende:
Ben ik de enige die 't kind ook wat diksap of roosvicee geeft? Er staat altijd water, dus als hij tussendoor dorst heeft neemt ie daar 2 slokken van. Maar hij drinkt dat niet goed genoeg om aan zijn minimale vochtinname te komen helaas.
ws heb ik dat zelf ooit verpest door hem roosvicee en diksap aan te bieden :')
+1 hier. Maar er gaat ook water in.
Thee moet ik nog eens gaan proberen.

Tot over minder dan een maand hier :W.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:43:53 #275
409579 LuDann
All the way
pi_166034074
Wolk krijgt inderdaad alleen water, omdat ze dat prima drinkt (staat de hele dag op tafel) zie ik de noodzaak van iets anders nog niet. Gisteren heeft mijn moeder haar wel voor het eerst wat thee gegeven.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:45:04 #276
56471 pinquit
oh my lama!
pi_166034102
Koemelk is hier maar raarrrr :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_166034159
Die stervende zwaan foto van Ro _O-
pi_166034251
Pinq, hier ook diksap. Een fles op een dag, die gaat binnen 0,3 seconde op. Verder water en melk. Daar wordt ze minder enthousiast van. :P
Als we ergens iets gaan drinken krijgt ze trouwens appelsap.

Ze snoept verder niet. Geeft er niks om. Laatst een blokje chocola. Toen was ze er wel weer klaar mee.

Vlees en bananen mag je d'r voor wakker maken. Verder niet.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_166034271
J wil af en toe wel een slokje meedrinken van mijn thee. Water drinkt hij prima, en aangezien hij niet anders gewend is, geef ik hem water. Op het kdv of ergens anders drinkt hij wel ooit diksap, maar daar doe je hem geen groot plezier mee ofzo.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:56:50 #280
56471 pinquit
oh my lama!
pi_166034337
Ohja, fotoos! Ik doe mee uiteraard, even de honderd verschillende gezichten van mijn dreumes laten zien *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_166034432
Wat een mooierd pinq!

T krijgt meestal een slokje van wat ik drink, en verder gewoon water. Gister dus een slokje chocomelk. Daar wou hij het hele glas wel van opdrinken... O+
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:05:13 #282
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_166034518
Wat een knappe jongen :)

N drinkt gewoon water, of bv. Groene thee lust ze ook wel, en appelsap, maar dat geef ik haar niet zo vaak. Gewone melk lust ze ook, maar omdat ze al bv krijgt, is het niet nodig om melk te geven.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:09:25 #283
327807 Mariposas
יה&#14
pi_166034592
Wat lief pinq, die geconcenteeerde blik ook. :D

Ik geef alleen water. Diksap vind ik niets toevoegen, hij drinkt prima water.misschien ook omdat hij niet beter weet. Op de opvang drinkt hij geloof ik wel eens thee en hij krijgt soms een slokje van wat ik drink.
Ik let er trouwens ook niet op of hij genoeg drinkt. Er staat altijd een flesje op de grond en tijdens/na de maaltijd bieden we hem nog wat aan. Ik ga er van uit dat hij gewoon drinkt wanneer dorst en zichzelf niet uitdroogt.
Wij drinken zelf thuis ook bijna alleen maar water, thee en koffie. Het zit ook niet echt in m'n systeem om wat anders te pakken.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_166034663
N. drinkt thuis bijna alleen water/thee/melk. Vooral melk en thee (rooibos, zowel warm als koud) zijn een megasucces. Ranja heb ik haar op warme dagen wel regelmatig gegeven zodat ze sowieso genoeg dronk. Zolang ze elk slokje water/thee/melk nog afsluit met een tevreden "hmmm :9 " geef ik liever niks anders.

Bij het uit eten gaan mag ze wel altijd een slokje van wat wij drinken. Vandaag nog een hapje van papa's slagroom met wat chocomel eraan en bijvoorbeeld appelsap van mij. Bij de appelsap doe ik op een gegeven moment wel haar rietje zo hoog dat ze denkt dat het op is, anders is mijn hele flesje binnen een minuut leeg. _O-

Pinq, lekker ventje heb je daar toch. O+

Wij waren vandaag voor de tweede keer met N. in de bieb, wat een paradijs voor haar. O+ "Wow!" "Boeb! Boeb!" en vervolgens alle boekjes doorbladeren. En uiteraard stervende zwaan bij het naar huis gaan. Ze heeft haar gladde-aal-move de laatste tijd geperfectioneerd, ze glibbert zo uit onze armen als ze het ergens niet mee eens is. _O-
pi_166034686
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:09 schreef Mariposas het volgende:
Wat lief pinq, die geconcenteeerde blik ook. :D

Ik geef alleen water. Diksap vind ik niets toevoegen, hij drinkt prima water.misschien ook omdat hij niet beter weet. Op de opvang drinkt hij geloof ik wel eens thee en hij krijgt soms een slokje van wat ik drink.
Ik let er trouwens ook niet op of hij genoeg drinkt. Er staat altijd een flesje op de grond en tijdens/na de maaltijd bieden we hem nog wat aan. Ik ga er van uit dat hij gewoon drinkt wanneer dorst en zichzelf niet uitdroogt.
Wij drinken zelf thuis ook bijna alleen maar water, thee en koffie. Het zit ook niet echt in m'n systeem om wat anders te pakken.
Same here en zelfde voor zoete tussendoortjes, ik houd daar zelf niet van en vind het niet nodig om hem aan zoet beleg of koekjes te laten wennen, komt later vast wel rijkelijk als ie bij andere kindjes gaat spelen en zo. Op de opvang zal hij dat vast ook wel eens eten maar thuis niet. Veel fruit, avocado en brood. Brood is echt zijn favoriet *)
pi_166034875
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:16 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Same here en zelfde voor zoete tussendoortjes, ik houd daar zelf niet van en vind het niet nodig om hem aan zoet beleg of koekjes te laten wennen, komt later vast wel rijkelijk als ie bij andere kindjes gaat spelen en zo. Op de opvang zal hij dat vast ook wel eens eten maar thuis niet. Veel fruit, avocado en brood. Brood is echt zijn favoriet *)
ik vind niet zoet broodbeleg best lastig. T eet nu veel hummus op brood, maar ook wel appelstroop. Kaas of worst eet hij alleen de kaas of de worst. Smeerkaas eet hij niet, en iets van roomkaas ook niet...
pi_166034910
Hier is het niet echt om te laten wennen aan eigenlijk. Als ik zoals vandaag een appeltaartje bij de thee eet mag N. ook gewoon wat proeven. Thuis eet ze normaalgesproken alleen verantwoorde dingen, maar ik vind er niks mis mee om af en toe ook wat zoetigs te laten proeven, ook zodat ze later niet ineens compleet losgaat als ik niet in de buurt ben. Hetzelfde geldt voor iets als patat, een keer in de 3 a 4 weken halen we iets bij de cafetaria en krijgt N. ook gewoon (zoutloze, dat wel) patat en een stukje van mijn/mans snack. Niks mis mee. ^O^
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:34:32 #288
327807 Mariposas
יה&#14
pi_166035039
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:28 schreef Selvaria het volgende:
Hier is het niet echt om te laten wennen aan eigenlijk. Als ik zoals vandaag een appeltaartje bij de thee eet mag N. ook gewoon wat proeven. Thuis eet ze normaalgesproken alleen verantwoorde dingen, maar ik vind er niks mis mee om af en toe ook wat zoetigs te laten proeven, ook zodat ze later niet ineens compleet losgaat als ik niet in de buurt ben. Hetzelfde geldt voor iets als patat, een keer in de 3 a 4 weken halen we iets bij de cafetaria en krijgt N. ook gewoon (zoutloze, dat wel) patat en een stukje van mijn/mans snack. Niks mis mee. ^O^
Je spreekt jezelf een beetje tegen. :P
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:36:41 #289
327807 Mariposas
יה&#14
pi_166035094
Patat. O+
Honger maar het eten in huis is op, bestelde boodschappen kan ik pas vanmiddag ophalen, en kind slaapt nu ook net. :') |:(
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:37:39 #290
327807 Mariposas
יה&#14
pi_166035120
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:26 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik vind niet zoet broodbeleg best lastig. T eet nu veel hummus op brood, maar ook wel appelstroop. Kaas of worst eet hij alleen de kaas of de worst. Smeerkaas eet hij niet, en iets van roomkaas ook niet...
Pindakaas een beetje verkrijgbaar in DLD? Of anders zuivelspread? Ik geef ook vaak roomboter op brood.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_166035137
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:34 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf een beetje tegen. :P
Of we hebben een andere interpretatie van het woord wennen gehanteerd. ;) Ik bedoelde het meer als koffie/bier leren drinken en dus moeten wennen aan de smaak voordat je iets lekker vindt.
pi_166035303
Frits drinkt voornamelijk water of lauwe water. Heel soms wat aangelengde appelsap.
We zijn nogal van het verantwoorde voer en we laten hem altijd met ons mee eten. Als het dan een keer iets ongezonder is mag hij ook een hapje. Tot grote frustratie van mijn schoonmoeder afgelopen vrijdag. Ze vond het belachelijk dat Frits een hapje ijs mocht, maar dat zij geen snoepjes mag geven aan hem.
In mijn ogen zit er verschil tussen incidenteel een hapje proeven en iedere keer als hij bij zijn oma een koekje/snoepje, een glas jus d'orange en een bakje chips. Voor de beeldvorming: mijn man gaat vijf keer per week langs zijn moeder.
pi_166035349
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:45 schreef Cholula het volgende:
Frits drinkt voornamelijk water of lauwe water. Heel soms wat aangelengde appelsap.
We zijn nogal van het verantwoorde voer en we laten hem altijd met ons mee eten. Als het dan een keer iets ongezonder is mag hij ook een hapje. Tot grote frustratie van mijn schoonmoeder afgelopen vrijdag. Ze vond het belachelijk dat Frits een hapje ijs mocht, maar dat zij geen snoepjes mag geven aan hem.
In mijn ogen zit er verschil tussen incidenteel een hapje proeven en iedere keer als hij bij zijn oma een koekje/snoepje, een glas jus d'orange en een bakje chips. Voor de beeldvorming: mijn man gaat vijf keer per week langs zijn moeder.
:o
pi_166035454
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

:o
Ze woont vijf minuten van ons vandaan en is vorig jaar haar man verloren. Bezoekjes variëren in tijd tussen de 15 minuten en 2 uur.
Dat bakje chips+snoepje+jus d'orange in 15 minuten vind ik ook wat ambitieus van haar.
pi_166036537
Mijn jongste drinkt vaak gewone melk, rooibosthee, gekleurd water (ranja maar dan een 1:25 verhouding of zo) en is helemaal fan van appelsap en jus d'orange. Van de laatste twee is het vaak maximaal een half bekertje en dan ook nog aangelengd met water.
Gewoon water wordt wel gedronken maar heeft zeker niet de voorkeur. Qua snoepen vind ik het soms vooral lastig aangezien mijn oudste wel af en toe snoept. Gelukkig vindt de jongste bepaalde musli (gewoon droog) ook net snoep.
pi_166036842
Oh! Santa_hoholic!
pi_166039050
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 12:36 schreef pinquit het volgende:
Ben ik de enige die 't kind ook wat diksap of roosvicee geeft? Er staat altijd water, dus als hij tussendoor dorst heeft neemt ie daar 2 slokken van. Maar hij drinkt dat niet goed genoeg om aan zijn minimale vochtinname te komen helaas.
ws heb ik dat zelf ooit verpest door hem roosvicee en diksap aan te bieden :')
Wij wisselen diksap en water af. Daarnaast is Sjaak fan van CapriSun en sinaasappelsap. Dat krijgt hij soms een beetje.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:32:01 #298
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166039939
Het is bij ons wel duidelijk dat F de tweede is, hij krijgt dingen die J echt nog niet kreeg toen ie 14 maanden was... Hier dus wel af en toe diksap/ aanmaakappelsap en soms (onderweg) fruit shoot. Sinds ie het flesje van J te pakken kreeg is het krijsen als ie niet ook een beetje krijgt. Ik probeer er dus aan te denken een flesje dat bijna leeg is aan te vullen met water en dat aan m te geven. Werkt vooralsnog ook ;)

Frietjes worden hier ook gegeten, net als knakworst en chocopasta als broodbeleg. Gelukkig heeft F ook het fruit-lover-gen, dus ook veel fruit en naturel kwark/ yoghurt. Snoepjes krijgt ie nog niet, die krijgt J meestal als F slaapt, dus dat merkt ie niet. Chips werden laatst op een kinderverjaardag ook zeer gewaardeerd, dus zijn nu ook opgenomen in het 'zo-af-en-toe-op-een-feestje' menu.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:47:16 #299
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_166040227
O MM, friet eten ze hier ook af en toe! En kipnuggets.
Chips lusten ze ook zo af en toe.
Maar over het algemeen probeer ik ze wel gezond te laten eten. Bij opa of oma krijgen ze ook chocopasta en smeerworst.
pi_166041199
Eten: daar doet mijn kind niet aan :X.
Drinken: Nutrilon, melk, water en thee. Het eerste uit een fles, de andere drie uit een open- of rietjesbeker.
pi_166041203
En dicht!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')