abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 29 december 2015 @ 20:20:12 #126
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_158647468
registreer om deze reclame te verbergen
Muziekspeciaalzaken Concerto, Plato, Velvet en Sounds hebben hun omzet dit jaar allemaal zien stijgen. Ze profiteren onder meer van de groeiende populariteit van vinyl en het album van Adele, dat nog altijd alleen fysiek verkocht wordt. Dat meldt muziekplatform 3voor12.

Vorig jaar profiteerden de winkels al van het faillissement van Free Record Shop en die lijn is doorgetrokken. Het nieuwste album van Adele ging zelfs in de kleinste platenzaken honderden keren over de toonbank, zegt eigenaar Dick van Dijk van Concerto en Plato. “Zoals afgelopen maand hebben we het in geen jaren beleefd.” De recente verkoopcijfers werden volgens hem voor het laatst voor het digitale tijdperk bereikt.

Adele besloot haar album alleen in de fysieke winkel te verkopen, omdat ze ‘geen gevoel’ heeft bij streamen. “Ik weet best dat streamen de toekomst heeft en dat respecteer ik ook, maar ik hoef niet degene te zijn die dat versnelt. Mijn hart ligt er gewoon niet. Punt”, vertelde ze bij de release.

Van Dijk hoopt dat meer platenmaatschappijen ervoor kiezen om nieuwe muziek eerst alleen op vinyl en cd beschikbaar te maken en daarna pas via streaming. De echte groei zit volgens hem in vinyl, die de dalende cd- en dvd-verkoop compenseert.

Oude Media nog steeds succesvol zijn.
pi_158647528
Platenmaatschappijen denken aan omzet en meer meer meer. Dus het is opmerkelijk dat de maatschappij van Adele de keuze heeft gemaakt voor alleen fysieke verkoop. Overigens duiken online retailers onder die van muziekwinkeltjes waardoor je per saldo nog steeds internet verkoop hebt...
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_158648770
Tja, ik kan veel winkels ook niet serieus nemen. Een paar maanden nog een bestelling willen doen voor strips bij een strippenwinkel in Utrecht! Het zou goed komen. Prima, ik wil wel 2 weken wachten (veel te lang, maar vooruit). Niks gehoord! Uiteindelijk maar via Ebay besteld: een bestelling uit Canada en de andere uit UK. Ik had die via de UK binnen 2 dagen en die uit Canada deed 1,5 week over. De strippenwinkel belde mij een kleine 2 weken geleden pas op (2/3 maanden na mijn bestelling in hun winkel). Het heeft zo lang geduurd dat ik het helemaal vergeten was en niet wist wat ik mee maakt toen ze mij belden! Waar zijn jullie dan godverdomme mee bezig, eikels? En ik was al een type die weinig in de binnenstad komt. Dit was bijna de doodsteek. Houdt het voortaan bij het net.
  dinsdag 29 december 2015 @ 21:07:36 #129
129292 LXIV
misdunker
pi_158649260
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vergeet de Op=Op nog en de Action waar je ook terecht kan voor goedkope shampoo en dergelijke. En de V&D had het wat luxere segment (althans de laatste keer dat me dat opviel in een V&D een aantal jaar terug).
Bij de Action hebben ze gewoon dezelfde merken shampoo als bij de DA
Gott strafe das treulose Italien!
pi_158649447
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:07 schreef LXIV het volgende:

Bij de Action hebben ze gewoon dezelfde merken shampoo als bij de DA
:Y en bij de Op=Op krijg je 3 voor 5 euro ipv 1 voor 3,50 en dergelijke. Van hetzelfde product.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 29 december 2015 @ 21:13:18 #131
129292 LXIV
misdunker
pi_158649508
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:Y en bij de Op=Op krijg je 3 voor 5 euro ipv 1 voor 3,50 en dergelijke. Van hetzelfde product.
Eerst was ik altijd tegen de Action, omdat ik een hekel heb aan winkels die veel goedkope troep dumpen. Overbodige consumptie en slecht voor het milieu dacht ik.
Maar toen ik er dan toch een keer kwam, zag ik dat veel producten eigenlijk dezelfden waren, maar dan 2 of 3 keer zo goedkoop.
Gott strafe das treulose Italien!
pi_158649722
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:55 schreef George_Zina het volgende:
Tja, ik kan veel winkels ook niet serieus nemen. Een paar maanden nog een bestelling willen doen voor strips bij een strippenwinkel in Utrecht! Het zou goed komen. Prima, ik wil wel 2 weken wachten (veel te lang, maar vooruit). Niks gehoord! Uiteindelijk maar via Ebay besteld: een bestelling uit Canada en de andere uit UK. Ik had die via de UK binnen 2 dagen en die uit Canada deed 1,5 week over. De strippenwinkel belde mij een kleine 2 weken geleden pas op (2/3 maanden na mijn bestelling in hun winkel). Het heeft zo lang geduurd dat ik het helemaal vergeten was en niet wist wat ik mee maakt toen ze mij belden! Waar zijn jullie dan godverdomme mee bezig, eikels? En ik was al een type die weinig in de binnenstad komt. Dit was bijna de doodsteek. Houdt het voortaan bij het net.
Op basis van 1 slechte ervaring het hele stadscentrum met tig winkeliers afwijzen :')
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_158650371
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:18 schreef W00fer het volgende:

[..]

Op basis van 1 slechte ervaring het hele stadscentrum met tig winkeliers afwijzen :')
Het internet heeft gewoon veel te veel voordelen waar weinig middenstand tegen kunnen opboksen: vrijheid om te winkelen wanneer het uitkomt, beschikbaarheid aan producten en uitgebreide assortiment. Alleen supermarkten ontspringen de dans maar als een man a la Steve Jobs opstaat dan krijgen velen het ook moeilijk. Laten we de boekenwinkels nemen: die hebben alleen maar massatitels in hun assortiment. Als je een speciale titel zoekt dan ben je aangewezen op het internet of je moet naar Amsterdam rijden (hell met torenhoge parkeerprijzen) om daar in wat unieke boekwinkeltjes te kunnen snuffelen.
pi_158650795
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:32 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Het internet heeft gewoon veel te veel voordelen waar weinig middenstand tegen kunnen opboksen: vrijheid om te winkelen wanneer het uitkomt, beschikbaarheid aan producten en uitgebreide assortiment. Alleen supermarkten ontspringen de dans maar als een man a la Steve Jobs opstaat dan krijgen velen het ook moeilijk. Laten we de boekenwinkels nemen: die hebben alleen maar massatitels in hun assortiment. Als je een speciale titel zoekt dan ben je aangewezen op het internet of je moet naar Amsterdam rijden (hell met torenhoge parkeerprijzen) om daar in wat unieke boekwinkeltjes te kunnen snuffelen.
Vergeet ook niet de tig nadelen. Niet kunnen leveren op momenten dat het jou uitkomt, tegenover meteen in je handen hebben na het pinnen, iemand moeten hebben die de pakketjes aanneemt als jij aan het werk bent (of je moet ze bij AH of een postkluis laten afleveren en er weer speciaal langs om het op te halen), niet iets vastpakken voordat je het koopt (kans dat je een boek met een ezelsoor thuis krijgt omdat Jantje de magazijnpipo hem uit zijn handen heeft laten flikkeren voordat hij hem in de verzenddoos stopte) en geen contact met medewerkers om iets te vragen qua tips over producten, maar vertrouwen op een of ander dom algorithme wat zegt "andere mensen kochten ook". De schandalig slechte online chat klantenservice van Amazon die nog te dom is om te poepen enz enz.

Ik ben bij veel producten meer tijd kwijt aan online klantenservice / webcare geneuzel als het terug op de balie flikkeren van een filiaal, en mijn geld terugkrijgen. En dan fiets ik er ook nog naar toe :')

Overigens is het pech dat je naar Amsterdam moet rijden. Er zijn ook gemeenten met wl schappelijke parkeertarieven.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_158651141
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:41 schreef W00fer het volgende:

Vergeet ook niet de tig nadelen. Niet kunnen leveren op momenten dat het jou uitkomt, meteen in je handen hebben na het pinnen, iemand moeten hebben die de pakketjes aanneemt als jij aan het werk bent (of je moet ze bij AH of een postkluis laten afleveren en er weer speciaal langs om het op te halen), niet iets vastpakken voordat je het koopt (kans dat je een boek met een ezelsoor thuis krijgt omdat Jantje de magazijnpipo hem uit zijn handen heeft laten flikkeren voordat hij hem in de verzenddoos stopte) en geen contact met medewerkers om iets te vragen qua tips over producten, maar vertrouwen op een of ander dom algorithme wat zegt "andere mensen kochten ook".

Overigens is het pech dat je naar Amsterdam moet rijden. Er zijn ook gemeenten met wl schappelijke parkeertarieven.
Helemaal eens met je argumenten :Y Ik koop grote dingen graag online, maar de rest het liefst in een fysieke winkel. Vooral iets als boeken! Die wil je vasthouden O+ En in andere boeken snuffelen om te kijken of dat niet ook interessant is. Grote dingen kopen we online omdat we geen auto hebben. Ik heb wel eens gezegd als winkels nou eens een service hadden van daar kopen en dan op een afgesproken tijdstip later op de dag thuisbezorgd krijgen dan zou dat al ideaal zijn! Maar zo ver ik weet biedt geen enkele winkel die speciale service. Ook als je gewoon gaat shoppen, dan heb je op een gegeven moment gewoon geen zin om meer tassen te dragen en dus stop je met winkelen. Als al die winkels je gekochte spul later bij je thuis zouden bezorgen, dan is dat 'probleem' ook uit de wereld. nu lijkt het net of ik van winkelen hou en veel koop, maar het tegendeel is waar :+ maar aan tassen sjouwen heb ik wel een hekel!

Mijn ervaring van vroeger met witgoedwinkels is dan ook vooral negatief. Thuis laten bezorgen kostte meer, was onzeker wanneer het dan zou komen en er werd moeilijk gedaan over een trap. Bij CoolBlue bestaat dat allemaal niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158651180
Ik ben overigens wel benieuwd hoe de winkelstraten over 10 a 20 jaar uit zien? Wat gaan de Nederlandse gemeenten ondernemen tegen de leegstand? Ideen? Interessant artikel uit 2014 over dit onderwerp. Volgens deze man woningen. Niet een heel denderend plan. Dat had mijn nichtje van 5 jaar ook wel kunnen bedenken. Zelfs het bestuur en piefen van detailbonden hebben geen visie op dat gebied.

'Gemeente faalt bij aanpak leegstand winkels'

Meermann.JPG
Voorzitter Jan Meerman van Detailhandel Nederland

Gemeenten hebben vaak geen idee hoe ze de leegstand van winkels moeten aanpakken. De miscommunicatie met de detailhandel en vastgoedsector zorgt er bovendien voor dat het aantal lege winkelpanden verder toeneemt. Detailhandel Nederland pleit daarom voor een nauwere samenwerking tussen de overheden en marktpartijen.

,,Zeker de helft van de gemeenten heeft geen plan voor de detailhandel. Ze weten vaak niet wat ze aan moeten met gebieden waar de leegstand meer dan 20% bedraagt. We hopen dat de lokale politiek wakker wordt'', zegt voorzitter Jan Meerman.

Uit onderzoek van de branchevereniging blijkt dat het probleem van leegstaande winkelpanden alleen kan worden opgelost door samenwerking op lokaal, regionaal en provinciaal niveau door de verschillende marktpartijen en de politiek. Volgens Meerman is het besef sinds anderhalf jaar doorgedrongen. Makelaars, vastgoedeigenaren, winkeliers, gemeenten en provincies slaan nu de handen ineen.

Economische crisis
De branchevereniging benadrukt verder dat de leegstand niet alleen veroorzaakt wordt door de economische crisis. ,,We hebben in Nederland te veel winkels. Gemeenten moeten gebieden waar de leegstand hoog is, herontwikkelen. Op zulke plekken kun je beter woningen neerzetten om te voorkomen dat er verpaupering optreedt.''

Daarvoor is het onder meer van belang dat er op landelijk, provinciaal en gemeentelijk niveau wordt samengewerkt. ,,Zo kan de provincie de samenhang tussen gemeenten bevorderen, vooral op het gebied van ruimtelijke ordening'', aldus Meerman. Verder moeten bestemmingsplannen flexibeler worden, zodat winkelgebieden kunnen worden omgezet in woonlocaties.

Huurcontract
Volgens Meerman is er ook een belangrijke taak weggelegd voor vastgoedeigenaren die flexibeler moeten worden met huurcontracten. ,,Ondernemers zijn lange tijd geconfronteerd met contracten van vijf of tien jaar. Een tweejarig contract is nauwelijks bespreekbaar.''
Maar ook de ondernemers zelf moeten de hand in eigen boezem steken.

Het consumentengedrag verandert en ook de digitalisering zorgt er voor dat winkels steeds minder voorraad in huis hoeven te hebben. ,,Denk dus na over de locatie die je kiest en zorg er voor dat je de inventaris kunt verplaatsen.''

[ Bericht 46% gewijzigd door George_Zina op 29-12-2015 21:55:38 ]
pi_158651269
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:41 schreef W00fer het volgende:

[..]


Overigens is het pech dat je naar Amsterdam moet rijden. Er zijn ook gemeenten met wl schappelijke parkeertarieven.
Als je in Amsterdam moet zijn, kun je een hele dag voor minder dan 5 euro parkeren. Zolang je de voorwaarden van P+R maar goed leest. Snap dat geklaag over parkeertarieven in Amsterdam nooit zo. Zeker als iemand een hele dag in Amsterdam is,
pi_158651359
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Helemaal eens met je argumenten :Y Ik koop grote dingen graag online, maar de rest het liefst in een fysieke winkel. Vooral iets als boeken! Die wil je vasthouden O+ En in andere boeken snuffelen om te kijken of dat niet ook interessant is. Grote dingen kopen we online omdat we geen auto hebben. Ik heb wel eens gezegd als winkels nou eens een service hadden van daar kopen en dan op een afgesproken tijdstip later op de dag thuisbezorgd krijgen dan zou dat al ideaal zijn! Maar zo ver ik weet biedt geen enkele winkel die speciale service. Ook als je gewoon gaat shoppen, dan heb je op een gegeven moment gewoon geen zin om meer tassen te dragen en dus stop je met winkelen. Als al die winkels je gekochte spul later bij je thuis zouden bezorgen, dan is dat 'probleem' ook uit de wereld. nu lijkt het net of ik van winkelen hou en veel koop, maar het tegendeel is waar :+ maar aan tassen sjouwen heb ik wel een hekel!

Mijn ervaring van vroeger met witgoedwinkels is dan ook vooral negatief. Thuis laten bezorgen kostte meer, was onzeker wanneer het dan zou komen en er werd moeilijk gedaan over een trap. Bij CoolBlue bestaat dat allemaal niet.
Ik wilde net zeggen, als je iets bij Media Markt koopt kun je het toch door hun "power service" laten bezorgen op een door jou gewenst tijdstip?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_158651372
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:49 schreef George_Zina het volgende:
Ik ben overigens wel benieuwd hoe de winkelstraten over 10 a 20 jaar uit zien? Wat gaan de Nederlandse gemeenten ondernemen tegen de leegstand? Ideen?
Geen idee, ik zie alleen hier alleen in de hoofdstraat al 17 panden leeg staan (paar weken geleden geteld). En nu zijn ze een gigantische parkeergarage aan het bouwen, een miljoenen project van de gemeente :|W (terwijl er echt voldoende parkeergelegenheid is). Ik zou het wel heel spijtig vinden als bijna alle winkels weg gingen omdat mensen alleen komen kijken en online kopen.

Gemeentes snappen het geloof ik ook nog niet helemaal. In Assen gingen ze vorig jaar van gratis parkeren in de binnen stad naar betaald parkeren. En ze zijn nu aan het praten over een gigaoutlet iets buiten de stad (zo'n Batavia zoals in Lelystad). Maar dat is dan echt de doodsteek voor een heleboel winkels in zo'n provinciestadje.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158651398
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:52 schreef W00fer het volgende:

Ik wilde net zeggen, als je iets bij Media Markt koopt kun je het toch door hun "power service" laten bezorgen op een door jou gewenst tijdstip?
Ah kijk, die heeft het wel begrepen. Laat ik dat nou net een erg onprettige winkel vinden, dan bestel ik net zo lief online :@
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158651415
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geen idee, ik zie alleen hier alleen in de hoofdstraat al 17 panden leeg staan (paar weken geleden geteld). En nu zijn ze een gigantische parkeergarage aan het bouwen, een miljoenen project van de gemeente :|W (terwijl er echt voldoende parkeergelegenheid is). Ik zou het wel heel spijtig vinden als bijna alle winkels weg gingen omdat mensen alleen komen kijken en online kopen.

Gemeentes snappen het geloof ik ook nog niet helemaal. In Assen gingen ze vorig jaar van gratis parkeren in de binnen stad naar betaald parkeren. En ze zijn nu aan het praten over een gigaoutlet iets buiten de stad (zo'n Batavia zoals in Lelystad). Maar dat is dan echt de doodsteek voor een heleboel winkels in zo'n provinciestadje.
Van het woord provinciestadje krijg ik de kriebels. Alsof alles buiten Amsterdam niet telt :')
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_158651448
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ah kijk, die heeft het wel begrepen. Laat ik dat nou net een erg onprettige winkel vinden, dan bestel ik net zo lief online :@
BCC dan. Je zeurt... Ga naar binnen, zeg dat je Samsung model X wasmachine wil hebben en klaar. Het is geen rocket science.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_158651450
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:53 schreef W00fer het volgende:
Van het woord provinciestadje krijg ik de kriebels. Alsof alles buiten Amsterdam niet telt :')
Nou ja, echt groot is het niet hoor :P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158651494
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:54 schreef W00fer het volgende:
BCC dan. Je zeurt... Ga naar binnen, zeg dat je Samsung model X wasmachine wil hebben en klaar. Het is geen rocket science.
Ik kende iemand die er werkte en zei dat hij de leugens die hij klanten moest vertellen zat was ;) Dat is alles.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158651570
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik kende iemand die er werkte en zei dat hij de leugens die hij klanten moest vertellen zat was ;) Dat is alles.
Afgaan op 1 opinie en daarom je aankoopbesluit veranderen :')
Dit is nou precies waarom die winkels kapot gaan. Allemaal hear say en vl te kieskeurig bij het winkelen.

Als het niet op een rode loper komt met gratis thuisbezorging 3 hoog achter over 16 kleine kuttrappen dan maak je de winkelier maar kapot door het online voor 2 tientjes minder te kopen... |:(
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_158651648
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geen idee, ik zie alleen hier alleen in de hoofdstraat al 17 panden leeg staan (paar weken geleden geteld). En nu zijn ze een gigantische parkeergarage aan het bouwen, een miljoenen project van de gemeente :|W (terwijl er echt voldoende parkeergelegenheid is). Ik zou het wel heel spijtig vinden als bijna alle winkels weg gingen omdat mensen alleen komen kijken en online kopen.

Gemeentes snappen het geloof ik ook nog niet helemaal. In Assen gingen ze vorig jaar van gratis parkeren in de binnen stad naar betaald parkeren. En ze zijn nu aan het praten over een gigaoutlet iets buiten de stad (zo'n Batavia zoals in Lelystad). Maar dat is dan echt de doodsteek voor een heleboel winkels in zo'n provinciestadje.
Inderdaad, totaal geen visie. Het moet toch niet heel moeilijk zijn om inwoners van gemeenten mee te laten denken in klankbordgroepen etc. Die zijn niet zo vastgeroest aan regels en denken wat meer out of the box.
pi_158651868
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 21:56 schreef W00fer het volgende:

Afgaan op 1 opinie en daarom je aankoopbesluit veranderen :')
Dit is nou precies waarom die winkels kapot gaan. Allemaal hear say en vl te kieskeurig bij het winkelen.

Als het niet op een rode loper komt met gratis thuisbezorging 3 hoog achter over 16 kleine kuttrappen dan maak je de winkelier maar kapot door het online voor 2 tientjes minder te kopen... |:(
Gut, wat is jouw probleem? Zelf ondernemer? Ik zeg nog dat ik veel liever naar gewone winkels ga hoor :D En voor de rest is je overdrijving beeldschoon.

En voor veel mensen is 2 tientjes wel een significant bedrag.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158651900
In Nederland zijn er teveel winkels die eigenlijk geen bestaan recht hebben. Zie bijvoorbeeld Dixons en the Phonehouse beide zijn overgenomen door het zelfde bedrijf maar hebben eigenlijk geen bestaan recht meer.
pi_158652129
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Gut, wat is jouw probleem? Zelf ondernemer? Ik zeg nog dat ik veel liever naar gewone winkels ga hoor :D En voor de rest is je overdrijving beeldschoon.

En voor veel mensen is 2 tientjes wel een significant bedrag.
Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is zo zielig. Iedere winkelier ziet zulk volk liever gaan dan komen.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_158652429
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 22:08 schreef W00fer het volgende:

[..]

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is zo zielig. Iedere winkelier ziet zulk volk liever gaan dan komen.
Uit nieuwsgierigheid heb je een eigen winkel of werk je in detailhandel ?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')