Als je dat bij MM koopt heb je echt je goed wijs kapot.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 16:15 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Een keukenzaak kan je niet vergelijken met de MM. Bij de MM verkopen ze wél genoeg producten die je op zijn tijd wel nodig hebt. Denk aan oordopjes, geheugenkaarten, computeraccessoires, telefoonaccessoires, de hele mikmak.
Maar goed, blijkbaar draaien ze dikke winst ondanks dat ik vind dat ze vaak leeg staan, en jij vindt dat drie/vier filialen overkill is.
Ik ga er juist daarom weer niet heen. Mij ook veel te druk. Ik ga wel naar de Dio, Etos of de DA (heet dat nog zo? hij zit er nog wel).quote:Op zaterdag 27 februari 2016 16:00 schreef Cynix ® het volgende:
Ik ook!
Ik erger me wel eens aan de opengemaakte verpakkingen of kledingstukken in de gangpaden, maar ik ga er toch vaak heen, Vaak aanbiedingen, goedkoop en prima huismerkspullen en inderdaad een beetje rommelhoek-sfeer.
Ik kom er alleen als ik dringend iets nodig heb (of geen geduld heb), de rest bestel ik elders goedkoper online.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je dat bij MM koopt heb je echt je goed wijs kapot.
Precies. Ik kan volledig begrijpen dat hij ook langzaamaan al die mensen beu is die daar komen om te checken en 't dan online kopen. Echter, de enige manier om ervoor te zorgen dat mensen misschien die extra tientjes aftikken is om dan in ieder geval een goede service te verlenen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:01 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Wij waren eens een dagje in Den Bosch en bezochten en passant een fotozaak. Ik scharrelde daar wat rond en vroeg aan de verkoper of ik een dure camera in een vitrine even mocht vasthouden. Ik wérd me daar toch afgesnauwd: "Nee, we hebben hier geen camera's om vast te houden!". Ik zag 'm denken: "Ja ja, hier uitproberen en dan gauw online kopen". Tsja, en dan ga ik niet als een dreinend kind zeggen dat ik 'm misschien ook echt wel wil kopen. Zoek het maar uit, ik was er meteen klaar mee.
Nou weet hij natuurlijk dat dat ook vaak zo gáát, maar met zo'n instelling kun je je zaak natuurlijk ook meteen sluiten. Ik denk ook dat-ie er niet meer zit (zat in de straat rechts van de V&D).
In Eindhoven zitten er inmiddels ook 2, waarvan 1 in het centrum en een aan de rand. Wat ik wel vreemd vindt is dat er van de 6 tot 8 kassa's zelden meer dan 2 bemand zijn. Veel kijkers, weinig kopers is ook mijn indruk.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 16:03 schreef W00fer het volgende:
[..]
Is drie Mediamarkts voor 1 stad ook niet enorm overkill?
In het voor tientallen miljoenen vernieuwde Meubelplein Ekkersrijt kun je zaterdagmiddag een kanon afschieten zonder iets te raken. Bij de toiletten van de naastgelegen IKEA is het al drukker.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 16:12 schreef W00fer het volgende:
Net als in Eindhoven waar iets van 10 keukenzaken zitten naast elkaar. Met je boerenverstand kan je benaderen dat je maar 1 keuken nodig hebt in de 15 jaar, geen 10 stuks.
Dat ze allemaal een ander deel van het assortiment aanbieden is toch juist een vóórdeel?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 23:59 schreef Zelfscanner het volgende:
4 mediamarkten heb je inderdaad 4x niks aan. En dan heb je ook nog dat ze alle 4 een andere prijs hebben of een ander tosti-ijzer.
Ik heb een jurkje van H&M van 17/18 jaar oud wat ik nog steeds af en toe draag en wat er nog perfect uitzietquote:Op zaterdag 27 februari 2016 16:02 schreef W00fer het volgende:
[..]
Drie jaar lang noemen. 10+ dan praten we verder.
Ik heb nog steeds een jasje van de Mac&Maggiequote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:48 schreef Nia het volgende:
In de jaren 90 ging Mac & Maggie ter ziele. Dat was nog echt couture van Hollandse bodem. Kleine collecties die zich echt onderscheidden van de rest. Met aparte schoenen van Sasha maakte je je outfit helemaal af.
Laten ze die optie nou net hebben verwijdert van de webshop.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:22 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dat ze allemaal een ander deel van het assortiment aanbieden is toch juist een vóórdeel?
Kun je thuis kijken wie iets heeft liggen en dan eventueel een hit-and-run bliksembezoekje brengen voor het artikel van je keuze.
Verbaast me niks.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:57 schreef Zelfscanner het volgende:
Laten ze die optie nou net hebben verwijdert van de webshop.
Het is meer dat men niet in de gaten heeft dat B&M soms wel duurder *moet* zijn omdat ze stuk meer onkosten hebben dan meneermethobbyshop.nl die het vanuit z'n garage regelt.quote:Op zondag 28 februari 2016 08:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als ik überhaupt nog in fysieke winkels koop, dan doe ik dat voornamelijk in speciaalzaken. Een fotozaak is daar eigenlijk juist een goed voorbeeld van. Of laatst nog paar bordspellen in speciaalzaak waar ze echt alleen maar bordspellen verkopen, en wat lego/duplo in speciale Lego-winkel, strips in een stripwinkel, oud lastig vindbaar spel in een gamewinkel. Dat is volgens mij echt de enige manier waarop brick en mortar winkels het nog kunnen opnemen tegen de online winkels; specialisatie.
[...] Een reden dat veel mensen online shoppen is ook omdat ze nu perfect kunnen zien door wie ze worden afgezet. [...]
Natuurlijk weet men dat wel, maar dat is toch niet het probleem van de consumént?quote:Op zondag 28 februari 2016 10:16 schreef Ceased2Be het volgende:
Het is meer dat men niet in de gaten heeft dat B&M soms wel duurder *moet* zijn omdat ze stuk meer onkosten hebben dan meneermethobbyshop.nl die het vanuit z'n garage regelt.
Precies, maar al die zaken die je opnoemt gaan gewoon op in dit geval. Uitgebreid advies, inpakken en meenemen etc.quote:Op zondag 28 februari 2016 10:27 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Natuurlijk weet men dat wel, maar dat is toch niet het probleem van de consumént?
Duurder mág, maar dan moet er écht iets tegenover staan, zoals gemak, advies, direct meenemen, persoonlijk contact, etc. Als er geen meerwaarde is, is er ook geen toekomst. Daar hoeven we niet ingewikkeld over te doen.
Nog niet, maar wat als er straks helemaal geen winkel meer is waar je even kunt kijken hoe het beeld van die tv is?quote:Op zondag 28 februari 2016 10:27 schreef Cynix ® het volgende:
Natuurlijk weet men dat wel, maar dat is toch niet het probleem van de consumént?
Ja, maar dat hebben ze nooit in de gaten.quote:Op zondag 28 februari 2016 10:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Nog niet, maar wat als er straks helemaal geen winkel meer is waar je even kunt kijken hoe het beeld van die tv is?
Dat zie je meer gebeuren idd, andersom is het vaak eerder een kostenpost dan een bron van inkomsten.quote:Op zondag 28 februari 2016 10:46 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien is het beter eerst online een winkel op te zetten en daarna een echte winkel.
Dat doet Wehkamp, volgens mij een goeie strategie. Dan koop je goedkoop online, door aanbiedingen word je verleid meer te kopen, en ruilen kun je in een echte winkel in de buurt.
Tsja, da's nou de vooruitgang k_man.quote:Op zondag 28 februari 2016 10:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Nog niet, maar wat als er straks helemaal geen winkel meer is waar je even kunt kijken hoe het beeld van die tv is?
Was gisteren op het nieuws. Er is geen bewijs dat dit ook daadwerkelijk tot meer klanten en hogere omzetten leidt.quote:Op zondag 28 februari 2016 11:16 schreef Cynix ® het volgende:
Winkeliers willen lagere parkeertarieven om klanten te trekken.
