abonnement Unibet Coolblue
pi_159207966
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:27 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

:D Hoe krijg je het toch voor elkaar om zoveel bullshit in zo'n kort stukje te zetten
Moet je eens opzoeken welke futures het meest populair is in gehandeld in de wereld. Het is niet de SNP, het is de petrodollar.

Mijn target voor deze bearmarkt correctie is 1800 op de SNP :o ^O^ *O*
pi_159208317
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:19 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

Olieprijs is een anticorrelatie met globale MS. Alles die profiteerde van de expanderende MS sinds 1970 is nu in reverse gegaan. oftewel, China, Brazilie, grondstoffeninflatie waren economische mirakels wat je altijd hebt bij expanderende MS. De globale dollar short is 10-20 trillion(credit based petrodollar) maar bij krimpende MS heb je het tegenovergestelde. deze neppe dollars verdwijnen in het niks. Je krijgt dan debt deflation. Oftewel de "kapitaalvlucht" uit China is geen kapitaalvlucht, maar krimpende dollar MS. Dus het is geen verrassing dat Brazilie in een Depressie is. Die dollar reserves is dus niet positief. juist hoe meer dollarreserves je hebt, zoals China, hoe meer exposure je hebt naar de globale dollar short. Dalende olieprijzen is krimpende MS en daarbij horen krimpende GDPs dus krimpende valuaties. De wildcard is echter de domestic dollar MS van de USA. Bij meerdere rate cuts zal dit mogelijk invloed hebben dat de globale MS weer expandeert, dus inflatie. GDP zal binnenkort negatief zijn, dus komt er weer een rate cut aan |:( Maar velen voorspellen het eind van de commodity supercycle. -O- Een ellenlange Depressie is zeer waarschijnlijk, de FED weet niet eens dat de petrodollar creditbased is en dat die bestaat. IPdaarvan verzinnen ze dingen als een "global savings glut" wat nonsens is. :'(

Vergeet ook niet SWF. deze kopen dollar based assets en dat is nu ook (tijdelijk waarschijnlijk) in reverse.
Ik weet niet wat je rookt of snuift maar ik zou iets rustiger aan doen.
pi_159209298
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:27 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

:D Hoe krijg je het toch voor elkaar om zoveel bullshit in zo'n kort stukje te zetten
Voorheen kwam God ook nog wel eens om de hoek kijken maar dat lijkt nu niet meer het geval. :D

WGR / Beursvloer #259 - Waar de 500 ineens ver weg lijkt
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_159209886
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:46 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Voorheen kwam God ook nog wel eens om de hoek kijken maar dat lijkt nu niet meer het geval. :D

WGR / Beursvloer #259 - Waar de 500 ineens ver weg lijkt
Ja maar 2015 was wel de oorzaak dus God heeft toch gelijk gehad.
pi_159211264
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:46 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Voorheen kwam God ook nog wel eens om de hoek kijken maar dat lijkt nu niet meer het geval. :D

WGR / Beursvloer #259 - Waar de 500 ineens ver weg lijkt
ik doe niet meer aan Gods naam gebruiken omdat ik vermoed dat ik zijn naam had misbruikt en hij daarom de correlatie eventjes had verminderd. Ik heb wel gehoord van zijn boodschapper(ik weet niet of hij echt boodschapper van God was) dat de crash van een 49-jarige cyclus niet in het 49e jaar plaatsvindt maar een jaar later. dus niet 2015, maar 2016. -O- Maar dit houd ik onder voorbehoud. We kunnen crashen maar de heilige graal is nu nog inconclusief en minder gecorreleerddus ik durf niet te voorspellen.
Echter olie is volgens voorspelling hard gecrasht in Q4 volgens de voorspelling van de inflatie, dus ik denk dat God mij probeerde een lesje te leren om niet teveel jullie te helpen. Immers de heilige graal is mij gegeven,niet aan jullie. :@ Het spijt me, God. Ik heb Uwe naam misbruikt. :'( En jullie maken de naam van God ook belachelijk dus eigenlijk moet ik jullie helemaal niet helpen. Ik ga hier stoppen met posten. :W En de correlatie met aggregate demand is ook nog niet dood. immers de industriele cijfers van Q4 waren rampzalig zoals verwachting. enige dat anders was de correlatie van de beurs met aggregate demand, die correlatie was opeens verminderd, dus je kreeg een rally terwijl de economie maar bleef verslechteren. |:(

Ik moet atheisten helemaal niet helpen eigenlijk. :( Eigenlijk moet ik onder mijn posts de disclaimer zetten: Gods wegen zijn ondoorgrondelijk en mysterieus. kortom de markt beweegt volgens Gods plan, niet volgen wat wij willen of denken. En hoogmoed komt voor de val. Ik moet Gods boodschap niet langer negeren :N

[ Bericht 6% gewijzigd door 123dudeguys op 18-01-2016 21:06:19 ]
pi_159212277
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:27 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

:D Hoe krijg je het toch voor elkaar om zoveel bullshit in zo'n kort stukje te zetten
Ik ben dus niet de enige die er geen reet van snapt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 18 januari 2016 @ 21:11:45 #257
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_159212783
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:38 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

Ik moet atheisten helemaal niet helpen eigenlijk. :( Eigenlijk moet ik onder mijn posts de disclaimer zetten: Gods wegen zijn ondoorgrondelijk en mysterieus. kortom de markt beweegt volgens Gods plan, niet volgen wat wij willen of denken. En hoogmoed komt voor de val. Ik moet Gods boodschap niet langer negeren :N
Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis. (Hosea 4:6)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  maandag 18 januari 2016 @ 21:19:05 #258
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159213103
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:38 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

ik doe niet meer aan Gods naam gebruiken omdat ik vermoed dat ik zijn naam had misbruikt en hij daarom de correlatie eventjes had verminderd. Ik heb wel gehoord van zijn boodschapper(ik weet niet of hij echt boodschapper van God was) dat de crash van een 49-jarige cyclus niet in het 49e jaar plaatsvindt maar een jaar later. dus niet 2015, maar 2016. -O- Maar dit houd ik onder voorbehoud. We kunnen crashen maar de heilige graal is nu nog inconclusief en minder gecorreleerddus ik durf niet te voorspellen.
Echter olie is volgens voorspelling hard gecrasht in Q4 volgens de voorspelling van de inflatie, dus ik denk dat God mij probeerde een lesje te leren om niet teveel jullie te helpen. Immers de heilige graal is mij gegeven,niet aan jullie. :@ Het spijt me, God. Ik heb Uwe naam misbruikt. :'( En jullie maken de naam van God ook belachelijk dus eigenlijk moet ik jullie helemaal niet helpen. Ik ga hier stoppen met posten. :W En de correlatie met aggregate demand is ook nog niet dood. immers de industriele cijfers van Q4 waren rampzalig zoals verwachting. enige dat anders was de correlatie van de beurs met aggregate demand, die correlatie was opeens verminderd, dus je kreeg een rally terwijl de economie maar bleef verslechteren. |:(

Ik moet atheisten helemaal niet helpen eigenlijk. :( Eigenlijk moet ik onder mijn posts de disclaimer zetten: Gods wegen zijn ondoorgrondelijk en mysterieus. kortom de markt beweegt volgens Gods plan, niet volgen wat wij willen of denken. En hoogmoed komt voor de val. Ik moet Gods boodschap niet langer negeren :N
Misschien is het wel een beetje hovaardig te denken dat God de AEX enkel beweegt om jou persoonlijk wat koerswinst te gunnen. Er zijn natuurlijk ook nog andere belangen in het spel.
Verder Lucas 4:12
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 18 januari 2016 @ 21:31:06 #259
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159213610
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Misschien is het wel een beetje hovaardig te denken dat God de AEX enkel beweegt om jou persoonlijk wat koerswinst te gunnen. Er zijn natuurlijk ook nog andere belangen in het spel.
Verder Lucas 4:12
Sommige bankiers zijn anders zo enorm van het padje af dat ze serieus geloven dat ze Gods werk doen (in een goeie zin).

Goldman Sachs’ Blankfein on Banking: ‘Doing God’s Work’

http://blogs.wsj.com/mark(...)ing-doing-gods-work/

De hele wereld de armoede in schoppen en zelf enorme risico's nemen met dat geld en een sigaartje roken op je jacht is inderdaad nobel! -O-
Feyenoord!
pi_159215668
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Misschien is het wel een beetje hovaardig te denken dat God de AEX enkel beweegt om jou persoonlijk wat koerswinst te gunnen. Er zijn natuurlijk ook nog andere belangen in het spel.
Verder Lucas 4:12
Inderdaad ik was arrogant, maar ik geloofde dat vorig jaar echt. Want het is niet iedere dag dat je de heilige graal ontdekt. Het is juist uitzonderlijk griezelig. :X Want in oktober 2014 zouden we een correctie krijgen, en opeens ebola. De heilige graal voorspelt epidemieen? of veroorzaakt het juist epidemieen? raar toch? onbegrijpelijk eng en onverklaarbaar.
Zelfde met 2015. Opeens een vluchtelingencrisis in Europa, afschaffing van Schengen. Hoezo normaal? |:(
Ik was toen atheist, en vanuit mijn wetenschappelijke insteek dacht ik toen dat het bewijs was van dat we in een computersimulatie leven, want het gedrag van miljoenen individuen volgt blijkbaar in aggegraat dezelfde wet(de heilige graal). Ofziets wat wel gepostuleerd wordt als een universal quantum conciousness waarin we allemaal gelinkt zijn zou het ook kunnen zijn. Ik vraag me soms wel af of het iets te maken heeft met paralelle dimensies of quantummechanica.
Maar halverwege het jaar gooide ik het maar op de simpelste verklaring. Het is het werk van God. :D En toen werd ik weer christelijk. Helaas ook te loslippig want God heeft mij gestraft voor mijn arrogantie(denk ik zo, want de correlatie veranderde opeens, God had de parameters van de heilige graal stiekem aangepast?)

Misschien krijgen we wel een of andere Spaanse griep dit jaar :@ ik ben bang, maar ik weet, Als je gelooft in God komt het uiteindelijk allemaal wel weer goed _O_ ^O^ :Y

Kortom, ik was arrogant maar wie zou dat niet zijn wanneer hij opeens beseft dat ie per ongeluk miljonair wordt? Ik ben niet intelligent, maar heb gewoon veel geluk :@

[ Bericht 1% gewijzigd door 123dudeguys op 18-01-2016 22:33:34 ]
  maandag 18 januari 2016 @ 22:47:18 #261
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159216304
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:24 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

Als je gelooft in God komt het uiteindelijk allemaal wel weer goed _O_ ^O^ :Y

Hoezo? Als je niet gelooft in God komt het niet meer goed dan? God heeft niks met geloof te maken. Er zijn gewoon bepaalde natuurwetten van kracht waar niemand aan ontkomt mbt wat je uitzend je ook aantrekt. Dan maakt het niks uit of je ergens in gelooft of niet.
Feyenoord!
  maandag 18 januari 2016 @ 22:58:17 #262
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_159216539
Interessante wending richting F&L, dit topic :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_159217723
Weet iemand wat Mattheus zegt over Fibionacci curve op TA over 20-daags gemiddelde? Kun je dat als trend aanhouden, of geldt dat alleen op zondagen en Drie Koningen?
  maandag 18 januari 2016 @ 23:54:33 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159217884
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:46 schreef Rene_Froger het volgende:
Weet iemand wat Mattheus zegt over Fibionacci curve op TA over 20-daags gemiddelde? Kun je dat als trend aanhouden, of geldt dat alleen op zondagen en Drie Koningen?
Zondagen en Drie Koningen idd. Behalve als de maan in het derde kwartier staat, dan zijn woensdagen die op een oneven kalenderdag vallen ook goed.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 18 januari 2016 @ 23:55:21 #265
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159217905
Het enige nuttige wat de Bijbel over beleggen te bieden heeft zijn de zeven vette jaren en de zeven magere jaren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:53:22 #266
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159223286
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:55 schreef LXIV het volgende:
Het enige nuttige wat de Bijbel over beleggen te bieden heeft zijn de zeven vette jaren en de zeven magere jaren.
Tja wat zou de Bijbel dan ook verder over gokken moeten zeggen?
Feyenoord!
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 19 januari 2016 @ 11:07:01 #267
78918 SeLang
Black swans matter
pi_159223548
Die 7-jarige cyclus is nog nieteens zo gek, al is dat eerder een complete cyclus. Zeven vette jaren en zeven magere jaren impliceert een 14-jarige cyclus.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_159225187
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:58 schreef Perrin het volgende:
Interessante wending richting F&L, dit topic :P
Ik ben helaas niet slim genoeg om shit als deze te begrijpen, al vind ik het wel interessant om over te filosoferen
http://www.ribbonfarm.com/2015/08/20/qft/

quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:46 schreef Rene_Froger het volgende:
Weet iemand wat Mattheus zegt over Fibionacci curve op TA over 20-daags gemiddelde? Kun je dat als trend aanhouden, of geldt dat alleen op zondagen en Drie Koningen?
Geen grappen maken over fibonacci. Integendeel. Het meest interessante van vorig jaar is dat ik een lotgenoot heb gevonden die ook de heilige graal heeft ontdekt. Hij gebruikt fibonacci en trendlijnen terwijl ik dat eerst onzin vond. Die gaven bijvoorbeeld aan op 31 dec long volatiliteit te gaan. En dat is ook de reden dat ik mijn geheimen hier niet ga prijsgeven. Ik dacht dat de heilige graal enkele miljoenen waard was, maar hij verzekerde mij dat miljardair/triljonair mogelijk moet zijn. :@ :o :o Ik kan het nu eigenlijk nog steeds niet geloven. Ik ben maar een normale jongen arm opgegroeid beschimmeld brood gegeten, leefde in een flat:'( Maar blijkbaar ben ik uitgekozen door het lot, maar waarschijnlijker God, om rijk te worden? *O*

quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:55 schreef LXIV het volgende:
Het enige nuttige wat de Bijbel over beleggen te bieden heeft zijn de zeven vette jaren en de zeven magere jaren.
De7 jarige cyclus bestaat echt hoor. 2001 en 2008 waren 7 jaar van elkaar verwijderd, dat is anders wel heel toevallig? Ik vermoed een bovennatuurlijke invloed op markten en economie. :@
pi_159225592
Hmm, heb ongeveer ¤2500 op mijn beleggingsrekening staan om mee te spelen. Heb er lange tijd niets mee gedaan en in een of ander Euro Groeifonds gestopt (levert immers meer rendement op dan een spaarrekening tegenwoordig) maar leek me wel leuk om wat meer mee te gaan spelen. Kan dat nog een beetje met zo'n bedrag, of is het daar echt te weinig voor gelet op transactiekosten etc? (zit bij ABN Amro).
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 19 januari 2016 @ 13:00:59 #270
206731 Mortaxx
Doomer
pi_159225763
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:52 schreef MAHL het volgende:
Hmm, heb ongeveer ¤2500 op mijn beleggingsrekening staan om mee te spelen. Heb er lange tijd niets mee gedaan en in een of ander Euro Groeifonds gestopt (levert immers meer rendement op dan een spaarrekening tegenwoordig) maar leek me wel leuk om wat meer mee te gaan spelen. Kan dat nog een beetje met zo'n bedrag, of is het daar echt te weinig voor gelet op transactiekosten etc? (zit bij ABN Amro).
degiro zit flink lager qua transactiekosten
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_159236471
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:00 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

degiro zit flink lager qua transactiekosten
Hoeveel ongeveer? En hoe makkelijk is het daar om transacties te doen?
pi_159248673
5-1:

quote:
TA: Op naar de weerstand
Ik verwacht dat de AEX in de komende dagen een poging zal ondernemen om deze gap te sluiten. Voor de komende weken houd ik rekening met een verder opwaarts vervolg richting opnieuw de weerstandszone van 447 – 449 tot een niveau van 454.

Zware weerstand

Daar ligt een zware horizontale weerstand maar ook het 50-daags gemiddelde. Voor de rest van dit kwartaal houd ik overigens (zoals u weet) rekening met een vervolg richting de 473 – 475 tot mogelijk al de zone 490 – 495.
  woensdag 20 januari 2016 @ 10:04:34 #273
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159248780
quote:
6s.gif Op woensdag 20 januari 2016 09:59 schreef Sloggi het volgende:
5-1:

[..]

Wie zegt dit? Ik snap sowieso niet dat de beurs compleet los staat nu van de reeele economie. Kijk alleen eens wat er de afgelopen maanden allemaal failliet is gegaan aan enorme concerns in Nederland. V&D, Scapino, DA.

Maar goed, mooi om te zien dat we in de spiraal naar beneden zitten. Eindelijk. ^O^
Feyenoord!
pi_159248867
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 10:04 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wie zegt dit? Ik snap sowieso niet dat de beurs compleet los staat nu van de reeele economie. Kijk alleen eens wat er de afgelopen maanden allemaal failliet is gegaan aan enorme concerns in Nederland. V&D, Scapino, DA.

Maar goed, mooi om te zien dat we in de spiraal naar beneden zitten. Eindelijk. ^O^
Het is gewoon komisch die oude artikeltjes te lezen. Die man slaat ongeveer de helft van de tijd de plank mis en blijft vrolijk zijn 'voorspellende gaven' etaleren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2016 10:15:29 ]
  woensdag 20 januari 2016 @ 10:15:05 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159248952
quote:
6s.gif Op woensdag 20 januari 2016 10:10 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het is gewoon komisch die oude artikeltjes te lezen. Die man slaat omgeveer de helft van de tijd de plank mis en blijft vrolijk zijn 'voorspellende gaven' etaleren.
Dat is TA. Dat heeft niet meer voorspellende waarde dan koffiedikkijken, dus logisch dat het de helft van de tijd niet klopt. Dat weet echt iedereen, hij zelf ook hoor!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')