sasquatsch | zondag 31 januari 2016 @ 13:51 |
Teams: - Ferrari - Force India - Haas F1 Team - Manor Racing - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Renault Sport F1 Team - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Williams Chassis/Motor: Mercedes F1 W07 Hybrid - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014/2015 06. Nico Rosberg Chassis/Motor: Ferrari F16-T - Ferrari V6 05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 Chassis/Motor: Williams FW38 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas Chassis/Motor: Red Bull RB12 - Tag Heuer (Renault V6 turbo) 03. Daniel Ricciardo 26. Daniil Kvyat Chassis/Motor: Force India VJM09 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez Chassis/Motor: Renault RS16 - Renault V6 Turbo 20. Kevin Magnussen 30. Jolyon Palmer Chassis/Motor: Toro Rosso STR11 - Ferrari V6 Turbo (2015) 33. Max Verstappen 55. Carlos Sainz Jr. Chassis/Motor: Sauber C35 - Ferrari V6 Turbo 09. Marcus Ericsson 12. Felipe Nasr Chassis/Motor: McLaren MP4-31 - Honda V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 Chassis/Motor: Manor - Mercedes V6 Turbo ??. TBA ??. TBA Chassis/Motor: Haas - Ferrari V6 Turbo 08. Romain Grosjean 21. Esteban Gutiérrez F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - GP Update - F1 Today - Autosport.com - Motorsport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 Nederlandse coureurs: - Meindert van Buuren - Robin Frijns - Giedo van der Garde - Daniël de Jong - Nigel Melker - Steijn Schothorst - Kelvin Snoeks - Ho-Pin Tung - Max & Jos Verstappen - Beitske Visser - Nyck de Vries - Renger van der Zande Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Racekalender 2016 Wijzigingen 2016 uitgelegd [ Bericht 2% gewijzigd door sasquatsch op 03-02-2016 15:50:50 ] | |
sasquatsch | zondag 31 januari 2016 @ 13:53 |
Zal later nog wel de OP updaten. | |
Rossdale | zondag 31 januari 2016 @ 13:57 |
Zou Pastor zich serieus verlagen tot een stoeltje bij Manor? Zal wel niet toch? Zeker niet als de reden dat hij gedumpt wordt een geld kwestie is | |
Geralt | zondag 31 januari 2016 @ 14:01 |
Luister vroeger deed je op de kermis ook alles wat je nodig achte om in de botsautootjes te blijven zitten. | |
Kleffe_Dop | zondag 31 januari 2016 @ 14:47 |
Die moet met het geld van pdvsa dat nog wel is overgebleven een mooie andere prestigieuze race-klasse zoeken. | |
Sinister-D- | zondag 31 januari 2016 @ 14:52 |
Asian Porsche Carrera Cup ofzo..... | |
sasquatsch | zondag 31 januari 2016 @ 14:58 |
Vorig jaar nog gewonnen door halve Nederlander Chris van der Drift. | |
Ferry_76 | maandag 1 februari 2016 @ 12:28 |
Naast grote namen als Jehan Daruvala en Alfonso Celis heeft Force India nu ook ene Nikita Mazepin vastgelegd als "ontwikkelingsrijder": http://www.rtlgp.nl/item/(...)pin_als_ontwikkeling | |
Kleffe_Dop | maandag 1 februari 2016 @ 14:34 |
AUTOSPORT.COM: "Kevin Magnussen completes deal to replace Pastor Maldonado" Kevin Magnussen will officially be unveiled as a Renault driver on Wednesday ahead of the new Formula 1 season, replacing Pastor Maldonado, Autosport can confirm. | |
Rossdale | maandag 1 februari 2016 @ 14:36 |
| |
WEST | maandag 1 februari 2016 @ 15:21 |
Dan kan die site wel lang wachten tot een volgende crash. Of hij moet bij Manor in stappen. | |
4-elements | maandag 1 februari 2016 @ 15:27 |
Brengt geld in het laatje. Papa Mazepin is een Russische miljardair. | |
JimmyManna | maandag 1 februari 2016 @ 18:05 |
En die gaat nu betalen voor helemaal nop. Want wat heb je aan ontwikkelingsrijder? Heel weinig. | |
motorbloempje | maandag 1 februari 2016 @ 18:25 |
Hij heeft 't via twitter zelf bevestigd http://www.twitlonger.com/show/n_1so8ruu Met 'n mooie Google Translate:
| |
Beach | maandag 1 februari 2016 @ 18:36 |
http://www.motorsport.com(...)grid-in-2016-671006/ jammer, ik ben groot fan | |
RingBewoner | maandag 1 februari 2016 @ 18:37 |
Het klinkt misschien gek maar ik vind het jammer. Vaak genoeg gehad dat ik echt niet begreep waarom hij iets deed. Echter wel iemand die voor wat actie zorgt. | |
Peterselieman | maandag 1 februari 2016 @ 18:39 |
Fan van crashes neem ik aan? | |
King_Merc | maandag 1 februari 2016 @ 18:39 |
Heeft Monisha hem al een aanbieding gedaan ? Sorry kon het niet laten , Misschien is het niet verkeerd om voor een zitje bij Manor te gaan, vooral niet na al het positieve nieuws die afgelopen weekenden als pastor nog 25 miljoen mee kan nemen zou dat positief kunnen uitpakken | |
ElmarO | maandag 1 februari 2016 @ 18:44 |
De persoon achter deze site deelt je mening: http://hasmaldonadocrashedtoday.com/ | |
Bonobo11 | maandag 1 februari 2016 @ 18:46 |
Jammer dat het onbesuisde er nooit af is gegaan, want snelheid had tie wel. Ik mocht er graag naar kijken, never a dull moment | |
JimmyManna | maandag 1 februari 2016 @ 19:03 |
Zoveel snelheid had hij niet, dat wordt altijd wat overtrokken. Deze man verloor 17-2 in Q van Grosjean. Dat lukt Ericsson ook nog wel. | |
Funzel | maandag 1 februari 2016 @ 19:04 |
Wou net zeggen, die rauwe snelheid was er wel af bij Lotus. | |
opreis | maandag 1 februari 2016 @ 19:05 |
Ik hang mijn venezolaanse flag half stok vandaag | |
sasquatsch | maandag 1 februari 2016 @ 19:26 |
Ericsson staat nog niet in de schaduw van Maldonado. Dan moet hij eerst maar een GP winnen. Dat Maldonado de snelheid wel heeft liet hij in 2012 wel zien toen hij won voor Williams. Een van de weinige keren dat hij ze wel allemaal op een rijtje had. Maar meestal komt het er niet uit omdat zijn hersenen ergens een rare kronkel maken. | |
Funzel | maandag 1 februari 2016 @ 19:29 |
'Grote namen' | |
Fir3fly | maandag 1 februari 2016 @ 19:32 |
De eerste helft van 2012 was een loterij waar iedereen kon winnen die toevallig goede banden had. Die ene overwinning zegt niets. Scorebordjournalistiek. Toch zou ik eerder Palmer vervangen dan Maldonado. | |
Sinister-D- | maandag 1 februari 2016 @ 19:33 |
Jammer voor het lachfestijn, maar Pastor heeft genoeg kansen gehad om zich te bewijzen. Daaag | |
Ferry_76 | maandag 1 februari 2016 @ 19:33 |
Blijft toch apart: 5, jaar, 96 races, 76 punten uit 14 scores, 28 uitvalbeurten maar toch die ene overwinning...... | |
Fir3fly | maandag 1 februari 2016 @ 19:33 |
Oh ja en er gaan geruchten dat Pirelli de teams een oor aangenaaid heeft en dat ze een band ontwikkeld hebben (zonder dat dus te vertellen aan de teams) die na 70% van zijn 'leven' van een cliff afdondert. Willekeurig. 2012 here we come. | |
ElmarO | maandag 1 februari 2016 @ 19:36 |
Renault zal contractueel wel makkelijker afscheid hebben kunnen nemen van Maldonado. | |
sasquatsch | maandag 1 februari 2016 @ 19:44 |
Maar hij reed toen een strakke race zonder een fout te maken ondanks de druk van achter. En toen was hij ook veel beter dan zijn teamgenoot Senna, die in de race meestal de overhand had. Maar dat foutloze heeft hij niet meer kunnen herhalen. | |
M.Melandri | maandag 1 februari 2016 @ 19:52 |
Zijn agressieve manier van rijden werkte ook super goed icm de banden, Had nog wel een paar mooie uitschieters dat jaar. Dat is ook het probleem met standaard banden, sommige rijders kunnen daar gewoon niks mee. Massa was goed op de Bridgestone banden en Kimi bijv op de Michelins. Vroeger kon je ze nog op maat krijgen per coureur maar nu word je opgescheept met 2 compounds. | |
Wombcat | maandag 1 februari 2016 @ 19:52 |
