abonnement Unibet Coolblue
pi_165543775
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 20:47 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Halloween sale is wel aanzienlijk kleiner dan summer of wintersale ja. Maar focus ligt dan vooral op engere spellen.
Zouden Limbo, de opvolger van Limbo, Doom en Dead Space ertussen zitten? Voor de rest ken ik weinig engere spellen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_165544637
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 22:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zouden Limbo, de opvolger van Limbo, Doom en Dead Space ertussen zitten? Voor de rest ken ik weinig engere spellen.
Dead Space zat er de laatst keren al tussen volgens mij. Doom waarschijnlijk ook, is sinds mei uit.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_165544741
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 23:36 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Dead Space zat er de laatst keren al tussen volgens mij. Doom waarschijnlijk ook, is sinds mei uit.
Ik denk dat ik met Doom nog even wacht, ik verwacht dat dat 20 euro of zo gaat kosten (normaal toch ongeveer 50% bij deze 'leeftijd' van het spel?) als het er nu tussen zit, ik heb nog genoeg spellen te spelen dus ik kan wel even wachten. Bovendien is mijn grafische kaart niet goed genoeg om dat spel te spelen zoals ik het graag wil spelen (hoge instellingen, >60 FPS).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_165565737
Steam for Linux werkt niet eens bij mij,maar het is al geïnstalleerd(via .deb bestand en of command line). :')
pi_165566211
steam gaat een redesign krijgen..
pi_165567476
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 23:00 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Steam for Linux werkt niet eens bij mij,maar het is al geïnstalleerd(via .deb bestand en of command line). :')
Andere distributie? Aanvullende softare die Steam wel nodig heeft maar die geen onderdeel is van Steam?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 26 september 2016 @ 01:25:22 #107
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_165567691
Opzouten met die sales en geef de nieuwe gratis versie van:
- Die valve co-op zombiekiller uit.
- En eventueel portal inception-mmorpg ofzo. Waarin je in iemands eigen gecreerde hersens kan portallen op diepere niveau's (als een soort van battlemode in een groot universum). Maar ook massive team/clanbattles met tientallen aan elkaar geknoopte niveau's waarbij je moet samenwerken om eerder door hun levels te kunnen skippen). Een global mmorpg in het portaluniversum, meej hats want zonder hats is er niks aan natuurlijk. :7 Is een keer wat anders dan al dat schieten en fantasy rpg shit, wel kicken natuurlijk. ^O^
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_165581782
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 00:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Andere distributie? Aanvullende softare die Steam wel nodig heeft maar die geen onderdeel is van Steam?
Ik gebruik altijd Kubuntu sinds Jan 2007 als mijn vaste distro. :9

Gek genoeg kan ik STO spelen met WINE(staging 1.9.19),zonder problemen. _O-
pi_165582156
Net nog even gekeken naar de Rockstar spellen (Rockstar weekend), toch maar besloten om het aan me voorbij te laten gaan. Teveel gedoe met DRM en technische problemen (authenticatie die niet werkt, crashes en zo). LA Noire heb ik al (een goed spel maar die VSync vind ik wel vervelend) en GTAV vind ik nu nog te duur, zeker omdat ik die al heb gespeeld.

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 18:20 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ik gebruik altijd Kubuntu sinds Jan 2007 als mijn vaste distro. :9

Gek genoeg kan ik STO spelen met WINE(staging 1.9.19),zonder problemen. _O-
Leg als je wil nog eens een keer wat meer in detail uit hoe dat spelen met WINE precies werkt (WINE met andere software?) en hoe goed/slecht het werkt (FPS-vergelijking, zowel het gemiddelde als de dipjes). Eventueel via PB als het andere mensen hier niet zou interesseren. Ik wil er zelf ook nog eens mee gaan experimenteren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_165582181
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 01:25 schreef govie het volgende:
Opzouten met die sales en geef de nieuwe gratis versie van:
- Die valve co-op zombiekiller uit.
- En eventueel portal inception-mmorpg ofzo. Waarin je in iemands eigen gecreerde hersens kan portallen op diepere niveau's (als een soort van battlemode in een groot universum). Maar ook massive team/clanbattles met tientallen aan elkaar geknoopte niveau's waarbij je moet samenwerken om eerder door hun levels te kunnen skippen). Een global mmorpg in het portaluniversum, meej hats want zonder hats is er niks aan natuurlijk. :7 Is een keer wat anders dan al dat schieten en fantasy rpg shit, wel kicken natuurlijk. ^O^
Heeft iemand van jullie dat fanmade Halflife-spel gespeeld? Ik kan niet op de naam komen, Valve gaf goedkeuring voor het spel, het werd door 1 persoon gemaakt en het kwam ongeveer een jaar geleden (hooguit 2) uit. Ik heb het niet over een remake, het bevat geheel eigen levels en zo.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_165585040
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 18:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Net nog even gekeken naar de Rockstar spellen (Rockstar weekend), toch maar besloten om het aan me voorbij te laten gaan. Teveel gedoe met DRM en technische problemen (authenticatie die niet werkt, crashes en zo). LA Noire heb ik al (een goed spel maar die VSync vind ik wel vervelend) en GTAV vind ik nu nog te duur, zeker omdat ik die al heb gespeeld.

[..]

Leg als je wil nog eens een keer wat meer in detail uit hoe dat spelen met WINE precies werkt (WINE met andere software?) en hoe goed/slecht het werkt (FPS-vergelijking, zowel het gemiddelde als de dipjes). Eventueel via PB als het andere mensen hier niet zou interesseren. Ik wil er zelf ook nog eens mee gaan experimenteren.
Oh gut!!!
pi_165585185
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 20:33 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Oh gut!!!
Met Wine + nog iets anders presteert dit spel blijkbaar beter dan met enkel Wine (volgens mij wel zonder TressFX:{). Vandaar dat ik het vraag.
+ dat het schijnt dat je heel wat moet prutsen om sommige spellen aan de gang te krijgen.
. Hoe het zit met de bibliotheken (andere files die hetzelfde effect hebben, op papier, geen emulatie) dat weet ik.
Zelf houd ik het bij OpenGL en Vulkan voor Linux voor het meer 'serieuze' gamen zo gauw ik dat allemaal aan de praat krijg maar puur als experiment eens zien wat er mogelijk is is wel leuk.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 26 september 2016 @ 21:12:39 #113
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_165586435
De fps in beide besturingsvarianten is prima. Als je linux als desktopomgeving wilt hebben, dan gaat dat gewoon. Het enige nadeel dat ik als leek ondervindt in linux zijn dat vakspecifieke software vaak alleen maar voor windowsomgeving wordt geprogrammeerd. Ik krijg bijvoorbeeld 3D cad werktuigbouwkunde software met sheetmetal modules echt niet werkend in linuxmint.
Sommige spellen hebben geen linuxversie en dan kan je vaak met wine dat toch werkend krijgen, zie wine als een nintendo emulator, maar dan windows onder linux. Aan de andere kant staan er zoveel spellen op steam dat er geen gerne meer te vinden is waarin geen linuxtoptitles staan. Voor battlefield heb je war of thunder etcetcetc.
De voordelen van linux zijn riant voor mij als leek. Geen virusscanner nodig, want linux is imuun, alles werkt uit de box. Je hebt een applicatiemanager waarin je kunt zoeken. De software die daar in staat kan je met 1 druk op de knop downloaden en hij installeerrt het automatisch. Alle software is gratis en werkt net zo goed als op windows, ook office of andere software.
De vraag is eigenlijk hoe afhankelijk jezelf bent van windows-only-software. Als je dat niet bent, dan ben je eigenlijk gek in dat met kanker geinfecteerde besturingssysteem te blijven werken.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_165587144
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:12 schreef govie het volgende:
De fps in beide besturingsvarianten is prima. Als je linux als desktopomgeving wilt hebben, dan gaat dat gewoon. Het enige nadeel dat ik als leek ondervindt in linux zijn dat vakspecifieke software vaak alleen maar voor windowsomgeving wordt geprogrammeerd. Ik krijg bijvoorbeeld 3D cad werktuigbouwkunde software met sheetmetal modules echt niet werkend in linuxmint.
Sommige spellen hebben geen linuxversie en dan kan je vaak met wine dat toch werkend krijgen, zie wine als een nintendo emulator, maar dan windows onder linux. Aan de andere kant staan er zoveel spellen op steam dat er geen gerne meer te vinden is waarin geen linuxtoptitles staan. Voor battlefield heb je war of thunder etcetcetc.
Zit je wel met inferieure alternatieve te rommelen, terwijl je ook gewoon het origineel op windows kan spelen, dat is voor het gros niet intressant dus.
quote:
De voordelen van linux zijn riant voor mij als leek. Geen virusscanner nodig, want linux is imuun, alles werkt uit de box. Je hebt een applicatiemanager waarin je kunt zoeken. De software die daar in staat kan je met 1 druk op de knop downloaden en hij installeerrt het automatisch. Alle software is gratis en werkt net zo goed als op windows, ook office of andere software.
De vraag is eigenlijk hoe afhankelijk jezelf bent van windows-only-software. Als je dat niet bent, dan ben je eigenlijk gek in dat met kanker geinfecteerde besturingssysteem te blijven werken.
op papier klinkt dat leuk, maar in de praktijk blijkt libreoffice niet geweldig met MS bestanden en vica versa om te kunnen gaan.
Een virusscanner is nog steeds nodig bij de leek,
ik heb hier ubuntu 16 geinstalleerd staan in een VMware en daar wilde de ubuntu softwarecenter (na verse installatie) niet eens openen, ik moest vervolgens eerst via de terminal de software installeren (een andere visuele package manager is niet aanwezig)
als dat soort basis dingen al verkeerd gaat, is een OS imho niet voor consumenten geschikt
  maandag 26 september 2016 @ 22:58:33 #115
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_165590101
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:30 schreef mschol het volgende:

[..]

Zit je wel met inferieure alternatieve te rommelen, terwijl je ook gewoon het origineel op windows kan spelen, dat is voor het gros niet intressant dus.

[..]

op papier klinkt dat leuk, maar in de praktijk blijkt libreoffice niet geweldig met MS bestanden en vica versa om te kunnen gaan.
Een virusscanner is nog steeds nodig bij de leek,
ik heb hier ubuntu 16 geinstalleerd staan in een VMware en daar wilde de ubuntu softwarecenter (na verse installatie) niet eens openen, ik moest vervolgens eerst via de terminal de software installeren (een andere visuele package manager is niet aanwezig)
als dat soort basis dingen al verkeerd gaat, is een OS imho niet voor consumenten geschikt
Libre office is super. We hadden op de zaak ons hele calculatie+offerte systeem hierover lopen en dat konden we niet eens in windows (er ging 50 miljoen per jaar erdoorheen zo). Inferieur in linux bestaat allang niet meer, alleen in jouw denkpatroon. Ik vind linuxmint zelfs prettiger als geheel dan windows als consument. Het enige lastige is zoms vakspecifieke software, die niet als linux native te verkrijgen is. En als mensen echt zo verslaafd zijn aan spellen die niet kunnen draaien op linux dan blijf je lekker op windows. Maar ik ben overgestapt naar linuxmint en het is een prima produkt en is 100% af, windows haalt niet eens 75% af, gatenkaas.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_165592558
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 22:58 schreef govie het volgende:

[..]

Libre office is super. We hadden op de zaak ons hele calculatie+offerte systeem hierover lopen en dat konden we niet eens in windows (er ging 50 miljoen per jaar erdoorheen zo)
dan werkt het voor jullie toevallig mooi omdat jullie je systeem erop hebben aangepast.
quote:
. Inferieur in linux bestaat allang niet meer, alleen in jouw denkpatroon.
lekker makkelijk weer.. zolang basale zaken als een package manager (of simpele videodrivers, ook dat heb ik gezien) al falen bij een verse installatie in een standaard VM omgeving (=een zowat statische omgeving qua hardware) is er iets grondig mis.

Dat heeft niets met mijn denkpatroon te maken.. Dat ik vervolgens ook de, herhaalde, ervaring heb dat software op linux keer op keer niet mee kan komen met windows software komt daar dan ook nog eens bovenop..
dat is ongeschikt voor de consument, leuk voor de hobbyist...
quote:
Maar ik ben overgestapt naar linuxmint en het is een prima produkt en is 100% af, windows haalt niet eens 75% af, gatenkaas.
zie boven, linux is imho verre van af als compleet product...

[ Bericht 6% gewijzigd door mschol op 27-09-2016 01:08:56 ]
pi_165592742
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 22:58 schreef govie het volgende:
Ik gebruik al jarenlang LibreOffice onder Windows en ik heb recent Linux Mint geïnstalleerd. Ik zou graag willen dat ik enkel Linux zou kunnen gebruiken, ik gebruik onder Windows al heel erg lang veel open source software. Ik denk dat ik redelijk objectief ben. Mijn ervaringen:

• LibreOffice volstaat voor de meeste mensen prima. Persoonlijk vind ik Libre-Office tegenwoordig prettig in gebruik. Laat ik beginnen met Writer. Wiskunde-formules invoeren gaat gemakkelijker dan onder Windows omdat je code kan typen in een apart venster naast dat er een GUI voor wordt gebruikt, op het moment dat je die GUI gebruikt dan zie je de code verschijnen en dus leer je snel hoe je gemakkelijk snel formules invoert in plaats van dat je RSI ontwikkelt met al dat gedoe met de muis. 1 probleempje nog, je moet nog een keer extra klikken met de muis nadat je de code hebt ingevoerd, het kan dat er een shortcut voor is maar die heb ik nog niet ontdekt.
Daarnaast zijn er wat layoutprobleempjes bij het invoeren van wiskundeformules bij zowel LibreOffice als Word, als je het mooi wil krijgen dan moet je LaTeX gebruiken. Ik zal 1 voorbeeld geven voor LibreOffice: als je subscript en superscript combineert dan kan je soms krijgen dat het niet netjes onder elkaar staat, bij Word heb ik analoge problemen gezien.
Voor de rest maakt het echt niet uit: ruime keuze aan lettertypes en ongeveer dezelfde lettertypes, dezelfde opties.

Ik heb weinig handigheid met spreadsheets maar de keren dat ik probeerde iets voor elkaar te krijgen met grafiekjes of formules vond ik bij die van LibreOffice veel sneller de oplossing dan bij Excel, om de een of andere reden is het intuïtiever, voor mij in ieder geval. Het menu is sowieso fijner omdat het niet die ribbon-GUI gebruikt.

De presentatiesoftware is practisch hetzelfde, alleen werken sommige exclusieve MS Office features die je niet nodig hebt voor presentaties en zelfs beter niet gebruikt niet maar dat ligt niet aan LibreOffice.

• De nieuwe versie werkte bij mij niet onder W7. Ik had het op een verse installatie geprobeerd, het programma crashte elke keer bij het afsluiten. Om die reden vertrouwde ik het niet en daarom gebruik ik nu versie 4.4. Ik denk dat ik heel versie 5 maar oversla, bij 6 ga ik het weer eens proberen om een nieuwe versie te gebruiken. Helaas zijn de oude versies moeilijk te vinden, het archief is slecht onderhouden. Je moet zelf in de mappen (van de server) zoeken naar de installatiebestanden van andere versies en voor een aantal versies (de twee tussen 4.4 en 5 in ieder geval) zijn de mappen leeg. Ik krijg er het "zolang de voorraad strekt gevoel bij". Het is beter om niet de nieuwste versie op te dringen maar ook een aantal oudere versies op dezelfde pagina te zetten, de kans op problemen is nu eenmaal groter bij de nieuwste versies.

• LibreOffice start trager dan de nieuwste versies (vanaf 2013 geloof ik) van MS Office. Dat is geen ramp en bij een SSD merk je het misschien helemaal niet maar bij een mechanische schijf merk je het wel. Maar goed, bij MS Office erger ik me dan weer aan andere gebrekjes, zelfs het opslaan van een bestand maken ze omslachtig door niet standaard de documentenfolder of een andere folder van jouw keuze te laten zien maar die cloud op de voorgrond te plaatsen. Microsoft wil blijkbaar heel erg graag dat we die cloud gebruiken, ik moet er niets van hebben. ;)

• Bij Linux Mint kan er nog wat geschaafd worden aan allerlei niet onbelangrijke details. Voorbeeldje: voor mijn geluidskaart ontbrak bepaalde software (Alsa) die door veel mensen wordt gebruikt. Het probleem hierbij is dat het de nieuwste versie van Linux Mint was die nog niet een maand lang uit was terwijl deze software in 2009 al bestond. De klok van Windows verschuift steeds met twee uur als Mint is opgestart, een bekend probleem blijkbaar.
http://www.howtogeek.com/(...)hing-time-dual-boot/
Ik moet nog een keer uitzoeken wat de oorzaak is.
Zelf zou ik het fijn vinden als ze ook nog wat meer desktopachtergronden zouden toevoegen in het standaard archief. Ik kan nog geen uitspraak doen over de customisationopties omdat ik het daarvoor onvoldoende heb verkend. De auto-hidefunctie van de takenbalk is in Linux Mint aanzienlijk beter dan in Windows (ect volledig weg, een extra functie naast tonen en autohide).
Voordelen en nadelen. Tot nu toe vind ik W7 het fijnst (ondanks het geprutst met de auto-hide-functie), W10 vind ik verschrikkelijk en Linux Mint plaats ik tussen de twee in maar dat is zoals het uit de doos werkt, ik weet niet hoe ik het nog allemaal kan aanpassen.

• Gaming in Linux heb ik nog niet geprobeerd, dat komt nog.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 27-09-2016 00:59:58 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_165592934
Interplay build your own bundle op gog.com
https://www.gog.com/promo(...)_sale_interplay_byob

interplay schijnt zijn IP's te verkopen, dus kans is groot dat de games ook van gog.com verdwijnen (maar dat is speculatie)
pi_165593052
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 21:12 schreef govie het volgende:
De fps in beide besturingsvarianten is prima.
Bij Borderlands zie je mindere prestaties als je het op Youtube opzoekt, zowel bij Wine als bij OpenGL krijg je te lage dips (stuttering). Zoek maar eens op Youtube naar Borderlands 2 met Wine en OpenGL (twee aparte filmpjes). Natuurlijk draaien DX12-spellen nog niet (Quantum Break en Forza vind ik interessant). Ik hoop dat het over 5 jaar anders is en ik ben erg blij met Valve's initiatief (uit eigenbelang maar dat boeit niet) om developers te pushen om het ook voor Linux openbaar te maken. Als we geluk hebben en Vulkan de dominante API wordt (wat wel terecht zou zijn aangezien Mantle, waar Vulkan op is gebaseerd, het origineel is en Microsoft dit heeft gekopiëerd voor DX12) dan zouden alle nieuwe spellen perfect draaien onder Linux.

quote:
Geen virusscanner nodig, want linux is imuun, alles werkt uit de box.
Linux is helaas niet immuun voor virussen, wel is het een minder groot probleem, in belangrijke mate omdat ook virussen hoofdzakelijk voor Windows worden geschreven.

quote:
De vraag is eigenlijk hoe afhankelijk jezelf bent van windows-only-software. Als je dat niet bent, dan ben je eigenlijk gek in dat met kanker geinfecteerde besturingssysteem te blijven werken.
Dat Windows 10 een hoop problemen heeft ben ik met je eens. De telemetrie, de GUI (meerdere elementen die momenteel zuigen), het verplicht updaten, het verkloten van drivers...
Windows 7 was wel ok.
Ja, ik ben helaas voor sommige toepassingen afhankelijk van Windows, naast games moet ik incidenteel software gebruiken die enkel onder Windows draait, helaas. In welke mate dat onder Wine zou gaan weet ik niet. Van datgene wat ik erover zie, lees en hoor is het work in progress wat geleidelijk aan beter wordt maar wat nog lang niet klaar is. Dit zeg ik met alle respect, hoe de benchmark (ik weet niet of dat heel het spel goed draait, blijkbaar wel: https://appdb.winehq.org/(...)s=version&iId=29494) van Tomb Raider draait onder Wine + CSMT is zonder enige twijfel indrukwekkend, vooral de stabiliteit.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_165593069
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 01:10 schreef mschol het volgende:
Interplay build your own bundle op gog.com
https://www.gog.com/promo(...)_sale_interplay_byob

interplay schijnt zijn IP's te verkopen, dus kans is groot dat de games ook van gog.com verdwijnen (maar dat is speculatie)
Lost Vikings is leuk maar die kan je volgens mij legaal gratis downloaden, wellicht dat die daarom er niet tussen staat. Als je de primitieve graphics door de vingers kan zien en je krijgt de snelheid goed dan is het een geweldig spel. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_165593242
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 01:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Lost Vikings is leuk maar die kan je volgens mij legaal gratis downloaden, wellicht dat die daarom er niet tussen staat. Als je de primitieve graphics door de vingers kan zien en je krijgt de snelheid goed dan is het een geweldig spel. :)
niet Interplay maar blizzard heeft de rechten daarvan , maar op battle.net staat een gratis versie :)
  dinsdag 27 september 2016 @ 12:55:52 #122
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_165600066
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 01:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bij Borderlands zie je mindere prestaties als je het op Youtube opzoekt, zowel bij Wine als bij OpenGL krijg je te lage dips (stuttering). Zoek maar eens op Youtube naar Borderlands 2 met Wine en OpenGL (twee aparte filmpjes). Natuurlijk draaien DX12-spellen nog niet (Quantum Break en Forza vind ik interessant). Ik hoop dat het over 5 jaar anders is en ik ben erg blij met Valve's initiatief (uit eigenbelang maar dat boeit niet) om developers te pushen om het ook voor Linux openbaar te maken. Als we geluk hebben en Vulkan de dominante API wordt (wat wel terecht zou zijn aangezien Mantle, waar Vulkan op is gebaseerd, het origineel is en Microsoft dit heeft gekopiëerd voor DX12) dan zouden alle nieuwe spellen perfect draaien onder Linux.

1 stuk fruit maakt geen mand. Er zijn ook weer mensen die starcraft 2 via wine weer op een hogere fps spelen. Mensen zeiken ook vaak over niks, alsof 100 of 115 fps wat uitmaakt, noppes. Een standaard boerenlul merkt daar helemaal niets van, en standaard boerenlullen is minimaal 98% van de populatie. fps vergelijken is geneuzel in de marge.

[ Bericht 16% gewijzigd door govie op 27-09-2016 14:57:50 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_165604164
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 12:55 schreef govie het volgende:
1 stuk fruit maakt geen mand.
Het punt is dat ik geen enkel stuk fruit links wil laten liggen wat op een PC gebruikt kan worden (Sony exclusives laat ik wel links liggen, ook als ze goed zijn, omdat ik me niet laat dwingen om een extra computer te kopen terwijl ik al een veel beter apparaat heb, te zot voor woorden omwille van het geld en omwille van het milieu). Nu ja, ooit tweedehands misschien.

quote:
Mensen zeiken ook vaak over niks, alsof 100 of 115 fps wat uitmaakt, noppes.
Dat weet ik niet omdat ik tot nu toe niet met een hogere refreshrate dan 60 Hz heb kunnen spelen. Tot 60 merk ik in ieder geval wel sterk het verschil dus vermoedelijk zal ik ook wel het verschil merken tussen 60 en 100, hoe het boven de 100 zit moet ik nog ondervinden (mijn volgende monitor). Ik weet dat er veel mensen zijn die het verschil merken tussen 120 en 144 Hz. , dus dat verschil kan worden waargenomen. Of dat het verschil er ook wezenlijk toe doet is een andere kwestie.
Het is bovendien geen geneuzel in de marge op het moment dat je gemiddeld 80 haalt of gemiddeld 60. Hierbij moet je er rekening mee houden dat de dipjes ver onder het gemiddelde zitten. Ik heb het nu over dipjes die langer aanhouden, bijvoorbeeld omdat er meer gebeurt of omdat er meer veeleisende graphics worden gebruikt bij delen van het spel.

Kortom, dat wat je met Linux net zo goed kan gebruiken wil ik best onder Linux gebruiken (Vulkan), voor de rest kies ik wel voor de beste en meest stabiele FPS. Dat neemt niet weg dat ik momenteel liever de browser en multimedia gebruik onder Linux maar dat is vooral omdat W10 gruwelijk de GUI heeft verkloot en het systeem klantonvriendelijk, zelfs klantvijandig, heeft gemaakt. Het is toch best knap dat ze van een zeer goede (niet uitstekend, strafpunten voor het niet goed implementeren van auto-hide) GUI via een zeer slechte GUI naar een slechte GUI gaan. Normaal gesproken hoort die lijn alleen omhoog te lopen bij hogere generaties.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_165604214
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 01:53 schreef mschol het volgende:

[..]

niet Interplay maar blizzard heeft de rechten daarvan , maar op battle.net staat een gratis versie :)
Ik ging ervan uit dat de publisher en niet de developer de rechten had. Ik neem het van je aan.
Hoe dan ook, een geweldig spel. Als je het hebt over innovatieve gameplay, dat spel is er een voorbeeld van en dit zouden ze eens als basis moeten gebruiken voor een nieuw 3D-spel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 27 september 2016 @ 16:30:29 #125
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_165604327
Linux wordt niet wat totdat de grote massa overgaat naar dat besturingssysteem. En zover het nu lijkt te gaan wordt er eerder overgestapt naar een ander platform (tablet, telefoon) dan dat er naar linux geswitched wordt.

Ook voor gaming, je kent allemaal de mensen wel die alles op steam willen hebben omdat het zo makkelijk is. Origin en Uplay en GoG en whatever zijn allemaal zo lastig want applicatie op moeten starten om te spelen.

Wat nu als je je hele pc opnieuw op moet starten om een bepaalde game te spelen, :Y)

Oftewel, gaat niet gebeuren, en ook niet roepen dat je met een VM kan werken. Tuurlijk dat kan, maar gaat ook weer boven de capaciteiten van 80% van de populatie. Er is een reden waarom consoles zo populair zijn. Linux voegt alleen maar meer gedoe toe.

Mijn .02
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_165676892
Thriller bundeltje
(ben wel een fan van horror / thriller / sci-fi -bundels O+ :@ )

Groupees: Wats on Groupees: Thrillers
1$ minimum

Hush Hush - Unlimited Survival Horror , ( 9,99¤ )
Hush Hush is a scare jumper. You run and something tries to scare you.


Apartment 666 , ( 2,99¤ )
One day you wake up and realise that nobody is home. You try to exit the apartment only to wake up again in your room.You are stuck in an endless cycle of loops with only one way out.


Whispers , ( 4,99¤ )
Whispers is a first-person horror game. You play the role as a caretaker of a house out in the country. You have to keep an eye on the house for your friend. The house is located somewhere in a field away from the city. He left instructions for you to follow.


ZombieZoid® Zenith , ( 5,99¤ )
Prepare yourself to get in a fantastic world of adventure, action and fun. Prepare yourself for ZombieZoid - Zenith! Live this fantastic adventure with the little Arthur and face hordes of undead that spread through the town and help him to save his girlfriend.


STEAM GREENLIGHT: Redrum: Dead Diary
Rose sees dead people. Unfortunately her visions have landed her in an asylum. Help Rose use her psychic powers and ghostly visions to solve a series of grisly murders, and thwart the plans of an evil doctor in this pulse-pounding Hidden Object game. Warning: Redrum is an intense psychological murder mystery intended for mature audiences.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 00:12:26 #127
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_165681436
Halfafgebakken titels geef ik niks om. Laagste titels om het zo maar te zeggen, is prison architect of dat fabriekspel, wat ook veel spelers heeft.

[ Bericht 58% gewijzigd door govie op 01-10-2016 00:49:06 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_165682865
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 00:12 schreef govie het volgende:
Halfafgebakken titels geef ik niks om. Laagste titels om het zo maar te zeggen, is prison architect of dat fabriekspel, wat ook veel spelers heeft.
Factorium?
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 01:57:33 #129
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_165682909
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 01:53 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Factorium?
Die ja. Er zijn niet zo veel "low budget zonder korting titels" die voor mij interessant zijn, maar deze en die prisonarchitect, zijn wel ok.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 18:52:07 #130
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_165693002
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 01:10 schreef mschol het volgende:
Interplay build your own bundle op gog.com
https://www.gog.com/promo(...)_sale_interplay_byob

interplay schijnt zijn IP's te verkopen, dus kans is groot dat de games ook van gog.com verdwijnen (maar dat is speculatie)
Gadverdamme wat hadden ze toch ontzettend fantastische spellen :D
pi_165720238
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 00:12 schreef govie het volgende:
Halfafgebakken titels geef ik niks om. Laagste titels om het zo maar te zeggen, is prison architect of dat fabriekspel, wat ook veel spelers heeft.
En wat zijn dat?welke genre?
  zondag 2 oktober 2016 @ 23:00:56 #132
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_165720339
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 22:57 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

En wat zijn dat?welke genre?
Logistiek.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_165720351
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 23:00 schreef govie het volgende:

[..]

Logistiek.
Duitse spellen zeker? :P
  zondag 2 oktober 2016 @ 23:08:11 #134
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_165720518
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 23:01 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Duitse spellen zeker? :P
Het zijn een van de zeer weinige budgettitels (zonder korting) die viral gaan naast goatsimulator and plantsvszombies. Veel van die spelletjes die er in dit soort low budget overzichten staan, zijn het gewoon niet waard zoniet allemaal. Ik begrijp dus ook al die exposure soort halvebak titels niet. Het merendeel voegt niet veel toe.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:11:35 #135
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_165748028
Ik wil dat 'Below' uitkomt -O-

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Games dinsdag 4 oktober 2016 @ 23:13:47 #136
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_165761475
Is die Company of Heroes 10th Anniversary Humble Bundle nog wat? Laatste wat ik aan RTS gespeeld heb is. Command & Conquer 3.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_165795065
Voor de mensen die Mafia 3 op PCwillen pre-orderen (of al gedaan hebben) even een waarschuwing...

http://www.pcgamer.com/ma(...)cked-to-30fps-on-pc/

:')

[ Bericht 3% gewijzigd door bjorntju op 06-10-2016 19:46:43 ]
  Moderator donderdag 6 oktober 2016 @ 19:54:06 #138
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165795405
Current builds, het spel is nog niet eens uit.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 6 oktober 2016 @ 19:55:38 #139
194233 Friday12
Originele kloon
pi_165795453
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 19:41 schreef bjorntju het volgende:
Voor de mensen die Mafia 3 op PCwillen pre-orderen (of al gedaan hebben) even een waarschuwing...

http://www.pcgamer.com/ma(...)cked-to-30fps-on-pc/

:')
Gewoon spelen en je muil houden...
pi_165797533
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 19:54 schreef djkoelkast het volgende:
Current builds, het spel is nog niet eens uit.
quote:
A statement on the official Mafia 3 website acknowledges that at launch, Mafia 3 will run at a maximum 30 frames per second on all platforms.
pi_165798816
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 20:55 schreef bjorntju het volgende:
A statement on the official Mafia 3 website acknowledges that at launch, Mafia 3 will run at a maximum 30 frames per second on all platforms.
Links laten liggen dus! Totdat de FPS vrij is en het zonder bugs verloopt. Als mensen dat gaan kopen dan blijven ze die onzin doen en dan is de volgende stap dat de FPS vast op 30 blijft, ook ruim na launch.

De grote vraag: is het probleem dat ze slechte methodes hebben gebruikt (sommige spellen glitchen gruwelijk als je de FPS vrijgeeft, bijv. bij het autorijden) of is dit weer van die consoleparityzever? Angst voor boze consolekindjes die gaan janken omdat de PC-versie mooier is en fijner speelt?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_165799006
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 19:54 schreef djkoelkast het volgende:
Current builds, het spel is nog niet eens uit.
In ieder geval bij de lancering, het is een slecht teken (als het goed is geprogrammeerd dan is er geen reden om de FPS te locken) en het herinnert ons eraan dat je beter eerst even jezelf informeert of dat er wel of niet VSync wordt verplicht voordat je een spel koopt. Het is een slechte trend van de laatste tijd, Quantum Break was in eerste instantie ook gelockt, Forza is volgens mij nog steeds gelockt. PC-gamers moeten duidelijk maken dat 30 FPS niet voldoende is (60 ook niet voor sommige gamers) en dat doe je alleen maar door het niet te kopen zolang dat niet in orde is. Koop het niet totdat ze het in orde maken en ze patchen het wel fatsoenlijk.

Mafia 2 vond ik een erg mooi spel, ik zou graag ooit Mafia 3 spelen maar als er VSync gebruikt blijft worden, ongeacht of dat een veelvoud wel of niet wordt toegestaan, dan ga ik het niet spelen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator donderdag 6 oktober 2016 @ 21:50:47 #143
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165799827
Ik snap het gejank trouwens niet, tv is 25fps en film 24fps. Allemaal prima aan te gluren.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_165800877
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 21:50 schreef djkoelkast het volgende:
Ik snap het gejank trouwens niet, tv is 25fps en film 24fps. Allemaal prima aan te gluren.
Ik neem aan dat jij nu de draak aan het steken bent met die mensen van Microsoft en Sony die 30 FPS probeerden te verdedigen. _O-

Zo niet, een spel is interactief terwijl een film passief wordt genuttigd, daar zit 1 belangrijk verschil. Ten tweede gaat het er niet alleen om wat je FPS is, het gaat er ook om dat VSync wordt gebruikt wat een gigantisch inputlag geeft, zelfs bij 60 FPS. Ten derde zie je met speels gemak 1/60ste van een seconde. Doe zelf maar een testje voor 1/60ste van een seconde. Bij beweging verandert het hoe en wat een beetje (omdat het brein zelf gaat interpoleren wat waarschijnlijk is ontstaan omdat zodoende een overdaad aan informatie wordt voorkomen) maar het is niet zo dat een mens zo traag ziet, 4 ms is genoeg voor een getrainde straaljagerpiloos om te vertellen wat (welk vliegtuig) hij precies heeft gezien. Laat het voor de gemiddelde mens iets hoger maar bij een hogere FPS ziet het er beter uit. Waarschijnlijk zou het voor films ook beter werken maar dan heb je evenredig meer data nodig wat in het geval van video een best wel aanzienlijk probleem is. Voor een computerspel heb je slechts een betere grafische kaart nodig.


[ Bericht 26% gewijzigd door Bram_van_Loon op 06-10-2016 22:25:15 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator donderdag 6 oktober 2016 @ 23:02:16 #145
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165802623
Ik vind 50fps bij video er niet uitzien, heel onnatuurlijk.
Ook wat veel tv's tegenwoordig doen: frame interpolation, ik vind het te walgelijk om naar te kijken.
Bij sommige spellen vind ik de hoge framerate ook niet bepaald mooi (en er dan weer achteraf motion blur op gooien).
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_165808850
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 23:02 schreef djkoelkast het volgende:
Ik vind 50fps bij video er niet uitzien, heel onnatuurlijk.
Ook wat veel tv's tegenwoordig doen: frame interpolation, ik vind het te walgelijk om naar te kijken.
Dat klopt maar dat heeft niets met de frequentie op zichzelf te maken, dat komt door die kunstmatige interpolatie, ofwel het tekenen van speculatieve beelden die niet bestaan in de ontvangen data. Het signaal wat binnenkomt heeft meestal een frequentie van 24 Hz terwijl de televisie een verversingsfrequentie van 50/60 Hz of hoger heeft. Die interpolatie kan je bij goede televisies afzetten (puur een kwestie van het uitschakelen van wat software die draait) maar dan zit je natuurlijk wel met het probleem dat de verversingsfrequentie niet een geheel veelvoud is van de FPS van de geleverde data. Het best zou m.i. zijn als zowel de data als de verversingsfrequentie hoger liggen en dit gelijk aan elkaar is maar de 24 Hz. voor videomateriaal is zo'n beetje heilig, mede omdat er veel oud videomateriaal is wat deze frequentie heeft. Je zou dus naar 48 of 72 Hz toe moeten. Prima te doen maar je hebt dan 2 tot 3 keer zoveel data voor nieuw materiaal en daar zijn de kabelboeren niet blij mee, dan kunnen ze minder zenders doorsluizen of moeten ze meer investeren in de infrastructuur. Stoppen met televisie via de coaxkabel en overstappen naar distributie via het internet zou een prima oplossing zijn maar er zijn commerciële belangen (kabelboeren en commerciële zenders die winst maken met het huidige model) die deze ontwikkeling vertragen.
Een hogere frequentie geeft een meer vloeiend beeld en komt meer overeen met wat we in het echte leven zien. Zeker voor actiescenes is dat bevorderlijk.

Een beetje historische duiding, we moeten er rekening mee houden dat wat er nu technologisch mogelijk is vroeger niet technologisch mogelijk was. Dit soort standaarden zijn gebaseerd op allerlei praktische problemen die er historisch zijn. Doordat we al die zenders via 1 kabeltje moesten verzenden naar alle huizen, de capaciteit van videobanden erg beperkt was etc. mocht de datagrootte per signaal niet al te groot zijn. In deze tijd is dat veel minder een probleem. Via het internet hoef je maar 1 signaal tegelijkertijd door te sluizen, dankzij optische transmissie kan je dat ene signaal ook heel erg veel data bevatten als we dat willen. Op een aangepast Blu-Ray-schijfje kan je meer dan 100 GB opslaan waarmee 4k-video mogelijk is, met nieuwe compressietechnieken (H.265). Merk op dat het Blu-Ray-formaat zelf al best zwaar gecomprimeerd is. Reken het zelf maar uit: 1920*1080*8*3 bits per frame, bijna 24 frames per seconde, 3600 secondes per uur. Zet dit af tegen hoeveel data een doorsnee Blu-Ray film bevat.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bram_van_Loon op 07-10-2016 11:41:45 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator vrijdag 7 oktober 2016 @ 11:38:47 #147
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165808934
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 11:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat klopt maar dat heeft niets met de frequentie op zichzelf te maken, dat komt door die kunstmatige interpolatie, ofwel het tekenen van speculatieve beelden die niet bestaan in de ontvangen data. Het signaal wat binnenkomt heeft meestal een frequentie van 24 Hz terwijl de televisie een verversingsfrequentie van 50/60 Hz of hoger heeft. Die interpolatie kan je bij goede televisies afzetten (puur een kwestie van het uitschakelen van wat software die draait) maar dan zit je natuurlijk wel met het probleem dat de verversingsfrequentie niet een geheel veelvoud is van de FPS van de geleverde data. Het best zou m.i. zijn als zowel de data als de verversingsfrequentie hoger liggen en dit gelijk aan elkaar is maar de 24 Hz. voor videomateriaal is zo'n beetje heilig, mede omdat er veel oud videomateriaal is wat deze frequentie heeft. Je zou dus naar 48 of 72 Hz toe moeten. Prima te doen maar je hebt dan 2 tot 3 keer zoveel data voor nieuw materiaal en daar zijn de kabelboeren niet blij mee, dan kunnen ze minder zenders doorsluizen of moeten ze meer investeren in de infrastructuur. Stoppen met televisie via de coaxkabel en overstappen naar distributie via het internet zou een prima oplossing zijn maar er zijn commerciële belangen (kabelboeren en commerciële zenders die winst maken met het huidige model) die deze ontwikkeling vertragen.
Een hogere frequentie geeft een meer vloeiend beeld en komt meer overeen met wat we in het echte leven zien. Zeker voor actiescenes is dat bevorderlijk.
Film is 24fps
NTSC is 23,997fps
PAL is 25fps

Maar alles wat door Nederlandse (en zelfs Europese) zenders wordt uitgezonden is gewoon 25fps, al dan niet geconvert.
Veel moderne tv's doen 100 of zelfs 400hz, allemaal een factor van 25, niet van 24.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 12:01:04 #148
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_165809356
Over framerate gesproken. Vanmiddag ga ik een nieuwe pc in elkaar zetten, iemand nog aanraders voor monitors? Minstens 120 fps
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 12:36:11 #149
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_165809865
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:01 schreef 2Happy4U het volgende:
Over framerate gesproken. Vanmiddag ga ik een nieuwe pc in elkaar zetten, iemand nog aanraders voor monitors? Minstens 120 fps
1) Wil je Nvidia G-Sync or AMD FreeSync. Welke merk videokaart heb je of wil je, zo vallen er direct al een aantal monitoren af. IK vind het altijd wel prettig als een monitor goed matched met je videokaart.

2) Met een monitor doe ik ongeveer 8 jaar mee (=2 pctjes). Ik zou op basis van dit argument dan een 1440p monitor met 75hz of meer pakken, zo heb je mooier beeld in de toekomst dan standaard 1080p60hz, wat op dit moment nog steeds de markt regeert. 2160p oftewel een 4K monitor, eist ook een monstercomputer en is daarom voor de meeste niet een goede match = waste of money.

3) Een 1440p/120hz (jouw eis) beginnen bij de 450 euro ASUS MG278Q met een TN paneel, 550 euro voor een ASUS MG279Q met een AH-IPS paneel. Beide 27"monitoren zijn blijkbaar excellent beoordeeld dankzij een test en velen zijn positief over beide monitoren, mag ook wel voor dat geld natuurlijk.

4) Als je minder wilt uitgeven dan 450/550 euro moet je die 120hz eis gewoon loslaten en een excellent gereviewde 1440p monitor met een lager herz aanschaffen omstreeks de 300 euro: 27" Iiyama ProLite B2783QSU-B1 of de 25" AOC Q2577PWQ, beide een TN-paneel.

Zowieso is dat monitoren vergelijken vrij lastig omdat er zoveel verschillende technieken zijn tegenwoordig. Maar die reviews/awards van hardware.info zijn een goed filtermiddel. Kies er daar een aantal uit en ga dan naar tweakers.net om de gebruikersreviews door te spitten. Zo koop ik altijd mijn hardware en kom niet vaak van een koude kermis thuis.

[ Bericht 2% gewijzigd door govie op 07-10-2016 13:27:59 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_165810464
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 11:38 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Film is 24fps
NTSC is 23,997fps
PAL is 25fps

Maar alles wat door Nederlandse (en zelfs Europese) zenders wordt uitgezonden is gewoon 25fps, al dan niet geconvert.
Veel moderne tv's doen 100 of zelfs 400hz, allemaal een factor van 25, niet van 24.
Daarom gaf ik aan dat het ongeveer 24 Hz is, ik wist echter niet dat PAL 25 Hz is. Maar goed, PAL is nu niet meer zo relevant. :)
Het kan best dat de kabelboeren er 25 Hz van maken maar het gaat er om wat de frequentie van het bronmateriaal is. Je wil ideaal gesproken hebben dat je enkel met gehele veelvouden van de frequentie van het bronmateriaal of dezelfde frequentie werkt. Anders moet je rare trucjes gebruiken die de kwaliteit van het beeld verminderen en andere trucjes gebruiken om dat zoveel mogelijk te camoufleren.

Terug ontopic, gamen met 30 FPS werkt niet lekker. Gamen met VSync is nog erger omdat het een gigantische inputlag geeft. Het laatste spel wat ik met VSync speeld, omdat het niet anders kon (het is mogelijk om VSync uit te schakelen maar dan krijg je allerlei bugs doordat het is geprogrammeerd met de aanname dat je een vaste FPS zou hebben), is LA Noire. Omwille van het concept kon ik het niet links laten liggen maar het je verplaatsen gaat niet zo lekker, je merkt die inputlag gigantisch.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 07-10-2016 13:22:32 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_165810688
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:01 schreef 2Happy4U het volgende:
Over framerate gesproken. Vanmiddag ga ik een nieuwe pc in elkaar zetten, iemand nog aanraders voor monitors? Minstens 120 fps
FreeSync of G-Sync is tegenwoordig een must, er zijn echter nog weinig monitors voor verkrijgbaar en bij G-Sync betaal je 100-200 euro extra. Je komt bij Freesync uit bij Asus of Acer voor een 1440p-scherm voor 450-600 euro. Ik zou zelf ook graag eens mijn HD-schermpje met 60 FPS upgraden maar ik vraag me af of dat ik niet beter nog 1-2 jaar wacht. Pro-argument voor wachten: ze gaan nu eindelijk eens local dimming en 10-bit kleur implementeren, zelfs al zou dat voorlopig niet betaalbaar zijn, de prijzen van de gewone schermen gaan dan fors dalen als het goed is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Contra: de kans is groot dat nog een paar jaar lang nodig heeft alvorens het assortiment voldoende groot is en het betaalbaar wordt, puur omdat ze een premie kunnen rekenen (zo duur is het niet om dat te implementeren). Ik vind het op dit moment erg moeilijk om die markt in te schatten, alles wat zeker is is dat de schermen van nu ongelofelijk tegenvallen in vergelijking met wat we over 5 jaar zullen kunnen kopen.

Daarom is mijn advies in ieder geval om voorlopig niet belachelijk veel geld (1000 euro of meer) aan een monitor uit te geven. ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:36 schreef govie het volgende:
2) Met een monitor doe ik ongeveer 8 jaar mee (=2 pctjes). Ik zou op basis van dit argument dan een 1440p monitor met 75hz of meer pakken, zo heb je mooier beeld in de toekomst dan standaard 1080p60hz, wat op dit moment nog steeds de markt regeert. 2160p oftewel een 4K monitor, eist ook een monstercomputer en is daarom voor de meeste niet een goede match = waste of money.
1 kanttekening, met 4K kan je de AA op een veel lagere stand zetten wat ongelofelijk veel scheelt voor de FPS. Je moet inderdaad niet de AA op dezelfde veeleisende stand laten staan. Uiteinlijk dient AA vooral om de te grote vorm van de pixels op te camoufleren, met kleinere pixeltjes is het effect van aliasing veel kleiner. Ik zou best een 4k-scherm overwegen als je er een zou kunnen kopen die een fatsoenlijke refreshrate heeft voor een redelijke prijs maar dat kan helaas nog niet, om die reden zou ik sowieso 1440p aanraden voor wie nu een monitor koopt. Voor gaming kan ik 1 '4k'-monitor vinden die een ietwat hogere refreshrate heeft met 75 Hz: https://tweakers.net/pric(...)7-uhd-grijs-wit.html
Het lijkt helaas nog wat te vroeg te zijn voor '4k'.


Heb jij zelf een 1440p-scherm? Zo ja, dan heb ik een vraagje voor jou. Wat doe jij met 1080p-videomateriaal? Oprekken naar de grootte van je scherm of met een zwarte balk? Indien je het laatste doet? Heb je geen last van de backlight?

Ik ben zelf trouwens anti-TN maar de TN-schermen (kwaliteit kleur en vertekening in functie van de hoek) zijn wel fors verbeterd in vergelijking met jaren geleden. Andersom is het bij IPS-schermen al lang geen probleem meer dat de reactietijd hoger is (wel nog hoger maar niet in een relevante mate naar mijn mening). Bij beide schermen heb je natuurlijk wel nog het backlightprobleem, het is wachten op local dimming of OLED.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 07-10-2016 13:47:36 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator vrijdag 7 oktober 2016 @ 13:55:37 #152
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_165811058
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daarom gaf ik aan dat het ongeveer 24 Hz is, ik wist echter niet dat PAL 25 Hz is. Maar goed, PAL is nu niet meer zo relevant. :)
Het kan best dat de kabelboeren er 25 Hz van maken maar het gaat er om wat de frequentie van het bronmateriaal is. Je wil ideaal gesproken hebben dat je enkel met gehele veelvouden van de frequentie van het bronmateriaal of dezelfde frequentie werkt. Anders moet je rare trucjes gebruiken die de kwaliteit van het beeld verminderen en andere trucjes gebruiken om dat zoveel mogelijk te camoufleren.

Terug ontopic, gamen met 30 FPS werkt niet lekker. Gamen met VSync is nog erger omdat het een gigantische inputlag geeft. Het laatste spel wat ik met VSync speeld, omdat het niet anders kon (het is mogelijk om VSync uit te schakelen maar dan krijg je allerlei bugs doordat het is geprogrammeerd met de aanname dat je een vaste FPS zou hebben), is LA Noire. Omwille van het concept kon ik het niet links laten liggen maar het je verplaatsen gaat niet zo lekker, je merkt die inputlag gigantisch.
Ook in HDTV heb je nog altijd te maken met PAL/NTSC-normen, ondanks dat er een nieuwe overeenkomst is qua kleur (Rec.709). 23.97 en 25fps bestaat nog altijd.
Ik zie trouwens nooit veel verschil met vsync aan of uit, behalve dat je bij aan geen 'gebroken' beeld meer hebt soms.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zondag 9 oktober 2016 @ 02:01:16 #153
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_165844133
Angry Joe verliest zijn geduld met Mafia 3, terecht naar mijn mening. Hij maakt bezwaar tegen de nogal primitief getekende lucht.
Voor de grap haalt hij Ocarina of Time (geweldig spel) erbij. Toegeven, de lucht zag er in dat spel beter uit, ook al was het een N64-spel wat 32 megabyte groot was.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:24:18 #155
461631 ratherbwriting
Elevating small to medium talk
pi_166036096
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 13:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

1 kanttekening, met 4K kan je de AA op een veel lagere stand zetten wat ongelofelijk veel scheelt voor de FPS. Je moet inderdaad niet de AA op dezelfde veeleisende stand laten staan. Uiteinlijk dient AA vooral om de te grote vorm van de pixels op te camoufleren, met kleinere pixeltjes is het effect van aliasing veel kleiner. Ik zou best een 4k-scherm overwegen als je er een zou kunnen kopen die een fatsoenlijke refreshrate heeft voor een redelijke prijs maar dat kan helaas nog niet, om die reden zou ik sowieso 1440p aanraden voor wie nu een monitor koopt. Voor gaming kan ik 1 '4k'-monitor vinden die een ietwat hogere refreshrate heeft met 75 Hz: https://tweakers.net/pric(...)7-uhd-grijs-wit.html
Het lijkt helaas nog wat te vroeg te zijn voor '4k'.

Het is volgens mij nog een jaartje wachten op de 4k OLED schermen met een refresh >75hz en vertraging van 0.1ms. De contrast verhoudingen van de OLED schermen zijn ziek! Er is er nu 1 te koop, maar die heeft een prijskaartje van 5000 euro er waarvan (naar zeggen) de blauw weergave snel achteruit gaat. Mijn ideale scherm zou zijn een 5040 x 2160p curved ultrawide OLED >90hz, maar dat duurt nog wel een aantal jaar voordat ze ontwikkeld zijn EN er grafische kaarten zijn welke zo'n monster kunnen voeden.

Heb nu zelf een 40 inch 4k scherm welke 60hz refresh rate heeft. Als iemand van plan is om 4k te gaan gamen met minder dan een gtx1070/gtx980ti komt bedrogen uit.
  Eindredactie Games dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:51:35 #156
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_166036703
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:24 schreef ratherbwriting het volgende:
Heb nu zelf een 40 inch 4k scherm welke 60hz refresh rate heeft. Als iemand van plan is om 4k te gaan gamen met minder dan een gtx1070/gtx980ti komt bedrogen uit.
Dat is ook mijn dilemma. Ik wil heel graag ultrawide curved 34 inch, maar liever niet op 2560x1080. De schermgrootte en kijkafstand zorgen ervoor dat ik dan ook een hogere resolutie wil, teneinde 'pixeligheid' te voorkomen. De prijsverschillen zijn alleen absurd... de Acer X3R4CK en de Asus PG348Q zijn eigenlijk de enigen die aan alle eisen voldoen, maar 1300 eu voor een fricking beeldsherm is me wat te gortig.

Een segment lager heb ik een hele fijne BenQ gevonden, ook 144Hz/4ms + de scherpste curve van alle curved monitoren, maar.. 2560x1080. Ik vind het een risico op 34 inch met 50cm kijkafstand. Wel 600 euro goedkoper.

Dan kun je natuurlijk zeggen, full blown 4K gamen is toch nog toekomstmuziek en wordt nog maar nauwelijks ondersteund onder de motorkap, maar hoe is dat over 1 of 2 jaar? Ik hoop toch echt wel een x-aantal jaren vooruit te kunnen met een peperduur nieuw beeldscherm en het zou vrij sneu zijn als 'ie over een paar jaar alweer verouderd is omdat 4K dan "de norm" is.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:31:00 #157
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_166037449
Zou 'ie ook voor PC uitkomen?

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:56:03 #158
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_166039194
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:31 schreef djkoelkast het volgende:
Zou 'ie ook voor PC uitkomen?

[ afbeelding ]
Lijkt mij waarschijnlijk, gezien een teaser op fb gisteren van Rockstar, met de tekst "will it be on pc?"

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:01:04 #159
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_166039297
quote:
1 kanttekening, met 4K kan je de AA op een veel lagere stand zetten wat ongelofelijk veel scheelt voor de FPS. Je moet inderdaad niet de AA op dezelfde veeleisende stand laten staan
Als jij native 4K kunt draaien dan is dat natuurlijk prachtig strak, maar de performance hit is enorm.

Pak BF4 er eens bij en begin de scaling eens omhoog te zetten: Native omhoogschroeven is vele malen zwaarder dan er tig keer AA op los te laten.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Moderator dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:33:33 #160
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_166039967
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 16:56 schreef Verbal het volgende:

[..]

Lijkt mij waarschijnlijk, gezien een teaser op fb gisteren van Rockstar, met de tekst "will it be on pc?"

V.
quote:
Red Dead Redemption 2 will release worldwide in Fall 2017 on PlayStation 4 and Xbox One systems.
An epic tale of life in America’s unforgiving heartland, the game's vast and atmospheric world will also provide the foundation for a brand new online multiplayer experience.
Watch the Red Dead Redemption 2 Trailer at 11AM Eastern on Thursday, October 20th here on Facebook, at rockstargames.com, as well at the official Rockstar Games YouTube and Twitch pages.
rockstargames.com/reddeadredemption2
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:15:01 #161
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_166040743
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 17:33 schreef djkoelkast het volgende:

[..]


[..]

GTA5 werd ook niet in eerste instantie voor de pc aangekondigd. En gezien hoeveel pc-versies van GTA zijn verkocht zal RDR2 ook wel volgen.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:36:50 #162
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_166041098
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 18:15 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

GTA5 werd ook niet in eerste instantie voor de pc aangekondigd. En gezien hoeveel pc-versies van GTA zijn verkocht zal RDR2 ook wel volgen.
Maar DAT is een aanname. Bij de aankondiging van GTAV zag je overal al PC-artwork.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:43:25 #163
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_166041206
Nogmaals, Rockstar teast het zelf, he?
En nog erger dan de Pc-gamers negeren, is ze jennen.

Dus ik acht fe kans zeker groot.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_166042861
Alhoewel ik het hoop, er is nog nooit een RD*-game uit de serie op de pc uitgekomen, dus waarom deze wel?
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:02:29 #165
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_166044338
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 18:43 schreef Verbal het volgende:
Nogmaals, Rockstar teast het zelf, he?
En nog erger dan de Pc-gamers negeren, is ze jennen.

Dus ik acht fe kans zeker groot.

V.
Ik heb die tease nergens gezien.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Redactie Games dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:41:57 #166
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_166047659
De eerste RDR heeft me nooit echt weten te boeien..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_166050282
steam doet het niet :'(
  woensdag 19 oktober 2016 @ 12:40:50 #168
461631 ratherbwriting
Elevating small to medium talk
pi_166055112
http://imgur.com/7dJX84F

Dit is mijn battlestation momenteel. Nu ik de 4k gebruik ben ik wel van plan om de 1070 uiteindelijk te vervangen voor de 1080ti (als de performance boost goed genoeg blijkt te zijn). Ik verwacht nog wel dat de performance van de 10-serie kaarten nog met een 30% zal stijgen aangezien de drivers nog vrij jong zijn. We hebben die ontwikkelijk ook gezien bij de GTX 9-serie.

Het is dus wachten op de jaarlijkse driver update van Nvidea.
pi_166065060
gisteren voor het eert rocket league gespeeld. is wel leuk alleen jammer dat je niet kan spectaten.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 22:09:32 #170
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_166070429
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 12:40 schreef ratherbwriting het volgende:
http://imgur.com/7dJX84F

Dit is mijn battlestation momenteel. Nu ik de 4k gebruik ben ik wel van plan om de 1070 uiteindelijk te vervangen voor de 1080ti (als de performance boost goed genoeg blijkt te zijn). Ik verwacht nog wel dat de performance van de 10-serie kaarten nog met een 30% zal stijgen aangezien de drivers nog vrij jong zijn. We hebben die ontwikkelijk ook gezien bij de GTX 9-serie.

Het is dus wachten op de jaarlijkse driver update van Nvidea.
40" ? Ik zat er ook naar te kijken, maar ben toch maar voor normale 28" gegaan.

Zit je normaal ver van het scherm af of er echt met je neus bovenop. Daar lijkt het imho wel op.
Lijkt me dat je je hoeken mist. Heb ik al last van op 28".
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  woensdag 19 oktober 2016 @ 22:28:32 #171
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_166071153
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 19:50 schreef redboyke het volgende:
gisteren voor het eert rocket league gespeeld. is wel leuk alleen jammer dat je niet kan spectaten.
Rocket League O+ O+ O+

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_166072945
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 22:28 schreef Verbal het volgende:

[..]

Rocket League O+ O+ O+

V.
krijg er wel pijn aan mijn vingers van van die controller.
lijkt net of ik gitaar heb zitten spelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2016 23:56:34 ]
  donderdag 20 oktober 2016 @ 10:49:06 #173
461631 ratherbwriting
Elevating small to medium talk
pi_166077208
quote:
40" ? Ik zat er ook naar te kijken, maar ben toch maar voor normale 28" gegaan.

Zit je normaal ver van het scherm af of er echt met je neus bovenop. Daar lijkt het imho wel op.
Lijkt me dat je je hoeken mist. Heb ik al last van op 28".
Ik zit er vrij dicht op eigenlijk en het bevalt me goed. Je maakt meer gebruik van je perifere blikveld ipv je focus, maar dat doe je bij een ultrawide eigenlijk ook. Het gebruik van zo'n groot beeldscherm maakt je detail-aiming wel een stuk beter. Dus reactie zal iets langzamer zijn, maar headshots wat sneller/beter. De immersie is wel heel gaaf, zeker in first person games met een goede verhaal-lijn zoals borderlands 2.
  Eindredactie Games donderdag 20 oktober 2016 @ 10:55:38 #174
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_166077314
quote:
10s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 22:09 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Zit je normaal ver van het scherm af of er echt met je neus bovenop. Daar lijkt het imho wel op.
Lijkt me dat je je hoeken mist. Heb ik al last van op 28".
Daarom curved 8-)
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 10:56:02 #175
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_166077326
Heeft iemand hier een Steam Link? Ben wel benieuwd of het wat is namelijk. :)
  donderdag 20 oktober 2016 @ 10:57:48 #176
461631 ratherbwriting
Elevating small to medium talk
pi_166077349
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 10:56 schreef Gtaboy107 het volgende:
Heeft iemand hier een Steam Link? Ben wel benieuwd of het wat is namelijk. :)
Steam Link naar RocketLeague?
  Eindredactie Games donderdag 20 oktober 2016 @ 11:07:14 #177
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_166077473
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 10:57 schreef ratherbwriting het volgende:

[..]

Steam Link naar RocketLeague?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 11:12:39 #178
461631 ratherbwriting
Elevating small to medium talk
pi_166077541
Ook te gebruiken met Xbox Wireless controller.. dat is wel interessant eigenlijk.

Heb em net besteld. Duurt 4 tot 6 werkdagen tot hij binnen is. Laat t je weten hoe t werkt.
pi_166083892
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 10:56 schreef Gtaboy107 het volgende:
Heeft iemand hier een Steam Link? Ben wel benieuwd of het wat is namelijk. :)
Ja, ik heb er 1, erg tevreden mee. Als je een hdmi-kabel kan leggen zou ik dat altijd doen, maar zo niet, werkt het gewoon prima. Met een ATI-kaart schijnt het wel een stuk minder stabiel te zijn. Ik gebruik hem gewoon met mijn wireless 360 controller en dan is het eigenlijk gewoon plug-en-play. Alleen Origin games aan de praat krijgen is wat lastiger, maar voor de details daarover moet je even in de topics op Steam of Tweakers kijken.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_166088421
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 23:55 schreef redboyke het volgende:

[..]

krijg er wel pijn aan mijn vingers van van die controller.
lijkt net of ik gitaar heb zitten spelen.
Had ik in het begin ook, maar nadat ik meer aan de controller gewend was amper last meer van gehad.
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 22:28 schreef Verbal het volgende:

[..]

Rocket League O+ O+ O+

V.
En dit natuurlijk. O+
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:07:14 #181
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_166105564
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 10:49 schreef ratherbwriting het volgende:

[..]

Ik zit er vrij dicht op eigenlijk en het bevalt me goed. Je maakt meer gebruik van je perifere blikveld ipv je focus, maar dat doe je bij een ultrawide eigenlijk ook. Het gebruik van zo'n groot beeldscherm maakt je detail-aiming wel een stuk beter. Dus reactie zal iets langzamer zijn, maar headshots wat sneller/beter. De immersie is wel heel gaaf, zeker in first person games met een goede verhaal-lijn zoals borderlands 2.
Vooral single player dus.

Ik merk zelf dat als ik wat naar achteren ga zitten zodat ik alles kan zien een stuk beter doe in multiplayer games.
Maar het klopt, heb zelf een tijdje geleden even terug gemoeten naar 24" en das dan toch wel :'(
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:29:33 #182
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_166105960
Iemand die paladins speelt?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_166106603
The Witcher 2 net aangeschaft voor een paar euro. Iemand ervaring mee?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:20:08 #184
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_166106848
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:05 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
The Witcher 2 net aangeschaft voor een paar euro. Iemand ervaring mee?
Goed spel 10/10 goty
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  Eindredactie Games vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:45:23 #185
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_166107332
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:05 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
The Witcher 2 net aangeschaft voor een paar euro. Iemand ervaring mee?
Ja
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:45:40 #186
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_166107340
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:20 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Goed spel 10/10 goty
Hoe bevalt je nieuwe pc matti? Welk beeldscherm heb je uiteindelijk gekauft?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:40:56 #187
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_166108165
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:45 schreef 2dope het volgende:

[..]

Hoe bevalt je nieuwe pc matti? Welk beeldscherm heb je uiteindelijk gekauft?
Vandaag of morgen komt ie pas binnen :'( en ben net naar mijn vriendin toe _O-

https://www.afuture.nl/product/780715/asus-vg248qe

Uiteindelijk is het deze geworden. Moet toch mijn 144hz hebben :7
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:35:04 #188
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166108950
Geen idee hoe nieuw het is, maar Doom is nu 30 ipv 60 euro op Steam en de demo is gratis te downloaden :)

Die demo ga ik eens downloaden, ben wel benieuwd of zo'n soort shooter me bevalt ipv iets oorlogsachtigs :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_166109123
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 15:20 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Goed spel 10/10 goty
Net even een uurtje gespeeld. Leuk spel, normaal ben ik nooit van dit soort spellen maar ik ben aangenaam verrast!
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:41:36 #190
295640 aleco99
Niet uit 99
pi_166109903
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:29 schreef 2Happy4U het volgende:
Iemand die paladins speelt?
Yes, heb nu een paar potjes gespeeld. Best leuk :)
pi_166121836
Guys, hoe zit het met Steam Refunds? Ik wil dat het geld teruggestort wordt naar mijn bankrekening. Moet ik dan kiezen voor de optie refund via iDeal?
pi_166140650
In de categorie zielig en triest; zie hier misschien wel de meest kansloze mongool die je ooit op Steam zal zien rondlopen:

http://steamcommunity.com/profiles/76561198076420130

Doe allemaal ff een reportje voor die gast, hij is erg vervelend tegen vrienden van me. Zie hem graag van Steam verdwijnen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_166141158
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 03:07 schreef TigerXtrm het volgende:
In de categorie zielig en triest; zie hier misschien wel de meest kansloze mongool die je ooit op Steam zal zien rondlopen:

http://steamcommunity.com/profiles/76561198076420130

Doe allemaal ff een reportje voor die gast, hij is erg vervelend tegen vrienden van me. Zie hem graag van Steam verdwijnen.
ik zie voor zijn profiel geen reden een report te doen (afgezien dan van wat jij zegt) dat plaatje is imho echter wel report voer
pi_166141421
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 03:07 schreef TigerXtrm het volgende:
In de categorie zielig en triest; zie hier misschien wel de meest kansloze mongool die je ooit op Steam zal zien rondlopen:

http://steamcommunity.com/profiles/76561198076420130

Doe allemaal ff een reportje voor die gast, hij is erg vervelend tegen vrienden van me. Zie hem graag van Steam verdwijnen.
nypa
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 23 oktober 2016 @ 12:43:37 #195
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_166144188
Voor de mensen met Amazon.com account:
Fallout: New Vegas Ultimate Edition [Online Game Code] voor $1.33

Om regiorestrictie te mijden moet je een afleveradres in Amerika invoeren (bijv, een fastrestaurant in een Alaska) en je gewone CC betaalgegevens gebruiken. Downloadcode krijg je meteen na betaalscherm.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_166145504
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 06:09 schreef mschol het volgende:

[..]

ik zie voor zijn profiel geen reden een report te doen (afgezien dan van wat jij zegt) dat plaatje is imho echter wel report voer
Als je een beetje door zijn screenshots en artwork gaat rondneuzen dan zie je echt wel bizarre shit. Beetje van het niveau racistische seriemoordenaar in wording. Die gast komt over een paar jaar in het nieuws, dan vinden ze zijn Steam profiel en komt alle media weer met dat gamen je een nazi maakt en zo _O-
No amount of money ever bought a second of time.
pi_166146634
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 13:44 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Als je een beetje door zijn screenshots en artwork gaat rondneuzen dan zie je echt wel bizarre shit. Beetje van het niveau racistische seriemoordenaar in wording. Die gast komt over een paar jaar in het nieuws, dan vinden ze zijn Steam profiel en komt alle media weer met dat gamen je een nazi maakt en zo _O-
komt door al dat geblow in nederland word je paranoia van he. zou je niet stoppen?
  zondag 23 oktober 2016 @ 14:53:00 #198
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_166146826
Harlinger mafia! http://www.dumpert.nl/med(...)boos_op_dumpert.html

Die gasten zijn zo dom, die zie ik met zijn jodenster op zijn buik wel een hitlerkruisje maken voor wilders ja. Haha, want die ster is van ajax jonge, dat heeft niks met joden te maken. En dat kruisje is gewoon een statement voor grenzendicht! altijd al geweest! 8)7 :Y)

Edit: Meer harlinger mafia flimpies hiero, tokkie say, tokkie do!.

[ Bericht 29% gewijzigd door govie op 23-10-2016 15:00:58 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_166265909
Zou de Halloween sale vandaag/morgen beginnen? :o

Daar gaat mijn geld :')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_166277316
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 17:06 schreef renwan het volgende:
Zou de Halloween sale vandaag/morgen beginnen? :o

Daar gaat mijn geld :')
Friettent dikke Willie, met Willie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')