abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160236445
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:38 schreef W00fer het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens, correct heeft een online shop en er viel / valt altijd te praten over de prijs weet ik van kennissen.
Daar zijn ze veel te laat meegekomen dat is wat ik ermee bedoel te zeggen. Maar als je nog jarenlang probeert stereotorens en dvd-spelers te verkopen voor de hoofdprijs en dan heb je het niet helemaal begrepen ;(
pi_160236469
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:40 schreef cofox het volgende:

[..]

Daar zijn ze veel te laat meegekomen dat is wat ik ermee bedoel te zeggen. Maar als je nog jarenlang probeert stereotorens en dvd-spelers te verkopen voor de hoofdprijs en dan heb je het niet helemaal begrepen ;(
De stereotorens die ik er zag staan zijn wel van een niveau waar Mediamarkt met zijn dertien in een dozijn Denon modelletjes niet aan kan tippen, verre van. Correct heeft ook de minder bekende merken zoals Yamaha staan.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160236537
Esprit was volgens mij ook wel een topmerk van de jaren 80 en 90. Toen was merkkleding ook belangrijker dan nu. Het zijn nu vooral de merken sneakers, tassen en telefoons die er toe doen. Bij kleding moet het vooral trendy zijn. En om er trendy bij te lopen, koop je lekker voordelig bij Primark.
pi_160236608
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:26 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

Interessant!
Er is voor 55 miljoen Nederlanders aan winkelruimte :o
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160236613
In de jaren 90 ging Mac & Maggie ter ziele. Dat was nog echt couture van Hollandse bodem. Kleine collecties die zich echt onderscheidden van de rest. Met aparte schoenen van Sasha maakte je je outfit helemaal af.
pi_160236777
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:48 schreef Nia het volgende:
In de jaren 90 ging Mac & Maggie ter ziele. Dat was nog echt couture van Hollandse bodem. Kleine collecties die zich echt onderscheidden van de rest. Met aparte schoenen van Sasha maakte je je outfit helemaal af.
Couture was/is er nog steeds hoor met Edgar Vos, had 14 winkels maar na zijn dood nog 1.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160236845
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:54 schreef W00fer het volgende:

[..]

Couture was/is er nog steeds hoor met Edgar Vos, had 14 winkels maar na zijn dood nog 1.
Mac & Maggie was jong en de winkels zaten gewoon tussen de andere modewinkels. Edgar Vos was toch voor de PC Hooftstraat dames.
pi_160236891
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:48 schreef Nia het volgende:
In de jaren 90 ging Mac & Maggie ter ziele. Dat was nog echt couture van Hollandse bodem. Kleine collecties die zich echt onderscheidden van de rest. Met aparte schoenen van Sasha maakte je je outfit helemaal af.
Ja, herinner me ook goed, leuk, was ook van Peek & Cloppenburg geloof ik.
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2016 @ 19:33:22 #109
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160239316
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Ketens die er bij zijn gekomen
Lidl
Mediamarkt
Hornbach
Saturn
Waarbij?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 26 februari 2016 @ 19:35:34 #110
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160239385
V&D Herinneringen op Facebook ;(
Zo zie je maar weer dat er heel veel mensen een hart voor de zaak hadden.

Kan je van het personeel van Aktiesport, Kruidvat en de meeste andere zaken echt niet zeggen...
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  vrijdag 26 februari 2016 @ 19:36:28 #111
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160239413
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 19:33 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Waarbij?
Dat verband ben ik ook kwijtgeraakt.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  vrijdag 26 februari 2016 @ 20:01:25 #112
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_160240207
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 19:33 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Waarbij?
Ik denk dat-ie bedoelt dat ze relatief recent in Nederland gestart zijn.

Saturn is dus echter alweer weg.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 26 februari 2016 @ 21:59:22 #113
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160244039
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 19:35 schreef Zelfscanner het volgende:
V&D Herinneringen op Facebook ;(
Zo zie je maar weer dat er heel veel mensen een hart voor de zaak hadden.

Kan je van het personeel van Aktiesport, Kruidvat en de meeste andere zaken echt niet zeggen...
MLN / V&D - je weet wel, dat warenhuis waar je vroeger kwam

kan ook hier :P

/spam
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_160244168
quote:
spampost tr gemacht
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_160244193
Ik heb het idee dat Mediamarkt aanstaande is, of anders in 2017. Voor elektronica shop je toch wel online, and Mediamarkt heeft geen meerwaarde behalve de demoproducten waar je mee mag spelen. (Klantvriendelijke) Verkopers met kennis hebben zij in ieder geval niet. Ook niet nodig met alle reviews op sites als Tweakers.

Voor makkelijke retournering en klantvriendelijkheid kan je de "CoolBlue's" van Nederland raadplegen.
FR1908
pi_160244497
MediaMarkt is dik winstgevend. Het is een van de best draaiende onderdelen van Metro Group.
pi_160250379
Ik ben zeker nog het enige fossiel dat elektronica liever in de winkel koopt dan online, zelfs al is het de mediamarkt.
Tap tap tap
pi_160251299
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 02:03 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben zeker nog het enige fossiel dat elektronica liever in de winkel koopt dan online, zelfs al is het de mediamarkt.
Nee hoor. Ik wil het graag van alle kanten kunnen zien.

Kleding idem. Duur hoeft niet, maar ik vind een minimaal rédelijk kwalitatieve uitstraling en een fatsoenlijke pasvorm belangrijk. Op het web lijkt het altijd mooier. Ik koop ook bij Zalando e.d., maar vaak gebeurt dat pas als het in stenen winkels niet is gelukt.

Bijkomend resultaat van alles echt goed willen bekijken, is dat ik vaak dingen uit kies die daadwerkelijk lang mee blijken te gaan, ook als het van H&M komt. Dat scheelt geld.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2016 04:24:29 ]
pi_160252031
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:44 schreef Nia het volgende:
Esprit was volgens mij ook wel een topmerk van de jaren 80 en 90. Toen was merkkleding ook belangrijker dan nu. Het zijn nu vooral de merken sneakers, tassen en telefoons die er toe doen. Bij kleding moet het vooral trendy zijn. En om er trendy bij te lopen, koop je lekker voordelig bij Primark.
je doet nu of alleen pubers kleding kopen
  † In Memoriam † zaterdag 27 februari 2016 @ 08:02:17 #120
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_160252190
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 22:13 schreef Igen het volgende:
MediaMarkt is dik winstgevend. Het is een van de best draaiende onderdelen van Metro Group.
Ik snap dat nooit zo, want de MediaMarkt is duur. Met hun prijssysteem is het enige wat relatief goedkoop is dat ding wat in de aanbieding is, maar die vaak net niet heeft wat je wil. Als je dan een paar stappen naar rechts gaat voor de duurdere producten betaal je de hoofdprijs.
Carpe Libertatem
pi_160252265
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 07:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

je doet nu of alleen pubers kleding kopen
klopt

Ik jat het sinds ik volwassen ben
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_160252540
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 08:02 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik snap dat nooit zo, want de MediaMarkt is duur. Met hun prijssysteem is het enige wat relatief goedkoop is dat ding wat in de aanbieding is, maar die vaak net niet heeft wat je wil. Als je dan een paar stappen naar rechts gaat voor de duurdere producten betaal je de hoofdprijs.
Het ziet er goedkoop uit (want gestapeld op pallets, onkundig personeel), dat is voor veel mensen doorslaggevender of het ook in kwantitatieve zin goedkoop is. Daarnaast is MediaMarkt groot genoeg om allerlei 'eigen' modellen te maken: exact dezelfde producten als elders maar dan met een net iets ander modelnummer, waardoor de prijs ineens veel moeilijker te vergelijken is en het minder opvalt dat ze zo reteduur zijn.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  † In Memoriam † zaterdag 27 februari 2016 @ 09:15:17 #123
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160252842
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 02:03 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben zeker nog het enige fossiel dat elektronica liever in de winkel koopt dan online, zelfs al is het de mediamarkt.
Ik ben meer het hybride type; de ene keer wil ik iets ook echt meteen hebben en ga ik naar de Mediamarkt of BCC, de andere keer bestel ik het bij Bol of Conrad of whatever.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 09:16:58 #124
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_160252855
de afgelopen 3 jaar heb ik een koelkast en wasmachine moeten vervangen, en heb uiteraard ook media markt en bcc bezocht. wat mij vooral tegenviel was dat ze maar een beperkt aanbod hadden en de modellen die er stonden leken ook wat verouderd (slechtere energielabels), prijzen waren ook niet bijzonder.

enige pluspunt is dat je een idee kan krijgen van de kwaliteit van bepaalde merken.
pi_160252897
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 09:15 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik ben meer het hybride type; de ene keer wil ik iets ook echt meteen hebben en ga ik naar de Mediamarkt of BCC, de andere keer bestel ik het bij Bol of Conrad of whatever.
Conrad is ook een fysieke winkel die een (internationale) webshop ernaast/erbij heeft opgezet.
pi_160252947
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 09:16 schreef Gnittoo het volgende:
de afgelopen 3 jaar heb ik een koelkast en wasmachine moeten vervangen, en heb uiteraard ook media markt en bcc bezocht. wat mij vooral tegenviel was dat ze maar een beperkt aanbod hadden en de modellen die er stonden leken ook wat verouderd (slechtere energielabels), prijzen waren ook niet bijzonder.

enige pluspunt is dat je een idee kan krijgen van de kwaliteit van bepaalde merken.
Dat is wel vaak een probleem met normale winkels. Ze hebben vaak een verouderd assortiment met originele prijzen van rond de introductie van het desbetreffende product. Natuurlijk is het altijd lekker als je een product kunt uitproberen maar als dat niet mag/kan dan is het gewoon een kansloos verhaal in principe.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_160253095
Hoe doet Marskramer het élders eigenlijk?

Hier ergens in de buurt was ooit een zelfstandige huishoudzaak die decennia heeft bestaan, en over klandizie niet te klagen had. Tot aan het einde toe niet, zelfs al was hetzelfde spul inmiddels al zeer makkelijk via Bol.com e.d. te koop.

De eigenaren wilden echter toch wat anders, en toen kwam er in hetzelfde pand een Marskramer. Vergelijkbaar aanbod met vroeger, maar vanaf dat moment had de winkel amper klanten meer. Over enkele weken sluit 'ie z'n deuren, na een paar jaar te hebben bestaan.

Wat een verschil met die oude zaak. :{

Als dit representatief is voor hoe het elders ook gaat met deze keten, kan 'ie op de nominatielijst voor de eerstvolgende keten die het loodje legt.

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het er een stuk minder persoonlijk was geworden, en dat het niet groetende en tevens kauwgom kauwende kassameisje dat ik er ooit aan trof niet mee zal hebben geholpen. Vroeger stonden er kundige veertigplussers, eventueel aangevuld met een jong meisje van hetzelfde beschaafde kaliber.

-------

De oude winkel liet iig zien dat mensen in deze plaats best huishoudspullen in een stenen winkel willen kopen, als er iets is dat meerwaarde geeft aan kopen via het web. Misschien moet de opvolger maar een Action worden. Niet persoonlijk, geen service, maar wel lekker goedkoop.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2016 09:52:53 ]
pi_160253615
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 09:16 schreef Gnittoo het volgende:
de afgelopen 3 jaar heb ik een koelkast en wasmachine moeten vervangen, en heb uiteraard ook media markt en bcc bezocht. wat mij vooral tegenviel was dat ze maar een beperkt aanbod hadden en de modellen die er stonden leken ook wat verouderd (slechtere energielabels), prijzen waren ook niet bijzonder.

enige pluspunt is dat je een idee kan krijgen van de kwaliteit van bepaalde merken.
Toen ik een paar jaar geleden de keuken ging verbouwen, was ik idd naar BCC en MM enzo gegaan voor apparatuur, maar het aanbod bij de BCC was beperkt, ze hadden niet wat ik zocht. Ik kwam via kieskeurig.nl uit bij een keukencentrum in Tiel waar ze nieuwere modellen hadden voor een lagere prijs dan de modellen bij BCC en MM. Dat was het stukje rijden wel waard.
Tap tap tap
  † In Memoriam † zaterdag 27 februari 2016 @ 11:01:20 #129
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160254135
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 09:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
Natuurlijk is het altijd lekker als je een product kunt uitproberen maar als dat niet mag/kan dan is het gewoon een kansloos verhaal in principe.
Wij waren eens een dagje in Den Bosch en bezochten en passant een fotozaak. Ik scharrelde daar wat rond en vroeg aan de verkoper of ik een dure camera in een vitrine even mocht vasthouden. Ik wérd me daar toch afgesnauwd: "Nee, we hebben hier geen camera's om vast te houden!". Ik zag 'm denken: "Ja ja, hier uitproberen en dan gauw online kopen". Tsja, en dan ga ik niet als een dreinend kind zeggen dat ik 'm misschien ook echt wel wil kopen. Zoek het maar uit, ik was er meteen klaar mee.

Nou weet hij natuurlijk dat dat ook vaak zo gáát, maar met zo'n instelling kun je je zaak natuurlijk ook meteen sluiten. Ik denk ook dat-ie er niet meer zit (zat in de straat rechts van de V&D).
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160256652
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 11:01 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Wij waren eens een dagje in Den Bosch en bezochten en passant een fotozaak. Ik scharrelde daar wat rond en vroeg aan de verkoper of ik een dure camera in een vitrine even mocht vasthouden. Ik wérd me daar toch afgesnauwd: "Nee, we hebben hier geen camera's om vast te houden!". Ik zag 'm denken: "Ja ja, hier uitproberen en dan gauw online kopen". Tsja, en dan ga ik niet als een dreinend kind zeggen dat ik 'm misschien ook echt wel wil kopen. Zoek het maar uit, ik was er meteen klaar mee.

Nou weet hij natuurlijk dat dat ook vaak zo gáát, maar met zo'n instelling kun je je zaak natuurlijk ook meteen sluiten. Ik denk ook dat-ie er niet meer zit (zat in de straat rechts van de V&D).
Dat is Fotovideo Het Zuiden, idd rechts van de V&D. Staat al tientallen jaren daar. :).

  † In Memoriam † zaterdag 27 februari 2016 @ 13:23:47 #131
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160256707
Yep. Die moeten het misschien van vaste klanten hebben, níeuwe zullen ze er niet snel bij krijgen. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160258499
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 04:21 schreef female81 het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik wil het graag van alle kanten kunnen zien.

Kleding idem. Duur hoeft niet, maar ik vind een minimaal rédelijk kwalitatieve uitstraling en een fatsoenlijke pasvorm belangrijk. Op het web lijkt het altijd mooier. Ik koop ook bij Zalando e.d., maar vaak gebeurt dat pas als het in stenen winkels niet is gelukt.

Bijkomend resultaat van alles echt goed willen bekijken, is dat ik vaak dingen uit kies die daadwerkelijk lang mee blijken te gaan, ook als het van H&M komt. Dat scheelt geld.
H&M en lang meegaan in 1 zin noemen dat kan niet. Als je het vergelijkt met echte kwaliteitskleding gaat het beduidend korter mee. Als je nu WE zei dan kon ik het nog geloven.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160258521
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 08:02 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik snap dat nooit zo, want de MediaMarkt is duur. Met hun prijssysteem is het enige wat relatief goedkoop is dat ding wat in de aanbieding is, maar die vaak net niet heeft wat je wil. Als je dan een paar stappen naar rechts gaat voor de duurdere producten betaal je de hoofdprijs.
Het valt wel mee hoor, ze zijn niet extreem premium. Ja er zou nog wat af kunnen als je de echte schraper uit gaat hangen maar geen extreme bedragen. Samsung telefoons kosten bijna overal hetzelfde bijvoorbeeld. Of je moet ze bij een louche Turks zaakje halen met grijze import.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160258555
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 11:01 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Wij waren eens een dagje in Den Bosch en bezochten en passant een fotozaak. Ik scharrelde daar wat rond en vroeg aan de verkoper of ik een dure camera in een vitrine even mocht vasthouden. Ik wérd me daar toch afgesnauwd: "Nee, we hebben hier geen camera's om vast te houden!". Ik zag 'm denken: "Ja ja, hier uitproberen en dan gauw online kopen". Tsja, en dan ga ik niet als een dreinend kind zeggen dat ik 'm misschien ook echt wel wil kopen. Zoek het maar uit, ik was er meteen klaar mee.

Nou weet hij natuurlijk dat dat ook vaak zo gáát, maar met zo'n instelling kun je je zaak natuurlijk ook meteen sluiten. Ik denk ook dat-ie er niet meer zit (zat in de straat rechts van de V&D).
De kwaden hebben het voor de goeden verziekt.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160258753
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 09:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Conrad is ook een fysieke winkel die een (internationale) webshop ernaast/erbij heeft opgezet.
Conrad is natuurlijk een beetje anders, die hadden altijd al de papieren catalogus, net als Wehkamp bijvorbeeld.
Die van Conrad ken ik nog wel uit de jaren 90.
De eerste catalogus was er in 1936 http://blog.conrad.de/112517/
pi_160258984
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 14:49 schreef W00fer het volgende:

[..]

Of je moet ze bij een louche Turks zaakje halen met grijze import.
En die weten nog wat ze tellen ervoor.
Voor een 10 meer ga je toch naar een gerenommeerde zaak of niet?

En kijken doe ik met mijn ogen.
pi_160259024
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 15:03 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Conrad is natuurlijk een beetje anders, die hadden altijd al de papieren catalogus, net als Wehkamp bijvorbeeld.
Die van Conrad ken ik nog wel uit de jaren 90.
De eerste catalogus was er in 1936 http://blog.conrad.de/112517/
Ik vond en vind die catalogus altijd ontzettend interessant vooral omdat je overzicht hebt. Bij een site heb je misschien een sitemap maar in een boek heb je fysiek in handen waar je op dat moment bent, hoe ver je in de catalogus bent. Ik snap dat een catalogus na één productwijziging al niet meer actueel is maar toch vond ik het altijd top om erin te kijken en te bladeren.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160259226
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 14:48 schreef W00fer het volgende:

[..]

H&M en lang meegaan in 1 zin noemen dat kan niet. Als je het vergelijkt met echte kwaliteitskleding gaat het beduidend korter mee. Als je nu WE zei dan kon ik het nog geloven.
Je moet er net dat éne goede ding uit zien te vissen, de kwaliteit gaat er vele kanten op. Ik heb er een veelgedragen dunne jas van, die binnenkort het derde lente/zomer-seizoen in gaat.

En van Monki, stiekem ook gewoon H&M, een niet kapot te krijgen sweater annex huistrui, waarvan ik zeker weet dat ik hem al minimaal drie jaar heb.

Maar vaak is idd al meteen te zien dat het er na een half jaar niet meer uit ziet. En dan wil ik het ook niet. Gok ik toch verkeerd, dan krijgt het, indien mogelijk, een tweede leven als extra warmhoudlaag onder mijn gewone kleren (als het koud is).
pi_160259740
Ik liep net langs een Holland & Barrett winkel. Volledig verlaten!

Kruidvat ertegenover, bomvol.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_160259846
In een Kruidvat hier in de buurt is het standaard ook veel drukker dan bij de Dio die er nog geen 100 meter vandaan ligt. Die vrouw is zeer servicegericht, maar dat weegt niet op tegen Kruidvat's aanbiedingen en gezellige rommelsfeer.

En ja, ik behoor ook tot die club Kruidvat-aanhangers.
  † In Memoriam † zaterdag 27 februari 2016 @ 16:00:27 #141
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160259918
Ik ook! :Y

Ik erger me wel eens aan de opengemaakte verpakkingen of kledingstukken in de gangpaden, maar ik ga er toch vaak heen, Vaak aanbiedingen, goedkoop en prima huismerkspullen en inderdaad een beetje rommelhoek-sfeer. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160259959
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 15:26 schreef female81 het volgende:

[..]

Je moet er net dat éne goede ding uit zien te vissen, de kwaliteit gaat er vele kanten op. Ik heb er een veelgedragen dunne jas van, die binnenkort het derde lente/zomer-seizoen in gaat.

En van Monki, stiekem ook gewoon H&M, een niet kapot te krijgen sweater annex huistrui, waarvan ik zeker weet dat ik hem al minimaal drie jaar heb.

Maar vaak is idd al meteen te zien dat het er na een half jaar niet meer uit ziet. En dan wil ik het ook niet. Gok ik toch verkeerd, dan krijgt het, indien mogelijk, een tweede leven als extra warmhoudlaag onder mijn gewone kleren (als het koud is).
Drie jaar lang noemen. 10+ dan praten we verder.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160259984
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 22:13 schreef Igen het volgende:
MediaMarkt is dik winstgevend. Het is een van de best draaiende onderdelen van Metro Group.
Er zijn hier drie vestingingen van de Media Markt in Rotterdam, en ik zie ze nooit afgeladen met mensen. Althans, kopende mensen. Dan bedoel ik als ik de winkels bezoek wanneer het na werktijd of in het weekend juist op zijn drukst is. Er was ook een Saturn in de Zuidplein, maar ze waren al te blij dat de Primark hun winkelpand wilde overkopen. Maar dan kan aan mijn omgeving liggen.
FR1908
pi_160260000
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:02 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

Er zijn hier drie vestingingen van de Media Markt in Rotterdam, en ik zie ze nooit vol. Dan bedoel ik als ik de winkels bezoek wanneer het na werktijd of in het weekend juist op zijn drukst is. Er was ook een Saturn in de Zuidplein, maar ze waren al te blij dat de Primark hun winkelpand wilde overkopen. Maar dan kan aan mijn omgeving liggen.
Is drie Mediamarkts voor 1 stad ook niet enorm overkill?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160260031
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:03 schreef W00fer het volgende:

[..]

Is drie Mediamarkts voor 1 stad ook niet enorm overkill?
Rotterdam is groot, zeker qua winkelend publiek, en daarnaast:
Mediamarkt Centrum
Mediamarkt Zuid
Mediamarkt Alexander
En de Saturn die je op Zuidplein had maar blijkbaar was die vestiging dus wel overkill.

