abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 27 februari 2016 @ 23:29:54 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160272607
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:15 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

Een keukenzaak kan je niet vergelijken met de MM. Bij de MM verkopen ze wél genoeg producten die je op zijn tijd wel nodig hebt. Denk aan oordopjes, geheugenkaarten, computeraccessoires, telefoonaccessoires, de hele mikmak.

Maar goed, blijkbaar draaien ze dikke winst ondanks dat ik vind dat ze vaak leeg staan, en jij vindt dat drie/vier filialen overkill is.
Als je dat bij MM koopt heb je echt je goed wijs kapot.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 23:59:11 #152
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160273579
4 mediamarkten heb je inderdaad 4x niks aan. En dan heb je ook nog dat ze alle 4 een andere prijs hebben of een ander tosti-ijzer.

Net als met AH... Waarom op overtoom 1 een AH en vervolgens op nummer 100 weer een. Dus nog geen 4 minuten lopen. En na de bocht heb je er weer 1. Beetje doorgeslagen.

V&D had je gewoon 1x. Niet aan het begin, midden en eind van de straat. H&M zie je wel weer 12x (of hoeveel inmiddels) in het centrum van Amsterdam. :')
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160276609
Stuk of 3 keukenzaken, maar geen 10 :')
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160276622
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:00 schreef Cynix ® het volgende:
Ik ook! :Y

Ik erger me wel eens aan de opengemaakte verpakkingen of kledingstukken in de gangpaden, maar ik ga er toch vaak heen, Vaak aanbiedingen, goedkoop en prima huismerkspullen en inderdaad een beetje rommelhoek-sfeer. :)
Ik ga er juist daarom weer niet heen. Mij ook veel te druk. Ik ga wel naar de Dio, Etos of de DA (heet dat nog zo? hij zit er nog wel).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160277308
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je dat bij MM koopt heb je echt je goed wijs kapot.
Ik kom er alleen als ik dringend iets nodig heb (of geen geduld heb), de rest bestel ik elders goedkoper online.
FR1908
pi_160277378
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 11:01 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Wij waren eens een dagje in Den Bosch en bezochten en passant een fotozaak. Ik scharrelde daar wat rond en vroeg aan de verkoper of ik een dure camera in een vitrine even mocht vasthouden. Ik wérd me daar toch afgesnauwd: "Nee, we hebben hier geen camera's om vast te houden!". Ik zag 'm denken: "Ja ja, hier uitproberen en dan gauw online kopen". Tsja, en dan ga ik niet als een dreinend kind zeggen dat ik 'm misschien ook echt wel wil kopen. Zoek het maar uit, ik was er meteen klaar mee.

Nou weet hij natuurlijk dat dat ook vaak zo gáát, maar met zo'n instelling kun je je zaak natuurlijk ook meteen sluiten. Ik denk ook dat-ie er niet meer zit (zat in de straat rechts van de V&D).
Precies. Ik kan volledig begrijpen dat hij ook langzaamaan al die mensen beu is die daar komen om te checken en 't dan online kopen. Echter, de enige manier om ervoor te zorgen dat mensen misschien die extra tientjes aftikken is om dan in ieder geval een goede service te verlenen.

Als ik überhaupt nog in fysieke winkels koop, dan doe ik dat voornamelijk in speciaalzaken. Een fotozaak is daar eigenlijk juist een goed voorbeeld van. Of laatst nog paar bordspellen in speciaalzaak waar ze echt alleen maar bordspellen verkopen, en wat lego/duplo in speciale Lego-winkel, strips in een stripwinkel, oud lastig vindbaar spel in een gamewinkel. Dat is volgens mij echt de enige manier waarop brick en mortar winkels het nog kunnen opnemen tegen de online winkels; specialisatie.

Overigens qua "goeden die lijden onder de kwaden"; dat werkt beide kanten op. Een reden dat veel mensen online shoppen is ook omdat ze nu perfect kunnen zien door wie ze worden afgezet. Een tweede punt is dat mensen zich de volgende vraag stellen: "Waarom zou ik vijftig euro extra betalen hier in de winkel als de verkoper amper verstand heeft van zijn product?" Een volgende punt is daarmee ook dat je als koper in speciaalzaken ook sneller geïntimideerd bent en je niet snel even kunt googlen of de verkooppraat waar is of niet. Het werkt allemaal niet in het voordeel van B&M.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 08:14:15 #157
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160277412
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:03 schreef W00fer het volgende:

[..]

Is drie Mediamarkts voor 1 stad ook niet enorm overkill?
In Eindhoven zitten er inmiddels ook 2, waarvan 1 in het centrum en een aan de rand. Wat ik wel vreemd vindt is dat er van de 6 tot 8 kassa's zelden meer dan 2 bemand zijn. Veel kijkers, weinig kopers is ook mijn indruk.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 08:17:02 #158
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160277428
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:12 schreef W00fer het volgende:
Net als in Eindhoven waar iets van 10 keukenzaken zitten naast elkaar. Met je boerenverstand kan je benaderen dat je maar 1 keuken nodig hebt in de 15 jaar, geen 10 stuks.
In het voor tientallen miljoenen vernieuwde Meubelplein Ekkersrijt kun je zaterdagmiddag een kanon afschieten zonder iets te raken. Bij de toiletten van de naastgelegen IKEA is het al drukker. :o
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 08:22:38 #159
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160277446
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:59 schreef Zelfscanner het volgende:
4 mediamarkten heb je inderdaad 4x niks aan. En dan heb je ook nog dat ze alle 4 een andere prijs hebben of een ander tosti-ijzer.
Dat ze allemaal een ander deel van het assortiment aanbieden is toch juist een vóórdeel?
Kun je thuis kijken wie iets heeft liggen en dan eventueel een hit-and-run bliksembezoekje brengen voor het artikel van je keuze.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160278076
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:02 schreef W00fer het volgende:

[..]

Drie jaar lang noemen. 10+ dan praten we verder.
Ik heb een jurkje van H&M van 17/18 jaar oud wat ik nog steeds af en toe draag en wat er nog perfect uitziet :@
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_160278153
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:48 schreef Nia het volgende:
In de jaren 90 ging Mac & Maggie ter ziele. Dat was nog echt couture van Hollandse bodem. Kleine collecties die zich echt onderscheidden van de rest. Met aparte schoenen van Sasha maakte je je outfit helemaal af.
Ik heb nog steeds een jasje van de Mac&Maggie :D
Ruim 23 jaar geleden gekocht.
Nu wachten totdat het vintage wordt en geld gaat opleveren :7
Het jasje draag ik al 20 jaar niet meer ofzo maar kan er geen afstand van doen.

Schoenen, ooit bij de Sacha gekocht een jaar of 20 geleden draag ik nog steeds en krijg er nog steeds complimentjes over :D
Het verzolen en nieuwe hakken laten zetten heeft inmiddels het dubbele gekost dan de schoenen zelf destijds :P
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zondag 28 februari 2016 @ 09:57:36 #162
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160278164
quote:
99s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:22 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Dat ze allemaal een ander deel van het assortiment aanbieden is toch juist een vóórdeel?
Kun je thuis kijken wie iets heeft liggen en dan eventueel een hit-and-run bliksembezoekje brengen voor het artikel van je keuze.
Laten ze die optie nou net hebben verwijdert van de webshop. :P
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 10:01:10 #163
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160278184
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 09:57 schreef Zelfscanner het volgende:
Laten ze die optie nou net hebben verwijdert van de webshop. :P
Verbaast me niks. :D
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160278356
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:01 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]
Als ik überhaupt nog in fysieke winkels koop, dan doe ik dat voornamelijk in speciaalzaken. Een fotozaak is daar eigenlijk juist een goed voorbeeld van. Of laatst nog paar bordspellen in speciaalzaak waar ze echt alleen maar bordspellen verkopen, en wat lego/duplo in speciale Lego-winkel, strips in een stripwinkel, oud lastig vindbaar spel in een gamewinkel. Dat is volgens mij echt de enige manier waarop brick en mortar winkels het nog kunnen opnemen tegen de online winkels; specialisatie.

[...] Een reden dat veel mensen online shoppen is ook omdat ze nu perfect kunnen zien door wie ze worden afgezet. [...]
Het is meer dat men niet in de gaten heeft dat B&M soms wel duurder *moet* zijn omdat ze stuk meer onkosten hebben dan meneermethobbyshop.nl die het vanuit z'n garage regelt.

Om een concreet voorbeeld van afgelopen week te pakken; Genoegen moeten nemen met een winst van nog geen ¤10,- op een boormachine van ¤250,- omdat de klant 'hetzelfde ding online had gezien voor ¤235,-'. Die man had serieus het idee dat er ettelijke tientjes winstmarge nog op dat spul zit, maar heeft niet in de gaten dat de online shops (en de gammas/karweis) genoegen nemen met euro's winstmarge op het spul omdat ze zich helemaal kapot concurreren.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 10:27:36 #165
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160278516
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:16 schreef Ceased2Be het volgende:
Het is meer dat men niet in de gaten heeft dat B&M soms wel duurder *moet* zijn omdat ze stuk meer onkosten hebben dan meneermethobbyshop.nl die het vanuit z'n garage regelt.
Natuurlijk weet men dat wel, maar dat is toch niet het probleem van de consumént? :?

Duurder mág, maar dan moet er écht iets tegenover staan, zoals gemak, advies, direct meenemen, persoonlijk contact, etc. Als er geen meerwaarde is, is er ook geen toekomst. Daar hoeven we niet ingewikkeld over te doen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160278546
quote:
99s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:27 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Natuurlijk weet men dat wel, maar dat is toch niet het probleem van de consumént? :?

Duurder mág, maar dan moet er écht iets tegenover staan, zoals gemak, advies, direct meenemen, persoonlijk contact, etc. Als er geen meerwaarde is, is er ook geen toekomst. Daar hoeven we niet ingewikkeld over te doen.
Precies, maar al die zaken die je opnoemt gaan gewoon op in dit geval. Uitgebreid advies, inpakken en meenemen etc.

De prijzen zijn niet het probleem van de consument, maar zijn wel primair hetgeen waar ze naar kijken en waar ze mee schermen.
Ze kunnen bij ons schroeven/boutjes/etc nog per stuk kopen en dat vinden ze prettig 'want dat kan bij de bouwmarkt niet en dan moeten ze verplicht een doos kopen'.
Als ze dan alsnog de moeite nemen om 30 minuten te fietsen om ons 10ct terug te laten betalen omdat ze 3 ongebruikte schroeftjes over hadden... wat zegt dat over de huidige consument dan? (of iig die van ons, dit is geen uitzondering).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160278662
Het probleem is dat het gewoon kicken blijft als je op internet iets voor een derde van de prijs kan krijgen.
Je geweten gaat ervan glunderen, je bent blij als een kind. Dat dure product voor een derde van de prijs door een middagje googelen!
Geld genoeg op de bank, waarom niet gewoon naar een nette winkel gegaan? Die mensen staan daar hun brood te verdienen!
En toch, het is vechten tegen de bierkaai.

De mensen in de winkels worden steeds saggerijniger, dat helpt ook niet. In plaats van dat ze je overhalen, de voordelen van de winkel promoten. Ik had een product via internet gekocht maar had een vraag die ik in een echte winkel wilde stellen. Krijg je daar de vraag: waar heeft u het gekocht? En als je eerlijk antwoord geeft: Waarom heeft u het niet in een winkel gekocht? In plaats van dat ze je met alle service tegemoettreden en ondertussen nog even duidelijk maken wat het voordeel is van het kopen van dat product in een winkel.

[ Bericht 16% gewijzigd door Loekie1 op 28-02-2016 10:48:57 ]
pi_160278719
quote:
99s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:27 schreef Cynix ® het volgende:
Natuurlijk weet men dat wel, maar dat is toch niet het probleem van de consumént? :?
Nog niet, maar wat als er straks helemaal geen winkel meer is waar je even kunt kijken hoe het beeld van die tv is?
pi_160278732
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Nog niet, maar wat als er straks helemaal geen winkel meer is waar je even kunt kijken hoe het beeld van die tv is?
Ja, maar dat hebben ze nooit in de gaten.
Het enige wat je dan hoort is 'och jammer, het was zo'n leuke winkel'
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160278748
Misschien is het beter eerst online een winkel op te zetten en daarna een echte winkel.
Dat doet Wehkamp, volgens mij een goeie strategie. Dan koop je goedkoop online, door aanbiedingen word je verleid meer te kopen, en ruilen kun je in een echte winkel in de buurt.
pi_160278757
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:46 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien is het beter eerst online een winkel op te zetten en daarna een echte winkel.
Dat doet Wehkamp, volgens mij een goeie strategie. Dan koop je goedkoop online, door aanbiedingen word je verleid meer te kopen, en ruilen kun je in een echte winkel in de buurt.
Dat zie je meer gebeuren idd, andersom is het vaak eerder een kostenpost dan een bron van inkomsten.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 10:55:32 #172
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160278879
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Nog niet, maar wat als er straks helemaal geen winkel meer is waar je even kunt kijken hoe het beeld van die tv is?
Tsja, da's nou de vooruitgang k_man. :)
Net zoals dat we straks leven in een wereld zonder Siberische tijgers of zonder bijen. Of zonder tropische regenwouden. Of zonder zuurstof. Of, wacht even.... :o

Je hebt natuurlijk een punt, het boeit alleen niemand. Zie V&D.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 11:16:58 #173
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160279214
Winkeliers willen lagere parkeertarieven om klanten te trekken.

Zo, wordt ook iemand wakker. Jaartje of 10 te laat, maar OK.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160279546
quote:
99s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:16 schreef Cynix ® het volgende:
Winkeliers willen lagere parkeertarieven om klanten te trekken.

Zo, wordt ook iemand wakker. Jaartje of 10 te laat, maar OK.
Was gisteren op het nieuws. Er is geen bewijs dat dit ook daadwerkelijk tot meer klanten en hogere omzetten leidt.
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 11:53:28 #175
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160279733
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:40 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Was gisteren op het nieuws. Er is geen bewijs dat dit ook daadwerkelijk tot meer klanten en hogere omzetten leidt.
Nee, een weggejaagde klant heb je niet zo maar terug.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 11:55:45 #176
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160279770
Nou ja, begin het dan als een experiment.

En dan in ieder geval in de buitenwijk-winkelcentra. Daar mag je eigenlijk geen parkeergeld vragen, te meer daar die zo mogelijk nog meer uitblinken in vergane glorie en leegstand dan de binnenstad.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160280035
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:40 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Was gisteren op het nieuws. Er is geen bewijs dat dit ook daadwerkelijk tot meer klanten en hogere omzetten leidt.
quote:
99s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:53 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nee, een weggejaagde klant heb je niet zo maar terug.
In mijn geboortedorp wordt hier al jaren omgevraagd, misschien dat de gemeente er nu in meegaat nu e 30% leeg staat... maar er is nu niets meer voor de consument om voor naar het centrum te gaan :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160280070
Parkeren lijkt me een onderwerp dat zich wel leent voor wat studies en experimenten. Je ziet dat daar nu maar een paar smaken van bestaan: betalen per tijdseenheid (minuut, uur), of betalen per dag. Je ziet ook dat veel parkeergarages in stadscentra op zaterdag echt vol zijn: mensen die voor de slagboom in de rij staan tot er een plekje vrijkomt.

Lijkt mij wel interessant om te onderzoeken wat er gebeurt als je meer gaat werken met vraag en aanbod; dat de tarieven op dinsdagochtend niet gelijk zijn aan de tarieven op zaterdagmiddag.

Je zou ook kunnen kijken of je kunt werken met reserveringen: thuis al een plekje reserveren voor zaterdagmiddag. Al is dan wel de vraag hoe je binnenkomt met je reservering, als er voor de slagboom mensen zonder reservering staan te wachten.

Doe eens onderzoek of er behoefte is aan VIP-parkeren, duurdere plaatsen met extra ruimte. Zodat je je Porsche niet in een krappe plek hoeft te persen naast een huismoeder, wier kinderen de deur van de SUV enthousiast tegen jouw bolide open gooien.

Of waarom kijken we niet of er een systeem te bedenken is waarbij je je parkeerkosten (deels?) terugkrijgt als je daadwerkelijk iets koopt? Vergelijkbaar met het systeem dat tankstations vaak hanteren bij de toiletten.

Afijn, ze zouden bij Q-Park of een grote gemeente eens een paar afstudeerders van een vastgoedopleiding onderzoek moeten laten doen naar innovatievere parkeeroplossingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2016 12:15:41 ]
pi_160280522
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:16 schreef Ceased2Be het volgende:
Het is meer dat men niet in de gaten heeft dat B&M soms wel duurder *moet* zijn omdat ze stuk meer onkosten hebben dan meneermethobbyshop.nl die het vanuit z'n garage regelt.
Dat is het probleem van de uitbater en niet van de consument. Mensen zullen altijd gaan voor de goedkopere optie, dat leidt immers tot een beter rendement. Dit kan echter wel ten koste gaan van hoe tevreden je bent met een aankoop, omdat je misschien het verkeerde product koopt door gebrek aan advies of service. (Al heb je met google en YouTube natuurlijk veel goede reviews voorhanden.) Daarom denk ik dat er nog wel een plek is voor zeer gespecialiseerde zaken als ze zich puur richten op goede service en know-how.

Ik vind CoolBlue trouwens wel een goed voorbeeld van hoe men daar online op inspeelt. In principe zijn bol.com en CoolBlue redelijk identiek. Ze bieden allebei een gevarieerd assortiment maar waar bol het op een enkele site heeft staan, heeft CoolBlue geopteerd voor verscheidene links met aparte sites die qua naamgeving intuïtief zijn. Daardoor lijkt CoolBlue gespecialiseerd terwijl ze dat eigenlijk niet zijn. Beetje faux-gespecialiseerd dus. Op den duur zullen mensen daar wel doorheen prikken maar ze hebben zo toch een groot deel van de markt weten te pakken. (Ook i.c.m. goede/snelle bezorging natuurlijk.)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_160282091
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:31 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat is het probleem van de uitbater en niet van de consument.
Dat is leuk gesteld, maar als men altijd gaat voor de goedkopere optie zal men dus nooit naar een gespecialiseerde zaak gaan.

Je kunt simpelweg niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, ook al zou iederen dat wel willen.

Zelfs als je je zelf eigenaar van het pand bent en niet zit te kampen met het ophoesten van de huur elke maand zul je je vaste lasten door moeten berekenen in de prijs en daarmee zul je dus altijd duurder zijn dan een internetshop OF een keten die de lagere winst per artikel compenseert in volume.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 13:53:00 #181
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160282440
Nou ja, de consument moet de voordelen van fysiek winkelen dus herkennen en er ook daadwerkelijk enige meerwaarde aan toekennen.

Neem de slogan van BCC: High Service, Low Pricing. Dat zijn 2 leugens in één zin. Service is afwezig of kut en prijzen zijn niks bijzonders. Ik herken er niets in.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160285140
quote:
99s.gif Op zondag 28 februari 2016 13:53 schreef Cynix ® het volgende:
Nou ja, de consument moet de voordelen van fysiek winkelen dus herkennen en er ook daadwerkelijk enige meerwaarde aan toekennen.

Neem de slogan van BCC: High Service, Low Pricing. Dat zijn 2 leugens in één zin. Service is afwezig of kut en prijzen zijn niks bijzonders. Ik herken er niets in.
Jij en ik herkennen er niets in, hoeveel zouden dat wel doen?

Zouden ze zich op die klanten richten vraag ik me dan af, die wat niet verder kijken als hun neus lang is?
pi_160285252
quote:
99s.gif Op zondag 28 februari 2016 13:53 schreef Cynix � het volgende:
en prijzen zijn niks bijzonders
Dat is w.s. omdat we de webwinkel-prijzen als graadmeter gebruiken these days.
Een fysieke winkel kan daarvan niet bestaan. We willen dat liever niet weten maar het is wel zo natuurlijk.
En wat hij zegt in #180.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160285298
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is w.s. omdat we de webwinkel-prijzen als graadmeter gebruiken these days.
Een fysieke winkel kan daarvan niet bestaan. We willen dat liever niet weten maar het is wel zo natuurlijk.
Hadden ze uit moeten kijken, onder andere dat ik niet naar die webwinkels ga kijken en leuk in de stad kan vertoeven zonder dat ik mijn beurs hoefde te trekken.
Onder andere voor het parkeren, wil je twee dan krijg je niks of ECHO!
In de stad vond ik toch nog altijd leuker als achter een computer, lekker eten erbij b.v op die dag ook in de stad, maar ook die restauranten zijn de fles op, tenminste die waar ik of wij kwamen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2016 15:27:55 ]
pi_160285328
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:26 schreef john2406 het volgende:
Onder andere voor het parkeren, wil je twee dan krijg je niks of ECHO!
Inderdaad.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 28 februari 2016 @ 15:47:28 #186
192592 SureD1
------------------------------
pi_160285889
Gisteren in twee Blokkers geweest, dat kan niet lang meer duren.... Lege schappen all over the place, alsof ze al weken geen voorraad meer hebben gehad, volstrekt uitgestorven ook... In een van de twee stonk het ook nog naar lekke riolering...

Die vage zeepwinkeltjes met zo'n propper voor de deur doen het schijnbaar wel prima, die zie je overal ineens...
pi_160286265
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:12 schreef k_man het volgende:
Parkeren lijkt me een onderwerp dat zich wel leent voor wat studies en experimenten. Je ziet dat daar nu maar een paar smaken van bestaan: betalen per tijdseenheid (minuut, uur), of betalen per dag. Je ziet ook dat veel parkeergarages in stadscentra op zaterdag echt vol zijn: mensen die voor de slagboom in de rij staan tot er een plekje vrijkomt.

Lijkt mij wel interessant om te onderzoeken wat er gebeurt als je meer gaat werken met vraag en aanbod; dat de tarieven op dinsdagochtend niet gelijk zijn aan de tarieven op zaterdagmiddag.

Je zou ook kunnen kijken of je kunt werken met reserveringen: thuis al een plekje reserveren voor zaterdagmiddag. Al is dan wel de vraag hoe je binnenkomt met je reservering, als er voor de slagboom mensen zonder reservering staan te wachten.

Doe eens onderzoek of er behoefte is aan VIP-parkeren, duurdere plaatsen met extra ruimte. Zodat je je Porsche niet in een krappe plek hoeft te persen naast een huismoeder, wier kinderen de deur van de SUV enthousiast tegen jouw bolide open gooien.

Of waarom kijken we niet of er een systeem te bedenken is waarbij je je parkeerkosten (deels?) terugkrijgt als je daadwerkelijk iets koopt? Vergelijkbaar met het systeem dat tankstations vaak hanteren bij de toiletten.

Afijn, ze zouden bij Q-Park of een grote gemeente eens een paar afstudeerders van een vastgoedopleiding onderzoek moeten laten doen naar innovatievere parkeeroplossingen.
Ik heb bijna 7 jaar bij Q-Park gewerkt en geloof me, er worden volop onderzoeken uitgevoerd. Probleem is dat er niet één oplossing voor alle steden en dorpen is. Afhankelijk van ruimte een hoe wegen lopen, zul je een plan per stad moeten maken. Sommige ideeën van je hebben ze overigens al ingevoerd. Je kunt bij Q-Park online een plek reserveren. En in diverse steden gelden verschillende tarieven op verschillende momenten. Zie o.a. http://www.q-park.nl/nl/p(...)/amsterdam/byzantium
Maar ook hier blijft gelden: vraag en aanbod. Zolang mensen bereid zijn een halfuur voor een volle parkeergarage te wachten, is het tarief blijkbaar nog niet hoog genoeg. Simpel.

Veel steden hebben prima goedkopere parkeermogelijkheden buiten het centrum met één simpele reden: blik van de straat. Waarom 5 euro per uur betalen en hartje Amsterdam willen parkeren als je voor minder dan 5 euro een hele dag je auto bij de ArenA (P+R; inrijden na 10:00 uur) kunt zetten? Mensen klagen om het klagen terwijl ze zich niet verdiepen in de alternatieven. Misschien ligt daar een taak voor gemeenten om die alternatieven beter te communiceren.
pi_160286268
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:47 schreef SureD1 het volgende:
Gisteren in twee Blokkers geweest, dat kan niet lang meer duren.... Lege schappen all over the place, alsof ze al weken geen voorraad meer hebben gehad, volstrekt uitgestorven ook... In een van de twee stonk het ook nog naar lekke riolering...

Die vage zeepwinkeltjes met zo'n propper voor de deur doen het schijnbaar wel prima, die zie je overal ineens...
In Uden valt dat ook tegen, ondanks dat dit een joekel van een filiaal is. Tijd voor een facelift van dit filiaal, misschien helpt het. Afgezien van de gaten die er inmiddels in de poepbruine vloerbedekking zitten, oogt het nog exact hetzelfde als toen m'n moeder me er pakweg 1990 m'n eerste Barbiepop gaf. :{

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2016 16:00:34 ]
pi_160286373
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:58 schreef female81 het volgende:
In Uden valt dat ook tegen, ondanks dat dit een joekel van een filiaal is. Tijd voor een facelift van dit filiaal, misschien helpt het. Afgezien van de gaten die er inmiddels in de poepbruine vloerbedekking zitten, oogt het nog exact hetzelfde als toen m'n moeder me er pakweg 1990 m'n eerste Barbiepop gaf. :{

(Edit: was reactie op reply over Blokker.)
Jeetje, terwijl ik zijn bericht las dacht ik nog: hier allemaal prima in orde en een zeer nette winkel. Maar dat is dus niet de standaard.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160286394
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:58 schreef female81 het volgende:
In Uden valt dat ook tegen, ondanks dat dit een joekel van een filiaal is. Tijd voor een facelift van dit filiaal, misschien helpt het. Afgezien van de gaten die er inmiddels in de poepbruine vloerbedekking zitten, oogt het nog exact hetzelfde als toen m'n moeder me er pakweg 1990 m'n eerste Barbiepop gaf. :{

(Edit: was reactie op reply over Blokker.)
Wil men investeren behoord er dan niet eerst verdiend te worden?
Om maar te noemen die vloerbedekking, hoeveel behoord men daarvoor met winst te verkopen?

Offtopic zo heb ik ook een visie op die vele ongelukken welke er gebeuren, zou het onderhoud nog zo zijn dat het regelmatig gebeurt?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2016 16:02:59 ]
pi_160286725
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is w.s. omdat we de webwinkel-prijzen als graadmeter gebruiken these days.
Een fysieke winkel kan daarvan niet bestaan. We willen dat liever niet weten maar het is wel zo natuurlijk.
En wat hij zegt in #180.
Hoezo willen we dat liever niet weten? Dit weet toch iedereen? Voor de meeste producten heb je geen winkel meer nodig. En advies kun je online ook veel beter inwinnen omdat je dan meer gefundeerde meningen krijgt dan bij een speciaalzaak waar we nu voor het gemak maar van aannemen dat de eigenaar ook daadwerkelijk een specialist is.

Mensen die houden van winkelen sterven langzaam uit. In mijn leeftijdscategorie en jonger is er bijna niemand die nog een dagje gaat winkelen. Naar een andere stad ga je vanwege het theater, een festival in de binnenstad, een museum, noem maar op. Goed restaurantje er bij en klaar. Welke winkels er zitten maakt in toenemende mate steeds minder uit.

Leuk voor veertigplussers, die nog opgegroeid zijn met de noodzaak van het hebben van veel winkels. Iedereen die jonger is dan 30 kan prima leven met een wereld zonder grote winkelgebieden.
pi_160286871
Nou, mijn pogingen wandelschoenen online te kopen waren jammerlijk mislukt. Op een gegeven moment had ik hier heel veel dozen staan die allemaal weer terug moesten, gedoe gedoe gedoe. En daarna naar een gespecialiseerde buitensportwinkel gegaan en daar met goed advies en hulp prima geslaagd. Zulke winkels kan ik niet missen hoor!

Uberhaupt winkels voor kleding en schoenen. Wat ik online koop zijn doorgaans apparaten (computerspul, dingen bij coolblue etc). Boeken is wel handig online, maar ik steun graag de plaatselijke boekhandel. Al vind ik ze iets minder sympathiek omdat ze blijkbaar uit nood ook allemaal tabaksproducten zijn gaan verkopen, maar dat zal wel zijn om te kunnen overleven. Daar dan maar doorheen kijken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160286969
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:58 schreef female81 het volgende:

[..]

In Uden valt dat ook tegen, ondanks dat dit een joekel van een filiaal is. Tijd voor een facelift van dit filiaal, misschien helpt het. Afgezien van de gaten die er inmiddels in de poepbruine vloerbedekking zitten, oogt het nog exact hetzelfde als toen m'n moeder me er pakweg 1990 m'n eerste Barbiepop gaf. :{

Ik was gister in een keurig gerestylede Blokker met laminaatvloer en overichtelijke, goedgevulde schappen.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_160287097
quote:
14s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:15 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ik was gister in een keurig gerestylede Blokker met laminaatvloer en overichtelijke, goedgevulde schappen.
Die zag ik enige tijd geleden eentje in Alphen Aan De Rijn. Wat een verschil.
pi_160287578
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:19 schreef female81 het volgende:

Die zag ik enige tijd geleden eentje in Alphen Aan De Rijn. Wat een verschil.
Ik heb dat ook met de Hema. In de ene stad een keurige winkel en in de andere stad een smerig zooitje. Denk dat de filiaalmanager heel veel uitmaakt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160287859
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb dat ook met de Hema. In de ene stad een keurige winkel en in de andere stad een smerig zooitje. Denk dat de filiaalmanager heel veel uitmaakt.
Tussen de Hema's merk ik niet zo veel verschil.

Maar het zal vooral af hangen van eventuele restylingplannen die de grote bazen hebben, en welke filialen daarbij bovenaan staan op de lijst.

En de verhuurder van het pand moet het ook nog willen. Die van de V&D in Oss was wat dat betreft niet de meest gemotiveerde, meen ik te hebben gelezen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2016 16:41:39 ]
pi_160288787
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:13 schreef Isabeau het volgende:
Nou, mijn pogingen wandelschoenen online te kopen waren jammerlijk mislukt. Op een gegeven moment had ik hier heel veel dozen staan die allemaal weer terug moesten, gedoe gedoe gedoe. En daarna naar een gespecialiseerde buitensportwinkel gegaan en daar met goed advies en hulp prima geslaagd. Zulke winkels kan ik niet missen hoor!

Uberhaupt winkels voor kleding en schoenen. Wat ik online koop zijn doorgaans apparaten (computerspul, dingen bij coolblue etc). Boeken is wel handig online, maar ik steun graag de plaatselijke boekhandel. Al vind ik ze iets minder sympathiek omdat ze blijkbaar uit nood ook allemaal tabaksproducten zijn gaan verkopen, maar dat zal wel zijn om te kunnen overleven. Daar dan maar doorheen kijken.
Dat is voor jou wellicht zo, maar gezien het enorme succes van online kledingzaken en het massale failliet van winkels in winkelstraten denk ik toch dat je langzaam in de minderheid raakt.

Ik ga natuurlijk ook wel eens naar speciaalzaken, maar de aanwezigheid van winkels wordt steeds minder een trekpleister voor binnensteden. En dat is niet per se een slechte zaak, als er goede horeca, recreatie en burgerinitiatieven voor in de plaats komen.

Gemeenten moeten maar eens wat beter nadenken in plaats van alle Primarks, Mediamarkten en HEMA's te willen trekken. Dat is steeds minder een aanleiding om een stad te bezoeken, die totaal overbodige overkill van winkelaanbod.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 28 februari 2016 @ 17:11:50 #198
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160288861
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:09 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is voor jou wellicht zo, maar gezien het enorme succes van online kledingzaken en het massale failliet van winkels in winkelstraten denk ik toch dat je langzaam in de minderheid raakt.

vertel, wat is het succes? Welke keten maakt online (veel) winst?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_160289486
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:47 schreef SureD1 het volgende:
Gisteren in twee Blokkers geweest, dat kan niet lang meer duren.... Lege schappen all over the place, alsof ze al weken geen voorraad meer hebben gehad, volstrekt uitgestorven ook...
Hier in de Blokker is een groot stuk van de verkoopvloer leeg geruimd. Normaal stond het er altijd vol met verkoopwaar.
pi_160289525
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:11 schreef rubbereend het volgende:

[..]

vertel, wat is het succes? Welke keten maakt online (veel) winst?
Het gaat niet om de winst alleen. Er wordt gedacht dat een online winkel alleen maar een magazijn is van waar uit dingen worden verkocht en dat de eigenaar snel kan cashen en lekker kan rentenieren op Ibiza. Dat is niet waar. Het zijn bedrijven die innoveren, veel jong creatief en technisch talent aantrekken en verrassend uit de hoek komen. Coolblue heeft fantastische klantenservice, Wehkamp bezorgt dezelfde dag nog, bedrijven als Outfittery geven persoonlijk advies en ook levensmiddelen worden steeds vaker aan huis bezorgd. Niet alleen maar een doos met eten, maar ook recepten er bij, of info over de oorsprong van producten.

Dat online goedkoper is, hoeft niet te betekenen dat je minder goed advies of mindere kwaliteit hoeft te krijgen. Gezien de grote influx van jong talent bij die bedrijven zullen ze zich blijven ontwikkelen. Veel van de omzet gaat direct in investeringen, en dat blijkt vooralsnog een goed businessmodel. Eentje waar de gewone winkelketens nog steeds geen antwoord op hebben. Die doen al honderdvijftig jaar hetzelfde. Een etalage hebben, af en toe uitverkoop en een folder in de brievenbus drukken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')