Jean Piere Jabouille heeft ook zoiets. 3x in de punten, daarvan 2 races gewonnen en 1x 4e (of 3e). Al viel die nog vaker uit en vooral omdat de Renault turbo weer kapot ging. Wel een leuke stat. Peter Gethin heeft ook 1 race gewonnen en daarnaast maar 1 punt gehaald. Die won de fotofinish in Monza in 1971. Edit: deze dus: | |
King_Merc | maandag 1 februari 2016 @ 20:00 |
Wat dacht je van Baghetti , won z,n debuutrace in de F1 maar werd verder niks.. | |
JimmyManna | maandag 1 februari 2016 @ 20:03 |
Wat de reden is, is de reden. Als het er niet uitkomt dan heeft hij dus de snelheid niet. Hij heeft tijd genoeg gehad om het er uit te laten komen. De man is absoluut minder wild dan vroeger, daarin heeft hij zich ontwikkeld, maar qua snelheid is het niet bijzonder. | |
Wombcat | maandag 1 februari 2016 @ 20:05 |
Die won met dezelfde Ferrari waarin Phil Hill kampioen werd, die verder ook niet bijzonder snel was. | |
JimmyManna | maandag 1 februari 2016 @ 20:05 |
Nou, Palmer moeten we nog afwachten, maar Renault kon niet veel anders, als de sponsor van Maldo het geld niet overmaakte. Dat was de deal en als die deal niet nageleefd wordt, houdt het op. | |
Ferry_76 | maandag 1 februari 2016 @ 20:13 |
Die dan weer kampioen werdt omdat Wolfgang von Trips zich op Monza doodreed. | |
JimmyManna | maandag 1 februari 2016 @ 20:32 |
En met hem nog 14 toeschouwers. Dramaatje toen hoor. | |
Mexicanobakker | maandag 1 februari 2016 @ 20:48 |
Mwah, von trips was ook geen geweldenaar. | |
Fer | maandag 1 februari 2016 @ 21:04 |
Ik vermoed dat 2015 Maldonado ook een motivatieprobleem heeft gehad. Minder aanwezig, weinig gepresteerd, terwijl Grosjean in het tweede deel van het seizoen een vaste top10 rijder was. Misschien een stuk zelfbesef, dat middenklasse F1 het hoogst haalbare is? | |
LWD-Godius | dinsdag 2 februari 2016 @ 08:56 |
Grote fout die hij heeft gemaakt was om Williams te verlaten. Ik ben er van overtuigd dat hij zijn tweede overwinning had gepakt wanneer hij gebleven was als je ziet hoe massa presteerde afgelopen seizoenen. Ik schat maldonado hoger in dan massa, maldonado heeft in een middenmootwagen een GP gewonnen en massa alleen in een Ferarri. | |
opreis | dinsdag 2 februari 2016 @ 10:24 |
Het is echt alleen die uitschieter geweest. Behalve die overwinning heeft ie voor zo ver ik weet 1x een 5de plek gehaald en voor de rest niet beter dan 7de plek. Ik vind het jammer dat ie weg gaat vanwege de rare acties die hij vaak heeft, maar ik zou als team liever Palmer een kans geven dan nog een jaar met Pastor te moeten doen. | |
opreis | dinsdag 2 februari 2016 @ 10:28 |
Ik kijk F1 nu vanaf 2010 en heb daardoor Massa nooit zien rijden voor zn ongeluk. Ik ben zeker geen fan van Massa, zijn resultaten zijn dramatisch (al is hem wel een mogelijke overwinning door de neus geboord door ferrari), maar hij is wel een stuk constanter dan Maldonado. | |
King_Merc | dinsdag 2 februari 2016 @ 10:45 |
2012 Singapore deed ie ook lekker mee aan de kop, startte er als 2de maar door technische problemen uitgevallen http://www.gpupdate.net/n(...)st-kansen-maldonado/ | |
Rossdale | dinsdag 2 februari 2016 @ 11:41 |
Ik ben gewoon blij dat de kans weer net ietsjes kleiner is geworden dat Max er in de eerste bocht uitgetetst wordt | |
Geralt | dinsdag 2 februari 2016 @ 11:58 |
De OP moet/kan/mag aangepast worden. Daar staat ie nog gewoon in. | |
Beach | dinsdag 2 februari 2016 @ 12:00 |
http://www.motorsport.com(...)n-f1-in-2017-671100/ | |
Nattekat | dinsdag 2 februari 2016 @ 12:02 |
Iemand heeft de hele OP verkloot | |
Spooky4u | dinsdag 2 februari 2016 @ 12:03 |
West natuurlijk | |
Nattekat | dinsdag 2 februari 2016 @ 12:03 |
Nee, het is al veel langer zo. Ik kan niet eens meer een topic vinden waar het wel goed staat. | |
Geralt | dinsdag 2 februari 2016 @ 12:04 |
Bij Lewis mag er nog bij dattie ook WDC is in 2015. Anyway, ik lees de OP eigenlijk nooit, maar vind het wel altijd gezellig staan zo een goed gevulde OP. Respect voor degene die dat altijd maken | |
WEST | dinsdag 2 februari 2016 @ 12:17 |
Nee hoor. Ik heb de afbeelding even aangepast het is geen 2014 meer en de kalender van 2015 kan ook niet. De rest komt tzt wel. | |
Dauthi | dinsdag 2 februari 2016 @ 12:19 |
Misschien dat de OP nog aangepast kan worden? Maldonado kan eruit, en wellicht zou het handig zijn om het vergeten Team Haas er aan toe te voegen, dat ze dit seizoen niets gaan presteren betekent natuurlijk niet dat je ze compleet hoeft te negeren | |
Nattekat | dinsdag 2 februari 2016 @ 12:20 |
Kijk eens goed naar de afbeeldingen | |
sasquatsch | dinsdag 2 februari 2016 @ 12:56 |
Zoals gezegd ga ik de OP updaten. Was dit vanavond van plan. | |
Geralt | dinsdag 2 februari 2016 @ 13:13 |
Ik denk dat iedereen zich best nog eens kan verkijken in Haas. Dat zijn echt geen pannenkoeken en hebben jarenlang ervaring in de racerij. Tevens zijn ze erg goed bijgestaan door Ferrari. Niet dat ik er heel veel van verwacht, maar in een gekke race zie ik ze best nog eens dat laatste puntje pakken door om alle ellende heen te rijden | |
sasquatsch | dinsdag 2 februari 2016 @ 13:59 |
Williams heeft een nieuwe simulator driver aangesteld: Gary Paffett.
| |
Fer | dinsdag 2 februari 2016 @ 14:15 |
Is dit de reden van het vertrek van Susie Wolf, of het gevolg van. | |
sasquatsch | dinsdag 2 februari 2016 @ 14:37 |
Dat laatste.
| |
sasquatsch | dinsdag 2 februari 2016 @ 14:41 |
En Esteban Ocon wordt reserverijder bij Renault volgens Autosport.com | |
franklop | dinsdag 2 februari 2016 @ 14:52 |
Deel van de livery van Renault | |
JimmyManna | dinsdag 2 februari 2016 @ 18:09 |
Die zat toch net bij Merc? | |
Geralt | dinsdag 2 februari 2016 @ 18:33 |
zwart/geel. | |
sasquatsch | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:12 |
Ja, maar schijnt aan Renault uitgeleend te worden. | |
sasquatsch | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:15 |
En gezorgd dat ik de OP niet meer kan aanpassen. Wat ik direct na het openen van het topic gezegd heb te zullen gaan doen. | |
Nattekat | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:18 |
Try again | |
JimmyManna | dinsdag 2 februari 2016 @ 20:55 |
Het kan snel gaan blijkbaar. Misschien wel goed voor de Franse racerij. Ocon als toekomstig boegbeeld van Renault. Wie weet. | |
Peterselieman | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:04 |
mja, zolang die motor van Renault meer lijkt op een croissant dan op een echte motor zullen ze niet voorin mee gaan doen | |
JimmyManna | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:15 |
Als hun commitment goed is, kan Renault veel bereiken. Dat hebben ze al eerder gedaan. Maar echt succes kan nog wel een paar jaar duren. | |
sasquatsch | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:17 |
Al reactie van WEST gehad en hem net de code gestuurd. | |
Nattekat | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:21 |
Je kan het ook zelf doen Of inmiddels niet meer, weet niet wat die limiet is | |
sasquatsch | dinsdag 2 februari 2016 @ 21:23 |
96 uur bij mijn ABO Done! | |
Sinister-D- | dinsdag 2 februari 2016 @ 22:14 |
wat mij betreft mag de 2015 rules changes eruit en deze erin: En dan de nieuwe bandenregel redelijk duidelijk uitgelegd: | |
Mexicanobakker | dinsdag 2 februari 2016 @ 23:53 |
Dit jaar gaan we voor de 20 jaar zonder overwinning, tenzij dat nieuwe team als een haas gaat. | |
sasquatsch | woensdag 3 februari 2016 @ 00:03 |
Done! | |
Geralt | woensdag 3 februari 2016 @ 00:05 |
20 jaar zonder overwinning voor wie? | |
GotenSSJ | woensdag 3 februari 2016 @ 00:20 |
Een Fransoos denk ik. Panis in '96 zal de laatste zijn geweest. | |
JimmyManna | woensdag 3 februari 2016 @ 06:11 |
Voor de Fransen bedoel je? Klopt inderdaad. Panis in Monaco. Lang geleden hoor. Maar goed, wij NLers staan nog altijd op 0... :-( | |
Mexicanobakker | woensdag 3 februari 2016 @ 08:42 |
Voor de, zoals jij zou zeggen, stokbroden Toch wel bizar voor een natie die 30 jaar geleden volledig domineerde met prost, arnoux, pironi, tambay etc Italie ziet er ook uit als een gevaarlijk verhaal, die gaan ook naar de 10.. | |
Beach | woensdag 3 februari 2016 @ 09:14 |
Wie was dan de laatste? Fisichella of Trulli? | |
sasquatsch | woensdag 3 februari 2016 @ 09:30 |
Trulli heeft er één (in 2004). Fisi's laatste was in 2006. [ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 03-02-2016 10:50:51 ] | |
Mexicanobakker | woensdag 3 februari 2016 @ 10:49 |
Trulli won in Monaco in 2004, typisch ook voor iemand die alleen kon kwalificeren. | |
sasquatsch | woensdag 3 februari 2016 @ 10:51 |
Dat dacht ik ook, totdat ik op Wikipedia ging kijken waar er 0 stond achter wins. Blijkt dat Formule E te zijn. Ik heb niet goed gekeken. | |
Geralt | woensdag 3 februari 2016 @ 10:57 |
Die van Trulli wist je toch wel? Nog niet goed wakker geweest zeker? | |
sasquatsch | woensdag 3 februari 2016 @ 11:10 |
Ja, die wist ik wel. Maar ging op Wikipedia kijken wanneer de laatste van Fisi was en toen nog even bij Trulli gekeken en zag ik achter wins 0 staan (op mobiel) dus dacht ik dat ik het fout had. Na de reactie van Mex nog even op de pc gekeken en toen zag ik dat ik bij de verkeerde categorie had gekeken. | |
Geralt | woensdag 3 februari 2016 @ 11:12 |
Heb ik ook vaak hoor. Dat ik iets wel weet, maar er simpelweg even niet meer op kom. En als ik daar dan een voorbeeld van zou moeten geven, ik weet in welke race Jos achterop Montoya knalde toen die aan de leiding reed en hem lapte waarna Jos de eerstvolgende bocht achterop vloog omdat Pablo eerder remde dan Jos verwachtte, maar ik kan er nu met geen mogelijkheid opkomen Net wakker overigens. Waarschijnlijk schiet het me straks ineens te binnen. Wellicht is dat een leeftijdsdingetje ofzo | |
sasquatsch | woensdag 3 februari 2016 @ 11:14 |
Brazilie 2001 zo uit mijn blote hoofd. | |
Beach | woensdag 3 februari 2016 @ 11:15 |
| |
Geralt | woensdag 3 februari 2016 @ 11:15 |
Jij zegt het. Ik weet het niet. Ik weet het wel, maar ik weet niet of het klopt wat je zegt omdat ik het even niet meer weet. Later vandaag weet ik wel weer of je gelijk had of niet | |
Geralt | woensdag 3 februari 2016 @ 11:15 |
#vergeetachtigeouwelul | |
sasquatsch | woensdag 3 februari 2016 @ 11:16 |
| |
franklop | woensdag 3 februari 2016 @ 12:13 |
| |
nils7 | woensdag 3 februari 2016 @ 12:20 |
Het klopt | |
Spooky4u | woensdag 3 februari 2016 @ 12:31 |
http://www.f1today.net/nl(...)oren-voor-toro-rosso 30 miljoen voor de 2016 motoren, nu stiekum benieuwd wat de 2015 dan moeten kosten. | |
opreis | woensdag 3 februari 2016 @ 12:55 |
Jammer, hadden we ff moeten crowdfunden | |
RingBewoner | woensdag 3 februari 2016 @ 13:06 |
Is er al een stream van Renault beschikbaar? | |
Spooky4u | woensdag 3 februari 2016 @ 13:11 |
http://event.media.renaul(...).html?nocache=927248 | |
RingBewoner | woensdag 3 februari 2016 @ 13:33 |
Danku . Laat me raden. Ze beginnen later dan gepland | |
Spooky4u | woensdag 3 februari 2016 @ 13:33 |
as usual Renault loopt al een jaar achter | |
nils7 | woensdag 3 februari 2016 @ 13:34 |
? Ik kijk zonder geluid (op t werk) | |
nils7 | woensdag 3 februari 2016 @ 13:42 |
Stuur die mannen van Renault eens naar Apple, man man man wat een keynote Infiniti op de overalls? | |
sasquatsch | woensdag 3 februari 2016 @ 13:45 |
Gerucht ging al dat Infiniti titelsponsor zou worden. | |
Spooky4u | woensdag 3 februari 2016 @ 13:47 |
ESF1Gamer | woensdag 3 februari 2016 @ 13:48 |
Ik vind de livery beter dan de 2011 (of 2010) livery. Alleen ik zal zwart/goud combo van Lotus wel missen | |
nils7 | woensdag 3 februari 2016 @ 13:49 |
Met al dat zwart zo zou ik lastig kunnen zeggen of het nu echt een 2016 auto is of de 2015 met een andere livery. Volgens het praatje is het wel de 16 auto maar... hij ziet er zo hetzelfde uit. | |
ESF1Gamer | woensdag 3 februari 2016 @ 13:50 |
Zal wel de goud hebben overspoten met geel. | |
Peterselieman | woensdag 3 februari 2016 @ 13:51 |
Ze tonen hun nieuwe bolides voor de eerste wintertest nooit volledig, zeker niet als er nog zoveel tijd tussen zit. Teams bekijken die auto's namelijk grondig en 'jatten' wat ze kunnen gebruiken. | |
nils7 | woensdag 3 februari 2016 @ 13:51 |
Geen idee, de air intake lijkt ronder. Maar moet ff goede foto's zien. | |
Beach | woensdag 3 februari 2016 @ 14:35 |
| |
opreis | woensdag 3 februari 2016 @ 15:13 |
Ik vind hem wel mooi | |
tralalala | woensdag 3 februari 2016 @ 15:59 |
Ik vind haar wel mooi | |
sasquatsch | woensdag 3 februari 2016 @ 16:01 |
Ze blijft in ieder geval dit jaar nog development driver. | |
Rossdale | woensdag 3 februari 2016 @ 16:06 |
Ik ben het met beide eens | |
WheeledWarrior | woensdag 3 februari 2016 @ 16:42 |
Livery an sich niet verkeerd, ware het niet dat we al genoeg zwarte/grijze auto's op de grid hebben. Das wel saai... Mogelijkerwijs wordt deze nog iets aangepast (met meer geel bv) voor de eerste race? | |
Nattekat | woensdag 3 februari 2016 @ 16:46 |
Eens Iets minder eens... zwart kan een mooie kleur zijn, maar nu oogt het zo kaal. [ Bericht 13% gewijzigd door Nattekat op 03-02-2016 17:26:45 ] | |
Beach | woensdag 3 februari 2016 @ 17:17 |
Hebben we het over de tijdelijke livery of over Carmen | |
Sinister-D- | woensdag 3 februari 2016 @ 17:24 |
niet lelijk, maar wel saai Studio foto: | |
JimmyManna | woensdag 3 februari 2016 @ 17:30 |
Saai is wel een beetje waar. Niet heel erg geinspireerd ogende livery. Iets geler had wel gemogen, liever zelf geel/wit zoals vroeger. Maar om a positive note: lelijk is ie zeker niet. | |
JimmyManna | woensdag 3 februari 2016 @ 17:33 |
Beste nieuws aangaande Renault is dat de Lotus-tweets gewoon blijven komen. Veruit beste twitter-account van de F1! | |
Sinister-D- | woensdag 3 februari 2016 @ 17:38 |
Blijkbaar is het maar een testlivery. Dus een launchwagen, die maar simplistische aerodynamische delen heeft, en een tijdelijke livery. Wat hebben ze dan laten zien vandaag? Enkel Magnussen dus
| |
Peterselieman | woensdag 3 februari 2016 @ 17:49 |
En Ocon | |
JimmyManna | woensdag 3 februari 2016 @ 18:06 |
En Jorda | |
sasquatsch | woensdag 3 februari 2016 @ 19:01 |
'Tokensysteem afgeschaft voor 2017'
| |
Fir3fly | woensdag 3 februari 2016 @ 19:20 |
Een jaar te laat maar vooruit. De enige goede beslissing. Nu nog wat minder restricties op design van de motor en we zijn weer onderweg. | |
opreis | woensdag 3 februari 2016 @ 19:22 |
Afgelopen jaar waar daardoor ook gewoon verneukt, dit jaar is nog maar te bezien | |
Sinister-D- | woensdag 3 februari 2016 @ 19:27 |
oké toegegeven. Ook al heeft ie al deels bij het team gehoord toen Gravity zowel het team beheerde en zijn carrière managede. verassend misschien dat ze werd aangehouden als pitspoes ontwikkelingscoureur. Maar tov vorig jaar niets veranderd in haar rol behalve dekleur blouse | |
JimmyManna | woensdag 3 februari 2016 @ 20:48 |
Goed nieuws! De prijs voor de klantenmotoren ligt vast dus Renault, Merc, Ferrari en Honda kunnen volop ontwikkelen vanaf 2017 zonder dat de kleinere teams de prijs moeten betalen en in geldnood komen. Plus: dit maakt de F1 interessanter voor de fabrikanten die een achterstand hebben of erover denken de sport in te komen. | |
Bluurgh | woensdag 3 februari 2016 @ 21:47 |
Dat is inderdaad heel mooi ja | |
Geralt | donderdag 4 februari 2016 @ 01:16 |
| |
Bluurgh | donderdag 4 februari 2016 @ 01:31 |
Carmen en Token natuurlijk | |
Geralt | donderdag 4 februari 2016 @ 01:39 |
Ik vind de livery overigens erg vet. Van mij mag hij zo blijven. | |
Mexicanobakker | donderdag 4 februari 2016 @ 08:45 |
Die tokenregel was ook volstrekt belachelijk. | |
JimmyManna | donderdag 4 februari 2016 @ 10:12 |
Dat vinden zij blijkbaar ook. Als het goed zou werken draaien ze het niet halverwege al weer terug. | |
sasquatsch | donderdag 4 februari 2016 @ 10:33 |
Dat was om de kosten van de ontwikkeling te beperken. Nu er een budgetcap op de motoren is, is dat niet meer nodig omdat de klanten niet voor de extra ontwikkeling hoeven te betalen. | |
Geralt | donderdag 4 februari 2016 @ 10:39 |
Het ziet er niet uit. Tevens denk ik niet dat met zo een constructie Bianchi het evengoed niet na had kunnen vertellen. Bij Massa die die veer tegen zn porum kreeg is met zo een constructie de kans dat ie net eronderdoor of eroverheen gaat en alsnog tegen zn knar aan krijgt groter dan dat ie afketst op het ding. Surtees had die band evengoed keihard op zn kop kunnen krijgen; ook met dat ding. Ik zie hier totaal niets in. | |
Geralt | donderdag 4 februari 2016 @ 10:41 |
Beetje het idee van winterbanden en schijnveiligheid wat mij betreft. Buiten dat moeten coureurs gewoon niet zeiken. Ze weten dat ze een gevaarlijk beroep hebben. Als je als angsthaas in je broek zit te schijten dan heb je het verkeerde vak gekozen. Coureurs van vroeger, toen het nog echte helden waren, lachen je keihard uit. Pussies | |
Karstman | donderdag 4 februari 2016 @ 10:47 |
Hoe kom je met zo'n Halo in godsnaam die wagen in... Met een trapje? Erin getakeld worden? En als dat ding een tik krijgt en hij vervormt hoe kom je dan de wagen uit als die op z'n kant ligt en in de fik staat.... | |
Nymphetic13 | donderdag 4 februari 2016 @ 10:55 |
Ik vermoed dat er of genoeg ruimte is aan de zijkanten, of dat je die samen met de headrest uit de wagen haalt. Headrest is op het plaatje het zwarte deel waar Blackberry opstaat. Goed op dit design LIJKT het vast te zitten aan de monocoque, Maar er is nog geen vaststaand design, want dat moet nog besproken worden | |
opreis | donderdag 4 februari 2016 @ 10:59 |
Het probleem lijkt me dat je hiermee een stukje meer bescherming hebt van je hoofd, maar dat je dat alleen bereikt door een ander stukje veiligheid in te leveren, namelijk, hoe snel je uit de auto kan komen als die in de brand staat bijvoorbeeld. | |
Rossdale | donderdag 4 februari 2016 @ 11:16 |
Hij zit niet vast aan de monocoque, het is een soort van klep wat een scharnierpunt heeft achter het hoof van de coureur bij de luchtinlaat zeg maar. | |
TagForce | donderdag 4 februari 2016 @ 11:22 |
Probleem is wel dat dat ding vrij breed is, en symetrisch... Wanneer een auto op de kop ligt kan hij nu dus volledig op de kop blijven liggen. Zonder dat apparaat valt een auto altijd naar 1 kant, en kan de coureur altijd de auto verlaten. Nu kan ie klem zitten omdat er geen ruimte is. | |
Rossdale | donderdag 4 februari 2016 @ 12:36 |
Volgens mij komt hij niet boven de luchtinlaat uit, dus dat lijkt me sterk | |
DeeBee | donderdag 4 februari 2016 @ 12:50 |
Net alsof ze ooit een ontwerp goedkeuren wat niet aan de bovenstaande eisen zou voldoen... Tuurlijk maken ze niet zulke debiele ontwerpfouten, zou wat zijn als je de auto niet meer uit kan als hij op z'n kop ligt... En het is een render, die dikke stang in het midden en de 'visibility' naar de zijkanten lijkt mij ook wel beter moeten in een uiteindelijk ontwerp. | |
Beach | donderdag 4 februari 2016 @ 13:07 |
https://streamable.com/hmsr | |
JimmyManna | donderdag 4 februari 2016 @ 17:49 |
Dit dus. Iedereen gaat hier de nadelen zitten bedenken vanaf een fotootje, maar dat ding zal eerst op alle mogelijke manieren worden getest. Er is niet dat wij kunnen bedenken waar zij het niet op zullen testen. En nee, 100% veilig zal het niet zijn, zal het ook nooit worden, maar als het meer veiligheid biedt, dan biedt het meer veiligheid en valt er feitelijk bijzonder weinig tegenin te brengen. Dat het ding spuuglelijk is, en dat is het, doet er verder weinig toe lijkt me. | |
franklop | donderdag 4 februari 2016 @ 18:07 |
Begrijpelijk dat familie vrijwel niks loslaat, maar eigenlijk zou de rest het ook niet moeten doen.. | |
opreis | donderdag 4 februari 2016 @ 18:27 |
Mwah, misschien als ze een keer zeggen hoe het precies gaat dat ze verder van het gezeur af zijn. Lijkt me fijner dan om de zoveel tijd onzin lezen die er over hem geschreven wordt. | |
Bluurgh | donderdag 4 februari 2016 @ 18:31 |
Inderdaad. Zou het met geld te maken hebben, sponsoren die 'm niet verlaten als hij nog aan het vechten is maar de relatie stopzetten als er geen toekomst meer in zit? Nee dat lijkt me toch sterk en het is hun recht om het gewoon voor zich te houden en het is niet meer dan normaal ook. Maar als fan zou je toch wel meer willen weten. Vooral als derden zich erin gaan mengen, "ik weet wel wat maar ik zeg niet wat het is". Blijf wel hopen dat hij er bovenop komt maar de kans wordt kleiner en kleiner denk ik. Helaas | |
Meike26 | donderdag 4 februari 2016 @ 18:49 |
Precies.. ik zie het ook als een compleet overbodig en nutteloos ding, veel te veel marge voor andere ongelukken, voor de 'what ifs' binnen de ongevallen. Doe het dan anders en trek die neuzen gewoon weer wat hoger, zodat de auto's niet direct als schans over elkaar heen glijden. Daarbij zou eventueel een vin of staaf, tegen de rijrichting in geplaats kunnen worden, auto's en voorwerpen die over de auto glijden worden door de vin gelijk gestopt. Beetje het idee van deze vleugels, maar dan verticaal, voor op de neus. Ziet er nog agressief uit ook denk ik ! | |
Bluurgh | donderdag 4 februari 2016 @ 18:55 |
Zoiets? | |
Meike26 | donderdag 4 februari 2016 @ 18:58 |
Nee kleiner.. wacht.. ! | |
WEST | donderdag 4 februari 2016 @ 19:01 |
natuurlijk begrijpelijk, alleen zo creëer je wel speculaties. En dan kun je maar beter iets zeggen. | |
Joene | donderdag 4 februari 2016 @ 19:04 |
ik zou hoe erg ook , best eens een foto van hem willen zien nu. Of een open en eerlijk interview met zijn vrouw over hem en of de situatie. | |
Bluurgh | donderdag 4 februari 2016 @ 19:07 |
Waarschijnlijk een ziekenhuisbed met een hoop machines, draadjes en tubes .. | |
Meike26 | donderdag 4 februari 2016 @ 19:08 |
Beetje dit idee dus, eventueel iets groter uitgevoerd en verder op de neus, maar dat de vinnen versterkt zijn en onderdeel van chassis. | |
Sinister-D- | donderdag 4 februari 2016 @ 19:16 |
geweldige oplossing voor als er iets misgaat met remmen als er gepit wordt Max Damage en Die Anna zijn er trots op. | |
Meike26 | donderdag 4 februari 2016 @ 19:19 |
Daar ha dik indd niet aan gedacht.. | |
Joene | donderdag 4 februari 2016 @ 20:58 |
en een broodmager persoon van de man die ooit zo sterk was. Mijn race idool ondanks zijn soms nare acties. | |
heywoodu | donderdag 4 februari 2016 @ 21:45 |
Kun je beter niet zien dan, gewoon de sportman in herinnering blijven houden. Ondertussen op Twitter (voor de duidelijkheid, dit is nep)
| |
JimmyManna | donderdag 4 februari 2016 @ 22:15 |
Beetje jammer dit. | |
WEST | donderdag 4 februari 2016 @ 23:15 |
Een foto is misschien een beetje te, maar een officieel bericht is al voldoende. | |
APK | donderdag 4 februari 2016 @ 23:50 |
Dan ben je echt een zieke kneus als je daar je pleziertje uit haalt. | |
Geralt | donderdag 4 februari 2016 @ 23:50 |
F1 coureurs zijn doorgaans al niet veel zwaarder dan 65 kilo. Geen idee wat Michael woog toen hij het ongeluk kreeg, maar hij zal ongetwijfeld geen vetzak geweest zijn. Ik gok 75 kilo maximaal. Met zo lang in bed liggen blijft daar niet veel van over. Het zou me verbazen mocht hij nu nog 50 kilo of meer wegen als ik eerlijk ben | |
twiFight | vrijdag 5 februari 2016 @ 02:06 |
Een Carmageddon reference Ik word er zelfs een beetje emotioneel van... | |
Tarado | vrijdag 5 februari 2016 @ 08:28 |
Ja tragisch, ik kan me toch niet van de indruk onttrekken dat hij dit zelf nooit gewild zou hebben. Nu is z'n lot in handen van z'n vrouw die hoe goed bedoeld dan ook niet kan accepteren dat het nooit meer wat wordt. | |
Meike26 | vrijdag 5 februari 2016 @ 08:40 |
Indd, ik heb lange tijd geloofd dat het juist beter ging met Schumi dan hier en overal gedacht werd, maar daar ben ik wel op terug gekomen, hij is eerder het kasplantje wat hij nooit zelf had willen zijn, maar niet de mogelijkheid/bekwaamheid om de stekker eruit te trekken. | |
Beach | vrijdag 5 februari 2016 @ 11:02 |
Precies. Dan heeft de beste man zelf en zijn familie rust. | |
Geralt | vrijdag 5 februari 2016 @ 11:55 |
Behoorlijk. Jarenlang de F1 gedomineerd en het enige wat hij daar aan over hield was een gebroken been. En dan struikel je in de schnee en dan val je bekant dood. Het lijkt me helemaal drama als mocht hij bij bewustzijn zijn en wéten dat hij niks meer kan. Als hij het allemaal niet meer weet dan is het toch minder erg. Vooral voor hemzelf dan, maar voor het zelfde geld is hij wel bij redelijk volle bewustzijn maar kan hij simpelweg niks meer Triest. Ik weet nog precies waar ik was toen ik het hoorde. Brennie en ik hadden een romantische hotelovernachting geboekt. Daar is weinig van terecht gekomen. Hele tijd op de tablet nieuws zitten kijken en zoeken en 's morgens wakker worden en hopen op beter nieuws, maar dat kwam niet | |
Geralt | vrijdag 5 februari 2016 @ 11:56 |
| |
Sinister-D- | vrijdag 5 februari 2016 @ 13:16 |
Zal me niets verbazen als Ocon een compromis is tussen Mercedes en Renault omdat ze vroegtijdig het motoren contract moesten verbreken. | |
Geralt | vrijdag 5 februari 2016 @ 13:35 |
Dat lijkt me inderdaad voor de hand liggend. Zo ver had ik er nog niet over nagedacht, maar ik denk dat je daar best gelijk in kunt hebben | |
nils7 | vrijdag 5 februari 2016 @ 17:12 |
Ik ga naar Oostenrijk Red Bull Ring here we come! Via Max Verstappen (voor 99 euro een tribune plaats): http://www.verstappen.nl/?locatie=bericht&id=9522 | |
JimmyManna | zaterdag 6 februari 2016 @ 14:08 |
Magnussen was blijkbaar geen eerste keuze.http://planetf1.com/news/renault-wanted-vandoorne/ | |
franklop | zaterdag 6 februari 2016 @ 14:11 |
1000 man, volledig uitverkocht, leuk! Ik las het veels te laat | |
franklop | zaterdag 6 februari 2016 @ 14:54 |
| |
nils7 | zaterdag 6 februari 2016 @ 14:55 |
Ik ook eerst, waren 500 kaarten, ik denk tijd zat om vrijdag middag te boeken (las het donderdag avond). Blijkbaar zat ik al bij de "tweede" 500 kaarten. Ik wilde eerst checken voor een overnachting enzo, dat hebben we gedaan. Zag bij veel reacties op FB (bij Max) dat mensen daar niet over na hadden gedacht hahaha | |
Peterselieman | zaterdag 6 februari 2016 @ 16:22 |
Komt de tandarts weer terug | |
Nattekat | zaterdag 6 februari 2016 @ 16:34 |
Sinister-D- | zaterdag 6 februari 2016 @ 17:17 |
Jack "Wad-heppent" Plooij | |
Meike26 | zaterdag 6 februari 2016 @ 17:37 |
Niet blij mee ! Jack Plooij is echt stilstand/achteruitgang tov eventueel nieuw talent. Sandra van der Sloot deed het bijvoorbeeld erg leuk bij de RTL Dakar preproloog. Ook zag ik het wel gebeuren om Doornbos het pitreporter werk te doen, goede conditie, connecties.. Balen dit als het waar is ! | |
ElmarO | zaterdag 6 februari 2016 @ 17:38 |
En vergeet "How were the tyres?" niet | |
Meike26 | zaterdag 6 februari 2016 @ 17:47 |
Eerder "Taaires een issjoe?" | |
ElmarO | zaterdag 6 februari 2016 @ 17:57 |
Ik wist het niet helemaal precies meer, maar dat is waarschijnlijk beter, ja. | |
Rossdale | zaterdag 6 februari 2016 @ 18:06 |
Jack Plooij | |
JimmyManna | zaterdag 6 februari 2016 @ 18:15 |
Plooij = prima. | |
Sinister-D- | zaterdag 6 februari 2016 @ 19:31 |
Ar joe heppie wid du result? | |
nils7 | zaterdag 6 februari 2016 @ 20:19 |
Na ja Ziggo probeert er nu meer een show van te maken. En gaan, na een hoop klagen hier op fok, nu wel meer doen. Winkelman doet de VT's toch nog? | |
Geralt | zaterdag 6 februari 2016 @ 20:25 |
In plaats van meteen lopen zeiken met zn allen (hoe typisch Nederlands weer ) kunnen we ook gewoon het positieve ervan in zien; namelijk dat F1 weer begint te leven nu Max het zo goed gedaan heeft en dat er naar het zich naar uit laat zien een groter budget ter beschikking gaat komen voor de Nederlandse verslaggeving van de GP's. En dat is alleen maar mooi te noemen. Overigens had ik geen problemen met Plooij, maar dat doet er niet zoveel toe imo. Goed nieuws voor de Nederlandse F1 fan dat er gedacht wordt om extra volk alle GP's mee te sturen voor betere verslaggeving Stelletje azijnpissers | |
Geralt | zaterdag 6 februari 2016 @ 20:26 |
Dat is meer toe te schrijven aan Max zijn prestaties dan aan wat gelul in de marge op FOK! hoor. | |
Fiorano | zaterdag 6 februari 2016 @ 20:46 |
| |
THEFXR | zaterdag 6 februari 2016 @ 21:02 |
dat zeiken zit er gewoon in, online scum noem ik het. | |
Geralt | zaterdag 6 februari 2016 @ 21:02 |
Ow ik kan er ook wel wat van hoor | |
JimmyManna | zaterdag 6 februari 2016 @ 21:04 |
Ik waardeer Ziggo (sport1) gewoon omdat ze luisteren naar hun kijker. Eerst was het Van Dam, die werd door niemand gepruimd, dus foetsie. Dan doen ze Mol terug, die velen (ik niet zozeer) graag terugwilden. Ze maken nu weer een voorprogramma, denken nu weer over een pitreporter. Ze zijn echt bezig om te luisteren naar hun kijkers en er een steeds grotere show van te maken. Dat iemand dan liever niet Mol ziet (zoals ik) of Plooij (zoals jij begrijp ik) is prima, maar dat zijn individuele keuzes waar iedereen over van mening kan verschillen. Feit is dat Sport1 sinds ze de rechten hebben er ieder jaar weer iets meer van lijkt te maken en duidelijk bezig zijn te investeren in hun F1-verslaggeving. (en ook overige racesporten trouwens, gezien hun racekanaal) | |
JimmyManna | zaterdag 6 februari 2016 @ 21:05 |
Max heeft er niks mee te maken dat Van Dam vervangen werd. Toen reed Max nog geeneens F1. Dat komt wel degelijk door de klagers. | |
Geralt | zaterdag 6 februari 2016 @ 21:06 |
Het ging niet om van Dam. Het ging over Plooij. | |
Geralt | zaterdag 6 februari 2016 @ 21:07 |
En over uitbreiding van verslaggeving en ik denk dat dat wel degelijk Max zijn verdienste is. | |
JimmyManna | zaterdag 6 februari 2016 @ 21:09 |
Dat zou gek zijn want zowel de terugkeer van Mol als de voorbeschouwing+nabeschouwing dateren van voor Max. Feitelijk alleen de pitreporter (als die komt) is gekomen toen Max er al was. | |
JimmyManna | zaterdag 6 februari 2016 @ 21:10 |
Het ging toch om de verbeteringen van Sport1? In algemene zin hebben de klagers wel degelijk geholpen. Over Plooij zelf inderdaad niet, denk ik. | |
TargaFlorio | zaterdag 6 februari 2016 @ 21:11 |
Plooij Ik ben geen fan van Doornbos maar zou dan liever hem zien i.p.v. Plooij. | |
TargaFlorio | zaterdag 6 februari 2016 @ 21:12 |
Natuurlijk zonder Max was de belangstelling een heel stuk minder. Enige reden dat ik F1 weer volg is Max. | |
Geralt | zaterdag 6 februari 2016 @ 21:15 |
Ja en? Het ging hierom: En als dat er van komt dan kun je dat aan Max toedichten. En niet aan de klagers op FOK! Een bedrijf geeft alleen maar meer geld uit aan iets als men denkt dat het rendabel is. En met de extra kijkers door Max zullen ze dat denken waarschijnlijk. Dat is waar het om ging. Om die extra man in de pit. | |
Meike26 | zaterdag 6 februari 2016 @ 21:28 |
Ik geef alleen mijn mening.. Ja ik ben daar kritisch op. Maar wat je zegt klopt hoor.. Fijn dat Ziggo hier wel aandacht aan besteed en er waarschijnlijk uitbreiding komt van het F1 aanbod op het kanaal ! | |
JimmyManna | zaterdag 6 februari 2016 @ 21:36 |
Nou ja, daar ging het niet alleen over, ik in ieder geval niet, maar soit, jij dan wellicht wel. In ieder geval is het zeker zo dat Verstappen een positieve invloed zal hebben, maar het feit is gewoon dat Sport1/Ziggo al voor Verstappen serieus bezig is om hun F1-uitzendingen steeds beter te maken, ze investeren daar al een aantal jaren vol in. Sterker nog, al ver voor Max deden ze de grootste investering namelijk in de rechten en automatisch alles dat daaruit voortkomt. Toen was Max pas 12 of zo. Zigoo/Sport1 investeert sindsdien ieder jaar meer tijd, geld en moeite in de F1, dan is het gek om die ene pitreporter dan puur aan Max toe te dichten. | |
Meike26 | zaterdag 6 februari 2016 @ 21:51 |
Zolang zit F1 nog niet bij ziggo hoor, maar je hebt gelijk, al bij de introductie van F1 bij ziggo, in Amsterdam op een luanch party, was duidelijk wat er de bedoeling was, steeds meer uitbreiding, te beginnen met F1 en Nascar en dan verder uitbreiden waar er vraag naar is. Dat moet ik ze echt toegeven, ik ben geen fan van pay tv, maar tot nu toe betaald het zich wel uit. Zeker nu ook peptalk erbij is gekomen, vind ik het een goed compleet pakket al, completer dan ze ooit gehad hebben en er komt dus nog meer. | |
JimmyManna | zaterdag 6 februari 2016 @ 22:06 |
Nee, maar zolang zit het wel al bij Sport 1 (daarom zei ik ook Ziggo/Sport1) en ieder jaar wordt de F1-verslaggeving beter. Dus omdat nou alleen aan Max toe te schrijven vind ik niet terecht, want in de jaren daarvoor was het al zichtbaar. | |
Meike26 | zaterdag 6 februari 2016 @ 22:59 |
Ik lette vooral op je schatting van de leeftijd van Max, 12..ofzo.. Maar zo gek zit je er ook weer niet vanaf.. Seizoen 2013 was eerste jaar van F1 op Sport1.. Toen dat nieuws, sept 2012, naar buiten kwam, werd Max bijna 14.. | |
King_Merc | zondag 7 februari 2016 @ 00:13 |
Waarom huren ze Kalff niet in ? oude tijden anders mogen ze ook Coronel als pit reporter laten opdraven | |
Nattekat | zondag 7 februari 2016 @ 00:17 |
Die hebben het nog iets te druk met zelf rijden. | |
Kleffe_Dop | zondag 7 februari 2016 @ 06:26 |
Kalff is een beetje zuur geworden? Geen fan van tandarts Plooij, maar wel goed dat Sport1 hun coverage verder uitbereid. | |
LWD-Godius | zondag 7 februari 2016 @ 08:49 |
Als Kalff er weer bij komt als pit reporter, achtergrondverhalen en uitleg over techniek dan is zo'n sport 1 abonnement voor mij opeens interessant. Ik kan toch wel redelijk makkelijk een stream vinden op het internet maar voor een mol-kalff pakket ben ik best bereid om voor te betalen. | |
Meike26 | zondag 7 februari 2016 @ 09:33 |
Kalff is in mijn optiek echt geen kandidaat meer.. Zoals kleffe dop ook zegt, een beetje zuur geworden, mijn idee wel een beetje meer dan dat. Vroeger was hij goed en echt aanvulling.. Nu zou hij volgens mij een coureur zo in de rede kunnen vallen en zeggen dat hij ongelijk heeft. | |
Automatic_Rock | zondag 7 februari 2016 @ 10:08 |
Ook wel eens leuk | |
Tarado | zondag 7 februari 2016 @ 10:20 |
Doornbos vind ik niet zo verkeerd maar Tom Coronel lijkt me wel een goeie | |
JimmyManna | zondag 7 februari 2016 @ 10:57 |
Coronel is echt ontzettend druk, die kan echt niet 20 races pitreporteren. | |
ESF1Gamer | zondag 7 februari 2016 @ 11:08 |
Zeiken over wie de pitreporter is, terwijl je blij mag zijn dat na circa 10 jaar weer een pitreporter er is. | |
JimmyManna | zondag 7 februari 2016 @ 11:10 |
Dit precies. Ziggo doet veel moeite, persoonlijk kan ik dat waarderen. | |
Geralt | zondag 7 februari 2016 @ 11:23 |
Het kost maar 15 euro per maand. Als je die 15 euro niet kan missen (wat is nou 15 euro?) dan doe je financieel gezien aardig iets verkeerd imo | |
WEST | zondag 7 februari 2016 @ 11:26 |
Als je zonder werk komt te zitten is 15 euro best veel geld. | |
Geralt | zondag 7 februari 2016 @ 11:26 |
Ow ja dan wel. Hopen dat iedereen weer snel werk vindt | |
ESF1Gamer | zondag 7 februari 2016 @ 11:28 |
Is er al bekend welke gp's op het gratis kanaal van ziggosports wordt uitgezonden? | |
Geralt | zondag 7 februari 2016 @ 11:29 |
Frijns gaat mogelijk een paar races voor Andretti rijden in de Indycar. Als ze een vierde auto in gaan zetten voor een aantal races dan is Frijns een goeie kandidaat voor dat stoeltje. Bron: Andretti | |
Fer | zondag 7 februari 2016 @ 11:31 |
Ik zie liever een man extra die Ollie assisteert met de alle schermen bekijken. Dat wordt er immers niet beter op met de jaren. Ziet hij bijvoorbeeld Vettel een seconde langzamer, begint een heel verhaal te verzinnen over banden, brandstof, concentratie, noem maar op. Terwijl al allang hebben gezien op het normale beeld, dat hij een lastige achterblijver moet lappen. | |
Geralt | zondag 7 februari 2016 @ 11:32 |
Dat is het nadeel als je alleen zit te kijken en verslag zit te doen. Dan zit je naar bv sectortijden te kijken of iets en dan mis je iets op het scherm. Wat dan bij mensen die niet weten hoe zoiets werkt een beetje dom overkomt. Doornbos zou daar een goeie voor zijn om erbij te zitten vind ik | |
ESF1Gamer | zondag 7 februari 2016 @ 11:33 |
Net als Coulthard bij de BBC | |
Fiorano | zondag 7 februari 2016 @ 13:02 |
Jup en fox sports kost ook 15 euro per maand, naast m'n normale tv pakket van 60 euro voor internet en tv. Zoveel dingen kosten 'maar 15 euri' | |
nils7 | zondag 7 februari 2016 @ 14:11 |
Robert is de vaste analist in de studio. | |
WheeledWarrior | zondag 7 februari 2016 @ 14:47 |
Olav Mol had zijn beste tijd 12 jaar geleden al gehad. Sterker nog, 15 jaar geleden al wel. Hij is door zijn enthousiasme nog wel te pruimen als je net een paar jaar F1 volgt, maar voor de doorgewinterde fanaat is het echt een crime om zo'n man 2 uur te moeten aanhoren. | |
#ANONIEM | zondag 7 februari 2016 @ 14:56 |
Wij kijken hier ook met twee schermen (eentje tv en eentje met live timing) en zelfs m'n zoontje van 11 heeft beter door wat er gebeurt op de baan dan Mol. Het grote voordeel van Mol is z'n enthousiasme en dat ie Nederlands spreekt (Engels van zoonlief is nog niet goed genoeg voor Engels commentaar). | |
Meike26 | zondag 7 februari 2016 @ 15:05 |
Niet mee eens.. Ik volg F1 al sinds 1994. Het blijft een plezier om naar Ollie te luisteren. Blijkbaar zien sommige 'fanaten' het zo dat Olav verzaakt goede en alleen echte informatie te geven voor de doorgewinterde fan. Maar Olav heeft al meerdere keren verteld dat de grote fans het nieuws wat hij verteld alllang gehoord hebben en dat hij 'slechts' de basale informatie /nieuws geeft voor de gemiddelde kijker. Hij brengt ergens raport over uit en geeft er gewoon een persoonlijke menign over.. als je oom of vriend op de bank. Een entertainer die het naar mijn idee nog altijd niet verleerd is, alleen door zijn jaren dat hij vanuit de studio moest werken (en niet vanaf locatie) soms een beetje dat enthousiasme mist van 12/15 jaar geleden. Daarin geef ik hem gewoon voordeel van de twijfel en hoop ik dat Olav het nog lang gaat doen. Alhoewel.. Soms denk (of hoop) ik wel eens dat hij er elk moment mee kan kappen. Hij kreeg echt gelijk met mijn vader alvleesklier ontsteking in 96.. En die pa van mij is er niet meer.. Dan denk ik wel eens.. Gast, denk aan je familie en kleinkinderen en geniet van de tijd die je nu nog met ze hebt.. Voordat het te laat is. | |
Tarado | zondag 7 februari 2016 @ 15:08 |
Begrijp ik maar ik denk dat hij dat wel goed zou kunnen | |
WheeledWarrior | zondag 7 februari 2016 @ 16:50 |
Bekijk/luister eens door Olav Mol becommentarieerde races uit zijn beginperiode, tussen 1992 en 1997. Je zult merken dat hij destijds EN deskundig EN gepast enthousiast was. Het laatste heeft, mijns inziens, vanaf de periode daarna teveel de overhand gekregen. Niet geheel toevallig viel dat samen met het vertrek van Kalff (die Mol nog enigszins afremde) en de komst van heren zoals Jack Plooij en Rick Winkelman, die volgens mij alles maar voor zoete koek aannamen. Dat is althans mijn visie, jij mag er best anders over denken, geen probleem | |
nils7 | zondag 7 februari 2016 @ 16:58 |
Ik heb er ook geen probleem mee. Soms wel leuk om 'm als "blinde mol" aan te merken hahahah. Allemaal leuk en aardig die kritiek maar wie zou 'm moeten vervangen in het Nederlands? Ja er zijn mensen die misschien technischer zijn of wat meer kunnen opletten maar het enthousiasme ontbreekt wel bij die. Misschien een tweede er naast zou fijn zijn, Doornbos lijkt me inderdaad een goede. Maar dat budget is er gewoon niet. Velen onderschatten vaak het commentaar geven erbij, ga er maar aan staan hoor. Zet je tv maar op mute en probeer elke minuut maar eens vol te lullen! | |
JimmyManna | zondag 7 februari 2016 @ 18:05 |
Het lijkt me niet dat Mol financieel zo onafhankelijk is dat hij kan gaan rentenieren. ;-) | |
JimmyManna | zondag 7 februari 2016 @ 18:06 |
Je hoeft helemaal niet elke minuut vol te lullen. Het is geen radioverslag. | |
twiFight | zondag 7 februari 2016 @ 19:20 |
Alles goed en wel, maar kunnen we in een land met bijna 17 miljoen inwoners echt geen fatsoenlijke commentator meer vinden? Nog los van wie je wel mag/niet mag. Is het echt zo sneu gesteld in dit land dat we moeten ruzien over Mol/Kalff/Plooij/Winkelman/Doornbos alsof ze de enige opties zijn? Ik word daar een beetje treurig van... Er is heus wel een nieuwe, jonge Mol te vinden. Ik ben geen fan van competities op tv, maar laat 10-15 kandidaten een race verslaan en laat de kijkers de beste commentator kiezen. Zet die nog 2 jaartjes naast Mol en we zijn van dat gepruts af. | |
Ferry_76 | zondag 7 februari 2016 @ 21:03 |
Coronel wel eens Engels horen praten? Die kerel kan je echt geen fatsoenlijke vragen laten stellen met dat steenkolenengels van hem. | |
Waffle | zondag 7 februari 2016 @ 22:39 |
Ik hoor de naam Doornbos best vaak, maar ik vond hem toch wel de minste naast van Dam een paar jaar terug. Ook in de studio vind ik hem vrijwel nooit geweldig. Persoonlijk vond ik Albers vaak technisch beter. Alleen heeft hij niet zo'n fijne stem om naar te luisteren. Dit is eigenlijk wat me een beetje is bij gebleven en het is alweer een tijdje terug, dus ik kan het wel wat mis hebben | |
Tarado | maandag 8 februari 2016 @ 09:09 |
Dat zal allemaal wel en misschien schat ik het ook helemaal verkeerd in maar hij heeft wel lef en flair waardoor je wat meer te zien en te horen krijgt dan als je een no no Plooy daarvoor inzet. | |
fathank | maandag 8 februari 2016 @ 09:17 |
allemaal toch? | |
Karstman | maandag 8 februari 2016 @ 10:15 |
Ze zouden gewoon Samantha van Wijk los moeten weken van de MotoGP van Eurosport. Daar hebben ze het goed voor elkaar op dit moment. Goeie racecommentator en oud rijder ernaast en een pit reporter waar de rijders graag mee praten. Los van al dat geneuzel is het fijn dat Ziggo er wat meer energie in steekt maar gegeven de kans kijk ik nog steeds liever Sky of BBC. | |
borisz | maandag 8 februari 2016 @ 10:17 |
Zoveel als mogelijk, maar als er sportevenementen dubbel vallen kan het zijn dat F1 alleen te zien is achter de decoder. Alleen F1 staat wel hoog op het lijstje, dus reken maar dat ze bijna allemaal op kanaal 14 te zien zijn. | |
motorbloempje | maandag 8 februari 2016 @ 10:18 |
Suzi gaat niet mee naar Ch4 | |
Geralt | maandag 8 februari 2016 @ 11:19 |
| |
Beach | maandag 8 februari 2016 @ 12:46 |
Ik zal haar totaal niet missen. Zowel bij de MotoGP vroeger en bij de F1 wist ze nooit zoveel zinnigs te zeggen. | |
Ferry_76 | maandag 8 februari 2016 @ 16:11 |
Twijfel nog of ik dit beter vind dan zo'n open wc-bril op de auto.. | |
Rossdale | maandag 8 februari 2016 @ 16:15 |
Hadden ze niet al ruitjes getest, welke allemaal uit elkaar gespat waren? Vraag me af welk materiaal ze hiervoor zouden willen gaan gebruiken dan. Maar ziet er al minder erg uit dan alleen die halo | |
Ferry_76 | maandag 8 februari 2016 @ 16:26 |
Waren dat niet koepels van lexan oid? Dit is dan in combinatie met die ' halo' die dan voor de stevigheid moet gaan zorgen. | |
Fopje | maandag 8 februari 2016 @ 17:16 |
Dan moeten er ook ruitenwissertjes op komen? | |
#ANONIEM | maandag 8 februari 2016 @ 17:23 |
Wanneer beginnen de tests nou eigenlijk? En de presentaties? Iemand een pre-season schema, of zoiets? [ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2016 17:24:29 ] | |
Sinister-D- | maandag 8 februari 2016 @ 17:25 |
want die hebben ze ook op het vizier van de helm | |
WEST | maandag 8 februari 2016 @ 17:28 |
22 februari begint wintertest 1 en die duurt 4 dagen. 1 maart begint de 2e test week. De presentaties zijn veelal in de pitlane 22 feb. | |
#ANONIEM | maandag 8 februari 2016 @ 17:29 |
Thanks! | |
Fopje | maandag 8 februari 2016 @ 17:33 |
Nee, maar een tear off op dat raam is wat lastiger verwijderen denk ik. | |
Ferry_76 | maandag 8 februari 2016 @ 17:50 |
Hebben de auto's in het WEC ook. | |
sasquatsch | maandag 8 februari 2016 @ 17:53 |
Dit is wat ik tot nog toe heb. 17 Feb Red Bull livery launch London 18 Feb (TBC) Ferrari Online 21 Feb McLaren Online 22 Feb Haas F1 Barcelona 22 Feb Red Bull Barcelona 22 Feb Williams Barcelona(TBC) 22 Feb Manor Racing Barcelona(TBC) 01 Mar Sauber Barcelona 22-25 Feb Test 1 Barcelona 1-4 Maart Test 2 Barcelona | |
WheeledWarrior | maandag 8 februari 2016 @ 19:56 |
Al bekend wanneer Toro Rosso de nieuwe auto presenteert? | |
sasquatsch | maandag 8 februari 2016 @ 20:10 |
Waarschijnlijk de 22ste. Is nog niet officieel bevestigd. Alleen deze tweet.
| |
franklop | maandag 8 februari 2016 @ 20:35 |
wel zo makkelijk voor alle fotografen | |
Ferry_76 | maandag 8 februari 2016 @ 21:21 |
Moeten ze straks de eerste testdag uitstellen vanwege drukte in de pitstraat. Allemaal om acht uur doek van de auto, foto's maken en gaan met die banaan. | |
WheeledWarrior | maandag 8 februari 2016 @ 21:59 |
Het is wel makkelijk zo ja en toch, het doet allemaal een beetje armoedig aan. Waar zijn de jaren 90 gebleven, dat Benetton de nieuwe auto presenteerde in een Romeins amphitheater en McLaren de Spice Girls inhuurde | |
Meike26 | maandag 8 februari 2016 @ 22:08 |
Dat is inderdaad wel jammer ja, jaren 90 en begin zero's was het echt een feestje dat pre-seizoen.. Nu meh.. | |
JimmyManna | maandag 8 februari 2016 @ 22:58 |
Goed beschouwd was het tevens geldverspilling. | |
Meike26 | maandag 8 februari 2016 @ 23:10 |
Max en Carlos trainen pitstops in Faenza.. Maar nee.. niet zomaar.. Tof.. Ik denk dat je hierdoor wel meer begrip en bewustwording kweekt bij rijders en zo dus misschien wel iets kan winnen, aanrijden en wegrijden van pitstops etc. | |
JimmyManna | maandag 8 februari 2016 @ 23:32 |
Leuk! | |
KaheemSaid | dinsdag 9 februari 2016 @ 11:24 |
Ik ben ook een groot liefhebber van zulke zaken. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 9 februari 2016 @ 14:40 |
Mogelijk Hulk z'n nieuwe helm. Dat hij iets doet met "Hulk" groen is wel leuk, maar dit resultaat is een beetje jammer. Lijkt wel een helm van een motorcrosser, en een gradient doet het er altijd zo goedkoop uitzien imo. | |
Wertha | dinsdag 9 februari 2016 @ 20:10 |
Samengevat: het ziet er niet uit. | |
Tarado | woensdag 10 februari 2016 @ 08:38 |
| |
Rossdale | woensdag 10 februari 2016 @ 08:43 |
Zal dus wel Wehrlein en Haryanto worden verwacht ik. En dan helaas peanutbutter voor Rossi | |
sasquatsch | woensdag 10 februari 2016 @ 10:40 |
Haryanto heeft (nog) niet genoeg geld voor een zitje en heeft volgens de Indonesische pers al een of meer deadlines voor het betalen van een voorschot gemist. Dus ik vraag me af of hij wel de andere coureur zal zijn. Rossi daarentegen zei deze week nog dat het er goed uitziet, dus die verwacht ik eerder dan Haryanto. Maar voor de eerste testdag op 22 februari zullen we het weten. | |
Beach | woensdag 10 februari 2016 @ 11:35 |
Hopelijk vindt Pastor nog wat oliedollars voor het Manor zitje. | |
Peterselieman | woensdag 10 februari 2016 @ 11:36 |
Jij wilt dat hij in de eerste bocht de Saubers eruit kegelt? | |
sasquatsch | woensdag 10 februari 2016 @ 11:44 |
Pastor gaat sowieso niet voor Manor rijden heeft hij al gezegd. | |
King_Merc | woensdag 10 februari 2016 @ 11:51 |
Haryanto heeft ook niet genoeg Licentie punten lijkt me... | |
Peterselieman | woensdag 10 februari 2016 @ 11:53 |
Dit ook nog eens ja. | |
sasquatsch | woensdag 10 februari 2016 @ 11:53 |
Klopt, maar toch is hij in de running. Zal wel een uitzondering voor hem gemaakt worden waarschijnlijk omdat hij in het verleden zich wel gekwalificeerd heeft voor een superlicentie (in 2012). | |
sasquatsch | woensdag 10 februari 2016 @ 13:23 |
En het is officieel!
| |
sasquatsch | woensdag 10 februari 2016 @ 15:09 |
Hij gaat trouwens nummer 94 gebruiken. Hetzelfde nummer als waar hij in de DTM mee reed en tevens zijn geboortejaar is. | |
WheeledWarrior | woensdag 10 februari 2016 @ 16:00 |
Rossi zal wel de tweede worden bij Manor. Zit in vergevorderde gesprekken en lijkt me ook geen verkeerde keus op basis van die 5 races vorig seizoen. | |
WheeledWarrior | woensdag 10 februari 2016 @ 16:00 |
Klopt. Maar wat de teams nu doen (in de pitstraat ff het doekje eraf trekken) is wel het andere uiterste. | |
Rossdale | woensdag 10 februari 2016 @ 16:05 |
Ik neem aan dat we Stevens dit jaar niet meer terug gaan zien? | |
fathank | woensdag 10 februari 2016 @ 16:17 |
Alsof je em gratis krijgt bij 3 blikken Monster Energy | |
JimmyManna | woensdag 10 februari 2016 @ 18:18 |
Heeft ie ook niet nodig. Hij had al een licentie in 2012, dan hoeven die punten niet meer. Alleen wel 300 km rijden. Daar heeft hij met de bandentest in Abu Dhabi al aan voldaan. Aangezien het langer dan drie jaar terug is gaat de FIA ook wel even kijken of hij de afgelopen tijd genoeg heeft gepresteerd. Maar die punten hoeven in zijn geval niet. | |
JimmyManna | woensdag 10 februari 2016 @ 18:19 |
Want? Wat is er mis mee dan? Voldoet toch uitstekend. | |
sasquatsch | woensdag 10 februari 2016 @ 19:33 |
Je moet binnen die 3 jaar X F1 races gereden hebben volgens de regels die gepubliceerd zijn. Anders kom je niet in aanmerking of de FIA moet een uitzondering maken, wat ze volgens diezelfde regels mogen. Dus alleen 300 km rijden is volgens mij niet genoeg. | |
Geralt | woensdag 10 februari 2016 @ 19:36 |
De FIA kan ook gewoon eens nooit een regel bedenken die geen ruimte laat voor meerdere interpretaties of onduidelijkheden of uitzonderingen | |
Bluurgh | woensdag 10 februari 2016 @ 19:48 |
En dat is maar goed ook, maakt het allemaal wat leuker | |
JimmyManna | woensdag 10 februari 2016 @ 19:48 |
Nou, als je een aantal races rijdt, dan hou je gewoon je actuele licentie. Haryanto heeft een verlopen licentie, dus hij zal die opnieuw moeten halen. Maar aangezien hij er al een gehad heeft, hoeft hij niet die punten te halen. Zie: How drivers can qualify for an F1 superlicence The FIA’s International Sporting Code sets down the rules for how drivers can earn points to obtain an F1 licence. From this year drivers must be at least 18 years old and hold a valid road driving licence. They must also satisfy one of the following: •Have accumulated at least 40 points during the three-year period preceding his application (see here for how many points each championship awards) •Have been granted a superlicence (excluding free practice only superlicence) in any of the previous three seasons. •Have been granted a superlicence prior to the previous 3 seasons (excluding free practice only superlicence). In this case, the driver must be judged by the FIA to have recently and consistently demonstrated outstanding ability in single-seater formula cars. •Have finished first in the FIA Formula E Championship of the previous year. Not all championships which award points which count towards an F1 superlicence have concluded so although the top scorers can be calculated a full list of points-scorers is not available at present. Voor Haryanto geldt punt 3 dus. Hoeft dus niet eens 300km te doen blijkbaar maar moet wel akkoord krijgen van de FIA | |
Geralt | woensdag 10 februari 2016 @ 20:01 |
Hij moet geen akkoord krijgen, hij moet beoordeeld worden op recent en consistent uitstekende bekwaamheid in single seater formule auto's hebben laten zien. Ik heb van heel die knaker nog nooit gehoord, maar als punt 3 voor hem geldt dan heeft ie dus recent wat moeten laten zien en dat moet door de FIA beoordeeld worden of dat recent, consistent, uitstekend, en bekwaam genoeg is geweest. | |
JimmyManna | woensdag 10 februari 2016 @ 20:07 |
Dat zeg ik: dan moet de FIA hem nog een akkoord geven Hij wordt dus gewoon beoordeeld door een stel FIA-gasten op basis van de laatste jaren en die geven hem een akkoord of niet. Of Haryanto van een dergelijk nivo is dat de FIA hem dat wel even geeft weet ik niet, maar aan de punten hoeft hij in ieder geval niet te voldoen. | |
opreis | woensdag 10 februari 2016 @ 20:32 |
Palmer vs Wehrlein dus voor beste rookie. Ben benieuwd, Manor krijgt iig nu een merc motor, dat zou ze wel wat sneller moeten maken, en de renault gaat nu dus terug naar een renault motor, wat ze misschien wel langzamer maakt dan vorig jaar. | |
Geralt | woensdag 10 februari 2016 @ 20:34 |
Hij zal in elk geval recent in single seater formule auto's gereden moeten hebben, anders dan kunnen ze hem al geen akkoord geven. Of dat zo is weet ik niet, want ik ken hem helemaal niet | |
JimmyManna | woensdag 10 februari 2016 @ 20:39 |
Hij rijdt al een paar jaar GP2. Vorig jaar 4e, met 3 of 4 zeges. Daarvoor was het niet veel bijzonders volgens mij. | |
Karstman | woensdag 10 februari 2016 @ 21:24 |
Van zijn wikipedia pagina:Klinkt als iemand die kan autorijden maar geen supertalent. | |
sasquatsch | woensdag 10 februari 2016 @ 23:04 |
Dan zijn de regels dus aangepast sinds ze vorig jaar zijn geïntroduceerd. Want toen was er ook nog de volgende regel als je niet genoeg punten had.
| |
JimmyManna | woensdag 10 februari 2016 @ 23:13 |
Dat zou zomaar kunnen, ik heb echt geen idee. Ik wist dit toevallig omdat er laatst ook een discussie over was op het f1 fanatic forum. En toen kwam dit eruit, dus dat Haryanto geen punten nodig heeft. Meer weet ik ook niet. | |
WheeledWarrior | donderdag 11 februari 2016 @ 10:38 |
Ja t voldoet uiteraard wel. Maar ik vind een 'officiële presentatie' wel iets hebben. Hoeft niet met alle glitter & glamour hoor, maar het 'bijzondere' van een nieuwe F1-auto onthullen is er tegenwoordig wel een beetje vanaf voor mij. Voordeel nu is wel dat we ons in een tijdsbestek van 2 dagen kunnen verlekkeren aan bijna alle nieuwe auto's | |
Sinister-D- | vrijdag 12 februari 2016 @ 16:41 |
Ik weet niet of het bij nieuwtjes of het GP topic moet, maar vooruit Voor hen die zeiden "het gave deuntje van de BBC " toen bekend werd dat de rechten aan Channel 4 verkocht werden:
| |
Ferry_76 | vrijdag 12 februari 2016 @ 18:14 |
Mogelijk het nieuwe Ferrari kleurenschema, gebaseerd op het seizoen 1975?: | |
Captain_Fabulous | vrijdag 12 februari 2016 @ 19:22 |
Wel erg bijna een Marlboro logo op sommige plekken, dat kan denk ik niet. |