Dat alles covert zo'n stad toch wel? Amsterdam is net iets groter en zij hebben er vier (Noord, Centrum, West en Arena).
FR1908
pi_160260169
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:04 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

Rotterdam is groot, zeker qua winkelend publiek, en daarnaast:
Mediamarkt Centrum
Mediamarkt Zuid
Mediamarkt Alexander
En de Saturn die je op Zuidplein had maar blijkbaar was die vestiging dus wel overkill.

Dat alles covert zo'n stad toch wel? Amsterdam is net iets groter en zij hebben er vier (Noord, Centrum, West en Arena).
Al was het een stad als New York, 3 a 4 filialen is gewoon te veel. Net als in Eindhoven waar iets van 10 keukenzaken zitten naast elkaar. Met je boerenverstand kan je benaderen dat je maar 1 keuken nodig hebt in de 15 jaar, geen 10 stuks.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160260221
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:12 schreef W00fer het volgende:

[..]

Al was het een stad als New York, 3 a 4 filialen is gewoon te veel. Net als in Eindhoven waar iets van 10 keukenzaken zitten naast elkaar. Met je boerenverstand kan je benaderen dat je maar 1 keuken nodig hebt in de 15 jaar, geen 10 stuks.
Een keukenzaak kan je niet vergelijken met de MM. Bij de MM verkopen ze wél genoeg producten die je op zijn tijd wel nodig hebt. Denk aan oordopjes, geheugenkaarten, computeraccessoires, telefoonaccessoires, de hele mikmak.

Maar goed, blijkbaar draaien ze dikke winst ondanks dat ik vind dat ze vaak leeg staan, en jij vindt dat drie/vier filialen overkill is.
FR1908
pi_160260603
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:15 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

Een keukenzaak kan je niet vergelijken met de MM. Bij de MM verkopen ze wél genoeg producten die je op zijn tijd wel nodig hebt. Denk aan oordopjes, geheugenkaarten, computeraccessoires, telefoonaccessoires, de hele mikmak.

Maar goed, blijkbaar draaien ze dikke winst ondanks dat ik vind dat ze vaak leeg staan, en jij vindt dat drie/vier filialen overkill is.
Dat is niet mijn mening. Er is becijfert dat er voor 55 miljoen Nederlanders aan winkelruimte is. Of dat nou een Mediamarkt is of een Blokker. En vier Mediamarkt's in 1 stad klinkt als overkill.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160262759
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:35 schreef W00fer het volgende:
Dat is niet mijn mening.
Eh, wat is het dan wel? Als het niet jouw mening is, waar komt deze post dan vandaan? :?

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:12 schreef W00fer het volgende:

[..]

Al was het een stad als New York, 3 a 4 filialen is gewoon te veel. Net als in Eindhoven waar iets van 10 keukenzaken zitten naast elkaar. Met je boerenverstand kan je benaderen dat je maar 1 keuken nodig hebt in de 15 jaar, geen 10 stuks.
Dat is geen mening?
pi_160262951
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:12 schreef W00fer het volgende:

[..]

Al was het een stad als New York, 3 a 4 filialen is gewoon te veel. Net als in Eindhoven waar iets van 10 keukenzaken zitten naast elkaar. Met je boerenverstand kan je benaderen dat je maar 1 keuken nodig hebt in de 15 jaar, geen 10 stuks.
Dus Eindhoven heeft genoeg aan 1 keukenwinkel?
  zaterdag 27 februari 2016 @ 23:29:54 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160272607
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:15 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

Een keukenzaak kan je niet vergelijken met de MM. Bij de MM verkopen ze wél genoeg producten die je op zijn tijd wel nodig hebt. Denk aan oordopjes, geheugenkaarten, computeraccessoires, telefoonaccessoires, de hele mikmak.

Maar goed, blijkbaar draaien ze dikke winst ondanks dat ik vind dat ze vaak leeg staan, en jij vindt dat drie/vier filialen overkill is.
Als je dat bij MM koopt heb je echt je goed wijs kapot.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 23:59:11 #152
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160273579
4 mediamarkten heb je inderdaad 4x niks aan. En dan heb je ook nog dat ze alle 4 een andere prijs hebben of een ander tosti-ijzer.

Net als met AH... Waarom op overtoom 1 een AH en vervolgens op nummer 100 weer een. Dus nog geen 4 minuten lopen. En na de bocht heb je er weer 1. Beetje doorgeslagen.

V&D had je gewoon 1x. Niet aan het begin, midden en eind van de straat. H&M zie je wel weer 12x (of hoeveel inmiddels) in het centrum van Amsterdam. :')
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_160276609
Stuk of 3 keukenzaken, maar geen 10 :')
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_160276622
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:00 schreef Cynix ® het volgende:
Ik ook! :Y

Ik erger me wel eens aan de opengemaakte verpakkingen of kledingstukken in de gangpaden, maar ik ga er toch vaak heen, Vaak aanbiedingen, goedkoop en prima huismerkspullen en inderdaad een beetje rommelhoek-sfeer. :)
Ik ga er juist daarom weer niet heen. Mij ook veel te druk. Ik ga wel naar de Dio, Etos of de DA (heet dat nog zo? hij zit er nog wel).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160277308
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je dat bij MM koopt heb je echt je goed wijs kapot.
Ik kom er alleen als ik dringend iets nodig heb (of geen geduld heb), de rest bestel ik elders goedkoper online.
FR1908
pi_160277378
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 11:01 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Wij waren eens een dagje in Den Bosch en bezochten en passant een fotozaak. Ik scharrelde daar wat rond en vroeg aan de verkoper of ik een dure camera in een vitrine even mocht vasthouden. Ik wérd me daar toch afgesnauwd: "Nee, we hebben hier geen camera's om vast te houden!". Ik zag 'm denken: "Ja ja, hier uitproberen en dan gauw online kopen". Tsja, en dan ga ik niet als een dreinend kind zeggen dat ik 'm misschien ook echt wel wil kopen. Zoek het maar uit, ik was er meteen klaar mee.

Nou weet hij natuurlijk dat dat ook vaak zo gáát, maar met zo'n instelling kun je je zaak natuurlijk ook meteen sluiten. Ik denk ook dat-ie er niet meer zit (zat in de straat rechts van de V&D).
Precies. Ik kan volledig begrijpen dat hij ook langzaamaan al die mensen beu is die daar komen om te checken en 't dan online kopen. Echter, de enige manier om ervoor te zorgen dat mensen misschien die extra tientjes aftikken is om dan in ieder geval een goede service te verlenen.

Als ik überhaupt nog in fysieke winkels koop, dan doe ik dat voornamelijk in speciaalzaken. Een fotozaak is daar eigenlijk juist een goed voorbeeld van. Of laatst nog paar bordspellen in speciaalzaak waar ze echt alleen maar bordspellen verkopen, en wat lego/duplo in speciale Lego-winkel, strips in een stripwinkel, oud lastig vindbaar spel in een gamewinkel. Dat is volgens mij echt de enige manier waarop brick en mortar winkels het nog kunnen opnemen tegen de online winkels; specialisatie.

Overigens qua "goeden die lijden onder de kwaden"; dat werkt beide kanten op. Een reden dat veel mensen online shoppen is ook omdat ze nu perfect kunnen zien door wie ze worden afgezet. Een tweede punt is dat mensen zich de volgende vraag stellen: "Waarom zou ik vijftig euro extra betalen hier in de winkel als de verkoper amper verstand heeft van zijn product?" Een volgende punt is daarmee ook dat je als koper in speciaalzaken ook sneller geïntimideerd bent en je niet snel even kunt googlen of de verkooppraat waar is of niet. Het werkt allemaal niet in het voordeel van B&M.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 08:14:15 #157
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160277412
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:03 schreef W00fer het volgende:

[..]

Is drie Mediamarkts voor 1 stad ook niet enorm overkill?
In Eindhoven zitten er inmiddels ook 2, waarvan 1 in het centrum en een aan de rand. Wat ik wel vreemd vindt is dat er van de 6 tot 8 kassa's zelden meer dan 2 bemand zijn. Veel kijkers, weinig kopers is ook mijn indruk.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 08:17:02 #158
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160277428
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:12 schreef W00fer het volgende:
Net als in Eindhoven waar iets van 10 keukenzaken zitten naast elkaar. Met je boerenverstand kan je benaderen dat je maar 1 keuken nodig hebt in de 15 jaar, geen 10 stuks.
In het voor tientallen miljoenen vernieuwde Meubelplein Ekkersrijt kun je zaterdagmiddag een kanon afschieten zonder iets te raken. Bij de toiletten van de naastgelegen IKEA is het al drukker. :o
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 08:22:38 #159
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160277446
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 23:59 schreef Zelfscanner het volgende:
4 mediamarkten heb je inderdaad 4x niks aan. En dan heb je ook nog dat ze alle 4 een andere prijs hebben of een ander tosti-ijzer.
Dat ze allemaal een ander deel van het assortiment aanbieden is toch juist een vóórdeel?
Kun je thuis kijken wie iets heeft liggen en dan eventueel een hit-and-run bliksembezoekje brengen voor het artikel van je keuze.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160278076
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 16:02 schreef W00fer het volgende:

[..]

Drie jaar lang noemen. 10+ dan praten we verder.
Ik heb een jurkje van H&M van 17/18 jaar oud wat ik nog steeds af en toe draag en wat er nog perfect uitziet :@
pi_160278153
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2016 17:48 schreef Nia het volgende:
In de jaren 90 ging Mac & Maggie ter ziele. Dat was nog echt couture van Hollandse bodem. Kleine collecties die zich echt onderscheidden van de rest. Met aparte schoenen van Sasha maakte je je outfit helemaal af.
Ik heb nog steeds een jasje van de Mac&Maggie :D
Ruim 23 jaar geleden gekocht.
Nu wachten totdat het vintage wordt en geld gaat opleveren :7
Het jasje draag ik al 20 jaar niet meer ofzo maar kan er geen afstand van doen.

Schoenen, ooit bij de Sacha gekocht een jaar of 20 geleden draag ik nog steeds en krijg er nog steeds complimentjes over :D
Het verzolen en nieuwe hakken laten zetten heeft inmiddels het dubbele gekost dan de schoenen zelf destijds :P
  zondag 28 februari 2016 @ 09:57:36 #162
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_160278164
quote:
99s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:22 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Dat ze allemaal een ander deel van het assortiment aanbieden is toch juist een vóórdeel?
Kun je thuis kijken wie iets heeft liggen en dan eventueel een hit-and-run bliksembezoekje brengen voor het artikel van je keuze.
Laten ze die optie nou net hebben verwijdert van de webshop. :P
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 10:01:10 #163
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160278184
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 09:57 schreef Zelfscanner het volgende:
Laten ze die optie nou net hebben verwijdert van de webshop. :P
Verbaast me niks. :D
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160278356
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 08:01 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]
Als ik überhaupt nog in fysieke winkels koop, dan doe ik dat voornamelijk in speciaalzaken. Een fotozaak is daar eigenlijk juist een goed voorbeeld van. Of laatst nog paar bordspellen in speciaalzaak waar ze echt alleen maar bordspellen verkopen, en wat lego/duplo in speciale Lego-winkel, strips in een stripwinkel, oud lastig vindbaar spel in een gamewinkel. Dat is volgens mij echt de enige manier waarop brick en mortar winkels het nog kunnen opnemen tegen de online winkels; specialisatie.

[...] Een reden dat veel mensen online shoppen is ook omdat ze nu perfect kunnen zien door wie ze worden afgezet. [...]
Het is meer dat men niet in de gaten heeft dat B&M soms wel duurder *moet* zijn omdat ze stuk meer onkosten hebben dan meneermethobbyshop.nl die het vanuit z'n garage regelt.

Om een concreet voorbeeld van afgelopen week te pakken; Genoegen moeten nemen met een winst van nog geen ¤10,- op een boormachine van ¤250,- omdat de klant 'hetzelfde ding online had gezien voor ¤235,-'. Die man had serieus het idee dat er ettelijke tientjes winstmarge nog op dat spul zit, maar heeft niet in de gaten dat de online shops (en de gammas/karweis) genoegen nemen met euro's winstmarge op het spul omdat ze zich helemaal kapot concurreren.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 10:27:36 #165
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160278516
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:16 schreef Ceased2Be het volgende:
Het is meer dat men niet in de gaten heeft dat B&M soms wel duurder *moet* zijn omdat ze stuk meer onkosten hebben dan meneermethobbyshop.nl die het vanuit z'n garage regelt.
Natuurlijk weet men dat wel, maar dat is toch niet het probleem van de consumént? :?

Duurder mág, maar dan moet er écht iets tegenover staan, zoals gemak, advies, direct meenemen, persoonlijk contact, etc. Als er geen meerwaarde is, is er ook geen toekomst. Daar hoeven we niet ingewikkeld over te doen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160278546
quote:
99s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:27 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Natuurlijk weet men dat wel, maar dat is toch niet het probleem van de consumént? :?

Duurder mág, maar dan moet er écht iets tegenover staan, zoals gemak, advies, direct meenemen, persoonlijk contact, etc. Als er geen meerwaarde is, is er ook geen toekomst. Daar hoeven we niet ingewikkeld over te doen.
Precies, maar al die zaken die je opnoemt gaan gewoon op in dit geval. Uitgebreid advies, inpakken en meenemen etc.

De prijzen zijn niet het probleem van de consument, maar zijn wel primair hetgeen waar ze naar kijken en waar ze mee schermen.
Ze kunnen bij ons schroeven/boutjes/etc nog per stuk kopen en dat vinden ze prettig 'want dat kan bij de bouwmarkt niet en dan moeten ze verplicht een doos kopen'.
Als ze dan alsnog de moeite nemen om 30 minuten te fietsen om ons 10ct terug te laten betalen omdat ze 3 ongebruikte schroeftjes over hadden... wat zegt dat over de huidige consument dan? (of iig die van ons, dit is geen uitzondering).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160278662
Het probleem is dat het gewoon kicken blijft als je op internet iets voor een derde van de prijs kan krijgen.
Je geweten gaat ervan glunderen, je bent blij als een kind. Dat dure product voor een derde van de prijs door een middagje googelen!
Geld genoeg op de bank, waarom niet gewoon naar een nette winkel gegaan? Die mensen staan daar hun brood te verdienen!
En toch, het is vechten tegen de bierkaai.

De mensen in de winkels worden steeds saggerijniger, dat helpt ook niet. In plaats van dat ze je overhalen, de voordelen van de winkel promoten. Ik had een product via internet gekocht maar had een vraag die ik in een echte winkel wilde stellen. Krijg je daar de vraag: waar heeft u het gekocht? En als je eerlijk antwoord geeft: Waarom heeft u het niet in een winkel gekocht? In plaats van dat ze je met alle service tegemoettreden en ondertussen nog even duidelijk maken wat het voordeel is van het kopen van dat product in een winkel.

[ Bericht 16% gewijzigd door Loekie1 op 28-02-2016 10:48:57 ]
pi_160278719
quote:
99s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:27 schreef Cynix ® het volgende:
Natuurlijk weet men dat wel, maar dat is toch niet het probleem van de consumént? :?
Nog niet, maar wat als er straks helemaal geen winkel meer is waar je even kunt kijken hoe het beeld van die tv is?
pi_160278732
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Nog niet, maar wat als er straks helemaal geen winkel meer is waar je even kunt kijken hoe het beeld van die tv is?
Ja, maar dat hebben ze nooit in de gaten.
Het enige wat je dan hoort is 'och jammer, het was zo'n leuke winkel'
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160278748
Misschien is het beter eerst online een winkel op te zetten en daarna een echte winkel.
Dat doet Wehkamp, volgens mij een goeie strategie. Dan koop je goedkoop online, door aanbiedingen word je verleid meer te kopen, en ruilen kun je in een echte winkel in de buurt.
pi_160278757
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:46 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien is het beter eerst online een winkel op te zetten en daarna een echte winkel.
Dat doet Wehkamp, volgens mij een goeie strategie. Dan koop je goedkoop online, door aanbiedingen word je verleid meer te kopen, en ruilen kun je in een echte winkel in de buurt.
Dat zie je meer gebeuren idd, andersom is het vaak eerder een kostenpost dan een bron van inkomsten.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 10:55:32 #172
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160278879
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Nog niet, maar wat als er straks helemaal geen winkel meer is waar je even kunt kijken hoe het beeld van die tv is?
Tsja, da's nou de vooruitgang k_man. :)
Net zoals dat we straks leven in een wereld zonder Siberische tijgers of zonder bijen. Of zonder tropische regenwouden. Of zonder zuurstof. Of, wacht even.... :o

Je hebt natuurlijk een punt, het boeit alleen niemand. Zie V&D.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 11:16:58 #173
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160279214
Winkeliers willen lagere parkeertarieven om klanten te trekken.

Zo, wordt ook iemand wakker. Jaartje of 10 te laat, maar OK.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160279546
quote:
99s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:16 schreef Cynix ® het volgende:
Winkeliers willen lagere parkeertarieven om klanten te trekken.

Zo, wordt ook iemand wakker. Jaartje of 10 te laat, maar OK.
Was gisteren op het nieuws. Er is geen bewijs dat dit ook daadwerkelijk tot meer klanten en hogere omzetten leidt.
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 11:53:28 #175
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160279733
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:40 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Was gisteren op het nieuws. Er is geen bewijs dat dit ook daadwerkelijk tot meer klanten en hogere omzetten leidt.
Nee, een weggejaagde klant heb je niet zo maar terug.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 11:55:45 #176
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160279770
Nou ja, begin het dan als een experiment.

En dan in ieder geval in de buitenwijk-winkelcentra. Daar mag je eigenlijk geen parkeergeld vragen, te meer daar die zo mogelijk nog meer uitblinken in vergane glorie en leegstand dan de binnenstad.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160280035
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:40 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Was gisteren op het nieuws. Er is geen bewijs dat dit ook daadwerkelijk tot meer klanten en hogere omzetten leidt.
quote:
99s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:53 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nee, een weggejaagde klant heb je niet zo maar terug.
In mijn geboortedorp wordt hier al jaren omgevraagd, misschien dat de gemeente er nu in meegaat nu e 30% leeg staat... maar er is nu niets meer voor de consument om voor naar het centrum te gaan :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160280070
Parkeren lijkt me een onderwerp dat zich wel leent voor wat studies en experimenten. Je ziet dat daar nu maar een paar smaken van bestaan: betalen per tijdseenheid (minuut, uur), of betalen per dag. Je ziet ook dat veel parkeergarages in stadscentra op zaterdag echt vol zijn: mensen die voor de slagboom in de rij staan tot er een plekje vrijkomt.

Lijkt mij wel interessant om te onderzoeken wat er gebeurt als je meer gaat werken met vraag en aanbod; dat de tarieven op dinsdagochtend niet gelijk zijn aan de tarieven op zaterdagmiddag.

Je zou ook kunnen kijken of je kunt werken met reserveringen: thuis al een plekje reserveren voor zaterdagmiddag. Al is dan wel de vraag hoe je binnenkomt met je reservering, als er voor de slagboom mensen zonder reservering staan te wachten.

Doe eens onderzoek of er behoefte is aan VIP-parkeren, duurdere plaatsen met extra ruimte. Zodat je je Porsche niet in een krappe plek hoeft te persen naast een huismoeder, wier kinderen de deur van de SUV enthousiast tegen jouw bolide open gooien.

Of waarom kijken we niet of er een systeem te bedenken is waarbij je je parkeerkosten (deels?) terugkrijgt als je daadwerkelijk iets koopt? Vergelijkbaar met het systeem dat tankstations vaak hanteren bij de toiletten.

Afijn, ze zouden bij Q-Park of een grote gemeente eens een paar afstudeerders van een vastgoedopleiding onderzoek moeten laten doen naar innovatievere parkeeroplossingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2016 12:15:41 ]
pi_160280522
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:16 schreef Ceased2Be het volgende:
Het is meer dat men niet in de gaten heeft dat B&M soms wel duurder *moet* zijn omdat ze stuk meer onkosten hebben dan meneermethobbyshop.nl die het vanuit z'n garage regelt.
Dat is het probleem van de uitbater en niet van de consument. Mensen zullen altijd gaan voor de goedkopere optie, dat leidt immers tot een beter rendement. Dit kan echter wel ten koste gaan van hoe tevreden je bent met een aankoop, omdat je misschien het verkeerde product koopt door gebrek aan advies of service. (Al heb je met google en YouTube natuurlijk veel goede reviews voorhanden.) Daarom denk ik dat er nog wel een plek is voor zeer gespecialiseerde zaken als ze zich puur richten op goede service en know-how.

Ik vind CoolBlue trouwens wel een goed voorbeeld van hoe men daar online op inspeelt. In principe zijn bol.com en CoolBlue redelijk identiek. Ze bieden allebei een gevarieerd assortiment maar waar bol het op een enkele site heeft staan, heeft CoolBlue geopteerd voor verscheidene links met aparte sites die qua naamgeving intuïtief zijn. Daardoor lijkt CoolBlue gespecialiseerd terwijl ze dat eigenlijk niet zijn. Beetje faux-gespecialiseerd dus. Op den duur zullen mensen daar wel doorheen prikken maar ze hebben zo toch een groot deel van de markt weten te pakken. (Ook i.c.m. goede/snelle bezorging natuurlijk.)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_160282091
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:31 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat is het probleem van de uitbater en niet van de consument.
Dat is leuk gesteld, maar als men altijd gaat voor de goedkopere optie zal men dus nooit naar een gespecialiseerde zaak gaan.

Je kunt simpelweg niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, ook al zou iederen dat wel willen.

Zelfs als je je zelf eigenaar van het pand bent en niet zit te kampen met het ophoesten van de huur elke maand zul je je vaste lasten door moeten berekenen in de prijs en daarmee zul je dus altijd duurder zijn dan een internetshop OF een keten die de lagere winst per artikel compenseert in volume.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 13:53:00 #181
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160282440
Nou ja, de consument moet de voordelen van fysiek winkelen dus herkennen en er ook daadwerkelijk enige meerwaarde aan toekennen.

Neem de slogan van BCC: High Service, Low Pricing. Dat zijn 2 leugens in één zin. Service is afwezig of kut en prijzen zijn niks bijzonders. Ik herken er niets in.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160285140
quote:
99s.gif Op zondag 28 februari 2016 13:53 schreef Cynix ® het volgende:
Nou ja, de consument moet de voordelen van fysiek winkelen dus herkennen en er ook daadwerkelijk enige meerwaarde aan toekennen.

Neem de slogan van BCC: High Service, Low Pricing. Dat zijn 2 leugens in één zin. Service is afwezig of kut en prijzen zijn niks bijzonders. Ik herken er niets in.
Jij en ik herkennen er niets in, hoeveel zouden dat wel doen?

Zouden ze zich op die klanten richten vraag ik me dan af, die wat niet verder kijken als hun neus lang is?
pi_160285252
quote:
99s.gif Op zondag 28 februari 2016 13:53 schreef Cynix � het volgende:
en prijzen zijn niks bijzonders
Dat is w.s. omdat we de webwinkel-prijzen als graadmeter gebruiken these days.
Een fysieke winkel kan daarvan niet bestaan. We willen dat liever niet weten maar het is wel zo natuurlijk.
En wat hij zegt in #180.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160285298
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is w.s. omdat we de webwinkel-prijzen als graadmeter gebruiken these days.
Een fysieke winkel kan daarvan niet bestaan. We willen dat liever niet weten maar het is wel zo natuurlijk.
Hadden ze uit moeten kijken, onder andere dat ik niet naar die webwinkels ga kijken en leuk in de stad kan vertoeven zonder dat ik mijn beurs hoefde te trekken.
Onder andere voor het parkeren, wil je twee dan krijg je niks of ECHO!
In de stad vond ik toch nog altijd leuker als achter een computer, lekker eten erbij b.v op die dag ook in de stad, maar ook die restauranten zijn de fles op, tenminste die waar ik of wij kwamen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2016 15:27:55 ]
pi_160285328
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:26 schreef john2406 het volgende:
Onder andere voor het parkeren, wil je twee dan krijg je niks of ECHO!
Inderdaad.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 28 februari 2016 @ 15:47:28 #186
192592 SureD1
------------------------------
pi_160285889
Gisteren in twee Blokkers geweest, dat kan niet lang meer duren.... Lege schappen all over the place, alsof ze al weken geen voorraad meer hebben gehad, volstrekt uitgestorven ook... In een van de twee stonk het ook nog naar lekke riolering...

Die vage zeepwinkeltjes met zo'n propper voor de deur doen het schijnbaar wel prima, die zie je overal ineens...
pi_160286265
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:12 schreef k_man het volgende:
Parkeren lijkt me een onderwerp dat zich wel leent voor wat studies en experimenten. Je ziet dat daar nu maar een paar smaken van bestaan: betalen per tijdseenheid (minuut, uur), of betalen per dag. Je ziet ook dat veel parkeergarages in stadscentra op zaterdag echt vol zijn: mensen die voor de slagboom in de rij staan tot er een plekje vrijkomt.

Lijkt mij wel interessant om te onderzoeken wat er gebeurt als je meer gaat werken met vraag en aanbod; dat de tarieven op dinsdagochtend niet gelijk zijn aan de tarieven op zaterdagmiddag.

Je zou ook kunnen kijken of je kunt werken met reserveringen: thuis al een plekje reserveren voor zaterdagmiddag. Al is dan wel de vraag hoe je binnenkomt met je reservering, als er voor de slagboom mensen zonder reservering staan te wachten.

Doe eens onderzoek of er behoefte is aan VIP-parkeren, duurdere plaatsen met extra ruimte. Zodat je je Porsche niet in een krappe plek hoeft te persen naast een huismoeder, wier kinderen de deur van de SUV enthousiast tegen jouw bolide open gooien.

Of waarom kijken we niet of er een systeem te bedenken is waarbij je je parkeerkosten (deels?) terugkrijgt als je daadwerkelijk iets koopt? Vergelijkbaar met het systeem dat tankstations vaak hanteren bij de toiletten.

Afijn, ze zouden bij Q-Park of een grote gemeente eens een paar afstudeerders van een vastgoedopleiding onderzoek moeten laten doen naar innovatievere parkeeroplossingen.
Ik heb bijna 7 jaar bij Q-Park gewerkt en geloof me, er worden volop onderzoeken uitgevoerd. Probleem is dat er niet één oplossing voor alle steden en dorpen is. Afhankelijk van ruimte een hoe wegen lopen, zul je een plan per stad moeten maken. Sommige ideeën van je hebben ze overigens al ingevoerd. Je kunt bij Q-Park online een plek reserveren. En in diverse steden gelden verschillende tarieven op verschillende momenten. Zie o.a. http://www.q-park.nl/nl/p(...)/amsterdam/byzantium
Maar ook hier blijft gelden: vraag en aanbod. Zolang mensen bereid zijn een halfuur voor een volle parkeergarage te wachten, is het tarief blijkbaar nog niet hoog genoeg. Simpel.

Veel steden hebben prima goedkopere parkeermogelijkheden buiten het centrum met één simpele reden: blik van de straat. Waarom 5 euro per uur betalen en hartje Amsterdam willen parkeren als je voor minder dan 5 euro een hele dag je auto bij de ArenA (P+R; inrijden na 10:00 uur) kunt zetten? Mensen klagen om het klagen terwijl ze zich niet verdiepen in de alternatieven. Misschien ligt daar een taak voor gemeenten om die alternatieven beter te communiceren.
pi_160286268
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:47 schreef SureD1 het volgende:
Gisteren in twee Blokkers geweest, dat kan niet lang meer duren.... Lege schappen all over the place, alsof ze al weken geen voorraad meer hebben gehad, volstrekt uitgestorven ook... In een van de twee stonk het ook nog naar lekke riolering...

Die vage zeepwinkeltjes met zo'n propper voor de deur doen het schijnbaar wel prima, die zie je overal ineens...
In Uden valt dat ook tegen, ondanks dat dit een joekel van een filiaal is. Tijd voor een facelift van dit filiaal, misschien helpt het. Afgezien van de gaten die er inmiddels in de poepbruine vloerbedekking zitten, oogt het nog exact hetzelfde als toen m'n moeder me er pakweg 1990 m'n eerste Barbiepop gaf. :{

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2016 16:00:34 ]
pi_160286373
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:58 schreef female81 het volgende:
In Uden valt dat ook tegen, ondanks dat dit een joekel van een filiaal is. Tijd voor een facelift van dit filiaal, misschien helpt het. Afgezien van de gaten die er inmiddels in de poepbruine vloerbedekking zitten, oogt het nog exact hetzelfde als toen m'n moeder me er pakweg 1990 m'n eerste Barbiepop gaf. :{

(Edit: was reactie op reply over Blokker.)
Jeetje, terwijl ik zijn bericht las dacht ik nog: hier allemaal prima in orde en een zeer nette winkel. Maar dat is dus niet de standaard.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160286394
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:58 schreef female81 het volgende:
In Uden valt dat ook tegen, ondanks dat dit een joekel van een filiaal is. Tijd voor een facelift van dit filiaal, misschien helpt het. Afgezien van de gaten die er inmiddels in de poepbruine vloerbedekking zitten, oogt het nog exact hetzelfde als toen m'n moeder me er pakweg 1990 m'n eerste Barbiepop gaf. :{

(Edit: was reactie op reply over Blokker.)
Wil men investeren behoord er dan niet eerst verdiend te worden?
Om maar te noemen die vloerbedekking, hoeveel behoord men daarvoor met winst te verkopen?

Offtopic zo heb ik ook een visie op die vele ongelukken welke er gebeuren, zou het onderhoud nog zo zijn dat het regelmatig gebeurt?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2016 16:02:59 ]
pi_160286725
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is w.s. omdat we de webwinkel-prijzen als graadmeter gebruiken these days.
Een fysieke winkel kan daarvan niet bestaan. We willen dat liever niet weten maar het is wel zo natuurlijk.
En wat hij zegt in #180.
Hoezo willen we dat liever niet weten? Dit weet toch iedereen? Voor de meeste producten heb je geen winkel meer nodig. En advies kun je online ook veel beter inwinnen omdat je dan meer gefundeerde meningen krijgt dan bij een speciaalzaak waar we nu voor het gemak maar van aannemen dat de eigenaar ook daadwerkelijk een specialist is.

Mensen die houden van winkelen sterven langzaam uit. In mijn leeftijdscategorie en jonger is er bijna niemand die nog een dagje gaat winkelen. Naar een andere stad ga je vanwege het theater, een festival in de binnenstad, een museum, noem maar op. Goed restaurantje er bij en klaar. Welke winkels er zitten maakt in toenemende mate steeds minder uit.

Leuk voor veertigplussers, die nog opgegroeid zijn met de noodzaak van het hebben van veel winkels. Iedereen die jonger is dan 30 kan prima leven met een wereld zonder grote winkelgebieden.
pi_160286871
Nou, mijn pogingen wandelschoenen online te kopen waren jammerlijk mislukt. Op een gegeven moment had ik hier heel veel dozen staan die allemaal weer terug moesten, gedoe gedoe gedoe. En daarna naar een gespecialiseerde buitensportwinkel gegaan en daar met goed advies en hulp prima geslaagd. Zulke winkels kan ik niet missen hoor!

Uberhaupt winkels voor kleding en schoenen. Wat ik online koop zijn doorgaans apparaten (computerspul, dingen bij coolblue etc). Boeken is wel handig online, maar ik steun graag de plaatselijke boekhandel. Al vind ik ze iets minder sympathiek omdat ze blijkbaar uit nood ook allemaal tabaksproducten zijn gaan verkopen, maar dat zal wel zijn om te kunnen overleven. Daar dan maar doorheen kijken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160286969
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:58 schreef female81 het volgende:

[..]

In Uden valt dat ook tegen, ondanks dat dit een joekel van een filiaal is. Tijd voor een facelift van dit filiaal, misschien helpt het. Afgezien van de gaten die er inmiddels in de poepbruine vloerbedekking zitten, oogt het nog exact hetzelfde als toen m'n moeder me er pakweg 1990 m'n eerste Barbiepop gaf. :{

Ik was gister in een keurig gerestylede Blokker met laminaatvloer en overichtelijke, goedgevulde schappen.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_160287097
quote:
14s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:15 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ik was gister in een keurig gerestylede Blokker met laminaatvloer en overichtelijke, goedgevulde schappen.
Die zag ik enige tijd geleden eentje in Alphen Aan De Rijn. Wat een verschil.
pi_160287578
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:19 schreef female81 het volgende:

Die zag ik enige tijd geleden eentje in Alphen Aan De Rijn. Wat een verschil.
Ik heb dat ook met de Hema. In de ene stad een keurige winkel en in de andere stad een smerig zooitje. Denk dat de filiaalmanager heel veel uitmaakt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160287859
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb dat ook met de Hema. In de ene stad een keurige winkel en in de andere stad een smerig zooitje. Denk dat de filiaalmanager heel veel uitmaakt.
Tussen de Hema's merk ik niet zo veel verschil.

Maar het zal vooral af hangen van eventuele restylingplannen die de grote bazen hebben, en welke filialen daarbij bovenaan staan op de lijst.

En de verhuurder van het pand moet het ook nog willen. Die van de V&D in Oss was wat dat betreft niet de meest gemotiveerde, meen ik te hebben gelezen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2016 16:41:39 ]
pi_160288787
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:13 schreef Isabeau het volgende:
Nou, mijn pogingen wandelschoenen online te kopen waren jammerlijk mislukt. Op een gegeven moment had ik hier heel veel dozen staan die allemaal weer terug moesten, gedoe gedoe gedoe. En daarna naar een gespecialiseerde buitensportwinkel gegaan en daar met goed advies en hulp prima geslaagd. Zulke winkels kan ik niet missen hoor!

Uberhaupt winkels voor kleding en schoenen. Wat ik online koop zijn doorgaans apparaten (computerspul, dingen bij coolblue etc). Boeken is wel handig online, maar ik steun graag de plaatselijke boekhandel. Al vind ik ze iets minder sympathiek omdat ze blijkbaar uit nood ook allemaal tabaksproducten zijn gaan verkopen, maar dat zal wel zijn om te kunnen overleven. Daar dan maar doorheen kijken.
Dat is voor jou wellicht zo, maar gezien het enorme succes van online kledingzaken en het massale failliet van winkels in winkelstraten denk ik toch dat je langzaam in de minderheid raakt.

Ik ga natuurlijk ook wel eens naar speciaalzaken, maar de aanwezigheid van winkels wordt steeds minder een trekpleister voor binnensteden. En dat is niet per se een slechte zaak, als er goede horeca, recreatie en burgerinitiatieven voor in de plaats komen.

Gemeenten moeten maar eens wat beter nadenken in plaats van alle Primarks, Mediamarkten en HEMA's te willen trekken. Dat is steeds minder een aanleiding om een stad te bezoeken, die totaal overbodige overkill van winkelaanbod.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 28 februari 2016 @ 17:11:50 #198
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160288861
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:09 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is voor jou wellicht zo, maar gezien het enorme succes van online kledingzaken en het massale failliet van winkels in winkelstraten denk ik toch dat je langzaam in de minderheid raakt.

vertel, wat is het succes? Welke keten maakt online (veel) winst?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_160289486
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:47 schreef SureD1 het volgende:
Gisteren in twee Blokkers geweest, dat kan niet lang meer duren.... Lege schappen all over the place, alsof ze al weken geen voorraad meer hebben gehad, volstrekt uitgestorven ook...
Hier in de Blokker is een groot stuk van de verkoopvloer leeg geruimd. Normaal stond het er altijd vol met verkoopwaar.
pi_160289525
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:11 schreef rubbereend het volgende:

[..]

vertel, wat is het succes? Welke keten maakt online (veel) winst?
Het gaat niet om de winst alleen. Er wordt gedacht dat een online winkel alleen maar een magazijn is van waar uit dingen worden verkocht en dat de eigenaar snel kan cashen en lekker kan rentenieren op Ibiza. Dat is niet waar. Het zijn bedrijven die innoveren, veel jong creatief en technisch talent aantrekken en verrassend uit de hoek komen. Coolblue heeft fantastische klantenservice, Wehkamp bezorgt dezelfde dag nog, bedrijven als Outfittery geven persoonlijk advies en ook levensmiddelen worden steeds vaker aan huis bezorgd. Niet alleen maar een doos met eten, maar ook recepten er bij, of info over de oorsprong van producten.

Dat online goedkoper is, hoeft niet te betekenen dat je minder goed advies of mindere kwaliteit hoeft te krijgen. Gezien de grote influx van jong talent bij die bedrijven zullen ze zich blijven ontwikkelen. Veel van de omzet gaat direct in investeringen, en dat blijkt vooralsnog een goed businessmodel. Eentje waar de gewone winkelketens nog steeds geen antwoord op hebben. Die doen al honderdvijftig jaar hetzelfde. Een etalage hebben, af en toe uitverkoop en een folder in de brievenbus drukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')