Zo, wordt ook iemand wakker. Jaartje of 10 te laat, maar OK.
Nee, een weggejaagde klant heb je niet zo maar terug.quote:Op zondag 28 februari 2016 11:40 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Was gisteren op het nieuws. Er is geen bewijs dat dit ook daadwerkelijk tot meer klanten en hogere omzetten leidt.
quote:Op zondag 28 februari 2016 11:40 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Was gisteren op het nieuws. Er is geen bewijs dat dit ook daadwerkelijk tot meer klanten en hogere omzetten leidt.
In mijn geboortedorp wordt hier al jaren omgevraagd, misschien dat de gemeente er nu in meegaat nu e 30% leeg staat... maar er is nu niets meer voor de consument om voor naar het centrum te gaanquote:Op zondag 28 februari 2016 11:53 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nee, een weggejaagde klant heb je niet zo maar terug.
Dat is het probleem van de uitbater en niet van de consument. Mensen zullen altijd gaan voor de goedkopere optie, dat leidt immers tot een beter rendement. Dit kan echter wel ten koste gaan van hoe tevreden je bent met een aankoop, omdat je misschien het verkeerde product koopt door gebrek aan advies of service. (Al heb je met google en YouTube natuurlijk veel goede reviews voorhanden.) Daarom denk ik dat er nog wel een plek is voor zeer gespecialiseerde zaken als ze zich puur richten op goede service en know-how.quote:Op zondag 28 februari 2016 10:16 schreef Ceased2Be het volgende:
Het is meer dat men niet in de gaten heeft dat B&M soms wel duurder *moet* zijn omdat ze stuk meer onkosten hebben dan meneermethobbyshop.nl die het vanuit z'n garage regelt.
Dat is leuk gesteld, maar als men altijd gaat voor de goedkopere optie zal men dus nooit naar een gespecialiseerde zaak gaan.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat is het probleem van de uitbater en niet van de consument.
Jij en ik herkennen er niets in, hoeveel zouden dat wel doen?quote:Op zondag 28 februari 2016 13:53 schreef Cynix ® het volgende:
Nou ja, de consument moet de voordelen van fysiek winkelen dus herkennen en er ook daadwerkelijk enige meerwaarde aan toekennen.
Neem de slogan van BCC: High Service, Low Pricing. Dat zijn 2 leugens in één zin. Service is afwezig of kut en prijzen zijn niks bijzonders. Ik herken er niets in.
Dat is w.s. omdat we de webwinkel-prijzen als graadmeter gebruiken these days.quote:
Hadden ze uit moeten kijken, onder andere dat ik niet naar die webwinkels ga kijken en leuk in de stad kan vertoeven zonder dat ik mijn beurs hoefde te trekken.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:24 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is w.s. omdat we de webwinkel-prijzen als graadmeter gebruiken these days.
Een fysieke winkel kan daarvan niet bestaan. We willen dat liever niet weten maar het is wel zo natuurlijk.
Inderdaad.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:26 schreef john2406 het volgende:
Onder andere voor het parkeren, wil je twee dan krijg je niks of ECHO!
Ik heb bijna 7 jaar bij Q-Park gewerkt en geloof me, er worden volop onderzoeken uitgevoerd. Probleem is dat er niet één oplossing voor alle steden en dorpen is. Afhankelijk van ruimte een hoe wegen lopen, zul je een plan per stad moeten maken. Sommige ideeën van je hebben ze overigens al ingevoerd. Je kunt bij Q-Park online een plek reserveren. En in diverse steden gelden verschillende tarieven op verschillende momenten. Zie o.a. http://www.q-park.nl/nl/p(...)/amsterdam/byzantiumquote:Op zondag 28 februari 2016 12:12 schreef k_man het volgende:
Parkeren lijkt me een onderwerp dat zich wel leent voor wat studies en experimenten. Je ziet dat daar nu maar een paar smaken van bestaan: betalen per tijdseenheid (minuut, uur), of betalen per dag. Je ziet ook dat veel parkeergarages in stadscentra op zaterdag echt vol zijn: mensen die voor de slagboom in de rij staan tot er een plekje vrijkomt.
Lijkt mij wel interessant om te onderzoeken wat er gebeurt als je meer gaat werken met vraag en aanbod; dat de tarieven op dinsdagochtend niet gelijk zijn aan de tarieven op zaterdagmiddag.
Je zou ook kunnen kijken of je kunt werken met reserveringen: thuis al een plekje reserveren voor zaterdagmiddag. Al is dan wel de vraag hoe je binnenkomt met je reservering, als er voor de slagboom mensen zonder reservering staan te wachten.
Doe eens onderzoek of er behoefte is aan VIP-parkeren, duurdere plaatsen met extra ruimte. Zodat je je Porsche niet in een krappe plek hoeft te persen naast een huismoeder, wier kinderen de deur van de SUV enthousiast tegen jouw bolide open gooien.
Of waarom kijken we niet of er een systeem te bedenken is waarbij je je parkeerkosten (deels?) terugkrijgt als je daadwerkelijk iets koopt? Vergelijkbaar met het systeem dat tankstations vaak hanteren bij de toiletten.
Afijn, ze zouden bij Q-Park of een grote gemeente eens een paar afstudeerders van een vastgoedopleiding onderzoek moeten laten doen naar innovatievere parkeeroplossingen.
In Uden valt dat ook tegen, ondanks dat dit een joekel van een filiaal is. Tijd voor een facelift van dit filiaal, misschien helpt het. Afgezien van de gaten die er inmiddels in de poepbruine vloerbedekking zitten, oogt het nog exact hetzelfde als toen m'n moeder me er pakweg 1990 m'n eerste Barbiepop gaf.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:47 schreef SureD1 het volgende:
Gisteren in twee Blokkers geweest, dat kan niet lang meer duren.... Lege schappen all over the place, alsof ze al weken geen voorraad meer hebben gehad, volstrekt uitgestorven ook... In een van de twee stonk het ook nog naar lekke riolering...
Die vage zeepwinkeltjes met zo'n propper voor de deur doen het schijnbaar wel prima, die zie je overal ineens...
Jeetje, terwijl ik zijn bericht las dacht ik nog: hier allemaal prima in orde en een zeer nette winkel. Maar dat is dus niet de standaard.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:58 schreef female81 het volgende:
In Uden valt dat ook tegen, ondanks dat dit een joekel van een filiaal is. Tijd voor een facelift van dit filiaal, misschien helpt het. Afgezien van de gaten die er inmiddels in de poepbruine vloerbedekking zitten, oogt het nog exact hetzelfde als toen m'n moeder me er pakweg 1990 m'n eerste Barbiepop gaf.
(Edit: was reactie op reply over Blokker.)
Wil men investeren behoord er dan niet eerst verdiend te worden?quote:Op zondag 28 februari 2016 15:58 schreef female81 het volgende:
In Uden valt dat ook tegen, ondanks dat dit een joekel van een filiaal is. Tijd voor een facelift van dit filiaal, misschien helpt het. Afgezien van de gaten die er inmiddels in de poepbruine vloerbedekking zitten, oogt het nog exact hetzelfde als toen m'n moeder me er pakweg 1990 m'n eerste Barbiepop gaf.
(Edit: was reactie op reply over Blokker.)
Hoezo willen we dat liever niet weten? Dit weet toch iedereen? Voor de meeste producten heb je geen winkel meer nodig. En advies kun je online ook veel beter inwinnen omdat je dan meer gefundeerde meningen krijgt dan bij een speciaalzaak waar we nu voor het gemak maar van aannemen dat de eigenaar ook daadwerkelijk een specialist is.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:24 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is w.s. omdat we de webwinkel-prijzen als graadmeter gebruiken these days.
Een fysieke winkel kan daarvan niet bestaan. We willen dat liever niet weten maar het is wel zo natuurlijk.
En wat hij zegt in #180.
Ik was gister in een keurig gerestylede Blokker met laminaatvloer en overichtelijke, goedgevulde schappen.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:58 schreef female81 het volgende:
[..]
In Uden valt dat ook tegen, ondanks dat dit een joekel van een filiaal is. Tijd voor een facelift van dit filiaal, misschien helpt het. Afgezien van de gaten die er inmiddels in de poepbruine vloerbedekking zitten, oogt het nog exact hetzelfde als toen m'n moeder me er pakweg 1990 m'n eerste Barbiepop gaf.
Die zag ik enige tijd geleden eentje in Alphen Aan De Rijn. Wat een verschil.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:15 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik was gister in een keurig gerestylede Blokker met laminaatvloer en overichtelijke, goedgevulde schappen.
Ik heb dat ook met de Hema. In de ene stad een keurige winkel en in de andere stad een smerig zooitje. Denk dat de filiaalmanager heel veel uitmaakt.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:19 schreef female81 het volgende:
Die zag ik enige tijd geleden eentje in Alphen Aan De Rijn. Wat een verschil.
Tussen de Hema's merk ik niet zo veel verschil.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb dat ook met de Hema. In de ene stad een keurige winkel en in de andere stad een smerig zooitje. Denk dat de filiaalmanager heel veel uitmaakt.
Dat is voor jou wellicht zo, maar gezien het enorme succes van online kledingzaken en het massale failliet van winkels in winkelstraten denk ik toch dat je langzaam in de minderheid raakt.quote:Op zondag 28 februari 2016 16:13 schreef Isabeau het volgende:
Nou, mijn pogingen wandelschoenen online te kopen waren jammerlijk mislukt. Op een gegeven moment had ik hier heel veel dozen staan die allemaal weer terug moesten, gedoe gedoe gedoe. En daarna naar een gespecialiseerde buitensportwinkel gegaan en daar met goed advies en hulp prima geslaagd. Zulke winkels kan ik niet missen hoor!
Uberhaupt winkels voor kleding en schoenen. Wat ik online koop zijn doorgaans apparaten (computerspul, dingen bij coolblue etc). Boeken is wel handig online, maar ik steun graag de plaatselijke boekhandel. Al vind ik ze iets minder sympathiek omdat ze blijkbaar uit nood ook allemaal tabaksproducten zijn gaan verkopen, maar dat zal wel zijn om te kunnen overleven. Daar dan maar doorheen kijken.
vertel, wat is het succes? Welke keten maakt online (veel) winst?quote:Op zondag 28 februari 2016 17:09 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is voor jou wellicht zo, maar gezien het enorme succes van online kledingzaken en het massale failliet van winkels in winkelstraten denk ik toch dat je langzaam in de minderheid raakt.
Hier in de Blokker is een groot stuk van de verkoopvloer leeg geruimd. Normaal stond het er altijd vol met verkoopwaar.quote:Op zondag 28 februari 2016 15:47 schreef SureD1 het volgende:
Gisteren in twee Blokkers geweest, dat kan niet lang meer duren.... Lege schappen all over the place, alsof ze al weken geen voorraad meer hebben gehad, volstrekt uitgestorven ook...
Het gaat niet om de winst alleen. Er wordt gedacht dat een online winkel alleen maar een magazijn is van waar uit dingen worden verkocht en dat de eigenaar snel kan cashen en lekker kan rentenieren op Ibiza. Dat is niet waar. Het zijn bedrijven die innoveren, veel jong creatief en technisch talent aantrekken en verrassend uit de hoek komen. Coolblue heeft fantastische klantenservice, Wehkamp bezorgt dezelfde dag nog, bedrijven als Outfittery geven persoonlijk advies en ook levensmiddelen worden steeds vaker aan huis bezorgd. Niet alleen maar een doos met eten, maar ook recepten er bij, of info over de oorsprong van producten.quote:Op zondag 28 februari 2016 17:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
vertel, wat is het succes? Welke keten maakt online (veel) winst?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |