Thai Airways mag van mij wel weer terugkomen naar Schiphol.quote:
Niet vanaf FB Silver.quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:45 schreef donroyco het volgende:
[..]
Dat uitkiezen van de stoel kost toch al geld?
Dat is juist zo fijn bij Cathay, op mijn FF acount staat ingesteld "aisle seat" en hoef me nooit druk te maken of het uitkiezen van stoelen of online inchecken. Gewoon naar de airport, inchecken en bagage afgeven en altijd aan het gangpad.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Bij Cathay kwam ik er na het boeken pas achter dat ik geen stoel kon reserveren. Mededeling was dat je met een reserveringsnummer een stoel kon boeken, dus eerst betalen. Dan krijg je de mededeling dat je boekingsklasse niet in aanmerking komt voor een stoel reservering, f je moet lid zijn van een of andere betaalde Miles (High) club.
Bron: FD.nlquote:'Waarom zou je Emirates en EasyJet tegenhouden omdat ze concurreren met KLM?'
Elke middag om 12.40 uur landt het grootste passagiersvliegtuig ter wereld op Schiphol. De Airbus A380 van luchtvaartmaatschappij Emirates brengt ruim 500 passagiers uit Dubai naar de nationale luchthaven. KLM-directeur Pieter Elbers moet het tandenknarsend aanzien. Vanuit zijn kantoor op de bovenste verdieping van het KLM-hoofdkwartier in Amstelveen kan hij precies volgen hoe de A380 landt op zijn thuisbasis Schiphol.
Terwijl Elbers vooral bezig is met bezuinigen en reorganiseren, wil zijn rivaal uit de Perzische Golf alleen maar groeien. Want als Emirates haar zin krijgt komt de luchtvaartmaatschappij binnenkort ook in de avond met een A380 naar Amsterdam, in plaats van de kleinere Boeing 777 waarmee Emirates nu vliegt.
Beschuldigingen en verdediging
1. Brandstof
Emirates ontvangt goedkope brandstof van Enoc, het staatsenergiebedrijf van Dubai.
Emirates zegt een vergelijkbaar bedrag kwijt te zijn aan brandstof als concurrenten: 35% van de totale operationele kosten.
2. Staatssteun
Emirates dankt zijn goede resultaten hoofdzakelijk aan staatssteun.
Onzin, aldus Emirates: het bedrijf ontvangt geen overheidssubsidies en financiert zichzelf op de markt.
3. Lage tarieven
Emirates profiteert van te lage tarieven op Dubai International Airport.
Over de hoogte laat Emirates zich niet uit, maar zegt: alle maatschappijen betalen op Dubai Airport hetzelfde tarief.
4. Personeel
Emirates betaalt personeel te weinig door lakse arbeidsregels in de Emiraten.
Emirates zegt zich te houden aan de regels in alle landen waar het actief is, en goede salarissen te betalen om talent te trekken.
De plannen wekken echter beroering. De Haagse politiek is bezorgd dat de concurrentie van Emirates — maar ook Etihad, Qatar Airways en de Europese prijsvechters EasyJet en Ryanair — het netwerk van KLM verzwakt, en daarmee de Nederlandse economie. Deze zomer besloot het Ministerie van Infrastructuur en Milieu geen extra landingsrechten toe te kennen aan Qatar Airways. Ook de komst van een tweede A380 van Emirates heeft nog geen akkoord van het ministerie.
Emirates zegt zich te verbazen over 'het gebrek aan medewerking' van het ministerie. De komst van een extra A380 is juist goed voor de Nederlandse economie, zegt bestuursvoorzitter Sir Tim Clark tijdens een bezoek aan Den Haag. 'Vijfhonderd extra passagiers. Waarom zou Schiphol dat niet willen?'
Wanneer gaat Emirates met een tweede A380 op Schiphol vliegen?
'Wij hopen ergens in de komende maanden. In principe staan de luchtvaartverdragen ons dat toe. We mogen zoveel vliegen naar Amsterdam als we willen, net als dat andersom geldt voor het aantal vluchten van KLM naar Dubai. Maar tot onze verbazing had het ministerie bedenkingen bij ons verzoek.'
Wat doet u als de Nederlandse overheid blijft tegenstribbelen?
'De regering moeten zich afvragen wat het belangrijker vindt: de belangen van Schiphol of KLM. Meer A380's is goed voor Schiphol en goed voor Nederland. Wij vliegen naar bestemmingen waar Nederlanders heen willen, zoals Australië en Nieuw-Zeeland, plekken waar Air France-KLM niet heen gaat. Waarom zou je Nederlandse consumenten belemmeren om daar heen te vliegen?'
Het succes van Schiphol hangt af van de kracht van het netwerk van KLM. Dat bedreigt u.
'Dat zouden we in Dubai nooit zeggen. Ook al zijn we een nationale luchtvaartmaatschappij, wij moeten onze eigen broek ophouden. Amsterdam is niet zo afhankelijk van KLM als wordt gesuggereerd. De Nederlandse Staat moet bedenken wat hij doet als het slecht blijft gaan met KLM. Ook als KLM ten onder gaat, is Schiphol nog steeds een grote luchthaven.'
U heeft gesproken met staatssecretaris Sharon Dijksma van Luchtvaart. Wat heeft u gezegd?
'Ik heb gezegd waar het op staat, zoals dat kan in Nederland. We zijn geen bedreiging. Emirates is maar verantwoordelijk van 2% van de intercontinentale vluchten vanuit Schiphol. Ik heb geen idee hoe dat de positie van KLM kan beschadigen.'
Wat betekent het huidige beleid voor Schiphol?
'Schiphol zou sneller kunnen groeien, zeker nu concurrenten als Heathrow en Frankfurt tegen hun plafond aanlopen. Wie groeit op dit moment op Schiphol? KLM of EasyJet? Ga je ook EasyJet tegenhouden omdat het concurreert met KLM? Nu de toegang tot je hub belemmeren en de landingsrechten beperken, zal uiteindelijk je economie schaden. Hoe sterker de protectie, hoe groter de schade.'
Schiphol zou u ¤2 mln hebben gegeven om te komen. Klopt dat?
'Ja. Zoals veel luchthavens geeft Schiphol marketingsteun aan luchtvaartmaatschappijen. KLM krijgt het ook. Het is prettig, maar voor ons een druppel op de gloeiende plaat. Als we met de A380 naar Los Angeles vliegen kost dat per vlucht $660.000.'
Hoe kan Air France-KLM weer gezond worden?
'Ik zou kijken naar de hoge kosten, het netwerk, de samenstelling van de vloot en vooral naar het merk. Hoe wil Air France-KLM zich afficheren? Bepaal welke positie je de komende vijftig jaar wil innemen en wees meedogenloos in het nastreven van dat plan. Ik bedoel niet dat je massaal mensen moet ontslaan, maar dat je consistent vasthoudt aan het model dat je bouwt. Het kan: kijk naar luchtvaartgroep IAG, eigenaar van British Airways en Iberia. Die slagen er in om winstgevend te zijn op precies dezelfde West-Europese markt. En dan hebben ze als thuisbasis Heathrow, waar Emirates 35 per week op vliegt.'
Blijft KLM overeind?
'Dat is niet aan mij. Maar KLM had altijd wel een plan, een duidelijk imago. Ik ben opgeroeid op Aruba, waar mijn ouders bij Shell werkten. We vlogen vaak met KLM. Samen met PanAm en Swissair was het een van de iconen van de luchtvaartsector. Daar is een eind aan gekomen toen ze besloten om samen te gaan met Air France. Ik heb dat nooit begrepen. Het huidige imago van Air France-KLM? Boze personeelsleden die het shirt van hun leidinggevenden rukken.'
Heeft Emirates interesse in een overname van KLM?
'Nee. Wij doen geen overnames. Dat is niet de manier waarop wij groeien.'
Erg saai van binnen.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:01 schreef biertapper het volgende:
Via via inside pictures. Niet mijn eigen foto's.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een aantal zaken zijn niet zoals hij het noemt.quote:
Polygoonjournaal met Philip Bloemendaal.quote:
Hoe ging dat destijds met sabena op Brussel? Brussel nu lijkt me groter dan toen.quote:Op donderdag 19 november 2015 12:19 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Een aantal zaken zijn niet zoals hij het noemt.
Waaronder dat Schiphol ook zonder KLM nog wel een grote luchthaven zou zijn.
Dat is simpelweg niet waar. De helft van alle vliegbewegingen is van KLM die het ook als transfer/hub gebruikt.
Als KLM zou verdwijnen gaat dus het merendeel van de vluchten ook weg.
Het wordt dan alleen een hub voor bijvoorbeeld Easyjet, Ryanair, Arke etc. en die zullen uiteindelijk toch echt veel minder geld in het laatje brengen dan KLM.
Ja, als KLM zou verdwijnen dan zullen er vast veel maatschappijen bijkomen op Schiphol die de wegvallende routes (deels) zullen opvangen maar die gebruiken het dan niet als hub/transfer maar puur als bestemming.
[..]
Polygoonjournaal met Philip Bloemendaal.
En die 747's die je ziet zijn PH-BUA en PH-BUB hier nog maar enkele weken in dienst voor KLM.
Wel grappig trouwens; de vluchtnummers zijn nog steeds hetzelfde, vluchttijden nagenoeg hetzelfde en nog steeds wordt de 747 op die route ingezet.
Sabena ging 2 maanden na de aanslagen in New York failliet. Dit samen zorgde er voor dat Brussel Airport er flink op achteruit ging. Het aantal passagiers ging met een derde achteruit en pas vorig jaar is Brussel weer gegroeid naar het niveau dat ze voor 2001 hadden. Het faillissement is tot op heden het grootste faillissement dat België ooit heeft gekend.quote:Op donderdag 19 november 2015 13:09 schreef XL het volgende:
Hoe ging dat destijds met sabena op Brussel? Brussel nu lijkt me groter dan toen.
De peildatum is toch eind van het jaar?quote:Op donderdag 19 november 2015 15:19 schreef Maxco het volgende:
Vraagje
Ik moet nog 4 qualifying flights om KLM gold status (30 vluchten p.j.) te behalen ergens vandaan zien te sprokkelen voor 10 december..
Ja klopt maar ik ben vanaf 10 dec niet in de gelegenheid weg te gaan, geen enkele dagquote:Op donderdag 19 november 2015 17:27 schreef inkjet het volgende:
[..]
De peildatum is toch eind van het jaar?
Anders twee keer op en neer naar een nabijgelegen bestemming. Als het enige doel is qualifying flights verzamelen zou ik op prijs selecteren en dan lukt het wel op een dag.
quote:Prime Minister David Cameron and senior ministers are to get their own plane for official trips.
An RAF Voyager A330 air-to-air refuelling aircraft will be refitted at a cost of about £10m.
The government says the move will save about £775,000 a year as the plane will be cheaper than chartering flights.
But Labour said the size of any savings would not be known until he started using the plane while the SNP urged full transparency.
Royal family
Most government departments are facing budget cuts of at least 25% over the next four years.
A source said the PM's flights, using either Royal Squadron planes or long haul charter, cost on average £6,700 per flying hour and the RAF aircraft would cost £2,000. It would be available for refuelling when it wasn't in use.
The flight would also be available to the Royal Family.
When he was prime minister, Gordon Brown cancelled plans drawn up by his predecessor Tony Blair to buy two private jets, which had been nicknamed "Blair Force One" in reference to the aircraft used to fly the US president, Air Force One.
Downing Street said the plane would save £775,000 a year over "at least the next 20 years", but it did not give any details about how this had been calculated.
The prime minister's spokesman said the plane's "primary use" would still be refuelling and it would continue to carry RAF livery, but 158 new seats would be fitted and it would provide "secure communications" for the prime minister.
The details of the new arrangements are expected to come at the strategic defence and security review on Monday.
There is no definite timing for the plane to come into service but it could be as early as next year.
A government spokesperson said; "As part of the government's defence review, we have been looking at ways to make better use of the RAF fleet to transport senior ministers and consequently deliver savings for taxpayers.
"We have decided to adapt one of our existing Voyager aircraft so that, in addition to its primary air tanking role, it can transport Ministers and it will also be available for the Royal family to use."
Is dat het meeste aantal stoelen gepropt in een vliegtuig?quote:Op donderdag 19 november 2015 22:33 schreef Iemand91 het volgende:
En A6-EOP, de eerste van de 15 A380's voor Emirates met 615 stoelen zal komende dinsdag een testvlucht maken naar Manchester.
Voorlopig wel, volgende is mogelijk de Transaero A380 met iets van 650 stoelen als ik me goed herinner.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:03 schreef donroyco het volgende:
[..]
Is dat het meeste aantal stoelen gepropt in een vliegtuig?
Ja. Corsair heeft eens 587 stoelen in hun 747's gehad maar die vliegen tegenwoordig me 533 stoelen rond.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:03 schreef donroyco het volgende:
Is dat het meeste aantal stoelen gepropt in een vliegtuig?
Transaero bestaat niet meer.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:34 schreef Karstman het volgende:
Voorlopig wel, volgende is mogelijk de Transaero A380 met iets van 650 stoelen als ik me goed herinner.
quote:On October 17, 2015, the R2-D2™ ANA JET Fan Appreciation Flight event was held at Haneda Airport.
A total of 91 passengers were selected—42 chosen from the Sightseeing Flight Campaign, where people sent in pictures of themselves in STAR WARS™ cosplay, and the other 49 chosen from the AMC Members’ Campaign.
Passengers were dressed up as STAR WARS™ characters for this event. Many characters in costume gathered at the airport waiting to board.
Dat is nog eens vervoerquote:Crystal Cruises has announced it will base its luxury Crystal Luxury Air (Aruba) subsidiary out of the Caribbean island of Aruba. The start-up plans to secure an Aruban Air Operators Certificate (AOC) ahead of the launch of commercial operations in 2017.
Alongside a VIP-configured B787-8, Crystal Luxury Air has also acquired a Boeing Business Jet B777-200(LR).
"The twin-aisle BBJ B777-200LR will be redesigned to accommodate just 88 guests with flat-bed first class seats; a beautifully appointed lounge and bar; and offer 14- and 28-day around-the-world and international itineraries, beginning in 2017," the firm said.
Crystal Luxury Air's trips will include accommodations at the world’s most luxurious hotels, Michelin star-level cuisine prepared by celebrated chefs and fabulous local cultural entertainment.
The jets will also be proffered to the charter market.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |