Fer | donderdag 3 december 2015 @ 18:29 |
Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014 06. Nico Rosberg Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo 03. Daniel Ricciardo 26. Daniil Kvyat Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6 05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 link[/url] Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo 08. Romain Grosjean 13. Pastor Maldonado [ link | ]afbeelding ] Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez [ link | ]afbeelding ] Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo 33. Max Verstappen 55. Carlos Sainz Jr. [ link | afbeelding ] Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo 09. Marcus Ericsson? 12. Felipe Nasr? 36. Giedo van der Garde [ link | afbeelding ] Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo 28. Will Stevens 98. Roberto Merhi Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Racekalender 2015 Wijzigingen 2015 uitgelegd [/quote] [ Bericht 63% gewijzigd door Fer op 03-12-2015 19:48:21 ] | |
Sunri5e | donderdag 3 december 2015 @ 18:31 |
Goede OP man. | |
opreis | donderdag 3 december 2015 @ 18:58 |
Hoezo is Max 1ste en 3de als Vettel en Perez gedeeld 2de zijn? dat wordt dan toch een 4de plek? | |
SnowOokami | donderdag 3 december 2015 @ 20:24 |
*Infiniti Maar nu het Renault Lotus is geworden zal de definitieve RBR naam / motor snel bekend worden. | |
opreis | donderdag 3 december 2015 @ 20:48 |
Max ook goed uit de drivers ratings gekomen bij Sky. 3de achter Hamilton en Vettel http://www.skysports.com/(...)atings-2015-averages | |
Geralt | donderdag 3 december 2015 @ 21:11 |
Normaal wel zou je zeggen, maargoed, het is leuk voor de statistieken om hem op de derde plek te zetten natuurlijk | |
ElmarO | donderdag 3 december 2015 @ 22:30 |
| |
JimmyManna | donderdag 3 december 2015 @ 22:40 |
Zoals verwacht. En daarmee een einde aan de speculatie van 'ze laten het failliet gaan want dat is logischer en dan komen ze in 2017 terug met een hagelnieuwe motor'. Dat was sowieso al niet logisch, als het al is toegestaan. Wel tof dit. Grote fabrikant met veel historie erbij. Uitstekend nieuws dit. Alleen jammer dat ze met Maldonado en Palmer een tamelijke prutbezetting hebben. Maar goed, het eerste jaar zal toch nog geen top zijn, dan maar wat Maldomiljoenen meepikken. | |
sasquatsch | donderdag 3 december 2015 @ 22:48 |
Dat was afgelopen weekend en niet met Bernie, maar een vertegenwoordigee van de CVC, die een eerdere overeenkomst met Ecclestone niet wilde tekenen. Ghosn heeft toen schijnbaar hardball gespeeld en gewonnen, waardoor ze nu Lotus hebben overgenomen. | |
eddehaas | donderdag 3 december 2015 @ 22:49 |
http://hasmaldonadocrashedtoday.com/ gehehehe | |
M.Melandri | donderdag 3 december 2015 @ 23:04 |
Volgens insiders hier zou Renault niet aan de start staan. | |
M.Melandri | donderdag 3 december 2015 @ 23:06 |
Hoeveel GP's hebben Massa en Bottas voor Williams gewonnen? | |
4-elements | donderdag 3 december 2015 @ 23:07 |
Ze hebben wel aanzienlijk meer punten gescoord. | |
JimmyManna | donderdag 3 december 2015 @ 23:07 |
Dus? | |
JimmyManna | donderdag 3 december 2015 @ 23:08 |
Terwijl het toch wel heel erg duidelijk was. Lijkt me niet dat dit iemand nog verrast kan hebben. | |
M.Melandri | donderdag 3 december 2015 @ 23:08 |
Mag ook wel in de 2e en 3e auto van het veld. | |
4-elements | donderdag 3 december 2015 @ 23:11 |
Snap alleen niet echt waar je heen wilt??? | |
M.Melandri | donderdag 3 december 2015 @ 23:12 |
Dat er niks mis is met Maldonado. | |
JimmyManna | donderdag 3 december 2015 @ 23:28 |
Maar er is ook niks mis met die site. Dat is een vorm van satirische humor. Dat mag. Daar mag iemand best om grinniken. En hij is wild. Te wild vaak. En ook niet zo heel goed. Een glorieuze dag in de die dag beste wagen van het veld doet daar niks aan af. | |
M.Melandri | donderdag 3 december 2015 @ 23:47 |
Beste auto van het veld? Waar baseer je dat op. Zijn teamgenoot lag heel ver achter hem. | |
Doevelaer | vrijdag 4 december 2015 @ 01:40 |
Maldonado is geen koekenbakker, maar ook zeker geen grootheid. Kan snel zijn, maar ik denk niet er ook maar een F1 volger verbaasd opkijkt wanneer Pastor z'n wagen weer eens in de muur parkeert. Overigens, als ik Fir3fly was, zou ik me de komende maanden even niet wagen aan een gokje hier of daar. Z'n vooruitziende blik laat wat te wensen over. | |
Geralt | vrijdag 4 december 2015 @ 05:36 |
Fuck wat duurt het nieuwe seizoen nog lang | |
Geralt | vrijdag 4 december 2015 @ 05:37 |
Koud, nat, regen, sneeuw, korte dagen en dan ook nog eens heel lang geen F1 Winter zuigt | |
JimmyManna | vrijdag 4 december 2015 @ 06:19 |
Huh? Zijn teamgenoot viel in het begin van de race al uit... Verder baseer ik dat op de race die ik zag. Hij was ronduit sneller dan Alonso in zijn Ferrari die hem niet achter zich kon houden. Jij gaat mij niet wijsmaken dat Maldonado sneller is dan Alonso. Dus is het de auto, met name door de banden die destijds heel belangrijk waren. Ik geloof dat in die periode er iedere wedstrijd een andere winnaar was. De McLarens waren sneller maar aten het rubber op. Overigens zal ik de prestatie van Maldonado die dag niet teniet doen: voortreffelijk. Maar het blijft verder gewoon een matige rijder die zonder geld niet te zoeken heeft in de F1. Perez bijvoorbeeld neemt ook veel geld mee, maar voor hem geldt dat niet. | |
JimmyManna | vrijdag 4 december 2015 @ 06:19 |
Dit. Helemaal eens. Ook last van huilbuien? | |
Meike26 | vrijdag 4 december 2015 @ 06:26 |
Ik zat gister in de auto te genieten van F1 muziek, eerst Vallee des Armes : En daarna nog The Chain van Fleetwood Mac: En dan heb ik ook nog wat jaren 80 hitjes die mij weer denken aan die cd's van Jeroen van Inkels F1 box. Ik kom de winter wel door | |
SnowOokami | vrijdag 4 december 2015 @ 07:47 |
SlamFM mix marathon vandaag | |
nils7 | vrijdag 4 december 2015 @ 08:07 |
Mooi Had alleen Nissan verwacht. | |
WheeledWarrior | vrijdag 4 december 2015 @ 10:39 |
Red Bull Racing-Tag Heuer? Klinkt nogal langdradig. Maar het is maar een naam natuurlijk. | |
franklop | vrijdag 4 december 2015 @ 11:44 |
Een insider hier zei toch dat het Mercedes zou worden | |
Nattekat | vrijdag 4 december 2015 @ 12:08 |
Komt vast wel met een mooie verklaring straks. | |
Johnny_Angel | vrijdag 4 december 2015 @ 12:21 |
Mooi dat Renault het Enstone team weer onder de vleugels heeft genomen. Er staan toch weer aardig wat serieuze fabrieksteams aan de start in 2016. De Red Bull motorensituatie is mij echter nog niet helemaal duidelijk. Zijn dit door Ilmor doorontwikkelde 2015 Renault motoren die worden gerebadged als Tag Heuer? Hoe dan ook lijkt het me dat Red Bull aan het kortste eind heeft getrokken want voorheen waren ze het semi fabrieksteam van Renault. En Toro Rosso gaat nu rijden met oude Ferrari motoren... Als ik Max was zou ik het Red Bull kamp zo snel mogelijk verlaten. Mateschitz lijkt zijn passie voor de F1 te hebben verloren. | |
Fer | vrijdag 4 december 2015 @ 12:34 |
Ik meen dat hij een setje banden had gespaard tijdens q1 of 2. Dat bracht hem enorme voordelen. Verder is hij snel en zuinig op zijn auto, zolang niemand om hem heen rijdt. Vanaf pole kan hij makkelijk winnen, net als Massa of Rosberg. Verder gaan zowel Redbull als Renault met dezelfde motor rijden. Ilmor zal helpen bij de ontwikkeling hiervan. Verder verwacht ik niet in de winter al een grote stap. Dus in Melbourne zal Torro Rosso wel sneller zijn met de oude Ferrari's. | |
VacaLoca | vrijdag 4 december 2015 @ 12:40 |
Mensen roepen trouwens dat de STR nu voor de Red Bulls kan eindigen. Maar is het niet zo dat een andere motor een ander chassis vereist? Chassis was nu uitstekend, maar moeten ze nu dus voor de Ferrari motor gaan bouwen. Of is dat iets van vroeger en zijn ze nu meer gestandaardiseerd? Tevens, andere teams krijgen wel de 2016 spec.. Als je ziet hoeveel progressie Ferrari maakte tijdens het seizoen kunnen ze in de winter best nog wat stappen vooruit maken. Zit je dadelijk dat de andere klanten teams van Ferrari met 2016 spec je voor zijn. En misschien maakt Renault ook wel een inhaalslag. Max in 2017 naar Ferrari svp | |
WEST | vrijdag 4 december 2015 @ 12:40 |
STR bouwt zijn eigen chassis. Heeft verder niks met het chassis van RBR te maken. | |
VacaLoca | vrijdag 4 december 2015 @ 12:42 |
Dat staat er ook niet? Bedoel dus dat STR wellicht chassis anders moet bouwen vanwege andere motor. | |
Nattekat | vrijdag 4 december 2015 @ 12:46 |
De Ferrari heeft iets meer ruimte aan de bovenkant nodig, maar dat valt heel erg mee. Toro Rosso gaat er juist op vooruit omdat de Renault een externe koeler had, en de Ferrari een interne. Het nadeel daarvan is weer dat de Ferrari verder naar voren moet liggen. Maar aangezien ik echt geen flauw idee heb hoe de doorsnede van de TR er uit ziet, weet ik niet of dit grote gevolgen heeft. | |
Johnny_Angel | vrijdag 4 december 2015 @ 12:48 |
Misschien dat het voor Max wel interessant zou zijn om kopman bij Renault te worden. Hij kan zich dan in alle rust een aantal jaartjes verder ontwikkelen en het team om zich heen bouwen. Naast Vettel in de tweede Ferrari gaan zitten lijkt me lastig in deze fase van zijn carrière. Het juiste team kiezen valt sowieso niet mee, Alonso zit ook al een jaar of 10 iedere keer op het verkeerde moment bij het verkeerde team. | |
sasquatsch | vrijdag 4 december 2015 @ 13:09 |
Volgens mij zijn het gewoon de 2016 Renault motoren. Iets anders (behalve niet doorontwikkelde 2015 motoren) lijkt me volgens de huidige regels niet toegestaan. 2015 motoren mogen niet doorontwikkeld worden, anders worden het 2016 motoren en daarvan mag er maar 1 type (gehomologeerd) voor aanvang van het seizoen zijn. Die dan tijdens het seizoen verder doorontwikkeld mogen worden. Edit: Het zijn dus inderdaad 2016 Renault motoren die gezamenlijk met Renault doorontwikkeld worden. [ Bericht 2% gewijzigd door sasquatsch op 04-12-2015 13:27:06 ] | |
WEST | vrijdag 4 december 2015 @ 13:16 |
Dan las ik het verkeerd. Maar volgens mij moet dat geen probleem opleveren. | |
sasquatsch | vrijdag 4 december 2015 @ 13:19 |
De deal met Tag Heuer als naamgever van de Renault motoren is nu ook bevestigd
| |
eddehaas | vrijdag 4 december 2015 @ 15:20 |
Hoe kun je dit nou concluderen, alleen omdat die geen goede motordeal kan fixen ? De belangen zijn nou eenmaal groot Mercedes/Ferrari zitten niet te wachten op nog een goede concurent. De RBs zijn behoorlijk goed en missen enkel PKs | |
Johnny_Angel | vrijdag 4 december 2015 @ 15:27 |
Ja. Of wat dacht je van de talloze interviews van Marko/Mateschitz waarin ze dreigen de handdoek in de ring te gooien? Red Bull zit bepaald niet in de lift. Mateschitz was al ontevreden en zag weinig perspectief meer in de F1 toen RBR fabrieksteam van Renault was, ik kan me niet voorstellen dat zijn humeur er beter op geworden is nu ze een klantenteam van Renault zijn. | |
Geralt | vrijdag 4 december 2015 @ 15:56 |
| |
sasquatsch | vrijdag 4 december 2015 @ 15:57 |
Helmut Marko bevestigt deal STR met Ferrari en aanblijven coureurs
| |
Fopje | vrijdag 4 december 2015 @ 16:53 |
http://www.scuderiatororo(...)6-engine-and-drivers | |
eddehaas | vrijdag 4 december 2015 @ 17:13 |
yesss max gaat zeker podiums halen | |
Spooky4u | vrijdag 4 december 2015 @ 17:15 |
Ieman een idee of vanavond er ergens een stream is voor de FIA PRIZE-GIVING 2015? Tot zover kan ik niets vinden. | |
freek1986 | vrijdag 4 december 2015 @ 17:16 |
Let wel op, haas en sauber hebben 2016 spec ferrari motoren. Dus moet Toro Rosso een verdomd goed chassis bouwen om deze teams te verslaan. | |
JimmyManna | vrijdag 4 december 2015 @ 17:16 |
Zeker. Maar niet komend jaar. | |
JimmyManna | vrijdag 4 december 2015 @ 17:18 |
Nou ja, jij zegt het en gelijk heb je, maar afgelopen jaar reed Sauber rond met een veel krachtigere motor maar was het over een jaar genomen echt geen match voor STR. STR heeft als voordeel op vorig jaar dat in ieder geval de betrouwbaarheid vele malen hoger zal zijn. | |
ESF1Gamer | vrijdag 4 december 2015 @ 17:22 |
Ga ik dit artikel lezen (http://www.telegraaf.nl/t(...)nd_Verstappen__.html). Zie ik gelijk dit eerste fout al. Sinds wanneer is een sauber van Felipe Nasr zwart en goud. | |
SnowOokami | vrijdag 4 december 2015 @ 17:41 |
Idem met de Lotus auto's met de veel krachtige Mercedes motor. Alleen Force India en Williams hadden z'n zaken beter op orde. (Williams moet iig nog veel oefenen met het maken pitsstops ) | |
TagForce | vrijdag 4 december 2015 @ 17:47 |
The Chain van Fleetwoord Mac... Dat is nou niet het eerste waar ik aan denk als ik de intro op de BBC hoor... Dan denk ik eerder aan MicroProse Grand Prix. Nou is dat natuurlijk ook gewoon een synth en versnelde versie van The Chain, die in die tijd ook al door de BBC voor de F1 intro werd gebruikt, maar goed. Mijn associerend vermogen blijft hangen tussen computers en synth music | |
TagForce | vrijdag 4 december 2015 @ 17:58 |
Nou ja, de Sauber had dit jaar ook een veel sterkere motor dan de Renault, en die haalden het ook niet bij STR. Ook gedurende het jaar werd het alleen maar minder. Ik verwacht daar eerlijk gezegd niet veel progressie van. Haas is de grote onbekende. Die kunnen wel voor verrassingen gaan zorgen, maar daar staat tegenover dat STR eigenlijk altijd wel een goed chassis weet te bouwen. De vraag is wat er aangepast moet worden om de Ferrari in te passen. De hoogte hoeft maar een klein beetje, wat niet veel zal schelen voor de aero, maar de grote vraag is of de positionering van de motor hetzelfde blijft, en wat dat ding weegt. Het grootste struikelblok voor chassisbouwers tegenwoordig is de gewichtsverdeling. Als ze die met het nieuwe blok gelijk kunnen houden dan voorzie ik wel een veel betere kans op podia voor 2016. Zo niet is er nog geen man overboord. Dan is het alleen te hopen dat de noodzakelijke wijzigingen werken. En als Max in 2016 geen podia haalt, dan wachten we nog een jaartje. Hij komt er wel (als ie de huidige vorm weet vast te houden en niet inkakt). | |
M.Melandri | vrijdag 4 december 2015 @ 18:01 |
Tot het moment van uitvallen reed hij op p15 o.i.d. en in de kwalificatie bleek ook niet echt dat Williams de beste auto had. Dat de agressieve manier van rijden dat weekend perfect bij de Pirelli band paste is wat anders. Dat jij zo vanaf de bank even kon zien dat Williams wel de beste auto had vind ik knap. Als de huidige banden het toelieten om wat agressiever te rijden dan komt Maldonado veel beter uit de verf, maar de banden zijn al jaren dramatisch. | |
JimmyManna | vrijdag 4 december 2015 @ 18:33 |
In de kwali was Maldo al tweede he. Icm de banden was Williams die gewoon dag de beste ja. Of denk jij dat Maldonado met gelijk materiaal Alonso ook achter zich zou hebben gelaten? En dat hij op deze banden niet uit de verf zou komen (wat ik betwijfel) is een makke van hemzelf, het tekent zijn beperktheid. | |
aesop | vrijdag 4 december 2015 @ 18:35 |
Koffiedik kijkend zie ik de krachtsverhoudingen voor de start van komend seizoen als volgt: 1 Mercedes 2 Ferrari 3 Williams 4 STR 5 Red Bull 6 Aston Martin 7 Renault 8 McLaren 9 Haas 10 Manor 11 Sauber Ik denk dat Toro Rosso een reuzesprong maakt, als ze een hun sterke punten weten te behouden. Het zal in de loop van het seizoen wel iets minder worden, maar ook dat hoeft niet dramatisch te zijn. De Renault werd dit seizoen ook niet beter en Toro Rosso bleef leuk meedoen. Alleen werd het gat met Red Bull groter en ging Force India halverwege hen halverwege voorbij. | |
JimmyManna | vrijdag 4 december 2015 @ 18:37 |
No way. Echt onmogelijk dat STR het vierde team is, over een seizoen genomen. | |
Afhaalchinees | vrijdag 4 december 2015 @ 18:38 |
denk eerder dat toro rosso tussen renault en mclaren zou komen op je lijstje. | |
JimmyManna | vrijdag 4 december 2015 @ 18:39 |
Hoe is het überhaupt mogelijk om een inschatting te maken nog voor de eerste tests? | |
JimmyManna | vrijdag 4 december 2015 @ 18:40 |
Precies. Genoeg mogelijkheden dus. | |
Rossdale | vrijdag 4 december 2015 @ 18:51 |
Dit zie ik eerder gebeuren eigenlijk. McLaren zal volgend jaar flinke updates kunnen doorvoeren en dan doen ze wel weer mee in de subtop. | |
aesop | vrijdag 4 december 2015 @ 18:53 |
Over een seizoen genomen niet, dat ben ik met je eens. | |
opreis | vrijdag 4 december 2015 @ 18:53 |
Nou gebaseerd op de afgelopen jaren kan je een inschatting maken. Let op: Ik denk dat Mercedes volgend jaar boven de manors en de de saubers eindigd. Of had ik dit onmogelijk kunnen inschatten? | |
JimmyManna | vrijdag 4 december 2015 @ 19:02 |
Nee, die gok durf ik ook wel aan. Maar het middenveld is lastiger. | |
opreis | vrijdag 4 december 2015 @ 19:02 |
Waarbij het close gaat worden tussen RB/Williams/Aston Martin | |
Fer | vrijdag 4 december 2015 @ 19:50 |
STR bouwt een eigen chassis, maar de afgelopen twee jaar hadden ze alle info van Redbull over de beste integratie van de Renault PU. Nu met Ferrari zullen ze dit zelf moeten uitzoeken. Aan de andere kant, gezien de prestaties van Sauber begin dit jaar, met de compleet vernieuwde 2015 PU van Ferrari, is het ook weer niet zo heel moeilijk. Sowieso zijn we nu twee jaar verder met Turbo V6, er is een hoop kennis en informatie hierover inmiddels. Dus ik denk dat p5 wel moet kunnen. Ik verwacht echter dat Honda ook veel gaat goedmaken, net als Ferrari afgelopen winter en de MP4/30 lijkt erg goed verder kwa drivability en aero. Die schat ik ook wel op p5, zelfs 4 misschien. Williams is een vraagteken. Ze komen met iets compleet nieuws, maar als je naar de afgelopen twee jaar kijkt. Lijkt het alsof de andere teams efficientere aerodynamica ontwikkelen. De Force India heeft het in het begin laten liggen, maar ze komen steeds dichterbij. Renault dan. Het lijkt er niet op dat ze, nu er weer geld is, opeens een superauto bouwen. Daar zijn ze nog niet klaar voor of hebben ze de mensen nog niet voor. In 2012 en 2013 zaten Boullier en Allinson er nog. Ok van Ilmor verwacht ik niet in de winter een supersprong, wellicht werkt zijn ontwerp ook niet meteen. Daarnaast zeggen Mercedes en Ferrari dat hun brandstofleveranciers (Petronas en Shell) ook heel belangrijk zijn geweest. Heeft Total wel de juiste kennis hiervoor? Dus wellicht Mercedes Ferrari Aston Martin Mclaren Redbull Williams Torro Rosso Haas Renault Sauber Manor Waarbij 3 - 7 heel close zal zijn. Ik verwacht ook niks van Manor, ze hebben niet eens een management. | |
Funzel | vrijdag 4 december 2015 @ 20:58 |
Is FI > Aston Martin al zeker dan? | |
King_Merc | vrijdag 4 december 2015 @ 21:18 |
Mercedes (Blijven de beste, al komt de rest van het veld wel iets dichterbij ) Ferrari (zouden hun achterstand tov Mercedes kunnen halveren) Aston Martin (erg goed team , sterke rijders en met extra geld van het FOM zouden ze een redelijke stap moeten maken) Williams (stopten redelijk snel met de ontwikkeling van de auto , veel eerder dan vorig jaar zou ze nu moeten helpen, komen iets dichter bij Ferrari ) Red Bull (tussenjaartje) McLaren (hybride problemen zouden nu echt voorbij moeten zijn zou ze minimaal 1,5 sec winst op moeten leveren ) Torro Rosso (zal dichtbij Sauber liggen in het begin, was heel lang onbekend met welke motor ze zouden racen, en qua ontwikkeling niet goed, de layout van de Ferrari motor is heel anders dan de Renault, in het V8 tijdperk was het makkelijker switchen) Sauber ( steeds middenmoot) Renault (voor hun een tussenjaar net zoals 2001, jaar later beter voor de dag) Haas (eerste jaar zal geen verassing zijn dat ze achteraan rijden wellicht een aantal puntjes) Manor ( nog steeds achteraan maar ze hebben wel de aansluiting gevonden , maakt alleen kans op punten tijdens races als Austin dit jaar ) Zo zou ik de verhoudingen plaatsen Top 1. Mercedes 2. Ferrari Subtop 3. Aston Martin 4. Williams 5. Red Bull Middenmoot 6. McLaren 7. Toro Rosso 8. Sauber 9. Renault Achterhoede 10. Haas 11. Manor | |
King_Merc | vrijdag 4 december 2015 @ 21:19 |
Ja | |
Ferry_76 | vrijdag 4 december 2015 @ 21:24 |
Sauber wil voor volgend jaar iets radicaals gaan doen met de auto om vooruitgang te boeken volgens de Formule1 van deze week, maar dat kan natuurlijk twee kanten op werken. De radicale auto's van Lotus en Caterham werkten ook voor geen meter. | |
Funzel | vrijdag 4 december 2015 @ 21:29 |
Oh wauw nooit geweten | |
ElmarO | vrijdag 4 december 2015 @ 21:42 |
Moet nog een officiële bevestiging komen. Las een gerucht dat het op 14 december officieel bekend zou worden gemaakt. | |
Swetsenegger | vrijdag 4 december 2015 @ 22:00 |
| |
ColtZ40 | vrijdag 4 december 2015 @ 22:06 |
Knap dat je het allemaal weet, hief ik volgend jaar niet te kijken.... | |
Wertha | vrijdag 4 december 2015 @ 22:14 |
Dat 'radicale' gedoe kan ook prima voor de bühne zijn. Wanhoopspoging om sponsoren te interesseren. | |
flipsen | vrijdag 4 december 2015 @ 22:20 |
Sauber en iets radicaals doen, that´s new | |
Fer | vrijdag 4 december 2015 @ 22:22 |
Ik verwacht heel veel van Haas hoor. Bedenk dat de ontwerpers alle kennis en faciliteiten van Ferrari hebben. Ze weten dondergoed wat werkt of niet werkt. | |
Tommeke | vrijdag 4 december 2015 @ 22:30 |
-leuk, maar niet hier- [ Bericht 89% gewijzigd door Nattekat op 04-12-2015 22:31:45 ] | |
VXXLL | vrijdag 4 december 2015 @ 22:40 |
Zoiets denk ik ook ja. Verwacht tov dit jaar minder punten, maar we gaan het zien | |
Ferry_76 | vrijdag 4 december 2015 @ 23:14 |
https://www.facebook.com/(...)0038/?type=3&theater
| |
JimmyManna | zaterdag 5 december 2015 @ 00:13 |
Toch vraag ik me altijd af: hoe onafhankelijk is Toro Rosso in het kiezen van zijn motoren? Ik bedoel, het is wel een zelfstandig team en zo, maar toen Red Bull af ging geven op Renault en ermee braken brak Toro Rosso er dus ook mee. Is het nou Tost die echt kiest met zijn team, of Marko, of Mateschitz, of allemaal. Zal dat laatste wel zijn. | |
Fer | zaterdag 5 december 2015 @ 00:21 |
Marko | |
Geralt | zaterdag 5 december 2015 @ 00:27 |
Best overtake of 2015 met bekant 70% van de stemmen Best drive of 2015 1ste én 3de Star driver of 2015 1ste met meer dan 50% van de stemmen Door de teambazen als 4de beste coureur van afgelopen jaar En dat allemaal op het officiële F1 twitteraccount. Gestemd door de fans. En door de teambazen die ene dan. En dan nog zijn er mensen die zeggen dat Max er niks van bakt Ik heb zin in volgend jaar | |
Geralt | zaterdag 5 december 2015 @ 00:34 |
En dat kan er ook nog wel bij. Man man man We gaan mooie F1 jaren tegemoet | |
franklop | zaterdag 5 december 2015 @ 01:07 |
ze hebben voor Renault al jaren met verschillende motoren gereden | |
JimmyManna | zaterdag 5 december 2015 @ 01:14 |
Klopt met Ferrari ook. | |
eddehaas | zaterdag 5 december 2015 @ 03:11 |
In hoeverre kun je zo'n motor telkens verbeteren ? Er zal toch ergens een max zitten, en vaak maak je in het begin grotere stappen dan later. Of tewijl hoe zal de Ferrari 2015 zich verhouden met die van 2016 ? Hoeveel sterker was de 2015 versie ten opzichte van 2014 ? | |
Sinister-D- | zaterdag 5 december 2015 @ 07:08 |
net zo zeker als dat RBR met een VW/Audi motor ging rijden. Oftewel, totdat er een officieel statement komt is er niets zeker. | |
Fer | zaterdag 5 december 2015 @ 09:20 |
lastig te zggen, de 2014 had een slecht functionerende ERS, net als Honda dit jaar. En de PU was wat zwaar en gewichtsverdeling niet in orde. Dit is allemaal gefixt in de winter. Dus vanaf nu kunnen ze alleen procentjes meer efficientie eruit vissen, net als Mercedes. Maar dat percentage zal steeds kleiner worden. Honda zal ook hun ERS fixen en die grote stap maken, ze zullen ook nog wel een stap maken kwa efficientie, maar daarna ook procentjes sprokkelen. Hopelijk voor Renault - Ilmor zullen zij ook verbeteren. Maar ik vraag mij af of de samenwerking Renault Ilmor Total wel goed zal zijn. | |
sasquatsch | zaterdag 5 december 2015 @ 10:02 |
Was al gezegd. | |
motorbloempje | zaterdag 5 december 2015 @ 10:32 |
3 prijzen. Wat een baasje. | |
opreis | zaterdag 5 december 2015 @ 10:55 |
Ik kan nergens vinden wat de andere prijzen waren die werden uitgedeeld en wie ze heeft gewonnen | |
Sinister-D- | zaterdag 5 december 2015 @ 11:13 |
wereldkampioen. Een of andere Hamilton | |
JimmyManna | zaterdag 5 december 2015 @ 12:00 |
Sowieso opvallend dat een rookie drie awards binnen sleept en er nauwelijks aandacht is van de grotere buitenlandse F1-media. Zegt veel over de status van de FIA awards. | |
sasquatsch | zaterdag 5 december 2015 @ 13:58 |
Of de manier waarop ze gepresenteerd worden. Een besloten feestje ergens in Parijs zonder aandacht van TV en dergelijke. Doen ze in Amerika toch een stuk beter. | |
Geralt | zaterdag 5 december 2015 @ 14:03 |
crash.net, gpupdate.net, autosport.com, sky sports, reuters, eurosport UK, james allan on f1, etc Ik noem dat niet nauwelijks eigenlijk | |
Geralt | zaterdag 5 december 2015 @ 14:04 |
Max heeft helmen geruild met Alonso weekje of wat terug. Ook wel tof. Gewoon een helm van een 2 voudig wereldkampioen boven je open haard hebben staan | |
TargaFlorio | zaterdag 5 december 2015 @ 14:36 |
Het gala wordt later toch uitgezonden door Motors TV of Eurosport? Is andere jaren tenminste wel zo. Niet dat ik zoiets saais ga kijken. | |
Tarado | zaterdag 5 december 2015 @ 14:39 |
is een kwestie van geduld hebben | |
Geralt | zaterdag 5 december 2015 @ 14:40 |
! | |
tralalala | zaterdag 5 december 2015 @ 14:43 |
| |
TargaFlorio | zaterdag 5 december 2015 @ 14:51 |
Of hebben Nederlanders massaal zitten stemmen zodat ze 25% van alle stemmers waren? Interviews met Verstappen zijn wel altijd leuk. Hij is nog niet verpest door de pr mensen. | |
nils7 | zaterdag 5 december 2015 @ 15:56 |
Was altijd live op Eurosport maar kon gisteren niks in de gids vinden | |
JimmyManna | zaterdag 5 december 2015 @ 17:22 |
Op nu wel? Vanmorgen zag ik niks bij SkySport en Autosport. Dan was ik te vroeg. Niks gezegd dan. | |
VacaLoca | zaterdag 5 december 2015 @ 19:01 |
Geweldig interview, vooral de laatste 20 seconden | |
rubbereend | zaterdag 5 december 2015 @ 19:46 |
Een Clio omdat ze Renault volgend jaar.... een Fiat het gaat hem toch wel soepel af dit soort dingen | |
Meike26 | zaterdag 5 december 2015 @ 19:55 |
Die was indd erg gevat.. Zij denkt.. Oh hij mag Ferrari rijden.. Hij haalt gewoon de realiteit erbij en noemt Fiat.. Denk wel dat dat de nieuwe 124 Spider gaat worden trouwens, of een 500 Abarth | |
TargaFlorio | zaterdag 5 december 2015 @ 19:58 |
Hij is erg gevat. Het zou natuurlijk voor de hand liggen om Ferrari te zeggen, maar zegt dan gewoon FIAT. | |
Geralt | zaterdag 5 december 2015 @ 20:12 |
320 plekken in totaal. Man man man wat een KUTregel Dat ze die maar gauw afschaffen | |
Geralt | zaterdag 5 december 2015 @ 20:24 |
Mooi ook die laatste vraag. Wat zijn je dromen. Wereldkampioenschappen winnen. Zonder aarzeling. Meervoud. Mooi om te zien die vastberadenheid. | |
Izzy73 | zaterdag 5 december 2015 @ 20:49 |
Mclaren MP4-X F1 concept car. Ziet er zeer strak maar niet erg praktisch uit mijns inziens. http://www.autosport.com/news/report.php/id/122111 | |
Nattekat | zaterdag 5 december 2015 @ 21:00 |
Hoezo? Ziet er aerodynamisch strak uit. | |
Izzy73 | zaterdag 5 december 2015 @ 21:06 |
Zeker, maar met die bescherming om de wielen zie ik ze niet ongeschonden over de kerbs stuiteren En die gesloten cockpit is een beetje hoekig, lijkt me niet prettig om doorheen te kijken (vervorming). Maar het is ook maar een concept natuurlijk. Verder wel een strakke wagen ja. Nu nog een goede motor. | |
4-elements | zaterdag 5 december 2015 @ 22:11 |
Auto's met een dakje horen niet in de F1. Bovendien hoeft een dakje niet te betekenen dat de coureur veiliger zit. Je komt er ook moeilijker uit. Zeker als de klep is vervormd door een ongeluk. | |
JimmyManna | zondag 6 december 2015 @ 01:54 |
Twijfel bij Ghosn over de line-up. Lijkt mij logisch. http://www.f1fanatic.co.uk/2015/12/06/f1-fanatic-round-up-0612-3/ | |
Fer | zondag 6 december 2015 @ 10:15 |
Zou Ocon er klaar voor zijn dan? En ik meen dat zowel de club van Maldonado als die van Palmer de centen al hebben overgemaakt dit jaar. | |
sasquatsch | zondag 6 december 2015 @ 10:57 |
En dat terwijl Renault het eens was met het tekenen van Palmer als coureur. | |
Geralt | zondag 6 december 2015 @ 11:01 |
Veel te jong!!!! | |
Fer | zondag 6 december 2015 @ 11:12 |
Ach, hij zal er wel weer achter komen dat er een hoop poen mee gemoeid is en ik schat Ghosn wel iets hoger in dan Monika "ik verkoop mijn stoeltjes 3x" Kaltenborn. Misschien Ocon als testcoureur met redelijk wat p1 en simulatortijd en dan 2017 races rijden. En krijgt Carmen Jorda een rolletje voor een remake van de Pirelli kalender of anders onder het bureau gridgirl. | |
Geralt | zondag 6 december 2015 @ 11:15 |
Die zou beter bij bv een X-art kunnen solliciteren wmb. | |
JimmyManna | zondag 6 december 2015 @ 11:15 |
Vergne lijkt me de enige serieuze Franse optie. | |
Geralt | zondag 6 december 2015 @ 11:15 |
Bourdais | |
JimmyManna | zondag 6 december 2015 @ 11:16 |
| |
JimmyManna | zondag 6 december 2015 @ 11:17 |
Dan wel als teamgenoot van Doornbos | |
Geralt | zondag 6 december 2015 @ 11:17 |
Fixed Ik ga van de week mijn 1:43 autootje van Max ophalen; die is binnen in Swalmen bij de webshop | |
WEST | zondag 6 december 2015 @ 11:21 |
Nee doe dan Olivier Panis | |
Geralt | zondag 6 december 2015 @ 11:22 |
Panis | |
sasquatsch | zondag 6 december 2015 @ 11:39 |
Ocon is tegenwoordig Mercedes, dus die zal niet snel voor Renault gaan rijden. | |
Sinister-D- | zondag 6 december 2015 @ 11:56 |
Ocon heeft in theorie niets meer te maken met (ex)Lotus. Na zijn F3-titel in ie van Lotus Junior naar Mercedes gegaan. De contacen zullen er nog wel zijn, maar Renault zal ook wel ergens jonge gastjes hebben rondrijden. Edit: Crap, pagina niet ververst sinds daarstraks, had dus wel kunnen denken dat bovenstaande al gezegd werd | |
Fer | zondag 6 december 2015 @ 11:59 |
Oh Fok! Jean Eric al vergeten, zo snel gaat het dus. | |
Peterselieman | zondag 6 december 2015 @ 12:03 |
Die kan tenminste zeggen dat hij een Formule 1-race gewonnen heeft | |
JimmyManna | zondag 6 december 2015 @ 12:04 |
Haha ja inderdaad. Prima rijder verder, zou zeker een aanwinst zijn tov Palmer die ik niet heel hoog in schat. | |
JimmyManna | zondag 6 december 2015 @ 12:07 |
En zou Charles Pic nog een optie zijn ? Nee toch? | |
Sinister-D- | zondag 6 december 2015 @ 12:08 |
afhankelijk waar natuurlijk de nadruk op gelegd wil worden. Talent zonder serieuze backing? Ja, Vergne. Willen ze eventueel nog wat centen? Norman Nato via Arden->Horner->RBR->Renault (maar eigenlijk te omslachtig gedacht). Gasly, ook weer via RBR/Renault connectie, en RB is er niet vies van om een extra jr-rijder in de F1 te stallen. Arthur Pic, de connectie is er al met Renault, dezelfde als met Charles paar jaar terug. Willen ze hun ontwikkeling bekostigen en er perse een Fransoos in hebben kunnen ze nog kiezen voor Berthon. Al is de kans groot dat dan ook een deel van die inkomsten naar herstellingen van de wagen gaat En dan heb ik het alleen nog maar over gp2 rijders, in de FR3.5 zat ook nog ene Vaxiviere die ook niet de beroerdste rijder is. | |
Sinister-D- | zondag 6 december 2015 @ 12:08 |
eerder Arthur, zie mijn vorige post | |
JimmyManna | zondag 6 december 2015 @ 12:12 |
Toch denk ik dat mochten ze de line up wijzigen ze niet voor geld zullen gaan en ook niet voor een rookie. Ik geeft Vergne de grootste kans (na Palmer en Maldo dan). | |
WEST | zondag 6 december 2015 @ 12:16 |
En wat voor een Grand Prix. | |
Geralt | zondag 6 december 2015 @ 12:20 |
Slechts 3 aan de streep | |
JimmyManna | zondag 6 december 2015 @ 12:30 |
Des te knapper dat hij dan wel finisht ;-) | |
Fiorano | zondag 6 december 2015 @ 13:02 |
En die zo'n van Prost? Of is die nog echt niet zo ver? | |
Geralt | zondag 6 december 2015 @ 13:08 |
Die is 34 | |
JimmyManna | zondag 6 december 2015 @ 13:09 |
En geen wereldcoureur. | |
Fiorano | zondag 6 december 2015 @ 14:00 |
Talentje dus | |
nils7 | zondag 6 december 2015 @ 14:33 |
Alonso, let maar op! | |
JimmyManna | zondag 6 december 2015 @ 14:37 |
Zou wel mooi zijn. Heeft ie al die omzwervingen gedaan voor een derde titel, wint ie hem uiteindelijk gewoon bij zijn eerste team | |
Geralt | zondag 6 december 2015 @ 14:48 |
Renault was niet zijn eerste team. | |
Geralt | zondag 6 december 2015 @ 14:50 |
Dat was namelijk "Scuderia Toro Rosso". | |
Peterselieman | zondag 6 december 2015 @ 14:59 |
klopt helemaal | |
Sinister-D- | zondag 6 december 2015 @ 15:11 |
Over Alonso gesproken, Honda HRC heeft hem een uitnodiging gestuurd: | |
SnowOokami | zondag 6 december 2015 @ 15:28 |
Kan die eindelijk wat leuks doen | |
JimmyManna | zondag 6 december 2015 @ 16:14 |
... waarmee hij wereldkampioen werd... (bedoelde ik, maar dat zei ik inderdaad niet ) | |
Rossdale | zondag 6 december 2015 @ 16:54 |
Juist, Palmer wel | |
twiFight | zondag 6 december 2015 @ 23:10 |
Met die regel is niets mis. Is juist een uitstekende maatregel om te zorgen dat fabrikanten duurzaam spul maken. Dat twee fabrikanten vervolgens hun shit niet op orde hebben, tsja... | |
JimmyManna | zondag 6 december 2015 @ 23:14 |
Dat ben ik met je eens maar ze moeten die straffen anders uitdelen. Op een grid van 20 wagens kan je geen 30 (of meer) plekken straf krijgen. | |
Mexicanobakker | maandag 7 december 2015 @ 06:42 |
Waag het Minardi nog eens zo te noemen Maar die Palmer is ook niks en Pastor is een mooiweercoureur | |
nils7 | maandag 7 december 2015 @ 09:13 |
Palmer vind ik ook maar matig, gewoon 5 seizoenen nodig gehad voor de Gp2 titel. | |
VXXLL | maandag 7 december 2015 @ 14:03 |
http://www.skysports.com/(...)act-other-f1-drivers
| |
Racerblade | maandag 7 december 2015 @ 14:24 |
4. | |
nils7 | maandag 7 december 2015 @ 14:25 |
5 als je Asia series meerekent | |
Racerblade | maandag 7 december 2015 @ 14:38 |
Wat gewoon in seizoen 2011 valt. Goed, toen werden die punten nog niet bij het GP2 kampioenschap opgeteld, maar om vier races in twee weekenden een seizoen te noemen geeft nogal een vertekend beeld. Denk ook niet dat het een wereldster is, maar ik schat hem hoger in dan Ericsson of Gutiérrez. | |
Tarado | maandag 7 december 2015 @ 14:45 |
Hier kan ik me weinig van herinneren | |
JimmyManna | maandag 7 december 2015 @ 14:52 |
Van wat? | |
JimmyManna | maandag 7 december 2015 @ 14:53 |
Tja dat kan. Op zich is het allemaal niet zo vreemd, iedereen zit anders in elkaar. | |
Tarado | maandag 7 december 2015 @ 15:59 |
dat quote ik toch, dat hij beter was op veel gebieden | |
twiFight | maandag 7 december 2015 @ 16:04 |
Ik snap dat artikel van skysports niet zo. Wat willen ze nu 'berichten' dan, dat Lewis introverte trekjes heeft? Dat is toch prima? Ik snap de nieuwswaarde er niet van. | |
Tarado | maandag 7 december 2015 @ 16:05 |
Zullen nog veel van dat soort berichten volgen tot er weer getest wordt | |
Kleffe_Dop | maandag 7 december 2015 @ 16:14 |
Iets met komkommertijd inderdaad.. wat interesseert het mij nou of die kerel gezellig is met andere coureurs of niet. | |
Bluurgh | maandag 7 december 2015 @ 16:56 |
Nouja 2010 was het inkomjaar van Button, met 26 punten achterstand op Lewis het seizoen eindigen is niet iets om je voor te schamen, in 2011 versloeg hij Lewis en had bv. een geniale race in Canada en in 2012 had Lewis twee punten meer als Jenson dus opzich heeft hij best een punt denk ik. En ik denk dat wel meer mensen verwacht hadden dat Lewis de grote overwinnaar zou zijn van het duo maar dat is hem echt niet gelukt. Al denk ik dat het nu (bij Mercedes) wel een ander verhaal was geweest. | |
JimmyManna | maandag 7 december 2015 @ 17:14 |
Button? Ja, dat was hij toch ook. In de regen was hij beter. Hij maakte veel minder fouten. En buiten de cockpit was hij dat misschien ook wel zoals hij zegt, dat kan ik niet beoordelen. Het verschil over drie jaar was uiterst gering, dan zal hij zeker dingen beter hebben gedaan dan LH. | |
Ferry_76 | maandag 7 december 2015 @ 17:22 |
Volgend jaar in Melbourne incasseert McLaren gewoon 600 plekken straf per auto, hebben ze 2x20 nieuwe motoren achter de hand voor de rest van het jaar. | |
Tarado | maandag 7 december 2015 @ 17:28 |
Volgens mij was hij in de regen niet beter, hij is/was wel super op opdrogende banen, al moet ik wel toegeven dat mijn geheugen ook niet helemaal juist is, dat heb ik wel vaker met sport. De verschillen waren kleiner dan ik in mijn hoofd had, zoals ook door Bluurgh aangegeven | |
JimmyManna | maandag 7 december 2015 @ 18:06 |
Minder drinken, dat werkt bij mij | |
Tarado | maandag 7 december 2015 @ 18:24 |
dat vind ik ook het prettige van sport kijken, op het moment belangrijk maar erna doet het er weinig meer toe | |
SnowOokami | maandag 7 december 2015 @ 18:48 |
*nod nod* | |
Fer | maandag 7 december 2015 @ 19:58 |
Button is een onopvallende rijder, maar ongelovelijk sterk geworden. Zeker de afgelopen jaren heeft ie altijd goede resultaten laten zien en ook naast Alonso houd hij zich staande. | |
opreis | maandag 7 december 2015 @ 20:06 |
Volgens mij heeft hamilton wel beduidend meer pech dan button en die race in Canada zat werkelijk alles mee met Button | |
Fir3fly | dinsdag 8 december 2015 @ 10:59 |
Nu weten we eindelijk waarom hij voor McLaren Honda getekend heeft. | |
JimmyManna | dinsdag 8 december 2015 @ 12:44 |
Godsgruwelijk veel geld zal ook helpen. | |
Automatic_Rock | woensdag 9 december 2015 @ 09:42 |
Over de drie jaar samen bekeken heeft Button meer punten behaald dan Hamilton. Volgens mij is dat ook wat Hamilton vooral geleerd heeft van Button. Sneller dan de meeste was Hamilton al, maar hij is bij Mercedes ook veel constanter geworden. | |
MakkieR | donderdag 10 december 2015 @ 09:17 |
Waar STR zal eindigen, hangt vooral af van minuscule details. Waar het verschil vaak bij de kwalificaties om honderdsten van secondes ging, had STR tijdens de race maar een miniem verschil qua vermogen. Veel zal ook afhangen van de betrouwbaarheid van de motor, waar naar mijn mening STR te veel punten heeft laten liggen en uiteraard de rijvaardigheden (ontwikkeling) van onze jonge helden bij STR. de eerste vier posities zal niet lukken mits er een aantal auto's uitvalt, want wat daar achter zit rijdt ook niet vlekkeloos dus veel is mogelijk. | |
nils7 | donderdag 10 december 2015 @ 09:48 |
Juan Manuel Fangio heeft een zoon!
| |
Weltschmerz | donderdag 10 december 2015 @ 11:51 |
Ja, maar ook niet zonder grillen. Ik vraag me af of de Mercedes met zijn superioriteit wel zo geschikt is om de ontwikkeling van Hamilton aan te tonen. Als de auto zo goed is komt het gewoon meer op pure snelheid aan en dat heeft hij wel. Al die manieren die Button had gevonden om hem ondanks zijn snelheid te verslaan zijn veel meer aan de orde wanneer de auto gewoon een van de kanshebbers is voor de titel zoals die McLaren. | |
Fir3fly | donderdag 10 december 2015 @ 12:43 |
Even tussendoor, iRacing heeft net de McLaren Mp4-30 toegevoegd (die van 2015 dus). Deze is gebouwd op data die McLaren en Honda zelf hebben aangeleverd (de aero package is zelfs nog die van Japan geloof ik). Realistischer dan dat wordt het niet, en de toevoeging van die auto heeft alles daar laten crashen dus zelfs op dat punt doet het de realiteit al na . Ik heb er al in gereden en het rijdt zoveel makkelijker dan de vorige F1 bak die ze daar hadden (2009 Williams). DRS, ERS enzovoort alles er op en er aan. http://www.iracing.com/nu(...)highlight-new-build/ | |
Gryzewolf | donderdag 10 december 2015 @ 17:17 |
Een redelijk snelle koekenbakker... | |
Doevelaer | donderdag 10 december 2015 @ 17:35 |
Een snelle koekenbakker met een soort van rode waas wanneer hij een muur ziet. Of een andere coureur. Of al het andere. Nee, hij reed oprecht geniaal in Barcelona destijds, maar zijn reputatie als brokkenpiloot komt niet bepaald uit het niets. | |
JimmyManna | donderdag 10 december 2015 @ 18:15 |
Gewoon goed reed hij toen. Geniaal is heel wat anders. | |
Doevelaer | donderdag 10 december 2015 @ 18:21 |
Wat jij wil. | |
JimmyManna | donderdag 10 december 2015 @ 20:51 |
Nou ja dat vind ik dan he | |
Doevelaer | donderdag 10 december 2015 @ 21:50 |
De scheidslijn tussen gek en geniaal schijnt vrij dun te zijn, vandaar. | |
JimmyManna | donderdag 10 december 2015 @ 22:29 |
Dan zou het kunnen dat ik geniaal ben... | |
Fir3fly | donderdag 10 december 2015 @ 22:57 |
Win some lose some. Een aantal andere keren had ik wel gelijk toen men hier al er van uit ging dat de geruchten waar waren. | |
Geralt | donderdag 10 december 2015 @ 23:48 |
Voorspellingen altijd leuk om te doen. Ik was de enige die (eigenlijk semi-laconiek) Buttons enige Wereldtitel voorspelde hier Dan waag ik er ook maar een voorspelling aan voor komend jaar: Max haalt 2x een podium en Ricardo maakt het seizoen niet vol. | |
JimmyManna | vrijdag 11 december 2015 @ 06:16 |
Ricciardo? Waarom niet? Gaat ie dood? | |
Rossdale | vrijdag 11 december 2015 @ 08:59 |
Zonta? Die zal inderdaad geen volledig F1 seizoen gaan rijden nee. Die voorspelling durf ik ook wel te doen | |
KaheemSaid | vrijdag 11 december 2015 @ 09:14 |
Ik heb precies hetzelfde, sommige mensen kunnen bijvoorbeeld hele acties uit voetbalwedstrijden oprakelen. Ik zou niet weten hoe dat moet. | |
Geralt | vrijdag 11 december 2015 @ 15:52 |
Je weet best wie ik bedoel | |
Ferry_76 | vrijdag 11 december 2015 @ 16:41 |
Ryo Haryanto is begonnen met bieden op een stoeltje bij Manor voor 2016: | |
King_Merc | vrijdag 11 december 2015 @ 16:45 |
en een rondje vol kunnen houden ? | |
Fir3fly | vrijdag 11 december 2015 @ 17:00 |
Ja hoor, rijdt erg makkelijk. Het wordt echt leuk als je de ERS boost vol aan zet maar dat houdt ie maar een rondje vol . | |
Ferry_76 | vrijdag 11 december 2015 @ 18:14 |
Waarbij ik me wel afvraag hoe Haryanto aan de punten voor zijn superlicentie denkt te komen..? Alleen een vierde plaats in het GP2 kampioenschap in de laatste vier jaar kom je er niet mee... | |
sasquatsch | vrijdag 11 december 2015 @ 19:46 |
Dit. Naast punten kun je ook voldoen door in de afgelopen drie jaar een superlicentie gehad te hebben, maar dat heeft hij niet. Alleen testen en free practice tellen niet. | |
Peterselieman | vrijdag 11 december 2015 @ 20:08 |
Ik denk dat we daar blij mee moeten zijn, want hij is mij iets te vaak bij crashes betrokken | |
JimmyManna | zaterdag 12 december 2015 @ 09:44 |
Die jongens is absoluut niet F1-waardig. Maar goed, Will Stevens en Max Chilton zijn/waren dat ook niet. | |
Sinister-D- | zaterdag 12 december 2015 @ 12:00 |
Stevens was toch een degelijke rijder in de FR3.5 met de Strakka. Niet de beste wagen van het veld, maar toch leuke resultaten. Hij staat me toch bij als een degelijke rijder in de junior klassen. | |
JimmyManna | zaterdag 12 december 2015 @ 12:11 |
Dat klopt ook wel, maar een degelijke rijder is imo geen F1-materiaal | |
Sinister-D- | zaterdag 12 december 2015 @ 13:49 |
Bbc heeft om 14.00 een samenvatting van het seizoen | |
sasquatsch | zaterdag 12 december 2015 @ 21:26 |
Dani Juncadella wint Mercedes Stars And Cars 2015 en verslaat in de finale Pascal Wehrlein. Lewis Hamilton wordt derde door in de kleine finale Rosberg te verslaan. | |
WEST | zaterdag 12 december 2015 @ 21:35 |
morgenavond Max bij de TV show. | |
JimmyManna | zaterdag 12 december 2015 @ 21:37 |
Dank voor de tip. | |
Fer | maandag 14 december 2015 @ 20:01 |
http://www.motorsport.com(...)ffensive-to-ferrari/ Sergio is gewoon eerlijk vandaag. | |
Jester65 | maandag 14 december 2015 @ 21:25 |
www.ad.nl | |
Geralt | maandag 14 december 2015 @ 21:56 |
De naam Alfa Romeo in de F1 zou ik persoonlijk toejuichen. Zolang het maar niet zo een debacle wordt als de naam Lotus. | |
JimmyManna | maandag 14 december 2015 @ 22:04 |
Zou zeker mooi zijn. Nu is het wachten op BRM ;-) | |
Fir3fly | maandag 14 december 2015 @ 22:36 |
Zal wel een rebranding worden van Haas. Mocht het überhaupt gebeuren. | |
Fer | maandag 14 december 2015 @ 22:41 |
Haas - Alfa Romeo ? Haas wil machines verkopen in de wereld, lijkt mij dat zijn eigen bedrijfsnaam blijft houden? | |
Rossdale | dinsdag 15 december 2015 @ 09:04 |
Ik denk dan eerder aan een partnerschap met Sauber, zoals ze dat eerder met BMW hadden. | |
nils7 | dinsdag 15 december 2015 @ 09:10 |
STR? | |
JimmyManna | dinsdag 15 december 2015 @ 10:44 |
Dan moet Alfa genoegen nemen met oudere motoren. | |
Rossdale | dinsdag 15 december 2015 @ 10:45 |
Of moet STR de merknaam Alfa aan zich binden om nieuwe motoren te krijgen | |
Meike26 | dinsdag 15 december 2015 @ 11:05 |
Haas - Alfa Romeo zie ik denk ik ook als eerst gebeuren. Alfa Romeo wil voornamelijk in amerika wat meer verkopen en kan Haas daarbij goed gebruiken. Sauber is waarschijnlijk 1e kandidaat voor Honda motoren in 2017. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 15 december 2015 @ 12:33 |
Is dat niet iets wat al járen geroepen wordt van Alfa? Hadden ze dat dan niet al pakweg 5 jaar geleden in werking moeten zetten? Want wát willen ze daar eigenlijk gaan verkopen? De Mito en Giulietta zijn te oud om met veel bombarie nog de markt in te gooien, de Giulia laat al jaren op zich wachten en wat we er tot nu toe van hebben gezien zijn dik aangeklede versies in full-trim sport editie, maar ook dat kan niet wegpoetsen dat het kwa design in feite een 5/6 jaar oude auto is. | |
gias | dinsdag 15 december 2015 @ 18:29 |
ik moet het nog maar zien gebeuren, Er zijn er al zoveel die hebben geroepen geinteresseerd te zijn in de f1, maar uiteindelijk nooit kwamen opdagen of doorzetten. Verder heeft Fiat met Ferrari al een sterke naam, nog een team erbij is wel wat overkill. Een F1 team runnen kost klauwen met geld. Elke hint op samenwerking met Ferrari wordt bovendien sterk onder de loep genomen nu ze iedereen dat kunstje met Haas hebben geflikt. Ze worden er niet voor bestraft, maar waar rook is, is vuur en er volgt ook een regelwijziging. | |
sasquatsch | dinsdag 15 december 2015 @ 18:55 |
Doordat Alfa Romeo in een heel ander segment zit dan Ferrari zou het juist veel synergie op kunnen leveren, omdat ze elkaar niet beconcurreren. En dan misschien niet als team maar bijvoorbeeld als naamgever van de Ferrari motoren voor een ander team en dat daarvoor betalen. Zo zou je dus bijvoorbeeld een Haas of STR op de baan kunnen brengen met gerebagde Ferrari motoren, zoals Renault nu doet voor Red Bull als Tag Heuer motoren. Wel de marketingvoordelen maar niet alle poespas om een team te runnen. | |
Meike26 | dinsdag 15 december 2015 @ 21:16 |
Precies.. En wat te denken van Aston Martin die mogelijk zijn naam gaat binden met Force India, terwijl er Mercedes motoren in die wagens liggen.. beetje Lotus-verhaal maar dan nog dubieuzer in mijn ogen.. Aston Martin en Mercedes hebben in mijn ogen qua autosport historie nooit wat met elkaar van doen gehad en ik zie dat ook niet als een logische combinatie. Wat Alfa Romeo betreft, ja Kleffe Dop heeft wel gelijk, maar juist met zo'n rebadging van een krachtbron van Ferrari naar Alfa Romeo merkplaatje kan dat al veel doen voor de herkenbaarheid van het merk langs de wegen, in de autoblaadjes etc etc. En dan doet het verleden er niet meer zoveel toe, meer wat Alfa (hopelijk) in de toekomst gaat doen. Want ik weet niet of jullie de Giulia al van dichtbij hebben gezien? Ik heb hem bijna aangeraakt op de IAA Frankfurt en ik was echt wel even onder de indruk, terwijl ik toch wat kritisch was bij het zien van de eerste foto's. Deze Giulia zou voor een Amerikaan ook zomaar een opvolger worden voor hun Chrysler 300C, Chevy Impala of Hyundai Genesis. Met een F1 programma + een uber Amerikaans team als Haas.. zie ik die patrioten wel in de rij staan bij de Alfa dealer. | |
Fer | dinsdag 15 december 2015 @ 21:40 |
Ja leuk verhaal van Joe Saward, maar ik zie nog altijd geen Redbull Alfa Romeo er vandoor gaan met de kampioenschap. | |
Sinister-D- | donderdag 17 december 2015 @ 20:17 |
http://www.broadcastnow.c(...)ories&contentID=2298 Godnondeju | |
Geralt | donderdag 17 december 2015 @ 20:27 |
Dat is slecht nieuws voor de mensen zonder Sport1. Die moeten nu naar Kai Ebel kijken. Dat gun je niemand | |
#ANONIEM | donderdag 17 december 2015 @ 21:22 |
Ik snap de tactiek van de F1 niet. Als het plan is om zoveel mogelijk geld te verdienen aan uitzendrechten: check. Duidelijk. Maar al die sponsors dan? Die hebben toch vooral baat bij wijde verspreiding van de beelden? En daar draait de F1 toch op? | |
Fer | donderdag 17 december 2015 @ 21:28 |
Tuurlijk niet, we maken de tickets duurde, zodat niemand ze kan betalen, Racen op plekken, waar niemand wil komen en zenden alleen uit op peperdure betaalzenders. Abonnement Sky kost dacht ik 60¤ Er was meen ik een voorstel, om de televisiegelden gelijk te trekken per team, omdat de grotere teams toch wel meer sponsorgeld zouden aantrekken. Maar zal wel nooit gebeuren. | |
sasquatsch | vrijdag 18 december 2015 @ 08:53 |
Dat interesseert de CVC niet. Die wil zoveel mogelijk geld uit de F1 halen. En pay-tv levert (op de korte termijn) meer op dan open tv. | |
nils7 | vrijdag 18 december 2015 @ 10:14 |
Dat graaien komt me echt de strot uit. Lekker allemaal op korte termijn de zakkenvullen maar op lange termijn is het shit. Maar dat is niet alleen met de F1 zo, daar valt het nog wel mee maar is wel een duidelijk voorbeeld. | |
THEFXR | vrijdag 18 december 2015 @ 10:26 |
| |
RingBewoner | vrijdag 18 december 2015 @ 10:46 |
Als ik dit lees dan moet ik zo hard lachen om de uitspraken die Ecclestone gisteren deed over Mercedes. Mercedes zou egoïstisch zijn omdat ze geen motoren wilden leveren aan RBR. Maar wat doet Bernie hier dan? Toch ook alleen maar aan zichzelf denken? Wat een vreselijk nare vent is het ook. | |
nils7 | vrijdag 18 december 2015 @ 11:06 |
De mensen met Ziggo hebben geen probleem toch | |
Geralt | vrijdag 18 december 2015 @ 11:10 |
Behalve dat het geld kost niet nee. Ik weiger om mijn Sport1 op te zeggen om er dan vervolgens achter te komen dat kwalificaties en trainingen niet live uitgezonden worden op de gratis zender van Ziggo en waarschijnlijk zullen ze ook niet alle races gratis uitzenden. En nu de BBC ze dus niet meer gaat uitzenden heb je dan geen uitwijkmogelijkheid die kant op. Dus het enige is dat het geld kost en dat dat eigenlijk belachelijk is. | |
motorbloempje | vrijdag 18 december 2015 @ 11:11 |
| |
sasquatsch | vrijdag 18 december 2015 @ 11:27 |
Belangen van de CVC (en andere investeerders) behartigen. | |
RingBewoner | vrijdag 18 december 2015 @ 11:32 |
Dat weet ik ook wel. Hypocriet is het echter wel. | |
SnowOokami | zaterdag 19 december 2015 @ 10:17 |
Ziggo gaf laatst op Facebook aan dat het nog niet zeker is dat alle F1 races live uitgezonden gaan worden op Ziggo Sport... dus waarschijnlijk hetzelfde als BBC dit jaar. Dus wordt weer zender hoppen per weekend | |
Tarado | zaterdag 19 december 2015 @ 10:25 |
Ik ga er iig niet op rekenen, jammer dat de BBC gaat stoppen, dat keek ik toch liever dan Sport1/Ziggo al vond ik die dit jaar ook niet slecht. | |
KingRadler | zaterdag 19 december 2015 @ 21:06 |
en hoe zit het dan met RTL+ Duitsland? | |
Geralt | zaterdag 19 december 2015 @ 21:09 |
Kai Ebel. De Duitse Olav Mol. Die zenden gewoon uit volgens mij, al weet ik dat niet zeker | |
Peterselieman | zaterdag 19 december 2015 @ 21:10 |
mja, die zenden bij een race die twee uur duurt ongeveer 2 uren reclame uit | |
sasquatsch | zaterdag 19 december 2015 @ 21:13 |
En hebben pas het contract verlengd voor nog eens 3 jaar tegen gereduceerd tarief. | |
kepler | zondag 20 december 2015 @ 10:35 |
Maar wordt alles wel uitgezonden op (de betaalde) Sport1 dan? | |
Geralt | zondag 20 december 2015 @ 10:41 |
Als dat niet het geval zou zijn dan had de betaalde variant geen enkel bestaansrecht, dus ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat Sport 1 gewoon alles uitzendt. Maargoed, dat is een aanname | |
kepler | zondag 20 december 2015 @ 10:44 |
Ja, dat lijkt mij ook. Maar ik dacht dat ZiggoSport hetzelfde was als Sport1? Maar dan gratis voor ziggo klanten. Wij hebben Vodafone, maar daar is de betaalde Sport1 veranderd in ZiggoSport... | |
Fer | zondag 20 december 2015 @ 10:57 |
Ziggo Sport is een gratis zender, daarnaast heb je Ziggo Sport Totaal, de betaalde pakket, wat vroeger Sport 1 heette. | |
franklop | zondag 20 december 2015 @ 11:17 |
Terugblik op seizoen op ziggo sport Al is het niet echt het je dat Krijgen het voor elkaar om Hongarije in 2 momenten samen te vatten.. had best langer gekund [ Bericht 47% gewijzigd door franklop op 20-12-2015 11:27:35 ] | |
JimmyManna | zondag 20 december 2015 @ 11:27 |
Ziggo Sport is 1 zender, gratis voor Ziggo abo's. Ziggo Sport Totaal heeft alle vijf (?) de zenders die Sport1 altijd had. Is dus nog precies hetzelfde voor Sport 1 abo's | |
sasquatsch | zondag 20 december 2015 @ 11:55 |
Zes (Select, Voetbal, Golf, Racing en twee Extra zenders). | |
sasquatsch | zondag 20 december 2015 @ 12:01 |
Ja, in ieder geval op Ziggo Sport Racing, waar ook de VT's worden uitgezonden. Kwalificatie en race zijn (afgelopen seizoen in ieder geval) altijd ook op Select en de twee Extra kanalen met onboard en pitstraat beelden. Ziggo Sport zend vaak uit wat op Select wordt uitgezonden, maar ook niet altijd heb ik gemerkt. Het jaaroverzicht is afgelopen uur alleen op Ziggo Sport uitgezonden en niet op één van de betaalde kanalen. | |
JimmyManna | zondag 20 december 2015 @ 12:21 |
I stand corrected . | |
kepler | zondag 20 december 2015 @ 16:08 |
Aha ok, klinkt logisch. Die gratis zender is dus gratis voor iedereen, niet alleen voor ziggo klanten? | |
Fer | zondag 20 december 2015 @ 16:45 |
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het alleen voor Ziggo klanten gratis is. | |
Rossdale | zondag 20 december 2015 @ 17:58 |
Klopt | |
wimderon | maandag 21 december 2015 @ 16:53 |
sasquatsch | maandag 21 december 2015 @ 17:38 |
Renault heeft de overname van Lotus afgerond
| |
Fer | maandag 21 december 2015 @ 18:15 |
Ben benieuwd of Gerard Lopez er slechter van geworden is. | |
Sinister-D- | maandag 21 december 2015 @ 20:37 |
Ideeën/geruchten over wie er aan het roer gaat staan? Heb de naam Bob Bell als teambaas eens zien langskomen, in een verleden al interim-vervanger geweest van een zekere Briatore in '08. Maar dat is ook de enige. Permane zal wel aanblijven, dat is een oud gediende. Maar voor de rest niets gezien of gehoord eigenlijk. Iemand meer info? | |
Fer | maandag 21 december 2015 @ 20:52 |
Gaat Cyril Abiteboul dat niet doen dan? Of heeft hij al A bit to much fouls gemaakt? | |
Meike26 | maandag 21 december 2015 @ 20:56 |
Lijkt me erg gaaf als Bell naar Renault gaat, laat die rijke stinkerd maar zien welke fout hij heeft begaan bij Manor | |
Geralt | maandag 21 december 2015 @ 20:58 |
Prost zou ook nog wel eens wat kunnen gaan doen daar gok ik zomaar. | |
Rossdale | maandag 21 december 2015 @ 21:15 |
Prost zou toch wellicht een rol krijgen zoals Lauda bij Mercedes? | |
sasquatsch | maandag 21 december 2015 @ 21:23 |
Bell zou sowieso al naar Renault gaan. En schijnt er sinds sinds zijn vertrek bij Manor (waar hij slechts adviseur was) al rond te lopen. Net als ander Renault personeel. | |
sasquatsch | maandag 21 december 2015 @ 21:24 |
Die blijft (voor zover ik weet) verantwoordelijk voor de motorafdeling. Maar de volledige bezetting wordt pas in februari bekend gemaakt. | |
sasquatsch | woensdag 23 december 2015 @ 11:57 |
En dan nog wat relatienieuws: Jenson Button en zijn vrouw Jessica Michibata zijn uit elkaar. | |
Meike26 | woensdag 23 december 2015 @ 20:00 |
Wel een vriendschappelijke breuk lijkt me, gewoon saampjes eens aan de telefoon gezeten, elk aan andere kant van de wereld en tegen elkaar gezegd 'Joh wat denk jij er van?' Die blijven elkaar nog wel zien dus.. Of Button is niet zo'n gentleman zoals hij al jaren lijkt te zijn en heeft al een ander? | |
opreis | woensdag 23 december 2015 @ 20:34 |
Of Jessica die vond het wel lekker dat Jenson er de helft van het jaar niet was zodat ze zelf lekker rond kon neuken, met het oog op zijn toekomst kan dat niet meer als hij dagelijks thuis op de bank zit! De slet | |
Fir3fly | woensdag 23 december 2015 @ 20:44 |
Hij zal dus wel ontslagen worden bij McLaren want de enige reden dat hij daar zat was die vrouw. Omdat Honda en Japans. | |
sasquatsch | woensdag 23 december 2015 @ 21:09 |
Dat denk ik niet. Jenson had al langer een relatie met Honda dan dat hij iets met Jessica had. | |
Rossdale | woensdag 23 december 2015 @ 21:20 |
Yeah right Zou lekker voor je ego zijn dat je F1 coureur bent alleen maar omdat je vrouw half Japans is | |
Fir3fly | woensdag 23 december 2015 @ 21:21 |
Verkeerde PI. | |
Fer | woensdag 23 december 2015 @ 21:23 |
McLaren heeft Jenson nodig, voor zijn feedback over de auto. | |
JimmyManna | woensdag 23 december 2015 @ 21:25 |
Verder heeft Button ook niks gepresteerd. Waardeloze staat van dienst. Voetnoot in de race-geschiedenis. Kaliber Pedro Diniz. | |
Sinister-D- | woensdag 23 december 2015 @ 21:51 |
heb vanmiddag op Twitter zien langskomen dat ze idd aan het rond kezen zou zijn geweest met een CEO van een Japans kledingmerk... | |
JimmyManna | woensdag 23 december 2015 @ 22:18 |
Ah verhalen en geruchten. Je ziet het niet aankomen. | |
twiFight | woensdag 23 december 2015 @ 23:03 |
Vind het wat een suffe reden voor een breuk. Ze waren al 5 jaar samen, dus dat veel uit elkaar zijn kenden ze ook al lang. Of het was meer een 'het wil niet omdat we zo vaak uit elkaar zijn, als we gaan trouwen dan wordt dat vast beter'. Ben blij dat ze nog geen kinderen hebben! | |
nils7 | donderdag 24 december 2015 @ 07:53 |
https://www.facebook.com/video.php?v=1001292893249649&fref=nf | |
Tarado | donderdag 24 december 2015 @ 08:18 |
Misschien was dat laatste wel de reden | |
JimmyManna | donderdag 24 december 2015 @ 08:30 |
Aan de andere kant lijkt het mij niet rot om als zoon van een vermogend en gelauwerd wereldkampioen te worden geboren. Dan maar een scheiding ;-) | |
Rossdale | donderdag 24 december 2015 @ 09:09 |
Nou ik niet Geen papa en mama die er altijd voor je zijn, altijd in de schaduw staan van je pa. Leuk joh Daarom ook wel extra knap van de F1-coureur kinders die nu ook in de F1 rijden/reden Uit de schaduw van je pa komen en jezelf op de kaart zetten is behoorlijk pittig | |
nils7 | donderdag 24 december 2015 @ 09:22 |
Jammer dat Piquet nooit meer kansen heeft gehad, die gast kan best een potje sturen (alhoewel sommige kampioenschappen wel middels een zak geld waren gewonnen ) | |
JimmyManna | donderdag 24 december 2015 @ 11:08 |
Het is ook pittig om het als totaal onbekende zonder gouden wieg en connecties ver te schoppen;-). | |
Geralt | donderdag 24 december 2015 @ 11:20 |
Die smerige fraudeur bedoel je? Die had toen men hem gevraagd werd opzettelijk te crashen meteen aan de grote klok moeten hangen ipv zeggen ja is goed baas. Lamme tak dat het is | |
nils7 | donderdag 24 december 2015 @ 11:42 |
Potje sturen kan ie wel... groter talent dan Sainz gok ik | |
JimmyManna | donderdag 24 december 2015 @ 13:21 |
Ik gok van niet. | |
Rossdale | donderdag 24 december 2015 @ 13:40 |
Dat betwijfel ik ook wel een beetje. Dan onderschat je Sainz wel | |
Geralt | donderdag 24 december 2015 @ 15:16 |
Precies want Sainz is de rookie of the year als Max niet mee zou doen | |
JimmyManna | donderdag 24 december 2015 @ 15:38 |
Volgens Autosprint is hij beter dan Max ;-) Sainz is gewoon heel goed en ik zou geen reden kunnen bedenken waarom hij minder zou zijn dan Piquet. Zo geweldig is die jongen ook weer niet. | |
Automatic_Rock | donderdag 24 december 2015 @ 18:04 |
Pak je kans Meike! | |
Meike26 | donderdag 24 december 2015 @ 19:42 |
of nee | |
sasquatsch | donderdag 24 december 2015 @ 21:02 |
Prettige Kerstdagen allemaal. | |
SnowOokami | donderdag 24 december 2015 @ 21:24 |
| |
Sinister-D- | vrijdag 25 december 2015 @ 12:36 |
Oh my fucking god ____!!!!! Zo slecht | |
VacaLoca | vrijdag 25 december 2015 @ 13:00 |
Kimi op de triangel lachend als een boer met kiespijn | |
Rossdale | zaterdag 26 december 2015 @ 17:29 |
http://www.f1reader.com/n(...)-to-formula-1-135992 Dus toch geen financiële boost voor Force India? Zou zonde zijn | |
Meike26 | zaterdag 26 december 2015 @ 19:02 |
Was al lang bekend! En ze hebben wel een financiële impulsen, ze zijn 5e geworden in constructeurskampioenschap. Dat levert ook tientallen miljoenen euro's méér op. | |
Fir3fly | dinsdag 29 december 2015 @ 11:57 |
Aston Martin CEO:Pijnlijk. |