Natuurlijk roept V&D dat de omzet goed is. Maar een paar dagen goede omzet redden het bedrijf niet.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:10 schreef W00fer het volgende:
Ja het winkellandschap veranderd, ja wie weet heeft V&D het aan zichzelf te danken maar nee de omzet is nog goed bij V&D (was net op het journaal) en dan is het triest dat er 10.000 mensen moeten vrezen voor hun baan, om nog maar niet te spreken over de toeleveranciers.
Klopt. Wellicht was het in 2012 afstoten van de helft beter geweest. Dan hadden de fondsen daarvan gebruikt kunnen worden om iig 5 vd 10 duizend man aan werk te houden in 2016.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Natuurlijk roept V&D dat de omzet goed is. Maar een paar dagen goede omzet redden het bedrijf niet.
Bij de Action hebben ze gewoon dezelfde merken shampoo als bij de DAquote:Op dinsdag 29 december 2015 18:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vergeet de Op=Op nog en de Action waar je ook terecht kan voor goedkope shampoo en dergelijke. En de V&D had het wat luxere segment (althans de laatste keer dat me dat opviel in een V&D een aantal jaar terug).
en bij de Op=Op krijg je 3 voor 5 euro ipv 1 voor 3,50 en dergelijke. Van hetzelfde product.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:07 schreef LXIV het volgende:
Bij de Action hebben ze gewoon dezelfde merken shampoo als bij de DA
Eerst was ik altijd tegen de Action, omdat ik een hekel heb aan winkels die veel goedkope troep dumpen. Overbodige consumptie en slecht voor het milieu dacht ik.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
en bij de Op=Op krijg je 3 voor 5 euro ipv 1 voor 3,50 en dergelijke. Van hetzelfde product.
Op basis van 1 slechte ervaring het hele stadscentrum met tig winkeliers afwijzenquote:Op dinsdag 29 december 2015 20:55 schreef George_Zina het volgende:
Tja, ik kan veel winkels ook niet serieus nemen. Een paar maanden nog een bestelling willen doen voor strips bij een strippenwinkel in Utrecht! Het zou goed komen. Prima, ik wil wel 2 weken wachten (veel te lang, maar vooruit). Niks gehoord! Uiteindelijk maar via Ebay besteld: een bestelling uit Canada en de andere uit UK. Ik had die via de UK binnen 2 dagen en die uit Canada deed 1,5 week over. De strippenwinkel belde mij een kleine 2 weken geleden pas op (2/3 maanden na mijn bestelling in hun winkel). Het heeft zo lang geduurd dat ik het helemaal vergeten was en niet wist wat ik mee maakt toen ze mij belden! Waar zijn jullie dan godverdomme mee bezig, eikels? En ik was al een type die weinig in de binnenstad komt. Dit was bijna de doodsteek. Houdt het voortaan bij het net.
Het internet heeft gewoon veel te veel voordelen waar weinig middenstand tegen kunnen opboksen: vrijheid om te winkelen wanneer het uitkomt, beschikbaarheid aan producten en uitgebreide assortiment. Alleen supermarkten ontspringen de dans maar als een man a la Steve Jobs opstaat dan krijgen velen het ook moeilijk. Laten we de boekenwinkels nemen: die hebben alleen maar massatitels in hun assortiment. Als je een speciale titel zoekt dan ben je aangewezen op het internet of je moet naar Amsterdam rijden (hell met torenhoge parkeerprijzen) om daar in wat unieke boekwinkeltjes te kunnen snuffelen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:18 schreef W00fer het volgende:
[..]
Op basis van 1 slechte ervaring het hele stadscentrum met tig winkeliers afwijzen
Vergeet ook niet de tig nadelen. Niet kunnen leveren op momenten dat het jou uitkomt, tegenover meteen in je handen hebben na het pinnen, iemand moeten hebben die de pakketjes aanneemt als jij aan het werk bent (of je moet ze bij AH of een postkluis laten afleveren en er weer speciaal langs om het op te halen), niet iets vastpakken voordat je het koopt (kans dat je een boek met een ezelsoor thuis krijgt omdat Jantje de magazijnpipo hem uit zijn handen heeft laten flikkeren voordat hij hem in de verzenddoos stopte) en geen contact met medewerkers om iets te vragen qua tips over producten, maar vertrouwen op een of ander dom algorithme wat zegt "andere mensen kochten ook". De schandalig slechte online chat klantenservice van Amazon die nog te dom is om te poepen enz enz.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:32 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Het internet heeft gewoon veel te veel voordelen waar weinig middenstand tegen kunnen opboksen: vrijheid om te winkelen wanneer het uitkomt, beschikbaarheid aan producten en uitgebreide assortiment. Alleen supermarkten ontspringen de dans maar als een man a la Steve Jobs opstaat dan krijgen velen het ook moeilijk. Laten we de boekenwinkels nemen: die hebben alleen maar massatitels in hun assortiment. Als je een speciale titel zoekt dan ben je aangewezen op het internet of je moet naar Amsterdam rijden (hell met torenhoge parkeerprijzen) om daar in wat unieke boekwinkeltjes te kunnen snuffelen.
Helemaal eens met je argumenten Ik koop grote dingen graag online, maar de rest het liefst in een fysieke winkel. Vooral iets als boeken! Die wil je vasthouden En in andere boeken snuffelen om te kijken of dat niet ook interessant is. Grote dingen kopen we online omdat we geen auto hebben. Ik heb wel eens gezegd als winkels nou eens een service hadden van daar kopen en dan op een afgesproken tijdstip later op de dag thuisbezorgd krijgen dan zou dat al ideaal zijn! Maar zo ver ik weet biedt geen enkele winkel die speciale service. Ook als je gewoon gaat shoppen, dan heb je op een gegeven moment gewoon geen zin om meer tassen te dragen en dus stop je met winkelen. Als al die winkels je gekochte spul later bij je thuis zouden bezorgen, dan is dat 'probleem' ook uit de wereld. nu lijkt het net of ik van winkelen hou en veel koop, maar het tegendeel is waar maar aan tassen sjouwen heb ik wel een hekel!quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:41 schreef W00fer het volgende:
Vergeet ook niet de tig nadelen. Niet kunnen leveren op momenten dat het jou uitkomt, meteen in je handen hebben na het pinnen, iemand moeten hebben die de pakketjes aanneemt als jij aan het werk bent (of je moet ze bij AH of een postkluis laten afleveren en er weer speciaal langs om het op te halen), niet iets vastpakken voordat je het koopt (kans dat je een boek met een ezelsoor thuis krijgt omdat Jantje de magazijnpipo hem uit zijn handen heeft laten flikkeren voordat hij hem in de verzenddoos stopte) en geen contact met medewerkers om iets te vragen qua tips over producten, maar vertrouwen op een of ander dom algorithme wat zegt "andere mensen kochten ook".
Overigens is het pech dat je naar Amsterdam moet rijden. Er zijn ook gemeenten met wél schappelijke parkeertarieven.
Als je in Amsterdam moet zijn, kun je een hele dag voor minder dan 5 euro parkeren. Zolang je de voorwaarden van P+R maar goed leest. Snap dat geklaag over parkeertarieven in Amsterdam nooit zo. Zeker als iemand een hele dag in Amsterdam is,quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:41 schreef W00fer het volgende:
[..]
Overigens is het pech dat je naar Amsterdam moet rijden. Er zijn ook gemeenten met wél schappelijke parkeertarieven.
Ik wilde net zeggen, als je iets bij Media Markt koopt kun je het toch door hun "power service" laten bezorgen op een door jou gewenst tijdstip?quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Helemaal eens met je argumenten Ik koop grote dingen graag online, maar de rest het liefst in een fysieke winkel. Vooral iets als boeken! Die wil je vasthouden En in andere boeken snuffelen om te kijken of dat niet ook interessant is. Grote dingen kopen we online omdat we geen auto hebben. Ik heb wel eens gezegd als winkels nou eens een service hadden van daar kopen en dan op een afgesproken tijdstip later op de dag thuisbezorgd krijgen dan zou dat al ideaal zijn! Maar zo ver ik weet biedt geen enkele winkel die speciale service. Ook als je gewoon gaat shoppen, dan heb je op een gegeven moment gewoon geen zin om meer tassen te dragen en dus stop je met winkelen. Als al die winkels je gekochte spul later bij je thuis zouden bezorgen, dan is dat 'probleem' ook uit de wereld. nu lijkt het net of ik van winkelen hou en veel koop, maar het tegendeel is waar maar aan tassen sjouwen heb ik wel een hekel!
Mijn ervaring van vroeger met witgoedwinkels is dan ook vooral negatief. Thuis laten bezorgen kostte meer, was onzeker wanneer het dan zou komen en er werd moeilijk gedaan over een trap. Bij CoolBlue bestaat dat allemaal niet.
Geen idee, ik zie alleen hier alleen in de hoofdstraat al 17 panden leeg staan (paar weken geleden geteld). En nu zijn ze een gigantische parkeergarage aan het bouwen, een miljoenen project van de gemeente (terwijl er echt voldoende parkeergelegenheid is). Ik zou het wel heel spijtig vinden als bijna alle winkels weg gingen omdat mensen alleen komen kijken en online kopen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:49 schreef George_Zina het volgende:
Ik ben overigens wel benieuwd hoe de winkelstraten over 10 a 20 jaar uit zien? Wat gaan de Nederlandse gemeenten ondernemen tegen de leegstand? Ideeën?
Ah kijk, die heeft het wel begrepen. Laat ik dat nou net een erg onprettige winkel vinden, dan bestel ik net zo lief onlinequote:Op dinsdag 29 december 2015 21:52 schreef W00fer het volgende:
Ik wilde net zeggen, als je iets bij Media Markt koopt kun je het toch door hun "power service" laten bezorgen op een door jou gewenst tijdstip?
Van het woord provinciestadje krijg ik de kriebels. Alsof alles buiten Amsterdam niet teltquote:Op dinsdag 29 december 2015 21:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geen idee, ik zie alleen hier alleen in de hoofdstraat al 17 panden leeg staan (paar weken geleden geteld). En nu zijn ze een gigantische parkeergarage aan het bouwen, een miljoenen project van de gemeente (terwijl er echt voldoende parkeergelegenheid is). Ik zou het wel heel spijtig vinden als bijna alle winkels weg gingen omdat mensen alleen komen kijken en online kopen.
Gemeentes snappen het geloof ik ook nog niet helemaal. In Assen gingen ze vorig jaar van gratis parkeren in de binnen stad naar betaald parkeren. En ze zijn nu aan het praten over een gigaoutlet iets buiten de stad (zo'n Batavia zoals in Lelystad). Maar dat is dan echt de doodsteek voor een heleboel winkels in zo'n provinciestadje.
BCC dan. Je zeurt... Ga naar binnen, zeg dat je Samsung model X wasmachine wil hebben en klaar. Het is geen rocket science.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ah kijk, die heeft het wel begrepen. Laat ik dat nou net een erg onprettige winkel vinden, dan bestel ik net zo lief online
Nou ja, echt groot is het niet hoorquote:Op dinsdag 29 december 2015 21:53 schreef W00fer het volgende:
Van het woord provinciestadje krijg ik de kriebels. Alsof alles buiten Amsterdam niet telt
Ik kende iemand die er werkte en zei dat hij de leugens die hij klanten moest vertellen zat was Dat is alles.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:54 schreef W00fer het volgende:
BCC dan. Je zeurt... Ga naar binnen, zeg dat je Samsung model X wasmachine wil hebben en klaar. Het is geen rocket science.
Afgaan op 1 opinie en daarom je aankoopbesluit veranderenquote:Op dinsdag 29 december 2015 21:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kende iemand die er werkte en zei dat hij de leugens die hij klanten moest vertellen zat was Dat is alles.
Inderdaad, totaal geen visie. Het moet toch niet heel moeilijk zijn om inwoners van gemeenten mee te laten denken in klankbordgroepen etc. Die zijn niet zo vastgeroest aan regels en denken wat meer out of the box.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geen idee, ik zie alleen hier alleen in de hoofdstraat al 17 panden leeg staan (paar weken geleden geteld). En nu zijn ze een gigantische parkeergarage aan het bouwen, een miljoenen project van de gemeente (terwijl er echt voldoende parkeergelegenheid is). Ik zou het wel heel spijtig vinden als bijna alle winkels weg gingen omdat mensen alleen komen kijken en online kopen.
Gemeentes snappen het geloof ik ook nog niet helemaal. In Assen gingen ze vorig jaar van gratis parkeren in de binnen stad naar betaald parkeren. En ze zijn nu aan het praten over een gigaoutlet iets buiten de stad (zo'n Batavia zoals in Lelystad). Maar dat is dan echt de doodsteek voor een heleboel winkels in zo'n provinciestadje.
Gut, wat is jouw probleem? Zelf ondernemer? Ik zeg nog dat ik veel liever naar gewone winkels ga hoor En voor de rest is je overdrijving beeldschoon.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:56 schreef W00fer het volgende:
Afgaan op 1 opinie en daarom je aankoopbesluit veranderen
Dit is nou precies waarom die winkels kapot gaan. Allemaal hear say en véél te kieskeurig bij het winkelen.
Als het niet op een rode loper komt met gratis thuisbezorging 3 hoog achter over 16 kleine kuttrappen dan maak je de winkelier maar kapot door het online voor 2 tientjes minder te kopen...
Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is zo zielig. Iedere winkelier ziet zulk volk liever gaan dan komen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gut, wat is jouw probleem? Zelf ondernemer? Ik zeg nog dat ik veel liever naar gewone winkels ga hoor En voor de rest is je overdrijving beeldschoon.
En voor veel mensen is 2 tientjes wel een significant bedrag.
Uit nieuwsgierigheid heb je een eigen winkel of werk je in detailhandel ?quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:08 schreef W00fer het volgende:
[..]
Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is zo zielig. Iedere winkelier ziet zulk volk liever gaan dan komen.
Ik dacht dat dit topic over V&D ging, maar kennelijk gaat het inmiddels over elke willekeurige winkel?quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:20 schreef KingRadler het volgende:
Muziekspeciaalzaken Concerto, Plato, Velvet en Sounds hebben hun omzet dit jaar allemaal zien stijgen. Ze profiteren onder meer van de groeiende populariteit van vinyl en het album van Adele, dat nog altijd alleen fysiek verkocht wordt. Dat meldt muziekplatform 3voor12.
Ik herken me absoluut niet in alles wat je tegen me schijnt te hebben. Ik zou het alleen fijn vinden als zware of grote dingen thuis bezorgd worden omdat het zo'n geploeter is op de fiets. En webshops leveren die service, terwijl de meeste gewone winkels dat niet doen of kunnen. Dat kost klanten. That's all. Maar dat is blijkbaar voor een dubbeltje op de eerste rang willen zittenquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:08 schreef W00fer het volgende:
Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is zo zielig. Iedere winkelier ziet zulk volk liever gaan dan komen.
Wat doet dat ertoequote:Op dinsdag 29 december 2015 22:15 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid heb je een eigen winkel of werk je in detailhandel ?
Ik kan me niet voorstellen dat je niet gewoon netjes thuisbezorgd krijgt als je iets besteld in een zaak met bezorgservice... Of tegen een kleine meerprijs is dat niet meer dan normaal.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik herken me absoluut niet in alles wat je tegen me schijnt te hebben. Ik zou het alleen fijn vinden als zware of grote dingen thuis bezorgd worden omdat het zo'n geploeter is op de fiets. En webshops leveren die service, terwijl de meeste gewone winkels dat niet doen of kunnen. Dat kost klanten. That's all. Maar dat is blijkbaar voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten
Woon zelf in Singapore. Ze hebben hier een paar jaar geleden op een groot nieuw winkelcentrum gebouwt. Winkel centrum werd vanaf het begin gepromoot, als een "exclusief elitair winkelcentrum". Alle dure merken zaten er. Daarnaast was ook VIP lidmaatschap mogelijk, met verschillende exclusieve voordelen. Ook zaten er veel dure restaurants.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:08 schreef W00fer het volgende:
[..]
Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is zo zielig. Iedere winkelier ziet zulk volk liever gaan dan komen.
Vind het handige winkel, ik maak er altijd wel rondje doorheen, en je hebt altijd wel iets nodig.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eerst was ik altijd tegen de Action, omdat ik een hekel heb aan winkels die veel goedkope troep dumpen. Overbodige consumptie en slecht voor het milieu dacht ik.
Maar toen ik er dan toch een keer kwam, zag ik dat veel producten eigenlijk dezelfden waren, maar dan 2 of 3 keer zo goedkoop.
Volgens mij zit er relatief veel marge op dat soort producten, daarnaast heb je relatief veel omzet per vierkante meter schap omdat het allemaal wat compacter is.quote:Op dinsdag 29 december 2015 18:19 schreef Isabeau het volgende:
Woah, de DA failliet
Ik vind sowieso dat er wel erg veel van die drogisterijketens zijn. Je hebt in dit dorp al een Kruidvat, Trekpleister, DA, Douglas, Etos en een DIO. En dan kan je bij de supermarkt ook gewoon terecht voor je shampoo en scheerschuim.
Plato had trouwens 1 van eerste succesvolle webshops in Nederland, in 1998 hadden ze al miljoen gulden omzet, dat was in die tijd gigantisch, weet niet hoe ze het nu doen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:20 schreef KingRadler het volgende:
Muziekspeciaalzaken Concerto, Plato, Velvet en Sounds hebben hun omzet dit jaar allemaal zien stijgen. Ze profiteren onder meer van de groeiende populariteit van vinyl en het album van Adele, dat nog altijd alleen fysiek verkocht wordt. Dat meldt muziekplatform 3voor12.
Vorig jaar profiteerden de winkels al van het faillissement van Free Record Shop en die lijn is doorgetrokken. Het nieuwste album van Adele ging zelfs in de kleinste platenzaken honderden keren over de toonbank, zegt eigenaar Dick van Dijk van Concerto en Plato. “Zoals afgelopen maand hebben we het in geen jaren beleefd.” De recente verkoopcijfers werden volgens hem voor het laatst voor het digitale tijdperk bereikt.
Adele besloot haar album alleen in de fysieke winkel te verkopen, omdat ze ‘geen gevoel’ heeft bij streamen. “Ik weet best dat streamen de toekomst heeft en dat respecteer ik ook, maar ik hoef niet degene te zijn die dat versnelt. Mijn hart ligt er gewoon niet. Punt”, vertelde ze bij de release.
Van Dijk hoopt dat meer platenmaatschappijen ervoor kiezen om nieuwe muziek eerst alleen op vinyl en cd beschikbaar te maken en daarna pas via streaming. De echte groei zit volgens hem in vinyl, die de dalende cd- en dvd-verkoop compenseert.
Oude Media nog steeds succesvol zijn.
quote:DEN BOSCH - De bewindvoerders van Macintosh Retail hebben het faillissement van de retailketen aangevraagd. Dinsdag werd bekendgemaakt dat, in samenwerking met het bedrijf, alle mogelijkheden worden onderzocht. Daartoe behoort ook de verkoop van de onderneming, in delen of in zijn geheel.
Het vorige week toegekende uitstel van betaling voor de ketens Dolcis, Invito, Hoogenbosch Retail Group, Manfield en PRO Sport blijft van kracht. Voor Scapino en voor Brantano in België is dergelijk uitstel nooit aangevraagd.
De winkels van Macintosh blijven voorlopig open. Verdere aankondigingen volgen "als daar aanleiding toe is".
quote:Bij het nieuwe DA is waarschijnlijk plaats voor ongeveer twee derde van de ruim tweehonderd medewerkers van de centrale organisatie.
Dat heeft directeur Henk Castelijns van de doorgestarte drogisterijketen laten weten op BNR Nieuwsradio. Hij hoopt het personeel binnen enkele weken meer duidelijkheid te kunnen geven.
''Er moet met man en macht gewerkt worden om daar een nieuw plan voor neer te zetten. Dat gaan we zo snel mogelijk doen'', aldus Castelijns.
Dinsdag werden het distributiecentrum en het hoofdkantoor van DA failliet verklaard en kort daarna kwam het bericht naar buiten dat het retailbedrijf een doorstart maakt onder de vleugels van de Nederlandse Drogisterij Service, onderdeel van Holland Pharma.
Dat was geen vooropgezette strategie, aldus Castelijns bij BNR. De directie van DA begon al een half jaar geleden met het praten met partijen om de mogelijkheden voor een doorstart te bekijken. Castelijns blijft aan als directeur.
Door: ANP
Ik weet niet wat voor spullen je precies bedoelt? Veel winkels hebben die thuis service wel.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik herken me absoluut niet in alles wat je tegen me schijnt te hebben. Ik zou het alleen fijn vinden als zware of grote dingen thuis bezorgd worden omdat het zo'n geploeter is op de fiets. En webshops leveren die service, terwijl de meeste gewone winkels dat niet doen of kunnen. Dat kost klanten. That's all. Maar dat is blijkbaar voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten
Dat de prijzen bij AH onder druk staan komt door Jumbo. Als die om zou vallen gaan de prijzen gewoon weer omhoog. Tot er weer een andere gigant in duikt (LeClerc, Carrefour?). De kleine boertjes komen niet meer terug of rommelen in de linksdraaiende marge.quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:42 schreef TC03 het volgende:
Een typisch Nederlands voorbeeld is de AH die de kaasboer en slager zo'n beetje de nek om heeft gedraaid. Boodschappen doen is hierdoor letterlijk eenheidsworst geworden. Echter, tegelijkertijd profiteert de consument: enorme keus, goede kwaliteit en lage prijzen.
Hetzelfde met bouwmarkten.quote:Op dinsdag 29 december 2015 18:19 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind sowieso dat er wel erg veel van die drogisterijketens zijn. Je hebt in dit dorp al een Kruidvat, Trekpleister, DA, Douglas, Etos en een DIO. En dan kan je bij de supermarkt ook gewoon terecht voor je shampoo en scheerschuim.
Hoezo is Microsoft afgegleden? Er zijn weinig bedrijven op dit moment zo innovatief als Microsoft, daarnaast noem je het voorbeeld van de kaasboer, dat is nou typisch iets wat bullshit is, een klein zaakje kan zich veel makkelijker onderscheiden dan een supermarkt, probleem is alleen dat veel MKB'ers zich niet onderscheiden van de AH en daarmee hun eigen graf graven.quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Kortzichtig doemdenken.
Winkelen gaat zeker veranderen ja, dat kan je jammer vinden, maar in het algemeen gaat de consument erop vooruit.
Een typisch Nederlands voorbeeld is de AH die de kaasboer en slager zo'n beetje de nek om heeft gedraaid. Boodschappen doen is hierdoor letterlijk eenheidsworst geworden. Echter, tegelijkertijd profiteert de consument: enorme keus, goede kwaliteit en lage prijzen.
Veder zijn er tegenwoordig inderdaad vele grote bedrijven die de staatsschuld van België moeiteloos zouden kunnen dragen. Echter, het speelveld is desondanks competitiever dan ooit. Ook grote bedrijven kunnen binnen enkele jaren ver afglijden. Kijk eens naar Nokia of in mindere mate Microsoft. Dit kan je alleen voorkomen door
op allerlei fronten steeds sneller te innoveren, en daar zal de klant uiteindelijk weer van profiteren.
Samenvatting: grote bedrijven, ja. Relatief weinig spelers: ja. Maar ondanks alles is de noodzaak tot innovatie zeer hoog wat onherroepelijk zal leiden tot lage prijzen voor een steeds betere dienstverlening op allerlei fronten.
De NOS vond de omzet nog goed?quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:10 schreef W00fer het volgende:
Ja het winkellandschap veranderd, ja wie weet heeft V&D het aan zichzelf te danken maar nee de omzet is nog goed bij V&D (was net op het journaal)
Hier in de stad zaten er drie in dezelfde straatquote:Op woensdag 30 december 2015 09:11 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Hetzelfde met bouwmarkten.
Concurrentie is goed, maar we zijn een beetje doorgeslagen in deze race.
In Eindhoven zitten zeker misschien wel 15 Kruidvat filialen. Vaak in dezelfde straten als TP, Etos, etc.
Neem Zaandam als voorbeeld, die hebben al een heel klein centrum (qua winkels), 85% van de winkels daar zijn ketens, als ik dat ook vergelijk met 15 jaar terug, dan was de hele straat gevuld met koopavond nu zie je bijna geen hond. Enige wat Zaandam op dit moment nog beetje overeind houd is de Primark, maar zodra die in Amsterdam zit is het snel over.quote:Op woensdag 30 december 2015 09:17 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hier in de stad zaten er drie in dezelfde straat
Ik ben alleen maar blij dat die eenheidsworst omvalt. Misschien brengt dat nog wat innovatie teweeg.
Bouwmarkten hebben over algemeen wel voordeel dat er relatief veel omzet gedraaid word ten opzichte van personeelskosten, daarnaast zitten ze op een stuk goedkopere locaties. Overigens zie ik het nu bij meubelboeren ook, het is rustig......quote:Op woensdag 30 december 2015 09:11 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Hetzelfde met bouwmarkten.
Concurrentie is goed, maar we zijn een beetje doorgeslagen in deze race.
In Eindhoven zitten zeker misschien wel 15 Kruidvat filialen. Vaak in dezelfde straten als TP, Etos, etc.
Nou, díe winkeliers krijgen hun zin.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:08 schreef W00fer het volgende:
[..]
Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is zo zielig. Iedere winkelier ziet zulk volk liever gaan dan komen.
Of ze innovatief zijn weet ik niet en vind ik ook eigenlijk niet zo relevant. Wat mij altijd opvalt is de extreme winstgevendheid van Microsoft. Van iedere Euro omzet is een kwart tot eenderde winst. Zelfs Apple weet dat niet te evenaren.quote:Op woensdag 30 december 2015 09:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoezo is Microsoft afgegleden? Er zijn weinig bedrijven op dit moment zo innovatief als Microsoft, [..]
Fijn voor je, maar waarom vertel je dit?quote:Op woensdag 30 december 2015 09:33 schreef KingRadler het volgende:
ik ga alleen naar Kruidvat + Duitse DM
Microsoft maakte juist een enorm verlies met Nokia, Apple maakt enorm winst ondanks de enorme omzetgroei, dat klinkt vreemd, maar als je omzet groeit met 25% is het heel knap dat je winst maakt omdat je de zaken die je moet voorfinancieren voor die omzet, als je dan toch nog een enorme winst maakt ben je erg goed bezig.quote:Op woensdag 30 december 2015 09:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Of ze innovatief zijn weet ik niet en vind ik ook eigenlijk niet zo relevant. Wat mij altijd opvalt is de extreme winstgevendheid van Microsoft. Van iedere Euro omzet is een kwart tot eenderde winst. Zelfs Apple weet dat niet te evenaren.
mensen kijken naar de beurs, DA is gewoon te duur net als V&Dquote:Op woensdag 30 december 2015 09:39 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Fijn voor je, maar waarom vertel je dit?
Ik ben het met je eens dat wanneer verschillende winkels dezelfde spullen verkopen, je natuurlijk naar de goedkoopste gaat. Of de gemakkelijkste, qua tijd en (parkeer)kosten. Voor mij een samenvatting van het 'V&D probleem': Alles wat ze verkopen is ergens anders gemakkelijker verkrijgbaar of gewoon goedkoper.quote:Op woensdag 30 december 2015 09:42 schreef KingRadler het volgende:
[..]
mensen kijken naar de beurs, DA is gewoon te duur net als V&D
Valt ook wel weer mee.quote:Op woensdag 30 december 2015 09:42 schreef KingRadler het volgende:
[..]
mensen kijken naar de beurs, DA is gewoon te duur net als V&D
Microsoft afgelopen kwartaal 20,4 Miljard dollar omzet waarvan 4,6Miljard winst dus: 22,5%quote:Op woensdag 30 december 2015 09:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Of ze innovatief zijn weet ik niet en vind ik ook eigenlijk niet zo relevant. Wat mij altijd opvalt is de extreme winstgevendheid van Microsoft. Van iedere Euro omzet is een kwart tot eenderde winst. Zelfs Apple weet dat niet te evenaren.
quote:Warenhuisketen V&D zou volgens bronnen een doorstart willen maken met grofweg de helft van de 62 filialen.
Geïnteresseerde partijen kunnen ervoor kiezen om tientallen slecht presterende winkels te sluiten, zo meldt NRC woensdag.
Volgens de krant zitten die winkels vooral in provinciesteden zoals Meppel, Hengelo en Zeist.
Ingewijden stellen dat de directie van V&D het liefst verder wil met La Place-afdelingen in de V&D-winkels. De restaurants van La Place zijn goed voor een kwart van de totale omzet van het bedrijf. Elke dag zouden de restaurants een winst van 350.000 euro genereren.
Surseance
V&D vroeg vorige week uitstel van betaling aan. In november en december vielen de verkopen dusdanig tegen, dat het bedrijf in acute financiële problemen raakte. De Amerikaanse investeerder Sun Capital was niet bereid om nog eens een groot bedrag in V&D te steken.
Als V&D uiteindelijk failliet gaat, wordt de kans op een doorstart groter. Het bedrijf kan dan verder met zo min mogelijk contracten en financiële verplichtingen. UWV zal in dat geval maximaal zes weken lang het loon van het personeel doorbetalen.
Zouden ze nog doorgaan met de webshop? Dus alleen fysieke winkels in de provinciale plaatsen en de rest via de webshop?quote:Op woensdag 30 december 2015 09:56 schreef Ceased2Be het volgende:
V&D wil doorstart met helft van de winkels
[..]
Geen idee, zal er geheel aan liggen hoeveel het kost om die webshop draaiende te houden.quote:Op woensdag 30 december 2015 09:58 schreef Maraca het volgende:
[..]
Zouden ze nog doorgaan met de webshop? Dus alleen fysieke winkels in de provinciale plaatsen en de rest via de webshop?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |