abonnement Unibet Coolblue
pi_162909874
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 01:11 schreef ootjekatootje het volgende:


Door de verklaring die de NS heeft laten optekenen is dit voor Renee en team een gigantische opgave geworden......
Je vermoedt werkelijk dat de NS hier de hand in heeft gehad😂😂
  zaterdag 11 juni 2016 @ 09:43:19 #252
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_162910026
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 01:03 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Maar heb je nou werkelijk het vermoeden dat de machinist in een moordcomplot zit?😨😨
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 09:25 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Je vermoedt werkelijk dat de NS hier de hand in heeft gehad😂😂
Kun je kappen met dit flauwe baiten?
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_162910147
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 09:43 schreef Rica het volgende:

[..]


[..]

Kun je kappen met dit flauwe baiten?
Sorry, maar het lijkt mij heel sterk, dat de machinist per ongeluk een juiste getuigenis heeft afgelegd. Als hij niets gezien had was hij wss. wel door de mand gevallen. Wie gokt er nu op een meisje in een Tshirt, eind november, half 6 's nachts.
Mensen die vanaf het begin bij dit onderzoek waren betrokken, zoals PrdV, Norbert Dikkeboom e.a. zeggen allemaal dat er meerdere aanwijzingen zijn voor zelfmoord. Het feit dat de vader nu met nieuwe mensen werkt, dwingt respect af, maar maakt zijn vermoeden niet geloofwaardiger.
pi_162910237
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 09:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hier een zaak in de VS, meisje pleegt zelfmoord nadat een vriendin naaktfoto's ongewenst op snapchat zette. Het gebeurt zeker en kan ook bij Dascha zo zijn geweest.
Verschil met Dascha is dat de politie daar wel onderzoek doet.

http://www.msn.com/nl-nl/(...)BBoPOOe&ocid=SK2MDHP
Daar is dan een verschil .We wonen er gelukkig ook niet.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 10:08:10 #255
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_162910287
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 09:56 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Sorry, maar het lijkt mij heel sterk, dat de machinist per ongeluk een juiste getuigenis heeft afgelegd. Als hij niets gezien had was hij wss. wel door de mand gevallen. Wie gokt er nu op een meisje in een Tshirt, eind november, half 6 's nachts.
Mensen die vanaf het begin bij dit onderzoek waren betrokken, zoals PrdV, Norbert Dikkeboom e.a. zeggen allemaal dat er meerdere aanwijzingen zijn voor zelfmoord. Het feit dat de vader nu met nieuwe mensen werkt, dwingt respect af, maar maakt zijn vermoeden niet geloofwaardiger.
Zie, je kunt je mening dus prima verwoorden zonder proberen anderen belachelijk te maken. :)
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_162910329
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 09:56 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Sorry, maar het lijkt mij heel sterk, dat de machinist per ongeluk een juiste getuigenis heeft afgelegd. Als hij niets gezien had was hij wss. wel door de mand gevallen. Wie gokt er nu op een meisje in een Tshirt, eind november, half 6 's nachts.
Mensen die vanaf het begin bij dit onderzoek waren betrokken, zoals PrdV, Norbert Dikkeboom e.a. zeggen allemaal dat er meerdere aanwijzingen zijn voor zelfmoord. Het feit dat de vader nu met nieuwe mensen werkt, dwingt respect af, maar maakt zijn vermoeden niet geloofwaardiger.
PrdV, die op TV zei dat Dascha om 02:16 de andere kant op liep.
Hij herhaalde ook maar wat hem verteld werd zonder te verifiëren, zoals de ouders dat nu wel doen.
pi_162910415
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 10:08 schreef Rica het volgende:

[..]

Zie, je kunt je mening dus prima verwoorden zonder proberen anderen belachelijk te maken. :)
Dat doet ook niemand van de normale mensen.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 10:27:24 #258
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162910516
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 09:56 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Sorry, maar het lijkt mij heel sterk, dat de machinist per ongeluk een juiste getuigenis heeft afgelegd. Als hij niets gezien had was hij wss. wel door de mand gevallen. Wie gokt er nu op een meisje in een Tshirt, eind november, half 6 's nachts.
Mensen die vanaf het begin bij dit onderzoek waren betrokken, zoals PrdV, Norbert Dikkeboom e.a. zeggen allemaal dat er meerdere aanwijzingen zijn voor zelfmoord. Het feit dat de vader nu met nieuwe mensen werkt, dwingt respect af, maar maakt zijn vermoeden niet geloofwaardiger.
Wie verwacht er nu een 16 jarige meisje op het spoor in een afgelegen stuk niemandsland, midden in de nacht? Niemand toch? Daar zijn we het denk ik over eens.

Eerder een hert, of een ander groot dier of een grote tak.
Denk dat degene die is gaan kijken zich kapot geschrokken is en dat dat heel traumatisch is geweest. Daar zijn we het denk ik ook over eens.

Dat ze binnen 50 minuten al klaar waren met de berging en dat de mensen naar buiten mochten de nacht in, doet mij vermoeden dat ze redelijk intact was. Of hebben ze de passagiers uit de trein gelaten terwijl er overal resten lagen? Denk het niet.

Dat de hulpdiensten te snel conclusies getrokken hebben daar op de PD.
Ik denk dus niet dat de machinist of de conducteur iets gezien hebben voor de impact en daarover verschillen we van mening.

Ik denk dat de conclusie zelfmoord gedaan is door hulpdiensten en niet door de machinist.
Daarom ben ik erg benieuwd naar de verklaringen.
pi_162911270
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 10:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wie verwacht er nu een 16 jarige meisje op het spoor in een afgelegen stuk niemandsland, midden in de nacht? Niemand toch? Daar zijn we het denk ik over eens.

Eerder een hert, of een ander groot dier of een grote tak.
Denk dat degene die is gaan kijken zich kapot geschrokken is en dat dat heel traumatisch is geweest. Daar zijn we het denk ik ook over eens.

Dat ze binnen 50 minuten al klaar waren met de berging en dat de mensen naar buiten mochten de nacht in, doet mij vermoeden dat ze redelijk intact was. Of hebben ze de passagiers uit de trein gelaten terwijl er overal resten lagen? Denk het niet.

Dat de hulpdiensten te snel conclusies getrokken hebben daar op de PD.
Ik denk dus niet dat de machinist of de conducteur iets gezien hebben voor de impact en daarover verschillen we van mening.

Ik denk dat de conclusie zelfmoord gedaan is door hulpdiensten en niet door de machinist.
Daarom ben ik erg benieuwd naar de verklaringen.
Volgens mij heeft hij verklaar dat ze er als een zombie bijstond, met het gezicht naar de trein. Klinkt mij als ooggetuige en niet als achteraf kloppend maken.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 11:33:06 #260
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162911577
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 11:19 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij verklaar dat ze er als een zombie bijstond, met het gezicht naar de trein. Klinkt mij als ooggetuige en niet als achteraf kloppend maken.
Kijk jij gelooft dat, ik niet.

Ik vind dat raar omdat het zicht imo nihil is. Jij ziet dit als "de aanwijzing" dat het om zelfmoord gaat.

Waar het nu om gaat is dat de vader en de rest van de familie graag willen weten waar ze was voordat ze op dat spoor stond. Maar dan mag/kan blijkbaar niet, juist door de ene verklaring.
pi_162911942
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 11:19 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij verklaar dat ze er als een zombie bijstond, met het gezicht naar de trein. Klinkt mij als ooggetuige en niet als achteraf kloppend maken.
Uit forensisch onderzoek : ze is van achteren aangereden
Hij kan haar gezicht dus nooit gezien hebben
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162912372
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 11:49 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Uit forensisch onderzoek : ze is van achteren aangereden
Hij kan haar gezicht dus nooit gezien hebben
Maar wel eens mens. Waarom dat zoeken naar ellende?
pi_162912454
ellende is er ook geweest, anders komt iemand niet op het spoor te staan.

maar ik vind wel dat er rekening gehouden mag worden met die machinist, ook voor hem is dit heel traumatisch.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 13:17:00 #264
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162913728
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 12:12 schreef suzi1 het volgende:
ellende is er ook geweest, anders komt iemand niet op het spoor te staan.

maar ik vind wel dat er rekening gehouden mag worden met die machinist, ook voor hem is dit heel traumatisch.
Bijna net zo traumatisch als de politie op de stoep krijgen met de mededeling dat je dochter zelfmoord heeft gepleegd.

Lijkt me heel vervelend steeds geconfronteerd te worden met "de zombie op het spoor" in de media voor de machinist. Vader van Dascha is erg toegankelijk en begripvol dus dat kan het probleem niet zijn, de NS/KLPD moet dit natuurlijk wel willen.

Vind het ergens sadistisch en egoïstisch van de NS/KLPD, de werkgever van de machinist, dat er geen mogelijkheid is het dossier met de vader te bespreken. Zo komt er voor beide partijen rust, maar misschien denk ik te simpel. En is er uiteindelijk een rechtzaak nodig om de NS/KLPD te dwingen openheid van zaken te geven.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 13:17:51 #265
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162913738
dubbel
pi_162914333
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 11:49 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Uit forensisch onderzoek : ze is van achteren aangereden
Hij kan haar gezicht dus nooit gezien hebben
Tenzij ze zich op het laatste moment (in een reflex?) heeft omgedraaid. En de machinist toen net z'n ogen dicht deed om de onvermijdelijke ellende niet op z'n netvlies gebrand te krijgen.

Pure speculatie, ik weet het, maar even om aan te geven dat beide verklaringen kunnen kloppen en dat daar niks aan gelogen hoeft te zijn.
pi_162914980
Toch vraag ik me af of we echt alle informatie krijgen over Dascha zelf.

Als een feestje tot 4 uur duurt, ga je als vriendinnengroep dan om half 3/kwart voor 3 (pas een half uur nadat Dascha ging 'plassen' en anderhalf uur voordat de tent sluit) de ouders van je vriendin uit bed bellen om te zeggen dat ze vermist is?

Ik vind dat wel snel als er geen enkele aanleiding is om te denken dat er iets ergs is gebeurd. Dus wat maakt dat de vriendinnen zo snel aan de bel trokken? Was ze toch gevoeliger dan wordt gesteld, ging ze met de verkeerde mensen om, stond ze bekend als roekeloos?

Ik ben zelf ook 16 geweest en ging ook met vriendinnen stappen en waren elkaar dan ook soms uren kwijt (en soms ook na onenigheid), maar echt niet dat wij dan ouders uit bed gingen bellen hoor.
pi_162921509
inderdaad, ik vind het ook best verdacht als je zo snel naar de politie gaat en iemand opgeeft als vermist.
en ze waren haar achterna gelopen met zn 3'en toen ze via nooduitgang de tent verliet. vind ik ook vreemd, dan is er meer dan een plas doen

ik op die leeftijd heb vaak een uur of 1 a 2 uur voor een dancing gewacht tot een vriendin weer eens ergens vandaan terugkwam (vriendje ofzo)
nooit aan gedacht om de politie in te schakelen of haar ouders te bellen.
maar toen waren er ook nog geen mobieltjes trouwens.
pi_162921570
Heeft Rene de verklaring van de machinist gelezen?
pi_162921706
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 02:08 schreef FYazz het volgende:
In hoeverre regende het die nacht? Haar vader zei er iets over in de docu en op de video van cocon zie je ook dat het slecht weer is.

Als Dascha zolang heeft rondgelopen moeten haar kleren doorweekt zijn geweest, zowel bij de aanrijding als op het moment dat ze de camera passeerde, want toen liep ze al ruim 2 uur.

Was dit ook het geval bij het bergen van haar kleding?
En is op de camera iets te zien van wel/geen doorweekte kleding?
Het lijkt er niet op in de video, maar kan het niet goed zien. Te klein. Als het niet zo is, dan wordt het scenario dat ze tussen 2.12 en 4.26 bij iemand thuis was of ergens binnen zat (auto, portiekje etc.) wel aannemelijk en dat lijkt me het onderzoeken waard voor de politie.
Zeer goede opmerking!
pi_162921830
Trouwens, Dascha zou op basis van de nieuwe videobeelden toch alleen met de auto op het spoor gekomen kunnen zijn omdat het te ver lopen is?
Heeft niemand al bedacht dat er dan sprake kan zijn van kwaad opzet? (Zoals bij het meisje cassandra uit Almere)
pi_162923782
Als de hondenroute klopt en ze is eerst langs de cocon gelopen om 04.26 om vervolgens een rondje te lopen en dan via de Franshalslaan - Utrechtseweg - bos - op het spoor te komen, dan kan ze dat niet lopend gehaald hebben (volgens google maps). Misschien rennend, maar een gemiddeld meisje houdt dat geen uur vol, zeker niet met alcohol op.
pi_162923930
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 18:45 schreef PaarseStabilo het volgende:
Trouwens, Dascha zou op basis van de nieuwe videobeelden toch alleen met de auto op het spoor gekomen kunnen zijn omdat het te ver lopen is?
Heeft niemand al bedacht dat er dan sprake kan zijn van kwaad opzet? (Zoals bij het meisje cassandra uit Almere)
Bekijk even de documentaire die onderzoeksgroep TDO (Vader en twee anderen) hebben gepubliceerd op RTV NH. Er is zelfs een getuigenverklaring van iemand langs het spoor die wakker werd van een auto voordat de aanrijding heeft plaatsgevonden. Uit mijn hoofd zijn er drie mensen die de verklaring van de machinist tegenspreken. Bewoner, berger, passagier.

Politie/OM gaat bij een melding van aanrijding met een trein automatisch uit van zelfmoord. Dit is nogal bijzonder aangezien dan zonder dat de plaats van het ongeval is bezocht de protocollen kwa lichaamsberging en feiten-onderzoek direct versoepeld worden. Het komt neer op opruimen -> spoor vrijgeven. Er wordt daarmee openlijk naar oorzaak zelfdoding toe gewerkt. Dat terwijl de berger aangegeven heeft 'bijzondere omstandigheden' op te merken.

OM beroept zich enkel en alleen op de verklaring van de machinist en sluit daarmee de zaak. Jezelf enkel en alleen beroepen op één verklaring is al twijfelachtig aangezien verklaringen notoir (vaak onbewust) onbetrouwbaar zijn. Daarbij is er bekend dat er verklaringen zijn die niet kloppen en gelogen zijn, maar niet worden onderzocht. Ooggetuigen worden niet gehoord, forensisch experts worden genegeerd.

Ik vind de vader van Dascha altijd bijzonder sterk overkomen. Dat vind ik - heel - erg knap. Ik hoop werkelijk dat hij op welke manier dan ook het OM kan bewegen de huidige feiten op tafel te laten leggen en andere aanknopingspunten te onderzoeken. Op dit moment lijkt het erop dat het onderzoek (en conclusie) van de werkelijke omstandigheden waarin Dascha is komen te overlijden met man en macht wordt tegengewerkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2016 19:57:47 ]
  zaterdag 11 juni 2016 @ 20:19:43 #274
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162925051
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 19:49 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Bekijk even de documentaire die onderzoeksgroep TDO (Vader en twee anderen) hebben gepubliceerd op RTV NH. Er is zelfs een getuigenverklaring van iemand langs het spoor die wakker werd van een auto voordat de aanrijding heeft plaatsgevonden. Uit mijn hoofd zijn er drie mensen die de verklaring van de machinist tegenspreken. Bewoner, berger, passagier.

Politie/OM gaat bij een melding van aanrijding met een trein automatisch uit van zelfmoord. Dit is nogal bijzonder aangezien dan zonder dat de plaats van het ongeval is bezocht de protocollen kwa lichaamsberging en feiten-onderzoek direct versoepeld worden. Het komt neer op opruimen -> spoor vrijgeven. Er wordt daarmee openlijk naar oorzaak zelfdoding toe gewerkt. Dat terwijl de berger aangegeven heeft 'bijzondere omstandigheden' op te merken.

OM beroept zich enkel en alleen op de verklaring van de machinist en sluit daarmee de zaak. Jezelf enkel en alleen beroepen op één verklaring is al twijfelachtig aangezien verklaringen notoir (vaak onbewust) onbetrouwbaar zijn. Daarbij is er bekend dat er verklaringen zijn die niet kloppen en gelogen zijn, maar niet worden onderzocht. Ooggetuigen worden niet gehoord, forensisch experts worden genegeerd.

Ik vind de vader van Dascha altijd bijzonder sterk overkomen. Dat vind ik - heel - erg knap. Ik hoop werkelijk dat hij op welke manier dan ook het OM kan bewegen de huidige feiten op tafel te laten leggen en andere aanknopingspunten te onderzoeken. Op dit moment lijkt het erop dat het onderzoek (en conclusie) van de werkelijke omstandigheden waarin Dascha is komen te overlijden met man en macht wordt tegengewerkt.
Goed verwoord, ondertussen stapelen de fouten, de missers en slordigheden zich op. De lijst is al best lang.
pi_162925281
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 18:45 schreef PaarseStabilo het volgende:
Trouwens, Dascha zou op basis van de nieuwe videobeelden toch alleen met de auto op het spoor gekomen kunnen zijn omdat het te ver lopen is?
Heeft niemand al bedacht dat er dan sprake kan zijn van kwaad opzet? (Zoals bij het meisje cassandra uit Almere)
Zeker is bedacht dat er sprake kan zijn van opzet. Ook zonder de nieuwe (juiste) interpretatie van de videobeelden, dus ook met de oude politietijd, kan men bedenken dat ze in een auto heeft gezeten.
Wat iedereen zich kan voorstellen is dat ze vast niet de hele tijd (van weg uit LGD tot aanrijding) alleen buiten is geweest.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_162926300
Met de nieuwe tijd zou je ook het volgende kunnen stellen:

1. Dascha is rond 3 uur niet meer in het bezit van haar telefoon. De stappenteller op haar tel. registreert immers vanaf dat tijdstip geen stappen meer maar we zien haar wel degelijk om 04.26 langs cocon lopen.

2. Dascha heeft de stappenteller zelf uitgezet rond 03.00 uur.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 21:03:06 #277
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_162926610
Is er al een daderspoor?
  zaterdag 11 juni 2016 @ 23:02:30 #278
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162931262
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 19:45 schreef FYazz het volgende:
Als de hondenroute klopt en ze is eerst langs de cocon gelopen om 04.26 om vervolgens een rondje te lopen en dan via de Franshalslaan - Utrechtseweg - bos - op het spoor te komen, dan kan ze dat niet lopend gehaald hebben (volgens google maps). Misschien rennend, maar een gemiddeld meisje houdt dat geen uur vol, zeker niet met alcohol op.
Maar als ze in een auto was vervoerd zou er geen spoor zijn.
pi_162931925
dat spoor kan van andere dagen zijn geweest aangezien ze in h'sum op school zat.daarbij hebben die vriendinnen met haar jas daar rondgelopen en die hond is ergens gestopt waar het spoor nog niet was afgelopen.
  zondag 12 juni 2016 @ 01:39:40 #280
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162934808
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 23:17 schreef suzi1 het volgende:
dat spoor kan van andere dagen zijn geweest aangezien ze in h'sum op school zat.daarbij hebben die vriendinnen met haar jas daar rondgelopen en die hond is ergens gestopt waar het spoor nog niet was afgelopen.
Die hond kan met pensioen, die had de telefoon moeten vinden.
Zeker omdat Dascha deze om 02:13 nog in haar handen had. Jeugd van tegenwoordig is vergroeid met dat apparaat. Als er ergens haar geur op had moeten zitten dan was het die telefoon in de klimop.
pi_162934926
Ik denk ook dat haar vader niet te veel af moet gaan op het hondenspoor.
De video, appjes en stappenteller zijn wel echt concreet bewijs.
pi_162935073
Ik laat het hondenspoor even los.

Om 4.26 passeert ze de cocon richting Koningsstraat (van het spoor af).
Om 5.20 wordt ze aangereden. Dat is 54 minuten later.

Volgens google maps doet ze er minimaal 42 minuten over om via de Neuweg (camera cocon) en Koningsstraat weer richting spoor te lopen en dan nog het stukje bij het spoor wat google niet meet.

Dus of je wel of niet het hondenspoor aanhoudt, het tijdschema is wel heel krap.

En dan nog de vraag waarom ze eerst richting de Koningsstraat liep ipv direct naar het spoor vanaf de Neuweg.

Begin me steeds meer af te vragen bij wie ze is geweest tussen 3.00 en 4.26 (een geheim vriendje?) en naar wie/wat ze op weg was toen ze weer langs de cocon liep (terug naar vriendinnen?) en wat daarna is gebeurd. Ik sluit zelfmoord nog steeds niet uit, maar er is denk ik meer gebeurd die avond dan een beetje ronddwalen in Hilversum.
  zondag 12 juni 2016 @ 06:49:44 #283
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_162935956
Als ze langs het spoor door was blijven lopen was ze uiteindelijk thuis gekomen. Als je naar het kaartje kijkt kun je denken, die was op weg naar huis.

Misschien in het donker besloten, wazig door alcohol/drugs, besloten tussen de rails te gaan lopen. Maar half bewust van de wereld en de trein helemaal niet opgemerkt hebben.

Vraag is nog of ze wel zelf dat hele stuk heeft gelopen. Met die nieuwe tijd wordt dat minder voor de hand liggend. Er zitten onverlichte stukken bij waar iemand voorzichtig moet lopen. Dat wordt allemaal erg krap.

Dat ze tot aan het spoor gebracht is en daar in benevelde toestand aan haar lot is overgelaten lijkt me ook nog wel als mogelijkheid. Wellicht door dezelfde jongen(s) waar ze eerder die nacht uren mee heeft doorgebracht en waar al het een en ander is voorgevallen.

Geen zin die 'lastige trien' helemaal naar huis te rijden en haar in verdwaasde toestand afgezet. Zij heeft misschien gevraagd haar naar het station of het spoor te brengen dus ze rijden naar het spoor en vandaar is het 'bekijk het maar'.

Het is puur speculatie maar om aan te geven dat er nog zoveel meer zit tussen zelfmoord en moord. Een combinatie ongeluk en dood door schuld bijvoorbeeld.

Zou de patholoog nog geprobeerd hebben te kijken of er sporen van sperma waren? Zal wel niet.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  zondag 12 juni 2016 @ 09:22:56 #284
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162936564
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 06:49 schreef Rica het volgende:
Als ze langs het spoor door was blijven lopen was ze uiteindelijk thuis gekomen. Als je naar het kaartje kijkt kun je denken, die was op weg naar huis.

Misschien in het donker besloten, wazig door alcohol/drugs, besloten tussen de rails te gaan lopen. Maar half bewust van de wereld en de trein helemaal niet opgemerkt hebben.

Vraag is nog of ze wel zelf dat hele stuk heeft gelopen. Met die nieuwe tijd wordt dat minder voor de hand liggend. Er zitten onverlichte stukken bij waar iemand voorzichtig moet lopen. Dat wordt allemaal erg krap.

Dat ze tot aan het spoor gebracht is en daar in benevelde toestand aan haar lot is overgelaten lijkt me ook nog wel als mogelijkheid. Wellicht door dezelfde jongen(s) waar ze eerder die nacht uren mee heeft doorgebracht en waar al het een en ander is voorgevallen.

Geen zin die 'lastige trien' helemaal naar huis te rijden en haar in verdwaasde toestand afgezet. Zij heeft misschien gevraagd haar naar het station of het spoor te brengen dus ze rijden naar het spoor en vandaar is het 'bekijk het maar'.

Het is puur speculatie maar om aan te geven dat er nog zoveel meer zit tussen zelfmoord en moord. Een combinatie ongeluk en dood door schuld bijvoorbeeld.

Zou de patholoog nog geprobeerd hebben te kijken of er sporen van sperma waren? Zal wel niet.
Dascha had geen klok en telefoon bij, en er hing geen klok in de buurt en het was pikkedonker..
Ik denk dat ze die trein helemaal niet verwacht heeft.

De trein kwam uit de richting Hollandse Rading en reed in de richting van Hilversum.
Ze is in de rug geraakt.

D'r zijn tig mogelijkheden en scenario's te bedenken, van zelfmoord tot vluchtpogingen.
Belangrijk voor TDO is nu zoveel mogelijk beeldmateriaal te vinden van die nacht.

D'r hangen tig camera's voor de LGD, en daar zou ze niet opstaan?

Waar kwam ze om 04:26 uur vandaan? Haar werk (een restaurant) lag noordelijker.
De FB-er stond in de LGD, daar liep ze juist voor weg imo.
  zondag 12 juni 2016 @ 09:42:10 #285
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_162936775
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 11:49 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Uit forensisch onderzoek : ze is van achteren aangereden
Hij kan haar gezicht dus nooit gezien hebben
Natuurlijk wel. Ze kan zich toch nog (deels) omgedraaid hebben?
  zondag 12 juni 2016 @ 10:26:21 #286
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_162937445
quote:
7s.gif Op zondag 12 juni 2016 09:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dascha had geen klok en telefoon bij, en er hing geen klok in de buurt en het was pikkedonker..
Ik denk dat ze die trein helemaal niet verwacht heeft.

De trein kwam uit de richting Hollandse Rading en reed in de richting van Hilversum.
Ze is in de rug geraakt.

D'r zijn tig mogelijkheden en scenario's te bedenken, van zelfmoord tot vluchtpogingen.
Belangrijk voor TDO is nu zoveel mogelijk beeldmateriaal te vinden van die nacht.

D'r hangen tig camera's voor de LGD, en daar zou ze niet opstaan?

Waar kwam ze om 04:26 uur vandaan? Haar werk (een restaurant) lag noordelijker.
De FB-er stond in de LGD, daar liep ze juist voor weg imo.
Het beeld wat eind vorig jaar in de media werd geschapen "Dascha dwaalde urenlang door Hilversum" vind ik een totaal ongeloofwaardig verhaal.
Wie heeft ze ontmoet na haar vertrek uit LGD en een uur of twee mee doorgebracht? Want dat denk ik dat er gebeurd is en daar ligt wrs. het antwoord.

Wellicht (hopelijk) dat er ergens iets op camera's is gekomen maar ze zouden ook een afgelegen plekje hebben opgezocht. Ergens in een auto misschien.

Beelden, getuigen, iemand die iets heeft gezien of inmiddels te weten is gekomen (daders praten bijna altijd hun mond voorbij), TDO is nu (helaas) afhankelijk van derden.

Dus de pressie er op houden, media aandacht blijven zoeken. Zoals ze nu bezig zijn is goed iig. Blijven aandringen op tips.

Er zijn nog wel wat mogelijkheden (John E. Douglas stijl) maar die moet je niet openbaar maken.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  zondag 12 juni 2016 @ 10:30:59 #287
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162937537
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 09:42 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Ze kan zich toch nog (deels) omgedraaid hebben?
Volgens de machinist niet, staat niet in zijn verklaring.
  zondag 12 juni 2016 @ 10:36:07 #288
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_162937605
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 10:26 schreef Rica het volgende:

[..]

Het beeld wat eind vorig jaar in de media werd geschapen "Dascha dwaalde urenlang door Hilversum" vind ik een totaal ongeloofwaardig verhaal.
Wie heeft ze ontmoet na haar vertrek uit LGD en een uur of twee mee doorgebracht? Want dat denk ik dat er gebeurd is en daar ligt wrs. het antwoord.

Wellicht (hopelijk) dat er ergens iets op camera's is gekomen maar ze zouden ook een afgelegen plekje hebben opgezocht. Ergens in een auto misschien.

Beelden, getuigen, iemand die iets heeft gezien of inmiddels te weten is gekomen (daders praten bijna altijd hun mond voorbij), TDO is nu (helaas) afhankelijk van derden.

Dus de pressie er op houden, media aandacht blijven zoeken. Zoals ze nu bezig zijn is goed iig. Blijven aandringen op tips.

Er zijn nog wel wat mogelijkheden (John E. Douglas stijl) maar die moet je niet openbaar maken.
Kees van der Spek komt in het najaar met een nieuw programma, moord of zelfmoord. D'r zijn blijkbaar voldoende zaken die discutabel zijn. Ik verwacht deze zaak ook in het programma.

Al werkte van der Spek veel samen met Peter r de Vries en daar heeft die vader de zakken ook van vol.
pi_162937740
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 10:26 schreef Rica het volgende:

[..]

Het beeld wat eind vorig jaar in de media werd geschapen "Dascha dwaalde urenlang door Hilversum" vind ik een totaal ongeloofwaardig verhaal.
Wie heeft ze ontmoet na haar vertrek uit LGD en een uur of twee mee doorgebracht? Want dat denk ik dat er gebeurd is en daar ligt wrs. het antwoord.

Wellicht (hopelijk) dat er ergens iets op camera's is gekomen maar ze zouden ook een afgelegen plekje hebben opgezocht. Ergens in een auto misschien.

Beelden, getuigen, iemand die iets heeft gezien of inmiddels te weten is gekomen (daders praten bijna altijd hun mond voorbij), TDO is nu (helaas) afhankelijk van derden.

Dus de pressie er op houden, media aandacht blijven zoeken. Zoals ze nu bezig zijn is goed iig. Blijven aandringen op tips.

Er zijn nog wel wat mogelijkheden (John E. Douglas stijl) maar die moet je niet openbaar maken.
Ik geef de ouders groot gelijk dat ze alles goed uitgezocht willen hebben. Bij een zelfmoord blijft meestal de onbeantwoorde vraag; Waarom?

Maar als er grote vraagtekens zijn bij de omstandigheden zoals geen informatie over de uren voor het gebeurde zal dat de rouwverwerking ernstig in de weg staan.

Veel mensen weten bij een dergelijk drama niet hoe ze zelf iets kunnen doen om meer duidelijkheid te krijgen of nemen aan wat ze wordt verteld door instanties e.d.

De ouders van Dascha vonden wel een weg om zelf onderzoek te doen, ik hoop dat ze hierdoor eerder rust vinden en het een plaats kunnen geven.

Erg dapper dat ze tegen "heilige huisjes" aan durven te schoppen met als resultaat tot zover iig dat er weer een geval van enorm blunderen door het OM aan het licht is gekomen.
Waren ze dit onderzoek niet zelf gestart dan had niemand dit geweten, hoe vaak gaat dat wel zo :')
pi_162937850
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 09:42 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Ze kan zich toch nog (deels) omgedraaid hebben?
Hoeveel graden is deels ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 12 juni 2016 @ 10:51:03 #291
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_162937908
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 10:48 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Hoeveel graden is deels ?
Hoe 'recht' stond ze?
pi_162938286
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 10:51 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Hoe 'recht' stond ze?
Uit forensisch onderzoek : ze is van achteren aangereden
de afdruk van het stootblok vd trein stond in haar rug
Hij kan haar gezicht dus nooit gezien hebben
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 12 juni 2016 @ 11:30:03 #293
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_162938716
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 11:08 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Uit forensisch onderzoek : ze is van achteren aangereden
de afdruk van het stootblok vd trein stond in haar rug
Hij kan haar gezicht dus nooit gezien hebben
Nooit? Hoezo?
pi_162938770
Waarom is Dascha zo belangrijk voor jullie? Er zijn in de tussentijd al miljoenen anderen dood gegaan
pi_162939028
quote:
7s.gif Op zondag 12 juni 2016 10:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Volgens de machinist niet, staat niet in zijn verklaring.
Je draait de zaken telkens om. Dat de machinist haar alleen op het spoor zag staan, gezicht richting trein, sluit niet uit dat ze de laatste 2 a 3 seconden zich heeft kunnen omdraaien, waardoor ze van achteren geraakt is. Er zijn machinisten die iemand op het spoor zien staan, zich klaarmaken voor de impact en niet zien dat diegene net voor de trein is weggesprongen.
pi_162939089
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 10:48 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Hoeveel graden is deels ?
In dit geval met gemak 360 graden.
pi_162939185
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 11:45 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

In dit geval met gemak 360 graden.
en ze stond ook nog met haar handen in de zij volgens de machinist
uhhh 360 graden ? _O-
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162939614
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 11:49 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

en ze stond ook nog met haar handen in de zij volgens de machinist
uhhh 360 graden ? _O-
In handstand was haar dat nog gelukt, haar, mij niet😆.
Je moet niet vergeten dat de machinist de laatste seconden geen zicht meer op haar had. Het feit dat ze met haar gezicht richting trein stond, en de impact van het stootblok was in haar rug, betekent dat ze, op dat moment, zich vrij kon bewegen.
pi_162940614
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 11:45 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

In dit geval met gemak 360 graden.
Met gemak 360 graden?
U denkt, ik vergeet voor het 'gemak' even alle natuurkundige wetten?

Een mens heeft een minimale reactietijd van 0,2 seconden en met alcohol op wordt dit ook nog eens sterk vertraagd. In het verkeer is deze reactietijd zelfs 1 seconde. Een beweging zelf vereist ook nog 0,5 seconden tot een seconde.

Op het moment dat de machinist haar ziet staan (wat pas kan enkele seconden voor impact vanwege het beperkte zicht in het donker) met haar gezicht richting de trein heeft ze qua reactietijd helemaal geen tijd om zich volledig om te draaien voordat ze wordt aangereden.
pi_162940720
Instinctief kan ze mogelijk in de seconde voor de klap zich hebben afgewend van de trein, maar dan was ze half in de rug/zij geraakt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')